Ben je wel in Queenstown en Taupo geweest dat je dit zo aanraadt? Ik zou dus echt wel gaan bungyjumpen in Queenstown ipv Taupo, ze hebben daar prachtige sprongen waar Taupo niet tegen op kan. Ik heb er zelf vier gedaan en het was echt super!quote:Op woensdag 29 maart 2006 22:42 schreef Jaguarized het volgende:
Ga in Queenstown alsjeblieft niet al die extreme dingen als bungyjumpen en skydiven doen. Dat kan je veel beter op het noordereiland in Taupo doen. Veel goedkoper. Ik heb hier een lijst met prijzen in de verschillende plaatsen en Taupo is een stuk goedkoper.
Bungy absoluut!! Helemaal mee eens, vooral van de gondelbaan schijnt erg leuk te zijn (ik had er geen geld meer voor) maar Skydive is in Taupo echt 'super' goedkoop!quote:Op donderdag 30 maart 2006 09:15 schreef BushRanger het volgende:
[..]
Ben je wel in Queenstown en Taupo geweest dat je dit zo aanraadt? Ik zou dus echt wel gaan bungyjumpen in Queenstown ipv Taupo, ze hebben daar prachtige sprongen waar Taupo niet tegen op kan. Ik heb er zelf vier gedaan en het was echt super!
Nee ik heb het niet zelf gedaan maar ik heb wel met een hele zooi backpackers gesproken die wel in beide plaatsen zijn geweest. 199 dollar voor een bungyjump vind ik persoonlijk nogal prijzig. Ja ok je springt dan wel 134 meter maar daar betaal je dan ook voor.quote:Op donderdag 30 maart 2006 09:15 schreef BushRanger het volgende:
[..]
Ben je wel in Queenstown en Taupo geweest dat je dit zo aanraadt? Ik zou dus echt wel gaan bungyjumpen in Queenstown ipv Taupo, ze hebben daar prachtige sprongen waar Taupo niet tegen op kan. Ik heb er zelf vier gedaan en het was echt super!
Ik denk dat je de Nevis bedoeld, die is 134 meter (een na hoogste in de wereld), die is goed ja! Voordat het elastiek dan een keer strak staat, dat lijkt echt heel lang te duren.quote:Op donderdag 30 maart 2006 09:20 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Bungy absoluut!! Helemaal mee eens, vooral van de gondelbaan schijnt erg leuk te zijn (ik had er geen geld meer voor) maar Skydive is in Taupo echt 'super' goedkoop!
Je kan bij AJ Hackett ook een pakket kopen van drie sprongen met video-opnames en alles erbij, dan valt het best mee. Ik denk dat als je in Taupo springt en dan door gaat naar Queenstown, dat je nog wel eens spijt kan krijgen...quote:Op donderdag 30 maart 2006 09:23 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Nee ik heb het niet zelf gedaan maar ik heb wel met een hele zooi backpackers gesproken die wel in beide plaatsen zijn geweest. 199 dollar voor een bungyjump vind ik persoonlijk nogal prijzig. Ja ok je springt dan wel 134 meter maar daar betaal je dan ook voor.![]()
Van dat pakket weet ik niet. Ik spring zelf volgende week vrijdag van de Harbour Bridge.quote:Op donderdag 30 maart 2006 09:25 schreef BushRanger het volgende:
[..]
Je kan bij AJ Hackett ook een pakket kopen van drie sprongen met video-opnames en alles erbij, dan valt het best mee. Ik denk dat als je in Taupo springt en dan door gaat naar Queenstown, dat je nog wel eens spijt kan krijgen...
Natuurlijkquote:Op donderdag 30 maart 2006 09:23 schreef BushRanger het volgende:
[..]
Ik denk dat je de Nevis bedoeld, die is 134 meter (een na hoogste in de wereld), die is goed ja! Voordat het elastiek dan een keer strak staat, dat lijkt echt heel lang te duren.
Als geld trouwens de drijfveer is, dan kan je beter een keer op de kermis van een kraan springen. Als je in het land van de extreme sporten bent, dan moet je wel voor kwalitiet gaan en de Nevis of de Kawarau Bridge springen natuurlijk!
Je zit nu in Sydney ??quote:Op donderdag 30 maart 2006 09:27 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Van dat pakket weet ik niet. Ik spring zelf volgende week vrijdag van de Harbour Bridge.
Heb je de Great Lakes Skydive gedaan? 12000ft en 150 dollar?quote:Op donderdag 30 maart 2006 09:20 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Bungy absoluut!! Helemaal mee eens, vooral van de gondelbaan schijnt erg leuk te zijn (ik had er geen geld meer voor) maar Skydive is in Taupo echt 'super' goedkoop!
Nee Auckland. Hier hebben we ook een Harbour Bridge.quote:Op donderdag 30 maart 2006 09:28 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Je zit nu in Sydney ??
Ik kom weer terug in Sydney aanstaande dinsdag, het is een beetje warm daar ??
Oquote:Op donderdag 30 maart 2006 09:29 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Nee Auckland. Hier hebben we ook een Harbour Bridge.Ik zit over iets meer dan 2 weken in Sydney.
Tja, dat wordt werken dan eh! Ik werk nog een weekje of zes en dan zit het er voor mij gelukkig weer op hier!quote:Op donderdag 30 maart 2006 09:27 schreef appelsientje het volgende:
[..]
NatuurlijkMaar goed het geld raakt na 5 en halve maand reizen toch echt wel een keer op
![]()
Voor hoelang?quote:Op donderdag 30 maart 2006 09:30 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Odaar kom ik maandag aan
Ik ga weer
Kijk gewoon even hoe de programma;s van Djoser, Baobab, Shoestring en al die andere organisaties er uit zien. Bepaal voor jezelf wat je leuk vindt en ga aan de hand daar van plannen.quote:Op donderdag 30 maart 2006 09:48 schreef Levitation het volgende:
Dank je wel Jaguarized voor je uitgebreide reactie. Ik ga zeker je tips in gedachte houden.
Ik vind 't best lastig om alles in 23 dagen te plannen, er is zoveel te zien. Maar meer dan 4 weken weg van mijn werk zal toch echt niet lukken. Heb er wel echt zin in, het plannen is ook al super leuk. Heb 't een paar jaar geleden ook gedaan voor een rondreis in de VS, westkust. Achteraf had ik dat programma nogal vol gestopt, maar het was wel super gaaf.
Netstroom is 240V (gaat prima met NL apparatuur),quote:Op vrijdag 31 maart 2006 00:09 schreef kepler het volgende:
wat voor netstroom hebben ze daar in Nieuw Zeeland??
Moet ik adapters kopen?
Ik heb het idee dat de meeste stopcontacten hier erg brak zijn, ze kunnen geen zware adapters/stekkers dragen, want door het gewicht unplugt het hele geval zich zelf van de wandcontactdoos. Anyway, als je een converter koopt, zorg dan dat het een kleine is, die blijven m.i. beter zitten.quote:
Het is hier allemaal net even wat anders.quote:
Ik begin net te wennen aan 110 en een rare stekker.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 07:07 schreef Infinity123 het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat de meeste stopcontacten hier erg brak zijn, ze kunnen geen zware adapters/stekkers dragen, want door het gewicht unplugt het hele geval zich zelf van de wandcontactdoos. Anyway, als je een converter koopt, zorg dan dat het een kleine is, die blijven m.i. beter zitten.
Wat wel handig is, is dat bijna alle wandcontactdozen hier een schakelaar hebben waarmee je de stroom eraf kan halen zonder de stekker eruit te hoeven trekken.
dan koop ik dat ding daar wel, het is alleen voor mn laptop en eventuele telefoonquote:Op vrijdag 31 maart 2006 03:19 schreef Jaguarized het volgende:
Zo'n converter kan je in Nederland bij de ANWB halen voor 11 euro. Als je van plan bent om meerdere apparaten tegelijk aan te sluiten dan doe je er goed aan om zo'n stekkerdoos mee te nemen uit Nederland. Dan hoef je namelijk maar een converter te hebben. Overigens kosten die dingen hier bij The Warehouse (een soort budgetwinkel) 12 dollar = 6 euro en bij het winkeltje hier tegenover 7 dollar = 3,5 euro.
daar gaan batterijen inquote:Op vrijdag 31 maart 2006 09:49 schreef Jaguarized het volgende:
Geen fototoestel?Maar het is goedkoop om zo'n ding hier te kopen idd.
Weet ik, geef ik zelf ook altijd als tip!quote:Op donderdag 30 maart 2006 23:07 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Kijk gewoon even hoe de programma;s van Djoser, Baobab, Shoestring en al die andere organisaties er uit zien. Bepaal voor jezelf wat je leuk vindt en ga aan de hand daar van plannen.
Ik zou zelf vooral Dunedin (en de Otago Peninsula) niet overslaan.
Ik heb foto's van Noorwegen gezien die er exact hetzelfde uitzagen als de Milford Sound en zou je vooral willen aanraden om te gaan wandelen. Op een gletsjer, op een track etc.Je kunt daar zo geweldig wandelen!
ik kan waarschijnlijk wel gelijk in mijn kamer en hoeveel ik betaal weet ik nog niet precies, maar zal niet veel zijn heb ik begrepen. Probleem is wel dat het 1.5 uur reizen is met het OV naar mijn bedrijf... De kamer is echter wel helemaal ingericht met TV, bestek, koelkast, fornuis, etc. Dit in combinatie met een lage prijs zorgt er misschien wel voor dat 1.5 uur reizen wel te over zien is. Misschien koop ik dan wel een auto na een maandje ofzoquote:Op vrijdag 31 maart 2006 09:59 schreef Jaguarized het volgende:
Hmm ok.Kan je overigens meteen in je kamer? En wat betaal je daarvoor?
aha ik vertrek 28 juni naar Auckland, misschien heb je de 13e tijd om ff te meeten?quote:Op vrijdag 31 maart 2006 15:09 schreef Jaguarized het volgende:
Ik zit hier tot 23 juni. Dan ga ik 3 weken rondtrekken op het zuidereiland. Op 13 juli vlieg ik vanuit Christchurch weer naar Auckland om dezelfde avond door te vliegen naar Seoul. Ik zal eens kijken of ik wat kan vinden.
Meestal zijn de wereldstekker in het buitenland precies omgekeerd, dus een ingang voor een NZ stekker en een uitgang voor ergens anders. Jij zoekt een wereldstekker met ingang NL en uitgang voor ergens anders. Zou je de moeilijkheden maar besparen en gewoon in Nederland bij de ANWB halen, die met de roterende bovenkant. Die gebruik ik al een paar jaar in verschillende landen, naar tevredenheid.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 09:36 schreef kepler het volgende:
[..]
dan koop ik dat ding daar wel, het is alleen voor mn laptop en eventuele telefoon
Ik reis hier zelf met Magic., ben er erg tevreden over!!quote:Op donderdag 30 maart 2006 12:43 schreef Cat-Active het volgende:
magicbus ziet er goed uit. lijkt wat volwassener publiek te trekken dan kiwi experience en das wel prettig aangezien ik tegen die tijd 27 ben. de meest uitgebreidde ticket covered iest minder dan experience, maar is wel iets van derde goedkoper.
2 uurquote:Op vrijdag 31 maart 2006 15:29 schreef Jaguarized het volgende:
Ik zit de 13e op het vliegveld.Ben dan nog twee uur in Auckland.
Je had een kamer gevonden in Glenfield en gaat werken in Waitakere? Als je namelijk in Waitakere gaat werken, dan is North Shore volgens mij wel zo'n beetje de laatste plaats waar je wil zitten. Dan kan je beter in West Auckland zitten, denk dan aan Henderson, Swanson. Maar het ligt er ook aan waar aan de North Shore natuurlijk.
goed puntjequote:Op vrijdag 31 maart 2006 18:38 schreef BushRanger het volgende:
[..]
Meestal zijn de wereldstekker in het buitenland precies omgekeerd, dus een ingang voor een NZ stekker en een uitgang voor ergens anders. Jij zoekt een wereldstekker met ingang NL en uitgang voor ergens anders. Zou je de moeilijkheden maar besparen en gewoon in Nederland bij de ANWB halen, die met de roterende bovenkant. Die gebruik ik al een paar jaar in verschillende landen, naar tevredenheid.
Als je hier een wereldstekker kan kopen dan kan je Nederlandse stekken daar prima in. Het is 1 blokje met diverse ingangen. Het is niet een bolletje zoals we in NL kennen.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 18:38 schreef BushRanger het volgende:
[..]
Meestal zijn de wereldstekker in het buitenland precies omgekeerd, dus een ingang voor een NZ stekker en een uitgang voor ergens anders. Jij zoekt een wereldstekker met ingang NL en uitgang voor ergens anders. Zou je de moeilijkheden maar besparen en gewoon in Nederland bij de ANWB halen, die met de roterende bovenkant. Die gebruik ik al een paar jaar in verschillende landen, naar tevredenheid.
was vandaag in de stad dus ben even langs de Carl Denig en ANWB gelopen. lekker weertje eyquote:Op vrijdag 31 maart 2006 18:38 schreef BushRanger het volgende:
[..]
Ja, ik zie je punt, dat van de stopcontacten is helaas maar al te vaak waar. Maar als je hem in de bovenste duwt heeft niemand er last van.quote:Op zaterdag 1 april 2006 16:28 schreef Cat-Active het volgende:
[..]
was vandaag in de stad dus ben even langs de Carl Denig en ANWB gelopen. lekker weertje eyBij Carl Denig hadden ze voor 3.95 klein stekkertje, 2pootjes die kunnen draaien (kan je dan in usa en OZ gebruiken ofzo), derde pootje zat er niet aan, neem aan dat dat de groundwire is. lekker klein, zit je niemand in de weg.
Bij ANWB hadden ze zo'n groot ding met idd meerdere stekkers, rond 10euro ongeveer. Prima ding. Maar hostel-kamers hebben vaak erg weinig stopcontacten. Denk dat als je je de woede van je mede backpackers niet op de hals wilt halen dat een kleine stekker alla Carl Denig handiger is dan ANWB versie. plus hij is lichter en kleiner, dus makkelijker mee te nemen.
Zal je even op weg helpen dan...quote:Op zaterdag 1 april 2006 16:45 schreef Jaguarized het volgende:
Ik ben bezig om een leuke OP te genereren.
Ik bedoelde eigenlijk om je op weg te helpen naar het einde van de reeks. Maar misschien kun je er info over het klimaat geven. De belangrijkste attracties in NZ en die kun je dan opsplitsen in steden, natuur/NP's, (extreme) sport. Aangezien dit waarschijnlijk de belangrijkste redenen zijn om naar NZ te gaan. Pff, je kan een heel topic vol schrijven over NZ hequote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |