Ja. Maar dan in de U.S. of A.quote:Op woensdag 8 september 2004 20:46 schreef The_Lizard_Queen het volgende:
[..]
Nou, er was eens een vrouw. Ze baarde een kind ergens in de UK. Het kind werd Dan genoemd en ging later boeken schrijven. The End.
Zoiets?
Als die twee in de VS liggen lijkt mij het evident dat Dan een Amerikaan is.quote:Dan is a graduate of Amherst College and Phillips Exeter Academy
Mwach, Joyce heeft onleesbaardere werken geschreven hoorquote:Op donderdag 9 september 2004 10:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Een boek van James Joyce, er beroemd voor dat het vrijwel onleesbaar is.
Mooie stijl trouwens, staat ook online -> http://www.robotwisdom.com/jaj/ulysses/telemachus.html
Daarom ben ik maar begonnen met Angels & Demonsquote:Op woensdag 8 september 2004 00:35 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ho ho, die verantwoordelijkheid wil ik niet
(JC heeft iets tegen TDVC, Mark)
V.
Och, er zijn er meer.quote:Op donderdag 9 september 2004 11:37 schreef The_Lizard_Queen het volgende:
Ik las toch echt ergens dat hij in Exeter geboren is. En volgens Google ligt dat in Groot Brittannie.
[afbeelding]
In Het Bernini Mysterie staat in het dank woord :quote:Op donderdag 9 september 2004 15:47 schreef Werner_Koekoeksklok het volgende:
Ik heb ook zelf een grapje van de schrijver ontdekt, dat al vast wel op alle sites over dit boek op internet verspreid staat. Op een gegeven moment heeft Langdon contact met zijn uitgever en de naam van die uitgever is Jonas Faukman. Een kleine blik in het voorwoord leert ons dat Dan Browns uitgever Jason Kaufman heet. Een leuk anachram dus. Er MOETEN haast wel meer van dit soort grapjes in het boek zitten. Weten jullie er nog een paar?
Niemand heeft de kolonisten ooit beticht van originaliteitquote:Op donderdag 9 september 2004 20:25 schreef Verbal het volgende:
Och, er zijn er meer.
hahahahaha ja dat had ik ook een beetjequote:Op zondag 12 september 2004 13:59 schreef Mes het volgende:
Ik lees het boek nu en ren steeds weer naar de pc om info te zoeken op internet!
Word er gek van....
Mwa, dat valt ook wel weer mee. Ik heb nu enkele honderden bladzijden gelezen en ik kan me wel indenken dat dit boek op de gemiddelde boeken top 10-lezer als behoorlijk intellectueel overkomt. Het is Eco voor mensen die Eco niet aankunnen.quote:Op woensdag 15 september 2004 14:56 schreef Werner_Koekoeksklok het volgende:
Is ook intellectuele krachtpatserij op Tokkie-niveau zeg maar...
Dit zijn rucs die vaker door schrijver gebruikt worden. Ik denk omdat ze wat moeite hebben om zomaar wat naampjes te bedenken. Probeer maar eens 5 personages te bedenken met verschillende namen en geen namen uit jouw persoonlijke omgeving te gebruiken. Een andere schrijver die dit doet: Appie Baantjer, Commisaris Buitendam kend hij in zijn werkzame leven als Commisaris Binnendijk, Prins was Koning enzovoort.quote:Op donderdag 9 september 2004 15:47 schreef Werner_Koekoeksklok het volgende:
Ik heb gisteren het boek uitgelezen (in totaal een week over gedaan) en ik moet zeggen dat het echt een van de meest bevredigende eindes heeft die ik ooit gelezen heb! Zou Dan trouwens zijn held Langdon nog een keer in een ander boek terug laten keren denken jullie of heeft hij het helemaal gehad met hem na twee boeken?
Ik heb ook zelf een grapje van de schrijver ontdekt, dat al vast wel op alle sites over dit boek op internet verspreid staat. Op een gegeven moment heeft Langdon contact met zijn uitgever en de naam van die uitgever is Jonas Faukman. Een kleine blik in het voorwoord leert ons dat Dan Browns uitgever Jason Kaufman heet. Een leuk anachram dus. Er MOETEN haast wel meer van dit soort grapjes in het boek zitten. Weten jullie er nog een paar?
Verder zag ik een tijd geleden in de boekhandel een boek liggen dat The Da Vinci Code uncoded heet. Weet iemand of dit boek leuk is en wat er allemaal in staat? (kan me er wat bij voorstellen, maar toch, ben benieuwd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |