quote:Looking up 217.194.107.134 at whois.ripe.net.
% This is the RIPE Whois server.
% The objects are in RPSL format.
%
% Rights restricted by copyright.
% See http://www.ripe.net/ripencc/pub-services/db/copyright.html
inetnum: 217.194.107.0 - 217.194.109.255
netname: PINSWEB-DSL1
descr: PINS Nederland B.V.
descr: xDSL Connections (BBNed)
country: nl
admin-c: TK13541-RIPE
tech-c: VK2983-RIPE
tech-c: KZ98-RIPE
status: ASSIGNED PA
mnt-by: PINS-MNT
notify: ripe@pins-web.net
changed: noc@pins-web.net 20030512
source: RIPE
route: 217.194.96.0/19
descr: PINS-NET
origin: AS20747
remarks: PINS Network B.V.
changed: noc@pins-web.net 20030302
changed: noc@pins-web.net 20030503
person: Tjarko Kwee
address: PINS Nederland B.V.
address: Verspronckweg 63 VL
address: NL-2023 BB Haarlem
address: The Netherlands
phone: +31 23 5221070
fax-no: +31 23 5221075
e-mail: tjarko@pins.nl
remarks: ********************************************
remarks: Please send abuse mail to:
remarks: - abuse@pins-web.net
nic-hdl: TK13541-RIPE
changed: noc@pins-web.net 20030416
person: Vladimir Kerkhoff
address: PINS Network B.V.
e-mail: vladimir@pins.nl
nic-hdl: VK2983-RIPE
person: Klaas van der Zee
address: PINS Network B.V.
e-mail: klaas@pins.nl
nic-hdl: KZ98-RIPE
[/code]
en van het hogescool adres:
[code]
% This is the RIPE Whois server.
% The objects are in RPSL format.
%
% Rights restricted by copyright.
% See http://www.ripe.net/ripencc/pub-services/db/copyright.html
inetnum: 145.74.0.0 - 145.74.255.255
netname: HAN
descr: Hogeschool van Arnhem en Nijmegen
descr: Ruitenberglaan 31
descr: 6802 EJ Arnhem
country: NL
admin-c: JL996-RIPE
tech-c: JL996-RIPE
status: ASSIGNED PA
notify: lir@SURFnet.nl
mnt-by: SN-LIR-MNT
mnt-irt: irt-CERT-NL
changed: Rogier.Spoor@SURFnet.nl 20020620
changed: er-transfer@ripe.net 20031009
changed: Wim.Biemolt@surfnet.nl 20031025
route: 145.74.0.0/15
descr: HNYM HSHAARLEM
origin: AS1103
notify: info@surfnet.nl
mnt-by: AS1103-MNT
changed: peter.vons@sara.nl 20020227
person: Jeroen Langestraat
address: Hogeschool van Arnhem en Nijmegen
address: P.O. Box 5375
address: NL-6802 EJ Arnhem
phone: +31 26 3691529
fax-no: +31 26 3691529
e-mail: netmanager@han.nl
nic-hdl: JL996-RIPE
notify: info@SURFnet.nl
mnt-by: SN-LIR-MNT
changed: Rogier.Spoor@SURFnet.nl 20020620
Heb ik al gedaan. En vooral ISP's zijn niet zo loslippig over gegevens van gebruikers.quote:Op dinsdag 23 maart 2004 23:05 schreef arnout109 het volgende:
tering, lullig voor je, misschien aangifte ervan doen?
zonder officieel verzoek van de off. van justitie niet. dat klopt, maar zij kunnen wel contact opnemen met die gebruiker.quote:Op dinsdag 23 maart 2004 23:07 schreef thettes het volgende:
[..]
Heb ik al gedaan. En vooral ISP's zijn niet zo loslippig over gegevens van gebruikers.
ik woon in Grootebroek, Noord-holland en zit nog in de 6e van de middelbare school. Ik dacht zelf ook eerst aan een heel foute grap van een vage kennis, maar met deze gegevens lijkt het erop van niet.quote:Op dinsdag 23 maart 2004 23:07 schreef RCHY het volgende:
iemand uit je klas op de HAN?
Duidelijk geval van topic niet gelezen.quote:Op dinsdag 23 maart 2004 23:05 schreef arnout109 het volgende:
tering, lullig voor je, misschien aangifte ervan doen?
link?quote:Op dinsdag 23 maart 2004 23:09 schreef thaWarhead het volgende:
Hij had toch gemailed dat je je geld terugkreeg? (je topic op tweakers gezien)
wat willen ze doen, hem aangeven omdat hij de IP adressen van z'n bestelers gepost heeftquote:Op dinsdag 23 maart 2004 23:49 schreef SolidArt het volgende:
haha, op GOT stond je bericht ook al
Succes met je verloop...
Maar hier IP adressen zetten is opzich ook strafbaar..
Dit mag helemaal niet, eerst betalen dan pas de doos.quote:Op dinsdag 23 maart 2004 23:00 schreef Adelante het volgende:
klotestreek
tip voor de volgende keer: eerst de doos opentrekken en dan op zoek gaan
naar het geld om de chauffeur te voldoen. meeste postbodes en koeriers
vinden het vrij normaal als je de inhoud wilt checken
Weet je misschien iets over hoe het werkt met computers, heeft iedereen een inlognaam, zijn er publieke pc's, is dit ip ook direct van een pc afkomstig.. zulke informatie is erg handig namelijkquote:Op woensdag 24 maart 2004 00:15 schreef soekenahhh het volgende:
Ik zit op de Han en het Ip is idd van de han, maar ik was het nie
kutstreek, egt genaait niet saan te doen waarschijnlijk of je moet naar de han gaan en achterhalen wie op dat tijdstip achter die bepaalde PC zat etc etc
dat heb ik ook gezien is 2 jaar gelden of zo. Zaten bakstenen in. Die postbode werd ook lijp toen ze het pakje wilde open makenquote:Op woensdag 24 maart 2004 01:07 schreef MyMilkshake het volgende:
ik kan me herinneren bij of Tros radar of opgelicht een keer een uitzending te hebben gezien
over een zogenaamde postbode (het was gewoon een jonge jongen die mensen oplichtte)
die ook spullen onder rembours kwam brengen. Hij kreeg het geld en verdween als een speer.
Als de mensen dan het pakket openden zat er flauwekul in.
Die jongen werkte dus ook helemaal niet voor tpg maar had ergens een tpg uniform vandaan gehaald.
Dat mag dus niet. Eerst betalen en dan pas kijken. Stel ik maak het pakje open en ik zeg nee ik wil het niet. Krijgt de postbode de schuld. Want zeker weten dat er dan iets uit is volgens de verstuurder. En dan moet TPG gaan betalenquote:Op woensdag 24 maart 2004 00:49 schreef Lexie het volgende:.
Maar het lijkt me logisch dat je wel even in het pakketje mag kijken voor ontvangst, waarom zou je anders onder rembours versturen?
Tijd rekkenquote:Op dinsdag 23 maart 2004 23:25 schreef StrayDog het volgende:
Die mailtjes zijn waarschijnlijk gewoon van ee flauwe grappenmaker afkomstig (hoeft geen bekende te zijn toch?)
Denk niet dat de echte oplichter nog eens extra risico wil lopen.
`quote:Op woensdag 24 maart 2004 00:19 schreef thettes het volgende:
[..]
Weet je misschien iets over hoe het werkt met computers, heeft iedereen een inlognaam, zijn er publieke pc's, is dit ip ook direct van een pc afkomstig.. zulke informatie is erg handig namelijk
Een laptop van een paar maanden voor de helft van de prijs ? Slimme actie.quote:Op dinsdag 23 maart 2004 22:56 schreef thettes het volgende:
Ik heb via marktplaats een 2ehands acer 663LMi laptop gekocht voor 880 euro.
De TPG bezorgers bij mij in de straat komen meestal in vrijetijdskleding, dus dat zegt ook niet zo heel erg veel.quote:Op woensdag 24 maart 2004 01:07 schreef MyMilkshake het volgende:
ik kan me herinneren bij of Tros radar of opgelicht een keer een uitzending te hebben gezien
over een zogenaamde postbode (het was gewoon een jonge jongen die mensen oplichtte)
die ook spullen onder rembours kwam brengen. Hij kreeg het geld en verdween als een speer.
Als de mensen dan het pakket openden zat er flauwekul in.
Die jongen werkte dus ook helemaal niet voor tpg maar had ergens een tpg uniform vandaan gehaald.
nu is t de TS's schuld dat hij opgelicht is?quote:Op woensdag 24 maart 2004 10:31 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Een laptop van een paar maanden voor de helft van de prijs ? Slimme actie.
Was daar niet een mooi gezegde voor met iets over het onderste uit de kan enzo ?
Nee, maar TS moet niet verwachten dat iedereen nu overloopt van medelijden.quote:Op woensdag 24 maart 2004 10:51 schreef Manweth het volgende:
[..]
nu is t de TS's schuld dat hij opgelicht is?
Tja het probleem is dat hij zelf aanbood of ik naar maastricht wilde komen. Dan verwacht je sowieso geen oplichterij.quote:Op woensdag 24 maart 2004 06:30 schreef Eitjes het volgende:
Idd erg klote ja.
Met zulke dingen moet je het ook niet via rembours doen, maar gewoon ff de trein nemen en het ophalen. Als ie het weigert dan weet je dat "je fout zit". Vooral omdat Rembours onderhand net zo duur als een retourtje tegenwoordig. Zo doe ik het altijd en je pikt er zo de klootzakken uit.
dat mag dus helemaal nietquote:Op dinsdag 23 maart 2004 23:00 schreef Adelante het volgende:
klotestreek
Ik zit op de HAN in Nijmegen en daar is het dus ook niet nodig om in te loggen.quote:Op woensdag 24 maart 2004 17:55 schreef voodoolady het volgende:
Bij de HAN in arnhem heb je inderdaad geen loginnaam nodig om een pc te gebruiken, misschien dat het in Nijmegen anders is.
Ik denk niet dat de TS zo stom is om dat over het hoofd te zien van het han-adres.
Ja je kan bij de han gewoon achter een willekeurige copmuter gaa zitten. Elke pc heeft een naam W17 bijvoorbeeld, dat staat op het beeldscherm en dat moet je dan intypen bij loginnaam en je hoeft geen wachtwoord te hebben.quote:Op woensdag 24 maart 2004 21:00 schreef thettes het volgende:
Ik heb inderdaad met de sysadmin gemaild daar. Hoe werkt het dan bij de HAN, mag je gewoon zomaar achter elke pc gaan zitten zonder inloggen of whatever?
staat ook in de openingspost dat ze bij de TPG niet wisten over welke koerier het wasquote:Op donderdag 25 maart 2004 16:05 schreef Prowl het volgende:
Kun je niet navragen bij de TPG op welke rekening het geld word gestort of was het een neppe koerier?
in Arnhem zijn de pc's vaak bezet en moet je ze reserveren,quote:Op donderdag 25 maart 2004 01:14 schreef hilliebillie het volgende:
Ja je kan bij de han gewoon achter een willekeurige copmuter gaa zitten. Elke pc heeft een naam W17 bijvoorbeeld, dat staat op het beeldscherm en dat moet je dan intypen bij loginnaam en je hoeft geen wachtwoord te hebben.
De loginnaam van de pc is dus altijd het zelfde (al kan je trouwens ook inloggen met een ander loginnaam op het zelfde netwerk, dus op pc W17 inloggen met W19 ofzo)
Het is dus niet te achterhalen wie achter de pc gezeten heeft (bij mij op de opleiding (in Nijmegen) tenminste niet, en in Arnhem was het geloof ik ook zo dat ik hierboven ergens las)
Maar misschien zijn er nog ander trucjes voor dat weet ik niet..
Dat is dus helaas niet op elke school zo, bij mij op de han in nijmegen wordt niets geregistreed van computers (ja voor sommige kun je reserveren maar als je daar iets anders invult als je eigen naam is er nog niets aan de hand want het word niet gecontrolleerd)quote:Op vrijdag 2 april 2004 01:43 schreef PLAE@ het volgende:
Jezus. Als de tering contact zoeken met die school. Bij ons op school wordt er precies bijgehoduen wie van hoe laat tot hoe laat op welke computer zit. Maar als dat daar niet zo is hoeft dat nog geen probleem te zijn toch?!
Ze hebben er vast wel camera's hangen op die school. Stel dat er 20 mensen in die periode in die ruimte zaten dan weet de politie iig bij wie ze moeten zoeken!
snel zijn man. anders zijn die video's er neit meer ben ik bang.
haha de pliesie die hier werk van maaktquote:Op vrijdag 2 april 2004 01:43 schreef PLAE@ het volgende:
Ze hebben er vast wel camera's hangen op die school. Stel dat er 20 mensen in die periode in die ruimte zaten dan weet de politie iig bij wie ze moeten zoeken!
