het enige wat je hoeft te doen is een plugin voor je mp3 speler te installeren en jezelf op de site te registreren.quote:Audioscrobbler is a computer system that builds up a detailed profile of your musical taste. After installing an Audioscrobbler Plugin, your computer sends the name of every song you play to the Audioscrobbler Server.
With this information, the Audioscrobbler server builds you a 'Musical Profile'. Statistics from your Musical Profile are shown on your Audioscrobbler User Page, available for everyone to view.
There are many thousands of people using Audioscrobbler, but usually only the people who like the same sort of music to you are interesting. The Audioscrobbler Server calculates which users are most similar to you, based on shared musical taste, so you can take a look at what your peers are listening to.
With this information, Audioscrobbler is able to automatically generate suggestions for new songs/artists you might like. These suggestions are based on the same principals as Amazon's "People who bought this also bought X,Y,Z", but because the Audioscrobbler data is what people are actually listening to, the suggestions tend to make more sense than Amazon.
Winampquote:Op maandag 29 maart 2004 01:42 schreef DaFan het volgende:
En hij is niet compatible met WinAmp 5 geloof ik.
beetje kort door de bochtquote:Op maandag 29 maart 2004 02:44 schreef beelz het volgende:
hmmm ik proef hier spyware.... opzich
idem hierquote:Op maandag 29 maart 2004 21:40 schreef Seborik het volgende:
Ik draai amper muziek op de pc, dus het heeft eigenlijk geen nut.
*meldtquote:Op maandag 29 maart 2004 21:39 schreef LuNaTiC het volgende:
Ook even de group 'Fok!' joinen he (te vinden in de websites directory)
<knip>
Kijk uit hoor, geen foute muziek meer draaien! Ik heb je zo door!quote:Op dinsdag 6 april 2004 00:16 schreef Kiff het volgende:
Ok, ik doe ook mee, username Castlevania.
Ik draai eigenlijk voornamelijk eigen muziek, dus dat heeft ook niet echt veel zin.quote:Op maandag 29 maart 2004 21:40 schreef Seborik het volgende:
Ik draai amper muziek op de pc, dus het heeft eigenlijk geen nut.
Als je ook bekende muziek draait gaat ie wellicht jouw muziek aan andere mensen aanraden. Gewoon website waar je muziek te downloaden in je profiel zetten, en hupsakee.quote:Op dinsdag 6 april 2004 00:37 schreef Tijn het volgende:
Ik draai eigenlijk voornamelijk eigen muziek, dus dat heeft ook niet echt veel zin.
Als ik Party Animals wil horen, dan doe ik dat. Audioscrobbler of niet.quote:Op dinsdag 6 april 2004 00:34 schreef Jimmy het volgende:
[..]
Kijk uit hoor, geen foute muziek meer draaien! Ik heb je zo door!
krijgt zodirect iedere stoner en punker party animals als recommendation.quote:Op dinsdag 6 april 2004 01:11 schreef Kiff het volgende:
Als ik Party Animals wil horen, dan doe ik dat. Audioscrobbler of niet.
Mijn muzieksmaak is toch te belachelijk om tot goede aanbevelingen te kunnen leiden.quote:Op dinsdag 6 april 2004 01:14 schreef Jimmy het volgende:
[..]
krijgt zodirect iedere stoner en punker party animals als recommendation.![]()
Listen-To ligt er vaak een paar uur uit als het erg druk is das wel jammer idd,quote:Op woensdag 21 april 2004 22:45 schreef Kworb het volgende:
Zit ook bij listen-to.com maar die is nogal traag:
ligt denk ik vooral aan de erge drukte, sinds een week klopt het bij mij ook niet meer en verschijnen de nummers soms pas een (halve) dag later in mijn profiel.quote:Op donderdag 29 april 2004 16:22 schreef koetjeboe het volgende:
maar het werkt niet echt goed met winamp5, dat audioscrobbler. Hij geeft meer dan de helft van mijn gedraaide muziek niet goed door ...
:Squote:Bob Marley & The Wailers
The Bangles
The Tragically Hip
Elton John
Nellie Mckay
The Lemonheads
Lagwagon
Yoko Kanno
The Sims
R.E.M.
Mja, die aangerade artiesten worden berekend op hetgene waar je dichtste buren naar luisteren - dus klaarblijkelijk zit er een Backstreet Boys-liefhebber tussen de jazz-freaks.quote:Op maandag 9 augustus 2004 20:54 schreef Zander het volgende:
Vind het tot nu toe maar een kutsysteem, eigenlijk. Ik krijg momenteel op basis van mijn playlist de "Backstreet Boys" aangeraden als similar artist.
4818x gedraaid..quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 18:22 schreef Me_Wesley het volgende:
En welke paashaas heeft Lange Frans & Baas B op repeat gezet??
En nu 5169x, moet toch haast wel een bug zijn? Of heeft iemand z'n pc op play staan terwijl hij op vakantie is?quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 18:39 schreef Zander het volgende:
4818x gedraaid..
helemaal??? bij mij alleen van de laatste paar dagenquote:Op dinsdag 24 augustus 2004 16:43 schreef Zander het volgende:
Yay, m'n hele profiel is per ongeluk gewist bij de laatste update..
...Of iemand heeft een gat in de code ontdekt en zit gewoon de statistieken te verzieken. Er zijn bijvoorbeeld gebruikers die het voor mekaar gekregen hebben om 103.000 (!) songs in 3 dagen aan hun profiel toe te voegen. Dat is later weliswaar weer rechtgezet, maar flauw is het wel.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 22:33 schreef Zander het volgende:
[..]
En nu 5169x, moet toch haast wel een bug zijn? Of heeft iemand z'n pc op play staan terwijl hij op vakantie is?
onder websites, naam Fok!quote:Op woensdag 25 augustus 2004 12:28 schreef ZixS het volgende:
Waar zit de Fok! groep dan? ik kan m niet vinden
http://www.audioscrobbler.com/groups/?cat=5&q=Fquote:Op woensdag 25 augustus 2004 12:33 schreef Tokus het volgende:
[..]
onder websites, naam Fok!
Geen slecht begin van je stats, moet ik zeggenquote:Op donderdag 26 augustus 2004 19:46 schreef Me_Wesley het volgende:
http://www.audioscrobbler.com/user/Wessel/
Joined the club
Dankjequote:Op donderdag 26 augustus 2004 20:00 schreef Credence het volgende:
[..]
Geen slecht begin van je stats, moet ik zeggen![]()
Hmm.. hoe kwam je aan die 8104 dan? Zo vaak hoef ik een nummer niet te horen hoorquote:Op donderdag 26 augustus 2004 20:06 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Dankje
* Credence checkt kolibrie's stats..
Day Sixteen: Loser, played 8104 times![]()
EDIT: wacht ik snap het systeem nog niet, 8104 wasook wel erg overdreven
Maar toch, je draait het meest ayreon
Ik klikte op ayreon, ik dacht dat ik dan bij jouw stats van ayreon uit zo komen. Maar ik kwam bij de total stats van ayreonquote:Op donderdag 26 augustus 2004 20:17 schreef Credence het volgende:
[..]
Hmm.. hoe kwam je aan die 8104 dan? Zo vaak hoef ik een nummer niet te horen hoor
Maar, veel Ayreon ja, zoals jijM'n momentele verslaving.
Ah, mja, dat is idd zoquote:Op donderdag 26 augustus 2004 20:39 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ik klikte op ayreon, ik dacht dat ik dan bij jouw stats van ayreon uit zo komen. Maar ik kwam bij de total stats van ayreon
Als we die gast kicken, verdwijnt lange frans dan?quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 00:17 schreef ZixS het volgende:
Jah die lange frans bovenaan de lijst zuigt
Ik denk van wel... Stats van een group bestaan gewoon uit alle stats van alle members bij elkaar opgeteld (denk ik; een grote group loaden duurt iig langer dan een kleine). Maar alleen de group owner kan 'm kicken..quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 14:32 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Als we die gast kicken, verdwijnt lange frans dan?
Ik heb m net gekocht, en hij is erg goedquote:Op zaterdag 28 augustus 2004 14:19 schreef =HellFire= het volgende:
Hahha, die cd van Bad Religion heb ik kapot geluisterd. Dus die staat vrij hoog bij mij.
paulusvquote:Op zaterdag 4 september 2004 20:33 schreef bigshadow het volgende:
Zo, aangemeld en nu maar kijken. Ik heb de fokgroep gevonden en sta gewoon onder de nickname bigshadow.
Maar welke vriend daar er zoveel baas b en zijn lange vriendje![]()
Lekker belangrijk, ze weten welke nummers ik luister, oeeehquote:Op zaterdag 11 september 2004 15:24 schreef Kajel het volgende:
Ik zou me nou echt nooit aanmelden bij een zo overduidelijke spyware company...
ja... mijn computer zit nu ook echt boordevol met spywarequote:Op zaterdag 11 september 2004 15:24 schreef Kajel het volgende:
Ik zou me nou echt nooit aanmelden bij een zo overduidelijke spyware company...
Is ook helemaal niet belangrijk, dus meld ik me niet aan. Alsof die adviezen van hun kloppen...quote:Op zaterdag 11 september 2004 15:36 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Lekker belangrijk, ze weten welke nummers ik luister, oeeeh
Ik vind het leuk om voor mezelf bij te houden...quote:Op zaterdag 11 september 2004 17:32 schreef Kajel het volgende:
[..]
Is ook helemaal niet belangrijk, dus meld ik me niet aan. Alsof die adviezen van hun kloppen...
Nooit last van, welke Winamp heb je?quote:Op maandag 20 september 2004 16:45 schreef bigshadow het volgende:
Kan het zijn dat de plug in een fout veroorzaakt bij winamp. Namelijk elke keer als audiodinges off line is slaat mijn winamp op hol met een of andere vage error. Vrij vervelend.
winamp 5, foutmeiding is iets in de trant van the memory could not be "read", aangezien audiogrobbler dingen monitort en opslaat ben ik bang dat het daardoor komt. Het gevolg is nml dat mijn winamp niet wil afspelen.quote:Op maandag 20 september 2004 16:49 schreef Ascaroth het volgende:
[..]
Nooit last van, welke Winamp heb je?
Hmm, ik heb ook Winamp 5. Misschien moet je eens proberen de laatste updates van zowel Winamp als de AS-plugin te downloaden.quote:Op maandag 20 september 2004 17:04 schreef bigshadow het volgende:
winamp 5, foutmeiding is iets in de trant van the memory could not be "read", aangezien audiogrobbler dingen monitort en opslaat ben ik bang dat het daardoor komt. Het gevolg is nml dat mijn winamp niet wil afspelen.
scrobbler/grobbler, 1 pot nat johquote:Op maandag 20 september 2004 17:07 schreef Ascaroth het volgende:
[..]
Hmm, ik heb ook Winamp 5. Misschien moet je eens proberen de laatste updates van zowel Winamp als de AS-plugin te downloaden.
Overigens, het systeem heet Audioscrobbler, niet Audiogrobbler. Dat Grobbel maandelijks doneert wil niet zeggen dat ze het systeem naar hem vernoemd hebben.
Na het verwijderen van de audioscrobbler plug in nergens meer last van, raar hoor.quote:Op maandag 20 september 2004 17:21 schreef bigshadow het volgende:
[..]
scrobbler/grobbler, 1 pot nat joh![]()
Maar proberen up te daten dan maar
Inderdaad, alleen werkt winamp 5.0 beter als je het voor jezelf doetquote:Op donderdag 13 januari 2005 20:09 schreef Ascaroth het volgende:
Eind van de maand zouden de updates weer sneller moeten verlopen vanwege de aanschaf van nieuwe hardware.
Ach, het is een leuk systeem ondanks de technische mankementen.
Daar heb ik ook last van. In de lijst missen een hoop/artiesten en bands die ik veel meer luister dan de rest!quote:Op vrijdag 14 januari 2005 16:32 schreef =HellFire= het volgende:
Klopt echt geen fuck meer van audioscrobbler... luister VEEL meer muziek... staan zoveel bands nog niet in de lijst. Maf ding.
Winamp heeft niet van die toffe grafieken.. euh balkjes.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 13:24 schreef bigshadow het volgende:
[..]
Inderdaad, alleen werkt winamp 5.0 beter als je het voor jezelf doet
True, in dat geval genoegen nemen met slechte stats maar dikke graphicsquote:Op vrijdag 14 januari 2005 18:26 schreef Ascaroth het volgende:
[..]
Winamp heeft niet van die toffe grafieken.. euh balkjes.![]()
De recommendations werken momenteel niet, en ook als ze het weer doen kan het even duren voor je ze krijgt... ze worden sowieos 's nachts pas geupdate.quote:Op maandag 17 januari 2005 19:33 schreef Nepthys het volgende:
hoe lang duurt het eigenlijk voordat je recommendations krijgt? ik heb er nog steeds geen terwijl ik wel al meer dan 100 nummers heb geluisterd
ok, bedanktquote:Op maandag 17 januari 2005 20:29 schreef Credence het volgende:
[..]
De recommendations werken momenteel niet, en ook als ze het weer doen kan het even duren voor je ze krijgt... ze worden sowieos 's nachts pas geupdate.
Klopt. In het protocol voor programmeurs die zelf plug-ins willen schrijven, staat uitdrukkelijk dat niet naar de bestandsnaam gekeken mag worden maar alleen naar de tags.quote:Op woensdag 19 januari 2005 10:45 schreef Bluurgh het volgende:
beetje jammer ook dat bij heel veel mp3's de tags (ID3v1 en/of 2 heet 't geloof ik) standaard niet ingevuld zijn, dan pakt audioscrobbler 'm namelijk ook niet (hij kijkt daarnaar)
Nee... ik wilde morgen dit topic eens doorspitten om te kijken of het wat voor mij was.quote:Op woensdag 2 februari 2005 03:06 schreef Schorpioen het volgende:
Zit jij al op audioscrobbler, ondeugend? Ik kan je niet vinden...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |