bron: GvAquote:Canada maakt komende weken minstens 350.000 robben af
Ondanks internationaal protest van dierenbeschermingsorganisaties begint men dinsdag voor de noord-oostelijke kust van Canada opnieuw met de jaarlijkse robbenjacht. Het gaat om de grootste slachting onder zeezoogdieren ter wereld: meer dan 350.000 robben zullen gedood worden om hun pels.
Het International Fund for Animal Welfare (IFAW), Greenpeace en andere milieuorganisaties spreken over een "zinloze massamoord". Ze klagen aan dat vooral heel jonge dieren op soms gruwelijke gedood worden en roepen de Europese en Aziatische regeringen dan ook op de import van robbenvellen te verbieden.
De Canadese regering had de commerciële robbenjacht in 1987 verboden, maar in 1995 onder voorwaarden opnieuw toegelaten. Voor 2003 tot 2005 werd een recordslachtquorum voor in totaal 1 miljoen dieren afgeleverd. Volgens het Canadese visserijministerie is dit te verantwoorden door de sterke toename van het aantal robben waardoor ook het kabeljauwbestand gedecimeerd is.
De belangrijkste afnemers van het Canadese robbenvel zijn Noorwegen, Denemarken en China.
Die zijn ook een heel stuk minder knuffelbaar.quote:Op maandag 22 maart 2004 20:48 schreef El_Dorko_Grande het volgende:
Er gaan er hier in Nederland elke week een half miljoen kippen, varkens en koeien aan. Hoor je nooit iemand over.....
kleine nuance. voedsel en luxe.quote:Op maandag 22 maart 2004 20:48 schreef El_Dorko_Grande het volgende:
Er gaan er hier in Nederland elke week een half miljoen kippen, varkens en koeien aan. Hoor je nooit iemand over.....
Vlees als voedsel, zeker in de mate waarop wij het nu eten, is ook niets anders dan luxe...quote:Op maandag 22 maart 2004 20:50 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
kleine nuance. voedsel en luxe.
En als we dan het zeehondjes vlees zouden gebruiken om onze mega veestapel te voeren.quote:Op maandag 22 maart 2004 20:50 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
Je bent de tweede al...quote:Op maandag 22 maart 2004 21:07 schreef DarkElf het volgende:Verschrikkelijk, echt walgelijk dat ik tot het ras behoor die dit doet...
Die gebruiken we om te overleven. Daar zit het verschil in.quote:Op maandag 22 maart 2004 20:48 schreef El_Dorko_Grande het volgende:
Ja, zonder dat vlees gaan we allemaal dood en die bontjassen hebben we dan natuurlijk nodig tegen de kou.quote:Op maandag 22 maart 2004 21:11 schreef Disorder het volgende:
[..]
Die gebruiken we om te overleven. Daar zit het verschil in.
Ik heb snijtanden. Jij ook? Mensen zijn omnivoren. Er is niets mis met het eten van vlees.quote:Op maandag 22 maart 2004 21:12 schreef belsen het volgende:
[..]
Ja, zonder dat vlees gaan we allemaal dood en die bontjassen hebben we dan natuurlijk nodig tegen de kou.
Luister eens El_Dorko, (lol el dorkoquote:Op maandag 22 maart 2004 20:48 schreef El_Dorko_Grande het volgende:
quote:Op maandag 22 maart 2004 20:49 schreef belsen het volgende:
Die zijn ook een heel stuk minder knuffelbaar.
het gaat natuurlijk ook om het doel en de manier waarop.
Baby Seals zijn zacht en fluffy, die mag je niet neerknuppelen.quote:Op maandag 22 maart 2004 20:50 schreef zoalshetis het volgende:
En hoe komt het dat ze de zee leeg vreten?quote:Op maandag 22 maart 2004 22:05 schreef Tikorev het volgende:
Die slachting is juist nodig omdat diezelfde klagende dierenorganisaties er met allerlei acties zelf voor gezorgd hebben dat mensen niet meer op die dieren mochten jagen waardoor het eeuwenoude evenwicht tussen mens zeehond en vis ernstig is verstoord waardoor de zeehondenpopulatie is geëxplodeerd. Nu vreten die zeehonden de complete zee leeg.![]()
Zeehonden vangen hun eigen vis hoorquote:Op maandag 22 maart 2004 22:14 schreef Georges het volgende:
[..]
En hoe komt het dat ze de zee leeg vreten?
Doen ze echt niet zelf hoor.
Precies. Al die milieuorganisaties hebben een eeuwenoud evenwicht tussen mens, zeehond en vis vernaggeld door de mens uit dat evenwicht te halen. Al eeuwenlang werd daar gejaagd op zeehonden waardoor er een natuurlijk evenwicht was ontstaan.quote:Hoe komt het dat er zo veel zeehonden zijn? Omdat de mensen het natuurlijk evenwicht vernaggelt daar.
Vissen doen ze zelf ja, leegvreten niet.quote:Op maandag 22 maart 2004 22:18 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Zeehonden vangen hun eigen vis hoor
[..]
Precies. Al die milieuorganisaties hebben een eeuwenoud evenwicht tussen mens, zeehond en vis vernaggeld door de mens uit dat evenwicht te halen. Al eeuwenlang werd daar gejaagd op zeehonden waardoor er een natuurlijk evenwicht was ontstaan.
Nee, die was serieus bedoeld. De mens is ook een onderdeel van de natuur.quote:Op maandag 22 maart 2004 22:24 schreef Georges het volgende:
[..]
-edit- die andere opmerking van je was sarcasme waarschijnlijk.
Natuurlijk evenwicht zegt je weinig blijkbaar.
quote:Op maandag 22 maart 2004 22:18 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Zeehonden vangen hun eigen vis hoor
[..]
Precies. Al die milieuorganisaties hebben een eeuwenoud evenwicht tussen mens, zeehond en vis vernaggeld door de mens uit dat evenwicht te halen. Al eeuwenlang werd daar gejaagd op zeehonden waardoor er een natuurlijk evenwicht was ontstaan.
Vroeger werd er inderdaad op die dieren gejaagd voor de consumptie. Alleen mocht dat plotseling na honderden jaren niet meer van de milieuorganisatie. Daardoor viel de mens als natuurlijke vijand weg en nam de zeehondenpolulatie explosief toe. Die zeehonden vreten daardoor de zee daar leeg en daardoor moet er nu ingegrepen worden.quote:Op maandag 22 maart 2004 22:39 schreef DaBuzzzzz het volgende:
[..]
Er is wel degelijk een verschil tussen dit en dieren voor consumptie,
Wie zegt dat ze gaan hakkenquote:Op maandag 22 maart 2004 23:46 schreef xstatic1975 het volgende:
en ga niet lomp in lopen hakken op die beesten, wat een klootzakken zeg
Onderaan deze pagina: http://home.planet.nl/~remanie/newszeehond.htm kun je een filmpje bekijken.quote:Op maandag 22 maart 2004 23:48 schreef Tikorev het volgende:
Wie zegt dat ze gaan hakken
giro 3799 als je denkt dat dat helpt (daar begint het filmpje mee..)quote:Op dinsdag 23 maart 2004 02:02 schreef Cosma-Shiva het volgende:
[..]
Onderaan deze pagina: http://home.planet.nl/~remanie/newszeehond.htm kun je een filmpje bekijken.
Ik heb het zelf niet bekeken maar iets zegt me dat het hakken hierop te zien is.
Ik denk niet dat dat helpt, er is een accoord gegeven om er tot 2005 een miljoen af te slachten en ik denk niet dat iemand ze kan weerhouden.quote:Op dinsdag 23 maart 2004 02:05 schreef Loedertje het volgende:
giro 3799 als je denkt dat dat helpt (daar begint het filmpje mee..)
quote:Slachtkuikens
De kip die de klant koopt, is eigenlijk nog helemaal geen kip. Het is een kuiken dat hooguit twee maanden oud is geworden. Slachtkuikens gaan vanaf de boerderij naar een opfokbedrijf. Daar worden ze met tienduizenden op elkaar gezet in een stal zonder ramen; 16 tot 24 kuikens per vierkante meter. Aanvankelijk hebben ze nog voldoende ruimte, maar uiteindelijk staan ze elkaar te verdringen. Slachtkuikens zijn extreem doorgefokt op snelle groei. Daardoor treden veel pootgebreken op en een deel gaat dood door verstikking of hartproblemem.
Uit onderzoek bleek dat slachterijen vaak niet het wettelijke vereiste voltage gebruiken om de kuikens te bedwelmen. Na bedwelming wordt de halsslagader doorgesneden en vervolgens worden ze gebroeid in kokend water om de veren los te weken. Door de zwakke stroom worden ze gekookt terwijl ze niet of nauwelijks zijn verdoofd. De weinige welzijnswetgeving die is gemaakt, wordt slecht gecontroleerd en daarom vaak overtreden
Kuikens, het ene moment levend op de
lopende band het volgende moment dood.
Dit is een wel heel schrijnend voorbeeld
van het dier als industrieel goed.
De intentie van dat 2e filmpje is anders erg duidelijk.....!!!3799!!!.quote:Op dinsdag 23 maart 2004 02:18 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Ik denk niet dat dat helpt, er is een accoord gegeven om er tot 2005 een miljoen af te slachten en ik denk niet dat iemand ze kan weerhouden.
(misschien wereldwijde protesten)
Het is nieuws omdat het om zo'n groot aantal gaat, en de manier waarop zo gruwelijk is (en omdat ze zo snoezig zijn).
Er is dan nog wel een verschil of een dier wordt afgemaakt voor z'n vlees dan dat een dier wordt afgemaakt voor slechts een bont vachtje.quote:Op dinsdag 23 maart 2004 11:16 schreef Loedertje het volgende:
[..]
De intentie van dat 2e filmpje is anders erg duidelijk.....!!!3799!!!.
Verder zijn de beelden niet minder schokkend dan de aanblik van andere dieren die worden gedood in slachterijen in NL hoor.
Ook daar liggen namelijk plassen bloed, ook daar kijken beesten je aan alvorens zij het loodje leggen.
quote:Op dinsdag 23 maart 2004 11:57 schreef Zon het volgende:
Mensen die dit beroep kunnen uitoefenen hebben geen recht op leven, en zijn het laagste van het laagste op aarde!
Want?quote:Op maandag 22 maart 2004 22:15 schreef Juup© het volgende:
Wij worden als mensen geacht de slimste van het dierenrijk te zijn, maar ik betwijfel dat.
Overdrijven is ook een vak, zeg. Heb je weleens konijn gegeten met kerst?quote:Op dinsdag 23 maart 2004 11:57 schreef Zon het volgende:
Mensen die dit beroep kunnen uitoefenen hebben geen recht op leven, en zijn het laagste van het laagste op aarde!
Waarom? Beest gaat hoe dan ook dood hoor...quote:Op dinsdag 23 maart 2004 11:55 schreef Masker het volgende:
[..]
Er is dan nog wel een verschil of een dier wordt afgemaakt voor z'n vlees dan dat een dier wordt afgemaakt voor slechts een bont vachtje.
Ik ben helemaal niet van plan met argumenten te komen, het is een nieuwsbericht dat ik heb gepost, niet meer en niet minder.quote:Op dinsdag 23 maart 2004 11:07 schreef sp3c het volgende:
tja rot voor die dingen, maar je zal toch echt met betere argumenten moeten komen als hoe zielig ze er wel niet uitzien.
hoeveel zeehonden zijn er bv, waarom heeft Canada ze van de lijst beschermde dieren gehaald, etc. etc. etc.
Hetgeen ik ook nergens beweer.quote:Op dinsdag 23 maart 2004 11:16 schreef Loedertje het volgende:
Verder zijn de beelden niet minder schokkend dan de aanblik van andere dieren die worden gedood in slachterijen in NL hoor.
je bedoeld "soort" en ben je een Orcaquote:Op maandag 22 maart 2004 21:07 schreef DarkElf het volgende:Verschrikkelijk, echt walgelijk dat ik tot het ras behoor die dit doet...
Alsof je zonder dat poezelige vachtje zou zien wat je eetquote:Op dinsdag 23 maart 2004 21:02 schreef ToT het volgende:
Ik denk dat mensen ondertussen te veel gehersenspoeld zijn door Greenpeace zodat ze er echt niet over PEINZEN om schattige zeehondjes te eten.
Wat heeft het voor nut om je daarin te verdiepen dan?quote:Op dinsdag 23 maart 2004 19:54 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Natuurlijk hoop ik (daarom plaats ik ook dergelijke foto's erbij) dat mensen zich iets dergelijks aantrekken, en dat er dan een discussie volgt waarin men zich niet alleen verdiept in de afslachting van de zeehond maar bv ook in dat van het dier dat diezelfde avond in de vorm van een kotelet of filet op hun bord ligt.
Houd eens op met trollenquote:Op woensdag 24 maart 2004 01:42 schreef Loedertje het volgende:
Wat heeft het voor nut om je daarin te verdiepen dan?
Smaakt je biefstukje anders daardoor?
Jij geeft aan dat de intensie van deze thread 'm zit in "het doden van dieren die geschikt zijn voor consumptie"..quote:Op woensdag 24 maart 2004 02:16 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Houd eens op met trollen![]()
Wat dan weer mooi past in een ander topicquote:Op woensdag 24 maart 2004 02:54 schreef snakelady het volgende:
Waarom denkt eigenlijk niemand aan biologisch eten? maar alleen aan bioindustrie of vegetarisch.
Er is nog een tussenweg hoor.
En waar meld ik dat de discussie zou moeten gaan over het al dan niet vegetarier zijn/worden?quote:Op woensdag 24 maart 2004 02:23 schreef Dagonet het volgende:
Maar een discussie over vegetariër zijn en de redenen daartoe loopt al in CUL volgens mij en daar kan het beter worden voortgezet
Dat zou ik moeten opzoeken, maar dat kun jij zelf ook wel denk ik zo.quote:Maar hoeveel invloed heeft het slachten van 1 miljoen zeehonden op de totale zeehonden stand? Ten opzichte van de kabeljauw stand die ze wel aantasten?
Quote even svp waarin ik aangeef dat dat de intentie was van deze thread.quote:Op woensdag 24 maart 2004 02:26 schreef Loedertje het volgende:
Jij geeft aan dat de intensie van deze thread 'm zit in "het doden van dieren die geschikt zijn voor consumptie"..
quote:Vertel jij dan eens waarom je je verdiept in het stukje vlees op je bord?
Smaakt het daardoor anders?
Nergens, maar die kant ging de discussie opquote:Op woensdag 24 maart 2004 03:02 schreef Cosma-Shiva het volgende:
En waar meld ik dat de discussie zou moeten gaan over het al dan niet vegetarier zijn/worden?
quote:Op woensdag 24 maart 2004 03:02 schreef Cosma-Shiva het volgende:
[..]
Quote even svp waarin ik aangeef dat dat de intentie was van deze thread.
[..]
quote:Op dinsdag 23 maart 2004 19:54 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Ik weet niet of ook jij me in het hoekje probeert te duwen van iemand die alleen begaan is met het lot van de zeehond (omdat ze er zo zielig uitzien etc.), zowel in de opener als in vervolgplost ben ik toch duidelijk genoeg dacht ik zo.
Natuurlijk hoop ik (daarom plaats ik ook dergelijke foto's erbij) dat mensen zich iets dergelijks aantrekken, en dat er dan een discussie volgt waarin men zich niet alleen verdiept in de afslachting van de zeehond maar bv ook in dat van het dier dat diezelfde avond in de vorm van een kotelet of filet op hun bord ligt.
quote:Op woensdag 24 maart 2004 02:26 schreef Loedertje het volgende:
Jij geeft aan dat de intensie van deze thread 'm zit in "het doden van dieren die geschikt zijn voor consumptie"..
quote:Natuurlijk hoop ik dat mensen zich iets dergelijks aantrekken, en dat er dan een discussie volgt waarin men zich niet alleen verdiept in de afslachting van de zeehond maar bv ook in dat van het dier dat diezelfde avond in de vorm van een kotelet of filet op hun bord ligt.
Vertel dan eens iets over dat B.V.quote:Op woensdag 24 maart 2004 03:25 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Het betrof een voorbeeld en met betreffende voorbeeld bedoelde ik ook betreffende voorbeeld.quote:Op woensdag 24 maart 2004 03:44 schreef Loedertje het volgende:
Vertel dan eens iets over dat B.V.
Als je daar NIET mee bedoelde dat het je ging over de wijze waarop wij in NL onze consumptiedieren ombregen of behandelen, wat bedoel je dan in vredesnaam wel ??
Ik vraag me ook af waarom ze zo'n dier dood moeten knuppelen, vinden ze dat geil ofzo.quote:Op woensdag 24 maart 2004 09:17 schreef freud het volgende:
Ik vraag me af hoe zo'n knuppelaar aan zijn kind uitlegd wat zijn werk is. "Kijk, papa maakt voor zijn werk hulpeloze zeehond baby's dood met een lange stok". Als je zulk werk doet, dan ben je toch in meer of mindere mate sociopaat, dat je zulk wreed gedrag kan vertonen?
een nieuwsdump?quote:Op dinsdag 23 maart 2004 19:43 schreef Cosma-Shiva het volgende:
[..]
Ik ben helemaal niet van plan met argumenten te komen, het is een nieuwsbericht dat ik heb gepost, niet meer en niet minder.
ik heb mijn mening al gevormd en imo geld voor zeehonden hetzelfde als koeien, kippen en varkens, vervelend dat ze op een dergelijke manier om het leven komen maar ik zal er geen seconde slaap door verliezenquote:Indien je argumenten wenst over het al dan niet juist zijnde van deze afslachting kun je zelf gaan googelen om je zodoende een mening te vormen.
0w my mistake ... ik maakte die assumptie na het zien van die foto's in de openingspost met 'ik heb een zwak voor zeehonden' erbijquote:Dat ze er zielig uitzien heb ik trouwens nergens als argument gebruikt.
Stomme trut, laten ze jou dan maar afslachten in plaats van die lieve ONSCHULDIGE zeehondjes !!quote:Op maandag 22 maart 2004 20:15 schreef thetruth het volgende:
Ik zeg : Mooi werk
als je die maar lekker bij je houdt dan, stoute spammert!quote:Op dinsdag 23 maart 2004 02:21 schreef Chirma het volgende:
ik heb er gelijk een doorstuurmailtje van gemaakt
is lekker makkelijk he. er gewoon niet bij stilstaan, en dan doen alsof je zo'n bikkel bent dat je er niet druk over maakt.quote:Op woensdag 24 maart 2004 10:37 schreef sp3c het volgende:
ik heb mijn mening al gevormd en imo geld voor zeehonden hetzelfde als koeien, kippen en varkens, vervelend dat ze op een dergelijke manier om het leven komen maar ik zal er geen seconde slaap door verliezen
Eens.quote:Op woensdag 24 maart 2004 10:37 schreef sp3c het volgende:
imo geld voor zeehonden hetzelfde als koeien, kippen en varkens, vervelend dat ze op een dergelijke manier om het leven komen
De aanslagen in Madrid hebben je wel nachten uit je slaap gehouden?quote:maar ik zal er geen seconde slaap door verliezen
eigenlijk is er maar bar weinig wat mij uit mijn slaap houd maar daar wordt ik idd wel wat minder vrolijk van ja.quote:Op woensdag 24 maart 2004 19:47 schreef Cosma-Shiva het volgende:
[..]
Eens.
[..]
De aanslagen in Madrid hebben je wel nachten uit je slaap gehouden?
(en zo niet, heb je dat ook in betreffende topic gemeld?)
Natuurlijk, denk alleen maar aan jezelf. Egoist.quote:Op donderdag 25 maart 2004 08:30 schreef ToT het volgende:
"Nee, vlees is lekker. Lullig voor die dieren, maar mijn maagje moet gevuld worden, en dat gebeurt niet met spruitjes of whatever: ik eet wat ik lekker vind."
uiterlijkquote:Op vrijdag 26 maart 2004 15:24 schreef Pietverdriet het volgende:
waar ligt nu eigenlijk het verschil tussen dit, en het vissen van bv tonijn?
Ik ga me zelf maar NIET zo verlagen door ook zo te gaan schelden.quote:Op vrijdag 26 maart 2004 12:08 schreef 306XSTD het volgende:
[..]
Natuurlijk, denk alleen maar aan jezelf. Egoist.![]()
[offtopic]quote:Op vrijdag 26 maart 2004 12:08 schreef 306XSTD het volgende:
[..]
Natuurlijk, denk alleen maar aan jezelf. Egoist.![]()
Je kan beter die milieuorganisaties boycotten dankzij wie het evenwicht is verstoord en de zeehondenpolulatie is geexplodeerd waardoor deze slachting nu noodzakelijk is geworden.quote:Op woensdag 7 april 2004 14:57 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik denk dat we per onmiddelijk Canada moeten gaan boycotten en sancties dienen op te leggen.
Van milieuorganisaties heb ik sowieso geen hoge pet op en ik zie ze liever vandaag dan morgen verdwijnen, maar ik vind niet dat als het hun schuld is, Canada dan zo maar deze onschuldige beestjes mag afmaken. Zeker als je ziet op wat voor manier dat gebeurt.quote:Op woensdag 7 april 2004 15:04 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Je kan beter die milieuorganisaties boycotten dankzij wie het evenwicht is verstoord en de zeehondenpolulatie is geexplodeerd waardoor deze slachting nu noodzakelijk is geworden.
De manier vind ik ook bijzonder grof, maar hoe wil je anders het evenwicht weer herstellen. Nu vreten die zeehonden alle vis op.quote:Op woensdag 7 april 2004 15:06 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
maar ik vind niet dat als het hun schuld is, Canada dan zo maar deze onschuldige beestjes mag afmaken. Zeker als je ziet op wat voor manier dat gebeurt.
Je maakt mij niet wijs dat dit de enige oplossing is. Dat die zeehonden alle vis opvreten is geen goede zaak, maar het is ook geen goede zaak dat die beesten nu zo aan hun einde moeten komen.quote:Op woensdag 7 april 2004 15:08 schreef Tikorev het volgende:
[..]
De manier vind ik ook bijzonder grof, maar hoe wil je anders het evenwicht weer herstellen. Nu vreten die zeehonden alle vis op.
Ik weet niet of dat zo is, maar ik kan geen andere manier bedenken. Je kan toch moeilijk 350.000 zeehonden vangen en in dierentuinen stoppen ofzo...quote:Op woensdag 7 april 2004 15:10 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Je maakt mij niet wijs dat dit de enige oplossing is.
Tja, als het echt gaat om het herstellen van het evenwicht zou onderzocht kunnen worden of verplaatsing geen optie is. Geboortebeperking lijkt me wat lastig bij deze beesten, maar ik neem aan dat de Canadese regering best wel wat tijd kan steken in het zoeken naar alternatieven. Als het alleen gaat om de pels, dan ben ik hier sowieso faliekant op tegen.quote:Op woensdag 7 april 2004 15:12 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat zo is, maar ik kan geen andere manier bedenken. Je kan toch moeilijk 350.000 zeehonden vangen en in dierentuinen stoppen ofzo...
Dat je tonijn kunt eten, en van deze zeehonden alleen kats lelijke jassen worden gemaakt voor kaktrutten met geld teveel...quote:Op vrijdag 26 maart 2004 15:24 schreef Pietverdriet het volgende:
waar ligt nu eigenlijk het verschil tussen dit, en het vissen van bv tonijn?
En het verschil is?quote:Op woensdag 7 april 2004 15:50 schreef JDude het volgende:
[..]
Dat je tonijn kunt eten, en van deze zeehonden alleen kats lelijke jassen worden gemaakt voor kaktrutten met geld teveel...
Naja, het verschil is dat de alternatieven geld kosten en dit geld kan opleveren. Dan is de keuze snel gemaakt.quote:Op woensdag 7 april 2004 15:15 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Tja, als het echt gaat om het herstellen van het evenwicht zou onderzocht kunnen worden of verplaatsing geen optie is. Geboortebeperking lijkt me wat lastig bij deze beesten, maar ik neem aan dat de Canadese regering best wel wat tijd kan steken in het zoeken naar alternatieven. Als het alleen gaat om de pels, dan ben ik hier sowieso faliekant op tegen.
En vissen voelen geen pijn, die schattige lieve zeehondjes wel...quote:Op vrijdag 26 maart 2004 15:28 schreef sp3c het volgende:
[..]
uiterlijk
verder nix voor zover ik weet
Nou voor mij niet. Ik ben totaal geen linkse rakker, maar er zijn dingen die me te ver gaan. En om voor een paar tientjes die beesten zo af te beulen dat gaat me te ver.quote:Op woensdag 7 april 2004 16:06 schreef nikk het volgende:
[..]
Naja, het verschil is dat de alternatieven geld kosten en dit geld kan opleveren. Dan is de keuze snel gemaakt.
Tja, en ik weiger zo'n hypocriete houding als jou aan te nemen.quote:Op woensdag 24 maart 2004 11:31 schreef punchdrunk het volgende:
[..]
is lekker makkelijk he. er gewoon niet bij stilstaan, en dan doen alsof je zo'n bikkel bent dat je er niet druk over maakt.
newsflash asshole: de reden dat het je niets doet is omdat het niet zichtbaar is voor je. als het je echt niets doet, mag je wat mij betreft eens meegaan op de zeehonden jacht daar, eens kijken of je dan nog zo'n ruige mannen praat uitslaat. iets zegt me dat je dan - net als de rest van ons- geen oog meer dicht zou doen de week erna.
ik wil niet zeggen dat ik zo'n dierenredder ben, maar ik accepteer dat van mezelf tenminste als tekortkoming, en probeer daar wat meer bij betrokken te zijn, inplaats van maar te roepen dat het me niets doet omdat ik zo ruig ben.
echt waar, kleine ventjes die doen alsof ze zo ontzettend hard zijn maar eigenlijk alleen maar de andere kant opkijken, daar wordt ik nu ECHT pissig van!![]()
Kijk, natuurlijk zijn het geen frisse beelden en is het allemaal best zielig voor die beestjes. Maar het punt is dat er 10-tallen miljoenen (waarschijnlijk zelfs meer) beesten per dag worden afgemaakt. Ik weiger krokodillentranen te laten over die zeehondjes terwijl ik vanavond wel een halve kilo vlees naar binnen werk.quote:Op woensdag 7 april 2004 16:14 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Nou voor mij niet. Ik ben totaal geen linkse rakker, maar er zijn dingen die me te ver gaan. En om voor een paar tientjes die beesten zo af te beulen dat gaat me te ver.
Overigens blijkt nu wel weer het ware motief van die Canadese gluiperds.
Hoi Volkertquote:Op vrijdag 26 maart 2004 15:10 schreef PLAE@ het volgende:
Kijk.
In deze industrie werkt slechts 50 man in Canada.
Ik zou ze als ik de mogelijkheid had 1 voor 1 afknallen als ik de mogelijkheid echt had. En ik ben bang dat ik de kans nog een keer krijgt.
Nadat ik de beelden een tijdje geleden zag op sbs bij iets. En pas bij andere tijden.
Ik kan een hoop hebben. Maar dit niet.
Consumptie vind ik dan meer nut hebben dan een zeehondenvacht.quote:Op woensdag 7 april 2004 16:20 schreef nikk het volgende:
[..]
Kijk, natuurlijk zijn het geen frisse beelden en is het allemaal best zielig voor die beestjes. Maar het punt is dat er 10-tallen miljoenen (waarschijnlijk zelfs meer) beesten per dag worden afgemaakt. Ik weiger krokodillentranen te laten over die zeehondjes terwijl ik vanavond wel een halve kilo vlees naar binnen werk.
In beide gevallen word het dierlijk product gebruikt voor menselijke doeleinden. Daarnaast, of je nu dood moet vanwege je vacht of vanwege je vlees...quote:Op woensdag 7 april 2004 17:29 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Consumptie vind ik dan meer nut hebben dan een zeehondenvacht.
Voor mij maakt dat nog wel verschil uit.quote:Op woensdag 7 april 2004 17:33 schreef nikk het volgende:
[..]
In beide gevallen word het duurlijk product gebruikt voor menselijke doeleinden. Daarnaast, of je nu dood moet vanwege je vacht of vanwege je vlees...
die beesten worden ook niet levend geveld en onthaart.quote:Op maandag 22 maart 2004 21:29 schreef WeirdMicky het volgende:
alleen maar omdat zeehonden knuffelbaar zijn is het erg
varkens, kippen en koeien interesseert niemand
niet dat ik het leuk vind, maar wel hypocriet van sommige mensen hier
je zou ze toch ter plekke voor hun kotkop willen meppen en dan hun ballen en ikkie er levend vanaf snijden en die daar laten liggen kunnen ze iig niet meer voor nageslacht zorgen.quote:Op maandag 22 maart 2004 22:15 schreef Juup© het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Triest dat de mens zulke dingen nog doet, net zoals het afslachten van walvissen. Wij worden als mensen geacht de slimste van het dierenrijk te zijn, maar ik betwijfel dat.
Overbevissing?quote:Volgens het Canadese visserijministerie is dit te verantwoorden door de sterke toename van het aantal robben waardoor ook het kabeljauwbestand gedecimeerd is.
Tja, het zal ook eens niet...quote:De belangrijkste afnemers van het Canadese robbenvel zijn Noorwegen, Denemarken en China.
Er lopen geen herten op de veluwequote:Op donderdag 8 april 2004 11:01 schreef Dutch_Courage het volgende:
En als de kabeljauwstand zo slecht is gaan die beesten toch vanzelf wel dood van de honger? Als dit de echte reden is schiet je ze dood i.p.v. ze zo gruwelijk en pijnlijk af te slachten. Op de veluwe doen we dat toch ook niet als er teveel herten rondlopen?
Jeetje, die foto's...quote:Op maandag 22 maart 2004 22:15 schreef Juup© het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Triest dat de mens zulke dingen nog doet, net zoals het afslachten van walvissen. Wij worden als mensen geacht de slimste van het dierenrijk te zijn, maar ik betwijfel dat.
quote:Op zaterdag 10 april 2004 11:36 schreef Sadana het volgende:
Nou, de wereld is toch ook overbevolkt ? <Snip/Snap>
He mafkees! Ben je wel helemaal lekker? Als het je zo dwars zit dat er zielige beestjes vermoord worden, waarom ga je dan niet met je AK47 langs bij het dichtstbijzijnde slachthuis? Enne, ben je wel vegetarier? Heb je niet toevallig wel eens expres een mug of een wesp doodgemept?quote:Op maandag 12 april 2004 15:47 schreef millwall het volgende:
ik zou graag een paar van die jagers tegen willen komen.. doodknuppelen of leven villen of nog erger ze aan een auto binden en dan over de weg slepen tot ze doodgaan kunnen ze ook eens voelen.. och nee beter hun kinderen onvoeren en dan het zelfde doen..voor hun ogen....
echt belachelijk zou toch al nooit naar canada gaan maar nu al helemaal niet..
ik haat volkert en zijn maten maar dit maakt wel heel veel woede in mijn los
lust geen vlees nee.. maar dit gaat nog niet eens om vlees maar om bont... niemand heeft dat nodig.. dus alleen maar voor het geldquote:Op maandag 12 april 2004 15:57 schreef El_Dorko_Grande het volgende:
[..]
He mafkees! Ben je wel helemaal lekker? Als het je zo dwars zit dat er zielige beestjes vermoord worden, waarom ga je dan niet met je AK47 langs bij het dichtstbijzijnde slachthuis? Enne, ben je wel vegetarier? Heb je niet toevallig wel eens expres een mug of een wesp doodgemept?
Kort samengevat, doe niet zo dom en wees niet zo hypocriet...![]()
Die moet ik onthouden voor als ik weer eens in discussie ben met vegetariersquote:Op maandag 22 maart 2004 21:19 schreef Disorder het volgende:
[..]
Ik heb snijtanden. Jij ook? Mensen zijn omnivoren. Er is niets mis met het eten van vlees.
He Giovan,quote:Op donderdag 8 april 2004 12:14 schreef giovan het volgende:
Hmmfff.moeilijke situatie.
Ten eerste vind ik dat alle visserij moet stoppen, het is schier eenvoudig om vissen te fokken en belachelijk dat men geen vissen 'verbouwt'.
Dit gaat niet om bont, dit gaat om de visstand. Vlees dus.quote:Op maandag 12 april 2004 19:05 schreef millwall het volgende:
lust geen vlees nee.. maar dit gaat nog niet eens om vlees maar om bont... niemand heeft dat nodig.. dus alleen maar voor het geld
Doe maar niet. Mogelijkheid impliceert namelijk geen noodzaak.quote:Op maandag 12 april 2004 21:05 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Die moet ik onthouden voor als ik weer eens in discussie ben met vegetariers
Maar zie je dan niet in dat als je consequent (= tegenovergestelde van hypocriet) wilt zijn, je dus voor elke mug die je ooit hebt doodgeslagen, je je eigen hoofd een keertje tussen heipaal en -blok zult moeten postitioneren? En daar komt nog bij: Ben je werkelijk in staat om iemand om zeep te helpen omdat ie toevallig voor zijn dagelijks brood zeehondjes doodknuppelt?quote:Op maandag 12 april 2004 19:05 schreef millwall het volgende:
heb gewoon de takst omgedraaid want wat ik nu graag met die mensen zou doen dat doen zij dus met de zeehonden... niks dom of hypocriet dus..
Als je nou eens aangeeft waar je deze info vandaan haalt, kan iedereen zien dat je deze informatie niet uit je duim zuigt.quote:Op dinsdag 13 april 2004 07:26 schreef more het volgende:
In dat gebied zitten ENKELE MILJOENEN zeehonden, waarvan er 350.000 via een geweerschot gedood worden.
Dus we moeten niet doen alsof ze allemaal gedood worden, en ze worden ook niet doodgeknuppeld.
bekijk de filmpjes eens zou ik zeggen.........quote:Op dinsdag 13 april 2004 12:45 schreef MadMarine het volgende:
ik vind het erg dom en kortzichtig van mensen dat ze zeehonden slachten wél erg vinden, maar van bijvoorbeeld de miljoenen kippen, varkens en koeien die dagelijks geslacht worden kijkt niemand van op.
goed bezig mensenkom op voor je principes
waarom?quote:Op dinsdag 13 april 2004 12:46 schreef runaway het volgende:
[..]
bekijk de filmpjes eens zou ik zeggen.........
je kunt het proberen te voorkomenquote:Op dinsdag 13 april 2004 12:49 schreef MadMarine het volgende:
[..]
waarom?
het interesseerd me echt geen ene flikker (dat van die koeien en kippen ook niet, ik eet ten slotte gewoon vlees enzo), maar ík ga dan ook niet lopen janken om die zeehonden (en dan nog, wat schiet je dáár mee op:?)
ik snap niet wat mensen voor principes hebben.quote:Op dinsdag 13 april 2004 12:53 schreef runaway het volgende:
[..]
je kunt het proberen te voorkomen
en misschien als je het ziet dat je dat wel geraakt wordt.........
ik snap niet dat dit mensen koud laat
Je hele leven met een vijgeblad blijven rondlopen is te koud hoorquote:Op dinsdag 13 april 2004 12:59 schreef DrWolffenstein het volgende:
Ja, maar het is niet de bedoeling om die beestjes uit het wild te halen en vervolgens als kleren aan te doen.
Ja!quote:Verder ben ik van mening dat als ze wel commercieel moeten worden gebruikt, ze maar gefokt moeten worden.
ten eerste loop ik niet om zwervers heenquote:Op dinsdag 13 april 2004 13:02 schreef MadMarine het volgende:
[..]
ik snap niet wat mensen voor principes hebben.
als jij bij jou om de hoek een zwerver tegenkomt loop jij er het liefst met een grote boog omheen, maar als er ergens aan de andere kant van de wereld een paar beesten volkomen legaal doodgemaakt moeten worden, omdat ze het ecosysteem bedreigen, dan is het ineens heeel erg. en waarom, omdat ze er zo lief uit zien! ahhhhhhh
Mwah. Ik heb wel 's een slachting gezien van een varken. Dat ging er nou ook niet bepaald fris aan toe en zag er even gruwelijk uit als het neerknuppelen van een zeehond.quote:Op dinsdag 13 april 2004 12:53 schreef runaway het volgende:
[..]
je kunt het proberen te voorkomen
en misschien als je het ziet dat je dat wel geraakt wordt.........
ik snap niet dat dit mensen koud laat
Nutteloos is het niet.quote:Op dinsdag 13 april 2004 13:06 schreef runaway het volgende:
[..]
ten eerste loop ik niet om zwervers heen
en ten tweede gaat dit om volkomen nutteloze, gewelddadige (letterlijke) doodslag
1. niet nutteloosquote:Op dinsdag 13 april 2004 13:06 schreef runaway het volgende:
[..]
ten eerste loop ik niet om zwervers heen
en ten tweede gaat dit om volkomen nutteloze, gewelddadige (letterlijke) doodslag
Dat is het logische gevolg. In een markt van vraag en aanbod moet je eerst de vraag verbieden (de modeshows en dergelijke) en daarna het aanbod (de zeehonden). Pas dan is het de wereld uit. Kunstbont is goed genoeg en ook nog eens goedkoper.quote:Op dinsdag 13 april 2004 13:05 schreef Loedertje het volgende:
Ja!
We beroven zeehondjes zodra ze het levenslicht zien van hun vrijheid en stoppen ze in hokken!
(en dan plaats je vervolgens filmpjes van stress zeehondjes die elkaar van ellende aanvreten?)
Echt bont is veel beter dan kunstbont.quote:Op dinsdag 13 april 2004 13:08 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Dat is het logische gevolg. In een markt van vraag en aanbod moet je eerst de vraag verbieden (de modeshows en dergelijke) en daarna het aanbod (de zeehonden). Pas dan is het de wereld uit. Kunstbont is goed genoeg en ook nog eens goedkoper.
Overtuig me eens.quote:Op dinsdag 13 april 2004 13:10 schreef nikk het volgende:
Echt bont is veel beter dan kunstbont.
quote:Op dinsdag 13 april 2004 13:08 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Dat is het logische gevolg. In een markt van vraag en aanbod moet je eerst de vraag verbieden (de modeshows en dergelijke) en daarna het aanbod (de zeehonden). Pas dan is het de wereld uit. Kunstbont is goed genoeg en ook nog eens goedkoper.
* Slecht voor het milieuquote:Op dinsdag 13 april 2004 13:11 schreef DrWolffenstein het volgende:
Overtuig me eens.
quote:ik ben graag openlijk hypocriet
ik geef graag toe dat ik me veel drukker om dit kan maken dan om oorlogen waar dan ook. Mensen die wapens tegen elkaar op pakken, al dan niet uit verdediging, kiezen nog altijd zelf.
deze beesten worden onder het mom van de vispopulatie gestroopt terwijl ze nog leven, er worden haken in ze geslagen om ze terug te halen naar de boot om daar gestroopt te worden terwijl ze nog leven en dat allemaal omdat mensen bont mooi vinden, het verkoopt goed.![]()
Dat zijn natuurlijk weer economische vraagstukken om het via een normale weg aan banden te leggen. Werkt veel beter dan protesteren.quote:Op dinsdag 13 april 2004 13:12 schreef Loedertje het volgende:
Commercie bannen?
Vraag verbieden?
Nee, want mijn vader's bedrijf is zelf een grote vervuiler. ( == ICT handelaar --> plastic en kunstof verpakkingen)quote:Daarbij, het produceren van kunstbont is weer slecht voor het milieu , en je wilde al naar Greenpeace..neem dat ook even mee dan.
Voortgang van techniek zal ook dat verhelpen.quote:Op dinsdag 13 april 2004 13:13 schreef Loedertje het volgende:
* Slecht voor het milieu
Nogmaals, als je investeerd in techniek kom je vanzelf op betere producten.quote:* Slecht voor de mens (synthetische producten ademen niet,weleens een week op plastic gympen gelopen in de zomer??)
quote:Op dinsdag 13 april 2004 13:12 schreef MadMarine het volgende:
en waarom is kleding minder belangrijk dan voedsel? (dat koeien wel doodgemaakt mogen worden, en zeehonden niet)
en kom nou niet aanzetten met: je kunt kleding toch ook van iets anders maken dan van bond?... want je kunt ook iets anders eten dan vlees![]()
hoe weet jij zo zeker dat het nu niet op een betere manier gebeurd?quote:Op dinsdag 13 april 2004 13:18 schreef runaway het volgende:
gelukkig dat het in Europa verboden is.........
maar hoe weet je nu eigenlijk zeker dat het nu op een ' betere' manier gebeurt???
bronnen?
ik heb beelden.......... van nog niet zo gek lang geledenquote:Op dinsdag 13 april 2004 13:22 schreef MadMarine het volgende:
[..]
hoe weet jij zo zeker dat het nu niet op een betere manier gebeurd?
van wanneer dan?quote:Op dinsdag 13 april 2004 13:28 schreef runaway het volgende:
[..]
ik heb beelden.......... van nog niet zo gek lang geleden
jij hebt helemaal niets................quote:Op dinsdag 13 april 2004 13:30 schreef MadMarine het volgende:
[..]
van wanneer dan?
en 'beelden' zijn echt goed bewijs dat het altijd zo gebeurd jah...
jah, jij hebt veel. maar goed als je het graag zo wilt doen:quote:Op dinsdag 13 april 2004 13:36 schreef runaway het volgende:
[..]
jij hebt helemaal niets................
alleen een paar vage kreten....... kom eens met bronnen!
www.bontvoordieren.nl
Ik denk dat de meeste mensen het daar ook wel mee eens zijn.quote:Op dinsdag 13 april 2004 14:47 schreef runaway het volgende:
ik vind dat elk zeehondje dat dood GEKNUPPELD wordt er een te veel is..........
Omdat Orka's het doen, maakt het de acties van "ons" toch niet beter?quote:Op dinsdag 13 april 2004 14:54 schreef speknek het volgende:
Overigens hoeft daar vind ik ook weer niet zo'n punt gemaakt te worden, als we het dan toch over inhumane praktijken hebben:
Wat is er niet of wel humaan aan een orca die op jacht is. En daarbij een dier die niet zoals de mens zelfs volkomen nodeloos zijn eigen soort afslacht. Een hele domme en bijzonder slechte vergelijking.quote:Op dinsdag 13 april 2004 14:54 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste mensen het daar ook wel mee eens zijn.
Overigens hoeft daar vind ik ook weer niet zo'n punt over gemaakt te worden, knuppelen gaat nog best snel, als we het dan toch over inhumane praktijken hebben:
[afbeelding].
Wel beter dan wat de orka's doen.quote:Op dinsdag 13 april 2004 14:55 schreef Monidique het volgende:
Omdat Orka's het doen, maakt het de acties van "ons" toch niet beter?
Je tweede vergelijking is daarentegen wel heel relevantquote:Op dinsdag 13 april 2004 14:59 schreef Megumi het volgende:
Wat is er niet of wel humaan aan een orca die op jacht is. En daarbij een dier die niet zoals de mens zelfs volkomen nodeloos zijn eigen soort afslacht. Een hele domme en bijzonder slechte vergelijking.
Tja, eerst proberen we ze uit alle macht te beschermen en vervolgens zie je een explosieve groei die nauwelijks natuurlijk is te noemenquote:Op dinsdag 13 april 2004 19:46 schreef Ghostbuster het volgende:
God wat zou ik graag, die lui af gaan schieten in canada,het is toch bezopen, in een wereld die zgn beschaafd is,dat zulke dingen nog steeds gebeuren.
Hoeveel varkens denk je dat er deze zomer op de barbeque belanden? Of hoeveel koeien er in een Big Mac menu eindigen? Dat is toch net zo erg? Ohnee, wacht, zeehondjes zijn natuurlijkquote:Op dinsdag 13 april 2004 19:46 schreef Ghostbuster het volgende:
God wat zou ik graag, die lui af gaan schieten in canada,het is toch bezopen, in een wereld die zgn beschaafd is,dat zulke dingen nog steeds gebeuren.
Die mensen rekenen zich allereerst niet tot de beschaafde wereld en ten tweede zijn ze bezig met het aantasten van de voedsel pyramidequote:Op dinsdag 13 april 2004 19:46 schreef Ghostbuster het volgende:
In het RTL nieuws zei men dat er 5 miljoen zeehonden zijn in Canada. Maar deze info is overal te vinden.quote:Op dinsdag 13 april 2004 08:38 schreef ioko het volgende:
[..]
Als je nou eens aangeeft waar je deze info vandaan haalt, kan iedereen zien dat je deze informatie niet uit je duim zuigt.
ja, vossen afknallen om hondsdolheid te bestrijden helpt ook niet: de lege plekken die dan ontstaan wordt opgevuld door andere vossen uit andere gebieden, die vaak ook veel jongen krijgen, immers het gebied per vos is nu groter zo ook het voedselaanbod, waarmee je meer jongen kan grootbrengen, hoeveel je er ook probeert neer te schieten, vaak help je zelfs er dan ook mee de hondsdolheid over een groter gebied te verspreiden, doordat van andere gebieden nu vossen komen, weer gaan of blijven, en dit geldt vooral als je er heel veel neerschietquote:Op dinsdag 13 april 2004 23:55 schreef NorthernStar het volgende:
Het is een beetje om dezelfde reden dat de jagers hier in de zoveel tijd weer vossen willen afschieten. Jaha, want anders komen er teveel van. Anders sterft het niet van de konijnen bedoelen ze eigenlijk.
Natuur reguleert zichzelf. Als er teveel zeehonden zijn gaat het vanzelf weer achteruit, hoef je niet voor te knuppelen.
Natuurlijk niet. De aaibaarheidsfactor is érg groot.quote:Op woensdag 14 april 2004 00:14 schreef Kaalhei het volgende:
Zou dit topic ook bestaan als zeehonden geen grote ogen een een mooie vacht zouden hebben maar irritante lelijke strontvreters zouden zijn of als het ging om (muskus)ratten, slangen of vleermuizen?
Het is ook erg selectief. Zeehonden zijn niet voor niets als symbool gekozen.quote:Op woensdag 14 april 2004 00:14 schreef Kaalhei het volgende:
Zou dit topic ook bestaan als zeehonden geen grote ogen een een mooie vacht zouden hebben maar irritante lelijke strontvreters zouden zijn of als het ging om (muskus)ratten, slangen of vleermuizen?
Ik weet het niet. De reden waarom deze dieren worden afgeschoten is omdat ze een bedreiging zijn voor de visvangst.quote:Op woensdag 14 april 2004 00:14 schreef Kaalhei het volgende:
Eh. Er zijn in de loop der eeuwen vele miljoenen diersoorten gewoon uitgestorven hoor. En wij zijn ook natuur, dus volgens jouw beredenering zou er helemaal geen moratorium op moeten zijn. Knuppel maar zoveel als je ziet.quote:Op dinsdag 13 april 2004 23:55 schreef NorthernStar het volgende:
Natuur reguleert zichzelf. Als er teveel zeehonden zijn gaat het vanzelf weer achteruit, hoef je niet voor te knuppelen.
De mens is in grote steden gaan wonen en denkt vanaf dat moment geen deel meer uit te maken van de natuur.quote:Op woensdag 14 april 2004 10:44 schreef speknek het volgende:
[..]
Eh. Er zijn in de loop der eeuwen vele miljoenen diersoorten gewoon uitgestorven hoor. En wij zijn ook natuur, dus volgens jouw beredenering zou er helemaal geen moratorium op moeten zijn. Knuppel maar zoveel als je ziet.
Pure buitenlandse decadentie die verontwaardiging over dit besluit van Canada en deze reactie toont dat maar weer eens mooi aan. In bepaalde Afrikaanse landen is ook ooit een totaal jachtverbod op Afrikaanse olifanten afgekondigd onder druk van de internationale samenleving, omdat de olifant op het punt van uitsterven stond. Gevolg? Veel boeren konden niet meer in hun levensonderhoud voorzien doordat gewassen compleet platgetrapt of opgevreten werden door die beesten en ze daar op geen enkele wijze wat aan konden doen. Na een paar jaar is men daar ook op teruggekomen en heeft men gereguleerde jacht weer toegestaan om zo de lokale bevolking te ontzien.quote:Op woensdag 14 april 2004 01:08 schreef DrWolffenstein het volgende:
Ik weet het niet. De reden waarom deze dieren worden afgeschoten is omdat ze een bedreiging zijn voor de visvangst.Compleet zinloos eigenlijk.
Ik bedoelde vooral hoe je weet dat ze met een geweerschot worden gedood? Dat zou het wat minder erg maken. Wat mij het meest stoort is het doodknuppelen en levend villen, en ja, het uiterlijk van de zeehondjes maakt deze discussie niet makkelijker. Er worden veel dieren heel wat slechter behandeld (bijv. ratelslangen in de V.S. en die zijn nou eenmaal niet erg knuffelig)quote:Op dinsdag 13 april 2004 07:26 schreef more het volgende:
In dat gebied zitten ENKELE MILJOENEN zeehonden, waarvan er 350.000 via een geweerschot gedood worden.
Dus we moeten niet doen alsof ze allemaal gedood worden, en ze worden ook niet doodgeknuppeld.
Nee. Geestelijk en intelectueel allang niet meer. De huidige mens ziet de natuur als iets wat te beheersen is en uit te buiten. En kijkt op dieren neer. Vandaar ook jou stomme orca vergelijking.quote:Op woensdag 14 april 2004 10:50 schreef speknek het volgende:
Juist. Maar dat zijn we dus wèl.
Die heb ik gezien ja..De Orca was dacht ik een uurtje met dat beest aan het 'spelen'. De Natuur is wreed maar in elk geval zonder misselijkmakende schijnheiligheid.quote:Op dinsdag 13 april 2004 14:54 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste mensen het daar ook wel mee eens zijn.
Overigens hoeft daar vind ik ook weer niet zo'n punt over gemaakt te worden, knuppelen gaat nog best snel, als we het dan toch over inhumane praktijken hebben:
[afbeelding].
Dan.. zijn.. we.. nog.. steeds.. natuur...quote:Op woensdag 14 april 2004 11:27 schreef Megumi het volgende:
Nee. Geestelijk en intelectueel allang niet meer. De huidige mens ziet de natuur als iets wat te beheersen is en uit te buiten. En kijkt op dieren neer. Vandaar ook jou stomme orca vergelijking.
Ik zeg ook niet dat zielig is. Het is alleen een wezenlijke aantasting van het natuurlijk evenwichtquote:Op woensdag 14 april 2004 11:20 schreef Lithion het volgende:
Nee, het buitenland weet het natuurlijk altijd beter; geen enkel dier mag afgeschoten worden, want dat is zielig.
Er is niet zoiets als een natuurlijk evenwicht.quote:Op woensdag 14 april 2004 11:40 schreef DrWolffenstein het volgende:
Ik zeg ook niet dat zielig is. Het is alleen een wezenlijke aantasting van het natuurlijk evenwicht
Wij zijn echt kloons heh?quote:Op woensdag 14 april 2004 11:44 schreef Lithion het volgende:
Er is niet zoiets als een natuurlijk evenwicht.
Kutcookies.quote:Op woensdag 14 april 2004 11:45 schreef speknek het volgende:
Wij zijn echt kloons heh?
Helemaal mee eens. Ik blijf het vreemd vinden hoe hysterisch mensen kunnen raken zodra ze een zeehondje zien maar tegelijkertijd de andere kant opkijken wanneer het gaat om hun karbonade of biefstukje.quote:Op woensdag 14 april 2004 11:29 schreef Sniper het volgende:
Gelijk met het vingertje wijzen(da's zo typisch Nederlands) terwijl "wij" varkens in hartje zomer min of meer levend per vrachtwagen verschepen naar Italie om daar tot ham verwerkt te worden waarna de reis terug kan beginnen. Onwaardige exploitatie van dieren is betreurenswaardig maar onderdeel van het economisch complex waar 'we' allemaal van mee profiteren. Ik ben overigens voor diervriendelijker vleesproduktie en pas mijn koopgedrag daarop aan.
Beelden op het Journaal waren toch echt zeer recentelijk, 4-5 klappen met een boothaak voordat je schedel zo gekraakt is dat je dood lijkt... het kan beterquote:Op woensdag 14 april 2004 12:56 schreef more het volgende:
Persoonlijk vind ik dat de mens dieren mag gebruiken voor voedsel en andere doeleinden, uiteraard moet dit wel op een redelijke manier gebeuren. Het afschieten van 350.000 zeehondjes op een totaal van 5.000.000 is totaal geen probleem.
Wat betreft dat doodknuppelen dat gebeurd helemaal niet meer, maar actiegroepen laten altijd oude beelden zien. Dat doen ze ook met de intensieve veehouderij, dan laten ze hele oude beelden zien, die totaal niks meer met de realiteit te maken hebben.
Dank u!quote:Op woensdag 14 april 2004 11:29 schreef Sniper het volgende:
Gelijk met het vingertje wijzen(da's zo typisch Nederlands) terwijl "wij" varkens in hartje zomer min of meer levend per vrachtwagen verschepen naar Italie om daar tot ham verwerkt te worden waarna de reis terug kan beginnen. Onwaardige exploitatie van dieren is betreurenswaardig maar onderdeel van het economisch complex waar 'we' allemaal van mee profiteren. Ik ben overigens voor diervriendelijker vleesproduktie en pas mijn koopgedrag daarop aan.
Ik meen dat de Canadese regering de jagers verplicht de dieren niet te kwellen en te doden met een geweerschot. (nrc)quote:Op woensdag 14 april 2004 13:02 schreef Re het volgende:
[..]
Beelden op het Journaal waren toch echt zeer recentelijk, 4-5 klappen met een boothaak voordat je schedel zo gekraakt is dat je dood lijkt... het kan beter
Nee hoor. Het slachten van varkens en koeien word helemaal niet als achterlijk en zielig gezien door mij. Zo ook niet het slachten van zeehonden.quote:Op woensdag 14 april 2004 13:16 schreef Monnik het volgende:
Hou nu eens op met het opnoemen van allerlei andere zaken die ook zielig zijn, daar is iedereeen al lang van op de hoogte.... het bestaan van de vlees-industrie is geen excuus voor de slacht van zeehonden. we hebben het hier op dit moment over hoe achterlijk het afslachten van zeehonden is. dat wordt niet minder achterlijk omdat er hier varkens een koeien met miljoenen worden afgeslacht.
Die biggetjes worden ook niet doodgeknuppeld! In Nederland worden biggetjes geboren in een "kraamhok" dit is een ruim hok waar de zeug kan bevallen. De vloer is gemaakt van zacht kunststof met een grote zachte kunststof plaat met vloerverwarming. Na een ruim aantal weken, een varken groeit veel sneller als een mens, komen ze in een ruim hok, waar "speelgoed" aanwezig is zoals ballen en zo. Weer een aantal weken later gaan ze naar weer een groter hok waar ze blijven tot ze op slachtgewicht zijn, ongeveer 90-100 kg.quote:Op woensdag 14 april 2004 13:07 schreef Moonah het volgende:
[..]
Dank u!
Alleen zeehondenogen komen in het nieuws. Mensen moesten eens weten hoe lief jonge varkentjes, kalfjes, lammetjes, kuikentjes uit hun ogen kijken. En die zijn ook heeeeeel aaibaar....
Maar ja, als je je ogen sluit, dan zul je dat niet zien.
En al die zeehondjes worden in de vrije natuur geboren waar ze vrij en vrolijk kunnen spelen totdat ze op slachtgewicht en leeftijd zijn.quote:Op woensdag 14 april 2004 13:19 schreef more het volgende:
[..]
Die biggetjes worden ook niet doodgeknuppeld! In Nederland worden biggetjes geboren in een "kraamhok" dit is een ruim hok waar de zeug kan bevallen. De vloer is gemaakt van zacht kunststof met een grote zachte kunststof plaat met vloerverwarming. Na een ruim aantal weken, een varken groeit veel sneller als een mens, komen ze in een ruim hok, waar "speelgoed" aanwezig is zoals ballen en zo. Weer een aantal weken later gaan ze naar weer een groter hok waar ze blijven tot ze op slachtgewicht zijn, ongeveer 90-100 kg.
Ach gosh! U heeft een zeer realistisch beeld van de bio-industrie.quote:Op woensdag 14 april 2004 13:19 schreef more het volgende:
[..]
Die biggetjes worden ook niet doodgeknuppeld! In Nederland worden biggetjes geboren in een "kraamhok" dit is een ruim hok waar de zeug kan bevallen. De vloer is gemaakt van zacht kunststof met een grote zachte kunststof plaat met vloerverwarming. Na een ruim aantal weken, een varken groeit veel sneller als een mens, komen ze in een ruim hok, waar "speelgoed" aanwezig is zoals ballen en zo. Weer een aantal weken later gaan ze naar weer een groter hok waar ze blijven tot ze op slachtgewicht zijn, ongeveer 90-100 kg.
Het gaat om de zeer dubbele moraal. Of schijnheiligheid. Kies maar.quote:Op woensdag 14 april 2004 13:16 schreef Monnik het volgende:
altijd weer het zelfde gezeur, je mag het afslachten van zeehonden niet zielig vinden omdat het afslachten van alle diertjes zielig is. en als je dus zeehondjes afslachten zielig vind moet je maar vegetarier worden. en Vegetariers zijn zeikerige boomknuffelaars die hun bek moet houden. einde discussie.
Hou nu eens op met het opnoemen van allerlei andere zaken die ook zielig zijn, daar is iedereeen al lang van op de hoogte.... het bestaan van de vlees-industrie is geen excuus voor de slacht van zeehonden. we hebben het hier op dit moment over hoe achterlijk het afslachten van zeehonden is. dat wordt niet minder achterlijk omdat er hier varkens een koeien met miljoenen worden afgeslacht.
Eigenlijk is dat ook veel gruwelijker. Maarja, zeehonden zijn zielig en varkens/koeien/kippen/etc niet.quote:Op woensdag 14 april 2004 13:30 schreef Moonah het volgende:
En weet je, ik vind die zeehondjes eigenlijk veel minder zielig dan de bio-industriedieren. Immers, die knuffeltjes komen alleen op gruwelijke wijze aan hun einde. Da's niets vergeleken bij het leed dat al die kistkalveren, legkippen, ganzenleverfabrieken etc doormaken.
Dus moeten we gewoon tegen de Canada zeggen: ga zo door jongens! jullie doen hier niks verkeerds mee..... want wat jullie doen is veel minder erg dan wat er gebeurd met diertjes in de bio-industrie???quote:Op woensdag 14 april 2004 13:30 schreef Moonah het volgende:
En weet je, ik vind die zeehondjes eigenlijk veel minder zielig dan de bio-industriedieren. Immers, die knuffeltjes komen alleen op gruwelijke wijze aan hun einde. Da's niets vergeleken bij het leed dat al die kistkalveren, legkippen, ganzenleverfabrieken etc doormaken.
Nope, maar het is nogal schijnheilig om met het afwijzende vingertje te zwaaien naar de Canadezen. Das hetzelfde als Noord Korea Nederland zou zou wijzen op mensenrechten ofzo.quote:Op woensdag 14 april 2004 13:37 schreef Monnik het volgende:
[..]
Dus moeten we gewoon tegen de Canada zeggen: ga zo door jongens! jullie doen hier niks verkeerds mee..... want wat jullie doen is veel minder erg dan wat er gebeurd met diertjes in de bio-industrie???![]()
Dat bedoelen we. Hmmm, lekker...quote:Op woensdag 14 april 2004 13:39 schreef thabit het volgende:
Gemiddeld worden hier in Nederland elke dag meer dan een miljoen kippen gedood, mensen.
En dat gaat niet bepaald op een zachtzinnige wijze. Ze worden ondersteboven gehangen met hun kop in een bak water en dan met een stroomstoot verdoofd. De stroomstoot is vaak te zwak om de kippen echt te verdoven en de kleinere kippen komen niet eens onder water waardoor ze nog volledig bij bewustzijn zijn.
Vervolgens komt er een cirkelzaag die en masse alle halsen doorzaagt. Bij lang niet alle kippen gaat dit in 1 keer goed en de kippen die te klein waren om verdoofd te worden, die zijn ook te klein om in hun hals geraakt te worden, daar gaat de cirkelzaag dus dwars door de kop.
Eet smakelijk!
Nee hoor, dat hoor je mij niet zeggen. Maar om met het afkeurende/afwijzende vingertje te wijzen naar de Canadezen is nogal triest.quote:Op woensdag 14 april 2004 13:46 schreef Monnik het volgende:
Dus moeten we onze mond maar houden?
heeft Canada dan geen bio-industrie?quote:Op woensdag 14 april 2004 13:39 schreef nikk het volgende:
[..]
Nope, maar het is nogal schijnheilig om met het afwijzende vingertje te zwaaien naar de Canadezen. Das hetzelfde als Noord Korea Nederland zou zou wijzen op mensenrechten ofzo.
Het gaat niet eens zo zeer om vlees eten, of om de slachting.quote:Op woensdag 14 april 2004 13:51 schreef Monnik het volgende:
omdat er mensen zijn in nederland die vlees eten en op die manier de massale slachting in nederland financieel steunen, zou IK mijn mond moeten houden over wat de canadezen met zeehonden doen? Wat een onzin
Mwah, fris is het zeker niet, maar ik kan er niet wakker om liggen eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 14 april 2004 14:47 schreef Monnik het volgende:
wie kan in hemelsnaam die beelden niet als schokkend ervaren, als je dat met droge ogen en een grijns op je smoel kunt bekijken ben je pas echt goed ziek in je hoofd....... getverdemme wat een zieke zieke beelden.![]()
Nee. Natuurlijk is het beter als het met een clean geweerschot gaat. Maar ik heb wel gruwelijkere manieren gezien (zoals eerder genoemde orca).quote:Op woensdag 14 april 2004 14:59 schreef nikk het volgende:
Mwah, fris is het zeker niet, maar ik kan er niet wakker om liggen eerlijk gezegd.
Inderdaad. Maar aan de andere kant zullen Orca's niet binnen 3 jaar een miljoen zeehonden verscheuren.quote:Op woensdag 14 april 2004 15:12 schreef speknek het volgende:
[..]
Nee. Natuurlijk is het beter als het met een clean geweerschot gaat. Maar ik heb wel gruwelijkere manieren gezien (zoals eerder genoemde orca).
Maar er zijn dan ook een stuk minder orca's.quote:Op woensdag 14 april 2004 15:17 schreef nikk het volgende:
Inderdaad. Maar aan de andere kant zullen Orca's niet binnen 3 jaar een miljoen zeehonden verscheuren.
dat is inderdaad waar, maar ik heb net andere beelden gezien onder andere op Sky news, het is niet netjes (ik heb geen problemen trouwens met wel gemikte geweerschoten)quote:Op woensdag 14 april 2004 13:14 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Ik meen dat de Canadese regering de jagers verplicht de dieren niet te kwellen en te doden met een geweerschot. (nrc)
Een grote haak naar binnen slaan en ze daaraan over het ijs slepen beschadigt de pels natuurlijk nietquote:Op woensdag 14 april 2004 16:23 schreef Monnik het volgende:
Ik denk niet dat je de pelsjagers snel zult kunnen overhalen om de zeehonden 'netjes' te doden met een geweerschot. Pelsen met kogelgaten verkopen namelijk minder goed........
Als je ze ziek vind, waarom post je de link dan? Denk niet dat er iemand op zit te wachten.....quote:Op woensdag 14 april 2004 15:18 schreef thabit het volgende:
Nog meer zieke beelden.
Hij post ze om mensen er van te overtuigen hoe ziek dit is.quote:Op woensdag 14 april 2004 19:03 schreef Eveli het volgende:
[..]
Als je ze ziek vind, waarom post je de link dan? Denk niet dat er iemand op zit te wachten.....
Daar heb je de propaganda van wakker dier ook weer.quote:Op woensdag 14 april 2004 15:18 schreef thabit het volgende:
Nog meer zieke beelden.
Oh nee...! Da's waar.quote:Op woensdag 14 april 2004 21:52 schreef The_Punisher het volgende:
[..]
Daar heb je de propaganda van wakker dier ook weer.
Begrijp je wel dat die foto's helemaal geen ruk met dit topic te maken hebben.
zijn 6 miljard mensen in deze wereld. Als er 1 dood gaat is het al een trieste zaak...ook wel hypocrietquote:Op dinsdag 23 maart 2004 11:07 schreef sp3c het volgende:
tja rot voor die dingen, maar je zal toch echt met betere argumenten moeten komen als hoe zielig ze er wel niet uitzien.
hoeveel zeehonden zijn er bv, waarom heeft Canada ze van de lijst beschermde dieren gehaald, etc. etc. etc.
Ik vind het beide niet zielig.quote:Op woensdag 14 april 2004 22:29 schreef Moonah het volgende:
[..]
Oh nee...! Da's waar.
Zeehondjes doodmaken is wél zielig, varkentjes mishandelen niet.
Nee, heeft idd geen reet met elkaar te maken.
Duh!![]()
Ik vind het zieliger als een zeehondje wordt vermoord dan een mens, hoor.... Mensen sterven toch niet zo makkelijk uit, zeehonden bijvoorbeeld veel sneller.quote:Op donderdag 15 april 2004 12:42 schreef makenshi het volgende:
[..]
zijn 6 miljard mensen in deze wereld. Als er 1 dood gaat is het al een trieste zaak...ook wel hypocriet
Dat hoeft nou ook weer niet, maar gewoon de internationale jacht op zeehonden verbieden.quote:Op vrijdag 16 april 2004 17:11 schreef HarigeKerel het volgende:
Wat een afschuwelijk barbaars land is Canada ook, hopelijk valt de VS snel binnen om dit monsterlijke seabird slachtende regime naar de geschiedenisboekjes te verbannen.
Denk dat ik ook maar een website en een giro nummer open..quote:Op zondag 18 april 2004 12:42 schreef thabit het volgende:
Overigens kan er tegen de zeehondjes slachting worden geprotesteerd op http://act.greenpeace.org/ams/e?a=1374&s=gen
Heb je toevallig ook een URL waar ik wat zeehondenvlees en -bont kan kopen?quote:Op zondag 18 april 2004 12:42 schreef thabit het volgende:
Overigens kan er tegen de zeehondjes slachting worden geprotesteerd op http://act.greenpeace.org/ams/e?a=1374&s=gen
Flikker toch op, man.quote:Op zondag 18 april 2004 12:48 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Heb je toevallig ook een URL waar ik wat zeehondenvlees en -bont kan kopen?
quote:Op zondag 18 april 2004 12:49 schreef Eveli het volgende:
[..]
Flikker toch op, man.
Ach, de mensen die hier onverschillig over zijn zijn in ieder geval consequent.quote:Op zondag 18 april 2004 23:00 schreef yohan.nl het volgende:
Wat een harteloze reacties hier.
quote:Op donderdag 22 april 2004 18:41 schreef MaTriCX het volgende:
w w w . s t o p d e z e e h o n d e n m o o r d . n l.
jah dat zei ik een paar blz geleden al...........quote:Op zaterdag 24 april 2004 17:37 schreef Monkeylover het volgende:
Ik verbaas mij over de reakties die ik hier lees. Vooral de manier waarop deze weerloze dieren worden afgemaakt is buitegewoon schandalig! Kijk nou eens naar de dagelijjkse rapportages van het IFAW. Bekijk de filmpjes van hoe het er aan toe gaat. Bijna dagelijks doen de mensen van het IFAW verslag, filmpjes etc van hoe het er op het moment aan toe gaat mbt de jacht.
Kijk er nou eens goed naar en vertel me dan nog dat deze manier gerechtvaardigd is.
http://www.ifaw.org/ifaw/general/default.aspx?oid=85242
Ben het met je eens dat je over de zeehonden meer hoort, maar moet dat een reden zijn om het niet te verafschuwen?quote:Op maandag 3 mei 2004 19:04 schreef Ninnoc het volgende:
Ik vind t een beetje nutteloos dat iedereen dat inees op Canada schuift! In Japan doen ze t zelfde met honden, katten en Cavia's op een net zo'n vreselijke manier........ daar hoor je ook nix over! En wat denk je dat de Boedhisten ervan vinden dat wij elke dag duizende koeien afslachten!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |