Omdat onze cultuur niet nauwelijks verschilt. Vergeleken met een niet-westers land hooguit.quote:Op woensdag 17 maart 2004 20:52 schreef N_I_ het volgende:
Ons cultuur verschilt nauwelijks met die van de VS dus waarom niet?
ja tuurlijk in Amerika hebben ze ook een gedoogbeleid voor drugs hahahaquote:Op woensdag 17 maart 2004 20:52 schreef N_I_ het volgende:
Ons cultuur verschilt nauwelijks met die van de VS dus waarom niet?
Ja man, tig keer zoveel moorden per 100.000 inwoners, echt wel een verlaging van de criminaliteit.quote:Op woensdag 17 maart 2004 20:52 schreef N_I_ het volgende:
Ik denk dat de criminaliteit zou dalen omdat de amerikaanse aanpak gewoonweg beter is( zero tolerance, 3 strikes system). De terroristen zouden geen kans krijgen in dit softe landje.
Jij kunt cultuur niet onderscheiden van wetten?quote:Op woensdag 17 maart 2004 21:00 schreef wouter37 het volgende:
[..]
ja tuurlijk in Amerika hebben ze ook een gedoogbeleid voor drugs hahaha
Zeer zeker is er wel een verlaging van de criminaliteit en die moorden komen vooral door gang-wars.quote:Op woensdag 17 maart 2004 21:01 schreef Morkje het volgende:
Ja man, tig keer zoveel moorden per 100.000 inwoners, echt wel een verlaging van de criminaliteit.
De wet is een hele duidelijke uiting van cultuur en omgangsvormen.quote:Op woensdag 17 maart 2004 21:02 schreef N_I_ het volgende:
Jij kunt cultuur niet onderscheiden van wetten?
Met cultuur bedoel ik algemene moraal in het land. Hoe mensen met elkaar omgaan, welke waarden ze belangrijk vinden. De tradities, al acht in Amerika superieur aan nederland in dat opzicht ligt nederland niet ver achter.
Cultuur is een zeer moeilijk te omschrijven begrip, ik heb al gezegd wat ik onder cultuur versta en wie zegt dat nederlands drugsbeleid wel ethisch verantwoord is.quote:Op woensdag 17 maart 2004 21:04 schreef speknek het volgende:
[..]
De wet is een hele duidelijke uiting van cultuur en omgangsvormen.
quote:Op woensdag 17 maart 2004 20:52 schreef N_I_ het volgende:
Zou het niet beter zijn als nederland een soort amerikaanse staat zou worden? We zouden dus onder hun wetten vallen, belasting betalen etc etc maar omdat we een soort boegbeeld van amerika in europa zoun zijn zou nederland ontzettend veel subisidies ontvangen. Ons cultuur verschilt nauwelijks met die van de VS dus waarom niet?
Ik denk dat de criminaliteit zou dalen omdat de amerikaanse aanpak gewoonweg beter is( zero tolerance, 3 strikes system). De terroristen zouden geen kans krijgen in dit softe landje.
Laat nederland deel uitmaken van iets belangrijks, maak het amerikaans.
Waarom zijn wapens alleen voorbehouden aan het criminele circuit? Als ik iemand dood wil hebben dan lukt het me toch, of het nou met een magnum gebeurt, of met een mes. Een blote tiet? Tsja als ik als vader met mijn 6-jarig kind naast me zou zitten zou ik ook walgen van een gepiercte negertietquote:Op woensdag 17 maart 2004 21:04 schreef wouter37 het volgende:
hebben wetten niet met cultuur te maken??? de algemene moraal in Amerika is geen drugs maar wel wapens en als de een bloote tiet zien zijn ze helemaal van slag
Dat tiet-gebeuren, hoewel bekrompen, heeft er mee te maken dat de betreffende zender in de ether is en met het tijdstip van uitzenden. Zenders op de kabel die blote tieten laten zien hebben weinig te duchten van zulke bekrompenheid denk ik zo.quote:Op woensdag 17 maart 2004 21:04 schreef wouter37 het volgende:
hebben wetten niet met cultuur te maken??? de algemene moraal in Amerika is geen drugs maar wel wapens en als de een bloote tiet zien zijn ze helemaal van slag
quote:Op woensdag 17 maart 2004 21:06 schreef Morkje het volgende:
Jah, algemene cultuur: de VS zijn 20 keer zo christelijk als nederland, zelfs met een CDA'er aan het stuur, hier schieten we elkaar ook maar dood op school omdat we naar MM luisteren en vergeleken met de rest van de staten in de VS zouden we keihard extreem links lijken (zelfs de VVD). Hier zijn we ook allemaal keitrots op ons land en extreem nationalistisch, getuige al die mensen hier die op Nederland lopen te kankeren. Ja man, dream on.
Tsja als je een deel uitmaakt van iets bijzonders heb je misschien iets om trots op te zijnquote:extreem nationalistisch
Wie zegt dat kapitalisme verkeerd is...quote:in de VS zouden we keihard extreem links lijken (zelfs de VVD)
Jah, Duitsland was tijdens de 2de wereldoorlog ook iets om trots op te zijn, vonden onze oosterburen....quote:Op woensdag 17 maart 2004 21:11 schreef N_I_ het volgende:
Tsja als je een deel uitmaakt van iets bijzonders heb je misschien iets om trots op te zijn
Ik zeg niet dat kapitalisme verkeerd is, alleen dat de VS en Nederland op dat punt dus TOTAAL niet op elkaar lijken (terwijl jij beweert dat de cultuur bijna hetzelfde is)quote:Wie zegt dat kapitalisme verkeerd is...
Tsja ik vind dat een sterk leger, beste universiteiten ter wereld, grootste entertainment industry, and so on, dingen zijn om trots op te zijn als jij met klompenquote:Op woensdag 17 maart 2004 21:18 schreef Morkje het volgende:
[..]
Jah, Duitsland was tijdens de 2de wereldoorlog ook iets om trots op te zijn, vonden onze oosterburen....
Ennuh, Nederland is idd niet bijzonder, alle landen hebben immers klompen, windmolens en coffeshops.
[..]
Ik zeg niet dat kapitalisme verkeerd is, alleen dat de VS en Nederland op dat punt dus TOTAAL niet op elkaar lijken (terwijl jij beweert dat de cultuur bijna hetzelfde is)
ga ergens anders moslims bashen?quote:Op woensdag 17 maart 2004 21:18 schreef Foo_niks het volgende:
lul verhaal
Wat wil je als je als je het rijkste land ter wereld bent (on the whole), een imperialistische kijk op de rest van de wereld hebt.quote:Op woensdag 17 maart 2004 21:25 schreef N_I_ het volgende:
[..]
Tsja ik vind dat een sterk leger, beste universiteiten ter wereld, grootste entertainment industry, and so on, dingen zijn om trots op te zijn als jij met klompen![]()
, windmolens en drugs in verband wilt worden gebracht then be my guest.
(kapitalisme stukje, goed opgelet ) <-- de democraten verschillen niet zoveel van de vvd, ik vind de republikeinen persoonlijk iets te conservatief.
Dit slaat nergens opquote:Op woensdag 17 maart 2004 21:30 schreef Morkje het volgende:
[..]
Wat wil je als je als je het rijkste land ter wereld bent (on the whole), een imperialistische kijk op de rest van de wereld hebt.
En trots zijn op een land met de meeste universiteiten maar relatief de minste in de top 100?? En die daar alleen maar staan omdat ze insane veel geld hebben om goeie wetenschappers aan te trekken?
quote:Op woensdag 17 maart 2004 21:27 schreef Morkje het volgende:
Foo_niks:
Dat is wel het ergste, een vooral meest loze stukje doemdenken wat ik ooit gehoord heb.
Even een simpel rekensommetje:
Als je een beetje slim bent, en je wilt mensen doodmaken, kun je er minsten 100 doen in je eentje, zonder organistatie. Doden de laatste 10 jaar in aanslagen door moslims op westerse doelen: ongeveer 5000, misschien?
Dat betekent dat er 50 moslims (misschien 500, als je van jouw achterlijke denkbeeld uitgaat dat alle moslims mongolen zijn) extreem genoeg waren om zoiets uit te voeren. Daar kan ik me niet druk over maken, en dat zou niemand moeten doen.
Soms.quote:Op woensdag 17 maart 2004 21:04 schreef speknek het volgende:
[..]
De wet is een hele duidelijke uiting van cultuur en omgangsvormen.
zeker twaron gaat bijna ook alemaal naar amerika..quote:@ wouter
een paar nederlandse bedrijven opnoemen en daardoor moet men zich belangrijk gaan voelen als nederlander zijnde? Vergeet niet dat amerika ook een van de grootste afzetmarkten is voor heineken bijvoorbeeld.
Of we annexeren vlaanderen en leveren bea uit aan duitslandquote:Op woensdag 17 maart 2004 21:58 schreef HarigeKerel het volgende:
Lijkt mij een puik plan, verkopen we Beatrix aan Vlaanderen.
Jan de Bont dan maar de eerste gouverneur maken?
1) De criminaliteit daaltquote:Op woensdag 17 maart 2004 23:18 schreef Heronymus het volgende:
Criminaliteit dalen? Man, in de VS is de criminaliteit ontzettend hoog
Ehm volgens mij is het aantal moorden per inwoner er een stuk hoger. Dit komt vnl. door het zeer grote wapenbezit.quote:Op woensdag 17 maart 2004 23:24 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
1) De criminaliteit daalt
2) De gewelddadige criminaliteit is per burger lager dan in Nederland.
Het aantal moorden is inderdaad hoger. Ik vraag me af in hoeverre dat komt door gang-wars en (de daaraan verwante) drugs-gerelateerde handelsconflicten.quote:Op woensdag 17 maart 2004 23:26 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ehm volgens mij is het aantal moorden per inwoner er een stuk hoger. Dit komt vnl. door het zeer grote wapenbezit.
Je wordt zorgvuldig gescreened voordat je een wapen mag aanschaffen en als ik van plan ben een winkel te overvallen dan kan ik ook aan een illegaal wapen komen dus nogmaals, waarom zouden wapens alleen aan criminelen voorbehouden moeten zijn.quote:Op woensdag 17 maart 2004 23:16 schreef du_ke het volgende:
Haha. Laten we toch hopen van niet, dan kan je in iedere winkelstraat een geweer kopen en een winkel verderop iemand overvallen.
En dan krijgen we Bush.
Ja man, hoeveel terroristen zitter er nu in Nederland? Hoe vaak is Nederland nou het slachtoffer geworden van een aanslag? Hoe vaak heeft "het best land ter wereld, met superieure intellegentie" gevraagd om de uitlevering van een zekere tulband?. Die dingen zijn dus op 1 hand te tellen. En about the hard-drugs: in de VS kom je net zo makkelijk aan hard-drugs als in Nederland, aan soft-drugs ook. Alleen is het in de VS nog veel makkelijker om als 12 jarige te gaan blowen, want dealers kennen geen leeftijdsgrens. Het enige verschil is dat in Amerika de prijzen hoger zijn, waardoor junks meer autoradios moeten jatten voor een shot.quote:Op donderdag 18 maart 2004 11:02 schreef sanniejj het volgende:
Als over een aantal jaren een (extreem)links kabinet aan de macht is zal nederland echt een gehaat land worden. Zeker omdat het een openbare vrijmarkt en broedplaats wordt voor terrorisme (op een nog grotere school als dat van nu) Daarnaast nog de problemen met drugshandel (harddrugs zal geim- en exporteerd worden op zeer grote schaal) dat tot zeer grote haat zal leiden van andere landen. Op een gegeven moment houdt het op voor sommige landen (met name de VS) en zullen in gaan grijpen omdat ze zelf slachtoffer worden door het beleid.
En dat is nu de enige reden om van nederland een amerikaanse staat te maken, dan heb je in ieder geval 1 staat meer die zeker weten op de democratische presidentskandidaat zal stemmen... dus wordt dan de kans dat Bush herkozen wordt weer een stukje kleinerquote:En dan krijgen we Bush.
Lijkt me een goed idee. Maar we hebben nog teveel mensen met de linkse ziekte, dus voorlopig zal het wel niets uithalen.quote:Op woensdag 17 maart 2004 20:52 schreef N_I_ het volgende:
Zou het niet beter zijn als nederland een soort amerikaanse staat zou worden? We zouden dus onder hun wetten vallen, belasting betalen etc etc maar omdat we een soort boegbeeld van amerika in europa zoun zijn zou nederland ontzettend veel subisidies ontvangen. Ons cultuur verschilt nauwelijks met die van de VS dus waarom niet?
Spreek voor jezelf! Ik zou op een conservatieve kandidaat stemmen.quote:En dat is nu de enige reden om van nederland een amerikaanse staat te maken, dan heb je in ieder geval 1 staat meer die zeker weten op de democratische presidentskandidaat zal stemmen... dus wordt dan de kans dat Bush herkozen wordt weer een stukje kleiner
Voor de rest natuurlijk een erg dom idee
Helaas zal het aantal mensen met een linkse ziekte in de toekomst alleen maar toenemen, doordat dit land flink aan het verislamiseren is.quote:Op donderdag 18 maart 2004 13:40 schreef more het volgende:
[..]
Lijkt me een goed idee. Maar we hebben nog teveel mensen met de linkse ziekte, dus voorlopig zal het wel niets uithalen.
Mijn moeder kwam laatst verontwaardigd thuis, ze had een jongen rond 16-17 jaar een agent uit zien dagen. De agent kwam naar de jongen toe, sprak hem aan op zijn gedrag, de jongen begon te schelden en te schreeuwen en de (2) agenten stonden daar maarquote:Op donderdag 18 maart 2004 08:23 schreef Lindeboom het volgende:
..., hier kun je nog fatsoenlijk discusseren met een agent, dat hoef je daar niet te flikken. ...
onze cultuur is dus een 100% anders ja. Dat we hier amerikaanse films hebben wil niet zeggen dat we "net zo" zijn... en de amerikaanse aanpak van criminaliteit werkt?? daarom is het zeker zo dat er zoveel meer criminaliteit is daar als hier of niet dan? en meer mensen in de gevangenis, en dat zal misschien ook de reden zijn waarom ze "why do they hate us?" studies uitvoeren?quote:Op woensdag 17 maart 2004 20:52 schreef N_I_ het volgende:
Om maar eens met de punten te beginnen die Nederlanders waarschijnlijk als NEGATIEF zullen ervaren:quote:Op woensdag 17 maart 2004 20:52 schreef N_I_ het volgende:
Of misschien zoals hier, met een machine geweer gaan rondlopen?quote:Op donderdag 18 maart 2004 13:48 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Hier is het politiekorps een kneuzenkermis en een zootje dorpsgekken die je voor de gek kunt houden en waar toeristen mee op de foto gaan.
Het wordt tijd dat ze weer orde en gezag uitstralen, zoals bv in Spanje en Italie.
Je hoeft niet ALLES te verdedigen wat Amerikaans is hoorquote:Op woensdag 17 maart 2004 21:08 schreef N_I_ het volgende:
Waarom zijn wapens alleen voorbehouden aan het criminele circuit? Als ik iemand dood wil hebben dan lukt het me toch, of het nou met een magnum gebeurt, of met een mes. Een blote tiet? Tsja als ik als vader met mijn 6-jarig kind naast me zou zitten zou ik ook walgen van een gepiercte negertiet
In tegen stelling tot Nederland zijn de Amerikanen nogal panisch tegen racisme.quote:Op donderdag 18 maart 2004 18:10 schreef maartena het volgende:
Het woord "neger" moet je in Amerika trouwens nooit gebruiken.....
Klopt, een "hoofddoekjeswet" zal er hier NOOIT komen! Dat heeft ook te maken met de vrij recente (40 jaar geleden dus) onderdrukking van de zwarte bevolking natuurlijk.quote:Op donderdag 18 maart 2004 18:13 schreef DrWolffenstein het volgende:
In tegen stelling tot Nederland zijn de Amerikanen nogal panisch tegen racisme.
Is minder.quote:Op donderdag 18 maart 2004 18:02 schreef Phoenixz_In_Mexico het volgende:
en de amerikaanse aanpak van criminaliteit werkt?? daarom is het zeker zo dat er zoveel meer criminaliteit is daar als hier of niet dan?
Criminelen moeten gestraft worden, veel gevangenen gecombineerd met een lagere criminaliteit is voor mij een aanwijzing voor een beter werkend politie- en justitieapparaat dan Nederland.quote:Op donderdag 18 maart 2004 18:02 schreef Phoenixz_In_Mexico het volgende:
en meer mensen in de gevangenis, en dat zal misschien ook de reden zijn waarom ze "why do they hate us?" studies uitvoeren?
Dat doe ik ook niet, ik verdedig alleen dingen die ik zelf goedkeur. Ik ben het niet overal mee eens, maar aan de VS zitten echt meer voordelen dan nadelen.quote:Op donderdag 18 maart 2004 18:10 schreef maartena het volgende:
[..]
Je hoeft niet ALLES te verdedigen wat Amerikaans is hoor
Bron?quote:Op donderdag 18 maart 2004 19:04 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Is minder.
Nee, het is een aanwijzing voor dat de wetten daar veel verder gaan. Zo kan jij daar opgepakt worden en voor levenslang de cel in als iemand over jou zegt dat je drugs hebt. Telt even zwaar als dat je op heterdaad wordt betrapt met drugs.quote:Criminelen moeten gestraft worden, veel gevangenen gecombineerd met een lagere criminaliteit is voor mij een aanwijzing voor een beter werkend politie- en justitieapparaat dan Nederland.
Waarom emigreer je dan niet? Ik wil je niet weg hebben hoor, maar waarom ga je daar niet een jaartje werken ofzo. (ik moet dit 2 keer posten want op de eersete keer reageer je niet) Kun je kijken of America echt het land van je dromen is.quote:Op donderdag 18 maart 2004 19:10 schreef N_I_ het volgende:
[..]
Dat doe ik ook niet, ik verdedig alleen dingen die ik zelf goedkeur. Ik ben het niet overal mee eens, maar aan de VS zitten echt meer voordelen dan nadelen.
Het blijft echter iets wat nooit zal gebeuren. Wellicht zijn we in Nederland qua taalgebruik, muziek, films, etc al een heel eind, maar je veranderd niet zo eventjes 1-2-3 de mentaliteit van mensen door ze onder een andere vlag te hangen. Nuchtere Hollanders blijven nuchtere Hollanders, en daar verander je echt niets aan.quote:Op donderdag 18 maart 2004 19:10 schreef N_I_ het volgende:
Dat doe ik ook niet, ik verdedig alleen dingen die ik zelf goedkeur. Ik ben het niet overal mee eens, maar aan de VS zitten echt meer voordelen dan nadelen.
http://www.fbi.gov/ucr/ci(...)rimeindex01.html#f22quote:Op donderdag 18 maart 2004 19:16 schreef ub40_bboy het volgende:
Bron?
En hoe weet je dat?quote:Op donderdag 18 maart 2004 19:16 schreef ub40_bboy het volgende:
Nee, het is een aanwijzing voor dat de wetten daar veel verder gaan. Zo kan jij daar opgepakt worden en voor levenslang de cel in als iemand over jou zegt dat je drugs hebt. Telt even zwaar als dat je op heterdaad wordt betrapt met drugs.
Lijkt in combinatie met zero-tolerance te werken, maar daar had pberends al laatst een topic over geopend.quote:Op donderdag 18 maart 2004 19:16 schreef ub40_bboy het volgende:
Ook is het aanwijzing van het feit dat de straffen veel langer zijn.
Wat? Ik betaal voor een gloednieuwe auto 90 dollar per maand, ongeveer 2x minder als dat ik in Nederland kwijt was. Zo wie zo betaalde ik voor deze auto 2x minder als in Nederland ... 17500 USD versus 33000 euro.quote:Op donderdag 18 maart 2004 18:05 schreef maartena het volgende:
[..]
Om maar eens met de punten te beginnen die Nederlanders waarschijnlijk als NEGATIEF zullen ervaren:
- Autoverzekeringen die tussen de 1500 en 3000 euro per jaar gaan kosten voor een kleine auto
Ik betaal hetzelfde in de VS dan ik in Nederland betaalde (150 euro vs 160 USD), alleen in de VS betaald mijn werkgever alles in Nederland betaalde de gier alleen 75%. Alleen de co-pay en dat soort zaken tikt wel aan als je wat vaker naar een therapeut moet. Of je zegt dat je ziek bent vanwege je werk en dan betaald de baas alsnog (worker's comp).quote:- Ziektekosten verzekeringen die tussen de 150 en 500 euro per maand gaan kosten, afhankelijk van gezinsgrootte. (2)
Unemployment insurance is 350 USD per week voor 6 tot 9 maanden.quote:- Geen uitkering als je werkeloos wordt, of hooguit een schameltje.
Nooit gehoord van Cobra of Cal-Cobra vouchers?quote:- Geen ziektekostenverzekering als je werkeloos bent.
Social security is min of meer gelijk aan de Nederlandse AOW. Je kunt tot 2000 USD per maand krijgen als je 40 jaar premie betaalt hebt en op je 67e met pensioen gaat. De premies zijn aanzienlijk lager dan in NL en als je minder dan 10 jaar bijdraagt heb je gewoon pech.quote:- Geen staatspensioen, moet je zelf maar met je bedrijf regelen in een 401k plan. (3)
De Pennsylvania Dutch zijn Duits van oorsprongquote:Op vrijdag 19 maart 2004 02:09 schreef HarigeKerel het volgende:
Dan moet de VS natuurlijk wel zin hebben in al die Dutch people, de ervaring leert ze dat die Pensylvannia Dutch niet echt willen integreren en dat die misschien alleen via Nederland in de VS terecht zijn gekomen boeit ze dan niet echt
Ja, lees mijn laatste zin maarquote:Op vrijdag 19 maart 2004 02:23 schreef FritsVanEgters het volgende:
De Pennsylvania Dutch zijn Duits van oorsprong![]()
Precies, het Amerikaanse systeem is ook niet echt mijn favoriet. Ten eerste de manier waarop een president wordt gekozen. Alleen door grote bedrijven te plezieren kan er geld binnen komen. En de beloftes aan de bedrijven zijn meestal niet het gunstigst voor de normale bevolking. De regering is er voor de mensen, niet voor de bedrijven.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 00:52 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Nope, zorg er liever voor dat er één verenigd Europa ontstaat dat voldoende tegenwicht kan bieden aan de VS
Dat ben ik ook van plan alleen als ik nu wegga moet ik helemaal onderaan beginnen daar, ik wil eerst tenminste een hbo diploma op zak hebben. Ik denk dat ze me daar ook niet willen met mijn havoquote:Op donderdag 18 maart 2004 20:12 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Waarom emigreer je dan niet? Ik wil je niet weg hebben hoor, maar waarom ga je daar niet een jaartje werken ofzo. (ik moet dit 2 keer posten want op de eersete keer reageer je niet) Kun je kijken of America echt het land van je dromen is.
TS had het over de cultuur, niet over de wetten..quote:Op woensdag 17 maart 2004 21:00 schreef wouter37 het volgende:
[..]
ja tuurlijk in Amerika hebben ze ook een gedoogbeleid voor drugs hahaha
HAVO is equivalent aan highschool + college prep. school. Met wat mazzel en een goede babbel kun je de eerste twee jaar studie van een undergraduate college overslaan.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 15:51 schreef N_I_ het volgende:
[..]
Dat ben ik ook van plan alleen als ik nu wegga moet ik helemaal onderaan beginnen daar, ik wil eerst tenminste een hbo diploma op zak hebben. Ik denk dat ze me daar ook niet willen met mijn havo
Op een bagger school ja, met een VWO diploma en goede cijfers kun je vaak genoeg credits krijgen om in het tweede jaar te beginnen.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 17:58 schreef faustkern het volgende:
[..]
HAVO is equivalent aan highschool + college prep. school. Met wat mazzel en een goede babbel kun je de eerste twee jaar studie van een undergraduate college overslaan.
En zoals iemand anders na jouw gequote post al zei: Wetten zijn een uiting van de heersende cultuur in een land.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 17:57 schreef Davitamon het volgende:
[..]
TS had het over de cultuur, niet over de wetten..
Hoe kan jij de VS cultureel superieur achtten? Het land wordt geregeerd door conservatieve intolerante godsdienstwaanzinnigen uit het zuiden van het land. Hypocriet gelul over de heiligheid van het huwelijk, geen sex voor het huwelijk, onthouding van sex als voornaamste voorbehoedsmiddel. Meer drugs verslaafden dan Nederland, de doodstraf (waarbij in meer dan 70% van de gevallen ernstige fouten zijn gemaakt in de rechtsgang). Niet te vergeten is het plegen van abortus zo goed als onmogelijk. Onzinnige investeringen in het Star Wars project. Kans op succes is minimaal. Leerlingen van lagere scholen leren nog uit boeken uit de jaren 80. Bibliotheken staan voornamelijk vol met boeken uit de jaren 60...quote:Op woensdag 17 maart 2004 21:02 schreef N_I_ het volgende:
[..]
Jij kunt cultuur niet onderscheiden van wetten?
Met cultuur bedoel ik algemene moraal in het land. Hoe mensen met elkaar omgaan, welke waarden ze belangrijk vinden. De tradities, al acht in Amerika superieur aan nederland in dat opzicht ligt nederland niet ver achter.
Waar maak jij uit op dat de armsten er op achteruit zijn gegaan? Er zijn relatief minder arme mensen dan in de jaren 80 zo te zien in figure 1 in http://www.census.gov/prod/2003pubs/p60-222.pdf al scheelt het niet veel. In de jaren 70 was er minder armoede.quote:Op zaterdag 20 maart 2004 14:49 schreef George-Butters het volgende:
Sinds de jaren 80 zijn de rijksten in de VS meer dan 1000% rijker geworden, terwijl de armsten er op achteruitgegaan zijn....
quote:Op woensdag 17 maart 2004 20:54 schreef klaus_beyer het volgende:
Wordt het niet tijd voor jou om naar de Verenigde Staten te verkassen???![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |