Wie weet.quote:Op zaterdag 20 maart 2004 20:44 schreef 2NutZ het volgende:
vraagje: heb je al een coffeeshop gevonden voor die avond?
Mjah, ik denk dat zowel Jenkins als ik dezelfde bronnen hebben gezien. Hij heeft natuurlijk veel meer fieldervaring en kennis van de kosmologie. Daarnaast heeft hij tussen de huidige Maya's geleefd. Hij heeft er dus veel meer gevoel bij dan ik. Bij mij speelt het hoofdzakelijk tussen mijn oren, in de boeken en in musea af. Ik moet me van zaken bewust maken, bij hem is dat gegroeid. Een prachtig iets, vind ik zelf. Onze uitkomst is echter hetzelfde, dus in dat opzicht zit ik niet met vragen.quote:hehe nah ff serieus eh, kan je niet wat feedback geven in dit topic als het zover is over dingen die jij nog niet wist maar die je dus van hem hoort/leert ? dingen die bijvoorbeeld nog nooit in jouzelf waren opgekomen en waarvan jij misschien verbaasd van staat?
hoop dat je me een beetje snapt hehe, jaja beetje vaag vertaald maar goed
Mjah, geen vragen blijkbaar. Ik snap het ook niet. Via m'n site krijg ik iedere week zo'n 10 vragen over 2012 alleen al, en nu men de kans krijgt grijpt niemand ze. Zonde...quote:Op vrijdag 26 maart 2004 16:36 schreef MUUS het volgende:
Hmz, en normaal raakt men niet uitgesproken hierover..
Domme vragen zijn er niet, maar dat zijn inderdaad niet de soort vragen waar ik mee aan wil komen. 't Mag wel wat verder gaan, als je begrijpt wat ik bedoel.quote:Op vrijdag 26 maart 2004 17:29 schreef sweetgirly het volgende:
Uhm, ik heb misschien wel een vraagje.
Hoe hij het verband ziet en/of hij een verband ziet tussen astrologie en 2012. En/of hoe ziet hij, denkt of weet hij misschien hoe de Maya's tegen astrologie aankijken, deden ze er in die tijd wat mee, geloofden ze erin etc. En waarom 2012 dan en niet een andere datum?
ben niet zo bekend met die man en zijn werk, dus misschien stel ik wel erg domme vragen nu..sorry
Mjah, je zal me wel flauw vinden als ik www.seriewoordenaar.nl zeg, zeker?quote:Op vrijdag 26 maart 2004 21:33 schreef Dian-Wei het volgende:
Ik weet hier weinig over, maar het lijkt me wel erg interessant.
Heb wat rondgekeken op internet maar kom veelal bij buitenlandse sites terrecht waardoor het net even ietsjes moeilijker te volgen is.
Misschien heb je een URL van een nederlandse site die het me duidelijk kan uitleggen?
Totaal niet, ik had de link die onder je post staat namelijk nog niet opgemerktquote:Op vrijdag 26 maart 2004 21:38 schreef seriewoordenaar het volgende:
[..]
Mjah, je zal me wel flauw vinden als ik www.seriewoordenaar.nl zeg, zeker?
21 december 2012 is een datum die is omgezet vanuit het Maya-kalendersysteem. Of een kalendersysteem nu wel of niet opgaat voor een bepaalde bevolking is niet relevant. Stel dat een komeet de aarde verwoest, dan is dat zowel voor diegene met een Gregoriaans, als diegene met een Juliaans, als diegene zónder tijdsbesef hetzelfde. De maatindeling bepaalt niet de gebeurtenis.quote:Op vrijdag 26 maart 2004 21:47 schreef Famas het volgende:
in 2012 zouden toch de polen omdraaien oid?...nieuwe tijdse kinderen oid(ooit in een TRU topic gelezen)
@seriewoorderaar:
in je reply op sweetgirly zeg je dat de Maya kalender eindigd (lange telling-kalender geef je aan)..maar wat hebben wij (Westerse wereld) daar aan? Wij houden toch de Gregoriaanse Kalender (??) aan?
Mjah... ik kan je wel mijn persoonlijke mening toedichten, maar dat dekt verre van de lading. Eigenlijk weet niemand het. Net zoals niemand zeker weet wat er na de dood is. Het blijft geloof en geen feit. De een kan het funderen, de ander niet. Pas rond 21 december 2012 zullen we het weten.quote:Je zegt ook dat de Inca's geloofden dat er in 2012 een 'dimentie shift' plaats zal vinden...wat moet ik mij hier eigenlijk bij voorstellen?
Het is al vaker op discovery e.d. geweest. Meestal wordt het slechts verteld als een weetje over de kalender van de maya's. Ik denk dat men heel gereserveerd is over deze vorm van geloof omdat men geen paniekreacties wil uitlokken. De eerste keer dat ik mijn schoonmoeder onderbouwd vertelde over 2012 trok ze wit weg en klepperden haar hart als nooit tevoren. Ik kan me er dus wel wat bij voorstellen.quote:Als het écht zo belangrijk zou zijn, dan zal er misschien wel op TV iets over gezegd worden (nieuws / discovery channel)....of ben ik gewoon nuchter?
0.0.0.0.0 is hetzelfde als 3114 voor christus. Ongeveer het tijdperk waarvan men denkt dat de eerste Egyptische dynastie kwam.quote:Op vrijdag 26 maart 2004 21:56 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Ik las op je site dat de einddatum van de langetijd kalender van de Maya's valt op 13.0.0.0.0 = 21 december 2012.
Maar wanneer was 0.0.0.0.0 dan? En zijn daar gegevens over bekend of er toen iets 'groots' gebeurde? Is het niet waarschijnlijk dat na 13.0.0.0.0 de kalender weer gewoon opnieuw begint?
De Maya-kalenders en de I-Ching hebben enkele principes die hetzelfde zijn. Ongeveer zoals ons binair systeem... Ik ben niet zo thuis in de I-Ching. Jij?quote:Op vrijdag 26 maart 2004 23:31 schreef HeartCore het volgende:
Wat ik erg graag zou willen weten is, of hij 'Invisable landscapes' van Terence en Dennis McKenna heeft gelezen die in dit boek op exact dezelfde datum uitkwamen door een formule toe te passen op de Chinese I-Ching. En zo ja, wat voor gedachten heeft hij daarover?
Die planeet heeft zeker geen link met Niburu. Op mijn site krijg je een uitleg waarom het Niburu niet kan zijn.quote:Op zaterdag 27 maart 2004 10:11 schreef jojoja het volgende:
is inj de maya astrologie ook iets bekent over die nieuwe planeet die laatst ondekt is en heeft deze planeet een link met niburu en heeft deze te maken met de eventuele draaing van de aarde en met het eind van de kalender ivm de omlooptijd.
Ik denk dat hij het als een becalculeerde mogelijkheid ziet. Goeie vraag.quote:Op zaterdag 27 maart 2004 12:13 schreef Dian-Wei het volgende:
Wat denkt John Major Jenkins zelf dat er in 2012 gaat gebeuren, ziet hij het als een "mogelijkheid" of is hij erg zeker van zijn zaak ?
Ik denk dat we nog planeten zullen ontdekken tussen nu en 2012. Er zijn waarschijnlijk nog enkele ijsklompen in een baan rond de Zon. Maar of we Niburu zullen vinden, dat is wat anders. Het is mogelijk. En als we het vinden, dan zal er geen twijfel over bestaan dat het Niburu is, want de oude planeet is genoeg gedocumenteerd om niet met een ander verward te worden.quote:En of de onlangs ontdekte planeet iets met Niburu te maken heeft is ook wel interessant. Mocht dit niet zo zijn : denkt hij dat er dan nog een nieuwe andere planeet ontdekt zal worden tussen nu en 2012 ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |