abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17867999
Wat heerlijk is internet toch. Zeker als het gaat om informatie. Je surft naar http://www.clubmetro.nl/metro/ en binnen een paar seconden heb je een hele krant gedownload. De oude media (papieren kranten, tijdschriften ect waar je voor moet betalen) is gedoemd te mislukken dankzij internet. Voortaan brengt iedereen zijn eigen nieuws en boeken uit (zie weblogs).

Hetzelfde geld voor niet-uitwisbare media (dvd, cd). Waarom zou je een DVD gaan kopen als het binnen een paar seconden binnen is. Zeg dan maar dag tegen dvd's en cd's waar voor je moet betalen (gebeurd nu al behoorlijk).

Hetzelfde geld voor commerciele radio. Binnen nu en tien jaar is bij wijze van spreken iedereen dj door onlinestreaming van je eigen muziek. Niemand die meer naar reclames gaat luisteren op de radio.

Hetzelfde geld voor telefoon. Met glasvezel en voice-over-IP of dingen waarmee je dag en nacht online bent UMTS gaan we niet meer per tikken betalen.

Internet , de ondergang van de oude economie.

Binnen nu en tien jaar kan het werkelijkheid zijn. Ik zit er niet mee, maar de nostalgische Fokkers onder ons wel? Hopelijk houden copyright, patenten, overheid en grote bedrijven van de oude economomie deze progressie niet tegen.
pi_17868103
Wat een medium hè
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_17868154
you got a point there maar aan de andere kant, mensen worden er wel luier op denk ik, je kan zo alles via i-net bestellen en straks zie je alleen nog bejaarden boodschappen doen, omdat de jongere generatie alles via i-net besteld.
:D
pi_17868237
quote:
Op zondag 21 maart 2004 16:50 schreef Williampie het volgende:
you got a point there maar aan de andere kant, mensen worden er wel luier op denk ik, je kan zo alles via i-net bestellen en straks zie je alleen nog bejaarden boodschappen doen, omdat de jongere generatie alles via i-net besteld.
Wat is daar mis mee. Minder files, minder drukte. Heerlijk. Kan ik eindelijk normaal boodschappen doen. Internet is de oplossing voor het benauwde gevoel dat veel mensen hier hebben.
pi_17868264
en bandbreedte is gratis.....
pi_17868311
quote:
Op zondag 21 maart 2004 16:55 schreef _Etter_ het volgende:
en bandbreedte is gratis.....
Kennis moet gratis zijn omdat het zichzelf terugverdient.
  zondag 21 maart 2004 @ 16:57:19 #7
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_17868323
Dit riepen ze in 1995 ookal, toen internet opkwam. Toen zou het in 2000 wel zover zijn. Kmerk er vrij weinig van
pi_17868349
quote:
Op zondag 21 maart 2004 16:57 schreef Slarioux het volgende:
Dit riepen ze in 1995 ookal, toen internet opkwam. Toen zou het in 2000 wel zover zijn. Kmerk er vrij weinig van
Overschatting. Maar het gaat gebeuren en het gebeurt nu al op grote schaal.
pi_17868372
Internet is EVIL...

Ik lees/kopieer/koop alles digitaal.
pi_17868380
quote:
Op zondag 21 maart 2004 16:53 schreef pberends het volgende:

[..]

Wat is daar mis mee. Minder files, minder drukte. Heerlijk. Kan ik eindelijk normaal boodschappen doen. Internet is de oplossing voor het benauwde gevoel dat veel mensen hier hebben.
Dat is ook wel zo, maar er moet natuurlijk ook wel een beetje een sociale community overblijven.
:D
pi_17868485
quote:
Op zondag 21 maart 2004 16:56 schreef pberends het volgende:

[..]

maar dat los je nog steeds niet het probleem op dat als een site populair wordt en veel data genereerd dat iemand dat toch moet betalen. Kijk naar bijvoorbeeld FOK!, die krijgen dat ook want anders kunnen ze het ook niet bekostigen.
pi_17868502
quote:
Op zondag 21 maart 2004 16:59 schreef Williampie het volgende:

[..]

Dat is ook wel zo, maar er moet natuurlijk ook wel een beetje een sociale community overblijven.
Door internet zijn mensen socialer geworden hoor. Kijk maar naar dit forum. En dan heb ik het niet over gedrag
pi_17868515
quote:
Op zondag 21 maart 2004 17:04 schreef _Etter_ het volgende:

[..]

maar dat los je nog steeds niet het probleem op dat als een site populair wordt en veel data genereerd dat iemand dat toch moet betalen. Kijk naar bijvoorbeeld FOK!, die krijgen dat ook want anders kunnen ze het ook niet bekostigen.
Reclame en het steeds goedkoper worden van data lost dat wel op
pi_17868575
quote:
Op zondag 21 maart 2004 16:56 schreef pberends het volgende:

[..]

Wie wil die kennis dan bieden?
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_17868585
quote:
Op zondag 21 maart 2004 17:05 schreef pberends het volgende:

[..]

Reclame en het steeds goedkoper worden van data lost dat wel op
ik dacht dat niemand dan meer naar reclames luisterde
pi_17868587
quote:
Op zondag 21 maart 2004 16:59 schreef YottaBrain het volgende:
Internet is EVIL...

Ik lees/kopieer/koop alles digitaal.
It's heaven, not evil.
pi_17868591
quote:
Op zondag 21 maart 2004 17:08 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Wie wil die kennis dan bieden?
De overheid natuurlijk.
pi_17868606
quote:
Op zondag 21 maart 2004 17:08 schreef _Etter_ het volgende:

[..]

ik dacht dat niemand dan meer naar reclames luisterde
Het zal minder worden, maar als het over sites gaat, is het makkelijk te financieren via reclame. Ook zal er veel niet commercieel gefinancierd worden, er komt namelijk zoveel competitie dat reclame gaat afschrikken. De rijkere mensen zullen internet initiatieven ondernemen die niet-commercieel zijn.
pi_17868636
quote:
Op zondag 21 maart 2004 17:08 schreef pberends het volgende:

[..]

De overheid natuurlijk.
Juist..... Duur geintje dan...
pi_17868657
quote:
Op zondag 21 maart 2004 17:10 schreef pberends het volgende:

[..]

Het zal minder worden, maar als het over sites gaat, is het makkelijk te financieren via reclame. Ook zal er veel niet commercieel gefinancierd worden, er komt namelijk zoveel competitie dat reclame gaat afschrikken. De rijkere mensen zullen internet initiatieven ondernemen die niet-commercieel zijn.
haha, hoe denk je dat ze rijk zijn geworden, niet door internet initiatieven ondernemen die niet-commercieel zijn.. en dan komt dus de macht te liggen bij de rijken. Da's ook niet fijn.
pi_17868756
quote:
Op zondag 21 maart 2004 17:11 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Juist..... Duur geintje dan...
Waarom? Het verdient zichzelf dubbel en dwars terug. De overheid financierd niks voor niks ook het onderwijs voor een groot deel.
  zondag 21 maart 2004 @ 17:19:17 #22
78918 SeLang
Black swans matter
pi_17868814
Ik bespaar ook massas geld met internet
  • Geen kranten abonnement
  • Al jaren geen CD's meer gekocht
  • Nooit meer videos huren
  • Nooit meer duur internationaal bellen
  • Nooit meer foto's / brieven sturen
  • Je bent van de straat
  • "If you want to make God laugh, tell him about your plans"
    Mijn reisverslagen
    pi_17868853
    quote:
    Op zondag 21 maart 2004 17:19 schreef SeLang het volgende:
    Ik bespaar ook massas geld met internet
  • Geen kranten abonnement
  • Al jaren geen CD's meer gekocht
  • Nooit meer videos huren
  • Nooit meer duur internationaal bellen
  • Je bent van de straat
  • Kortom je hebt meer voor minder want je kan het geld nu ergens anders aan uitgeven. Een efficientere economie = progressie.
    pi_17871785
    quote:
    Op zondag 21 maart 2004 17:08 schreef pberends het volgende:
    It's heaven, not evil.
    Alleen gelovigen kopen eerlijk, dus het is geen hemel.
    pi_17871822
    quote:
    Op zondag 21 maart 2004 17:21 schreef pberends het volgende:
    Kortom je hebt meer voor minder want je kan het geld nu ergens anders aan uitgeven. Een efficientere economie = progressie.
    Tja, het leven is al duur genoeg. Dat geld gaat dus naar het leven. Dus geen efficientere economie, helaas
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')