Ik had het over de huidige profclubs en dus niet over Elinkwijk, AFC of TONEGIDO.quote:Op donderdag 18 maart 2004 11:07 schreef Speed1971 het volgende:
[..]
Laat ik het zo brengen; wanneer mag een club profvoetbal spelen? Door kampioen te worden bij de amateurs? Nee. Je moet aan allerlei zaken voldoen. Accomodatie is er zo een. Maar ook zeker een financiele en gezonde basis. Je kan 100x kampioen worden maar dat houdt niet in dat je als club toe gelaten wordt tot de eerste divisie.
Waardoor ze alleen de grootste talenten willen houden, dat is een zeer logische en ook goede beslissing imho. Op deze manier zal je wel eens een talentje moeten laten lopen, maar het is financieel gezien een juiste oplossing. 20 jeugdelftallen hebben is leuk, maar het rendement wordt dan steeds minderquote:Op donderdag 18 maart 2004 11:18 schreef The_Hives het volgende:
feyenoord heeft juist een 2 jeugdteams afgestoten omdat ze het te duur vonden.
volgens mij ging het niet om een B2 of A2 ofzo, volgens mij ging het om 'eerste'-elftallen, waardoor je een lichting talenten mist.quote:Op donderdag 18 maart 2004 11:21 schreef Tony_Montana67 het volgende:
[..]
Waardoor ze alleen de grootste talenten willen houden, dat is een zeer logische en ook goede beslissing imho. Op deze manier zal je wel eens een talentje moeten laten lopen, maar het is financieel gezien een juiste oplossing. 20 jeugdelftallen hebben is leuk, maar het rendement wordt dan steeds minder
toen ik het hoorde keek ik er meer van op dat hij weer ff fit was....quote:Op donderdag 18 maart 2004 11:31 schreef zjroentje het volgende:
Is me Jari nou alweer geblesseerd.
Wat een onzin. Je bent ook rendabel bezig als het talent verkocht wordt. Het is nagenoeg onmogelijk om talent te behouden voor de Nederlandse competitie. Dat heeft twee grote oorzaken.quote:Op donderdag 18 maart 2004 10:45 schreef Eilanden het volgende:
[..]
Dat kan natuurlijk wel rendabel zijn als er sprake is van goede prestaties. Als dat talent blijft en dat talent leidt het team naar winst in de CL, dan wordt er een hele behoorlijke som geld gegenereerd, waardoor een jeugdopleiding WEL rendabel kan zijn.
de belastingdruk in Nederland van 100% mee, er is een jaartje geleden een onderzoek geweest en in het buitenland is het niet of nauwelijks lager. het zit m vooral in dat in het buitenland veel meer geld bij de clubs binnenkomt. In NEgeland vangen clubs meer geld voor de tv rechten dan bijvoorbeeld ajax in een heel jaar.....quote:Op donderdag 18 maart 2004 12:40 schreef Speed1971 het volgende:
[..]
Wat een onzin. Je bent ook rendabel bezig als het talent verkocht wordt. Het is nagenoeg onmogelijk om talent te behouden voor de Nederlandse competitie. Dat heeft twee grote oorzaken.
1 - Het belastingstelsel van Nederland
2 - In het buitenland zijn de inkomsten van een club velen malen hoger dan in Nederland.
Die zaken zullen altijd zo blijven. Het is dus volslagen onzin om te gaan beweren dat een jeugdopleiding alleen maar rendabel is als er wordt gewonnen in de CL.
Ook rendabel?quote:Op donderdag 18 maart 2004 12:40 schreef Speed1971 het volgende:
[..]
Wat een onzin. Je bent ook rendabel bezig
Tuurlijk is het zo dat je rendabel bezig bent als je met eigen talent de CL wint. Maar jij beweerde dat dat de enige manier was. Waarom anders WEL met enkel en alleen hoofdletters benadrukken. Maar met eigen talent de CL pakken is nagenoeg onmogelijk. Er zijn meer wegen die naar Rome leidenquote:Op donderdag 18 maart 2004 13:01 schreef Eilanden het volgende:
[..]
Ook rendabel?Dus zo'n onzin is het niet?
Vaag onderzoek. Ik heb zelf wat ervaring met het belastingstelsel in Spanje en geloof nou maar dat dat belastingstelsel totaal anders is dan dat van ons.quote:Op donderdag 18 maart 2004 12:48 schreef rubbereend het volgende:
[..]
de belastingdruk in Nederland van 100% mee, er is een jaartje geleden een onderzoek geweest en in het buitenland is het niet of nauwelijks lager. het zit m vooral in dat in het buitenland veel meer geld bij de clubs binnenkomt. In NEgeland vangen clubs meer geld voor de tv rechten dan bijvoorbeeld ajax in een heel jaar.....
Is een hele mooie regel en geeft alleen maar aan dat als een speler niet doorbreekt bij de club waar hij opgeleid is niet automatisch geen geld meer opleverd.quote:maar met die nieuwe regel van de fifa ter compensatie van de opleidingskosten vang je in de loop van de jare n nog best wat voor je opgeleide spelers. En aangzien er her en der nog wel een paar oudajaxcieden rond lopen zal er nog wel eens wat gaan binnenkomen
Nu begrijp ik waarom je diequote:Op donderdag 18 maart 2004 18:36 schreef tong80 het volgende:
104. En ze baart nog steeds de mooiste baby's van het land.
quote:Blessure Litmanen minder ernstig dan verwacht
Amsterdam, 18 maart 2004
De blessure van Jari Litmanen is minder ernstig dan verwacht. Onderzoek in het ziekenhuis heeft uitgewezen dat de Fin geen scheurtje in het bot van het enkelgewricht heeft opgelopen.
De middenvelder heeft een enkelbandblessure aan zijn rechterenkel opgelopen. Het herstel zal vier tot zes weken duren.
Jari Litmanen raakte dinsdag tijdens de training op de Toekomst geblesseerd aan zijn enkel. De aanvoerder wilde een bal blokken, waarbij zijn enkel dubbel klapte.
www.ajax.nl
let's hope so... heb nooit begrepen waarom hij weg moest van koeman...quote:Op donderdag 18 maart 2004 19:56 schreef methodmich het volgende:
Van de verhuurde Ajacieden lijkt me alleen Pasanen een optie om terug te halen.
Hoe doet ie het nu eigenlijk daar in Portsmouth? Ik volg die club niet zo eigenlijk.quote:Op donderdag 18 maart 2004 20:53 schreef superjoden het volgende:
[..]
let's hope so... heb nooit begrepen waarom hij weg moest van koeman...
volgens mij doet ie het wel aardig en staat ie in de basis... engelse competitie lijkt me btw wel voor hem weggelegd. hij is dan wel niet de snelste maar wel meedogenloos en sterk in de lucht.quote:Op donderdag 18 maart 2004 20:56 schreef Suijk het volgende:
[..]
Hoe doet ie het nu eigenlijk daar in Portsmouth? Ik volg die club niet zo eigenlijk.
had jij wat anders verwacht dan... in het begin deden ze het nog redelijk maar ze komen gewoon kwaliteit tekort.quote:Op donderdag 18 maart 2004 21:05 schreef tong80 het volgende:
Hij doet het geweldig.
Ze staan derde van onderen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |