abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31577962
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 12:45 schreef Brad het volgende:

[..]

Is anders een heerlijk gevoel als je als man stil in de vrouw ligt en zij spant die spieren aan
Ik hoor juist het tegen over gestelde
pi_31578432

[ Bericht 100% gewijzigd door ZwarteMagika op 20-10-2005 12:51:02 (dubbel) ]
pi_31578452
Ik weet het allemaal niet hoor.. Ik doe nooit echt oefeningen maar als ik het zo probeer kan ik moeiteloos tig keer die spier aan- en ontspannen (blijkbaar is ie dus wel sterk genoeg, schijn ook nogal strak te zijn).

Tijdens de sex zit ik er voor de gein ook wel es mee te spelen (op elkaar reageren, dus om de beurt onze spier aanspannen, gewoon leuk voor tussendoor) maar ik vind het eigenlijk nogal een irritant gevoel als ik de boel daar aanspan, word er ook absoluut niet geil(er) van ofzo. Ik zie m'n vriend ook niet echt uit z'n dak gaan als ik het doe (ookal kan ie het wel goed voelen). Op zich snap ik het nut wel, de boel daar een beetje strak houden, later incontinentie tegengaan, beter voor zwangerschap etc, maar wat is nou precies de meerwaarde voor sex? Als ik het gevoel al irritant vind, hoe kan ik er dan ooit een orgasme mee opwekken?
pi_31578827
Tja, ieder mens is nu eenmaal verschillend, maar het princiepe is dat je het traject van je eigen lichaam net voor een orgasme nabootst, die trekt dan ook de spieren aan en ontspant, om in het orgasme zelf even een aantal keer goed te verkrampen(de baarmoedermond die zich in de vagina doopt voor een grotere kans op bevruchting).

Wat je met training doet als je spieren al sterk genoeg zijn is gewoonte kweken waardoor je er niet meer bij na hoeft te denken, je het op de automatische piloot kan doen.
Er niet bij na hoeven denken betekend geen verstoring in het opwindingspatroon waardoor het lekkerder zou moeten zijn.

Je kan zelf de frictie bepalen en het orgasme versterken door met de bekkenbodem te spelen, dat is een toepassing.

Maar je moet doen wat je zelf ok vindt, alleen jij kent je lichaam en voelt wat prettig is voor jou en wat niet.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_31578964
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 12:09 schreef super-muffin het volgende:

[..]

Ik hoor juist het tegen over gestelde
Ik ben nog geen enkele man tegengekomen die dat niet leuk vond, tussendoor dan he, even lekker plagen, dan hij lekker neuken
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 25 mei 2006 @ 11:27:34 #106
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_38192197
inderdaad als mijn vriend in me is en die spier aanspant 'wipt' ie en dat voelt heel gek
verder stilliggen en omstebeurt die spieren aanspannen
en inderdaad dat 'melken' wat je zei, heel tof
an urge to help mankind overcomes me
  dinsdag 21 april 2009 @ 20:12:56 #107
252984 BeertjeJasper
Ik doe het voor de lol
pi_68249549
Ik heb een vraagje hierover; ik weet waar mijn pcspier zit en het lukt me ook redelijk om die aan te spannen. Ook zie ik dat mijn stijve omhoog 'wipt' als ik dat doe. Maar daar had ik nu juist een vraag over. Moet ik als ik deze oefening doe die spier zo lang mogelijk gespannen houden? Dus dat mijn stijve omhoog 'wipt' en daar zolang mogelijk blijft?

Want ik probeer dit maar het lukt me maar niet. Het lukt me wel om mijn pcspier een korte tijd aan te spannen (en kleine 4 secondes) maar dan nog blijft mijn stijve niet omhoog 'gewipt' om het zo maar te zeggen

Ligt dit aan het feit dat ik pas net ben begonnen met de oefening en dus mijn spier nog redelijk ongetraind is? Of hoort dit gewoon zo?

Want ik vraag me toch wel af of ik de oefening dan goed doe gezien ik hem doe zodat ik mijn benen niet meer extreem hoef aan te spannen als ik sex heb (bij het vrijen, pijpen en het handwerk van me vriendin maar ook bij het mastruberen ["Moeilijk Klaarkomen"] ).
Al wat ik zeg hoeft niet te betekenen dat het de absolute waarheid is. Al wat ik zei hoeft niet te betekenen dat het de absolute waarheid was. Al wat ik zal zeggen hoeft niet te betekenen dat het de waarheid word.
Ik doe het voor de lol *)
  dinsdag 21 april 2009 @ 21:58:49 #108
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68253534
belangriijke spier, zeker na zwangerschap. heb voor en na meegemaakt en geloof me, een zwangerschap maakt van het kutje vaak een geboortekanaal. kan je nog zo flink geschapen zijn als ik.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_68256035
tvp
orgasme uitstellen klinkt wel als een plan... nou die hoop tekst nog lezen
pi_68266440
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 21:58 schreef zoalshetis het volgende:
belangriijke spier, zeker na zwangerschap. heb voor en na meegemaakt en geloof me, een zwangerschap maakt van het kutje vaak een geboortekanaal. kan je nog zo flink geschapen zijn als ik.
Dit is dus grove onzin, ja direct na een bevalling is het minder grappig te noemen, maar wat zo'n beetje 9 maanden nodig had om een kind door te kunnen laten heeft ook tijd nodig om weer terug te komen in de normale staat.

Als er geen problemen zijn geweest bij de bevalling waardoor de bekkenbodem toch wat beschadigd is wordt een vrouw gewoon weer even strak als daarvoor, het kost alleen wat tijd, verwacht dat niet na een weekje ofzo.
Oefeningen helpen dat dat een beetje sneller gaat, maar het gaat ook vanzelf wel weer.

Die spier lubbert echt niet uit hoor, pas als die geforceert wordt en op z'n minst haarscheurtjes zal vertonen zal de flexibiliteit eruit gaan.
Of wanneer de aanliggende pezen verrot gaan dan, dat kan ook.

Het zou wat zijn zeg, strek je lekker fiks je kuitspieren, zijn ze uitgelubbert en kan je er niks meer mee, nee zo werkt het niet bij spieren...
  woensdag 22 april 2009 @ 12:09:38 #111
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68266745
quote:
Op woensdag 22 april 2009 12:01 schreef erodome het volgende:

[..]

Dit is dus grove onzin, ja direct na een bevalling is het minder grappig te noemen, maar wat zo'n beetje 9 maanden nodig had om een kind door te kunnen laten heeft ook tijd nodig om weer terug te komen in de normale staat.

Als er geen problemen zijn geweest bij de bevalling waardoor de bekkenbodem toch wat beschadigd is wordt een vrouw gewoon weer even strak als daarvoor, het kost alleen wat tijd, verwacht dat niet na een weekje ofzo.
Oefeningen helpen dat dat een beetje sneller gaat, maar het gaat ook vanzelf wel weer.

Die spier lubbert echt niet uit hoor, pas als die geforceert wordt en op z'n minst haarscheurtjes zal vertonen zal de flexibiliteit eruit gaan.
Of wanneer de aanliggende pezen verrot gaan dan, dat kan ook.

Het zou wat zijn zeg, strek je lekker fiks je kuitspieren, zijn ze uitgelubbert en kan je er niks meer mee, nee zo werkt het niet bij spieren...
ik ben maar n=1. ik weet dit te vertellen uit eigen ervaring. bovendien heb ik niks tegen een groot vagijn.
  woensdag 22 april 2009 @ 17:47:06 #112
252984 BeertjeJasper
Ik doe het voor de lol
pi_68277328
Ohw, en mijn persoonlijke ervaring met klaarkomen met een goed getrainde PSspier is dat je veel verder spuit dan zonder training. Echt... het heeft vele voordelen
Al wat ik zeg hoeft niet te betekenen dat het de absolute waarheid is. Al wat ik zei hoeft niet te betekenen dat het de absolute waarheid was. Al wat ik zal zeggen hoeft niet te betekenen dat het de waarheid word.
pi_68314771
hoe werkt dat ontspannen precies? zijn daar ook nog bepaalde oefeningen voor? of heb ik hem eigenlijk al standaard in de 'ontspan positie' als ik niks doe? begin net met het trainen, het spannen wil al wel beetje, al heb ik nog steeds dat gevoel nog wel in mn onderbuik(ben dan ook pas 2 dagen bezig ) maar aangezien ik hier lees dat dat ontspannen zo belangrijk is, hoe weet je wanneer je niet meer goed kan ontspannen?
  donderdag 23 april 2009 @ 20:33:34 #114
252984 BeertjeJasper
Ik doe het voor de lol
pi_68315655
Bij mij persoonlijk voelt het, als ik mijn PSspier ontspan, als een soort van druk die de spier uitoefend op zijn omgeving. Omdat als je hem spant de spier samen trekt moet de spier bij ontspanning weer uit elkaar worden getrokken (en dus weer meer ruimte in beslag nemen, vandaar ook dat 'drukkende' gevoel)

Dus als je je PSspier echt wilt ontspannen nadat je hem hebt gespand moet je (zoals ook eerder is gezegd in dit topic) proberen een soort van druk uit te oefenen. Hoe ik dit precies doe weet ik niet, maar zo voelt het wel. En als je het eenmaal een paar keer hebt gedaan weet je hoe het voelt en lukt het steeds beter.

Dus waar het eigenlijk op neer komt; het ontspannen vergt net zoveel training als het spannen. Het is niet zo dat als je alleen maar spant je vanzelf ook het ontspannen onder de knie krijg. Je moet met beide bewust bezig zijn.

Maar ik kan je niet zeggen hoe het voelt als je je PSspier moeilijk kan ontspannen. Daar heb ik geen ervaring mee.
pi_68317031
Maak gebruik van je ademhaling, je begint met inademen op een ontspannen spier en trekt hem aan met het uitademen(als je uitademd is je kracht het grootste).
Dan weer inademen en heel bewust los laten en evt zelfs iets uitduwen zeg maar.

Wat kan helpen als steuntje is net doen alsof je een rits dicht doet en open doet.
Leg je hand bij je kruis alsof je de rits pakt, tegelijkertijd met dat je omhooggaat met die hand span je je bekkenbodem aan(kegelen wordt dat genoemd) tot je net onder je navel komt.
Dan hou je daar heel even vast en dan breng je je hand weer omlaag terwijl je ontspant.

Door je hand mee te bewegen geef je jezelf een steuntje en dat werkt best fijn.
Overdrijf je alleen niet zo in het begin, het is geen fijne plek om spierpijn te hebben en ook daar kan het

Zo zijn er nog wel meer van die oefeningetjes met steuntjes erbij, maar ik ken ze niet allemaal.
  donderdag 23 april 2009 @ 22:40:14 #116
252984 BeertjeJasper
Ik doe het voor de lol
pi_68320903
Luister naar Erodome

En Erodome, eyes on #107 please?
  donderdag 23 april 2009 @ 22:52:21 #117
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68321435
kusje voor ero natuurlijk. ik bedoelde het niet zo fel, meer wat ik een keer heb meegemaakt.
pi_68323142
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 21:37 schreef erodome het volgende:
Dan word het dus hoog tijd om de ademhalingsoefeningen erbij te halen, want dan leer je pas echt met je bekkenbodemspier werken als man zijnde...

In tantra word de bekkenbodemspier constant getraind en die leren dus klaarkomen zonder te ejaculeren...
Dat brengt dus meerdere orgasme's in 1 sexbeurt met zich mee voor de man...
Op dat nivo zit je als je bekkenbodemspier mega getraind is.

Maar ik denk dat jouw probleem met dan juist te snel klaarkomen i de gewonte van het aanspannen van de bekkenbodemspier zat.
Je moet hem niet alleen erg sterk maken, dus aantrekken, je moet hem ook helemaal leren ontspannen.

Beide moet je even goed onder de knie hebben.

Dit geld ook voor vrouwen, een heel strak kutje is hartstikke leuk, maar je wil haar ook kunnen ontspannen omdat je anders tegen te nauw zijn aan kunt gaan lopen.

Het gaat om een spier, dus denk eraan hoe spieren werken.
Je kan bv je onderarmen trainen door in een balletje te knijpen, maar als je dat te intens doet kom je erachter dat de spieren daar heel kort en dik worden waardoor je aan soepelheid verliest.

Als je bovenop dat balletje knijpen ook strek oefeningen doet dan blijft het in balans en zal het sterk en soepel zijn.

zo is het dus ook met de bekkenbodemspier, hem aan leren spannen is 1 ding, hem leren ontspannen is het andere ding, samen maakt het een balans.

Het is ook erg leuk om daarmee te spelen tijdens de sex, want als beide een zeer goed getrainde bekkenbodemspier hebben dan kan je sex hebben zonder te bewegen, alleen door het aanspannen en ontspannen van de bekkenbodemspier.
Je hebt het over het rekken van armspieren. Dit is niet te vergelijken met je bekkenbodem, want deze kan je niet rekken. Als vrouw kan je er echter wel 3 bewegingen mee maken. Je kan de spier intrekken, ontspannen en je kan er mee persen. Ik wil benadrukken dat het het voor vrouwen allemaal heel leuk en aardig kan zijn om je bekkenbodem heel goed te kunnen intrekken, maar op de lange termijn kan dit ervoor zorgen dat de spierspanning aan blijft houden. Gevolgen: pijn bij seks, bij tampongebruik en pijn in de onderrug.
Ook heeft de bekkenbodem geen contra-spier zoals de bi- en triceps in je armen. Hierdoor is het bij hoge spierspanning lastig om te voelen of je de spier wel goed ontspant.
I will take the sun in my mouth
  vrijdag 24 april 2009 @ 10:57:28 #119
37769 erodome
Zweefteef
pi_68330803
quote:
Op donderdag 23 april 2009 23:39 schreef warrel het volgende:

[..]

Je hebt het over het rekken van armspieren. Dit is niet te vergelijken met je bekkenbodem, want deze kan je niet rekken. Als vrouw kan je er echter wel 3 bewegingen mee maken. Je kan de spier intrekken, ontspannen en je kan er mee persen. Ik wil benadrukken dat het het voor vrouwen allemaal heel leuk en aardig kan zijn om je bekkenbodem heel goed te kunnen intrekken, maar op de lange termijn kan dit ervoor zorgen dat de spierspanning aan blijft houden. Gevolgen: pijn bij seks, bij tampongebruik en pijn in de onderrug.
Ook heeft de bekkenbodem geen contra-spier zoals de bi- en triceps in je armen. Hierdoor is het bij hoge spierspanning lastig om te voelen of je de spier wel goed ontspant.
Ontspanning is net zo belangerijk als spanning, dat haal ik ook keer op keer aan.
Een te stugge bekkenbodem is net zo slecht al dan niet slechter als een slappe bekkenbodem.

Maar tussen zware spanning en ontspanning voel je het verschil wel, het gevaar ligt hem in teveel aandacht geven aan alleen spanning waardoor een lichte spanning de normale staat van zijn wordt, dan ga je vanuit zware spanning niet terug naar ontspanning, maar naar lichte spanning.
Zo krijg je een stugge bekkenbodem.

Daarom is het ook goed om bv de eerste keren te oefenen terwijl je plast, je plas stoppen is duidelijk spanning, om weer te kunnen plassen is er ontspanning nodig en het stimuleert tot totale ontspanning omdat dat gewoon het fijnste plast.
Dan ken je het gevoel waar je naar zoekt al.

Ook het rits truukje is een erg goede, je trekt de bekkenbodem helemaal omhoog naar binnen voor je gevoel en laat hem weer los tot helemaal op de bodem voor je gevoel.

En nee, je kan dat niet 1 op 1 vergelijken met elkaar idd, maar uiteindelijk is de bekkenbodem gemaakt van spiercellen die hetzelfde zijn als in een arm of een been of tussen je ribben of waar dan ook.
Het kent idd geen contraspier, maar de vezels blijven hetzelfde, zolang je die geen schade berokkend(wat erg pijnlijk te noemen is, wie ooit een spier heeft gescheurt weet dat) komtdat gewoon weer terug naar wat het was.
Het is niet zo dat veel gebruik slap maakt, in tegenstelling juist.

De vagina kan volgens de wetenschap met gemak tot 15 cm doorsnede worden zonder dat je de boel daar schade aan doet(mits niet geforceert natuurlijk, iemand die zich schrap zet kan niet strekken als iemand die meegeeft).
Rond de bevalling is dat nog meer door de weekmakers die in je lijf zitten om het maar simpel uit te drukken.
  vrijdag 24 april 2009 @ 11:02:40 #120
37769 erodome
Zweefteef
pi_68330932
quote:
Op donderdag 23 april 2009 22:40 schreef BeertjeJasper het volgende:
Luister naar Erodome

En Erodome, eyes on #107 please?
Waar moet ik op letten???

Zoalshetis, je weet toch dat je weinig kwaad bij me kan doen
En het kan, het kan dat bij een bevalling de boel beschadigt, of dat iemand leven toch wat veranderd door een kind waardoor die bekkenbodem wat minder gestimuleerd wordt.
Maar het normale is dat alles gewoon weer terug gaat naar het oude, het heeft alleen wat tijd nodig, dat gaat niet in ee weekje.
pi_68331037
Toch vind ik dat wanneer je je bekkenbodem 'sterker' wilt maken, je dit niet onder begeleiding dient te doen van een een of ander forumlid die je wel even verteld hoe je de boel naar de maan werkt.. Je zegt te makkelijk dat 'je het allemaal wel voelt' en ik weet uit ervaring dat dat gewoon niet zo is.
En het hebt het over 'volgens de wetenschap'. Als je je iets beter in zou lezen, zou je verhaal heel anders klinken..
  vrijdag 24 april 2009 @ 11:18:59 #122
37769 erodome
Zweefteef
pi_68331362
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 11:07 schreef warrel het volgende:
Toch vind ik dat wanneer je je bekkenbodem 'sterker' wilt maken, je dit niet onder begeleiding dient te doen van een een of ander forumlid die je wel even verteld hoe je de boel naar de maan werkt.. Je zegt te makkelijk dat 'je het allemaal wel voelt' en ik weet uit ervaring dat dat gewoon niet zo is.
En het hebt het over 'volgens de wetenschap'. Als je je iets beter in zou lezen, zou je verhaal heel anders klinken..
Zucht.........ik heb me echt wel goed ingelezen hoor, wat ik als advies geef hier kan je direct terugvinden bij seskuologen, zo op hun site om zelf mee te gaan klooien.
pi_68333126
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 11:18 schreef erodome het volgende:

[..]

Zucht.........ik heb me echt wel goed ingelezen hoor, wat ik als advies geef hier kan je direct terugvinden bij seskuologen, zo op hun site om zelf mee te gaan klooien.
Ben jij seksuoloog?
  vrijdag 24 april 2009 @ 19:58:06 #124
252984 BeertjeJasper
Ik doe het voor de lol
pi_68346833
Erodome, ik bedoelde mijn eerste antwoord in dit topic van mij (nummer 107)

Deze:
quote:
Ik heb een vraagje hierover; ik weet waar mijn pcspier zit en het lukt me ook redelijk om die aan te spannen. Ook zie ik dat mijn stijve omhoog 'wipt' als ik dat doe. Maar daar had ik nu juist een vraag over. Moet ik als ik deze oefening doe die spier zo lang mogelijk gespannen houden? Dus dat mijn stijve omhoog 'wipt' en daar zolang mogelijk blijft?

Want ik probeer dit maar het lukt me maar niet. Het lukt me wel om mijn pcspier een korte tijd aan te spannen (en kleine 4 secondes) maar dan nog blijft mijn stijve niet omhoog 'gewipt' om het zo maar te zeggen

Ligt dit aan het feit dat ik pas net ben begonnen met de oefening en dus mijn spier nog redelijk ongetraind is? Of hoort dit gewoon zo?

Want ik vraag me toch wel af of ik de oefening dan goed doe gezien ik hem doe zodat ik mijn benen niet meer extreem hoef aan te spannen als ik sex heb (bij het vrijen, pijpen en het handwerk van me vriendin maar ook bij het mastruberen ["Moeilijk Klaarkomen"] ).
Misschien heb je daar antwoord op?
  maandag 27 april 2009 @ 22:21:24 #125
37769 erodome
Zweefteef
pi_68440558
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 19:58 schreef BeertjeJasper het volgende:
Erodome, ik bedoelde mijn eerste antwoord in dit topic van mij (nummer 107)

Deze:
[..]

Misschien heb je daar antwoord op?
Ik ga het proberen....

Er zijn verschillende manieren die genoemd worden.
Sommige gaan uit van spanning naar ontspanning zonder vast te houden, anderen gaan uit van even vasthouden.
Het vasthouden leren is erg nuttig voor de seks, want daarmee kan je spelen om een orgasme uit te stellen of op te roepen, zelf heb ik dus de voorkeur voor manieren die het vasthouden leren zodat dat een 2de natuur wordt waar niet over nagedacht hoeft te worden(nadenken en seks gaan niet zo goed samen ).

Wat je kan doen is een nat washandje nemen, zorgen dat je stijf bent en dan proberen hem omhoog te laten komen met een nat washandje eroverheen gehangen en heel even vast te houden.
Gaat dat goed dan kan je een theedoek nemen tot aan een handdoek aan toe die je op ten duur omhoog kan houden.
Het tegengewicht zorgt voor extra belasting voor de pc spier en dus een goede training.

Vindt je dat veelste omslachtig dan kan je kiezen voor even vasthouden, begin met een enkele seconde tot je zonder problemen 10 seconde vol kan houden, forceer dat niet, bouw het netjes op in intensiviteit en kwantiteit, ook voor een man is daar spierpijn hebben niet leuk.
En ook voor de man geld ontspanning is net zo belangerijk, je kan altijd de vele manieren die er voor vrouwen zijn beschreven opzoeken en hetzelfde doen, in princiepe werkt het hetzelfde namelijk.

Verwacht niet dat als je net begint je gelijk een lange tijd vast kan houden, het is zwaarder dan je denkt voor die spiergroep.
Probeer ook de gewoonte van het extreme spannen van de beenspieren eruit te gooien, het is een fantastische manier om een orgasme op te roepen omdat je daarmee die bekkenbodem heel fiks aanspant, maar als je altijd daarop leunt wordt het een gewoonte en wordt het lastig om anders klaar te komen.
Laat het idee van anders kom ik niet gewoon los, kom desnoods een paar keer expres niet, leer met de flow mee te gaan en het te nemen zoals het komt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')