abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17912867
Ik ben bezig met een onderzoek naar de motivatie van gelovigen (mogen ook ongelovigen zijn) en naar de 'grote voorbeelden' van mensen en de motivatie waarom ze in hun voorbeeld geloven.

De vragen:

1. Welk geloof heb je?
2. Waarom geloof je?
3. Wat betekent het geloof voor je in het dagelijks leven?
4. Wie heeft u / jou op dit spoor gezet?

5. Wie is voor jou een groot voorbeeld? Beschrijf die persoon en waarom en waarin was deze persoon jouw grote voorbeeld?

Alvast bedankt
pi_17913109
-> WFL?
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_17913150
1. ik geloof in mezelf
2. ego
3. het IS mijn dagelijkse leven
4. ik
5. ben ikzelf
Religion : Mankind's worst invention !
pi_17913227
1. Welk geloof heb je? geen
2. Waarom geloof je? geloof niet in goden
3. Wat betekent het geloof voor je in het dagelijks leven? helemaal niks
4. Wie heeft u / jou op dit spoor gezet? mn ouders / ik zelf

5. Wie is voor jou een groot voorbeeld? Beschrijf die persoon en waarom en waarin was deze persoon jouw grote voorbeeld?
robbie williams, goed zingen, muzikaal etc
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_17914689
1. Welk geloof heb je?
Christen

2. Waarom geloof je?
Vreemde / lastige vraag. Ik geloof in God, omdat ik denk (ervan overtuigd ben) dat Hij bestaat.
Dit om vele redenen. Om maar even een aantal voor de hand liggende redenen te geven:
- Dit alles (de gehele wereld, het leven, enz) kan naar mijns inziens niet zomaar ontstaan zijn.
- Ik zie dagelijks nog vele wonderen gebeuren (hoe klein ook).
- Ik voel zijn nabijheid regelmatig en voel mij daar erg gelukkig om.
- enz....

Ik doe momenteel erg weinig aan het geloof moet ik bekennen. Ik ben wel van plan om binnenkort weer regelmatig naar de kerk te gaan. Verder betekend het natuurlijk wel om te proberen zoveel mogelijk een te leven volgens de Bijbel. Het Christendom is denk ik wel bekend genoeg voor de meeste mensen om te begrijpen wat dat ongeveer inhoud. Kort samengevat betekend het gewoon dat je een goed mens probeert te zijn (om God te eren en je medemens te respecteren).

Ik ben Christelijk opgevoed, maar heb dit niet stompzinnig overgenomen. Ik heb hier wel degelijk veel over nagedacht en ben tot de conclusie gekomen dat God bestaat en dat ik Hem wil aanbidden.
pi_17965909
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 15:40 schreef Sinedia het volgende:
1. Welk geloof heb je?
Christen

2. Waarom geloof je?
Vreemde / lastige vraag. Ik geloof in God, omdat ik denk (ervan overtuigd ben) dat Hij bestaat.
Dit om vele redenen. Om maar even een aantal voor de hand liggende redenen te geven:
- Dit alles (de gehele wereld, het leven, enz) kan naar mijns inziens niet zomaar ontstaan zijn.
- enz....

Ik doe momenteel erg weinig aan het geloof moet ik bekennen. Ik ben wel van plan om binnenkort weer regelmatig naar de kerk te gaan. Verder betekend het natuurlijk wel om te proberen zoveel mogelijk een te leven volgens de Bijbel. Het Christendom is denk ik wel bekend genoeg voor de meeste mensen om te begrijpen wat dat ongeveer inhoud. Kort samengevat betekend het gewoon dat je een goed mens probeert te zijn (om God te eren en je medemens te respecteren).

Ik ben Christelijk opgevoed, maar heb dit niet stompzinnig overgenomen. Ik heb hier wel degelijk veel over nagedacht en ben tot de conclusie gekomen dat God bestaat en dat ik Hem wil aanbidden.
Bedankt
  donderdag 25 maart 2004 @ 19:11:52 #7
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_17966048
. Welk geloof heb je? Atheist
2. Waarom geloof je? Geloof niet in het bestaan van een hoger wezen.
3. Wat betekent het geloof voor je in het dagelijks leven? Niet veel. Vind wel dat je uit geloof goede normen en waarden te halen zijn, maar daar heb ik geen geloof voor nodig.
4. Wie heeft u / jou op dit spoor gezet? Ik zelf en dat mijn ouders ook niet geloven heeft natuurlijk ook wel mee gewerkt.

5. Wie is voor jou een groot voorbeeld? Beschrijf die persoon en waarom en waarin was deze persoon jouw grote voorbeeld? Mijn vader.
pi_17966514
1. Welk geloof heb je?
Ik ben Christen. Rooms Katholiek.

2. Waarom geloof je?
Omdat als je nergens in gelooft je leven aardig leeg zou zijn. Er schuild ook een gevaar in, namelijk als je blind word gemaakt door idiote leiders voor de waarheid.

Vrijwel niets Als ICT'er heb je de hulp van god niet nodig. Eerder die van je eigen hersenen.

Niemand. Behalve dat ik geleerd heb voor mezelf te denken en het besluitvormingsproces niet uit te besteden.

Ook niemand. Ik hou niet van kudde-gedrag.

gefeliciteerd met je eerste serieuze topic
  donderdag 25 maart 2004 @ 19:37:23 #9
78604 Dragon-fly
dit meen je niet...
pi_17966656
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 15:40 schreef Sinedia het volgende:
1. Welk geloof heb je?
Christen

2. Waarom geloof je?
- enz....

jah thx
pi_17966881
1. Welk geloof heb je?
Rooms Katholiek
2. Waarom geloof je?
ik geloof niet
het geloof heeft geen betekenis voor mij
zelf achter gekomen
heb niet direct een voorbeeld
The house that produces the most spice will control dune.
There are no set territories and no rules of engagement.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')