Dat is wel een mooie omschrijving vind ikquote:Op zondag 21 maart 2004 14:31 schreef The_Shining het volgende:
muziek zijn klanken, trillingen in de lucht die je oor binnengaan en zo een weg door je hersenen afleggen waardoor je lichaamscellen meevibreren op de luchttrillingen.. de klanken zijn voortgekomen uit een mooie ziel die voor schoonheid openstond, als die klanken als een echo uit het verleden (of heden natuurlijk) jouw ziel aanraken weet je opeens waar je ziel is, scheelt een hoop "soulsearching" zegmaar
alsof de trillingen je ziel omgeven, waardoor die even zichtbaar wordt voor je bewustzijn...
Er bestaat zeker Universele muziek, maar alleen voor hen die het willen "horen" ...quote:Op zondag 21 maart 2004 14:43 schreef ReCreative het volgende:
[..]
Dat is wel een mooie omschrijving vind ik. Maar hoe werkt dat dan dat sommige mensen enorm door een stuk geraakt worden en anderen helemaal niet? Bestaat er universele muziek die iedereen raakt?
Jaaaaaaaahh helemaal vergeten, met die zanger van REM.quote:Op zondag 21 maart 2004 15:05 schreef Marcus977 het volgende:
Kristin Hersh - Your ghost
Inderdaad, maar ik had het ook al toen Lisa nog bij Dead Can Dance zat. Als ik haar muziek draai voel ik een soort 'herkenning'.quote:Op zondag 21 maart 2004 13:42 schreef Starfish het volgende:
Hans Zimmer + Lisa Gerrard combinaties doen het ook wel vrij goed ..
probeer dan ff muse met con-science te zoeken..quote:Op zondag 21 maart 2004 15:22 schreef ToT het volgende:
Klassiek vind ik ook super, maar er mist gewoon iets....het duistere, het contrast.
Iets raakt mijn ziel pas echt als het meerdere facetten van mijn gevoel verwoordt:
liefde, haat, wanhoop, intens verdriet, geluk...
Het moet me ontroeren en ook weer kracht geven.
en natuurlijk Street Spirit!quote:Op zondag 21 maart 2004 15:12 schreef Zzyzx het volgende:
Radiohead - Everything In It's Right Place
Radiohead - How To Disappear Completely
Radiohead - Where I End And You Begin
Radiohead - Pyramid Song
Radiohead - Like Spinning Plates
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |