quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 20:51 schreef MokroKees het volgende:ontwikkeling begint met onderwijs, complete herziening van de leerstof is dus vereist.
suffe repetetieve rekensommetjes vervangen met les in wijsheden, de werking en zwakheden van de menselijke psyche, het leren accepteren en respecteren van anderen. etc..
De media overnemen en enkelt nog maar informatieve en educatieve entertainment programmering toestaan , censuur op opzettelijk moreel verloederend materiaal.
kortom een lekkere stevige dictatuur..
dan heb ik liever een dictatuur waarin mensen gedwongen worden te mediteren dan dat ze gedwongen worden te sporten
![]()
en ik zou opteren voor het leren v/d werking van de menselijke psyche, zwakheden en sterktes.
ow wacht wat zeg ik nu ik ben wetenschappelijk onverantwoord bezig want eigenlijk is het nog niet eens bewezen of de mens een geest is met een lichaam of zomaar een rondlopend pratend klompje cellen is...
misschien is de nieuwe school het enige vak "leren hoe te leren"? Houden die kids lekker veel tijd over om ongedwongen de vrije wijde wereld te verkennen
![]()
kunnen we ze meteen laten werken
hey eigenlijk bedenk ik me dat de categorieeën van Fok eigenlijk ieder een apart vak zouden kunnen zijn,
* GC --> tja
* LIT --> leren schrijven
* Klaagbaak --> leren hoe te klagen
* R&P --> leren hoe je je uit
* Werk G&R --> bedrijfskunde
* Film tv & radio --> mediamanagement
* Sex 8)
* WF&L --> leren hoe diep na te denken
![]()
leren vragen stellen
en ONZ is dan de pauze zegmaar
![]()
en je logt in wanneer je wil of niet
![]()
geen docenten, geen schoolgebouw...
En als je dan bij een toekomstige werkgever komt wordt je beoordeeld aan de hand van hoeveel uren je in een bepaalde categorie actief bent (groeperen in lurker en poster) en wordt je een passende baan aangeboden
maargoed aan de TS, zoals Geartsjuh zei, begin zelf eerst met je eigen spiritualiteit ontwikkelen en kom dan nog maar 's terug