abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17794365
Hoi allemaal,

Ik weet dat hierover een topic is geweest maar aangezien de zoek functie niet meer bestaat kan ik die niet meer vinden. Dus mijn excuses voor herhaling. Dan moet Fok maar met een zoek functie komen. Hun fout en niet de mijne. (service is wel erg kutje geworden met die nieuwe layout. dan heb ik liever de oude die trager is),

Dus als iemand mij naar dat topic kan verwijzen dan heel graag. Of anders gaarne antwoord in dit topic.

Een vriendin van me is opgelicht met het kopen van een concert kaartje. Zij had het geld opgestuurd en die persoon zou dat ook tegelijk opsturen maar heeft nog niets ontvangen. Zij denkt haar kaartje niet meer te ontvangen. Nu wil ik haar helpen met het achterhalen van het adres.
Ik weet nog niet of het om een bank of giro nummer gaat.
Hoe was de beste manier om dat te achterhalen.

Verder weten we alleen een mobiel nummer. Iemand tips?
Verder wil ik deze persoon samen met een paar potige kerels een bezoek brengen. Dit om te kijken of die persoon dan wel het kaartje wil geven voor de betaling die die persoon heeft ontvangen.

En anders aangifte doen van diefstal ofzo.

Iemand tips over hoe dit aan te pakken?

Thanks.
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
pi_17794384
Je kan geen adres gegevens achterhalen aan de hand van een bank/giro nummer
Knapen die varen willen moeten mannen met baarden zijn.
pi_17794400
Schakel de politie in, zij kunnen zonder problemen achter de naam en adres van deze persoon komen. Het zelfde geldt voor een mobiel nummer (mits het geen prepaid is)
  donderdag 18 maart 2004 @ 09:07:43 #4
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_17794412
Het giro afschrift waar de afschrijving op staat, de relevante afschrijving omcirkelen met een rode pen, groot erbij zetten "Niet geaccepteerd" en dat in een envelope naar je girokantoor.

Dan schrijft de giro het geld terug.

Is niet een heel erg bekend iets, maar t'werkt prima.

Edit:

Kweenie of banken ook zo'n optie hebben, maar ik denk et wel. Even bellen. Je kan je beter concentreren op het geld terughalen bij de bank, effectiever dan proberen aan te kloppen bij de 'dader'.
&lt;signature here&gt;.
  donderdag 18 maart 2004 @ 09:08:06 #5
36038 Shaman
retro-progressief
pi_17794416
Ze heeft het geld opgestuurd ? Waarom dan het adres achterhalen, dan heeft ze het toch al ? Of heeft ze het gestort ? Dan kun je gewoon je storting terug draaien. Als ze het via internet gekocht heeft kun je aan de hand van het ip adres het adres proberen te achterhalen. Op http://www.wes4u.nl/ kun je trouwens proberen het adres van het mobiele nummer te achterhalen. Anders kun je het via de telcom provider proberen.
  donderdag 18 maart 2004 @ 09:08:28 #6
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_17794422
Iig aangifte doen. Je kunt nog proberen om het mobiele nummer in te vullen op www.ikhebje.nl ofzo. Maar als je daar geen resultaat krijgt kun je het vergeten. Een provider, en een bank zullen jouw nooit de gegevens van hun klant geven.
  donderdag 18 maart 2004 @ 09:08:43 #7
88655 kooba
Met dubbel o...
pi_17794425
quote:
Ik weet dat hierover een topic is geweest maar aangezien de zoek functie niet meer bestaat kan ik die niet meer vinden. Dus mijn excuses voor herhaling. Dan moet Fok maar met een zoek functie komen. Hun fout en niet de mijne. (service is wel erg kutje geworden met die nieuwe layout. dan heb ik liever de oude die trager is),
Wrijf het er nog eens lekker in!
Dat weten we toch allemaal, nergens voor nodig om dat nog eens extra te benadrukken
'Fast, furious,over before you know it and leaves you wanting more, more, more...'
  donderdag 18 maart 2004 @ 09:11:28 #8
15263 ruudjuh31
trots op z'n dochtertje!!
pi_17794450
Als je vriendin een bewijs heeft dat ze geld heeft overgemaakt ( bankafschrift of stortingsbewijs) dan kan je altijd naar je bank toegaan en zeggen dat ze het op een rekening van iemand had gestort maar dat dat helemaal nie de bedoeling is geweest. jouw bank neemt dan contact met de bank van de begunstigde en deze stuurt een brief naar de begunstigde ( een tijdframe van minimaal 4 weken) als de begunstigde dan niet heeft gereageerd, dan krijg je meestal de persoonlijke gegevens van de klant.

Ik spreek hier uit eigen ervaring mee, weliswaar voor een bedrijfsrekening, maar dat zou ook geen probleem mogen vormen voor bij prive rekeningen
An expert is one who knows more and more about less and less until he knows absolutely everything about nothing. - Murphy's Law
  † In Memoriam † donderdag 18 maart 2004 @ 09:13:17 #9
43556 miss_dynastie
pi_17794472
Nee hoor, de persoonlijke gegevens krijg je echt niet een-twee-drie ruudjuh, dat zou ook belachelijk zijn als dat kon. Even aangifte doen TS!!
  donderdag 18 maart 2004 @ 09:15:06 #10
7457 Chilly_Willy
Coitus ergo sum...
pi_17794492
Wanneer je girotel online hebt kan je via het gironummer de gegevens van iemand opvragen.
God gave man a penis and a brain, and enough blood to operate one at a time.
  donderdag 18 maart 2004 @ 09:16:19 #11
15263 ruudjuh31
pi_17794513
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 09:13 schreef miss_dynastie het volgende:
Nee hoor, de persoonlijke gegevens krijg je echt niet een-twee-drie ruudjuh, dat zou ook belachelijk zijn als dat kon. Even aangifte doen TS!!
Ik werk zelf bij een bank en doe dit op dagelijks basis voor andere instellingen,
An expert is one who knows more and more about less and less until he knows absolutely everything about nothing. - Murphy's Law
pi_17794564
Met zoeken op telefoonnummer kan je soms wel eens adresgegevens achterhalen....
pi_17794585
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 09:08 schreef Shaman het volgende:
Als ze het via internet gekocht heeft kun je aan de hand van het ip adres het adres proberen te achterhalen. Op http://www.wes4u.nl/ kun je trouwens proberen het adres van het mobiele nummer te achterhalen. Anders kun je het via de telcom provider proberen.
Dit is de grootste bullshit die er is. Geen enkele particulier zelfs geen instantie of bedrijf kan aan de hand van het ip een adres achterhalen. Dit moet via de provider en die geven uit privacy wetgeving deze gegevens nooit weg tenzij er een rechtelijk bevel toe gegeven is.

Verder kan je op geen enkele manier via een mobiel nummer adres gegevens achterhalen. Die site die je geeft is alleen voor vast aansluitingen.

Als het een abonnement is, dan zou dat via de rechter via de provider kunnen, maar die weg kost waarschijnlijk meer dan het zal opleveren.
het is als een vierkante cirkel. Je kunt het wel zeggen, maar niet tekenen
pi_17794612
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 09:19 schreef Werewolf het volgende:
Met zoeken op telefoonnummer kan je soms wel eens adresgegevens achterhalen....
Mobiele nummers zijn normaal gesproken niet opgenomen in het telefoonboek en op die manier ook niet terug te zoeken. Pas als je zelf opgeeft dat je nummer erbij moet, dan zetten ze hem erin.

Met dat mobiele nummer kan TS niets anders dan opbellen, stalken etc.
pi_17794657
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 09:08 schreef kooba het volgende:

[..]

Wrijf het er nog eens lekker in!
Dat weten we toch allemaal, nergens voor nodig om dat nog eens extra te benadrukken
Wat loop jij nou weer dwaas te ouwehoeren over een zoekfunctie die je niet eens kent
quote:
Fok is in februari al overgegaan op de nieuwe layout waarmee de zoekfunctie is verdwenen.
Je weet dus eigenlijk niet eens wat je mist tenzij je een kloontje bent
  donderdag 18 maart 2004 @ 09:35:40 #16
17820 SONIC
Verstand op 0 !
pi_17794793
He apophis4u relax man ! Daar krijg een vet hart van.
Het is mogelijk om via www.ikhebje.nl, een adres bij een (mobiel) telefoonnummer te zoeken.
Maar dat kan alleen als de eigenaar van dat nummer in het verleden op Internet zijn telnr en adres tegelijk heeft ingevuld op een formulier. Dat formulier moet dan ook nog eens terecht zijn gekomen bij de makers van ikhebje.nl.
Anders binnen 30 dagen het geld terug laten storten via giro of bank.
Niet drukken ! Ik heb zoveel schijt aan je dat ik stront tekort kom !
Have you ever heard of the term... 'Fuck Buddy?'
  donderdag 18 maart 2004 @ 09:36:37 #17
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_17794809
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 09:03 schreef merry77 het volgende:
Hoi allemaal,

Een vriendin van me is opgelicht met het kopen van een concert kaartje. Zij had het geld opgestuurd en die persoon zou dat ook tegelijk opsturen maar heeft nog niets ontvangen. Zij denkt haar kaartje niet meer te ontvangen. Nu wil ik haar helpen met het achterhalen van het adres.
Ik weet nog niet of het om een bank of giro nummer gaat.
Hoe was de beste manier om dat te achterhalen.
afhankelijk van welke bank het is, is het adres eenvoudig te achterhalen. achterhalen met mobiel nummer is iets lastiger
quote:
Verder wil ik deze persoon samen met een paar potige kerels een bezoek brengen. Dit om te kijken of die persoon dan wel het kaartje wil geven voor de betaling die die persoon heeft ontvangen.
dit zou ik uit je hoofd laten. je maakt je dan zelf schuldig aan intimidatie. beter is het om een brief er heen te sturen dat er geen levering heeft plaatsgevonden, en dat de tegenpartij in gebreke is, en wanneer er geen reactie komt een deurwaarder inschakelen. heb je nog e-mails of iets dergelijks waarin de transactie werd besproken? zoja, dan vormt dit samen met je bankafschrift voldoende bewijs
quote:
En anders aangifte doen van diefstal ofzo.
dat kun je doen, maar om je bedrag terug te krijgen kun je het beter civiel aanpakken. het hangt er van af waar je prioriteiten liggen
quote:
Iemand tips over hoe dit aan te pakken?

Thanks.
ik hoop dat je er iets aan hebt. wat zijn trouwens de eerste 2 cijfers van het banknummer? (of als het een giro is, meld dat dan ook even)
  donderdag 18 maart 2004 @ 09:37:37 #18
36050 Fearlezz
Forever and ever
pi_17794821
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 09:04 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:
Je kan geen adres gegevens achterhalen aan de hand van een bank/giro nummer
Wel! Van giro kan dat via girotel.
Van de bank weet ik 't niet, dat kan niet via girotel helaas...
pi_17794827
Gewoon aangifte doen.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  donderdag 18 maart 2004 @ 09:38:33 #20
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_17794837
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 09:07 schreef ExTec het volgende:
Het giro afschrift waar de afschrijving op staat, de relevante afschrijving omcirkelen met een rode pen, groot erbij zetten "Niet geaccepteerd" en dat in een envelope naar je girokantoor.

Dan schrijft de giro het geld terug.
dat geldt alleen voor automatische incasso's. boekingen die je zelf bewust en vrijwillig doet zijn niet terug te draaien
  † In Memoriam † donderdag 18 maart 2004 @ 09:38:39 #21
43556 miss_dynastie
pi_17794839
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 09:16 schreef ruudjuh31 het volgende:

[..]

Ik werk zelf bij een bank en doe dit op dagelijks basis voor andere instellingen,
Voor andere instellingen misschien. Het doorgeven van persoonlijke gegevens van je klanten aan een particulier mag niet zomaar. Stel je voor dat ik iets verkoop via marktplaats, netjes lever en een briefje thuiskrijg van de bank of ik het geld terug wil storten (doe ik natuurlijk niet) en de bank geeft zomaar mijn adres door daarna en ik word in elkaar geslagen omdat het concert geweest is en men nu zijn geld terug wil. Nee, zo werkt het niet
  donderdag 18 maart 2004 @ 09:48:53 #22
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_17794993
In elk geval als het om oplichting gaat. Aangifte doen bij de politie. Zoeken kan via de optie
http://www.linktrades.nl/foksearch.html
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_17795111
Om welk concert ging het en via welke website?

Misschien ben ik door dezelfde gast opgelicht.
Heb overigens wel aangifte gedaan.
  donderdag 18 maart 2004 @ 09:56:15 #24
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_17795113
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 09:03 schreef merry77 het volgende:
Hoi allemaal,

Ik weet dat hierover een topic is geweest maar aangezien de zoek functie niet meer bestaat kan ik die niet meer vinden. Dus mijn excuses voor herhaling. Dan moet Fok maar met een zoek functie komen. Hun fout en niet de mijne. (service is wel erg kutje geworden met die nieuwe layout. dan heb ik liever de oude die trager is)
Ook goedemorgen! Volgens mij doet jouw zoekfunctie het niet of heb je deze uit luiigheid uitgeschakeld. Het betreffende topic staat een paar regels onder de jouwe. Dat jij niet verder kijkt dan je oogleden is imho jouw fout en niet de mijne.

Service
Geld Terug vorderen na storting.
Postbank nummers -->lokatie style="font-size: 10px;">quote:
Dus als iemand mij naar dat topic kan verwijzen dan heel graag. Of anders gaarne antwoord in dit topic.
Geen dank hoor, graag gedaan.
quote:
Nu wil ik haar helpen met het achterhalen van het adres. Hoe was de beste manier om dat te achterhalen.Verder weten we alleen een mobiel nummer. Iemand tips?
Een vriendelijk verzoek bij haar bank neerleggen om te bemiddelen bij terugstorting.
quote:
Puik plan
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  donderdag 18 maart 2004 @ 10:57:49 #25
15263 ruudjuh31
pi_17796238
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 09:38 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Voor andere instellingen misschien. Het doorgeven van persoonlijke gegevens van je klanten aan een particulier mag niet zomaar. Stel je voor dat ik iets verkoop via marktplaats, netjes lever en een briefje thuiskrijg van de bank of ik het geld terug wil storten (doe ik natuurlijk niet) en de bank geeft zomaar mijn adres door daarna en ik word in elkaar geslagen omdat het concert geweest is en men nu zijn geld terug wil. Nee, zo werkt het niet
Je hebt gelijk, het wordt niet zomaar doorgegeven, er gaat ook aardig wat tijd overheen vandaar de 4 weken (is een gemiddelde) er wordt meestal aardig wat druk door de bank gezet om het geld terug te geven, ook het aangifte doen door de betalende partij wordt als een soort drukmiddel gebruikt. je kan er rustig vanuitgaan dat als je eenmaal aangifte gedaan hebt dat je je geld snel terug hebt (geen bank die daar zijn vingers aan wil branden)
  donderdag 18 maart 2004 @ 11:16:40 #26
38684 miereneuker
klein maar fijn
pi_17796553
via girotel en mijnpostbank.nl kan je alleen de naam van iemand vinden, niet het adres zoals hier gesuggereerd wordt

