abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 19 maart 2004 @ 16:45:56 #1
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_17827974
Toen mijn nichtje werd geboren werden mensen die iets voor haar wilden kopen verzocht om boeken voor haar te kopen. Het eerste boek dat ik voor haar kocht was Olivia van Ian Falconer. Olivia is een klein meisjesvarkentje dat heel goed is is heel veel dingen. Het is zo'n ontzettend leuk boek, ik was gelijk helemaal fan Mijn nichtje vindt het blijkbaar ook een erg leuk boek want laatst kreeg ik te horen dat ik "Livia voo-lezuh" moest

Ondertussen zijn er meerdere boeken met Olivia-verhaaltjes en reken maar dat mijn toekomstige kinderen ze allemaal krijgen



Welke boeken lezen jouw kinderen, neefjes & nichtjes of kleinkinderen graag?
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 19 maart 2004 @ 16:49:14 #2
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_17828050
zoiets als:
nijntje....
bob de bouwer...
als ze wat ouder worden,
wipneus en pim,
pinkeltje
madelief
jip en janneke

owjah... jeugd sentiment de botjes!!!!!!!!!!!!!!!
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_17828096
Ik vond zelf Wipneus en Pim altijd heel erg leuk om te lezen. En ik had een heel mooi boek, volgens mij heette dat de Droomboot o.i.d. Het zal nu wel niet meer te krijgen zijn, maar het was heel mooi getekend en ik heb het wel duizend keer gelezen!!
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_17828105
Piet (6,5 maand) is momenteel weg van een kartonnen prentenboekje in de vorm van een tractor. het heet 'Broem broem wie rijdt mee?' en gaat over boer Piet, zijn tractor, en allerlei dieren op de boerderij. kan er zo gauw geen plaatje van vinden.
pi_17828129
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 16:49 schreef Ynske het volgende:
zoiets als:
owjah... jeugd sentiment de botjes!!!!!!!!!!!!!!!
Ja de botjes-boeken, heb ik ook versleten idd!!!
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  vrijdag 19 maart 2004 @ 16:53:55 #6
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_17828168
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 16:52 schreef beefcake het volgende:

[..]

Ja de botjes-boeken, heb ik ook versleten idd!!!
Die ken ik helemaal niet. Ik ben wel al begonnen met het verzamelen van alle delen van De Vijf voor de toekomstige MiniSpinnetjes. Die vond ikzelf helemaal geweldig
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
  vrijdag 19 maart 2004 @ 16:54:32 #7
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_17828179
Wat ik zelf superleuke boeken vond?
"Auw", "Nou moe" en "Hierzo!"
Briefgeheim (superspannend)
Abeltje en "de A van Abeltje"
Minoes
Wiplala
In het bos verborgen ( )
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_17828242
Max en de Maximonsters!! Die is ook leuk!
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  † In Memoriam † vrijdag 19 maart 2004 @ 16:58:12 #9
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_17828257
Puk van de Petteflet
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_17828287
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 16:58 schreef Skaai het volgende:
Puk van de Petteflet
Pluk (flauw)
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  † In Memoriam † vrijdag 19 maart 2004 @ 17:04:22 #11
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_17828417
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 16:59 schreef beefcake het volgende:

[..]

Pluk (flauw)
Pluk, Puk, Pulk, whatever
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_17828482
Voor damien heb ik een heel leuk boek, Wij gaan op berenjacht.
Dat wordt hier echt helemaal stukgelezen/voorgelezen.

ook Rupsje nooit genoeg doet het hier erg goed.

Ik heb ook het boek Van oma mag het wel! maar daar vind ik mijn kinders nog iets te klein voor, maar zeker leuk voor als de aandacht iets langer vast te houden is dan tien minuten.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 19 maart 2004 @ 17:25:57 #13
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_17828862
Jip en Janneke is hier een grote topper, zowel het grote boek als de cd's. Ik lees elke avond J&J voor en daarna moet de cd nog aan. En 's morgens is het eerste wat Christan doet de cd weer aanzetten

Verder Welterusten Kleine Beer

Boekjes van Nijntje en Muis

En ook hier heel populair: Rupsje Nooitgenoeg
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 19 maart 2004 @ 17:35:51 #14
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_17829051
Zojuist binnengekomen: de tip van Pluisje Graven maar Christan is razend enthousiast
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 19 maart 2004 @ 17:49:11 #15
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_17829319
Leuk Rewimo!

http://frontpage.fok.nl/review/1620
Het Kinderboekennieuws op de FP, met allemaal nieuwe boekjes voor peuters/kleuters (en 2 voor iets oudere kids) ter inspiratie
pi_17829949
"Een kleine mol die wil weten wie er op zijn kop gepoept heeft"
De kinderen van een vriendin zijn helemaal gek van dit boek.
Having a place to go... is a home
Having someone to love... is a family
pi_17830049
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 18:19 schreef Quinny het volgende:
"Een kleine mol die wil weten wie er op zijn kop gepoept heeft"
De kinderen van een vriendin zijn helemaal gek van dit boek.
Hah hier ook 2 kleine fans, echt een topper
Vind m zelf ook hartstikke leuk.

Heb voor hun verjaardag morgen ook boekjes gevraagd, hoop dat ze wat krijgen
Screw them.
We're going home.
pi_17830486
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 18:19 schreef Quinny het volgende:
"Een kleine mol die wil weten wie er op zijn kop gepoept heeft"
De kinderen van een vriendin zijn helemaal gek van dit boek.
jaaah ook een van mijn favo kadootjes om te geven.
  vrijdag 19 maart 2004 @ 19:19:49 #19
1762 YPPY
Yppiaans
pi_17831031
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 16:53 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

Die ken ik helemaal niet. Ik ben wel al begonnen met het verzamelen van alle delen van De Vijf voor de toekomstige MiniSpinnetjes. Die vond ikzelf helemaal geweldig
Zo hoort het! Enid Blyton is keigaaf!
Enid Blyton heeft trouwens ook voorleesboeken gelezen voor kleinere kinderen, ook erg leuk. En Noddie en Mini Muis zijn natuurlijk ook voor de kleintjes.
Toen ik klein was had ik een kartonnen boek met een zijkant van ringetjes dat ik letterlijk kapot gelezen hebt. Het ligt nog op zolder, maar wel in delen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  Jubileum moderator vrijdag 19 maart 2004 @ 20:14:57 #20
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_17831919
De favorieten van Eva:

Apenhaar zit altijd raar


Een prenten-, voel- en kijk-achter-de-flap boek. Harrie de harige aap is uitgenodigd op het partijtje van Olifant. Olifant organiseert een wedstrijd voor het die met de mooiste vacht. Harrie heeft helemaal geen zin in het feestje want hij heeft lang niet zo'n mooie huid als Slang en ook niet zoveel mooie vlekken als Giraf. Hij zal de wedstrijd toch niet winnen! Durft Harrie naar het feestje en sleept hij toch nog een mooie prijs in de wacht?

Voor de rest is ze dol op boekjes van de teletubbies en Nijntje
Boekjes zoals baby's eerste woordjesboek (een boek met foto's van huis- tuin- en keukenzaken) en boekjes met echte foto's van dieren vind ze ook fantastisch.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_17832248
hihi apenhaar zit altijd raar. geweldige titel in ieder geval lois.
  vrijdag 19 maart 2004 @ 20:50:20 #22
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_17832721
Katja heeft drie boekjes die elke avond voorgelezen moeten worden en die liggen ook bij haar in bed.
Dat zijn in willekeurig volgorde

"Uilskuikentjes" , over drie uiltjes die 's nachts wakker worden en ontdekken dat hun moeder weg is. De hele nacht zijn ze bang, maar 's ochtends komt hun moeder natuurlijk weer terug.

"Ik zal altijd van je houden", over een beer die 's ochtends vroeg mama's mooiste schaaltje per ongeluk kapot maakt en dan zich er eerst van gaat overtuigen dat Mama altijd van hem zal houden, ondanks alle stoutigheid die hij uithaalt, voordat hij durft te vertellen dat het schaaltje kapot is.

"Waar is mijn toddeltje!" Over een meisje die haar toddeltje kwijt is en steeds bozer en bozer wordt.

En dan heb ik nog een hele mand met boeken die ze ook leuk vindt, maar deze drie moeten echt mee naar bed.

[ Bericht 1% gewijzigd door livelink op 20-03-2004 11:46:53 ]
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_17832765
Pudding Tarzan!
pi_17832975


Vandaag deed ik op mijn werk een scanopdrachtje voor een klant uit dit boek, ik ben er helemaal weg van!!
Zolang er was is, is er leven.
pi_17834363
Deze is leuk voor de iets oudere kinderen. Ideaal voordat ze gaan slapen. Het zijn allemaal korte (à la Jip en Janneke) verhaaltjes over Eekhoorn en andere dieren. Ik heb hem zelf ook in de kast staan!
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_17836868
Als kind was ik helemaal weg van jip en janneke en nijntje. Dit waren dingen die al vroeg werden voorgelezen. En nu nog helemaal zonder kaft in de boekenkast bij mijn ouders staan.

Ook iets wat ik helemaal geweldig vond was het boek van blauwtje en geeltje. Een blauwe vlek die allerlei kleuren vriendjes had, maar zijn grootste vriendje was geeltje. En dan worden ze op een gegeven moment samen groen. Dat prentenboek kon ik niet vaak genoeg doorkijken en heb ik helemaal stuk gelezen.
Schrijver Leo lonnie isbn 9020202642
  † In Memoriam † zaterdag 20 maart 2004 @ 00:06:59 #27
37843 lady-wrb
kortaf
pi_17837005
ik ben op het ogenblik aan het voorlezen uit willem en dikke teun. gaat over een jongetje van 5 die allerlei dagelijkse dingen meemaakt. luca is er weg van want het is vreselijk herkenbaar voor hem.
  zaterdag 20 maart 2004 @ 03:18:41 #28
46794 Berkery
Fat bastard
pi_17838914
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 16:45 schreef Spindizzy het volgende:
Welke boeken lezen jouw kinderen, neefjes & nichtjes of kleinkinderen graag?
Daar kan ik nog niet zoveel over zeggen, ik was vroeger wel helemaal leip van Roald Dahl, ik denk dat mijn aanstaande koter daar wel wat van meekrijgt. Papa is een beetje anti M.G. Schmidt
Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
  † In Memoriam † zaterdag 20 maart 2004 @ 12:43:02 #29
37843 lady-wrb
kortaf
pi_17842653
ik ben dus helemaal anti-jip-en-janneke maar luca vind het ookhelemaal te gek
pi_17842810
Kikker
  zaterdag 20 maart 2004 @ 15:34:55 #31
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_17845883
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 16:57 schreef beefcake het volgende:
Max en de Maximonsters!! Die is ook leuk!
Waar denk je dat mijn nick vandaan komt. Ik ben van kleins af aan helemaal gek geweest van dat boek en dat is nooit meer overgegaan.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_17848272
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 15:34 schreef m@x het volgende:

[..]

Waar denk je dat mijn nick vandaan komt. Ik ben van kleins af aan helemaal gek geweest van dat boek en dat is nooit meer overgegaan.
Ik zie het aan je signature! Ik heb hem zelf helaas niet, maar wel tienduizend keer geleend bij de bieb !
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  zaterdag 20 maart 2004 @ 17:35:22 #33
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_17848519
Dat heb ik dus ook. Ik leende hem altijd bij de bieb toen ik klein was. Ik heb uiteindelijk van mijn zusje voor mijn 25ste verjaardag het boek gekregen. Er is ook een hele poppenserie van gemaakt die manlief voor me verzameld heeft. Die hebben nu een mooi plekje in de huiskamer.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_17848789
Momenteel ben ik erg fan van de boeken van Jane Simmons over Bommes
Mama van 2 lieve meiden :)
  zondag 21 maart 2004 @ 00:39:36 #35
16245 CarOnline
met lange O
pi_17859330
Jaa vandaag 2 boekjes gekregen (ik niet, de jarigen) van Liselotje. Leest ook lekker voor zo op rijm, vind de schrijver/ster zowiezo al erg leuk, heb er meer van. Maar Liselotje is een prinsesje en dat is natuurlijk fantastisch om uit voor gelezen worden als je 5 bent.
Screw them.
We're going home.
pi_17878588
Mijn leukste kinderboek is Rupsje Nooitgenoeg, ik weet nog dat ik elke avond voor ik ging slapen in dat boek wilde "lezen"
Verder de boekjes van Nijntje, Pinkeltje, Jip en Janneke, Madelief, Pluk van de Petteflet.

De Botjes zijn dat die boekjes met Nies en Dop en Pim en de vis enzo? Die waren ook erg leuk jeugdsentiment
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  maandag 22 maart 2004 @ 10:48:44 #37
35189 Troel
scherp en bot
pi_17882636
Ik was helemaal gek van Alle Dieren Van De Ruige Berm van Jantien Buisman, verder van Vadertje Vertelgraag van Nelie Kunst, voor de rest natuurlijk een aantal Bruno boeken, maar inderdaad ook Pinkeltje en ook ook simpele boekjes over dieren en dergelijke. Verder hadden we een boel boekjes over een Koning... En natuurlijk de Meneertjes boekjes.. Meneertje Viespeuk enzo.

Mijn ouders hebben Pluk voor mij ingesproken op bandjes
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_17889363
Rauzer van Peter-Jan Rens is een erg leuk boek voor kinderen die al wat ouder zijn!

Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  maandag 22 maart 2004 @ 16:01:23 #39
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_17889830
Wat ik zelf als kind altijd graag las waren de boeken van Snuf de Hond. Ik was toen uiteraard niet meer op voorlees-leeftijd, maar goed nog wel kind Waar ik uit voorgelezen ben weet ik al niet eens meer, en waar ik later mijn toekomstige kinderen uit voor ga lezen zie ik tegen die tijd wel weer ik ben trouwens creatief genoeg om zelf verhaaltjes te verzinnen
patat ftw :)
pi_17892158
Mijn zus en ik vonden Winnie de Poeh echt super (we hadden een hele oude uitgave, met de oude tekeningen erin). En allerlei sprookjesboeken, vooral van rond de vijftiger jaren en vroeger (met dank aan oma die alle rommelmarkten afstruinde)
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_17892399
quote:
Op maandag 22 maart 2004 15:42 schreef Beaker het volgende:
Rauzer van Peter-Jan Rens is een erg leuk boek voor kinderen die al wat ouder zijn!

[afbeelding]
Alhoewel ik het vroeger wel een aardig boek vond, vind ik het tegenwoordig maar wat vreemd. Heb ook een ander boek van Rens gelezen en ze gaan allemaal over weglopen, hoeren enz.

Ik vond Vergilius altijd wel leuk, ik geloof van Paul Biegel.
pi_17894306
quote:
Op zondag 21 maart 2004 23:54 schreef Vava het volgende:
De Botjes zijn dat die boekjes met Nies en Dop en Pim en de vis enzo? Die waren ook erg leuk jeugdsentiment
Dat zijn idd die boekjes ja! Je had er in totaal 10 van!
quote:
Op maandag 22 maart 2004 10:48 schreef Troel het volgende:
En natuurlijk de Meneertjes boekjes.. Meneertje Viespeuk enzo.
Mr. Men is Ik had er ook een paar. Eentje viel en stootte zich altijd en had allemaal verband om! Ik weet niet meer hoe die heette...

Toen ik iets ouder was, las ik alle boeken van Paul van Loon! Echt super vond ik deze:

Het gaat over een meisje die bij haar oom en tante gaat logeren. Ze krijgt dan opeens allemaal visioenen over het verleden. Er gebeuren allemaal vreemde dingen in het huis...
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  maandag 22 maart 2004 @ 22:41:28 #43
77879 MevrouwKoRn
Uberrammelaar
pi_17900311
ik vond de Dribbel boekjes altijd zo leuk! Kijken wat er achter het vouwstukje zat!
Ben ze nu zelf aan het sparen voor later, heb al een aardige verzameling.

De botjes boekjes heb ik ook gelezen! Er was een boekje dat heette ''Papa en De nies " ik heet Denice, en dacht altijd dat het over mij ging in plaats van over een vader die moest niezen..
Ik kreeg dat boekje twee jaar geleden op mijn verjaardag, echt leuk! Mijn moeder had m besteld.
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_17903733
Alle Moominboeken, geschreven door Tove Jansson
Ze zijn wel voor wat oudere kinderen ( vanaf 4 jaar en volwassenen ) met schattige plaatjes!
Heel herkenbaar en vertederend....
Google maar es op Moomins.
.........avondmens.......;)
pi_17903834
Hier een afbeelding van Moomintroll en Snorkmaiden



.........avondmens.......;)
pi_17922151
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa de botjes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik had vroeger trouwens ook Tup en Joep boekjes..
W ~ H ~ T
  dinsdag 23 maart 2004 @ 20:48:06 #47
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_17922243
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 20:44 schreef Jonnetje het volgende:
Tup en Joep Die las ik ook altijd.
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
  † In Memoriam † dinsdag 23 maart 2004 @ 21:02:41 #48
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_17922640
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 17:07 schreef Angel22 het volgende:
ook Rupsje nooit genoeg doet het hier erg goed.
Jaaaa Rupsje nooit genoeg is mijn favoriet. Toen ik vroeger met mijn moeder vaak naar de bieb ging wilde ik altijd dat boekje lenen. Zo leuk met die doorkijkgaatjes... en hij at, en hij at, en hij at... Nu werkt mijn moeder zelf in de bieb en heeft ze mij dat boekje (inclusief pluche rupsje) cadeau gegeven. Hopelijk vinden mijn toekomstige kinderen het net zo leuk als ikzelf vroeger anders dan krijgen we nog ruzie: " Neeeee mama niet weer dat boekje met dat rupsje".
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  dinsdag 23 maart 2004 @ 21:20:58 #49
59761 Salmonella
Wat niet weet, dat weet niet
pi_17923142
Ik was helemaal van dat boek over het mooiste visje van de zee.
Het was iets met glimmende schubben..
De titel weet ik even niet meer
I want that one!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 23 maart 2004 @ 21:30:11 #50
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_17923402
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 21:02 schreef Slaapmeisje het volgende:

[..]

Jaaaa Rupsje nooit genoeg is mijn favoriet. Toen ik vroeger met mijn moeder vaak naar de bieb ging wilde ik altijd dat boekje lenen. Zo leuk met die doorkijkgaatjes... en hij at, en hij at, en hij at... Nu werkt mijn moeder zelf in de bieb en heeft ze mij dat boekje (inclusief pluche rupsje) cadeau gegeven. Hopelijk vinden mijn toekomstige kinderen het net zo leuk als ikzelf vroeger anders dan krijgen we nog ruzie: " Neeeee mama niet weer dat boekje met dat rupsje".
Ik moet hem altijd voorlezen in de aardbei-versie "Op een dag lag er in het maanlicht een aardbei op een blad" ... "een wonderschone aardbei" Alles met aardbei en dan ligt ie helemaal in een deuk Vooral op zaterdag
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 23 maart 2004 @ 23:35:15 #51
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_17927542
hoezo vooral op zaterdag?
patat ftw :)
pi_17927808
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 21:02 schreef Dinus het volgende:
[afbeelding]

Vandaag deed ik op mijn werk een scanopdrachtje voor een klant uit dit boek, ik ben er helemaal weg van!!
Ja, dat is een heel erg leuk boek. Dast hoort een konijntje die een soort handpop is. ''Ik hou zooooooooveel van jou''!
Op mijn werk lees ik vaak voor uit Pietertje Pet. Erg populair bij ukken...
Back in business.
pi_17928350
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 21:20 schreef Salmonella het volgende:
Ik was helemaal van dat boek over het mooiste visje van de zee.
Het was iets met glimmende schubben..
De titel weet ik even niet meer
eh.... 'de mooiste vis van de zee' wellicht?

pi_17928361
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 00:11 schreef bixister het volgende:

[..]

eh.... 'de mooiste vis van de zee' wellicht?

[afbeelding]
Jaaa...die heb ik nog een keer in mekaar geknutseld op school!
Back in business.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 24 maart 2004 @ 07:51:05 #55
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_17930506
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 23:35 schreef daniman het volgende:
hoezo vooral op zaterdag?
Nou, dan krijg je dus zoiets als: en op zaterdag at hij een aardbei, een aardbei, een stukje aardbei, een aardbei, een aardbeitje enz.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 24 maart 2004 @ 08:43:02 #56
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_17930914
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 07:51 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Nou, dan krijg je dus zoiets als: en op zaterdag at hij een aardbei, een aardbei, een stukje aardbei, een aardbei, een aardbeitje enz.


Rupsje Nooitgenoeg vindt Brecht ook helemaal geweldig.
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
  woensdag 24 maart 2004 @ 09:09:33 #57
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_17931226
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_17946254


Dit vind ik nu een erg leuk kinderboek. Ik heb het in het Engels maar ik ben ooit wel een Nederlandse vertaling tegen gekomen.
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  woensdag 24 maart 2004 @ 21:16:51 #59
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_17946278
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 07:51 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Nou, dan krijg je dus zoiets als: en op zaterdag at hij een aardbei, een aardbei, een stukje aardbei, een aardbei, een aardbeitje enz.
haha LOL
patat ftw :)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 25 maart 2004 @ 14:53:56 #60
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_17959692
ken je hem nog.... inderdaad altijd heel leuk, werd altijd in voorgelezen op school





Eric Carle
Rupsje Nooitgenoeg
Reuzenkoffer met rupsje
Prijs Euro 27,50
Het kleine Rupsje Nooitgenoeg propt zich een week lang vol met alles wat eetbaar is.
Als hij misselijk is, bouwt hij een mooi huisje om zich heen en ontpopt zich tot een prachtige vlinder
Tasje met rupsje; Reuzenformaat (40 x 35 cm!)

http://www.nnbh.com/kinprent.htm
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_17960741
Ik heb vroeger een boek van Richard Scarry zo ontzettend vaak gelezen. Ik weet de nederlandse titel niet meer. Maar het was een verzameling van personages en verhalen die in zijn engelse "busy, busy world" voorkomen.
Hoe verder je in het boek komt hoe meer je leert. In het begin zijn het meer voorleesverhalen, later ook zelflees verhalen en je leert ook schrijven, klokkijken, en het dagelijkse ritueel.
Dit is plaatje van een crdom die redelijk nieuw is: .
Dit zijn hukkie en rinus de rups.
Van deze schrijver zijn er ook genoeg losse boekjes verkrijgbaar.
Ik geloof dat er tegenwoordig zelfs een tv serie is.

(ik zal dit weekend mijn ouders eens vragen hoe dat boek echt heet)
pi_17962968
quote:
Op donderdag 25 maart 2004 15:37 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik heb vroeger een boek van Richard Scarry zo ontzettend vaak gelezen. Ik weet de nederlandse titel niet meer. Maar het was een verzameling van personages en verhalen die in zijn engelse "busy, busy world" voorkomen.
Hoe verder je in het boek komt hoe meer je leert. In het begin zijn het meer voorleesverhalen, later ook zelflees verhalen en je leert ook schrijven, klokkijken, en het dagelijkse ritueel.
Dit is plaatje van een crdom die redelijk nieuw is: [afbeelding].
Dit zijn hukkie en rinus de rups.
Van deze schrijver zijn er ook genoeg losse boekjes verkrijgbaar.
Ik geloof dat er tegenwoordig zelfs een tv serie is.

(ik zal dit weekend mijn ouders eens vragen hoe dat boek echt heet)
Ik had samen met een vriendin altijd vreselijk de slappe lach om die plaatjes in de boeken van Richard Scarry
we hebben echt over de grond gerold van het lachen zo komisch hahaha
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_17979584
heb me niet kunnen inhouden en n.a.v. dit topic gekocht:
- graven met pietertje pet
- apenhaar zit altijd raar
- graven maar.

en ook nog:

- rambamboelie. grappig boek over een hondje die ineens niet meer blaft maar allerlei andere dierengeluiden maakt.

(m'n broertje vond die richard scarry boeken ook altijd erg leuk. es kijken of m'n ouders die nog ergens hebben liggen.)
pi_17980083
Mijn oudste dochter was altijd gek op Nijntje en de andere boekjes van Dick Bruna. Kon ze op een gegeven moment gewoon opdreunen. En dat 30 keer per dag!! Hahahaha. Tot je er melig van werd. Ga ze zeker weer voorlezen als de kleinste er aan toe is.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 26 maart 2004 @ 12:32:10 #65
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_17980392
Richard Scarry is leuk! Ik heb voor Christan een hele stapel boeken van hem verzameld op rommelmarkten. Er gebeurt zoveel op die plaatjes
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_18083677
Saskia en Jeroen ! ! ! ! ! ! !

W ~ H ~ T
pi_18083937
quote:
Op woensdag 31 maart 2004 14:20 schreef Jonnetje het volgende:
Saskia en Jeroen ! ! ! ! ! ! !
Jaaaaaa die boeken zijn leuk!!! Dit is echt een leuk topic, je ziet boeken voorbij komen die je allang was vergeten... jeugdsentiment
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 31 maart 2004 @ 19:00:31 #68
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_18089407
ik was net aan het denken vroeger hadden we wel eens een soort voelboekje met vormpjes (dikker met bolletjes enzow) uit de bibliotheek...

hmmm zou die nog wel eens willen lezen... maarja weet niet meer hoe ze heten.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_18092479
quote:
Op woensdag 31 maart 2004 19:00 schreef Ynske het volgende:
ik was net aan het denken vroeger hadden we wel eens een soort voelboekje met vormpjes (dikker met bolletjes enzow) uit de bibliotheek...

hmmm zou die nog wel eens willen lezen... maarja weet niet meer hoe ze heten.
Was dat een geel boekje? Met een soort van eieren er in dacht ik vaag ver weg in mijn geheugen
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 1 april 2004 @ 10:03:07 #70
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_18101553
geloof van wel....
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 7 september 2005 @ 11:27:05 #71
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_30348220
vast wel ene handig topc
Engaging Infinite Improbability Drive..
  † In Memoriam † woensdag 7 september 2005 @ 13:14:49 #72
37843 lady-wrb
kortaf
pi_30351688
quote:
Op woensdag 7 september 2005 11:27 schreef _evenstar_ het volgende:
vast wel ene handig topc
kinderboeken...... ik ben gek op kinderboeken
ik koop er zeker iedere week wel een (en dan ook nog boeken voor mezelf)
ik let er trouwens tegenwoordig wel op dat de boeken een redelijk niveau hebben, aansluiten op de interesse van luca of iets wat hij meegemaakt heeft of gaat meemaken.
ook ben ik gek op oude kinderboeken (die vanuit mijn jeugd dus) die tegenwoordig vet achterhaald en oubollig zijn.
zoals ik op het bankje al vertelde heb ik weer eens een ouwetje gevonden: de pozzeboken, van bouke jagt. (een derde editie uit 1973 )gisteravond begonnen met voorlezen en luca was er gelukkig net zo enthousiast over als ik destijds.
  woensdag 7 september 2005 @ 13:18:13 #73
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_30351784
ik wil van die luistersprookjes die rode boeken ken je die? met die casette bandjes? die zijn zo

trouwens ken je bonje in het bons hotel?
is voor kinderne van ongeveer 7 jaar om zelf te lezen en een erg leuk voorlees boek is van jacques vriens
Engaging Infinite Improbability Drive..
  woensdag 7 september 2005 @ 15:20:05 #74
106326 Snowwww
Hevig verliefd...
pi_30355100
Ik verheug me er echt op om Nicole later voor te gaan lezen. Ik lees nu ook wel elke keer voor het slapen gaan een verhaaltje voor uit Woezel en Pip (kan ze er alvast aan wennen) maar ze snapt er nog helemaal niks van natuurlijk. Wel gaat ze lachen als ik stemmetjes doe...

Ik kan me nog herinneren dat ik toen ik klein was helemaal weg was van een prenten ABC boek.. Weet alleen de titel niet meer.. Het ging in ieder geval over een jongetje, en dat had allemaal hemdjes, en op elk hemdje stond een letter.... En dan kon je op de prent alle dingen aanwijzen die met die letter begonnen... Komt iemand dit bekend voor???
  woensdag 7 september 2005 @ 16:32:37 #75
35189 Troel
scherp en bot
pi_30357206
quote:
Op woensdag 7 september 2005 13:18 schreef _evenstar_ het volgende:
ik wil van die luistersprookjes die rode boeken ken je die? met die casette bandjes? die zijn zo

trouwens ken je bonje in het bons hotel?
is voor kinderne van ongeveer 7 jaar om zelf te lezen en een erg leuk voorlees boek is van jacques vriens
ik heb al deze lekturama luistersprookjes als mp3-tjes
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_30357438
volgens mij zijn ze ook al op cd en dvd die luistersprookjes

Ik was helemaal weg van de drieling
David de kabouter
Wipneus en pim idd
Otje
de heksen van Roald Dalh
monsters van Roals dalh
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  † In Memoriam † woensdag 7 september 2005 @ 16:41:54 #77
37843 lady-wrb
kortaf
pi_30357517
de boeken van hanna kraan over de boze heks zijn ook ontzettend leuk
en jacques vriens is een absolute must voor ieder kind.
de boeken van de bende van de korenwolf meester jaap en al die andere leuke boeken.
ikzelf verzamel de boeken van wg vd hulst (uit de oertijd en vreselijk moralistisch ) en gouden boekjes en nijntje boekjes.

troel, werk jij vanuit leesbeesten?

ik moet er toch eens voor gaan zitten er staat zoveel leuks in luca zijn boekenkast

hij heeft trouwens een nieuwe boekenkast; de oude werden te klein. nu heeft hij er een waar twee rijen boeken achter elkaar kunnen. (heel handig voor boeken die niet of nauwelijks meer aangekeken worden)
  † In Memoriam † woensdag 7 september 2005 @ 16:46:32 #78
37843 lady-wrb
kortaf
pi_30357676
even een vraagje aan de dames (en/of heren) leerkrachten in dit topic
we zijn nu net dag 3 voorbij en we zijn door school bedolven onder folders, boekjes en ander gedoe waarin beweerd wordt dat men de allerbeste boeken, tijdschriften, zomer/winterboeken cd-roms en noem het maar op verkoopt. je kind zou gewoon achter lopen als je die troep niet voor ze aanschaft.
heeft iemand ervaring met dergelijke (toch wel prijzige) uitgaves? en waarom werkt de school aan al die papierverslindende reclame mee?

en nog wat: luca wil graag een abonnement op de okki. is dat blad ook gewoon los te koop? of moet dat perse via de school?
  woensdag 7 september 2005 @ 16:51:06 #79
35189 Troel
scherp en bot
pi_30357830
quote:
Op woensdag 7 september 2005 16:46 schreef lady-wrb het volgende:
even een vraagje aan de dames (en/of heren) leerkrachten in dit topic
we zijn nu net dag 3 voorbij en we zijn door school bedolven onder folders, boekjes en ander gedoe waarin beweerd wordt dat men de allerbeste boeken, tijdschriften, zomer/winterboeken cd-roms en noem het maar op verkoopt. je kind zou gewoon achter lopen als je die troep niet voor ze aanschaft.
heeft iemand ervaring met dergelijke (toch wel prijzige) uitgaves? en waarom werkt de school aan al die papierverslindende reclame mee?

en nog wat: luca wil graag een abonnement op de okki. is dat blad ook gewoon los te koop? of moet dat perse via de school?
Okki is leuk! Eventueel misschien wel in de winkel te koop, maar dan duurder dan per school (hoe meer mensen het hebben, hoe goedkoper het wordt).
Ik heb vroeger ook de Bobo, de Okki, de taptoe en de Hello You gehad.
(Als ik nu teruglees vind ik alleen de Bobo nog leuk )

Wat betreft al die kinderboeken. Tja, ik deed alleen op de middelbare school mee met de lijsters, niet op de basisschool. En toen omdat een gedeelte ook gelezen moest worden voor de lijst. Tja, dat is wel makkelijk als je die boeken dan gewoon thuis hebt he

Wat betreft die tijdschriften, het is wel heel leuk (voor de kinds zeker) maar als ik kijk naar mijn stageschool van vorig jaar hadden op een klas van 30 misschien 5 kinderen zo'n tijdschrift. Het is dus zeker niet zo dat ze zich speciaal gaan voelen als ze hem niet krijgen. Misshcien kan je met de juf overleggen hoeveel kids ind e klas de Okki krijgen.
cd-roms, zomer en winterboeken heb ik nooit aan meegedaan, puur de bovengenoemde tijdschriften dus (en dan groep 1/'2 de eerste, 3/4 de tweede etc.)

Ladywrb, ik ken de methode (?) niet waar jij over praat.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 7 september 2005 @ 16:52:37 #80
35189 Troel
scherp en bot
pi_30357868
quote:
Op woensdag 7 september 2005 16:41 schreef lady-wrb het volgende:
wg vd hulst
he tklompje dat op het water dreef
BRUUN!
Van bob en beb en brammetje
Heb je ook de Rozemarijntjes?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_30357991
In mijn groep 4 hebben maar liefst 14 van de 22 kinderen dit jaar de Jippo (in plaats gekomen van de okki voor groep 4) besteld. Dat is erg veel, vorig jaar waren het er 6 van de 24.
Ik vind dat soort bladen persoonlijk erg leuk en leerzaam en de kinderen zijn altijd super enthousiast als zo'n blad weer binnen is.

De cd roms zijn hier helemaal niet besteld en de boektoppers één keer. Die laatste vind ik ook erg goed, zo krijg je voor een paar euro toch een paar goede kinderboeken in huis. Over de cd roms weet ik niks.
  † In Memoriam † woensdag 7 september 2005 @ 16:57:01 #82
37843 lady-wrb
kortaf
pi_30358020
die drie heb ik inderdaad al. ik mis er nog maar een paar van die serie.

rozemarijntje heb ik nooit leuk gevonden en daarom ook niet gelezen.\
en nu heb ik ze nog steeds niet
  woensdag 7 september 2005 @ 16:57:15 #83
97065 la-nina
Ladidaninananaaa
pi_30358030
Dr. Seuss natuurlijk



Cat in the Hat enzo
| | @ | Overal zanikt bagger...
  † In Memoriam † woensdag 7 september 2005 @ 16:59:29 #84
37843 lady-wrb
kortaf
pi_30358132
quote:
Op woensdag 7 september 2005 16:56 schreef Fannetje het volgende:
In mijn groep 4 hebben maar liefst 14 van de 22 kinderen dit jaar de Jippo (in plaats gekomen van de okki voor groep 4) besteld. Dat is erg veel, vorig jaar waren het er 6 van de 24.
Ik vind dat soort bladen persoonlijk erg leuk en leerzaam en de kinderen zijn altijd super enthousiast als zo'n blad weer binnen is.

De cd roms zijn hier helemaal niet besteld en de boektoppers één keer. Die laatste vind ik ook erg goed, zo krijg je voor een paar euro toch een paar goede kinderboeken in huis. Over de cd roms weet ik niks.
ik heb er al een paar weggemikt, ik weet niet meer waar die van waren, maar vandaag kreeg ik de boekenboot, cd-rom-toppers, boeken-toppers, de okki en de hoj o ja en niet te vergeten, de leeslijsters
  † In Memoriam † woensdag 7 september 2005 @ 17:01:04 #85
37843 lady-wrb
kortaf
pi_30358196
o ja, nu je het zegt, gisteren hadden we inderdaad de jippo
  woensdag 7 september 2005 @ 17:01:23 #86
35189 Troel
scherp en bot
pi_30358209
quote:
Op woensdag 7 september 2005 16:59 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

ik heb er al een paar weggemikt, ik weet niet meer waar die van waren, maar vandaag kreeg ik de boekenboot, cd-rom-toppers, boeken-toppers, de okki en de hoj o ja en niet te vergeten, de leeslijsters
pfffffffffffffffffffffff
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † woensdag 7 september 2005 @ 21:36:50 #87
37843 lady-wrb
kortaf
pi_30367925
ook heel leuk om voor te lezen: de pim en pomnibus van annie mg schmidt
t gaat over twee katjes: pim en pom
er staan verhaaltjes, gedichtjes en een soort dialoogverhalen in.

en onlangs heb ik bij de kringloop een hele serie stap voor stap boeken weggehaald voor 1 euro per stuk. dat zijn toch leuke boeken !!

ik zal er later eens wat foto's van maken
(ze zijn van uitgeverij zirkoon, dezelfde van de serie: een ogenblikje op.. )
pi_30368304
quote:
Op woensdag 7 september 2005 16:59 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

ik heb er al een paar weggemikt, ik weet niet meer waar die van waren, maar vandaag kreeg ik de boekenboot, cd-rom-toppers, boeken-toppers, de okki en de hoj o ja en niet te vergeten, de leeslijsters
Nou ja, maar de lijsters vind ik zelf altijd wel goed hoor. Mooie boeken voor een lage prijs. Tenminste, op school had ik ook altijd de jonge lijsters, vroege lijsters en blackbird series enzo. 5 boeken voor 25 euro. Heb er nog best wat boeken van staan

Voor Tomas lees ik ook al hoor. Maar dan blijft het wel bij knisperboekjes, badboekjes en voelboekjes. Ik merk wel dat hij echt van links naar rechts de plaatjes op de pagina's bekijkt. Je kunt niet vroeg genoeg beginnen lijkt mij
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_30368508
Mijn favoriete jeugdboek: 'De reisavonturen van professor Zegellak'. Ligt helemaal uit elkaar nu. Dit is een van de boeken die in de omnibus zijn opgenomen:

Lees twee bladzijden / meer over Daan Zonderland.
  † In Memoriam † woensdag 7 september 2005 @ 21:50:08 #90
37843 lady-wrb
kortaf
pi_30368537
dit is een deel van luca zijn boekenverzameling.
het staat twee rijen dik en er komen nog steeds boeken bij
pi_30368538
Pim en Pom vond ik ook erg leuk!

En deze:
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  † In Memoriam † woensdag 7 september 2005 @ 21:54:23 #92
37843 lady-wrb
kortaf
pi_30368743
even voor troel terugkomen op die leesbeesten.
het is geen methode, maar lesmateriaal van de pabo

even van bruna gepikt: Leesbeesten en boekenfeesten / druk 1
hoe werken (met) kinder- en jeugdboeken?
Auteur Coillie, J. van
Uitgever Biblion/NBD uitgeverij bv
ISBN 9054831898
Bindwijze Paperback
Productsoort boek
  woensdag 7 september 2005 @ 21:56:35 #93
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_30368855
Erg goede voorleesboeken zijn:

en

(verhalen van de tweelingbroers)

Beiden bestaan ze uit níet al te lange verhalen/hoofdstukken waardoor je een natuurlijk einde hebt om te stoppen, zijn leuk geschreven en blijven langere tijd leuk, wel spanning maar geen enge dingen en ook leuk om voor te lezen (ook belangrijk).
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  woensdag 7 september 2005 @ 22:00:52 #94
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_30369072
quote:
Op woensdag 7 september 2005 16:32 schreef Troel het volgende:

[..]

ik heb al deze lekturama luistersprookjes als mp3-tjes
zeg leuk huwelijkskadootje
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_30370004
Niemand lid van de bieb?
Ik koop best wel redelijk wat boekjes voor de kids, maar weet niet waar ik alles zou moeten laten als ik alles moet kopen wat ze nu lezen: En de favorieten die ze hebben zijn: Het grote knuffel boek. Heeft Jans gehad en ze is er helemaal weg van!!!!! Bo is nu helemaal gek van sprookjes.
Met Bo ga ik altijd samen naar de bieb. Ik ben zelf lid, en ga dan lekker voor mezelf neuzen. En Bo gaat dan daar in het kinderhoekje lekker lezen en zoekt dan ook wat boekjes uit. Dan ga ik daarna nog effe neuzen voor Jans, en lees wat voor (meestal komen de kids dan om me heen zitten echt grappig, want de meeste ouders willen een paar boeken meenemen en hup weer weg, echt veel desintresse zie ik dan joh)
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † woensdag 7 september 2005 @ 22:36:11 #96
37843 lady-wrb
kortaf
pi_30370813
de bieb is hier een gigantisch eind weg
bovendien verzamel ik kinderboeken en dat gaat bij een bieb niet.
en boeken zijn gewoon leuk om te hebben.
ik heb vandaag een boek met sesamstraatverhalen gekocht via ebay
nu kunnen binnenkort de oude sesamstraat tijdschriften de deur uit
ze zijn bij wijze van spreken stukgelezen (ik ken ze onderhand uit mijn hoofd )
pi_30370917
Die voorleescd's vind ik echt helemaal niks. Een beetje voor luie mensen vind ik dat
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  woensdag 7 september 2005 @ 22:45:13 #98
35189 Troel
scherp en bot
pi_30371235
NEE! Zo moet je dat niet zien. Nu kunnen kindjes zelf in een boek lezen en tegelijkertijd luisteren. En als de bladzijde om is, dan kunnen ze omslaan.

Als ouder heb je niet altijd tijd om voor te lezen, en nu kan het kind het eigenlijk altijd!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_30371392
Nee zo zie ik dat helemaal niet. Een kind gaat dat echt niet op die manier doen. Nou ja de mijne niet. Die wachten niet geduldig tot ze om mogen slaan (als ze dat al zeggen"nu omslaan") De mijne lezen hun boekjes zelf als ik geen tijd heb. Dan verzinnen ze er zelf wat omheen. En aangezien we geen kasten vol hebben weten ze al wat boekjes uit hun hoofd en vertellen ze die na (nou ja Bo dan he, Janneke niet) Janneke bladert ook zelf in boekjes. En scheurt soms ook als ik niet oplet. Daarom lezen we de biebboekjes ook samen
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  woensdag 7 september 2005 @ 22:56:17 #100
35189 Troel
scherp en bot
pi_30371699
quote:
Op woensdag 7 september 2005 22:48 schreef jessie het volgende:
Nee zo zie ik dat helemaal niet. Een kind gaat dat echt niet op die manier doen. Nou ja de mijne niet. Die wachten niet geduldig tot ze om mogen slaan (als ze dat al zeggen"nu omslaan") De mijne lezen hun boekjes zelf als ik geen tijd heb. Dan verzinnen ze er zelf wat omheen. En aangezien we geen kasten vol hebben weten ze al wat boekjes uit hun hoofd en vertellen ze die na (nou ja Bo dan he, Janneke niet) Janneke bladert ook zelf in boekjes. En scheurt soms ook als ik niet oplet. Daarom lezen we de biebboekjes ook samen
Nou, ik heb vroeger uren met die boeken gezeten. Mijn ouders hebben zelfs Pluk van de Petteflat voor me op bandjes ingesproken, zodat ik achterin de auto Pluk kon lezen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_30371789
lijkt mij ook niks eigenlijk. hooguit voor in de auto op vakantie inderdaad, en zelf ingesproken is dan wel weer leuk & speciaal!
pi_30371797
Zo zie je voor elke kind wat anders.
Ik vind t luie wijven materiaal
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_30371823
quote:
Op woensdag 7 september 2005 16:46 schreef lady-wrb het volgende:
even een vraagje aan de dames (en/of heren) leerkrachten in dit topic
we zijn nu net dag 3 voorbij en we zijn door school bedolven onder folders, boekjes en ander gedoe waarin beweerd wordt dat men de allerbeste boeken, tijdschriften, zomer/winterboeken cd-roms en noem het maar op verkoopt. je kind zou gewoon achter lopen als je die troep niet voor ze aanschaft.
heeft iemand ervaring met dergelijke (toch wel prijzige) uitgaves? en waarom werkt de school aan al die papierverslindende reclame mee?

en nog wat: luca wil graag een abonnement op de okki. is dat blad ook gewoon los te koop? of moet dat perse via de school?
je kunt het naar je huisadres laten sturen, als je gewoon via de uitgever zelf bestelt. Het scheelt niks of nu 10 of 30 kinderen op een school het nemen (in de prijs).
Er zijn ookscholen die defolders niet meer meegeven. Ouders dachten vaak dat wij het promoten, omdat wij het meegeven. Wij leggen de folders nu centraal neer en de ouders komen halen.
Je kind loopt echt niet achter als je niks neemt.... ik bedoel... er isook een bieb en boeken van thuis... Maar lezen stimuleren isaltijd belangrijk.
En wat je 'moet' nemen, hangt van jekind af. De een is meer een boekenmens, de ander meer voor tijdschrijften. Ga opje eigen gevoel af!
uit een aspergernest
pi_30371935
Ik vond die voorleescd's ook vreselijk maar luisterboeken zijn nu wel 'in'.

Myrthe en ik zijn allebei lid van de bieb, is hier ook vlakbij. Ze vindt 't erg leuk om door de paadjes te lopen, boeken achterover te drukken en met het speelgoed te spelen, dus hier is de bibliotheek een succesnummer.
  woensdag 7 september 2005 @ 23:05:37 #105
35189 Troel
scherp en bot
pi_30372109
quote:
Op woensdag 7 september 2005 23:01 schreef poemojn het volgende:
Ik vond die voorleescd's ook vreselijk maar luisterboeken zijn nu wel 'in'.

Myrthe en ik zijn allebei lid van de bieb, is hier ook vlakbij. Ze vindt 't erg leuk om door de paadjes te lopen, boeken achterover te drukken en met het speelgoed te spelen, dus hier is de bibliotheek een succesnummer.
wat is het verschil tussen een luisterboek en een voorleescd dan?

Ik heb het over de luistersprookjes van lecturama enzo
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_30372281
Boekjes waar dus geluidjes enz op zitten!
Ben ik ook al zo op tegen. Overal moet tegenwoordig maar geluid en licht inzitten. Alsof kinderen zelf niet creatief genoeg zijn.
Een boek is een boek, punt uit!!!!
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_30372368
luisterboeken zijn toch ook voorlees-cd's? maar voor volwassenen ineens in, om tijdens de file te 'lezen'. ik lees liever zelf trouwens, denk dat mijn aandacht teveel zou afdwalen. en steeds terugspoelen is ook niks.
pi_30372496
O echt bedoelen ze er dat mee, ook belachelijk. De auto is een vervoermiddel, en geen telefooncentrale of bibliotheek
Maar voor kinderen zie je dus ook luisterboekjes, zo noem ik ze dus. Raar gedoe.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_30372525
Dus ipv dat Tom tom zegt je moet linksaf, verteld die er nog ff een verhaaltje bij
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  woensdag 7 september 2005 @ 23:20:11 #110
35189 Troel
scherp en bot
pi_30372689
OK, dan snap ik het verkeerd. Ik heb het dus over de luisterdingen die speciaal voor kinderen zijn, met ingesproken sprookjes en dergelijke, zodat zij dus bijvoorbeeld in de auto, naar de sprookjes kunnen lusiteren, al dan niet met een boekje op schoot. Uit het boekje zelf komt geen geluid, het boekje kan ook zonder de audio gelezen worden natuurlijk.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_30372761
Ja die voorlees cd's zijn dat. Verschrikkelijk. Die hebben wij hier van dikkie dik zat in een pakket. Ze vonden er niks aan.

Luie wijven materiaal dus
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  donderdag 8 september 2005 @ 00:58:12 #112
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_30375816
quote:
Op woensdag 7 september 2005 21:56 schreef Dagonet het volgende:
Erg goede voorleesboeken zijn:
[afbeelding]
en
[afbeelding]
(verhalen van de tweelingbroers)

Beiden bestaan ze uit níet al te lange verhalen/hoofdstukken waardoor je een natuurlijk einde hebt om te stoppen, zijn leuk geschreven en blijven langere tijd leuk, wel spanning maar geen enge dingen en ook leuk om voor te lezen (ook belangrijk).
Ik heb de hele serie van 'Virgilius van Tuil' van Paul Biegel voorgelezen. Leuke boeken, niet te lange hoofdstukken en niet te spannend voor het slapen gaan.
Zal eens kijken of ik deze boeken ook kan vinden in de bieb.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  donderdag 8 september 2005 @ 01:11:18 #113
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_30376079
Niemand die Carry Slee noemt, mooi zo

Ik koop zelf ook nog regelmatig kinderboeken (hoewel de laatste tijd veel jeugdboeken), helemaal geweldig. Paul van Loon en zijn collega's zijn mijn favorieten, maar ook Jacques Vriens en Roald Dahl en tot op zekere hoogte Francine Oomen zijn prima te doen voor kinderen.

Fijn om te horen dat ouders hier lezen nog steeds belangrijk vinden en hun kinderen ook boeken kado doen. Geweldig, vooral doorgaan!
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  † In Memoriam † donderdag 8 september 2005 @ 06:47:45 #114
37843 lady-wrb
kortaf
pi_30377405
quote:
Op woensdag 7 september 2005 22:56 schreef Troel het volgende:

[..]

Nou, ik heb vroeger uren met die boeken gezeten. Mijn ouders hebben zelfs Pluk van de Petteflat voor me op bandjes ingesproken, zodat ik achterin de auto Pluk kon lezen
ik ben jaren geleden lange tijd opgenomen geweest. de oudste was toen bijna 6. ik heb toen ook een boek voor hem ingesproken. omdat ik hem niet kon voorlezen.

en of die ingesproken bandjes leuk gevonden worden, zal denk ik verschillen van kind tot kind.
  † In Memoriam † donderdag 8 september 2005 @ 06:57:20 #115
37843 lady-wrb
kortaf
pi_30377429
quote:
Op donderdag 8 september 2005 01:11 schreef wonderer het volgende:
Niemand die Carry Slee noemt, mooi zo
wat is er mis met carry slee? die heeft ontzettend leuke kinderboeken geschreven.
neem nou de kinderen van de grote beer. echt ideaal als je kind naar school gaat.
er zijn acht delen en elk deel zijn ze een groep verder.

of de konijnenkeuteldropfabriek. ook zo'n leuk boek
quote:
Ik koop zelf ook nog regelmatig kinderboeken (hoewel de laatste tijd veel jeugdboeken), helemaal geweldig. Paul van Loon en zijn collega's zijn mijn favorieten, maar ook Jacques Vriens en Roald Dahl en tot op zekere hoogte Francine Oomen zijn prima te doen voor kinderen.
voor jonge kinderen vind ik de dolfje-serie van paul van loon helemaal te gek. we hebben er nog geen van, maar die staan zeker hoog op de verlanglijst. en voor de wat oudere kinderen de griezelbus boeken

Zoals ik al eerder schreef is Jacques Vriens een van mijn favorieten. ik heb al heel wat boeken van hem verzameld ondertussen. Om er maar een te noemen: tinus in de war. over een licht dementerende opa en een licht dementerende kat. zo leuk geschreven.
[/quote]
quote:
Fijn om te horen dat ouders hier lezen nog steeds belangrijk vinden en hun kinderen ook boeken kado doen. Geweldig, vooral doorgaan!
t'is alleen zo jammer dat echt goede kinderboeken zo schreeuwend duur zijn. ik koop ook vanaf marktplaats en ik pluis de kringloopwinkels hier in de buurt uit. en koninginnedag is voor mijn een luilekkerland qua boeken.

ik heb gisteren mijn eerste botje gekocht
  † In Memoriam † donderdag 8 september 2005 @ 07:10:26 #116
37843 lady-wrb
kortaf
pi_30377478
quote:
Op woensdag 7 september 2005 23:21 schreef jessie het volgende:
Ja die voorlees cd's zijn dat. Verschrikkelijk. Die hebben wij hier van dikkie dik zat in een pakket. Ze vonden er niks aan.

Luie wijven materiaal dus
zeker nooit de dikkie dik-versie van de vliegende panters gehoord
pi_30377533
De hele Lotje de heks serie van Lieve Baeten. (Lieve is in België een heel normale naam...) is zoooo goed en zoo leuk... Op elk plaatje is altijd wel meer te zien. Mijn neefjes vinden ze erg leuk...

  donderdag 8 september 2005 @ 17:29:53 #118
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_30392325
quote:
Op donderdag 8 september 2005 06:57 schreef lady-wrb het volgende:

voor jonge kinderen vind ik de dolfje-serie van paul van loon helemaal te gek. we hebben er nog geen van, maar die staan zeker hoog op de verlanglijst. en voor de wat oudere kinderen de griezelbus boeken
Vergeet ook Foeksia de miniheks niet, voor nog jongere kinderen, en de dolfje prentenboeken. Paul schrijft voor elke leeftijd wel iets leuks

(binnenkort komt de dolfje knuffel in de winkel...)

Ja, hoe kijken jullie aan tegen knuffels die van verhaalfiguren worden gemaakt, zoals kikker en kleine ezel enzo?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 8 september 2005 @ 18:19:22 #119
35189 Troel
scherp en bot
pi_30393776
quote:
Op donderdag 8 september 2005 17:29 schreef wonderer het volgende:
Ja, hoe kijken jullie aan tegen knuffels die van verhaalfiguren worden gemaakt, zoals kikker en kleine ezel enzo?
Nijntje
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † donderdag 8 september 2005 @ 20:16:17 #120
37843 lady-wrb
kortaf
pi_30397312
quote:
Op donderdag 8 september 2005 18:19 schreef Troel het volgende:

[..]

Nijntje
die is naast sneeuwpop ook luca's bedmaatje
  † In Memoriam † vrijdag 9 september 2005 @ 22:32:56 #121
7074 moussy
kuttekop
pi_30437551
Iemand bekent met de leesleeuw?
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_30439825
De Meneertjes serie van Roger Hargreaves ( in 't engels Mr. Men).
Ik heb de hele serie uit eind jaren 70 nog, echt hele leuke kleine en simpele boekjes. Ieder boekje gaat over 1 meneertje en zijn overduidelijke (karakter)eigenschap. Heel eenvoudig maar grappig en herkenbaar voor de kids, Er schijnen tegenwoordig ook Mevrouwtjes te zijn evenals tekenfilms, maar die boekjes blijven eeuwig leuk.

  zaterdag 10 september 2005 @ 00:06:41 #123
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_30440988
die had ik vroeger bijna allemaal
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  † In Memoriam † zaterdag 10 september 2005 @ 11:04:47 #124
37843 lady-wrb
kortaf
pi_30447140


[ Bericht 100% gewijzigd door lady-wrb op 10-09-2005 15:30:56 ]
  † In Memoriam † zaterdag 10 september 2005 @ 12:58:14 #125
7074 moussy
kuttekop
pi_30450573
Ja zo ken ik de leesleeuw ook
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_30452806
Mijn schoonmoeder heeft een boekje liggen, wat al heel oud is. Maar mijn neefjes zijn er dol op.

Nikki en de oude leeuw

  woensdag 14 september 2005 @ 12:46:00 #127
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_30568914
Om mijn ondertitel extra eer aan te doen, vermeld ik hier dan ook maar even het boek waar ik hem vandaan heb.

Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is

Het is een geweldig boek met allemaal gedichten. Niet persé gedichten voor kinderen, maar kinderen vinden het toch mooi.
Het heeft in 1991 de Gouden Griffel gewonnen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 14 september 2005 @ 12:55:12 #128
35189 Troel
scherp en bot
pi_30569149
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 23:30 schreef suikerzoet het volgende:
De Meneertjes serie van Roger Hargreaves ( in 't engels Mr. Men).
Ik heb de hele serie uit eind jaren 70 nog, echt hele leuke kleine en simpele boekjes. Ieder boekje gaat over 1 meneertje en zijn overduidelijke (karakter)eigenschap. Heel eenvoudig maar grappig en herkenbaar voor de kids, Er schijnen tegenwoordig ook Mevrouwtjes te zijn evenals tekenfilms, maar die boekjes blijven eeuwig leuk.
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
ja!!!!!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_41979026
poemojn, jij hebt al regelmatig een tip gegeven voor een boekje over een eendje, en nu kan ik 'm niet meer vinden. hoe heet dat eendje nou ook weer? of waren 't er twee, zoals 'ollie & gijsje' oid?
  woensdag 20 september 2006 @ 12:11:09 #130
103793 kozakken
Living the life
pi_41979154
Misschien kiki?
Zoals hier
pi_41979467
oja, kiki was 't! bedankt!
  woensdag 20 september 2006 @ 12:27:54 #132
103793 kozakken
Living the life
pi_41979649
Via deze link kun je het boekje online lezen!! (hier een enorme hit)

Hier staan er nog een aantal hoorleesboeken online
  woensdag 20 september 2006 @ 13:50:31 #133
593 sjak
Juffie Bloem
pi_41981836
Een mooi boek dat wij hebben gekregen voor Jetske is: De gele ballon. Een boek zonder tekst maar zulke mooie prenten waar je enorme verhalen over kunt vertellen en veel in kunt zoeken (o.a. de gele ballon dus). Aanrader!
Lekker douchen!
pi_41982871
Toen ik nog stage liep op een kinderdagverbijf moest ik heel vaak de boekjes van Muis (van Lucy Cousins) voorlezen, en sindsdien ben ik er aan verslaafd. Ik wil ze allemaal!
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_41983123
De boeken van Richard Scarry vindt Morris helemaal geweldig. Hij raakt niet uitgekeken!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_41988960


Een tekstloos prentenboekverhaal over de omzwervingen van knuffelaap Monkie, die na een val van de fiets bij allerlei dieren terecht komt voordat hij weer veilig in de kinderarmen belandt waar hij thuishoort.



Het oude vrouwtje Roosje en haar hond Borre zijn heel gelukkig samen tot er een nachtzwarte kat ten tonele verschijnt. Roosje wil hem binnenhalen, Borre niet. Een universeel verhaal over jaloezie en ware vriendschap.

Borre en de nachtzwarte kat is wat mij betreft echt het beste kinderboek dat er bestaat
Falling feels like flying
Until you hit the ground...
Last.fm Twitter
pi_41989134
Monkie heb ik hier ook, is erg leuk want het is met mooie tekeningen en helemaal zonder tekst.
Ben trouwens sowieso groot Ingrid&Dieter Schubert fan, die tekeningen zijn echt helemaal geweldig!!
En misschien nog een tip: bij de Slegte zijn veel 2dehands kinderboeken, vaak nog in uitstekende staat en redelijk geprijst.




Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_41989285
Woeste Willem is

Wij hebben ook veel boeken van de Slegte. Kost idd maar een paar euro en ook daar hebben we al uuuuuuuuren leesplezier van gehad!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  Jubileum moderator woensdag 20 september 2006 @ 20:15:59 #139
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_41993138
Op dit moment is Slaap kindje schaap hier een enorme hit. Een verhaaltje over schaapjes die met allerlei smoesjes het slapen gaan nog even willen uitstellen vind Iris echt zo grappig.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_41994463
Toen de kids nog kleiner waren, was Kikker hier de favoriet (zo erg dat we er alles van hadden, knuffels, posters, tassen, bekers.. .). Verder de boeken die ieder kind leuk vind, Pluk, Otje, Floddertje.
Nino leest nu zelf Harry Potter en Paul van Loon. Ook favoriet: Het sleutelkruid van Paul Biegel, vond ik zelf als kind ook super.
Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.
  woensdag 20 september 2006 @ 20:48:11 #141
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_41994541
Jip en Janneke, hier momenteel
't liefst 30x per dag

het wordt tijd dat de Sint ofzo nieuwe boekjes regelt
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_41995046
nijntje is erg goed voor kinderen
ontwikkelt het taalgevoel, door het ritme en de rijm
uit een aspergernest
pi_41995908
quote:
Op woensdag 20 september 2006 20:46 schreef Jurk het volgende:
Toen de kids nog kleiner waren, was Kikker hier de favoriet (zo erg dat we er alles van hadden, knuffels, posters, tassen, bekers.. .). Verder de boeken die ieder kind leuk vind, Pluk, Otje, Floddertje.
Nino leest nu zelf Harry Potter en Paul van Loon. Ook favoriet: Het sleutelkruid van Paul Biegel, vond ik zelf als kind ook super.
Paul Biegel is idd een ontzettend leuke schrijver voor wat oudere kinderen. Hetzelfde geldt voor Roald Dahl ( ) en Astrid Lindgren.
Falling feels like flying
Until you hit the ground...
Last.fm Twitter
  woensdag 20 september 2006 @ 21:55:19 #144
109497 Icaä
Are you proud of who I am
pi_41997471
"Was ik maar een.... piraat"
Absolute topper hier. Het is een heel dik pop-up boek, kort geleden gekocht bij De Slegte (Tilburg, 9,95).
Wat erg leuk is, is dat er ook echte leerzame dingen in staan. Over hoe piraten leefden, wat ze deden, wat ze aten. Vooral het feit dat ze wel eens papegaaiensoep eten, leidt tot grote hilariteit hier.
Als je zoon (of misschien wel dochter) into piraten is, echt een aanrader.

Ze hebben er ook een over ridders, ik denk dat Sinterklaas die komt brengen.
I'll meet you on the other side
I'll meet you in the light
pi_42362044
niet vergeten dat het kinderboekenweek is he!

en verder dacht ik laatst in dit topic een leuke boekensite te hebben aangetroffen waar je boeken kunt bestellen zonder verzendkosten te hoeven betalen, maar nu kan ik 'm nergens meer vinden. weet iemand van jullie welke ik bedoel?
  † In Memoriam † woensdag 4 oktober 2006 @ 19:44:28 #146
37843 lady-wrb
kortaf
pi_42367307
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 16:33 schreef bixister het volgende:
niet vergeten dat het kinderboekenweek is he!

en verder dacht ik laatst in dit topic een leuke boekensite te hebben aangetroffen waar je boeken kunt bestellen zonder verzendkosten te hoeven betalen, maar nu kan ik 'm nergens meer vinden. weet iemand van jullie welke ik bedoel?
ben vandaag met luca naar het boekenfeest geweest in het zaantheater. een heel middag in het teken van boeken en het thema: dieren.
er werd geschminkt, geknutseld, voorgelezen, er lagen de nieuwste kinderboeken en je kon dierenbingoën en nog veel meer (zelfs ponyrijden)
wij hadden kaartjes voor de voorleesvoorstelling van vof de kunst met selma noort, die stukjes kwam voorlezen uit eigen boeken, er werd gelachen, gezongen en er werden kinderen op het toneel gehaald.
we hadden enorme mazzel, we zaten op de tweede rij.
luca werd er op een gegeven moment met nog een paar kinderen uitgepikt om op het toneel te komen om een woord te verzinnen waarmee een zin werd gemaakt die in een verhaal moest terugkomen.
het was echt enorm leuk.

er zijn door het hele land meer van die voorstellingen met allemaal verschillende schrijvers.
we willen ook nog naar paul van loon. die lijkt me ook zo gaaf.
pi_42383602
bij uil thuis van arnold lobel
dit was altijd een topper al ik het voorlas bij de kleuters
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 5 oktober 2006 @ 11:42:40 #148
95752 crew  Chell
Kluns
pi_42383792
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 23:30 schreef suikerzoet het volgende:
De Meneertjes serie van Roger Hargreaves ( in 't engels Mr. Men).
Ik heb de hele serie uit eind jaren 70 nog, echt hele leuke kleine en simpele boekjes. Ieder boekje gaat over 1 meneertje en zijn overduidelijke (karakter)eigenschap. Heel eenvoudig maar grappig en herkenbaar voor de kids, Er schijnen tegenwoordig ook Mevrouwtjes te zijn evenals tekenfilms, maar die boekjes blijven eeuwig leuk.
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
ooooooh Meneertjes! Daar heb ik ook een stapeltje van. Zo leuk!!!

En het boek over "De mol die wilde weten wie er op zijn kop gepoept heeft" blijft ook echt geweldig om voor te lezen aan kinderen Lekker vies
pi_42384121
ja die mol is hier ook nog altijd een succes.

en lady_wrb, klinkt heel leuk dat boekenfeest!
pi_42401946
Een heel leuk boek om voor te lezen vind ik Snorrekat & Morremuis van Gerard Delft. Het gaat over een kat en een muis die samen in een huis wonen.
pi_42403151
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 20:48 schreef QTPi het volgende: Morremuis
oeh, da's iets voor sugar! helaas niet leverbaar zie ik...

voor welke leeftijdscategorie is 't ongeveer, QTPi?

[ Bericht 8% gewijzigd door bixister op 05-10-2006 21:25:22 ]
pi_42403873
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 21:18 schreef bixister het volgende:

[..]

oeh, da's iets voor sugar! helaas niet leverbaar zie ik...

voor welke leeftijdscategorie is 't ongeveer, QTPi?
Jaar of 5-6 qua voorlezen, zelf lezen ongeveer 8 jaar.
pi_42403966
ah, tnx.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 21:56:51 #154
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_42404830
Ik vond zelf vroeger Lotje in de dierentuin (Van Jaap ter Haar) heel erg leuk.
En allerlei sprookjesboeken. Ik had ook de grote rode boeken van Lekturama, met bijbehorende cassettebandjes. Heerlijk, op zondagochtend voor de radio naar sprookjes luisteren .
Dat had niks met luiigheid van mijn ouders te maken, ik kon gewoon helemaal opgaan in hoe mooi het sprookje verteld werd. Door o.a. Sacco van der Made.
*herinneringen komen helemaal terug *
Overigens las ik ontzettend veel als jong meisje, het was mijn favoriete bezigheid. Enid Blyton, Guus Kuijer, Jan Terlouw, Annie MG Schmidt, dat waren mijn favo schrijvers.

Mijn dochter (2,5) wordt graag voorgelezen uit Nijntje en Dikkie Dik. Ook "Een drukke dag met Lou Lou" vindt ze heel mooi. (Groot prentenboek, Lou Lou gaat naar het park, schommelen, naar de eendjes, eten, in bad en slapen, heel herkenbaar dus).
En een ABC boek, dat nog van mij is geweest, vindt ze ook prachtig: A is een aapje dat eet uit zijn poot, B is de bakker die bakt voor ons brood...
Voor Sinterklaas koop ik haar Rupsje Nooitgenoeg, dat is toch wel een klassieker die niet mag ontbreken .
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_42405108
Een tip:
De bibliotheek (in HIlversum in ieder geval) houdt zo nu en dan opruiming en verkoop van boeken. Zo ben ik ook aan Snorrekat en Morremuis gekomen, het kostte destijds ¤ 0,50
  donderdag 5 oktober 2006 @ 22:04:31 #156
66999 _SunShine_
Recht zo die gaat! // In Love
pi_42405206
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 21:20 schreef Salmonella het volgende:
Ik was helemaal van dat boek over het mooiste visje van de zee.
Het was iets met glimmende schubben..
De titel weet ik even niet meer
Titel: De mooiste vis van de zee
Everyday you`re here I`m gonna let you know
That every moment we share together, is even better than the moment before.
If every day was as good as today was, then I can't wait till tomorrow comes!
  donderdag 5 oktober 2006 @ 22:06:12 #157
66999 _SunShine_
Recht zo die gaat! // In Love
pi_42405296
Ik heb kruimeltje echt helemaal versleten.. En in de klas lees ik Mathilde voor.
idd geen boeken voor de jongste lezers maar ze zijn echt super
Everyday you`re here I`m gonna let you know
That every moment we share together, is even better than the moment before.
If every day was as good as today was, then I can't wait till tomorrow comes!
  donderdag 5 oktober 2006 @ 22:06:25 #158
66999 _SunShine_
Recht zo die gaat! // In Love
pi_42405310
oeps.. sorry
Everyday you`re here I`m gonna let you know
That every moment we share together, is even better than the moment before.
If every day was as good as today was, then I can't wait till tomorrow comes!
pi_42406029
Iets als Floddertje is ook heel leuk, maar wel overbekend bij ouders natuurlijk.
pi_42406111
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 22:02 schreef QTPi het volgende:
Een tip:
De bibliotheek (in HIlversum in ieder geval) houdt zo nu en dan opruiming en verkoop van boeken. Zo ben ik ook aan Snorrekat en Morremuis gekomen, het kostte destijds ¤ 0,50
bij www.boekwinkeltjes.nl zijn ook een paar tweedehands exemplaren te koop zag ik.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 22:30:14 #161
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_42406465
Ik moest hier heel lang Barbapapaboekjes voorlezen, maar sinds een paar dagen zijn we weer overgeschakeld op de Gouden Boekjes voor het slapen gaan. 'Meneer Mooi Weer' valt erg in de smaak, en 'Boudewijn de Beer' ook.
  † In Memoriam † vrijdag 6 oktober 2006 @ 08:59:04 #162
37843 lady-wrb
kortaf
pi_42414333
zijn dat die ouderwetse goeden boekjes? die las mijn moeder vroeger aan mij voor. ik was helemaal weg van trixie, en poes pinkie en het koekemannetje.
ik wilde ze gaan verzamelen, maar jeetje wat zijn die dingen duur tweedehands (de originele oudjes dan)

en ik zag dat er weer een nieuw boek van meester jaap is (van jacques vriens) dat is ook leuk (voor)leesboek. vooral als je niet zo van heeeeel lang voorlezen houdt.
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 09:30:14 #163
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_42414863
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 08:59 schreef lady-wrb het volgende:
zijn dat die ouderwetse goeden boekjes? die las mijn moeder vroeger aan mij voor. ik was helemaal weg van trixie, en poes pinkie en het koekemannetje.
ik wilde ze gaan verzamelen, maar jeetje wat zijn die dingen duur tweedehands (de originele oudjes dan)

en ik zag dat er weer een nieuw boek van meester jaap is (van jacques vriens) dat is ook leuk (voor)leesboek. vooral als je niet zo van heeeeel lang voorlezen houdt.
Het Peperkoekmannetje

Ik had een aantal gouden boekjes.
Maar ook heel kleine, vierkante boekjes, van Pixie, een stuk of .. 40 . Die bewaar ik voor als mijn dochter iets ouder is.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_42586701
Ook een leuke site met voorgelezen prentenboeken: http://www.schooltv.nl/pagina.jsp?n=96282
pi_42587953


Mijn zoontje vind eigenlijk de meeste boeken van Marianne Busscher erg leuk.
Keep the faith!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 11 oktober 2006 @ 20:20:54 #166
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_42588033
Ik ben met Christan Harry Potter aan het lezen. We zijn nu in deel 3. Na elk deel kijken we de film, lekker samen op de bank, af en toe op schoot als het eng wordt Hij speelt van alles na met zijn HP-lego
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † woensdag 11 oktober 2006 @ 20:21:29 #167
37843 lady-wrb
kortaf
pi_42588053
ik lees op het ogenblik voor uit "piep zie de muis" van carry slee.
ook een enorm leuk boek
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 20:03:51 #168
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_42678391
Ik heb dit boek aan mijn buurjongetje gegeven: Op je potje Konijn

Een leuk boek voor peuters vanaf 2 jaar, om zindelijkheid leuk(er) te maken!!

Wir müssen leben, bis wir sterben!
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 21:23:59 #169
144006 chacama
Ondernemend!
pi_42680845
Hier is Liselotje populair en floddertje doet het ook erg goed. Verder Jip en Janneke, de boeken van Dikkie Dik.

Liselotje leest Fleur zelf mee. Oftewel ze maakt de rijemende zinnen af. Dat deed ze eerst ook al bij nijntje, maar Liselotje spreekt nu meer aan.
pi_42700782
Oh, wat een leuk topic. En wat veel herinneringen brengt dit met zich mee! Eva is natuurlijk nog veel te klein om voor te lezen, maar ik verheug me er al erg op! Ik verslond vroeger (en nu nog steeds) boeken. Elke dag naar de bieb, 5 boeken halen en de volgende dag ze gelezen weer terugbrengen en weer een nieuwe voorraaad mee.
Mijn moeder las ons voor uit WG van der Hulst. Moralistisch, maar ik vind het nog steeds heerlijk. Ik heb al 2 voorleesboeken van hem voor Eva
Jip en Janneke heb ik ook al voor haar, en het boek van Vos en Haas. Ik ken het niet, maar het schijnt ook een klassieker te zijn? Nijntjes heb ik ook, en ik zal nog wel veel boekjes kopen en vragen. 2e hands is hier ook favoriet, en in Deventer veel te vinden. En we gaan ook lid worden van de bibliotheek. Nu is het nog niet nodig, voor mezelf heb ik nog mijn eigen bibliotheek aan nog te lezen boeken.

Zelf las ik vroeger ook:
Tonke Dragt
Kleine huis op de prairie
Alles van Lemniscaat
Boekjes over paarden/maneges. Weet de titels niet meer, maar volgens mij waren er diverse series, en ik las ze allemaal. (en eigenlijk vond ik paarden stinkdieren... )

* bookmarkt voor als Eva wat groter is
Eva
pi_42701450
Ik was laatst in een boekhandel en kwam het prentenboek 'Ik zou wel een kindje lusten' tegen.

Gaat over een krokodil die elke dag bananen krijgt want daar word je groot van, maar op een dag heeft hij zin in een kindje Z'n ouders schotelen hem van alles voor, maar hij wil alleen maar een kindje. Hij gaat het bos in en komt een kindje tegen. Maar het meisje is veel te groot en lacht hem uit. Dat hij maar eens wat groter wordt. Waarna de krokodil naar huis gaat en heel veel bananen wil hebben

Te droog voor woorden was het
  zondag 15 oktober 2006 @ 19:25:53 #172
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_42703328
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 17:35 schreef linda856763 het volgende:

Boekjes over paarden/maneges. Weet de titels niet meer, maar volgens mij waren er diverse series, en ik las ze allemaal. (en eigenlijk vond ik paarden stinkdieren... )

* bookmarkt voor als Eva wat groter is
Dat vast de boekjes van Bianca, die heb ik ook verslonden!

Tegenwoordig vindt ik de boekjes van Marianne Busser en Ron Schroder erg leuk, deze gaan op rijm. Er zijn er nu 5 van. Echte aanraders voor kinderen in de kleuterleeftijd. De kinderen in mijn klas zaten er vaak met open mond naar te luisteren. Omdat ik je zo lief vindt. Zo heet een van de boekjes.
Als je ze allemaal hebt merk je dat er ook een lijn in zit. (maar ze zijn ook prima apart te lezen...) IN de laatste krijgen egel en muis een babytje, die heb ik net gekocht...
pi_42703374
Is Wollemie al gezegd?
pi_42703574
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 18:02 schreef ChrisJX het volgende:
Ik was laatst in een boekhandel en kwam het prentenboek 'Ik zou wel een kindje lusten' tegen.

Gaat over een krokodil die elke dag bananen krijgt want daar word je groot van, maar op een dag heeft hij zin in een kindje Z'n ouders schotelen hem van alles voor, maar hij wil alleen maar een kindje. Hij gaat het bos in en komt een kindje tegen. Maar het meisje is veel te groot en lacht hem uit. Dat hij maar eens wat groter wordt. Waarna de krokodil naar huis gaat en heel veel bananen wil hebben

Te droog voor woorden was het
Dat is echt een superboekje. Mijn meiden (3 en 4 jaar) vinden het dan ook een heel lachwekkend boekje.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_42703678
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 19:25 schreef ik80 het volgende:

[..]

Dat vast de boekjes van Bianca, die heb ik ook verslonden!
Eva
  zondag 5 november 2006 @ 19:05:42 #176
35189 Troel
scherp en bot
pi_43267475
quote:
Op woensdag 7 september 2005 16:32 schreef Troel het volgende:

[..]

ik heb al deze lekturama luistersprookjes als mp3-tjes
Volgens mij wil iedereen graag Mp3-tjes, ik heb dankzij dit berichtje de afgelopen twee weken meerdere verzoekjes gehad om ze op cd te branden. Als ik toch bezig ga, dan maakt het ook niet uit voor hoeveel mensen, dus als er nog meer mensen interesse hebben, dan hoor ik het wel.


Ze staan trouwens ook nog op deze site: http://jaapvanlelieveld.xs4all.nl/sprook.htm
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_43267727
oh dat klinkt wel goed trouwens troel... was er zelf als kind verslaafd aan....

maar mijn nichtje (3) is helemaal gek op liselotje (vieselotje zoals ze haar zelf noemt...) en de egel en de muis. Kiki doet het ook erg goed bij haar...
welk boekje ik laatst via een lettertuinparty in handen heb gehad, was de ezel en de beer... heb er nog spijt van dat ik ze niet heb gekocht... ze zijn voor kleuters, maar er zitten zulke leuke grapjes in...

als jullie sites willen van de ezel en de beer, en de egel en de muis dan hoor ik het wel...
  zondag 5 november 2006 @ 19:17:59 #178
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_43267804
Wij blijven maar hangen bij "Nijntje in de dierentuin". Dat is echt het enige boekje wat Kai voor het slapen gaan wil lezen. Hoe bedoel je gewoontedier Ik kan echt niet wachten tot ik hem mijn eigen lievelingsboek (Max en de maximonsters) voor kan lezen, maar ik kan me herinneren dat ik daar best eng van gedroomd heb toen ik klein was. Nog even wachten dus.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  Jubileum moderator zondag 5 november 2006 @ 19:21:08 #179
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_43267896
Maak mij 's nachts wakker en ik dreun zo het hele boekje voor je op M@x Eva wil ook niets anders. Ze kent hem helemaal uit haar hoofd dus sinds kort heeft Jeroen een nieuwe variant, overal waar Nijntje staat vult hij Eva in.
Andersom, als Eva hem "voorleest", worden alle nijntjes ineens papa, echt een groot succes hier.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 5 november 2006 @ 19:23:11 #180
24188 Belana
kloon van belana
pi_43267945
Hier is "de fantastische meneer Vos" van Roald Dahl laatst gelezen (geweldig verhaal!) en daarna pinkeltje geprobeerd maar dat boeit niet zo en nu dan maar weer de disney boekjes
stormy waters...
sailin'
  zondag 5 november 2006 @ 19:51:45 #181
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_43268892
Lees dan ook een keer 'de tovervinger' van Roald Dahl. Is echt te gek!!!!!
  zondag 5 november 2006 @ 19:51:47 #182
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_43268894
Wij hoeven Nijntje inmiddels niet meer voor te lezen. Kai kan het hele verhaal aan de hand van de plaatjes al na vertellen.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  zondag 5 november 2006 @ 20:20:24 #183
24188 Belana
kloon van belana
pi_43269943
quote:
Op zondag 5 november 2006 19:51 schreef renzell het volgende:
Lees dan ook een keer 'de tovervinger' van Roald Dahl. Is echt te gek!!!!!
ga ik zeker doen! dank je!
stormy waters...
sailin'
pi_43271266
Vos en Haas! Leigh heeft het boek gekregen voor haar verjaardag. Echt heel erg leuk voor haar om zelf te lezen. Het boek gaat van avi-niveau 1 naar niveau 4, dus het "groeit" mee met haar lees niveau. Het is een grappig verhaal, met in het begin alleen maar 1 lettergreep woorden.
Ze heeft ook "De ontdekking van de honing" gekregen, maar die is nog een beetje te moeilijk, die gaan we voorlezen.
Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.
pi_43319661
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 17:35 schreef linda856763 het volgende:
Eva is natuurlijk nog veel te klein om voor te lezen, maar ik verheug me er al erg op!
Wij lezen al een hele tijd voor. Ze snapt de verhaaltjes natuurlijk niet, maar kan wel plaatjes kijken en naar onze stem luisteren.

We lezen nu veel Dikkie Dik. Ook heb ik wat boeken van Varkentje Jan die een keer heel goedkoop bij de AH lagen. Vind ik ook leuk. Het lijkt me zo leuk als ze straks echt snapt wat we lezen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 7 november 2006 @ 11:33:12 #186
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_43319736
Action heeft vaak leuke kinderboekjes voor als ze wat kleiner zijn voor goedkoop heb daar tijdje terug wat pop up boekjes uitgehaald en een paar met glimmerdingetjes ( vind die ekster van ons helemaal geweldig)
Vaak is het idd plaatjes bekijken en maffe stemmetjes en veel herhalen hier maar wel lief
Engaging Infinite Improbability Drive..
  † In Memoriam † dinsdag 7 november 2006 @ 13:07:53 #187
37843 lady-wrb
kortaf
pi_43322222
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 11:30 schreef YPPY het volgende:

[..]

Wij lezen al een hele tijd voor. Ze snapt de verhaaltjes natuurlijk niet, maar kan wel plaatjes kijken en naar onze stem luisteren.

We lezen nu veel Dikkie Dik. Ook heb ik wat boeken van Varkentje Jan die een keer heel goedkoop bij de AH lagen. Vind ik ook leuk. Het lijkt me zo leuk als ze straks echt snapt wat we lezen.
o dat gaat zo snel zo las ik luca een boek met dieren voor. nou ja, lezen, twas een plaatjesboek met de namen erbij.
dan krijg je op de duur van die grappige woorden: vlalingo (flamingo) peeta (zebra) en ofant.
ik begon daar al mee toen hij nog baby was en ik heb het zeker anderhalf jaar elke dag met hem moeten lezen.
het was dan ook heel leuk toen we een keer in de dierentuin waren dat hij de dieren ook echt herkende
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 7 november 2006 @ 13:08:57 #188
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_43322251
Ik lees Christan ook al vanaf zijn babytijd voor Hij is er nog steeds dol op
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † dinsdag 7 november 2006 @ 14:39:36 #189
37843 lady-wrb
kortaf
pi_43324712
ik heb nog een boekentip voor je, rewimo.
de kerstboom spreekt van jacques vriens.
(maar misschien heb je die al )
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 7 november 2006 @ 14:43:41 #190
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_43324835
Nee, hebben we niet Ik ga eens zoeken, tnx
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † dinsdag 7 november 2006 @ 14:46:59 #191
37843 lady-wrb
kortaf
pi_43324941
hoeft niet, ik heb m dubbel, wil je m overnemen?
  † In Memoriam † dinsdag 7 november 2006 @ 14:47:40 #192
37843 lady-wrb
kortaf
pi_43324965
dr hoort trouwens een cd bij, maar die zit er niet bij.
ik kan kijken of ik iemand dat ding kan laten kopieren
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 7 november 2006 @ 15:03:17 #193
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_43325424
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 14:46 schreef lady-wrb het volgende:
hoeft niet, ik heb m dubbel, wil je m overnemen?
Altijd goed natuurlijk
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 16 februari 2007 @ 20:07:36 #194
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_46378520
In de hoop om Job zindelijk te krijgen heb ik een boek gekocht dat echt verrassend leuk is.

Het heet Kleine Aap's Grote Plascircus en het is echt het leukste boekje over zindelijkheid wat ik ooit heb gelezen.
Helaas heeft het in die zin nog geen effect gehad op Job, maar het moet nu wel elke avond voorgelezen worden, want ook Katja vindt het een heel leuk boek.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 21:18:50 #195
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_46381023
Klinkt leuk. Er staat dat het voor 4 tot 6-jarigen is, maar dat lijkt me wel wat aan de oude kant voor dit onderwerp? Is het ook wel wat voor 2 of 3-jarigen?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  † In Memoriam † vrijdag 16 februari 2007 @ 21:59:36 #196
37843 lady-wrb
kortaf
pi_46382469
hier is hier waakt de goudvis een grote hit.
is echt een heel grappig boek.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 22:05:56 #197
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_46382689
Ja hoor, voor 3-jarigen is het sowies geschikt. Voor 2-jarigen misschien iets minder, want het gaat ook over piemeltjes en niet alle 2-jarigen zijn daar al mee bezig.

Lady-wrb, dat boek lijkt me ook heel leuk!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 22:14:45 #198
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_46383002
Twan is helemaal gek van Jip en Janneke, daar moeten elke avond twee verhaaltjes van voorgelezen worden. Een 3e verhaaltje is meestal verschillend. Kabouter Plop of Sesamstraat, het is maar net waar hij zin in heeft. Onlangs bij de bieb een boek met piratenverhaaltjes gehaald, dat vindt hij ook erg leuk.
  woensdag 4 juli 2007 @ 21:22:15 #199
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_51146250
Op verzoek van Lois hier ff verder met mijn boekenadoratie!















Ik ben een groot Marianne Busser en Ron Schroder fan!

Ow Heks! Lotje!

De boeken van Lieve Baeten! Die zijn ook zo leuk!

http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayCreatorPageInformation-Author?AUTHOR_ID=6571&Section=BOOK&iref=crecp
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
pi_51146344
Zie net dat ik dit topic niet eens in mn active topics heb staan, dat kan eigenlijk niet...

Weet iemand nog een leuk boek over indianen voor een jongetje van een jaar of 3 a 4?
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 4 juli 2007 @ 21:28:40 #201
165383 BettyR
Prehistorisch plaatje
pi_51146517
Nog maar even mijn vraag vanaf het bankje: ik ben voor een vriendin die Pabo op zoek naar een verjaardagscadeautje. Aankomend schooljaar gaat ze lesgeven aan kleuters (groep 2) en boeken om uit voor te lezen zijn zeer welkom. Ik ben benieuwd uit welke boeken de Fok!kleuters graag voorgelezen willen worden.
History is the "know thyself" of humanity, the self-consciousness of mankind - Johann Gustav Droysen.
  woensdag 4 juli 2007 @ 21:42:12 #202
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_51147065
Zie mijn post hiervoor met allemaal afbeeldingen!
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
  woensdag 4 juli 2007 @ 21:49:06 #203
165383 BettyR
Prehistorisch plaatje
pi_51147360
Dankje Ireth voor je tips. Zitten een hoop leuke tussen zo te zien.
History is the "know thyself" of humanity, the self-consciousness of mankind - Johann Gustav Droysen.
  woensdag 4 juli 2007 @ 22:26:31 #204
593 sjak
Juffie Bloem
pi_51148939
de boekjes van sjoerd kuyper over Robin zijn volgens mijn neefjes erg leuk.
Lekker douchen!
  woensdag 4 juli 2007 @ 22:28:04 #205
11682 Moonah
Jolie femme
pi_51149002
Betty, boekjes van Carry Slee zijn echt heel erg in trek. Er zijn speciale over kleuters.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 4 juli 2007 @ 22:46:16 #206
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_51149808
Ik pleit nogmaals voor "Max en de maximonsters" van Maurice Sendak.

Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  woensdag 4 juli 2007 @ 23:04:00 #207
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_51150525
Amber is dol op Bobbi, les ook erg prettig voor.



Bobbi doet boodschappen
Bobbi is jarig
Bobbi is zijn knuffel kwijt
Bobbi naar de speelzaal
Bobbi op vakantie
Bobbi op de kinderboerderij
Bobbi naar het bos
Bobbi is ziek
Bobbi op het potje
Bobbi gaat logeren
Bobbi viert sinterklaas
Bobbi viert kerst
Bobbi zoekt zijn vriendjes
Bobbi voert de dieren
Bobbi kleur- en stickerboek
Bobbi omnibus met luister-cd
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 15:21:12 #208
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_53722015
» Er is al 92 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk goed of het nuttig is dit topic omhoog te schoppen!

Die melding wat een twijfels ineens. Ik ga het toch maar doen. Denk ik. Of niet of wel of niet of wel


Ik zoek een leuk boek met als onderwerp Sinterklaas . Voor kindjes van drie jaar en ouder.
Gister even gauw in de winkels gekeken maar ik zag niet echt een mooi boek. Heeft er iemand tips?
  † In Memoriam † vrijdag 5 oktober 2007 @ 15:54:08 #209
37843 lady-wrb
kortaf
pi_53722811
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 15:21 schreef Luchtbel het volgende:
[sub]» Er is al 92 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk goed of het nuttig is dit topic omhoog te schoppen!

wie zegt dat?
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 15:56:07 #210
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_53722870
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 15:54 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

wie zegt dat?
dat staat tegenwoordig onderaan oude topics (om nutteloze kicks tegen te gaan)

Luchbel, boven je in de reactie van LadyS staat een boekje van Bobbi en Sinterklaas. De Bobbi-boekjes die ik heb gezien vond ik erg leuk

Iemand nog een tip voor een boekje over de basisschool, ter voorbereiding?
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  † In Memoriam † vrijdag 5 oktober 2007 @ 15:59:40 #211
37843 lady-wrb
kortaf
pi_53722950
zeker in de nieuwe lay-out ? mij is het nog niet opgevallen in ieder geval (ik heb dus lekker weer de oude vertrouwde )

bedoel je zoiets misschien?
  Licht Ontvlambaar vrijdag 5 oktober 2007 @ 16:00:32 #212
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_53722970
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 15:21 schreef Luchtbel het volgende:
» Er is al 92 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk goed of het nuttig is dit topic omhoog te schoppen!

Die melding wat een twijfels ineens. Ik ga het toch maar doen. Denk ik. Of niet of wel of niet of wel


Ik zoek een leuk boek met als onderwerp Sinterklaas . Voor kindjes van drie jaar en ouder.
Gister even gauw in de winkels gekeken maar ik zag niet echt een mooi boek. Heeft er iemand tips?
Het Sint/kerstomdraaiboek peuters (kleuters)



Lijkt me erg leuk
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  † In Memoriam † vrijdag 5 oktober 2007 @ 16:01:40 #213
37843 lady-wrb
kortaf
pi_53722993
he ik was een minuutje eerder sjeen
pi_53723023
Bobbi-boekjes zijn leuk LB.
Of (maar ik weet eigenlijk niet of die nog te krijgen is) van Pietertje Pet.
En wat ik ook een leuk boek vind is "Dag sinterklaasje"
maar misschien is dat ook wel weer voor wat oudere kinderen... staan niet zoveel plaatjes in. Maar ik vond het vroeger altijd wel een leuk boek.
Mama van 2 lieve meiden :)
  Licht Ontvlambaar vrijdag 5 oktober 2007 @ 16:03:51 #215
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_53723044
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 16:01 schreef lady-wrb het volgende:
he ik was een minuutje eerder sjeen
ik heb er een mooi plaatje bij...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  † In Memoriam † vrijdag 5 oktober 2007 @ 16:08:18 #216
37843 lady-wrb
kortaf
pi_53723141
voor zowel et als luchtbel : bij de hoeraboeken van marianne busser en ron schröder.
(die van sinterklaas ligt hier ongelezen nieuw te wezen, dus als je interesse hebt lb moet je maar pm-en)


http://www.mariannebusser(...)n/bk_hoeraboeken.htm

[ Bericht 31% gewijzigd door lady-wrb op 05-10-2007 16:09:28 (sukkel, je moet er wel de link bijzetten :() ]
  † In Memoriam † vrijdag 5 oktober 2007 @ 16:11:11 #217
37843 lady-wrb
kortaf
pi_53723203
en dan heb je ook nog de boeken van de kinderen van de grote beer.
die vond luca enorm leuk.
gaat over een vast groepje kinderen die beginnen in groep 1
in deel 2 zitten ze in groep 2 enz.
ook het taalniveau is daarop aangepast.
ik heb ze altijd met veel plezier voorgelezen en luca heeft ze altijd met veel plezier aangehoord
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 16:18:52 #218
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_53723366
Euhm ik bedoelde eigenlijk een prentenboek Ik hou niet zo van die boeken met een vast personage of series. Behalve Jip en Janneke. Maar misschien is dat omdraaiboek nog wel leuk, ook al vind ik het misschien iets te veel lollig. Voor Jolie is het misschien leuk. Bedankt.
  † In Memoriam † vrijdag 5 oktober 2007 @ 16:24:53 #219
37843 lady-wrb
kortaf
pi_53723518
ja maar bij sinterklaasboeken kan je dr toch niet omheen dat sinterklaas een vast personage is?
pi_53723636
Die boeken van de kinderen van de grote beer zijn leuk Ik heb ze zelf ook allemaal in de kast staan
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 16:31:09 #221
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_53723656
Ja nee lady-wrb. Ik bedoel boeken zoals Bobbi en Sinterklaas enzo. Ik zag zoiets ook met Dikkie Dik. Dat bedoel ik.
  † In Memoriam † vrijdag 5 oktober 2007 @ 16:33:39 #222
37843 lady-wrb
kortaf
  Licht Ontvlambaar vrijdag 5 oktober 2007 @ 16:35:42 #223
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_53723752
Die van DikkieDik wil ik voor Isa... Isa is groot fan van DikkieDik en van Ernie en Bert
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  † In Memoriam † vrijdag 5 oktober 2007 @ 16:41:11 #224
37843 lady-wrb
kortaf
pi_53723885
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 16:35 schreef Sjeen het volgende:
Die van DikkieDik wil ik voor Isa... Isa is groot fan van DikkieDik en van Ernie en Bert
o dan heb je vast ook de sinterklaas cd van bert en ernie
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 17:24:09 #225
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_53724829
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 16:18 schreef Luchtbel het volgende:
Ik hou niet zo van die boeken met een vast personage
Jan liep op straat, toen zei Harry "kom Karin, we gaan wat koffie drinken". "Is goed Joop, lijkt me lekker," zei Mieke.
Aangekomen bestelden Frits en Tineke een kopje koffie.

Kom op, dat snapt geen kind. .
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_53724944
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 17:24 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Jan liep op straat, toen zei Harry "kom Karin, we gaan wat koffie drinken". "Is goed Joop, lijkt me lekker," zei Mieke.
Aangekomen bestelden Frits en Tineke een kopje koffie.

Kom op, dat snapt geen kind. .
waarschijnlijk bedoelt ze meer een serie boeken met steeds de zelfde personages, zoals die van Bobbie hierboven
somewhere only we know.. thats the place to be
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 20:10:46 #227
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_53728648
Misschien al voorbij gekomen maar briljant:

There is no pleasure in having nothing to do; the fun is in having lots to do and not doing it.
pi_53728836
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 17:24 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Jan liep op straat, toen zei Harry "kom Karin, we gaan wat koffie drinken". "Is goed Joop, lijkt me lekker," zei Mieke.
Aangekomen bestelden Frits en Tineke een kopje koffie.

Kom op, dat snapt geen kind. .




Snap overigens wel wat LB bedoelt
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 22:01:06 #229
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_53731572
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 17:24 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Jan liep op straat, toen zei Harry "kom Karin, we gaan wat koffie drinken". "Is goed Joop, lijkt me lekker," zei Mieke.
Aangekomen bestelden Frits en Tineke een kopje koffie.

Kom op, dat snapt geen kind. .


There is no pleasure in having nothing to do; the fun is in having lots to do and not doing it.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 23:39:08 #230
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53734221
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 15:21 schreef Luchtbel het volgende:
» Er is al 92 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk goed of het nuttig is dit topic omhoog te schoppen!

Die melding wat een twijfels ineens. Ik ga het toch maar doen. Denk ik. Of niet of wel of niet of wel


Ik zoek een leuk boek met als onderwerp Sinterklaas . Voor kindjes van drie jaar en ouder.
Gister even gauw in de winkels gekeken maar ik zag niet echt een mooi boek. Heeft er iemand tips?
Ik heb bij de Action een waanzinnig leuk Sintboek gescoord, voor ik dacht, 2 euro
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 08:06:13 #231
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_53738048
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 17:24 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Jan liep op straat, toen zei Harry "kom Karin, we gaan wat koffie drinken". "Is goed Joop, lijkt me lekker," zei Mieke.
Aangekomen bestelden Frits en Tineke een kopje koffie.

Kom op, dat snapt geen kind. .
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 17:30 schreef moi_sofie het volgende:

[..]

waarschijnlijk bedoelt ze meer een serie boeken met steeds de zelfde personages, zoals die van Bobbie hierboven



Dat dus. Maar dat zei ik daaronder ook al. Ik zoek echt geen boek met een wisselend perspectief. Maar een boek zonder vast of herkenbaar personage. Dus zonder Dikkie Dik of Bobbi of Sesamstraat enzo.
pi_53738589
Muisje andersom?
pi_53738805
Oh en in het thema van de kinderboekenweek is 'het geheim van ijsje' heel leuk, het is een voelboek (en een groot boek) waar ijsje steeds een zacht velletje heeft.



[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 06-10-2007 10:18:49 ]
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 10:30:29 #234
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_53738900
Niet helemaal een Sinterklaasleesboek, maar hier inmiddels wel 'stukgelezen'. Ik heb vorig jaar dit boek gekocht met de mooiste Sintliedjes. En het is echt een groot succes geworden.
Het zijn dus alleen de teksten van de Sinterklaasliedjes.



Hier meer informatie

Gisteren belde mijn moeder op dat de kinderen namens haar vandaag allebei een boek mochten kopen ivm kinderboekenweek. Dus wij gaan zo lekker naar de boekhandel.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_53739362
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 23:39 schreef Vivi het volgende:

[..]

Ik heb bij de Action een waanzinnig leuk Sintboek gescoord, voor ik dacht, 2 euro


Jaha die heb ik ook. Het document van Sinterklaas.
Had hem alvast gekocht voor later
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 12:30:23 #236
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53740725
Me too
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 12:31:28 #237
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53740748
Oeh, oeh, ik heb trouwens ook bijna alle kinderboeken van Madonna

Ik lees Dean trouwens al wel elke dag al voor, ook al snapt ie het misschien nog niet, het is een heerlijk rustig moment zo met zijn 2-tjes op de bank en hij lekker knus tegen me aan

En het is ook goed voor zijn spraakontwikkeling. Het schijnt dat hoe meer woorden ze horen op zo'n jonge leeftijd hoe breder hun woordenschat wordt.

Ik heb trouwens van de week weer een leuk boek gekocht;

"3 kleine wolfjes en het vreselijk valse varken"



En ik heb deze week ook een officieel boekenplankje gemaakt in Dean zijn kamer

[ Bericht 39% gewijzigd door Vivi op 06-10-2007 12:39:43 ]
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_53740928
Dit boek is echt een grote hit hier:



Morris kent de tekst al bijna uit z'n hoofd. Het is helemaal op rijm.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 12:41:43 #239
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53740957
Daar stond ik laatst mee in mijn handen, ik wil die zeker nog gaan kopen! Vond hem er al zo leuk uitzien..ze hebben ook "de zoon van de Gruffalo" en een uitvoering waarin alle tekeningen puzzels zijn
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 13:45:35 #240
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_53742118
De zoon van de gruffalo is net zo leuk!
De kleuters wilden hem ook vaak horen. Een echte aanrader dus!
  † In Memoriam † zaterdag 6 oktober 2007 @ 21:46:41 #242
37843 lady-wrb
kortaf
pi_53751336
we hebben vandaag de nieuwe dolfje weerwolfje gekocht.
we zijn nu nog in de boze drieling aan het lezen, maar als die uit is kunnen we aan een verse dolfje verder
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 23:03:34 #243
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_53752816











Barbapapa rules.
pi_53755303
ik vind die laatste (op vakantie) eigenlijk helemaal niet leuk. ze krijgen er zo'n buitenproportioneel heftige ruzie, ik lees 'm in elk geval niet graag voor. maar op zich is BP hier ook uitermate populair! vooral barbapapa redt de dieren, en de boom van barbapapa momenteel.

[ Bericht 28% gewijzigd door bixister op 07-10-2007 01:17:28 ]
pi_53755526
en deze klassieker is hier ook helemaal stukgelezen:

pi_53757381
En bij ons is deze heel populair:

Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 7 oktober 2007 @ 09:01:07 #247
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_53757830
Die op vakantie hebben wij niet eens Bix. Het was meer om mijn algemene affectie voor Barbapapa uit te drukken, al die plaatjes. Hier is het momenteel ook Barbapapa redt de dieren, en ook Barbapapa op Mars trouwens, daar is Juul echt gek op.
pi_53758216
haha nou dan weet je tenminste wat je te wachten staat als je die nog eens koopt/krijgt.
Barbapapa op Mars en - op de Kermis liggen bij ons nog in de sint-voorraad.
pi_53758266
Mikael vind voorlezen helemaal niks aan
Hij wil zelf "lezen". Dus op de grond, boek tussen de benen, alles aanwijzen en dan: Is dat? En dan na proberen te zeggen.
Maar niks niet lekker op de bank
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  zondag 7 oktober 2007 @ 13:25:52 #250
193639 milo.
He who can,does.He who cannot
pi_53761786
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 20:10 schreef J.A.N.A. het volgende:
Misschien al voorbij gekomen maar briljant:

[[url=http://www.digischool.nl/po/community12/Mol/IMAGES/1.gif]afbeelding][/url]


Ja...die kenik. Leuk en absoluut de moeite waard van het voorlezen!
Originality is the fine art of remembering what you hear but forgetting where you heard it.
  zondag 7 oktober 2007 @ 14:07:14 #251
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_53763103
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 09:59 schreef MeNicole het volgende:
Mikael vind voorlezen helemaal niks aan
Hij wil zelf "lezen". Dus op de grond, boek tussen de benen, alles aanwijzen en dan: Is dat? En dan na proberen te zeggen.
Maar niks niet lekker op de bank



Komt nog wel, echt! Vond Juul ook geen zak aan toen ie nog zo klein was. Maar nu, joh, het is echt zó leuk! Hij kent hele verhalen uit zijn hoofd en brabbelt die dan mee. Of sterker nog, hij wordt woedend als wij hem voorlezen, want meneer wil zelf. Heel lief!

Ik denk dat ik er ook maar weer 2 ga aanschaffen voor Sint Nicolaas Bix.
pi_53855504
Anna wil wel voorgelezen worden, maar dan alleen uit boekjes met flapjes die ze dan steeds open en dicht doet. Echte verhaaltjes nog niet, komt wel. Ze heeft wel al een volle boekenkast op haar kamer. Echt erg. Dat Sinterklaasboek met tekeningen van Dagmar Stam heb ik vorig jaar gekregen, is erg leuk. Sowieso vind ik alles leuk met tekeningen van Dagmar Stam.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 00:15:51 #253
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53899350
Dit wordt mijn volgende aanschaf



Voorleesverhalen om je kind rust en zelfvertrouwen te geven en zijn fantasie te stimuleren

David Fontana
Met medewerking van: Anne Civardi, Kate Petty, Joyce Dunbar en Louisa Sommerville.


Een kind leren om meditatieve oefeningen te doen lijkt in eerste instantie een hele opgave, maar zal op langere termijn een zeer positief effect hebben. Het zal zijn angsten verdrijven, zijn zelfvertrouwen versterken en het zal hem leren aandachtiger te leven. Deze innerlijke rust vormt de basis voor een evenwichtig persoon.


Dit boek is bedoeld als voorleesboek voor kinderen tussen 4 en 8 jaar. Het boek bevat 20 verhalende meditatieoefeningen. Door het voorlezen van de verhalen neem de ouder het kind mee op avonturen. De meditatieoefening zit verweven in de opbouw van het verhaal. Zo leert een kind spelenderwijs zich te focussen, angsten en zorgen los te laten en te geloven in zichzelf en de wereld om hem heen.

Ontwikkel concentratie, creativiteit, zelfvertrouwen en rust bij je kind



Het klinkt nogal zweverig maar ik heb het ingekeken en het is echt heel erg leuk, alle verhaaltjes beginnen met "Doe je ogen maar dicht en stel je voor.." en dan wordt er een landschap beschreven of een situatie, er wordt echt een beroep gedaan op de fantasie van het kind.

Dean is er natuurlijk nog veel te klein voor maar het lijkt me echt leuk om hem dit later voor te lezen.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 08:42:21 #254
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_53902878
De Gruffalo is hier ook erg populair bij Noah. De zoon van de Gruffalo kende ik nog niet, die moeten we binnenkort ook maar eens aanschaffen dan

En deze is ook een groot succes:

Hele boekje moet je fluisteren en HEEL stil zijn anders wordt de reus wakker, dan op het einde BOE! roepen en rennen voor je leven omdat de reus je komt pakken Er zitten ook van die 'luikjes' in waar je doorheen moet kijken, wat de meeste kinderen ook altijd leuk vinden.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 09:01:23 #255
11682 Moonah
Jolie femme
pi_53902952
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 00:15 schreef Vivi het volgende:

Voorleesverhalen om je kind rust en zelfvertrouwen te geven en zijn fantasie te stimuleren
Oeh, daar ga ik ook eens naar kijken.
Wellicht kan ik er op school ook iets mee.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_53903069
Lis heeft dit boek voor haar verjaardag gekregen:

quote:
Een origineel concept, dat indruk maakt door de heldere eenvoud van de uitvoering. Het boek bestaat uit louter flappen met daarop de zwarte silhouetten van alle dieren die je tegenkomt op de boerderij. Raad welk dier onder de flap zit, til de flap op en bekijk de prachtig heldere kleurenfoto?s van boerderijdieren in hun echte omgeving. Hier dus geen roze varkentjes met strikjes en belletjes, maar modderige dikzakken die met vier poten in de blubber staan.
Ik vind het een erg mooi boek en Lis is er nog wat klein voor maar Morris vind het helemaal leuk!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 11:32:02 #257
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53904200
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 09:01 schreef Moonah het volgende:

[..]

Oeh, daar ga ik ook eens naar kijken.
Wellicht kan ik er op school ook iets mee.
Het zijn verhaaltjes die je speciaal voor het slapengaan moet lezen, dus dan heb je een rustig dagje op je werk

Op Bol hebben ze hem ook
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 11:53:42 #258
11682 Moonah
Jolie femme
pi_53904484
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 11:32 schreef Vivi het volgende:

[..]

Het zijn verhaaltjes die je speciaal voor het slapengaan moet lezen, dus dan heb je een rustig dagje op je werk

Op Bol hebben ze hem ook
Ja, ik dacht al zoiets adhv de titel!

En dat boerderijboek van Lis heb ik ook in de klas. Erg leuk!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 15:48:03 #259
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_53908072
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 00:15 schreef Vivi het volgende:
Dit wordt mijn volgende aanschaf

[ afbeelding ]

Voorleesverhalen om je kind rust en zelfvertrouwen te geven en zijn fantasie te stimuleren
Hee dat klinkt leuk!
Ik noteer de titel en de schrijver mooi ff, als ik dan weer in de stad ben zal ik eens kijken in de boekwinkel .
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  Jubileum moderator zaterdag 13 oktober 2007 @ 18:54:35 #260
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_53911253
Geweldige tip Vivi, die gaat gelijk op mijn verlanglijstje
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 19:43:29 #261
24188 Belana
kloon van belana
pi_53912159
oe Viev, wat een goeie! ik ga hem bestellen, klinkt echt goed!
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 20:11:42 #262
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53912665
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 21:11:14 #263
24188 Belana
kloon van belana
pi_53913882
schrik je ervan?
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 21:18:25 #264
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_53914026
Apart, zo'n boek met meditatie-oefeningen. Hoewel mijn eerste gedachte was dat elk goed boek in principe de fantasie zal stimuleren en dat het voorlezen op zich al voor rust, concentratie en zelfvertrouwen dient. Maar dat zal mijn sceptische geest wel zijn.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 23:05:37 #265
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53916067
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 21:11 schreef Belana het volgende:
schrik je ervan?
Nee, ik vind het gewoon grappig

En Livelink, je hebt op zich wel gelijk, maar deze verhalen appeleren nog wat meer aan de eigen verbeelding dan over het algemeen, zeg maar.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 19:45:38 #266
24188 Belana
kloon van belana
pi_54016245
ik wilde even vertellen dat Nick vanavond voor de 3e keer uit "nachtlichtjes" heeft voorgelezen en dat het hier een grote hit is Liam ligt ademloos te luisteren vanavond lukt het zelfs al een beetje om dat met de oogjes dicht te doen. het zijn echt mooie verhaaltjes die enorm tot de verbeelding spreken.
vivi, bedankt voor deze geweldige aanrader!!
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 20:55:44 #267
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_54039544
Ik heb het boek Nachtlichtjes vandaag ook maar besteld. Ik heb de hele stad afgezocht, maar geen een boekhandel had hem op voorraad.
Als het goed is komt hij morgen of maandag al binnen .
Past hij door een normale brievenbus trouwens, weet iemand dat toevallig?
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  Jubileum moderator vrijdag 19 oktober 2007 @ 21:15:55 #268
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_54040004
Ik heb de Gruffalo geleend in de bibliotheek en Iris vind hem helemaal geweldig. Erg leuk, een verhaal op rijm
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_54040154
Ik was gisteren bij Scheltema en vroeg naar de Gruffalo (kadootje voor iemand) en er lagen boekjes in allerlei versies: karton, gewoon, een heeeeeeel groot boek, een boek met puzzels en knuffelgruffalo's. De mevrouw van de informatie zei: je kan je helemaal uitleven
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 21:24:24 #270
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_54040227
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 21:21 schreef snoopy het volgende:
Ik was gisteren bij Scheltema en vroeg naar de Gruffalo (kadootje voor iemand) en er lagen boekjes in allerlei versies: karton, gewoon, een heeeeeeel groot boek, een boek met puzzels en knuffelgruffalo's. De mevrouw van de informatie zei: je kan je helemaal uitleven
Dat heeeeeeeele grote boek van de Gruffalo zag ik vandaag ook in de boekhandel ja! Dat is zo groot, dat valt toch niet te lezen .
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_54040351
er was gisteren ook een jongetje met zijn morder in die winkel en hij mocht een boekje uitzoeken. Wilde hij natuurlijk dat heeeeeele grote boek Dat was nou net niet de bedoeling van mama.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 09:03:39 #272
11682 Moonah
Jolie femme
pi_54047757
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 19:45 schreef Belana het volgende:
ik wilde even vertellen dat Nick vanavond voor de 3e keer uit "nachtlichtjes" heeft voorgelezen en dat het hier een grote hit is Liam ligt ademloos te luisteren vanavond lukt het zelfs al een beetje om dat met de oogjes dicht te doen. het zijn echt mooie verhaaltjes die enorm tot de verbeelding spreken.
vivi, bedankt voor deze geweldige aanrader!!
Oh wat leuk zeg!
Ik heb hem op mijn decemberverlanglijstje gezet.

Bij De Slegte hebben ze momenteel erg leuke kijkboekjes. Juist voor peuters en kleuters.
Kartonnen bladen die helemaal volgetekend zijn met heel veel details. Echt van die boekjes waar je uuuuuren in kunt kijken en steeds iets nieuws ontdekt. Ze hebben 4 thema's: In de stad, Op het platteland, Op school en In het kasteel. 5 euro per stuk.



[ Bericht 5% gewijzigd door Moonah op 20-10-2007 09:57:54 (foto toegevoegd) ]
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 10:06:57 #273
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_54048203
Groot succes hier!!

Kleine Kangoeroe

De wereld is groot, veel en veel groter dan de buidel van Mama Kangoeroe. Maar kleine Kangoeroe blijft liever dicht bij mama. Dat is veiliger, warmer en makkelijker. Mama probeert Kleine Kangoeroe met een duwtje in de rug te laten zien wat het leven allemaal te bieden heeft. Eerst wil dat niet zo best lukken, maar dan...

"Voor alle kleintjes die hun mama zullen loslaten (en voor alle mama's die hun kleintje zullen loslaten")

Thema’s: loslaten, volwassen worden.
Kleine Kangoeroe - Guido van Genechten
Uitgeverij Clavis
ISBN 9044802852 prijs ¤ 12,95
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 11:36:14 #274
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_54049158
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 19:45 schreef Belana het volgende:
ik wilde even vertellen dat Nick vanavond voor de 3e keer uit "nachtlichtjes" heeft voorgelezen en dat het hier een grote hit is Liam ligt ademloos te luisteren vanavond lukt het zelfs al een beetje om dat met de oogjes dicht te doen. het zijn echt mooie verhaaltjes die enorm tot de verbeelding spreken.
vivi, bedankt voor deze geweldige aanrader!!
Oh wat leuk Belana! Ik heb hem inmiddels ook op de boekenplank staan, Dean is er nog wel veel te klein voor maar goed, wat in het vat zit ..


En volgens mij past ie wel door de brievenbus hoor
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 11:39:15 #275
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_54049200
ik weet niet of deze al genoemd zijn.

maar ik vond persoonlijk spaghetti van menetti erg leuk. en de hele wipneus & pim reeks.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 17:55:28 #276
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_54054666
We hebben Nachtlichtjes binnen! Hij paste inderdaad door de brievenbus . Het ziet er op het eerste gezicht leuk uit! Ik ga eerst de uitgebreide introductie voor ouders maar eens doorlezen .
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  zondag 21 oktober 2007 @ 22:11:49 #277
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_54078251
Ik hoop dat Isa erg van voorlezen gaat houden, ik werd vroeger altijd voorgelezen voor ik naar bed ging en houd zelf ook erg van lezen dus ik duim dat ze het ook kan waarderen

Maar ik heb nog diverse boeken uit mijn kindertijd liggen, bv dribbel, jip en janneke, nijntje, sprookjes van grimm en andersen.
Een hele reeks van lekturama (waarbij alle verhaaltjes ook op cd staan)
En van de kraamvisite hebben we boeken gekregen van Isa Belletje erg leuk en er zit een heel mooi pop-up poppenhuisje in.
Voorlopig dus genoeg voorlees voer maar daar komt vast nog meer bij.
Mama van Isa en Ties
  zondag 21 oktober 2007 @ 22:39:43 #278
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_54078821
vroeger waren het casettebandjes of platen. maar een fijn verhaal voorgelezen krijgen was heerlijk. kees van kooten mag wel eens wat meer boeken tot zich nemen als voorleesstem.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_54096907
De lekturama reeks was orgineel ook met bandjes maar gelukkig is er internet en kon ik daar alle cd's downloaden
Mama van Isa en Ties
pi_54097224
Ik ben vandaag met Pepijn naar de bibliotheek geweest om hem lid te maken. Meteen flink wat boekjes geleend.
Pepijn kan echt helemaal gefascineerd naar boekjes kijken als ik voorlees. Zo leuk. Dus dat blijven we veel doen in de hoop dat hij het ook leuk blijft vinden.
Ik ga dit topic nog eens doorlezen voor boekentips.
Nog meer tips voor kleurrijke boekjes die ook al voor baby's leuk zijn??
  donderdag 25 oktober 2007 @ 21:24:14 #281
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_54168483
Allooo,

Ik zoek leuke boeken waar vooral "princessen" de boventoon voeren..
Niet van die sappige sprookjes, maar echte "meiden"boeken..
Tis voor mijn nichtje van bijna 4 !
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_54175741
Anna heeft verschillende popup boeken, dat vindt ze leuk om te kijken. Ik zit even te denken wat er echt gekleurd is (ze slaapt dus ik kan niet gaan kijken). Nijntje natuurlijk, maar dat had je vast al bedacht. Sesamstraat heeft ook wat leuke boeken met veel kleur. Bij de zeeman oid heb je boekjes liggen met een aparte vorm. Anna heeft het boekje over een koe die een kikker hoort. Het verhaaltje vind ik niet zo, maar ze vindt het erg mooi om te kijken. In zo'n uitverkoopbak ergens heb ik ook boekjes (10 bij 10 cm?) gevonden met op elke bladzijde een geluid en een dier. Die kun je openklappen. Vooral in combinatie met de geluiden een succes.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  † In Memoriam † vrijdag 26 oktober 2007 @ 09:07:26 #283
37843 lady-wrb
kortaf
pi_54176099
wij gaan vanavond het geheim van dolfje weerwolfje onthullen
ik had m al in de kinderboekenweek gekocht, maar we hebben hem in de verpakking gelaten.
maar vanavond lezen we het laatste hoofdstuk van het vorige deel (de boze drieling) en dan mag eindelijk die mooie glimmende sealing eraf.
luca had zelf besloten toen we hem kochten dat we hem dicht zouden laten, maar nu begint het toch wel enorm te kriebelen bij hem.
ik vind het wel bereknap dat hij het volgehouden heeft om toch niet te kijken.
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 14:53:16 #284
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_54201673
Rijstebuiltje, het is misschien al te laat, maar de boeken over Prinses Lillifee zijn echte aanraders.

Al aan diverse 4-jarige meisjes cadeau gedaan en altijd een succes.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 09:51:12 #286
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_54259091
Het BomenBloemenBeestenBuitenBoek.

Ontdek samen met je kind(eren) hoe spannend en grappig de natuur is, met voorleesverhaaltjes, kijkplaten, proefjes, spelletjes en andere dingen die je in de natuur kunt doen .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  donderdag 22 november 2007 @ 13:40:29 #287
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_54781685
Ik ga bij Koterkado denk ik ook nog zo'n gepersonaliseerd boekje bestellen voor/van Sinterklaas .
Ze hebben nu ook een Sint & Piet versie btw.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_54781730
gelijk heb je. er zijn nog niet zoveel boeken over sinterklaas.

(flauhauw, i know! )
  donderdag 22 november 2007 @ 13:43:46 #289
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_54781765
Oh, maar ze hebben ook boeken die niks met Sinterklaas te maken hebben

Het kwartje viel wat later
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zondag 3 februari 2008 @ 17:32:27 #290
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56503934
Mijn eerste echte eigen topic.

Wij hebben voor de geboorte van Eli als kraamkado al voorleesboekjes gekregen, want daar mocht je toch al mee beginnen vanaf 6 weken, dat zou goed voor de taalontwikkeling zijn of iets dergelijks.
Met 6 weken beginnen met voorlezen lijkt mij een beetje te veel van het goede, maar wat is wel een "goed" moment om te beginnen met voorlezen?
Wat lees je dan voor?
Wanneer dan? Als onderdeel van het nachtritueel, of gewoon tussendoor?

Graag jullie ervaringen en overwegingen.

Alvast bedankt!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_56504036
* leest mee...

hebben al wel een badboekje voorgelezen... 3 hele zinnen!
pi_56504323
Voor de taalontwikkeling is het vooral goed als Eli mensen hoort praten. Voorlezen kan een hulpje zijn, maar dat hoeft niet hoor.
Pas vanaf een jaar of twee beginnen ze echt verhaaltjes te kunnen luisteren, tot die tijd zou je bijvoorbeeld kunnen plaatjes kijken en dingen kunnen benoemen.
Met Ronja kijken we wel boekjes en dan wijst zij wat aan wat wij benoemen en andersom. Vooral van die hele goedkope fotoboekjes van de witte boekwinkel zijn hier populair. Daar staan herkenbare foto's van dieren in inplaats van cartoonversies die een dreumes eigenlijk niet zo veel zeggen.
pi_56504354
Wij lezen hier tussendoor voor.. Gewoon om even de tijd te doden. Gezellig saampjes op het grote bed.
We gebruiken nu eigenlijk maar 1 boek. Deze heeft mooie grote plaatjes (denk dat gedetailleerde plaatjes niet echt overkomt bij 5mnd). Het boek is in het fries, het heet "wat heart stip" (vertaald in NL, "wat hoort dribbel").

Het rechtergedeelte zijn knopjes die geluiden maken. Op de pagina's staan die icoontjes en die kun je dus gebruiken om het verhaal op te leuken.
Chris kijkt echt naar de plaatjes en probeert ze te pakken. En hij moet om sommige geluidjes lachen. Maar of hij echt begrijpt wat ik zeg?

De andere (allemaal gekregen) boeken hebben drukkere en gedetailleerde plaatjes, dus die mogen nog even wachten. Nu hebben we nog niet echt een slapengaan ritueel nodig, maar als Chris wat moeilijker gaat slapen later, dan denk ik dat we voorlezen we kunnen gaan gebruiken als rustmomentje voor het slapen.
pi_56504452
Vroeger werd ik al vanaf heel jong voorgelezen en ik heb hier een hele fijne herinnering aan, dus lees ik Yana ook voor Gewoon simpele korte verhaaltjes of 'we' zingen een liedje. Meestal lees ik haar voor, als ze al in bed ligt 's avonds, maar soms ook gewoon op de bank overdag. Ik weet niet of ze er al echt naar luistert, maar ik vind het leuk om te doen
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_56504582
Hier is sinds een paar maanden dikkerdedik van DikkieDik een hit. Maar op de boerderij is ook erg populair, erg leuk met luikjes enzo.

Merlijn heeft eigenlijk sinds dat hij zijn eigen kamer heeft, toen hij bijna twee werd het geduld om voorgelezen te worden. Vanaf die tijd ook al veel voorgelezen en hij mag 's avonds zelf een boekje kiezen. Er worden dan 3 verhaaltjes voorgelezen uit dikkie dik of een normaal boekje maar ook wel eens een paar bladzijden uit een boekje van de disney club.
  zondag 3 februari 2008 @ 18:10:04 #296
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56504661
quote:
Op zondag 3 februari 2008 17:51 schreef owlet het volgende:
Voor de taalontwikkeling is het vooral goed als Eli mensen hoort praten. Voorlezen kan een hulpje zijn, maar dat hoeft niet hoor.
Pas vanaf een jaar of twee beginnen ze echt verhaaltjes te kunnen luisteren, tot die tijd zou je bijvoorbeeld kunnen plaatjes kijken en dingen kunnen benoemen.
Met Ronja kijken we wel boekjes en dan wijst zij wat aan wat wij benoemen en andersom. Vooral van die hele goedkope fotoboekjes van de witte boekwinkel zijn hier populair. Daar staan herkenbare foto's van dieren in inplaats van cartoonversies die een dreumes eigenlijk niet zo veel zeggen.
Dat doen wij ook, "oh, kijk eens wat een mooie plant!" "vind je je nijntje-kraak-boekje mooi" "ja, dat is de televisie, daar ben je nog te jong voor" etc.

ben wel blij dat jullie zeggen dat vanaf 2 jr pas echt voorgelezen wordt. ik voelde me al een beetje ontaarde moeder dat ik met 5 mnd nog niet voorlas
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  zondag 3 februari 2008 @ 18:36:45 #297
11682 Moonah
Jolie femme
pi_56505163
quote:
Op zondag 3 februari 2008 17:51 schreef owlet het volgende:
Vooral van die hele goedkope fotoboekjes van de witte boekwinkel zijn hier populair. Daar staan herkenbare foto's van dieren in inplaats van cartoonversies die een dreumes eigenlijk niet zo veel zeggen.
Ik heb van supergoedkope fotoalbumpjes zelf kijkboekjes gemaakt. Eentje met kindjes, eentje met dieren en eentje met voertuigen (gewoon plaatjes uit tijdschriften). Het zijn Thies zijn lievelingsboekjes, juist vanwege de herkenbaarheid denk ik. Sinds een poosje pakt hij telkens mijn hand en moet ik van alles aanwijzen en benoemen.

Overigens vreet hij alle kartonnen boekjes op.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 3 februari 2008 @ 20:03:41 #298
593 sjak
Juffie Bloem
pi_56506883
Jetske begon toch al vanaf haar eerste jaar steeds meer interesse te tonen voor boekjes. Nu wil ze de hele dag bijna niets anders dan samen lezen. Ze kiest zelf de boekjes uit en soms is dat dan een week lang hetzelfde boekje Maar het is altijd heerlijk, samen op de bank, knus op schoot en zo langzamerhand gaat zij mij vertellen wat er in haar boekjes staat We hebben een echte boekenwurm dus.

Voordat ze er zelf interesse in begon te tonen pakte ik af en toe wel eens een boekje om voor te lezen maar dat vond ik zo onzinnig. Ik zat uiteindelijk altijd mezelf voor te lezen.

Ohhh, haar favorieten nog...
Kleine Pluis, Het ei, het grote Bruna dierenboek (allemaal van Nijntje dus)
Kikkuhhhhh en ..... (Max velthuijs boekjes)
Boeken waarin ze dieren kan aanwijzen, maakt niet uit wat.
Bumbaaaaaaaa
Gonny en Gijsje (was echt toen ze net 1 was haar grote favoriet, dat was ook voor het eerst dat ze ging meedoen met een boek )
Lekker douchen!
  zondag 3 februari 2008 @ 20:16:48 #299
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_56507148
quote:
Op zondag 3 februari 2008 17:58 schreef S_oepstengel het volgende:
Vroeger werd ik al vanaf heel jong voorgelezen en ik heb hier een hele fijne herinnering aan, dus lees ik Yana ook voor Gewoon simpele korte verhaaltjes of 'we' zingen een liedje. Meestal lees ik haar voor, als ze al in bed ligt 's avonds, maar soms ook gewoon op de bank overdag. Ik weet niet of ze er al echt naar luistert, maar ik vind het leuk om te doen
Maar ze was toch doof?
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zondag 3 februari 2008 @ 20:23:23 #300
45621 Suzanna
Mama van...
pi_56507309
Ik lees eigenlijk alleen de oudste twee voor, maar begin er nu met Julia wel een klein beetje mee. Zodra ze zelf interesse beginnen te krijgen begin ik er hier pas mee hoor. Daarvoor is het toch niet interessant voor ze en kan je net zo goed over de kamerplanten praten en nog liever veel zingen. Dat heb ik dus wel heeeeel veel gedaan met de kleintjes (en nog steeds ook nu ze groter worden) en vinden ze nog steeds helemaal te gek.

Dus Davinia, ontaarde moeder ben je absoluut niet hoor, dan ben ik er helemaal een ...

Veel kletsen doe ik hier, tijdens het aankleden: 'Oh kijk eens, wat een mooie jurk krijg je aan...' etc., dat is volgens mij veel nuttiger dan voorlezen als ze de plaatjes nog niet kunnen zien en begrijpen. Dus ik zou zeggen, wacht lekker af tot ze echt interesse krijgen (bij de 1 is dat met 6 maanden, bij de ander pas veel later, bij mijn kinderen verschilde dat ook hoor) en dan heb je er zelf ook veeeeel meer plezier in.
  zondag 3 februari 2008 @ 20:25:21 #301
45621 Suzanna
Mama van...
pi_56507349
Oh ja, favorieten hier zijn boerderijdier-boeken, dierentuin boeken, Nijntje boekjes, boekjes over tellen, bloemen, etc.
Eigenlijk zijn heel veel boekjes wel favoriet hier, het is gewoon helemaal geweldig als ik ga voorlezen! Er g leuk om te doen met zo'n enthousiast publiek.

Oh ja, het verschil is ook groot tussen 2- en 3-jarigen. Bij Emma is het heeeel korte verhaaltjes vertellen en vooral dingen laten benoemen, en bij Noa is het echt voorlezen. En dat scheelt maar een klein jaartje .
  zondag 3 februari 2008 @ 20:29:10 #302
1762 YPPY
Yppiaans
pi_56507446
Wij lezen al vanaf de twee weken voor, omdat Anna dan stopte met huilen. Nu lezen we nog steeds veel voor, al is het steeds maar kort. Boekjes die je open kunt klappen zijn erg populair. Ze begrijpt plaatjes wel en wijst veel aan. Soms gaat ze helemaal lachen, omdat ze al weet wat er gaat gebeuren.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 3 februari 2008 @ 20:34:58 #303
45621 Suzanna
Mama van...
pi_56507576
Wat schattig Yppy ... Hoe oud is Anna nu?
  zondag 3 februari 2008 @ 20:40:51 #304
1762 YPPY
Yppiaans
pi_56507684
Bijna anderhalf. Ze vindt lezen zo leuk, ze is echt gek op boekjes.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 4 februari 2008 @ 08:20:37 #305
156412 hestria
erg gastvrij
pi_56519885
wij zijn ook al vroeg begonnen met boekjes voorlezen, eerst idd van die kijk boekjes, lekker herkenbaar en erg leuk. Tegenwoordig gaan lezen we standaard voor het slapen gaan, en word er regelmatig tussendoor ook gelezen. komt ook veel voor dat zij ons voorleest(ook erg leuk om dan zo'n zelfverzonnen verhaal te horen) of lekker zelf een boekje gaat lezen. Nu word hier in huis zoiezo veel gelezen dus ze ziet en weet niet anders.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
  maandag 4 februari 2008 @ 08:26:29 #306
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_56519933
Ik heb echt zoooveel boekjes .

Heel vroeg mee begonnen, Justin (3, bijna 4) en Mila (2, 3 in augustus) zijn beide gek op verhalen, en willen ook altijd dat ik voorlees .

(Sprookjes CD, vinden ze ook geweldig )
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
pi_56519967
met boekjes bezig zijn
(voorlezen, bekijken, voelen, liedjes bij zingen...wat dan ook ) is heel leuk !

ilse is nu steeds meer geboeid en het is nu echt een leuk samen-doen ding !
pi_56520083
Voorlezen is leuk! Ik lees deze voor aan Jet en dat vind ze wel wat zit ze helemaal met haar benen te spartelen enzo



Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  maandag 4 februari 2008 @ 08:46:22 #309
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56520097
Goeie vraag dit, ik vroeg het me namelijk ook al af.
Ik heb hier inmiddels al een aardige stapel boekjes liggen, maar wanneer begin je idd.
Ik klets de hele dag (nou ja, als hij wakker is) tegen Sasha, maar om nu al te gaan voorlezen... geeft voor mij idd een beetje een raar gevoel omdat ik het idee heb dat ik net zo goed de katten voor kan lezen.

Ik stel het dus nog maar heel eventjes uit.
***
pi_56520213
O ja Beaker die zijn leuk! Moet eerlijk zeggen dat ik die van die mol gekocht heb omdat ik er zelf zo om moest lachen

Hier lees ik ook regelmatig voor. Niet dat ik echt denk dat ze het al snapt, maar ze vindt het wel erg gezellig (en ik ook). Lekker bij mama op schoot Dan lees ik voor en wijs wat dingen aan en dan grijpt Linde naar het boekje

Zelf is ze gek op het badboekje van Dikkie Dik en het knisperboekje van Nijntje. Maar dan vooral om op te sabbelen
  maandag 4 februari 2008 @ 10:14:58 #311
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56521215
Idd het knisperboekje van Nijntje (en ook Prenatal) vallen hier in de smaak. Letterlijk
Vooral het sluitinkje

Hmm, misschien toch maar eens op boekjesjacht gaan
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  maandag 4 februari 2008 @ 10:18:37 #312
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56521287
'Raad eens' had ik zelf gekocht, heb ik zelf ook heel veel kado gegeven, en die van de mol kregen we gisteren van mijn tante.
We hebben idd allebei ook zitten grinniken bij het lezen ervan.
***
pi_56521304
Ik lees Mikael elke avond uit zo'n boek met 366 verhaaltjes en overdag als ie me een boekje komt brengen.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_56521536
Voorlezen heeft hier nog geen zin, dat doet Damian echt niks.
Wat hij wel leuk vindt is het boekje: Baby's eerste woordenboek. Met plaatjes erin van een bal, trein enz. En boekjes zijn natuurlijk enorm leuk om open en dicht te doen, daar worden ze hier voor gebruikt door Damian.
pi_56524859
Toen mijn dochter nog héél klein was, las ik alles voor wat ik las. Zoals de krant of een tijdschrift. Zo kon ik zelf iets lezen en het ging haar toch om mijn stem

Nu is ze 2, wel gek op boekjes, maar voorlezen heeft ze nog echt geen geduld voor. Wel voor 'zelf' lezen (plaatjes kijken en dan benoemen wat ze ziet).
Variety is the spice of life
  maandag 4 februari 2008 @ 17:38:23 #316
45621 Suzanna
Mama van...
pi_56530000
quote:
Op maandag 4 februari 2008 08:44 schreef Beaker het volgende:
Voorlezen is leuk! Ik lees deze voor aan Jet en dat vind ze wel wat zit ze helemaal met haar benen te spartelen enzo

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Deze heb ik ook allebei! echt geweldige boekjes!
  maandag 4 februari 2008 @ 19:44:16 #317
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_56532411
Ehh, niet om irritant te doen, maar kan dit niet net zo goed in het kinderboekentopic?
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  maandag 4 februari 2008 @ 20:22:14 #318
593 sjak
Juffie Bloem
pi_56533252
Maar, maar, maar er was toestemming van een mod.
M.a.w. maakt het echt wat uit?
Lekker douchen!
  maandag 4 februari 2008 @ 21:17:47 #319
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_56534479
Het maakt in die zin uit lijkt me dat er toch over het algemeen geprobeerd wordt om niet teveel topics over hetzelfde te openen als er al een topic lopende is, toch? Maar verder maakt het mij niks uit hoor, het viel me gewoon op.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  maandag 4 februari 2008 @ 23:58:05 #320
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56538355
Ik vind dit eigenlijk wel iets anders dan het kinderboeken topic, dit was in eerste instantie een topic over wanneer je een kind gaat voorlezen en wat en hoe etc.
Niet perse een 'dit moet je lezen' topic.
***
pi_56540307
Maar toch plaatsen mensen hier leuke boekentips en dan vind ik het ook best jammer dat dat over 2 topics verspreid staat.

Hier lezen we Lis al een tijdje voor als ze naar bed gaat 's avonds uIt een dik boek van Annie M.G. Schmidt met allemaal versjes.
En overdag komt ze vaak aan met een boekje uit de kast en dan lees ik haar voor. Alhoewel ze nog wel sneller door zo'n boekje heen wil bladeren dan dat ik kan lezen
En vaak zie ik haar ook zelf zitten met een boekje en kijkt ze lekker.
Oh ja, boeken met flappen doen het hier ook erg goed
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  Jubileum moderator dinsdag 5 februari 2008 @ 19:52:09 #322
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_56548172
De insteek van het topic was anders voorgesteld als het nu gaat lopen, dat kan gebeuren.
Ik zal achter de schermen even een merge aanvragen van beide topics, dan hebben we het weer centraal.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 5 februari 2008 @ 20:31:21 #323
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_56548741
Dit is dan technisch gezien wel een heel leuk topic...

323 posts
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Jubileum moderator dinsdag 5 februari 2008 @ 20:44:48 #324
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_56548914
Shit dat had ik me niet gerealiseerd. Oke, we gaan vervolgen dus....

De leukste kinderboeken deel 2
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 5 februari 2008 @ 20:48:39 #325
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56548968
Ik zat ook al te kijken.

Linkje naar het volgende topic: De leukste kinderboeken deel 2
***
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')