15!! dan ben je nog niet eens klaar met groeien man. Gewoon goed eten geen extra gebruiken.quote:Op donderdag 18 maart 2004 16:35 schreef Extend het volgende:
Het vorige deel:
[centraal] BodyBuilding-Topic deel V
Laatste vraag:
Ik denk dat meeste hier hun supplementen op het internet kopen en vroeg me af of jullie ff de winkels willen posten die jullie het meest betrouwbaar/goedkoopst vinden, en wanneer moet je ermee beginnen? Ik ben nog een beginner, 15 jaar en zit er nu z'n 3 weken op en wil beginnen met eiwitten en koolhydraten, any tips?
En hier weer verder...
Hahaha, nee ik ben niet eentje van die jongens die denkt binne een paar weken snel gespierd te worden, ik wil hier gewoon serieus mee beginnen. Tuurlijk verwacht ik nu nog geen resultaten, en schwarznegger wil ik helemaal niet worden... beetje overdreven dat. Ik denk alleen nu dat ik te weinig binne krijg d.m.v. mijn voeding.quote:Op donderdag 18 maart 2004 16:48 schreef ajay het volgende:
Idd. Nog niet beginnen met suplementen. Wacht liever tot je volgroeid bent (18~19 jaar). Ondertussen gewoon lekker goed en gevarieerd eten. En vooral niet als een gek nu opbouwen met gewichten. Je botten kunnen nl nog misgroeien e.d. Of je ontkalt je botten snel!
Toevoeging: Lees net dat je er PAS 3 weken op zit. Doe even normaal man! Dacht je nou echt dat je nu al resultaten zou krijgen? Reken maar 6 maanden bij normaal trainen. Je dacht toch niet echt om binnen 2 maanden als Schwarzenegger rond te kunnen lopen? Body-buiden en fitnessen neemt tijd in beslag.
En als je me niet gelooft, ga maar lekker aan de anabolen. Wordt je snel groot. Dan zie ik je wel over 15 jaar. Mijn beurt om te lachen dan. Ik ken genoeg jongens die ongeduldig waren en ook snel wilden groeien. Die hebben nu spijt. Te korte spieren en vergroeingen. Schijnt ook heel slecht voor je karakter te zijn (hoezo agressief en concentratie-storingen?)
Maar ja, je bent jong en wilt wat.....
Maw. Don't do it now. For your own sake.
Haha, is goed, ik heb ook verhalen gehoord van zulke mensen. Creatine kan ik beter nog niet gebruiken omdat ik nog niet zoveel getraind heb, en het schijnt sterk spul te zijn. Een klasgenoot van mij (15) gebruikt koolhydraten en eiwitten al 3 jaar, gewoon als extra bovenop zijn voeding (2 scheppen koolhydraten voor de training en 1 schep eiwitten een uur na de training allebei met 250 ml melk). Ik wil lichtelijk aankomen door die koolhydraten en sneller herstellen dmv. die eiwitten. Ik denk dat het niet zoveel kwaad kan als ik het maar met mate doe. Maar natuurlijk wil ik hier een breder beeld over. Ik ben 15 jaar, 1,70, 57 kg en ik ga nu 3x per week fitnissen BB'en (zover er verschil in zit..).quote:Op donderdag 18 maart 2004 17:08 schreef ajay het volgende:
Gelukkig, dan heb ik niks gezegd.Ik wil niet oud en belerend overkomen, maar ik heb gewoon te vaak de dingen fout zien gaan.
Ik weet niet wat voor dieet je volgt. Ik ben zelf vegetarier, maar merk niet veel verschil. Hooguit dat mijn vrienden eerder massa krijgen, maar dat kun je aanvullen met creatine (in mijn geval dan). Verder kun je beter gewoon de oude methode volgen: Goed eten, brood, aardappelen, pasta, banaan e.d. Een echte supplement heb je dan ook niet echt nodig. O ja, en je groentes blijven eten (B, ijzer e.d.). Vlees zorgt wel voor je creatine e.d.
Aha, ja ik weet wat creatine is, en iedereen heeft er z'n beetje zijn eigen mening over heb ik gemerkt maar die zijn meestal wel positief. Ik vind die dingen ook erg duur, totdat iemand ze voor me koopt of ik een site vind die ik goedkoop vind ga ik ze halenquote:Op donderdag 18 maart 2004 17:24 schreef ajay het volgende:
Tja, fitness is de meer algemene term geworden voor trainen in een gym meestal met toestellen en gewichten en BB is meer naar het opbouwen van het lichaam met gewichten. Over het algemeen is het doel bij BB het groter maken van je lichaam, sculpten, en bij fitness komt wellness, fit zijn aan bod, dus meer cardio e.d.
Creatine is niet sterk spul ofzo, het is een lichaamseigen stof die zorgt voor een verhoogde vochtopname in je spieren en schijnt je normale maximale inspanning met een aantal % te verhogen, maar idd pas als je lichaam op een limiet is gekomen en je deze wilt oprekken. Bij een normaal dieet krijg je al genoeg van dit spul binnen. Die koolhydraten en eiwitten kun je in shakevorm nemen. Werkt in principe het snelst op je lichaam in.
Ik persoonlijk vind het geldklopperij. Sorry, maar ik zie het nut van deze producten pas bij echt zware trainingen, dus wanneer je het al een paar jaar doet. Een banaantje tussen de training door, veel water drinken (eventueel een flesje isotoon) moet genoeg zijn.
Nog nooit gehadquote:Op donderdag 18 maart 2004 18:57 schreef prinsrob het volgende:
In kwark zit veel eiwit en het is goedkoop.
hoe sterk ben je, hoelang train je al?quote:Op donderdag 18 maart 2004 19:06 schreef phreaky_professor het volgende:
Ik drink veel magere melk & magere yoghurt. Melk is ongeveer 30 gram eiwit per pak, yoghurt 40 geloof ik. Anyhoo: 2-3 pakken zuivel per dag en je krijgt meer dan genoeg binnen. Ik ben iig nooit tekort gekomen. Weeg nu 110; zou helemaal droog ongeveer 92-94 wegen. 1.79 lang. Maar goed; ik train ook alleen voor kracht. Gelukkig, anders zou ik mn buikje weg moeten werken.
150 pond zekerquote:Op donderdag 18 maart 2004 23:13 schreef phreaky_professor het volgende:
Ik ben 30. Ben op mn 16e begonnen, maar na mn 24e door omstandigheden niet meer getraind. 1,5 jaar geleden weer begonnen, maar toen na een paar maanden mn rechter borstspier ingescheurd, dus toen weer 6 maanden niks. In November weer (voorzichtig) begonnen.
Sterk ben ik nog even niet... Ben pas weer 5 maanden bezig. Zit nu met bankdrukken op 150, maar hoop toch eind van het jaar weer 180-190 te doen. De rest doe ik er nu voor het eerst serieus bij, dus dat is nog helemaal niks.
Je zit in het zelfde schuitje als mij (ben alleen kleiner), alles kan als je er maar genoeg moeite in stopt. Het kan, maar vooral als je de bouw niet mee heb duurt het langer.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 20:17 schreef Keys het volgende:
Ik denk ik kijk hier ook maar eens... Ik bne nu 15, ongeveer 1.85 en verdomd slank (lees: dun). Ik vroeg me af, kan ik (zonder pillen en shit) wel "gespierd" worden, of heeft dat neit echt veel zin?
quote:Op donderdag 18 maart 2004 23:13 schreef phreaky_professor het volgende:
Ik ben 30. Ben op mn 16e begonnen, maar na mn 24e door omstandigheden niet meer getraind. 1,5 jaar geleden weer begonnen, maar toen na een paar maanden mn rechter borstspier ingescheurd, dus toen weer 6 maanden niks. In November weer (voorzichtig) begonnen.
Sterk ben ik nog even niet... Ben pas weer 5 maanden bezig. Zit nu met bankdrukken op 150, maar hoop toch eind van het jaar weer 180-190 te doen. De rest doe ik er nu voor het eerst serieus bij, dus dat is nog helemaal niks.
Met bankdrukken licht toch het meeste druk op je borstspieren, als je 15 bent, mager gebouwd denk ik dat je in het begin niet meer dan 45kg red, misschien 50.quote:Op zaterdag 20 maart 2004 22:44 schreef Keys het volgende:
Ik doe veel armoefening, veel met dumbells, mn armen zijn wle heel gespierd (daarom is alles ook zo lekker uit verhouding).
Maarja kan best dat ik het mis heb hoor, ik zal wel een keertje naar de sportschool gaan... Ff proberen (en maybe een abonnement afsluiten)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |