abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 september 2004 @ 10:19:52 #176
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_21833869
quote:
Op woensdag 8 september 2004 20:46 schreef The_Lizard_Queen het volgende:

[..]

Nou, er was eens een vrouw. Ze baarde een kind ergens in de UK. Het kind werd Dan genoemd en ging later boeken schrijven. The End.

Zoiets?
Ja. Maar dan in de U.S. of A.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_21835195
Ik las toch echt ergens dat hij in Exeter geboren is. En volgens Google ligt dat in Groot Brittannie.

...
  donderdag 9 september 2004 @ 11:46:28 #178
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_21835395
quote:
Dan is a graduate of Amherst College and Phillips Exeter Academy
Als die twee in de VS liggen lijkt mij het evident dat Dan een Amerikaan is.
Please Move The Deer Crossing Sign
  donderdag 9 september 2004 @ 11:54:27 #179
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_21835571
"His work takes place near Exeter, in southern New Hampshire, where Brown lives with his wife Blythe in a waterfront home. Brown, 38, was born in Exeter, the son of a maths teacher and a musician. He graduated from the local high school, where his father taught maths, and Amherst College. "
http://books.guardian.co.(...)6000,1277339,00.html

Moeilijk he, ff opzoeken...
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_21840356
Ik heb gisteren het boek uitgelezen (in totaal een week over gedaan) en ik moet zeggen dat het echt een van de meest bevredigende eindes heeft die ik ooit gelezen heb! Zou Dan trouwens zijn held Langdon nog een keer in een ander boek terug laten keren denken jullie of heeft hij het helemaal gehad met hem na twee boeken?

Ik heb ook zelf een grapje van de schrijver ontdekt, dat al vast wel op alle sites over dit boek op internet verspreid staat. Op een gegeven moment heeft Langdon contact met zijn uitgever en de naam van die uitgever is Jonas Faukman. Een kleine blik in het voorwoord leert ons dat Dan Browns uitgever Jason Kaufman heet. Een leuk anachram dus. Er MOETEN haast wel meer van dit soort grapjes in het boek zitten. Weten jullie er nog een paar?

Verder zag ik een tijd geleden in de boekhandel een boek liggen dat The Da Vinci Code uncoded heet. Weet iemand of dit boek leuk is en wat er allemaal in staat? (kan me er wat bij voorstellen, maar toch, ben benieuwd.
Paan!
  donderdag 9 september 2004 @ 15:49:18 #181
24054 search64
Avec le grande
pi_21840384
Kerkpropaganda gewijd aan het bewijzen dat alles in het boek onzin is.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  donderdag 9 september 2004 @ 15:57:08 #182
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_21840550
quote:
Op donderdag 9 september 2004 10:14 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Een boek van James Joyce, er beroemd voor dat het vrijwel onleesbaar is.
Mooie stijl trouwens, staat ook online -> http://www.robotwisdom.com/jaj/ulysses/telemachus.html
Mwach, Joyce heeft onleesbaardere werken geschreven hoor
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  donderdag 9 september 2004 @ 17:48:17 #183
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_21842535
quote:
Op woensdag 8 september 2004 00:35 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ho ho, die verantwoordelijkheid wil ik niet

(JC heeft iets tegen TDVC, Mark)

V.
Daarom ben ik maar begonnen met Angels & Demons
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_21843783
Heb het boek drie weken geleden twee keer (in het Engels) gelezen, maar het volgende ben ik alweer kwijt.

Kan iemand misschien - desnoods in spoilertags - de betekenis van het pentagram en phi opsommen zoals Dan Brown deze uitlegt?

TDVC vond ik trouwens tig-keer beter dan Bernini Mysterie. Alsof dat boek een opstapje was voor zijn Da Vinci Code. Ben nu bezig met Digital Fortress, maar ook die vind ik weer matig vergeleken met TDVC. In zomer 2005 komt zijn nieuwe boek uit heb ik gelezen.
  donderdag 9 september 2004 @ 20:25:43 #185
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_21845647
quote:
Op donderdag 9 september 2004 11:37 schreef The_Lizard_Queen het volgende:
Ik las toch echt ergens dat hij in Exeter geboren is. En volgens Google ligt dat in Groot Brittannie.

[afbeelding]
Och, er zijn er meer.

Exeter, New Hampshire, waar Dan geboren is.

Of

Exeter, Rhode Island

Of

Exeter, Maine

Of

Exeter, Illinois

Bijvoorbeeld.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 9 september 2004 @ 21:05:49 #186
19284 B
van benbenieuwd
pi_21846514
quote:
Op donderdag 9 september 2004 15:47 schreef Werner_Koekoeksklok het volgende:
Ik heb ook zelf een grapje van de schrijver ontdekt, dat al vast wel op alle sites over dit boek op internet verspreid staat. Op een gegeven moment heeft Langdon contact met zijn uitgever en de naam van die uitgever is Jonas Faukman. Een kleine blik in het voorwoord leert ons dat Dan Browns uitgever Jason Kaufman heet. Een leuk anachram dus. Er MOETEN haast wel meer van dit soort grapjes in het boek zitten. Weten jullie er nog een paar?
In Het Bernini Mysterie staat in het dank woord :

" Naar een van de meest ingenieuze en talentvolle kunstenaars die er bestaan, John LANGDON , die op briljante wijze aan mijn onmogelijke verzoeken heeft voldaaan en de ambigrammen voor dit boek heeft gemaakt"

pi_21859411
Koel! ........... Meer, meer!!!
Paan!
  vrijdag 10 september 2004 @ 14:14:23 #188
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_21859472
quote:
Op donderdag 9 september 2004 20:25 schreef Verbal het volgende:

Och, er zijn er meer.
Niemand heeft de kolonisten ooit beticht van originaliteit
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_21859534
Ach ja, waren toch gewoon trotse Engelsen?
Paan!
pi_21901058
Ik lees het boek nu en ren steeds weer naar de pc om info te zoeken op internet!
Word er gek van....
  maandag 13 september 2004 @ 20:02:53 #191
19284 B
van benbenieuwd
pi_21930415
quote:
Op zondag 12 september 2004 13:59 schreef Mes het volgende:
Ik lees het boek nu en ren steeds weer naar de pc om info te zoeken op internet!
Word er gek van....
hahahahaha ja dat had ik ook een beetje
pi_21942076
Zou het niet handiger zijn het boek voor de PC te lezen...?
pi_21968365
Ik vind dat je die dingen pas moet opzoeken als je het boek UIT hebt. Anders bederf je toch al het leesplezier?
Paan!
pi_21969210
Tsja... Sommige mensen kunnen dat niet

Ik ben er gisteren ook maar in begonnen. Wel de engelse versie, want die was goedkoper (ik blijf toch een Nederlander ). Nauwelijks tijd gehad, dus ik ben pas bij het zevende hoofdstuk, maar vanavond heb ik 6 uur niets te doen, dus moet ik toch wel een stukje verder kunnen komen. Lekker geschreven, maar van de vermeende intellectuele krachtpatserij heb ik nog niet veel gezien.
pi_21969447
Is ook intellectuele krachtpatserij op Tokkie-niveau zeg maar...
Paan!
  vrijdag 17 september 2004 @ 09:18:39 #196
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_22011317
pi_22022659
quote:
Op woensdag 15 september 2004 14:56 schreef Werner_Koekoeksklok het volgende:
Is ook intellectuele krachtpatserij op Tokkie-niveau zeg maar...
Mwa, dat valt ook wel weer mee. Ik heb nu enkele honderden bladzijden gelezen en ik kan me wel indenken dat dit boek op de gemiddelde boeken top 10-lezer als behoorlijk intellectueel overkomt. Het is Eco voor mensen die Eco niet aankunnen.

Even tussen twee haakjes trouwens... Ik verwacht niet dat ik nog langer dan een dag of twee, misschien drie over dit boek doe en ben aan het overwegen hierna Cryptonomicon te lezen. Is dat wat..?
  vrijdag 17 september 2004 @ 19:12:17 #198
3604 MightyV
Just Breathe
pi_22023155
Cryptonomicon is zeker de moeite waar. Check dit topic.
pi_22023453
quote:
Op donderdag 9 september 2004 15:47 schreef Werner_Koekoeksklok het volgende:
Ik heb gisteren het boek uitgelezen (in totaal een week over gedaan) en ik moet zeggen dat het echt een van de meest bevredigende eindes heeft die ik ooit gelezen heb! Zou Dan trouwens zijn held Langdon nog een keer in een ander boek terug laten keren denken jullie of heeft hij het helemaal gehad met hem na twee boeken?

Verder zag ik een tijd geleden in de boekhandel een boek liggen dat The Da Vinci Code uncoded heet. Weet iemand of dit boek leuk is en wat er allemaal in staat? (kan me er wat bij voorstellen, maar toch, ben benieuwd.
Dit zijn rucs die vaker door schrijver gebruikt worden. Ik denk omdat ze wat moeite hebben om zomaar wat naampjes te bedenken. Probeer maar eens 5 personages te bedenken met verschillende namen en geen namen uit jouw persoonlijke omgeving te gebruiken. Een andere schrijver die dit doet: Appie Baantjer, Commisaris Buitendam kend hij in zijn werkzame leven als Commisaris Binnendijk, Prins was Koning enzovoort.
pi_22044189
Zometeen is er iets op ned 1 over dit boek:
"Knevel op zaterdag ontrafelt de mysteries rond de Da Vincicode. Een onderzoek naar de bronnen van deze bestseller."
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')