abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17854765
  • Mijn moeder belde me: ze had grote problemen met m'n vader en vroeg om hulp. Ze treiteren elkaar al jaren maar scheiden niet.

Ik met tegenzin er naar toe (heb zéér slechte band met beide ouders).
    Kom daar aan, mijn vader is weg, mijn moeder heeft zich in de woonkamer opgesloten en heeft het slot geblokkeerd op een onbegrijpelijke manier. Ik krijg het slot niet open. Ik haal een ijzerzaag en wat meer gereedschap en maak de deur open. Ze begint meteen op mij te schelden en ruzie te maken. Ik weer weg dus.

enkele uren later overlijdt prins Claus

• Gisterennacht komt mijn vader bezopen bij mij aan de deur. Hij is niet tevreden met de manier waarop ik leef. Ik ben bijvoorbeeld 8 jaar geleden uit de kerk gestapt waar beide hypocriete huichelaars nog lid van zijn. Ik probeer me in te houden en hem naar buiten te werken maar hij weigert. Vervolgens heb ik hem letterlijk het huis uitgeschopt / geslagen - hij kreeg er een bloedlip/neus van zag ik nog.

enkele uren later overlijdt prinses Juliana

Misschien denken jullie er anders over maar ik vind het allemaal heel toevallig. Ik zie mijn ouders zelden. Mijn moeder bijvoorbeeld sinds het eerste incident nog één keer. En mijn vader misschien 2 keer per jaar. En ik spreek ze ook niet.

Het viel mij op, ik bedacht het me vannochtend opeens. Het zal wel toeval zijn maar ik vind het toch vaag dus ik dacht ik post het even.

[ Bericht 0% gewijzigd door Caesu op 20-03-2004 22:23:29 ]
  • Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
    pi_17854794
    jah, zekerste weten een causaal verband, jaja
    pi_17854829
    tis iig heel vreemd
      zaterdag 20 maart 2004 @ 22:05:02 #4
    12091 Sjaakman
    heeft weer wat te zeiken...
    pi_17854841
    Vreemde (nare) verhouding heb jij met je ouders. Lijkt me erg vervelend.
    Remember... Chicken is not a meal... It's a sport :P
      zaterdag 20 maart 2004 @ 22:10:40 #5
    52191 DABAMaster
    Powered by /me
    pi_17855064
    Toeval denk ik...
    pi_17855237
    Caesu hier, hoe toevallig het hele leven bestaat toch ook uit aan elkaar genaaide toevalligheden lijkt wel

Je bent me toch niet a/h naäpen hé met prinses Juliana *kijkt wat bedenkelijk.
    En over toeval, hoe denk je er zelf over, echt zoals in je post of niet?
    pi_17855241
    quote:
    Op zaterdag 20 maart 2004 22:05 schreef Sjaakman het volgende:
    Vreemde (nare) verhouding heb jij met je ouders. Lijkt me erg vervelend.
    ik vind het prima zo.
    behalve dan dat mn pa gister langskwam, moet hij niet vaker doen.
    en als m'n moeder in nood opbelt moet ik wel even wat doen.
    quote:
    Op zaterdag 20 maart 2004 22:10 schreef DABAMaster het volgende:
    Toeval denk ik...
    denk het eigenlijk ook. al ga ik bij volgende conflict wel een voorspelling doen dat bernhard komt te overlijden.
    Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
    pi_17855310
    quote:
    Op zaterdag 20 maart 2004 22:16 schreef sweetgirly het volgende:
    Caesu hier, hoe toevallig het hele leven bestaat toch ook uit aan elkaar genaaide toevalligheden lijkt wel

Je bent me toch niet a/h naäpen hé met prinses Juliana *kijkt wat bedenkelijk.
    En over toeval, hoe denk je er zelf over, echt zoals in je post of niet?
    ik ga nu je droom lezen
    toeval is het denk ik wel.
    Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
    pi_17855434
    quote:
    Op zaterdag 20 maart 2004 22:18 schreef Caesu het volgende:

[..]

ik ga nu je droom lezen
    toeval is het denk ik wel.
    Ja, wat een toeval dan allemaal weer .
      zaterdag 20 maart 2004 @ 22:23:01 #10
    74310 nanalune
    Melancholische optimist..
    pi_17855464
    er zijn een aantal oorzaken mogelijk...

* het is toeval, misschien herinner je juist deze ruzies , puur omdat er op dat moment iemand van het koninklijk huis overlijdt( er overlijden meer bekende mensen)
    * het is toeval , want ze houden gewoon geen verband met elkaar.
    * het si geen toeval , en je ouders reageren onbewust gespannen op een naderende koninklijke dood en maken ernstige ruzie
    * het is geen toeval, en de leden van het koninklijk huis raken onbewust gespannen van de ruzie van je ouders en jou en sterven aan een hartaanval
    * het is geen toeval, en het is een complot ( !), Alquida vergiftigt de leden van het koninklijk huis op het moment dat je ouders ruzie hebben....
    * het is geen toeval, God heeft het zo gewild, en alle dingen staan in verband met elkaar...
    * het is geen toeval, want zo krijg jij de kans om je verdriet over de ruzie van je ouders te vertellen ,waar jij steeds tussenin staat, en moet bemiddelen, zodat wij je daarin kunnen steunen.

..... i don't know, maar ik geloof dat het in ieder geval niet schadelijk is voor de leden van het koninklijk huis als jouw ouders ruzie hebben.

pi_17856728
    quote:
    Op zaterdag 20 maart 2004 22:16 schreef sweetgirly het volgende:
    het hele leven bestaat toch ook uit aan elkaar genaaide toevalligheden lijkt wel
    oh vandaar dat veel mensen zich zo vaak genaaid voelen door het leven

maar ontopic, toeval bestaat niet. Welke reden het heeft is dan weer een ander verhaal, geen idee wat er in de lucht hangt dat gebeurtenissen synchroon lopen.
    pi_17856930

Hier is een vaak gebruikt woord voor: Synchroniciteit
    http://www.google.nl/sear(...)8&oe=UTF-8&hl=nl&lr=

En laat ik nu net 20 min. geleden gestart zijn om daar een boek over te lezen lezen zijn
      zondag 21 maart 2004 @ 06:36:23 #13
    41286 Price
    The Abominable Dr. Phibes
    pi_17861500
    Het feit dat jij het opmerkt kan betekenen, dat je op dat moment iets beëindigd. De dood kan een nieuw leven betekenen maar ook een einde.
    Aan de andere kant betekent het, dat het geheel je niet onberoerd laat. Je worstelt er mee. Waarom zou je geweld gebruiken? Niet alles gaat over één nacht ijs.
    You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
    pi_17861508
    quote:
    Op zondag 21 maart 2004 06:36 schreef Price het volgende:
    Het feit dat jij het opmerkt kan betekenen, dat je op dat moment iets beëindigd. De dood kan een nieuw leven betekenen maar ook een einde.
    Aan de andere kant betekent het, dat het geheel je niet onberoerd laat. Je worstelt er mee. Waarom zou je geweld gebruiken? Niet alles gaat over één nacht ijs.
    het was geen droom hoor.
    het was real.
    pi_17875896
    'Lollige' reacties verwijderd.
    quote:
    Op zondag 21 maart 2004 06:45 schreef Caesu het volgende:

[..]

het was geen droom hoor.
    het was real.
    Dat zegt Price toch ook niet? .
    Oi!
    Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
    Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
    pi_17875938
    quote:
    Op zondag 21 maart 2004 22:16 schreef MUUS het volgende:
    [..]
    Sinds wanneer mogen we geen grappen meer maken?
    Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
    pi_17876595
    quote:
    Op zondag 21 maart 2004 22:16 schreef MUUS het volgende:
    [..]

Dat zegt Price toch ook niet? .
    dan snap ik hem niet helemaal.
    ik moest echt wel geweld gebruiken uiteindelijk anders kreeg ik hem echt niet weg.
    pi_17876949
    quote:
    Op zondag 21 maart 2004 22:42 schreef Caesu het volgende:

[..]

dan snap ik hem niet helemaal.
    ik moest echt wel geweld gebruiken uiteindelijk anders kreeg ik hem echt niet weg.
    Ik denk dat hij bedoelt dat je meer geduld zou moeten hebben met je vader, omdat hij vermoedt "dat het je wat doet", en je met geweld niks oplost (=kort door de bocht=over één nacht ijs). Zijn eerste zin snap ik ook niet.

Ik denk zelf trouwens dat het toeval is, of optie 1 van Nanalune's mogelijke oorzaken: je onthoudt het toevallige samenvallen van de incidenten.

En toch vind ik het jammer dat m'n chrap is gesgrapt
    pi_17878704
    quote:
    Op zondag 21 maart 2004 22:54 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Ik denk dat hij bedoelt dat je meer geduld zou moeten hebben met je vader, omdat hij vermoedt "dat het je wat doet", en je met geweld niks oplost (=kort door de bocht=over één nacht ijs). Zijn eerste zin snap ik ook niet.

Ik denk zelf trouwens dat het toeval is, of optie 1 van Nanalune's mogelijke oorzaken: je onthoudt het toevallige samenvallen van de incidenten.

En toch vind ik het jammer dat m'n chrap is gesgrapt
    ik zal de relatie met mijn ouders niet uit de doeken doen maar geduld heb ik wel.
    maar met een dronken vader in je huis is weinig te beginnen - die gaat er uit.

ik ben geen republiekein dus ik zal niet bewust de monarchie weghelpen
      maandag 22 maart 2004 @ 00:14:39 #20
    69147 Zzyzx
    Wie dit leest is gek.
    pi_17878939
    quote:
    Op maandag 22 maart 2004 00:00 schreef Caesu het volgende:

ik ben geen republiekein dus ik zal niet bewust de monarchie weghelpen
    Pak van me hart. Straks worden we geregeerd door een baby van een paar maanden.
    pi_17879366
    quote:
    Op maandag 22 maart 2004 00:00 schreef Caesu het volgende:

[..]

ik zal de relatie met mijn ouders niet uit de doeken doen maar geduld heb ik wel.
    maar met een dronken vader in je huis is weinig te beginnen - die gaat er uit.
    Ik kan het prima begrijpen, ik heb zelf ook een hele moeilijke relatie met mijn vader gehad (hij leeft niet meer), er was weinig met hem aan te vangen. Ik gaf puur mijn interpretatie van wat Price had geschreven, omdat je zei dat je hem niet snapte.

pi_17879481
    quote:
    Op maandag 22 maart 2004 00:46 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Ik kan het prima begrijpen, ik heb zelf ook een hele moeilijke relatie met mijn vader gehad (hij leeft niet meer), er was weinig met hem aan te vangen. Ik gaf puur mijn interpretatie van wat Price had geschreven, omdat je zei dat je hem niet snapte.

benieuwd of Price z'n bericht nog eens kan toelichten.
      maandag 22 maart 2004 @ 01:22:25 #23
    41286 Price
    The Abominable Dr. Phibes
    pi_17879796
    Ik zal mijn bovenstaande post wat verduidelijken. Ik wil er ook bij vertellen, dat ik niet de wijsheid in pacht heb.
    Tussen beide privégebeurtenissen valt jou een verband op met het overlijden van resp. prins Claus en prinses Juliana. Hierdoor krijg ik de indruk dat jij enorm worstelt met je problemen. Je koppelt ze immers aan een grote droevige gebeurtenis.

In de eerste zin van mijn vorige post, probeerde ik het symbolisch te zien. Daar hoeft het m.i. geen droom voor te zijn. De mens selecteerd onbewust veel informatie, die op dat moment belangrijk voor hem is. (een soort selectieve perceptie)
    Misschien dat daarmee ook een link naar het onderbewuste te leggen is. Vandaar dat ik de symboliek erbij betrokken heb. Stel dat dit zo zou zijn, dan kun je het op twee manieren bekijken: Positief of negatief. Positief = nieuw begin. Negatief = einde. In iedergeval is het een signaal.
    You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
    pi_17879937
    quote:
    Op maandag 22 maart 2004 01:22 schreef Price het volgende:
    Ik zal mijn bovenstaande post wat verduidelijken. Ik wil er ook bij vertellen, dat ik niet de wijsheid in pacht heb.
    Tussen beide privégebeurtenissen valt jou een verband op met het overlijden van resp. prins Claus en prinses Juliana. Hierdoor krijg ik de indruk dat jij enorm worstelt met je problemen. Je koppelt ze immers aan een grote droevige gebeurtenis.

In de eerste zin van mijn vorige post, probeerde ik het symbolisch te zien. Daar hoeft het m.i. geen droom voor te zijn. De mens selecteerd onbewust veel informatie, die op dat moment belangrijk voor hem is. (een soort selectieve perceptie)
    Misschien dat daarmee ook een link naar het onderbewuste te leggen is. Vandaar dat ik de symboliek erbij betrokken heb. Stel dat dit zo zou zijn, dan kun je het op twee manieren bekijken: Positief of negatief. Positief = nieuw begin. Negatief = einde. In iedergeval is het een signaal.
    ik koppelde ze vooral omdat beide incidenten toch wel indruk op me maakten. ik zat gister meteen te denken aan dat incident met mn moeder en toen dacht ik verrek - toen ging claus dood....

ik denk dat het een signaal is dat ik mijn vader nu nog minder ga zien, want mijn moeder zag ik (bijna) niet meer na dat gebeuren met haar. soort van nieuw begin dus.
    en dat vind ik positief.
      dinsdag 23 maart 2004 @ 12:13:20 #25
    89807 AK-74
    bumbumbumbumbumtagadagapucpuc
    pi_17909840
    als republikein zou ik elke dag dan een potje matten met m'n ouders

(wel bizar eigenlijk)
    (5,45 x 39)
    pi_19676172
    vlak voor dat ik vanochtend wakker werd dacht ik aan Reagan.
    ik doe de radio aan en ik hoor dat het slecht met hem gaat. en nu is ie dood.

en ouders hebben geen ruzie - off-topic dus, maar ik wou het toch even melden...
    pi_19676221
    quote:
    Op zondag 6 juni 2004 01:22 schreef Caesu het volgende:
    vlak voor dat ik vanochtend wakker werd dacht ik aan Reagan.
    je droomde over hem?
    quote:
    en ouders hebben geen ruzie - off-topic dus, maar ik wou het toch even melden...
    is wel aan de titel te koppelen...
    pi_19676255
    quote:
    Op zondag 6 juni 2004 01:25 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

je droomde over hem?

[..]

is wel aan de titel te koppelen...
    had een hele lange droom maar het enige wat ik me nog kan herinneren is het einde, vlak voordat ik wakker werd en dat ging over Reagan.

vervolgens doe ik meteen de radio aan (is een gewoonte als ik wakker wordt) en het nieuws was bezig en er werd gemeld dat het slecht met hem ging.
    pi_19676286
    Zal wel toeval zijn, denk ik zo.
    Of: Denk je vaak 's ochtends zo maar aan mensen en gaan die dan diezelfde dag dood?
    pi_19676300
    Ik val wel eens met de tv aan in slaap, 's ochtends zenden ze dan radio uit en daar droom ik dan over. Vandaag over de moordenaar van de advocaat uit Doetinchem.

Heb je niet de radio aan gedaan en nog even doorgeslapen/gedroomd?
    pi_19676340
    quote:
    Op zondag 6 juni 2004 01:32 schreef FritsVanEgters het volgende:
    Ik val wel eens met de tv aan in slaap, 's ochtends zenden ze dan radio uit en daar droom ik dan over. Vandaag over de moordenaar van de advocaat uit Doetinchem.

Heb je niet de radio aan gedaan en nog even doorgeslapen/gedroomd?
    zat ik ook aan te denken. radio staat eigenlijk altijd aan, alleen het volume staat op 0, dus misschien vang ik toch 'iets' op als ik slaap.

en verder heb ik dit niet vaker.
    pi_19683255
    Wat precies heb je niet vaker?
    Dat je aan iemand denkt 's morgens bij het wakker worden die vervolgens dan overlijdt.
    Of alleen maar dat je aan iemand denkt 's morgens (die dus meestal blijft leven, maar toevallig gisteren overleed Reagan).

In het algemeen onthoud je alleen dingen die opvallen. Dus als je aan iemand denkt, en diegene belt je dan ook net op, dan onthoud je dat, want het valt op. Al die keren dat je aan iemand denkt en diegene belt je dan niet op, onthoud je meestal niet, want dat valt niet op. Het eerste lijkt dan toevallig, terwijl het gewoon een kwestie van statistiek is dat het wel eens voorkomt.
      zondag 6 juni 2004 @ 16:34:43 #33
    28442 Natalie
    Borrelnootje
    pi_19685259
    Het lijkt me toevallig.
    Het zou wat zijn als bij iedere ruzie oid met je ouders, er iemand van het koningshuis overlijd. Mocht het vijf keer achter elkaar gebeuren, dan kijk ik ook wel raar op. Maar bij twee keer, ga ik er nog niets vreemd van denken.
    (Un)masking for the greater good.
    pi_19686810
    quote:
    Op zondag 6 juni 2004 14:53 schreef Wombcat het volgende:
    Wat precies heb je niet vaker?
    Dat je aan iemand denkt 's morgens bij het wakker worden die vervolgens dan overlijdt.
    Of alleen maar dat je aan iemand denkt 's morgens (die dus meestal blijft leven, maar toevallig gisteren overleed Reagan).

In het algemeen onthoud je alleen dingen die opvallen. Dus als je aan iemand denkt, en diegene belt je dan ook net op, dan onthoud je dat, want het valt op. Al die keren dat je aan iemand denkt en diegene belt je dan niet op, onthoud je meestal niet, want dat valt niet op. Het eerste lijkt dan toevallig, terwijl het gewoon een kwestie van statistiek is dat het wel eens voorkomt.
    ik heb niet vaker dat van iemand droom en hij/zij dan dood gaat.
    maar ik kan me eigenlijk heel zelden iets herinneren - alleen deze keer omdat ik meteen op de radio er weer aan herinnerd werd.

het zal idd wel toeval zijn net zoals dat met mn ouders/koninklijk huis
    pi_19687238
    Toeval...
    "It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')