iets wat ik trouwens best voor je wil doen

[ Bericht 20% gewijzigd door miereneuker op 18-03-2004 11:37:59 ]
daaaaaaaaaaaaaaag
  † In Memoriam † donderdag 18 maart 2004 @ 11:39:57 #27
43556 miss_dynastie
pi_17796997
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 10:57 schreef ruudjuh31 het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, het wordt niet zomaar doorgegeven, er gaat ook aardig wat tijd overheen vandaar de 4 weken (is een gemiddelde) er wordt meestal aardig wat druk door de bank gezet om het geld terug te geven, ook het aangifte doen door de betalende partij wordt als een soort drukmiddel gebruikt. je kan er rustig vanuitgaan dat als je eenmaal aangifte gedaan hebt dat je je geld snel terug hebt (geen bank die daar zijn vingers aan wil branden)
Precies, dus aangifte doen is heel belangrijk. Als er een aangifte is, heeft de bank inderdaad een pressiemiddel, anders niet.
  donderdag 18 maart 2004 @ 11:46:14 #28
76586 Naamah
Vrouw!
pi_17797143
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 09:38 schreef Alicey het volgende:

[..]

dat geldt alleen voor automatische incasso's. boekingen die je zelf bewust en vrijwillig doet zijn niet terug te draaien
nee hoor, is gewoon binnen bepaalde tijd (!) terug te draaien
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
  † In Memoriam † donderdag 18 maart 2004 @ 11:50:37 #29
43556 miss_dynastie
pi_17797244
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 11:46 schreef Naamah het volgende:

[..]

nee hoor, is gewoon binnen bepaalde tijd (!) terug te draaien
Nee, echt niet. Als je zelf iets stort, kun je het niet ongedaan maken. Ook om de onschuldige te beschermen: ik betaal, jij levert en ik haal mijn betaling weer terug. Dat kan dus niet!!!
  donderdag 18 maart 2004 @ 13:46:26 #30
70743 Miss_Nexhil
*Something new has begun*
pi_17799740
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 11:50 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Nee, echt niet. Als je zelf iets stort, kun je het niet ongedaan maken. Ook om de onschuldige te beschermen: ik betaal, jij levert en ik haal mijn betaling weer terug. Dat kan dus niet!!!
Idd. een overschrijving die je zelf hebt gedaan kun je nóóit terug laten storten. Zoals eerder genoemd kan je wel de bank vragen contact op te nemen met de betreffende persoon. Deze wordt dan schriftelijk door de bank vriendelijk verzocht het bedrag terug te storten. Gaat deze persoon daar niet op in, dan is het erg jammer maar de bank mag geen gegevens aan derden doorgeven.

-edit- Als er aangifte wordt gedaan e.d. dan verandert dat wel een aantal zaken, maar dan nog is het niet de bedoeling dat je zelf bij die mensen langsgaat om ze te bedreigen e.d. .
  vrijdag 19 maart 2004 @ 09:30:39 #31
14324 merry77
pi_17818274
Okay, hier een update.

De vriendin heeft gisteren aangifte gedaan of zou dit anders vandaag doen.

Ik denk ook niet dat ik zelf langs zou gaan. Inderdaad wil je het risico niet lopen om zelf voor bedreiging aangeklaagd te worden.

De bank weigerde om het bedrag terug te halen. Nu nog een keer proberen met het bewijs van aangifte in de hand.

Weet iemand of je de bank kan aanklagen als ze het dan nog steeds weigeren? Want in dat geval vind ik zijn ze medeplichtig aan het bedrog.

Het gaat om een man die op marktplaats ook onder valse namen werkt.

=snip=

Ik heb in het telefoon boek gekeken en daar zijn 32 meldingen van =snip=. Maar GEEN een ervan vermeldt een "E".

Uitgaande van het rekening nummer moet het een bank nummer zijn maar ik weet niet van welke bank.
Die vriendin ken ik niet zo goed dus ik weet niet welke bank het is.
Tevens is de man al langer bezig rond marktplaats en onder valse namen. Want dit schijnt nu al de tweede keer te zijn dat die vriendin door dezelfde man is opgelicht. Dat had ze dus niet door omdat ie onder een valse naam werkte en een ander mobiel nummer en email adres.

Zowel mobiele nummer als email adres zijn nu opgeheven en doen het niet meer.

Dus be warned!

[ Bericht 3% gewijzigd door ToBe op 19-03-2004 10:04:27 (adres gegevens zijn NIET toegestaan) ]
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
  vrijdag 19 maart 2004 @ 09:34:19 #32
76500 Spyder
onweerstaanbaar onuitstaanbaar
pi_17818316
He, ik heb vroeger nog bij ene =snip= in Sittard in de klas gezeten... heeft dus blijkbaar wat criminele familie

[ Bericht 2% gewijzigd door ToBe op 19-03-2004 10:04:44 ]
Deze post wordt U aangeboden door: Audi, Bosch, Corel, Davilex, Eneco, Friki, G-Star, Hak, Intertoys, Johma, Kia, Lada, McDonalds, Nike, Ohra, Pepsi, Quantum, Radio 3FM, Sony, Toyota, Uncle Ben's, V&D, Wasa, Xerox, Yokohama, Zeeman
  vrijdag 19 maart 2004 @ 09:44:19 #33
82295 Matchy
pi_17818427
Is een ABN Rekening nummer
  vrijdag 19 maart 2004 @ 09:55:46 #34
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_17818567
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 09:44 schreef Matchy het volgende:
Is een ABN Rekening nummer
Ook dat is niet zeker, sinds klanten hun bankrekening nummer mee kunnen nemen van de een naar de andere bank
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  vrijdag 19 maart 2004 @ 10:05:07 #35
11772 ToBe
pi_17818691
Mensen: GEEN ADRESGEGEVENS HIER OP FOK!
  vrijdag 19 maart 2004 @ 10:08:02 #36
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_17818738
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 09:30 schreef merry77 het volgende:
Okay, hier een update.

De vriendin heeft gisteren aangifte gedaan of zou dit anders vandaag doen.

Ik denk ook niet dat ik zelf langs zou gaan. Inderdaad wil je het risico niet lopen om zelf voor bedreiging aangeklaagd te worden.

De bank weigerde om het bedrag terug te halen. Nu nog een keer proberen met het bewijs van aangifte in de hand.

Weet iemand of je de bank kan aanklagen als ze het dan nog steeds weigeren? Want in dat geval vind ik zijn ze medeplichtig aan het bedrog.
volgens mij kan dat niet. pas na een veroordeling kun je eisen gaan stellen. in dat geval kun je een deurwaarder opdracht geven om beslag te leggen op de bankrekening als je tegenpartij na veroordeling niet meewerkt.
quote:
Het gaat om een man die op marktplaats ook onder valse namen werkt.

=snip=

Ik heb in het telefoon boek gekeken en daar zijn 32 meldingen van =snip=. Maar GEEN een ervan vermeldt een "E".

Uitgaande van het rekening nummer moet het een bank nummer zijn maar ik weet niet van welke bank.
abn-amro
quote:
Die vriendin ken ik niet zo goed dus ik weet niet welke bank het is.
Tevens is de man al langer bezig rond marktplaats en onder valse namen. Want dit schijnt nu al de tweede keer te zijn dat die vriendin door dezelfde man is opgelicht. Dat had ze dus niet door omdat ie onder een valse naam werkte en een ander mobiel nummer en email adres.

Zowel mobiele nummer als email adres zijn nu opgeheven en doen het niet meer.

Dus be warned!
tegen bepaalde voorwaarden en een zeer geringe vergoeding kan ik wel proberen om een adres voor je te achterhalen, mail me even in dat geval, emailadres staat in profiel
  vrijdag 19 maart 2004 @ 15:12:48 #37
88692 LieutSchaffer
They Chose To Fly...
pi_17825484
als het een vodafone nummer is kan ik hem zo voor je achterhalen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')