abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 23 maart 2004 @ 15:41:41 #1
25186 ImPrEzA
@taalpurist
pi_17914726
Hier maar verder, het vervolg op Radiohead - Deel 2 dat om mij onduidelijke redenen dicht zit...

Weinig nieuws te melden... TMF Vlaanderen zond afgelopen zondag een special "Essential Live" uit... (te laat dus ik lees het ook net)

in 2005 verschijnt het boek "The Music and Art of Radiohead":
quote:
Ashgate Publishing will be releasing 'The Music and Art of Radiohead'. The book, edited by Joseph Tate, will be available January 2005.

There are several ways to pre-order. The book is available for pre-ordering online directly from Ashgate in both paperback and hardback versions. The book is also listed for pre-order on Amazon.co.uk in both paperback and hardback versions.

The book is also available via Amazon.fr (France), Amazon.de (Germany), and Amazon.co.jp (Japan).

Here is the book's description: The Music and Art of Radiohead includes compelling close readings of the English band's music, lyrics, album cover art and music videos as well as critical commentary on interviews, reviews and the documentary film Meeting People is Easy. Established and emerging academic scholars engage Radiohead's music and art via concerns of broader implication to contemporary cultural studies. Topics range from the band's various musical and multivalent social contexts to their contested situation within a global market economy; from asking the question, 'how free is art?' to considering the band's musical influences and radical sonic explorations. Together, the essays form a comprehensive discussion of Radiohead's entire oeuvre, from Pablo Honey to Hail to the Thief, with a special focus on the critically acclaimed best-selling albums Kid A and Amnesiac.
bij deze weer een centraal topic Ik kan wel een uitgebreide openingspost schrijven, maar vrijwel alle info e.d. is op http://www.ateaseweb.com te vinden
Seriously!?
  dinsdag 23 maart 2004 @ 16:13:38 #2
52513 whosvegas
The Trickster
pi_17915515
Hopen dat ze in 2004 weer naar nederlad komen of dat ze aan een nieuw album beginnen
Are you nuts??
pi_17918077
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 15:41 schreef ImPrEzA het volgende:
Hier maar verder, het vervolg op Radiohead - Deel 2 dat om mij onduidelijke redenen dicht zit...
Een topic gaat automatisch dicht bij de 301 posts.
pi_17929187
ah dacht dat dat 255 ofzo was ok

en idd ik hoop ook dat ze NL weer aandoen maar nog weinig optredens gepland
Seriously!?
pi_17929753
Tsja, voorlopig geen festivals gepland, wel? Als ze dat niet doen zal er wel een nieuw album gebakken worden
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_17938305
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 02:01 schreef RichardQuest het volgende:
Tsja, voorlopig geen festivals gepland, wel? Als ze dat niet doen zal er wel een nieuw album gebakken worden
ze gingen toch geen album meer maken, maar alleen nog zo nu en dan een EP met wat experimentjes enzo uitbrengen? Meen ik ooit te hebben gelezen kort nadat HTTT uit was
Seriously!?
pi_17938468
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 15:14 schreef ImPrEzA het volgende:
ze gingen toch geen album meer maken, maar alleen nog zo nu en dan een EP met wat experimentjes enzo uitbrengen? Meen ik ooit te hebben gelezen kort nadat HTTT uit was
"Heavy stuff with computers" is wat ik gelezen heb. Kan best op EP-tjes, natuurlijk Op de 1 of andere manier verwacht ik niet echt wat van ze op korte termijn. Ik vrees dat ze vooral bezig gaan zijn met de kinderen en eigen zij-projectjes. Uiteraard hoop ik dat ik ongelijk heb
  woensdag 24 maart 2004 @ 16:48:02 #8
52513 whosvegas
The Trickster
pi_17940654
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 15:20 schreef Henk_Glimlach het volgende:

[..]

"Heavy stuff with computers" is wat ik gelezen heb. Kan best op EP-tjes, natuurlijk Op de 1 of andere manier verwacht ik niet echt wat van ze op korte termijn. Ik vrees dat ze vooral bezig gaan zijn met de kinderen en eigen zij-projectjes. Uiteraard hoop ik dat ik ongelijk heb
Zou echt naad zijn, ik zit al met smacht te wachten op de opvolger van HTTT
Are you nuts??
pi_17955302
Ik kan me niet voorstellen dat Radiohead ooit helemaal ophoudt met muziek maken. Of ik wil het me niet kunnen voorstellen, dat kan natuurlijk ook
pi_17961522
quote:
Op donderdag 25 maart 2004 11:29 schreef Catsy het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat Radiohead ooit helemaal ophoudt met muziek maken. Of ik wil het me niet kunnen voorstellen, dat kan natuurlijk ook
Buiten de periode tussen OKC en Kid A is Radiohead hartstikke stabiel, nog nooit een weggegaan of bijgekomen. Dat is tegenwoordig toch best zeldzaam
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  donderdag 25 maart 2004 @ 18:29:00 #11
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_17965072
Heeft beide cd's (Itch en Airbag/how i am driving?)inmiddels binnen. Niet spectaculair, maar wel erg fijn om bij de collectie te hebben....
pi_17966103
quote:
Op donderdag 25 maart 2004 16:09 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Buiten de periode tussen OKC en Kid A is Radiohead hartstikke stabiel, nog nooit een weggegaan of bijgekomen. Dat is tegenwoordig toch best zeldzaam
En ik kan het ook ontzettend waarderen

Heb trouwens in mijn fok!-fotoboek nog één van mijn foto's staan van het concert in de Gelredome, voor de liefhebbers
pi_17966259
quote:
Op donderdag 25 maart 2004 19:14 schreef Catsy het volgende:

[..]

En ik kan het ook ontzettend waarderen

Heb trouwens in mijn fok!-fotoboek nog één van mijn foto's staan van het concert in de Gelredome, voor de liefhebbers
Hmm, ja mooi. In het begin gemaakt? Heb je meer foto's op internet staan?
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_17966461
quote:
Op donderdag 25 maart 2004 19:21 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Hmm, ja mooi. In het begin gemaakt? Heb je meer foto's op internet staan?
We hebben het hele concert wel foto's gemaakt eigenlijk, hebben er een stuk of veertig Niet allemaal even goed, maar toch een mooie herinnering...Staan niet op internet nee
pi_17966530
Jammer, ik kan er namelijk weinig vinden op internet
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_18002679
quote:
Op donderdag 25 maart 2004 18:29 schreef peaceman het volgende:
Heeft beide cd's (Itch en Airbag/how i am driving?)inmiddels binnen. Niet spectaculair, maar wel erg fijn om bij de collectie te hebben....
Airbag/ HAID zet ik toch nog wel regelmatig op! In tegenstelling tot bijvoorbeeld Pablo Honey die ik zelden tot nooit luister...

Wat betreft toekomstige projecten: bij het Maida Vale concert afgelopen december zei Thom dat ze even een break wilden inlassen en gewoon opnemen als het goed voelde (geen stress van strakke schema's enzo). Ze zijn inderdaad met solo-dingetjes bezig en bovendien is hun contract bij EMI aan het aflopen als ik me niet vergis?

Ik hoop natuurlijk wel dat ze snel weer gaan opnemen en touren... maar de honger naar nieuw materiaal is ook niet te stillen eigenlijk!!

Wat vinden jullie trouwens van Big Boots (aka Man-O-War)? Ik krijg dat nummer de laatste tijd niet meer uit mijn hoofd... heerlijk!
brokenbranches | last.fm
No time to be void, or save up on life, you've got to spend it all.
  zondag 4 april 2004 @ 14:03:20 #17
89005 jonny
protegé moi
pi_18170351
quote:
Radiohead, band that changed the world

British newspapers The Evening Standard, Daily Star and Daily Express all report on the list, published by Q magazine, of '50 bands that changed the world'. Radiohead entered the list on the 11th spot. Number 1 were the Sex Pistols, leaving the Beatles on #2 and Nirvana on #3. British bands take 20 of the 50 places, with Germany's musical pioneers Kraftwerk one of the many surprises at No7.
bron: www.ateaseweb.com
obsessions in my head don't connect with my intellect
pi_18170461
quote:
Op zondag 4 april 2004 14:03 schreef jonny het volgende:

[..]

bron: www.ateaseweb.com
Radiohead vind ik niet een band die de wereld heeft veranderd Dan denk ik meer aan een Bob Dylan, Joy Division en inderdaad The Sex Pistols.....
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_18196044
Misschien al bekend bij jullie:

Radiohead's new Japanese-only EP release, Com Lag.
Features a selection songs and b-sides from the singles Go To Sleep, There There and 2+2=5, plus a live version of 2+2=5 and bonus enhanced video content.


Fred

[ Bericht 18% gewijzigd door Seborik op 05-04-2004 17:14:56 (Warez.) ]
pi_18199631
Ja ik had het gelezen! Uiteraard ben ik weer zo hebberig dat ik het wil kopen (je kon hem ook al pre-orderen enzo), maar wat gaat er toch een geld in al die EP'tjes en buitenlandse releases zitten Ben wel pas voor de 7 tv commercials gezwicht, fantastisch! Toch overal klikken in de loze hoop dat er nog ergens een extraatje verstopt zat...
brokenbranches | last.fm
No time to be void, or save up on life, you've got to spend it all.
  maandag 5 april 2004 @ 19:32:37 #21
19542 SilverGun
Wort wort wort!
pi_18200690
Hier een review van de Com Lag EP.
You'll think I'm dead but I sail away on a wave of mutilation
pi_18237992
"I can see the look on your face, and it is priceless."

hehe die Com Lag EP zou ik alleen al voor het prachtige artwork willen hebben. (Oeh wat word ik hebberig van Radiohead.) Airbag/How Am I Driving wil ik ook zóóóó graag nog eens bemachtigen. Afgelopen zomer wel de hand weten te leggen op No Surprises/Running From Demons, waarvan de helft ook op HAID staat. Heerlijk. Ik vind Pearly* een van de beste nummers die ze geschreven hebben. Jammer dat het niet op een volledig album terecht is gekomen en meer mensen het gehoord hebben.

Overigens vind ik Radiohead wel degelijk een band die de (muziek)wereld heeft veranderd. De omslag van Ok Computer naar Kid A was op z'n zachtst gezegd radicaal en liet zien dat bands niet binnen een beperkt genre hoeft te blijven hangen, maar dat óók het experiment wordt gewaardeerd en succesvol kan zijn (Kid A heeft op 1 gestaan in de USA -weliswaar maar een weekje, maar toch)

Ten slotte hoop ik eigenlijk dat ze weer een mooie periode tussen het volgende release project en HTTT houden. Ik ben erg benieuwd wat Thom Yorke solo zou doen. Ook hoop ik dat het de kwaliteit van het nieuwe werk goed zal doen als ze weer wat rust nemen. Ik vond HTTT uiteindelijk wat te weinig substantie bevatten om veel indruk te maken. Met name de electronische nummers vond ik tegenvallen op HTTT, zoals Sit Down Stand Up en Backdrifts. Ik heb het gevoel dat ze tijd moeten nemen om tot de conclusie te komen dat het muziekschrijven op die manier niet echt beter wordt (kijk maar naar de B-kantjes vanaf Amnesiac en die van nu op de Com Lag EP, deze zijn vrij waardeloos) en iets anders moeten vinden. Ik heb er alle vertrouwen in dat dit goed komt (ze zijn tenslotte radiohead) maar daar hebben ze dan denk ik wel weer een lange periode voor nodig.

Maargoed, dat ziet menigeen onder jullie vast heel anders
park that car
drop that phone
sleep on the floor
dream about me
  woensdag 7 april 2004 @ 08:53:16 #23
52513 whosvegas
The Trickster
pi_18239580
Het is dat ik op dit moment geen geluids installatie heb anders had ik Itch besteld bij Bol.com. De Com Lag EP is ook te bestellen bij Bol.com. Maar dit soort dingen zijn altijd best wel duur.
Are you nuts??
pi_18335492
richardquest:

www.reallystupid.info

foto's van n kennis van me, staat graag vooraan bij radiohead concerten zoals je merkt

(ow, en wat ik heb gehoord over waar de band nu muzikaal mee bezig is, is vooral keiharde, obscure techno...nou weet ik daar niet veel van, maar t is heftiger dan pak m beet, squarepusher of aphex twin heb ik begrepen...dus ik weet niet of ik daar wel zo blij mee ben..haha)

Hopelijk dat ze die technoboel een beetje binnen 4 muren houden, en hun andere 'aanhoorbare' melodieen bewaren voor hun ''popmuziek".
(:
  zondag 11 april 2004 @ 10:22:02 #25
67663 fractalis
we (all) search
pi_18340383
quote:
Op zondag 11 april 2004 00:22 schreef nein het volgende:
ik daar wel zo blij mee ben..haha)

Hopelijk dat ze die technoboel een beetje binnen 4 muren houden, en hun andere 'aanhoorbare' melodieen bewaren voor hun ''popmuziek".
Ik hoop het juist niet!
Reprogram. Restructure. Resistance is futile. You will be assimilated.
pi_18343129
quote:
Op zondag 11 april 2004 10:22 schreef fractalis het volgende:

[..]

Ik hoop het juist niet!
hehe
mja, ik heb n beetje het gevoel dat ze dan echt dingen doen die andere mensen 10 keer beter kunnen en die er ook veel meer ervaring mee hebben, dan worden ze een beetje..erm...de coldplay van de techno, als je begrijpt wat ik bedoel.

*duikt weg voor alle coldplay fans*
(:
pi_18344546
Dank je voor de site, nein.
Misschien kunnen ze wel goeie techno maken....we zullen het vanzelf merken
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  dinsdag 13 april 2004 @ 21:43:36 #28
89005 jonny
protegé moi
pi_18403048
The horror ...

Ik luister nu naar een cover van Street Spirit gemaakt door The Darkness
obsessions in my head don't connect with my intellect
  zondag 25 april 2004 @ 21:32:50 #29
89005 jonny
protegé moi
pi_18680379
quote:
Vote for Radiohead

You can vote for Radiohead's 2001 performance on Pinkpop to be broadcast on Dutch television in May. Go to 3voor12.nl to give Radiohead 10 points and you might see the show (again) on Nederland 3 on Mat 23rd or May 30th. [thanks Gert]

Posted by Adriaan at April 25, 2004 03:15 PM
bron: www.ateaseweb.com

http://3voor12.vpro.nl/3v(...)ll/website/index.jsp

Allemaal stemmen dus
obsessions in my head don't connect with my intellect
pi_18680591
quote:
Op zondag 25 april 2004 21:32 schreef jonny het volgende:

[..]

bron: www.ateaseweb.com

http://3voor12.vpro.nl/3v(...)ll/website/index.jsp

Allemaal stemmen dus
Gestemd .
  zondag 25 april 2004 @ 21:47:28 #31
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_18680827
gestemd!
pi_18681615
Hopen dat ze dan Pinkpop 96 uitzenden.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_18683612
Ik heb ook gestemd! Thanks voor de link!
brokenbranches | last.fm
No time to be void, or save up on life, you've got to spend it all.
pi_18695516
Ook gestemd, en ook voor Massive Attack & Black Crowes. Mij benieuwen!
pi_18695806
Ik krijg telkens een foutmelding.

Er gaat iets niet goed. De VPRO server is op dit moment niet bereikbaar. De oorzaak is onbekend.
We zijn op dit moment bezig de oorzaak van dit probleem te achterhalen. Mocht deze situatie niet binnen redelijke termijn opgelost zijn, stuur dan een e-mail naar: webmaster@vpro.nl

By the way, vandaag en morgen treden ze op in Melbourne. Vandaag scheen Thom een sore throat te hebben. Morgen komt het concert live op Triple J, ook digitaal te beluisteren. Zo kom ik mijn werkdag wel door
pi_18831560
De setlist van het concert dat hopelijk uigezonden wordt:


01. national anthem
02. morning bell
03. lucky
04. talk show host
05. in limbo
06. my iron lung
07. exit music
08. no surprises
09. dollars and cents
10. karma police
11. i might be wrong
12. pyramid song
13. paranoid android
14. idioteque
15. everything in it's right place
ENCORE:
16. street spirit
17. climbing up the walls
18. the bends
19. how to disappear.

'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
  zondag 2 mei 2004 @ 14:10:33 #37
89005 jonny
protegé moi
pi_18831612
quote:
Op zondag 2 mei 2004 14:08 schreef spacemangraig het volgende:
De setlist van het concert dat hopelijk uigezonden wordt:


01. national anthem
02. morning bell
03. lucky
04. talk show host
05. in limbo
06. my iron lung
07. exit music
08. no surprises
09. dollars and cents
10. karma police
11. i might be wrong
12. pyramid song
13. paranoid android
14. idioteque
15. everything in it's right place
ENCORE:
16. street spirit
17. climbing up the walls
18. the bends
19. how to disappear.

Ik hoop dat ze Radiohead uitzenden en wel op de zondag dat ik niet op Pinkpop zit

ff kijken of ik mijzelf dan nog zie staan in het publiek

Magistraal optreden was het
obsessions in my head don't connect with my intellect
pi_18833092
In Eindhoven is nou een kleine CD-markt. Ik heb een stuk of 20 live-albums gezien (en 1 gekocht, met gratis foutgetypte liedjes)...dus als jullie in de buurt wonen

[ Bericht 7% gewijzigd door RichardQuest op 02-05-2004 15:51:00 ]
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  zondag 2 mei 2004 @ 18:14:09 #39
89005 jonny
protegé moi
pi_18836689
quote:
Op zondag 2 mei 2004 15:23 schreef RichardQuest het volgende:
In Eindhoven is nou een kleine CD-markt. Ik heb een stuk of 20 live-albums gezien (en 1 gekocht, met gratis foutgetypte liedjes)...dus als jullie in de buurt wonen
Mmm ik woon niet in de buurt ... helaas.
obsessions in my head don't connect with my intellect
  zondag 2 mei 2004 @ 18:30:41 #40
52513 whosvegas
The Trickster
pi_18837033
Wanneer en welke zender zou het uitgezonden moeten worden?
Dan zet ik m'n video klaar
Are you nuts??
  zondag 2 mei 2004 @ 23:27:50 #41
84056 labello
gullible
pi_18844153
He shit, denk je in de randstad dichtbij de betere winkels te zitten, moet je weer naar Eindhoven... Zucht.
brokenbranches | last.fm
No time to be void, or save up on life, you've got to spend it all.
pi_18981121
Ik kwam deze vandaag tegen bij de FRS:



'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_18981318
quote:
Op zondag 2 mei 2004 15:23 schreef RichardQuest het volgende:
In Eindhoven is nou een kleine CD-markt. Ik heb een stuk of 20 live-albums gezien (en 1 gekocht, met gratis foutgetypte liedjes)...dus als jullie in de buurt wonen
Waar in eindhoven was dat dan? Mjaa..ik heb wel es wat live albums gezien ja..met van die typische namen.."computer ok" of "wires from the underground" etc..*rolt met ogen*
Jammer genoeg verkopen ze die dingen over t algemeen voor veel te veel geld..ik ga echt geen 20 euro neerleggen voor een cdtje dat de handelaar misschien 1 euro heeft gekost, en die ook nog "gratis" te krijgen is bij verzamelaars die hem in ruil voor een paar blanco cdr schijfjes wel ff willen branden. Maaaaar goed..blijft toch leuk om net die ene show te vinden waar je zelf ook bij was..stiekem.
(:
pi_19067204
Wat vinden jullie van de live versie van Fog (van de Com Lag EP)?
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
  woensdag 12 mei 2004 @ 11:13:36 #45
25186 ImPrEzA
@taalpurist
pi_19067455
quote:
Op zaterdag 8 mei 2004 19:11 schreef spacemangraig het volgende:
Ik kwam deze vandaag tegen bij de FRS:

[afbeelding]

zag gister bij Fame in A'dam een heel voorraadje liggen.. wel duur en dat voor een rits nummers die in feite al verspreid op andere bootlegs en singles stonden
Seriously!?
pi_19067603
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 11:13 schreef ImPrEzA het volgende:

[..]

zag gister bij Fame in A'dam een heel voorraadje liggen.. wel duur en dat voor een rits nummers die in feite al verspreid op andere bootlegs en singles stonden
Ik heb 'm voor 20, en dat is goedkoper dan al die singles bij elkaar Bovendien is de verpakking erg mooi, en zijn de live versies van Fog en 2+2=5 prachtig.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_19069711
quote:
Op zaterdag 8 mei 2004 19:21 schreef nein het volgende:

[..]

Waar in eindhoven was dat dan? Mjaa..ik heb wel es wat live albums gezien ja..met van die typische namen.."computer ok" of "wires from the underground" etc..*rolt met ogen*
Jammer genoeg verkopen ze die dingen over t algemeen voor veel te veel geld..ik ga echt geen 20 euro neerleggen voor een cdtje dat de handelaar misschien 1 euro heeft gekost, en die ook nog "gratis" te krijgen is bij verzamelaars die hem in ruil voor een paar blanco cdr schijfjes wel ff willen branden. Maaaaar goed..blijft toch leuk om net die ene show te vinden waar je zelf ook bij was..stiekem.
Stadhuisplein, de meeste CD's kostten zo'n 10 euro. Ik heb er 'een die "never a dull moment" heet. Dat staat dacht ik altijd op een van de versterkers op het podium van Radiohead
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  woensdag 12 mei 2004 @ 13:26:13 #48
9155 Scylla
Ggggrunge.
pi_19070931
Ik heb "Com Lag (2+2=5)(this compilation is for Japan)" ook gekocht, voor de verzameling en voor "where bluebirds fly". Geweldig nummer Deed me erg aan Gelredome denken. Ik vind de I Will die er opstaat geweldig mooi, en Fog is ook heel mooi. Wicked Child vind ik ook een geweldig nummer. Het hoesje ziet er ook erg vet uit, die Japanse tekens doen het goed.

Het enige minpuntje vind ik Remixamatosis. Een beetje een verneuking van een geweldig nummer. (luistert hem nog een keer) Nee, ik vind de "beat" op zich wel goed, maar die heeft niet veel met het originele nummer te maken. De zang vind ik ook minder dan bij het origineel, het is toch te haperend geworden. En het wat het nummer zo vet maakte, die moddervette synthbasslijn, die is....verdwenen. Beetje jammer.

Verder een goeie cd. Beetje duur. Voor de verzameling: hij is gelimiteerd, er zijn in Nederland maar 3000 exemplaren verspreid.
pi_19074699
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 12:39 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Stadhuisplein, de meeste CD's kostten zo'n 10 euro. Ik heb er 'een die "never a dull moment" heet. Dat staat dacht ik altijd op een van de versterkers op het podium van Radiohead
bwhaha, die lui verzinnen echt maar wat raak Is die markt er wel vaker?


Trouwens, ik denk dat ik ook die com lag ep ga kopen, is toch fijner om alle bsides op 1 album te hebben...en die i will, die is MOOI he? Vind hem persoonlijk mooier dan de HTTT versie..
(:
  woensdag 12 mei 2004 @ 17:58:56 #50
9155 Scylla
Ggggrunge.
pi_19077655
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 15:56 schreef nein het volgende:

[..]

bwhaha, die lui verzinnen echt maar wat raak Is die markt er wel vaker?


Trouwens, ik denk dat ik ook die com lag ep ga kopen, is toch fijner om alle bsides op 1 album te hebben...en die i will, die is MOOI he? Vind hem persoonlijk mooier dan de HTTT versie..
Ik persoonlijk ook. Ookal is de HTTT versie ook mooi. Heel mooi. Gewoon een heeeeel mooi nummer, maar dat basje en dat kwastdrummetje in de LA version doet het hem toch.
pi_19078068
I Will Het lijkt eigenlijk zo'n simpel nummer maar hoe vaker ik hem luister, hoe mooier hij wordt...
pi_19088443
Little babies' eyes.....
brokenbranches | last.fm
No time to be void, or save up on life, you've got to spend it all.
pi_19088667
Die LA-demo versie vind ik mooier. Met drum erbij.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_19088896
* labello werd jaloers van alle com lag verhalen en heeft er toch ook maar een besteld...
brokenbranches | last.fm
No time to be void, or save up on life, you've got to spend it all.
pi_19088989
Geen geld voor die fan-wannahaves, ik hou het bij deze CD wel op MP3
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_19092994
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 23:50 schreef RichardQuest het volgende:
Die LA-demo versie vind ik mooier. Met drum erbij.
euh, daar had ik t ook over! die staat namelijk ook op die com lag ep..(toch?! )
(:
pi_19093160
Oh ja, klopt

Ik las alleen de reactie van Catsy
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_19107876
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 23:50 schreef RichardQuest het volgende:
Die LA-demo versie vind ik mooier. Met drum erbij.
Hm, word nu toch wel erg nieuwsgierig...toch maar aanschaffen denk ik
pi_19199984
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!..... En ook nog eens Pearl Jam!
quote:
Radiohead wint Pinkpop-poll
Het Pinkpop-concert van Radiohead is verkozen tot hoogtepunt van het Pinkpop-tv-archief. Op zondagen 23 en 30 mei worden de Pinkpop-concerten van Radiohead en Pearl Jam uit de televisie-archieven opgediept en uitgezonden op Nederland 3. En dat dankzij bezoekers van deze site die stemden op de Pinkpop-poll.
http://3VOOR12.vpro.nl/17624955
brokenbranches | last.fm
No time to be void, or save up on life, you've got to spend it all.
pi_19200612
Ik heb de video van Alive op Pinkpop op de pc, '93 dacht ik. Geweldig optreden
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_19204541
quote:
Op maandag 17 mei 2004 18:35 schreef labello het volgende:
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!..... En ook nog eens Pearl Jam!
[..]
wooohoo
  dinsdag 18 mei 2004 @ 21:54:55 #62
9155 Scylla
Ggggrunge.
pi_19227962
Dan weet ik wat ik ga opnemen. Is het het 2001 optreden?
pi_19229012
quote:
Op dinsdag 18 mei 2004 21:54 schreef Scylla het volgende:
Dan weet ik wat ik ga opnemen. Is het het 2001 optreden?
Ja
  woensdag 19 mei 2004 @ 01:39:44 #64
77378 Trachemys
the mirror of the soul
pi_19233913
Ik blijf het zonde vinden dat Radiohead op de experimentele tour is gegaan. Uiteraard, er wordt ze veel lof toegezwaaid... Maar eerlijk gezegd vind ik de eerder uitgebrachte albums (nog 'rock-gericht') stukken beter dan de experimentele albums. KidA heb ik dan nog wel gekocht maar draai ik nagenoeg nooit... Daarna hield het voor mij op met Radiohead... Waarom die switch? Ik zal het nooit weten...
Whatever life brings me...
  woensdag 19 mei 2004 @ 02:36:22 #65
94969 Ms.Bitters
moeilijke naam
pi_19234621
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 01:39 schreef Trachemys het volgende:
Ik blijf het zonde vinden dat Radiohead op de experimentele tour is gegaan. Uiteraard, er wordt ze veel lof toegezwaaid... Maar eerlijk gezegd vind ik de eerder uitgebrachte albums (nog 'rock-gericht') stukken beter dan de experimentele albums. KidA heb ik dan nog wel gekocht maar draai ik nagenoeg nooit... Daarna hield het voor mij op met Radiohead... Waarom die switch? Ik zal het nooit weten...
Die switch vond ik anders nog niet zo slecht
Amnesiac of Kid A is niet beter of slechter dan hun eerder uitgebrachtte albums, het is gewoon even wennen.

Voor een groep die al 10 jaar of zo, professioneel aan albums bezig is, mag er al es een beetje verandering in de muziekstijl komen: smaken ontwikkelen zich verder, dus waarom de muziek niet?
The captain has NO need for biscuits!
  woensdag 19 mei 2004 @ 11:11:00 #66
9155 Scylla
Ggggrunge.
pi_19238975
Hoewel ik OK Computer (wat toch eigelijk ook al een stuk expirimenteler was dan the Bends) het beste album vind, vind ik die "omslag" zeker niet verkeerd. Ik denk dat ze zeker nu wel gegroied zouden zijn, en sowieso heel andere muziek zouden maken dan als op the Bends (een album vol met Knives Out en Go To Sleep achtige gitaarliedjes zou ook niet verkeerd zijn) Ik vind Kid A en Amnesiac geweldige albums, waarop ze laten zien dat ze iets totaal nieuws durven uit te brengen, en nog succesvol ook. Ze deden gewoon waar ze zin in hadden, en dat pakte commercieel ook nog eens goed uit. (Kid A, zonder enige single release, op 1 in de USA, een unicum voor een singeloos album)

Los van het feit dat ik het gewoon cool vind dat ze gewoon deden wat ze wilden doen, vind ik de muziek ook nog eens beter geworden. Natuurlijk zijn High&Dry, Just, en My Iron Lung geweldige songs, ik vind hun nieuwerwetsere zooi zoals Idioteque, the Gloaming en Myxamtosis toch net iets vetter.
pi_19250906
Nummer als bijvoorbeeld The Trickster, Killer Cars , vind ik toch wel leuker dan de rest. Maar alles blijft nog steeds goed .
pi_19301194
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 19:27 schreef Inquistor87 het volgende:
Nummer als bijvoorbeeld The Trickster, Killer Cars , vind ik toch wel leuker dan de rest. Maar alles blijft nog steeds goed .
Oeh daar noem je er ook wel twee...

Mijn verslaving begon met Killer Cars en thetrickster was jaren mijn 'nick', Bends blijft mijn echte favoriet, maar moet zeggen dat ik de laatste tijd juist weer veel Amnesiac en HTTT draai. Niet van alles gaat mijn hart even snel kloppen (nummers als pulk/pull revolving doors of backdrifts bijvoorbeeld), maar ik zou geen enkele cd willen missen.
brokenbranches | last.fm
No time to be void, or save up on life, you've got to spend it all.
  vrijdag 21 mei 2004 @ 21:11:53 #69
9155 Scylla
Ggggrunge.
pi_19302052
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 20:38 schreef labello het volgende:

[..]

Oeh daar noem je er ook wel twee...

Mijn verslaving begon met Killer Cars en thetrickster was jaren mijn 'nick', Bends blijft mijn echte favoriet, maar moet zeggen dat ik de laatste tijd juist weer veel Amnesiac en HTTT draai. Niet van alles gaat mijn hart even snel kloppen (nummers als pulk/pull revolving doors of backdrifts bijvoorbeeld), maar ik zou geen enkele cd willen missen.
Van PulkPull/Revolving doors niet? En van Backdrifts ook al niet? Dat vind ik echt geweldige nummers. Die "drums" en die "ruis" bij PP/RD, vind ik echt geweldig gedaan. En Backdrifts vind ik echt fantastische zanglijnen hebben. Goeie tekst ook.
  zaterdag 22 mei 2004 @ 19:51:16 #70
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_19321894
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 20:38 schreef labello het volgende:

[..]

maar ik zou geen enkele cd willen missen.
En dan te bedenken dat je nog zoveel materiaal mist he? hahaha
Overigens wat vinden we hier van I am a wicked child?
Ik vind dat een heel erg goed nummer......
pi_19322433
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 19:51 schreef peaceman het volgende:

[..]

En dan te bedenken dat je nog zoveel materiaal mist he? hahaha
Overigens wat vinden we hier van I am a wicked child?
Ik vind dat een heel erg goed nummer......
Op Gagging Order na vind ik dat de beste HTTT b-side. Nou zijn die andere ook niet al té sterk..
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_19322910
Fog....
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_19324108
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 20:30 schreef RichardQuest het volgende:
Fog....
Dat is geen HTTT b-side, die is nog uit de tijd van Amnesiac.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_19324351
fog (again) bedoel ik natuurlijk
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_19324573
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 21:35 schreef RichardQuest het volgende:
fog (again) bedoel ik natuurlijk
Weet ik, maar ja das ook maar een live versie Maar als je die als b-side telt is het inderdaad de beste
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
  zondag 23 mei 2004 @ 16:51:25 #76
84056 labello
gullible
pi_19339284
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 19:51 schreef peaceman het volgende:

[..]

En dan te bedenken dat je nog zoveel materiaal mist he? hahaha
Overigens wat vinden we hier van I am a wicked child?
Ik vind dat een heel erg goed nummer......
Grapjas
Wicked Child is een heerlijk nummer, net als Gagging Order en Fog (Again) overigens. Denk dat Gagging Order mijn favoriet is van deze nummers. Just to take the edge off...
brokenbranches | last.fm
No time to be void, or save up on life, you've got to spend it all.
  zondag 23 mei 2004 @ 16:57:38 #77
84056 labello
gullible
pi_19339450
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 21:11 schreef Scylla het volgende:

[..]

Van PulkPull/Revolving doors niet? En van Backdrifts ook al niet? Dat vind ik echt geweldige nummers. Die "drums" en die "ruis" bij PP/RD, vind ik echt geweldig gedaan. En Backdrifts vind ik echt fantastische zanglijnen hebben. Goeie tekst ook.
Nee met pulkpull heb ik weinig, misschien wat te abstract voor me ofzo, kan niet echt bepalen waar het aan ligt. Backdrifts moet ik echt een bui voor hebben, maar ik ben het met je eens: die tekst en zanglijn zijn weer wel heel goed. En ik hou wel van de onheilspellende sfeer die het nummer heeft.
brokenbranches | last.fm
No time to be void, or save up on life, you've got to spend it all.
  zondag 23 mei 2004 @ 16:57:53 #78
25186 ImPrEzA
@taalpurist
pi_19339455
ben ik nou de enige die de logica van de VPRO niet helemaal snapt?

Radiohead @ Pinkpop 2001 kreeg de meeste stemmen, dan zou je toch verwachten dat die het weekend VOOR Pinkpop wordt uitgezonden zodat alle Pinkpopgangers er ook naar kunnen kijken? Maar nou was vanmiddag Pearl Jam uit 1992 erop, terwijl Radiohead dus komende week op Pinksterzondag wordt uitgezonden :S Niet dat ik zelf naar Pinkpop ga dus ik kijk sowieso wel, maar de logica mist echt ff
Seriously!?
  zondag 23 mei 2004 @ 17:56:55 #79
52513 whosvegas
The Trickster
pi_19340785
quote:
Op zondag 23 mei 2004 16:57 schreef ImPrEzA het volgende:
ben ik nou de enige die de logica van de VPRO niet helemaal snapt?

Radiohead @ Pinkpop 2001 kreeg de meeste stemmen, dan zou je toch verwachten dat die het weekend VOOR Pinkpop wordt uitgezonden zodat alle Pinkpopgangers er ook naar kunnen kijken? Maar nou was vanmiddag Pearl Jam uit 1992 erop, terwijl Radiohead dus komende week op Pinksterzondag wordt uitgezonden :S Niet dat ik zelf naar Pinkpop ga dus ik kijk sowieso wel, maar de logica mist echt ff
Shit, gemist, helemaal niet aan gedacht. Ik had het op willen nemen, maar ja, je kan niet alles hebben
Are you nuts??
pi_19341276
Het was dus niet Radiohead vandaag? Gelukkig Gemist namelijk.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_19341376
quote:
Op zondag 23 mei 2004 18:19 schreef RichardQuest het volgende:
Het was dus niet Radiohead vandaag? Gelukkig Gemist namelijk.
Ik viel er 5 voor 4 in .
  dinsdag 25 mei 2004 @ 12:54:26 #82
90061 coz
laat een bericht achter na de
pi_19389241
*kippenvel en traan in oog topic*
*stelt videorecorder in en gaat reserve banden halen*
ik heb als het goed is nog de tapes zoals opgenomen van tv
*dankt mams en paps want ik stond zelf een beetje ver van recorder af gheghe .. en een beetje vooraan ook nog *
nou nog een tape van gelre .. geweldig optreden
(akkoustiek (?) viel me achteraf mee .. had erger verwacht)

Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
pi_19502205
Hebben jullie deze Radiohead cover al gehoord?:

http://www.hardnphirm.com/rodeohead.html

geniaal.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_19503380
GENIAAL die cover..nee serieus..ik heb me gisteren de tranen in mn ogen gehad van het lachen!!!
(:
pi_19508481
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_19510606
komt vanmiddag om 15.00 niet dat radioehad pinkpop concert op ned 3??

ahh daar is t al:

Pinkpop: Your favourite part 2
Zender: Nederland 3 Tijdstip:15:25-16:18
Omroep: NPS/VARA/VPRO Genre: Muziek Inhoud: Concert
uit het archief van Pinkpop, door het publiek verkozen via een stemming op internet. Een voorproefje op Pinkpop 2004, dat live te volgen zal zijn via radio (3FM), televisie (Nederland 3) en internet (3voor12.vpro.nl)

vanmiddag dussss!
(:
pi_19514449
quote:
Op zaterdag 29 mei 2004 21:46 schreef spacemangraig het volgende:
Hebben jullie deze Radiohead cover al gehoord?:

http://www.hardnphirm.com/rodeohead.html

geniaal.
見なさい! 日本語!
pi_19514485
Concert was goed .
pi_19514545
quote:
Op zondag 30 mei 2004 16:19 schreef Inquistor87 het volgende:
Concert was goed .

hij was top!

vooral paranoid android.
見なさい! 日本語!
  zondag 30 mei 2004 @ 16:23:18 #90
22352 Ascaroth
sitting out.
pi_19514572
quote:
Op zondag 30 mei 2004 16:19 schreef Inquistor87 het volgende:
Concert was goed .
Inderdaad.

Ik was dat jaar trouwens ook op Pinkpop, maar heb het optreden van Radiohead destijds niet meer kunnen zien.
Ze zijn hier fameus met m'n kloten aan het rammelen.
"I call, I call your tits."
Last.fm
pi_19514611
Ze (NL3) hebben de goeie liedjes uitgekozen, al was Talk Show Host ook leuk geweest.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_19515697
Vond t wel wat raar dat ze t concert er zo in gooiden, zonder aankondiging enzo, maar verder, erg leuk om weer te zien
(:
pi_19515801
Mja, ik hoef geen cliché's te horen over Radiohead voordat het begint.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_19516218
nou, ik bedoelde eerder iets van een applaus ofzo! maar t was gewoon meteen KNAL, dollars & cents. Ach, details, details...ik zal niet meer zeuren
(:
  zondag 30 mei 2004 @ 18:49:32 #95
84056 labello
gullible
pi_19517765
quote:
Op zondag 30 mei 2004 16:25 schreef RichardQuest het volgende:
Ze (NL3) hebben de goeie liedjes uitgekozen, al was Talk Show Host ook leuk geweest.
Ja dat dacht ik dus ook... Maar we mogen niet klagen
brokenbranches | last.fm
No time to be void, or save up on life, you've got to spend it all.
pi_19528241
Jammer dat er zoveel nummers zijn die 'nog' niet zo populair zijn. Althans, hoor er maar weinig over. Ik heb het over bijv.
* This Mess We're In
* High And Dry (live)
* Street Spirit [Fade Out] (live) Absoluut super!
* Where I end and You begin
* Let Down (edit)
Ik denk een absolute must, voor zowel liefhebber als eerste kennismaking.
pi_19528606
oh mijn god.... Die "hit"medley van Rodeohead is echt geniaal...
pi_19531084
e
quote:
Op maandag 31 mei 2004 03:12 schreef appies het volgende:
Jammer dat er zoveel nummers zijn die 'nog' niet zo populair zijn. Althans, hoor er maar weinig over. Ik heb het over bijv.

* Street Spirit [Fade Out] (live) Absoluut super!
Nooit van gehoord.

Concert was geweldig.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_19531369
quote:
Op maandag 31 mei 2004 11:42 schreef spacemangraig het volgende:
e
[..]

Nooit van gehoord.

Concert was geweldig.
Nog nooit van Street Spirit gehoord? Moet je echt doen .
pi_19532282
Niemand die dit toevallig heeft opgenomen op zijn pctje en toevallig ergens ter download heeft staan?

Heeft iemand toevallig die acoustic set van Le Reservoir gezien? Geweldig!
We all went to heaven in a little row boat....
  maandag 31 mei 2004 @ 12:46:46 #101
9613 Seborik
I, Voyager
pi_19532331
Je mag hier niet om downloads vragen.
pi_19532513
quote:
Op maandag 31 mei 2004 11:56 schreef Inquistor87 het volgende:

[..]

Nog nooit van Street Spirit gehoord? Moet je echt doen .
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  maandag 31 mei 2004 @ 13:01:24 #103
52513 whosvegas
The Trickster
pi_19532642
quote:
Op maandag 31 mei 2004 12:46 schreef Seborik het volgende:
Je mag hier niet om downloads vragen.
Street Spirit staat als laatste nummer op the Bends en is een heel mooi ingetogen nummer. Toen ze het live in he Gelredome hier in Arnhem speelde kreeg ik kippenvel
Are you nuts??
  maandag 31 mei 2004 @ 14:46:57 #104
90061 coz
laat een bericht achter na de
pi_19535274
bij de eerste 3 noten van street spirit staan al mijn haren overeind



arnhem was goooooed
pinkpop was goooooed

ik heb een keer de clip van street spirit gezien op tv
sindsdien fan
daarna nooit meer op tv gezien
kijk ook niet meer zo veel tv de laatste tijd er valt zoveel op het inet te vinden ... hint hint
Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
  maandag 31 mei 2004 @ 15:58:34 #105
52513 whosvegas
The Trickster
pi_19536905
quote:
Op maandag 31 mei 2004 14:46 schreef coz het volgende:
bij de eerste 3 noten van street spirit staan al mijn haren overeind



arnhem was goooooed
pinkpop was goooooed

ik heb een keer de clip van street spirit gezien op tv
sindsdien fan
daarna nooit meer op tv gezien
kijk ook niet meer zo veel tv de laatste tijd er valt zoveel op het inet te vinden ... hint hint
Idd, ook een nummer wat ik ongelovelijk goed vind, is Fake Plastic trees, zowel op Werchter als in Arnhem speelde ze het. Beide keren miste ik wat nummers zoals Sulk, Bones, Nice dream, And whos army?, Like spinning plates, Morning bell, Stop whispering, Airbag You en natuurlijk lijkt het me gaaf om Creep live te zien. Helaas spelen ze niet meer zoveel oude nummers, maar ja, je kan niet alles hebben
Are you nuts??
pi_19540025
De clips van Radiohead zijn sowieso supermooi, al komen ze zelden langs helaas. Mijn favoriete clip is zeker Just. Maar Street Spirit en There There zijn ook prachtig vind ik.
pi_19540093
quote:
Op maandag 31 mei 2004 17:46 schreef Catsy het volgende:
De clips van Radiohead zijn sowieso supermooi, al komen ze zelden langs helaas. Mijn favoriete clip is zeker Just. Maar Street Spirit en There There zijn ook prachtig vind ik.
Pyramid Song
pi_19540651
Misschien is t tijd dat jullie 7 tv commercials ergens kopen? Officiele video (weet niet offie op dvd is) van radiohead met hun 7 videoclips, uitgebracht in 1998 dacht ik. Kijkt fijn weg hoor

Hopelijk dat ze het binnenkort nog es doen, zoiets uitgeven, met al hun videoclips, en die gave blips uit de KidA tijd.
(:
pi_19548625
quote:
In 2001 belde haar vriend Tom haar op: "Je raadt nooit waar ik ben," lachte hij. Want hij had via een vriend een gratis ticket in handen gekregen. Clemence was stikjaloers. Maar niet voor heel lang.

Tom (26) is voor de vierde keer op Pinkpop. Voor het eerst samen met zijn vriendin Clemence (31). Tenminste, voor het eerst samen ernaartoe gegaan. Want ook in 2001 vonden de beide in Amsterdam wonende Limburgers elkaar op het terrein. Maar dat duurde even. Want nadat Tom zijn vriendin had gebeld om te zeggen dat hij een gratis ticket had gekregen en nu op het festivalterrein in Landgraaf stond, had Clemence even nodig om haar jaloezie om te zetten in daden: "Ik had er echt de pest in. En geen geld om een kaartje te kopen."

Ze ging met een vriendin naar Landgraaf en waagde na een tijdje ronddwalen een poging. Samen klommen ze over het hek. En werden al snel weer opgepakt. "We moesten ergens heenlopen, maar kwamen plots uit bij iets wat op een artiesteningang leek. In ieder geval kwamen we Radiohead zanger Thom Yorke tegen. Mijn vriendin herkende hem. Hij keek ons heel raar aan toen we vroegen welke kant we op moesten voor het festivalterrein. 'I think it's that way.' "

Yorke had gelijk. Clemence en haar vriendin vonden het terrein en ook vriend Tom. Die even later samen met haar een onuitwisbaar Pinkpopmoment beleefde toen Thom Yorke liet weten de ontmoeting nog niet te zijn vergeten: "This one's for you gatecrashers out there who keep climbing the fences!"
LOL
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  maandag 31 mei 2004 @ 23:23:58 #110
52513 whosvegas
The Trickster
pi_19549967
quote:
Op maandag 31 mei 2004 22:41 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

LOL
Het zal je maar gebeuren, cool!
Are you nuts??
pi_19552506
mwhahaha *ziet die kop van yorke zo voor zich* "oi! was dit nou?"

haha
doet me denken aan maida vale (volgens mij heb ik dit al es verteld..maar goed..ik blijf t leuk vinden )..ik en vriendin op sokjes (we zaten daar op kussens, en anders porde ik met mn schoenen in iemand anders zn rug) na het concert naar de wc's opzoek...dat werd meer rennen geblazen, want we stonden op springen...dus wij rennen en rennen...we rennen de hoek om, vriendin neemt binnenbocht..ik buitenbocht..
Knalt ze vollebak tegen jonny aan...die jongen helemaal beduusd! Wij beduusd..vriendin maar verontschuldigen..jonny verontschuldigen..nog es tegen zn hoofd aanwrijven...
En wij weer verder rennen door de hal..zien we in de verte phil al staan, of eerder, hij ziet ons al aankomen, want hij houdt heel galant de deur voor de wc's open voor ons..haha

Ach..misschien had je er bij moeten zijn..
(:
  dinsdag 1 juni 2004 @ 01:38:08 #112
90061 coz
laat een bericht achter na de
pi_19552775
quote:
Op maandag 31 mei 2004 15:58 schreef whosvegas het volgende:
Idd, ook een nummer wat ik ongelovelijk goed vind, is Fake Plastic trees, zowel op Werchter als in Arnhem speelde ze het. Beide keren miste ik wat nummers zoals Sulk, Bones, Nice dream, And whos army?, Like spinning plates, Morning bell, Stop whispering, Airbag You en natuurlijk lijkt het me gaaf om Creep live te zien. Helaas spelen ze niet meer zoveel oude nummers, maar ja, je kan niet alles hebben
That doesn't sound like a football match..." Just before the second encore Ed announced the final score: "Scotland: 0, Holland: 6".

tja je kan niet alles hebben
maar ik zou het niet erg vinden

RH

(sorry moest ff)


--edit de link naar atease is via google .. kom er net achter dat die in OP ook staat .. lol --
Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
pi_19559647
ohohohoohhooh kijk es wat ik vond!!!!!!!!!!!!

http://www.manichedgehog.com/video.htm

alle radiohead videoclips netjes gesorteerd op album
in realvideo!

Geen idee of de linkjes het doen, want ik zit op oud computertje te werken nu...
(:
  dinsdag 1 juni 2004 @ 15:29:15 #114
90061 coz
laat een bericht achter na de
pi_19562999
...
Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
pi_19564806
Wat een supergoede link van die video's! You make me happy!
  dinsdag 1 juni 2004 @ 19:31:35 #116
25947 flaphead
twisted shit.
pi_19569199
ik heb vorige week 2 bootlegs op de kop getikt.
een prachtig vormgegeven dubbelcd met het concert in Montreux op 5 juli (en een deel van de dag ervoor in Frankrijk). en een dvd met de gig op Glastonbury 2003. vet!
i wish i had no feelings. they suck. they keep throwing you from side to side. they knock you down. they wear you down...
  dinsdag 1 juni 2004 @ 19:56:04 #117
84056 labello
gullible
pi_19569957
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 01:19 schreef nein het volgende:
mwhahaha *ziet die kop van yorke zo voor zich* "oi! was dit nou?"

haha
doet me denken aan maida vale (volgens mij heb ik dit al es verteld..maar goed..ik blijf t leuk vinden )..ik en vriendin op sokjes (we zaten daar op kussens, en anders porde ik met mn schoenen in iemand anders zn rug) na het concert naar de wc's opzoek...dat werd meer rennen geblazen, want we stonden op springen...dus wij rennen en rennen...we rennen de hoek om, vriendin neemt binnenbocht..ik buitenbocht..
Knalt ze vollebak tegen jonny aan...die jongen helemaal beduusd! Wij beduusd..vriendin maar verontschuldigen..jonny verontschuldigen..nog es tegen zn hoofd aanwrijven...
En wij weer verder rennen door de hal..zien we in de verte phil al staan, of eerder, hij ziet ons al aankomen, want hij houdt heel galant de deur voor de wc's open voor ons..haha

Ach..misschien had je er bij moeten zijn..
Hey jij ook in Maida Vale??? Ik dacht dat wij de enige Nederlanders waren!!! (via 3VOOR12)
Om nooit meer te vergeten die avond...
brokenbranches | last.fm
No time to be void, or save up on life, you've got to spend it all.
pi_19572036
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 19:31 schreef flaphead het volgende:
en een dvd met de gig op Glastonbury 2003. vet!
Hmm, waar heb je die gekocht? Een CD-beurs?
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_19579562
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 19:56 schreef labello het volgende:

[..]

Hey jij ook in Maida Vale??? Ik dacht dat wij de enige Nederlanders waren!!! (via 3VOOR12)
Om nooit meer te vergeten die avond...
haa
jeps..ik was onderdeel van een groepje mensen dat vooraan zat...allemaal luitjes van het 'officiele messageboard' (klinkt zo dom)..was een jongen bij en die had bij 2 wedstrijden 4 tickets gewonnen, en zn vriend met wie hij had afgesproken om mee te gaan in t geval een van hen won, won ook nog es twee tickets! wbahah..aardig grote groep werd t dus uiteindelijk
Die vent met dat amerikaanse accent was ook onderdeel van de groep..mijn excuses daarvoor..hahaha
Hij is echt mega mega mega obsessed van radiohead..en zn droom kwam uit toen ie thom tegenkwam op de wc..alleen sja..thom wilde net gaan poepen!
Maar goed..die jongen is n beetje obsessief dus, maar ze wilden hem toch maar een ticket geven, hij is nl hiv pos, en op t moment ligt ie met allerlei heftige problemen in t ziekenhuis :/ best sneu dus allemaal..
Maar ik heb me toen echt wild gelachen om m!
En inderdaad, een avond om nooooit te vergeten!
(:
  woensdag 2 juni 2004 @ 03:51:16 #120
25947 flaphead
twisted shit.
pi_19579624
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 21:02 schreef RichardQuest het volgende:
Hmm, waar heb je die gekocht? Een CD-beurs?
nee, bij een of andere winkel in Nijmegen, waar ik van de week rondwandelde. zo'n zaakje met allerlei bootlegs, je kent ze wel.
i wish i had no feelings. they suck. they keep throwing you from side to side. they knock you down. they wear you down...
pi_19600955
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 03:36 schreef nein het volgende:

[..]

haa
jeps..ik was onderdeel van een groepje mensen dat vooraan zat...allemaal luitjes van het 'officiele messageboard' (klinkt zo dom)..was een jongen bij en die had bij 2 wedstrijden 4 tickets gewonnen, en zn vriend met wie hij had afgesproken om mee te gaan in t geval een van hen won, won ook nog es twee tickets! wbahah..aardig grote groep werd t dus uiteindelijk
Die vent met dat amerikaanse accent was ook onderdeel van de groep..mijn excuses daarvoor..hahaha
Hij is echt mega mega mega obsessed van radiohead..en zn droom kwam uit toen ie thom tegenkwam op de wc..alleen sja..thom wilde net gaan poepen!
Maar goed..die jongen is n beetje obsessief dus, maar ze wilden hem toch maar een ticket geven, hij is nl hiv pos, en op t moment ligt ie met allerlei heftige problemen in t ziekenhuis :/ best sneu dus allemaal..
Maar ik heb me toen echt wild gelachen om m!
En inderdaad, een avond om nooooit te vergeten!
Haha wat gaaf! Ik zat niet ver achter jullie, zag er erg gezellig uit inderdaad! Die Amerikaan was juist erg grappig (Telexman oid toch?), dat verhaal over Thom en die wc was hilarisch! Ik heb het op cd staan en elke keer moet ik er nog om lachen. "What do you call a guy who pays 250 dollars for Drill..." zoiets was het toch? Dat hele jonge jochie was ook schattig, de sfeer was gewoon fantastisch. *droomt weer even weg*
brokenbranches | last.fm
No time to be void, or save up on life, you've got to spend it all.
pi_19602184
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 22:07 schreef labello het volgende:

[..]

Haha wat gaaf! Ik zat niet ver achter jullie, zag er erg gezellig uit inderdaad! Die Amerikaan was juist erg grappig (Telexman oid toch?), dat verhaal over Thom en die wc was hilarisch! Ik heb het op cd staan en elke keer moet ik er nog om lachen. "What do you call a guy who pays 250 dollars for Drill..." zoiets was het toch? Dat hele jonge jochie was ook schattig, de sfeer was gewoon fantastisch. *droomt weer even weg*
Ook niet te vergeten: de gratis drank! hahaha
Haahah dat verhaalvan planet telex man is geweldig ja (al heeft ie t wel uit den treure herhaald op het message board..), en met die jongen met zn mooie broek. Keb echt hard moeten lachen...en dat voor zo'n depri band als radiohead
Ik moet t hele ding nog steeds regelen op cd, heb het nog op bbc radio beluisterd een week later, en daarna nooit meer (het interview dan), zodra ik m weer heb zal ik me nog wel veel meer dingen herinneren
(:
  maandag 7 juni 2004 @ 18:30:59 #123
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_19708581
Iemand hier die de cd van Johnny al heeft?
(ondergetekende dus wel..)
  maandag 7 juni 2004 @ 18:32:44 #124
90482 TheArowana
wild-erotisch
pi_19708620
Ik heb OK Computer vandaag voor 15 euro bij de plaatstelijke FRS (TOCH!) weten te vinden net onder het eten wat geluisterd, m'n moeder vond het 'mooi'.. m'n vader snapte het niet denkik

magoed, kga 'm zo even helemaal luisteren enzo ^_^
Demolish your own Face
I fractured my skull while dancing to dubstep
pi_19710036
quote:
Op maandag 7 juni 2004 18:30 schreef peaceman het volgende:
Iemand hier die de cd van Johnny al heeft?
(ondergetekende dus wel..)
die van Bodysong?
ja..(gedownload...foei nienke), vind m interessant, maar hij kan me niet echt raken (op 2 nummers na)
(:
  maandag 7 juni 2004 @ 21:15:44 #126
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_19712431
quote:
Op maandag 7 juni 2004 19:35 schreef nein het volgende:

[..]

die van Bodysong?
ja..(gedownload...foei nienke), vind m interessant, maar hij kan me niet echt raken (op 2 nummers na)
Ja precies die... ik heb m besteld via internet en ik vind m wel interessant en misschien is ie pas echt leuk als je ook die film gezien hebt, maar hoogstaand is ie niet vind ik
pi_19712951
quote:
Op maandag 7 juni 2004 18:32 schreef TheArowana het volgende:
Ik heb OK Computer vandaag voor 15 euro bij de plaatstelijke FRS (TOCH!) weten te vinden net onder het eten wat geluisterd, m'n moeder vond het 'mooi'.. m'n vader snapte het niet denkik

magoed, kga 'm zo even helemaal luisteren enzo ^_^
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
  maandag 7 juni 2004 @ 21:37:34 #128
90061 coz
laat een bericht achter na de
pi_19713099
heeft toevallig nu Fitter Happier langskomen
...
Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
  maandag 7 juni 2004 @ 21:54:30 #129
84056 labello
gullible
pi_19713620
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 22:46 schreef nein het volgende:
[..]
Maida Vale nostalgie
check je fotoboek
brokenbranches | last.fm
No time to be void, or save up on life, you've got to spend it all.
  maandag 7 juni 2004 @ 21:56:58 #130
84056 labello
gullible
pi_19713707
quote:
Op maandag 7 juni 2004 18:32 schreef TheArowana het volgende:
Ik heb OK Computer vandaag voor 15 euro bij de plaatstelijke FRS (TOCH!) weten te vinden net onder het eten wat geluisterd, m'n moeder vond het 'mooi'.. m'n vader snapte het niet denkik

magoed, kga 'm zo even helemaal luisteren enzo ^_^
Mijn moeder ook! Best grappig om haar tijdens het stofzuigen 'kicking squealing gucci little piggy' te horen zingen...
brokenbranches | last.fm
No time to be void, or save up on life, you've got to spend it all.
  maandag 7 juni 2004 @ 22:31:47 #131
90482 TheArowana
wild-erotisch
pi_19714952
ROFLOL! dat zie ik hier daarom niet echt snel gebeuren m'n moeder zingt nooit tijdens het stofzuigen
Demolish your own Face
I fractured my skull while dancing to dubstep
  maandag 7 juni 2004 @ 22:41:02 #132
90061 coz
laat een bericht achter na de
pi_19715259
quote:
Op maandag 7 juni 2004 21:56 schreef labello het volgende:

[..]

Mijn moeder ook! Best grappig om haar tijdens het stofzuigen 'kicking squealing gucci little piggy' te horen zingen...
.... sow wat een reactie ...
Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
pi_19742285
Ja ze doet haar best me een beetje bij te houden op muziekgebied
Ik heb dan ook mijn voorliefde voor gitaarmuziek aan haar te danken! Maar stiekem zet ze natuurlijk veel liever the good old Beatles of Stones op dan Thom en co...
brokenbranches | last.fm
No time to be void, or save up on life, you've got to spend it all.
  woensdag 9 juni 2004 @ 00:05:54 #134
67089 Gillingham
The horror...
pi_19742401
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 03:51 schreef flaphead het volgende:

[..]

nee, bij een of andere winkel in Nijmegen, waar ik van de week rondwandelde. zo'n zaakje met allerlei bootlegs, je kent ze wel.
Hebben ze daar nu wel DVD's van Radiohead? De vorige keer dat ik er was niet in ieder geval. Ik vraag me alleen af of het allemaal wel legaal is of niet...
What's it going to be then, eh?
  woensdag 9 juni 2004 @ 01:13:12 #135
25947 flaphead
twisted shit.
pi_19743749
bootlegs zijn nooit legaal lijkt me
i wish i had no feelings. they suck. they keep throwing you from side to side. they knock you down. they wear you down...
  woensdag 9 juni 2004 @ 03:37:13 #136
25186 ImPrEzA
@taalpurist
pi_19745039
maar o zo leuk en fijn
Seriously!?
  woensdag 9 juni 2004 @ 21:34:38 #137
52513 whosvegas
The Trickster
pi_19765811
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 01:13 schreef flaphead het volgende:
bootlegs zijn nooit legaal lijkt me
Wat is tegenwoordig nog wel legaal?
Are you nuts??
  woensdag 9 juni 2004 @ 21:39:21 #138
52513 whosvegas
The Trickster
pi_19765958
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 00:05 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Hebben ze daar nu wel DVD's van Radiohead? De vorige keer dat ik er was niet in ieder geval. Ik vraag me alleen af of het allemaal wel legaal is of niet...
Over een paar maandjes ga ik een nieuwe geluidsinstallatie kopen (met DVD). En dan gan ik m'n Radiohead collectie eens aanvullen, met oa COM Leg EP, 7 television commercials
Are you nuts??
  woensdag 9 juni 2004 @ 21:42:18 #139
52513 whosvegas
The Trickster
pi_19766047
Wie heeft trouwens: MEETING PEOPLE IS EASY?
En is het wat?
Are you nuts??
  woensdag 9 juni 2004 @ 21:43:46 #140
89005 jonny
protegé moi
pi_19766101
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 21:42 schreef whosvegas het volgende:
Wie heeft trouwens: MEETING PEOPLE IS EASY?
En is het wat?
Ik heb die dvd en vind hem wel leuk

Verwacht alleen geen duidelijk verhaallijn oid
obsessions in my head don't connect with my intellect
  woensdag 9 juni 2004 @ 21:54:02 #141
52513 whosvegas
The Trickster
pi_19766458
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 21:43 schreef jonny het volgende:

[..]

Ik heb die dvd en vind hem wel leuk

Verwacht alleen geen duidelijk verhaallijn oid
Zitten er veel live beelden in (dus niet alleen gelul, 2 uur achter elkaar)?
Are you nuts??
  woensdag 9 juni 2004 @ 21:55:12 #142
89005 jonny
protegé moi
pi_19766505
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 21:54 schreef whosvegas het volgende:

[..]

Zitten er veel live beelden in (dus niet alleen gelul, 2 uur achter elkaar)?
Er zitten wel live beelden in, het is meer een grote mix van interviews, livebeelden, beelden achter de schermen etc.

Er zit echt 0,0 lijn in.

Maar de dvd is wel mooi.
obsessions in my head don't connect with my intellect
pi_19766545
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 21:34 schreef whosvegas het volgende:

[..]

Wat is tegenwoordig nog wel legaal?
Een CD kopen en een concert bezoeken.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  woensdag 9 juni 2004 @ 21:58:27 #144
52513 whosvegas
The Trickster
pi_19766611
[quote]Op woensdag 9 juni 2004 21:56 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Een CD kopen en een concert bezoeken.
[/quote
Daar heb je dan wel weer gelijk in]
Are you nuts??
  woensdag 16 juni 2004 @ 00:18:13 #145
27699 Ravage
thinking about you
pi_19925726
Jo, er mist op die videoclips pagina nog eentje.. Namelijk de clip van 'Like Spinning Plates'.
Een hele wazige clip waarin een siamese tweeling door een machine wordt gescheiden.
Heb 'm ook nooit op TMF/MTV gezien

Maar nu kan ik 'm nergens meer vinden
i'm not living, i'm just killing time
pi_19926125
neee..das geen video van radiohead, das volgens mij door een fan gemaakt, en ingestuurd door iemand toen ze die fans om filmpjes vroegen. dat DENK ik dan, ze draaiden dat filmpje met die babies tijdens radiohead.tv...een van die afleveringen zit hij in in elk geval!
(:
  woensdag 16 juni 2004 @ 00:57:31 #147
27699 Ravage
thinking about you
pi_19926608
OK, ff googlen helpt altiijd

Het is een videclip voor zowel Pulk/Pull Revolving Doors als Like Spinning Plates.
Meer info: http://www.saunalahti.fi/(...)ng%20Plates%20(2002)

Als je de tekst leest lijkt het niet een onderdeel van die filmpjes-competitie te zijn, de regisseur heeft enige interactie met Radiohead gehad en men spreekt van 'Radiohead’s latest double promo for their combined singles Pull/Pulk Revolving Doors and Like Spinning Plates'

Ik ga radiohead.tv weer es bekijken, hopen dat ie daar tussen staat!
i'm not living, i'm just killing time
  woensdag 16 juni 2004 @ 01:03:56 #148
27699 Ravage
thinking about you
pi_19926706
Gevonden!
Op deze site is ie te bekijken: http://www.submarinechann(...)mainMusicVideos.html

samen met veel andere coole clips trouwens.
i'm not living, i'm just killing time
  woensdag 16 juni 2004 @ 01:12:35 #149
42381 CvB
handles your hunger better
pi_19926826
quote:
Op maandag 31 mei 2004 22:41 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

LOL :')
Goh das een lerares bij mij op school! Zal haar eens overvallen met haar gate-crash gedrag!

Hier nog n link naar een heleboel clipjes, ook van radiohead, waaronder street spirit en pyramid song; toch wel ongeveer m'n favo nummers van ze.

http://www.submarinechann(...)mainMusicVideos.html

EDIT: och...zie dat ie net voor me is gepost nouja
Vind ik
  donderdag 17 juni 2004 @ 19:56:00 #150
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_19973539
Heeft zijn collectie weer eens aardig uitgebreid en is binnenkort tevens in het bezit van een vinyl single van Paranoid Android. Op zich niet bijzonder, ware het niet dat het blauw vinyl is......joepie!
pi_19974323
Doorzichtig blauw? Die dingetjes zijn wel geinig....
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  zondag 20 juni 2004 @ 21:17:22 #152
89005 jonny
protegé moi
pi_20049543
Voor de liefhebbers: Radiohead komt zo op MTV in het programma 22 best bands
obsessions in my head don't connect with my intellect
pi_20906669
quote:
Hanson covers Radiohead's 'Optimistic'

Hanson, of 'Mmmbop' fame, has been covering Radiohead’s 'Optimistic' on their latest tour, the Underneath Tour, which started this July 5. The group have opened with 'Optimistic' on both nights at their NYC Irving Plaza shows. [thanks Clare]

Posted by Adriaan at July 22, 2004 06:02 PM


Tevens is Radiohead nu op MTV Clip Classics (3x achter elkaar)
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  woensdag 28 juli 2004 @ 11:50:07 #154
90061 coz
laat een bericht achter na de
pi_20906906
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 11:40 schreef RichardQuest het volgende:

[..]



Tevens is Radiohead nu op MTV Clip Classics (3x achter elkaar)
ik denk net gemist .. en ik nog wel meteen naar de tv rennen toen ik het las
tnx anyway

Hanson *ril* radiohead coveren .. omfg .. slaan die lui of
beastie boys nu
Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
pi_20906969
Radiohead coveren is wel een beetje een hippe manier om populair te worden tegenwordig zeg, en ik heb nog geen enkele goeie cover gehoord....
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_20907268
Welke nummers waren er net op MTV dan? Gokje: Creep, Street Spirit en Karma Police?
pi_20907658
In 1x raak....was te verwachten. Misschien binnenkort nog een keer 3x Radiohead maar dan met No Surprises, Just en Pyramid Song of iets dergelijks
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_20907838
Als ik zou mogen kiezen: Pyramid Song, Knives Out en There There...maar dat zal er wel niet inzitten
  woensdag 28 juli 2004 @ 15:13:00 #159
27648 Weakling
available in strong mint
pi_20911149
Freaky ... ik draai gisteren Snakes & Ladders, zonnig weer en precies op het moment dat ie uitbarst in "The raindrops, the raindrops" begint het te regenen en precies op het moment dat het nummer is afgelopen stopt het met regenen en begint de zon weer te schijnen ... freaky

Radiohead controls the weather!
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_20911755
Het enige positieve van de mmbop-nieuwsbericht is dat ze Optimistic als nummer hebben gekozen. Dat betekent wel dat ze verder hebben durven lusisteren, dan menig ander muziekliefhebber.

Die classics heb ik gemist. Pas zag ik op MTV2 nog een uur videoclips voorbijkomen. Ook leuk om live-optredens van nobody does it better te zien. Volgende keer ga ik het opnemen, altijd leuk voor de verzameling.

Op MTV zie je nu ook elke dag midnight live. Het introotje daarvan hebben ze leuk met Where I end and you begin gesampled!

Snakes & Ladders, de voorganger van Sit down, standup? Hebben ze die naam gebruikt als alternatieve naam ofzo?
pi_20911800
Skakes & Ladders is de tweede naam van Sit Down. Stand Up. Zoals elk liedje op HTTT twee titels heeft....
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_20912130
dat bedoel ik

nouja, dat dacht ik

zag dat er weer een ok computer boek uitkwam, gaat me weer geld kosten dus....
  woensdag 28 juli 2004 @ 16:32:19 #163
81412 Werner_Koekoeksklok
Tikt nog steeds...
pi_20912808
Hanson doet Radiohaed? Interessant. Ga maar eens kijken of ik dat op de download kan vinden...
Paan!
pi_20912830
zover wil ik nu ook weer niet gaan
  woensdag 28 juli 2004 @ 16:37:41 #165
81412 Werner_Koekoeksklok
Tikt nog steeds...
pi_20912945
Stiekem wel, toch?
Paan!
pi_20912986
mwah , ga je me dadelijk nog aan het twijfelen brengen haha
  woensdag 28 juli 2004 @ 16:41:46 #167
90061 coz
laat een bericht achter na de
pi_20913041
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 16:37 schreef Werner_Koekoeksklok het volgende:
Stiekem wel, toch?
vergelijkbaar met .. dat ik een picasso naschilder
interessant omdat het onderwerp een picasso is
Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
  donderdag 29 juli 2004 @ 16:06:05 #168
81412 Werner_Koekoeksklok
Tikt nog steeds...
pi_20934582
Hmm, volgens mij word ik afgezeken. OK, je mag Radiohead best met Picasso vergelijken. Dan vergelijk ik Hanson met Mondriaan. Daar zien ook heel veel mensen de 'kunst' niet van in, maar hij mooi wel wereldberoemd geworden. Als jij Hmmmmbop had geschreven was je nu schatrijk (maar daar zou je waarschijnlijk toch niet voor tekenen).
Paan!
  vrijdag 10 december 2004 @ 22:07:26 #169
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_23887779
Mooi verhaal van Michael Stipe (R.E.M.) over Radiohead fans:
quote:
Michael Stipe on Radiohead fans

There is an interview with Michael Stipe in the Dec/Jan issue of
Interview Magazine. Michael mentions Radiohead.

Michael: …at a Radiohead show in New York at the Beacon Theatre. It was
a televised thing, and they had sold tickets for $2. The entire place
was filled with fanatic Radiohead fans. Typically at a Radiohead show,
everyone sings along to every song; they know every lyric. Sometimes
you can’t even hear Thom Yorke’s voice over the din of the audience.
But this night, when they walked onstage and started playing the first
song, the audience was quiet, reverential. No one was singing along to
any of the songs. It wasn’t until they played the song “No Surprises”
that says “the government, they don’t speak for us.” And on that line,
every single person in that room shouted out “the government, they
don’t speak for us!” and on the next line of the lyric, they were dead
quiet again. I was there with a group of people, including Q-Tip, and I
looked over and Tip, and his mouth was hanging open. And I was like,
“Did that just happen?” and he just nodded his head yes. Afterwards, we
were sitting around at the bar with Thom and the band, and Tip and I
said, “Do you realize what happened tonight?” and Thom said, “I almost
fell over. I almost couldn’t sing the next line of the song.” [thanks
Matt]
Posted by Adriaan at December 2, 2004 10:40 PM
Daar wil ik dus echt de bootleg van
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
  zaterdag 11 december 2004 @ 17:30:18 #170
90061 coz
laat een bericht achter na de
pi_23901370
RadioHead.-.Especial.MTV.(Nova.York.Beacon.Theatre.2003).Por.AlexandreM.08.10.03.Pootz.Org.avi

vertel volgende week wel of het dezelfde is
denk van niet door de datum maar omdat het radiohead is ga ik hem toch uhm een keer proefdraaien en daarna verwijderen van mijn harde schijf
Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
  dinsdag 14 december 2004 @ 20:10:34 #171
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_23974197
Iemand de nieuwe DVD al in bezit?
Erg vaag en gaaf!
pi_23974969
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 20:10 schreef peaceman het volgende:
Iemand de nieuwe DVD al in bezit?
Erg vaag en gaaf!
Heb hem een paar weken geleden al besteld, samen met een kalender. De kalender heb ik wel al binnen gekregen. De afleveringen (behalve de vierde) heb ik natuurlijk al op http://www.themostgiganticlyingmouthofalltime.com gezien, inderdaad erg vaag. De interviews met Thom zijn hilarisch.

Beacon Theatre heb ik volgens mij op dvd, de bootleg dan. Staan volgens mij ook een paar foute opnames op, dat Radiohead het liedje opnieuw begint te spelen.
  dinsdag 14 december 2004 @ 20:53:20 #173
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_23975157
Ik had m vorige week al binnen. Erg vermakelijk en soms erg vaag.
pi_23975777
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 20:53 schreef peaceman het volgende:
Ik had m vorige week al binnen. Erg vermakelijk en soms erg vaag.
Veel (nieuwe) muziek? Heb 'm ook besteld.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_23975881
Ik heb m ook binnen, sommige filmpjes zijn erg gaaf gemaakt...weinig nieuwe muziek hoor verder..
Sommige filmpjes zijn echt TE irritant voor woorden btw (die met die lichtgevende poppetjes ofzo...pfff)

Wat wel RAAR is, is de nederlandse ondertiteling!! hahaha
(:
  dinsdag 21 december 2004 @ 16:57:45 #176
52513 whosvegas
The Trickster
pi_24119465
Een bericht over nieuwe nummers:
http://www.nme.com/news/110838.htm


Volgend jaar een nieuwe Radiohead cd
Are you nuts??
  woensdag 22 december 2004 @ 11:08:28 #177
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_24134515
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 22:07 schreef ChOas het volgende:
Mooi verhaal van Michael Stipe (R.E.M.) over Radiohead fans:
[..]

Daar wil ik dus echt de bootleg van
Is het je al gelukt om de bootleg hiervan te vinden?
  donderdag 17 februari 2005 @ 20:46:45 #178
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_25132366
iemand in elk geval wel....en ik krijg het!!!
pi_25159120
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 20:46 schreef peaceman het volgende:
iemand in elk geval wel....en ik krijg het!!!
Ik heb die bootleg, vond hem niet zo bijzonder. Die van Glastonbury (28-06-03) vind ik pas écht goed. Goede sfeer enzo. Helaas is er (zover ik weet) geen bootleg van 26-06-03 in Werchter. Daar ben ik geweest en was echt super!
  zaterdag 19 februari 2005 @ 12:46:56 #180
52513 whosvegas
The Trickster
pi_25160036
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 11:36 schreef radiokoen het volgende:

[..]

Ik heb die bootleg, vond hem niet zo bijzonder. Die van Glastonbury (28-06-03) vind ik pas écht goed. Goede sfeer enzo. Helaas is er (zover ik weet) geen bootleg van 26-06-03 in Werchter. Daar ben ik geweest en was echt super!
Ik was daar ook!
Het was m'n beste Radiohead optreden dat ik gezien heb. Zou ook graag het concert hebben op video of cd.
Are you nuts??
pi_25163514
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 12:46 schreef whosvegas het volgende:

[..]

Ik was daar ook!
Het was m'n beste Radiohead optreden dat ik gezien heb. Zou ook graag het concert hebben op video of cd.
Ja die avond was echt magisch. Ook nog voorafgegaan door Bjork, om niet snel te vergeten!
Een opname daarvan zou hier ook een welkom thuis vinden.
brokenbranches | last.fm
No time to be void, or save up on life, you've got to spend it all.
pi_25167753
Ik was er ook. Mijn eerste en voorlopig laatste Radiohead concert. Maar het was geweldig. Hopen dat ze snel weer gaan touren.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
  zondag 20 februari 2005 @ 09:22:04 #183
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_25175392
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 11:36 schreef radiokoen het volgende:

[..]

Ik heb die bootleg, vond hem niet zo bijzonder. Die van Glastonbury (28-06-03) vind ik pas écht goed. Goede sfeer enzo. Helaas is er (zover ik weet) geen bootleg van 26-06-03 in Werchter. Daar ben ik geweest en was echt super!
Er zijn in elk geval wel delen van Werchter 2003 terug te vinden, maar of het als geheel bestaat is mij ook niet bekend...
Was idd super...
  zondag 20 februari 2005 @ 09:22:39 #184
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_25175395
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 20:57 schreef spacemangraig het volgende:
Ik was er ook. Mijn eerste en voorlopig laatste Radiohead concert. Maar het was geweldig. Hopen dat ze snel weer gaan touren.
Niet eens naar Gelredome geweest dan?
pi_25197136
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 16:56 schreef labello het volgende:

[..]

Ja die avond was echt magisch. Ook nog voorafgegaan door Bjork, om niet snel te vergeten!
Een opname daarvan zou hier ook een welkom thuis vinden.
Was echt een schitterende combinatie ja (mijn eerste keer dat ik ze zag)!

Ik vond zelf het concert in Brussel het mooiste, de week voor Gelredome. Maar dat kan ook komen doordat ik toen op de derde rij stond en bij het Gelredome meer in de file vooraf had gestaan
De sfeer die in Brussel hing was gewoon geweldige. Super akoestiek en een geweldige performance.

Als ze weer gaan touren ben ik niet van plan om het bij twee of drie keer te laten
  maandag 21 februari 2005 @ 23:31:21 #186
52513 whosvegas
The Trickster
pi_25197562
quote:
Op zondag 20 februari 2005 09:22 schreef peaceman het volgende:

[..]

Niet eens naar Gelredome geweest dan?
Daar was ik ook bij, ik woon er vlak bij in de buurt.
Werchter vond ik toch een stuk mooier. Alleen in het Gelredome hebben ze een paar van m'n favorieten gespeeld die ze niet in Werchter speelden. In het Gelredome vond ik het publiek wat suf, op nummers als My iron lung, hoor je helemaal uit je dak te gaan En verder die irritante lui met hun mobieltje, die zonodig de voetbal wedstrijd in de gaten moesten houden. Al de werd de radio uitzending op een geniale manier door Climbing up de walls gemixt.
Are you nuts??
  dinsdag 22 februari 2005 @ 00:35:54 #187
25186 ImPrEzA
@taalpurist
pi_25198635
heerlijk om dit te lezen, ik was er zelf ook bij en deel die ervaringen idd voor mij was Gelredome beter, maar dat komt vooral omdat ik uitgerekend tijdens Radiohead op Werchter haast van m'n stokje ging, was niet helemaal lekker
Seriously!?
  dinsdag 22 februari 2005 @ 00:43:26 #188
69147 Zzyzx
Wie dit leest is gek.
pi_25198757
Dat concert in Gelredome was ik bij, zal ik echt nooit meer vergeten.
  dinsdag 22 februari 2005 @ 12:32:31 #189
52513 whosvegas
The Trickster
pi_25203684
Wat zijn de laatste geruchten mbt een evt. nieuw album?
Are you nuts??
  dinsdag 22 februari 2005 @ 12:58:07 #190
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_25203957
Ik heb ze voor het eerst (schaam schaam schaam) gezien op Pinkpop 2001 en ik vond het een briljant optreden.... Daarna op Werchter en Gelredome, beide in 2003. Beide optredens waren ook supergoed, maar de 1e keer Radiohead blijft speciaal! Net als de eerste keer REM (in Tivoli!!!!).
pi_25340354
Ik heb een vraagje voor de mensen die Kid A op zowel cd als lp hebben...Ik bezit hem op vinyl; en nu is het me recentelijk pas (na jaren luisteren! ) opgevallen dat de groef eindigt na Exit music for a film. Echterrr! daarna komt er nog pakweg een minuut aan ambient achtige afsluiting die je slechts bereikt door de arm op te pakken en over het eindpunt van die andere groef te zetten..

nu vraag ik me dus af..zit dat stuk ook op de cd versie..zo ja, is het een bonusgedeelte..zoiets dat pas na een tijdje stilte komt..of zit het er helemaal niet op!?

Ik ben benieuwd!

* zet Kid A op...
underground forever baby
  donderdag 3 maart 2005 @ 00:45:28 #192
69147 Zzyzx
Wie dit leest is gek.
pi_25340455
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 00:40 schreef Laton het volgende:
Ik heb een vraagje voor de mensen die Kid A op zowel cd als lp hebben...Ik bezit hem op vinyl; en nu is het me recentelijk pas (na jaren luisteren! ) opgevallen dat de groef eindigt na Exit music for a film. Echterrr! daarna komt er nog pakweg een minuut aan ambient achtige afsluiting die je slechts bereikt door de arm op te pakken en over het eindpunt van die andere groef te zetten..

nu vraag ik me dus af..zit dat stuk ook op de cd versie..zo ja, is het een bonusgedeelte..zoiets dat pas na een tijdje stilte komt..of zit het er helemaal niet op!?

Ik ben benieuwd!

* zet Kid A op...
Als je Motion Picture Soundtrack bedoelt (denk ik aangezien het over Kid A gaat) dan moet ik instemmend antwoorden. MPS duurt 3 minuten ofzo en rond 4:15 tot 5:15 ofzo zit er een ambient ietsje op de CD.
pi_25340593
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 00:45 schreef Zzyzx het volgende:

[..]

Als je Motion Picture Soundtrack bedoelt (denk ik aangezien het over Kid A gaat) dan moet ik instemmend antwoorden. MPS duurt 3 minuten ofzo en rond 4:15 tot 5:15 ofzo zit er een ambient ietsje op de CD.
Dank! Lekker snel antwoord ook Ik bedoelde inderdaad Motion Picture Soundtrack. Titels ben ik altijd waardeloos in
underground forever baby
  donderdag 3 maart 2005 @ 01:06:09 #194
69147 Zzyzx
Wie dit leest is gek.
pi_25340775
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 00:53 schreef Laton het volgende:

[..]

Dank! Lekker snel antwoord ook Ik bedoelde inderdaad Motion Picture Soundtrack. Titels ben ik altijd waardeloos in
Voor een Radiohead-fan altijd
pi_25340968
Nog maar een berg intelectueel geneuzel dan..:


By Andrew Jacobs
Hoya Staff Writer

"Art is dangerous. It is one of the attractions: When it ceases to be dangerous you don’t want it.” — Anthony Burgess

Over a year ago, Radiohead released the startlingly brilliant Kid A. I never got the chance to review Kid A. But the greatest honor I can give a work of art is to discuss it. If an album can be pulled apart and argued, then there is something deep within it. Whether you like Kid A or not, it forces you to think. You know why you love it, or you were adamant on why you hated it. Either way, Kid A pushes and pulls you all over its landscape, imbedding itself in your mind.

Radiohead’s previous album, OK Computer, was nearly perfect. Everything fit: There was not one note too many, each subtle nuance was there for a purpose that is continually revealed with every listen. But OK Computer was also confining. It cornered its creators and doomed them if they tried to make it again. There is no way to follow up such an album by using the same methods. Repetition in art becomes mundane. If Picasso painted the same picture throughout his entire career, he would not be remembered as brilliant. But like Picasso, Radiohead evolved.

“Where all is but dream, reasoning and arguments are of no use, truth and knowledge nothing.” — John Locke

OK Computer was reality-based. It took a life and went through its daily torments and joys. And at the very end, with the chime of a bell, the person is redeemed. As was said in It’s a Wonderful Life, every time a bell rings, an angel gets his wings. But OK Computer’s beauty and undiminished power became a curse for the band instead of a blessing.

Kid A is a dream: Detached, disjointed, menacing and personal, it digs deep into the mind. It is full of images that we only see when we sleep, the strange languages and distorted fragments of voices that we hear in the dark. It destroyed OK Computer’s conventions. Radiohead tore to pieces all that it was so as to reconstruct itself.

“Taking a new step, uttering a new word, is what people fear most.” — Fyodor Dostoyevski

With Kid A, Radiohead dared to take a rarely traveled road in music. It took language and sounds of conventional music and turned them inside out, flipped them around and cut them to pieces. Radiohead re-invented pre-existing sounds. It then created its dreamscape and wintry world. The lulling music box, the pounding of your nightmares, the beautiful images of water and landscapes and then the final goodbye are all twisted into this picture of a mind collapsing in on itself.

“This is nat language in any sinse of the world.” — James Joyce

The album opens with “Everything in its Right Place.” Its ringing chimes of a keyboard played over a skewed and dismantled voice only annunciate its surreal lyrics. It uses its words to express emotions, to purge former demons while avoiding giving the listener too much information. Its words hide their true meaning in metaphors and imagery.

The title track sounds like a warped music box. A beautiful and subtle chiming tune slowly walks over top the electronic beats. Then, Thom Yorke’s distorted voice comes in. His words are barely recognizable as they dispense a rant of strange images. This beautiful song ends with a frightening image with cues the next song wonderfully. “Rats and children follow me out of town/ Come on kids ...”

To immediately follow that menacing image, “National Anthem” rages into the album’s body. Its pounding bass line carries the song along as the other sounds keep appearing and disappearing like ghosts. Then the phantasmagorical horn section blasts in with a chaotic onslaught of sounds. All of this beats the listener into submission asking for more.

But all of this disappears with “How to Disappear Completely and Never Be Found.” The disc’s most beautiful number, it floats the listener down a river at night. The stars reflect off the water while the strings shimmer in the background. In Yorke’s own words: “I dreamt I was floating down the Liffey and there was nothing I could do. I was flying around Dublin. And I really was in the Dream. The whole song is my experience of really floating.”

The instrumental and purely ambient “Treefingers” follows the serene “How to Disappear.” It is just a nice interlude separating the first part of the album from the second half. “Optimistic,” like “National Anthem” storms out of nowhere. It is the only time on Kid A where Radiohead three-guitar assault is used. The lyrics contain some of the album’s darkest imagery, talking of death, failure and decay. The rumbling of the guitars accentuates the song’s dark and morbid nature.

“Optimistic” is the start of the brilliant second half of the album which fits together beautifully. “Idioteque” is the centerpiece of the second half. Pure electronic music, it beats and immediately settles into a groove. Yorke’s bizarre words dance with the music.

“Beauty is unbearable, drives us to despair, offering us for a minute the glimpse of an eternity that we should like to stretch out over the whole of time.” — Albert Camus

“Motion Picture Soundtrack,” the final track, could be described as a love song. On the surface, it is, yet one lonely and scared. It is open with its fear of the outside world; the flowing harps create a majestic quality that keeps the listener in its wintry dream world. And the album ends with the words: “I will see you in the next life.”

“An artist’s only concern is to shoot for some kind of perfection, and on his own terms, not anyone else’s.” — J.D. Salinger

Radiohead made an uncompromising album with Kid A. It maybe a little pretentious, but so was the Beatles’ Sgt. Pepper. The group created an artistic achievement on their own terms. It made the album it needed to make. Kid A is brilliant. It is one of the few albums capable of unrelentingly grasping its listener for an entire hour. When it is over, you don’t have a tune to hum or a lyric to remember. All you have is your feeling. And in the end, that is all that matters.

bron : http://www.thehoya.com/guide/111601/guide24.cfm


Ongelooflijk hoe dit album me raakt nog elke keer... Kippevel altijd bij Everything in its Right Place.. en vochtige ogen bij How to Disappear Completely..dan weer Optimistic!...euh..welnu, is wel duidelijk he

laat ik er nu mijn mond maar weer even over houden.
underground forever baby
  donderdag 3 maart 2005 @ 01:52:24 #196
69147 Zzyzx
Wie dit leest is gek.
pi_25341351
Wel een mooie review. Alleen klinkt het allemaal nogal pretentieus.
pi_25444832
Geweldig nieuws!
quote:
Thom: Radiohead back to work

Thom was on the official site's message board last night, saying they're back to work.

: Have a cookie.
THAT

would be a bad idea

hey weve started work.(speaking of cookies)

no really.

Bron: www.ateaseweb.com
  woensdag 9 maart 2005 @ 19:46:22 #198
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_25444873
idd goed nieuws!
pi_25445251
YAY! ben benieuwd!!!

..vandaag HTTT weer herontdekt namelijk...heeerlijk om een paar maanden niet naar een album te luisteren en dan alles weer "opnieuw" ontdekken!
(:
pi_25448214
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 20:41 schreef nein het volgende:
YAY! ben benieuwd!!!

..vandaag HTTT weer herontdekt namelijk...heeerlijk om een paar maanden niet naar een album te luisteren en dan alles weer "opnieuw" ontdekken!
Ik doe lekker mee

Go to sleep....

Over my dead body.......!
underground forever baby
pi_25453865
quote:
Thom was on the official site's message board last night, saying they're back to work.

: Have a cookie.
THAT

would be a bad idea

hey weve started work.(speaking of cookies)

no really.
van ateaseweb.com. Eindelijk!
pi_25458766
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 10:10 schreef Man_in_a_Shed het volgende:

[..]

van ateaseweb.com. Eindelijk!
heb je ook nog nieuws?
pi_25685013
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 16:34 schreef Evertje het volgende:

[..]

heb je ook nog nieuws?
"Radiohead maakte beste album ooit"
quote:
Het album 'OK Computer' van Radiohead is volgens de luisteraars van Kink FM het beste album dat ooit gemaakt is. Het staat op nummer 0, de hoogste positie, in de Kinky 101 2005, de lijst met de 101 beste albums aller tijden. De lijst zal aanstaande vrijdag op het alternatieve muziekstation worden uitgezonden.
Ja, nou kan ik Radiohead goed hebben. Maar het beste album ooit? Nee, da's teveel eer...
  woensdag 23 maart 2005 @ 15:54:04 #204
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_25685667
quote:
Vraag me af wat Tong80 hier van vindt
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_25704584
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_25809210
Jonny Greenwood en Thom Yorke hebben gister een optreden gedaan met één of andere orkest waar Jonny mee werkt. Ze hebben onder andere Where Blue Birds Fly gespeeld (met orkest dus!) en een nieuwe compositie: Arpeggi. Als iemand ze wil horen moet je maar even toevoegen op Soulseek, zelfde username als hier.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
  dinsdag 29 maart 2005 @ 19:24:36 #207
117422 Guide
Messiah for the animals!
pi_25837515
Hmm ik vind OK Computer toch wel het beste album ooit. Hoewel iets nooit het béste kan zijn. Maar het is wel geniaal
"And now, we are one, in everlasting peace."
pi_25838107
Als die fanclub tour er komt ga ik er alles aan doen om er ook bij te zijn
  dinsdag 29 maart 2005 @ 19:50:34 #209
22352 Ascaroth
sitting out.
pi_25838186
Ik vind 'Kid A' toch een stuk interessanter dan 'OK Computer'.
Ze zijn hier fameus met m'n kloten aan het rammelen.
"I call, I call your tits."
Last.fm
  woensdag 30 maart 2005 @ 13:01:08 #210
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_25853332
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 19:47 schreef Evertje het volgende:
Als die fanclub tour er komt ga ik er alles aan doen om er ook bij te zijn
Ik ben wel eens op zoek geweest naar een adres van de fanclub, maar op hun eigen website staat niks...Waar wel?
  woensdag 30 maart 2005 @ 13:05:48 #211
52513 whosvegas
The Trickster
pi_25853422
The Bemds is de beste cd die ooit gemaakt is, na 10 jaar nog steeds van begin tot eind steengoed. (het enigste wat mindere nummer vind ik High & Dry, maar dat is nog steeds een goed nummer)
Are you nuts??
pi_25855012
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 13:01 schreef peaceman het volgende:

[..]

Ik ben wel eens op zoek geweest naar een adres van de fanclub, maar op hun eigen website staat niks...Waar wel?
http://www.waste.uk.com/
pi_25855037
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 13:05 schreef whosvegas het volgende:
The Bemds is de beste cd die ooit gemaakt is, na 10 jaar nog steeds van begin tot eind steengoed. (het enigste wat mindere nummer vind ik High & Dry, maar dat is nog steeds een goed nummer)
The Bends vind ik een nog beter album
Zelf vind ik Sulk daarop een minder nummer, High & dry vind ik eigenlijk wel ok
pi_25855826
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 14:11 schreef Evertje het volgende:

[..]

The Bends vind ik een nog beter album
Zelf vind ik Sulk daarop een minder nummer, High & dry vind ik eigenlijk wel ok
Ik vind Sulk dan weer helemaal geweldig . Ben niet zo'n van van Black Star.
  woensdag 30 maart 2005 @ 15:41:17 #215
52513 whosvegas
The Trickster
pi_25857159
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 13:05 schreef whosvegas het volgende:
The Bemds is de beste cd die ooit gemaakt is, na 10 jaar nog steeds van begin tot eind steengoed. (het enigste wat mindere nummer vind ik High & Dry, maar dat is nog steeds een goed nummer)
Are you nuts??
pi_25858570
Kid A

ik wil dat nieuw album!
underground forever baby
  woensdag 30 maart 2005 @ 19:05:02 #217
52513 whosvegas
The Trickster
pi_25862175
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 14:41 schreef Man_in_a_Shed het volgende:

[..]

Ik vind Sulk dan weer helemaal geweldig . Ben niet zo'n van van Black Star.
Sulk is ook een van mijn favorieten. Black star is ook goed.
Are you nuts??
  zaterdag 2 april 2005 @ 00:51:22 #218
95608 Speth
Rorschach
pi_25922717
Nieuwe album lijkt nu toch echt in de maak te zijn, als ik greenplastic mag geloven... Vraag me af hoe vernieuwend het zal zijn en op welke manier, ik vind Hail to the Thief eigenlijk wat tegenvallen. Van een abstracte band als Radiohead had ik niet verwacht dat ze zouden vervallen tot mundane politieke boodschappen, en ik hoop niet dat dat de kant is waar ze naartoe gaan..

Overigens vond ik - in tegenstelling tot veel Radiohead fans - Amnesiac beter dan Kid A. Amnesiac had Packt Like Sardines, Pyramid Song, You and Whose Army, I Might Be Wrong, Knives out, Spinning Plates en Life in a Glass House, terwijl ik bij Kid A eigenlijk alleen Everything in its Right Place, National Anthem, Idioteque, Morning Bell en Motion Picture Soundtrack echt goed vond.. Het veelgehoorde argument is dat Amnesiac een soort b-side is van Kid A dat tegelijkertijd is opgenomen, maar als de nummers ongeveer gelijktijdig zijn opgenomen, waren de nummers van Amnesiac evenzo vernieuwend als die van Kid A.

Het beste album overall blijft echter toch the Bends denk ik, wat mij betreft gevolgd door Amnesiac, Kid A, OKC, Pablo Honey en HttT, in die volgorde.

Verder vind ik de Brussel 1995 versie van True Love Waits zo ongeveer het mooiste nummer ooit gezongen.

Overigens: de quote uit "Rabbit in your headlights":
"If you're frightened of dying, and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But, if you've made your peace, you'll see that the devils are really angels, freeing you from the Earth" is afkomstig uit de film Jacob's Ladder uit 1990 met Tim Robbins. Qua sfeer erg overeenkomstig met bepaalde Radiohead nummers en op sommige momenten doodeng, kan 'm wel aanraden

[ Bericht 10% gewijzigd door Speth op 02-04-2005 01:18:44 ]
  zondag 3 april 2005 @ 05:15:15 #219
117876 Riverpoet31
Iedere stap is vrede
pi_25947859
Weird......ik ben een grote fan van alternatieve rock en kwaliteitsmuziek die je weinig op de radio hoort.....maar ik vindt Radiohead VRESELIJK.... Creep and High and dry, kon ik nog wel uitstaan, maar OK computer and die KID-A onzin erna, vreselijk OVERGEWAARDE muziek......ik kan vooral die zeikstem van Thom Yorke niet uitstaan
  zondag 3 april 2005 @ 10:35:47 #220
95608 Speth
Rorschach
pi_25949094
quote:
Op zondag 3 april 2005 05:15 schreef Riverpoet31 het volgende:
Weird......ik ben een grote fan van alternatieve rock en kwaliteitsmuziek die je weinig op de radio hoort.....maar ik vindt Radiohead VRESELIJK.... Creep and High and dry, kon ik nog wel uitstaan, maar OK computer and die KID-A onzin erna, vreselijk OVERGEWAARDE muziek......ik kan vooral die zeikstem van Thom Yorke niet uitstaan
Radiohead is een erg abstracte band, het gaat meer om de sfeer die het oproept dan om een concrete boodschap. Als je er naar luistert (met name de latere albums) en gewone muziek verwacht lijkt het nergens op, maar je moet je oren er op trainen. Vaak vind ik een Radiohead nummer pas echt goed na ik het een paar keer gedraaid heb. Ik vergelijk het met een expressionistisch schilderij in muziekvorm.
  zondag 3 april 2005 @ 17:50:41 #221
117876 Riverpoet31
Iedere stap is vrede
pi_25957493
Speth, ik kan me er zeker iets bij voorstellen, ik heb ook een paar van die nummers van Kid-A gehoord, maar voor is het te arty om het 'arty' doen......te pretentieus.....het raakt me niet echt
pi_25969743
quote:
Op zondag 3 april 2005 17:50 schreef Riverpoet31 het volgende:
Speth, ik kan me er zeker iets bij voorstellen, ik heb ook een paar van die nummers van Kid-A gehoord, maar voor is het te arty om het 'arty' doen......te pretentieus.....het raakt me niet echt
Kid A is een beleving..en als je de stem van Yorke niet kan uitstaan..tja.(onbegrijpelijk in mijn beleving..) Ik hoor passie en gevoel zoals ik het zelden beleef. Er is niks "arty" aan die plaat, het is een uitbarsting van gevoel en spanning zoals het zelden op vinyl is gezet.

Bovendien is Kid A mijns inziens 1 ding. Dat in zijn geheel beluisterd zou moeten worden. En dan niet terwijl je even stofzuigt. Liggen en koptelefoon op! Laat deze plaat haar werk maar eens doen..en als je hem toelaat; laat hij je nooit meer los...

En zoals ne wijze reviewer ooit schreef:

"Trying to predict Radiohead’s motives is futile and boring. I’d much prefer to sit back and soak it all up."
underground forever baby
pi_25970088
Radiohead...*kwijl*

en ik las op atease dat ze weer in de studio zitten =D
eindelijk

zo jammer dat ze niet touren in 2004... waarschijnlijk pas weer eind 2005 =(
Why don't you remember my name?
Off with his head, man
Off with his head, man
pi_25981556
quote:
Op maandag 4 april 2005 07:44 schreef Radiokopf het volgende:
zo jammer dat ze niet touren in 2004... waarschijnlijk pas weer eind 2005 =(
dat vind ik al vrij snel hoor!
denk dat het wat later wordt

al hoop ik op een korte fanclub tour. al is die ergens in amerika, ik ben erbij
  maandag 4 april 2005 @ 18:26:56 #225
118299 LewisBinford
Father of Modern Archeology
pi_25982060
quote:
Op maandag 4 april 2005 18:05 schreef Evertje het volgende:

[..]

dat vind ik al vrij snel hoor!
denk dat het wat later wordt

al hoop ik op een korte fanclub tour. al is die ergens in amerika, ik ben erbij
volgend jaar Goffertpark, Nijmegen!?
zou ik een goed idee vinden...
"If I’m trying to say something that I don’t think has been said, there’s no trite way of saying it."
pi_25984292
quote:
Op maandag 4 april 2005 18:05 schreef Evertje het volgende:

[..]

dat vind ik al vrij snel hoor!
denk dat het wat later wordt

al hoop ik op een korte fanclub tour. al is die ergens in amerika, ik ben erbij
Nou kijk.. met wat geluk gaan ze net als met hun Hail To The Thief materiaal eerst ergens een kleine tour houden waar ze wat nummers enz testen.. dit deden ze met Hail To The Thief in Spanje en Portugal.

Als ze dat weer doen kunnen we er heen en meteen nog een weekje vakantie erbij pakken
Why don't you remember my name?
Off with his head, man
Off with his head, man
pi_25984333
quote:
Op maandag 4 april 2005 18:26 schreef LewisBinford het volgende:

[..]

volgend jaar Goffertpark, Nijmegen!?
zou ik een goed idee vinden...
Van mij mogen ze ook hier bij mij in de Effenaar komen
Why don't you remember my name?
Off with his head, man
Off with his head, man
  maandag 4 april 2005 @ 22:18:35 #228
117876 Riverpoet31
Iedere stap is vrede
pi_25987596
Bedankt voor al jullie goede bedoelingen, maar ik laat Radiohead echt links liggen..... muziek moet me intuitief en gevoelsmatig raken en dat doen die laatste platen van hen me gewoon niet

En....vergeet niet...smaken verschillen ;-)
pi_25987948
quote:
Op maandag 4 april 2005 19:58 schreef Radiokopf het volgende:

[..]

Nou kijk.. met wat geluk gaan ze net als met hun Hail To The Thief materiaal eerst ergens een kleine tour houden waar ze wat nummers enz testen.. dit deden ze met Hail To The Thief in Spanje en Portugal.

Als ze dat weer doen kunnen we er heen en meteen nog een weekje vakantie erbij pakken
daar doel ik op
  dinsdag 5 april 2005 @ 13:05:06 #230
69147 Zzyzx
Wie dit leest is gek.
pi_25998257
quote:
Op maandag 4 april 2005 22:18 schreef Riverpoet31 het volgende:
Bedankt voor al jullie goede bedoelingen, maar ik laat Radiohead echt links liggen..... muziek moet me intuitief en gevoelsmatig raken en dat doen die laatste platen van hen me gewoon niet

En....vergeet niet...smaken verschillen ;-)
Ja ach. Smaken verschillen dan wel, sommige mensen hebben gewoon geen smaak.

Maar mooi dat er een nieuw album komt, Zzyzx voorspelt een wat hardere plaat. Radiohead heeft met HTTT toch een wat matige plaat afgeleverd aangezien het probeerde OKC te zijn terwijl het dat niet was met invloeden van Kid A terwijl het dat ook niet was. Wat overbleef was een ingezakte zooi waarin maar een paar nummers echt werkten, en dat waren de nummers die duidelijk aansloten bij de eerdere albums. Enige nummer dat echt goed uit de verf kwam als combo van OKC en Kid A was het felle 2+2=5 en ik verwacht dat Radiohead dus die richting uit zal gaan. Of nou ja, de wens is vader van de gedachte ofzo natuurlijk.
  dinsdag 5 april 2005 @ 15:21:49 #231
118299 LewisBinford
Father of Modern Archeology
pi_25999666
quote:
Op maandag 4 april 2005 19:59 schreef Radiokopf het volgende:

[..]

Van mij mogen ze ook hier bij mij in de Effenaar komen
Kan ik ook wel mee leven
"If I’m trying to say something that I don’t think has been said, there’s no trite way of saying it."
pi_25999887
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 13:05 schreef Zzyzx het volgende:

[..]

Ja ach. Smaken verschillen dan wel, sommige mensen hebben gewoon geen smaak.

Maar mooi dat er een nieuw album komt, Zzyzx voorspelt een wat hardere plaat. Radiohead heeft met HTTT toch een wat matige plaat afgeleverd aangezien het probeerde OKC te zijn terwijl het dat niet was met invloeden van Kid A terwijl het dat ook niet was. Wat overbleef was een ingezakte zooi waarin maar een paar nummers echt werkten, en dat waren de nummers die duidelijk aansloten bij de eerdere albums. Enige nummer dat echt goed uit de verf kwam als combo van OKC en Kid A was het felle 2+2=5 en ik verwacht dat Radiohead dus die richting uit zal gaan. Of nou ja, de wens is vader van de gedachte ofzo natuurlijk.
ach kijk. HTTT is toch eigenlijk een leuke plaat. Het is een mix van al het Radiohead.. wat rustige nummers, wat electronische nummers en ook wat gitaren met leuke gitaarpartijtjes. Een veelzijdige cd is en ik kan er graag naar luisteren. Hoewel ik ook vind dat het OKC en KIDA niet kan overtreffen natuurlijk.
Why don't you remember my name?
Off with his head, man
Off with his head, man
  dinsdag 5 april 2005 @ 16:36:09 #233
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_26001317
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 13:05 schreef Zzyzx het volgende:
Ja ach. Smaken verschillen dan wel, sommige mensen hebben gewoon geen smaak.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  dinsdag 5 april 2005 @ 21:27:30 #234
117876 Riverpoet31
Iedere stap is vrede
pi_26008437
speelt het nu wat harder: Thom Yorke is een lelijke misantroop, die met zijn bandleden probeert te bewijzen dat 'arty' zijn tot diepe, genietbare muziek leidt......

Niet dus......Mr Yorke is een miserabel mannetje dat denkt interessant te zijn door muziek die niemand echt raakt, probeert aandacht te trekken. Mr Yorke probeert Michael Stipes voeten te kussen, maar een band als REM heeft zoveel mooiere, pure, diepe muziek gemaakt, een combinatie van catchieness en onderhuidse magie, Mr Yorke en co kunnen dat nooit bereiken want hij begrijpt het niet.......er is een verschil tussen 'avantgardisch mannetje spelen' en goede muziek......
  dinsdag 5 april 2005 @ 22:01:35 #235
52513 whosvegas
The Trickster
pi_26009349
Ach man, pleur op
Ga iemand anders lastig vallen met je gezeik

Geen enkele andere band komt ook maar in de buurt van Radiohead. In mijn ogen dan, want smaken verschillen. Dus hou maar op met het afzeiken van Radiohead. Je vindt het goed of je vindt het 10x niks.
Are you nuts??
  dinsdag 5 april 2005 @ 22:05:31 #236
69147 Zzyzx
Wie dit leest is gek.
pi_26009448
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 21:27 schreef Riverpoet31 het volgende:
speelt het nu wat harder: Thom Yorke is een lelijke misantroop, die met zijn bandleden probeert te bewijzen dat 'arty' zijn tot diepe, genietbare muziek leidt......

Niet dus......Mr Yorke is een miserabel mannetje dat denkt interessant te zijn door muziek die niemand echt raakt, probeert aandacht te trekken. Mr Yorke probeert Michael Stipes voeten te kussen, maar een band als REM heeft zoveel mooiere, pure, diepe muziek gemaakt, een combinatie van catchieness en onderhuidse magie, Mr Yorke en co kunnen dat nooit bereiken want hij begrijpt het niet.......er is een verschil tussen 'avantgardisch mannetje spelen' en goede muziek......
Ach wat zijn we toch zuur. Dat Radiohead geinspireerd is door REM is evident, maar OK Computer krult em toch prachtig in de kruising hoor, daar doet geen keeper nog wat aan. Dat is muziek die mensen raakt, en ik denk dat de lovende kritiek van velen kan tellen als bewijsvoering. Ik ben het met je eens als je wil stellen dat Radiohead ook wel een aantal keren mislukkelingen heeft voortgebracht, maar dat is met REM toch ook zo. Ikzelf heb bij REM nooit gevoeld wat bijvoorbeeld een plaat als Kid A doet, en dan heb ik het nog niet eens over de combinatie Radiohead + drugs. Er zit een verschil tussen 'avantgardistisch mannetje spelen' en goede muziek, bij Radiohead wordt dat verschil gebruikt ten bate van de trilhaartjes van vele oren door het maken van zulke mooie, pure, diepe muziek, een combinatie van catchiness en onderhuidse magie, die REM nooit zal bereiken omdat ze zijn vastgeroest in oude patronen, waar Radiohead zoekt naar vernieuwing en nieuwe avenues om die magie te bereiken.

En blahblahblah, Radiohead > REM enzo. En Radiohead is technisch beter enzo. En volgens mij ben je live nog nooit bij Radiohead geweest.
  dinsdag 5 april 2005 @ 22:08:27 #237
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_26009532
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 22:05 schreef Zzyzx het volgende:

En blahblahblah, Radiohead > REM enzo. En Radiohead is technisch beter enzo. En volgens mij ben je live nog nooit bij Radiohead geweest.
Volgens mij ben je live nog nooit bij REM geweest

Ik heb overigens niks tegen Radiohead, sterker nog ik heb al hun albums, maar live vind ik de stem van Thom Yorke maar moeilijk te pruimen.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  dinsdag 5 april 2005 @ 23:37:34 #238
69147 Zzyzx
Wie dit leest is gek.
pi_26011997
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 22:08 schreef MuadDib het volgende:

[..]

Volgens mij ben je live nog nooit bij REM geweest

Ik heb overigens niks tegen Radiohead, sterker nog ik heb al hun albums, maar live vind ik de stem van Thom Yorke maar moeilijk te pruimen.
Jawellekes hoor. Ik vond ze ook wel goed, maar het voegt niks toe aan de albums, en dat was bij Radiohead wel zo.

En die stem van Yorke, dat is niet de beste stem nee, maar hij perst er emotie doorheen en dat is goud waard.
pi_26012400
Ah een Radiohead topic Heb ze op Pinkpop 2001 gezien als afsluiter, geweldig! Kan niet wachten tot ze weer in Nederland zijn
Oh, and that's a bad miss!
  woensdag 6 april 2005 @ 00:09:50 #240
95608 Speth
Rorschach
pi_26012731
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 21:27 schreef Riverpoet31 het volgende:
speelt het nu wat harder: Thom Yorke is een lelijke misantroop, die met zijn bandleden probeert te bewijzen dat 'arty' zijn tot diepe, genietbare muziek leidt......

Niet dus......Mr Yorke is een miserabel mannetje dat denkt interessant te zijn door muziek die niemand echt raakt, probeert aandacht te trekken. Mr Yorke probeert Michael Stipes voeten te kussen, maar een band als REM heeft zoveel mooiere, pure, diepe muziek gemaakt, een combinatie van catchieness en onderhuidse magie, Mr Yorke en co kunnen dat nooit bereiken want hij begrijpt het niet.......er is een verschil tussen 'avantgardisch mannetje spelen' en goede muziek......
Maak jij in elk forum van die irritante posts? In POL ook al van dat hersenloze gezeur... puber.
pi_26018286
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 22:08 schreef MuadDib het volgende:

[..]

Volgens mij ben je live nog nooit bij REM geweest

Ik heb overigens niks tegen Radiohead, sterker nog ik heb al hun albums, maar live vind ik de stem van Thom Yorke maar moeilijk te pruimen.
Ik heb ze laatst in het Gelredome gezien en daar zong hij heel erg goed. Maar ja, smaken verschillen natuurlijk . Ik vind zijn stem best mooi.

Over het algemeen vind ik het wel interessant om te zien wat er hier op het forum gebeurd. Er zijn mensen die het geweldig vinden en er zijn mensen die het niet uit kunnen staan. Dat vind ik eigenlijk wel een kenmerk van een goede band.

Nu zou je dat natuurlijk ook van Britney Spears kunnen zeggen, maar daar spelen natuurlijk andere factoren ook nog een rol .
pi_26018728
Vergelijiken met REM gaat helemaal niet....REM heeft inderdaad mooie, pure muziek gemaakt en echt een paar juweeltjes van nummers. Radiohead is gewoon heel anders, vernieuwender, oorspronkelijker, veel meer 'buiten de gebaande paden'. Van een volgend REM-album kan ik me een voorstelling maken van wat ik kan verwachten, bij RH is dat veel minder.
  woensdag 6 april 2005 @ 11:05:50 #243
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_26018807
quote:
Op woensdag 6 april 2005 10:41 schreef Man_in_a_Shed het volgende:

[..]

Ik heb ze laatst in het Gelredome gezien en daar zong hij heel erg goed. Maar ja, smaken verschillen natuurlijk . Ik vind zijn stem best mooi.
Laatst??? 2003 was laatst?
  woensdag 6 april 2005 @ 17:03:52 #244
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_26027625
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 23:37 schreef Zzyzx het volgende:
En die stem van Yorke, dat is niet de beste stem nee, maar hij perst er emotie doorheen en dat is goud waard.
Een stem met emotie, dat is ook voor mij een pre. Maar naar mijn mening gaat dat bij Yorke live vaak ten koste van z'n zang en dat is zonde want ze hebben live heel wat te bieden.
Maar goed, de edele Man_in_a_Shed schreef het al: smaken verschillen. Daar was het me ook een beetje om te doen, want ik kan best begrijpen dat mensen Radiohead niet pruimen, juist door de stem van Thom Yorke. Maar dat schijnen sommige mensen hier met een vermeende Uber-smaak niet te begrijpen
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  woensdag 6 april 2005 @ 17:26:41 #245
69147 Zzyzx
Wie dit leest is gek.
pi_26028128
quote:
Op woensdag 6 april 2005 17:03 schreef MuadDib het volgende:

[..]

Een stem met emotie, dat is ook voor mij een pre. Maar naar mijn mening gaat dat bij Yorke live vaak ten koste van z'n zang en dat is zonde want ze hebben live heel wat te bieden.
Maar goed, de edele Man_in_a_Shed schreef het al: smaken verschillen. Daar was het me ook een beetje om te doen, want ik kan best begrijpen dat mensen Radiohead niet pruimen, juist door de stem van Thom Yorke. Maar dat schijnen sommige mensen hier met een vermeende Uber-smaak niet te begrijpen
Ach zo'n stem is alleen vervelend de eerste 10 keer ofzo dat je een band hoort, daarna ben je er wel aan gewend.
  woensdag 6 april 2005 @ 17:44:37 #246
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_26028552
quote:
Op woensdag 6 april 2005 17:26 schreef Zzyzx het volgende:

[..]

Ach zo'n stem is alleen vervelend de eerste 10 keer ofzo dat je een band hoort, daarna ben je er wel aan gewend.
Aaan sommige wen je wel, aan andere wen je nooit.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  woensdag 6 april 2005 @ 23:42:20 #247
117876 Riverpoet31
Iedere stap is vrede
pi_26036682
Geniet gewoon niet van Radioheads muziek.... mag dat niet?
pi_26036718
quote:
Op woensdag 6 april 2005 23:42 schreef Riverpoet31 het volgende:
Geniet gewoon niet van Radioheads muziek.... mag dat niet?
tuurlijk mag dat.
maar wat doe je in dit topic dan?
見なさい! 日本語!
  woensdag 6 april 2005 @ 23:46:55 #249
117876 Riverpoet31
Iedere stap is vrede
pi_26036760
Omdat ik vindt dat Radiohead zwaar overgewaardeerd is....lol
  woensdag 6 april 2005 @ 23:48:51 #250
69147 Zzyzx
Wie dit leest is gek.
pi_26036802
quote:
Op woensdag 6 april 2005 23:46 schreef Riverpoet31 het volgende:
Omdat ik vindt dat Radiohead zwaar overgewaardeerd is....lol
Optiefen....lol
pi_26036825
hehehe is ook wel een beetje zo, alleen wordt dat alleen hier niet zo gewaardeerd wat zeg ik nu? heiligschennis!
見なさい! 日本語!
  donderdag 7 april 2005 @ 00:03:03 #252
117876 Riverpoet31
Iedere stap is vrede
pi_26037063
zendingsdrang misschien? lol......luister naar REM, Tim Christensen, Matthew Sweet, Ken Stringfellow, One hundred reasons of meer traditionele artiesten als the Jayhawks, Lucinda Williams en Lyle Lovett....en je hoort muziek die gewoon veel beter is dan Radiohead

Arrogant? ja, maar.....so what ;-)
pi_26037127
vond trouwens het laatste album van REM wel erg tegenvallen, en waarom stond "happy shiny people" niet op de best of cd verdomme!
見なさい! 日本語!
  donderdag 7 april 2005 @ 00:11:57 #254
95608 Speth
Rorschach
pi_26037247
quote:
en je hoort muziek die gewoon veel beter is dan Radiohead
Nee hoor.
quote:
Arrogant? ja, maar.....so what ;-)
Dat je jezelf een dergelijke merit toeschrijft zegt genoeg... LOL!!!!!
pi_26039183
quote:
Op donderdag 7 april 2005 00:03 schreef Riverpoet31 het volgende:
Arrogant? ja, maar.....so what ;-)
Wat fijn dat je het allemaal beter weet en wat artiesten opnoemt die niet in de buurt komen van deze band. Wordt het niet eens dat tijd dat je nog wat andere standaard muziekbandjes gaat zoeken? Inplaats van eens de diepte in te gaan?


underground forever baby
  donderdag 7 april 2005 @ 10:11:21 #256
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_26041748
quote:
Op donderdag 7 april 2005 02:30 schreef Laton het volgende:

[..]

Wat fijn dat je het allemaal beter weet en wat artiesten opnoemt die niet in de buurt komen van deze band. Wordt het niet eens dat tijd dat je nog wat andere standaard muziekbandjes gaat zoeken? Inplaats van eens de diepte in te gaan?


De bands die hij noemt zijn wel oke, alleen is zijn redenatie onjuist als hij zegt dat die bands beter zijn, anders, dat wel!
  donderdag 7 april 2005 @ 10:11:57 #257
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_26041763
quote:
Op donderdag 7 april 2005 00:06 schreef remondepemon het volgende:
vond trouwens het laatste album van REM wel erg tegenvallen, en waarom stond "happy shiny people" niet op de best of cd verdomme!
Dat is omdat ze zelf een hekel hebben gekregen aan het nummer.....
pi_26042744
Het heeft helemaal geen zin om over die is beter dan die te lullen. Als je Radiohead echt mooi vind dan vind je vrijwel alle andere muziek minder mooi, gewoon omdat je er geweest bent, omdat je vind dat je een stap verder bent. Anderen vinden sommige liedjes van Radiohead wel leuk, maar liedjes Coldplay of Doves of weet ik veel wat toch iets leuker. Die mensen zijn gewoon niet daar waar Radiohead met zijn publiek naar toe wil. Jammer dan...
Ik denk bij mezelf: "Je weet niet wat je mist, Radiohead, en zeker de latere platen, is een totaal beleving." Maar ja, dat ben ik...
  donderdag 7 april 2005 @ 11:07:01 #259
52513 whosvegas
The Trickster
pi_26042974
quote:
Op donderdag 7 april 2005 10:56 schreef Puur het volgende:
Het heeft helemaal geen zin om over die is beter dan die te lullen. Als je Radiohead echt mooi vind dan vind je vrijwel alle andere muziek minder mooi, gewoon omdat je er geweest bent, omdat je vind dat je een stap verder bent. Anderen vinden sommige liedjes van Radiohead wel leuk, maar liedjes Coldplay of Doves of weet ik veel wat toch iets leuker. Die mensen zijn gewoon niet daar waar Radiohead met zijn publiek naar toe wil. Jammer dan...
Ik denk bij mezelf: "Je weet niet wat je mist, Radiohead, en zeker de latere platen, is een totaal beleving." Maar ja, dat ben ik...
Hier kan ik me volledig bij aansluiten
Are you nuts??
pi_26043185
Arme mensen, waar maken jullie je in hemelsnaam druk om? Deze discussie kun je voor ongeveer elke willekeurige band eindeloos houden en uiteindelijk schiet je er niks mee op. De muziek word er niet anders voor. Als je het niks vind, dan is je dat goed recht maar kom ons er dan niet mee lastig vallen en voor mensen die het geweldig vinden; die moeten er maar gewoon mee leren leven dat niet iedereen die mening deelt .
pi_26043903
quote:
Op donderdag 7 april 2005 11:16 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Arme mensen, waar maken jullie je in hemelsnaam druk om? Deze discussie kun je voor ongeveer elke willekeurige band eindeloos houden en uiteindelijk schiet je er niks mee op. De muziek word er niet anders voor. Als je het niks vind, dan is je dat goed recht maar kom ons er dan niet mee lastig vallen en voor mensen die het geweldig vinden; die moeten er maar gewoon mee leren leven dat niet iedereen die mening deelt .
Je hebt helemaal gelijk, Manshed Iemand die alleen maar op Radiohead (of vul elke willekeurige band in) wil kotsen hoeft zich niet in een fantopic te vertonen. Maar jezelf op een voetstuk plaatsen omdat je de Het Goddelijke Radiohead (ook hier kunnen andere bands worden ingevuld ) zo goed vindt, vind ik het andere uiterste. Een beetje kritiek mag toch wel?
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  donderdag 7 april 2005 @ 15:23:17 #262
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_26049250
quote:
Op donderdag 7 april 2005 11:45 schreef MuadDib het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk, Manshed Iemand die alleen maar op Radiohead (of vul elke willekeurige band in) wil kotsen hoeft zich niet in een fantopic te vertonen. Maar jezelf op een voetstuk plaatsen omdat je de Het Goddelijke Radiohead (ook hier kunnen andere bands worden ingevuld ) zo goed vindt, vind ik het andere uiterste. Een beetje kritiek mag toch wel?
Kritiek mag altijd, mits gefundeerd. Echt niet alles wat Radiohead maakt is goed, gelukkig maar, zou ik bijna willen zeggen! Dat ze anders zijn dan doorsnee (wat ook een relatief begrip is trouwens) lijkt mij wel.....
  donderdag 7 april 2005 @ 20:09:20 #263
117876 Riverpoet31
Iedere stap is vrede
pi_26055491
Ik wil graag weer shiney and happy zijn, verlost zijn kortzichtige, rechtse 'zuigers', niet die zeikstem van Thom Yorke willen aanhoren, mezelf geen depressie willen aanpraten door een misantroop met een ingevallen oog en middelmatige, overgewaarde muziek, gewoon genieten van artiesten die mijn ziel raken, in plaats van een paar opgeschoten engelse jongetjes die misschien de huidige verwarring goed weten te verwoorden...maar, wie is er nu verward? ik kijk al weer drie stappen verder en geniet van goede muziek!

Is dat teveel gevraag? ;-)
  donderdag 7 april 2005 @ 20:10:34 #264
117876 Riverpoet31
Iedere stap is vrede
pi_26055513
+ d
  donderdag 7 april 2005 @ 20:12:31 #265
117876 Riverpoet31
Iedere stap is vrede
pi_26055552
By the way, ik luister nu naar Anthology van Sly and the Family Stone......en Mr. Yorke en zijn medebleekneusjes kunnen alleen maar dromen ooit die kwaliteit te bereiken ;-)
pi_26055861
quote:
Op donderdag 7 april 2005 20:12 schreef Riverpoet31 het volgende:
By the way, ik luister nu naar Anthology van Sly and the Family Stone......en Mr. Yorke en zijn medebleekneusjes kunnen alleen maar dromen ooit die kwaliteit te bereiken ;-)
Jaja tyf nou maar gewoon op he. Het is wel duidelijk wat je vindt. Fijn dat je zo openstaat voor nieuwe belevingen he..beetje op je pik getrapt zeker.

underground forever baby
  donderdag 7 april 2005 @ 20:30:59 #267
95608 Speth
Rorschach
pi_26055971
quote:
Op donderdag 7 april 2005 20:09 schreef Riverpoet31 het volgende:
Ik wil graag weer shiney and happy zijn, verlost zijn kortzichtige, rechtse 'zuigers', niet die zeikstem van Thom Yorke willen aanhoren, mezelf geen depressie willen aanpraten door een misantroop met een ingevallen oog en middelmatige, overgewaarde muziek, gewoon genieten van artiesten die mijn ziel raken, in plaats van een paar opgeschoten engelse jongetjes die misschien de huidige verwarring goed weten te verwoorden...maar, wie is er nu verward? ik kijk al weer drie stappen verder en geniet van goede muziek!

Is dat teveel gevraag? ;-)
Nee hoor, ga jij maar naar je nerdmuziek luisteren.
  donderdag 7 april 2005 @ 21:17:51 #268
117876 Riverpoet31
Iedere stap is vrede
pi_26057044
nerdmuziek? denkt gelijk aan radiohead.....wereldvreemde bleekneusjes ;-)
pi_26057177
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_26057201
Aaargh.. verwijder deze topicvervuiling!
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_26057348
quote:
Op donderdag 7 april 2005 21:23 schreef spacemangraig het volgende:
Aaargh.. verwijder deze topicvervuiling!
nou zeg, een beetje luchtigheid om de verhitte gemoederen weer wat af te koelen
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  donderdag 7 april 2005 @ 21:32:55 #272
95608 Speth
Rorschach
pi_26057438
quote:
Op donderdag 7 april 2005 21:17 schreef Riverpoet31 het volgende:
nerdmuziek? denkt gelijk aan radiohead.....wereldvreemde bleekneusjes ;-)
Beter dan luisteren naar obscure knorrenmuziek en vervolgens denken "hip" te zijn.

Ga terug naar de jaren 80 man, toen was jij nog jong.
pi_26057590
quote:
Op donderdag 7 april 2005 21:32 schreef Speth het volgende:
Ga terug naar de jaren 80 man, toen was jij nog jong.
Wat is er mis met de jaren '80?
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_26057671
quote:
Op donderdag 7 april 2005 10:11 schreef peaceman het volgende:
Dat is omdat ze zelf een hekel hebben gekregen aan het nummer.....
En terecht
  donderdag 7 april 2005 @ 21:47:11 #275
95608 Speth
Rorschach
pi_26057793
quote:
Op donderdag 7 april 2005 21:38 schreef MuadDib het volgende:

[..]

Wat is er mis met de jaren '80?
Niets, integendeel. Waar iets mis mee is zijn toenmalige pubers met een midlife crisis.
  donderdag 7 april 2005 @ 21:50:32 #276
117876 Riverpoet31
Iedere stap is vrede
pi_26057902
Obscure knorrenmuziek? jaren 80?

Sommige van de muzikanten die ik noemde zijn al actief sinds eind jaren '70, anderen sinds eind jaren' 90....

Dus je weet blijkbaar niets over de artiesten die ik genoemd heb.

En wat obscuur betreft: de meeste zijn niet zo bekend, maar maken gewoon eerlijke, goede muziek die mij raakt....simpel

Vele malen meer dan radiohead....but hey, tastes differ
pi_26058073
Je kunt ook gewoon oud zijn en Radiohead toch erg goed vinden hoor. Ik ben het levende bewijs.
  donderdag 7 april 2005 @ 21:57:17 #278
95608 Speth
Rorschach
pi_26058089
quote:
Sommige van de muzikanten die ik noemde zijn al actief sinds eind jaren '70, anderen sinds eind jaren' 90....
"jaren 80" sloeg op jou, aangezien je van 1973 bent en dus in de jaren 80 nog jong was.
quote:
Vele malen meer dan radiohead....but hey, tastes differ
Precies, dus wat doe je in een Radiohead topic behalve de irritante autist uithangen?
pi_26058144
quote:
Op donderdag 7 april 2005 21:56 schreef thaleia het volgende:
Je kunt ook gewoon oud zijn en Radiohead toch erg goed vinden hoor. Ik ben het levende bewijs.
Nog meer levend bewijs
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  donderdag 7 april 2005 @ 23:24:06 #280
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_26060607
quote:
Op donderdag 7 april 2005 21:50 schreef Riverpoet31 het volgende:
Obscure knorrenmuziek? jaren 80?

Sommige van de muzikanten die ik noemde zijn al actief sinds eind jaren '70, anderen sinds eind jaren' 90....

Dus je weet blijkbaar niets over de artiesten die ik genoemd heb.

En wat obscuur betreft: de meeste zijn niet zo bekend, maar maken gewoon eerlijke, goede muziek die mij raakt....simpel

Vele malen meer dan radiohead....but hey, tastes differ
Je noemt bands die ik ook ken en die mag jij beter vinden, maar dat geeft je nog niet het recht om Radiohead ongefundeerd af te branden... Dat je een andere mening hebt ala, dat je zijn stem niet mooi vindt prima, maar afbranden is zo zinloos... zeker als je nog niet 1 goed argument hebt gegeven. Geen enkel feit bewijst jou gelijk, behalve dat het jou mening is, niks meer.

[ Bericht 1% gewijzigd door peaceman op 08-04-2005 12:28:45 ]
  donderdag 7 april 2005 @ 23:26:53 #281
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_26060688
quote:
Op donderdag 7 april 2005 20:09 schreef Riverpoet31 het volgende:
Ik wil graag weer shiney and happy zijn, verlost zijn kortzichtige, rechtse 'zuigers', niet die zeikstem van Thom Yorke willen aanhoren, mezelf geen depressie willen aanpraten door een misantroop met een ingevallen oog en middelmatige, overgewaarde muziek, gewoon genieten van artiesten die mijn ziel raken, in plaats van een paar opgeschoten engelse jongetjes die misschien de huidige verwarring goed weten te verwoorden...maar, wie is er nu verward? ik kijk al weer drie stappen verder en geniet van goede muziek!

Is dat teveel gevraag? ;-)
Aha ik lees een waardeoordeel op iemands uiterlijk? Spotten met een handicap dat is stoer he? Word je daar shiney and happy van?
Enneh: verplicht iemand je om naar Radiohead te luisteren? Nee dus, dus zeur niet zo!
  vrijdag 8 april 2005 @ 09:24:42 #282
52513 whosvegas
The Trickster
pi_26065620
Oke discussie gesloten.

Verder met zaken waar het in dit topic over zou moeten gaan: Radiohead
Wat zijn de laatste berichten over het nieuwe album?
Are you nuts??
  vrijdag 8 april 2005 @ 09:42:14 #283
95608 Speth
Rorschach
pi_26065953
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 09:24 schreef whosvegas het volgende:
Oke discussie gesloten.

Verder met zaken waar het in dit topic over zou moeten gaan: Radiohead
Wat zijn de laatste berichten over het nieuwe album?
Niets, aangezien ze volgens greenplastic nu 4 weken in de studio staan zal het nog wel een aantal maanden duren voor het album uit is.
  vrijdag 8 april 2005 @ 11:08:31 #284
52513 whosvegas
The Trickster
pi_26067708
Greenplasic hou ik ook in de gaten voor het laatste Radiohead nieuws.

Ik ben wel zeer benieuwd naar het nieuwe matriaal. Ik zou totaal niet weten wat ik zou kunnen verwachten.
Ik hoop dat ze na de release weer naar Nederland komen. Wel weer zin in, een Radiohead concert.
Are you nuts??
  vrijdag 8 april 2005 @ 12:27:45 #285
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_26069612
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 11:08 schreef whosvegas het volgende:
Greenplasic hou ik ook in de gaten voor het laatste Radiohead nieuws.

Ik ben wel zeer benieuwd naar het nieuwe matriaal. Ik zou totaal niet weten wat ik zou kunnen verwachten.
Ik hoop dat ze na de release weer naar Nederland komen. Wel weer zin in, een Radiohead concert.
Zeker weten! Liefst in de kleine zaaltjes...
Weet iemand hier trouwens hoe je aan een adres van de fanclub komt? Ik neem tenminste aan dat die er wel is... Op hun eigen site heb ik er niks over kunnen vinden...
pi_26069866
Volgens mij is er helemaal geen fanclub. Je moet 'fanclubtour' meer figuurlijk zien denk ik.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
  vrijdag 8 april 2005 @ 12:55:50 #287
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_26070310
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 12:37 schreef spacemangraig het volgende:
Volgens mij is er helemaal geen fanclub. Je moet 'fanclubtour' meer figuurlijk zien denk ik.
Op zich is dat jammer, want bij een 'fanclub-tour' zijn er altijd van de figuren die dan ineens er heen gaan, waardoor echte fans niet naar binnen kunnen...
pi_26072611
Tja als jij liever tussen de groupies van een eventuele fanclub staat
Gewoon zorgen dat je er snel bij bent.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_26075768
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 14:37 schreef spacemangraig het volgende:
groupies
Wat is er mis met tussen groupies staan .
pi_26075813
* VixenFromHell is ook zeer benieuwd naar het nieuwe album

en hopelijk dan weer een concert
heb ze pas 1 keer live gezien helaas..
vond het wel heel erg mooi

maar goed..
wat vinden jullie eigenlijk van de High And Dry cover van Jamie Cullum?
loopt ook al een topic over in klaagbaak...

ik vind het niks
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_26075909
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 16:56 schreef Man_in_a_Shed het volgende:

[..]

Wat is er mis met tussen groupies staan .
Het gegil in je oren bijvoorbeeld.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_26075956
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 16:58 schreef VixenFromHell het volgende:
* VixenFromHell is ook zeer benieuwd naar het nieuwe album

wat vinden jullie eigenlijk van de High And Dry cover van Jamie Cullum?
Afschuwelijk! Ik zag hem gister toevallig op MTV. Ik had al een hekel aan die gozer, en dat is nu alleen nog maar erger geworden. Die semi-improvisatie die uithalen *ril*
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_26076873
De vroegere Nederlands/Belgische fanclub heette The Panic Button, maar die bestaat niet meer, verder gaat alle "exclusieve" kaartverkoop via radiohead.com, en voor de rest zijn er geen andere exclusiviteiten enzo. Ik hoop ook echt op een soort theater-tour van radiohead (aka: dat ze de kleine poptempeltjes aandoen ipv zooi als HMH en de Ahoy).
(:
  zaterdag 9 april 2005 @ 01:55:37 #294
9030 Mr.Black
sucks to be me
pi_26089510
HMH zou opzich nieteens zo erg zijn. Zolang het maar niet weer in de Gelredome is.
Don't love if you want to die in peace.
pi_26106797
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 17:04 schreef spacemangraig het volgende:

Afschuwelijk! Ik zag hem gister toevallig op MTV. Ik had al een hekel aan die gozer, en dat is nu alleen nog maar erger geworden. Die semi-improvisatie die uithalen *ril*
Cullum haalt het niet bij artiesten als Thom Yorke en Jeff Buckley. Ik voel de bezieling niet. Als Jeff Buckley zingt "I love you.. but I'm afraid to love you", dan kun je me oprapen. Bij Cullum voel ik me ongemakkelijk en vraag ik me af waar de oprechtheid is.

Ohja, de cover vind ik dus gruwelijk.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 9 april 2005 @ 20:58:43 #296
95608 Speth
Rorschach
pi_26106978
Overigens ben ik niet zo'n concertganger en heb ik nog nooit een Radiohead concert (of wat voor niet-klassiek concert dan ook) bijgewoond. Wat moet ik me erbij voorstellen qua sfeer en kwaliteit van de muziek? Hoe lang duurt zoiets normaal gesproken? Misschien toch maar een keer proberen.
pi_26110483
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 20:58 schreef Speth het volgende:
Overigens ben ik niet zo'n concertganger en heb ik nog nooit een Radiohead concert (of wat voor niet-klassiek concert dan ook) bijgewoond. Wat moet ik me erbij voorstellen qua sfeer en kwaliteit van de muziek? Hoe lang duurt zoiets normaal gesproken? Misschien toch maar een keer proberen.
euhmmm
t gaat zo:
je wacht uren uren uren voor de ingang als je een plekje redelijk vooraan wilt,
als je gewoon ergens mid/achteraan wil (waar de muziek eigenlijk beter klinkt) staan, kom je gewoon een halfuurtje vantevoren aan...je laat je kaartje afscheuren bij de ingang, en gaat ergens in de zaal een mooi plekje zoeken (waar je soms kan blijven staan, maar soms ook meters meegesleept kan worden als je in een druk gebied staat)

DAN!...begint het grote wachten...je hoort wat oude jazz muziek, je praat es met wat mensen om je heen, dan gaan de lichten uit, begint een intromuziekje en komt de band op! (En als ze een voorprogramma hebben, dan komt dat eerst nog natuurlijk..zo'n voorprogramma duurt meestal 45 mins dacht ik)

Dan komt radiohead dus spelen, met wat gave lichteffecten bij de muziek natuurlijk..thom die een paar rare dansjes doet her en der...beetje interacteert met het publiek vooraan als t meezit...
Dan na zo'n 1,5 uur stoppen ze, dan applaudiseert iedereen keihard, en komen ze terug voor 4/5 nummers...dan gaan ze weer weg, en dan komen ze SOMS nog terug voor 2 liedjes als er nog tijd is...en anders zijn ze pleitos Al met al spelen ze meestal rond de 20 nummers dacht ik.

En dan ga je weer naar huis, met een mooie oorsuis erbij voor een dag of 3


*verkapte -heeft ze al een keer of 15 gezien- pimp-post*
(:
pi_26129600
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 22:44 schreef nein het volgende:
concertverslag
Je vergat te zeggen dat het een magie en schoonheid biedt zoals je het zelden meemaakt.
underground forever baby
pi_26130695
Ik heb ze pas één keer gezien, Werchter 2003, maar dat was wel de avond van m'n leven
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_26130761
quote:
Op zondag 10 april 2005 20:18 schreef spacemangraig het volgende:
Ik heb ze pas één keer gezien, Werchter 2003, maar dat was wel de avond van m'n leven
Die avond na het concert smste ik aan mijn zusje dat ik nu rustig kon sterven. Ik heb soms zo'n beschamend gevoel voor drama
pi_26130854
Ik heb ze nu twee keer gezien, tijdens Pinkpop 2001 en in het Gelredome, echt iets om nooit meer te vergeten.

Tijdens het optreden op Pinkpop kon ik een traantje niet bedwingen tijdens Paranoid Android.

Soms ben ik best een sentimentele lul
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')