abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17880552
quote:
Report: Hamas leader Yassin killed in IAF strike in Gaza City
By The Associated Press

GAZA CITY - Israel Airforce helicopters fired missiles at Hamas leader Sheikh Ahmed Yassin's car as it left his house for a mosque at daybreak Monday, residents said, and mosque loudspeakers said he was killed.
Ambulances raced to the scene, and mosques in the area amplified the sound of Quranic verses, as announcements were made calling Yassin a "martyr," meaning he had been killed. Gunfire was heard in the Sabra neighborhood where Yassin lives

Israel has been carrying out an offensive in the Gaza Strip against Hamas militants since a double suicide bombing attack in the port of Ashdod on March 14. The attack, which killed 10 Israelis, was carried out by two Palestinians who infiltrated into Israel from Gaza.
Haaretz.

Dit is echt enorm bizar.

Nu worden ze echt gek die terroristen!

meer over Yassin

[Achtergrond] Wie was Sheikh Ahmed Yassin

[ Bericht 4% gewijzigd door Dagonet op 22-03-2004 07:57:00 (linkje toegevoegd) ]
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  maandag 22 maart 2004 @ 04:48:44 #2
19840 Libris
Live from Singapore
pi_17880554
Damn, volgens mij niet echt slim van Israel, dit zal zeker een enorme reactie teweeg brengen..
pi_17880557
Het is een enorme terrorist maar dit zet echt de boel in vuur en vlam.

Ik dacht al Sharon trek zich niet zomaar terug uit Gaza, daar gaat hij eerst nog even een flinke daad stellen.

Waarschiijnlijk breekt er nu een orgie van geweld uit dat die terugtrekking uit Gaza ook niet meer wordt uitgevoerd (voorlopig).
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_17880559
quote:
Op maandag 22 maart 2004 04:46 schreef Caesu het volgende:

[..]
(...)
Nu worden ze echt gek die terroristen!
Ze gaan hem wreken, bedoel je zeker

Is ie toch nog martelaar op z'n ouwe dag, dan wordt je toch verklaard?
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
  maandag 22 maart 2004 @ 04:53:58 #5
19840 Libris
Live from Singapore
pi_17880561
CNN meldt nog niets trouwens

-edit-
Nu wel: NEWS ALERT Hamas spiritual leader Sheikh Ahmed Yassin killed in apparent Israeli attack on his car, Palestinian sources tell CNN.
pi_17880563
quote:
Op maandag 22 maart 2004 04:52 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Ze gaan hem wreken, bedoel je zeker

Is ie toch nog martelaar op z'n ouwe dag, dan wordt je toch verklaard?
ja en 77 maagden.
ik denk dat er nog geen maagd te vinden is die boven op hem wil zitten voor een miljoen.

maar dit gaan ze zeker wreken. echt niet slim volgens mij. misschien wel op de lange duur. maar ze staan de springen op zich op te blazen in tel aviv / jeruzalem

de dood van yassin wreken - dat willen ze allemaal wel doen - een hele eer

[ Bericht 0% gewijzigd door Caesu op 22-03-2004 05:01:19 ]
pi_17880566
quote:
Hamas confirms its leader Sheikh Ahmed Yassin killed in IAF strike in Gaza City
Hamas: "Sharon heeft de poorten van de hel geopend."

BBC World:
"Massa's mensen met wapens op de straat in Gaza.
Ook 3 bodyguards gedood.
Hij zat in z'n rolstoel en kwam net terug van de moskee."

[ Bericht 20% gewijzigd door Caesu op 22-03-2004 05:09:22 ]
pi_17880569
Volgens God (schreef een hoofdstukje in Dude, where's my country) was Maria de laatste maagd die de hemel had bereikt, dus vind ueberhaupt maar es 77 maagden daaro. [/humor]

Ik geloof inderdaad dat dit wel het één en ander ontketent, maar ik ben zelf behoorlijk Israel-numb.
De toekomst van dat land hangt volgens mij sterk samen met de verkiezingen in de US. Ze zijn militair erg afhankelijk van hun, ook in wat ze wel en niet mogen.

Ieder weldenkend mens vindt dat de Palestijnen recht hebben op een eigen staat (volgens mijn defiinitie van weldenkend iig)en betere leefomstandigheden, maar het zou me niks verbazen dat al haal ik de 100 dat ik dat dan nog niet meemaak.
  maandag 22 maart 2004 @ 05:10:48 #9
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_17880570
oeps, dit is idd een foutje van Israel, ik heb die man altijd raar gevonden, die stem van m, het leek net of ie een smurf was zo klonk ie
Het beste horlogeforum van Nederland
pi_17880573
Hij was ook nog eens op weg naar de moskee, om te dus ( CNN )

Helemaal koren op de molen voor fundamentalisten lijkt me
pi_17880577
quote:
Op maandag 22 maart 2004 05:10 schreef Jackal_Omega het volgende:
oeps, dit is idd een foutje van Israel, ik heb die man altijd raar gevonden, die stem van m, het leek net of ie een smurf was zo klonk ie
ze hadden hem eerder kunnen doden maar toen was hij net weg.
deze man heeft veel doden op zijn geweten. update: hij kwam zojuist aan in de hel hoor ik net.

maar ja ze zullen hem wreken.
  maandag 22 maart 2004 @ 05:18:14 #12
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_17880578
Na de moord op minister Ze'evi door Pallestijnen kunnen ze moeilijk zeggen dat je geen kopstukken mag pakken dus och...
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  maandag 22 maart 2004 @ 05:18:14 #13
24921 Dr.MBA
MBA Productions®
pi_17880579
Oh Yeah, maak je borst maar nat Hamas laat dit niet ongestraft zijn. Muchos problema ,BIG TIME
De hel zal op dit moment los breken ............
Niet dat ik het goed praat.....
pi_17880581
quote:
Op maandag 22 maart 2004 05:17 schreef Caesu het volgende:

[..]
(...)
update: hij komt net aan in de hel hoor ik net.
(...)
Ook BBC World?

Had hij die rolstoel overgehouden aan die aanslag in sept 2003?
pi_17880582
quote:
Op maandag 22 maart 2004 05:19 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Ook BBC World?

Had hij die rolstoel overgehouden aan die aanslag in sept 2003?
nee hij was al veel eerder lam. toen hij nog kind was.
quote:
Hamas militants vow to `bring death to Israel` in revenge for killing of Yassin (Reuters)
pi_17880584
Even los van het hele conflict; ik vind het niet echt stoer om een oude man in een rolstoel te vermoorden dmv het afvuren van raketten met een helikopter.
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
pi_17880586
quote:
Op maandag 22 maart 2004 05:22 schreef MaartenGrendel het volgende:
Even los van het hele conflict; ik vind het niet echt stoer om een oude man in een rolstoel te vermoorden dmv het afvuren van raketten met een helikopter.
stoer doen was niet de bedoeling.
het is een massa moordenaar! hij stuurt zelfmoordbommen naar steden/bussen!
  maandag 22 maart 2004 @ 05:25:44 #18
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_17880589
Zonde van die auto en rolstoel.
  maandag 22 maart 2004 @ 05:26:13 #19
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_17880590
Er komt nooit einde aan deze spiraal van geweld. Hammas zal wraak nemen enz. Met als vermodelijk eindresultaat een hoop dode brugers aan beide kanten.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_17880592
quote:
Op maandag 22 maart 2004 05:24 schreef Caesu het volgende:

[..]

stoer doen was niet de bedoeling.
het is een massa moordenaar! hij stuurt zelfmoordbommen naar steden/bussen!
was... nou is het een martelaar.
pi_17880593
een nieuwe Yassin staat al te trappelen waarschijnlijk om hem te overtreffen in de terreur.
quote:
Palestinian PM Korei: This is crazy, dangerous act. Yassin is known for his moderation, he was controlling Hamas

Thousands of Palestinians, many in tears, pour into streets in Gaza after Hamas leader Yassin killed

Palestinian witness: blown-up remains of Yassin`s wheelchair spotted near his car after hit by missiles

Israel closes Erez crossing at northern tip of Gaza after Yassin killed in missile strike
  maandag 22 maart 2004 @ 05:29:37 #22
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_17880594
quote:
Op maandag 22 maart 2004 05:27 schreef Caesu het volgende:
een nieuwe Yassin staat al te trappelen waarschijnlijk om hem te overtreffen in de terreur.
Trappelen? met verlamde benen?
pi_17880596
quote:
Hamas leider Yassin gedood in Gaza Stad
pi_17880597
quote:
Op maandag 22 maart 2004 05:29 schreef Zenith4ever het volgende:

[..]

Hamas leider Yassin gedood in Gaza Stad
ik zag het ja
pi_17880598
Goede Actie!

May he burn in Hell...
"Twenty-six times, I've been trusted to take the game winning shot and missed. I've failed over and over and over again in my life. That is why I succeed." Michael Jordan
pi_17880599
quote:
een nieuwe Yassin staat al de trappelen waarschijnlijk om hem te overtreffen in de terreur.
Ja, is er eigenlijk wat bekend over 'opvolgers', of liever achterban?

In de media doen ze net of het altijd om één persoon draait, het wordt zo gepersonificeerd.
Bin Laden is Al-Qaeda, Muhammed Atta is 11 september, en ivm de aanslagen in Madrid hoor je ook steeds één naam. Dat vind ik altijd zo stom, net of het ophoudt bij die persoon.
  † In Memoriam † maandag 22 maart 2004 @ 05:32:36 #27
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_17880600
En wat denken ze hier nu mee te bereiken?

Het lost niks op en maakt het alleen maar erger imo. Way to go!

Uitgerekend die in Hamas die het meest voor vrede was.

Tijdje terug die andere al, dan hebben ze nu beide pleiters voor vrede binnen Hamas omgelegd.
pi_17880601
quote:
Op maandag 22 maart 2004 05:31 schreef Caesu het volgende:

[..]

ik zag het ja
off-topicHoeveel beeldschermen heb jij eigenlijk?
  maandag 22 maart 2004 @ 05:35:04 #29
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_17880602
quote:
Op maandag 22 maart 2004 05:32 schreef NorthernStar het volgende:

Uitgerekend die in Hamas die het meest voor vrede was.
pi_17880603
idd
pi_17880604
quote:
Op maandag 22 maart 2004 05:34 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

off-topicHoeveel beeldschermen heb jij eigenlijk?
Mozilla tabs.
quote:
A BBC reporter at the scene in Gaza said Yassin was being pushed in his wheelchair when he was directly hit by an Israeli missile.
ik zie de cartoons al
quote:
Hamas vows to "bring death to every house in Israël" after leader is killed
  † In Memoriam † maandag 22 maart 2004 @ 05:38:03 #32
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_17880605
quote:
Op maandag 22 maart 2004 05:35 schreef HarigeKerel het volgende:

[..]

Hij wordt omgeschreven als de 'moderate voice' van Hamas. Als Israel vrede wil zal ze het van deze mensen moeten hebben, ipv ze om te leggen.
pi_17880607
quote:
Op maandag 22 maart 2004 05:36 schreef Caesu het volgende:
ik zie de cartoons al
  maandag 22 maart 2004 @ 05:40:18 #34
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_17880608
quote:
Op maandag 22 maart 2004 05:38 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Als Israel vrede wil zal ze het van deze mensen moeten hebben, ipv ze om te leggen.
Het mag duidelijk zijn dat de regering van Israel geen vrede wil.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_17880609
quote:
Op maandag 22 maart 2004 05:38 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Hij wordt omgeschreven als de 'moderate voice' van Hamas. Als Israel vrede wil zal ze het van deze mensen moeten hebben, ipv ze om te leggen.
ik denk dus Sharon de boel helemaal in de fik wil zetten zodat hij niet terug hoeft te trekken uit Gaza zoals hij eerder had aangekondigd.
Of in ieder geval de boel helemaal plat te walsen zodat er geen terreur meer vandaan kán komen.

The old Sharon is back
quote:
Military sources: IDF planning assassination for a number of days; Hamas leader was under close supervision

Israeli defense establishment officially confirms Yassin was target of IAF strike

IDF heightens alert in West Bank, Gaza Strip; entry of Palestinian workers to Israel stopped
pi_17880613
YES!!!!! Eindelijk!!

En waarom? Vanwege zijn haat preken, zijn opruiende taal.
Free people own guns! Slaves do not!
  maandag 22 maart 2004 @ 05:56:49 #37
19840 Libris
Live from Singapore
pi_17880617
quote:
Op maandag 22 maart 2004 05:50 schreef Vampier het volgende:
YES!!!!! Eindelijk!!

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

Yassin is was natuurlijk geen fijne man, maar wat lost Israel ermee op? Alleen maar olie op het vuur in mijn ogen. Als haat preken, zijn opruiende taal spreken het ergste is wat er daar gebeurt..
pi_17880619
quote:
Op maandag 22 maart 2004 05:56 schreef Libris het volgende:

[..]

Yassin is was natuurlijk geen fijne man, maar wat lost Israel ermee op? Alleen maar olie op het vuur in mijn ogen. Als haat preken, zijn opruiende taal spreken het ergste is wat er daar gebeurt..
Who the fuck cares... hijs dood
pi_17880622
De populariteit van Hamas gaat sterk omhoog denk ik.

Grote kans dat Arafat door de Palestijnen wordt weg gestuurd, en de Hamas de macht overneemt in de PA gebeiden in Gaza (is eigenlijk al zo) en misschien ook de West Bank.

Conflict wordt dus alleen maar erger.

Al wil Israël natuurlijk enkel militaire macht uitoefenen in de Palestijnse gebieden dus de PA moet wel blijven bestaan. Anders moet Israël ook de bestuurlijke taken overnemen en dat willen ze natuurlijk niet.

En Amerika zal er wel een stokje voor steken dat er een VN-macht naar toe gaat.

Bush zal zeker niet (nog eens) zijn vingers willen branden aan het Israël/Palestina-conflict met Irak en de verkiezingen aan z'n hoofd.
quote:
Tens of thousands of Palestinians, many in tears, pour into Gaza City streets

Palestinians: Six of Yassin`s body guards killed in IAF strike

Palestinian hospital sources: 15 people injured in assassination of Hamas leader Yassin

Decision to assassinate Yassin taken after twin suicide bombing last week at Ashdod port that killed 10
Hamas was ook een liefdadigheidsorganisatie tegelijkertijd - vandaar dat ze zo geliefd zijn bij de Palestijnen. En ze hebben nu niet het idee dat de PA hen zoveel helpt, zeker niet als Abbas hun aartsvijand Sharon bezoekt en Qurei het van plan was.

[ Bericht 0% gewijzigd door Caesu op 22-03-2004 06:07:42 ]
pi_17880624
quote:
Op maandag 22 maart 2004 04:46 schreef Caesu het volgende:
he was killed.
pi_17880628
Mijn dag kan niet meer stuk, serieus nu nog Jasser en we zijn klaar. Vraag me af ofdat zijn akelige kop nu eindelijk boven het maaiveld uitkomt en hij zijn ware kleuren laat zien.
pi_17880629
quote:
Op maandag 22 maart 2004 05:32 schreef Calella het volgende:
Goede Actie!

May he burn in Hell...
helemaal mee eens
pi_17880630
quote:
Op maandag 22 maart 2004 06:07 schreef Vampier het volgende:
Mijn dag kan niet meer stuk, serieus nu nog Jasser en we zijn klaar. Vraag me af ofdat zijn akelige kop nu eindelijk boven het maaiveld uitkomt en hij zijn ware kleuren laat zien.
Goed nieuws inderdaad alleen de suicide bomber is al onderweg denk ik
quote:
IDF places closure on West Bank, Gaza Strip, after Yassin`s assassination

Sharon informed of assassination of Yassin at his Negev ranch; PM updated on operation through the night
Yassin heeft Juliana naar beneden gedrukt op NOS TT
  maandag 22 maart 2004 @ 06:17:07 #44
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_17880638
quote:
Op maandag 22 maart 2004 06:07 schreef Vampier het volgende:
pi_17880639
quote:
Israël doodt oprichter van Hamas

GAZA-STAD Het Israëlische leger heeft
de oprichter en geestelijk leider van
de Hamas-beweging,sjeik Achmed Yassin,
gedood.Israëlische helikopters vuurden
raketten af op Yassin in zijn rolstoel
toen hij 's morgens een moskee verliet.

Hamas heeft bevestigd dat Yassin is
gedood.De organisatie heeft verklaard
"de dood te brengen in elk Israëlisch
huis" vanwege de aanslag.Waarnemers
vrezen voor een geweldsuitbarsting.

Naast Yassin vonden nog zes anderen de
dood,onder wie zijn twee lijfwachten.12
mensen raakten gewond.Yassin is veruit
de belangrijkste Palestijnse leider die
de afgelopen jaren bij geweld omkwam.
Zie de linkse media eens medelijden hebben. In zijn rolstoel :'( boohoooo
quote:
Yassin richtte Hamas op in 1987

GAZA-STAD De verlamde sjeik Yassin
richtte de militante Hamas-beweging op
in 1987.Hij zat een aantal jaren in
Israëlische gevangenissen voor hij in
1994 werd vrijgelaten.

Yassin woonde in een eenvoudig huis in
de armoedige wijk Sabra van Gaza-Stad.
Israël vermoedde dat hij de inspirator
was van de talloze zelfmoordaanslagen
die Hamas-leden pleegden en waarbij in
totaal honderden Israëliërs de dood
vonden.Toch liet Jeruzalem hem lang met
rust,uit vrees voor een geweldsspiraal.

Staatssecretaris Boim van Defensie zegt
nu echter dat Yassin "de dood verdiende
voor wat hij heeft gedaan".
pi_17880641
Actie = reactie, zei Newton al. Laat Yasser beter nog maar een paar jaar trillen.

werd ook tijd ook
pi_17880642
quote:
"Sharon has opened the gates of hell and nothing will stop us from cutting off his head," leaders of the radical Islamic group vowed.

"Words cannot describe the emotion of anger and hate inside our hearts," said Hamas official Ismail Haniyeh, a close associate of Yassin in Gaza.
ze kunnen het niet echt waarderen.
quote:
Palestinian Authority officials condemned the attack. "This is a crazy and very dangerous act. It opens the door wide to chaos. Yassin is known for his moderation and he was controlling Hamas and therefore this is a dangerous, cowardly act," said Prime Minister Ahmed Qureia.

"Assassinations, incursions, walls, will not produce peace and security, on the contrary, it will just add fuel to the fire," said Cabinet Minister Saeb Erekat.

Sufyan Abu Zaydeh, a Palestinian Authority official, said the killing of Yassin was reminiscent of Israel's assassination of Hamas bombmaker Yehiye Ayash in Gaza in January 1996. Hamas responded to the killing of Ayash, nicknamed "The Engineer" by Israel, with a series of deadly suicide bombings inside Israel that killed close to sixty people in the space of 10 days. Yassin's killing, Abu Zaydeh said, would spark "a harsh wave of attacks."
Haaretz.
pi_17880644
Voor de mensen wier dag niet meer stuk kan, begrijpen jullie dat nou, feestvierende Palestijnen op 11/9/2001 of andere Moslims op 11 maart jongstleden?

pi_17880645
Ismail Haniyeh == next
pi_17880646
quote:
Op maandag 22 maart 2004 06:20 schreef FritsVanEgters het volgende:
Voor de mensen wier dag niet meer stuk kan, begrijpen jullie dat nou, feestvierende Palestijnen op 11/9/2001 of andere Moslims op 11 maart jongstleden?

Heej dit is 1 persoon en niet een stuk of 200 of 3000 ok?
  † In Memoriam † maandag 22 maart 2004 @ 06:22:19 #51
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_17880647
quote:
Op maandag 22 maart 2004 06:01 schreef Caesu het volgende:
De populariteit van Hamas gaat sterk omhoog denk ik.

Grote kans dat Arafat door de Palestijnen wordt weg gestuurd, en de Hamas de macht overneemt in de PA gebeiden in Gaza (is eigenlijk al zo) en misschien ook de West Bank.

Conflict wordt dus alleen maar erger.
Daarom klopt er ook niks van de redenen die Israel ervoor geeft (dat men Hamas wil verzwakken zodat het niet een machtsvacuum in Gaza kan opvullen). Het is gewoon niet logisch.

Net zoals mensen die zogenaamd voor Israel zijn en dit als goed nieuws zien.

Als je voor Israel en vrede in de regio bent is dit imo geen goed nieuws.
pi_17880654
quote:
Op maandag 22 maart 2004 06:22 schreef Vampier het volgende:
Heej dit is 1 persoon en niet een stuk of 200 of 3000 ok?
Een zeer toepasselijk spreekwoord laat ik maar achterwege

Nog minimaal drie bodyguards ook en de dag is nog lang niet om kan ik je verzekeren.
  maandag 22 maart 2004 @ 06:28:22 #53
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_17880655
Arafat zijn macht zo goed als kwijt, Saddam 0wned, Yassin dood.

Een zwaar jaar voor onze helden
pi_17880656
quote:
Op maandag 22 maart 2004 06:22 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Daarom klopt er ook niks van de redenen die Israel ervoor geeft (dat men Hamas wil verzwakken zodat het niet een machtsvacuum in Gaza kan opvullen). Het is gewoon niet logisch.

Net zoals mensen die zogenaamd voor Israel zijn en dit als goed nieuws zien.

Als je voor Israel en vrede in de regio bent is dit imo geen goed nieuws.
quote:
Netanyahu: The assassination in the long run will restrain Hamas, they`ll know that their leaders aren`t immune
er staan supersnel nieuwe leiders op en de jongere zijn in de meeste gevallen extremer. kijk maar hoe jong die jongens/meisjes zijn die zich opblazen.

Netanyahu steunde Sharon's "disengagement plan" (terugtrekking uit Gaza) vrijdag plotseling. ik vermoed op voorwaarde dat Yassin werd gedood. en Sharon's plan gaat toch niet door want de vlam schiet pas goed in de pan nu.
quote:
Yassin bureau chief Ismail Haniya: The enemy should expect a response that will turn the ground under his feet to hell

ik zie een wiel
quote:
Finance Minister Benjamin Netanyahu: Killing of Sheikh Yassin will curb Hamas and other terror groups

Senior State Department official: We urge all sides to remain calm and exercise restraint

[ Bericht 2% gewijzigd door Caesu op 22-03-2004 07:11:04 ]
  † In Memoriam † maandag 22 maart 2004 @ 06:33:54 #55
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_17880661
quote:
Op maandag 22 maart 2004 06:28 schreef Caesu het volgende:

er staan supersnel nieuwe leiders op en de jongere zijn in de meeste gevallen extremer. kijk maar hoe jong die jongens/meisjes zijn die zich opblazen.
Je kunt beter extreem zijn, dan heb je de meeste kans dat Sharon je met rust laat.
quote:
Netanyahu steunde Sharon's "disengagement plan" (terugtrekking uit Gaza) vrijdag plotseling. ik vermoed op voorwaarde dat Yassin werd gedood. en Sharon's plan gaat toch niet door want de vlam schiet in de pan nu.
Het bevestigt iig het idee dat de mensen die Israel regeren niet zonder de terroristen en aanslagen kunnen om hun politieke agenda uit te kunnen voeren. Vanuit die visie kan men zich afvragen waar de echte vijanden van het Israelische volk zitten.
pi_17880689
quote:
Op maandag 22 maart 2004 06:33 schreef NorthernStar het volgende:
Je kunt beter extreem zijn, dan heb je de meeste kans dat Sharon je met rust laat.

quote:
Het bevestigt iig het idee dat de mensen die Israel regeren niet zonder de terroristen en aanslagen kunnen om hun politieke agenda uit te kunnen voeren. Vanuit die visie kan men zich afvragen waar de echte vijanden van het Israelische volk zitten.
Syrie, Afghanistan, Iraq, Algerije, Libanon....
pi_17880722
quote:
Ja idd, het mindert een beetje mijn vreugde over zijn dood.
Op zaterdag 5 maart 2005 19:55
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
pi_17880726
quote:
Palestinian PM Korei: This is crazy, dangerous act. Yassin is known for his moderation, he was controlling Hamas
"Known for his moderation"? Wat een idioot, die Palestijnse premier. Yassin is een islamitische fundamentalist die regelmatig zelfmoordcommando's afstuurde op Israelische burgers.
quote:
Thousands of Palestinians, many in tears, pour into streets in Gaza after Hamas leader Yassin killed
Dat zijn waarschijnlijk "mensen" die dat ook zouden doen bij de dood van bv Bin Laden.
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
  maandag 22 maart 2004 @ 06:56:23 #59
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_17880736
quote:
Sheikh Yassin is marked for death, and he should hide himself deep underground

Israel's Deputy Defence Minister Zeev Boim
Had ie maar moeten luisteren
pi_17880755
quote:
Op maandag 22 maart 2004 06:54 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

[..]

Dat zijn waarschijnlijk "mensen" die dat ook zouden doen bij de dood van bv Bin Laden.

Palestinians chant slogans as they gather outside the morgue at Shifa Hospital after Hamas spiritual leader Sheik Ahmed Yassin's body arrived in Gaza City, Monday, March 22, 2004. Israeli helicopters fired missiles at Hamas leader Sheik Ahmed Yassin as he left a mosque near his house at daybreak Monday, residents said, and Hamas officials and witnesses said he was killed. (AP Photo/Adel Hana)

Thousands of Gaza residents march in the streets Monday, March 22, 2004, in this image made from APTN video after Sheik Ahmed Yassin, the founder and leader of the Hamas militant group that targeted Israelis in suicide bombings, was killed by missiles fired from Israeli helicopters as he left a mosque at daybreak Monday, witnesses said. (AP Photo/APTN)
quote:
Aides close to Sharon on Yassin assassination: we have killed our bin Laden

Security establishment to step up VIP security, including around PM Sharon following Yassin`s assassination

Hospital sources in Gaza: Eight killed in IAF airstrike Monday morning

Al Aqsa Martyrs Brigades says revenge for Yassin assassination `will come within hours, God willing`

Prisons Service beefs up security to prepare for riots at jails following Yassin`s assassination

General strike declared in West Bank following assassination of Hamas leader Yassin

Abdel Aziz Rantisi vows `deeds not words,` in response to assassination of Hamas leader Yassin

[ Bericht 2% gewijzigd door Caesu op 22-03-2004 07:12:51 ]
pi_17880757

Kijk dat is nu niemand laten lijden maar meteen goed doen... niets gewond achterlaten... achtieve euthanasia
  maandag 22 maart 2004 @ 07:14:25 #62
40772 Chris_Redfield
Sexy mothafuckha
pi_17880777
Iedere keer als die haat zaaiende tuinkabouter met zijn piep stemmetje op de tv kwam draaide mijn maag zich om.

[ Bericht 37% gewijzigd door Chris_Redfield op 22-03-2004 07:19:58 ]
Satan Stole My Teddybear
pi_17880795
Dat wordt dus dikke oorlog
pi_17880836
quote:
Op maandag 22 maart 2004 04:48 schreef Libris het volgende:
Damn, volgens mij niet echt slim van Israel, dit zal zeker een enorme reactie teweeg brengen..
Dat vrees ik ook, ben 3jr terug nog in Israel geweest om een vriend die daar woont te bezoeken. Was een vreemde ervaring moet ik zeggen overal liepen soldaten met geweren, ik vond dat toch wel erg dreigend, en in elk winkelcentrum werd je helemaal gefouilleerd. Dan is het terug in Nederland echt superrelaxed. Ik moet zeggen dat ik toch wel de neiging krijg om de telefoon op te pakken, bij het zien van het ochtendnieuws ...
pi_17880840
quote:
Op maandag 22 maart 2004 07:32 schreef Logician het volgende:

[..]

Dat vrees ik ook, ben 3jr terug nog in Israel geweest om een vriend die daar woont te bezoeken. Was een vreemde ervaring moet ik zeggen overal liepen soldaten met geweren, ik vond dat toch wel erg dreigend, en in elk winkelcentrum werd je helemaal gefouilleerd. Dan is het terug in Nederland echt superrelaxed. Ik moet zeggen dat ik toch wel de neiging krijg om de telefoon op te pakken, bij het zien van het ochtendnieuws ...
vraag me ook af hoe het met 'overlook' gaat inderdaad.
pi_17880844
quote:
Op maandag 22 maart 2004 07:34 schreef Vampier het volgende:

[..]

vraag me ook af hoe het met 'overlook' gaat inderdaad.
die bedoel ik idd
pi_17880858
Mag ik nu ook gaan feestvieren op straat?

Ik denk wel dat Israel heeft nagedacht dat dit natuurlijk een reactie oproept, maar het is wel dom want het verandert niets aan het probleem.
pi_17880872
mij rolstoel, wat doe je?

Hamas' doel is om al de Joden tussen Jordaan en de kust de zee in te drijven.
Dat heeft Yassin zelf gezegd. Dus gematigd is hij echt niet. Meer terroristenleiders zullen volgen.

Ben echt bang de er al een paar met bommengordels richting bushalte / winkelcentra lopen.
Al zijn al de Palestijnse gebieden wel afgesloten.
pi_17880878
Is dat hek c.q. die muur al af en is dit zorgvuldig afgestemd? Hek af en jetzt geht los...
  maandag 22 maart 2004 @ 07:47:37 #70
85750 N_I_
Free Bizantium!
pi_17880889
quote:
Op maandag 22 maart 2004 07:44 schreef N_I_ het volgende:
Nu hij dood is breekt de hel los, in die streek. Ik hoop dat America klaarstaat om Israël te helpen.
Democracy is like a trolleybus. You get in, and once you have reached your destination you get out
христианский солдат
pi_17880892
quote:
Op maandag 22 maart 2004 07:45 schreef FritsVanEgters het volgende:
Is dat hek c.q. die muur al af en is dit zorgvuldig afgestemd? Hek af en jetzt geht los...
hek om de Gaza-strook is er al lang. maar daar kropen vorige week nog twee zelfmoordbommen onderdoor (10 doden). Yassin zei donderdag dat Israëls reactie hierop zwak was en Hamas daardoor sterker wordt. nu laat Israël dus zien dat dat wel meevalt - en schiet drie raketten door hem heen.

en het hek om de West Bank is nog lang niet af.
  maandag 22 maart 2004 @ 07:50:26 #72
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_17880903
quote:
Op maandag 22 maart 2004 05:32 schreef Calella het volgende:
Goede Actie!

May he burn in Hell...
heel veel joden zullen hem iig volgen
pi_17880911
quote:
Op maandag 22 maart 2004 07:50 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]
niet de hel in toch. dit kan je niet zo laten staan.
  maandag 22 maart 2004 @ 07:54:26 #74
45511 TimmyAsd
pi_17880921
quote:
Op maandag 22 maart 2004 07:52 schreef Caesu het volgende:

[..]

niet de hel in toch. dit kan je niet zo laten staan.
ach.. de dood in dan...
hamas is iig woedend en zal van zich laten spreken...
pi_17880929
quote:
Op maandag 22 maart 2004 07:54 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

ach.. de dood in dan...
En daar ben jij blij om?

Ben jij moslim?
pi_17880940
quote:
Op maandag 22 maart 2004 07:54 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

ach.. de dood in dan...
inderdaad ja
quote:
Hamas says U.S. approved Yassin assassination, calls for retaliation against `terrorist American Administration`
haaretz

dit is een interessant bericht. hier halen ze Amerika er overduidelijk bij - al verbrandden ze al lang Amerikaanse vlaggen -.

als Hamas een aanslag pleegt op een Amerikaans doel krijgt Israël vast groen licht van de VS om helemaal los te gaan tegen de Palestijnse terreurorganisaties. ze mochten bijvoorbeeld niet Arafat treffen van de VS.
  maandag 22 maart 2004 @ 07:58:17 #77
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_17880948
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_17880955
quote:
Op maandag 22 maart 2004 07:51 schreef Caesu het volgende:

[..]

je vindt hem wel ok dus?
Ja! Je moet eens de hele geschiedenis leren lezen tussen Israel en Palestina. Misschien dat je dan begrijpt dat een Palestijns volk zich vastklampt aan een persoon die nog steeds vol wil en moed zat.

Israel is gewoon dom bezig en slacht zo op deze manier hun eigen volk af, waardoor ze daarna op het nieuws kunnen verklaren hoe gestoord de Palestijnen zijn. Israel komt met tanks, helicopter, suicidesquads en ander grof geschut. Wat zou jij dan doen als Palestijn? Glimlachend toekijken hoe deze keer jouw huis inmekaar gepleurd wordt?

Als Palestijn kan je weinig dan stenen gooien, wat kogels afvuren en rennen. Vindt je het gek dat ze dan naar bomriemen grijpen? Is hun enige manier die impact heeft om de rest van de wereld wakker te schudden dat ze het zat zijn onderdrukt te worden door Israel in hun eigen land.

Sorry, maar zolang Israel totaal geen moeite doet om de rest van de wereld ervan te overtuigen samen met Palestijnen door 1 deur te kunnen, gun ik de Palestijnen hun bomriemen. Hoe sick het ook is.

Dus nog steeds RIP.
Ik heb liever dat men vraagt waarom ik geen standbeeld heb, dan dat ze vragen waarom er een standbeeld van me staat.
  maandag 22 maart 2004 @ 07:59:43 #79
45511 TimmyAsd
pi_17880957
quote:
Op maandag 22 maart 2004 07:56 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

En daar ben jij blij om?

Ben jij moslim?
nee ben geen moslim.. maar zowiets kan je verwachten, actie reactie weet je wel...
pi_17880965
quote:
Op maandag 22 maart 2004 07:59 schreef Fokslet het volgende:

[..]

Ja! Je moet eens de hele geschiedenis leren lezen tussen Israel en Palestina. Misschien dat je dan begrijpt dat een Palestijns volk zich vastklampt aan een persoon die nog steeds vol wil en moed zat.

tekst tekst

Dus nog steeds RIP.
bijna helemaal mee eens. behalve dan dat die Yassin ok is en dat je ze bommenriemen gunt en RIP
  maandag 22 maart 2004 @ 08:01:36 #81
45511 TimmyAsd
pi_17880966
Dora_van_Crizadak: moet ik trouwens moslim zijn om pro-palestijns te zijn?
pi_17880978
quote:
Op maandag 22 maart 2004 08:01 schreef TimmyAsd het volgende:
Dora_van_Crizadak: moet ik trouwens moslim zijn om pro-palestijns te zijn?
Nee, maar het valt me gewoon op dat jij op veel punten pro-islam/islamofiel bent, hoe je het noemen wilt.
  maandag 22 maart 2004 @ 08:04:56 #83
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_17880980
In Japan zegt men wel eens. In dit land van tranen is de dood ons enig erf deel. Voor palastina en israel gaat dit dus op. En er is niemand daar instaat om een einde te maken aan het geweld aldaar. Denk niet dat wij daar ooit nog vrede zullen zien tijdens onze levensloop.
pi_17880982
quote:
Op maandag 22 maart 2004 07:59 schreef Fokslet het volgende:
Dus nog steeds RIP.
In hoofdletters nog wel dit keer!

pi_17880990
quote:
Op maandag 22 maart 2004 08:01 schreef Caesu het volgende:

[..]

bijna helemaal mee eens. behalve dan dat die Yassin ok is en RIP
Die rip moet haast wel. Hij was voor de Palestijnen een goed man. Eentje die voor de rechten van de Palestijn op wilde komen. Hij heeft voor de Palestijnen een hoop goede dingen gedaan waardoor men weer hoop kreeg.

Dat er (door hem) doden zijn gevallen is niet goed te spreken, maar dat geldt net zo hard voor Israel die door blijven gaan met moorden. Ik vind het niet gek hoor dat die Palestijnen vergelding willen.
Ik heb liever dat men vraagt waarom ik geen standbeeld heb, dan dat ze vragen waarom er een standbeeld van me staat.
pi_17880997
quote:
Op maandag 22 maart 2004 08:06 schreef Fokslet het volgende:

[..]

Die rip moet haast wel. Hij was voor de Palestijnen een goed man. Eentje die voor de rechten van de Palestijn op wilde komen.
Onder Israel hebben de Palestijnen anders wel meer rechten dan onder religieus leiderschap van Sjeik Yassin.
pi_17881006
quote:
Op maandag 22 maart 2004 08:09 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Onder Israel hebben de Palestijnen anders wel meer rechten dan onder religieus leiderschap van Sjeik Yassin.
Is te zien ja. Je krijgt mooie grote muur, klein stukje land en zo om de paar weken verpletteren we een paar huizen. En ja, dit komt omdat de Palestijnen zelfmoordaanslagen plegen. Maar dat komt weer....bla bla
pi_17881008
quote:
Fatah armed wing: Sharon `has signed death warrant of hundreds of Zionists, in Israel and abroad`
dit is dus van de partij van Arafat.

als de Palestijnse groepen hun terreur gaan internationaliseren zullen ze zich vast gaan verbinden met Al-Qaida en Co als ze dat al niet zijn.
pi_17881014
quote:
Op maandag 22 maart 2004 08:06 schreef Fokslet het volgende:

[..]

Dat er (door hem) doden zijn gevallen is niet goed te spreken, maar dat geldt net zo hard voor Israel die door blijven gaan met moorden. Ik vind het niet gek hoor dat die Palestijnen vergelding willen.
Die krijgen dus van mij ook geen RIP. Gelijke monniken...
pi_17881017
De geschiedenis in Jip en Janneke taal, voor de leken:

Palestina en Israël
Het gebied waar nu Israël ligt, heette vroeger Palestina. Er woonden christenen, moslims en joden. Na de Tweede Wereldoorlog verhuisden veel joden naar Palestina. Ze wilden daar graag hun eigen, joodse land stichten. Ergens waar ze niet meer bang hoefden te zijn voor vervolging en discriminatie.

Tijdens de Tweede Wereldoorlog hadden de Duitse Nazi´s namelijk wel 6 miljoen joden vermoord. De joden wilden hun nieuwe land bouwen op de plek van Palestina. In de joodse bijbel staat namelijk dat God hen daar een land had beloofd.

In 1948 kregen de joden hun land en ze noemden het Israël. De Palestijnen, die niet joods waren en daar ook woonden, vonden dat helemaal niet leuk. Samen met hun buurlanden vochten ze tegen de Israëliërs. Ze zeiden: wij wonen hier al eeuwen en wij willen niet dat er nu opeens allemaal joden komen wonen die ons land inpikken en een staat oprichten.

Het land wordt verdeeld
De Verenigde Naties bedachten een plan. De joden kregen hun land. De Palestijnen mochten in het gebied bij de stad Gaza en op de oever in het westen van de rivier de Jordaan wonen. De stad Jeruzalem moesten de Israëliërs en de Palestijnen delen: de Israëliërs in het westen en de Palestijnen in het oosten.

De Palestijnen en hun vrienden, de Arabische buurlanden, vonden dat helemaal niet eerlijk en ook de joodse Israëliërs waren niet tevreden. Zij waren blij met hun staat, maar bang dat al die vijandige buurlanden hun land weer zouden komen inpikken.

Oorlogen
Er werd veel gevochten voor en na 1948 en in 1967 wonnen de Israëliërs een belangrijke oorlog: ze bezetten toen de gebieden waar de Palestijnen mochten wonen: de Gazastrook, de Westelijke Jordaanoever en Oost-Jeruzalem.

De Israëliërs hadden de oorlog dan wel gewonnen, maar sommige Palestijnen bleven vanuit het buitenland vechten tegen Israël. Ze richtten een organisatie op die streed voor een eigen stuk land voor de Palestijnen. Ze wilden de staat Israël verwoesten. Die organisatie noemden ze de PLO en Yasser Arafat werd er de baas van.

De PLO probeerde met geweld zijn doel te bereiken. Ze kaapten vliegtuigen en vermoorden ook onschuldige mensen door bomaanslagen. De Israëliërs straften de PLO hardhandig met bombardementen en ook veel onschuldige Palestijnen werden hierbij gedood.

Opstand
De Palestijnen in de bezette gebieden hadden het erg zwaar. Voor bijna alles wat ze wilden doen hadden ze toestemming nodig: een rijbewijs halen, trouwen, een huis bouwen. Vaak werden ze gediscrimineerd door de Israëliërs. In 1987 hadden de bezette Palestijnen het zo gehad dat ze in opstand kwamen. Het begon met demonstraties, maar daarna gingen jonge jongens met stenen gooien. Soms werd er op soldaten en kolonisten geschoten. Nadat de opstand (intifadah in het Arabisch) 4 jaar had geduurd besloten de twee partijen met elkaar te gaan praten. De Palestijnen zeiden: Als jullie weggaan uit onze gebieden, dan zullen wij ophouden met stenen gooien en schieten.

Vrede?
De Israëliërs en de Palestijnen tekenden toen een vredesakkoord. Maar er bleef heel veel onduidelijk en het plan werd steeds maar niet uitgevoerd. Bovendien werd premier Rabin vermoord. Hij was in die tijd de baas van Israël. Een fanatieke jood, die vond dat Rabin nooit vrede had mogen sluiten met Yasser Arafat schoot hem dood. De Palestijnen werden steeds ongeduldiger: ze zeiden, jullie willen helemaal niet weggaan uit onze gebieden en ons een eigen land geven en de Israëliërs zeiden: jullie willen helemaal geen vrede, want jullie willen ons allemaal vermoorden.

Weer een opstand
En deze situatie bestaat nog steeds. In september 2000 barstte er een nieuwe opstand los: de tweede intifadah. Door alles wat er gebeurd is haten de Israëliërs en de Palestijnen elkaar steeds meer. De Palestijnen zeggen: jullie moeten weg uit onze gebieden en ons een land geven. De fanatiekste van hen plegen bloedige aanslagen en vinden dat alle joden weg moeten uit Israël. De Israëliërs zeggen: wij gaan niet weg uit de bezette gebieden. Dan belonen we de mensen die aanslagen plegen. De fanatiekste van hen vinden dat alle moslims en christenen weg moeten uit Israël.

Haat en wraak
Bij elke bomaanslag neemt het Israëlische leger wraak op de Palestijnen waardoor de Palestijnen weer zo boos worden dat zij op hun beurt weer wraak nemen met een nieuwe aanslag. En zo houdt het nooit op.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2004 08:13:30 ]
pi_17881021
quote:
Op maandag 22 maart 2004 08:10 schreef Fokslet het volgende:

[..]

Is te zien ja. Je krijgt mooie grote muur, klein stukje land en zo om de paar weken verpletteren we een paar huizen.
Huizen van zelfmoordenaars ja.
quote:
Op maandag 22 maart 2004 08:09 schreef Fokslet het volgende:
Hehe, dom dom. Dat doet hij dus wel. Hij vermoordt Palestijnen op een dusdanige manier dat er wel gewreekt moet worden.
Gewreekt? GEWROKEN!
Hoeveel keer heeft Sharon met opzet onschuldige Palestijnen laten ombrengen?
quote:
Een invalide vermoorden met een helicopter. Hoe zielig kan je zijn.
Onschuldige reizigers in een bus vermoorden met een zelfmoordaanslag. Hoe zielig kun je zijn?
pi_17881031
quote:
Op maandag 22 maart 2004 08:11 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Die krijgen dus van mij ook geen RIP. Gelijke monniken...
Het zijn geen gelijke monniken. Je kunt onschuldige Israelische burgers niet vergelijken met de leider van een islamitische terreurorganisatie.
pi_17881034
Nou, wat zullen de Palestijnen nu bedenken om Israël te treffen ? Misschien zullen ze wel burgerdoelen zoals bussen en scholen gaan opblazen. Of kinderen van 15 jaar inzetten in de strijd. Of zelfs mensen als wandelende bom in gaan zetten, je weet het maar nooit.
  maandag 22 maart 2004 @ 08:14:47 #94
45511 TimmyAsd
pi_17881036
quote:
Op maandag 22 maart 2004 08:13 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Het zijn geen gelijke monniken. Je kunt onschuldige Israelische burgers niet vergelijken met de leider van een islamitische terreurorganisatie.
begin eens te kijken naar Sharon en zijn achterlijke muur!
pi_17881037
quote:
Sheikh Ahmed Yassin to be buried in Gaza on Monday afternoon

Yassin bureau chief Ismail Haniya: All of Palestine will turn into a volcano that will burn up the enemies
haaretz

hij is er ook weer met z'n dichttalent

Kiekje van de dode Yassin
pi_17881051
quote:
Op maandag 22 maart 2004 08:14 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

begin eens te kijken naar Sharon en zijn achterlijke muur!
Wat heeft dat te maken met "onschuldige Israelische burgers"? Bovendien, wie was er eerder, Palestijnen met zelfmoordaanslagen of Sharon met zijn achterlijke muur?
pi_17881053
quote:
Op maandag 22 maart 2004 08:14 schreef CeeJee het volgende:
Nou, wat zullen de Palestijnen nu bedenken om Israël te treffen ? Misschien zullen ze wel burgerdoelen zoals bussen en scholen gaan opblazen. Of kinderen van 15 jaar inzetten in de strijd. Of zelfs mensen als wandelende bom in gaan zetten, je weet het maar nooit.
*kuch*

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2004 08:18:27 ]
  † In Memoriam † maandag 22 maart 2004 @ 08:19:31 #98
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_17881062
quote:

[..]

Je kunt het leger van Amerika Israel ook niet vergelijken met de straatstenen en kalashnikovs waarmee de Palestijnen moeten vechten.

Israel doodt trouwens ook gewoon burgers maar dan noemen ze oude vrouwen en kinderen gewoon 'terroristen' of schuiven het achter de schaamlap 'nevenschade'.
  maandag 22 maart 2004 @ 08:20:18 #99
19840 Libris
Live from Singapore
pi_17881064
Mooi duidelijk Jip en Janneke verhaal. Van wie kregen de Joden in 1948 het land? Ik kan me de frustratie van de Palestijnen goed voorstellen.
  maandag 22 maart 2004 @ 08:21:56 #100
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_17881076
Ik ben redelijk anti-Israël, vind het persoonlijk de grootste fout in de menselijke geschiedenis van de afgelopen paar eeuwen, maar Hamas aanhangers moeten niet gaan lopen zeuren nu.

In plaats van onschuldige mensen in een bus is hier een terroristenleider en zijn bodyguards overhoop geschoten. Een legitiem doelwit die wist dat hij een doelwit was. De moskee is (zo te zien) onbeschadigd (wat voor wapens zijn er gebruikt? Je ziet sowieso bijna niks van een inslag), geen dode of gewonde burgers, niks.

Alleen een dode leider van een terreurorganisatie. Shit happens, had hij er maar uit moeten stappen.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_17881077

ze zijn goed kwaad ja.

Yassin wordt vanmiddag begraven.
pi_17881087
quote:
Op maandag 22 maart 2004 08:21 schreef Dagonet het volgende:

Alleen een dode leider van een terreurorganisatie. Shit happens, had hij er maar uit moeten stappen.
en verder nog 7 doden waaronder bodyguards.
pi_17881088
eindelijk ... .. strakke aktie !
pi_17881095
quote:

[..]

Meer heb ik niet te zeggen.
pi_17881110
quote:
Op maandag 22 maart 2004 08:19 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Je kunt het leger van Amerika Israel ook niet vergelijken met de straatstenen en kalashnikovs waarmee de Palestijnen moeten vechten.

Israel doodt trouwens ook gewoon burgers maar dan noemen ze oude vrouwen en kinderen gewoon 'terroristen' of schuiven het achter de schaamlap 'nevenschade'.
Het ging om de vergelijking tussen Yassin en onschuldige Israelieten.

Bovendien doodt Israel nooit (een enkele opstandige militair uitgezonderd) met opzet burgers, terwijl de Palestijnen hun vizier juist richten op onschuldigen.
  † In Memoriam † maandag 22 maart 2004 @ 08:27:12 #106
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_17881112
quote:
Op maandag 22 maart 2004 08:21 schreef Dagonet het volgende:
Ik ben redelijk anti-Israël, vind het persoonlijk de grootste fout in de menselijke geschiedenis van de afgelopen paar eeuwen, maar Hamas aanhangers moeten niet gaan lopen zeuren nu.
Afgezien van de mensen daar zullen er ook weinig een traan om hem laten. Het is alleen niet in het belang van een eventuele vrede en dus in niemands belang (er tenminste vanuitgaande dat iedereen vrede wil)
  maandag 22 maart 2004 @ 08:27:24 #107
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_17881113
quote:
Op maandag 22 maart 2004 08:23 schreef Caesu het volgende:

[..]

en verder nog 7 doden waaronder bodyguards.
Okay, 3 bodyguards, 3 anderen (chauffeurs?) en 16 gewonden waaronder twee van zijn zoons.
  † In Memoriam † maandag 22 maart 2004 @ 08:28:09 #108
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_17881115
quote:
Op maandag 22 maart 2004 08:26 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

Bovendien doodt Israel nooit (een enkele opstandige militair uitgezonderd) met opzet burgers, terwijl de Palestijnen hun vizier juist richten op onschuldigen.
Yep right.
pi_17881117
quote:
Explosion reported close to Erez border crossing
daar gaan we al
pi_17881124
quote:
Op maandag 22 maart 2004 08:28 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Yep right.
Je hebt gelijk. Israel probeert zoveel mogelijk onschuldige Palestijnen te doden.
  maandag 22 maart 2004 @ 08:29:56 #111
10954 Vampier
SoCal FTW
pi_17881130

Zow het is niet in scene gezet... om even alvast theorien uit de weg te helpen
pi_17881132
quote:
Op maandag 22 maart 2004 08:29 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Israel probeert zoveel mogelijk onschuldige Palestijnen te doden.
Ze missen alleen steeds, zoals nu ook met Yassin. Eigenlijk was een schoolklasje om de hoek doelwit.
pi_17881133
quote:
Jij volgt zeker alleen de betrouwbare nieuwsbronnen.

maandag 22 maart 2004 @ 08:31:02 #114
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_17881136
Die kerel kan je beter kwijt dan rijk zijn. Hamas zal nu wel alles op alles zetten om de haat onder de palestijnen jegens israel nog groter te maken. Ben benieuwd hoe deze dappere strijders nu weer van zich zullen laten horen. Een schoolbus opblazen? Een bejaardetehuis?
pi_17881145
quote:

[..]

Het ging om de vergelijking tussen Yassin en onschuldige Israelieten.

Zo sorry hoor, maar jij hebt echt een plaat voor je hoofd. Lees eens wat meer geschiedenis man.
pi_17881151
CNN meldt explosie.
en in Tel Aviv is een vrouw met een bijl aangevallen door een terrorist - dat is nieuw.
  maandag 22 maart 2004 @ 08:33:48 #117
10954 Vampier
SoCal FTW
pi_17881153

Het was een mens.......
pi_17881156
quote:
Op maandag 22 maart 2004 08:33 schreef Caesu het volgende:
CNN meldt explosie.
en in Tel Aviv is een vrouw met een bijl aangevallen door een terrorist - dat is nieuw.
Het is begonnen
  † In Memoriam † maandag 22 maart 2004 @ 08:34:32 #119
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_17881159
quote:
Op maandag 22 maart 2004 08:29 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Nogal slecht geïnformeerd of kinderlijk naief als je denkt dat het Israelische leger zich niet schuldig maakt aan opzettelijk doden van burgers imo.
pi_17881162
quote:
Op maandag 22 maart 2004 08:32 schreef Fokslet het volgende:

[..]

Zo sorry hoor, maar jij hebt echt een plaat voor je hoofd.
Jij al helemaal met je "Yassin is een held"-gelul.
pi_17881165
vamp, straks toch maar eens overlook proberen te bereiken
pi_17881169
quote:
Op maandag 22 maart 2004 08:33 schreef Vampier het volgende:
[afbeelding]

Het was een mens.......
pi_17881171
quote:
Op maandag 22 maart 2004 08:34 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Jij al helemaal met je "Yassin is een held"-gelul.
Ik onderbouw het tenminste nog, jij zet jezelf voor schut.
pi_17881173
quote:
Op maandag 22 maart 2004 08:34 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Nogal slecht geïnformeerd of kinderlijk naief als je denkt dat het Israelische leger zich niet schuldig maakt aan opzettelijk doden van burgers imo.
Geef eens een paar voorbeelden dan van militairen die opzettelijk burgers doodden en daar niet voor zijn gestraft.
  maandag 22 maart 2004 @ 08:36:40 #125
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_17881175
Goed gedaan.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  maandag 22 maart 2004 @ 08:36:58 #126
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_17881181
quote:
Op maandag 22 maart 2004 08:35 schreef Fokslet het volgende:

[..]

Ik onderbouw het tenminste nog, jij zet jezelf voor schut.
Tief eens op teringtroll.
  maandag 22 maart 2004 @ 08:37:27 #127
10954 Vampier
SoCal FTW
pi_17881185
quote:
Op maandag 22 maart 2004 08:35 schreef Logician het volgende:
vamp, straks toch maar eens overlook proberen te bereiken
Maak je niet druk... relatief veel mensen daar.
pi_17881186
misschien is het handig om wel even normaal te blijven reageren op elkaar.
  maandag 22 maart 2004 @ 08:38:19 #129
10954 Vampier
SoCal FTW
pi_17881191
quote:
Op maandag 22 maart 2004 08:37 schreef Logician het volgende:
misschien is het handig om wel even normaal te blijven reageren op elkaar.
kom ff op msn
pi_17881205
quote:
Op maandag 22 maart 2004 08:36 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Geef eens een paar voorbeelden dan van militairen die opzettelijk burgers doodden en daar niet voor zijn gestraft.
Lees een boek van Noah Chomsky ( )

kunnen bovenstaande 6 reacties worden opgetieft? Sorry, 4
pi_17881206
quote:

[..]

Wat dacht je van een groepering soldaten die uit het leger van Israel zijn gestapt omdat ze het zat waren om de Palestijnen op deze manier te behandelen? Doen ze zeker omdat de Palestijnen zo goed door Israel behandeld worden zeker
  † In Memoriam † maandag 22 maart 2004 @ 08:42:41 #132
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_17881218
quote:

[..]

Lees eens een krant en vul voor 'terroristen' eens wat anders in. Je mag voor mij blijven geloven dat het blazoen van Israel schoon is en ze nobele strijders zijn enzo, maar ja, je mag aan de andere kant ook blijven geloven in roodkapje en de boze wolf.
pi_17881235
quote:
Op maandag 22 maart 2004 08:40 schreef Fokslet het volgende:
Wat dacht je van een groepering soldaten die uit het leger van Israel zijn gestapt omdat ze het zat waren om de Palestijnen op deze manier te behandelen? Doen ze zeker omdat de Palestijnen zo goed door Israel behandeld worden zeker
De Israelische behandeling vd Palestijnen verdient geen schoonheidsprijs, maar ik vroeg om concrete voorbeelden waarbij onschuldige Palestijnse burgers met opzet door de Israelieten zijn gedood.
pi_17881241
quote:
Op maandag 22 maart 2004 08:33 schreef Caesu het volgende:
CNN meldt explosie.
was mortiervuur.

en bij een legerbasis zijn drie of vier mensen door een terrorist met een bijl aangevallen.
pi_17881248
quote:
Op maandag 22 maart 2004 08:42 schreef NorthernStar het volgende:
Lees eens een krant en vul voor 'terroristen' eens wat anders in.
Waar baseer je het op dat het geen terroristen zijn? Waarom zou Israel onschuldige Palestijnen willen vermoorden?
quote:
Je mag voor mij blijven geloven dat het blazoen van Israel schoon is en ze nobele strijders zijn enzo,
Neuh, dat geloof ik niet. Zeg je dit ook tegen Fokslet, die gelooft dat de Palestijnse zelfmoordenaars nobele strijders zijn?
quote:
maar ja, je mag aan de andere kant ook blijven geloven in roodkapje en de boze wolf.
Ik geloof niet in god.
  maandag 22 maart 2004 @ 08:48:45 #136
10954 Vampier
SoCal FTW
pi_17881255
Dora zullen we zo zeggen:

Israel is er eindelijk na ettelijke jaren in geslaagd om een hulpeloos oud mannetje in een rolstoel om zeep te helpen.

Nee, Israel valt geen hulpeloze mensen aan, alleen maar oude gehandicapte mannetjes in rolstoelen....

ow en DORA
quote:
Ignore proof presented, demand impossible proofs.
This is perhaps a variant of the "play dumb" rule. Regardless of what material may be presented by an opponent in public forums, claim the material irrelevant and demand proof that is impossible for the opponent to come by (it may exist, but not be at his disposal, or it may be something which is known to be safely destroyed or withheld, such as a murder weapon). In order to completely avoid discussing issues may require you to categorically deny and be critical of media or books as valid sources, deny that witnesses are acceptable, or even deny that statements made by government or other authorities have any meaning or relevance
pi_17881278
quote:
Op maandag 22 maart 2004 08:45 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

De Israelische behandeling vd Palestijnen verdient geen schoonheidsprijs, maar ik vroeg om concrete voorbeelden waarbij onschuldige Palestijnse burgers met opzet door de Israelieten zijn gedood.
Heb je dat boek van Chomsky nog niet uit dan?
  maandag 22 maart 2004 @ 08:53:28 #138
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_17881288
quote:
Op maandag 22 maart 2004 08:48 schreef Vampier het volgende:
<b>
Israel is er eindelijk na ettelijke jaren in geslaagd om een hulpeloos oud mannetje in een rolstoel om zeep te helpen.

Nee, Israel valt geen hulpeloze mensen aan, alleen maar oude gehandicapte mannetjes in rolstoelen....</b>
Dit oude gehandicapte mannetje heeft jarenlang mensen aangezet zichzelf op te blazen in openbare gelegenheden.
  maandag 22 maart 2004 @ 08:54:14 #139
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_17881295
quote:
Op maandag 22 maart 2004 08:45 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Israelieten tegen de Filistijnen? Phew, dat zullen er een heleboel geweest zijn, maar kom op, da's meer dan 2000 jaar geleden.
  maandag 22 maart 2004 @ 08:55:02 #140
10954 Vampier
SoCal FTW
pi_17881298
quote:
Op maandag 22 maart 2004 08:53 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Dit oude gehandicapte mannetje heeft jarenlang mensen aangezet zichzelf op te blazen in openbare gelegenheden.
Tjah had ie maar sneller moeten rollen... nu is ie zelf straatverf....

Sharon heeft al 2 kanten leren opkijken zoals je kunt zien.... zo kan ie alles beter in de gaten houden.
  maandag 22 maart 2004 @ 08:56:11 #141
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_17881306
Mooi, weer een terrorist minder.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  † In Memoriam † maandag 22 maart 2004 @ 08:59:40 #142
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_17881330
quote:
Op maandag 22 maart 2004 08:47 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Waar baseer je het op dat het geen terroristen zijn? Waarom zou Israel onschuldige Palestijnen willen vermoorden?
Neuh, dat geloof ik niet. Zeg je dit ook tegen Fokslet, die gelooft dat de Palestijnse zelfmoordenaars nobele strijders zijn?
Ik geloof niet in god.
Dat het een vuile strijd is waar aan beide kanten onschuldige slachtoffers vallen, is een vrij realistische en volwassen beoordeling imo. Dan hoef je ook niet te bakkeleien of het nu minder erg wanneer die doden per ongeluk vallen en of het uberhaupt per ongeluk is.

Mijn opvatting is dat deze liquidatie niks oplost en eventuele vrede alleen maar moeilijker maakt, da's alles.
pi_17881381
quote:
Op maandag 22 maart 2004 08:47 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
Aub bronvermelding.
  maandag 22 maart 2004 @ 09:06:41 #144
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_17881388
quote:
Op maandag 22 maart 2004 08:59 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Dat het een vuile strijd is waar aan beide kanten onschuldige slachtoffers vallen, is een vrij realistische en volwassen beoordeling imo. Dan hoef je ook niet te bakkeleien of het nu minder erg wanneer die doden per ongeluk vallen en of het uberhaupt per ongeluk is.

Mijn opvatting is dat deze liquidatie niks oplost en eventuele vrede alleen maar moeilijker maakt, da's alles.
En ik sluit mij daar helemaal bij aan.

Geen van de partijen is omschuldig in deze strijd.

En nu gaat het helemaal mis, daar.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_17881445
elke keer denk: nu kan het niet erger daar.
maar telkens gaat die viceuze cirkel maar verder.
meer aanslagen - meer liquidaties etc. etc.

zo wordt arafat gedood of sharon. en zelf dan kan het nog erger.
of ze blazen die Al-Aqsa moskee op of die Rotskoepel en/of de klaagmuur.
pi_17881474
quote:
Op maandag 22 maart 2004 08:20 schreef Libris het volgende:
Mooi duidelijk Jip en Janneke verhaal. Van wie kregen de Joden in 1948 het land? Ik kan me de frustratie van de Palestijnen goed voorstellen.
De Joden hebben er grote sommen geld voor betaald.

Bovendien moesten de Joden alle Arabische landen uit vluchten, met achterlating van al hun eigendommen (in 1948). Dat waren er zo'n 850.000, evenveel als de Palestijnen die daarna niet meer terug wilden naar hun overwinnaars

De toenmalige inwoners mochten er blijven wonen, maar kozen in de onafhankelijksoorlog de kant van de Arabieren, die oorlog verloren ze. Eigen schuld, dikke buld

De arabische landen hadden de palestijnen op moeten nemen in hun landen, ze hadden tenslotte ook de Joden verjaagd uit hun landen
  maandag 22 maart 2004 @ 09:16:41 #147
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_17881481
quote:

Nee, Israel valt geen hulpeloze mensen aan, alleen maar oude gehandicapte mannetjes in rolstoelen....
Die en passant terroristenleiders zijn, maar dat is niet zo relevant uiteraard. Het gaat erom dat meneer eruit ziet als een zielige sinterklaas die een klap van zijn schimmel heeft gehad en daardoor vijf octaven hoger praat. Zielig, zielig, zielig.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_17881547
quote:
Op maandag 22 maart 2004 08:56 schreef Strolie75 het volgende:
Deze "lieve en kreupele" man is de insperator voor vele palestijnen om een reddingsvest gevult met explosieven om te doen. Deze ontwerper van de nieuwe palestijnse mode is nu zelf om zeep geholpen na te lang op de targetlist te hebben gestaan.
pi_17881564
quote:
<b>

Nee, Israel valt geen hulpeloze mensen aan, alleen maar oude gehandicapte mannetjes in rolstoelen....</b>
Ooooooh gossie ....
  † In Memoriam † maandag 22 maart 2004 @ 09:29:34 #150
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_17881586
quote:
Op maandag 22 maart 2004 09:24 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Deze "lieve en kreupele" man is de insperator voor vele palestijnen om een reddingsvest gevult met explosieven om te doen. Deze ontwerper van de nieuwe palestijnse mode is nu zelf om zeep geholpen na te lang op de targetlist te hebben gestaan.
Maar schiet Israel er iets mee op of maken ze het erger, dat is de vraag.

Kennelijk denkt Sharon dat hij er iets mee bereikt.
pi_17881592
quote:
Op maandag 22 maart 2004 08:34 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Als jij dat werkelijk denkt ben jij behoorlijk bevooroordeelt Die onschuldige palestijnen gooien anders stenen naar zwaarbewapende soldaten. Dat is vragen om problemen
pi_17881599
quote:
Op maandag 22 maart 2004 08:30 schreef CeeJee het volgende:

[..]

Ze missen alleen steeds, zoals nu ook met Yassin. Eigenlijk was een schoolklasje om de hoek doelwit.
pi_17881609
quote:
Op maandag 22 maart 2004 09:29 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Maar schiet Israel er iets mee op of maken ze het erger, dat is de vraag.

Kennelijk denkt Sharon dat hij er iets mee bereikt.
Ik weet dat wel zeker. Nu zullen de palestijnen zich in een rap tempo opblazen en zal het probleem geleidelijk aan zichzelf oplossen.
  † In Memoriam † maandag 22 maart 2004 @ 09:34:40 #154
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_17881662
quote:
Op maandag 22 maart 2004 09:30 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Als jij dat werkelijk denkt ben jij behoorlijk bevooroordeelt Die onschuldige palestijnen gooien anders stenen naar zwaarbewapende soldaten. Dat is vragen om problemen
Mjah, het is oorlog. Welk standpunt je ook inneemt, er is altijd een partij die je 'bevooroordeeld' en partijdig zal noemen. Het argument dat Israel geen of minder blaam treft omdat het niet opzettelijk zou zijn wanneer er slachtoffers vallen hecht ik gewoon weinig waarde aan.
pi_17881675
Wat doen ze daar toch in Israel?

Terroristenleider + doodmaken = martelaar

Dit gaat niet goed ...
  maandag 22 maart 2004 @ 09:41:06 #156
84053 skunkator
Pro Hoofddoek !
pi_17881734
Nu zijn de rapen gaar. Ik wil aub niemand horen als er nu weer een zelfmoordterorrist zich opblaast in een bus of waar dan ook in Israël, deze zwijnen lokken het geweld gewoon uit !
[b]Daar waar een hond de hemel bijt, is het gat in de hemel het grootst[/b]
  maandag 22 maart 2004 @ 09:42:01 #157
89497 RealLife
Bless America!
pi_17881745
quote:

Goede opmerking . Laten we ook de straten oprennen en feest gaan vieren om weer een moslim minder . Ff mn luchtbuks pakken om in de lucht te schieten..
  maandag 22 maart 2004 @ 09:42:20 #158
89816 172pk
Vroeeeem!
pi_17881751
quote:
Op maandag 22 maart 2004 09:41 schreef skunkator het volgende:
Nu zijn de rapen gaar. Ik wil aub niemand horen als er nu weer een zelfmoordterorrist zich opblaast in een bus of waar dan ook in Israël, deze zwijnen lokken het geweld gewoon uit !
/172pk mee eens is.

[edit - beetje minder svp]

[ Bericht 4% gewijzigd door NorthernStar op 22-03-2004 09:45:21 ]
* $ahikalar Üstünde Meydan Okur Bu Erler, Yakla$acak Dü$mana Mezar Olur Bu Yerler..
* Ölmekten Degil, Seni Yalniz Birakmaktan Korkarim Türkiyem..
* Istanbul Since 1453..
  maandag 22 maart 2004 @ 09:43:31 #159
89497 RealLife
Bless America!
pi_17881762
quote:
Op maandag 22 maart 2004 09:41 schreef skunkator het volgende:
Haha, jij hebt humor. Weer een zwijn minder dacht ik juist.
  maandag 22 maart 2004 @ 09:44:15 #160
89816 172pk
Vroeeeem!
pi_17881772
quote:
Op maandag 22 maart 2004 09:43 schreef RealLife het volgende:

[..]

Haha, jij hebt humor. Weer een zwijn minder dacht ik juist.
echte humor moet nog komen
* $ahikalar Üstünde Meydan Okur Bu Erler, Yakla$acak Dü$mana Mezar Olur Bu Yerler..
* Istanbul Since 1453..
  maandag 22 maart 2004 @ 09:47:23 #161
572 Sniper
Gull Catcher
pi_17881807
quote:
Op maandag 22 maart 2004 05:50 schreef Vampier het volgende:
YES!!!!! Eindelijk!!

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

Opgeruimd staat netjes. Jammer dat het gebruik van atoomwapens zo politiek incorrect is op deze manier gaat het uitroeien van al dat gespuis zo langzaam.
  maandag 22 maart 2004 @ 09:47:34 #162
73210 sanniejj
Freaky bodybuilder
pi_17881812
En de palestijnen dreigen nu ook al weer naar de VS die juist israel onbegrijpelijk op de vingers heeft getikt. Zolang hamas blijft bestaan kan er geen vrede komen. Hard maar waar.
Pimpin' iron @ dutchbodybuilding.com
pi_17881814
quote:
Op maandag 22 maart 2004 09:42 schreef RealLife het volgende:

[..]

Goede opmerking . Laten we ook de straten oprennen en feest gaan vieren om weer een moslim minder . Ff mn luchtbuks pakken om in de lucht te schieten..
Heb je uberhaubt wel enig idee wat een moslim is?
  maandag 22 maart 2004 @ 09:48:26 #164
84053 skunkator
Pro Hoofddoek !
pi_17881823
quote:
Ja ik ook, en vooral als die raketten zijn gefinancierd door het smeergeld van superagressor Amerika
pi_17881854
quote:
Op maandag 22 maart 2004 09:44 schreef 172pk het volgende:

[..]

echte humor moet nog komen
Nu die ander nog

pi_17881867
quote:

Appels, peren, etc.
  maandag 22 maart 2004 @ 09:54:16 #167
89816 172pk
Vroeeeem!
pi_17881903
quote:
Op maandag 22 maart 2004 09:51 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Nu die ander nog

[afbeelding]
ohh jij denkt dat met het doden van yassin al het geweld is verholpen? hahahaha
* Istanbul Since 1453..
  maandag 22 maart 2004 @ 09:54:54 #168
84053 skunkator
Pro Hoofddoek !
pi_17881912
quote:
Op maandag 22 maart 2004 07:14 schreef Chris_Redfield het volgende:
Iedere keer als die haat zaaiende tuinkabouter met zijn piep stemmetje op de tv kwam draaide mijn maag zich om.
Al ik everzwijn Sharon op tv zie krijg ik altijd trek om naar het toilet te gaan met acute diarree !
pi_17881913
quote:
Op maandag 22 maart 2004 09:52 schreef MrBean het volgende:

[..]

Appels, peren, etc.
Niet helemaal. Nu krijgen de moslims uit verdriet massaal zelfmoordneigingen.
  maandag 22 maart 2004 @ 09:55:45 #170
84053 skunkator
Pro Hoofddoek !
pi_17881927
quote:
Op maandag 22 maart 2004 09:51 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Nu die ander nog

[afbeelding]
Ja idd, 3 jaar later en nog geen spoor van Bin Laden
  maandag 22 maart 2004 @ 09:56:14 #171
572 Sniper
Gull Catcher
pi_17881934
Leuk ook de nadruk van de Nederlandse StaatsOmroep op de zieligheid van het mannetje. Dat toontje mis ik een beetje als er weer een bus met kinderen opgeblazen wordt.
  maandag 22 maart 2004 @ 09:57:51 #172
572 Sniper
Gull Catcher
pi_17881952
quote:
Op maandag 22 maart 2004 09:54 schreef 172pk het volgende:

[..]

ohh jij denkt dat met het doden van yassin al het geweld is verholpen? hahahaha
One step at the time. Uitroeien met behulp van conventionele middelen is nu eenmaal een zaak van de lange adem.
pi_17881972
quote:
Op maandag 22 maart 2004 09:56 schreef Sniper het volgende:
Leuk ook de nadruk van de Nederlandse StaatsOmroep op de zieligheid van het mannetje. Dat toontje mis ik een beetje als er weer een bus met kinderen opgeblazen wordt.
Ow ja, wat leven wij Nederlanders toch in een dictatuur ...

Sorry hoor maar ik kon geen nadruk ontdekken.
pi_17882002
quote:
Op maandag 22 maart 2004 07:43 schreef Caesu het volgende:
mij rolstoel, wat doe je?
[afbeelding]

Ben echt bang de er al een paar met bommengordels richting bushalte / winkelcentra lopen.
Al zijn al de Palestijnse gebieden wel afgesloten.
Leiders zijn slechts aanspreekpunten in dit soort gevallen die kan je doden maar wat overblijft is de wil voor wraak en de wil om hun werk voort te zetten. Dus mensen met een buspas in Israel kunnen die nu beter niet gaan gebruiken. Hamas wordt hiermee een stuk gevaarlijker ipv een stuk ongevaarlijker. Die bommen grodels zullen ongetwijfeld die richting op gaan.
  maandag 22 maart 2004 @ 10:01:24 #175
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_17882006
Israel snapt zelf ook wel dat dit alleen maar tot meer terreur leidt, want direct na de aanslag op Yassin geldt er opperste staat van paraatheid.. Goed bezig Sharon, nee dat gaat helemaal goed komen.. not
quote:
Op maandag 22 maart 2004 06:33 schreef NorthernStar het volgende:
en wat is die politieke agenda dan? uitroeien van alle Israelis en Palestijnen? daar lijkt het met deze actie iig wel op..
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
  maandag 22 maart 2004 @ 10:01:34 #176
89497 RealLife
Bless America!
pi_17882007
[edit - niet doen]

[ Bericht 92% gewijzigd door NorthernStar op 22-03-2004 10:05:14 ]
pi_17882013
quote:
Op maandag 22 maart 2004 09:52 schreef MrBean het volgende:

[..]

Appels, peren, etc.
Zijn ook prima te vergelijken met sinaasappels, grapefruits, tomaten zelfs...

Moet je wel voorbij je neus kijken

† In Memoriam † maandag 22 maart 2004 @ 10:03:19 #178
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_17882027
quote:
Op maandag 22 maart 2004 09:57 schreef Sniper het volgende:

[..]

One step at the time. Uitroeien met behulp van conventionele middelen is nu eenmaal een zaak van de lange adem.
Wat maakt jou nu anders dan de grootste extremist die oproept tot het uitroeien van de joden?

Als je die ziek noemt zou ik ook eens naar jezelf kijken.
  maandag 22 maart 2004 @ 10:04:25 #179
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_17882037
quote:
Op maandag 22 maart 2004 09:56 schreef Sniper het volgende:
Hij kreeg een necrologie waar zelfs Juliana jaloers op geweest zou zijn.
pi_17882072
quote:
Op maandag 22 maart 2004 10:02 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Zijn ook prima te vergelijken met sinaasappels, grapefruits, tomaten zelfs...

Moet je wel voorbij je neus kijken

Jij insinueert dat ik sta te juichen wanneer er een paar duizend onschuldige Palestijnen vermoord worden?
pi_17882084
quote:
quote:Op maandag 22 maart 2004 09:47 schreef silenzer het volgende:
[edit - bericht was al weggehaald]
Ik dacht dat ik de meest achterlijke replies hier al gelezen had, maar gefeliciteerd RealLife (waar komt je naam vandaan? Want blijkbaar sta je ver buiten de realiteit) jij bent toch wel de meest achterlijke hier.
Heeft een keer een marokkaan bij je voorgedrongen bij de soepbus ofzo?

Heeft iemand er uberhaubt wel eens bij nagedacht wat er nodig is voor een zelfmoordaanslag?
Hoeveel pijn een mens moet hebben geleden? Hoe erg een mens onderdrukt moet zijn geweest?

NIEMAND geeft zomaar even zijn leven.

[ Bericht 4% gewijzigd door NorthernStar op 22-03-2004 10:08:49 ]
pi_17882101
quote:
Op maandag 22 maart 2004 10:07 schreef MrBean het volgende:

[..]

Jij insinueert dat ik sta te juichen wanneer er een paar duizend onschuldige Palestijnen vermoord worden?
Jij hebt toch niet gepost dat je dag niet meer stuk kan....
  maandag 22 maart 2004 @ 10:10:48 #183
89497 RealLife
Bless America!
pi_17882122
quote:
Op maandag 22 maart 2004 10:08 schreef silenzer het volgende:

[..]

Ik dacht dat ik de meest achterlijke replies hier al gelezen had, maar gefeliciteerd RealLife (waar komt je naam vandaan? Want blijkbaar sta je ver buiten de realiteit) jij bent toch wel de meest achterlijke hier.
Heeft een keer een marokkaan bij je voorgedrongen bij de soepbus ofzo?

Heeft iemand er uberhaubt wel eens bij nagedacht wat er nodig is voor een zelfmoordaanslag?
Hoeveel pijn een mens moet hebben geleden? Hoe erg een mens onderdrukt moet zijn geweest?

Weet je wat het is dat je familie opgeblazen wordt?Ga nou niet de moraalridder uithangen hier
  maandag 22 maart 2004 @ 10:11:40 #184
572 Sniper
Gull Catcher
pi_17882128
quote:
Op maandag 22 maart 2004 10:03 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Wat maakt jou nu anders dan de grootste extremist die oproept tot het uitroeien van de joden?

Als je die ziek noemt zou ik ook eens naar jezelf kijken.
Het ombrengen van terroristenleiders is wellicht niet helemaal te vergelijken met het opblazen van een bus kinderen. Het rationaliseren van het laatste (vanwege 'armoede', of gewoon simpelweg Amerika-haat, die immers de schuld van alles zijn, etc) is absurd.
  maandag 22 maart 2004 @ 10:11:44 #185
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_17882129
Eindelijk. Al dat gelul dat hem doden alleen maar averechts werkt... hem laten leven heeft ook alleen maar dood en verderf gebracht. En dat hij gematigd zou zijn... pff, dan heb je nog nooit een toespraak van hem gezien.

Dat zijn 77 maagden maar lekker vol zitten met genitale wratten.
  maandag 22 maart 2004 @ 10:11:44 #186
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_17882130
quote:

Ja, op deze wijze lust ik er nog wel een paar: Zo kan ik alle terreuraanslagen wel goedpraten.
pi_17882133
quote:
Niet helemaal. Nu krijgen de moslims uit verdriet massaal zelfmoordneigingen.
Wat hebben moslims eigenlijk hiermee te maken?
Ik denk niet dat mijn islamitische buurman zich vanmiddag gaat opblazen hoor.

Het gaat hier over palestijnen met het islamitische geloof, is dat zo moeilijk te begrijpen?
  maandag 22 maart 2004 @ 10:12:40 #188
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_17882146
quote:
Op maandag 22 maart 2004 10:11 schreef Lithion het volgende:
Eindelijk. Al dat gelul dat hem doden alleen maar averechts werkt... hem laten leven heeft ook alleen maar dood en verderf gebracht. En dat hij gematigd zou zijn... pff, dan heb je nog nooit een toespraak van hem gezien.

Dat zijn 77 maagden maar lekker vol zitten met genitale wratten.
Precies, nu die andere rattenleiders nog van de Hamas.
  maandag 22 maart 2004 @ 10:13:12 #189
572 Sniper
Gull Catcher
pi_17882152
quote:
Op maandag 22 maart 2004 10:04 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Hij kreeg een necrologie waar zelfs Juliana jaloers op geweest zou zijn.
Tja. We weten inmiddels waar de StaatsOmroep staat.
  maandag 22 maart 2004 @ 10:13:18 #190
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_17882153
quote:
Ja, pure indoctrinatie. Vraag de Jappen anders eens hoeveel pijn zij hadden geleden en hoe onderdrukt zij zijn geweest voordat ze zich met vliegtuig en al in een duikvlucht op een schip stortten.
pi_17882167
quote:
Op maandag 22 maart 2004 08:56 schreef Strolie75 het volgende:
En 1000 nieuwe erbij?
"..and in my brain it's going wrong.."
  maandag 22 maart 2004 @ 10:14:27 #192
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_17882171
quote:
Op maandag 22 maart 2004 10:13 schreef Sniper het volgende:

[..]

Tja. We weten inmiddels waar de StaatsOmroep staat.
Marga van Praag zal wel in het zwart gekleed de straat opgaan om aan mensen te vragen 'of ze het ook zo erg vinden van die zielige oude gehandicapte halfblinde man'.
pi_17882172
quote:
Weet je wat het is dat je familie opgeblazen wordt?Ga nou niet de moraalridder uithangen hier
Als schoonfamilie ook geldt, ja!
  maandag 22 maart 2004 @ 10:15:20 #194
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_17882182
quote:
Op maandag 22 maart 2004 10:14 schreef Staanplaats het volgende:
En 1000 nieuwe erbij?
Die 1000 terroristen zouden er tóch wel komen zolang die Yassin door kon gaan met zijn haatpraatjes.
pi_17882184
quote:
Op maandag 22 maart 2004 10:11 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Ja, op deze wijze lust ik er nog wel een paar: Zo kan ik alle terreuraanslagen wel goedpraten.
Zoals je met deze doet? Dit is een terreuraanslag, hoor. Of het nou een terroristenleider betreft of niet. Als iemand Bush neerschiet is het toch ook een terreuraanslag. Die man heeft ook heel wat onschuldige Irakese kinderen de dood ingejaagd.

kom maar met de appels, peren
  † In Memoriam † maandag 22 maart 2004 @ 10:16:35 #196
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_17882198
quote:
Op maandag 22 maart 2004 10:11 schreef Sniper het volgende:

[..]

Het ombrengen van terroristenleiders is wellicht niet helemaal te vergelijken met het opblazen van een bus kinderen. Het rationaliseren van het laatste (vanwege 'armoede', of gewoon simpelweg Amerika-haat, die immers de schuld van alles zijn, etc) is absurd.
Je had het over uitroeien, dacht in de context waarin je het schreef even dat je alle palestijen bedoelde.
  maandag 22 maart 2004 @ 10:16:41 #197
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_17882200
quote:
Op maandag 22 maart 2004 10:15 schreef FritsVanEgters het volgende:
kom maar met de appels, peren
Met de voorraad die jij met je onzinpraatjes hier hebt gedumpt kun je Ethiopië 4 jaar voeden.
  maandag 22 maart 2004 @ 10:17:29 #198
89497 RealLife
Bless America!
pi_17882218
quote:
Op maandag 22 maart 2004 10:14 schreef silenzer het volgende:

[..]

Als schoonfamilie ook geldt, ja!
En mijn verre schoonfamilie ook..
pi_17882259
quote:
Op maandag 22 maart 2004 10:16 schreef Lithion het volgende:

[..]

Met de voorraad die jij met je onzinpraatjes hier hebt gedumpt kun je Ethiopië 4 jaar voeden.
[kopt in]Nee, dat is een waarheid als een koe[/kopt in]
pi_17882307
En dat studeert nog communicatie ook.
pi_17882311
Mijn mammie zei altijd "Waar twee vechten hebben er twee schuld".
Dacht ik bij dit conflict ook altijd, totdat ik tegen de eigen regering protesterende Israëlische burgers zag en "collaborerende" Palestijnen gefusilleerd zag worden door hun eigen leiders. Tot verschoof ik de bordjes een beetje. Aan beide kanten wordt het gewone volk gigantisch in hun ster genaaid door hun eigen leiders om een principekwestie van 1500 dan wel 3000 jaar oud.
Aan de ene kant bindt er om de zoveel tijd een gehersenspoelde gefrustreerde debiel een bom aan z'n reet en wandelt een busstation in, waarbij de weg wordt gewezen door kwaadaardige tuinkabouters als Yassin en aan de andere kant zet een andere volgevreten oorlogsmisdadiger kruisjes en streepjes op een landkaart om maar vooral niet te hoeven toegeven ("en dan zetten we dáár een hekje neer"). Oplossing? Bestaat niet.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  maandag 22 maart 2004 @ 10:23:28 #202
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_17882314
Een ontzettende blunder van Israël , deze aanslag..

Sheik Yassin was in feite een redelijk gematigd man, die de radicale elementen van Hamas onder controle hield. Deze aanslag heeft alle hoop op vrede in 1 klap weggevaagd. Het geweld zal nu verhevigen en zich uitbreiden. Israël heeft een groot risico genomen op algehele destabilisatie van de regio.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_17882335
quote:
Op maandag 22 maart 2004 10:15 schreef Lithion het volgende:

[..]

Die 1000 terroristen zouden er tóch wel komen zolang die Yassin door kon gaan met zijn haatpraatjes.
Met een dergelijke vergeldingspolitiek die beide partijen voeren, komen er sowieso wel nieuwe terroristen. De dood van Yassin laat me koud hoor, maar ik zie er alles behalve een oplossing voor het conflict. Snap dan ook absoluut niet de mensen op de banken staan (alhoewel ik niet ieders situatie ken) om het te vieren, het is weer het zoveelste olie wat op het vuur wordt gegooid.
Recrutering voor nieuwe terroristen zal nu nog gemakkelijker gaan.

Ik zou zo graag eens zien dat er eens echt iets aan de situatie werd gedaan, ipv vergeldingen die werkelijk niks oplossen.
"..and in my brain it's going wrong.."
  maandag 22 maart 2004 @ 10:26:41 #204
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_17882355
quote:
Op maandag 22 maart 2004 10:14 schreef Kaalhei het volgende:
Marga van Praag zal wel in het zwart gekleed de straat opgaan om aan mensen te vragen 'of ze het ook zo erg vinden van die zielige oude gehandicapte halfblinde man'.
Wedden dat we Gretta vanavond ook jankend voorbij zien komen?

Maar goed, als er nu veel aanslagen in Israel komen dan is Arafat hierna aan de beurt.
  maandag 22 maart 2004 @ 10:27:43 #205
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_17882373
quote:
Op maandag 22 maart 2004 10:23 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Sheik Yassin was in feite een redelijk gematigd man, die de radicale elementen van Hamas onder controle hield.
Ik heb diverse toespraken van die man gehoord, en het woord "gematigd" kwam niet echt bij me op.
  maandag 22 maart 2004 @ 10:30:07 #206
89497 RealLife
Bless America!
pi_17882401
quote:
Op maandag 22 maart 2004 10:23 schreef Mwanatabu het volgende:
Mijn mammie zei altijd "Waar twee vechten hebben er twee schuld".
Dacht ik bij dit conflict ook altijd, totdat ik tegen de eigen regering protesterende Israëlische burgers zag en "collaborerende" Palestijnen gefusilleerd zag worden door hun eigen leiders. Tot verschoof ik de bordjes een beetje. Aan beide kanten wordt het gewone volk gigantisch in hun ster genaaid door hun eigen leiders om een principekwestie van 1500 dan wel 3000 jaar oud.
Aan de ene kant bindt er om de zoveel tijd een gehersenspoelde gefrustreerde debiel een bom aan z'n reet en wandelt een busstation in, waarbij de weg wordt gewezen door kwaadaardige tuinkabouters als Yassin en aan de andere kant zet een andere volgevreten oorlogsmisdadiger kruisjes en streepjes op een landkaart om maar vooral niet te hoeven toegeven ("en dan zetten we dáár een hekje neer"). Oplossing? Bestaat niet.
Goed geformuleerd!
pi_17882402
quote:
Op maandag 22 maart 2004 10:13 schreef Lithion het volgende:

[..]

Ja, pure indoctrinatie. Vraag de Jappen anders eens hoeveel pijn zij hadden geleden en hoe onderdrukt zij zijn geweest voordat ze zich met vliegtuig en al in een duikvlucht op een schip stortten.
Een argument die veelvuldig wordt gebruikt door mensen die hun kop in het zand steken voor de werkelijkheid. Als een idioot land mij zou bezetten zou ik met alle plezier mezelf opblazen als dat mijn enige optie is om schade aan te richten en zo mijn boodschap door te geven. Niks abnormaals aan . Logisch gevolg van de bezetting. Dat spirituele is slechts om met een gerust gevoel afscheid te nemen en je onjuistheid voor jezelf te negeren. Want het doden van mensen is hoe erg kwaad je bent toch erg slecht en dat slechte gevoel moet je bij jezelf overal goed zien te praten en daar een reden voor verzinnen. En bij die verschoning van je geweten wordt het geloof gebruikt bij Hamas. Sommige hebben dat niet nodig en willen alleen wraak.
  † In Memoriam † maandag 22 maart 2004 @ 10:31:03 #208
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_17882413
quote:
Op maandag 22 maart 2004 10:26 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Wedden dat we Gretta vanavond ook jankend voorbij zien komen?
Moet even naar netwerk kijken, daar vieren ze vanavond weer een feestje over deze daad van gerechtigheid. Karel vd G. zal een feestmuts opzetten heb ik me laten vertellen.

Oftewel, wat een geleuter.
pi_17882454
Binnekort zijn er een paar honderd joden minder in de wereld dankzij sharon! Ik zal ze nie missen
Incidenten in Frankrijk die aangeduid worden als anti-semitisme, zijn veelal door de joden zelf gepleegd om hun slachtofferrol te versterken.
  maandag 22 maart 2004 @ 10:35:12 #210
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_17882471
quote:
Op maandag 22 maart 2004 10:27 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Ik heb diverse toespraken van die man gehoord, en het woord "gematigd" kwam niet echt bij me op.
In zijn rethoriek was hij fel, maar op de achtergrond was hij veel meer diplomatiek. Ik hoorde Bertus Hendriks net zeggen, die hem geïnterviewd heeft, dat Yassin best had kunnen leven met een vrij Palestina NAAST een Israëlische staat, maar dat hij nooit zover heeft kunnen komen omdat Israël zich nooit heeft teruggetrokken uit de bezette gebieden.

Gematigd moet je verder ook relatief zien, natuurlijk ws hij radicaal , in die zin dat hij zelfmooraanslagen organiseerde.. Maar hij wist het probleem altijd locaal te houden en te voorkomen dat het geweld in algehele chaos leidde.. Men roept binnen Hamas nu voor het eerst op tot algehele oorlog en internationalisering van het conflict, wat zal betekeken een grote stroom aan nieuwe "recruten" uit omliggende landen die aanslagen gaan plegen.

Dit keer niet alleen gericht tegen Israël, maar nu ook tegen de VS, bovendien is er nu voor het eerst kans op samenwerkingsverbanden met terroristische bewegingen als Al-Qaeda (iets wat Yassin altijd afhield) en dat zo de radicale elementen binnen hamas gebruik kunnen maken van het geld en de know how binnen deze organisatie...
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_17882474
quote:
Op maandag 22 maart 2004 10:13 schreef Lithion het volgende:

[..]

Net hadden we het over Palestijnen met een geloof en nu zitten we ineens in een Jappen vliegtuig die zich te pletter wilt storten.

Laten we het even bij de Palestijnen laten, ok?
  maandag 22 maart 2004 @ 10:36:07 #212
89497 RealLife
Bless America!
pi_17882485

[ Bericht 100% gewijzigd door RealLife op 22-03-2004 10:36:25 ]
  maandag 22 maart 2004 @ 10:36:08 #213
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_17882488
quote:
Op maandag 22 maart 2004 10:31 schreef NorthernStar het volgende:
Oftewel, wat een geleuter.
Ik heb vanochtend om 6:45 het RTL4-journaal gekeken en om 7:00 het NOS-journaal. Verschil was overduidelijk. Bij RTL werd vermeld dat deze man jarenlang tot aanslagen heeft opgeroepen, elk vredesvoorstel met Israel heeft afgewezen en waarschijnlijk persoonlijk de opdracht heeft gegeven tot dozijnen aanslagen. Bij de NOS niks van dit alles, daar werd hij meer geportretteerd als een halve vrijheidsstrijder.
  maandag 22 maart 2004 @ 10:37:23 #214
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_17882498
quote:
Op maandag 22 maart 2004 10:30 schreef Chadi het volgende:
Een argument die veelvuldig wordt gebruikt door mensen die hun kop in het zand steken voor de werkelijkheid.
Nee hoor. Ik ben me me welbewust van de bezetting van Palestijnse gebieden door Israël zoals jij het noemt (waarover te discussiëren valt, maar goed), maar alleen dát maakt iemand nog geen zelfmoordterrorist, dat is het hele punt. Om iemand zover te krijgen dat hij zichzelf opblaast is langdurige pure indoctrinatie nodig.
  maandag 22 maart 2004 @ 10:38:04 #215
89497 RealLife
Bless America!
pi_17882506
quote:
Op maandag 22 maart 2004 10:36 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Ik heb vanochtend om 6:45 het RTL4-journaal gekeken en om 7:00 het NOS-journaal. Verschil was overduidelijk. Bij RTL werd vermeld dat deze man jarenlang tot aanslagen heeft opgeroepen, elk vredesvoorstel met Israel heeft afgewezen en waarschijnlijk persoonlijk de opdracht heeft gegeven tot dozijnen aanslagen. Bij de NOS niks van dit alles, daar werd hij meer geportretteerd als een halve vrijheidsstrijder.
Ja, dat viel mij ook op. Het vervelende is ook dat ie vriendelijk overkomt, maar het was een ontzettende foute gast
  maandag 22 maart 2004 @ 10:38:14 #216
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_17882509
quote:
Op maandag 22 maart 2004 10:35 schreef Fokslet het volgende:
Laten we het even bij de Palestijnen laten, ok?
Mijn God, ben je echt zo dom dat je niet begrijpt wat ik daarmee wil zeggen?
  maandag 22 maart 2004 @ 10:39:45 #217
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_17882530
quote:
Op maandag 22 maart 2004 10:35 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
In zijn rethoriek was hij fel, maar op de achtergrond was hij veel meer diplomatiek. Ik hoorde Bertus Hendriks net zeggen, die hem geïnterviewd heeft, dat Yassin best had kunnen leven met een vrij Palestina NAAST een Israëlische staat, maar dat hij nooit zover heeft kunnen komen omdat Israël zich nooit heeft teruggetrokken uit de bezette gebieden.

Gematigd moet je verder ook relatief zien, natuurlijk ws hij radicaal , in die zin dat hij zelfmooraanslagen organiseerde.. Maar hij wist het probleem altijd locaal te houden en te voorkomen dat het geweld in algehele chaos leidde.. Men roept binnen Hamas nu voor het eerst op tot algehele oorlog en internationalisering van het conflict, wat zal betekeken een grote stroom aan nieuwe "recruten" uit omliggende landen die aanslagen gaan plegen.

Dit keer niet alleen gericht tegen Israël, maar nu ook tegen de VS, bovendien is er nu voor het eerst kans op samenwerkingsverbanden met terroristische bewegingen als Al-Qaeda (iets wat Yassin altijd afhield) en dat zo de radicale elementen binnen hamas gebruik kunnen maken van het geld en de know how binnen deze organisatie...
Hamas is een terroristische organisatie die honderden onschuldige burgers heeft gedood.

Een van de leiders (belangrijkste zelf) van die organisatie ontzien alleen omdat hij iets minder radicaler is dan de anderen vind ik persoonlijk niet kunnen.
  maandag 22 maart 2004 @ 10:41:05 #218
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_17882540
quote:
Op maandag 22 maart 2004 10:38 schreef RealLife het volgende:
Ja, dat viel mij ook op. Het vervelende is ook dat ie vriendelijk overkomt, maar het was een ontzettende foute gast
Hij werd echt gepresenteerd als een vriendelijke oude invalide man die grapjes bleef maken terwijl er valkbij bommen van dat boze Israëlische leger ontplofte.

pi_17882542
quote:

[..]

Bij de NOS niks van dit alles, daar werd hij meer geportretteerd als een halve vrijheidsstrijder.
Kut NOS hij is gewoon een vrijheidsstrijder zonder meer

hij is ook morsdood
pi_17882556
Rust in vrede Sjeik Yassin.
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
pi_17882562
quote:
Op maandag 22 maart 2004 10:39 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Hamas is een terroristische organisatie die honderden onschuldige burgers heeft gedood.
Net als de israelische regering, die duizenden onschuldige mensen heeft vermoord!
Incidenten in Frankrijk die aangeduid worden als anti-semitisme, zijn veelal door de joden zelf gepleegd om hun slachtofferrol te versterken.
  maandag 22 maart 2004 @ 10:43:47 #222
572 Sniper
Gull Catcher
pi_17882577
quote:

[..]

Ik vraag me af wat de StaatsOmroep met die subjectiviteit en voorkeur voor het knuffelen van Palestijnen (en hekelen van de VS) denkt te bereiken. 't is allemaal zo opzichtig, weinig subtiel.
  maandag 22 maart 2004 @ 10:44:09 #223
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_17882581
quote:
Op maandag 22 maart 2004 10:42 schreef pro_jeex het volgende:
Rust in vrede Sjeik Yassin.
Ik hoop eigenlijk dat hij momenteel boven een vuurtje wordt geroosterd. Dan zal tegenvallen als je 77 maagden verwacht.
pi_17882595
quote:
Op maandag 22 maart 2004 10:37 schreef Lithion het volgende:

[..]

Nee hoor. Ik ben me me welbewust van de bezetting van Palestijnse gebieden door Israël zoals jij het noemt (waarover te discussiëren valt, maar goed), maar alleen dát maakt iemand nog geen zelfmoordterrorist, dat is het hele punt. Om iemand zover te krijgen dat hij zichzelf opblaast is langdurige pure indoctrinatie nodig.
Landurig in de vorm van de bezetting dat kan je ook als een indoctrinatie zien.
  maandag 22 maart 2004 @ 10:44:44 #225
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_17882596
quote:
Op maandag 22 maart 2004 10:38 schreef RealLife het volgende:

[..]

ZOals ik hierboven al verklaarde is het niet verwachten dat het tot verbetering van de situatie leidt... De haat is nu groter dan ooit en er is een grote kans dat deze aanslag leidt tot escalatie van het conflict , NIET ALLEEN meer tegen israel, maar een algehele vergroting van haat tegen het westen in het midden-oosten, maar ook bijvoorbeeld in een land als Indonesië...

Hamas heeft nu niet voor niets voor het eerst ook oipgeroepen tot aanslagen tegen de VS.. reken maar dat er nu makkelijk veel nieuwe rekruten zullen worden gevonden in bijvoorbeeld de sloppen van Caïro. Wellicht is het ook dit wat sharon beoogt, meer aanslagen zodat hij zijn muur kan verantwoorden??
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_17882605
quote:
Op maandag 22 maart 2004 10:41 schreef Chadi het volgende:
hij is ook morsdood
  maandag 22 maart 2004 @ 10:46:13 #227
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_17882611
quote:
Op maandag 22 maart 2004 10:44 schreef Chadi het volgende:
Landurig in de vorm van de bezetting dat kan je ook als een indoctrinatie zien.
Ach, kom op. Je weet heel goed dat het daar absoluut niet bij blijft.
pi_17882618
quote:
Op maandag 22 maart 2004 10:44 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Ik hoop eigenlijk dat hij momenteel boven een vuurtje wordt geroosterd. Dan zal tegenvallen als je 77 maagden verwacht.
Moslims worden niet gecremeerd
pi_17882621
quote:
Op maandag 22 maart 2004 10:44 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Voor Yassin wacht niets anders dan vele maagden en een zalig leven in het hiernamaals, dichtbij Allah.
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
  maandag 22 maart 2004 @ 10:47:23 #230
89497 RealLife
Bless America!
pi_17882624
Yassin liet zo nu en dan een verzoenende toon horen. Zo liet hij weten bereid te zijn tot een tijdelijk bestand als Israël concessies zou doen. Het moest volgens hem de bezette gebieden opgeven, nederzettingen ontruimen en Oost-Jeruzalem tot hoofdstad van een Palestijnse staat maken.

Oplossing

Toch liet de sjeik iedere keer weten dat dit niet zijn uiteindelijke doel is. Israël moest wat hem betreft van de kaart verdwijnen, gaat het niet goedschiks dan kwaadschiks. Een opgaan van de joodse staat in Palestina was volgens hem de oplossing van het conflict.

Bron: www.nu.nl
pi_17882638
quote:
Op maandag 22 maart 2004 10:47 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

Voor Yassin wacht niets anders dan vele maagden en een zalig leven in het hiernamaals, dichtbij Allah.
pi_17882651
quote:
Op maandag 22 maart 2004 10:46 schreef Lithion het volgende:

[..]

Ach, kom op. Je weet heel goed dat het daar absoluut niet bij blijft.
nee soms is die bezetting van korte duur als je bij een razzia wordt omgelegd maar ja dan moet je daar ook niet gaan wonen vind ik
pi_17882654
quote:
Op maandag 22 maart 2004 10:48 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Ach je kunt gapen, maar martelaar Yassin heeft wel een plek in de hemel verdient, dat moeten wij nog maar zien te doen.
  maandag 22 maart 2004 @ 10:51:31 #234
572 Sniper
Gull Catcher
pi_17882667
quote:
Op maandag 22 maart 2004 10:44 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

De haat is nu groter dan ooit en er is een grote kans dat deze aanslag leidt tot escalatie van het conflict
Er zijn niet veel escalatieniveau's meer over.. Dat praten met terroristen een oplossing zou kunnen bieden, is een waandenkbeeld. Apeasement werkt niet, dat stadium is lang voorbij.
pi_17882672
quote:
Op maandag 22 maart 2004 10:47 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

Ik denk dat hij een barbeque houd met een rode man met een puntige staart
pi_17882680
quote:
Op maandag 22 maart 2004 10:51 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Ik denk dat hij een barbeque houd met een rode man met een puntige staart
Nou dat denk ik niet, hij is naar de hoogste regionen van de hemel.
  maandag 22 maart 2004 @ 10:52:29 #237
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_17882687
kan er ook op een volwassen manier gediscussierd worden ipv alleen smilies en one-liners.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_17882698
quote:
Op maandag 22 maart 2004 10:50 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

Ach je kunt gapen, maar martelaar Yassin heeft wel een plek in de hemel verdient, dat moeten wij nog maar zien te doen.
Ik doe m'n best.

En ik keur by the way deze actie niet goed, hoor, maar ook zijn 'levenswerk' niet.
  maandag 22 maart 2004 @ 10:53:42 #239
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_17882708
Het is nu wel duidelijk waar iedereen denkt dat Yassin nu verblijft, genoeg geweest dus.
pi_17882722
[/quote]Hamas is een terroristische organisatie die honderden onschuldige burgers heeft gedood.

Een van de leiders (belangrijkste zelf) van die organisatie ontzien alleen omdat hij iets minder radicaler is dan de anderen vind ik persoonlijk niet kunnen.[/quote]

Vervang het woord 'hamas' eens door 'de staat Israel'
  maandag 22 maart 2004 @ 10:55:27 #241
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_17882727
quote:
Op maandag 22 maart 2004 10:50 schreef Chadi het volgende:
nee soms is die bezetting van korte duur als je bij een razzia wordt omgelegd maar ja dan moet je daar ook niet gaan wonen vind ik
Over kop in het zand steken gesproken.
  FOK!fotograaf maandag 22 maart 2004 @ 10:56:07 #242
18921 freud
Who's John Galt?
pi_17882737
Dat de man geen positieve bijdrages leverde aan het vredesproces is wel duidelijk imo. Maar goed, om hem dan zo af te maken. Als we op die manier redeneren, dan mag Sharon ook wel gebombardeerd worden met zijn agreessieve houding. Wat ik nog steeds erg vreemd vind, is dat men Israel over het algemeen minder negatief ziet als de palestijnen, terwijl de isrealiers imo toch veel ergere dingen doen daar. Waarschijnlijk weer een mooi staaltje verdraaien door de media.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  maandag 22 maart 2004 @ 10:56:36 #243
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_17882743
quote:
Op maandag 22 maart 2004 10:54 schreef silenzer het volgende:
Vervang het woord 'hamas' eens door 'de staat Israel'
De staat Israël vermoord niet doelbewust honderden Palestijnse burgers.
  FOK!fotograaf maandag 22 maart 2004 @ 10:58:02 #244
18921 freud
Who's John Galt?
pi_17882763
quote:
Op maandag 22 maart 2004 10:56 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

De blokkades, bombardementen, invallen en bulldozers zijn een ongelukje?
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  maandag 22 maart 2004 @ 10:58:32 #245
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_17882766
quote:
Op maandag 22 maart 2004 10:55 schreef Fokslet het volgende:
Of je ontopic wilt blijven
Dat wás ontopic. De vraag werd gesteld waarom Palestijnen tot zelfmoordacties overgaan en daarbij werd gesteld dat dat puur aan de bezetting lag. Aan de hand van een voorbeeld (ik neem aan dat je bekend bent met dat woord, hmm?) laat ik zien dat het daar juist niet op aankomt.
  maandag 22 maart 2004 @ 10:59:13 #246
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_17882776
quote:
Op maandag 22 maart 2004 10:58 schreef freud het volgende:
Nee, geen ongeluk, maar ze hebben niet tot doel zoveel mogelijk burgerslachtoffers te maken, dát is wat Strolie75 zegt.
pi_17882777
Uhmmm
quote:
Waarom knallen ze dan complete huizenblokken plat waar zelfmoordenaars hebben gewoond?
  maandag 22 maart 2004 @ 10:59:34 #248
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_17882782
quote:
Op maandag 22 maart 2004 10:53 schreef Dagonet het volgende:
Het is nu wel duidelijk waar iedereen denkt dat Yassin nu verblijft, genoeg geweest dus.
Dat houdt dus ook in dat nieuwe reacties in die lijn gewoon verwijderd zullen worden.
pi_17882784
quote:

[..]

dat doen ze met hun raketaanvallen wel.
pi_17882793
quote:
Op maandag 22 maart 2004 10:59 schreef silenzer het volgende:
Uhmmm
[..]

Waarom knallen ze dan complete huizenblokken plat waar zelfmoordenaars hebben gewoond?
Met of zonder de bewoners erin ?
  maandag 22 maart 2004 @ 11:00:28 #251
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_17882800
quote:
Op maandag 22 maart 2004 10:58 schreef freud het volgende:
Die terroristen kunnen ook gewoon in een tentje in de woestijn gaan zitten in plaats van zich te verstoppen tussen de burgerbevolking. Maar dat is nu eenmaal veiliger voor die ratten, en als Israël toch besluit ze aan te pakken leveren kapotgeschoten menselijke schilden mooie propagandabeelden op.
pi_17882818
heel stoer van "israël" om een bejaarde man met een raket uit zijn rolstoel te schieten.
pi_17882831
quote:
Op maandag 22 maart 2004 11:00 schreef CeeJee het volgende:

[..]

Met of zonder de bewoners erin ?
Meestal zonder, maar er was laatst een kerel die wat vergeten mee te nemen. Dus ging hij weer naar binnen.
pi_17882852
quote:
Op maandag 22 maart 2004 11:01 schreef pro_jeex het volgende:
heel goedvan "israël" om een haatverspreidende man met een raket uit zijn lijden te verlossen.
pi_17882860
--klagen doe je maar in het FB topic bovenaan de subforum index--

[ Bericht 86% gewijzigd door Dagonet op 22-03-2004 11:05:47 ]
  maandag 22 maart 2004 @ 11:04:27 #256
572 Sniper
Gull Catcher
pi_17882864
quote:

[..]

Dat dergelijke Open deuren nodig zijn zegt genoeg. Verspilde moeite.
  maandag 22 maart 2004 @ 11:05:07 #257
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_17882875
quote:
heel stoer van "israël" om een bejaarde man met een raket uit zijn rolstoel te schieten.
Zijn hersenen waren gevaarlijker dan zijn lichaam, die rolstoel boeit niet.

En reacties als "heel erg stoer om met een bom kleine kinderen op te blazen" mogen achterwege blijven, laat je niet zo snel uit de tent lokken.
pi_17882876
MET bewoners erin
pi_17882881
quote:

[..]

yeah right De afgelopen jaren hebben we andere dingen gezien... schieten op journalisten op demonstranten ..schieten met granaten op mensen in een markt..taxi's bestoken met raketten in drukke straten en vandaag een man bestoken met raketten op een druk punt 9 doden . Die man was een moeilijke target want je kon hem anders nergens anders doden dan voor zo'n drukke moskee. Mensen dakloos maken dat hoort er allemaal bij collectief straffen die hap zo veel mogelijk mensen (palestijnen ) treffen met alle acties.
pi_17882887
quote:
Nee maar iedereen word bejaard, zou hitler dan ook niet gestraft mogen worden als hij
bejaard zou zijn geworden? je moet dingen wel zien zoals ze zijn he.
Een zwangere vrouw doodschieten is nml ook "heel stoer" en dat heeft de Hamas
gedaan .. ik denk niet dat het slim is om zomaar een kant te kiezen gewoon omdat je
het leuk vind recalcitrant te doen ..
  FOK!fotograaf maandag 22 maart 2004 @ 11:05:41 #261
18921 freud
Who's John Galt?
pi_17882888
quote:
Op maandag 22 maart 2004 10:59 schreef Lithion het volgende:
Nee, geen ongeluk, maar ze hebben niet tot doel zoveel mogelijk burgerslachtoffers te maken, dát is wat Strolie75 zegt.
Als je een volk isoleert van voorzienigen zoals werk, medicijnen en eten, dan kan je imo niet zeggen dat je niet de bedoeling hebt dat er mensen om gaan komen. Wat ik bedoel is dat als je een volk zo behandeld, je ook doden op je geweten hebt. De palestijnen gebruiken alleen bommen, met direct effect. De israeliers gebruiken naast raketten en kogels, imo ook het isolement om mensen om te brengen en hun leven te verpesten. De sterfgevallen door de blokkades zijn imo net zo doelbewust als een bom.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_17882892
-dubbel-
  maandag 22 maart 2004 @ 11:07:14 #263
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_17882917
quote:
Op maandag 22 maart 2004 10:56 schreef freud het volgende:
Wat ik nog steeds erg vreemd vind, is dat men Israel over het algemeen minder negatief ziet als de palestijnen,
Je ontvangt geen NOS?
quote:
terwijl de isrealiers imo toch veel ergere dingen doen daar. Waarschijnlijk weer een mooi staaltje verdraaien door de media.
Israel elimineert terroristen, de Palestijnse zelfmoordenaars slachten weerloze vrouwen en kinderen af door zichzelf in pizzeria's of bussen op te blazen.
pi_17882927
quote:

[..]

ze stellen ook geen prioriteit om ze te voorkomen dus ze handelen net zo onverschillig alleen beter te verkopen.
  maandag 22 maart 2004 @ 11:08:19 #265
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_17882934
quote:

[..]

Dat is makkelijk praten, de reus tegen klein duimpje. Als je met een vrouw vecht prikken ze ook in de ogen, omdat het gewoon een ongelijke strijd is.. Als Israël zich gewoon aan de VN resoluties had gehouden en zich had teruggetrokken uit de palestijnse gebieden had er al lang een duurzame vrede kuinnen zijn...

Juist door het palestijnse volk stelselmatig te treiteren (al vele jaren lang) door het willekeurig platbuldozeren van de huizen, het opzetten van blokkades en het elimineren van personen en het ondermijnen van de macht van het palestijnse bestuur... heeft Israel het leven in de palestijnse gebieden zo onmogelijk gemaakt, zonder enig toekomstperspectief, dat de bevolking daar steeds radicaler is geworden en dat er voor velen geen andere mogelijkheid meer was dan het plegen van zelfmoordaanslagen......

Ik praat het niet goed, maar de aanslagen zijn wel grotendeels het gevolg van de door Israël gevoerde politiek...
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  maandag 22 maart 2004 @ 11:08:36 #266
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_17882935
quote:
Op maandag 22 maart 2004 11:05 schreef freud het volgende:
Als je een volk isoleert van voorzienigen zoals werk, medicijnen en eten, dan kan je imo niet zeggen dat je niet de bedoeling hebt dat er mensen om gaan komen. Wat ik bedoel is dat als je een volk zo behandeld, je ook doden op je geweten hebt. De palestijnen gebruiken alleen bommen, met direct effect. De israeliers gebruiken naast raketten en kogels, imo ook het isolement om mensen om te brengen en hun leven te verpesten. De sterfgevallen door de blokkades zijn imo net zo doelbewust als een bom.
Je haalt oorzaak en gevolg door elkaar. Als de Palestijnen geen bomaanslagen zouden plegen in Israel dan hoefde ze ook niet geisoleert te worden. Israël geeft geen miljarden aan het leger en die veiligheidsmuur uit alleen maar om Palestijnen te pesten hoor.
  FOK!fotograaf maandag 22 maart 2004 @ 11:09:08 #267
18921 freud
Who's John Galt?
pi_17882949
Israel vermoord niet alleen terroristen hoor, maar goed, dat zal wel selectief nieuws kijken zijn. Er zijn meer doden dan dat men laat zien op het nieuws hoor...
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  maandag 22 maart 2004 @ 11:10:06 #268
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_17882968
quote:
Op maandag 22 maart 2004 11:05 schreef freud het volgende:
De israeliers gebruiken naast raketten en kogels, imo ook het isolement om mensen om te brengen en hun leven te verpesten. De sterfgevallen door de blokkades zijn imo net zo doelbewust als een bom.
Zouden de Israeli's dat doen omdat ze zo'n boze meneren zijn die de arme Palestijntjes willen pesten door ze te isoleren of zouden de aanhoudende ontploffende bussen in Tel-Aviv, Ashot en Jeruzalem er iets mee te maken hebben?
pi_17882978
quote:
Die terroristen kunnen ook gewoon in een tentje in de woestijn gaan zitten in plaats van zich te verstoppen tussen de burgerbevolking. Maar dat is nu eenmaal veiliger voor die ratten, en als Israël toch besluit ze aan te pakken leveren kapotgeschoten menselijke schilden mooie propagandabeelden op.
Het probleem is echter dat die terroristen gewone burgers zijn in dit geval die tot wanhoop worden gedreven. Bijvoorbeeld door moorden op familie etc.

En zo blijft het balletje de hele tijd rollen.
Israel neemt steeds meer grondgebied in -> palestijnen laten zich niet zomaar wegjagen en gooien stenen naar israelische soldaten -> soldaten openen vuur, paar palestijnse doden en een paar soldaten met een gat in hun kop van een steen -> paar palestijnen boos (tot wanhoop gedreven) omdat ze familie/gezinsleden zijn verloren -> palestijn blaast iets op in Israel -> Israel komt met een vergeldingsactie en stuurt wat bulldozers en tanks richting het huis van de zelfmoordenaar (wat is het nu? Hij is allang dood) -> weer palestijnse gewonden en doden en het verhaaltje begint weer bij voor af aan.

Door dan iemand die veel betekende voor de palestijnse bevolking te vermoorden is NIET de oplossing. Dit veroorzaakt alleen maar meer woede
  FOK!fotograaf maandag 22 maart 2004 @ 11:10:40 #270
18921 freud
Who's John Galt?
pi_17882982
quote:
Op maandag 22 maart 2004 11:08 schreef Strolie75 het volgende:
Je haalt oorzaak en gevolg door elkaar. Als de Palestijnen geen bomaanslagen zouden plegen in Israel dan hoefde ze ook niet geisoleert te worden. Israël geeft geen miljarden aan het leger en die veiligheidsmuur uit alleen maar om Palestijnen te pesten hoor.
Als Israel de palestijnen gewoon als mensen zou behandelen, dan zou er geen terrorisme nodig zijn, omdat tevreden mensen geen zelfmoord plegen. Ze zijn allbei schuldig aan de huidige situatie. Voor een structurele oplossing zou het imno beter zijn als Israel de palestijnen eens ging behandelen als mensen, zodat de voedingsbodem voor haat weggenomen wordt.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_17883002
quote:
Op maandag 22 maart 2004 11:08 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

oorzaak = bezetting

gevolg = aanslagen
  maandag 22 maart 2004 @ 11:11:42 #272
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_17883003
quote:
Op maandag 22 maart 2004 11:08 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Dat is makkelijk praten, de reus tegen klein duimpje. Als je met een vrouw vecht prikken ze ook in de ogen, omdat het gewoon een ongelijke strijd is.. Als Israël zich gewoon aan de VN resoluties had gehouden en zich had teruggetrokken uit de palestijnse gebieden had er al lang een duurzame vrede kuinnen zijn...
Als Arafat de vredesvoorstellen van de vorige Israëlische regering en de VS had geaccepteerd in plaats van te blijven hammeren op een onverdeeld Jeruzalem als hoofdstad (iets dat voor Israël onacceptabel is) dan was er ook al jarenlang vrede geweest.
  FOK!fotograaf maandag 22 maart 2004 @ 11:12:19 #273
18921 freud
Who's John Galt?
pi_17883015
quote:
Op maandag 22 maart 2004 11:10 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Zouden de Israeli's dat doen omdat ze zo'n boze meneren zijn die de arme Palestijntjes willen pesten door ze te isoleren of zouden de aanhoudende ontploffende bussen in Tel-Aviv, Ashot en Jeruzalem er iets mee te maken hebben?
Het is imo begonnen toen de israeliers de palestijnen verdreven omdat ze meenden het goddelijke recht te hebben op het land. Maar goed, daar hebben westerse landen ook schuld aan toen ze om hun schuldgevoel te sussen de joden dat land hebben gegeven.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  maandag 22 maart 2004 @ 11:12:31 #274
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_17883020
quote:
Op maandag 22 maart 2004 11:09 schreef freud het volgende:
Israel vermoord niet alleen terroristen hoor, maar goed, dat zal wel selectief nieuws kijken zijn. Er zijn meer doden dan dat men laat zien op het nieuws hoor...
Als de terroristen zich bewust constant laten omgeven door zo veel mogelijk mensen dan loop je dat risico. Overigens zijn het gewoon precisie-aanvallen met warmtezoekende raketten op auto met als enige doel het doelwit te raken.
pi_17883035
Zijn er serieus mensen die denken dat de Palestijnen een sterk leger geven de zaak daar beter zal maken ?
  Moderator maandag 22 maart 2004 @ 11:13:20 #276
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17883041
quote:
yeah ... w00h0000

werd zo zachtjesaan is tijd ook zeg, problemen pak je aan bij de wortel
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_17883049
quote:
Op maandag 22 maart 2004 11:12 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Als de terroristen zich bewust constant laten omgeven door zo veel mogelijk mensen dan loop je dat risico. Overigens zijn het gewoon precisie-aanvallen met warmtezoekende raketten op auto met als enige doel het doelwit te raken.
Zou wat worden als de Palestijnen daar ook een paar van weten te confisqueren. En nu hij dood is, is de weg naar Bin Laden vrij.
pi_17883058
quote:
Op maandag 22 maart 2004 11:00 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Wat een humor
  FOK!fotograaf maandag 22 maart 2004 @ 11:14:05 #279
18921 freud
Who's John Galt?
pi_17883059
quote:
Kijk, het is laf om je achter kinderen te verschuilen, dat ben ik met je eens. Het is wel zo dat israel besluit om dan bewust dat risoco te nemen. En dat besluit vind ik persoonlijk je verlagen tot hun niveau.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  maandag 22 maart 2004 @ 11:14:09 #280
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_17883060
quote:
Op maandag 22 maart 2004 11:07 schreef Chadi het volgende:

[..]

ze stellen ook geen prioriteit om ze te voorkomen dus ze handelen net zo onverschillig alleen beter te verkopen.
Wat is dat voor een kolder. Is iemand die een huis met kinderen doelbewust in brand steekt net zo schuldig als de buurman die er niet voor kiest het brandende huis met kinderen binnen te rennen?
  maandag 22 maart 2004 @ 11:14:22 #281
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_17883066
quote:
Op maandag 22 maart 2004 11:10 schreef freud het volgende:
Als Israel de palestijnen gewoon als mensen zou behandelen, dan zou er geen terrorisme nodig zijn, omdat tevreden mensen geen zelfmoord plegen.
Onzin. Indoctrineer mensen maar lang genoeg met het lulverhaaltje dat het hiernamaals een geweldig oord is met 77 maagden en dat je daar gaat komen als je een hoop Joden ombrengt. Beloof dan nog een flinke financiële meevaller voor de familie van die persoon en je hebt snel genoeg een zelfmoordterrorist.
pi_17883069
Hele domme actie van Israel. Hierdoor is de kans op vrede nihil geworden. De Palestijnen zijn woest en zullen massaal aanslagen gaan plegen. Onvergeeflijke blunder van Israel
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_17883072
Het probleem is gewoon dat je over beide kanten wel iets kan zeggen, en dat ze allebei op de een of andere manier wel gelijk hebben. De Palastijnen waren er eerder maar de Israeliers hebben het toegewezen gekregen, ze zouden het dus samen 'moeten' delen .. En een oplossing is er denk ik niet tenzij ze dit gewoon eens gaan doen.

Is even heel kort door de docht maar dat is uiteindelijk wel waar het op neerkomt.
pi_17883077
quote:
Op maandag 22 maart 2004 11:11 schreef Chadi het volgende:

[..]

oorzaak = bezetting

gevolg = aanslagen
aanslagen ==> bezetting
  Moderator maandag 22 maart 2004 @ 11:14:50 #285
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17883079
quote:
Op maandag 22 maart 2004 11:13 schreef Fokslet het volgende:

[..]

Zou wat worden als de Palestijnen daar ook een paar van weten te confisqueren. En nu hij dood is, is de weg naar Bin Laden vrij.
vroegâh hadden ze spitfires ... van de Engelsen gehad, gebruikten ze om marktplaatsen te strafen.
  maandag 22 maart 2004 @ 11:15:00 #286
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_17883081
quote:
Op maandag 22 maart 2004 11:10 schreef freud het volgende:
Als Israel de palestijnen gewoon als mensen zou behandelen, dan zou er geen terrorisme nodig zijn, omdat tevreden mensen geen zelfmoord plegen. Ze zijn allbei schuldig aan de huidige situatie. Voor een structurele oplossing zou het imno beter zijn als Israel de palestijnen eens ging behandelen als mensen, zodat de voedingsbodem voor haat weggenomen wordt.
Het doel van Hamas en andere terroristische organisaties is de vernietiging van de staat Israël. Het opheffen van de strenge veiligheidsmaatregelen zou alleen tot resultaat hebben dat er voortaan elke dag een bus ontploft in Israël. Denken dat terroristen opeens inbinden als ze lief behandelt worden is zo vreselijk naiëf.
pi_17883087
quote:
Op maandag 22 maart 2004 11:13 schreef sp3c het volgende:

[..]

yeah ... w00h0000

werd zo zachtjesaan is tijd ook zeg, problemen pak je aan bij de wortel
Ze hebben net gesnoeid zodat het plantje kan groeien
  maandag 22 maart 2004 @ 11:15:21 #288
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_17883090
quote:
Op maandag 22 maart 2004 11:08 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Juist door het palestijnse volk stelselmatig te treiteren (al vele jaren lang) door het willekeurig platbuldozeren van de huizen,
Nee, het is juist niet willekeurig. Indien je een zelfmoordaanslag pleegt dan wordt je huis binnen 24u vernietigd.
  maandag 22 maart 2004 @ 11:16:16 #289
89497 RealLife
Bless America!
pi_17883106
quote:
Tja, je kan hem moeilijk vragen om op te staan toch?
pi_17883107
quote:
Op maandag 22 maart 2004 11:14 schreef DrWolffenstein het volgende:

aanslagen ==> bezetting
Waardoor de cirkel eeuwig rond zal blijven gaan. Als geen van beide partijen dat wil doorbreken blijf je terroristische aanslagen van beide kanten houden
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  maandag 22 maart 2004 @ 11:16:39 #291
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_17883114
quote:

oorzaak = bezetting

gevolg = aanslagen
God, was is het leven toch simpel en unidimensionaal.
pi_17883116
quote:
Op maandag 22 maart 2004 11:12 schreef freud het volgende:

[..]

Het is imo begonnen toen de israeliers de palestijnen verdreven omdat ze meenden het goddelijke recht te hebben op het land. Maar goed, daar hebben westerse landen ook schuld aan toen ze om hun schuldgevoel te sussen de joden dat land hebben gegeven.
de israeliers menen niet zomaar dit goddelijke recht te hebben, wij europeanen hebben
ze daar nml heen 'gestuurd' om dat wij dat vonden.
  maandag 22 maart 2004 @ 11:16:55 #293
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_17883118
quote:
Op maandag 22 maart 2004 11:14 schreef freud het volgende:
Kijk, het is laf om je achter kinderen te verschuilen, dat ben ik met je eens. Het is wel zo dat israel besluit om dan bewust dat risoco te nemen. En dat besluit vind ik persoonlijk je verlagen tot hun niveau.
Wat is het alternatief dan wat je voorstelt? Niks doen? Bij elke aanslag gewoon weer gaan wachten op de volgende? Wat denk je dat de gevolgen daarvan zijn onder de eigen bevolking?
pi_17883120
quote:
Op maandag 22 maart 2004 11:14 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Wat is dat voor een kolder. Is iemand die een huis met kinderen doelbewust in brand steekt net zo schuldig als de buurman die er niet voor kiest het brandende huis met kinderen binnen te rennen?
jaja zeg je heel goed Israel speelt met vuur
  maandag 22 maart 2004 @ 11:17:36 #295
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_17883135
quote:
Op maandag 22 maart 2004 11:12 schreef freud het volgende:
Een lesje geschiedenis zou je goed doen. De Joden hebben Israel grotendeels gekocht.
pi_17883136
quote:

[..]

Overigens zijn het gewoon precisie-aanvallen met warmtezoekende raketten op auto met als enige doel het doelwit te raken.
Die pijltjesgooiers raken ook wel eens de triple 1

maandag 22 maart 2004 @ 11:17:53 #297
572 Sniper
Gull Catcher
pi_17883138
quote:
Op maandag 22 maart 2004 11:14 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Hele domme actie van Israel. Hierdoor is de kans op vrede nihil geworden. De Palestijnen zijn woest en zullen massaal aanslagen gaan plegen. Onvergeeflijke blunder van Israel
Kans op vrede was al 0.

Dat er opnieuw bussen met kinderen opgeblazen zouden worden stond ook al vast.
  maandag 22 maart 2004 @ 11:18:54 #298
89497 RealLife
Bless America!
pi_17883159
quote:

[..]

oorzaak = bezetting

gevolg = aanslagen
oorzaak=aanslagen
gevolg=afmaken tot de laatste man
  maandag 22 maart 2004 @ 11:19:04 #299
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_17883164
quote:
Op maandag 22 maart 2004 11:17 schreef FritsVanEgters het volgende:
Die pijltjesgooiers raken ook wel eens de triple 1
Klopt, het punt is dan ook waar je op mikt.
pi_17883167
Ik vraag me af wie de grotere terrorist was, Yassin of Sharon? Voor al die mensen die pro israel zijn stik er maar in, Sharon mag europa niet in omdat er kans bestaat dat ie wordt opgepakt en voor de internationale hof wordt berecht.
En ten tweede ik zie toch aardig grote overeenkomsten tussen Israel nu en de Nazi Duitsland
Beast of the Middle East
  maandag 22 maart 2004 @ 11:19:37 #301
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_17883175
quote:
Op maandag 22 maart 2004 11:13 schreef CeeJee het volgende:
Zijn er serieus mensen die denken dat de Palestijnen een sterk leger geven de zaak daar beter zal maken ?
Als de VN alle Palestijnen een AK-47 geeft en een leger noemt dan wordt het gewoon een oorlog tussen staten en dan in het conflict binnen twee weken opgelost.
  Moderator maandag 22 maart 2004 @ 11:20:15 #302
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17883186
quote:
Op maandag 22 maart 2004 11:15 schreef Chadi het volgende:

[..]

Ze hebben net gesnoeid zodat het plantje kan groeien
misschien anders maar napalm op het wrak van zijn auto slingeren ... dan groeit er voorlopig nix meer

maar serieus, ik vind dit een goede actie deze man is/was de leider van hamas en Hamas staat overal op de verboden lijst en eist de ene na de andere aanslag op dan is het hypocriet om allerlei figuren om hem heen af te schieten en de man die aan de touwtjes trekt met rust te laten omdat hij een lange baard en een rolstoel heeft.

met zijn dood gaat er heel wat 'kennis' verloren, als die Hamas klanten nu in het wilde weg met bommen richting Israel gaan rennen is het makkelijker om ze uit te schakelen dan wanneer het er slechts 1 is ... Israel is niet het enige land ter wereld dat vijandelijke kopstukken liquideert
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')