abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17779306
Doden door etnisch geweld in Kosovo

MITROVICA - Etnisch geweld in de Kosovaarse stad Mitrovica heeft woensdag zeker vijf mensen het leven gekost. Er zijn 250 gewonden gevallen, meldden ziekenhuisfunctionarissen.

Een vrouw die op het terras van haar appartement stond, overleed nadat zij was getroffen door een kogel. Een man kwam om het leven toen een onbekende een handgranaat in een menigte gooide. Volgens een woordvoerster van de VN-politie in Pristina zijn onder de gewonden ook drie Franse soldaten van de stabilisatiemacht KFOR.

Geweld

Het geweld begon toen etnische Albanezen op weg gingen naar het noordelijk deel van de stad, waar hoofdzakelijk Serviërs wonen. Militairen van KFOR probeerden de met machinegeweren gewapende Albanezen op de brug tussen de twee stadsdelen tegen te houden. Zij schoten rubberkogels af en gebruikten traangas om de woedende menigte uiteen te drijven.

De Albanezen wilden in de Servische wijk verhaal halen voor de verdrinking van drie kinderen. Volgens geruchten zouden Servische jongeren de kinderen in de rivier hebben geduwd.

http://nu.nl/news.jsp?n=293514&c=21
--

Het blijkt maar weer dat het een enorme fout van de NAVO is geweest om Kosovo van Servie af te pakken. Sinds Kosovo wordt bestuurd door de VN, zijn er al 250.000 Serviers verjaagd uit dat gebied. Over etnische zuivering gesproken. Waarom hoor ik Mient Jan Faber vh IKV daar niet over?
Op zaterdag 5 maart 2005 19:55
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
pi_17779522
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 16:29 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
Doden door etnisch geweld in Kosovo
Het blijkt maar weer dat het een enorme fout van de NAVO is geweest om Kosovo van Servie af te pakken. Sinds Kosovo wordt bestuurd door de VN, zijn er al 250.000 Serviers verjaagd uit dat gebied. Over etnische zuivering gesproken. Waarom hoor ik Mient Jan Faber vh IKV daar niet over?
Tja, zolang men nog denkt dat Albanezen zielig zijn en Serviers fout zal er niks gebeuren. Maar zodra men de Serviers begint te steunen gaan al die Mosims weer heel mooi de slachtoffer uithangen en hun joker gebruiken dat het Westen tegen de Islam is enzo...
pi_17779648
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 16:38 schreef nikk het volgende:

[..]

Tja, zolang men nog denkt dat Albanezen zielig zijn en Serviers fout zal er niks gebeuren. Maar zodra men de Serviers begint te steunen gaan al die Mosims weer heel mooi de slachtoffer uithangen en hun joker gebruiken dat het Westen tegen de Islam is enzo...
Terwijl het westen die moslims zo vaak heeft geholpen!! Ik noem Bosnie, Kosovo en Afghanistan (tegen de communisten).

Ondankbaarheid kent geen tijd.
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
  woensdag 17 maart 2004 @ 16:43:39 #4
5816 GODFLESH
Die laughing...
pi_17779660
Er is al geweld tussen mensen (rassen) sinds dat de mens op aarde is...so what?! Laat elk land hun eigen problemen oplossen.

Dat ge-bemoei met elkaar veroorzaakt alleen maar meer geweld ...kijk maar naar Spanje.

World peace is een utopie. Geen enkel land neemt deel aan oorlogen om op eerste plaats andere mensen te helpen, maar vooral om zichzelf te helpen (b.v. goedkopere olie).

it's all about politics...
Amiga Emulation Nation:For All Amiga Emu Fans! We keep your memories alive...
  Moderator woensdag 17 maart 2004 @ 17:11:25 #5
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17780330
dat de Albanezen misbruik maken van de situatie bewijst nog niet dat het een vergissing was om Kosovo van de Serven 'af te pakken' gewoon mandaat van KFOR wat aanpassen en die gasten met gelijke munt terug betalen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_17781535
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 16:29 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

Officieel hoort Kosovo inderdaad nog bij Servië. Wat betreft Kosovo zit het Westen in een ongemakkelijke spagaat. Ik kan me tijdens de bombardementen op Servië nog nieuwsberichten herinneren dat er honderdduizenden mensen op het punt stonden om ethnisch gezuiverd te worden. Uiteindelijk bleek dit helemaal niet waar te zijn en vochten de Serven gewoon tegen opstandelingen. De conclusie van het verhaal is dat het Kosovo Bevrijdingsleger, dat een jaar daarvoor nog door de CIA als terroristen werd aangemerkt, de situatie zo heeft laten escaleren dat het Westen met haar Bosnië-trauma zich gedwongen voelde om in te grijpen.

off topic: de bombardementen op Servië waren volgens het internationale recht zo illegaal als het maar kon omdat Kosovo een interne aangelegenheid was. Des te opvallender (en onderbelichter) dat Frankrijk en Duitsland zich bij de Irak-oorlog op het internationale recht beriepen. (wil hier overigens geen discussie over in deze thread, is alleen een aanverwante contatering)
pi_17781581
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 18:04 schreef Vagere_Hein het volgende:
Officieel hoort Kosovo inderdaad nog bij Servië. Wat betreft Kosovo zit het Westen in een ongemakkelijke spagaat. Ik kan me tijdens de bombardementen op Servië nog nieuwsberichten herinneren dat er honderdduizenden mensen op het punt stonden om ethnisch gezuiverd te worden. Uiteindelijk bleek dit helemaal niet waar te zijn en vochten de Serven gewoon tegen opstandelingen. De conclusie van het verhaal is dat het Kosovo Bevrijdingsleger, dat een jaar daarvoor nog door de CIA als terroristen werd aangemerkt, de situatie zo heeft laten escaleren dat het Westen met haar Bosnië-trauma zich gedwongen voelde om in te grijpen.
Helemaal mee eens!
  woensdag 17 maart 2004 @ 18:09:29 #8
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_17781635
Maar gelukkig komt Milosovic binnenkort weer vrij en kan hij orde op zaken gaan stellen, jammer dat Arkan heen is gegaan maar als er iemand dat wannabe Al-Quaida tuig goed kan bestrijden zijn het de Serven wel.
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_17782026
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 18:09 schreef HarigeKerel het volgende:
Maar gelukkig komt Milosovic binnenkort weer vrij en kan hij orde op zaken gaan stellen, jammer dat Arkan heen is gegaan maar als er iemand dat wannabe Al-Quaida tuig goed kan bestrijden zijn het de Serven wel.
Zo brand ik ook nog elk jaar een kaarsje voor Bin Laden en Hitler.
pi_17782031
quote:
LATEST: Violence spreads across Kosovo with UN offices attacked. More soon.
pi_17782098
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 18:28 schreef Monidique het volgende:

[..]

Zo brand ik ook nog elk jaar een kaarsje voor Bin Laden en Hitler.
Milosevic is niet te vergelijken met Bin Laden en Hitler.
pi_17782142
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 18:32 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
Milosevic is niet te vergelijken met Bin Laden en Hitler.
Dat klopt, zijn daden zijn minder erg.

Maar Arkans dood is alleen maar te vieren.
  woensdag 17 maart 2004 @ 18:35:06 #13
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_17782147
Milosovic zie ik meer als een betere vorm van Jeltsin, en die berechten we ook niet.
  woensdag 17 maart 2004 @ 18:37:15 #14
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_17782191
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 18:34 schreef Monidique het volgende:

Maar Arkans dood is alleen maar te vieren.
Het KLA viert met je mee.
pi_17782289
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 18:34 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat klopt, zijn daden zijn minder erg.
Ach flikker op man. Hij probeerde alleen het islamitische terrorisme onder de Albanezen te bestrijden, het terrorisme dat zowel veel Serviers als Albanezen het leven kostte.
pi_17782336
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 18:41 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Ach f****r op man. Hij probeerde alleen het islamitische terrorisme onder de Albanezen te bestrijden, het terrorisme dat zowel veel Serviers als Albanezen het leven kostte.
Natuurlijk probeerde hij alleen maar dat. Dat er toevallig Albanezen verjaagd werden, is, wel, toeval en hij had absoluut geen controle over de Bosnische Serviërs.
  woensdag 17 maart 2004 @ 19:20:41 #17
86063 prolsd
Time and tide wait for no man.
pi_17783222
Waar hebben jullie het in gods naam over. Milosevic is de hitler uit voormalig joegoslavie. Arkans dood valt inderdaad alleen maar te vieren. De albanezen hebben overigens geen enkele autoriteit in kosovo dus wat betreft deze situatie steun ik de serven 100%, als "Bosnier".
Na vrh brda vrba mrda.
pi_17783680
quote:

[..]

Ach flikker op man. Hij probeerde alleen het islamitische terrorisme onder de Albanezen te bestrijden, het terrorisme dat zowel veel Serviers als Albanezen het leven kostte.
Droom lekker verder. En wat er in Srebrenica is gebeurt is zeker ook alleen maar het bestrijden van wat terroristjes?

Natuurlijk zijn die Albanen, Bosniers en Kroaten ook geen lieverdjes maar dat interreseert mij en de Navo geen zak. Sinds de Navo Belgrado bombardeerde is het eindelijk afgelopen met dat gekloot in dat gebied. En daar gaat het om.
pi_17783717
Maar eh laat me raden je bent zeker een Joegoslaaf? Dit vinden zichzelf namelijk altijd zo zielig.
pi_17783789
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 19:37 schreef dazzle123 het volgende:
Droom lekker verder. En wat er in Srebrenica is gebeurt is zeker ook alleen maar het bestrijden van wat terroristjes?
Srebrenica ligt in Kosvo ja.

Maar wat heeft dat met Milosevic te maken? In het NIOD-rapport stond dat de slagers vd moslimmannen in Srebrenica niks te maken hadden met Belgrado.
quote:
Natuurlijk zijn die Albanen, Bosniers en Kroaten ook geen lieverdjes maar dat interreseert mij en de Navo geen zak. Sinds de Navo Belgrado bombardeerde is het eindelijk afgelopen met dat gekloot in dat gebied. En daar gaat het om.
Blijkbaar worden Serviers nu bedreigd en verjaagd.
  woensdag 17 maart 2004 @ 19:41:30 #21
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_17783804
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 19:37 schreef dazzle123 het volgende:

Sinds de Navo Belgrado bombardeerde is het eindelijk afgelopen met dat gekloot in dat gebied. En daar gaat het om.
Nou nee, achteraf bleek dat er helemaal geen genocide aan de gang was en nu is het een wetteloos stuk Europa waar Al-Quaida rondhangt, Macedonie instabiel maakt en de heroine handel en gestolen auto maffia vrij spel heeft.

Doe mij maar de Serviers dan.
pi_17783810
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 19:38 schreef dazzle123 het volgende:
Maar eh laat me raden je bent zeker een Joegoslaaf? Dit vinden zichzelf namelijk altijd zo zielig.
Moslims vinden zich niet zielig?
pi_17784013
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 19:41 schreef HarigeKerel het volgende:

[..]

Nou nee, achteraf bleek dat er helemaal geen genocide aan de gang was en nu is het een wetteloos stuk Europa waar Al-Quaida rondhangt, Macedonie instabiel maakt en de heroine handel en gestolen auto maffia vrij spel heeft.

Doe mij maar de Serviers dan.
Het gaat erom dat de oorlog is beiendigd. Wat moslims in Albanie/Kosovo/Bosnie verder in hun eigen land doen moeten ze zelf weten en interreseert me geen zak. Laat Serviers zich eens gaan bekommeren om hun eigen land in plaats van gefrusteerd lopen te zeiken over de Navo. Ze hebben zelf om de bombardementen gevraagd met hun nationalistische geleuter over groot servie en meer van die flauwekul.
  woensdag 17 maart 2004 @ 19:50:04 #24
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_17784059
Volgens de door de VN erkende grenzen was Kosovo gewoon een onderdeel van Joegoslavie hoor.
pi_17784074
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 19:41 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Moslims vinden zich niet zielig?
Wat hebben moslims er nou weer mee te maken? Feit is dat veel Joegoslaven constant lopen te zeiken over hoe slecht de Navo wel niet is. Feit is gewoon dat Servie in amper 10 jaar tijd betrokken was bij drie oorlogen. En op een gegeven moment was gewoon de maat vol.
pi_17784090
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 19:50 schreef HarigeKerel het volgende:
Volgens de door de VN erkende grenzen was Kosovo gewoon een onderdeel van Joegoslavie hoor.
Dat was Bosnie ook en dat was Kroatie ook.
pi_17784118
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 19:50 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Wat hebben moslims er nou weer mee te maken? Feit is dat veel Joegoslaven constant lopen te zeiken over hoe slecht de Navo wel niet is. Feit is gewoon dat Servie in amper 10 jaar tijd betrokken was bij drie oorlogen. En op een gegeven moment was gewoon de maat vol.
Die oorlogen waren om de Servische bevolking in die gebieden te beschermen!
pi_17784151
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 19:51 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Nee, die maakten deel uit van Joegoslavie. Kosovo hoorde bij de deelrepubliek Servie. Hoewel ik dat eigenlijk niet mag zeggen, want Kosovo hoort niet bij Servie, Kosovo IS Servie.
pi_17784250
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 19:52 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Die oorlogen waren om de Servische bevolking in die gebieden te beschermen!
Flikker toch op met dat gelul. De zielige servische bevolking die nooit wat doet en het lag allemaal aan die foute Bosniers en foute Kroaten. Dat is nou precies waarom de Navo Belgrado heeft gebombardeerd. Dat vreselijke verongelijkte nationalistische geleuter. Het vermoorden van 5000 mensen in Srebrenica is gewoon om de servische bevolking te beschermen. Geloof je het echt zelf?
pi_17784292
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 19:53 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Nee, die maakten deel uit van Joegoslavie. Kosovo hoorde bij de deelrepubliek Servie. Hoewel ik dat eigenlijk niet mag zeggen, want Kosovo hoort niet bij Servie, Kosovo IS Servie.
Misschien had de servische overheid zich wat beter moeten gedragen in Kosovo. Dan was het nu nog Servie geweest. Dankzij Milocevich is die kans echter verspeeld. Helaas pindakaas.
  woensdag 17 maart 2004 @ 19:59:23 #31
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_17784313
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 19:51 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Ja, en die heeft het Westen ook niet onafhankelijk gemaakt.
Nu heeft Kosovo een soort halve status, een fiasco dus.
  woensdag 17 maart 2004 @ 20:00:41 #32
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_17784345
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 19:57 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Flikker toch op met dat gelul. De zielige servische bevolking die nooit wat doet en het lag allemaal aan die foute Bosniers en foute Kroaten. Dat is nou precies waarom de Navo Belgrado heeft gebombardeerd. Dat vreselijke verongelijkte nationalistische geleuter. Het vermoorden van 5000 mensen in Srebrenica is gewoon om de servische bevolking te beschermen. Geloof je het echt zelf?
Voor nationalisten moet je toch echt in Kroatie zijn en niet zo zeer in Servie.
Het was gewoon een vies spelletje ala koude oorlog, niks nobels hoor.
pi_17784374
quote:
Het vermoorden van 5000 moslims in Srebrenica (waar de Servische en Bosnisch-Servische regering trouwens volgens het NIOD-rapport niets mee te maken hadden) was onderdeel van een groter geheel, namelijk van het beschermen van de Servische populatie in de Balkan. Ik zeg niet dat de Serviers niks hadden gedaan, zij zaten ook fout, maar hier in het westen worden de Bosniers en de Kroaten over het algemeen gezien als de 'good guys', terwijl dat helemaal niet zo was.
pi_17784390
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 19:58 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Misschien had de servische overheid zich wat beter moeten gedragen in Kosovo.
Misschien hadden de islamitische terroristen zich wat beter moeten gedragen.
  woensdag 17 maart 2004 @ 20:03:37 #35
8369 speknek
Another day another slay
pi_17784439
quote:
Je vergeet wat dingetjes.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_17784487
Gezellig zeg, breekt daar weer de tering uit. Is het nog ergens op deze planeet rustig? (Mijn bunker uitgezonderd)
pi_17784551
Boontje komt om zn loontje
pi_17784638
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 20:01 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Het vermoorden van 5000 moslims in Srebrenica (waar de Servische en Bosnisch-Servische regering trouwens volgens het NIOD-rapport niets mee te maken hadden) was onderdeel van een groter geheel, namelijk van het beschermen van de Servische populatie in de Balkan. Ik zeg niet dat de Serviers niks hadden gedaan, zij zaten ook fout, maar hier in het westen worden de Bosniers en de Kroaten over het algemeen gezien als de 'good guys', terwijl dat helemaal niet zo was.
Niemand in Joegoslavie wordt hier gezien als good guy. De Navo moest gewoon een signaal afgeven dat is alles.

En de bosnisch servische regering was niet betrokken bij de moord op 5000 mensen uit Srebrenica? Dus Mladic had er ook niks mee te maken? En Milocevich heeft ook niet met nationalistische praatjes zijn eigen bevolking opgehitst zodat er conflicten ontstonden? Ik denk dat de realiteit toch iets anders in elkaar zit.
pi_17785929
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 20:07 schreef Meh7 het volgende:
Als ik jou vermoord omdat er elders een moslim iemand heeft gedood is het ook boontje komt om zijn loontje?
pi_17785961
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 20:10 schreef dazzle123 het volgende:
Niemand in Joegoslavie wordt hier gezien als good guy. De Navo moest gewoon een signaal afgeven dat is alles.
De NAVO moest helemaal niets, en moest zich al helemaal niet bemoeien met de binnenlandse aangelegenheden van Servie.
quote:
En de bosnisch servische regering was niet betrokken bij de moord op 5000 mensen uit Srebrenica? Dus Mladic had er ook niks mee te maken?
Mladic was lid vd Bosnisch-Servische regering?
  woensdag 17 maart 2004 @ 21:40:32 #41
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_17787192
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 20:07 schreef Meh7 het volgende:
Dus daar heeft het democratische westen aan bijgedragen
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  woensdag 17 maart 2004 @ 21:44:53 #42
60090 Akkersloot
pi_17787313
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 20:03 schreef speknek het volgende:
Je vergeet wat dingetjes.
Democratie is het minst slechtse systeem. Eén van de nadelen van democratie is dat één bevolkingsgroep door een bewust geboorteoverwicht op "democratische" wijze de macht kan grijpen. Géen enkel democratisch land heeft hier een oplossing voor gevonden, voor als nog.

Verder beweerden de Serviers dat in Kosovo ook veel illegale immigranten uit Albanie zich voor Kosovaren door lieten gaan.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
pi_17787349
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 20:58 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Mladic was lid vd Bosnisch-Servische regering?
Mladic opereerde op eigen houtje ?
pi_17788020
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 20:57 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
Als ik jou vermoord omdat er elders een moslim iemand heeft gedood is het ook boontje komt om zijn loontje?
De mensen in servië hebben direct te maken met wat er is gebeurd.
pi_17788596
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 21:46 schreef gelly het volgende:

[..]

Mladic opereerde op eigen houtje ?
Nee, maar hij was ook geen lid vd Bosnisch-Servische regering. In een burgeroorlog heeft het militaire apparaat nu eenmaal meer macht dan in vredestijd, ik denk dan ook dat Karadzic en Milosevic weinig te maken hadden met de massamoorden.
pi_17788620
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 22:11 schreef Meh7 het volgende:

[..]

De mensen in servië hebben direct te maken met wat er is gebeurd.
De Nederlandse allochtonen hebben ook direct te maken met de criminaliteit onder hun jongeren. Ook maar afmaken en roepen dat het boontje komt om zijn loontje is?
pi_17788716
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 22:30 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Nee, maar hij was ook geen lid vd Bosnisch-Servische regering. In een burgeroorlog heeft het militaire apparaat nu eenmaal meer macht dan in vredestijd, ik denk dan ook dat Karadzic en Milosevic weinig te maken hadden met de massamoorden.

Wie hadden er leiding over het servische leger ? Wie maakt dat verantwoordelijk naast Mladic ?
pi_17788758
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 22:31 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
De Nederlandse allochtonen hebben ook direct te maken met de criminaliteit onder hun jongeren. Ook maar afmaken en roepen dat het boontje komt om zijn loontje is?
Zijn de Nederlandse allochtonen bezig met etnische zuiveringen dan?
pi_17788878
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 22:34 schreef gelly het volgende:

[..]

Wie hadden er leiding over het servische leger ? Wie maakt dat verantwoordelijk naast Mladic ?
Karadzic had de leiding over het Bosnisch-Servische leger, het leger dat deze moslimmannen heeft gedood. Dat wil nog niet zeggen dat voor al hun daden verantwoordelijk is. Het NIOD-rapport heeft ook geen aanwijzingen kunnen vinden voor de verantwoordelijkheid van Karadzic of Milosevic.
quote:
Hoewel geen schriftelijke order is aangetroffen, leidt het geen twijfel dat de hoofdverantwoordelijkheid bij generaal Mladic lag en dat de militairen om hem heen in die verantwoordelijkheid delen. Karadzic gaf als verantwoordelijk opperbevelhebber formeel de opdracht tot de scheiding van Srebrenica en Zepa en later tot verovering van de hele enclave. Of hij vooraf van de massamoord op de hoogte was, is echter niet duidelijk. Karadzic had een slechte relatie met Mladic en zij communiceerden slecht. Voor een betrokkenheid van Servische autoriteiten in Belgrado zijn geen aanwijzingen gevonden.

http://www.vredesnaam.com/NIOD/NIOD1.html
quote:
The 7,000-page NIOD report found no evidence linking ex-Yugoslav president Slobodan Milosevic -- currently on trial in The Hague for alleged Balkans crimes -- or Bosnian Serb wartime leader Radovan Karadzic with the slaughter.

http://edition.cnn.com/20(...)/
pi_17788901
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 22:36 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Zijn de Nederlandse allochtonen bezig met etnische zuiveringen dan?
Moet dat dan? En als enkele Nederlandse allochtonen bezig waren met een etnische zuivering waar de meerderheid het mee oneens was, heb ik dan het recht om jou te doden?
  woensdag 17 maart 2004 @ 22:52:27 #51
8369 speknek
Another day another slay
pi_17789297
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 21:44 schreef Akkersloot het volgende:
Democratie is het minst slechtse systeem. Eén van de nadelen van democratie is dat één bevolkingsgroep door een bewust geboorteoverwicht op "democratische" wijze de macht kan grijpen. Géen enkel democratisch land heeft hier een oplossing voor gevonden, voor als nog.

Verder beweerden de Serviers dat in Kosovo ook veel illegale immigranten uit Albanie zich voor Kosovaren door lieten gaan.
Als je Joegoslavië al democratisch wou noemen, kan ik inderdaad niet ontkennen dat ze geprobeerd hebben er wat aan te doen. Ik bedoelde met m'n andere dingetjes niet alleen kosovo, maar zeg beginnend bij Slovenie en eindigend bij Macedonie.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_17791737
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 18:04 schreef Vagere_Hein het volgende:
off topic: de bombardementen op Servië waren volgens het internationale recht zo illegaal als het maar kon omdat Kosovo een interne aangelegenheid was. Des te opvallender (en onderbelichter) dat Frankrijk en Duitsland zich bij de Irak-oorlog op het internationale recht beriepen. (wil hier overigens geen discussie over in deze thread, is alleen een aanverwante contatering)
Dus ... ?

Een stukje papier houd toch zeker geen bommenwerpers tegen. Je lijkt die bekende meneer wel met het stukje papier "peace in our time" We weten inmiddels wel beter hopelijk

Waarom wil je geen discussie? Ben je bang dat je ongelijk wordt aangetoont?
pi_17791773
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 00:27 schreef DrWolffenstein het volgende:
Waarom wil je geen discussie? Ben je bang dat je ongelijk wordt aangetoont?
Nee, omdat het hier offtopic is. Dit topic gaat over Kosovo.
pi_17791784
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 00:29 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Nee, omdat het hier offtopic is. Dit topic gaat over Kosovo.
De legaliteit ook. Net zoals met Irak. Anders geeft een modje maar uitsluitsel.
pi_17794037
Albanezen zijn voornamelijk moslims... welkom to the future of Holland.
Free people own guns! Slaves do not!
pi_17800444
Het wordt tijd voor demonstraties waarin wij het geweld tegen de Serviërs veroordelen!!!
Realist met politiek incorrecte denkbeelden...
pi_17800571
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 14:19 schreef Darth-Vader het volgende:
Het wordt tijd voor demonstraties waarin wij het geweld tegen de Serviërs veroordelen!!!
Je hebt Jan Marijnissen aan je zijde.
pi_17800671
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 14:26 schreef Monidique het volgende:

[..]

Je hebt Jan Marijnissen aan je zijde.
Ohja?

Nooit gedacht dat ik het op dat gebied eens zou zijn met een gematigd communist!
pi_17800845
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 08:00 schreef Vampier het volgende:
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  Moderator donderdag 18 maart 2004 @ 14:46:17 #60
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17800953
quote:
NAVO stuurt extra troepen naar Kosovo (video)

Uitgegeven: 18 maart 2004 10:49
Laatst gewijzigd: 18 maart 2004 12:46

BRUSSEL - De NAVO stuurt na het oplaaiend geweld van woensdag tussen de 400 en 450 militairen naar Kosovo. Dat heeft een NAVO-woordvoerder donderdagochtend meegedeeld.Het geweld tussen Serviërs en etnische Albanezen heeft woensdag aan zeker 22 mensen het leven gekost.

Bekijk video: Tien doden bij gevechten in Kosovo
Modem/ Breedband

Het gaat om drie compagnieën, waarvan er een hoofdzakelijk bestaat uit Amerikaanse militairen die nu in Bosnië zijn gelegerd. Daarnaast stuurt Italië tussen de honderd en 150 soldaten en komt een compagnie van ruim honderd militairen uit een algemene reserve van de NAVO.

Geweld

Vijfhonderd mensen raakten gewond. Donderdag leken de gemoederen tot bedaren te zijn gebracht, na de bloedigste dag sinds het einde van de oorlog in Kosovo in 1999.

De vlam sloeg in de pan in de etnisch verdeelde stad Mitrovica, waar dinsdag twee en mogelijk drie etnisch Albanese kinderen verdronken, volgens de geruchten nadat ze waren opgejaagd door Serviërs met honden. Woedende etnisch Albanezen zochten de confrontatie met hun Servische stadsgenoten. Dat resulteerde in een vuurgevecht, waardoor zeker acht mensen om het leven kwamen en ongeveer driehonderd mensen gewond raakten.

Demonstranten

Demonstranten die in de Servische hoofdstad Belgrado protesteerden tegen het oplaaiende geweld in de provincie, raakten slaags met de politie. Volgens de radiozender B92 waren er in totaal ongeveer 10.000 mensen op de been.

De rellen ontstonden toen de politie vergeefs probeerde te verhinderen dat honderden betogers de 500 jaar oude moskee in het centrum van Belgrado in brand staken. De politie slaagde er pas in hen met traangas uit elkaar te drijven, toen de demonstranten daarna optrokken in de richting van de Amerikaanse ambassade. Ook in diverse andere Servische steden gingen woensdagavond duizenden mensen de straat op. Ook in de zuidoostelijke stad Nis ging een moskee in vlammen op.

Annan

Secretaris-generaal Kofi Annan van de Verenigde Naties veroordeelde het geweld, dat volgens hem "de stabiliteit in Kosovo en de veiligheid van al zijn bewoners in gevaar brengt."

Volgens de Servische premier Vojislav Kostunica tonen de aanvallen de ware aard van het Albanese seperatisme, dat in zijn ogen een ,,gewelddadig en terroristisch karakter'' draagt. Hij riep op de Servische Kosovaren autonomie te geven.

De Opperste Defensieraad van Servië en Montenegro verklaarde na spoedberaad bereid te zijn troepen te leveren aan de door de NAVO geleide internationale troepenmacht in Kosovo, om zo een einde te maken aan het "escalerende, georganiseerde'' geweld.

Kosovo is sinds 1999 een VN-protectoraat. In 1998 grepen etnische Albanezen, die een meerderheid vormen in Kosovo, naar de wapens tegen de Serviërs. De toenmalige president Milosevic greep hard in, hetgeen uiteindelijk leidde tot militaire interventie van de NAVO.

Het geweld nam daarna af, maar de spanningen bleven bestaan. De Serviërs in Kosovo leven vooral in enclaves, met het etnisch verdeelde Mitrovica als middelpunt.

www.nu.nl
  donderdag 18 maart 2004 @ 16:50:11 #61
6002 Eek
 houdt van autorijden
pi_17803835
De navo heeft een zeer fout beleid gevoerd. Door de propagandamachine van het UCK werd geloofd dat de Serven grote onderdrukkers waren. Kosovo blijft een provincie van Servië net zoals Zuid-Holland dat is van Nederland. Veel Albanezen wilden niet integreren in de hoop een groot Albanië te kunnen verwezenlijken.

Veel mensen kennen de geschiedenis niet van Kosovo. Zo zijn er na de Tweede Wereldoorlog veel Albanezen naar Joegoslavië getrokken in de hoop op een beter leven. Dit werd mogelijk gemaakt door Tito. Tegenwoordig zijn er dus ook veel 3de en 4de generatie Albanezen. Veel mensen weten niet dat in de loop der jaren de Albanese bevolking veel rechten kreeg. Zo werd het Albanees tot officiële taal verklaard. Ik zie dat in Nederland niet echt gebeuren voor onze 'medelanders'. Helaas hield het hier niet op: men wilde een eigen staat. En daar trok Milosevic de streep door de toenmalige autonomie van Kosovo in te trekken, omdat hij zag dat het verkeerd liep. Uiteindelijk heeft hij toch gelijk gekregen. Hij heeft gedaan wat elk vaderlandslievend persoon gedaan zou hebben voor zijn land. Velen beschouwen nationalisme als iets kwaads. Wie kan mij dan uitleggen waarom het niet verkeerd is van de Amerikanen om van hun eigen land te houden? Elke yank is trots op zijn eigen land. Op zich is dat niet verkeerd. Dat is in Nederland ver te zoeken.

Maar ik dwaal af. Waar het om gaat is, dat de navo niet wil toegeven dat ze verkeerd bezig is geweest. En nu is de Servische bevolking daar de dupe van.
Verbod op radardetectors..?? Fascisme zeg ik je...
pi_17804297
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 08:00 schreef Vampier het volgende:
Kan waar zijn, maar je kunt massamoord nooit toestaan. Niet in Kosovo en ook niet Bosnië.
pi_17804329
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 17:11 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Kan waar zijn, maar je kunt massamoord nooit toestaan. Niet in Kosovo en ook niet Bosnië.
In Kosovo was er geen sprake van massamoord.
pi_17804405
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 17:12 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

In Kosovo was er geen sprake van massamoord.
Nee, er was alleen sprake van de onderdrukking van Albanezen en het wegjagen van duizenden mensen, al voor de oorlog.
pi_17805785
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 17:16 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nee, er was alleen sprake van de onderdrukking van Albanezen en het wegjagen van duizenden mensen, al voor de oorlog.
Ben je nou zo dom of doe je alleen zo...
  donderdag 18 maart 2004 @ 19:11:17 #66
6002 Eek
 houdt van autorijden
pi_17806916
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 17:16 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ah ik zie dat je in Kosovo bent geweest en dit met eigen ogen hebt mogen aanschouwen

Je moet niet alles geloven wat de media je hier voorschotelt
pi_17815368
Een vriendin van me zit in Kosovo en het is echt niet zo dat de Albanezen onderdrukt zijn... De fout ligt echt bij de Albanezen. Wat je hier leest in de media is BULLSHIT.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_17815501
stukje voor mijn blog:

Kosovo, de zooi is weer in staat van burger oorlog. De Kosovaren zijn overlopen door de Albanezen (voornamelijk moslims dus)

Laten we beginnen met een stukje van http://www.Maghreb-Online.com
quote:
Syntiximo Geregistreerd op: Mar 25,2001 Berichten: 150
Geplaatst: 2001-10-28 03:50.

ik zou maar opschieten met je actie en duidelijkheid. Er zitten nu al ruim een milj. Moslims in Nederland. Dat is 1 op de 15 mensen. Dus jullie zijn in de meerderheid. Maar als we kijken naar samenstelling van de autochtone Ned. dan zien we dat 60 procent vergrijsd is, wat betekend over max. 20 jaar de pijp uit. 15 procent is homo of lisbo (homosexuelen) en zo blijft er maar 25 procent gestressde Nederlanders over die hoogstens twee kinderen kunnen maken, wat betekend dus dat er geen toename zal zijn in de autochtone groep.

Wij daarintegen bestaan met name uit een jonge groep, weinig mensen zijn vergrijsd, we trouwen jong wat ons de gelegenheid geeft om veel kinderen te maken.

We werken niet of weinig om stress te vermijden wat ons in de gelegenheid stelt om van jullie sociale dienst te profiteren om zo weer meer kinderen te kunnen maken. Als alles volgens plan gaat dan zijn we over 15 jaar de groote meerderheid in Nederland, aan de macht en Nederland is fallait. Gohhhhh, wat verheug ik me op die ene dag dat de Islam wordt uitgeroepen tot staatsrelegie in Nederland, wat zeg ik, in Europa!.

Wil je aub mij een foto van je gezicht bij het horen van dat heugelijke nieuws opsturen, die wil ik voor geen goud missen.... Als het zover is, dan pas kunnen we jullie goed uitleggen wat de Islam precies bedoelt met verdraagzaamheid jegens andersdenkenden!

Assalamaou alaykoum
Leuk berichtje... nu nog een berichtje zonder te grijpen naar fantasie theorien:
quote:
The point of the following is that: there has been a pattern to the transformation of countries into Islamic States and there are planners behind these takeovers even when the vast majority of both Muslims and non-Muslims are unaware of these activities. Compare the following recipe with what has happened and is happening in Malaysia, Philippines, Sudan, Indonesia, India-Pakistan-Kashmir, Britain, Algeria, USA, ...
Het recept voor het omtoveren van landen tot een moslimstaat:

Begin immigration, legal and illegal, and start building up a population. Get the breeding engine started young and often. Remember that the younger they start the faster the turnover, the poorer the education of the girls becomes, and this also results in their increased willingness to have large families. Begin recruiting Non-Muslim, in particular women are prime targets.

Convince the powers that be that it is to their advantage to encourage immigration of Muslims since they provide a peaceful cheap labor force, or you can emphasize the refugee aspect and how welcoming these souls will improve how their country is perceived. Remember there is lot's of excess population in other regions of the Islamic world.

Start raising issues regarding the difficulties the country places on practicing your religion. Work for increasing exemptions from various laws, protection from "hate speech", and tolerance of your "cultural / religious" differences.

Begin solidifying your control of the Muslim community. Use various forms of intimidation to ensure that people are moving in the desired direction and to silence dissent. Everyone, including Muslims, still believe that Muslims are peaceful, it's just a few fanatics who are misbehaving. Any push back should be highlighted in the media and community discussion as Muslims are being unfairly attacked, once again. Remember to play upon your "history" of being a persecuted people.

Obey the laws of the country, but note that it is more important morally to follow Shariah. Start promoting the "us versus them" mentality and pointing out the corruption that is inherent in the existing government. How it is the source of current problems.

Take advantage of the Islamists support infrastructure. For example seek funding from existing states and organizations (Saudi Arabia, Pakistan, Iran, Sudan, USA., ...), go for training and organizational meetings on a regular basis, and get your training manuals.

The "fanatics" can now follow Muhammad's example of banditry for funding and growth of their gangs. Raid the diamond / gem / gold mines, gun shops, banks, and whatever to build their strength.

Start cleaning house. Finish taking control of education, the police, government, and an infant military structure.

Try to get the rest of the country. Most of this should be covert until the remaining government is extremely unstable. Let your fanatics infiltrate, in greater and greater numbers, stirring up as much trouble as possible. Of course you are making "every effort" to stop them.

Covertly support the on-going de stabilization efforts in the remainder of the country. Steal or destroy their resources, increase their crime-rates, ...
We nemen een Abou JahJah een ophitsende Moslim die zijn eigen agenda over de ruggen van anderen aan het vullen is. Geef de moslims meer voedingsbodem om de Nederlander als vijand te zien en de vlam zal in de pan slaan.

Je kunt dit stuk racistisch / nationalistisch e.d zien maar ik zie het als realistisch.

Europa gaat Kosovo achterna, de VN kan het alleen afkeuren met resoluties.
Free people own guns! Slaves do not!
pi_17817396
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 18:25 schreef BoJo het volgende:

[..]

Ben je nou zo dom of doe je alleen zo...
Nee, het is gewoon te moeilijk geschreven voor jou.
pi_17817398
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 19:11 schreef Eek het volgende:
Ah ik zie dat je in Kosovo bent geweest en dit met eigen ogen hebt mogen aanschouwen

Je moet niet alles geloven wat de media je hier voorschotelt
De media heeft het gedaan.
pi_17817516
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 07:17 schreef Monidique het volgende:

[..]

Hij heeft gewoon gelijk.

Schuld van Servie.
pi_17817726
quote:

[..]

Goh...hoe voelt het nou om gemanipuleerd, gehersenspoelt en bestuurd te worden door westerse propoganda?
pi_17818680
Nou, geleidelijk aan krijg ik steeds meer respect voor Slobodan en 'zijn' Serviërs.

Tevens krijg ik het nare gevoel dat ons Nederlanders hetzelfde lot staat te wachten als de Serven.

Zullen wij ooit onze krachten bundelen?
pi_17819139
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 10:04 schreef Darth-Vader het volgende:
Nou, geleidelijk aan krijg ik steeds meer respect voor Slobodan en 'zijn' Serviërs.

Tevens krijg ik het nare gevoel dat ons Nederlanders hetzelfde lot staat te wachten als de Serven.

Zullen wij ooit onze krachten bundelen?
Niet alleen Nederland zal hetzelfde lot staan te wachten, je ziet al bij dit nieuwsbericht dat elk gerucht aangepakt word als excuus om geweld te gebruiken en de Serven als de "boeman"van de wereld voor te doen.

Ik vraag me af of de VS net zo hard zal ingrijpen als Nederland te kampen krijgt met dezelfde problemen en wij zoals ieder vaderlandlievend persoon het land gaan verdedigen. Word Nederland dan ook platgegooit?

Zodra je vrouw en dochter verplicht worden een hoofddoekje te gaan dragen, ga niet alleen ik door het lint maar velen andere... en ik vrees dat die tijd eraan zit te komen.
pi_17819415
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 10:34 schreef BoJo het volgende:

[..]

Niet alleen Nederland zal hetzelfde lot staan te wachten, je ziet al bij dit nieuwsbericht dat elk gerucht aangepakt word als excuus om geweld te gebruiken en de Serven als de "boeman"van de wereld voor te doen.

Ik vraag me af of de VS net zo hard zal ingrijpen als Nederland te kampen krijgt met dezelfde problemen en wij zoals ieder vaderlandlievend persoon het land gaan verdedigen. Word Nederland dan ook platgegooit?

Zodra je vrouw en dochter verplicht worden een hoofddoekje te gaan dragen, ga niet alleen ik door het lint maar velen andere... en ik vrees dat die tijd eraan zit te komen.
En binnen welke termijn denk jij dan?
pi_17819690
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 10:49 schreef Darth-Vader het volgende:

[..]

En binnen welke termijn denk jij dan?
Ja dat kan ik niet zeggen, omdat je dat nooit precies kunt weten. Men is alleen hypocriet om te zeggen dat het moslimgeloof niet snel zijn opkomst aan het maken is.

Begrijp mij niet verkeerd, ik zie mijzelf niet als een extreem rechts persoon. Ik vind het best en zelfs mooi als er diversiteit in cultuur kan zijn binnen een land, alleen dient men wel de normen,waarden, wetten en regels te respecteren die men naleeft in dat land.

Om Kosovo als voorbeeld te nemen, ook al is 80 % Albanees en 20 % Anders... het blijft een onderdeel van Servie. Zoals ergens hierboven al gezegd is, ze zijn daar zelfs zo ver gegaan door het Albanees als 2de taal in te voeren. Je zou denken dat men daar dankbaar voor zal zijn, maar helaas is het tegendeel waar.
pi_17821053
quote:

[..]

De media heeft het gedaan.
Ja, niet alles geloven wat de media je voorkauwen hier.
pi_17827743
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 16:50 schreef Eek het volgende:

Veel mensen kennen de geschiedenis niet van Kosovo.
Het gaat niet alleen over Kosovo. Wanner gaan jullie dat daar in Servie eens inzien? Of wonen er ook moslims in Kroatie?
pi_17827892
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 20:58 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

De NAVO moest helemaal niets, en moest zich al helemaal niet bemoeien met de binnenlandse aangelegenheden van Servie.
Binnenlandse aangelegenheden bestaan niet. Zeker niet als praat over massamoord en etnische zuiveringen. Je was jer er wel van bewust dat er ook nog zoiets bestaat als internationaal recht?
  Moderator vrijdag 19 maart 2004 @ 16:47:18 #80
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17828005
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 16:37 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Het gaat niet alleen over Kosovo. Wanner gaan jullie dat daar in Servie eens inzien? Of wonen er ook moslims in Kroatie?
nee die hebben de kroaten allemaal doodgeslagen of in bosnie gedumpt
pi_17837642
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 08:32 schreef BoJo het volgende:

[..]

Goh...hoe voelt het nou om gemanipuleerd, gehersenspoelt en bestuurd te worden door westerse propoganda?
Potverdikkie.

gemanipuleerd, gehersenspoelt en bestuurd te worden door westerse propoganda

Gelukkig, weet jij mij de juiste media aan te wijzen, toch?
pi_17837668
quote:
Weer geweld tegen Serviërs in Kosovo

PRISTINA, 19 MAART. In Kosovo hebben ook gisteren Albanezen in veel steden en dorpen Serviërs aangevallen en Servische huizen, kerken en kloosters verwoest. De door de NAVO geleide vredesmacht KFOR wordt met duizend man versterkt om het etnisch geweld een halt toe te roepen. De afgelopen twee dagen zijn 31 doden gevallen.

KFOR heeft zich voorgenomen harder op te treden tegen rellen. De commandant van de 18.500 man tellende vredesmacht, de Duitse generaal Holger Kammerhoff, zei in Pristina dat zijn commandanten het groene licht hebben om ,,proportioneel geweld te gebruiken dat nodig is om de veiligheid van onze soldaten te garanderen, de onschuldige mensen van Kosovo te beschermen en de vrijheid van beweging voor iedereen in Kosovo te herstellen''.

Soldaten van KFOR en agenten van de VN-politie zijn de afgelopen twee dagen mede het doelwit geweest van Albanese aanvallen; vijftig van hen zijn daarbij gewond geraakt.

Het geweld tegen de Servische minderheid ging gisteren door, hoewel minder intensief dan woensdag. In Mitrovica slaagde KFOR erin de partijen uit elkaar te houden. Maar in Lipljan vielen de Albanezen met handgranaten een orthodoxe kerk aan en openden Finse KFOR-soldaten het vuur om hen op afstand te houden. In Srbica moesten orthodoxe nonnen per helikopter worden ontzet nadat hun klooster door Albanezen was omsingeld en aangevallen. In Caglavica gebruikte KFOR traangas en rubberkogels tegen de Albanezen en in Obilic moesten de laatste Serviërs worden geëvacueerd. Daar waren het overigens geen relschoppers, maar Albanese politie-agenten die woensdag de Serviërs waarschuwden dat ze tien minuten hadden om hun woningen te verlaten - die werden prompt in brand gestoken - en die niets deden toen zeker drie Serviërs werden doodgeslagen.

In Belgrado, waar gisteren opnieuw duizenden Serviërs de straat opgingen om te protesteren tegen het geweld in Kosovo, is men ervan overtuigd dat het etnisch geweld tegen de Serviërs van Kosovo is georganiseerd. Premier Vojislav Kostunica van Servië sprak gisteren van ,,een pogrom''. ,,Het geweld is tevoren voorbereid en gecoördineerd. Het gaat om een georganiseerde etnische zuivering'', zo zei hij. Nebojsa Covic, die bij de Servische regering is belast met het Kosovo-dossier, zei dat nu ,,de beslissende slag om Kosovo en het overleven van de Serviërs begint'' en dat ,,wij die moeten winnen''. In Servië is behalve bij de slachtoffers in Kosovo ook stilgestaan bij de vernietiging van 24 (volgens de VN zestien) Servische kerken en kloosters in Kosovo. Sommige van die kloosters dateerden uit de 14de, een zelfs uit de 12de eeuw en stonden op de Unesco-lijst van beschermd erfgoed.

De Veiligheidsraad van de VN veroordeelde gisteravond het geweld in Kosovo op een door de unie Servië en Montenegro gevraagde spoedzitting. Minister van Buitenlandse Zaken Goran Svilanovic zei dat het geweld in Kosovo ,,een signaal aan de Serviërs dat er voor hen geen leven is in Kosovo en dat ze moeten vertrekken''.

De Servische kranten brachten gisteren vele pagina's met nieuws en achtergronden uit Kosovo onder koppen als 'Serviërs in angst', 'Alles wat Servisch is staat in brand', en 'Serviërs zonder bescherming, dorpen in lichterlaaie'. Het blad Kurir verscheen met een zwarte voorpagina met in witte letters de kop 'Servië, sta op'. Omdat Servische bladen buiten de Servische enclaves in Kosovo geen correspondenten hebben werd - zo oordeelde het nieuwsbulletin VIP vandaag - ,,de rode draad door de berichtgeving een overschot aan patriottische emoties en een tekort aan feiten en informatie''.

In Kosovo zeiden vertegenwoordigers van de belangrijkste Albanese partijen dat de enige manier om Kosovo te kalmeren, is het onafhankelijk te verklaren.

http://www.nrc.nl/buitenl(...)l
Ja hoor. Laten we die achterlijke kneuzen vooral hun zin geven en zwichten voor deze nazistische terreur. Moet je nagaan hoe erg Serviers zullen worden onderdrukt als Kosovo helemaal onafhankelijk wordt van Servie... .
pi_17837768
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 00:48 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
<a href="http://www.nrc.nl/buitenland/artikel/1079676450792.html</div></blockquote>" target="_blank">http://www.nrc.nl/buitenl(...)l</div></blockquote></a> Ja hoor. Laten we die achterlijke kneuzen vooral hun zin geven en zwichten voor deze nazistische terreur. Moet je nagaan hoe erg Serviers zullen worden onderdrukt als Kosovo helemaal onafhankelijk wordt van Servie... .
Wat wil jij dat er met Kosovo gebeurt?
  zaterdag 20 maart 2004 @ 00:59:31 #84
86314 klokjesluider
for whom the bell tolls
pi_17837812
het feit dat een zooi handgranaten het weapon of choice is zegt denk ik wel genoeg over hoe dit uit de hand gaat lopen

dat wordt weer een nieuw rondje genocide en burgeroorlog denk ik
we are the muslims of Borg. Resistance is futile. you will all be assimilated
greetings,
Osama Bin Seven Of Nine Laden
  zaterdag 20 maart 2004 @ 01:02:04 #85
86314 klokjesluider
for whom the bell tolls
pi_17837854
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 00:56 schreef Monidique het volgende:

[..]

gezien dat ze al voor wo1 mekaar alles behalve adem wensten en gezien de lange historie van slachtpartijen en geweld daarna , denk ik dat het onderhand het slimste is om ze het maar gewoon uit te laten vechten, tot ze het of zat zijn, of er 1 partij de andere definitief heeft uitgeroeid.

ik denk ook dat niemand het met me eens zal zijn, maar dat terzijde
greetings,
pi_17837877
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 01:02 schreef klokjesluider het volgende:

[..]

gezien dat ze al voor wo1 mekaar alles behalve adem wensten en gezien de lange historie van slachtpartijen en geweld daarna , denk ik dat het onderhand het slimste is om ze het maar gewoon uit te laten vechten, tot ze het of zat zijn, of er 1 partij de andere definitief heeft uitgeroeid.
Helaas zal dit effect hebben op de omliggende Europese landen.
  zaterdag 20 maart 2004 @ 01:07:05 #87
86314 klokjesluider
for whom the bell tolls
pi_17837929
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 01:03 schreef Monidique het volgende:

[..]

Helaas zal dit effect hebben op de omliggende Europese landen.
op wat voor manier dan?
greetings,
pi_17837992
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 01:07 schreef klokjesluider het volgende:

[..]

op wat voor manier dan?
De Serviërs zullen boos worden en dus nationalistischer, wat kan leiden tot spanningen in Bosnië en rond Kosovo. Macedonië zal last krijgen van Albanese terroristen, Griekenland zit opgezadeld met een Albanees probleem. En dan alles wat daar uit kan volgen.

In een zin: Kosovo is een kruidvat.
  zaterdag 20 maart 2004 @ 01:13:16 #89
86314 klokjesluider
for whom the bell tolls
pi_17838010
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 01:11 schreef Monidique het volgende:

[..]

De Serviërs zullen boos worden en dus nationalistischer, wat kan leiden tot spanningen in Bosnië en rond Kosovo. Macedonië zal last krijgen van Albanese terroristen, Griekenland zit opgezadeld met een Albanees probleem. En dan alles wat daar uit kan volgen.

In een zin: Kosovo is een kruidvat.
ah 1914 revisited

zit wat in
greetings,
pi_17838128
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 01:11 schreef Monidique het volgende:

[..]

De Serviërs zullen boos worden en dus nationalistischer, wat kan leiden tot spanningen in Bosnië en rond Kosovo.
In Bosnie worden de Serviers niet onderdrukt, zij hebben daar hun eigen staat. Het lijkt me niet dat het daar tot spanningen zal leiden.
pi_17838131
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 00:56 schreef Monidique het volgende:

[..]

- Teruggeven aan Servie;
- Gelijke rechten voor Serviers en Albanezen;
- Terroristen en fundamentalisten in beide kampen KEIHARD aanpakken.
pi_17838169
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 01:25 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

In Bosnie worden de Serviers niet onderdrukt, zij hebben daar hun eigen staat. Het lijkt me niet dat het daar tot spanningen zal leiden.
Inderdaad, ze zijn redelijk van elkaar gescheiden, maar een opkomend nationalisme kan de pan alsnog vuur brengen. Het zit nog steeds in de geesten van die mensen.
pi_17868048
quote:

[..]

ben je ook VOOR de oorlog in Irak?? Zoniet, dan ben je erg inconsequent.
.
pi_17868083
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 01:26 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

- Teruggeven aan Servie;
- Gelijke rechten voor Serviers en Albanezen;
- Terroristen en fundamentalisten in beide kampen KEIHARD aanpakken.
Jij meld je per direct dus nu aan bij het leger
pi_17868205
quote:
Syntiximo Geregistreerd op: Mar 25,2001 Berichten: 150
Geplaatst: 2001-10-28 03:50.

ik zou maar opschieten met je actie en duidelijkheid. Er zitten nu al ruim een milj. Moslims in Nederland. Dat is 1 op de 15 mensen. Dus jullie zijn in de meerderheid. Maar als we kijken naar samenstelling van de autochtone Ned. dan zien we dat 60 procent vergrijsd is, wat betekend over max. 20 jaar de pijp uit. 15 procent is homo of lisbo (homosexuelen) en zo blijft er maar 25 procent gestressde Nederlanders over die hoogstens twee kinderen kunnen maken, wat betekend dus dat er geen toename zal zijn in de autochtone groep.

Wij daarintegen bestaan met name uit een jonge groep, weinig mensen zijn vergrijsd, we trouwen jong wat ons de gelegenheid geeft om veel kinderen te maken.

We werken niet of weinig om stress te vermijden wat ons in de gelegenheid stelt om van jullie sociale dienst te profiteren om zo weer meer kinderen te kunnen maken. Als alles volgens plan gaat dan zijn we over 15 jaar de groote meerderheid in Nederland, aan de macht en Nederland is fallait. Gohhhhh, wat verheug ik me op die ene dag dat de Islam wordt uitgeroepen tot staatsrelegie in Nederland, wat zeg ik, in Europa!.

Wil je aub mij een foto van je gezicht bij het horen van dat heugelijke nieuws opsturen, die wil ik voor geen goud missen.... Als het zover is, dan pas kunnen we jullie goed uitleggen wat de Islam precies bedoelt met verdraagzaamheid jegens andersdenkenden!

Assalamaou alaykoum
En danb vragen die kutmoslims zich af waarom ze in Nederland argwanend worden bekeken?!!

Wat een sukkels.
.
pi_17868364
quote:
Op zondag 21 maart 2004 16:45 schreef francia het volgende:

[..]

ben je ook VOOR de oorlog in Irak?? Zoniet, dan ben je erg inconsequent.
Wat heeft de oorlog in Irak ermee te maken? Totaal andere situatie. We spreken hier over een gebied waar jaren een burgeroorlog woedde tussen diverse partijen (en nee niet alleen tegen moslims). Op een gegeven moment ging meneer Milocevich een stapje te ver door 100.000 Albanezen uit hun huizen te jagen. Dan krijg je gewoon de rekening gepresenteerd en daar moet je niet over gaan lopen zeiken.
pi_17868400
quote:
Op zondag 21 maart 2004 16:52 schreef francia het volgende:

[..]

En danb vragen die kutmoslims zich af waarom ze in Nederland argwanend worden bekeken?!!

Wat een sukkels.
Welke kutmoslims? Mijn buurman? De slager op de hoek? Die miljoenen in Maleisie? Kan je even specifieker zijn over welke "moslims" jehet hebt?

Misschien moet je eens wat aan je racistische instelling gaan doen.
pi_17868596
quote:
Op zondag 21 maart 2004 16:46 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Jij meldt je per direct dus nu aan bij het leger
Hoezo? .
pi_17868640
quote:
Op zondag 21 maart 2004 16:59 schreef dazzle123 het volgende:

Op een gegeven moment ging meneer Milocevich een stapje te ver door 100.000 Albanezen uit hun huizen te jagen.
Zoals al eerder is gezegd, er was geen sprake van een etnische zuivering voordat de NAVO begon met het bombarderen van het Servische volk.

Bovendien zou het verjagen van 100.000 Albanezen slechts kinderspel zijn met wat Saddam allemaal op zijn geweten heeft.
pi_17868682
quote:
Op zondag 21 maart 2004 17:00 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Welke kutmoslims? Mijn buurman? De slager op de hoek?
Bijvoorbeeld. De koran gebiedt moslims om de wetten vh land waar ze wonen te respecteren tot ze in de meerderheid zijn. Dan moet natuurlijk die achterlijk-islamitische wetgeving worden ingevoerd.
quote:
Racistisch nog wel. Voor iemand die een politieke ideologie bekritiseert... .
pi_17868688
quote:
Op zondag 21 maart 2004 17:09 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Hoezo? .
Je weet dus precies wat je moet doen daar. Dus waar wacht je op?
pi_17868802
quote:
Op zondag 21 maart 2004 17:11 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Zoals al eerder is gezegd, er was geen sprake van een etnische zuivering voordat de NAVO begon met het bombarderen van het Servische volk.

Bovendien zou het verjagen van 100.000 Albanezen slechts kinderspel zijn met wat Saddam allemaal op zijn geweten heeft.
Er stonden 100.000 mensen bij de grens van ALbanie. Lul toch niet zo man. En ja dat was voor de Navo ook maar een bom had gegooid. Maar dat past vast niet in je straattje.
pi_17868836
quote:
Op zondag 21 maart 2004 17:13 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld. De koran gebiedt moslims om de wetten vh land waar ze wonen te respecteren tot ze in de meerderheid zijn. Dan moet natuurlijk die achterlijk-islamitische wetgeving worden ingevoerd.
Ach en al die 1 miljard moslims staan daar achter? Heb je trouwens ook een citaat uit de Koran waar dat staat?
  zondag 21 maart 2004 @ 17:25:21 #104
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_17868925
quote:
Op zondag 21 maart 2004 16:52 schreef francia het volgende:

[..]

Wat een sukkels.
Of je hapt even lekker
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_17869055
quote:
Op zondag 21 maart 2004 17:18 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Er stonden 100.000 mensen bij de grens van ALbanie. Lul toch niet zo man. En ja dat was voor de Navo ook maar een bom had gegooid.
Geef eens een bron.
  zondag 21 maart 2004 @ 17:32:17 #106
55630 MokroKees
Chaulerah Gek
pi_17869059
Wat duidelijk word uit het Milosevic tribunaal is dat Milosevic er ongelovelijk aan genaaid is en nog steeds word.
We moeten voor de schuld vraag dus niet gaan zoeken bij de serven of moslims maar naar externe invloeden die baat hebben bij dat gebied vanwege de geostrategische locatie.. er is voor de zoveelste keer een klassieke verdeel en heers tactiek toegepast en ook nu wijst alles erop dat de onrusten strategisch gepland zijn.
kèk lekkah naajje ège sig, Fok feez
pi_17869070
quote:
Op zondag 21 maart 2004 17:20 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Ach en al die 1 miljard moslims staan daar achter?
Waarschijnlijk wel een groot deel.
  zondag 21 maart 2004 @ 17:53:23 #108
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_17869557
quote:
Op zondag 21 maart 2004 17:32 schreef MokroKees het volgende:
Wat duidelijk word uit het Milosevic tribunaal is dat Milosevic er ongelovelijk aan genaaid is en nog steeds word.
We moeten voor de schuld vraag dus niet gaan zoeken bij de serven of moslims maar naar externe invloeden die baat hebben bij dat gebied vanwege de geostrategische locatie.. er is voor de zoveelste keer een klassieke verdeel en heers tactiek toegepast en ook nu wijst alles erop dat de onrusten strategisch gepland zijn.
Ja, de Duitse geheime dienst is er bv mee begonnen en toen volgden de Russen/Fransen/Amerikanen/Arabieren/Turken/Grieken etc snel en toen was het opeens eens een WO1 mini-oorlogje.
pi_17870348
quote:
Op zondag 21 maart 2004 16:59 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Wat heeft de oorlog in Irak ermee te maken? Totaal andere situatie. We spreken hier over een gebied waar jaren een burgeroorlog woedde tussen diverse partijen (en nee niet alleen tegen moslims). Op een gegeven moment ging meneer Milocevich een stapje te ver door 100.000 Albanezen uit hun huizen te jagen. Dan krijg je gewoon de rekening gepresenteerd en daar moet je niet over gaan lopen zeiken.
die heeft er alles mee te maken! Als je tegen de Irak-oorlog bent moet je ook tegen de bombardementen op Servie zijn. Sadam Hoessein was een schurk, nog erger dan Milosevic. Dus is het heel logisch dat je dan ook Bagdad bombardeert. In Servie en Irak gebeurt namelijk precies hetzelfde! Het buitenland grijpt in. Ik snap niet waarom je dat niet ziet.
.
pi_17870379
quote:
Op zondag 21 maart 2004 17:00 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Welke kutmoslims? Mijn buurman? De slager op de hoek? Die miljoenen in Maleisie? Kan je even specifieker zijn over welke "moslims" jehet hebt?

Erg grappig dat je wel op mijn reactie reageert, maar niet op die quote die tientallen keren erger is.
.
  zondag 21 maart 2004 @ 18:52:18 #111
60090 Akkersloot
pi_17870712
quote:
Op zondag 21 maart 2004 18:33 schreef francia het volgende:
Erg grappig dat je wel op mijn reactie reageert, maar niet op die quote die tientallen keren erger is.
Dazzle123 is selektief, politiek correct of nu al bang voor een moslimmeerderheid.
  zondag 21 maart 2004 @ 23:04:44 #112
89807 AK-74
bumbumbumbumbumtagadagapucpuc
pi_17877217
dazzle123 het is wel duidelijk dat je weinig weet van wat er gebeurt is in de balkan... mischien wel leuk voor jou en eventueel andere mensen die wat leesvoer willen over media verslaggeving omtrend voormalig joegoslavie en andere landen
http://emperors-clothes.com/

ik wil het ook wel uitleggen maar daar is dit raampje een beetje te klein voor
(5,45 x 39)
  maandag 22 maart 2004 @ 09:52:32 #113
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_17881874
quote:
'Geweld in Kosovo is poging tot etnische zuiveringen'

MITROVICA/MOSKOU - De regionale bestuurder van de VN-missie in het noorden van Kosovo heeft het anti-Servische geweld van etnische Albanezen 'een poging tot etnische zuivering die niet zal slagen' genoemd. De Russische president Poetin had het ook over 'etnische zuiveringen'.

David Mitchels deed zijn uitspraak zaterdag op een persconferentie in Mitrovica, in gezelschap van generaal Xavier Michel van KFOR, de multinationale troepenmacht van de NAVO. Vrijdag had ook NAVO-generaal James Jones van etnische zuiveringen gesproken.

"We hebben meedogenloze, synchrone en simultane aanvallen gezien, verspreid over mijn hele controlegebied", zei generaal Michel op zijn beurt. VN-generaal Mitchels vindt dat de Kosovaarse regering van premier Bajram Rexhepi de herbouw van de huizen en religieuze gebouwen op zich nemen die de etnisch Albanezen hebben verwoest. Rexhepi heeft dat zaterdagavond toegezegd. Hij kondigde de oprichting aan van een speciaal fonds voor herstel van de schade.

Op de vlucht

Zeker 3600 Serviërs en andere niet-Albanezen zijn sinds woensdag op de vlucht geslagen voor gewelddadige Albanese menigten, die ten minste zeven Servische dorpen en 25 religieuze gebouwen hebben platgebrand. Bij het geweld zijn aan beide zijden samen ten minste 28 doden gevallen en meer dan zeshonderd mensen gewond geraakt, onder wie 61 KFOR-militairen.

Controle

De Amerikaanse generaal James Jones van de NAVO verzekerde president Svetozar Marovic van Servië-Montenegro zaterdag dat KFOR de situatie in de provincie weer volledig onder controle had. Media in Belgrado meldden dat NAVO-commandant admiraal Gregory Johnson telefonisch ook die boodschap aan Marovic heeft overgebracht.

Vrijdag waren ongeveer 2000 extra militairen in Kosovo ingezet om de 18.500 man tellende internationale troepenmacht te helpen het geweld, dat woensdag losbarstte, onder controle te krijgen.

Rouw

De etnisch-Albanese president Ibrahim Rugova van Kosovo heeft voor maandag een dag van rouw aangekondigd. Volgens een verklaring wil de president op de dag "de burgers eren en herdenken die hun leven hebben verloren tijdens de ongeregeldheden van deze week".

Poetin

President Poetin eiste zaterdag dat er harde maatregelen worden genomen om de Servische minderheid in Kosovo te beschermen. De president veroordeelde het geweld tussen Albanezen en Serviërs dat de afgelopen dagen tientallen levens heeft geëist, zo meldde het Russische persbureau Interfax.

Poetin zou zijn minister voor Rampenbestrijding Sjoigu opdracht hebben gegeven naar Kosovo te reizen met hulpgoederen voor op de vlucht gedreven Serviërs.

Bron

Zoveel jaar na de Yugo oorlog, waar US/EU wenste toch vooral de Serviers als 'Badguy' te zien, en waar de Kosovaren toch vooral als zielig/slachtoffer werd gekenmerkt, laat bovenstaande artikel zien dat de waarheid weerbarstiger is.

Is de politiek weer naief geweest, in hun wens een 'duidelijke badguy' te willen zien?

En hoe nu verder?

Hoe verhoud zich dat met het feit dat Milosovic nog steeds door een overwinnaars rechtbank aangeklaagd werd?

Want het behoeft geen betoog dat bovenstaande nieuwsartikel ook 'aangestuurd' wordt door politieke lagen onder albanezen. De kans dat dit, zo georchestreerd als dat het gebeurt, helemaal 'spontaan' gebeurt is niet zo groot.

Gaat de internationale gemeenschap hier consequenties aan geven?

Gaan ze de daders van bovenstaande ook vervolgen, en naar het yougoslavie tribunaal afvoeren?

Of blijft het westen comfortabel bij het beeld, dat de Serviers toch vooral de badguys zijn, en blijven we daarom zoeken naar Karadzic cs, de albanese politici die bovenstaande op hun geweten hebben negerend?
&lt;signature here&gt;.
pi_17881946
quote:
Of blijft het westen comfortabel bij het beeld, dat de Serviers toch vooral de badguys zijn, en blijven we daarom zoeken naar Karadzic cs, de albanese politici die bovenstaande op hun geweten hebben negerend?
Ja, omdat de regering(en) niet kan/kunnen toegeven dat ze fouten maken.
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
  maandag 22 maart 2004 @ 10:07:30 #115
15072 Erci
Cogito ergo sum
pi_17882074
Heb je ook een nieuwpost geplaatst toen Serviers in Srebrenica 6000 Moslim mannen/jongens aan het slachten waren? Zuivering? Laat me niet lachen.Serviers zijn badguys, en nu krijgen ze wat ze gezaaid hebben...HAAT
What's in a name
  maandag 22 maart 2004 @ 10:11:32 #116
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_17882125
quote:
Op maandag 22 maart 2004 10:07 schreef Erci het volgende:
Heb je ook een nieuwpost geplaatst toen Serviers in Srebrenica 6000 Moslim mannen/jongens aan het slachten waren? Zuivering? Laat me niet lachen.Serviers zijn badguys, en nu krijgen ze wat ze gezaaid hebben...HAAT
Ik refereer in de openingspost aan het feit dat conflicten zelden een 'badguy' en een 'goodguy' hebben.

Terwijl het westen (de VS voorop) wel hun best deden om het zo neer te zetten.

Daarmee geef ik expliciet aan dat er geen heiligen zijn in dit conflict.

En ja mag zeker verwijzen naar de dingen die de Serviers gedaan hebben.

Maar dat kan geen excuus zijn voor wat hier gebeurt.

Maar wat zeg jij dan Erci, is interresant, de albanezen treffen geen blaam?
&lt;signature here&gt;.
  maandag 22 maart 2004 @ 10:18:46 #117
15072 Erci
Cogito ergo sum
pi_17882237
quote:
Nee, albanezen zijn ook medeplichtig aan wat in Kosovo is gebeurd afgelopen weken. Maar berichtgeving wat boven staat illustreert alsof Serviers helemaal niets gedaan hebben. Het lijkt alsof geschiedenis zich weer herhaalt. Wat ik me afvroeg en erop reageerde kun je in een vraagzin samenvatten: Hebben serviers helemaal niets geleerd uit verleden?

Ik vind dat NAVO en EU weer tekort komt. Ik hoop dat ze deze keer hun ogen open houden en
moeten inzien dat er toch iets aan gedaan moet worden voordat in achterdeur van Europa weer een zo drama zal afspelen.
What's in a name
  maandag 22 maart 2004 @ 10:21:12 #118
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_17882283
quote:
Op maandag 22 maart 2004 09:52 schreef ExTec het volgende:
Want het behoeft geen betoog dat bovenstaande nieuwsartikel ook 'aangestuurd' wordt door politieke lagen onder albanezen. De kans dat dit, zo georchestreerd als dat het gebeurt, helemaal 'spontaan' gebeurt is niet zo groot.
Onderschat de massa niet. Ik kan me niet voorstellen dat voetbal rellen in wordt aangestuurd.
Net als deze massa die erop uit trekt om hun buren te vermoorden en te verjagen.

Het is geen politiek probleem maar een menselijk probleem. "De Albanezen" het woord zegt het al het zijn mensen die niet in hun eigen land wonen maar zijn verhuisd uit Albanië. En bij elke verhuizing of dat nu in een golf gaat (zoals de grote volksverhuizing uit de geschiedenis) of door immigratie op het moment dat mensen niet integreren heb je twee groepen en dat geeft als het te druk is altijd conflict. Da's de natuur dat gaat bij de dieren zo en ook bij de mensen al willen we dat niet toegeven.

In mijn ogen waren de Serven bezig met het bestrijden van terroristen. Dat ze daar de botte bijl voor gebruikte dat verdient niet de schoonheidsprijs maar het scheiden van bevolkingsgroepen die niet met elkaar kunnen samenleven is een praktische en daarom dus een goede oplossing.
Helaas is het een politiek incorrecte oplossing maar dat vergt eerder een verandering van denken dan een andere aanpak.
  maandag 22 maart 2004 @ 10:24:30 #119
79128 HarryP
mijnCV.com
  maandag 22 maart 2004 @ 10:34:18 #120
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_17882459
quote:
Maar berichtgeving wat boven staat illustreert alsof Serviers helemaal niets gedaan hebben. Het lijkt alsof geschiedenis zich weer herhaalt.
Ben ik niet met je eens. Tenminste; de wandaden van de Serviers zijn algemeen bekend, ik zie niet waarom jij het nu.nl berichtje interpreteert alsof de Serviers niks gedaan hebben.
quote:
Wat ik me afvroeg en erop reageerde kun je in een vraagzin samenvatten: Hebben serviers helemaal niets geleerd uit verleden?
Verbazend?

Bovenstaande slaat op dat Serviers ethnisch gezuiverd worden, en jij bestaat het om te komen met "Hebben de Serviers niets geleerd".

Heb jij dader-slachtoffer wel op een rijtje?

Wat hadden ze dan moeten leren? Hoe ze zonder zich te verzetten ethnisch gezuiverd moeten worden ofzo?

Is 'Hebben de albananezen niks geleerd' hier niet beter op ze plaats?

Of geef jij de Serviers de schuld van dat ze zelf gezuiverd worden?
&lt;signature here&gt;.
  maandag 22 maart 2004 @ 10:36:41 #121
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_17882491
quote:
Onderschat de massa niet. Ik kan me niet voorstellen dat voetbal rellen in wordt aangestuurd.
Net als deze massa die erop uit trekt om hun buren te vermoorden en te verjagen.
Als een franse generaal zegt ""We hebben meedogenloze, synchrone en simultane aanvallen gezien, verspreid over mijn hele controlegebied" dan lijkt mij dat vrij duidelijk.
&lt;signature here&gt;.
  maandag 22 maart 2004 @ 11:32:44 #122
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_17883452
De vraag is alleen is het gepland en aangestuurd vanuit een politiek doel..
Als een massa bezig is dan krijgt die massa vanzelf structuur en staan er leiders binnen die massa op.

Net als de voetbalrellen in Beverwijk. Zat daar één persoon achter of een organisatie. Dat was ook de massa die georganiseerd overging tot actie..
  maandag 22 maart 2004 @ 11:38:42 #123
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_17883562
quote:
Op zondag 21 maart 2004 18:31 schreef francia het volgende:
die heeft er alles mee te maken! Als je tegen de Irak-oorlog bent moet je ook tegen de bombardementen op Servie zijn. Sadam Hoessein was een schurk, nog erger dan Milosevic. Dus is het heel logisch dat je dan ook Bagdad bombardeert. In Servie en Irak gebeurt namelijk precies hetzelfde! Het buitenland grijpt in. Ik snap niet waarom je dat niet ziet.

Ik was (nog steeds) tegen de oorlog tegen Servië en ben ook tegen de oorlog in Irak. Al helpt een oorlog wel bij het tegengaan van de overbevolking van de aarde.
  Moderator maandag 22 maart 2004 @ 11:51:14 #124
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17883816
Er moest nu eenmaal een badguy aangewezen worden om de oorlog op de Balkan (dus niet alleen Kosovo) te kunnen beeindigen, want die hele neutraliteitspolitiek werkte klaarblijkelijk niet.
Die badguys waren de Serven, of ze in Kosovo nu wel of niet etnisch hebben gezuiverd deed er niet meer toe, ze luisterden niet naar de internationale gemeenschap nadat diezelfde gemeenschap ze Bosnië had uitgeschoten, dus werd de oorlog doorgezet (Kosovo was geen op zichzelf staand conflict).

Nu zijn de Albanezen de badguys en dienen ze Kosovo uitgeschoten te worden ... sim-pel
  Moderator maandag 22 maart 2004 @ 11:52:18 #125
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17883841
quote:
Op maandag 22 maart 2004 10:24 schreef HarryP het volgende:
[afbeelding]

dat was voor de Serven een Target
  maandag 22 maart 2004 @ 12:00:18 #126
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_17884032
Op het andere draadje over dit onderwerp de volgende link:

http://emperors-clothes.com/

Het ware verhaal, Maar dat wisten we natuurlijk al...
  maandag 22 maart 2004 @ 12:06:34 #127
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_17884186
quote:
Nu zijn de Albanezen de badguys en dienen ze Kosovo uitgeschoten te worden ... sim-pel
Mee eens, maar gaan we dat meemaken?

Als je de link van HarryP bekijkt, zie je kilo's wantoestanden die a) niet high profile in de media eindigen b) niet tegen gegaan worden door de VN troepen aldaar.

Gaat het westen het beeld van de 'bad' Serven en de 'zielige' albanezen bijstellen?
&lt;signature here&gt;.
  Moderator maandag 22 maart 2004 @ 12:14:22 #128
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17884379
ik zie die link van HarryP niet als een onafhankelijke bron en ik denk wel dat we dat mee gaan maken, voor de zomer zelfs nog want we staan nu natuurlijk met zijn allen voor lul (nu ja Nederland niet want wij hebben geen troepen in Kosovo )
pi_17884390
Milocevic werd eind jaren 80 als een overwinnaar en bevrijder kosovo ingehaald. Hij zou de albanezen aanpakken en dat is ook gebeurd.
Het veroordelen van een lang onderdrukte meerderheid die in opstand komt tegen haar overheersers is ook lastig. Al met al een hele vervelende zaak die door de Navo bombardementen op de spits is gedreven en waarvoor nu waarschijnlijk geen andere optie meer is dan een mono-etnisch (dus albanees) kosovo.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  Moderator maandag 22 maart 2004 @ 12:42:53 #130
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17885031
of harder optreden tegen Albaneze misdaden, de VN/NATO is daar de baas, laat ze de misdaden maar bestraffen, plek zat in Den Haag
  maandag 22 maart 2004 @ 12:54:18 #131
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_17885284
quote:
Op maandag 22 maart 2004 12:14 schreef sp3c het volgende:
ik zie die link van HarryP niet als een onafhankelijke bron en ik denk wel dat we dat mee gaan maken, voor de zomer zelfs nog want we staan nu natuurlijk met zijn allen voor lul (nu ja Nederland niet want wij hebben geen troepen in Kosovo )
Wat is dan wel onafhankelijk. Inderdaad het is van een kant belicht maar dat wil niet zeggen dat de inhoud onwaar is. Overigens tijdens de Kosovo oorlog was al bekend dat de Navo niet de waarheid sprak en dat het niet zo zwart wit was als ze de burgers wilde laten geloven.

En daarnaast staan wij als Nederland ook voor lul. Wij maken deel uit van de Navo en we hebben vrolijk meegedaan aan de oorlog in Kosovo. We hebben zelfs een servische Mig uit de lucht geschoten.
  Moderator maandag 22 maart 2004 @ 12:57:24 #132
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17885353
quote:
Op maandag 22 maart 2004 12:54 schreef HarryP het volgende:

[..]

Wat is dan wel onafhankelijk. Inderdaad het is van een kant belicht maar dat wil niet zeggen dat de inhoud onwaar is. Overigens tijdens de Kosovo oorlog was al bekend dat de Navo niet de waarheid sprak en dat het niet zo zwart wit was als ze de burgers wilde laten geloven.

En daarnaast staan wij als Nederland ook voor lul. Wij maken deel uit van de Navo en we hebben vrolijk meegedaan aan de oorlog in Kosovo. We hebben zelfs een servische Mig uit de lucht geschoten.
Dan had Slobo zijn paramilitaire eenheden maar terug moeten trekken, wie niet horen wil moet voelen enzo.

enige wat hij had hoeven doen, dan stond Kosovo nu nog gewoon onder Servische leiding
  maandag 22 maart 2004 @ 13:12:29 #133
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_17885661
quote:
Op maandag 22 maart 2004 12:57 schreef sp3c het volgende:

[..]

Dan had Slobo zijn paramilitaire eenheden maar terug moeten trekken, wie niet horen wil moet voelen enzo.

enige wat hij had hoeven doen, dan stond Kosovo nu nog gewoon onder Servische leiding
Paramilitaire eenheden, je bedoeld de politie die opzoek was naar terroristen..??..
En dan die terroristen de boel laten over nemen..??..
Of was Montenegro ook "fout" toen die een jaar later te maken kreeg met dezelfde terroristen..??..
  Moderator maandag 22 maart 2004 @ 13:24:42 #134
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17885914
quote:
Op maandag 22 maart 2004 13:12 schreef HarryP het volgende:

[..]

Paramilitaire eenheden, je bedoeld de politie die opzoek was naar terroristen..??..
En dan die terroristen de boel laten over nemen..??..
Of was Montenegro ook "fout" toen die een jaar later te maken kreeg met dezelfde terroristen..??..
nee ik bedoel paramilitaire eenheden ... waar ze naar opzoek waren boeit me niet zoveel.

en nee Montenegro was niet fout, want die zijn nooit in oorlog geweest met de internationale gemeenschap, Servië wel dus hebben ze zich maar te schikken net als Saddam bv.
  maandag 22 maart 2004 @ 13:27:16 #135
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_17885967
quote:
Op maandag 22 maart 2004 10:11 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ik refereer in de openingspost aan het feit dat conflicten zelden een 'badguy' en een 'goodguy' hebben.

Terwijl het westen (de VS voorop) wel hun best deden om het zo neer te zetten.

Daarmee geef ik expliciet aan dat er geen heiligen zijn in dit conflict.

En ja mag zeker verwijzen naar de dingen die de Serviers gedaan hebben.

Maar dat kan geen excuus zijn voor wat hier gebeurt.

Opvallend dat de wereld nu pas inziet dat niet alleen de Serven zich schuldig maken of hebben gemaakt aan de meest schrijnende slachtpartijen.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  maandag 22 maart 2004 @ 14:25:49 #136
89807 AK-74
pi_17887367
quote:
Op maandag 22 maart 2004 13:24 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee ik bedoel paramilitaire eenheden ... waar ze naar opzoek waren boeit me niet zoveel.

en nee Montenegro was niet fout, want die zijn nooit in oorlog geweest met de internationale gemeenschap, Servië wel dus hebben ze zich maar te schikken net als Saddam bv.
maar vraag je je ook af waarom de montenegrijnen geen oorlog voerden tegen het internationale gemeenschap (ik noem het navo)? of wacht... waarom werden militaire doelen in montenegro (onderandere de lucht acrobatische squadron "vliegende sterren" ) gebombardeerd... volgens mij toch echt omdat de navo niet alleen tegen servie "oorlog" voerde maar tegen de bonds republiek joegoslavië (servië EN montenegro)

ook moeten mensen niet vergeten dat montenegro geleid werd door een "pro" westerse regering olv milo djukanovic, die achteraf zwaar in de sigaretten smokkel zat.

het enige zieke vind ik dat het hele conflict afgeschreven word op de serviërs, terwijl alle partijen "paramilitaire eenheden" hadden en geen enkele partij "engeltjes" waren...

mijn mening: de socialistische federale republiek joegoslavië moest kappot omdat er geen plaats is voor socialisme in deze wereld volgens de imperialisme die nu haar gang maar gaat op deze planeet, en laat het nou net servië zijn die de hele kliek bijelkaar wou houden vanwegen het idee dat in alle nieuwe republieken (op slovenië na) nationalistische partijen de macht grepen en dat dat nou het probleem was voor alle etnische minderheden in al die republieken. maar ja, dat denk ik...
(5,45 x 39)
pi_17887383
quote:
Op maandag 22 maart 2004 13:27 schreef Posdnous het volgende:
pvallend dat de wereld nu pas inziet dat niet alleen de Serven zich schuldig maken of hebben gemaakt aan de meest schrijnende slachtpartijen.
.

Dat is al tien jaar bekend, hoor.
pi_17887393
quote:
Op maandag 22 maart 2004 10:07 schreef Erci het volgende:
Heb je ook een nieuwpost geplaatst toen Serviers in Srebrenica 6000 Moslim mannen/jongens aan het slachten waren?
Ach ga toch weg man, dat was 9 jaar geleden, toen bestond Fok niet eens. Bovendien was het grootste deel vd gedoodde moslims in Srebrenica gewapend.

De Bosnische moslims, olv Nasir Oric, waren de grootste badguys. Niet de Serviers.
quote:
Zuivering? Laat me niet lachen.Serviers zijn badguys, en nu krijgen ze wat ze gezaaid hebben...HAAT
Oh dus omdat Serviers in Bosnie mensen hebben gedood is het nu gerechtvaardigd om Serviers te vermoorden of te verjagen?
pi_17887461
quote:
Op maandag 22 maart 2004 12:14 schreef du_ke het volgende:
Milocevic werd eind jaren 80 als een overwinnaar en bevrijder kosovo ingehaald. Hij zou de albanezen aanpakken en dat is ook gebeurd.
Nee hoor. Ook toen werden Serviers in Kosovo gediscrimineerd. Milosevic beloofde de Servische minderheid om dat aan te pakken ("Niemand zal jullie slaan!"). Minderheden beschermen, dat moet jou toch wel aanspreken?
quote:
Het veroordelen van een lang onderdrukte meerderheid die in opstand komt tegen haar overheersers is ook lastig. Al met al een hele vervelende zaak die door de Navo bombardementen op de spits is gedreven en waarvoor nu waarschijnlijk geen andere optie meer is dan een mono-etnisch (dus albanees) kosovo.
Als het maar tegen Serviers gericht is he? Kosovo is vanouds Servisch, dus als de Albanezen een probleem hebben met andere volkeren rotten ze zelf maar op naar een ander land.
pi_17887500
quote:
Op maandag 22 maart 2004 12:42 schreef sp3c het volgende:
of harder optreden tegen Albaneze misdaden, de VN/NATO is daar de baas, laat ze de misdaden maar bestraffen, plek zat in Den Haag
.

Net als de Bosnische oorlogsmisdadigers zijn aangepakt door het Joegoslavie-"tribunaal"? Nee, die lopen nog vrij rond.
pi_17887537
quote:
Op maandag 22 maart 2004 12:57 schreef sp3c het volgende:

[..]

En dat er Servische en Albanese burgers werden afgeslacht door het zogenaamde Kosovo bevrijdingsleger had hem maar niet moeten boeien? .
  Moderator maandag 22 maart 2004 @ 14:33:11 #142
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17887556
quote:
Op maandag 22 maart 2004 14:25 schreef AK-74 het volgende:

[..]

maar vraag je je ook af waarom de montenegrijnen geen oorlog voerden tegen het internationale gemeenschap (ik noem het navo)? of wacht... waarom werden militaire doelen in montenegro (onderandere de lucht acrobatische squadron "vliegende sterren" ) gebombardeerd... volgens mij toch echt omdat de navo niet alleen tegen servie "oorlog" voerde maar tegen de bonds republiek joegoslavië (servië EN montenegro)

ook moeten mensen niet vergeten dat montenegro geleid werd door een "pro" westerse regering olv milo djukanovic, die achteraf zwaar in de sigaretten smokkel zat.

het enige zieke vind ik dat het hele conflict afgeschreven word op de serviërs, terwijl alle partijen "paramilitaire eenheden" hadden en geen enkele partij "engeltjes" waren...

mijn mening: de socialistische federale republiek joegoslavië moest kappot omdat er geen plaats is voor socialisme in deze wereld volgens de imperialisme die nu haar gang maar gaat op deze planeet, en laat het nou net servië zijn die de hele kliek bijelkaar wou houden vanwegen het idee dat in alle nieuwe republieken (op slovenië na) nationalistische partijen de macht grepen en dat dat nou het probleem was voor alle etnische minderheden in al die republieken. maar ja, dat denk ik...
Je hoort mij nergens zeggen dat geen enkele partij "engeltjes" waren, verre van dat imo zijn de moslims zelf verantwoordelijk voor veel van hun doden (zeker diegenen die in de enclaves zijn gevallen, op Sarajevo na) maar er moest nu eenmaal een kant gekozen worden om het geweld te kunnen beeindigen.

Milosevic had daar scheit aan, dus heeft hij nog wat bommen op zijn dak geslingerd gekregen ... zie het probleem niet.
Dat het in Kosovo nogal klungelig is afgehandeld is zeer zeker waar maar dat maakt de bombardementen niet onterecht.

maar goed, tijd om de Albanezen te bestoken
  Moderator maandag 22 maart 2004 @ 14:33:54 #143
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17887573
quote:
Op maandag 22 maart 2004 14:31 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

.

Net als de Bosnische oorlogsmisdadigers zijn aangepakt door het Joegoslavie-"tribunaal"? Nee, die lopen nog vrij rond.
Naser Oric zit iig al in Scheveningen voor zover ik weet, dat is de grootste schurk van het zootje
  Moderator maandag 22 maart 2004 @ 14:35:05 #144
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17887606
quote:
Op maandag 22 maart 2004 14:32 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

En dat er Servische en Albanese burgers werden afgeslacht door het zogenaamde Kosovo bevrijdingsleger had hem maar niet moeten boeien? .
hij had moeten luisteren

als hij naar de VN was gestapt met de melding dat hij dan wel peacekeepers nodig had tegen de Albanezen dan was dat binnen een halve week gedaan, dat deed hij niet en wie zijn billen brand moet op de blaren zitten
pi_17887665
quote:
Op maandag 22 maart 2004 14:33 schreef sp3c het volgende:

[..]

Naser Oric zit iig al in Scheveningen voor zover ik weet, dat is de grootste schurk van het zootje
Hey, je hebt nog gelijk ook. Ik lees hier dat hij alleen is aangeklaagd voor schending vh oorlogsrecht, terwijl hij schuldig is aan veel meer oorlogsmisaden.

Verder zijn er erg veel Serviers aangeklaagd:

If indicted, Oric would be the first Bosnian government official to be charged with war crimes since the tribunal was set up in 1993 by the United Nations. It has now indicted 52 suspects of whom seven are Croats and 45 Serbs, including the Bosnian Serb political and military leaders Radovan Karadzic and Ratko Mladic.

http://www.balkanpeace.org/cib/bos/boss/oric/oric02.shtml

[ Bericht 23% gewijzigd door Dora_van_Crizadak op 22-03-2004 14:45:35 ]
pi_17887690
quote:
Op maandag 22 maart 2004 14:35 schreef sp3c het volgende:
hij had moeten luisteren
Naar wie? Naar de NAVO?

Ieder land mag terrorisme op eigen grondgebied bestrijden, dus waarom Servie niet?
  maandag 22 maart 2004 @ 14:46:42 #147
89807 AK-74
pi_17887904
wacht... waarom nu pas de albanezen bestoken?
nú zitten zij fout, over vijf jaar weer de serven? of macedoniërs?
die dan weer platgooien? is wel makkelijker voor de imf om weer een land te onderwerpen
(5,45 x 39)
  maandag 22 maart 2004 @ 16:06:02 #148
6002 Eek
 houdt van autorijden
pi_17889974
Het gaat erom dat Kosovo Servisch cultureel erfgoed is, en dus niet opgegeven zal worden. De Albanezen zijn bezig om eeuwenoude kloosters en kerken te vernietigen, om zo de Servische cultuur uit te wissen. Dit heeft de Taliban ook gedaan in Afghanistan toen zij de twee grote beelden vernietigde.

Ik vind het dan ook zeker niet verwonderlijk dat de mensen in Beograd en Nis moskeeën in de fik gaan steken. Genoeg is genoeg. Kosovo is Servisch en door het slechte integreren van Albanezen zijn zij nu genoodzaakt Kosovo te verlaten. Ik zie het al helemaal voor me als er een Abou Djaja over 20 jaar predikt dat Rotterdam voor 80% uit moslims bestaat en dit dus maar een islamitsche staat moet worden. Overdreven..?? Misschien niet... Wie zal het zeggen. Op de balkan is het ook gebeurd...
  Moderator maandag 22 maart 2004 @ 16:08:38 #149
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17890051
quote:
Op maandag 22 maart 2004 14:37 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Naar wie? Naar de NAVO?

Ieder land mag terrorisme op eigen grondgebied bestrijden, dus waarom Servie niet?
omdat de Serven in Bosnië hebben aangetoond dat ze niet bepaald zachtzinnig te werk gaan in het 'bestrijden van terrorisme'
  Moderator maandag 22 maart 2004 @ 16:09:20 #150
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17890066
quote:
Op maandag 22 maart 2004 14:46 schreef AK-74 het volgende:
wacht... waarom nu pas de albanezen bestoken?
nú zitten zij fout, over vijf jaar weer de serven? of macedoniërs?
die dan weer platgooien? is wel makkelijker voor de imf om weer een land te onderwerpen
omdat ze flink aan het zuiveren zijn
  Moderator maandag 22 maart 2004 @ 16:11:39 #151
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17890123
quote:
Op maandag 22 maart 2004 14:36 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Hey, je hebt nog gelijk ook. Ik lees hier dat hij alleen is aangeklaagd voor schending vh oorlogsrecht, terwijl hij schuldig is aan veel meer oorlogsmisaden.
niet te bewijzen, zelfde geld ook voor veel Serven en Kroaten, zolang die idioten maar van de straat zijn
quote:
Verder zijn er erg veel Serviers aangeklaagd:

If indicted, Oric would be the first Bosnian government official to be charged with war crimes since the tribunal was set up in 1993 by the United Nations. It has now indicted 52 suspects of whom seven are Croats and 45 Serbs, including the Bosnian Serb political and military leaders Radovan Karadzic and Ratko Mladic.

http://www.balkanpeace.org/cib/bos/boss/oric/oric02.shtml
point being???

er zijn ook erg veel Servische oorlogsmisdaden gepleegd ... dat er meer moslims gepakt mogen worden is geen twijfel over mogelijk, wil niet zeggen dat die Serven daar voor nix zitten, imo is Oric al een goed begin hij is zoals gezegd de opperschurk
  maandag 22 maart 2004 @ 16:12:44 #152
6002 Eek
 houdt van autorijden
pi_17890148
quote:
Op maandag 22 maart 2004 16:08 schreef sp3c het volgende:

[..]

omdat de Serven in Bosnië hebben aangetoond dat ze niet bepaald zachtzinnig te werk gaan in het 'bestrijden van terrorisme'
Terrorisme moet ook hard aangepakt worden. De Amerikanen doen dat ook.
  Moderator maandag 22 maart 2004 @ 16:40:35 #153
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17890970
quote:
Op maandag 22 maart 2004 16:12 schreef Eek het volgende:

[..]

Terrorisme moet ook hard aangepakt worden. De Amerikanen doen dat ook.
mij best hoor, maar daar reken ik wat de Serven in Bosnië hebben uitgespookt grootendeels ook onder.
  maandag 22 maart 2004 @ 18:01:04 #154
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_17893002
quote:
Op maandag 22 maart 2004 16:40 schreef sp3c het volgende:

[..]

mij best hoor, maar daar reken ik wat de Serven in Bosnië hebben uitgespookt grotendeels ook onder.
Probeer de balkan oorlog en de oorlog in Kosovo eens gescheiden te houden.
De balkan oorlog is een burgeroorlog geweest en de kosovo oorlog is een aanval geweest op een soevereine staat. De navo heeft een aanval uitgevoerd op een staat (heel wat jaar na de balkan oorlog) omdat die staat (Servië) het terrorisme bestreed..
pi_17901488
quote:
Op maandag 22 maart 2004 16:08 schreef sp3c het volgende:

[..]

Dat is weer ve heel andere orde. Daar vochten ze [niet de Serviers, maar de Bosnische Serviers] niet tegen terroristen, maar tegen het Bosnische leger. Bovendien betekent dat nog niet dat Servie Kosovo niet goed kan afhandelen.
pi_17901519
quote:
Op maandag 22 maart 2004 16:11 schreef sp3c het volgende:
niet te bewijzen, zelfde geld ook voor veel Serven en Kroaten, zolang die idioten maar van de straat zijn
Waarom probeert het ICTY dat wel bij Serviers maar niet bij Bosniers dan?
pi_17901536
quote:
Op maandag 22 maart 2004 18:01 schreef HarryP het volgende:

[..]

De balkan oorlog is een burgeroorlog geweest en de kosovo oorlog is een aanval geweest op een soevereine staat. De navo heeft een aanval uitgevoerd op een staat (heel wat jaar na de balkan oorlog) omdat die staat (Servië) het terrorisme bestreed..
pi_17905405
weer moslims, je geeft ze een vinger en dan pakken ze je hele land
  Moderator dinsdag 23 maart 2004 @ 11:26:34 #159
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17908693
quote:

[..]

Kosovo is onderdeel van de Balkan oorlog, hoe kun je dat in vredesnaam gescheiden houden

het 1 is een logisch gevolg op het ander, zo kun je ook het bombarderen van Duitsland vooroordelen in de laatste week van de oorlog want ze hebben in die week immers niemand aangevallen
  Moderator dinsdag 23 maart 2004 @ 11:28:02 #160
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17908734
quote:
Op maandag 22 maart 2004 23:20 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Waarom probeert het ICTY dat wel bij Serviers maar niet bij Bosniers dan?
omdat ze denken dat ze het daar wel kunnen bewijzen.

als er meer Bosniers opgepakt worden zullen er wel meer strafbare feiten op tafel komen, vergeet niet dat veel Serven elkaar daar als ratten zitten te verlinken voor strafvermindering.
  Moderator dinsdag 23 maart 2004 @ 11:28:56 #161
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17908759
quote:
Op maandag 22 maart 2004 23:19 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Dat is weer ve heel andere orde. Daar vochten ze [niet de Serviers, maar de Bosnische Serviers] niet tegen terroristen, maar tegen het Bosnische leger. Bovendien betekent dat nog niet dat Servie Kosovo niet goed kan afhandelen.
1 pot nat, het waren allemaal joegoslaven alleen heeft de 1 of andere moslim er een grens doorheen getrokken.
  dinsdag 23 maart 2004 @ 12:45:41 #162
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_17910592
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 11:26 schreef sp3c het volgende:

[..]

Kosovo is onderdeel van de Balkan oorlog, hoe kun je dat in vredesnaam gescheiden houden

het 1 is een logisch gevolg op het ander, zo kun je ook het bombarderen van Duitsland vooroordelen in de laatste week van de oorlog want ze hebben in die week immers niemand aangevallen
Nou er zat een behoorlijke tijd tussen.. Daarom kan je het gescheiden houden.
De burgeroorlog was afgelopen zonder tussenkomst van militair ingrijpen van de VN/NAVO en kosovo wilde zich niet afsplitsen er werd jacht gemaakt op terroristen..
Lijkt me niet 1 pot nat en ook niet een logische gevolg...
pi_17910655
Vannacht hebben ze daar wat die relschoppers opgepakt die wat serviers een kop kleiner wilden maken.
  Moderator dinsdag 23 maart 2004 @ 13:18:29 #164
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17911285
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 12:45 schreef HarryP het volgende:

[..]

Nou er zat een behoorlijke tijd tussen.. Daarom kan je het gescheiden houden.
De burgeroorlog was afgelopen zonder tussenkomst van militair ingrijpen van de VN/NAVO en kosovo wilde zich niet afsplitsen er werd jacht gemaakt op terroristen..
Lijkt me niet 1 pot nat en ook niet een logische gevolg...
zelfde leiders, zelfde opvattingen, zelfde strijdende partijen, zelfde oorlog
  dinsdag 23 maart 2004 @ 13:26:16 #165
6002 Eek
 houdt van autorijden
pi_17911483
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 13:18 schreef sp3c het volgende:

[..]

zelfde leiders, zelfde opvattingen, zelfde strijdende partijen, zelfde oorlog
Zelfde strijdende partijen..?? Dus de Albanezen zijn de moslims in Bosnië? Bosnische Serviërs zijn naar Kosovo gegaan..?? Man, leer nou eens dat het niet dezelfde partijen zijn.
  dinsdag 23 maart 2004 @ 13:30:23 #166
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_17911589
quote:

omdat die staat (Servië) het terrorisme bestreed..
Destijds werden moslims nog niet automatisch gezien als terroristen, en werd er genuanceerder naar problemen gekeken. Iets wat heeft voorkomen dat honderduizenden "gewone" burgers zouden zijn verdreven van hun huizen. Hadden ze in 1948 maar een zekere soevereine staat aangevallen dat had het lijden van honderduizenden kunnen voorkomen...
  dinsdag 23 maart 2004 @ 13:32:43 #167
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_17911638
Nee hoor de serviërs wisten wat ze deden en zeiden ook tegen iedereen die het horen wilde dat het terroristen waren. Dat de Navo als een blinde in het rond is gaan hakken is niet de schuld van de Serven

En 100.000 burgers ach wie is er aan het tellen beetje overdreven lijkt mij.. Hoeveel mensen wonen er eigenlijk in Kosovo..??.. En welk land hadden ze in 1948 moeten aanvallen..??..
  dinsdag 23 maart 2004 @ 13:36:18 #168
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_17911716
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 13:32 schreef HarryP het volgende:
Nee hoor de serviërs wisten wat ze deden en zeiden ook tegen iedereen die het horen wilde dat het terroristen waren. Dat de Navo als een blinde in het rond is gaan hakken is niet de schuld van de Serven
Dat zeiden de Russen ook over Tsjetjenie, daar werden ze, gedurende de eerste jaren van de oorlog gezien als aggressor die een onafhankelijkheidsstrijd bloedig neersloeg, tegenwoordig zijn ze verworden tot dappere strijders tegen het terrorisme...

Blijft staan de vraag: Waar ligt de scheiding tussen Terreur en Guerilla

[ Bericht 3% gewijzigd door IPdaily op 23-03-2004 13:55:44 (taal enzo) ]
  dinsdag 23 maart 2004 @ 13:42:20 #169
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_17911850
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 13:32 schreef HarryP het volgende:

En 100.000 burgers ach wie is er aan het tellen beetje overdreven lijkt mij.. Hoeveel mensen wonen er eigenlijk in Kosovo..??..
quote:
De VN-vluchtelingenorganisatie UNHCR waarschuwde gisteren dat binnenkort alle Albanezen uit Kosovo zijn gedeporteerd. De vluchtelingenstroom, die de afgelopen week afnam, zwelt weer sterk aan.
Ook in Montenegro arriveerden gisteren 7.000 nieuwe vluchtelingen. De Albanese bevolking van Kosovo wordt op 1,8 miljoen mensen geschat, ruim 650.000 bevinden zich nu buiten Kosovo.
http://www.nrc.nl/W2/Lab/Kosovo/170499-A.html
  Moderator dinsdag 23 maart 2004 @ 13:58:17 #170
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17912175
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 13:26 schreef Eek het volgende:

[..]

Zelfde strijdende partijen..?? Dus de Albanezen zijn de moslims in Bosnië? Bosnische Serviërs zijn naar Kosovo gegaan..?? Man, leer nou eens dat het niet dezelfde partijen zijn.
er is geen verschil

de moslims die in Bosnië hebben gevochten zijn naar Kosovo gegaan en hebben zich UCK genoemd etc. etc. etc. ... zelfde oorlog
  dinsdag 23 maart 2004 @ 14:08:26 #171
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_17912396
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 13:58 schreef sp3c het volgende:

de moslims die in Bosnië hebben gevochten zijn naar Kosovo gegaan en hebben zich UCK genoemd
Dat heb ik nog nooit gehoord, heb je daar een bron bij?
  Moderator dinsdag 23 maart 2004 @ 14:33:09 #172
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17912958
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 14:08 schreef IPdaily het volgende:

[..]

Dat heb ik nog nooit gehoord, heb je daar een bron bij?
zou ik is moeten zoeken, zijn weinig betrouwbare online bronnen wat de balkancrisis betreft ... zou er niet op rekenen
  dinsdag 23 maart 2004 @ 15:00:49 #173
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_17913615
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 14:33 schreef sp3c het volgende:

zijn weinig betrouwbare online bronnen wat de balkancrisis betreft
http://www.nrc.nl/W2/Lab/Kosovo/inhoud.html
hoe is deze...
  Moderator dinsdag 23 maart 2004 @ 15:17:23 #174
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17914038
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 15:00 schreef IPdaily het volgende:

[..]

http://www.nrc.nl/W2/Lab/Kosovo/inhoud.html
hoe is deze...
weet niet wat ik daar van moet denken, is meer een verzameling krantenartikelen dan echt iets wat ze zelf hebben opgesteld volgens mij.
pi_17916321
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 11:28 schreef sp3c het volgende:

[..]

omdat ze denken dat ze het daar wel kunnen bewijzen.

als er meer Bosniers opgepakt worden zullen er wel meer strafbare feiten op tafel komen, vergeet niet dat veel Serven elkaar daar als ratten zitten te verlinken voor strafvermindering.
Landverraders .
  Moderator dinsdag 23 maart 2004 @ 16:54:26 #176
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17916555
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 16:45 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Landverraders .
oorlogsmisdadigers
pi_17916560
quote:
VN en NAVO kwaad op Kosovaren

PRISTINA, 23 MAART. Binnen het VN-bestuur in Kosovo en de NAVO is grote irritatie ontstaan over de Albanese leiders in Kosovo. Zij weigeren het geweld van vorige week, waarbij 28 doden vielen, te veroordelen.

,,We roepen het leiderschap op dit geweld ten zeerste te veroordelen. Dit mag niet opnieuw gebeuren'', aldus de secretaris-generaal van de NAVO, Jaap de Hoop Scheffer, gisteren in de Kosovaarse hoofdstad Pristina. De Hoop Scheffer noemde ,,extremisten binnen de Albanese gemeenschap verantwoordelijk voor het geweld''.

De hoogste afgezant van de VN in Kosovo, de Fin Harri Holkeri, was zichtbaar geagiteerd na de ontmoeting met leiders van de Albanezen die tegenover hem en De Hoop Scheffer weigerden hun afkeuring uit te spreken. ,,Ik ben buitengewoon teleurgesteld.''

Vorige week braken grootscheepse rellen uit in Kosovo nadat drie Albanese kinderen in een rivier waren verdronken. Volgens de Albanezen zijn zij door Serviërs met honden de rivier ingejaagd - een lezing waarvoor geen enkel bewijs bestaat. In de daaropvolgende uren en de volgende dag trokken woedende Albanezen op naar Servische enclaves. Daarbij vielen 28 doden, raakten meer dan zeshonderd mensen gewond en werden bijna driehonderd Servische huizen platgebrand. Dertig orthodoxe kerken en kloosters werden in brand gestoken. Meer dan drieduizend Serviërs in Kosovo zijn geëvacueerd door de vredesmacht KFOR die door de NAVO wordt geleid. Meer dan vijftigduizend Albanezen namen aan de rellen deel.

Ook VN-bestuurder Holkeri houdt extremisten verantwoordelijk. Hij riep de Albanese bevolking op informatie te geven over de daders. ,,U moet de muur van stilte doorbreken.''

De Kosovaarse president, Ibrahim Rugova, verklaarde gisteren dat ,,alleen onafhankelijkheid stabiliteit zal brengen in de regio'' en dat ,,onafhankelijkheid de democratische en economische ontwikkeling zal stimuleren''. De Albanezen in Kosovo willen geen deel uitmaken van Servië en zijn uit op onafhankelijkheid. Het gebied, dat wordt bestuurd door de VN, valt officieel nog onder Belgrado. De Hoop Scheffer maakte tijdens zijn bezoek gisteren duidelijk dat van onafhankelijkheid geen sprake kan zijn. ,,Laat er geen misverstand over ontstaan dat dit zal leiden tot een andere status voor Kosovo.'' De Kosovo-Albanezen, zo zei hij, moeten niet denken dat ,,het aanzetten tot geweld hun politieke ambities dichterbij zal brengen. Integendeel, het zal langer duren.''

Prominente politici en diplomaten hebben de afgelopen dagen de internationale gemeeschap verweten het probleem-Kosovo in stand te houden door geen duidelijkheid te geven over de toekomst van de regio. De Zweed Carl Bildt, de Amerikaan Richard Holbrooke en de Oostenrijker Wolfgang Petritsch zeiden dat de internationale gemeenschap nu ,,beslissende stappen moet zetten''. ,,Duidelijkheid over de status van Kosovo is hard nodig'', aldus Petritsch.
Ja, laten we de Albanezen belonen voor hun racistische aanvallen op Serviers. Geweldig.
  Moderator dinsdag 23 maart 2004 @ 16:57:05 #178
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17916626
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 16:54 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Ja, laten we de Albanezen belonen voor hun racistische aanvallen op Serviers. Geweldig.
nou niet bepaald volgens Jack de Hoep
quote:
Het gebied, dat wordt bestuurd door de VN, valt officieel nog onder Belgrado. De Hoop Scheffer maakte tijdens zijn bezoek gisteren duidelijk dat van onafhankelijkheid geen sprake kan zijn.
  dinsdag 23 maart 2004 @ 16:57:44 #179
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_17916644
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 16:54 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

quote:
De Hoop Scheffer maakte tijdens zijn bezoek gisteren duidelijk dat van onafhankelijkheid geen sprake kan zijn. ,,Laat er geen misverstand over ontstaan dat dit zal leiden tot een andere status voor Kosovo.''
Waarmee dan
  Moderator dinsdag 23 maart 2004 @ 16:58:23 #180
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17916667
dat zeg ik toch ... Gamma!
  dinsdag 23 maart 2004 @ 16:59:06 #181
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_17916685
joe
pi_17923290
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 16:43 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Terwijl het westen die moslims zo vaak heeft geholpen!! Ik noem Bosnie, Kosovo en Afghanistan (tegen de communisten).

Ondankbaarheid kent geen tijd.
met name Nederland of niet?
  dinsdag 23 maart 2004 @ 22:11:11 #183
6002 Eek
 houdt van autorijden
pi_17924648
Zo te zien kan de KFOR het niet alleen af. Tijd om het Servisch-Montegrijns leger terug te sturen naar Kosovo. Terug naar de tijd van orde en discipline..!!

Verbaast me dat Jaap de Hoop-Scheffer inziet dat Kosovo nooit een andere status mag krijgen door dit extremistische geweld. Ach ja, ik blijf het zeggen: dit is het product van slechte integratie...

[ Bericht 1% gewijzigd door Eek op 23-03-2004 22:12:43 (tiepvautjes) ]
  woensdag 24 maart 2004 @ 00:22:09 #184
89807 AK-74
pi_17928543
(nrc)
'Het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken maakte gisteren bekend nieuw bewijs te hebben van een Servische terreurcampagne in Kosovo. Volgens woordvoerder James Rubin zijn nu 400 dorpen totaal verwoest, 45 daarvan in de afgelopen tien dagen. In Centraal-Kosovo zou een groot aantal verse massagraven zijn gedolven.

achteraf bleken er geen gevonden massagraven, en die 400 dorpen bleken ook een beetje overschat. was meer zoiets als holkeri zou zeggen: 'een tal van huizen en een paar gebedshuizen'... mischien dat het aantal door serven vermoorde en verjaagde albanezen ook " tegenvallen" (ook zo'n mooie uitdrukking)
wel zijn er honerdzoveel en vijftig (tsja wie telt) orthodoxe kerken verwoest/verbouwd/verbrand tijdens en ná (lees: onder kfor en unmik bescherming*) de bombardementen
en meer dan 200000 serven en niet-albanezen vluchten ná de bombardementen, maar dat is blijkbaar niet belangerijk.

vorige week bleek weer wat de albanezen willen... en dat is geen autonomie, geen onafhankelijke multi-etnische staat of wat dan ook... gewoon een onafhankelijk (en eventueel later met albanie samen te voegen) staat zonder serven, zonder roma en zonder joden en andere minderheden.
en dat lukt ze nu aardig met dank aan de navo en vn

*(76 kerken en kloosters mol om precies te zijn onder de kfor/unmik bescherming)
(5,45 x 39)
  woensdag 24 maart 2004 @ 00:39:24 #185
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_17928807
James Rubin werkt meen ik al een aantal jaren niet meer bij het State Department.
  woensdag 24 maart 2004 @ 00:45:22 #186
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_17928888
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
  woensdag 24 maart 2004 @ 01:01:26 #187
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_17929119
Umm... nee
quote:
Mr. Rubin is a Visiting Professor of International Relations at the London School of Economics. He is a regular commentator for the Financial Times the BBC CNN and the American television networks. He lives in London with his wife Christiane Amanpour and their son Darius John Rubin.
http://www.google.nl/sear(...)Rubin&hl=nl&ie=UTF-8
  woensdag 24 maart 2004 @ 01:04:53 #188
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_17929162
Klote dosfan.lib.uic.edu
pi_17929548
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 00:39 schreef HarigeKerel het volgende:
James Rubin werkt meen ik al een aantal jaren niet meer bij het State Department.
Het lijkt mij dat het een quote uit 1999 is.
  Moderator woensdag 24 maart 2004 @ 10:19:21 #190
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17932260
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 21:26 schreef ketaw het volgende:

[..]

met name Nederland of niet?
idd met name Nederland
  woensdag 24 maart 2004 @ 10:22:03 #191
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_17932302
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 22:11 schreef Eek het volgende:
Zo te zien kan de KFOR het niet alleen af. Tijd om het Servisch-Montegrijns leger terug te sturen naar Kosovo. Terug naar de tijd van orde en discipline..!!

Verbaast me dat Jaap de Hoop-Scheffer inziet dat Kosovo nooit een andere status mag krijgen door dit extremistische geweld. Ach ja, ik blijf het zeggen: dit is het product van slechte integratie...
Laat ik het daar nu helemaal mee eens zijn...
pi_17932593
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 22:11 schreef Eek het volgende:

dan wordt de kans op nog meer etnisch geweld groter, vrees ik

het beste voor dit moment is een VN/NAVO-troepenmacht daar die de boel moet de-escaleren, die er nu dus is, maar versterking vd huidige aldaar is nodig, wat nu dan ook gebeurt
  Moderator woensdag 24 maart 2004 @ 10:44:56 #193
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17932682
quote:
Policemen killed in Kosovo attack

Some 28 people have been killed in recent ethnic clashes
A UN police officer and a local policeman have been killed in Kosovo, local police and the UN say.
The two were shot dead in their UN vehicle in the village of Luzane, north of the capital, Pristina, police chief Sheremet Ahmetli said.

Kosovo - the UN-administered province in Serbia - last week saw some of the worst ethnic clashes in more than four years, in which 28 people died.

The incident comes on the fifth anniversary of the Nato air strikes.

Hundreds of others from both Serbian and ethnic Albanian communities were injured in last week's clashes after the violence started in the divided town of Mitrovica.

As the clashes spread across the province, more than 3,000 Serbs fled their homes and churches attacked by ethnic Albanian mobs.

Nato rushed in 2,000 more troops to help quell the violence.

Under fire

According to a UN police spokesman, the ambush took place after dark on Tuesday evening.

A clearly marked UN patrol car with three officers and an interpreter was travelling south towards Pristina from the town of Podujevo.

It came under fire in a rural area from at least one gunman and crashed into the hillside, killing the two police officers.

Reports suggest the international police officer was Ghanaian.

An investigation into the incident is now under way with the help of British K-For soldiers.

UN police spokesman Derek Chappell, speaking from the scene of the crime, told the BBC these kind of attacks were quite rare in Kosovo.

The only previous attack of this kind took place in August last year when an Indian police officer was shot dead, says the BBC's Tamsin Smith in Pristina.

Separate regions

Earlier on Tuesday, Serbian Prime Minister Vojislav Kostunica once again defended his case for Kosovo's division along ethnic lines.

After talks with top European Union officials in Brussels, Mr Kostunica said establishing separate regions for Albanians and Serbs was the only way to prevent further violence in Kosovo.

Kosovo's unresolved status is the subject of a bitter dispute between its independence-seeking majority Albanians and minority Serbs who strongly oppose it.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/3562917.stm
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')