abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17986470
Mijn vraag is: "Hoe maak je van Nederland en haar inwoners het meeste zelfbewuste volk ter wereld?"

Iedereen loopt maar achter elkaar aan. Hugo Boss is cool en Wibra zuigt. Britney Spear is lekker, jammer dat je haar nooit zult krijgen. Buitenaards leven bestaat niet, want dat hebben we nooit gezien. Mannen lopen stelselmatig hun pik achterna en vrouwen hun geld. Hoe maak je ons volk bewust dat er grotere en belangrijke dingen spelen in het leven?

Verplicht een maand stage als vuilnisman? Dientplicht herinvoeren? Documentaires van terminale patienten frequent uitzenden op tv? Commerciële bagger op tv verbieden? Het stimuleren van toegang tot internet en informatie? Of moeten er eerst meer rampen als in Volendam gebeuren, moeten er eerst grote aanslagen komen of moet ieders ouder eest aan kanker sterven voordat mensen zelfbewust worden?

Hoe maken wij van deze maatschappij een zelfbewuste maatschappij?
  vrijdag 26 maart 2004 @ 16:48:48 #2
32266 thetruth
juvat inconcessa voluptas
pi_17986523
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 16:46 schreef pberends het volgende:
Mannen lopen stelselmatig hun pik achterna en vrouwen hunons geld.
Op zaterdag 5 maart 2005 19:55
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
pi_17986663
- het nieuws niet meer laten censureren
- de 2e kamer eens over nuttige dingen laten praten
- alleen hulp verlenen aan autochtonen, ondertussen zijn wij ook bijna een 3e wereldland
- minder tmf,mtv etc kijken, waar alleen negermuziek wordt uitgezonden, en waar dus in alle kleuren en geuren wordt beschreven wat hun 'gangstergehalte' is, hoeveel mooie auto's ze hebben, en hoe lekker hun "biatch" wel niet is.. om de stoere wapens maar te vergeten

maar de kans dat deze stellingen dan ook werkelijkheid worden, is net zo klein als dat ik morgenochtend naast britney spears wakkerwordt (om eens een voorbeeld te noemen )
pi_17986798
Daar zijn we te laat voor.
Niets.
  vrijdag 26 maart 2004 @ 17:09:02 #6
37508 dunc
Serve Extra Cold
pi_17986891
dienstplicht!!!
* dunc is groot voorstander.

Jaartje bikkelen, goed voor de gezondheid, goed tegen de stress.
Eventueel een systeem als in duitsland waar je kan kiezen voor militaire of social dienstplicht. Sociale dienstplicht is dan niet perse bejaarden verzorgen, maar gewoon 'werk van algemeen nut', bvb plantsoenendienst, of speciale taxi (voor invaliden/ouderen/zieken/etc)..
Militaire dienstplicht kan evt gekoppeld worden aan beveiligingstaken, aanvullig op politie macht, etc.
Het leek zo'n goed idee...
pi_17987814
Het is net als bij het milieu: het begint bij jezelf?

Als je naar je directe omgeving toe zelfbewust handelt kan je een soort voorbeeldfunctie vervullen. Misschien spreekt dat mensen in jouw omgeving aan en beginnen ze ook zelfbewuster te worden. Vervolgens stralen zij dat ook weer uit naar hun eigen persoonlijke omgeving zodat zij ook weer mensen inspireren. Enz enz.

Als er 1 schaap over de dam is..

en nu maar hopen dat het werkt
pi_17987985
wat denk je van ZORGplicht ipv dienstplicht? Jongelui verplicht een jaar in de zorg te laten werken...lijkt me STUKKEN nuttiger dan dat geren in de bosjes.
(:
pi_17989552
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 18:01 schreef nein het volgende:
wat denk je van ZORGplicht ipv dienstplicht? Jongelui verplicht een jaar in de zorg te laten werken...lijkt me STUKKEN nuttiger dan dat geren in de bosjes.
Jongeren die er niet in geintreseerd zijn een jaar in de zorg laten werken dat zal echt veel verbeteren. Mensen sie eigenlijk niet willen maar tog voor bijvoorbeeld ouderen moeten zorgen, dat zal echt zijn wat ze nodig hebben.
eerder meer geld er voor uitgeven zodat de lonen omhaag kunnen en er meer in de zorg geinvesteerd kan worden in opleidingen.

maar willen we eigenlijk dat de grote massa echt zelfbewust is en belangrijker wil de massa dat.
waarom zouden ze dat moeten zijn
wat is er mis met de gemiddelde tv show datze er niet naar zouden moeten kijken. okee ik kijk al jaren niet veel tv meer, maar als als er veel mensen gelukig mee zijn wat is het probleem
Monday morning I open a beer and light a cigarr. Put my pen to paper and write I hate you all
pi_17991304
Maar wat heeft dit met spiritualiteit etc te maken? Tis wel de Truth hier..
  vrijdag 26 maart 2004 @ 20:51:10 #11
55630 MokroKees
Chaulerah Gek
pi_17991522
ontwikkeling begint met onderwijs, complete herziening van de leerstof is dus vereist.
suffe repetetieve rekensommetjes vervangen met les in wijsheden, de werking en zwakheden van de menselijke psyche, het leren accepteren en respecteren van anderen. etc..

De media overnemen en enkelt nog maar informatieve en educatieve entertainment programmering toestaan , censuur op opzettelijk moreel verloederend materiaal.

kortom een lekkere stevige dictatuur..
kèk lekkah naajje ège sig, Fok feez
pi_17992312
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 20:51 schreef MokroKees het volgende:
ontwikkeling begint met onderwijs, complete herziening van de leerstof is dus vereist.
suffe repetetieve rekensommetjes vervangen met les in wijsheden, de werking en zwakheden van de menselijke psyche, het leren accepteren en respecteren van anderen. etc..

De media overnemen en enkelt nog maar informatieve en educatieve entertainment programmering toestaan , censuur op opzettelijk moreel verloederend materiaal.

kortom een lekkere stevige dictatuur..
dan heb ik liever een dictatuur waarin mensen gedwongen worden te mediteren dan dat ze gedwongen worden te sporten
en ik zou opteren voor het leren v/d werking van de menselijke psyche, zwakheden en sterktes.

ow wacht wat zeg ik nu ik ben wetenschappelijk onverantwoord bezig want eigenlijk is het nog niet eens bewezen of de mens een geest is met een lichaam of zomaar een rondlopend pratend klompje cellen is...

misschien is de nieuwe school het enige vak "leren hoe te leren"? Houden die kids lekker veel tijd over om ongedwongen de vrije wijde wereld te verkennen kunnen we ze meteen laten werken

hey eigenlijk bedenk ik me dat de categorieeën van Fok eigenlijk ieder een apart vak zouden kunnen zijn,

* GC --> tja
* LIT --> leren schrijven
* Klaagbaak --> leren hoe te klagen
* R&P --> leren hoe je je uit
* Werk G&R --> bedrijfskunde
* Film tv & radio --> mediamanagement
* Sex 8)
* WF&L --> leren hoe diep na te denken leren vragen stellen

en ONZ is dan de pauze zegmaar
en je logt in wanneer je wil of niet
geen docenten, geen schoolgebouw...

En als je dan bij een toekomstige werkgever komt wordt je beoordeeld aan de hand van hoeveel uren je in een bepaalde categorie actief bent (groeperen in lurker en poster) en wordt je een passende baan aangeboden

maargoed aan de TS, zoals Geartsjuh zei, begin zelf eerst met je eigen spiritualiteit ontwikkelen en kom dan nog maar 's terug
pi_17992341
Dat kan al niet meer...
Delivered without an information leaflet
pi_17992797
Geen Truth topic dus
Zlotje.
pi_18002963
En na overleg gaat dit topic het eens in GC proberen. .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  zaterdag 27 maart 2004 @ 15:31:11 #16
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_18003014
Word Canadees.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_18003149
Wat is nou in hemelsnaam weer een zelfbewust volk?
  zaterdag 27 maart 2004 @ 15:46:41 #18
12221 Tijn