Open er nog een topic over om gewoon lekker in het algemeen over te lullen in GC, eentje in R&P om uit te huilen dat het misschien allemaal niet doorgaat, eentje in SEX met de vraag of dat lekker neukt, in zo een BMW en eentje in DIG om te vragen of iemand misschien weet hoe je de radio aan moet zetten bij zo'n autoquote:maar ik denk ik deel het ff, hoe meer mensen het weten
en welke prijzen praat je dan over? We zijn studenten die 1 dag gaan racen dus max ¤200,- Rolkooi maken, verlagen, strippen, spuiten etc doen we zelf (is ook veel leuker om zelf te doen)quote:Op zondag 21 maart 2004 20:14 schreef Tommeh het volgende:
Ga komend Z-A-C weekend even @ zandvoort kijken. Vaak staan daar genoeg e30jes te koop...
Wat is je mail GizartFRL? kan m zo niet vinden... Of mail zelf ff naar blaadieblaaditkloptniet apestaart hotmeel dot com Heb nl wel interessequote:Op zondag 21 maart 2004 22:12 schreef GizartFRL het volgende:
Psst, is een 205 GTI niets?
Bij intresse mail me maar even.
Valt altijd wel wat te regelen.
Gewoon ff op marktplaats kijken zou ik zeggen voor een e30 325i, staan er genoeg. Eentje met kapotte stoelbekleding uitzoeken en een paar deukjes. Als het blok (geen gescheurde kop door koud planken) en de aandrijflijn maar oke zijn.quote:Op zondag 21 maart 2004 20:10 schreef jwstoop het volgende:
Donderdag 29 april ga ik racen op zandvoort. Ik zou een auto lenen van een collega, een BMW 325i '87
[afbeelding]
Nu vertelde hij me vandaag dat hij hem plat heeft gereden op zandvoort, de bocht uitgevlogen (bocht nr 3 voor de kenners)
OK en dan nu het probleem: WE MOETEN EEN NIEUWE AUTO REGELEN!!! Ben dus druk op zoek, want het moet natuurlijk wel een beetje gelijkwaardig zijn aan die 325i, liefst.....
We hebben verder al staal en een professioneel lasapparaat voor een rolkooi, een brug, een werkplaats, autoambulance, alles dus eigenlijk om een nieuwe auto om te bouwen tot racebak en hem daar te krijgen. NU DE AUTO NOG.., heb ik V&A al deze ad gezet: [GEZ] CIRCUITAUTO dus BMW E30 325i oid maar ik denk ik deel het ff, hoe meer mensen het weten, hoe meer kans ik heb op een auto
Toen ik de eisen las van de TS in een andere topic (max 200, liefst 100 euro), denk ik liever een Alfa Romeo 33 met een 1.5i ofzo, die heeft 105 pk, boxer, is supersportief en ook nog eens snel. Die vind je heus wel met werkende motor voor 200 euro.quote:Op maandag 22 maart 2004 18:42 schreef MRPhone het volgende:
Kijk ook eens naar een Volvo 360. Die hebben meestal een 2 Liter met 112 PK er zijn er ook een paar met 100 pk maar dat is wel op het kenteken te lezen . En hij is ook nog achterwielaangedreven dus super driften. Die kosten met een APK meestal rond de 300 a 400 euro dus een afgekeurde kost nog minder.
Dus geen 340! die heeft maar een 1.4 en een 1.7 en ook geen automaat nemen.
Hmm Turbo kan kapot gaan, en een 1.7i is maar 2 pk sterker dan een 1.5i, een 1.7i 16v is heel wat sterker (132 pk met kat, 140 zonder kat), maar is ook zwakker, daarmee zou ik niet racen anders zou het blokje in no time kapotlopen. De 1.5i is het beste voor jou want die is 105 pk, en zoeits gaat hard ook (gewicht is onder 1000 kilo's).quote:Op dinsdag 23 maart 2004 10:59 schreef jwstoop het volgende:
Hmm 150 euro voor een alfa 33.... Dan t liefst een 1.7...
Heb op dit moment de mogelijkheid om een volvo 440 turbo te kopen voor 150 euro... twijfel twijfel...
Mwa t is een studentenrace. We maken er WEL zelf een rolkooi in, lassen de carrossorie waar t nodig is, enz.quote:Op dinsdag 23 maart 2004 11:13 schreef Roadster het volgende:
Als je er hard mee over de baan wilt zou ik toch voor een degelijke en betrouwbare auto kiezen, dan ben je gewoon tegen de 1000 euro kwijt....
Via de HTS-Autotechniek! Ik denk dat je het toch wel moeilijk krijgt tegen sommige auto's, toen ik de vorige keer meedeed, reed er ook een supra 3.0 turbo meequote:Op dinsdag 23 maart 2004 12:29 schreef pAin het volgende:
Studentenrace?? Wanneer hoe en waarom eigenlijk??
Anders doe ik de volgende keer ook een keertje mee, dan kan ik rustig aan rijden en win toch nog (270 pk op de dyno binnenkort)
Waar rij jij in?? Zijn er nog meer mensen die ook meedoen hier op FOK! ?quote:Op dinsdag 23 maart 2004 16:55 schreef Taxi het volgende:
Studentenrace is alleen voor studenten en het wordt ook gecontroleerd dat de hoofdinschrijver een student aan de HTS is...![]()
Gelukkig is er ook nog een alternatieve mogelijkheid op het circuit van Zolder. Daar gaat het nog een heel stuk harder (Sierra's Cosworth 4x4, Lotus Super7, Porsche 928T, ex Challenge Alfa's).
Check www.circuitdag.nl voor de details.![]()
Citroën BX 16 TRi? kun je meestal wel voor een euro of 200 krijgen ofzo. Het is een 1.6 Multipoint Injectie motor met 105 pk. Gecombineerd met de lichte carrosserie (920kg), en een goede wegligging, moet dat wel een leuk autootje zijn om mee te karren op een circuit.quote:Op zondag 21 maart 2004 20:10 schreef jwstoop het volgende:
Donderdag 29 april ga ik racen op zandvoort. Ik zou een auto lenen van een collega, een BMW 325i '87
Nu vertelde hij me vandaag dat hij hem plat heeft gereden op zandvoort, de bocht uitgevlogen (bocht nr 3 voor de kenners)
OK en dan nu het probleem: WE MOETEN EEN NIEUWE AUTO REGELEN!!! Ben dus druk op zoek, want het moet natuurlijk wel een beetje gelijkwaardig zijn aan die 325i, liefst.....
We hebben verder al staal en een professioneel lasapparaat voor een rolkooi, een brug, een werkplaats, autoambulance, alles dus eigenlijk om een nieuwe auto om te bouwen tot racebak en hem daar te krijgen. NU DE AUTO NOG.., heb ik V&A al deze ad gezet: [GEZ] CIRCUITAUTO dus BMW E30 325i oid maar ik denk ik deel het ff, hoe meer mensen het weten, hoe meer kans ik heb op een auto
Dé Taxi! Inmiddels wel bekend, aangezien de carrosserie al 7 jaar (!) meegaat (kan wel weer een likje HEMA-geel en HEMA-zwart hebben...).quote:Op donderdag 25 maart 2004 11:55 schreef jwstoop het volgende:
Waar rij jij in?? Zijn er nog meer mensen die ook meedoen hier op FOK! ?
Cool, dat is toch een Ascona sedan?quote:Op donderdag 25 maart 2004 17:30 schreef Taxi het volgende:
[..]
Dé Taxi! Inmiddels wel bekend, aangezien de carrosserie al 7 jaar (!) meegaat (kan wel weer een likje HEMA-geel en HEMA-zwart hebben...).
[afbeelding]
Wel een andere motor (GSI), remmen, veren, slicks, racekuip enz... Gegarandeerd klasse 3.
Was altijd mede-organisator. Ontzettend gaaf om te doen (het racen èn organiseren). Doe alleen nog maar de Zolder-organisatie.
Yep! Simpel ding, maar stuurt (ongelofelijk genoeg) errug goed. Prima controleerbaar. Kreeg alleen gisteren een telefoontje dat de motor na 12 maart (Zolder) echt helemaal kaduuk is.quote:Op donderdag 25 maart 2004 19:21 schreef yup het volgende:
Cool, dat is toch een Ascona sedan?
Ik heb idd een team gehad met in totaal 3 Ascona's. Alledrie in Taxi-kleuren.quote:Op vrijdag 26 maart 2004 09:26 schreef jwstoop het volgende:
Ey taxi, had jij in 2001 (volgens mij) niet een soort 'team' samen met Thijs en Joost Meenink? Kan me herinneren dat die een paar kadettjes en ascona's in dezelfde kleuren hadden.
Bah, ik ben geen autotechniekerquote:Op dinsdag 23 maart 2004 16:47 schreef jwstoop het volgende:
[..]
Via de HTS-Autotechniek! Ik denk dat je het toch wel moeilijk krijgt tegen sommige auto's, toen ik de vorige keer meedeed, reed er ook een supra 3.0 turbo mee
Het ligt meer aan de bestuurder dan aan de auto...quote:Op vrijdag 26 maart 2004 13:54 schreef pAin het volgende:
[..]
Bah, ik ben geen autotechnieker..... Volg wel een technische studie.... Dan maar maar via de faculteit proberen
![]()
Mja, een supra 3.0 Turbo zegt me eerlijk gezegt weinig. Is dat een MK III of een MK IV?? Een MK III houd ik nog makkelijk bij (wanneer eindelijk dat blok er is @&%&*#&^%&!!!!);
- is een standaard leeg 500 kilo zwaarder
- heeft standaard minder pktjes dan ik (230 voor hem tegen over 260 voor mij, stock dus)
- heeft standaard meer koppel dan ik, met een nieuwe ECU dus niet meer
naja, zal toch wel spannend worden, aangezien het best veel pk's zijn voor een voorwiel aangedreven auto...... Toch maar eens kijken voor een EVO II onderstel.
bedenkt zich net dat hij beter de hele auto had kunnen opkopen
Denk dat de 16 TRi geen goeie racewagen is, je zult echt stuggere vering moeten hebben voor goed bochtenwerk, bx helt te veel over. Dat merk ik al als ik 80-90 rij hier over slingerwegen in limburg, veel onderstuur (overstuur?quote:Op donderdag 25 maart 2004 13:33 schreef Fulcrum_X het volgende:
[..]
Citroën BX 16 TRi? kun je meestal wel voor een euro of 200 krijgen ofzo. Het is een 1.6 Multipoint Injectie motor met 105 pk. Gecombineerd met de lichte carrosserie (920kg), en een goede wegligging, moet dat wel een leuk autootje zijn om mee te karren op een circuit.
standaard doet ie 10.1 secs van 0 tot 100 km/u, maar als je de banken etc. eruit sloopt, reservewiel eraf haalt etc. moet ie wel wat sneller gaan (weet niet hoe zwaar rolkooiconstructie is though)
hmm maar hij heeft wel een goede wegliggingquote:Op zaterdag 27 maart 2004 17:19 schreef Tr0ublegum het volgende:
[..]
Denk dat de 16 TRi geen goeie racewagen is, je zult echt stuggere vering moeten hebben voor goed bochtenwerk, bx helt te veel over. Dat merk ik al als ik 80-90 rij hier over slingerwegen in limburg, veel onderstuur (overstuur?)
Je kunt 'm natuurlijk wel standje lager zetten, dan ligt 't zwaartepunt van de wagen lager en heb je betere wegliggen.. Je bent wel je vering compleet kwijt en 't is ook niet echt goed voor de auto
Edit: Nog tip voor TS: haal ergens een 1.4 citroën AX uit, liefst GT of GTi versie, die zijn wel te krijgen voor paar honderd euro vaakLoopt als een tierelier!
tnx! Heb zaterdag een afspraak met die kerel, denk dat dit hem wordt, wel een 318 maarja dan kopen we voor de volgende race (als we meer dan 1 maand hebben) wel een snellerequote:Op zondag 28 maart 2004 16:11 schreef spectrumanalyser het volgende:
http://auto.2dehands.nl/markt/auto/a_schade/5238859.html
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |