abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17779306
Doden door etnisch geweld in Kosovo

MITROVICA - Etnisch geweld in de Kosovaarse stad Mitrovica heeft woensdag zeker vijf mensen het leven gekost. Er zijn 250 gewonden gevallen, meldden ziekenhuisfunctionarissen.

Een vrouw die op het terras van haar appartement stond, overleed nadat zij was getroffen door een kogel. Een man kwam om het leven toen een onbekende een handgranaat in een menigte gooide. Volgens een woordvoerster van de VN-politie in Pristina zijn onder de gewonden ook drie Franse soldaten van de stabilisatiemacht KFOR.

Geweld

Het geweld begon toen etnische Albanezen op weg gingen naar het noordelijk deel van de stad, waar hoofdzakelijk Serviërs wonen. Militairen van KFOR probeerden de met machinegeweren gewapende Albanezen op de brug tussen de twee stadsdelen tegen te houden. Zij schoten rubberkogels af en gebruikten traangas om de woedende menigte uiteen te drijven.

De Albanezen wilden in de Servische wijk verhaal halen voor de verdrinking van drie kinderen. Volgens geruchten zouden Servische jongeren de kinderen in de rivier hebben geduwd.

http://nu.nl/news.jsp?n=293514&c=21
--

Het blijkt maar weer dat het een enorme fout van de NAVO is geweest om Kosovo van Servie af te pakken. Sinds Kosovo wordt bestuurd door de VN, zijn er al 250.000 Serviers verjaagd uit dat gebied. Over etnische zuivering gesproken. Waarom hoor ik Mient Jan Faber vh IKV daar niet over?
Op zaterdag 5 maart 2005 19:55
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
pi_17779522
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 16:29 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
Doden door etnisch geweld in Kosovo
Het blijkt maar weer dat het een enorme fout van de NAVO is geweest om Kosovo van Servie af te pakken. Sinds Kosovo wordt bestuurd door de VN, zijn er al 250.000 Serviers verjaagd uit dat gebied. Over etnische zuivering gesproken. Waarom hoor ik Mient Jan Faber vh IKV daar niet over?
Tja, zolang men nog denkt dat Albanezen zielig zijn en Serviers fout zal er niks gebeuren. Maar zodra men de Serviers begint te steunen gaan al die Mosims weer heel mooi de slachtoffer uithangen en hun joker gebruiken dat het Westen tegen de Islam is enzo...
pi_17779648
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 16:38 schreef nikk het volgende:

[..]

Tja, zolang men nog denkt dat Albanezen zielig zijn en Serviers fout zal er niks gebeuren. Maar zodra men de Serviers begint te steunen gaan al die Mosims weer heel mooi de slachtoffer uithangen en hun joker gebruiken dat het Westen tegen de Islam is enzo...
Terwijl het westen die moslims zo vaak heeft geholpen!! Ik noem Bosnie, Kosovo en Afghanistan (tegen de communisten).

Ondankbaarheid kent geen tijd.
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
  woensdag 17 maart 2004 @ 16:43:39 #4
5816 GODFLESH
Die laughing...
pi_17779660
Er is al geweld tussen mensen (rassen) sinds dat de mens op aarde is...so what?! Laat elk land hun eigen problemen oplossen.

Dat ge-bemoei met elkaar veroorzaakt alleen maar meer geweld ...kijk maar naar Spanje.

World peace is een utopie. Geen enkel land neemt deel aan oorlogen om op eerste plaats andere mensen te helpen, maar vooral om zichzelf te helpen (b.v. goedkopere olie).

it's all about politics...
Amiga Emulation Nation:For All Amiga Emu Fans! We keep your memories alive...
  Moderator woensdag 17 maart 2004 @ 17:11:25 #5
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17780330
dat de Albanezen misbruik maken van de situatie bewijst nog niet dat het een vergissing was om Kosovo van de Serven 'af te pakken' gewoon mandaat van KFOR wat aanpassen en die gasten met gelijke munt terug betalen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_17781535
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 16:29 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

Officieel hoort Kosovo inderdaad nog bij Servië. Wat betreft Kosovo zit het Westen in een ongemakkelijke spagaat. Ik kan me tijdens de bombardementen op Servië nog nieuwsberichten herinneren dat er honderdduizenden mensen op het punt stonden om ethnisch gezuiverd te worden. Uiteindelijk bleek dit helemaal niet waar te zijn en vochten de Serven gewoon tegen opstandelingen. De conclusie van het verhaal is dat het Kosovo Bevrijdingsleger, dat een jaar daarvoor nog door de CIA als terroristen werd aangemerkt, de situatie zo heeft laten escaleren dat het Westen met haar Bosnië-trauma zich gedwongen voelde om in te grijpen.

off topic: de bombardementen op Servië waren volgens het internationale recht zo illegaal als het maar kon omdat Kosovo een interne aangelegenheid was. Des te opvallender (en onderbelichter) dat Frankrijk en Duitsland zich bij de Irak-oorlog op het internationale recht beriepen. (wil hier overigens geen discussie over in deze thread, is alleen een aanverwante contatering)
pi_17781581
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 18:04 schreef Vagere_Hein het volgende:
Officieel hoort Kosovo inderdaad nog bij Servië. Wat betreft Kosovo zit het Westen in een ongemakkelijke spagaat. Ik kan me tijdens de bombardementen op Servië nog nieuwsberichten herinneren dat er honderdduizenden mensen op het punt stonden om ethnisch gezuiverd te worden. Uiteindelijk bleek dit helemaal niet waar te zijn en vochten de Serven gewoon tegen opstandelingen. De conclusie van het verhaal is dat het Kosovo Bevrijdingsleger, dat een jaar daarvoor nog door de CIA als terroristen werd aangemerkt, de situatie zo heeft laten escaleren dat het Westen met haar Bosnië-trauma zich gedwongen voelde om in te grijpen.
Helemaal mee eens!
  woensdag 17 maart 2004 @ 18:09:29 #8
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_17781635
Maar gelukkig komt Milosovic binnenkort weer vrij en kan hij orde op zaken gaan stellen, jammer dat Arkan heen is gegaan maar als er iemand dat wannabe Al-Quaida tuig goed kan bestrijden zijn het de Serven wel.
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_17782026
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 18:09 schreef HarigeKerel het volgende:
Maar gelukkig komt Milosovic binnenkort weer vrij en kan hij orde op zaken gaan stellen, jammer dat Arkan heen is gegaan maar als er iemand dat wannabe Al-Quaida tuig goed kan bestrijden zijn het de Serven wel.
Zo brand ik ook nog elk jaar een kaarsje voor Bin Laden en Hitler.
pi_17782031
quote:
LATEST: Violence spreads across Kosovo with UN offices attacked. More soon.
pi_17782098
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 18:28 schreef Monidique het volgende:

[..]

Zo brand ik ook nog elk jaar een kaarsje voor Bin Laden en Hitler.
Milosevic is niet te vergelijken met Bin Laden en Hitler.
pi_17782142
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 18:32 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
Milosevic is niet te vergelijken met Bin Laden en Hitler.
Dat klopt, zijn daden zijn minder erg.

Maar Arkans dood is alleen maar te vieren.
  woensdag 17 maart 2004 @ 18:35:06 #13
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_17782147
Milosovic zie ik meer als een betere vorm van Jeltsin, en die berechten we ook niet.
  woensdag 17 maart 2004 @ 18:37:15 #14
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_17782191
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 18:34 schreef Monidique het volgende:

Maar Arkans dood is alleen maar te vieren.
Het KLA viert met je mee.
pi_17782289
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 18:34 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat klopt, zijn daden zijn minder erg.
Ach flikker op man. Hij probeerde alleen het islamitische terrorisme onder de Albanezen te bestrijden, het terrorisme dat zowel veel Serviers als Albanezen het leven kostte.
pi_17782336
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 18:41 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Ach f****r op man. Hij probeerde alleen het islamitische terrorisme onder de Albanezen te bestrijden, het terrorisme dat zowel veel Serviers als Albanezen het leven kostte.
Natuurlijk probeerde hij alleen maar dat. Dat er toevallig Albanezen verjaagd werden, is, wel, toeval en hij had absoluut geen controle over de Bosnische Serviërs.
  woensdag 17 maart 2004 @ 19:20:41 #17
86063 prolsd
Time and tide wait for no man.
pi_17783222
Waar hebben jullie het in gods naam over. Milosevic is de hitler uit voormalig joegoslavie. Arkans dood valt inderdaad alleen maar te vieren. De albanezen hebben overigens geen enkele autoriteit in kosovo dus wat betreft deze situatie steun ik de serven 100%, als "Bosnier".
Na vrh brda vrba mrda.
pi_17783680
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 18:41 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Ach flikker op man. Hij probeerde alleen het islamitische terrorisme onder de Albanezen te bestrijden, het terrorisme dat zowel veel Serviers als Albanezen het leven kostte.
Droom lekker verder. En wat er in Srebrenica is gebeurt is zeker ook alleen maar het bestrijden van wat terroristjes?

Natuurlijk zijn die Albanen, Bosniers en Kroaten ook geen lieverdjes maar dat interreseert mij en de Navo geen zak. Sinds de Navo Belgrado bombardeerde is het eindelijk afgelopen met dat gekloot in dat gebied. En daar gaat het om.
pi_17783717
Maar eh laat me raden je bent zeker een Joegoslaaf? Dit vinden zichzelf namelijk altijd zo zielig.
pi_17783789
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 19:37 schreef dazzle123 het volgende:
Droom lekker verder. En wat er in Srebrenica is gebeurt is zeker ook alleen maar het bestrijden van wat terroristjes?
Srebrenica ligt in Kosvo ja.

Maar wat heeft dat met Milosevic te maken? In het NIOD-rapport stond dat de slagers vd moslimmannen in Srebrenica niks te maken hadden met Belgrado.
quote:
Natuurlijk zijn die Albanen, Bosniers en Kroaten ook geen lieverdjes maar dat interreseert mij en de Navo geen zak. Sinds de Navo Belgrado bombardeerde is het eindelijk afgelopen met dat gekloot in dat gebied. En daar gaat het om.
Blijkbaar worden Serviers nu bedreigd en verjaagd.
  woensdag 17 maart 2004 @ 19:41:30 #21
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_17783804
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 19:37 schreef dazzle123 het volgende:

Sinds de Navo Belgrado bombardeerde is het eindelijk afgelopen met dat gekloot in dat gebied. En daar gaat het om.
Nou nee, achteraf bleek dat er helemaal geen genocide aan de gang was en nu is het een wetteloos stuk Europa waar Al-Quaida rondhangt, Macedonie instabiel maakt en de heroine handel en gestolen auto maffia vrij spel heeft.

Doe mij maar de Serviers dan.
pi_17783810
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 19:38 schreef dazzle123 het volgende:
Maar eh laat me raden je bent zeker een Joegoslaaf? Dit vinden zichzelf namelijk altijd zo zielig.
Moslims vinden zich niet zielig?
pi_17784013
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 19:41 schreef HarigeKerel het volgende:

[..]

Nou nee, achteraf bleek dat er helemaal geen genocide aan de gang was en nu is het een wetteloos stuk Europa waar Al-Quaida rondhangt, Macedonie instabiel maakt en de heroine handel en gestolen auto maffia vrij spel heeft.

Doe mij maar de Serviers dan.
Het gaat erom dat de oorlog is beiendigd. Wat moslims in Albanie/Kosovo/Bosnie verder in hun eigen land doen moeten ze zelf weten en interreseert me geen zak. Laat Serviers zich eens gaan bekommeren om hun eigen land in plaats van gefrusteerd lopen te zeiken over de Navo. Ze hebben zelf om de bombardementen gevraagd met hun nationalistische geleuter over groot servie en meer van die flauwekul.
  woensdag 17 maart 2004 @ 19:50:04 #24
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_17784059
Volgens de door de VN erkende grenzen was Kosovo gewoon een onderdeel van Joegoslavie hoor.
pi_17784074
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 19:41 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Moslims vinden zich niet zielig?
Wat hebben moslims er nou weer mee te maken? Feit is dat veel Joegoslaven constant lopen te zeiken over hoe slecht de Navo wel niet is. Feit is gewoon dat Servie in amper 10 jaar tijd betrokken was bij drie oorlogen. En op een gegeven moment was gewoon de maat vol.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')