Semtex:quote:Op woensdag 24 maart 2004 09:57 schreef SEMTEX het volgende:
Toen ik mijn telefoon kreeg, heb ik geloof ik ook echt in de doos moeten kijken van de postbode of het pakketje er echt inzat. Dus onthoud dat voor de volgende keer.
nou als het om zoveel geld gaat (voor jou dan voor de politie van peanuts) en je kan ze die band leveren. Dat scheelt misschien al welquote:Op vrijdag 2 april 2004 11:05 schreef Alicey het volgende:
[..]
haha de pliesie die hier werk van maakt![]()
![]()
nouja ik heb andere ervaringen met de pliesie maar dat ligt misschien aan mijquote:Op vrijdag 2 april 2004 13:28 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
nou als het om zoveel geld gaat (voor jou dan voor de politie van peanuts) en je kan ze die band leveren. Dat scheelt misschien al wel![]()
Zeker een klote streek ja, maar die tip helpt niet. De postbode mag namelijk geen pakje aan je geven voor jij betaald of getekend hebt. Enige wat je wel kan doen is om legitimatie vragen. Elke postbode heeft een speciale bedrijfspas en zeker als het om zoveel geld gaat mag je eerst naar het postkantoor bellen waar die postbode dan vandaan komt.quote:Op dinsdag 23 maart 2004 23:00 schreef Adelante het volgende:
klotestreek
Ik heb nog nooit rembourszendingen gedaan omdat ik geen rijbewijs heb, dus nee, dat leer ik nietquote:Op vrijdag 2 april 2004 11:43 schreef Kalkhof het volgende:
[..]
Semtex:
Beroep: Postbode en binnenkort ms weer student.
sorry hoor maar dan weet je ook dat er eerst betaald moet worden en dan mag het pakketje pas open worden gemaakt. Ben zelf ook postbode en dat wordt je in de training al verteld.
Het is zelfs zo dat als je als postbode het wel toelaat en dat het pakketje wel geweigerd wordt, de postbode aansprakelijk kan worden gesteld. En die mag het bedrag dan gaan betalen.
quote:Op maandag 17 mei 2004 13:53 schreef _onderhond_ het volgende:
Geef de politie trouwens ook die mail gegevens, vraag eens wat zij daar van denken.
Ja dat weet ik...quote:Op donderdag 8 april 2004 10:07 schreef extreme het volgende:
Weet iemand al hoe het afgelopen is? of de TS nog enig succes geboekt heeft?
Heb je nog contact opgenomen met marktplaats zelf??quote:Op dinsdag 18 mei 2004 14:02 schreef thettes het volgende:
[..]
Ja dat weet ik...
ik heb nog steeds niks gehoord en weinig nieuws te melden.
![]()
oftewel, marktplaats is ook gewoon een grote baggerzooi.quote:Op woensdag 19 mei 2004 01:32 schreef thettes het volgende:
Uiteraard heb ik dat gedaan, heb het alleen niet vermeld
Het is onder een valse naam gedaan heeft de politie mij verteld, marktplaats zelf wilde geen persoonsgegevens vrijgeven, zij vroegen alleen of ik een contactpersoon van mijn lokale politie kon geven.. maar volgens de klpd is het dus onder valse naam gedaan.
Hoe werk je misbruik in de hand?quote:Op dinsdag 6 april 2004 03:19 schreef Melvin1500 het volgende:
ik zit zelf op de han in nijmegen en arnhem en er lopen hier zoveel gasten rond, die hier niks te zoeken hebben maar toch achter pc zitten. Dus die persoon kan je niet meer achterhalen. Daarnaast is er in nijmegen en arnhem een draadloos netwerk. Gratis internet voor iedereen in en rond het gebouw. Zonder password ofzo kan je gewoon internetten. Zelfs op de wc kan je met je laptop internetten. Dus die gasten kan je daar niet meer achterhalen. Voor zo'n groot bedrag zal ik naar de politie gaan, maarja die lui hebben het altijd druk.
tja het is niet handig, maar als ze daar wel passwords hadden was hij gewoon naar een i-netcafe gegaan en had hij niet vanaf school gemaild. Uiteindelijk is het altijd wel mogelijk om anoniem te zijn denk ik.quote:Op woensdag 19 mei 2004 11:35 schreef Zarc.oh het volgende:
[..]
Hoe werk je misbruik in de hand?![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |