Wrijf het er nog eens lekker in!quote:Ik weet dat hierover een topic is geweest maar aangezien de zoek functie niet meer bestaat kan ik die niet meer vinden. Dus mijn excuses voor herhaling. Dan moet Fok maar met een zoek functie komen. Hun fout en niet de mijne. (service is wel erg kutje geworden met die nieuwe layout. dan heb ik liever de oude die trager is),
Ik werk zelf bij een bank en doe dit op dagelijks basis voor andere instellingen,quote:Op donderdag 18 maart 2004 09:13 schreef miss_dynastie het volgende:
Nee hoor, de persoonlijke gegevens krijg je echt niet een-twee-drie ruudjuh, dat zou ook belachelijk zijn als dat kon. Even aangifte doen TS!!
Dit is de grootste bullshit die er is. Geen enkele particulier zelfs geen instantie of bedrijf kan aan de hand van het ip een adres achterhalen. Dit moet via de provider en die geven uit privacy wetgeving deze gegevens nooit weg tenzij er een rechtelijk bevel toe gegeven is.quote:Op donderdag 18 maart 2004 09:08 schreef Shaman het volgende:
Als ze het via internet gekocht heeft kun je aan de hand van het ip adres het adres proberen te achterhalen. Op http://www.wes4u.nl/ kun je trouwens proberen het adres van het mobiele nummer te achterhalen. Anders kun je het via de telcom provider proberen.
Mobiele nummers zijn normaal gesproken niet opgenomen in het telefoonboek en op die manier ook niet terug te zoeken. Pas als je zelf opgeeft dat je nummer erbij moet, dan zetten ze hem erin.quote:Op donderdag 18 maart 2004 09:19 schreef Werewolf het volgende:
Met zoeken op telefoonnummer kan je soms wel eens adresgegevens achterhalen....
Wat loop jij nou weer dwaas te ouwehoeren over een zoekfunctie die je niet eens kentquote:Op donderdag 18 maart 2004 09:08 schreef kooba het volgende:
[..]
Wrijf het er nog eens lekker in!
Dat weten we toch allemaal, nergens voor nodig om dat nog eens extra te benadrukken
Fok is in februari al overgegaan op de nieuwe layout waarmee de zoekfunctie is verdwenen.quote:Geregistreerd op: zaterdag 13 maart 2004 @ 14:18
afhankelijk van welke bank het is, is het adres eenvoudig te achterhalen. achterhalen met mobiel nummer is iets lastigerquote:Op donderdag 18 maart 2004 09:03 schreef merry77 het volgende:
Hoi allemaal,
Een vriendin van me is opgelicht met het kopen van een concert kaartje. Zij had het geld opgestuurd en die persoon zou dat ook tegelijk opsturen maar heeft nog niets ontvangen. Zij denkt haar kaartje niet meer te ontvangen. Nu wil ik haar helpen met het achterhalen van het adres.
Ik weet nog niet of het om een bank of giro nummer gaat.
Hoe was de beste manier om dat te achterhalen.
dit zou ik uit je hoofd laten. je maakt je dan zelf schuldig aan intimidatie. beter is het om een brief er heen te sturen dat er geen levering heeft plaatsgevonden, en dat de tegenpartij in gebreke is, en wanneer er geen reactie komt een deurwaarder inschakelen. heb je nog e-mails of iets dergelijks waarin de transactie werd besproken? zoja, dan vormt dit samen met je bankafschrift voldoende bewijsquote:Verder wil ik deze persoon samen met een paar potige kerels een bezoek brengen. Dit om te kijken of die persoon dan wel het kaartje wil geven voor de betaling die die persoon heeft ontvangen.
dat kun je doen, maar om je bedrag terug te krijgen kun je het beter civiel aanpakken. het hangt er van af waar je prioriteiten liggenquote:En anders aangifte doen van diefstal ofzo.
ik hoop dat je er iets aan hebt. wat zijn trouwens de eerste 2 cijfers van het banknummer? (of als het een giro is, meld dat dan ook even)quote:Iemand tips over hoe dit aan te pakken?
Thanks.
Wel! Van giro kan dat via girotel.quote:Op donderdag 18 maart 2004 09:04 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:
Je kan geen adres gegevens achterhalen aan de hand van een bank/giro nummer
dat geldt alleen voor automatische incasso's. boekingen die je zelf bewust en vrijwillig doet zijn niet terug te draaienquote:Op donderdag 18 maart 2004 09:07 schreef ExTec het volgende:
Het giro afschrift waar de afschrijving op staat, de relevante afschrijving omcirkelen met een rode pen, groot erbij zetten "Niet geaccepteerd" en dat in een envelope naar je girokantoor.
Dan schrijft de giro het geld terug.
Voor andere instellingen misschien. Het doorgeven van persoonlijke gegevens van je klanten aan een particulier mag niet zomaar. Stel je voor dat ik iets verkoop via marktplaats, netjes lever en een briefje thuiskrijg van de bank of ik het geld terug wil storten (doe ik natuurlijk niet) en de bank geeft zomaar mijn adres door daarna en ik word in elkaar geslagen omdat het concert geweest is en men nu zijn geld terug wil. Nee, zo werkt het nietquote:Op donderdag 18 maart 2004 09:16 schreef ruudjuh31 het volgende:
[..]
Ik werk zelf bij een bank en doe dit op dagelijks basis voor andere instellingen,
Ook goedemorgen! Volgens mij doet jouw zoekfunctie het niet of heb je deze uit luiigheid uitgeschakeld. Het betreffende topic staat een paar regels onder de jouwe. Dat jij niet verder kijkt dan je oogleden is imho jouw fout en niet de mijne.quote:Op donderdag 18 maart 2004 09:03 schreef merry77 het volgende:
Hoi allemaal,
Ik weet dat hierover een topic is geweest maar aangezien de zoek functie niet meer bestaat kan ik die niet meer vinden. Dus mijn excuses voor herhaling. Dan moet Fok maar met een zoek functie komen. Hun fout en niet de mijne. (service is wel erg kutje geworden met die nieuwe layout. dan heb ik liever de oude die trager is)
Een vriendelijk verzoek bij haar bank neerleggen om te bemiddelen bij terugstorting.quote:Nu wil ik haar helpen met het achterhalen van het adres. Hoe was de beste manier om dat te achterhalen.Verder weten we alleen een mobiel nummer. Iemand tips?
Puik planquote:Verder wil ik deze persoon samen met een paar potige kerels een bezoek brengen. Dit om te kijken of die persoon dan wel het kaartje wil geven voor de betaling die die persoon heeft ontvangen.
Je hebt gelijk, het wordt niet zomaar doorgegeven, er gaat ook aardig wat tijd overheen vandaar de 4 weken (is een gemiddelde) er wordt meestal aardig wat druk door de bank gezet om het geld terug te geven, ook het aangifte doen door de betalende partij wordt als een soort drukmiddel gebruikt. je kan er rustig vanuitgaan dat als je eenmaal aangifte gedaan hebt dat je je geld snel terug hebt (geen bank die daar zijn vingers aan wil branden)quote:Op donderdag 18 maart 2004 09:38 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Voor andere instellingen misschien. Het doorgeven van persoonlijke gegevens van je klanten aan een particulier mag niet zomaar. Stel je voor dat ik iets verkoop via marktplaats, netjes lever en een briefje thuiskrijg van de bank of ik het geld terug wil storten (doe ik natuurlijk niet) en de bank geeft zomaar mijn adres door daarna en ik word in elkaar geslagen omdat het concert geweest is en men nu zijn geld terug wil. Nee, zo werkt het niet![]()
Precies, dus aangifte doen is heel belangrijk. Als er een aangifte is, heeft de bank inderdaad een pressiemiddel, anders niet.quote:Op donderdag 18 maart 2004 10:57 schreef ruudjuh31 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, het wordt niet zomaar doorgegeven, er gaat ook aardig wat tijd overheen vandaar de 4 weken (is een gemiddelde) er wordt meestal aardig wat druk door de bank gezet om het geld terug te geven, ook het aangifte doen door de betalende partij wordt als een soort drukmiddel gebruikt. je kan er rustig vanuitgaan dat als je eenmaal aangifte gedaan hebt dat je je geld snel terug hebt (geen bank die daar zijn vingers aan wil branden)
nee hoor, is gewoon binnen bepaalde tijd (!) terug te draaienquote:Op donderdag 18 maart 2004 09:38 schreef Alicey het volgende:
[..]
dat geldt alleen voor automatische incasso's. boekingen die je zelf bewust en vrijwillig doet zijn niet terug te draaien
Nee, echt niet. Als je zelf iets stort, kun je het niet ongedaan maken. Ook om de onschuldige te beschermen: ik betaal, jij levert en ik haal mijn betaling weer terug. Dat kan dus niet!!!quote:Op donderdag 18 maart 2004 11:46 schreef Naamah het volgende:
[..]
nee hoor, is gewoon binnen bepaalde tijd (!) terug te draaien
Idd. een overschrijving die je zelf hebt gedaan kun je nóóit terug laten storten. Zoals eerder genoemd kan je wel de bank vragen contact op te nemen met de betreffende persoon. Deze wordt dan schriftelijk door de bank vriendelijk verzocht het bedrag terug te storten. Gaat deze persoon daar niet op in, dan is het erg jammer maar de bank mag geen gegevens aan derden doorgeven.quote:Op donderdag 18 maart 2004 11:50 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nee, echt niet. Als je zelf iets stort, kun je het niet ongedaan maken. Ook om de onschuldige te beschermen: ik betaal, jij levert en ik haal mijn betaling weer terug. Dat kan dus niet!!!
Ook dat is niet zeker, sinds klanten hun bankrekening nummer mee kunnen nemen van de een naar de andere bankquote:Op vrijdag 19 maart 2004 09:44 schreef Matchy het volgende:
Is een ABN Rekening nummer
volgens mij kan dat niet. pas na een veroordeling kun je eisen gaan stellen. in dat geval kun je een deurwaarder opdracht geven om beslag te leggen op de bankrekening als je tegenpartij na veroordeling niet meewerkt.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 09:30 schreef merry77 het volgende:
Okay, hier een update.
De vriendin heeft gisteren aangifte gedaan of zou dit anders vandaag doen.
Ik denk ook niet dat ik zelf langs zou gaan. Inderdaad wil je het risico niet lopen om zelf voor bedreiging aangeklaagd te worden.
De bank weigerde om het bedrag terug te halen. Nu nog een keer proberen met het bewijs van aangifte in de hand.
Weet iemand of je de bank kan aanklagen als ze het dan nog steeds weigeren? Want in dat geval vind ik zijn ze medeplichtig aan het bedrog.
abn-amroquote:Het gaat om een man die op marktplaats ook onder valse namen werkt.
=snip=
Ik heb in het telefoon boek gekeken en daar zijn 32 meldingen van =snip=. Maar GEEN een ervan vermeldt een "E".
Uitgaande van het rekening nummer moet het een bank nummer zijn maar ik weet niet van welke bank.
tegen bepaalde voorwaarden en een zeer geringe vergoeding kan ik wel proberen om een adres voor je te achterhalen, mail me even in dat geval, emailadres staat in profielquote:Die vriendin ken ik niet zo goed dus ik weet niet welke bank het is.
Tevens is de man al langer bezig rond marktplaats en onder valse namen. Want dit schijnt nu al de tweede keer te zijn dat die vriendin door dezelfde man is opgelicht. Dat had ze dus niet door omdat ie onder een valse naam werkte en een ander mobiel nummer en email adres.
Zowel mobiele nummer als email adres zijn nu opgeheven en doen het niet meer.
Dus be warned!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |