abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 november 2006 @ 16:25:17 #151
87112 Laxe
weet geen ondertitel
pi_43823788
quote:
Op donderdag 23 november 2006 16:11 schreef Sergeant_Prepper het volgende:
Unfortunately we had to cancel two shows, opening for Cracker @ W2 and for The Long Winters @ Vera, due to the fact that our bass player Joe is running a very high fever and his doctor will not allow him to play. We sincerely regret not being able to perform. Get well soon, Joe!
Ok, ik had de website nog niet gecheckt
Jammer! Ik zag ze eerder bij de Posies en vond ze erg leuk.
Van deze kant ook beterschap voor Joe.
pi_43828357
Ik geef het aan hem door! Het blijkt overigens de ziekte van Pfeiffer te zijn, dus da's driedubbele pech
pi_43841163
Oei!
suburban gangster flow
pi_43859164
Om het leed te verzachten heb ik Valentine's Day genomineerd als vrije keuze bij VPRO's Song van het Jaar.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_43867432
Geinig. Maar is dat je favoriet van de plaat? Verrassend!
pi_43875052
Nou, ik wist niet zeker of mijn favo's ook op single zijn uitgebracht in 2006, wat volgens mij een criterium was bij de vrije keuze.
www.thuisuiteten.nl
pi_44438490
Vergeten jullie The Gasoline Brothers niet in jullie jaarlijstjes?
pi_44444887
Jim, spamhoer!
suburban gangster flow
pi_44461262
quote:
Op donderdag 14 december 2006 21:20 schreef Drumslurf het volgende:
Vergeten jullie The Gasoline Brothers niet in jullie jaarlijstjes?
Helaas geen top 10, maar een leuke notering zo rond de 30 of hoger moet toch wel gaan lukken!
www.thuisuiteten.nl
pi_44461443
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 00:22 schreef Summerteeth het volgende:
Jim, spamhoer!
Wat Marijn zei. Maar maak je geen zorgen hoor, de top 2 beste albums uit utrecht gaan ze wel halen.
pi_44461502
Zonder concurrentie 1 wat Utrecht betreft, lijkt me.
www.thuisuiteten.nl
pi_44477565
Solo komt officiëel toch ook uit Utrecht?
suburban gangster flow
pi_44477578
Heel goed heren.

Als ik dan toch aan het spammen ben: http://3voor12lokaal.vpro.nl/magazines/news/index.jsp?portals=6337&magazines=6338&news=442264

Je weet wat je te doen staat he
pi_44477585
(En ja: Solo is Utrechts)
pi_44479462
In mijn lijstje heeft Hm! overigens een verdienstelijke 6e plaats.

Net ff gestemd bij Utracks:
1 The Gasoline Brothers - Sleeping Pills & Asteroids
2 Spinvis - Ik Wil Alleen Maar Zwemmen
3 Solo - Come Back To Me
4 Gem - The Subterranean Parade
5 Gloricz Jim - Count Me Out

Hé Slurf, ik ben er eigenlijk nooit meer achterheen gegaan, maar is die Brian Wilco-single nog ergens verkrijgbaar?
suburban gangster flow
pi_44479748
Ik ben eruit: Gas Bros zijn 1 geworden in het utrecht klassement. En vlak voor de nr 1. van Oklahoma.

Cool lijstje trouwens Marijn. Ik zou Marike Jager er nog hoog in hebben gezet (3 ofzo) maar hoeveel steden zouden een beter lijstje kunnen tonen? In de wereld?
pi_44479894
Marijn, ik heb hier een doosje met Brian Wilco-singles liggen. Laat maar weten hoeveel, waarom en waarheen!

En dan nog een heus nieuwtje: er komt volgende week hoogstwaarschijnlijk nog een special kerstsingle aan ook. Samen met Moss, Audiotransparent en Silence is sexy... Tof of tof?
  zaterdag 16 december 2006 @ 13:25:38 #168
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_44480454
Ik ken Marike Jager eigenlijk alleen van horen zeggen, ik geloof zelfs via Leon. Heb me er nooit verder in verdiept, maar dat is wel de moeite waard merk ik?

Van een kerstsingle had ik al iets opgevangen, op Roel's Hyve stond bij 'what's on my mind?' iets als 'kerstsingle opnemen @ thuis'. Tof! Als je twee BW-singletjes over hebt (voor Tom en mij), dan moet je maar even een PM/mail/postduif sturen met je rekeningnummer en dan komt alles in orde!
suburban gangster flow
pi_44481299
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 13:25 schreef JelleS het volgende:
http://www.gasolinebrothers.nl/boxingday.php

Is die van vorig jaar?
Yep, die is van Kerst 2005. Wel een bijzonder fijn liedje natuurlijk
pi_44596941
Gratis kerstpakket van de Coverclub
Download vier exclusieve kerstliedjes van Audiotransparent, The Gasoline Brothers, Moss en Silence is Sexy!

Het is een mooie traditie: het kerstpakket aan het eind van het jaar. Zo’n doos met luxe inhoud om de donkere kerstdagen mee door te komen. Een groep veelbelovende Nederlandse bands, verzameld onder de naam de Coverclub, kwam op het idee een exclusief kerstpakket samen te stellen voor de Nederlandse muziekliefhebber. Als tegenwicht aan de kerstterreur van de Mariah Careys, Céline Dions en Chris Rea’s bieden de vier bands een gratis kerst-EP aan. De nummers van deze EP zijn als mp3’s te downloaden van www.coverclub.nl. De volgende bands nemen deel aan de Coverclub: Audiotransparent, The Gasoline Brothers, Moss en Silence is Sexy.

Moss en The Gasoline Brothers kozen – puur toevallig – voor hetzelfde nummer: I saw mommy kissing Santa Claus, bekend geworden in de uitvoering van The Ronettes. Gitarist Mathijs Peeters van The Gasoline Brothers: “We hadden zin om een lekker vrolijk kerstliedje op te nemen. Dit nummer heeft iets komisch en kinderlijks, en dat sprak ons aan. Grappig genoeg had Moss dezelfde gedachte. Het leuke is dat beide versies toch weer heel verschillend zijn geworden.”

Oud-Grote Prijs-winnaar Silence is Sexy koos voor een ander uiterste: Jesus’ blood never failed me yet, bekend in de uitvoering van Gavin Bryars en Tom Waits. Gitarist Pim van de Werken: “Een triest liedje? de tekst is een stuk vrolijker dan Last christmas of Flappie. Om de feeststemming enigszins te temperen hebben we er droevige Sigur Ros-achtige muziek bij gemaakt.”

Het Groningse Audiotransparent kleurde voor deze kersteditie van de Coverclub een beetje buiten de lijntjes door geen cover, maar een nieuw eigen nummer op te nemen: December radio, een sfeervol eindejaarsnummer over precies die Sky Radio-kerstterreur waar het begin van dit bericht over gaat…

Download alle kerstnummers hier: www.coverclub.nl
Ook de hoes bij de kerst-EP is daar te downloaden

De Coverclub
De Coverclub is eind 2006 opgericht. Het idee is dat een aantal aanstormende Nederlandse bands elk kwartaal covers opnemen rond een bepaald thema of van een van te voren bepaalde artiest. Deze covers worden vervolgens gratis aangeboden op de website www.coverclub.nl, inclusief hoesje. De kerst-EP is de eerste editie van de Coverclub. In maart 2007 volgt de volgende editie. De bands die deelnemen aan de Coverclub kunnen per editie verschillen.

De bands van de Coverclub
- Audiotransparent is een Groningse band die postrock mengt met broeierige indie. Hun laatste album Nevland verscheen bij Livingroom Records.
- The Gasoline Brothers uit Utrecht maakt alternatieve pop en kruist die met americana. Hun debuut-cd Hm! verscheen begin dit jaar bij My First Sonny Weissmuller Recordings/Konkurrent.
- Moss is een Amsterdamse popband die eerder – zonder albumrelease – al op Noorderslag speelde. Hun debuut-cd verschijnt in 2007 op Excelsior Recordings.
- Silence is Sexy won in 2005 de Grote Prijs van Nederland. Hun debuut-cd Everything you should know verschijnt in 2007 bij My First Sonny Weissmuller Recordings/Konkurrent

[ Bericht 0% gewijzigd door Drumslurf op 20-12-2006 15:13:20 ]
pi_44600929
Ze doen toch mee aan leuke dingen, die Gasoline Brothers!
www.thuisuiteten.nl
pi_51994588
Hoorde uit betrouwbare bron dat er voor 2008 weer een plaat op de rol staat!!!
www.thuisuiteten.nl
pi_52010551
Fijn! Hoe eerder hoe beter zou ik zeggen, want mijn jaarlijstje dreigt nogal Utrecht-arm te worden zo. Dan liijkt ineens Portland, OR de pophoofdstad van de wereld te worden. Dat kan natuurlijk niet.
pi_53585690
Ja, gisteren Ekko gespeeld, 4 nieuwe nummers en potverdorie: het was leuk. Nieuwe plaat in 2008 is nog steeds het idee...
pi_54511633
Fuck de originele liedjes van the Buzzcocks, the Dead Kennedy's, the Clash
en Magazine! De bands van de coverclub hebben deze keer middels een muzikale
dikke middelvinger een ode gebracht aan 'Punk 1977'. En daarmee leveren ze
gelijk het bewijs dat het aloude DIY (do it yourself) adagium uit de
hoogtijdagen van de punk bij de huidige lichting aanstormende Nederlandse
bands nog steeds springlevend is. Download de vijf covers op
www.coverclub.nl

Deelnemers aan deze editie:
1. Pondertone - I'm so bored with the U.S.A.
2. The Gasoline Brothers - Orgasm Addict
3. Huron - Shot by both sides
4. Moss - Ever fallen in love?
5. John Coffey - Holiday in Cambodia

De Coverclub
De Coverclub is eind 2006 opgericht. Het idee is dat een aantal aanstormende
Nederlandse bands elk half jaar covers opnemen rond een bepaald thema of van
een van te voren bepaalde artiest. Deze covers worden vervolgens gratis
aangeboden op deze website, inclusief hoesje. De 1977 Punk-EP (november
2007) is de derde editie van de Coverclub. In eerdere edities zijn de
thema's Kerst en Neil Young aan bod gekomen. Al deze covers zijn nog steeds
gratis verkrijgbaar op deze site. De bands die deelnemen aan de Coverclub
kunnen per editie verschillen.
pi_57269401
In april een mooie internationale tour die dwars langs de voordeur van methodmich voert! In het naprogramma - zoals eerder - de Posies. Zullen het weer net zulke legendarische avonden worden als de vorige keer Posies/GasBros?

• april 20 (2008), Ekko, Utrecht (NL) Jack & Jeff as a duo /w The Posies
• april 22 (2008), Bellevue Club, Brussel (BE), Jack & Jeff as a duo /w The Posies
• april 23 (2008), Trix, Antwerpen (BE), Jack & Jeff as a duo /w The Posies
• april 24 (2008), Manuscript, Oostende (BE), Jack & Jeff as a duo /w The Posies
• april 25 (2008), Bibelot, Dordrecht (NL), Jack & Jeff as a duo /w The Posies
• april 26 (2008), Melkweg, Amsterdam (NL), Jack & Jeff as a duo /w The Posies
• april 27 (2008), Effenaar, Eindhoven (NL), Jack & Jeff as a duo /w The Posies
pi_57289332
Hee, 25 april. Dat is wel erg leuk natuurlijk. Jack & Jeff, dat zijn toch precies de juiste twee?
www.thuisuiteten.nl
pi_63153916
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 17:38 schreef methodmich het volgende:
Hoorde uit betrouwbare bron dat er voor 2008 weer een plaat op de rol staat!!!
Dat wordt nog doorwerken! Zit er al wat in het vat?
pi_63518918
Welk een toeval: de Gasoline Brothers hebben net een weekend in de studio doorgebracht en gaan daar komend weekend weer bivakkeren. Inmiddels staan er 11 nummers op de spreekwoordelijke band (tja, da's allemaal metaforisch, want de band is in dit geval een zogenaamde harde schijf). Alles is weer live ingespeeld, alleen de zang (lekker veel koortjes) en de orgels worden in de tweede ronde erbovenop geknotterd. We broeden nog op een creatieve manier om de cd uit te brengen (cd is zo ouderwets, usb-stick is zo cliché... nu ja, briljante ideeen zijn welkom).

Liefs,
Uw aller Jim Gasoline!
  dinsdag 25 november 2008 @ 21:19:27 #181
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_63519422
Goed nieuws!
Cd's zijn overigens helemaal niet ouderwets. Wel te duur?
pi_63521126
Nou ja, de nummers worden straks sowieso gratis weggeven via de site, dus geen zorgen
  dinsdag 25 november 2008 @ 22:06:53 #183
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_63521225
Nou, zoals mijn tirade in dit topic: Einde van het CD-tijdperk al aangeeft kunnen me die gestolen worden.
Ik eis een cd of leuke USB-stick met extra's.
pi_63680271
Zo mensen, deel 2 van de nieuwe plaat staat er nu ook op. Mooie leadzang, subtiele koortjes, lekkere gitaartjes, het is eigenlijk heel aardig gelukt tot dusver.

Hier en daar moet nog wel wat ingezongen worden en er ontbreken nog wat orgels. Maar dan begint het er toch echt op te lijken. De prijsvraag van december is: hoe moet het album gaan heten?
pi_63682025
En de winnaar van de prijsvraag krijgt het album gratis?
pi_63699914
Enkele suggesties:

Kiele Kiele Koeweit
Brothers In Oil
Shell
Lucky Jim Sings Jeff Buckley
Hit The Road Jack
Two
www.thuisuiteten.nl
pi_64748736
Dank voor alle suggesties. De eerste mixdagen hebben inmiddels plaatsgevonden en tja, het wordt helaas toch weer een leuk plaatje. Ik kan het ook niet helpen.
pi_64775125
Jammer.... Er zijn al zoveel leuke platen, het wordt tijd dat er weer eens een ouderwetse rotplaat komt.
www.thuisuiteten.nl
pi_64786329
Wellicht kan de eindmix de zaak nog redden, zodat er uiteindelijk toch gewoon een kutplaat uitkomt...
pi_64793115
Zolang de hoes maar lelijk wordt.
  donderdag 8 januari 2009 @ 08:55:24 #191
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_64799757
Dat zit wel snor denk ik. Al zal het moeilijk worden om de hoes van Gloricz Jim ooit nog te evenaren...
pi_64878968
Misschien iets heel revolutionairs. Een geheel witte of geheel zwarte hoes of zo! Groovy!
Of een andere artiestennaam erop. 'Britney Spears' of zo vind ik wel een geinige naam (net zelf verzonnen, deze naam).
  Moderator zaterdag 10 januari 2009 @ 11:37:41 #193
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_64880462
Ik heb vandaag mijn oranja Gasoline Brothers t-shirt aan.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_64881067
Of, ik noem maar iets, jullie gaan allemaal bij een zwembad zitten, omringd door schaarsgekleede rondborstige vrouwen.
Daar van mag je er best 1 'Britney Spears' ofzo noemen.
pi_64885091
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 11:37 schreef belsen het volgende:
Ik heb vandaag mijn oranja Gasoline Brothers t-shirt aan.
't Is er nochtans geen echt weer voor, met die korte mouwtjes...
  Moderator zaterdag 10 januari 2009 @ 17:56:12 #196
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_64891610
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 14:25 schreef Drumslurf het volgende:

[..]

't Is er nochtans geen echt weer voor, met die korte mouwtjes...
En ik heb er een trui overheen.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  zaterdag 10 januari 2009 @ 17:58:18 #197
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_64892272
Tenzij hij er een Yearlings trui overheen draagt.
pi_64908032
*grinnik*
pi_64908626
Zou het trouwens van hoogmoed getuigen om het album uitsluitend per torrent aan te bieden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')