abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † maandag 29 maart 2004 @ 23:53:20 #1
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_18054121
Vervolg op [centraal topic] Israël/Palestina discussie #45

Spelregels ongewijzigd: blijf ontopic, post serieuze inhoudelijke reakties, speel niet op de man/vrouw, post nieuwsberichten en copy/past geen ellenlange elders gevonden "feiten" of plaatjes en probeer herhaling van zetten te vermijden.
* Probeer oplossingsgericht te denken en te discussiëren.
pi_18054162
Hup Israel!
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  † In Memoriam † maandag 29 maart 2004 @ 23:57:39 #3
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_18054229
quote:
Op maandag 29 maart 2004 23:04 schreef Caesu het volgende:
Silvan Shalom, Ehud Olmert en Netanyahu azen allemaal op de premierspost.
Maar ik vraag me af of hij aftreedt. Het hoeft namelijk wettelijk niet. Als hij zijn eigen partij bijelkaar kan houden denk ik van niet.

Trouwens Netanyahu krijgt een ere-doctoraat / prijs ofzoiets van de Erasmus universiteit.
Die ken ik niet, ja Netanyahu wel natuurlijk.

Als er een aanklacht komt zal die wel moeten opstappen lijkt me. Een premier die voor de rechter moet verschijnen wegens fraude en corruptie?
  dinsdag 30 maart 2004 @ 00:21:09 #4
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_18054710
quote:
Op maandag 29 maart 2004 23:57 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Die ken ik niet, ja Netanyahu wel natuurlijk.

Als er een aanklacht komt zal die wel moeten opstappen lijkt me. Een premier die voor de rechter moet verschijnen wegens fraude en corruptie?
Ik zou nergens van staan te kijken. Ik weet ook niet hoe democratisch Israel is, maar ik vind het wat dat betreft wat "russisch" aandoen.. snap je.. dus kan makkelijk zijn dat Sharon niet opstap, ondanks aanklacht.
Zo'n wisseling van de wacht kan Israel trouwens nu helemaal niet gebruiken, maar dat zal geen nieuws zijn
pi_18077315
quote:
Army Begins Evacuation of Hazon David Outpost
05:25 Mar 31

(IsraelNN.com) The army and police a short time ago began the removal of the occupants of the Hazon David Outpost located near Kiryat Arba. A large force has been deployed in the area to prevent the hundreds of supporters from making their way to the unauthorized outpost.
Het leger is een nederzetting bij Hebron aan het verwijderen met geweld. Er zijn gewonden onder de kolonisten.

Waarschijnlijk een actie van Sharon om Bush gunstig te stemmen, hij gaat daar namelijk over twee weken naar toe om zijn plan om uit Gaza weg te trekken te promoten.

Ik denk echt dat áls Sharon al terug gaat trekken uit Gaza hij eerst Arafat op een raket trakteert.
quote:
IDF troops begin dismantling uninhabited ? W. Bank outpost of `Hazon David`; dozens of settlers congregate at site
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  † In Memoriam † woensdag 31 maart 2004 @ 06:29:37 #6
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_18077408
quote:
Op woensdag 31 maart 2004 05:44 schreef Caesu het volgende:

[..]

Het leger is een nederzetting bij Hebron aan het verwijderen met geweld. Er zijn gewonden onder de kolonisten.

Waarschijnlijk een actie van Sharon om Bush gunstig te stemmen, hij gaat daar namelijk over twee weken naar toe om zijn plan om uit Gaza weg te trekken te promoten.

Ik denk echt dat áls Sharon al terug gaat trekken uit Gaza hij eerst Arafat op een raket trakteert.
[..]
Sharon is volgns mij bereid om enkele 'nederzettingen' (twee trailers en een caravan noemen ze al een nederzetting) op te geven om de claim op de overige bezette gebieden te versterken. Een soort van wisselgeld.

Zelfs dat gaat voor de echte fanatiekelingen al te ver, die vinden dat Israel op alles recht heeft.

Dat is zo'n beetje de verdeeldheid ter rechterzijde. Pragmatisch-strategisch versus fundamentalistisch. Beide wel gericht op annexatie van bezet gebied.
  woensdag 31 maart 2004 @ 06:43:47 #7
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_18077415
ff mijn visie in one-liners.

- Israel, heeft geen boodschap aan de mening van Europa.
- Israel is nog steeds goeie vriendjes met de Amerikanen (veto recht).
- Israel heeft nog krediet in de wereld maar voor hoe lang nog ?! (ze zijn hard op weg om het te verspelen).
- Israel zal wel bepaalde gebieden opgeven, maar dit zal niet zonder slag of stoot gebeuren.
- Israel heeft dan eenzijdig een routemap naar de Vrede (?!) ingang gezet (zonder dialoog).
- Ik verwacht niet dat dit conflict nog ooit opgelost zal worden, onder I. Rabin had ik daar nog wel (een beetje) hoop op maar die is door zijn eigen volgelingen omgelegd.
- De palestijnen zullen het nog heel moeilijk gaan krijgen omdat er geen economische factoren zijn voor het laten opbloeien van de geisoleerde stukken land (deels eigen schuld).
  woensdag 31 maart 2004 @ 11:49:03 #8
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_18080458
quote:
Kolonisten bezetten pand Jeruzalem

HEBRON Een groep van 15 ultra-orthodoxe
joden heeft in Oost-Jeruzalem twee
Palestijnse panden bezet.De actie,die
met geweld gepaard ging,volgde op de
ontruiming van een leegstaande joodse
nederzetting op de Westoever.

De ontruiming van nederzettingen maakt
deel uit van de routekaart naar vrede.
Sharon bespreekt de routekaart,waaraan
hij zijn politieke lot heeft verbonden,
op 14 april met president Bush.

Sharon stemde er gisteren mee in dat
hij zich zal neerleggen bij de uitslag
van een referendum in zijn Likudpartij
over terugtrekking van het leger uit de
Gazastrook en delen van de Westoever.
meteen afknallen die lui.

Ik word schijtziek van die Israeliers. Laat ze de nederzettingen ontruimen en geef die kolonisten een stukje woestijn in Australie oid.

Pas nog een stuk gezien over de 1e Israelische millitair die omkwam bij de 2e intifada. Hij baalde er zelf van dat hij die achterlijke lui moest verdedigen. Het kost ook nog eens klauwen met geld.

Laat ze dus de nederzettingen ontruimen. Dan kan het leger ingekrompen worden. En kunnen ze eens wat gaan doen aan die economie daar en doen waar ze goed in zijn (werken/handelen). En niet zoals het nu gaat dat Israel officieel een ontwikkelingsland is en bakken met euro's en dollars krijgt van de internationale gemeenschap.
pi_18123195
quote:
Rantisi: I am confident that if Sharon knew what was in store for him he would never have assassinated Yassin
lachen met die uitspraken van Rantisi altijd.
lijkt een beetje op die Informatie minister van Saddam.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  vrijdag 2 april 2004 @ 02:12:35 #10
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_18123208
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 02:09 schreef Caesu het volgende:
Waar is die vent eigenlijk gebleven, ik vond hem altijd zo grappig (David Brent had hem niet kunnen verbeteren)
pi_18123221
http://www.welovetheiraqiinformationminister.com/

hier houden ze hem in de gaten.
laatste update 12 januari helaas....
  Moderator vrijdag 2 april 2004 @ 14:23:39 #12
8781 crew  Frutsel
pi_18131077
Confrontatie Israëlische agenten en moslims bij Al Aqsa-moskee
JERUZALEM - Duizenden Palestijnen hebben zich vrijdag verschanst in de al Aqsa-moskee in Jeruzalem nadat gevechten waren uitgebroken tussen de Israëlische politie en moskeebezoekers. De Israëlische politie bestookte de moslims bij de moskee met traangas en schrikgranaten, omdat agenten waren bekogeld met stenen. Zeker zes mensen raakten gewond. Dat heeft de politie gemeld.

Agenten probeerden de menigte van honderden mannen uit elkaar te drijven. De ongeregeldheden begonnen na afloop van het vrijdaggebed in de al-Aqsamoskee, een heilige plek voor moslims.

Ook in Gaza-stad kwam het vrijdag tot een confrontatie. Het Israëlische leger viel daar het vluchtelingenkamp Rafah binnen. Er brak een hevig vuurgevecht uit, waarbij een 19-jarige Palestijn werd gedood. Het was niet direct duidelijk of het slachtoffer een extremist was.

Volgens Israël was de actie in Rafah bedoeld om illegale tunnels tussen Rafah en Egypte te ontmantelen. Via die tunnels zouden wapens worden gesmokkeld.
pi_18133202
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 02:09 schreef Caesu het volgende:

[..]

lachen met die uitspraken van Rantisi altijd.
Het enige verschil is dat zij wel hun woord na hebben geleefd tot nu toe.
pi_18134673
quote:
PLO moet dokken voor moord op kolonisten 02-04-2004

De Palestijnse Autoriteit en de Palestijnse Bevrijdingsorganisatie PLO moeten van een Amerikaanse federale rechter ieder meer dan 116 miljoen dollar (94 miljoen euro) betalen voor hun rol bij de moord op twee joodse kolonisten in 1996. De twee organisaties zijn volgens de rechter medeverantwoordelijk omdat zij de daders van de Hamas op de Westoever een schuilplaats en een operationele basis hebben geboden.

De rechter deed de uitspraak woensdag in een zaak die is aangespannen door de ervan van de Amerikaan Yaron Ungar en diens Israëlische vrouw Efrat. De uitspraak is niet definitief omdat de gedaagde partijen nog diverse beroepsmogelijkheden hebben. Ramsey Clark, de Amerikaanse oud-minister van justitie die de gedaagden vertegenwoordigt, verbleef in het buitenland en was niet bereikbaar voor commentaar.

De PA en de PLO zijn gedaagd onder een Amerikaanse wet uit 1990, die Amerikanen die in het buitenland slachtoffer worden van terreuraanslagen het recht geeft om voor de Amerikaanse rechter schadevergoeding te vorderen. Clark heeft in de zaak betoogd dat soevereine buitenlandse mogendheden van zulke vorderingen gevrijwaard zijn.

De Hamas werd in januari al tot 116 miljoen dollar schadevergoeding veroordeeld. De groep heeft nooit op de dagvaarding gereageerd.
[Copyright 2004, Novum Nieuws / Associated Press]
nieuws.nl
quote:
VS waarschuwen Israël voor aanslag op Arafat 02-04-2004

De Amerikaanse regering heeft Israël vrijdag gemaand de Palestijnse leider Yasser Arafat met rust te laten. De Israëlische premier Ariel Sharon zei in verscheidene vrijdag gepubliceerde interviews een actie tegen Arafat in de toekomst niet uit te sluiten.

De Amerikaanse onderminister van buitenlandse zaken Richard Armitage zei vrijdag in reactie op het verkapte dreigement van Sharon dat het standpunt van Washington in deze kwestie duidelijk is: We zijn tegen het vermoorden of verbannen van Arafat en hebben dat de Israëlische regering ook duidelijk gemaakt.

Sharon zegt dat niemand die aanslagen pleegt op Israëlische doelen of bij de organisatie daarvan betrokken is, zich veilig mag voelen. Behalve aan Arafat refereerde hij ook aan Hezbollah-leider Hassan Nasrallah.
nieuws.nl

[ Bericht 25% gewijzigd door zakjapannertje op 03-04-2004 00:56:07 (artikel bijgevoegd) ]
pi_18166567
Op 21 april wordt Vanunu vrijgelaten.

Dat wordt nog een hele rel denk ik. Vanunu werkte in de Dimona kernreactor in Israel. Hij heeft na omzwervingen informatie over de Israelische kernwapenindustrie doorgespeeld aan de Sunday Times. Een Mossad agente - die zich voordeed als een geile meisje - heeft hem vanuit London naar Italie gelokt waar hij vervolgens werd gekidnapped in op een vrachtschip terug naar Israel werd gezet.

Peres heeft min of meer toegegeven dat hij als minister heeft kunnen voorkomen dat Vanunu vermoord werd door de Mossad.

Door de informatie die de Sunday Times naar buiten bracht werd bekend dat Israel veel meer kernwapens had dan werd vermoed. Hierdoor is de (kern)wapenwedloop in het Midden-Oosten is versneld. Met landen als Iran nu met een kernwapen(programma). Wel voor te stellen dat Vanunu opgepakt moest worden.

Israel is trouwens nooit lid geworden van de IAEA (Iran bijv. wel). Ze hebben nooit echt openlijk toegegeven dat ze (veel) kernwapens hebben. Een Arabisch Knesset-lid werd eens uitgejouwd toen hij er over begon.

Nu wil Vanunu dus zijn nationaliteit opgeven en naar het buitenland vertrekken. Maar de regering / justitie gaat hem misschien op een bepaalde manier toch in de gaten houden / vasthouden. Al heeft hij natuurlijk geen up to date informatie over de Israelische kernwapens.

Het zou met niet heel erg verbazen als hij een week na zijn vrijlating plotseling tegen een auto aanloopt ofzo.
quote:
Report: Nuclear whistleblower Vanunu seeking to leave Israel
By Haaretz Staff and the Associated Press

Israeli nuclear whistleblower Mordechai Vanunu is seeking to renounce his citizenship as a way to prevent the government from confining him to the country after his release from prison, Channel 2 television reported Saturday.
The television report said that Vanunu has sent a letter from prison to the Interior Ministry asking to give up his citizenship.

Vanunu is to be freed from prison in Ashkelon on April 21, after serving 18 years for treason and espionage. He was captured by Mossad in Europe in 1986, after he disclosed details and photos of Israel's top-secret nuclear plant in Dimona and the country's reputed nuclear weapons arsenal to The Sunday Times of London.

Israeli officials, including Attorney General Menachem Mazuz, say Vanunu might still possess information that could harm Israeli security and are taking steps to limit his freedom of movement after he's released, possibly confiscating his passport.

Vanunu's family told Haaretz that they are unaware of his request to rescind his citizenship. According to his family, they did not meet with him in the past two weeks, because of a punishment handed down by the Prison Service.

Vanunu's brother, Meir, said that a request to rescind his citizenship was made six years ago. At the time he was told that he could not do so, so long as another country had not granted him citizenship. At present, there is no country willing to grant Vanunu citizenship.

Two weeks ago, Meir Vanunu appealed to the British government, requesting that it grant his brother residency and citizenship. He made his appeal through the media, at a ceremony at the London municipality, in which his brother was given the Index on Censorship Freedom of Expression Award. At the ceremony, attended by London Mayor Ken Livingstone, new BBC chairman Michael Grade, and additional journalists, Meir Vanunu said that Britain should have granted his brother refuge 18 years ago, when he was in the country and disclosed details of the nuclear plant in Dimona to The Sunday Times of London.

According to Meir Vanunu, there is no doubt today that British security services knew that his brother was in the country, and did nothing to thwart the Mossad operation in the country, which eventually led to his kidnapping in Rome and trial in Israel.

Vanunu's brother recently told Haaretz that his brother maintains he has no more nuclear secrets to disclose.

"That they say that I have more secrets is a lie and an excuse and they know this very well," Meir Vanunu quoted nis brother as saying. "Everything I knew has already been published. I want to lead a normal life outside of Israel as a free person."

Vanunu, who worked at the Dimona plant, has served more than a decade in solitary confinement.

Based partly on photographs that Vanunu provided the British newspaper, it is widely believed Israel has the sixth-largest stockpile of nuclear weapons in the world. The CIA recently estimated Israel has between 200-400 nuclear weapons.

Israel has an official policy of "nuclear ambiguity," saying only that it will not be the first to introduce nuclear weapons into the Middle East.
pi_18190864
quote:
Peres heeft min of meer toegegeven dat hij als minister heeft kunnen voorkomen dat Vanunu vermoord werd door de Mossad.
Hij werd niet vermoord, foutje?
pi_18191251
Nee hij komt als het goed is over een paar weken vrij.
  Moderator maandag 5 april 2004 @ 14:07:09 #18
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_18192061
quote:
Op maandag 5 april 2004 13:18 schreef Keessie het volgende:

[..]

Hij werd niet vermoord, foutje?
daarom staat er ook dat hij het heeft kunnen voorkomen lijkt me

mwah blablabla jodûh blabla het zal allemaal wel
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_18243054
quote:
Op maandag 29 maart 2004 23:57 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

En Berlusconi en Chirac dan?

Verder ben ik van mening dat die ultra- orthodoxe kolonisten net zo fout bezig zijn als de Palestijnen, en zolang ze daar zo doorgaan zal er geen blijvende oplossing gevonden worden.

En als ik de Mossad een beetje ken zal die Vanunu inderdaad wel 'per ongeluk' tegen een vrachtwagen oplopen.
Cetero censeo fundamentalistem delendam esse.
pi_18266190
quote:
Arab European League says Antwerp could become target if Jewish community does not denounce Israeli policies

haaretz
globalisering van terreur
pi_18266978
quote:
Settlement movement leader Wallerstein says may call for voluntary evacuation of outpost to avoid conflict with IDF

haaretz
toch nog even goed nieuws uit die regio.
of mis ik een addertje?

er zullen niet veel kolonisten vrijwillig vertrekken.
  donderdag 8 april 2004 @ 09:26:06 #22
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_18267940
quote:
Op donderdag 8 april 2004 05:44 schreef Caesu het volgende:

of mis ik een addertje?
Gister z'n Caravan geparkeerd op een heuvel, en vandaag voor het oog van de camera niet moeilijk doen als deze wordt weggehaald wegens wildkamperen. Toffe jongens die kolonisten
pi_18339565
U.S. to declare Israel won't have to withdraw to 1949 border

Israel will not be asked in the future to withdraw to the 1949 cease-fire lines (the Green Line) on the West Bank, according to a letter U.S. President George Bush is to present to Prime Minister Ariel Sharon in Washington this week.

According to the letter, the determination of borders in a final status accord will take into consideration "demographic realities" on the ground.

Sharon leaves on Monday night for a crucial meeting with Bush at the White House on Wednesday. The main item on the agenda is Sharon's disengagement plan.

meer
jouw briefkees!
pi_18341154
quote:
Op zondag 11 april 2004 07:13 schreef briefkees het volgende:

Israel will not be asked in the future to withdraw to the 1949 cease-fire lines (the Green Line) on the West Bank, according to a letter U.S. President George Bush is to present to Prime Minister Ariel Sharon in Washington this week.

According to the letter, the determination of borders in a final status accord will take into consideration "demographic realities" on the ground.

Sharon leaves on Monday night for a crucial meeting with Bush at the White House on Wednesday. The main item on the agenda is Sharon's disengagement plan.

meer
jaja beetje illegaal nederzettingen gaan lopen stimuleren.
  zondag 11 april 2004 @ 13:43:45 #25
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_18343778
quote:
Op zondag 11 april 2004 07:13 schreef briefkees het volgende:

Demografische realiteit, daar trokken de zionisten zich voor 1949 ook niet zoveel van aan

Zou Bush bedoelen dat 250.000 kolonisten op een paar miljoen Palestijnen onhoudbaar is, of pakken wat je pakken kan, dus zodra er joden zitten mag je het land hebben.

Die reservaten worden niks meer

Wat rest is één staat voor beide volken
one man, one vote binnen de regels van een rechtsstaat...
  zondag 11 april 2004 @ 14:35:31 #26
73210 sanniejj
Freaky bodybuilder
pi_18345239
quote:
Op zondag 11 april 2004 11:36 schreef Chadi het volgende:

[..]

jaja beetje illegaal nederzettingen gaan lopen stimuleren.
Of dat of weer meer onschuldige dode israelische slachtoffers.. reageer niet zo simpel als je niet weet WAAROM dit zo gezegt is.
Pimpin' iron @ dutchbodybuilding.com
pi_18345498
Had israel direct al rekening mee moeten houden toen ze die daar toestonden tegen alle regels en protesten in.
  zondag 11 april 2004 @ 22:11:31 #28
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_18355161
Nou het valt dus wel mee met de wraak van Hamas wegens het uitschakelen van dat lijk in die rolstoel, grootspraak dus.
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_18355205
quote:
Op zondag 11 april 2004 22:11 schreef HarigeKerel het volgende:
Nou het valt dus wel mee met de wraak van Hamas wegens het uitschakelen van dat lijk in die rolstoel, grootspraak dus.
quote:
Security forces aware of 60 warnings of intent by Palestinians to carry out terror attacks
de veiligheidsdiensten houden veel tegen.
totdat er iets tussendoor gelipt.
pi_18361890
quote:
PA officials, militants confirm Israeli claims: Hezbollah is key sponsor of Palestinian violence, funds suicide bombings

haaretz
die Hezbollah kan binnenkort een flink bestookt worden in Lebanon en met name Syrië.
pi_18362207
Ik zou eerder achter Iran aangaan waar al het geld en wapens vandaan komen
jouw briefkees!
pi_18363599
quote:
Op zondag 11 april 2004 22:11 schreef HarigeKerel het volgende:
Ligt voornamelijk aan de beveiliginsmaatregelen. Het is zoiets van "we willen wel, maar we kunnen niet".
pi_18385260
quote:
Palestijnen wilden aanslag plegen met aidsbloed'

Uitgegeven: 13 april 2004 07:10
JERUZALEM - Militante Palestijnen zouden van plan zijn geweest aanslagen te plegen waarbij met aids besmet bloed verspreid zou moeten worden. Dat bericht de Israëlische krant Haaretz in de dinsdageditie. De plannen zouden de afgelopen dagen zijn verijdeld door de Israëlische veiligheidstroepen.

Volgens de krant waren de plannen nog niet in een vergevorderd stadium. De strijdkrachten en de binnenlandse veiligheidsdienst hebben naar eigen zeggen met verscheidene arrestaties ook nieuwe Palestijnse zelfmoordaanslagen voorkomen.
nu.nl
  dinsdag 13 april 2004 @ 13:24:41 #34
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_18390644
quote:
Nederzettingen
De Likud-premier wil in ruil voor terugtrekking uit de Gazastrook enkele grote nederzettingen op de bezette Westelijke Jordaanoever behouden en uitbouwen. Hij herhaalde dat maandagavond nog eens tijdens een bezoek aan Maale Adumim, de grootste Israëlische kolonie op de Westoever.

Sharon wil deze nederzetting houden, alsmede Ariel, Givat Zeev, Gush Etzion, Kiryat Arba en de enclaves binnen de verdeelde stad Hebron. De Israëlische eerste minister zei volgens de krant Haaretz dat deze nederzettingen zich verder zullen "ontwikkelen". De Palestijnen hebben de jongste opmerkingen van Sharon "het sluiten van de deur naar een vredesakkoord" genoemd.

Sharon heeft zondag aangekondigd dat er op 29 april wordt gestemd over terugtrekking uit de Gazastrook. Er wordt eerst een referendum gehouden onder de 200.000 leden van zijn Likudpartij en daarna wordt er gestemd door het kabinet en in het parlement.
http://www.nos.nl/nieuws/artikelen/2004/4/13/mubarakbijbush.html
pi_18401554
quote:
Op dinsdag 13 april 2004 08:41 schreef Keessie het volgende:

[..]

nu.nl
Het einde is nabij !

pi_18418017
quote:
Middle East Newsline: Arafat approved last year`s attack on a U.S. convoy in Gaza in which 3 Americans killed
A man of peace
jouw briefkees!
pi_18421468
quote:
Op dinsdag 13 april 2004 13:24 schreef IPdaily het volgende:

[..]

http://www.nos.nl/nieuws/(...)l
Het plannetje van Sharon kan de prullenbak in! Likud zal Gaza niet zo maar opgeven!

FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  woensdag 14 april 2004 @ 18:43:43 #38
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_18422282
quote:
Op woensdag 14 april 2004 18:03 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

Het plannetje van Sharon kan de prullenbak in! Likud zal Gaza niet zo maar opgeven!

Gelukkig maar, terugtrekken uit Gaza en dan stukken van de westoever van de Palestijnen afpakken kan inderdaad niet. Vrede kan alleen onstaan met een rechtvaardige staat of gelijke rechten binnen 1 staat!!!
Of bedoel je het niet zo...

pi_18422320
quote:
Op woensdag 14 april 2004 18:43 schreef IPdaily het volgende:

[..]

Gelukkig maar, terugtrekken uit Gaza en dan stukken van de westoever van de Palestijnen afpakken kan inderdaad niet. Vrede kan alleen onstaan met een rechtvaardige staat of gelijke rechten binnen 1 staat!!!
Of bedoel je het niet zo...
Natuurlijk bedoel ik het niet zo

De Palestijnen willen toch geen vrede dus ik zou niet weten waarom Israel ook nog maar 1 mm aan grond zou moeten afstaan.
pi_18423595
quote:
Op woensdag 14 april 2004 18:45 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Natuurlijk bedoel ik het niet zo

De Palestijnen willen toch geen vrede dus ik zou niet weten waarom Israel ook nog maar 1 mm aan grond zou moeten afstaan.
  woensdag 14 april 2004 @ 20:36:17 #41
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_18425471
quote:
Op woensdag 14 april 2004 19:36 schreef Keessie het volgende:

[..]

als we toch inhoudelijk reageren...
  woensdag 14 april 2004 @ 20:42:00 #42
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_18425657
quote:
Bush steunt Gazaplan Sharon

WASHINGTON - De Amerikaanse president Bush heeft woensdag het plan van de Israëlische premier Sharon om de Gazastrook te verlaten omarmd. Na afloop van een gesprek met Sharon in Washington noemde hij diens voornemen 'historisch en moedig'.

Israël kan volgens Bush met recht aanspraak maken op een deel van de bezette Westelijke Jordaanoever. Het gaat daarbij volgens hem om gebieden waar veel Israëlische kolonisten wonen.

Bush zei dat de Palestijnen onmogelijk kunnen verwachten dat Israëls grenzen weer dezelfde zullen worden als die van 1949.

Bush zei verder dat de Palestijnse vluchtelingen het recht op terugkeer naar Israël moeten opgeven. Als de Palestijnen eenmaal een eigen staat hebben, moeten zij zich daar vestigen, aldus de Amerikaanse president. .In zijn rede noemde Bush de 'routekaart' niet.

http://www.volkskrant.nl/buitenland/1081919654668.html

Wat een verrassing
pi_18425749
Ach, het hele vredesproces is een grote facade. De Arabieren / Palestijnen zullen nooit iets toegeven aan niet-islamieten, zeker niet als die op hun 'heilige grond' wonen, tenzij heel erg gedwonen (zoals in 1967 ). Israel weet dat door hun 'jarenlange ervaring'; die weten al lang dat onderhandelen met hen nooit iets nuttigs zal opleveren.
  woensdag 14 april 2004 @ 22:13:20 #44
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_18428260
quote:
Op woensdag 14 april 2004 20:45 schreef Keessie het volgende:
Ach, het hele vredesproces is een grote facade. De joden zullen nooit iets toegeven aan niet-joden, zeker niet als die op hun 'heilige grond' wonen, tenzij heel erg gedwonen De Palestijnen weten al lang dat onderhandelen met hen nooit iets nuttigs zal opleveren.
  woensdag 14 april 2004 @ 22:34:47 #45
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_18428999
Dat Israel altijd zo scheinheilig is en eenzijdig...

maar...

Ik snap het ook wel uit de kant van de joden, al sinds de geschiedenis worden ze bespuwd. Terecht en Onterecht. Het is, in dat opzicht, redelijk ''normaal'' te noemen...Joden zelf zijn echt niet zo slecht, Israelische regering is wel slecht/gevaarlijk in veler ogen. Dan kun je wel zeggen: De joden/israeliers hebben zelf hun regering gekozen, maar dat is gewoon de domheid die we vinden in iedere mondiale bevolkingsgroep (ZOveel mensen die niet nadenken als ze gaan stemmen)
Era Vulgaris
pi_18436459
quote:
Kofi Annan heeft kritiek op steun van Bush aan plan-Sharon (08:22)

(Belga) VN-secretaris-generaal Kofi Annan heeft de Amerikaanse president George W. Bush woensdag openlijk bekritiseerd omdat hij de bekommernissen van de Palestijnen veronachtzaamt door Israëls recht op een aantal nederzettingen op de Westelijke Jordaanoever te steunen.

Bush is niet langer van mening dat Israël alle nederzettingen in de Palestijnse gebieden moet opgeven. Het plan van Sharon voorziet het behoud van zes nederzettingen op de Westelijke Jordaanoever, die samen plaats zouden bieden voor 100.000 joodse kolonisten. Bush maakte zijn steun aan dit plan van Sharon bekend aan het eind van het bezoek van de Israëlische premier Ariel Sharon aan Washington. (TVP)
(Belga)
http://www.demorgen.be/telex/?news=B125994

wat vindt de EU eigenlijk van Sharons snode plannen?

alhoewel Bush niet expliciet over behoud van Israelische nederzettingen op de Westoever sprak (dus)
quote:
15/04 Bush steunt omstreden plan Sharon

De zegen van de Amerikaanse president voor het omstreden plan is volgens Palestijnse reacties het "totale einde van het vredesproces" en het begin van "een cyclus van geweld".

George Bush heeft woensdag zijn zegen gegeven aan het plan van de Israëlische premier Ariel Sharon om zich eenzijdig terug te trekken uit de Gazastrook en delen van de Westoever. Het plan is omstreden omdat Sharon een aantal joodse kolonies niet wil laten ontruimen maar wel annexeren.

Bush sprak van "historische en moedige daden". "De werkelijkheid op de grond en in de regio is enorm veranderd", zei Bush, doelend op de nederzettingen op de Westoever die Sharon wil annexeren.

De Palestijnen zijn fel tegen het plan. Zij willen een eigen staat die de Gazastrook, de gehele Westoever en een deel van Jeruzalem omvat. De Palestijnse leider Yasser Arafat zei eerder woensdag dat de steun van Bush aan Sharons plan voor terugtrekking zonder vredesakkoord "het totale einde van het vredesproces" betekent en "een cyclus van geweld" zal doen losbarsten.

Sharon zei zichtbaar opgetogen bemoedigd te zijn door de steun van Bush. Sharon had die steun hard nodig, omdat zijn Likud-partij op 2 mei een referendum houdt over het plan. De uitslag daarvan staat bepaald niet vast: de meest rechtse Israëliërs willen niets weten van de ontmanteling van welke nederzetting dan ook. Sharon heeft beloofd de uitslag van de stemming te respecteren.

Tot nu toe stonden de VS op het standpunt dat er hooguit kleine wijzigingen mogelijk waren in de grenzen van vóór de Zesdaagse Oorlog in 1967, toen Israël de Westoever en Oost-Jeruzalem op Jordanië veroverde. Sharon heeft echter meer dan een klein stukje Westoever op het oog: hij wil zes grote nederzettingen behouden. Daar wonen meer dan negentigduizend kolonisten, bijna de helft van het totale aantal.

Bush zei niet rechtstreeks dat Israël de zes nederzettingen op de Westoever wat hem betreft mag houden. Over de definitieve grenzen moeten Israël en de Palestijnen het onderling eens worden, aldus Bush. Toch was de boodschap duidelijk. Bush is "de eerste president die de nederzettingen in de Palestijnse gebieden wettigt", zei de Palestijnse premier Ahmed Qureia. "Wij als Palestijnen verwerpen dat, wij kunnen het niet accepteren, wij verwerpen het en wij weigeren het."
http://www.hbvl.be/nieuws(...)F-B7AD-D7862AC2A001}

[ Bericht 20% gewijzigd door zakjapannertje op 15-04-2004 08:58:18 ]
  donderdag 15 april 2004 @ 08:56:32 #47
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_18436587
Dat veiligheidshek is wel enorm effectief zeg, echt een enorme meevaller!

Als Israel zich terug heeft getrokken kunnen de pallestijnen eigenlijk Israel nog weinig maken, ben benieuwt of ze dan hun verveling op mekaar kwijt kunnen.
pi_18440208
quote:
Israëlische justitie gelast stopzetting financiering nederzettingen 15-04-2004

De Israëlische procureur-generaal , Mani Mazuz, heeft de ministeries donderdag opgedragen alle betalingen aan nederzettingen in de Palestijnse gebieden stop te zetten, omdat de kans groot is dat het geld wordt besteed aan illegale nieuwe nederzettingen, zogenoemde buitenposten.

Het 'routekaart'-vredesplan verplicht Israël tot het verwijderen van tientallen van zulke buitenposten, maar daar is nauwelijks gevolg aan gegeven. Donderdag, daags nadat de Israëlische premier Ariel Sharon de zegen van de Amerikaanse president Bush had gekregen voor zijn omstreden terugtrekkingsplan, verwijderde het Israëlische leger twee onbewoonde buitenposten. Bij de operatie werden zeven kolonisten aangehouden.

In juni vorig jaar heeft de toenmalige procureur-generaal de Israëlische ministeries verboden geld uit te trekken voor de buitenposten. Volgens het ministerie van justitie heeft Mazuz de ministers daar in februari nog eens aan herinnerd. Kennelijk zijn de besturen van de nederzettingen echter gewoon doorgegaan geld aan de buitenposten te besteden. Het ministerie zei dat Mazuz heeft besloten de geldkraan voorlopig dicht te draaien op grond van een rapport van de rekenkamer. De maatregel geldt voor de Westelijke Jordaanoever en de Gazastrook, hoewel er in de Gazastrook geen buitenposten zijn. Over de inhoud van het rapport werden geen mededelingen gedaan. Het ministerie zei dat het geld pas weer wordt vrijgegeven als er een commissie van toezicht is benoemd en dat het verschaffen van geld voor illegale activiteiten zal worden bestraft.

Het hoofd van de regionale kolonistenraad op de Westoever, Pinhas Walerstein, ontkende dat er illegale betalingen hebben plaatsgevonden. Hij noemde de maatregel van de procureur-generaal een poging om de kolonisten te delegitimeren.

Bush heeft gezegd dat Israël wat hem betreft een aantal nederzettingen op de Westoever mag houden na een vredesovereenkomst met de Palestijnen. Sinds Israël de Westoever in 1967 veroverde heeft het er ongeveer 130 nederzettingen gevestigd.
www.nieuws.nl
maar alle Israelische nederzettingen van na de oorlog van 1967 zijn illegaal eigenlijk...
pi_18440232
Onzin! De arabische landen vielen Israel aan, Israel verdedigt zich slechts... nu nog steeds.
pi_18440326
quote:
Op donderdag 15 april 2004 12:09 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Onzin! De arabische landen vielen Israel aan, Israel verdedigt zich slechts... nu nog steeds.
wat heeft het hiermee te maken
pi_18440353
quote:
Op donderdag 15 april 2004 12:13 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

wat heeft het hiermee te maken
Nederzettingen zijn nodig als zelfverdediging. Dat heeft het er mee te maken!
pi_18440483
quote:
Op donderdag 15 april 2004 12:14 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Nederzettingen zijn nodig als zelfverdediging. ...
wel, ik vind van niet, het is een oorlogsmisdaad, die nederzettingen mede staan vrede in de weg
  donderdag 15 april 2004 @ 12:42:38 #53
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_18440979
quote:
Op donderdag 15 april 2004 12:14 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

Nederzettingen zijn nodig als zelfverdediging. Dat heeft het er mee te maken!
BS Voor veiligheid kan je prima op strategisch plekken militaire bases plaatsen ipv kolonisten (en veel militairen) is altijd nog een stuk makkelijker weg te halen. Op deze manier is het landje pik.
Israeli mogen wmbt best overal wonen in Palestina als Palestijnen dat ook maar zouden mogen...
pi_18441070
Zonder nederzettingen heb je geen zelfverdediging nodig. Nederzettingen creeren de behoefte naar zelfverdediging omdat je daarmee anderen aanvalt die dan wat terug willen doen.
pi_18443805
quote:
Op woensdag 14 april 2004 18:03 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Sharon heeft al gedreigd dan een nieuw kabinet te vormen door samen verder te gaan met de Arbeiderspartij. Die geven namelijk wel alle steun. Dus kan hij alsnog zijn plan uitvoeren.
pi_18443906
quote:
Op donderdag 15 april 2004 12:42 schreef IPdaily het volgende:

[..]

BS Voor veiligheid kan je prima op strategisch plekken militaire bases plaatsen ipv kolonisten (en veel militairen) is altijd nog een stuk makkelijker weg te halen. Op deze manier is het landje pik.
Israeli mogen wmbt best overal wonen in Palestina als Palestijnen dat ook maar zouden mogen...
Dat laatste gaat wat lastig omdat de veiligheid van Israel dan niet kan worden gegarandeerd.
pi_18443912
quote:
Op donderdag 15 april 2004 15:02 schreef schatje het volgende:

[..]

Sharon heeft al gedreigd dan een nieuw kabinet te vormen door samen verder te gaan met de Arbeiderspartij. Die geven namelijk wel alle steun. Dus kan hij alsnog zijn plan uitvoeren.
Zou de achterban van Likud dat pikken? Ik denk haast van niet.
  donderdag 15 april 2004 @ 16:05:51 #58
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_18445239
quote:
Op donderdag 15 april 2004 15:06 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

Dat laatste gaat wat lastig omdat de veiligheid van Israel dan niet kan worden gegarandeerd.
Ach, de Palestijnen (Israelische Arabieren ) die in het erkende deel van Israel wonen en daardoor meer rechten hebben dan Palestijnen in de overige gebieden zijn duidelijk minder radicaal!!! Rara hoe zou dat nou komen...
pi_18446643
quote:
Op donderdag 15 april 2004 15:07 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Mogelijk, maar het is niet de eerste keer dat lsraël zich terugkeert. Het onlangs liquideren van Yassin heeft daar van alles mee te maken en is onderdeel van een groter geheel. Om te voorkomen dat de terugtrekking wordt uitgelegt als een overwinning in de Arabisch wereld, zoals dat ook geval was met Zuid-Libanon, en dat de Hamas de macht krijgt in de Gaza strook wordt de Hamas dus nu aangepakt.

Ik denk dat het wel goed is dat lsraël zich terugtrekt, dan kan de Palestijnse Autoriteit eens laten zien wat zij in huis hebben. Dan bedoel ik de aanpak van het terrorisme. Als lsraël er niet meer is kunnen ze ook niet meer met vingertje naar hen wijzen.
pi_18446684
quote:
Op donderdag 15 april 2004 15:07 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Ja, want dat zijn geen kolonisten. Die kolonisten zitten én masse in de joodse extreem-rechtse partijen.
pi_18446738
quote:
Op donderdag 15 april 2004 17:05 schreef schatje het volgende:

[..]

Mogelijk, maar het is niet de eerste keer dat lsraël zich terugkeert. Het onlangs liquideren van Yassin heeft daar van alles mee te maken en is onderdeel van een groter geheel. Om te voorkomen dat de terugtrekking wordt uitgelegt als een overwinning in de Arabisch wereld, zoals dat ook geval was met Zuid-Libanon, en dat de Hamas de macht krijgt in de Gaza strook wordt de Hamas dus nu aangepakt.

Ik denk dat het wel goed is dat lsraël zich terugtrekt, dan kan de Palestijnse Autoriteit eens laten zien wat zij in huis hebben. Dan bedoel ik de aanpak van het terrorisme. Als lsraël er niet meer is kunnen ze ook niet meer met vingertje naar hen wijzen.
Ik denk niet dat de Palestijnse Autoriteit echt het terrorisme zal aanpakken, vandaar dat ik dus ook weinig vertrouwen heb in dit plannetje van Sharom. Ik denk ook wel dat het in het referendum wordt afgeschoten.
pi_18446922
quote:
Op donderdag 15 april 2004 17:07 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Ja, want dat zijn geen kolonisten. Die kolonisten zitten én masse in de joodse extreem-rechtse partijen.
Dat zijn toch splinterpartijen??
pi_18447013
quote:
Op donderdag 15 april 2004 17:08 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Ik denk niet dat de Palestijnse Autoriteit echt het terrorisme zal aanpakken,
Ja, daar ben ik ook bang voor. Neemt niet weg dat het goede les voor die mensen zal zijn die er wel in geloven.

De Palestijnse Autoriteit denkt in de eerste plaats aan zichzelf, en niet aan haar bevolking.
pi_18451212

Palestinian sisters Aya, 3, is hugged by Riham, 9, posing with her father's handgun, at a food market in Lebanon's largest Palestinian refugee camp of Ain el-Helweh, in the south of the country.

jouw briefkees!
pi_18452714
In Nova een interview met Shimon Peres van de Arbeiderpartij .
pi_18453121
quote:
Op donderdag 15 april 2004 17:19 schreef schatje het volgende:

[..]

Ja, daar ben ik ook bang voor. Neemt niet weg dat het goede les voor die mensen zal zijn die er wel in geloven.

De Palestijnse Autoriteit denkt in de eerste plaats aan zichzelf, en niet aan haar bevolking.
Dat laatste ben ik het je eens.

Maarja, zolang de Palestijnen achter hun regime blijven staan....
  vrijdag 16 april 2004 @ 14:29:00 #67
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_18468316
quote:
Indruk maakte ook het feit dat de Atjehers gesneuvelde tegenstanders beroofden van hun geslachtsdelen - als daar tenminste tijd voor was. Het was een oud islamitisch gebruik dat elders in de archipel niet voorkwam.

Het doel ervan was te voorkomen dat een vijand in het paradijs - zo hij daar werd toegelaten - plezier zou hebben van zijn edele delen.
Wellicht een ideetje voor het bewerken van pallestijnse lijken? zo voorkom je wel het idee dat ze naar een paradijs gaan met maagdjes omdat ze als "martelaar" gestorven zijn.

[ Bericht 11% gewijzigd door HarigeKerel op 16-04-2004 14:36:21 ]
  Moderator vrijdag 16 april 2004 @ 16:55:21 #68
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_18471225
ga jij die soldaten vertellen dat ze van elke tegenstander de leuter af moeten hakken, of ga je het met kapmes voor ze doen?
  vrijdag 16 april 2004 @ 16:57:50 #69
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_18471270
quote:
Op vrijdag 16 april 2004 16:55 schreef sp3c het volgende:
ga jij die soldaten vertellen dat ze van elke tegenstander de leuter af moeten hakken, of ga je het met kapmes voor ze doen?
Mwah kan niet zo moeilijk zijn, dat kan je gewoon door een lijkschouwer laten doen

Of gewoon door een slager
  Moderator vrijdag 16 april 2004 @ 17:05:42 #70
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_18471410
zelfde verhaal ... ga jij die soldaten vertellen dat ze de lijken van vijanden mee moeten sjouwen naar huis of ga je er met je pickup achteraan
  vrijdag 16 april 2004 @ 17:08:49 #71
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_18471472
Mwah ik zou het ze zo vertellen, als het een techniek is die effect heeft zal het gewoon een onderdeel worden van de standaard krijgsmacht strategie
  Moderator vrijdag 16 april 2004 @ 17:29:28 #72
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_18471893
denk niet dat het veel succes zal hebben gezien het feit dat zelfmoordenaars de explosieven gordel vaak om het middel dragen ... denk niet dat er veel van die regio overblijft.

zal wel ergens een passage in de koran staan dat je ook begiftigd wordt met een perfect lichaam oid als je in de hemel komt net als in de bijbel
pi_18474604
quote:
Op donderdag 15 april 2004 21:17 schreef schatje het volgende:
In Nova een interview met Shimon Peres van de Arbeiderpartij .
Dat is nou een toffe kerel too bad dat hij niet regeert.
pi_18494479
4 Israelis hurt in suicide bombing at Erez Crossing in Gaza

A Palestinian suicide bomber blew himself up Saturday afternoon at the Erez border crossing in the northern Gaza Strip, wounding four Israelis, one of them critically.

The military wings of Hamas and Palestinian Authority Chairman Yasser Arafat's Fatah movement claimed joint responsibility for the attack, which occurred at around 4 P.M.

The two groups identified the bomber as Fadi Al-Amoudi, 22, from Beit Lahiyah in the northern Strip.
jouw briefkees!
  zaterdag 17 april 2004 @ 19:15:36 #75
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_18495097
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 18:53 schreef briefkees het volgende:
4 Israelis hurt in suicide bombing at Erez Crossing in Gaza
Soldaten! OK dus...
pi_18495239
quote:
EU: steun VS voor plan Sharon zeer schadelijk 17-04-2004

De Amerikaanse steun voor het eenzijdige vredesplan van de Israëlische premier Ariel Sharon heeft heel wat schade aangericht en kan het Palestijnse extremisme in de kaart spelen, zo hebben de ministers van buitenlandse zaken van de Europese Unie zaterdag verklaard. De EU-ministers dringen er bij Israël en de Palestijnen op aan onderhandelingen te starten op basis van het vredesplan van 2002, de zogenaamde routekaart naar vrede.

De EU maakt zich zorgen dat eenzijdige Amerikaanse stappen in het vredesproces de geloofwaardigheid van de routekaart, die door overleg tussen de Verenigde Staten, de EU, Rusland en de Verenigde Naties tot stand is gekomen, kunnen ondergraven. Met zijn steun aan Sharons voorstel geeft de Amerikaanse president George Bush aan dat Israël delen van de Westoever zou mogen behouden en dat het niet de bedoeling is dat gevluchte Palestijnen automatisch het recht krijgen om naar Israël terug te keren.

In hun verklaring lieten de ministers verdere kritiek op het akkoord tussen Bush en Sharon achterwege. In plaats daarvan zeiden zij het vooruitzicht dat Israël zich terugtrekt uit de Gazastrook te verwelkomen als een belangrijke stap op weg naar tenuitvoerlegging van de routekaart.

Deze kritiek werd wel gespuid door Europees commissaris voor buitenlandse betrekkingen Chris Patten. Patten zei dat de Arabische landen door de beslissing van Bush nu denken dat de Amerikaanse regering ingaat tegen de Oslo-akkoorden en ook de routekaart voor gezien houdt. Met die beslissing is een hoop schade aangericht, die volgens Patten met de steun van de EU zal moeten worden hersteld. Patten stelde voorts dat de gematigde stroming binnen de Palestijnse gemeenschap niet geholpen wordt door dergelijke beslissingen, omdat de Palestijnen die hoopten dat een bilaterale overeenkomst kan worden gesloten deze hoop nu de grond in geboord zien.

De EU wil dat het Midden-Oostenkwartet begin volgende maand bijeenkomt om de routekaart weer op gang te brengen, zei Javier Solana, de coördinator voor het buitenlands beleid van de EU. Waar deze vergadering zal worden gehouden, is nog niet bekend.

De routekaart voorziet niet in de Israëlische annexatie van vijf of zes grote nederzettingen op de Westoever, zoals Sharon wil. Toch wil de EU de plannen van Sharon en de Amerikaanse steun daarvoor niet met de routekaart onverenigbaar verklaren. De Duitse minister van buitenlandse zaken Joschka Fischer zei vrijdag dat een Israëlische terugtrekking uit de Gazastrook de weg kan bereiden voor duurzame vrede als het in de context van de routekaart gebeurt en vooral als het op een ordelijke manier gebeurt. Volgens de Britse minister Jack Straw kunnen de voorstellen van Sharon consistent zijn met de routekaart. Uiteraard gaan wij ervan uit dat een definitieve status een zaak is van onderhandelingen tussen Israël en de Palestijnse Autoriteit, zei Straw.

Amerikaanse functionarissen zeggen dat het plan van Sharon de routekaart weer op gang kan brengen. Volgens die routekaart moet er in 2005 een zelfstandige Palestijnse staat komen.

De Russische minister van buitenlandse zaken Sergej Lavrov, die vrijdag zijn Palestijnse ambtgenoot Nabil Shaath ontving, zei dat het plan van Sharon niet in de plaats kan komen van de routekaart. Een Israëlische terugtrekking is belangwekkend en positief, maar slechts een eerste stap naar een allesomvattende regeling, zei Lavrov.
www.nieuws.nl
pi_18496011
quote:
Israeli security sources: Israel blows up car of Hamas leader Abdel Aziz Rantisi in Gaza

Witnesses: Two people killed in IAF missile strike on Hamas leader Rantisi`s car in Gaza
jouw briefkees!
pi_18496066
Ja, Rantisi is nu ook dood
pi_18496146
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 19:50 schreef briefkees het volgende:

[..]

pi_18496202
quote:
20:49 Initial report: Israel assassinates Hamas leader Abdel Aziz al-Rantissi
20:46 Witnesses: Two people killed in IAF missile strike on Hamas leader Rantisi`s car in Gaza
20:46 Israeli security sources: Israel blows up car of Hamas leader Abdel Aziz Rantisi in Gaza
volgens Army Radio is hij dood
pi_18496215
YES!!!
pi_18496284
quote:
127 Teletekst za 17 apr
Doden bij explosie auto Gaza-stad

GAZA-STAD In Gaza-stad zijn twee of
drie Palestijnen omgekomen toen de auto
waarin ze zaten werd bestookt door
Israëlische helikopters.

Volgens Israëlische veiligheidsbronnen
is onder de doden Hamas-leider Abdel
Aziz Rantissi.
pi_18496294
quote:
Initial report: Hamas leader Rantisi killed in IAF strike
By Amos Harel, Haaretz Correspondent, and Agencies

According to initial reports, Hamas leader Abdel Aziz Rantisi was killed in an Israeli helicopter missile strike on his car Saturday evening.
Two other people were killed in the strike, witnesses said.

There was no immediate response from the IDF.

Rantisi was the newly-appointed head of the militant group in Gaza, following the assassination of Hamas founder and spiritual leader Sheikh Ahmed Yassin in a similar Israeli strike last month.
http://www.haaretzdaily.com/hasen/spages/416382.html
pi_18496295
cheers

(next )
jouw briefkees!
pi_18496389
weinig geslaagde Palestijnse aanslagen sinds Yassin's dood. behalve dan die aanslag van vandaag bij de Erez grensovergang vandaag. Eén zwaargewonde en twee gewonden. Deze aanslag zal wel de aanleiding zijn voor Rantisi's liquidatie.

Who is next? Place your bets. Ik denk die Khaled Mashal, hij zit dan wel ergens anders in het Midden-Oosten maar daar zit de Mossad ook.
pi_18496625
Voordat Israël zich terugtrekt wil zij de gehele Hamas top uitroeien.
  zaterdag 17 april 2004 @ 20:27:31 #87
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_18497025
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 20:03 schreef Caesu het volgende:
weinig geslaagde Palestijnse aanslagen sinds Yassin's dood. behalve dan die aanslag van vandaag bij de Erez grensovergang vandaag. Eén zwaargewonde en twee gewonden. Deze aanslag zal wel de aanleiding zijn voor Rantisi's liquidatie.
Ja, Israel heeft gewoon geen enkele reden om het niet te doen en zoveel redenen om het wel te doen.

En de VS kan niks zeggen want die willen Al-Sadr ook dood of levend
  zaterdag 17 april 2004 @ 20:47:45 #88
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_18497404
Strijder OK dus...
pi_18497661
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 20:27 schreef HarigeKerel het volgende:
En de VS kan niks zeggen want die willen Al-Sadr ook dood of levend
en zijn milities erbij. Nu de onderhandelingen daar zijn opgeschort is een vreedzame oplossing van de baan

/ontopic:
Maar goed dat er weer een hamas freak dood is.
pi_18497761
quote:
Suicide attack
The move comes hours after a Palestinian suicide bomber launched an attack in the Erez industrial zone Saturday, killing a border police officer and wounding three others.

Al Aqsa Martyrs Brigades and Hamas claimed responsibility for that attack.

An Al Aqsa spokesman identified the bomber as Fadi al-Amudi of Beit Lahiya, located in northern Gaza near Erez. An Israeli army official said the bomber had worked in the zone for the last two years. He died at the scene.
bron

Na de aanslag is er nog extra haast gezet achter de aanval op Aziz Rantisi.
pi_18497833

De vorige poging. Nu zal hij wel zijn vermalen tot een vleeshoop.
pi_18497888
Hij is dood
  zaterdag 17 april 2004 @ 21:10:09 #93
8369 speknek
Another day another slay
pi_18497925
Wat doen al die kampers nou eigenlijk bovenop z'n auto?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_18498010
, dat gaat fout binnenkort daar.
Allah Al Watan Al Malik
pi_18498013
Ach binnenkort is het weer gezins korting in zo'n pizza tent of als ze met de bus reizen of hier ergens in Europa bij een ambassade of Israelisch instituut.
pi_18498062
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 21:13 schreef Mutant01 het volgende:
, dat gaat fout binnenkort daar.
Wanneer dan? Volgens mij is het al fout gegaan een hele tijd geleden. Toen de palestijnen de tweede intifada begonnen. Sindsdien is er geen houden meer aan.

[ Bericht 0% gewijzigd door DrWolffenstein op 17-04-2004 21:22:01 ]
pi_18498069

benieuwd naar een aanslag in de ZS
pi_18498081
hoppa weer 1 minder
pi_18498116
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 21:15 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Wanneer dan? Volgens mij is het al fout gegaan een hele tijd geleden. Toen de paletijnen de tweede intifada begonnen. Sindsdien is er geen houden meer aan.
De tweede intifada is niets vergeleken met de bom die zal ontploffen als men zo door blijft gaan. Daar durf ik mijn hand voor in het vuur te steken, denk je dat de haat jegens israel van gematigde palestijnen minder wordt door dit soort acties? Denk je dat je aanslagen voorkomt? Denk je dat er geen andere organisaties zijn? Het zelfde gaat gebeuren als bij Al-quada, talloze splintergroeperingen die ondergronds gaan werken.
Allah Al Watan Al Malik
pi_18498191
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 21:17 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De tweede intifada is niets vergeleken met de bom die zal ontploffen als men zo door blijft gaan. Daar durf ik mijn hand voor in het vuur te steken.
net of die zelfmoord terroristjeswat voorstellen bij het goed georganiseerde israelische leger, hoewel israel wel fout bezig is door zelf politietje te gaan spelen met die muur enzo maar tegten israel (en dus ook US) is weinig in te brengen
pi_18498306
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 21:20 schreef jp84 het volgende:

[..]

net of die zelfmoord terroristjeswat voorstellen bij het goed georganiseerde israelische leger, hoewel israel wel fout bezig is door zelf politietje te gaan spelen met die muur enzo maar tegten israel (en dus ook US) is weinig in te brengen
Denk je dat het een wedstrijd is? De US heeft ook een goed georganiseerd leger, vallen daar geen doden bij in Irak? Afgelopen week alleen al 90. De terroristjes zijn fout bezig, maar hiermee win je niet de harten van de Palestijnen. Au contraire.
Allah Al Watan Al Malik
pi_18498343
Nou, wat kunnen de Palestijnen nog meer doen ? Nu ook al de gehandicapte kinderen al ingezet zijn heb je niet veel meer achter de hand.
pi_18498368
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 21:06 schreef DrWolffenstein het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

De vorige poging. Nu zal hij wel zijn vermalen tot een vleeshoop.
valt nog best mee eigenlijk
pi_18498407
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 21:24 schreef CeeJee het volgende:
Nou, wat kunnen de Palestijnen nog meer doen ? Nu ook al de gehandicapte kinderen al ingezet zijn heb je niet veel meer achter de hand.
De tweede organisatie, Hezbollah, is al de jaren nog vrijwel intact gebleven. Ik denk dat we daar binnenkort meer van zullen horen. Hamas, als deze organisatie wegens gebrek aan vrijwilligers niet wordt ontbonden, stelt niet veel meer voor.
pi_18498504
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 21:27 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

De tweede organisatie, Hezbollah, is al de jaren nog vrijwel intact gebleven. Ik denk dat we daar binnenkort meer van zullen horen. Hamas, als deze organisatie wegens gebrek aan vrijwilligers niet wordt ontbonden, stelt niet veel meer voor.
Al-Quada bestaat eigenlijk ook niet meer, maar is door de war on terrorism vervallen in verscheidene groeperingen met ieder een leider en ieder een aanhang. Dat is veel vervelender dan 1 organisatie.
Allah Al Watan Al Malik
pi_18498545
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 21:27 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

De PA gaf onlangs toe dat Hezbollah indirect achter de meeste zelfmoordaanslagen zit. Dus Hezbollah zal inderdaad ook binnenkort aangepakt worden. Maar eerst wordt de Hamas nog verder gesloopt.

Zo ging het in begin van de 2de intifadah ook: eerst werd de PA gemold totdat er bijna niets meer van over was, toen pas begonnen ze serieus met Hamas.
  zaterdag 17 april 2004 @ 21:33:30 #107
8369 speknek
Another day another slay
pi_18498616
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 21:30 schreef Mutant01 het volgende:
Al-Quada bestaat eigenlijk ook niet meer, maar is door de war on terrorism vervallen in verscheidene groeperingen met ieder een leider en ieder een aanhang. Dat is veel vervelender dan 1 organisatie.
Vervelender op te lossen. Maar de VS zijn al drie jaar lang veilig.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_18498690
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 21:33 schreef speknek het volgende:

[..]

Wie zegt dat ze veilig zijn? De terreur-kleurencodes zijn de afgelopen jaren talloze keren op Rood geweest. Nu is het probleem alleen groter, niet alleen de VS is onveilig, ook Europa, Afrika en Azie zijn onveilig geworden. Het probleem heeft zich verplaatst. (zie de aanslagen na 11 sept.)
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 17 april 2004 @ 21:36:14 #109
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_18498709
en dat is twee...heb je wel gehoord van de grote zeven...la la-la la-la la-la-la-la-la...

nieuwe taktiek van israel door kopstukken uit de weg te ruimen. zouden wij ook doen met een volkje dat ons het liefst in zee ziet en anders in stukjes.

hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_18498738
quote:

[..]

Dat waren ze ook voor 9/11.
pi_18498742
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 21:36 schreef zoalshetis het volgende:
en dat is twee...heb je wel gehoord van de grote zeven...la la-la la-la la-la-la-la-la...

nieuwe taktiek van israel om kopstukken uit de weg te ruimen. zouden wij ook doen met een volkje dat ons het liefst in zee ziet en anders in stukjes.
Allemaal heel leuk en aardig, maar de terroristen denken precies het omgekeerde.
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 21:37 schreef gelly het volgende:

idd...dachten ze.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 17 april 2004 @ 21:37:39 #112
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_18498751
quote:

[..]

Yep., de VS gebruikt de ervaringen die met Israel zijn opgedaan. Verplaats het conflict zo ver mogelijk van eigen grondgebied. Ze zijn er tot nu toe in geslaagd. De terroristen/funda 's bijten zich vast in met name het MO en als 2e bufferzone hebben ze Europa.
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
  zaterdag 17 april 2004 @ 21:44:09 #113
8369 speknek
Another day another slay
pi_18498981
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 21:37 schreef gelly het volgende:
Ja, maar niet tijdens 9/11.
pi_18499178
Voor al zijn fans ...

..
pi_18499256
voor diegene die denkt dat amerika veilig is: je bent aan het fantaseren je probeert de hopeloze situatie van de vs te ontkennen!!
waarom!?
ten eerste: wie zei dat er geen alqaeda leden in amerika zijn?
de 11/9 aanslagen kostten 2 tot 5 jaar voorbereiding en de leden werkten in doodstilte zonder dat ze ontdekt werden tot het 0 moment.
Spanje dacht oook dat madrid veilig was en toch vonden er een reeks aanslagen plaats die beter georganiseerd waren dan die van Balie.
een mega aanslag op de vs is niet beloofd door alqaeda. maar een aanslag in amerika is zeer gevraagd in de islamistische wereld. Een aanslag voor zelfvertrouw, voor de gruwlijke daden in irak, afghanistan en palestina.
Eeen aanslag als waarschuwing voor de europeanen en een aanslag voor de economie van de ZS.
pi_18499410
Rantissi was een terroristenleider die aanslagen op burgerdoelen rechtvaardigde. Daar distantieer ik me van.

Maar hij had nog steeds recht op een eerlijk proces!

En was het uitschakelen van die ene leider het verwonden van al die omstanders waard?

God, wat hoop ik dat Sharon de volgende is...
Ars longa, vita brevis
pi_18499417
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 21:53 schreef Binas het volgende:
voor diegene die denkt dat amerika veilig is: je bent aan het fantaseren je probeert de hopeloze situatie van de vs te ontkennen!!
waarom!?
Jij?
quote:
de 11/9 aanslagen kostten 2 tot 5 jaar voorbereiding en de leden werkten in doodstilte zonder dat ze ontdekt werden tot het 0 moment.
We zullen op ze jagen tot de dood.
quote:
Spanje dacht oook dat madrid veilig was en toch vonden er een reeks aanslagen plaats die beter georganiseerd waren dan die van Balie.
Bin Laden is laf en pakt de onschuldigen. Dat is een kenmerk van fundamentalisten.
quote:
een mega aanslag op de vs is niet beloofd door alqaeda. maar een aanslag in amerika is zeer gevraagd in de islamistische wereld. Een aanslag voor zelfvertrouw, voor de gruwlijke daden in irak, afghanistan en palestina.
Oh, je bedoelt de bevrijding die het martelen en doden van velen tienduizenden per jaar heeft gestopt?
quote:
Eeen aanslag als waarschuwing voor de europeanen en een aanslag voor de economie van de ZS.
Ja leuk, nog meer onschuldigen doden.
Those who know do not speak
Those who speak do not know
pi_18499451
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 22:03 schreef motown het volgende:
Rantissi was een terroristenleider die aanslagen op burgerdoelen rechtvaardigde. Daar distantieer ik me van.

En was het uitschakelen van die ene leider het verwonden van al die omstanders waard?

God, wat hoop ik dat Sharon de volgende is...
Sharon heeft geen recht op een eerlijk proces? .
Op zaterdag 5 maart 2005 19:55
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
pi_18499463
quote:
128 Teletekst za 17 apr
Qurei:VS spoorde Israël hiertoe aan

RAMALLAH De Palestijnse premier Qurei
heeft gezegd dat de Israëlische aanslag
op Hamas-leider al-Rantissi een direct
resultaat is van aanmoediging door de
VS.Israël laat zich door de VS opzwepen
tot dit soort terreurdaden,zei Qurei.

De Palestijnse Autoriteit spreekt van
een vorm van staatsterreur.Israël is
zelf verantwoordelijk voor de gevolgen,
zei de Palestijnse minister Erekat.

De Britse regering heeft de liquidatie
illegaal en contraproductief genoemd.
Minister Straw van Buitenlandse Zaken
benadrukte dat Londen de doelgerichte
moordpartijen altijd heeft afgewezen.
Vanuit de VS is nog niet gereageerd.
  zaterdag 17 april 2004 @ 22:19:43 #120
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_18499872
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 21:53 schreef Binas het volgende:
waarom!?
grote vraag... denk je werkelijk dat de wereld zwicht voor een ranzig groepje 'onzichtbare afvalligen'? zwicht voor schunnige lieden die door waanzin en paranoia een soort angststrijd voeren tegen onschuldige burgers? zwicht voor vuige mannetjes en vrouwtjes die haat prediken tegen alles wat anders is omdat ze op drijfzand staan?
het merendeel van de omgekomen burgers tijdens hun laffe daden zijn moslims, dus om nou te zeggen dat ze de ohhh zo smerige westerlingen om brengen, niet eens. het is niet effectief en tegennatuurlijk om angst te zaaien. die mensen zullen flink op hun flikker gaan krijgen, wat ik je brom.
pi_18499994
Het leven van Marokkanen in Spanje (en Frankrijk) is er niet beter op geworden.
Dus met Europese aanslagen bereiken ze erg weinig.
  zaterdag 17 april 2004 @ 22:25:00 #122
56951 Najra
---------------
pi_18500045
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 21:16 schreef Binas het volgende:
[afbeelding]
benieuwd naar een aanslag in de ZS
WTF is dat?
This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
pi_18500573
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 22:25 schreef Najra het volgende:

[..]

WTF is dat?
Gokje: de Zionistische Staten. Het standaard waandenkbeeld van een bepaald soort lui die gelijk de Mossad en CIA verdenken als het lampje in de koelkast het niet meer doet.
pi_18500999
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 22:41 schreef CeeJee het volgende:

[..]

Gokje: de Zionistische Staten. Het standaard waandenkbeeld van een bepaald soort lui die gelijk de Mossad en CIA verdenken als het lampje in de koelkast het niet meer doet.
Wat een ongelovige, die Binas. Persoonlijk prefereer ik het om Israel de 'zionistische entiteit' te noemen.
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
pi_18501211
quote:
All Jazeera television: Explosions heard throughout Gaza City
wat zou het nu weer zijn?
pi_18501259
quote:
Rantisi hield rekening met liquidatie 17-04-2004

Abdel Aziz Rantisi, die zaterdagavond door het Israëlische leger werd geliquideerd, hield er rekening mee dat hij gewelddadig om het leven zou komen. Nadat hij in maart na de liquidatie van Hamas-leider sjeik Ahmed Yassin was gekozen tot leider van de Hamas in de Gazastrook, toonde hij zich niet geïntimideerd. Dood is dood, of het nu moord of kanker, hartstilstand of een Apache(helikopter) is. Ik geef er de voorkeur aan gedood te worden door een Apache, zei de 56-jarige kinderarts Rantisi toen tegen verslaggevers.

Rantisi wist waar hij het over had: bijna een jaar geleden probeerde de Israëlische luchtmacht hem uit te schakelen met een helikopteraanval op zijn auto, maar die poging overleefde hij. Na de dood van sjeik Yassin verscheen hij veelvuldig in de openbaarheid, maar steeds temidden van grote mensenmenigten waar hij door Israël niet kon worden aangevallen.

Na zijn verkiezing tot Hamas-leider in de Gazastrook was hij een van de belangrijkste doelen van het Israëlische leger, dat na de liquidatie van Yassin had bekendgemaakt de hele Hamas-top te zullen elimineren. Ofschoon hij gold als een uitgesproken havik, wees hij berichten als zou de Hamas zich willen aansluiten bij Al-Qaida van de hand als zionistische propaganda. Wij zijn in Palestijns land en we handelen alleen in Palestijns land. We staan op tegen de bezetting, anders niets, zei Rantisi. Ons verzet gaat door, alleen hier binnen onze grenzen, in ons land.

Rantisi, die populair was onder jonge Hamas-leden, was tegen ieder bestand met Israël en tegen compromissen met de Palestijnse Autoriteit van Yasser Arafat. Hij bracht zeven jaar in Israëlische gevangenissen door. Eind jaren '90 zat hij 21 maanden in een cel van de Palestijnse Autoriteit.

Behalve Rantisi kwamen ook zijn zoon Mohammed en een lijfwacht bij de actie om het leven.
www.nieuws.nl
pi_18502114
@Meki
quote:
Waarom denk je dat ze dat doen , Palestijnen worden elke dag zwaar Mishandeld in Palestijnse gebieden door israeliers . en ze verkrachten Palestijnse vrouwen
Waarom denk je dat de Israelis dat doen? Omdat Palestijnen elke dag bussen vol met Israelische burgers opblazen.
pi_18502123
om even verder te gaan over een punt wat meki aanhaalde in een ander topic:
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 23:36 schreef Meki het volgende:

[..]

Waarom denk je dat ze dat doen , Palestijnen worden elke dag zwaar Mishandeld in Palestijnse gebieden door israeliers . en ze verkrachten Palestijnse vrouwen

Bron : Amnestey
Joh, huilie, tis heel makkelijk, als die kut-israeliers niet zo maf doen, hebben die lui in Palestina geen reden om bussen op te blazen.

Imho zijn ze allebei fout, en volgens mij ist heel makkelijk opgelost. Één van de 2 stopt, wacht een jaar of 2 en in die 2 jaar is de ander ook gestopt. Israel moet alleen met hun poten van Palestijns grondgebied afblijven. En Palestijnen moeten geen bommen in Israel stoppen.
  zaterdag 17 april 2004 @ 23:39:44 #129
56951 Najra
---------------
pi_18502133
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 22:41 schreef CeeJee het volgende:

[..]

Ik bedoel hetgeen op het plaatje. Een enorm insekt?
This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
pi_18502144
@Meki
quote:
neh dat is niet goed , Bush en Sharon mogen van door Varkens gegeten worden
Waarom zeg je dan allahverdomme dat het terecht is als er een tweede 9/11 komt? Je denkt toch niet dat Bush het slachtoffer werd van 9/11, slechts onschuldige burgers.
pi_18502175
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 23:06 schreef zakjapannertje het volgende:
www.nieuws.nl
Ik geef de voorkeur aan een warm bed om dood te gaan. Maar dat sommige figuren daarboven een Apache kiezen spreekt boekdelen over hun geestesgesteldheid.

[ Bericht 0% gewijzigd door DrWolffenstein op 17-04-2004 23:47:16 ]
pi_18502191
Israel moet snel van de wereld weg
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  zaterdag 17 april 2004 @ 23:41:52 #133
56951 Najra
---------------
pi_18502210
Kinderarts?

Hoezo je roeping missen. ha-ha
Opgeruimd staat netjes.
pi_18502226
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 23:41 schreef Meki het volgende:
Joh, laten we elke jood een snorkel geven zodat hij de zee ingedreven kan worden
  zaterdag 17 april 2004 @ 23:44:41 #135
8369 speknek
Another day another slay
pi_18502310
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 22:03 schreef motown het volgende:

Wat had daar uit gekomen denk je? Nadat ie al de verantwoordelijkheid had opgeëist? En hoeveel omstanders zouden er omkomen als de politie voor z'n deur staat?
  zaterdag 17 april 2004 @ 23:46:19 #136
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_18502365
quote:
Meki
Volgens dezelfde redenatie zouden we nu alle moslims in de EU moeten aanvallen omdat een paar idioten onder hen in Madrid bomaanslagen plegen op burgers
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
pi_18502644
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 23:41 schreef Najra het volgende:
Kinderarts?
...
hij heeft er voor gestudeerd
quote:
....He studied pediatrics in Egypt for nine years and was a certified physician, although he does not have a practice...
http://en.wikipedia.org/wiki/Abd_Al-Aziz_Rantisi
pi_18502709
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 23:46 schreef digitaLL het volgende:

[..]

Volgens dezelfde redenatie zouden we nu alle moslims in de EU moeten aanvallen omdat een paar idioten onder hen in Madrid bomaanslagen plegen op burgers
Nee nee nee, we zouden dan de islamitisch getinte landen aan moeten vallen....
hmmmm dat doen "we" al .
pi_18502744
meki ga lekker door met je jihad warrior talk
jouw briefkees!
pi_18502782
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 23:52 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

[..]

http://en.wikipedia.org/w(...)i
Dan maakt het niet minder een onrelevant punt in dit bericht.
pi_18502954
quote:
Nee. Israel is in tegenstelling tot het gemiddelde islamitische land WEL democratisch.
pi_18503037
quote:
Op zondag 18 april 2004 00:01 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Nee. Israel is in tegenstelling tot het gemiddelde islamitische land WEL democratisch.
Nederland ook, wij bouwen alleen geen muren op Duits grondgebied, of trekken elke week met tanks Belgieen binnen om onze nederzettingen in Brasschaat te verdedigen .
  zondag 18 april 2004 @ 00:05:37 #143
56951 Najra
---------------
pi_18503081
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 23:52 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

[..]

http://en.wikipedia.org/w(...)i
Briljant. Die encyclopedie is al geupdate.
  zondag 18 april 2004 @ 00:05:42 #144
8369 speknek
Another day another slay
pi_18503084
quote:
Op zondag 18 april 2004 00:03 schreef blieblie het volgende:
Nederland ook, wij bouwen alleen geen muren op Duits grondgebied, of trekken elke week met tanks Belgieen binnen om onze nederzettingen in Brasschaat te verdedigen .
Goed vergelijkbaar, de Belgen schieten ook geen mensen in onze nederzettingen dood.
pi_18503089
Maar om even wat ruime paralellen te trekken: Palestijnen plegen zelfmoordaanslagen, dus de Palestijnen moeten weg?
  zondag 18 april 2004 @ 00:07:27 #146
8369 speknek
Another day another slay
pi_18503142
.
rip.
  zondag 18 april 2004 @ 00:08:26 #147
56951 Najra
---------------
pi_18503173
quote:
Op zondag 18 april 2004 00:03 schreef blieblie het volgende:

[..]

Eh en de nederzettingen op de antillen dan? Of is dat niet na een oorlog ingenomen gebied?
pi_18503215
quote:
Op zondag 18 april 2004 00:05 schreef speknek het volgende:

[..]

Goed vergelijkbaar, de Belgen schieten ook geen mensen in onze nederzettingen dood.
Ik zou zo zeggen, probeer eens. Zorg ervoor dat ze in Belgie aan de nodige explosieven & guns komen en wacht af.
  zondag 18 april 2004 @ 00:10:30 #149
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_18503239
quote:
Wat mij betreft, komen al die 5 miljoen israeli hier wonen, zulke immigranten zie ik graag komen. Maar ik zie het nog niet gebeuren dat Isreal verdwijnt ik heb het idee dat de palestijnen steeds verder geisoleerd raken. Binnen enkele jaren lopen ze waarschijnlijk allemaal met geimplantereerde RFID tags. Dag en nacht elke seconde van de dag overal te traceren. Aanslagen zullen onmogelijk worden. Verveling en armoede de realiteit van elke dag.
pi_18503248
quote:
Op zondag 18 april 2004 00:09 schreef blieblie het volgende:

[..]

Ik zou zo zeggen, probeer eens. Zorg ervoor dat ze in Belgie aan de nodige explosieven & guns komen en wacht af.
Gaan de Belgen dan ook aanslagen plegen op stadsbussen?
pi_18503255
quote:

[..]

Wacht tot eind december en die explosieven & guns zitten met een belastingheffing weer in Nederland.
pi_18503265
quote:
Op zondag 18 april 2004 00:08 schreef Najra het volgende:

[..]

Eh en de nederzettingen op de antillen dan? Of is dat niet na een oorlog ingenomen gebied?
Hadden ze daar de middelen om in ons land bussen op te blazen??
Neen.

Als jullie een beetje nadenken beseffen jullie dat mensen tegenstand bieden als hun bezit afgenomen wordt MITS ze tegenstand KUNNEN bieden. Als je geen weerstand KAN bieden, kan je het beste mee gaan met de bezetter.
pi_18503298
quote:
Op zondag 18 april 2004 00:10 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Gaan de Belgen dan ook aanslagen plegen op stadsbussen?
wie weet, wij hebben ook spoorlijnen opgeblazen van de duitsers e.d.
pi_18503312
quote:
Op zondag 18 april 2004 00:11 schreef blieblie het volgende:
Als jullie een beetje nadenken beseffen jullie dat mensen tegenstand bieden als hun bezit afgenomen wordt MITS ze tegenstand KUNNEN bieden. Als je geen weerstand KAN bieden, kan je het beste mee gaan met de bezetter.
Wanneer komen volgens jouw de wapen-distributie punten voor de antilianen tegen de nederlandse honden?
pi_18503319
quote:
Op zondag 18 april 2004 00:12 schreef blieblie het volgende:

[..]

Ja, en aldus duizenden Duitse toeristen gedood.
pi_18503334
quote:
Op zondag 18 april 2004 00:12 schreef blieblie het volgende:

[..]

Inclusief burgers?
  zondag 18 april 2004 @ 00:14:47 #157
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_18503357
quote:

[..]

In Belgie zijn voldoende guns voorhanden. Maar ze zullen daar echt geen nederlandse "kolonisten" mee doden.
pi_18503376
Dit wil overigens niet zeggen dat ik met de handelswijze van de Palestijnen eens ben.
Ten eerste mikken ze daar op burgers, en ten tweede gebruiken ze een behoorlijk zielige manier van terrorisme.

Kortom, ik ben vrij neutraal in deze kwestie, ik kan iig geen sympathie opbrengen voor noch de israeliers noch de palestijnen. De verantwoordelijken van beiden partijen zijn zieke lui die anderen voor zichzelf dood laten gaan. Sick en triest .
  zondag 18 april 2004 @ 01:05:15 #159
12632 motown
is back!
pi_18504582
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 22:05 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Sharon heeft geen recht op een eerlijk proces? .
Dat is het probleem. We krijgen die schoft vrijwel zeker nooit voor een Internationaal Tribunaal.

Don't take me wrong: ik zou hem dolgraag berecht willen zien. I'd buy tickets for the front row seat!

Dat de door hem gezaaide haat hem ooit nog eens een keer inhaalt is nou eenmaal veel waarschijnlijker.

En ik meen het serieus als ik jullie zeg dat ik een fles champagne opentrek, zodra iemand die motherfucker heeft doodgeschoten!
Ars longa, vita brevis
pi_18504638
quote:
Op zondag 18 april 2004 01:05 schreef motown het volgende:
Don't take me wrong: ik zou hem dolgraag berecht willen zien. I'd by tickets for the front row seat!
Ik ook, maar nadat hij ons van de terroristen heeft ontdaan. Tot die tijd is hij prima op zijn plaats.
  zondag 18 april 2004 @ 01:10:06 #161
12632 motown
is back!
pi_18504707
quote:
Op zondag 18 april 2004 01:07 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Ik ook, maar nadat hij ons van de terroristen heeft ontdaan. Tot die tijd is hij prima op zijn plaats.
Zijn al die onschuldige slachtoffers die hij maakt bij die liquidaties die hij uitvoert het "uitschakelen" van die terroristen waard? En creeer je zo juist niet meer terrorisme?

Die man is volgens mij juist de grootste reden waarom de situatie daar op dit moment wederom een historisch dieptepunt heeft bereikt!

Sharon is geen onderdeel van de oplossing: hij is een onderdeel van het probleem!
Ars longa, vita brevis
  zondag 18 april 2004 @ 01:12:12 #162
12632 motown
is back!
pi_18504749
quote:
Op zondag 18 april 2004 00:15 schreef blieblie het volgende:
Dit wil overigens niet zeggen dat ik met de handelswijze van de Palestijnen eens ben.
Ten eerste mikken ze daar op burgers, en ten tweede gebruiken ze een behoorlijk zielige manier van terrorisme.

Kortom, ik ben vrij neutraal in deze kwestie, ik kan iig geen sympathie opbrengen voor noch de israeliers noch de palestijnen. De verantwoordelijken van beiden partijen zijn zieke lui die anderen voor zichzelf dood laten gaan. Sick en triest .
Ja, maar het willekeurig doden van burgers door beide partijen terzijde: feit blijft dat de gehele Palestijnse bevolking nu al een halve eeuw gebukt gaat onder Israelische onderdrukking, hetgeen volgens velen toch echt wordt gezien als de werkelijke oorzaak van het conflict.

De schuld ligt bij de Isrealische bezetter. Het probleem zal nou eenmaal niet opgelost worden, totdat Israel zich uit alle bezette gebieden heeft teruggetrokken. It's as simple as that.
Ars longa, vita brevis
  zondag 18 april 2004 @ 01:16:59 #163
12632 motown
is back!
pi_18504858
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 23:44 schreef speknek het volgende:

[..]

Wat had daar uit gekomen denk je? Nadat ie al de verantwoordelijkheid had opgeëist? En hoeveel omstanders zouden er omkomen als de politie voor z'n deur staat?
Israel had om zijn uitlevering moeten eisen. De Palestijnsen zouden als reactie op die eis dan direct eisen dat Israel vermeende oorlogsmisdadigers (Mofaz, Sharon) zou uitleveren. Daar zou Israel uiteraard geen gehoor aan geven, dus de Palestijnen ook niet.

Feit blijft dat de huidige methode onacceptabel was.

De Israeliers gaven zelfs Adolf Eichmann een proces. De Palestijnen hebben in het Israelische rechtssysteem kennelijk nog minder rechten dan nazi-oorlogsmisdadigers...
Ars longa, vita brevis
pi_18504875
quote:
Op zondag 18 april 2004 01:10 schreef motown het volgende:
Zijn al die onschuldige slachtoffers die hij maakt bij die liquidaties die hij uitvoert het "uitschakelen" van die terroristen waard? En creeer je zo juist niet meer terrorisme?
De palestijnse terreurbewegingen maken net zo goed burgerslachtoffers.
quote:
Sharon is geen onderdeel van de oplossing: hij is een onderdeel van het probleem!
Hamas, de PLO en Hezbollah net zo goed. Eerst die weg en daarna Sharon.
  zondag 18 april 2004 @ 01:20:07 #165
8369 speknek
Another day another slay
pi_18504926
quote:
Op zondag 18 april 2004 01:10 schreef motown het volgende:
Zijn al die onschuldige slachtoffers die hij maakt bij die liquidaties die hij uitvoert het "uitschakelen" van die terroristen waard?
Nee, de terroristen zijn het geld van die dure raketten nog niet waard. Helaas zit het er niet echt in dat ze zich vrijwillig bij het politiebureau komen melden.
quote:
En creeer je zo juist niet meer terrorisme?
Moeilijk te zeggen. Het wordt de Israëliers niet in dank afgenomen nee, maar Rantissi nam de Israëliers sowieso al niets in dank af. Je kunt wel zeggen dat de beste, gevaarlijkste mensen (want degene die natuurlijk boven komen drijven) van Hamas zo plaats maken voor minder capabele mannen.
quote:
True dat. Maar als je z'n concurrenten ziet (Netanyahu e.d.) is hij triest genoeg nog best mee te werken.
  zondag 18 april 2004 @ 01:21:38 #166
8369 speknek
Another day another slay
pi_18504960
quote:
Op zondag 18 april 2004 01:16 schreef motown het volgende:
Israel had om zijn uitlevering moeten eisen. De Palestijnsen zouden als reactie op die eis dan direct eisen dat Israel vermeende oorlogsmisdadigers (Mofaz, Sharon) zou uitleveren. Daar zou Israel uiteraard geen gehoor aan geven, dus de Palestijnen ook niet.
Heeft Sharon verantwoordelijkheid opgeëist voor intentionele oorlogsmisdaden?
  zondag 18 april 2004 @ 01:25:05 #167
12632 motown
is back!
pi_18505046
quote:
Op zondag 18 april 2004 01:21 schreef speknek het volgende:

[..]

Heeft Sharon verantwoordelijkheid opgeëist voor intentionele oorlogsmisdaden?
Als gevolg van zijn daden is hij zelfs veroordeeld door een Isrealische onderzoekscommissie. Als straf "mocht hij nooit meer minister van defensie worden". Dus werd hij premier.
Ars longa, vita brevis
  zondag 18 april 2004 @ 01:45:55 #168
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_18505463
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 21:08 schreef CybErik het volgende:
Hij is dood
Ik KOTS echt op dit soort reacties! Jij vindt het dus goed om mensen uit de weg te ruimen omdat ze je niet aanstaan? Ik weet dat het geen fijne man was, maar rechtvaardigt het daarom om hem te vermoorden? Dan kunnen we wel heel wat mensen gaan vermoorden. Kwaad met kwaad vergelden, lekkere wereld ...

Lekker kortzichtig weer hoor. Kijk nou eerst eens naar de situatie van de Palestijnen voordat je halleluja roept omdat een terrorist uit de wereld is geholpen. Israël, dát is pas een fijn land. Dream on looser.
NSJ & Lowlands still on my mind
pi_18505497
quote:
Op zondag 18 april 2004 01:45 schreef Nokia3310 het volgende:

[..]

Ik KOTS echt op dit soort reacties! Jij vindt het dus goed om mensen uit de weg te ruimen omdat ze je niet aanstaan?
Dit is niet iemand die toevallig iemand niet aanstaat. Het is een terrorist, het is iemand die het toejuicht wanneer baby's worden onthoofd, het is iemadn die alle Joden het liefst de zee in zou drijven. Niet een toevallig iemand die toevallig andere ideeën heeft. Het was een terrorist en men zou niet rouwig moeten zijn om de dood van een terrorist.
  zondag 18 april 2004 @ 02:10:11 #170
42700 Minkeltje
Ondertitel hier
pi_18505886
quote:
Op zondag 18 april 2004 01:48 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dit is niet iemand die toevallig iemand niet aanstaat. Het is een terrorist, het is iemand die het toejuicht wanneer baby's worden onthoofd, het is iemadn die alle Joden het liefst de zee in zou drijven. Niet een toevallig iemand die toevallig andere ideeën heeft. Het was een terrorist en men zou niet rouwig moeten zijn om de dood van een terrorist.
Even vooropgesteld dat ik noch voor de Palestijnen ben en noch voor de Israëlieten...

Ik ben totaal niet godsdienstelijk maar ten eerste:
Was het niet God die aangaf, dat je de andere wang moest toekeren enzo.
Of Gij zult niet doden

Ik keur het 'beleid' van Hamas zeker niet goed, maar wat Israël doet is ook met geen woord meer goed te praten.
Het blijft een pingpong wedstrijd. Nu zegt Palestina, Wij gaan deze moord wraken.
Ze wraken het, en hop dan zegt Israël, dit laten we niet ongestraft.
Vicieuze cirkel. Het zal nimmer ophouden.
Mijn voornemen, grote muur om heen pleuren en geen moeite meer voor doen.
Om over Amerika maar te zwijgen met elke keer dat veto-geneuzel als de VN een keer een resolutie aanneemt waarin OOK Israel schuldig wordt bevonden. Let wel: OOK, tis dus niet een resolutie waarin Palestina vrijuit gaat, integendeel, allebei zijn ze de spreekwoordelijke lul.

* Minkeltje neuriët t liedje van Frankie Goes to Hollywood - When 2 tribes go to war.....
Zeg meneer Minkeltje hebben wij gedronken?
Ach agent, slechts de golven zullen zeggen.....!
  zondag 18 april 2004 @ 02:13:08 #171
42700 Minkeltje
Ondertitel hier
pi_18505946
quote:
Op zondag 18 april 2004 01:17 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

De palestijnse terreurbewegingen maken net zo goed burgerslachtoffers.
[..]

Hamas, de PLO en Hezbollah net zo goed. Eerst die weg en daarna Sharon.
Tis niet een kwestie van wie er eerst moet gaan. Deze oplossing klinkt weer zo ehmm pro-israel.
Er is geen goede weg.
Aan de ene kant kan ik zelfs de palestijnen wel begrijpen.
Zoals t gezegde, een kat in t nauw, maakt rare sprongen. Zal dit zeker ook voor de Palestijnen gelden. Ze gaan idd al decennia gebukt onder Israel. Wat ZEKER niet hun werkwijze goedkeurt, dat voorop gesteld.
Zeg meneer Minkeltje hebben wij gedronken?
Ach agent, slechts de golven zullen zeggen.....!
pi_18506015
quote:
Op zondag 18 april 2004 02:10 schreef Minkeltje het volgende:

[..]

allebei zijn ze de spreekwoordelijke lul.

* Minkeltje neuriët t liedje van Frankie Goes to Hollywood - When 2 tribes go to war.....
Ik had dan dus ook verwacht: "Relax... don't do it. When you wanna suck it to it."
  zondag 18 april 2004 @ 02:19:41 #173
12632 motown
is back!
pi_18506061
quote:

[..]

Ik KOTS echt op dit soort reacties! Jij vindt het dus goed om mensen uit de weg te ruimen omdat ze je niet aanstaan? Ik weet dat het geen fijne man was, maar rechtvaardigt het daarom om hem te vermoorden? Dan kunnen we wel heel wat mensen gaan vermoorden. Kwaad met kwaad vergelden, lekkere wereld ...

Lekker kortzichtig weer hoor. Kijk nou eerst eens naar de situatie van de Palestijnen voordat je halleluja roept omdat een terrorist uit de wereld is geholpen. Israël, dát is pas een fijn land. Dream on looser.
Don't worry. De eerste reactie die ik in dit forum post zodra ik hoor dat Sharon dood is, zal van ongeveer dezelfde strekking zijn als die van CybErik.

Wacht maar, zionist motherfuckers...
Ars longa, vita brevis
pi_18506162
quote:
Op zondag 18 april 2004 02:19 schreef motown het volgende:
En de Joden...

Oh, nee, wacht even...
  zondag 18 april 2004 @ 08:53:36 #175
2283 speedcore
uw reclame hier
pi_18508245
het is te hopen dat de volgende hamas leider z`n levensverwachting ook maximaal een maand is.

als dat maar lang genoeg doorgaat durft straks niemand nog het lijdertj van hamas te worden en valt de hele organisatie ws als los zand uit elkaar
opinions are like assholes. they all stink except for mine, which smells like roses
  zondag 18 april 2004 @ 10:07:07 #176
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_18508783
quote:
Op zondag 18 april 2004 02:10 schreef Minkeltje het volgende:

Was het niet God die aangaf, dat je de andere wang moest toekeren enzo.
Nee.
quote:
Of Gij zult niet doden
Ja.

Maar het gaat hiet toch niet om een godsdienst oorlog
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zondag 18 april 2004 @ 11:32:45 #177
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_18509795
quote:
Op zondag 18 april 2004 02:19 schreef motown het volgende:
Dan snap je weer waarom het Nationaal socialisme heet
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 18 april 2004 @ 11:54:39 #178
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_18510260
Ben benieuwt wie de volgende is, Arafat zal stiekem wel blij zijn want die had het ook niet zo op de hamas.

Over die Jibril horen we weinig, die zal weleens de opvolger van Arafat kunnen worden als die de pijp uitgaat
  zondag 18 april 2004 @ 12:24:01 #179
13857 Nokia3310
pi_18510854
quote:
Op zondag 18 april 2004 01:48 schreef Monidique het volgende:

[..]

En wat dacht je dan van meneertje Sharon? De Israëliërs hebben meer doden op hun naam staan dan de Palestijnen! Leer dus de feiten kennen voordat je dit soort uitspraken doet. Ik vond Ramtisi ook een verschrikkelijke man maar dit is niet de manier om het conflict op te lossen, snap dat dan!
  zondag 18 april 2004 @ 12:26:38 #180
45206 Pietverdriet
pi_18510902
quote:
Op zondag 18 april 2004 12:24 schreef Nokia3310 het volgende:

[..]

En wat dacht je dan van meneertje Sharon? De Israëliërs hebben meer doden op hun naam staan dan de Palestijnen! Leer dus de feiten kennen voordat je dit soort uitspraken doet.
Bron?
Cijfers?
Of bler je maar wat?

[ Bericht 12% gewijzigd door Pietverdriet op 18-04-2004 12:44:46 ]
pi_18511137
quote:
Op zondag 18 april 2004 12:26 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Bron?
Cijfers?
Of bler je maar wat?
http://69.57.139.177/video/pal/palestine.wmv
denk aan genocide en de druk van de vs op Belgie!!
  zondag 18 april 2004 @ 12:40:39 #182
45206 Pietverdriet
pi_18511197
quote:
Op zondag 18 april 2004 12:37 schreef Binas het volgende:

[..]

denk aan genocide en de druk van de vs op Belgie!!
Heel objectieve bron ook
pi_18511288
deze site heeft niets te maken met je site...helaas!
  zondag 18 april 2004 @ 12:50:53 #184
45206 Pietverdriet
pi_18511407
quote:
Op zondag 18 april 2004 12:46 schreef Binas het volgende:
deze site heeft niets te maken met je site...helaas!
??????
pi_18511434
quote:
Op zondag 18 april 2004 01:05 schreef motown het volgende:

En ik meen het serieus als ik jullie zeg dat ik een fles champagne opentrek, zodra iemand die motherfucker heeft doodgeschoten!
Maar wel boos worden als Hamas-leider en terrorist Rantissi wordt afgemaakt .
pi_18511467
quote:
Op zondag 18 april 2004 12:24 schreef Nokia3310 het volgende:

[..]

En wat dacht je dan van meneertje Sharon? De Israëliërs hebben meer doden op hun naam staan dan de Palestijnen! Leer dus de feiten kennen voordat je dit soort uitspraken doet.
De Israelieten brengen niet met opzet zoveel mogelijk burgers om, anders was er geen Palestijn meer overgebleven in de Palestijnse gebieden. In tegenstelling tot Hamas en Jihad, deze organisaties proberen wel zoveel mogelijk Israelische burgers te doden.
  zondag 18 april 2004 @ 12:53:50 #187
13857 Nokia3310
pi_18511483
Onder andere: http://www.rtl.nl/(/actue(...)oosten/conny_mus.xml

Ik quote Conny Mus: "Het conflict word weer ouderwets uitgevochten, iedere dag vallen er wel ergens doden, bij de Palestijnen maar ook bij de Israëliërs. Duizenden Palestijnen zijn omgekomen in de afgelopen jaren, en honderden Israëliërs vonden de dood."

Ik zal nog even zoeken of ik een officiëlere bron heb, maar het lijkt me toch dat Conny Mus wel weet waar hij het over heeft...
pi_18511484
quote:
Op zondag 18 april 2004 11:54 schreef HarigeKerel het volgende:
Ben benieuwt wie de volgende is, Arafat zal stiekem wel blij zijn
Lijkt me niet. Arafat kan net zo goed de volgende zijn.
  zondag 18 april 2004 @ 12:55:30 #189
45206 Pietverdriet
pi_18511527
quote:

[..]

Israel wil gewoon dat kinderen gewoon met de bus naar school kunnen zonder aan flarden te worden geblazen.
Dat is ook het verschil tussen de meeste Israelische kinderen en Palestijnse kinderen die slachtoffer geworden zijn van dit conflict.
Die israelische kinderen zaten in de bus naar school, bij de mac of in een disco en werden daar tot pulp geblazen.
Die palestijnse kinderen waren stenen aan het gooien, of liepen met een jas voor semtex naar een grenspost, of naar de bus...
  zondag 18 april 2004 @ 12:56:35 #190
12632 motown
is back!
pi_18511559
quote:
Op zondag 18 april 2004 08:53 schreef speedcore het volgende:
het is te hopen dat de volgende hamas leider z`n levensverwachting ook maximaal een maand is.

als dat maar lang genoeg doorgaat durft straks niemand nog het lijdertj van hamas te worden en valt de hele organisatie ws als los zand uit elkaar
Wishful thinking.

De Hamas heeft zijn hele bestaansrecht te danken aan de voortdurende Israelische bezetting en niets anders.
Ars longa, vita brevis
  zondag 18 april 2004 @ 12:56:49 #191
13857 Nokia3310
pi_18511567
quote:

[..]

Bron?
Cijfers?
Of bler je maar wat?
Oh en dat heet gewoon algemene kennis hoor. Kijk maar eens wat documentaires en lees eens wat boeken hierover, dan had je het ook geweten.
  zondag 18 april 2004 @ 12:58:05 #192
45206 Pietverdriet
pi_18511592
quote:
Op zondag 18 april 2004 12:53 schreef Nokia3310 het volgende:
Onder andere: http://www.rtl.nl/(/actue(...)oosten/conny_mus.xml

Ik quote Conny Mus: "Het conflict word weer ouderwets uitgevochten, iedere dag vallen er wel ergens doden, bij de Palestijnen maar ook bij de Israëliërs. Duizenden Palestijnen zijn omgekomen in de afgelopen jaren, en honderden Israëliërs vonden de dood."

Ik zal nog even zoeken of ik een officiëlere bron heb, maar het lijkt me toch dat Conny Mus wel weet waar hij het over heeft...
Kijk dan ook na of dat interne palestijnse conflicten waren, en of de palestijnen die sneuvelden niet toevallig een AK47 bij zich hadden, ipv een schooltas
pi_18511594
quote:
Op zondag 18 april 2004 12:56 schreef motown het volgende:

[..]

Wishful thinking.

De Hamas heeft zijn hele bestaansrecht te danken aan de voortdurende Israelische bezetting en niets anders.
Nee. Hamas zegt door te gaan met het plegen van terroristische aanslagen totdat Israel volledig vd kaart is geveegd. Niks verzet tegen de 'voortdurende Israelische bezetting'.
  zondag 18 april 2004 @ 12:58:17 #194
13857 Nokia3310
pi_18511599
quote:
Op zondag 18 april 2004 12:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Israel wil gewoon dat kinderen gewoon met de bus naar school kunnen zonder aan flarden te worden geblazen.
Dat is ook het verschil tussen de meeste Israelische kinderen en Palestijnse kinderen die slachtoffer geworden zijn van dit conflict.
Die israelische kinderen zaten in de bus naar school, bij de mac of in een disco en werden daar tot pulp geblazen.
Die palestijnse kinderen waren stenen aan het gooien, of liepen met een jas voor semtex naar een grenspost, of naar de bus...
En het grote verschil is dat de palestijnse kinderen niet met de bus kunnen, niet naar de MAC en ook niet naar de disco. Omdat ze opgesloten zitten in kampen! En daar komt nou juist dit conflict vandaan. Lees je eens in voordat je nog meer domme uitspraken doet...
  zondag 18 april 2004 @ 12:59:47 #195
12632 motown
is back!
pi_18511644
quote:
Op zondag 18 april 2004 11:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dan snap je weer waarom het Nationaal socialisme heet
Natuurlijk. Ik mag niet tegen het zionisme zijn zonder een nazi genoemd te worden.

Zionisme is een ideologie. Er is niets discriminerends of racistisch aan als ik tegen een bepaalde ideologie ben. Zeker niet als het een ideologie betreft die de superioriteit van een bepaaldde etnische/culturele/religieuze groep boven de rest van de mensheid predikt. Dat is pas "nationaal socialisme".
Ars longa, vita brevis
pi_18511679
quote:
Op zondag 18 april 2004 12:59 schreef motown het volgende:

[..]

Natuurlijk. Ik mag niet tegen het zionisme zijn zonder een nazi genoemd te worden.

Zionisme is een ideologie. Er is niets discriminerends of racistisch aan als ik tegen een bepaalde ideologie ben.
Zeker niet. Overigens is de islam ook een ideologie.
  zondag 18 april 2004 @ 13:02:06 #197
12632 motown
is back!
pi_18511714
quote:

[..]

Bron?
Cijfers?
Of bler je maar wat?
Zoek rond op Google naar objectieve bronnen en je zult al gauw cijfers tegenkomen die aantonen dat Israeliers zeker drie keer zoveel Palestijnen hebben gedood dan omgekeerd.

Dat is common knowledge. Het is flauw om dat in twijfel te trekken, maar ga gerust je gang als je dat wil bevestigen of ontkrachten.
Ars longa, vita brevis
  zondag 18 april 2004 @ 13:05:21 #198
45206 Pietverdriet
pi_18511794
quote:
Op zondag 18 april 2004 12:56 schreef motown het volgende:

[..]

Wishful thinking.

Hamas heeft zijn bestaansrecht bij het voortbestaan van het conflict, net als Sharon, daarom komt daar ook geen vrede, teveel mensen hebben belang bij het conflict.
Das net als je zag met de Basken en de IRA, het is een soort Maffia geworden, een soort economische factor.
Goethe in Faust:
Den nicht mehr zu Dampfenden, Heiligen Sinn,
Alle den Kampfenden bringt es gewinn..
  zondag 18 april 2004 @ 13:06:39 #199
45206 Pietverdriet
pi_18511833
quote:
Op zondag 18 april 2004 13:02 schreef motown het volgende:

[..]

Zoek rond op Google naar objectieve bronnen en je zult al gauw cijfers tegenkomen die aantonen dat Israeliers zeker drie keer zoveel Palestijnen hebben gedood dan omgekeerd.

Dat is common knowledge. Het is flauw om dat in twijfel te trekken, maar ga gerust je gang als je dat wil bevestigen of ontkrachten.
Voorlopig heeft diegene tegen wie ik dit zei nog niet veel aan bron gebracht.
  zondag 18 april 2004 @ 13:06:51 #200
12632 motown
is back!
pi_18511835
quote:
Op zondag 18 april 2004 13:00 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Zeker niet. Overigens is de islam ook een ideologie.
Religie is eigenlijk ook gewoon een vorm van ideologie, da's waar. Maar zelfs de Islam beweert ook niet dat de ene volk superieur is aan de ander. Iedereen kan moslim worden als die dat wil, en de beschermde status van "de andere religies van het Boek" (Jodendom, Christendom) is in de Koran gegarandeerd, al wordt dat deel van de Islam door de fundamentalisten voor het gemak maar genegeerd.

Zionisme is daarentegen het geloof in de "speciale bevoorrechte" status voor "het Joodse volk" en daarmee het exclusieve recht van dat volk op wat zij Israel noemen.
Ars longa, vita brevis
pi_18511886
quote:
Op zondag 18 april 2004 13:06 schreef motown het volgende:

[..]

Religie is eigenlijk ook gewoon een vorm van ideologie, da's waar.
En op een ideologie moet je vrijelijk kritiek kunnen uiten, zoals je zelf al zei. Dus ook op de islam.

"Er is niets discriminerends of racistisch aan als ik tegen een bepaalde ideologie ben."
quote:
Maar zelfs de Islam beweert ook niet dat de ene volk superieur is aan de ander. Iedereen kan moslim worden als die dat wil, en de beschermde status van "de andere religies van het Boek" (Jodendom, Christendom) is in de Koran gegarandeerd, al wordt dat deel van de Islam door de fundamentalisten voor het gemak maar genegeerd.
Nee? De islam zegt dat ongelovigen worden geleid door de duivel en zullen branden in de hel. Ergens in de koran zijn de 'andere mensen vh boek' betiteld als het 'laagste vh laagste'. Erg tolerant ja. Zulke teksten kom je in de bijbel ook tegen, maar dat pleit de islam natuurlijk niet vrij.
  zondag 18 april 2004 @ 13:10:40 #202
45206 Pietverdriet
pi_18511910
quote:
Op zondag 18 april 2004 12:58 schreef Nokia3310 het volgende:

[..]

En het grote verschil is dat de palestijnse kinderen niet met de bus kunnen, niet naar de MAC en ook niet naar de disco. Omdat ze opgesloten zitten in kampen! En daar komt nou juist dit conflict vandaan. Lees je eens in voordat je nog meer domme uitspraken doet...
Nee, De palestijnen kozen ervoor in Kampen te blijven wonen omdat ze zichzelf als verdrevenen beschouwen die terug gaan, ooit. Net als de Molukkers in Nederland. Maar dat doet niets af aan het feit dat men liever burgers in de bus of mac als doel neemt dan een militaire bases. Als men zich uitsluitend op militaire doelen zouden focussen is dat een heel ander verhaal.
  zondag 18 april 2004 @ 13:12:05 #203
12632 motown
is back!
pi_18511949
quote:
Op zondag 18 april 2004 00:13 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Inclusief burgers?
Er zijn in het genoeg genoeg familieleden van NSB'ers gedood.

Dat betekent dan toch ook niet dat we het gehele Nederlandse Verzet moeten afschilderen als terroristen?

"One man's terroriste is another man's freedom fighter". Dat principe wordt maar al te vaak bevestigd.

Zelf maak ik een makkelijke definitiie: terroristen zijn degenen die bij hun geweldsdacties bereid zijn om burgers te doden.

Uitgaande van die definitie is de Israelische regering evengoed een stelletje terroristen als de Hamas.
Ars longa, vita brevis
  zondag 18 april 2004 @ 13:13:22 #204
45206 Pietverdriet
pi_18511986
quote:
Op zondag 18 april 2004 13:09 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

Nee? De islam zegt dat ongelovigen worden geleid door de duivel en zullen branden in de hel. Ergens in de koran zijn de 'andere mensen vh boek' betiteld als het 'laagste vh laagste'.
Waar dan?
pi_18511999
quote:
Op zondag 18 april 2004 13:12 schreef motown het volgende:
Zelf maak ik een makkelijke definitiie: terroristen zijn degenen die bij hun geweldsdacties bereid zijn om burgers te doden.
Volgens die definitie is iedereen terrorist.
  zondag 18 april 2004 @ 13:13:58 #206
13857 Nokia3310
pi_18512004
quote:
Op zondag 18 april 2004 13:06 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Voorlopig heeft diegene tegen wie ik dit zei nog niet veel aan bron gebracht.
Zoals Motown ook al zei (en ik zei het hiervoor ook), dat is gewoon een stukje algemene kennis. Pak eens een boek over dit conflict en voila.
pi_18512059
quote:
Op zondag 18 april 2004 13:13 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waar dan?
Pfff... ik weet het zo snel niet te vinden. Als compensatie het volgende vers:

8:12. Toen uw Heer aan de engelen openbaarde: "Ik ben met u; versterkt de gelovigen. Ik boezem ontzag in de harten der ongelovigen. Slaat daarom hun hoofd af en slaat alle toppen van hun vingers af."
  zondag 18 april 2004 @ 13:20:43 #208
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_18512164
quote:
Op zondag 18 april 2004 13:13 schreef Nokia3310 het volgende:

[..]

Zoals Motown ook al zei (en ik zei het hiervoor ook), dat is gewoon een stukje algemene kennis. Pak eens een boek over dit conflict en voila.
Algemene kennis zoals " iedereen in engleland weet dat de prinsjes in de Tower door Richard de derde zijn omgebracht ? " ( Tudor propaganda )
"algemene kennis " is gèèn geldig bewijs !
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_18512168
quote:
Op zondag 18 april 2004 13:12 schreef motown het volgende:
Iets te makkelijk. Het "doden van burgers" maakt geen deel uit van welke definitie dan ook. De speerpunten zijn: "gewelddadige acties ondernemen" en "om politieke doeleinden te verwerkelijken"

Overigens is het volgens de gangbare definities inderdaad zo dat beide partijen in deze zich als terroristische groepen gedragen.
pi_18512217
Haha mooi schot weer, ik zei het toch dat die gasten het vet vinden om kapot geschoten te worden door een apache.
Zou ik ook wel willen als ik kan kiezen tussen kanker, hartattak en Apache.

Respect, op naar de volgende.
John D.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zondag 18 april 2004 @ 13:23:24 #211
45206 Pietverdriet
pi_18512241
quote:
Op zondag 18 april 2004 13:13 schreef Nokia3310 het volgende:

[..]

Dus je hebt geen bron kunnen vinden voor je posting?
  zondag 18 april 2004 @ 13:26:04 #212
45206 Pietverdriet
pi_18512313
quote:
Op zondag 18 april 2004 13:16 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Pfff... ik weet het zo snel niet te vinden.
Voorlopig klasseer ik hem dan ff als, Roept maar wat, zoals zo veel mensen hier in dit forum
  zondag 18 april 2004 @ 13:37:45 #213
13857 Nokia3310
pi_18512579
quote:
Op zondag 18 april 2004 13:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ow sorry, heb niet de moeite genomen om nog verder voor je te zoeken. Als je de eerste bron al niet geloofd, dan heeft het voor mij geen zin meer om verder te zoeken. Verspilling van mijn tijd dus.

Ik heb diverse boeken waar het in staat. Weet je wat, zoek jij maar eens een bron voor het omgekeerde. Bewijs jij dan ook maar eens wat jij zegt.
  zondag 18 april 2004 @ 13:41:32 #214
45206 Pietverdriet
pi_18512642
quote:
Op zondag 18 april 2004 13:37 schreef Nokia3310 het volgende:

[..]

Ow sorry, heb niet de moeite genomen om nog verder voor je te zoeken. Als je de eerste bron al niet geloofd, dan heeft het voor mij geen zin meer om verder te zoeken. Verspilling van mijn tijd dus.

Ik heb diverse boeken waar het in staat. Weet je wat, zoek jij maar eens een bron voor het omgekeerde. Bewijs jij dan ook maar eens wat jij zegt.
Lekkere manier van onderbouwen.
zelfs de namen van de boeken noem je niet...
  zondag 18 april 2004 @ 13:50:59 #215
13857 Nokia3310
pi_18512826
Oke, één van de boeken die ik uit mijn hoofd weet is "Ik, mijn eigen vijand" van Joram Binoer. Als ik vanavond thuis ben zal ik de andere titels voor je opzoeken.

Een andere betrouwbare bron is overigens Ruud Hoof, midden-oosten deskundige (verbonden aan Clingendael en vaak op TV), leraar bij mij op school. Hij heeft dit meerdere keren gezegd, onder andere in het vak Vrede in het Midden Oosten? dat ik van hem gevolgd heb.

[ Bericht 46% gewijzigd door Nokia3310 op 18-04-2004 13:59:46 ]
  zondag 18 april 2004 @ 14:05:49 #216
45206 Pietverdriet
pi_18513158
quote:
Op zondag 18 april 2004 13:50 schreef Nokia3310 het volgende:
Oke, één van de boeken die ik uit mijn hoofd weet is "Ik, mijn eigen vijand" van Joram Binoer. Als ik vanavond thuis ben zal ik de andere titels voor je opzoeken.

Een andere betrouwbare bron is overigens Ruud Hoof, midden-oosten deskundige (verbonden aan Clingendael en vaak op TV), leraar bij mij op school. Hij heeft dit meerdere keren gezegd, onder andere in het vak Vrede in het Midden Oosten? dat ik van hem gevolgd heb.
Objectieve en verifieerbare informatie uit jouw krijgen is als kiezen trekken geloof ik, en jij studeert Journalistiek?
Was dit nou zo moeilijk? En dan nog is het mager als een biafraantje.
  zondag 18 april 2004 @ 14:11:47 #217
45206 Pietverdriet
pi_18513278
Oh, en Nokia, als je dan Thuis bent, kijk dan ook ff in een van je boeken na wat Objectieve Berichtgeving betekend.
  zondag 18 april 2004 @ 14:16:22 #218
16715 Mylene
*schatje*
pi_18513379
Laten we wel wezen, dit had voorkomen kunnen worden als de Palestijnen zelf achter dit soort figuren aangingen. Men deed echter helemaal niets. Dan kun je het Israël niet kwalijk nemen dit zelf te doen.
  zondag 18 april 2004 @ 14:52:42 #219
45206 Pietverdriet
pi_18514277
quote:
Op zondag 18 april 2004 14:16 schreef schatje het volgende:
Laten we wel wezen, dit had voorkomen kunnen worden als de Palestijnen zelf achter dit soort figuren aangingen. Men deed echter helemaal niets. Dan kun je het Israël niet kwalijk nemen dit zelf te doen.
Yep
Arafat heeft wel een vrede kunnen uitonderhandelen, maar hem niet kunnen behouden. Een groot gemis.
  zondag 18 april 2004 @ 14:53:15 #220
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_18514286
quote:
Lijkt me geen haalbare kaart aangezien veel palestijnen achter hamas staan. Het zou tot een burgeroorlog leiden. Israel zou er trouwens alles aan doen het zover te laten komen. Divide en rule nietwaar.
  zondag 18 april 2004 @ 15:18:14 #221
45206 Pietverdriet
pi_18514836
Heb trouwens al de hele tijd dat nummer van queen in me hoofd
quote:
Ooh, let's go
Steve walks warily down the street
With the brim pulled way down low
Ain't no sound but the sound of his feet
Machine guns ready to go

Are you ready, hey, are you ready for this
Are you hangin' on the edge of your seat
Out of the doorway the bullets rip
To the sound of the beat - yeah

Another one bites the dust
And another one gone and another one gone
Another one bites the dust, eh
Hey, I'm gonna get you too

How do you think I'm going to get along
Without you when you're gone
You took me for everything that I had
And kicked me out on my own

Are you happy ? Are you satisfied ?
How long can you stand the heat
To the sound of the beat
Look out

Another one bites the dust, eh

Hey
Oh take it
Bites the dust - bite the dust hey
Hey
Another one bites the dust, ow
Another one bites the dust, hey hey
Another one bites the dust, heeey
Ooh show down

There are plenty of ways that you can hurt a man
And bring him to the ground
You can beat him
You can cheat him
You can treat him bad and leave him
When he's down, yeah
But I'm ready, yes I'm ready for you
I'm standing on my own two feet
Repeating to the sound of the beat
Oh yeah

Another one bites the dust, yeah
Shoot out
Hey, alright
  zondag 18 april 2004 @ 15:20:51 #222
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_18514886
quote:
Moord op Hamas-leider veroordeeld, behalve door Witte Huis 18-04-2004

Arabische en islamitische leiders hebben de liquidatie van Hamas-leider Abdel Aziz Rantisi als staatsterrorisme bestempeld en als een bewijs dat Israël iedere hoop op vrede wil saboteren. Europese functionarissen zeiden dat de moord op Rantisi en twee van diens lijfwachten in Gaza de spanningen slechts vergroot. Alleen het Witte Huis weigerde Israël te bekritiseren.

De Palestijnse premier Ahmed Qureia zei dat met de moord alle rode lijnen zijn overschreden. Hij beschuldigde de Verenigde Staten ervan Israëls optreden tegen Palestijnen aan te moedigen en vroeg de Europese Unie en andere internationale bemiddelaars verdere aanslagen te voorkomen. Ook riep hij de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties op de aanval te veroordelen.

De Egyptische minister van buitenlandse zaken Ahmed Maher zei dat uit de perfide moorden de werkelijke bedoelingen van Israël blijken. Ze bevestigen dat Israël de kans grijpt om de wereld een rad voor ogen te draaien, om iedere kans op vrede om zeep te brengen en de regio in de afgrond te storten. Het Egyptische parlement noemde de aanslag een stupide daad die tot een catastrofe zal leiden. Met zijn optreden werpt Israël een grote hindernis voor het realiseren van iedere vrede in de regio op, aldus een verklaring die werd verspreid door het Egyptische staatspersbureau MENA.

Een Jordaanse regeringswoordvoerster sprak van een smerige misdaad die de hoop op vrede verkleint. Hossam Zaki van de Arabische Liga sprak van staatsterrorisme, waarvan de timing, zo kort na het bezoek van de Israëlische premier Ariel Sharon aan de Amerikaanse president George Bush, doet vermoeden dat het de steun heeft van Washington. De Libanese minister van cultuur Ghazi al-Aridi stelde voor de televisiezender Al-Jazeera behalve de Israëlische ook de Amerikaanse regering verantwoordelijk voor de moord op Rantisi. De politieke leider van de Hamas, de in Syrië woonachtige Khaled Mashaal, riep Arabische landen op zich bij de Hamas aan te sluiten in de strijd tegen de joodse staat. Wacht niet af wat de Hamas of Palestijnse groepen doen. Dit is uw strijd, zei hij.

De Amerikaanse regering drong er bij Israël op aan de gevolgen van zijn daden zorgvuldig te overwegen en riep alle partijen op maximale terughoudendheid te betrachten. Volgens een zegsman bij de regering waren de VS niet van tevoren van de aanval op de hoogte. Ook Israëlische functionarissen verklaarden dat de actie niet was gecoördineerd met Washington.

EU-commissaris voor buitenlandse betrekkingen Chris Patten en de Ierse voorzitter van de Europese ministerraad Brian Cowen veroordeelden de Israëlische actie als een schending van het internationaal recht. Patten betreurde het dat de Amerikaanse regering niet op dezelfde manier heeft gereageerd. Cowen zei dat de moord op Rantisi de noodzaak onderstreept van spoedoverleg van het Midden-Oostenkwartet - de Verenigde Staten, de Europese Unie, Rusland en de Verenigde Naties - om het vredesproces weer op de rails te zetten. EU-buitenlandchef Javier Solana zei in Brussel dat Israël het recht heeft zijn burgers tegen terroristische aanvallen te beschermen, maar acties als deze zijn niet alleen onwettig, ze zijn ook niet bevorderlijk voor het verminderen van de spanning.

Het Russische ministerie van buitenlandse zaken maakte zich ernstig zorgen over de mogelijke gevolgen van de moord. Israël mag zichzelf verdedigen tegen terreuraanslagen, maar moet dat doen binnen het kader van het internationaal recht, aldus het ministerie. Het riep Israëliërs en Palestijnen op zich te beheersen en de coördinatie op veiligheidsgebied en andere aspecten van de 'routekaart' naar vrede te hervatten.

Het Franse ministerie van buitenlandse zaken noemde buitengerechtelijke executies onaanvaardbaar. De Britse minister van buitenlandse zaken Jack Straw zei dat de regering in Londen meermaals heeft duidelijk gemaakt dat gerichte moordaanslagen als die op Rantisi onwettig, ongerechtvaardigd en contraproductief zijn. De Australische minister van buitenlandse zaken Alexander Downer noemde het vermoorden van opeenvolgende leiders van de Hamas onverstandig, omdat het de spanningen vergroot.

Rantisi was de opvolger van sjeik Ahmed Yassin, die op 22 maart door Israël werd geliquideerd. De Hamas houdt de naam van de opvolger van Rantisi geheim, om te voorkomen dat ook hij wordt vermoord.
www.nieuws.nl

zondag 18 april 2004 @ 15:21:43 #223
16715 Mylene
*schatje*
pi_18514908
quote:
Op zondag 18 april 2004 14:53 schreef digitaLL het volgende:

[..]

Lijkt me geen haalbare kaart aangezien veel palestijnen achter hamas staan. Het zou tot een burgeroorlog leiden. Israel zou er trouwens alles aan doen het zover te laten komen. Divide en rule nietwaar.
Wat moet Israël dan doen?? Accepteren dat haar burgers worden afgeslacht ofzo??
pi_18514955
Dit gaat natuurlijk leiden tot een machtsstrijd. Een leider heeft volgelingen nodig. Hier geldt het principe "vele anderen" niet.
  zondag 18 april 2004 @ 15:27:34 #225
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_18515005
quote:
Op zondag 18 april 2004 15:24 schreef Monidique het volgende:
Dit gaat natuurlijk leiden tot een machtsstrijd. Een leider heeft volgelingen nodig. Hier geldt het principe "vele anderen" niet.
wil Hamas daar tijd en moeite aan besteden?
pi_18515028
quote:
Op zondag 18 april 2004 15:27 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

wil Hamas daar tijd en moeite aan besteden?
Ze hebben natuurlijk een gezamenlijk vijand, ja, maar er zal toch iemand de macht moeten verdienen. Net als bij aapjes.
  zondag 18 april 2004 @ 15:28:50 #227
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_18515031
quote:
Op zondag 18 april 2004 15:21 schreef schatje het volgende:

[..]

Zich terugtrekken uit de bezette gebieden en muur+mijnenvelden om hun grens leggen. Een palestijnse staat toestaan. Daarna langzaam de betrekkingen normaliseren met de palestijnse staat.
Zoals ook met Egypte en Jordanie mogelijk bleek. Na vele jaren en meer welvaartsgroei hebben de palestijnen en Israeli echt geen zin meer in gewapende conflicten die dat op het spel zetten.
Ierland is daar een goed voorbeeld van. Ook de ETA krijgt door dezelfde mechanismen steeds minder aanhang.
  zondag 18 april 2004 @ 15:48:02 #228
45206 Pietverdriet
pi_18515464
quote:
Op zondag 18 april 2004 15:28 schreef digitaLL het volgende:

[..]

Zich terugtrekken uit de bezette gebieden en muur+mijnenvelden om hun grens leggen. Een palestijnse staat toestaan. Daarna langzaam de betrekkingen normaliseren met de palestijnse staat.
Zoals ook met Egypte en Jordanie mogelijk bleek. Na vele jaren en meer welvaartsgroei hebben de palestijnen en Israeli echt geen zin meer in gewapende conflicten die dat op het spel zetten.
Ierland is daar een goed voorbeeld van. Ook de ETA krijgt door dezelfde mechanismen steeds minder aanhang.
Israel heeft teveel belangen in de bezette gebieden (Water en Nederzettingen) en de palestijnse organisaties hebben teveel belangen bij het conflict (Hun bestaansrecht)
Hetzelfde zie je met Milieuorganisaties, toen greenpeace moeite had haar bestaan te rechtvaardigen ging men zoeken naar nieuw doelen, dat werd de Brent Spar. Dat greenpeace zelf schepen afzinkt om een kunstmatig rif te bouwen, en dat dit met veel succes met oude booreilanden gebeurt in de golf van mexico, daar luisterde niemand meer naar.
Er is nu eenmaal een organisatie, die moet in stand worden gehouden, daar wordt namelijk geld verdient, macht gemaakt, en is een bezigheid voor de massa, lekker achter de hondeworst aan lopen.
Zo hebben alle partijen een belang, en dat moet gedient worden.
Er is in dit conflikt geen goede en een kwade kant, er zijn alleen maar belangen, en zolang de status quo de belangen dient, blijft ie.
  zondag 18 april 2004 @ 15:49:00 #229
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_18515492
quote:
Op zondag 18 april 2004 15:28 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ze hebben natuurlijk een gezamenlijk vijand, ja, maar er zal toch iemand de macht moeten verdienen. Net als bij aapjes.
of hebben ze dat al gedaan?
  zondag 18 april 2004 @ 16:26:20 #230
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_18516373
quote:
Het Russische ministerie van buitenlandse zaken maakte zich ernstig zorgen over de mogelijke gevolgen van de moord. Israël mag zichzelf verdedigen tegen terreuraanslagen, maar moet dat doen binnen het kader van het internationaal recht, aldus het ministerie.
en daarom bliezen ze zelf 2 maanden geleden een terroristenleider op in Qatar?
pi_18516600
  zondag 18 april 2004 @ 16:40:08 #232
12632 motown
is back!
pi_18516645
quote:
Ik vind het jammer hoe je de laatste tijd zo van mening bent veranderd.

Je weet heus wel dat de Palestijnen helemaal de gelegenheid niet krijgen om "hun eigen vuil op te ruimen". Sharon bombardeert de Palestijnse politiebureau's en zegt tegelijkertijd dat ze niet genoeg hun best doen om de terroristen aan te pakken. "Waarmee dan?" vraag ik mezelf dan af.

Daarnaast komt dan ook nog eens de publieke opinie van de gehele Palestijnse bevolking: de Palestijnse Authoriteit kan alleen actief Hamas-leden gaan oppakken als ze er wat tegenover kunnen plaatsen. Dan bedoel ik dus de verbetering van de algemene omstandigheden van de Palestijnen en de terugtrekking van het Israelische leger. Er staat echter totaal niets tegenover. In de tussentijd doet de niet-militante tak van de Hamas veel vrijwilligerswerk en lijken zij in de ogen van de Palestijnse bevolking de enige partij die zich werkelijk om hen bekommert.

Dat is nou het gemene van de Israelische werkwijze: ze maken het de Palestijnse Authoriteit onmogelijk om de situatie ook maar enigzins onder controle te houden, waardoor Israel zichzelf gerechtvaardigd ziet "om dan maar eigenhandig in te grijpen".

Dat weet jij heus wel.
Ars longa, vita brevis
pi_18516724
quote:
Op zondag 18 april 2004 16:38 schreef Boosoog het volgende:
[afbeelding]
Mwoah, de Israëlische slachtoffers worden maar zééér zelden door de Nederlandse staatspropagandaomroep NOS genoemd, terwijl de zielige Palestijnse kindertjes vol in beeld worden gebracht en de arme Palestijnse vrouwen worden geïnterviewd. Daarnaast doet de NOS-correspondent er bepaald geen moeite voor zijn antisemitische standpunten te verbergen.
  zondag 18 april 2004 @ 16:44:11 #234
12632 motown
is back!
pi_18516735
quote:
Op zondag 18 april 2004 15:21 schreef schatje het volgende:

[..]

In elk geval niet de Palestijnse bevolking verder provoceren, want als direct gevolg daarvan vallen er alleen nog maar meer Israelische slachtoffers.

Met andere woorden: "Wat Israel moet doen:" zichzelf niet laten leiden door blinde haat, maar door gezond verstand en beschaafdheid.

Oh, en de Palestijnen als mensen beschouwen zou ook wel helpen.
Ars longa, vita brevis
pi_18516746
quote:
Op zondag 18 april 2004 16:38 schreef Boosoog het volgende:
[afbeelding]
Er is geen sprake van een dubbele standaard, want er is geen zelfde situatie. Misleidend plaatje dus.
pi_18516763
quote:
Op zondag 18 april 2004 16:43 schreef CybErik het volgende:
Daarnaast doet de NOS-correspondent er bepaald geen moeite voor zijn antisemitische standpunten te verbergen.
De NOS-correspondent in Israël is anti-semitisch, waar blijkt dat uit?
pi_18516778
quote:
Op zondag 18 april 2004 16:44 schreef motown het volgende:
Oh, en de Palestijnen als mensen beschouwen zou ook wel helpen.
Je mag blij zijn dat Israel de Palestijnen niet ziet zoals al-Rantissi de Israelis ziet.
pi_18516780
quote:
Op zondag 18 april 2004 16:40 schreef motown het volgende:

[..]

Ik vind het jammer hoe je de laatste tijd zo van mening bent veranderd.

Je weet heus wel dat de Palestijnen helemaal de gelegenheid niet krijgen om "hun eigen vuil op te ruimen". Sharon bombardeert de Palestijnse politiebureau's en zegt tegelijkertijd dat ze niet genoeg hun best doen om de terroristen aan te pakken. "Waarmee dan?" vraag ik mezelf dan af.

Daarnaast komt dan ook nog eens de publieke opinie van de gehele Palestijnse bevolking: de Palestijnse Authoriteit kan alleen actief Hamas-leden gaan oppakken als ze er wat tegenover kunnen plaatsen. Dan bedoel ik dus de verbetering van de algemene omstandigheden van de Palestijnen en de terugtrekking van het Israelische leger. Er staat echter totaal niets tegenover. In de tussentijd doet de niet-militante tak van de Hamas veel vrijwilligerswerk en lijken zij in de ogen van de Palestijnse bevolking de enige partij die zich werkelijk om hen bekommert.

Dat is nou het gemene van de Israelische werkwijze: ze maken het de Palestijnse Authoriteit onmogelijk om de situatie ook maar enigzins onder controle te houden, waardoor Israel zichzelf gerechtvaardigd ziet "om dan maar eigenhandig in te grijpen".

Dat weet jij heus wel.
Een paar maanden lang heeft Israël de Palestijnen de kans gegeven om de boel op orde te krijgen, maar de Palestijnen deden niets.
Niet vreemd natuurlijk, als de man die de touwtjes in handen heeft, Yasser Arafat, zelf al een dagtaak heeft aan het coördineren van zijn terroristische groeperingen en het plannen van aanslagen op Israëlische stadsbussen.
  zondag 18 april 2004 @ 16:47:30 #239
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_18516791
quote:
Op zondag 18 april 2004 16:40 schreef motown het volgende:

[..]

Geheel mee eens. Het is een bewuste strategie van de VS/Israel. De palestijnen raken door hun toedoen steeds meer geisoleerd. Via het Total Battlefied Awareness System laten ze hen vechten tegen een computer die steeds meer sensorische en taktische mogelijkheden heeft. Om zo'n experiment uit te voeren met mensen is meer dan schandalig
pi_18516808
quote:
Op zondag 18 april 2004 16:45 schreef Monidique het volgende:

[..]

De NOS-correspondent in Israël is anti-semitisch, waar blijkt dat uit?
Ik heb hem al meerdere keren "de joden" horen zeggen ipv gewoon Israëli's. Niet direct antisemitisch, maar doet een behoorlijk generaliserend standpunt vermoeden.
pi_18516832
quote:
Op zondag 18 april 2004 16:47 schreef digitaLL het volgende:

[..]

Geheel mee eens. Het is een bewuste strategie van de VS/Israel. De palestijnen raken door hun toedoen steeds meer geisoleerd. Via het Total Battlefied Awareness System laten ze hen vechten tegen een computer die steeds meer sensorische en taktische mogelijken heeft. Om zo'n experiment uit te voeren met mensen is meer dan schandalig
Ja, en ze volgen je met satellieten! Pas op, eet geen voedsel uit de supermarkt want daar hebben de zionistische terroristen sensors ingestopt om je gedachten af te luisteren!
pi_18516848
quote:
Op zondag 18 april 2004 16:48 schreef CybErik het volgende:

[..]

Ik heb hem al meerdere keren "de joden" horen zeggen ipv gewoon Israëli's. Niet direct antisemitisch, maar doet een behoorlijk generaliserend standpunt vermoeden.
Israël noemt zichzelf een Joodse staat, het is dan toch realistisch, begrijpelijk en duidelijk om te praten over Joden en Palestijnen?
pi_18516863
quote:
Op zondag 18 april 2004 16:50 schreef Monidique het volgende:

[..]

Israël noemt zichzelf een Joodse staat, het is dan toch realistisch, begrijpelijk en duidelijk om te praten over Joden en Palestijnen?
Nee, formeel zijn het Israëli's. Hij noemt de Palestijnen ook geen moslims.
pi_18516891
quote:
Op zondag 18 april 2004 16:51 schreef CybErik het volgende:
Nee, formeel zijn het Israëli's. Hij noemt de Palestijnen ook geen moslims.
Ik zie er in ieder geval absoluut geen antisemitisme in.
  zondag 18 april 2004 @ 16:56:36 #245
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_18516989
quote:
Op zondag 18 april 2004 16:49 schreef CybErik het volgende:

[..]

Ja, en ze volgen je met satellieten! Pas op, eet geen voedsel uit de supermarkt want daar hebben de zionistische terroristen sensors ingestopt om je gedachten af te luisteren!
Het bestaat wel degelijk het wordt gefinancierd door DARPA.
En nee, ik geloof niet in illuminati.
http://www.isn.ethz.ch/on(...)e_10/C3/C3_index.htm
Type maar eens in Google "darpa battlefield awareness" en je krijgt nog meer info.
  zondag 18 april 2004 @ 17:00:00 #246
12632 motown
is back!
pi_18517073
quote:
Op zondag 18 april 2004 13:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hier zijn je fucking statistieken:

http://www.btselem.org/English/Statistics/Total_Casualties.asp
http://journalism.berkele(...)/ispal-casualty.html

Van respectievelijk een Israelische en een Amerikaanse bron.

En zie ook dit bericht:

http://www.reliefweb.int/(...)049f151?OpenDocument

(Linksbovenaan kun je zien dat de bron van het artikel Amnesty International is.)

Let in dat artikel met name op het volgende stukje:
quote:
Since the beginning of the Palestinian uprising on 29 September 2000 the Israeli army has killed more than 2,200 Palestinians, including 400 children, and Palestinian armed groups have killed some 800 Israelis, including 100 children. Tens of thousands have been injured, many maimed for life.
Tevens zijn vergelijkbare statistieken meerdere malen in uitzendingen van het NOS Journaal en het RTL Nieuws voorbij gekomen. Zijn dat genoeg statistieken voor u, meneer Verdriet?

Het grote probleem is dat het Israelische leger de Internationale Pers zoveel mogelijk uit de Palestijnse gebieden weert, terwijl het diezelfde pers van harte stimuleert om elke zelfmoordaanslag in Israel van zoveel mogelijk camerahoeken te filmen.

"Eh, CNN-camera-meneer, u vergeet dat ene onderbeen dat daar aan de rand van de weg ligt. Kunt u dat ook meenemen? En een beetje inzoomen, alstublieft? Oh, prachtig, ze kunnen nu zelfs dat Nike-logo op de schoen zien. Perfect. Dank u wel."

Geen wonder dat er zo een scheef beeld ontstaat van de situatie in die gebieden.

[ Bericht 2% gewijzigd door motown op 18-04-2004 17:05:40 ]
Ars longa, vita brevis
  zondag 18 april 2004 @ 17:11:31 #247
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_18517341
quote:
Op zondag 18 april 2004 16:50 schreef Monidique het volgende:

De Druzen maken een groot deel uit van het Israelische leger en dat zijn Arabieren
  zondag 18 april 2004 @ 18:08:04 #248
16715 Mylene
*schatje*
pi_18518521
quote:
Op zondag 18 april 2004 15:28 schreef digitaLL het volgende:

[..]

En als Hamas en consorten dan nog doorgaan met het plegen van zelfmoordaanslagen dan wel raketaanvallen??
pi_18518535
Ook wel handig om te weten

11% of Palestinians killed by other Palestinians, study shows

Over 11 percent of Palestinians killed during the intifada died at the hands of other Palestinians, according to a report by the Jerusalem-based Palestinian Human Rights Monitoring Group (PHRMP), headed by Bassem Eid.
jouw briefkees!
  zondag 18 april 2004 @ 18:23:36 #250
45206 Pietverdriet
pi_18518821
quote:
Op zondag 18 april 2004 17:00 schreef motown het volgende:

Hier zijn je fucking statistieken:
Ik vraag om een bron, is dat zo gek in jouw ogen?
Schijnbaar wel.
  zondag 18 april 2004 @ 18:31:57 #251
45206 Pietverdriet
pi_18518977
Hier kan je trouwens een database van terrorisme raadplegen.
http://www.ict.org.il
Daar kan je zien dat van de 917 israelis die gesneuveld zijn sinds 27 sept 2000 er 715 non combatants zijn, dat is 78%
Aan palestijnse zijde zijn van de 2728 slachtoffers er 963 non combatants, dat is 35%
  zondag 18 april 2004 @ 19:07:43 #252
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_18519829
-flamebait-

[ Bericht 95% gewijzigd door NorthernStar op 18-04-2004 19:14:30 ]
Koranfascisme bedankt Islam
  zondag 18 april 2004 @ 19:19:03 #253
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_18520068
quote:
Op zondag 18 april 2004 18:31 schreef Pietverdriet het volgende:
Daar kan je zien dat van de 917 israelis die gesneuveld zijn sinds 27 sept 2000 er 715 non combatants zijn, dat is 78%
Aan palestijnse zijde zijn van de 2728 slachtoffers er 963 non combatants, dat is 35%
en dan zijn er nog veel palestijnen waarvan hun non combatant rol vrij discutabel is. vaak zitten ze niet gewoon in een bus op weg naar hun werk.
  zondag 18 april 2004 @ 19:25:28 #254
12632 motown
is back!
pi_18520183
quote:
Ik plaats zeer veel vraagtekens bij de claim dat meer dan 60% van de gesneuvelde Palestijnen militaire activisten en/of terroristsen zouden zijn. Ik vraag me dan ook af wat voor definitie van "burger" of "non-combatant" Israel bij deze statistieken hanteert.

Zelfs als die statistieken kloppen (wat ik nogmaals zeer betwijfel, ze zijn bovendien in strijd met de statistieken uit de bronnen die ik eerder aanleverde), dan blijven nog altijd de volgende feiten overeind staan:

• Er zijn nog altijd meer Palestijnse burgers gedood door Israeliers, dan Israelische burgers door Palestijnen

• Er zijn veel meer Palestijnse kinderen gedood door het Israelische leger dan Israelische kinderen door Palestijnse terroristen.

• Het is des te triester dat de Israelische terreur uitgevoerd wordt door een georganiseerde commandostructuur die onder gezag staat van een democratisch gekozen regering. Hamas is weliswaar (als gevolg van de omstandigheden) razend populair onder een groot deel (mogelijk zelfs de meerderheid) van de Palestijnse bevolking, maar ze zijn nooit formeel door de Palestijnse burgers gekozen om hen officieel te vertegenwoordigen. Dit argument is ethisch gezien veel relevanter dan de meeste pro-Israelische mensen erkennen.

Nee, als het op statistieken aankomt, komt Israel er heel slecht vanaf. De reden waarom ze onder een redelijk groot deel van de wereldopinie nog redelijk overeind zijn blijven staan is de buitengewoon goede PR-machine die ze hebben.

Dat is tevens mijn kritiek op het Palestijnse verzet: ze onderschatten schromelijk het belang van internationale PR en ze zien niet in dat niet een directe (en hopeloze) militaire confronatie met Israel, maar een PR-oorlog een effectieve manier is om de bezetter te bestrijden. Wat de terroristen niet inzien is dat juist zelfmoordaanslagen funest zijn voor die PR-oorlog.

Richt de acties uitsluitend op de militaire bezetter en de verantwoordelijke politici, terwijl je de onschuldige Israelische burgers ontziet en voer het actieve directe verzet tegen de militaire bezetter in de Palestijnse gebieden zelfs op! Zorg voor een Vietnam-effect.
  • Ars longa, vita brevis
      zondag 18 april 2004 @ 19:27:06 #255
    66113 digitaLL
    Dammit guess what
    pi_18520224
    quote:
    Op zondag 18 april 2004 18:08 schreef schatje het volgende:

[..]

En als Hamas en consorten dan nog doorgaan met het plegen van zelfmoordaanslagen dan wel raketaanvallen??
    De zelfmoordaanvallen worden vooral door palestijnen uit de bezette gebieden gedaan. Dat kan niet meer als er een muur en mijnenvelden zijn.
    Raketaanvallen kun je voorkomen door een bufferzone van 40 km (bereik kartjusja) die voer je in op het moment dat er zoiets plaatsvindt. Op de grond van de palestijen natuurlijk. Maar alleen op de plek waarvandaan geschoten is.Verder is men met een lasershield bezig dat ook kartjusja kan tegenhouden. Dat kan je ook gaan plaatsen natuurlijk.
      zondag 18 april 2004 @ 19:32:15 #256
    45206 Pietverdriet
    pi_18520341
    quote:
    Op zondag 18 april 2004 19:25 schreef motown het volgende:

[..]

Ik plaats zeer veel vraagtekens bij de claim dat meer dan 60% van de gesneuvelde Palestijnen militaire activisten en/of terroristsen zouden zijn. Ik vraag me dan ook af wat voor definitie van "burger" of "non-combatant" Israel bij deze statistieken hanteert.

Zelfs als die statistieken kloppen (wat ik nogmaals zeer betwijfel, ze zijn bovendien in strijd met de statistieken uit de bronnen die ik eerder aanleverde), dan blijven nog altijd de volgende feiten overeind staan:

• Er zijn nog altijd meer Palestijnse burgers gedood door Israeliers, dan Israelische burgers door Palestijnen

• Er zijn veel meer Palestijnse kinderen gedood door het Israelische leger dan Israelische kinderen door Palestijnse terroristen.

• Het is des te triester dat de Israelische terreur uitgevoerd wordt door een georganiseerde commandostructuur die onder gezag staat van een democratisch gekozen regering. Hamas is weliswaar (als gevolg van de omstandigheden) razend populair onder een groot deel (mogelijk zelfs de meerderheid) van de Palestijnse bevolking, maar ze zijn nooit formeel door de Palestijnse burgers gekozen om hen officieel te vertegenwoordigen. Dit argument is ethisch gezien veel relevanter dan de meeste pro-Israelische mensen erkennen.

Nee, als het op statistieken aankomt, komt Israel er heel slecht vanaf. De reden waarom ze onder een redelijk groot deel van de wereldopinie nog redelijk overeind zijn blijven staan is de buitengewoon goede PR-machine die ze hebben.

Dat is tevens mijn kritiek op het Palestijnse verzet: ze onderschatten schromelijk het belang van internationale PR en ze zien niet in dat niet een directe (en hopeloze) militaire confronatie met Israel, maar een PR-oorlog een effectieve manier is om de bezetter te bestrijden. Wat de terroristen niet inzien is dat juist zelfmoordaanslagen funest zijn voor die PR-oorlog.

Richt de acties uitsluitend op de militaire bezetter en de verantwoordelijke politici, terwijl je de onschuldige Israelische burgers ontziet en voer het actieve directe verzet tegen de militaire bezetter in de Palestijnse gebieden zelfs op! Zorg voor een Vietnam-effect.
  • Je hebt mooie praatjes, maar heb je ook betere cijfers?
    pi_18520430
    Als Israël wat meer kinderen op aanvallen de Palestijnse gebieden in zou sturen zouden de statistieken veel dichter bij elkaar liggen. En de IDF zou moeten worden ontbonden en hernoemd naar de Klaagmuur Martelarenbrigade zodat alle soldaten nu als burgers tellen.
      zondag 18 april 2004 @ 19:55:12 #258
    45206 Pietverdriet
    pi_18520877
    quote:
    Op zondag 18 april 2004 19:36 schreef CeeJee het volgende:
    Als Israël wat meer kinderen op aanvallen de Palestijnse gebieden in zou sturen zouden de statistieken veel dichter bij elkaar liggen. En de IDF zou moeten worden ontbonden en hernoemd naar de Klaagmuur Martelarenbrigade zodat alle soldaten nu als burgers tellen.
    En nu in het Nederlands?
    pi_18520914
    quote:
    Op zondag 18 april 2004 19:25 schreef motown het volgende:

[..]
  • Als gevolg van de omstandigheden zal ik maar interpreteren als ''omdat zij wapens hebben en de Palestijnse bevolking niet.'' Al die opnames van Palestijnse ouders die blij zijn dat hun kind martelaar is geworden, zijn tenslotte verre van spontaan, er is dan een van die Hamas-pooiers bij gaan staan om het huilen en het rouwvertoon te doen ophouden.
    Hamas wil ook helemaal geen formele verkiezingen.
    pi_18520934
    De AEL heeft weer niets om handen:

Press release

AEL- Political Bureau Antwerp,17/04/04

With horror and anger, we received the news of the latest Zionist crime in Palestine: the murder of Dr. Abdelaziz Al Rantissi. Dr. Rantissi was a great leader of the resistance who spend his life fighting for the freedom of his people. His legacy will always be remembered as one of steadfastness and perseverance. His martyrdom will be a light in the heart of our people and will make us more determined to continue in his path.

The Arab European League is convinced that the Zionist state will pay for this crime and for the other crimes that it committed against our people in Palestine. This crime is a direct result of the American Zionist understanding that has been expressed two days ago in the meeting between Bush and Sharon. The Fight of the Arab nation and the Muslim community in Iraq and in Palestine is one.

The Arab and Muslim community in Europe should take its responsibility in this situation. We should move to show our support to the Palestinian resistance. The fight in Palestine is our fight, and we must make that clear now, and for generations to come.

Victory to our people and glory to our martyrs,

Allahu Akbar!!!!
      zondag 18 april 2004 @ 19:59:20 #261
    85299 HarigeKerel
    Ontvacht dus Tabee
    pi_18520980
    Achja de AEL

Op mijn favoriete nieuws site staat nog niks

http://www.dewaarheid.nu/
    pi_18521224
    quote:
    www.hamas.bom vermeldt andere cijfers
    pi_18521267
    quote:
    Op zondag 18 april 2004 20:09 schreef Chadi het volgende:

[..]

www.hamas.bom vermeldt andere cijfers
    Niet als je 'martyrs' ziet als 'combatants'.
    pi_18521420
    quote:
    Op zondag 18 april 2004 20:11 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Niet als je 'martyrs' ziet als 'combatants'.
    Iedere palestijn is voor Israel per definitie combatatnt zelfs als ze stenen gooien dus die cijfers van ze kunnen ze diep in hun poepgat douwen en verder sjouwen En helemaal met die misdadigers bende van Sharon aan de macht.

Ik denk dat cijfers van de mensenrechten organistaie in Israel iets betrouwbaarder zijn.Btsalem moet je eens kijken. Maar die zijn te links volgens sommige en daarom onbetrouwbaar.
    pi_18521482
    quote:
    Op zondag 18 april 2004 20:18 schreef Chadi het volgende:
    En helemaal met die misdadigers bende van Sharon aan de macht.
    Sjaron is een misdadiger en terrorist Yassin is een freedom fighter. Geloof je het zelf?
    pi_18521569
    quote:
    Op zondag 18 april 2004 20:21 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Sjaron is een misdadiger en terrorist Yassin is een freedom fighter. Geloof je het zelf?
    Nah het ligt anders . Zolang Sharon of een natie anderen bezet houdt en onderdrukt is iedere actie om zich los te weken van de onderdrukker om hun vrijheid terug te krijgen een vrijheidsstrijd en daarmee is rantsini een voorbeeldige vrijheidsstrijder die vocht om zijn vrijheid terug te krijgen en niet in een hoek ging zitten afwachten tot hij weg zou rotten.
    pi_18521675
    quote:
    Op zondag 18 april 2004 20:24 schreef Chadi het volgende:

[..]

Nah het ligt anders . Zolang Sharon of een natie anderen bezet houdt en onderdrukt is iedere actie om zich los te weken van de onderdrukker om hun vrijheid terug te krijgen een vrijheidsstrijd en daarmee is rantsini een voorbeeldige vrijheidsstrijder die vocht om zijn vrijheid terug te krijgen en niet in een hoek ging zitten afwachten tot hij weg zou rotten.
    Nah het ligt anders . Zolang de Palestijnen Israelische bussen onveilig maken om zich de terreur te bestrijden en om hun veiligheid terug te krijgen een vrijheidsstrijd en daarmee is Sjaron een voorbeeldige vrijheidsstrijder die vocht om zijn veiligheid terug te krijgen en niet in een hoek ging zitten afwachten tot hij weg zou rotten.
    pi_18521738
    Dus wachten we een paar honderd jaar tot de wind gaat draaien
    pi_18521845
    quote:
    Op zondag 18 april 2004 20:29 schreef Chadi het volgende:
    Dus wachten we een paar honderd jaar tot de wind gaat draaien
    Ach, over twintig jaar komen we elkaar nog wel tegen in de Nederlandse burgeroorlog.
    pi_18522149
    quote:
    Op zondag 18 april 2004 20:33 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Ach, over twintig jaar komen we elkaar nog wel tegen in de Nederlandse burgeroorlog.
    Maak je niet zo druk ik ben over hooguit 10 jaar weg. Mijn Phd halen en misschien wat werkervaring en dan ajuu parapluu. Geld maken in het buitenland
    pi_18522190
    quote:
    Op zondag 18 april 2004 20:46 schreef Chadi het volgende:

[..]

Maak je niet zo druk ik ben over hooguit 10 jaar weg. Mijn Phd halen en misschien wat werkervaring en dan ajuu parapluu. Geld maken in het buitenland
    In Tsjetsjenie zeker?
      zondag 18 april 2004 @ 20:49:03 #272
    13462 BansheeBoy
    Assimilatie = Laxatie = Stront
    pi_18522207
    quote:
    Op zondag 18 april 2004 20:24 schreef Chadi het volgende:

[..]

Inderdaad, daarom snap ik die mensen niet die hier in Nederland zelf de 2de wereldoorlog hebben meegemaakt en zich in leven moesten houden met tulpenbollen en kastanjes. Zij werden gedurende deze periode bezet door aartshond Hitler (lees: de duitsers), maar in deze periode had je ook het verzet. Maar zelfs nu, in deze hitsige periode zijn er nog steeds veel Nederlanders die geen goed woorden hebben voor de Duitsers en ze in veel gevallen uitmaken voor "moffen" of "kotakken", terwijl het toch ca. 60 jaar geleden is

Daarom vind ik dat Nederland juist extra begrip zou moeten hebben voor de Palestijnen omdat ze in een zelfde soort situatie verkeren als de Nederlanders destijds...

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
    Bansheeboy: Fok!ker van de week!
    [Without heart we would be mere machines]
    Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
    pi_18522218
    quote:
    Op zondag 18 april 2004 20:48 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

In Tsjetsjenie zeker?
    Nope Canada hoogstwaarschijnlijk
    pi_18522290
    quote:
    Op zondag 18 april 2004 20:49 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Inderdaad, daarom snap ik die mensen niet die hier in Nederland zelf de 2de wereldoorlog hebben meegemaakt en zich in leven moesten houden met tulpenbollen en kastanjes. Zij werden gedurende deze periode bezet door aartshond Hitler (lees: de duitsers), maar in deze periode had je ook het verzet. Maar zelfs nu, in deze hitsige periode zijn er nog steeds veel Nederlanders die geen goed woorden hebben voor de Duitsers en ze in veel gevallen uitmaken voor "moffen" of "kotakken", terwijl het toch ca. 60 jaar geleden is

Daarom vind ik dat Nederland juist extra begrip zou moeten hebben voor de Palestijnen omdat ze in een zelfde soort situatie verkeren als de Nederlanders destijds...

jah maar je vergeet 1 ding wat die Nederlanders nog steeds met zich mee dragen schuldgevoel dat ze de joden en mass naar de gaskampen hebben gedeporteerd. En daarom voelen ze dat ze wat goed te maken hebben met die joden van toen en gedragen zich ook nu zo.
      zondag 18 april 2004 @ 20:55:15 #275
    32597 ShaoliN
    *BLiNg bLiNG*
    pi_18522352
    Heeft de volgende palestijnse schietschijf zichzelf inmiddels aangedient?
    pi_18522436
    quote:
    Op zondag 18 april 2004 20:55 schreef ShaoliN het volgende:
    Heeft de volgende palestijnse schietschijf zichzelf inmiddels aangedient?
    er is al een nieuwe Hamas leider maar ze houden de naam (voorlopig) geheim.
    het zal wel op een gegeven moment bekend worden in misschien weet Israël het allang. hij kan een raket verwachten binnenkort.
      zondag 18 april 2004 @ 21:00:52 #277
    66113 digitaLL
    Dammit guess what
    pi_18522499
    quote:
    Op zondag 18 april 2004 20:49 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Of er veel nederlanders zijn die geen goed woord voor de duitsers over hebben vraag ik me af. Vaak is het grootspraak en gaan ze even later op vakantie in Duitsland. Kritiek op duitsers hebben we zeker. Zoals ook hetgeen zich afspeeld tussen Zalm/Eichel en Van Aartsen/Schroder maar zoals door beide zijden benadrukt dat moet kunnen er mag kritiek geuit worden. Die gevoelige tenen zijn we gelukkig kwijt zowel de duitsers als nederlanders. Nederlanders zouden echter geen duitse kinderen vermoorden. Direct na de oorlog zijn veel duitse weesjes hier liefdevol opgevangen en verzorgt. Dat is vanuit een christelijke moraal ook goed te begrijpen.
      zondag 18 april 2004 @ 21:39:22 #278
    12632 motown
    is back!
    pi_18523293
    quote:
    Op zondag 18 april 2004 19:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je hebt mooie praatjes, maar heb je ook betere cijfers?
    Ha! Dooddoener-opmerking. Ik heb de discussie gewonnen!

* motown wins. Flawless victory...
    Ars longa, vita brevis
    pi_18523373
    quote:
    Op zondag 18 april 2004 20:58 schreef Caesu het volgende:

[..]

het zal wel op een gegeven moment bekend worden in misschien weet Israël het allang. hij kan een raket verwachten binnenkort.
    oh, de palestijnen, een uitverkoren volk, allah heeft een groep van die mensen gekozen om rechtstreeks naar het paradijs te gaan, men moet god bedanken voor zijn gift!
    niet iedereen gaat rechtstreeks naar het paradijs, sterker nog, martelaarschap is nu een van de doelen van de jeugd in palestina... je wordt beschouwd als een held en bovendien, je dient je land, geloof en eer met je eigen bloed en vlees..
    Ik vraag me af, hoe de nederlanders zouden vechten tegen bijv. de duitsers als die duitsers nederland wil bezetten..., hoe ze gaan reagerenn als hun kinderen, vrouwen en bejaarden worden vermoord of verkracht....
    godzij dank, wordt de steun voor hamas, hizbollah, de vechters in Fallujah, pakistan, afghanistan... alleen maar groter onder het volk. Wees blij als amerika jou een terrorist noemt, zo'n 'beschuldiging' kun je gebruiken in het hiernamaals om god er van te overtuigen dat je je best hebt gedaan om je verplichten te voltooien. Precies zoals binladen zei in zijn laatste bericht: jullie noemen onze daden 'terroristische daden'. Eigenlijk zijn jullie tegen jezelf aan het praten, want onze daden zijn reacties op jullie daden.!
    pi_18523539
    quote:
    Op zondag 18 april 2004 21:44 schreef Binas het volgende:

[..]
    Ik vraag me af, hoe de nederlanders zouden vechten tegen bijv. de duitsers als die duitsers nederland wil bezetten..., hoe ze gaan reagerenn als hun kinderen, vrouwen en bejaarden worden vermoord of verkracht....
    godzij dank, wordt de steun voor hamas, hizbollah, de vechters in Fallujah, pakistan, afghanistan... alleen maar groter onder het volk.
    Als je wil weten hoe de Nederlandsers toen hebben gevochten, kun je wel een boek of duizend gaan lezen, of het gewoon aan iemand vragen.

De ''vechters'' in Pakistan zijn de grootste verkrachters en moordenaars van allemaal, iedereen die iets heeft uitgehaald kan zich bij die baarden verschuilen als hij niet gestraft wenst te worden.
      zondag 18 april 2004 @ 22:09:15 #281
    12632 motown
    is back!
    pi_18523976
    quote:
    Op zondag 18 april 2004 20:21 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Zie je wel? Zo moeilijk is het niet! Er is nog hoop voor je!
    Ars longa, vita brevis
      zondag 18 april 2004 @ 22:18:01 #282
    45206 Pietverdriet
    pi_18524170
    quote:
    Op zondag 18 april 2004 21:39 schreef motown het volgende:

[..]

In Your dreams
    quote:
    * Pietverdriet wins. Flawless victory...
    Juist
      zondag 18 april 2004 @ 22:36:14 #283
    66113 digitaLL
    Dammit guess what
    pi_18524628
    quote:

[..]

oh, de palestijnen, een uitverkoren volk, allah heeft een groep van die mensen gekozen om rechtstreeks naar het paradijs te gaan, men moet god bedanken voor zijn gift!
    niet iedereen gaat rechtstreeks naar het paradijs, sterker nog, martelaarschap is nu een van de doelen van de jeugd in palestina... je wordt beschouwd als een held en bovendien, je dient je land, geloof en eer met je eigen bloed en vlees..
    Ja, en Sinterklaas komt ook daar met zijn stoomboot en kadootjes.
    quote:
    quote:
    Hebben we hier al meegemaakt dus weten we al. Er zijn boekenkasten vol info over oa van prof. dr. L. de Jong
    quote:
    godzij dank, wordt de steun voor hamas, hizbollah, de vechters in Fallujah, pakistan, afghanistan... alleen maar groter onder het volk. Wees blij als amerika jou een terrorist noemt, zo'n 'beschuldiging' kun je gebruiken in het hiernamaals om god er van te overtuigen dat je je best hebt gedaan om je verplichten te voltooien. Precies zoals binladen zei in zijn laatste bericht: jullie noemen onze daden 'terroristische daden'. Eigenlijk zijn jullie tegen jezelf aan het praten, want onze daden zijn reacties op jullie daden.!
    Vlgs mij zijn een groot deel van de vechters van Falluja ex-baathisten die beroepsmatig martelden, verkrachten en moorden. Zij vrezen terecht daar straks op aangesproken te worden. De enige heroische daad van de pakistaanse vechetrs die ik ken is de laffe moord op journalist Daniel Pearl.
    In Afghanistan vraag de bevolking om meer VN-militairen omdat de warlords elkaar steeds in de haren vliegen waar ze het slachtoffer van worden.
    pi_18525265
    quote:
    Op zondag 18 april 2004 20:58 schreef Caesu het volgende:

[..]

Het zal zeker niet lang duren voordat ze zijn naam bekend maken. En zo een leider kent de risico's. Abdel-Aziz al Rantissi (RIP) bijv. zei een tijdje geleden in een interview niet bang te zijn voor de dood en er liever voor kiest door een Apache om het leven te komen dan door een hartaanval. Een vrijhijdsstrijder met meer moed bestaat niet. Maar dat kan ik van elk Palestijn wel zeggen. Hoe lang het conflict ook zal duren, zij zullen overwinnen.
    pi_18525333
    quote:
    Op zondag 18 april 2004 23:01 schreef Ylias het volgende:

[..]

Het zal zeker niet lang duren voordat ze zijn naam bekend maken. En zo een leider kent de risico's. Abdel-Aziz al Rantissi (RIP) bijv. zei een tijdje geleden in een interview niet bang te zijn voor de dood en er liever voor kiest door een Apache om het leven te komen dan door een hartaanval. Een vrijhijdsstrijder met meer moed bestaat niet. Maar dat kan ik van elk Palestijn wel zeggen. Hoe lang het conflict ook zal duren, zij zullen overwinnen.
    Als ze zo moedig zijn, waarom verklaren ze dan niet vast wie de nieuwe Hamas-leider wordt ?
    pi_18525467
    quote:
    Op zondag 18 april 2004 22:09 schreef motown het volgende:

[..]

Zie je wel? Zo moeilijk is het niet! Er is nog hoop voor je!
    Ja, zoveel mogelijk onschuldige mensen opblazen, geweldig .
    pi_18525508
    quote:
    godzij dank, wordt de steun voor hamas, hizbollah, de vechters in Fallujah, pakistan, afghanistan... alleen maar groter onder het volk.
    Je bent voor het doden van onschuldige burgers?

Malloot.
      zondag 18 april 2004 @ 23:15:35 #288
    13462 BansheeBoy
    pi_18525607
    quote:
    Op zondag 18 april 2004 23:04 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Als ze zo moedig zijn, waarom verklaren ze dan niet vast wie de nieuwe Hamas-leider wordt ?
    Ze voelen zich te hoog om dat door te geven aan die apen en varkens denk ik, dit houden ze liever intern denk ik

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
    pi_18525616
    quote:
    Leer die namen eerst maar eens goed te schrijven.
    pi_18525653
    quote:
    Op zondag 18 april 2004 23:15 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ze voelen zich te hoog om dat door te geven aan die apen en varkens denk ik
    Wie zijn apen en varkens?
    pi_18525668
    quote:
    Op zondag 18 april 2004 23:15 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Leer die namen eerst maar eens goed te schrijven.
    Het zijn Arabische namen.

Zelfs Nederlandse kranten hebben geen eenduidige benaming voor veel groeperingen.
      zondag 18 april 2004 @ 23:19:26 #292
    13462 BansheeBoy
    pi_18525683
    quote:
    Op zondag 18 april 2004 23:17 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Wie zijn apen en varkens?
    Dat zijn dieren

pi_18525689
    quote:
    Op zondag 18 april 2004 23:15 schreef BansheeBoy het volgende:
    Ze voelen zich te hoog om dat door te geven aan die apen en varkens denk ik, dit houden ze liever intern denk ik.
    Waarom zou de eigen achterban de naam van hun leider niet mogen weten dan?
    pi_18525702
    quote:
    Op zondag 18 april 2004 23:19 schreef BansheeBoy het volgende:
    Dat zijn dieren
    Ja, heb je die laatst gezien op de kinderboerderij ofzo?
      zondag 18 april 2004 @ 23:23:46 #295
    13462 BansheeBoy
    pi_18525766
    quote:
    Op zondag 18 april 2004 23:20 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

pi_18525774
    quote:
    Op zondag 18 april 2004 23:20 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Nee, die is door Israel opgeblazen omdat er wapens verborgen waren.
    pi_18525858
    quote:
    Op zondag 18 april 2004 21:39 schreef motown het volgende:

[..]

* CybErik wins. Flawless victory...
    Tss, je hebt dus geen betere cijfers. Kansloze opmerking, loser
    pi_18525891
    Wat hypocriet van de EU en de VN om die liquidatie af te keuren. Die man wilde helemaal geen dialoog, het enige wat hij wilde was het vernietigen van Israel. Honderden Israelische burgers heeft Hamas afgeslacht zonder dat je een Solana of een Anan hebt gehoord, maar doodt Israel vervolgens een terroristenleider in een actie zonder burgerslachtoffers te maken staan ze plotseling vooraan met hun afkeuring...
    De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
    pi_18525935
    quote:
    Op zondag 18 april 2004 23:29 schreef Tikorev het volgende:
    Wat hypocriet van de EU en de VN om die liquidatie af te keuren. Die man wilde helemaal geen dialoog, het enige wat hij wilde was het vernietigen van Israel. Honderden Israelische burgers heeft Hamas afgeslacht zonder dat je een Solana of een Anan hebt gehoord, maar doodt Israel vervolgens een terroristenleider in een actie zonder burgerslachtoffers te maken staan ze plotseling vooraan met hun afkeuring...
    Europa eet duidelijk nu van twee walletjes. Bij de eerstvolgende aanslag gaan alle remmen los.
    pi_18525940
    quote:
    Op zondag 18 april 2004 23:29 schreef Tikorev het volgende:
    * CybErik mee eensch is.
    pi_18525983
    Dat is gek, want ik heb Annan en Solana wel terrorisme van Palestijnse zijde horen afkeuren.
    pi_18526004
    Europa geloofd in dit stadium van geweld nog in "diplomatie". Een flinke bom tegen een burgerdoelwit in Frankrijk zou de diplomatieke neigingen wel de nek om draaien.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')