Haaretz.quote:Report: Hamas leader Yassin killed in IAF strike in Gaza City
By The Associated Press
GAZA CITY - Israel Airforce helicopters fired missiles at Hamas leader Sheikh Ahmed Yassin's car as it left his house for a mosque at daybreak Monday, residents said, and mosque loudspeakers said he was killed.
Ambulances raced to the scene, and mosques in the area amplified the sound of Quranic verses, as announcements were made calling Yassin a "martyr," meaning he had been killed. Gunfire was heard in the Sabra neighborhood where Yassin lives
Israel has been carrying out an offensive in the Gaza Strip against Hamas militants since a double suicide bombing attack in the port of Ashdod on March 14. The attack, which killed 10 Israelis, was carried out by two Palestinians who infiltrated into Israel from Gaza.
Ze gaan hem wreken, bedoel je zekerquote:Op maandag 22 maart 2004 04:46 schreef Caesu het volgende:
[..]
(...)
Nu worden ze echt gek die terroristen!
ja en 77 maagden.quote:Op maandag 22 maart 2004 04:52 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Ze gaan hem wreken, bedoel je zeker![]()
Is ie toch nog martelaar op z'n ouwe dag, dan wordt je tochverklaard?
Hamas: "Sharon heeft de poorten van de hel geopend."quote:Hamas confirms its leader Sheikh Ahmed Yassin killed in IAF strike in Gaza City
ze hadden hem eerder kunnen doden maar toen was hij net weg.quote:Op maandag 22 maart 2004 05:10 schreef Jackal_Omega het volgende:
oeps, dit is idd een foutje van Israel, ik heb die man altijd raar gevonden, die stem van m, het leek net of ie een smurf was zo klonk ie
Ook BBC World?quote:Op maandag 22 maart 2004 05:17 schreef Caesu het volgende:
[..]
(...)
update: hij komt net aan in de hel hoor ik net.
(...)
nee hij was al veel eerder lam. toen hij nog kind was.quote:Op maandag 22 maart 2004 05:19 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Ook BBC World?
Had hij die rolstoel overgehouden aan die aanslag in sept 2003?
quote:Hamas militants vow to `bring death to Israel` in revenge for killing of Yassin (Reuters)
stoer doen was niet de bedoeling.quote:Op maandag 22 maart 2004 05:22 schreef MaartenGrendel het volgende:
Even los van het hele conflict; ik vind het niet echt stoer om een oude man in een rolstoel te vermoorden dmv het afvuren van raketten met een helikopter.
was... nou is het een martelaar.quote:Op maandag 22 maart 2004 05:24 schreef Caesu het volgende:
[..]
stoer doen was niet de bedoeling.
het is een massa moordenaar! hij stuurt zelfmoordbommen naar steden/bussen!
quote:Palestinian PM Korei: This is crazy, dangerous act. Yassin is known for his moderation, he was controlling Hamas
Thousands of Palestinians, many in tears, pour into streets in Gaza after Hamas leader Yassin killed
Palestinian witness: blown-up remains of Yassin`s wheelchair spotted near his car after hit by missiles
Israel closes Erez crossing at northern tip of Gaza after Yassin killed in missile strike
Trappelen? met verlamde benen?quote:Op maandag 22 maart 2004 05:27 schreef Caesu het volgende:
een nieuwe Yassin staat al te trappelen waarschijnlijk om hem te overtreffen in de terreur.
Hamas leider Yassin gedood in Gaza Stadquote:Op maandag 22 maart 2004 05:27 schreef Caesu het volgende:
een nieuwe Yassin staat al te trappelen waarschijnlijk om hem te overtreffen in de terreur.
ik zag het jaquote:Op maandag 22 maart 2004 05:29 schreef Zenith4ever het volgende:
[..]
Hamas leider Yassin gedood in Gaza Stad
Ja, is er eigenlijk wat bekend over 'opvolgers', of liever achterban?quote:Op maandag 22 maart 2004 05:27 schreef Caesu het volgende:
een nieuwe Yassin staat al de trappelen waarschijnlijk om hem te overtreffen in de terreur.
off-topicHoeveel beeldschermen heb jij eigenlijk?quote:Op maandag 22 maart 2004 05:31 schreef Caesu het volgende:
[..]
ik zag het ja
quote:Op maandag 22 maart 2004 05:32 schreef NorthernStar het volgende:
Uitgerekend die in Hamas die het meest voor vrede was.
Mozilla tabs.quote:Op maandag 22 maart 2004 05:34 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
off-topicHoeveel beeldschermen heb jij eigenlijk?
ik zie de cartoons alquote:A BBC reporter at the scene in Gaza said Yassin was being pushed in his wheelchair when he was directly hit by an Israeli missile.
quote:Hamas vows to "bring death to every house in Israël" after leader is killed
Hij wordt omgeschreven als de 'moderate voice' van Hamas. Als Israel vrede wil zal ze het van deze mensen moeten hebben, ipv ze om te leggen.quote:Op maandag 22 maart 2004 05:35 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
![]()
quote:Op maandag 22 maart 2004 05:36 schreef Caesu het volgende:
ik zie de cartoons al
Het mag duidelijk zijn dat de regering van Israel geen vrede wil.quote:Op maandag 22 maart 2004 05:38 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Als Israel vrede wil zal ze het van deze mensen moeten hebben, ipv ze om te leggen.
ik denk dus Sharon de boel helemaal in de fik wil zetten zodat hij niet terug hoeft te trekken uit Gaza zoals hij eerder had aangekondigd.quote:Op maandag 22 maart 2004 05:38 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Hij wordt omgeschreven als de 'moderate voice' van Hamas. Als Israel vrede wil zal ze het van deze mensen moeten hebben, ipv ze om te leggen.
quote:Military sources: IDF planning assassination for a number of days; Hamas leader was under close supervision
Israeli defense establishment officially confirms Yassin was target of IAF strike
IDF heightens alert in West Bank, Gaza Strip; entry of Palestinian workers to Israel stopped
Yassin is was natuurlijk geen fijne man, maar wat lost Israel ermee op? Alleen maar olie op het vuur in mijn ogen. Als haat preken, zijn opruiende taal spreken het ergste is wat er daar gebeurt..quote:Op maandag 22 maart 2004 05:50 schreef Vampier het volgende:
YES!!!!! Eindelijk!!
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
En waarom? Vanwege zijn haat preken, zijn opruiende taal.
Who the fuck cares... hijs doodquote:Op maandag 22 maart 2004 05:56 schreef Libris het volgende:
[..]
Yassin is was natuurlijk geen fijne man, maar wat lost Israel ermee op? Alleen maar olie op het vuur in mijn ogen. Als haat preken, zijn opruiende taal spreken het ergste is wat er daar gebeurt..
Hamas was ook een liefdadigheidsorganisatie tegelijkertijd - vandaar dat ze zo geliefd zijn bij de Palestijnen. En ze hebben nu niet het idee dat de PA hen zoveel helpt, zeker niet als Abbas hun aartsvijand Sharon bezoekt en Qurei het van plan was.quote:Tens of thousands of Palestinians, many in tears, pour into Gaza City streets
Palestinians: Six of Yassin`s body guards killed in IAF strike
Palestinian hospital sources: 15 people injured in assassination of Hamas leader Yassin
Decision to assassinate Yassin taken after twin suicide bombing last week at Ashdod port that killed 10
helemaal mee eensquote:Op maandag 22 maart 2004 05:32 schreef Calella het volgende:
Goede Actie!![]()
May he burn in Hell...
Goed nieuws inderdaad alleen de suicide bomber is al onderweg denk ikquote:Op maandag 22 maart 2004 06:07 schreef Vampier het volgende:
Mijn dag kan niet meer stuk, serieus nu nog Jasser en we zijn klaar. Vraag me af ofdat zijn akelige kop nu eindelijk boven het maaiveld uitkomt en hij zijn ware kleuren laat zien.
Yassin heeft Juliana naar beneden gedrukt op NOS TTquote:IDF places closure on West Bank, Gaza Strip, after Yassin`s assassination
Sharon informed of assassination of Yassin at his Negev ranch; PM updated on operation through the night
quote:Op maandag 22 maart 2004 06:07 schreef Vampier het volgende:
Mijn dag kan niet meer stuk, serieus nu nog Jasser en we zijn klaar. Vraag me af ofdat zijn akelige kop nu eindelijk boven het maaiveld uitkomt en hij zijn ware kleuren laat zien.
Zie de linkse media eens medelijden hebben. In zijn rolstoel :'( boohooooquote:***************************************
Israël doodt oprichter van Hamas
GAZA-STAD Het Israëlische leger heeft
de oprichter en geestelijk leider van
de Hamas-beweging,sjeik Achmed Yassin,
gedood.Israëlische helikopters vuurden
raketten af op Yassin in zijn rolstoel
toen hij 's morgens een moskee verliet.
Hamas heeft bevestigd dat Yassin is
gedood.De organisatie heeft verklaard
"de dood te brengen in elk Israëlisch
huis" vanwege de aanslag.Waarnemers
vrezen voor een geweldsuitbarsting.
Naast Yassin vonden nog zes anderen de
dood,onder wie zijn twee lijfwachten.12
mensen raakten gewond.Yassin is veruit
de belangrijkste Palestijnse leider die
de afgelopen jaren bij geweld omkwam.
quote:***************************************
Yassin richtte Hamas op in 1987
GAZA-STAD De verlamde sjeik Yassin
richtte de militante Hamas-beweging op
in 1987.Hij zat een aantal jaren in
Israëlische gevangenissen voor hij in
1994 werd vrijgelaten.
Yassin woonde in een eenvoudig huis in
de armoedige wijk Sabra van Gaza-Stad.
Israël vermoedde dat hij de inspirator
was van de talloze zelfmoordaanslagen
die Hamas-leden pleegden en waarbij in
totaal honderden Israëliërs de dood
vonden.Toch liet Jeruzalem hem lang met
rust,uit vrees voor een geweldsspiraal.
Staatssecretaris Boim van Defensie zegt
nu echter dat Yassin "de dood verdiende
voor wat hij heeft gedaan".
ze kunnen het niet echt waarderen.quote:"Sharon has opened the gates of hell and nothing will stop us from cutting off his head," leaders of the radical Islamic group vowed.
"Words cannot describe the emotion of anger and hate inside our hearts," said Hamas official Ismail Haniyeh, a close associate of Yassin in Gaza.
Haaretz.quote:Palestinian Authority officials condemned the attack. "This is a crazy and very dangerous act. It opens the door wide to chaos. Yassin is known for his moderation and he was controlling Hamas and therefore this is a dangerous, cowardly act," said Prime Minister Ahmed Qureia.
"Assassinations, incursions, walls, will not produce peace and security, on the contrary, it will just add fuel to the fire," said Cabinet Minister Saeb Erekat.
Sufyan Abu Zaydeh, a Palestinian Authority official, said the killing of Yassin was reminiscent of Israel's assassination of Hamas bombmaker Yehiye Ayash in Gaza in January 1996. Hamas responded to the killing of Ayash, nicknamed "The Engineer" by Israel, with a series of deadly suicide bombings inside Israel that killed close to sixty people in the space of 10 days. Yassin's killing, Abu Zaydeh said, would spark "a harsh wave of attacks."
Heej dit is 1 persoon en niet een stuk of 200 of 3000 ok?quote:Op maandag 22 maart 2004 06:20 schreef FritsVanEgters het volgende:
Voor de mensen wier dag niet meer stuk kan, begrijpen jullie dat nou, feestvierende Palestijnen op 11/9/2001 of andere Moslims op 11 maart jongstleden?
![]()
Daarom klopt er ook niks van de redenen die Israel ervoor geeft (dat men Hamas wil verzwakken zodat het niet een machtsvacuum in Gaza kan opvullen). Het is gewoon niet logisch.quote:Op maandag 22 maart 2004 06:01 schreef Caesu het volgende:
De populariteit van Hamas gaat sterk omhoog denk ik.
Grote kans dat Arafat door de Palestijnen wordt weg gestuurd, en de Hamas de macht overneemt in de PA gebeiden in Gaza (is eigenlijk al zo) en misschien ook de West Bank.
Conflict wordt dus alleen maar erger.
Een zeer toepasselijk spreekwoord laat ik maar achterwegequote:Op maandag 22 maart 2004 06:22 schreef Vampier het volgende:
Heej dit is 1 persoon en niet een stuk of 200 of 3000 ok?
quote:Op maandag 22 maart 2004 06:22 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Daarom klopt er ook niks van de redenen die Israel ervoor geeft (dat men Hamas wil verzwakken zodat het niet een machtsvacuum in Gaza kan opvullen). Het is gewoon niet logisch.
Net zoals mensen die zogenaamd voor Israel zijn en dit als goed nieuws zien.
Als je voor Israel en vrede in de regio bent is dit imo geen goed nieuws.
er staan supersnel nieuwe leiders op en de jongere zijn in de meeste gevallen extremer. kijk maar hoe jong die jongens/meisjes zijn die zich opblazen.quote:Netanyahu: The assassination in the long run will restrain Hamas, they`ll know that their leaders aren`t immune
quote:Yassin bureau chief Ismail Haniya: The enemy should expect a response that will turn the ground under his feet to hell
quote:Finance Minister Benjamin Netanyahu: Killing of Sheikh Yassin will curb Hamas and other terror groups
Senior State Department official: We urge all sides to remain calm and exercise restraint![]()
Je kunt beter extreem zijn, dan heb je de meeste kans dat Sharon je met rust laat.quote:Op maandag 22 maart 2004 06:28 schreef Caesu het volgende:
er staan supersnel nieuwe leiders op en de jongere zijn in de meeste gevallen extremer. kijk maar hoe jong die jongens/meisjes zijn die zich opblazen.
Het bevestigt iig het idee dat de mensen die Israel regeren niet zonder de terroristen en aanslagen kunnen om hun politieke agenda uit te kunnen voeren. Vanuit die visie kan men zich afvragen waar de echte vijanden van het Israelische volk zitten.quote:Netanyahu steunde Sharon's "disengagement plan" (terugtrekking uit Gaza) vrijdag plotseling. ik vermoed op voorwaarde dat Yassin werd gedood. en Sharon's plan gaat toch niet door want de vlam schiet in de pan nu.
quote:Op maandag 22 maart 2004 06:33 schreef NorthernStar het volgende:
Je kunt beter extreem zijn, dan heb je de meeste kans dat Sharon je met rust laat.
Syrie, Afghanistan, Iraq, Algerije, Libanon....quote:Het bevestigt iig het idee dat de mensen die Israel regeren niet zonder de terroristen en aanslagen kunnen om hun politieke agenda uit te kunnen voeren. Vanuit die visie kan men zich afvragen waar de echte vijanden van het Israelische volk zitten.
Ja idd, het mindert een beetje mijn vreugde over zijn dood.quote:Op maandag 22 maart 2004 05:22 schreef MaartenGrendel het volgende:
Even los van het hele conflict; ik vind het niet echt stoer om een oude man in een rolstoel te vermoorden dmv het afvuren van raketten met een helikopter.
"Known for his moderation"? Wat een idioot, die Palestijnse premier. Yassin is een islamitische fundamentalist die regelmatig zelfmoordcommando's afstuurde op Israelische burgers.quote:Op maandag 22 maart 2004 05:27 schreef Caesu het volgende:
Palestinian PM Korei: This is crazy, dangerous act. Yassin is known for his moderation, he was controlling Hamas
Dat zijn waarschijnlijk "mensen" die dat ook zouden doen bij de dood van bv Bin Laden.quote:Thousands of Palestinians, many in tears, pour into streets in Gaza after Hamas leader Yassin killed
Had ie maar moeten luisterenquote:Sheikh Yassin is marked for death, and he should hide himself deep underground
Israel's Deputy Defence Minister Zeev Boim
quote:Op maandag 22 maart 2004 06:54 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
[..]
Dat zijn waarschijnlijk "mensen" die dat ook zouden doen bij de dood van bv Bin Laden.
quote:Aides close to Sharon on Yassin assassination: we have killed our bin Laden
Security establishment to step up VIP security, including around PM Sharon following Yassin`s assassination
Hospital sources in Gaza: Eight killed in IAF airstrike Monday morning
Al Aqsa Martyrs Brigades says revenge for Yassin assassination `will come within hours, God willing`
Prisons Service beefs up security to prepare for riots at jails following Yassin`s assassination
General strike declared in West Bank following assassination of Hamas leader Yassin
Abdel Aziz Rantisi vows `deeds not words,` in response to assassination of Hamas leader Yassin
Dat vrees ik ook, ben 3jr terug nog in Israel geweest om een vriend die daar woont te bezoeken. Was een vreemde ervaring moet ik zeggen overal liepen soldaten met geweren, ik vond dat toch wel erg dreigend, en in elk winkelcentrum werd je helemaal gefouilleerd. Dan is het terug in Nederland echt superrelaxed. Ik moet zeggen dat ik toch wel de neiging krijg om de telefoon op te pakken, bij het zien van het ochtendnieuws ...quote:Op maandag 22 maart 2004 04:48 schreef Libris het volgende:
Damn, volgens mij niet echt slim van Israel, dit zal zeker een enorme reactie teweeg brengen..
vraag me ook af hoe het met 'overlook' gaat inderdaad.quote:Op maandag 22 maart 2004 07:32 schreef Logician het volgende:
[..]
Dat vrees ik ook, ben 3jr terug nog in Israel geweest om een vriend die daar woont te bezoeken. Was een vreemde ervaring moet ik zeggen overal liepen soldaten met geweren, ik vond dat toch wel erg dreigend, en in elk winkelcentrum werd je helemaal gefouilleerd. Dan is het terug in Nederland echt superrelaxed. Ik moet zeggen dat ik toch wel de neiging krijg om de telefoon op te pakken, bij het zien van het ochtendnieuws ...
die bedoel ik iddquote:Op maandag 22 maart 2004 07:34 schreef Vampier het volgende:
[..]
vraag me ook af hoe het met 'overlook' gaat inderdaad.
quote:Op maandag 22 maart 2004 07:44 schreef N_I_ het volgende:
Nu hij dood is breekt de hel los, in die streek. Ik hoop dat America klaarstaat om Israël te helpen.
hek om de Gaza-strook is er al lang. maar daar kropen vorige week nog twee zelfmoordbommen onderdoor (10 doden). Yassin zei donderdag dat Israëls reactie hierop zwak was en Hamas daardoor sterker wordt. nu laat Israël dus zien dat dat wel meevalt - en schiet drie raketten door hem heen.quote:Op maandag 22 maart 2004 07:45 schreef FritsVanEgters het volgende:
Is dat hek c.q. die muur al af en is dit zorgvuldig afgestemd? Hek af en jetzt geht los...![]()
heel veel joden zullen hem iig volgenquote:Op maandag 22 maart 2004 05:32 schreef Calella het volgende:
Goede Actie!![]()
May he burn in Hell...
niet de hel in toch. dit kan je niet zo laten staan.quote:Op maandag 22 maart 2004 07:50 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
ach.. de dood in dan...quote:Op maandag 22 maart 2004 07:52 schreef Caesu het volgende:
[..]
niet de hel in toch. dit kan je niet zo laten staan.
En daar ben jij blij om?quote:Op maandag 22 maart 2004 07:54 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
ach.. de dood in dan...
hamas is iig woedend en zal van zich laten spreken...
inderdaad jaquote:Op maandag 22 maart 2004 07:54 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
ach.. de dood in dan...
hamas is iig woedend en zal van zich laten spreken...
haaretzquote:Hamas says U.S. approved Yassin assassination, calls for retaliation against `terrorist American Administration`
Ja! Je moet eens de hele geschiedenis leren lezen tussen Israel en Palestina. Misschien dat je dan begrijpt dat een Palestijns volk zich vastklampt aan een persoon die nog steeds vol wil en moed zat.quote:Op maandag 22 maart 2004 07:51 schreef Caesu het volgende:
[..]
je vindt hem wel ok dus?
nee ben geen moslim.. maar zowiets kan je verwachten, actie reactie weet je wel...quote:Op maandag 22 maart 2004 07:56 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
En daar ben jij blij om?
Ben jij moslim?
bijna helemaal mee eens. behalve dan dat die Yassin ok is en dat je ze bommenriemen gunt en RIPquote:Op maandag 22 maart 2004 07:59 schreef Fokslet het volgende:
[..]
Ja! Je moet eens de hele geschiedenis leren lezen tussen Israel en Palestina. Misschien dat je dan begrijpt dat een Palestijns volk zich vastklampt aan een persoon die nog steeds vol wil en moed zat.
tekst tekst
Dus nog steeds RIP.
Nee, maar het valt me gewoon op dat jij op veel punten pro-islam/islamofiel bent, hoe je het noemen wilt.quote:Op maandag 22 maart 2004 08:01 schreef TimmyAsd het volgende:
Dora_van_Crizadak: moet ik trouwens moslim zijn om pro-palestijns te zijn?
In hoofdletters nog wel dit keer!quote:Op maandag 22 maart 2004 07:59 schreef Fokslet het volgende:
Dus nog steeds RIP.
Die rip moet haast wel. Hij was voor de Palestijnen een goed man. Eentje die voor de rechten van de Palestijn op wilde komen. Hij heeft voor de Palestijnen een hoop goede dingen gedaan waardoor men weer hoop kreeg.quote:Op maandag 22 maart 2004 08:01 schreef Caesu het volgende:
[..]
bijna helemaal mee eens. behalve dan dat die Yassin ok is en RIP
Onder Israel hebben de Palestijnen anders wel meer rechten dan onder religieus leiderschap van Sjeik Yassin.quote:Op maandag 22 maart 2004 08:06 schreef Fokslet het volgende:
[..]
Die rip moet haast wel. Hij was voor de Palestijnen een goed man. Eentje die voor de rechten van de Palestijn op wilde komen.
Is te zien ja. Je krijgt mooie grote muur, klein stukje land en zo om de paar weken verpletteren we een paar huizen. En ja, dit komt omdat de Palestijnen zelfmoordaanslagen plegen. Maar dat komt weer....bla blaquote:Op maandag 22 maart 2004 08:09 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Onder Israel hebben de Palestijnen anders wel meer rechten dan onder religieus leiderschap van Sjeik Yassin.
dit is dus van de partij van Arafat.quote:Fatah armed wing: Sharon `has signed death warrant of hundreds of Zionists, in Israel and abroad`
Die krijgen dus van mij ook geen RIP. Gelijke monniken...quote:Op maandag 22 maart 2004 08:06 schreef Fokslet het volgende:
[..]
Dat er (door hem) doden zijn gevallen is niet goed te spreken, maar dat geldt net zo hard voor Israel die door blijven gaan met moorden. Ik vind het niet gek hoor dat die Palestijnen vergelding willen.
Huizen van zelfmoordenaars ja.quote:Op maandag 22 maart 2004 08:10 schreef Fokslet het volgende:
[..]
Is te zien ja. Je krijgt mooie grote muur, klein stukje land en zo om de paar weken verpletteren we een paar huizen.
Gewreekt? GEWROKEN!quote:Op maandag 22 maart 2004 08:09 schreef Fokslet het volgende:
Hehe, dom dom. Dat doet hij dus wel. Hij vermoordt Palestijnen op een dusdanige manier dat er wel gewreekt moet worden.
Onschuldige reizigers in een bus vermoorden met een zelfmoordaanslag. Hoe zielig kun je zijn?quote:Een invalide vermoorden met een helicopter. Hoe zielig kan je zijn.
Het zijn geen gelijke monniken. Je kunt onschuldige Israelische burgers niet vergelijken met de leider van een islamitische terreurorganisatie.quote:Op maandag 22 maart 2004 08:11 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Die krijgen dus van mij ook geen RIP. Gelijke monniken...
begin eens te kijken naar Sharon en zijn achterlijke muur!quote:Op maandag 22 maart 2004 08:13 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Het zijn geen gelijke monniken. Je kunt onschuldige Israelische burgers niet vergelijken met de leider van een islamitische terreurorganisatie.
haaretzquote:Sheikh Ahmed Yassin to be buried in Gaza on Monday afternoon
Yassin bureau chief Ismail Haniya: All of Palestine will turn into a volcano that will burn up the enemies
Wat heeft dat te maken met "onschuldige Israelische burgers"? Bovendien, wie was er eerder, Palestijnen met zelfmoordaanslagen of Sharon met zijn achterlijke muur?quote:Op maandag 22 maart 2004 08:14 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
begin eens te kijken naar Sharon en zijn achterlijke muur!
*kuch*quote:Op maandag 22 maart 2004 08:14 schreef CeeJee het volgende:
Nou, wat zullen de Palestijnen nu bedenken om Israël te treffen ? Misschien zullen ze wel burgerdoelen zoals bussen en scholen gaan opblazen. Of kinderen van 15 jaar inzetten in de strijd. Of zelfs mensen als wandelende bom in gaan zetten, je weet het maar nooit.
Je kunt het leger van Amerika Israel ook niet vergelijken met de straatstenen en kalashnikovs waarmee de Palestijnen moeten vechten.quote:Op maandag 22 maart 2004 08:13 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Het zijn geen gelijke monniken. Je kunt onschuldige Israelische burgers niet vergelijken met de leider van een islamitische terreurorganisatie.
en verder nog 7 doden waaronder bodyguards.quote:Op maandag 22 maart 2004 08:21 schreef Dagonet het volgende:
Alleen een dode leider van een terreurorganisatie. Shit happens, had hij er maar uit moeten stappen.
quote:Op maandag 22 maart 2004 08:13 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Het ging om de vergelijking tussen Yassin en onschuldige Israelieten.quote:Op maandag 22 maart 2004 08:19 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Je kunt het leger van Amerika Israel ook niet vergelijken met de straatstenen en kalashnikovs waarmee de Palestijnen moeten vechten.
Israel doodt trouwens ook gewoon burgers maar dan noemen ze oude vrouwen en kinderen gewoon 'terroristen' of schuiven het achter de schaamlap 'nevenschade'.
Afgezien van de mensen daar zullen er ook weinig een traan om hem laten. Het is alleen niet in het belang van een eventuele vrede en dus in niemands belang (er tenminste vanuitgaande dat iedereen vrede wil)quote:Op maandag 22 maart 2004 08:21 schreef Dagonet het volgende:
Ik ben redelijk anti-Israël, vind het persoonlijk de grootste fout in de menselijke geschiedenis van de afgelopen paar eeuwen, maar Hamas aanhangers moeten niet gaan lopen zeuren nu.
Okay, 3 bodyguards, 3 anderen (chauffeurs?) en 16 gewonden waaronder twee van zijn zoons.quote:Op maandag 22 maart 2004 08:23 schreef Caesu het volgende:
[..]
en verder nog 7 doden waaronder bodyguards.
Yep right.quote:Op maandag 22 maart 2004 08:26 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
Bovendien doodt Israel nooit (een enkele opstandige militair uitgezonderd) met opzet burgers, terwijl de Palestijnen hun vizier juist richten op onschuldigen.
daar gaan we alquote:Explosion reported close to Erez border crossing
Je hebt gelijk. Israel probeert zoveel mogelijk onschuldige Palestijnen te doden.quote:Op maandag 22 maart 2004 08:28 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Yep right.
Ze missen alleen steeds, zoals nu ook met Yassin. Eigenlijk was een schoolklasje om de hoek doelwit.quote:Op maandag 22 maart 2004 08:29 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Israel probeert zoveel mogelijk onschuldige Palestijnen te doden.
Jij volgt zeker alleen de betrouwbare nieuwsbronnen.quote:Op maandag 22 maart 2004 08:26 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
Bovendien doodt Israel nooit (een enkele opstandige militair uitgezonderd) met opzet burgers, terwijl de Palestijnen hun vizier juist richten op onschuldigen.
Zo sorry hoor, maar jij hebt echt een plaat voor je hoofd. Lees eens wat meer geschiedenis man.quote:Op maandag 22 maart 2004 08:26 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Het ging om de vergelijking tussen Yassin en onschuldige Israelieten.
Het is begonnenquote:Op maandag 22 maart 2004 08:33 schreef Caesu het volgende:
CNN meldt explosie.
en in Tel Aviv is een vrouw met een bijl aangevallen door een terrorist - dat is nieuw.
Nogal slecht geïnformeerd of kinderlijk naief als je denkt dat het Israelische leger zich niet schuldig maakt aan opzettelijk doden van burgers imo.quote:Op maandag 22 maart 2004 08:29 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Israel probeert zoveel mogelijk onschuldige Palestijnen te doden.
Jij al helemaal met je "Yassin is een held"-gelul.quote:Op maandag 22 maart 2004 08:32 schreef Fokslet het volgende:
[..]
Zo sorry hoor, maar jij hebt echt een plaat voor je hoofd.
quote:
Ik onderbouw het tenminste nog, jij zet jezelf voor schut.quote:Op maandag 22 maart 2004 08:34 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Jij al helemaal met je "Yassin is een held"-gelul.
Geef eens een paar voorbeelden dan van militairen die opzettelijk burgers doodden en daar niet voor zijn gestraft.quote:Op maandag 22 maart 2004 08:34 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Nogal slecht geïnformeerd of kinderlijk naief als je denkt dat het Israelische leger zich niet schuldig maakt aan opzettelijk doden van burgers imo.
Tief eens op teringtroll.quote:Op maandag 22 maart 2004 08:35 schreef Fokslet het volgende:
[..]
Ik onderbouw het tenminste nog, jij zet jezelf voor schut.
Maak je niet druk... relatief veel mensen daar.quote:Op maandag 22 maart 2004 08:35 schreef Logician het volgende:
vamp, straks toch maar eens overlook proberen te bereiken
kom ff op msnquote:Op maandag 22 maart 2004 08:37 schreef Logician het volgende:
misschien is het handig om wel even normaal te blijven reageren op elkaar.
Lees een boek van Noah Chomsky (quote:Op maandag 22 maart 2004 08:36 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Geef eens een paar voorbeelden dan van militairen die opzettelijk burgers doodden en daar niet voor zijn gestraft.
Wat dacht je van een groepering soldaten die uit het leger van Israel zijn gestapt omdat ze het zat waren om de Palestijnen op deze manier te behandelen? Doen ze zeker omdat de Palestijnen zo goed door Israel behandeld worden zekerquote:Op maandag 22 maart 2004 08:36 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Geef eens een paar voorbeelden dan van militairen die opzettelijk burgers doodden en daar niet voor zijn gestraft.
Lees eens een krant en vul voor 'terroristen' eens wat anders in. Je mag voor mij blijven geloven dat het blazoen van Israel schoon is en ze nobele strijders zijn enzo, maar ja, je mag aan de andere kant ook blijven geloven in roodkapje en de boze wolf.quote:Op maandag 22 maart 2004 08:36 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
De Israelische behandeling vd Palestijnen verdient geen schoonheidsprijs, maar ik vroeg om concrete voorbeelden waarbij onschuldige Palestijnse burgers met opzet door de Israelieten zijn gedood.quote:Op maandag 22 maart 2004 08:40 schreef Fokslet het volgende:
Wat dacht je van een groepering soldaten die uit het leger van Israel zijn gestapt omdat ze het zat waren om de Palestijnen op deze manier te behandelen? Doen ze zeker omdat de Palestijnen zo goed door Israel behandeld worden zeker![]()
was mortiervuur.quote:Op maandag 22 maart 2004 08:33 schreef Caesu het volgende:
CNN meldt explosie.
en in Tel Aviv is een vrouw met een bijl aangevallen door een terrorist - dat is nieuw.
Waar baseer je het op dat het geen terroristen zijn? Waarom zou Israel onschuldige Palestijnen willen vermoorden?quote:Op maandag 22 maart 2004 08:42 schreef NorthernStar het volgende:
Lees eens een krant en vul voor 'terroristen' eens wat anders in.
Neuh, dat geloof ik niet. Zeg je dit ook tegen Fokslet, die gelooft dat de Palestijnse zelfmoordenaars nobele strijders zijn?quote:Je mag voor mij blijven geloven dat het blazoen van Israel schoon is en ze nobele strijders zijn enzo,
Ik geloof niet in god.quote:maar ja, je mag aan de andere kant ook blijven geloven in roodkapje en de boze wolf.
quote:Ignore proof presented, demand impossible proofs.
This is perhaps a variant of the "play dumb" rule. Regardless of what material may be presented by an opponent in public forums, claim the material irrelevant and demand proof that is impossible for the opponent to come by (it may exist, but not be at his disposal, or it may be something which is known to be safely destroyed or withheld, such as a murder weapon). In order to completely avoid discussing issues may require you to categorically deny and be critical of media or books as valid sources, deny that witnesses are acceptable, or even deny that statements made by government or other authorities have any meaning or relevance
Heb je dat boek van Chomsky nog niet uit dan?quote:Op maandag 22 maart 2004 08:45 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
De Israelische behandeling vd Palestijnen verdient geen schoonheidsprijs, maar ik vroeg om concrete voorbeelden waarbij onschuldige Palestijnse burgers met opzet door de Israelieten zijn gedood.
Dit oude gehandicapte mannetje heeft jarenlang mensen aangezet zichzelf op te blazen in openbare gelegenheden.quote:Op maandag 22 maart 2004 08:48 schreef Vampier het volgende:
Dora zullen we zo zeggen:
<b>
Israel is er eindelijk na ettelijke jaren in geslaagd om een hulpeloos oud mannetje in een rolstoel om zeep te helpen.
Nee, Israel valt geen hulpeloze mensen aan, alleen maar oude gehandicapte mannetjes in rolstoelen....</b>
Israelieten tegen de Filistijnen? Phew, dat zullen er een heleboel geweest zijn, maar kom op, da's meer dan 2000 jaar geleden.quote:Op maandag 22 maart 2004 08:45 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
De Israelische behandeling vd Palestijnen verdient geen schoonheidsprijs, maar ik vroeg om concrete voorbeelden waarbij onschuldige Palestijnse burgers met opzet door de Israelieten zijn gedood.
Tjahquote:Op maandag 22 maart 2004 08:53 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Dit oude gehandicapte mannetje heeft jarenlang mensen aangezet zichzelf op te blazen in openbare gelegenheden.
Dat het een vuile strijd is waar aan beide kanten onschuldige slachtoffers vallen, is een vrij realistische en volwassen beoordeling imo. Dan hoef je ook niet te bakkeleien of het nu minder erg wanneer die doden per ongeluk vallen en of het uberhaupt per ongeluk is.quote:Op maandag 22 maart 2004 08:47 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Waar baseer je het op dat het geen terroristen zijn? Waarom zou Israel onschuldige Palestijnen willen vermoorden?
Neuh, dat geloof ik niet. Zeg je dit ook tegen Fokslet, die gelooft dat de Palestijnse zelfmoordenaars nobele strijders zijn?
Ik geloof niet in god.
Aub bronvermelding.quote:Op maandag 22 maart 2004 08:47 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
Neuh, dat geloof ik niet. Zeg je dit ook tegen Fokslet, die gelooft dat de Palestijnse zelfmoordenaars nobele strijders zijn?
En ik sluit mij daar helemaal bij aan.quote:Op maandag 22 maart 2004 08:59 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Dat het een vuile strijd is waar aan beide kanten onschuldige slachtoffers vallen, is een vrij realistische en volwassen beoordeling imo. Dan hoef je ook niet te bakkeleien of het nu minder erg wanneer die doden per ongeluk vallen en of het uberhaupt per ongeluk is.
Mijn opvatting is dat deze liquidatie niks oplost en eventuele vrede alleen maar moeilijker maakt, da's alles.
De Joden hebben er grote sommen geld voor betaald.quote:Op maandag 22 maart 2004 08:20 schreef Libris het volgende:
Mooi duidelijk Jip en Janneke verhaal. Van wie kregen de Joden in 1948 het land? Ik kan me de frustratie van de Palestijnen goed voorstellen.
Die en passant terroristenleiders zijn, maar dat is niet zo relevant uiteraard. Het gaat erom dat meneer eruit ziet als een zielige sinterklaas die een klap van zijn schimmel heeft gehad en daardoor vijf octaven hoger praat. Zielig, zielig, zielig.quote:Op maandag 22 maart 2004 08:48 schreef Vampier het volgende:
Israel is er eindelijk na ettelijke jaren in geslaagd om een hulpeloos oud mannetje in een rolstoel om zeep te helpen.
Nee, Israel valt geen hulpeloze mensen aan, alleen maar oude gehandicapte mannetjes in rolstoelen....
Deze "lieve en kreupele" man is de insperator voor vele palestijnen om een reddingsvest gevult met explosieven om te doen. Deze ontwerper van de nieuwe palestijnse mode is nu zelf om zeep geholpen na te lang op de targetlist te hebben gestaan.quote:Op maandag 22 maart 2004 08:56 schreef Strolie75 het volgende:
Mooi, weer een terrorist minder.
Ooooooh gossie ....quote:Op maandag 22 maart 2004 08:48 schreef Vampier het volgende:
Dora zullen we zo zeggen:
<b>
Nee, Israel valt geen hulpeloze mensen aan, alleen maar oude gehandicapte mannetjes in rolstoelen....</b>
Maar schiet Israel er iets mee op of maken ze het erger, dat is de vraag.quote:Op maandag 22 maart 2004 09:24 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Deze "lieve en kreupele" man is de insperator voor vele palestijnen om een reddingsvest gevult met explosieven om te doen. Deze ontwerper van de nieuwe palestijnse mode is nu zelf om zeep geholpen na te lang op de targetlist te hebben gestaan.
Als jij dat werkelijk denkt ben jij behoorlijk bevooroordeeltquote:Op maandag 22 maart 2004 08:34 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Nogal slecht geïnformeerd of kinderlijk naief als je denkt dat het Israelische leger zich niet schuldig maakt aan opzettelijk doden van burgers imo.
quote:Op maandag 22 maart 2004 08:30 schreef CeeJee het volgende:
[..]
Ze missen alleen steeds, zoals nu ook met Yassin. Eigenlijk was een schoolklasje om de hoek doelwit.
Ik weet dat wel zeker. Nu zullen de palestijnen zich in een rap tempo opblazen en zal het probleem geleidelijk aan zichzelf oplossen.quote:Op maandag 22 maart 2004 09:29 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Maar schiet Israel er iets mee op of maken ze het erger, dat is de vraag.
Kennelijk denkt Sharon dat hij er iets mee bereikt.
Mjah, het is oorlog. Welk standpunt je ook inneemt, er is altijd een partij die je 'bevooroordeeld' en partijdig zal noemen. Het argument dat Israel geen of minder blaam treft omdat het niet opzettelijk zou zijn wanneer er slachtoffers vallen hecht ik gewoon weinig waarde aan.quote:Op maandag 22 maart 2004 09:30 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Als jij dat werkelijk denkt ben jij behoorlijk bevooroordeeltDie onschuldige palestijnen gooien anders stenen naar zwaarbewapende soldaten. Dat is vragen om problemen
![]()
Goede opmerkingquote:Op maandag 22 maart 2004 06:20 schreef FritsVanEgters het volgende:
Voor de mensen wier dag niet meer stuk kan, begrijpen jullie dat nou, feestvierende Palestijnen op 11/9/2001 of andere Moslims op 11 maart jongstleden?
![]()
/172pk mee eens is.quote:Op maandag 22 maart 2004 09:41 schreef skunkator het volgende:
Nu zijn de rapen gaar. Ik wil aub niemand horen als er nu weer een zelfmoordterorrist zich opblaast in een bus of waar dan ook in Israël, deze zwijnen lokken het geweld gewoon uit !
Haha, jij hebt humor. Weer een zwijn minder dacht ik juist.quote:Op maandag 22 maart 2004 09:41 schreef skunkator het volgende:
Nu zijn de rapen gaar. Ik wil aub niemand horen als er nu weer een zelfmoordterorrist zich opblaast in een bus of waar dan ook in Israël, deze zwijnen lokken het geweld gewoon uit !
echte humor moet nog komenquote:Op maandag 22 maart 2004 09:43 schreef RealLife het volgende:
[..]
Haha, jij hebt humor. Weer een zwijn minder dacht ik juist.
Opgeruimd staat netjes. Jammer dat het gebruik van atoomwapens zo politiek incorrect is op deze manier gaat het uitroeien van al dat gespuis zo langzaam.quote:Op maandag 22 maart 2004 05:50 schreef Vampier het volgende:
YES!!!!! Eindelijk!!
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
En waarom? Vanwege zijn haat preken, zijn opruiende taal.
Heb je uberhaubt wel enig idee wat een moslim is?quote:Op maandag 22 maart 2004 09:42 schreef RealLife het volgende:
[..]
Goede opmerking. Laten we ook de straten oprennen en feest gaan vieren om weer een moslim minder
. Ff mn luchtbuks pakken om in de lucht te schieten..
![]()
Ja ik ook, en vooral als die raketten zijn gefinancierd door het smeergeld van superagressor Amerikaquote:Op maandag 22 maart 2004 05:22 schreef MaartenGrendel het volgende:
Nu die ander nogquote:Op maandag 22 maart 2004 09:44 schreef 172pk het volgende:
[..]
echte humor moet nog komen
Appels, peren, etc.quote:Op maandag 22 maart 2004 06:20 schreef FritsVanEgters het volgende:
![]()
ohh jij denkt dat met het doden van yassin al het geweld is verholpen? hahahahaquote:Op maandag 22 maart 2004 09:51 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Nu die ander nog
[afbeelding]
Al ik everzwijn Sharon op tv zie krijg ik altijd trek om naar het toilet te gaan met acute diarree !quote:Op maandag 22 maart 2004 07:14 schreef Chris_Redfield het volgende:
Iedere keer als die haat zaaiende tuinkabouter met zijn piep stemmetje op de tv kwam draaide mijn maag zich om.
Niet helemaal. Nu krijgen de moslims uit verdriet massaal zelfmoordneigingen.quote:Op maandag 22 maart 2004 09:52 schreef MrBean het volgende:
[..]
Appels, peren, etc.
Ja idd, 3 jaar later en nog geen spoor van Bin Ladenquote:Op maandag 22 maart 2004 09:51 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Nu die ander nog
[afbeelding]
One step at the time. Uitroeien met behulp van conventionele middelen is nu eenmaal een zaak van de lange adem.quote:Op maandag 22 maart 2004 09:54 schreef 172pk het volgende:
[..]
ohh jij denkt dat met het doden van yassin al het geweld is verholpen? hahahaha
Ow ja, wat leven wij Nederlanders toch in een dictatuur ...quote:Op maandag 22 maart 2004 09:56 schreef Sniper het volgende:
Leuk ook de nadruk van de Nederlandse StaatsOmroep op de zieligheid van het mannetje. Dat toontje mis ik een beetje als er weer een bus met kinderen opgeblazen wordt.
Leiders zijn slechts aanspreekpunten in dit soort gevallen die kan je doden maar wat overblijft is de wil voor wraak en de wil om hun werk voort te zetten. Dus mensen met een buspas in Israel kunnen die nu beter niet gaan gebruiken. Hamas wordt hiermee een stuk gevaarlijker ipv een stuk ongevaarlijker. Die bommen grodels zullen ongetwijfeld die richting op gaan.quote:Op maandag 22 maart 2004 07:43 schreef Caesu het volgende:
mij rolstoel, wat doe je?
[afbeelding]
Ben echt bang de er al een paar met bommengordels richting bushalte / winkelcentra lopen.
Al zijn al de Palestijnse gebieden wel afgesloten.
en wat is die politieke agenda dan? uitroeien van alle Israelis en Palestijnen? daar lijkt het met deze actie iig wel op..quote:Op maandag 22 maart 2004 06:33 schreef NorthernStar het volgende:
Het bevestigt iig het idee dat de mensen die Israel regeren niet zonder de terroristen en aanslagen kunnen om hun politieke agenda uit te kunnen voeren. Vanuit die visie kan men zich afvragen waar de echte vijanden van het Israelische volk zitten.
Zijn ook prima te vergelijken met sinaasappels, grapefruits, tomaten zelfs...quote:Op maandag 22 maart 2004 09:52 schreef MrBean het volgende:
[..]
Appels, peren, etc.
Wat maakt jou nu anders dan de grootste extremist die oproept tot het uitroeien van de joden?quote:Op maandag 22 maart 2004 09:57 schreef Sniper het volgende:
[..]
One step at the time. Uitroeien met behulp van conventionele middelen is nu eenmaal een zaak van de lange adem.
Hij kreeg een necrologie waar zelfs Juliana jaloers op geweest zou zijn.quote:Op maandag 22 maart 2004 09:56 schreef Sniper het volgende:
Leuk ook de nadruk van de Nederlandse StaatsOmroep op de zieligheid van het mannetje. Dat toontje mis ik een beetje als er weer een bus met kinderen opgeblazen wordt.
Jij insinueert dat ik sta te juichen wanneer er een paar duizend onschuldige Palestijnen vermoord worden?quote:Op maandag 22 maart 2004 10:02 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Zijn ook prima te vergelijken met sinaasappels, grapefruits, tomaten zelfs...
Moet je wel voorbij je neus kijken
![]()
Ik dacht dat ik de meest achterlijke replies hier al gelezen had, maar gefeliciteerd RealLife (waar komt je naam vandaan? Want blijkbaar sta je ver buiten de realiteit) jij bent toch wel de meest achterlijke hier.quote:quote:Op maandag 22 maart 2004 09:47 schreef silenzer het volgende:
[edit - bericht was al weggehaald]
Jij hebt toch niet gepost dat je dag niet meer stuk kan....quote:Op maandag 22 maart 2004 10:07 schreef MrBean het volgende:
[..]
Jij insinueert dat ik sta te juichen wanneer er een paar duizend onschuldige Palestijnen vermoord worden?
Weet je wat het is dat je familie opgeblazen wordt?Ga nou niet de moraalridder uithangen hierquote:Op maandag 22 maart 2004 10:08 schreef silenzer het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik de meest achterlijke replies hier al gelezen had, maar gefeliciteerd RealLife (waar komt je naam vandaan? Want blijkbaar sta je ver buiten de realiteit) jij bent toch wel de meest achterlijke hier.
Heeft een keer een marokkaan bij je voorgedrongen bij de soepbus ofzo?
Heeft iemand er uberhaubt wel eens bij nagedacht wat er nodig is voor een zelfmoordaanslag?
Hoeveel pijn een mens moet hebben geleden? Hoe erg een mens onderdrukt moet zijn geweest?
NIEMAND geeft zomaar even zijn leven.
Het ombrengen van terroristenleiders is wellicht niet helemaal te vergelijken met het opblazen van een bus kinderen. Het rationaliseren van het laatste (vanwege 'armoede', of gewoon simpelweg Amerika-haat, die immers de schuld van alles zijn, etc) is absurd.quote:Op maandag 22 maart 2004 10:03 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Wat maakt jou nu anders dan de grootste extremist die oproept tot het uitroeien van de joden?
Als je die ziek noemt zou ik ook eens naar jezelf kijken.
Ja, op deze wijze lust ik er nog wel een paar: Zo kan ik alle terreuraanslagen wel goedpraten.quote:Op maandag 22 maart 2004 10:08 schreef silenzer het volgende:
Heeft iemand er uberhaubt wel eens bij nagedacht wat er nodig is voor een zelfmoordaanslag?
Hoeveel pijn een mens moet hebben geleden? Hoe erg een mens onderdrukt moet zijn geweest?
NIEMAND geeft zomaar even zijn leven.
Wat hebben moslims eigenlijk hiermee te maken?quote:Niet helemaal. Nu krijgen de moslims uit verdriet massaal zelfmoordneigingen.
Precies, nu die andere rattenleiders nog van de Hamas.quote:Op maandag 22 maart 2004 10:11 schreef Lithion het volgende:
Eindelijk. Al dat gelul dat hem doden alleen maar averechts werkt... hem laten leven heeft ook alleen maar dood en verderf gebracht. En dat hij gematigd zou zijn... pff, dan heb je nog nooit een toespraak van hem gezien.
Dat zijn 77 maagden maar lekker vol zitten met genitale wratten.
Tja. We weten inmiddels waar de StaatsOmroep staat.quote:Op maandag 22 maart 2004 10:04 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Hij kreeg een necrologie waar zelfs Juliana jaloers op geweest zou zijn.
Ja, pure indoctrinatie. Vraag de Jappen anders eens hoeveel pijn zij hadden geleden en hoe onderdrukt zij zijn geweest voordat ze zich met vliegtuig en al in een duikvlucht op een schip stortten.quote:Op maandag 22 maart 2004 10:08 schreef silenzer het volgende:
En 1000 nieuwe erbij?quote:Op maandag 22 maart 2004 08:56 schreef Strolie75 het volgende:
Mooi, weer een terrorist minder.
Marga van Praag zal wel in het zwart gekleed de straat opgaan om aan mensen te vragen 'of ze het ook zo erg vinden van die zielige oude gehandicapte halfblinde man'.quote:Op maandag 22 maart 2004 10:13 schreef Sniper het volgende:
[..]
Tja. We weten inmiddels waar de StaatsOmroep staat.
Als schoonfamilie ook geldt, ja!quote:Weet je wat het is dat je familie opgeblazen wordt?Ga nou niet de moraalridder uithangen hier
Die 1000 terroristen zouden er tóch wel komen zolang die Yassin door kon gaan met zijn haatpraatjes.quote:Op maandag 22 maart 2004 10:14 schreef Staanplaats het volgende:
En 1000 nieuwe erbij?
Zoals je met deze doet? Dit is een terreuraanslag, hoor. Of het nou een terroristenleider betreft of niet. Als iemand Bush neerschiet is het toch ook een terreuraanslag. Die man heeft ook heel wat onschuldige Irakese kinderen de dood ingejaagd.quote:Op maandag 22 maart 2004 10:11 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Ja, op deze wijze lust ik er nog wel een paar: Zo kan ik alle terreuraanslagen wel goedpraten.
Je had het over uitroeien, dacht in de context waarin je het schreef even dat je alle palestijen bedoelde.quote:Op maandag 22 maart 2004 10:11 schreef Sniper het volgende:
[..]
Het ombrengen van terroristenleiders is wellicht niet helemaal te vergelijken met het opblazen van een bus kinderen. Het rationaliseren van het laatste (vanwege 'armoede', of gewoon simpelweg Amerika-haat, die immers de schuld van alles zijn, etc) is absurd.
Met de voorraad die jij met je onzinpraatjes hier hebt gedumpt kun je Ethiopië 4 jaar voeden.quote:Op maandag 22 maart 2004 10:15 schreef FritsVanEgters het volgende:
kom maar met de appels, peren
En mijn verre schoonfamilie ook..quote:Op maandag 22 maart 2004 10:14 schreef silenzer het volgende:
[..]
Als schoonfamilie ook geldt, ja!
[kopt in]Nee, dat is een waarheid als een koe[/kopt in]quote:Op maandag 22 maart 2004 10:16 schreef Lithion het volgende:
[..]
Met de voorraad die jij met je onzinpraatjes hier hebt gedumpt kun je Ethiopië 4 jaar voeden.
Met een dergelijke vergeldingspolitiek die beide partijen voeren, komen er sowieso wel nieuwe terroristen. De dood van Yassin laat me koud hoor, maar ik zie er alles behalve een oplossing voor het conflict. Snap dan ook absoluut niet de mensen op de banken staan (alhoewel ik niet ieders situatie ken) om het te vieren, het is weer het zoveelste olie wat op het vuur wordt gegooid.quote:Op maandag 22 maart 2004 10:15 schreef Lithion het volgende:
[..]
Die 1000 terroristen zouden er tóch wel komen zolang die Yassin door kon gaan met zijn haatpraatjes.
Wedden dat we Gretta vanavond ook jankend voorbij zien komen?quote:Op maandag 22 maart 2004 10:14 schreef Kaalhei het volgende:
Marga van Praag zal wel in het zwart gekleed de straat opgaan om aan mensen te vragen 'of ze het ook zo erg vinden van die zielige oude gehandicapte halfblinde man'.
Ik heb diverse toespraken van die man gehoord, en het woord "gematigd" kwam niet echt bij me op.quote:Op maandag 22 maart 2004 10:23 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Sheik Yassin was in feite een redelijk gematigd man, die de radicale elementen van Hamas onder controle hield.
Goed geformuleerd!quote:Op maandag 22 maart 2004 10:23 schreef Mwanatabu het volgende:
Mijn mammie zei altijd "Waar twee vechten hebben er twee schuld".
Dacht ik bij dit conflict ook altijd, totdat ik tegen de eigen regering protesterende Israëlische burgers zag en "collaborerende" Palestijnen gefusilleerd zag worden door hun eigen leiders. Tot verschoof ik de bordjes een beetje. Aan beide kanten wordt het gewone volk gigantisch in hun ster genaaid door hun eigen leiders om een principekwestie van 1500 dan wel 3000 jaar oud.
Aan de ene kant bindt er om de zoveel tijd een gehersenspoelde gefrustreerde debiel een bom aan z'n reet en wandelt een busstation in, waarbij de weg wordt gewezen door kwaadaardige tuinkabouters als Yassin en aan de andere kant zet een andere volgevreten oorlogsmisdadiger kruisjes en streepjes op een landkaart om maar vooral niet te hoeven toegeven ("en dan zetten we dáár een hekje neer"). Oplossing? Bestaat niet.
Een argument die veelvuldig wordt gebruikt door mensen die hun kop in het zand steken voor de werkelijkheid. Als een idioot land mij zou bezetten zou ik met alle plezier mezelf opblazen als dat mijn enige optie is om schade aan te richten en zo mijn boodschap door te geven. Niks abnormaals aan . Logisch gevolg van de bezetting. Dat spirituele is slechts om met een gerust gevoel afscheid te nemen en je onjuistheid voor jezelf te negeren. Want het doden van mensen is hoe erg kwaad je bent toch erg slecht en dat slechte gevoel moet je bij jezelf overal goed zien te praten en daar een reden voor verzinnen. En bij die verschoning van je geweten wordt het geloof gebruikt bij Hamas. Sommige hebben dat niet nodig en willen alleen wraak.quote:Op maandag 22 maart 2004 10:13 schreef Lithion het volgende:
[..]
Ja, pure indoctrinatie. Vraag de Jappen anders eens hoeveel pijn zij hadden geleden en hoe onderdrukt zij zijn geweest voordat ze zich met vliegtuig en al in een duikvlucht op een schip stortten.
Moet even naar netwerk kijken, daar vieren ze vanavond weer een feestje over deze daad van gerechtigheid. Karel vd G. zal een feestmuts opzetten heb ik me laten vertellen.quote:Op maandag 22 maart 2004 10:26 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Wedden dat we Gretta vanavond ook jankend voorbij zien komen?
In zijn rethoriek was hij fel, maar op de achtergrond was hij veel meer diplomatiek. Ik hoorde Bertus Hendriks net zeggen, die hem geïnterviewd heeft, dat Yassin best had kunnen leven met een vrij Palestina NAAST een Israëlische staat, maar dat hij nooit zover heeft kunnen komen omdat Israël zich nooit heeft teruggetrokken uit de bezette gebieden.quote:Op maandag 22 maart 2004 10:27 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Ik heb diverse toespraken van die man gehoord, en het woord "gematigd" kwam niet echt bij me op.
Net hadden we het over Palestijnen met een geloof en nu zitten we ineens in een Jappen vliegtuig die zich te pletter wilt storten.quote:Op maandag 22 maart 2004 10:13 schreef Lithion het volgende:
[..]
Ja, pure indoctrinatie. Vraag de Jappen anders eens hoeveel pijn zij hadden geleden en hoe onderdrukt zij zijn geweest voordat ze zich met vliegtuig en al in een duikvlucht op een schip stortten.
Ik heb vanochtend om 6:45 het RTL4-journaal gekeken en om 7:00 het NOS-journaal. Verschil was overduidelijk. Bij RTL werd vermeld dat deze man jarenlang tot aanslagen heeft opgeroepen, elk vredesvoorstel met Israel heeft afgewezen en waarschijnlijk persoonlijk de opdracht heeft gegeven tot dozijnen aanslagen. Bij de NOS niks van dit alles, daar werd hij meer geportretteerd als een halve vrijheidsstrijder.quote:Op maandag 22 maart 2004 10:31 schreef NorthernStar het volgende:
Oftewel, wat een geleuter.
Nee hoor. Ik ben me me welbewust van de bezetting van Palestijnse gebieden door Israël zoals jij het noemt (waarover te discussiëren valt, maar goed), maar alleen dát maakt iemand nog geen zelfmoordterrorist, dat is het hele punt. Om iemand zover te krijgen dat hij zichzelf opblaast is langdurige pure indoctrinatie nodig.quote:Op maandag 22 maart 2004 10:30 schreef Chadi het volgende:
Een argument die veelvuldig wordt gebruikt door mensen die hun kop in het zand steken voor de werkelijkheid.
Ja, dat viel mij ook op. Het vervelende is ook dat ie vriendelijk overkomt, maar het was een ontzettende foute gastquote:Op maandag 22 maart 2004 10:36 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Ik heb vanochtend om 6:45 het RTL4-journaal gekeken en om 7:00 het NOS-journaal. Verschil was overduidelijk. Bij RTL werd vermeld dat deze man jarenlang tot aanslagen heeft opgeroepen, elk vredesvoorstel met Israel heeft afgewezen en waarschijnlijk persoonlijk de opdracht heeft gegeven tot dozijnen aanslagen. Bij de NOS niks van dit alles, daar werd hij meer geportretteerd als een halve vrijheidsstrijder.
Mijn God, ben je echt zo dom dat je niet begrijpt wat ik daarmee wil zeggen?quote:Op maandag 22 maart 2004 10:35 schreef Fokslet het volgende:
Laten we het even bij de Palestijnen laten, ok?
Hamas is een terroristische organisatie die honderden onschuldige burgers heeft gedood.quote:Op maandag 22 maart 2004 10:35 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
In zijn rethoriek was hij fel, maar op de achtergrond was hij veel meer diplomatiek. Ik hoorde Bertus Hendriks net zeggen, die hem geïnterviewd heeft, dat Yassin best had kunnen leven met een vrij Palestina NAAST een Israëlische staat, maar dat hij nooit zover heeft kunnen komen omdat Israël zich nooit heeft teruggetrokken uit de bezette gebieden.
Gematigd moet je verder ook relatief zien, natuurlijk ws hij radicaal , in die zin dat hij zelfmooraanslagen organiseerde.. Maar hij wist het probleem altijd locaal te houden en te voorkomen dat het geweld in algehele chaos leidde.. Men roept binnen Hamas nu voor het eerst op tot algehele oorlog en internationalisering van het conflict, wat zal betekeken een grote stroom aan nieuwe "recruten" uit omliggende landen die aanslagen gaan plegen.
Dit keer niet alleen gericht tegen Israël, maar nu ook tegen de VS, bovendien is er nu voor het eerst kans op samenwerkingsverbanden met terroristische bewegingen als Al-Qaeda (iets wat Yassin altijd afhield) en dat zo de radicale elementen binnen hamas gebruik kunnen maken van het geld en de know how binnen deze organisatie...
Hij werd echt gepresenteerd als een vriendelijke oude invalide man die grapjes bleef maken terwijl er valkbij bommen van dat boze Israëlische leger ontplofte.quote:Op maandag 22 maart 2004 10:38 schreef RealLife het volgende:
Ja, dat viel mij ook op. Het vervelende is ook dat ie vriendelijk overkomt, maar het was een ontzettende foute gast
Kut NOS hij is gewoon een vrijheidsstrijder zonder meerquote:Op maandag 22 maart 2004 10:36 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Bij de NOS niks van dit alles, daar werd hij meer geportretteerd als een halve vrijheidsstrijder.
Net als de israelische regering, die duizenden onschuldige mensen heeft vermoord!quote:Op maandag 22 maart 2004 10:39 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Hamas is een terroristische organisatie die honderden onschuldige burgers heeft gedood.
Ik vraag me af wat de StaatsOmroep met die subjectiviteit en voorkeur voor het knuffelen van Palestijnen (en hekelen van de VS) denkt te bereiken. 't is allemaal zo opzichtig, weinig subtiel.quote:Op maandag 22 maart 2004 10:36 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Ik heb vanochtend om 6:45 het RTL4-journaal gekeken en om 7:00 het NOS-journaal. Verschil was overduidelijk. Bij RTL werd vermeld dat deze man jarenlang tot aanslagen heeft opgeroepen, elk vredesvoorstel met Israel heeft afgewezen en waarschijnlijk persoonlijk de opdracht heeft gegeven tot dozijnen aanslagen. Bij de NOS niks van dit alles, daar werd hij meer geportretteerd als een halve vrijheidsstrijder.
Ik hoop eigenlijk dat hij momenteel boven een vuurtje wordt geroosterd. Dan zal tegenvallen als je 77 maagden verwacht.quote:Op maandag 22 maart 2004 10:42 schreef pro_jeex het volgende:
Rust in vrede Sjeik Yassin.
Landurig in de vorm van de bezettingquote:Op maandag 22 maart 2004 10:37 schreef Lithion het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik ben me me welbewust van de bezetting van Palestijnse gebieden door Israël zoals jij het noemt (waarover te discussiëren valt, maar goed), maar alleen dát maakt iemand nog geen zelfmoordterrorist, dat is het hele punt. Om iemand zover te krijgen dat hij zichzelf opblaast is langdurige pure indoctrinatie nodig.
ZOals ik hierboven al verklaarde is het niet verwachten dat het tot verbetering van de situatie leidt... De haat is nu groter dan ooit en er is een grote kans dat deze aanslag leidt tot escalatie van het conflict , NIET ALLEEN meer tegen israel, maar een algehele vergroting van haat tegen het westen in het midden-oosten, maar ook bijvoorbeeld in een land als Indonesië...quote:Op maandag 22 maart 2004 10:38 schreef RealLife het volgende:
[..]
Ja, dat viel mij ook op. Het vervelende is ook dat ie vriendelijk overkomt, maar het was een ontzettende foute gast
Ach, kom op. Je weet heel goed dat het daar absoluut niet bij blijft.quote:Op maandag 22 maart 2004 10:44 schreef Chadi het volgende:
Landurig in de vorm van de bezettingdat kan je ook als een indoctrinatie zien.
Moslims worden niet gecremeerdquote:Op maandag 22 maart 2004 10:44 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Ik hoop eigenlijk dat hij momenteel boven een vuurtje wordt geroosterd. Dan zal tegenvallen als je 77 maagden verwacht.
Voor Yassin wacht niets anders dan vele maagden en een zalig leven in het hiernamaals, dichtbij Allah.quote:Op maandag 22 maart 2004 10:44 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Ik hoop eigenlijk dat hij momenteel boven een vuurtje wordt geroosterd. Dan zal tegenvallen als je 77 maagden verwacht.
quote:Op maandag 22 maart 2004 10:47 schreef pro_jeex het volgende:
[..]
Voor Yassin wacht niets anders dan vele maagden en een zalig leven in het hiernamaals, dichtbij Allah.
nee soms is die bezetting van korte duur als je bij een razzia wordt omgelegd maar ja dan moet je daar ook niet gaan wonen vind ikquote:Op maandag 22 maart 2004 10:46 schreef Lithion het volgende:
[..]
Ach, kom op. Je weet heel goed dat het daar absoluut niet bij blijft.
Ach je kunt gapen, maar martelaar Yassin heeft wel een plek in de hemel verdient, dat moeten wij nog maar zien te doen.quote:Op maandag 22 maart 2004 10:48 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Er zijn niet veel escalatieniveau's meer over.. Dat praten met terroristen een oplossing zou kunnen bieden, is een waandenkbeeld. Apeasement werkt niet, dat stadium is lang voorbij.quote:Op maandag 22 maart 2004 10:44 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
De haat is nu groter dan ooit en er is een grote kans dat deze aanslag leidt tot escalatie van het conflict
Ik denk dat hij een barbeque houd met een rode man met een puntige staartquote:Op maandag 22 maart 2004 10:47 schreef pro_jeex het volgende:
[..]
Voor Yassin wacht niets anders dan vele maagden en een zalig leven in het hiernamaals, dichtbij Allah.
Nou dat denk ik niet, hij is naar de hoogste regionen van de hemel.quote:Op maandag 22 maart 2004 10:51 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Ik denk dat hij een barbeque houd met een rode man met een puntige staart
Ik doe m'n best.quote:Op maandag 22 maart 2004 10:50 schreef pro_jeex het volgende:
[..]
Ach je kunt gapen, maar martelaar Yassin heeft wel een plek in de hemel verdient, dat moeten wij nog maar zien te doen.
Over kop in het zand steken gesproken.quote:Op maandag 22 maart 2004 10:50 schreef Chadi het volgende:
nee soms is die bezetting van korte duur als je bij een razzia wordt omgelegd maar ja dan moet je daar ook niet gaan wonen vind ik
De staat Israël vermoord niet doelbewust honderden Palestijnse burgers.quote:Op maandag 22 maart 2004 10:54 schreef silenzer het volgende:
Vervang het woord 'hamas' eens door 'de staat Israel'
De blokkades, bombardementen, invallen en bulldozers zijn een ongelukje?quote:Op maandag 22 maart 2004 10:56 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
De staat Israël vermoord niet doelbewust honderden Palestijnse burgers.
Dat wás ontopic. De vraag werd gesteld waarom Palestijnen tot zelfmoordacties overgaan en daarbij werd gesteld dat dat puur aan de bezetting lag. Aan de hand van een voorbeeld (ik neem aan dat je bekend bent met dat woord, hmm?) laat ik zien dat het daar juist niet op aankomt.quote:Op maandag 22 maart 2004 10:55 schreef Fokslet het volgende:
Of je ontopic wilt blijven![]()
Nee, geen ongeluk, maar ze hebben niet tot doel zoveel mogelijk burgerslachtoffers te maken, dát is wat Strolie75 zegt.quote:Op maandag 22 maart 2004 10:58 schreef freud het volgende:
De blokkades, bombardementen, invallen en bulldozers zijn een ongelukje?
Waarom knallen ze dan complete huizenblokken plat waar zelfmoordenaars hebben gewoond?quote:De staat Israël vermoord niet doelbewust honderden Palestijnse burgers.
Dat houdt dus ook in dat nieuwe reacties in die lijn gewoon verwijderd zullen worden.quote:Op maandag 22 maart 2004 10:53 schreef Dagonet het volgende:
Het is nu wel duidelijk waar iedereen denkt dat Yassin nu verblijft, genoeg geweest dus.
dat doen ze met hun raketaanvallen wel.quote:Op maandag 22 maart 2004 10:56 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Met of zonder de bewoners erin ?quote:Op maandag 22 maart 2004 10:59 schreef silenzer het volgende:
Uhmmm
[..]
Waarom knallen ze dan complete huizenblokken plat waar zelfmoordenaars hebben gewoond?
Die terroristen kunnen ook gewoon in een tentje in de woestijn gaan zitten in plaats van zich te verstoppen tussen de burgerbevolking. Maar dat is nu eenmaal veiliger voor die ratten, en als Israël toch besluit ze aan te pakken leveren kapotgeschoten menselijke schilden mooie propagandabeelden op.quote:Op maandag 22 maart 2004 10:58 schreef freud het volgende:
De blokkades, bombardementen, invallen en bulldozers zijn een ongelukje?
Meestal zonder, maar er was laatst een kerel die wat vergeten mee te nemen. Dus ging hij weer naar binnen.quote:Op maandag 22 maart 2004 11:00 schreef CeeJee het volgende:
[..]
Met of zonder de bewoners erin ?
quote:Op maandag 22 maart 2004 11:01 schreef pro_jeex het volgende:
heel goedvan "israël" om een haatverspreidende man met een raket uit zijn lijden te verlossen.
Dat dergelijke Open deuren nodig zijn zegt genoeg. Verspilde moeite.quote:Op maandag 22 maart 2004 10:56 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Zijn hersenen waren gevaarlijker dan zijn lichaam, die rolstoel boeit niet.quote:Op maandag 22 maart 2004 11:01 schreef pro_jeex het volgende:
heel stoer van "israël" om een bejaarde man met een raket uit zijn rolstoel te schieten.
yeah right De afgelopen jaren hebben we andere dingen gezien... schieten op journalisten op demonstranten ..schieten met granaten op mensen in een markt..taxi's bestoken met raketten in drukke straten en vandaag een man bestoken met raketten op een druk punt 9 doden . Die man was een moeilijke target want je kon hem anders nergens anders doden dan voor zo'n drukke moskee.quote:Op maandag 22 maart 2004 10:56 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Nee maar iedereen word bejaard, zou hitler dan ook niet gestraft mogen worden als hijquote:Op maandag 22 maart 2004 11:01 schreef pro_jeex het volgende:
heel stoer van "israël" om een bejaarde man met een raket uit zijn rolstoel te schieten.
Als je een volk isoleert van voorzienigen zoals werk, medicijnen en eten, dan kan je imo niet zeggen dat je niet de bedoeling hebt dat er mensen om gaan komen. Wat ik bedoel is dat als je een volk zo behandeld, je ook doden op je geweten hebt. De palestijnen gebruiken alleen bommen, met direct effect. De israeliers gebruiken naast raketten en kogels, imo ook het isolement om mensen om te brengen en hun leven te verpesten. De sterfgevallen door de blokkades zijn imo net zo doelbewust als een bom.quote:Op maandag 22 maart 2004 10:59 schreef Lithion het volgende:
Nee, geen ongeluk, maar ze hebben niet tot doel zoveel mogelijk burgerslachtoffers te maken, dát is wat Strolie75 zegt.
Je ontvangt geen NOS?quote:Op maandag 22 maart 2004 10:56 schreef freud het volgende:
Wat ik nog steeds erg vreemd vind, is dat men Israel over het algemeen minder negatief ziet als de palestijnen,
Israel elimineert terroristen, de Palestijnse zelfmoordenaars slachten weerloze vrouwen en kinderen af door zichzelf in pizzeria's of bussen op te blazen.quote:terwijl de isrealiers imo toch veel ergere dingen doen daar. Waarschijnlijk weer een mooi staaltje verdraaien door de media.
ze stellen ook geen prioriteit om ze te voorkomen dus ze handelen net zo onverschillig alleen beter te verkopen.quote:Op maandag 22 maart 2004 10:59 schreef Lithion het volgende:
[..]
Nee, geen ongeluk, maar ze hebben niet tot doel zoveel mogelijk burgerslachtoffers te maken, dát is wat Strolie75 zegt.
Dat is makkelijk praten, de reus tegen klein duimpje. Als je met een vrouw vecht prikken ze ook in de ogen, omdat het gewoon een ongelijke strijd is.. Als Israël zich gewoon aan de VN resoluties had gehouden en zich had teruggetrokken uit de palestijnse gebieden had er al lang een duurzame vrede kuinnen zijn...quote:Op maandag 22 maart 2004 10:59 schreef Lithion het volgende:
[..]
Je haalt oorzaak en gevolg door elkaar. Als de Palestijnen geen bomaanslagen zouden plegen in Israel dan hoefde ze ook niet geisoleert te worden. Israël geeft geen miljarden aan het leger en die veiligheidsmuur uit alleen maar om Palestijnen te pesten hoor.quote:Op maandag 22 maart 2004 11:05 schreef freud het volgende:
Als je een volk isoleert van voorzienigen zoals werk, medicijnen en eten, dan kan je imo niet zeggen dat je niet de bedoeling hebt dat er mensen om gaan komen. Wat ik bedoel is dat als je een volk zo behandeld, je ook doden op je geweten hebt. De palestijnen gebruiken alleen bommen, met direct effect. De israeliers gebruiken naast raketten en kogels, imo ook het isolement om mensen om te brengen en hun leven te verpesten. De sterfgevallen door de blokkades zijn imo net zo doelbewust als een bom.
Zouden de Israeli's dat doen omdat ze zo'n boze meneren zijn die de arme Palestijntjes willen pesten door ze te isoleren of zouden de aanhoudende ontploffende bussen in Tel-Aviv, Ashot en Jeruzalem er iets mee te maken hebben?quote:Op maandag 22 maart 2004 11:05 schreef freud het volgende:
De israeliers gebruiken naast raketten en kogels, imo ook het isolement om mensen om te brengen en hun leven te verpesten. De sterfgevallen door de blokkades zijn imo net zo doelbewust als een bom.
Het probleem is echter dat die terroristen gewone burgers zijn in dit geval die tot wanhoop worden gedreven. Bijvoorbeeld door moorden op familie etc.quote:Die terroristen kunnen ook gewoon in een tentje in de woestijn gaan zitten in plaats van zich te verstoppen tussen de burgerbevolking. Maar dat is nu eenmaal veiliger voor die ratten, en als Israël toch besluit ze aan te pakken leveren kapotgeschoten menselijke schilden mooie propagandabeelden op.
Als Israel de palestijnen gewoon als mensen zou behandelen, dan zou er geen terrorisme nodig zijn, omdat tevreden mensen geen zelfmoord plegen. Ze zijn allbei schuldig aan de huidige situatie. Voor een structurele oplossing zou het imno beter zijn als Israel de palestijnen eens ging behandelen als mensen, zodat de voedingsbodem voor haat weggenomen wordt.quote:Op maandag 22 maart 2004 11:08 schreef Strolie75 het volgende:
Je haalt oorzaak en gevolg door elkaar. Als de Palestijnen geen bomaanslagen zouden plegen in Israel dan hoefde ze ook niet geisoleert te worden. Israël geeft geen miljarden aan het leger en die veiligheidsmuur uit alleen maar om Palestijnen te pesten hoor.
quote:Op maandag 22 maart 2004 11:08 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Je haalt oorzaak en gevolg door elkaar. Als de Palestijnen geen bomaanslagen zouden plegen in Israel dan hoefde ze ook niet geisoleert te worden. Israël geeft geen miljarden aan het leger en die veiligheidsmuur uit alleen maar om Palestijnen te pesten hoor.
Als Arafat de vredesvoorstellen van de vorige Israëlische regering en de VS had geaccepteerd in plaats van te blijven hammeren op een onverdeeld Jeruzalem als hoofdstad (iets dat voor Israël onacceptabel is) dan was er ook al jarenlang vrede geweest.quote:Op maandag 22 maart 2004 11:08 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Dat is makkelijk praten, de reus tegen klein duimpje. Als je met een vrouw vecht prikken ze ook in de ogen, omdat het gewoon een ongelijke strijd is.. Als Israël zich gewoon aan de VN resoluties had gehouden en zich had teruggetrokken uit de palestijnse gebieden had er al lang een duurzame vrede kuinnen zijn...
Het is imo begonnen toen de israeliers de palestijnen verdreven omdat ze meenden het goddelijke recht te hebben op het land. Maar goed, daar hebben westerse landen ook schuld aan toen ze om hun schuldgevoel te sussen de joden dat land hebben gegeven.quote:Op maandag 22 maart 2004 11:10 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Zouden de Israeli's dat doen omdat ze zo'n boze meneren zijn die de arme Palestijntjes willen pesten door ze te isoleren of zouden de aanhoudende ontploffende bussen in Tel-Aviv, Ashot en Jeruzalem er iets mee te maken hebben?
Als de terroristen zich bewust constant laten omgeven door zo veel mogelijk mensen dan loop je dat risico. Overigens zijn het gewoon precisie-aanvallen met warmtezoekende raketten op auto met als enige doel het doelwit te raken.quote:Op maandag 22 maart 2004 11:09 schreef freud het volgende:
Israel vermoord niet alleen terroristen hoor, maar goed, dat zal wel selectief nieuws kijken zijn. Er zijn meer doden dan dat men laat zien op het nieuws hoor...
yeah ... w00h0000quote:Op maandag 22 maart 2004 11:01 schreef pro_jeex het volgende:
Zou wat worden als de Palestijnen daar ook een paar van weten te confisqueren. En nu hij dood is, is de weg naar Bin Laden vrij.quote:Op maandag 22 maart 2004 11:12 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Als de terroristen zich bewust constant laten omgeven door zo veel mogelijk mensen dan loop je dat risico. Overigens zijn het gewoon precisie-aanvallen met warmtezoekende raketten op auto met als enige doel het doelwit te raken.
quote:Op maandag 22 maart 2004 11:00 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Die terroristen kunnen ook gewoon in een tentje in de woestijn gaan zitten in plaats van zich te verstoppen tussen de burgerbevolking. Maar dat is nu eenmaal veiliger voor die ratten, en als Israël toch besluit ze aan te pakken leveren kapotgeschoten menselijke schilden mooie propagandabeelden op.
Kijk, het is laf om je achter kinderen te verschuilen, dat ben ik met je eens. Het is wel zo dat israel besluit om dan bewust dat risoco te nemen. En dat besluit vind ik persoonlijk je verlagen tot hun niveau.quote:Op maandag 22 maart 2004 11:12 schreef Kaalhei het volgende:
Als de terroristen zich bewust constant laten omgeven door zo veel mogelijk mensen dan loop je dat risico. Overigens zijn het gewoon precisie-aanvallen met warmtezoekende raketten op auto met als enige doel het doelwit te raken.
Wat is dat voor een kolder. Is iemand die een huis met kinderen doelbewust in brand steekt net zo schuldig als de buurman die er niet voor kiest het brandende huis met kinderen binnen te rennen?quote:Op maandag 22 maart 2004 11:07 schreef Chadi het volgende:
[..]
ze stellen ook geen prioriteit om ze te voorkomen dus ze handelen net zo onverschillig alleen beter te verkopen.
Onzin. Indoctrineer mensen maar lang genoeg met het lulverhaaltje dat het hiernamaals een geweldig oord is met 77 maagden en dat je daar gaat komen als je een hoop Joden ombrengt. Beloof dan nog een flinke financiële meevaller voor de familie van die persoon en je hebt snel genoeg een zelfmoordterrorist.quote:Op maandag 22 maart 2004 11:10 schreef freud het volgende:
Als Israel de palestijnen gewoon als mensen zou behandelen, dan zou er geen terrorisme nodig zijn, omdat tevreden mensen geen zelfmoord plegen.
aanslagen ==> bezettingquote:Op maandag 22 maart 2004 11:11 schreef Chadi het volgende:
[..]
![]()
oorzaak = bezetting
gevolg = aanslagen
vroegâh hadden ze spitfires ... van de Engelsen gehad, gebruikten ze om marktplaatsen te strafen.quote:Op maandag 22 maart 2004 11:13 schreef Fokslet het volgende:
[..]
Zou wat worden als de Palestijnen daar ook een paar van weten te confisqueren. En nu hij dood is, is de weg naar Bin Laden vrij.
Het doel van Hamas en andere terroristische organisaties is de vernietiging van de staat Israël. Het opheffen van de strenge veiligheidsmaatregelen zou alleen tot resultaat hebben dat er voortaan elke dag een bus ontploft in Israël. Denken dat terroristen opeens inbinden als ze lief behandelt worden is zo vreselijk naiëf.quote:Op maandag 22 maart 2004 11:10 schreef freud het volgende:
Als Israel de palestijnen gewoon als mensen zou behandelen, dan zou er geen terrorisme nodig zijn, omdat tevreden mensen geen zelfmoord plegen. Ze zijn allbei schuldig aan de huidige situatie. Voor een structurele oplossing zou het imno beter zijn als Israel de palestijnen eens ging behandelen als mensen, zodat de voedingsbodem voor haat weggenomen wordt.
Ze hebben net gesnoeid zodat het plantje kan groeienquote:Op maandag 22 maart 2004 11:13 schreef sp3c het volgende:
[..]
yeah ... w00h0000
werd zo zachtjesaan is tijd ook zeg, problemen pak je aan bij de wortel
Nee, het is juist niet willekeurig. Indien je een zelfmoordaanslag pleegt dan wordt je huis binnen 24u vernietigd.quote:Op maandag 22 maart 2004 11:08 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Juist door het palestijnse volk stelselmatig te treiteren (al vele jaren lang) door het willekeurig platbuldozeren van de huizen,
Tja, je kan hem moeilijk vragen om op te staan toch?quote:Op maandag 22 maart 2004 11:01 schreef pro_jeex het volgende:
Waardoor de cirkel eeuwig rond zal blijven gaan. Als geen van beide partijen dat wil doorbreken blijf je terroristische aanslagen van beide kanten houdenquote:Op maandag 22 maart 2004 11:14 schreef DrWolffenstein het volgende:
aanslagen ==> bezetting
God, was is het leven toch simpel en unidimensionaal.quote:Op maandag 22 maart 2004 11:11 schreef Chadi het volgende:![]()
oorzaak = bezetting
gevolg = aanslagen
de israeliers menen niet zomaar dit goddelijke recht te hebben, wij europeanen hebbenquote:Op maandag 22 maart 2004 11:12 schreef freud het volgende:
[..]
Het is imo begonnen toen de israeliers de palestijnen verdreven omdat ze meenden het goddelijke recht te hebben op het land. Maar goed, daar hebben westerse landen ook schuld aan toen ze om hun schuldgevoel te sussen de joden dat land hebben gegeven.
Wat is het alternatief dan wat je voorstelt? Niks doen? Bij elke aanslag gewoon weer gaan wachten op de volgende? Wat denk je dat de gevolgen daarvan zijn onder de eigen bevolking?quote:Op maandag 22 maart 2004 11:14 schreef freud het volgende:
Kijk, het is laf om je achter kinderen te verschuilen, dat ben ik met je eens. Het is wel zo dat israel besluit om dan bewust dat risoco te nemen. En dat besluit vind ik persoonlijk je verlagen tot hun niveau.
jaja zeg je heel goed Israel speelt met vuurquote:Op maandag 22 maart 2004 11:14 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Wat is dat voor een kolder. Is iemand die een huis met kinderen doelbewust in brand steekt net zo schuldig als de buurman die er niet voor kiest het brandende huis met kinderen binnen te rennen?
Een lesje geschiedenis zou je goed doen. De Joden hebben Israel grotendeels gekocht.quote:Op maandag 22 maart 2004 11:12 schreef freud het volgende:
Het is imo begonnen toen de israeliers de palestijnen verdreven omdat ze meenden het goddelijke recht te hebben op het land. Maar goed, daar hebben westerse landen ook schuld aan toen ze om hun schuldgevoel te sussen de joden dat land hebben gegeven.
Die pijltjesgooiers raken ook wel eens de triple 1quote:Op maandag 22 maart 2004 11:12 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Overigens zijn het gewoon precisie-aanvallen met warmtezoekende raketten op auto met als enige doel het doelwit te raken.
Kans op vrede was al 0.quote:Op maandag 22 maart 2004 11:14 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Hele domme actie van Israel. Hierdoor is de kans op vrede nihil geworden. De Palestijnen zijn woest en zullen massaal aanslagen gaan plegen. Onvergeeflijke blunder van Israel
oorzaak=aanslagenquote:Op maandag 22 maart 2004 11:11 schreef Chadi het volgende:
[..]
![]()
oorzaak = bezetting
gevolg = aanslagen
Klopt, het punt is dan ook waar je op mikt.quote:Op maandag 22 maart 2004 11:17 schreef FritsVanEgters het volgende:
Die pijltjesgooiers raken ook wel eens de triple 1
Als de VN alle Palestijnen een AK-47 geeft en een leger noemt dan wordt het gewoon een oorlog tussen staten en dan in het conflict binnen twee weken opgelost.quote:Op maandag 22 maart 2004 11:13 schreef CeeJee het volgende:
Zijn er serieus mensen die denken dat de Palestijnen een sterk leger geven de zaak daar beter zal maken ?
misschien anders maar napalm op het wrak van zijn auto slingeren ... dan groeit er voorlopig nix meerquote:Op maandag 22 maart 2004 11:15 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ze hebben net gesnoeid zodat het plantje kan groeien
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |