Blijkbaar wel tot het scheppen van totale psychische verwarring in de hoofden van zijn fundamentalistische volgelingen, die totaal onaagepast reageren tot in de 21e eeuw aan toe.quote:Op woensdag 17 maart 2004 23:21 schreef DaveHarris het volgende:
Daarom de vraag die ik wil voorleggen; is Allah in staat alles te scheppen?
hihi, ik ben het met bijna iedereen hier eensquote:Op woensdag 17 maart 2004 23:41 schreef TimmyAsd het volgende:
er kan dus nooit eens een serieus topic hierover wordne geopend, zonder dat deze verpest wordt door klote opmerkingen...
quote:Op woensdag 17 maart 2004 23:43 schreef marq het volgende:
[..]
hihi, ik ben het met bijna iedereen hier eens:)
nu weet je beter, dat kan niet op fok...quote:Op woensdag 17 maart 2004 23:44 schreef DaveHarris het volgende:
Dit slaat echt nergens op mensen. Ik ben helemaal geen moslim, en ik wilde hier eigenlij gewoon een pijnpunt van de islamitische theorie bespreken, niet het al dan wel of niet bestaan van Allah ofzo..![]()
En die van jou is geen verpestende klote opmerking?quote:Op woensdag 17 maart 2004 23:41 schreef TimmyAsd het volgende:
er kan dus nooit eens een serieus topic hierover wordne geopend, zonder dat deze verpest wordt door klote opmerkingen...
iig niet in de trend van laten we lekker de islam + moslims bashen...quote:Op woensdag 17 maart 2004 23:45 schreef wonko het volgende:
[..]
En die van jou is geen verpestende klote opmerking?
* godard_k is schuldigquote:Op woensdag 17 maart 2004 23:46 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
iig niet in de trend van laten we lekker de islam + moslims bashen...
Ook jij weet dit heus wel..
Nee, weet ik niet. En die moslims...ach...het enige wat ik de naam Allah zie scheppen is onderdrukking, haat, dood en verdriet. En ik denk dat vele met mij dat zo zien. Dus is het geen bashen maar uiten van bezorgdheid.quote:Op woensdag 17 maart 2004 23:46 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
iig niet in de trend van laten we lekker de islam + moslims bashen...
Ook jij weet dit heus wel..
beetje roepen over ***moslims is bashen.. ben je hopelijk wel met me eens?quote:Op woensdag 17 maart 2004 23:49 schreef wonko het volgende:
[..]
Nee, weet ik niet. En die moslims...ach...het enige wat ik de naam Allah zie scheppen is onderdrukking, haat, dood en verdriet. En ik denk dat vele met mij dat zo zien. Dus is het geen bashen maar uiten van bezorgdheid.
welk land?quote:Op woensdag 17 maart 2004 23:38 schreef Mac11 het volgende:
Waar is Allah in dat prachtige, functionerende en fijne land van jullie dan.
Volgens mij is hij gevlogen, aangezien het er een dikke PUINHOOP is....
Yep, daarom mis ik tegenwoordig alle spiritualiteit. Ik zie in mensen veel pogingen die nergens toe leiden dan afleiding van het leven. Niet de realiteit kunnen aanschouwen is het enige gevolg.quote:Op woensdag 17 maart 2004 23:49 schreef _Etter_ het volgende:
je moet die teksten niet zo letterlijk nemen, alle spirituele geschriften zijn een soort geheim schrift die je moet leren door onderzoek. En die gasten hierboven missen duidelijk enige vorm van spiritualiteit, maargoed de mensen die ze verafschuwen (de meeste gelovigen) hebben dat meestal ook.
Ik weet niet of dat bashen is...eerder een angstige reactie op overheersing door de moslims en de vrijheden die we dan gaan kwijtraken. Volgens mij zijn een heleboel mensen bang daarvoor. Ik kom weinig mensen tegen die geloven dat de islam wat goeds brengt voor ons land. Dus ik weet niet of het bashen is...dat is niet aan mij om te bepalen.quote:Op woensdag 17 maart 2004 23:50 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
beetje roepen over ***moslims is bashen.. ben je hopelijk wel met me eens?
ja en de realiteit is ook echt iets wat een vast iets is.... lees is wat filosofie. En spiritualiteit is wel meer dan zweverig lopen mediteren het is ook begrip voor andere denkbeelden, elkaar respecteren en dat mis ik bij veel mensen.quote:Op woensdag 17 maart 2004 23:51 schreef wonko het volgende:
[..]
Yep, daarom mis ik tegenwoordig alle spiritualiteit. Ik zie in mensen veel pogingen die nergens toe leiden dan afleiding van het leven. Niet de realiteit kunnen aanschouwen is het enige gevolg.
Nee, de raliteit is juist niet een vast iets. De realitieit is juist dat het leven is zoals het is, het komt zoals het komt en ook zoals het gaat. Wat je elke keer weer weet te verassen, positief of negatief. Wat je hart laat bloeden maar je ook laat genieten van het feit dat je hart kan bloeden.quote:Op woensdag 17 maart 2004 23:54 schreef _Etter_ het volgende:
[..]
ja en de realiteit is ook echt iets wat een vast iets is.... lees is wat filosofie. En spiritualiteit is wel meer dan zweverig lopen mediteren het is ook begrip voor andere denkbeelden, elkaar respecteren en dat mis ik bij veel mensen.
Ik zeg ook niet dat jij dat niet doet maar ik zie het wel veel op straat en nieuws, iedereen is constant alleen maar bezig met zichzelf en totaal niet voor een betere mensheid.quote:Op woensdag 17 maart 2004 23:58 schreef wonko het volgende:
[..]
Nee, de raliteit is juist niet een vast iets. De realitieit is juist dat het leven is zoals het is, het komt zoals het komt en ook zoals het gaat. Wat je elke keer weer weet te verassen, positief of negatief. Wat je hart laat bloeden maar je ook laat genieten van het feit dat je hart kan bloeden.
En respect geef ik aan veel mensen, ik ben er alleen mee gestopt het te blijven geven aan hen die het mij niet geven. Zonde van mijn tijd. En als jij een goed verhaal wil ik daar best naar luisteren. Alleen niet altijd of elke dag. Dat komt en gaat.
hihi ik ookquote:Op woensdag 17 maart 2004 23:43 schreef marq het volgende:
[..]
hihi, ik ben het met bijna iedereen hier eens![]()
Ik een fundamentalistisch Christen? De laatste keer dat ik in een kerk was is ongeveer 7 jaar geleden, toen ik met de brugklas een kerk moest bezoeken. Hoe fundamentalistisch maakt mij dit? Noem mij maar hoe je wilt hoor, je hebt mij er echt niet mee.quote:DaveHarris de TS is een fundamentalistische Christen. Zelf gelooft hij dat de Bijbel onveranderd is en dat er één versie is.
Wie heeft het over zoon zoals wij dat onder zoon verstaan? Dat Mohammed niet verder kon denken dan een zoon zoals wij kinderen krijgen, en dacht dat Allah gemeenschap gehad zou moeten hebben met Maria is echt niet mijn probleem; dat is het probleem van islam. En je haalt hier precies een van de problemen aan die ik in dit topic weergeef, want volgens het ene vers heeft hij geen gemalin nodig om zichzelf een zoon te geven (34:9), terwijl hij dat bij het andere vers (6:101) als logisch onmogelijk verwerpt.quote:Ook gelooft hij dat Jezus de Zoon is van God. Hoe kan een God een mens tot zoon nemen? Wie was Zijn vrouw? Hoe heeft Hij als God gemeenschap kunnen hebben met een vrouw?
quote:Waarom zijn er 4 verschillende versies van de evangelie in de Bijbel? Waarom hanteren verschillende stromingen binnen het Christendom verschillende Bijbels?
quote:Waarom zeg jij 3 Goden, terwijl God duidelijk in het OT zegt: "Gij zult geen andere goden voor mijn aangezicht hebben." Waarom vergoddelijk jij Jezus naast God terwijl God zegt: Ik ben God uw Enige God
Je bent de grote overwinnaar There_is_only_One, genade, ik geef me over!quote:DaveHarris heeft dmv verdraaiingen en valse vertalingen van de Koranteksten geprobeert, in andere topics, de moslims te bekeren tot het Christendom. Helaas moest hij de witte vlag te voorschijn halen en zichzelf "hergroeperen". Blijkbaar is hij nu toe aan een nieuwe veldslag. DaveHarris waarom verdraai jij de Koranteksten en laat jij valse vertalingen zien?
Je bent veel te overtuigd van je eigen waarheid. Een cursusje nederigheid zou je niet misstaan.quote:Is het negende gebod bij jou bekend als "vrome" christen:
Gij zult geen valse getuigenis spreken tegen uw naaste!
Geweldige stelling, zou je misschien met je alwetendheid ook met enig argument kunnen onderbouwen, waarom in jouw geweldige fenomenale perceptie dit zo is, of blijkt te zijn?quote:Op donderdag 18 maart 2004 01:51 schreef BB-King het volgende:
Ik vind Allah een lul.
Ik dacht dat de "heldhaftige" terugtrekkende Dutchbat ratten hier verantwoordelijk voor waren?quote:Op donderdag 18 maart 2004 11:07 schreef Mr-Mackey het volgende:
[afbeelding]
Als Allah het vermogen had om te scheppen, had 'ie in Kosovo wel een paar schepjes zand neer kunen gooien
Ik vind het ook misselijkmakend wat Mr-Mackay zegt, maar "de Dutchbat ratten", zoals je zo mooi zegt, waren slechts gehoorzaam aan Allah toen zij terugtrokken;quote:Op donderdag 18 maart 2004 12:06 schreef There_is_only_One het volgende:
[..]
Ik dacht dat de "heldhaftige" terugtrekkende Dutchbat ratten hier verantwoordelijk voor waren?
Alles gehoorzaamt Hem, inderdaad. Zoals je weet bestaat het menselijk lichaam en alles uit wetten, je weet wel, zoals hoe elektronen om de kern draaien enz. (dit is overigens wetenschap, dus zet mij aub niet meteen op de brandstapel). Alles is onderhevig aan wetten, wetten die door Hem zijn gemaakt en dus gehoorzaamt alles Hem. Zelfs de daden die sommige "mensen" kunnen plegen zijn mogelijk gemaakt zodat men een keuze heeft. Net zoals jij een keuze hebt om de Koran expres verkeerd te vertalen of op de juiste manier te vertalen. Zeker, God is de Nemer en Gever van het leven. God is Degene die al het mogelijke mogelijk heeft gemaakt. Maar jij denkt dat God een mens is die ergens op een wolk met de bliksem regeert. Wij moslims geloven in God die niet in te beelden is en overal aanwezig is. De teksten die jij aanhaalt uit Koran zal ik niet meer controleren omdat gebleken is dat jij ze verdraait of expres verkeerd vertaald, wat ik in een andere topic heb laten zien. Je bent niet betrouwbaar. Zeg eens, als alleen Jezus voor verlossing kan zorgen, waar zijn de Profeten voor hem dan terecht gekomen. Als het accepteren van Jezus als Zoon de enige manier is in de hemel te komen, wat zal er dan gebeuren met de Profeten en volkeren vóór hem? Als Jezus gestorven is aan het kruis, waarom dragen sommige christenen het kruis dan als een symbool. Als iemand mijn vader dood met een pistool, dan draag ik toch ook geen pistool als een symbool?quote:Op donderdag 18 maart 2004 12:22 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Ik vind het ook misselijkmakend wat Mr-Mackay zegt, maar "de Dutchbat ratten", zoals je zo mooi zegt, waren slechts gehoorzaam aan Allah toen zij terugtrokken;
2:116. En zij zeggen: "God heeft Zich een zoon verwekt. Heilig is Hij. Neen, alles, wat in de hemelen en op aarde is, behoort Hem toe en alles gehoorzaamt Hem
Overgens weet jij ook wel dat volgens islam Allah de gever en nemer van het leven is, dus Allah is de verantwoordelijke.
Wat mensen doen is een gevolg van natuurwetten zoals je die nu omschrijft, welke gehoorzaam zijn aan Allah. Dus Allah maakt een systeem waarin de natuur gehoorzaam is aan hem, waardoor de mens vanzelf niet meer gehoorzaam kan zijn aan Allah, en veroordeelt vervolgens die zelfde mens?quote:Op donderdag 18 maart 2004 15:37 schreef There_is_only_One het volgende:
[..]
Alles gehoorzaamt Hem, inderdaad. Zoals je weet bestaat het menselijk lichaam en alles uit wetten, je weet wel, zoals hoe elektronen om de kern draaien enz. (dit is overigens wetenschap, dus zet mij aub niet meteen op de brandstapel). Alles is onderhevig aan wetten, wetten die door Hem zijn gemaakt en dus gehoorzaamt alles Hem. Zelfs de daden die sommige "mensen" kunnen plegen zijn mogelijk gemaakt zodat men een keuze heeft.
Volgens de mythe in het dodenrijk, in afwachting van de wederopstanding van Jezus.quote:Zeg eens, als alleen Jezus voor verlossing kan zorgen, waar zijn de Profeten voor hem dan terecht gekomen. Als het accepteren van Jezus als Zoon de enige manier is in de hemel te komen, wat zal er dan gebeuren met de Profeten en volkeren vóór hem?
Ik vind dat wel meevallen. Wat ik zie is dat jij iemand tot hypocriet uitroept, omdat je eerst zelf een profielschets van iemand maakt, en vervolgens constateert dat deze niet klopt.quote:Je begrijpt me als ik zeg dat je je posts kenmerken bevatten van een slang, die overal tussen glipt. En om onschuldig over te komen en om je handen schoon te vegen, werp je je handen vaak in de lucht en zeg je: "ik weet hier vrijwel niets vanaf". Jij bent een Hypocriet met een hoofdletter H.
quote:Op donderdag 18 maart 2004 15:37 schreef There_is_only_One het volgende:
Zeg eens, als alleen Jezus voor verlossing kan zorgen, waar zijn de Profeten voor hem dan terecht gekomen. Als het accepteren van Jezus als Zoon de enige manier is in de hemel te komen, wat zal er dan gebeuren met de Profeten en volkeren vóór hem?
Vind ik weer niet vreemd dat christenen dat als teken hebben gekozen. Het kruis is immers het teken voor het lijden dat hij voor ons gedaan zou hebben.quote:Als Jezus gestorven is aan het kruis, waarom dragen sommige christenen het kruis dan als een symbool. Als iemand mijn vader dood met een pistool, dan draag ik toch ook geen pistool als een symbool?
Vind ik erg onsmakelijk.quote:Op donderdag 18 maart 2004 11:07 schreef Mr-Mackey het volgende:
[afbeelding]
Als Allah het vermogen had om te scheppen, had 'ie in Kosovo wel een paar schepjes zand neer kunen gooien
Laat me niet lachen. Mein Kampf dat is zeker ook een spiritueel geschrift met een soort geheim schrift.quote:Op woensdag 17 maart 2004 23:49 schreef _Etter_ het volgende:
je moet die teksten niet zo letterlijk nemen, alle spirituele geschriften zijn een soort geheim schrift die je moet leren door onderzoek.
dat jij Mein Kampf ook een spiritueel geschrift noemt zeg genoegquote:Op donderdag 18 maart 2004 19:52 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Laat me niet lachen. Mein Kampf dat is zeker ook een spiritueel geschrift met een soort geheim schrift.
[centraal] Koranvers 5:33 "De vergelding voor hen die God ..
Zei jij "ook" ? Ik noem de koran géén spiritueel geschrift. En Mein Kamp ook niet. Ik reageer alleen maar op een post waarin de koran een spiritueel geschrift wordt genoemd.quote:Op donderdag 18 maart 2004 19:56 schreef _Etter_ het volgende:
dat jij Mein Kampf ook een spiritueel geschrift noemt zeg genoeg![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |