Whehe, ja die lieve welwillende Amerikaantjes ook altijd.quote:Op woensdag 17 maart 2004 12:36 schreef ShaoliN het volgende:
Ja, goed idee. Laten we alles en iedereen terug trekken en Irak aan zijn lot overlaten. Dan kunnen dezelfde bommknuffelende hippies weer klagen over de humanitaire situatie in Irak.
quote:Wij hebben 1300 mensen naar Irak gestuurd om daar de situatie veilig te houden onder een Amerikaanse coalitie. Het nederlandse parlament keurde dit goed op voorwaarde dat:
1 - Er in Irak daadwerkelijk wordt gewerkt aan een snelle, goede en veilige wederopbouw.
2 - Er snel een brede internationale coalitie tot stand komt...liefst onder VN vlag...niet langer puur o.l.v. de VS.
Geen van deze 2 zaken worden gerealiseerd.
-Er zitten nu nog steeds minder mensen zonder water en stroom als onder Saddam.
-Onderwijs kan niet normaal op gang komen.
-Mensen durven letterlijk 's nachts niet de deur uit.
-Moorden, verdwijningen, afrekeingen, plunderingen, aanslagen etc.
-Gewongen privatisering van bedrijven...zo ook de olie industrie, die is van het Irakeese volk en moet ook aan hen tengoede te komen...nu wordt het land verdeeld onder Amerikaanse bedrijven en wat overblijft mogen een aantal coalitiegenoten (zoals wij) hebben.
-De VN het rode kruis en vele andere internationale organisaties zijn vertrokken uit Irak omdat het te onveilig is geworden.
-Amerikanen plegen oorlogsmisdaden waar geen enkele verantwoordelijkheid voor wordt genomen...en waarover door ons geen vragen worden gesteld aan de VS.
-The list goes ON and ON and ON...
Moet je vooral weggaan...quote:Op woensdag 17 maart 2004 12:33 schreef Internationalist het volgende:
en 'tegen geweld, voor mensenrechten'...
Leuk dat je dat van een forum haalt maar heb je daar ook bronnen van of is dat gewoon iemand die graag aandacht wil en daarom punten uit zijn duim zuigt? Ik geloof er namelijk niks van, vooral dat laatste punt lijkt me duidelijk overdreven.quote:Op woensdag 17 maart 2004 12:40 schreef Internationalist het volgende:
[..]
Whehe, ja die lieve welwillende Amerikaantjes ook altijd.
Er zijn zat nieuwsberichten geweest over Amerikanen die mensenrechten schenden bij aanhoudingen e.d
en ff van een ander forum:
[..]
Hier heb ik maar 1 soort reactie op.quote:Op woensdag 17 maart 2004 12:33 schreef Internationalist het volgende:
Het is alweer een jaar geleden dat de Verenigde Staten samen met Groot-Brittanië hun invasie in Irak begonnen. De wereldwijde protestbeweging zal deze dag niet ongestoord voorbij laten gaan. Nu al zijn in meer dan 50 landen akties en demonstraties in voorbereiding. In Nederland zal om 13:00 uur een demonstratie beginnen op de Dam in Amsterdam onder de leuzen 'zelfbeschikking voor de Irakezen', 'stop de Nederlandse deelname aan de bezetting' en 'tegen geweld, voor mensenrechten'...
[afbeelding]
---------
Wie gaat er ook?
Nederlandse sector wordt snel hard en goed gewerkt aan een veilige wederopbouw en een stabiele situatie die waar Iraakse politiediensten meer en meer de touwtjes in handen krijgenquote:Wij hebben 1300 mensen naar Irak gestuurd om daar de situatie veilig te houden onder een Amerikaanse coalitie. Het nederlandse parlament keurde dit goed op voorwaarde dat:
1 - Er in Irak daadwerkelijk wordt gewerkt aan een snelle, goede en veilige wederopbouw.
'liefst' onder VN vlag, hoeft niet dus de coalitie was al vrij breed en er komen alleen maar landen bij, Japan bijvoorbeeld ... Spanje is het enige land wat echt is afgevallen.quote:2 - Er snel een brede internationale coalitie tot stand komt...liefst onder VN vlag...niet langer puur o.l.v. de VS.
kan ook niet in 1 jaar, op de balkan heeft het 10 jaar gebeurt voor het de goede kant op ging.quote:Geen van deze 2 zaken worden gerealiseerd.
bron? ... en door troepen terug te trekken worden dat er niet meerquote:-Er zitten nu nog steeds minder mensen zonder water en stroom als onder Saddam.
-Onderwijs kan niet normaal op gang komen.
durfden ze tijdens het bewind van Saddam ook niet en durfden bv de Bosniers 10 jaar geleden ook niet, zijn we ook niet teruggetrokken.quote:-Mensen durven letterlijk 's nachts niet de deur uit.
-Moorden, verdwijningen, afrekeingen, plunderingen, aanslagen etc.
onzinquote:-Gewongen privatisering van bedrijven...zo ook de olie industrie, die is van het Irakeese volk en moet ook aan hen tengoede te komen...nu wordt het land verdeeld onder Amerikaanse bedrijven en wat overblijft mogen een aantal coalitiegenoten (zoals wij) hebben.
die organisaties zitten beiden in Congo en daar is het wel ff iets gevaarlijker dus de veiligheid kan geen reden voor vertrek zijn ... zal politiek gezien wel lucratief geweest zijn oidquote:-De VN het rode kruis en vele andere internationale organisaties zijn vertrokken uit Irak omdat het te onveilig is geworden.
de Noren hebben zich naar het schijnt ook flink misdragen op de Balkan, was ook geen reden om terug te trekkenquote:-Amerikanen plegen oorlogsmisdaden waar geen enkele verantwoordelijkheid voor wordt genomen...en waarover door ons geen vragen worden gesteld aan de VS.
kom maar opquote:-The list goes ON and ON and ON...
Ah, nieuwe sport zeker, bomknuffelen.quote:Op woensdag 17 maart 2004 12:36 schreef ShaoliN het volgende:
Ja, goed idee. Laten we alles en iedereen terug trekken en Irak aan zijn lot overlaten. Dan kunnen dezelfde bommknuffelende hippies weer klagen over de humanitaire situatie in Irak.
Ik bedoelde eigenlijk boomknuffelen, maar er zijn wel een paar users die van mij mogen gaan bomknuffelen.quote:Op woensdag 17 maart 2004 13:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ah, nieuwe sport zeker, bomknuffelen.
Zal vast en zeker heel populair worden in Irak, Israel en Spanje.
Heel juist. Je mag best tegen de oorlog in Irak zijn geweest en helaas is er toen niet geluisterd. Maar om nu te roepen dat we wegmoeten vind ik een beetje dom en naiefquote:Op woensdag 17 maart 2004 13:13 schreef borbit het volgende:
Ik heb meegedemonstreerd vorig jaar bij die gigantische demonstratie in Amsterdam. Ik snapte toen niet de nederlandse regering de oorlog steunde en zelfs troepen stuurde. Ik was het hier ook absoluut niet mee eens.
Het zei zo.
Nu kunnen we niet meer stoppen, Iraak is kapot en moet heropgebouwd worden. Alle landen die deze oorlog begonnen zijn moeten die schuld dragen hoe lang het ook duurt en hoeveel het ook kost.
Als je een kind adopteerd dump je het ook niet na een jaartje.
wat klets je nou ... ze zijn nog geen jaar bezigquote:Op woensdag 17 maart 2004 13:33 schreef borbit het volgende:
ik vind ook dat het de wederopbouw veel te lang duurt. Er had van te voren veel beter nagedacht moeten zijn over hoe dat aangepakt had moeten worden.Het idee dat alle probleemen opgelost zijn als sadam weg is is gewoon belachelijk. Het probleem is waarschijnlijk dat dit veel meer geld had gekost, maar oorlog kost nou eenmaal belachelijk veel geld, belachelijk veel.
Ik kan allemaal wel sneller, maar dan moeten die paar vervelende bommen gooiers eens even ophouden!!!!quote:Op woensdag 17 maart 2004 13:33 schreef borbit het volgende:
ik vind ook dat het de wederopbouw veel te lang duurt. Er had van te voren veel beter nagedacht moeten zijn over hoe dat aangepakt had moeten worden.Het idee dat alle probleemen opgelost zijn als sadam weg is is gewoon belachelijk. Het probleem is waarschijnlijk dat dit veel meer geld had gekost, maar oorlog kost nou eenmaal belachelijk veel geld, belachelijk veel.
Positief dus.quote:Op woensdag 17 maart 2004 12:40 schreef Internationalist het volgende:
-Er zitten nu nog steeds minder mensen zonder water en stroom als onder Saddam.
Wie denk je?quote:Op woensdag 17 maart 2004 13:44 schreef borbit het volgende:
welke bommen gooiers bedoel je precies?
Nee dank je, ik ben geen Al Queda aanhanger.quote:Op woensdag 17 maart 2004 12:33 schreef Internationalist het volgende:
Het is alweer een jaar geleden dat de Verenigde Staten samen met Groot-Brittanië hun invasie in Irak begonnen. De wereldwijde protestbeweging zal deze dag niet ongestoord voorbij laten gaan. Nu al zijn in meer dan 50 landen akties en demonstraties in voorbereiding. In Nederland zal om 13:00 uur een demonstratie beginnen op de Dam in Amsterdam onder de leuzen 'zelfbeschikking voor de Irakezen', 'stop de Nederlandse deelname aan de bezetting' en 'tegen geweld, voor mensenrechten'...
[afbeelding]
---------
Wie gaat er ook?
Ja en ? Dat wil ik ook, maar dat is om heel andere redenen dan dat ik een terroristenvriendje ben.quote:Op woensdag 17 maart 2004 15:57 schreef ultra_ivo het volgende:
Nu.nl meldt:
Een op drie Nederlanders wil soldaten direct uit Irak
Das nog geen meerderheid.quote:Op woensdag 17 maart 2004 15:57 schreef ultra_ivo het volgende:
Nu.nl meldt:
Een op drie Nederlanders wil soldaten direct uit Irak
Prima, als een meerderheid van de bevolking dat wil. (Ik vraag me af wat de mening is over een aantal weken) Ik denk alleen dat deze demonstratie een andere inhoud heeft en dat is dat alle troepen uit Irak moeten verdwijnen. Kijk en daar zit het foutquote:Bijna zes op de tien (57 procent) van de ondervraagden is van mening dat de soldaten tot 1 juli moeten blijven, maar dat Nederland het mandaat niet moet verlengen
Er is geen alternatief. Maar ja, daarom is het ook een demonstratie en geen debat, dan kun je namelijk ongehinderd wat roepen.quote:Op woensdag 17 maart 2004 16:18 schreef bird666 het volgende:
Ik vraag me af wat ze hier nou mee willen bereiken? Wat is het alternatief dan?
je kunt donderdagavond gewoon komen meedebatteren hoor, 20uur, kelderzaal van Café D'n Avanceur in Maastricht.quote:Op woensdag 17 maart 2004 16:25 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Er is geen alternatief. Maar ja, daarom is het ook een demonstratie en geen debat, dan kun je namelijk ongehinderd wat roepen.
Ik bedoelde in Amsterdam.quote:Op woensdag 17 maart 2004 16:29 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
je kunt donderdagavond gewoon komen meedebatteren hoor, 20uur, kelderzaal van Café D'n Avanceur in Maastricht.
Ivo
Damage control zonder de Amerikanen ? Wat moet de VN dan doen, op panfluiten blazen?quote:Op woensdag 17 maart 2004 16:47 schreef Hik het volgende:
Puur pragmatisch gezien zeg ik: stuur onmiddellijk de VN naar binnen en doe aan damage controll. De VS moet er natuurlijk als de donder uit.
....en die simplisten die beweren dat je vóór Sadam was als je demonstreerde, of vóór aanslagen bent als je dat nu gaat doen hebben er echt he-le-maal niets van begrepen!
Demonstreren doe je niet perse omdat je iemand wilt overtuigen. Ik denk echt niet dat ik iemand op andere gedachten breng met mijn aanwezigheid op de dam. Je kunt er ook heengaan omdat je het gevoel hebt dat je iéts moet en er weinig andere opties zijn om te laten zien dat je het ergens niet mee eens bent.quote:Op woensdag 17 maart 2004 16:53 schreef Johan_de_With het volgende:
Overigens doen de simplisten die zijn gaan demonstreren, er weinig aan de andere simplisten te overtuigen.
(En ik kan het weten, ik was namelijk bij die demonstraties.)
Ik denk niet dat de VS dat kan, want daarvoor heerst er teveel weerstand tegen de VS.quote:Op woensdag 17 maart 2004 16:59 schreef bird666 het volgende:
Ik denk niet dat de VN dit kan, want daarvoor heerst er te veel onenigheid binnen de VN.
Ja dat is correct, maar ik bedoelde dat veel van die mensen niet echt genegen waren om zich tegen Saddam uit te spreken. Daar werden ze zelfs een beetje boos van.quote:Op woensdag 17 maart 2004 17:13 schreef Hik het volgende:
[..]
Demonstreren doe je niet perse omdat je iemand wilt overtuigen. Ik denk echt niet dat ik iemand op andere gedachten breng met mijn aanwezigheid op de dam. Je kunt er ook heengaan omdat je het gevoel hebt dat je iéts moet en er weinig andere opties zijn om te laten zien dat je het ergens niet mee eens bent.
Dus je bent niet alleen tegen de 'bezetting" maar ook tegen de bevrijding van Irak.quote:Op woensdag 17 maart 2004 12:33 schreef Internationalist het volgende:
Het is alweer een jaar geleden dat de Verenigde Staten samen met Groot-Brittanië hun invasie in Irak begonnen
Ik iig niet.quote:Op woensdag 17 maart 2004 12:33 schreef Internationalist het volgende:
'stop de Nederlandse deelname aan de bezetting' en 'tegen geweld, voor mensenrechten'...
Wie gaat er ook?
Gelukkig neemt meneer Bos niet in zijn eentje dit soort beslissingen.quote:Op woensdag 17 maart 2004 15:57 schreef ultra_ivo het volgende:
PvdA-fractievoorzitter Wouter Bos liet maandagavond weten tegen een langer verblijf van de Nederlandse troepen in Irak te zijn. Op 1 juli zouden de soldaten zich terug moeten trekken, vindt hij. Ongeveer de helft van de 900 ondervraagden is het met Bos eens; 42 procent niet.
Concreet heb ik geen enkel beeld van hetgeen ze daar daadwerkelijk doen...quote:Op woensdag 17 maart 2004 17:22 schreef Steijn het volgende:
Ten tweede ben ik het er mee eens dat Nederland mee helpt bij de vorming van Irak.
ze bouwen de bende opquote:Op woensdag 17 maart 2004 17:23 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Concreet heb ik geen enkel beeld van hetgeen ze daar daadwerkelijk doen...
God en Allah zij dank zou ik bijna zeggen. Het lijkt alsof Bos staat te trappelen de capitulatie te ondertekenen, ondertussen presentjes uitdelend aan AlQaeda.quote:Op woensdag 17 maart 2004 17:21 schreef sp3c het volgende:
Gelukkig neemt meneer Bos momenteel uberhaupt geen beslissingen voor de regering
En luister goed naar die mongool aan het eind van de eerste video.quote:Op woensdag 17 maart 2004 17:38 schreef JimmyJames het volgende:
Hier een paar filmpjes van de Amerikaanse bezetting in Irak :
juichende amerikanen
Op pad met 'Charlie Company'
De Nederlanders lijken mij idd verantwoordelijker dan de Amerikanen op het gebied van mensenrechten.quote:Op woensdag 17 maart 2004 17:41 schreef sp3c het volgende:
ja als Nederland zijn troepen terug trekt gebeuren dat soort dingen natuurlijk niet meer, zal ze leren die Jankezen!!
Overigens willen de Irakezen liever dat de Amerikanen (en wij) nog even blijven:quote:Op woensdag 17 maart 2004 17:42 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
De Nederlanders lijken mij idd verantwoordelijker dan de Amerikanen op het gebied van mensenrechten.
Maar je moet vooral gaan demonstreren. Dat kan hier en Irak (dankzij de Amerikanen).quote:An opinion poll suggests most Iraqis feel their lives have improved since the war in Iraq began about a year ago.
The survey, carried out for the BBC and other broadcasters, also suggests many are optimistic about the next 12 months and opposed to violence.
But of the 2,500 people questioned, 85% said the restoration of public security must be a major priority.
Opinion was split about who should be responsible, with an Iraqi government scoring highest.
Creating job opportunities was rated more likely to improve security effectively than hiring more police.
However on various issues, there were stark differences of opinion according to region or ethnic group.
About 6,000 interviews were carried out in total, half in Autumn last year and half this Spring, in a project run by Oxford Research International.
Seventy per cent of people said that things were going well or quite well in their lives, while only 29% felt things were bad.
And 56% said that things were better now than they were before the war.
Th poll company's director Dr Christoph Sahm, said Iraqis trained as interviewers travelled around the country to speak to randomly selected people in their homes.
The survey reflected Iraq's distribution of population, balance between men and women, and religious and ethnic mix.
Dr Sahm said: "I would call it very extensive; It is a national survey and it is also representative... the key finding is that Iraqis don't want to break up the country."
In the poll of Iraqis, nearly 80% favoured a unified state with a central government in Baghdad; only 14% opted for a system of regional governments combined with a federal authority.
The majority was even bigger among Iraqi Arabs, but for the Kurdish minority, the situation was reversed, with more than 70% backing a federal system.
There is an existing Kurdish regional government in the north, the powers of which were recognised by Iraq's interim constitution, signed last week.
BBC diplomatic correspondent Barnaby Mason says the American and British governments will take some comfort from the results.
The survey shows overwhelming disapproval of political violence, especially of attacks on the Iraqi police but also on American and other coalition forces.
But among Arabs, nearly one in five told the pollsters that attacks on coalition forces were acceptable.
About 15% say foreign forces should leave Iraq now, but many more say they should stay until an Iraqi government is in place or security is restored.
Looking back, more Iraqis think the invasion was right than wrong, although 41% felt that the invasion "humiliated Iraq".
But by ethnicity, only one in three Arabs believed their country was liberated - compared to four out of five Kurds.
Dan Plesch, a security expert at Birkbeck college in London said that the poll was good news for the leaders of countries who began the invasion a year ago this week.
"This poll indicates that Iraqis strongly support a unified country with strong leadership. They don't want to see the country divided up and they don't want to see an Islamic government."
Regaining security is rated as by far the highest priority at 85%, followed by holding elections for a national government (30%), ensuring the majority of Iraqis can make a decent living (30%) and reviving the economy (28%).
And only just over a third of people report that their electricity supply is good.
De Amerikaanse soldaten komen volgens mij veeal uit de aartsconservatieve staten aan de zuidelijke mississippi, en daar leren ze net wat anders om te gaan met mensen dan hier in Nederland.quote:Op woensdag 17 maart 2004 17:42 schreef JimmyJames het volgende:
De Nederlanders lijken mij idd verantwoordelijker dan de Amerikanen op het gebied van mensenrechten.
Er zijn weinig plaatsen waar mensen zo gastvrij en vriendelijk zijn als in het Zuiden van de VS.quote:Op woensdag 17 maart 2004 17:51 schreef Steijn het volgende:
[..]
De Amerikaanse soldaten komen volgens mij veeal uit de aartsconservatieve staten aan de zuidelijke mississippi, en daar leren ze net wat anders om te gaan met mensen dan hier in Nederland.
Excuses voor m'n gebral in enkele topics. Ik lig al een week ziek in m'n bed, en heb zin om dwars te zijn. Botte reden, maar iets beters heb ik niet.quote:Op woensdag 17 maart 2004 17:58 schreef sp3c het volgende:
het zijn grotendeels gewoon geschikte gasten net als jij en ik
quote:Op woensdag 17 maart 2004 17:38 schreef JimmyJames het volgende:
Hier een paar filmpjes van de Amerikaanse bezetting in Irak :
juichende amerikanen
En waar komt dat eerste filmpje vandaan? Juist, CNN.quote:Information Clearing House
NEWS YOU WON'T FIND ON CNN
quote:Op woensdag 17 maart 2004 18:13 schreef Lithion het volgende:
En waar komt dat eerste filmpje vandaan? Juist, CNN.
Let eens wat beter op, het filmpje werd verzonden op CNN maar CNN vond blijkbaar dat er toch niet z'n goed beeld werd geschetst van de Amerikaanse troepen daarom hebben ze het maar gecensureerd ofzo...quote:Op woensdag 17 maart 2004 18:13 schreef Lithion het volgende:
[..]
.
[..]
En waar komt dat eerste filmpje vandaan? Juist, CNN.
Nou in dat filmpje vind ik ze alles behalve "geschikte gasten"..quote:Op woensdag 17 maart 2004 17:58 schreef sp3c het volgende:
nee het zijn grotendeels gewoon geschikte gasten net als jij en ik die extra centjes willen maken voor hun studie.
probleem is dat 80% (dacht ik) reservisten zijn, daar kun je niet al te veel van verwachten imo in dit soort situatie
Ze schoten een vijand af, nou boohoo hoor.quote:Op woensdag 17 maart 2004 19:23 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Nou in dat filmpje vind ik ze alles behalve "geschikte gasten"..
Dat is ongeveer dezelfde mentaliteit die de harten van de Iraki's moet winnen?quote:Op woensdag 17 maart 2004 19:30 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Ze schoten een vijand af, nou boohoo hoor.
Maastricht is te ver weg voor je?quote:Op woensdag 17 maart 2004 16:32 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ik bedoelde in Amsterdam.
Beste Ivo,quote:Op woensdag 17 maart 2004 20:31 schreef ultra_ivo het volgende:
De meesten lijkt het hier een rotzorg te zijn dat de bezetting van Irak volledig illegaal is. Er waren aanbiedingen van andere staten (ook grote staten) om mee te doen, maar alleen als de wederopbouw van Irak onder VN-leiding zou plaatsvinden, op basis van VN-resoluties. Maar de VS wil dit niet. De aanval op Irak was sowieso volledig in strijd met het internationaal recht, en gebaseerd op onware informatie. Waar blijven nu de internationale normen en waarden waar iedereen tegenwoordig zo hoog van op geeft.
En over Saddam gesproken. Waar waren jullie dan (tenminste diegenen van jullie die oud genoeg zijn) toen er gedemonstreerd werd bij Muiden chemie, tegen de Nederlandse wapenleveranties aan Irak. Daar stond ik wel, en wij werden toen voor gek uitgemaakt door al die politici die nu zo blij zijn over de val van Saddam Hussein. Saddam was toen onze vriend. Erg kort van geheugen deze mensen.
Ivo
Het Iraakse leger en de para-militairen waren nogal populair onder het volk he?quote:Op woensdag 17 maart 2004 19:37 schreef NorthernStar het volgende:
Dat is ongeveer dezelfde mentaliteit die de harten van de Iraki's moet winnen?
De discussie is volgens de internationaal juristen al lang beslecht. Hier aan de universiteit van Maastricht zitten een aantal goede juristen, die lieten geen spaan heel van deze aanval. En dat al een jaar geleden. Juridisch gezien had de VN zelfs Saddam te hulp moeten schieten, maar dat is gelukkig niet gedaan. En nu er zelfs in de VS en GB van regeringswege steeds meer toegegeven wordt dat het hele verlhaal rond massavernietigingswapens niet klopt, is zelfs de politieke basis onder deze aanval weggeslagen.quote:Op woensdag 17 maart 2004 21:18 schreef klez het volgende:
[..]
Beste Ivo,
respect voor de mensen die al heel lang zich druk maken over dit soort praktijken. Maar een wapen is zo gevaarlijk als de man die het bediend. Dat Hussein onberekenbaar en gevaarlijk was mag algemeen bekend zijn. De discussie of de aanval op Irak illegaal was is ook nog niet beslecht. Formeel verkeerde de VS nog steeds in staat van oorlog met Irak na de 1e golfoorlog. Bovendien heeft Irak niet voldaan aan de eisen van de VN voor de start van de aanval, de discussie ging over de betekenis van het begrip 'serious consequences' wat hieraan verbonden was. Het waren juist de Europese landen die het meeste geld aan de massamoordenaar Saddam verdiende, die de aanval tegenhielden.
En daarnaast zijn het soldaten die tegenwoordig ene politie-taak moeten uitvoeren en daar is in de opleiding wel wat aandacht aan besteed maar het blijft niet hun kerntaak.quote:Op woensdag 17 maart 2004 17:58 schreef sp3c het volgende:
nee het zijn grotendeels gewoon geschikte gasten net als jij en ik die extra centjes willen maken voor hun studie.
probleem is dat 80% (dacht ik) reservisten zijn, daar kun je niet al te veel van verwachten imo in dit soort situatie
Niet mee eens.quote:De discussie is volgens de internationaal juristen al lang beslecht. Hier aan de universiteit van Maastricht zitten een aantal goede juristen, die lieten geen spaan heel van deze aanval. En dat al een jaar geleden. Juridisch gezien had de VN zelfs Saddam te hulp moeten schieten, maar dat is gelukkig niet gedaan. En nu er zelfs in de VS en GB van regeringswege steeds meer toegegeven wordt dat het hele verlhaal rond massavernietigingswapens niet klopt, is zelfs de politieke basis onder deze aanval weggeslagen.
Wel mee eens.quote:Ik heb het trouwens over het wapens die Nederlandse bedrijven leverden, en Nederlandse politici van rechtse huize die deze leveranties toendertijd verdedigden. En Nederlandse politici van dezelfde achtergrond die Saddam Husseint oen als vriend van het westen beschouwden. Waar blijven hun excuses aan het Iraakse volk?
Dan zouden jullie eik blij moeten zijn met de interventie van de VS en haar bondgenoten.quote:Op woensdag 17 maart 2004 12:33 schreef Internationalist het volgende:
Geef mijn portie maar aan fikkie, ik heb wel wat te doen.quote:Wie gaat er ook?
Laat deze keigoeie juristen dan maar al die dictators aanpakken. Robert Mugabe zou een goed begin zijn, tegen zoveel jurudische expertise kan hij vast niet op.quote:Op woensdag 17 maart 2004 21:50 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
De discussie is volgens de internationaal juristen al lang beslecht. Hier aan de universiteit van Maastricht zitten een aantal goede juristen, die lieten geen spaan heel van deze aanval. En dat al een jaar geleden.
Als juristen het opruimen van massamoordenaars tegenhouden met een wetboek in de hand, zijn ze imo het spoor enigszins bijster. Dat zie je in Nederland wel vaker, dat een wetboek de blik op de realiteit enigszins vertroebelt. Gelukkig hebben niet alle landen daar last van.quote:Op woensdag 17 maart 2004 22:58 schreef ultra_ivo het volgende:
Als internationaal afgesproken normen en waarden (= internationaal recht) je niet uitkomen, dan zijn ze dus niet meer relevant?
Ivo
Weten die hippes niet dat de macht in juni wordt overgedragen aan de Irakezen? Wat een nutteloze actie. Al meer dan 30 jaar hebben de Irakezen absoluut niets te zeggen gehad over hun land en dan zou de overdracht nu plotseling op een paar maanden aankomen?quote:Op woensdag 17 maart 2004 12:33 schreef Internationalist het volgende:
'zelfbeschikking voor de Irakezen'
Als elk land zijn troepen nu uit Irak weghaalt heb je daar binnen een paar weken een gigantische burgeroorlog tussen alle verschillende etnische groepen. En hoeveel doden? 10.000? 100.000?quote:'stop de Nederlandse deelname aan de bezetting'
Kortom een demonstratie die totaal niet uitgaat van het belang van Irak maar slechts is ingegeven door anti-Amerikanisme uitgespeeld over de rug van het Iraakse volk...quote:'tegen geweld, voor mensenrechten'
Idd, wat een halve garenquote:Op woensdag 17 maart 2004 12:39 schreef Ludwig het volgende:
Mensenrechten? De mensenrechten onder de Baath'-partij zeker zodra we uit Irak vertrekken!
Stelletje stumpers!
Heb je indertijd ook gedemonstreerd tegen de "bevrijding" van Kosovo of vond je dat toen wel gerechtvaardigd ingrijpen?quote:Op woensdag 17 maart 2004 22:58 schreef ultra_ivo het volgende:
Als internationaal afgesproken normen en waarden (= internationaal recht) je niet uitkomen, dan zijn ze dus niet meer relevant?
Ivo
Laten we eens raden: www.kafka.nlquote:Op woensdag 17 maart 2004 12:40 schreef Internationalist het volgende:
[..]
Whehe, ja die lieve welwillende Amerikaantjes ook altijd.
Er zijn zat nieuwsberichten geweest over Amerikanen die mensenrechten schenden bij aanhoudingen e.d
en ff van een ander forum:
[..]
anti-fascistische onderzoeksgroepquote:Op donderdag 18 maart 2004 00:47 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Laten we eens raden: www.kafka.nl![]()
[offtopic]quote:Op donderdag 18 maart 2004 00:52 schreef Kartoffel het volgende:
[..]
anti-fascistische onderzoeksgroep
tja rotte appels heb je overalquote:Op woensdag 17 maart 2004 19:23 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Nou in dat filmpje vind ik ze alles behalve "geschikte gasten"..
hij bedoelt: Balkenende zei A dus zeg ik gewoon B waarom weet ik eigenlijk niet en de hele bende boeit me ook nietquote:Op donderdag 18 maart 2004 12:59 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik begrijp nog altijd niet wat de boer ''tegen geweld, voor mensenrechten'' betekent.
Ahem, toen in België een wet werd ingevoerd die het mogelijk maakte daders van massamoorden en mensenrechtenschendingen te vervolgen, ook als deze misdaden buiten België en niet tegen Belgen gepleegd waren, stond heel de 'democratische wereld', met Bush voorop, op de barricades. En wie houdt er het internationale strafhof tegen? Juist, ja jullie grote goeroe Bush. Haal eerst eens wat balken uit wat bevriende ogen.quote:Op woensdag 17 maart 2004 23:36 schreef klez het volgende:
[..]
Als juristen het opruimen van massamoordenaars tegenhouden met een wetboek in de hand, zijn ze imo het spoor enigszins bijster. Dat zie je in Nederland wel vaker, dat een wetboek de blik op de realiteit enigszins vertroebelt. Gelukkig hebben niet alle landen daar last van.
Ik ben zelf naar de grens met de Krajina geweest om daar te helpen met de wederopbouw, ondanks dat het daar zeker niet rustig was. is dat genoeg voor je, of doet dat niet terzake?quote:Op donderdag 18 maart 2004 00:39 schreef Vagere_Hein het volgende:
[..]
Heb je indertijd ook gedemonstreerd tegen de "bevrijding" van Kosovo of vond je dat toen wel gerechtvaardigd ingrijpen?
Dat is ook het probleem inderdaad, ivo. Het getuigd allemaal niet van politiek inzicht: de inval in Irak, de bombardementen, de zogenaamde "hulp" aan Kosovo en Afganistan. Zelfs als het allemaal goed bedoeld zou zijn heeft het zo weinig zin, omdat de situatie daar voor het Westen totaal ondoorgrondelijk is.quote:Op donderdag 18 maart 2004 14:04 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik ben zelf naar de grens met de Krajina geweest om daar te helpen met de wederopbouw, ondanks dat het daar zeker niet rustig was. is dat genoeg voor je, of doet dat niet terzake?
Het ingrijpen in Kosovo is op een volstrekt knullige manier gebeurd, met een volstrekt verkeerde taktiek. Ik heb toen om die gronden er tegen gepleit. Het bombarderen van collectieve voorzieningen in Servische steden waar de oppositie aan de macht is getuigt toch niet van enig politiek inzicht.
Begrijp ik dan goed dat je militair ingrijpen tegen een soevereine staat, mits niet tegen burgers gericht, dus in principe geen probleem vindt?quote:Op donderdag 18 maart 2004 14:04 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Ik ben zelf naar de grens met de Krajina geweest om daar te helpen met de wederopbouw, ondanks dat het daar zeker niet rustig was. is dat genoeg voor je, of doet dat niet terzake?
Het ingrijpen in Kosovo is op een volstrekt knullige manier gebeurd, met een volstrekt verkeerde taktiek. Ik heb toen om die gronden er tegen gepleit. Het bombarderen van collectieve voorzieningen in Servische steden waar de oppositie aan de macht is getuigt toch niet van enig politiek inzicht.
Ivo
Inderdaad. Staatsgrenzen zijn voor mij niet heilig. Er zijn bepaalde normen en waarden die de soevereiniteit van een staat overstijgen. Wel moet dit ingrijpen aan bepaalde regels gebonden zijn en beperkt zijn tot het bestrijden van deze misdaden zelf. Genocide is uiteraard de belangrijkste van deze misdaden. In het geval van Kosovo pleitte ik toen voor zeer gerichte, kleinschalige, acties tegen die legereenheden en paramilitairen die met genocide tegen Albanezen bezig waren. Dat was militair-technisch ook niet zo'n heel groot probleem, met name de Britten hebben hiervoor speciale eenheden (SAS). Het achteraf vervolgen van de daders en planners van zo'n genocide en andere vormen van schending van de mensenrechten ben ik helemaal voor. Ik vindt het dan ook heel jammer dat de Belgische regering gezwicht is voor de internationale druk. Internationale tribunalen zie ik als heel belangrijk. Ik ben blij met de tribunalen rond Joegoslavië en Rwanda. En het is een eer dat het Interantionaal Strafhof in Nederland gevestigd is.quote:Op donderdag 18 maart 2004 16:16 schreef Vagere_Hein het volgende:
[..]
Begrijp ik dan goed dat je militair ingrijpen tegen een soevereine staat, mits niet tegen burgers gericht, dus in principe geen probleem vindt?
De Kosovo-situatie is zeker niet ondoorgrondelijk.quote:Op donderdag 18 maart 2004 16:11 schreef Hik het volgende:
[..]
Dat is ook het probleem inderdaad, ivo. Het getuigd allemaal niet van politiek inzicht: de inval in Irak, de bombardementen, de zogenaamde "hulp" aan Kosovo en Afganistan. Zelfs als het allemaal goed bedoeld zou zijn heeft het zo weinig zin, omdat de situatie daar voor het Westen totaal ondoorgrondelijk is.
Maar ik ben zo benieuwd hoe jij het verder ziet. Dat het om verkeerde redenen is begonnen en dat ik principieel fout is om daar te zitten ben ik met je eens. (zie ook mijn eerdere posts) Maar nu zitten we daar. En het is een puinhoop. En er is een machtsvacuum. Kun je dan zomaar weggaan?![]()
quote:Op donderdag 18 maart 2004 14:04 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Ivo
Ok, heel duidelijk standpunt. Ik denk wel dat je dan op moet passen met onderstaande opmerking (wat de aanleiding was voor mijn vraag aan jou):quote:Op donderdag 18 maart 2004 17:37 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Inderdaad. Staatsgrenzen zijn voor mij niet heilig. Er zijn bepaalde normen en waarden die de soevereiniteit van een staat overstijgen. Wel moet dit ingrijpen aan bepaalde regels gebonden zijn en beperkt zijn tot het bestrijden van deze misdaden zelf. Genocide is uiteraard de belangrijkste van deze misdaden. In het geval van Kosovo pleitte ik toen voor zeer gerichte, kleinschalige, acties tegen die legereenheden en paramilitairen die met genocide tegen Albanezen bezig waren. Dat was militair-technisch ook niet zo'n heel groot probleem, met name de Britten hebben hiervoor speciale eenheden (SAS). Het achteraf vervolgen van de daders en planners van zo'n genocide en andere vormen van schending van de mensenrechten ben ik helemaal voor. Ik vindt het dan ook heel jammer dat de Belgische regering gezwicht is voor de internationale druk. Internationale tribunalen zie ik als heel belangrijk. Ik ben blij met de tribunalen rond Joegoslavië en Rwanda. En het is een eer dat het Interantionaal Strafhof in Nederland gevestigd is.
Een belangrijke rol hiervoor zie ik weggelegd voor de VN en enkele regionale organen (als de OVSE). Zij moeten zo'n ingrijpen goedkeuren. Zonder goedkeuring van zo'n orgaan moet de situatie heel erg extreem zijn. Dat was in Irak zeker niet het geval. De misdaden van Saddam Hoessein waren aanwezig, maar er was geen sprake van een snelle verslechtering van de situatie. In het geval Irak zie ik zo'n situatie alleen rond de gifgasaanvallen in Halabja. Bij Irak is het ontbreken van een dudielijke VN-resolutie een hard punt voor mij. Kosovo was urgenter.
Ivo
volgende punt:quote:Op woensdag 17 maart 2004 22:58 schreef ultra_ivo het volgende:
Ivo
Zonder dat ik over jouw standpunt wil oordelen: het probleem dat ik heb met VN-resoluties is dat ze niet tot stand komen doordat iedereen tot het universele 'goed' wil komen. Iedereen verdedigt haar eigen belang zo veel mogelijk: Frankrijk en Rusland door enerzijds de oliecontracten die ze afgesloten hadden met Irak en anderzijds door strategisch een positie tégen de VS in te nemen, zodat ze invloed blijven houden op het wereldtoneel. China zet volledig in op onaantastbaarheid van soevereine staten zodat geen precedent geschapen wordt voor eventueel ingrijpen in de kwestie Taiwan. (wat ook voor Rusland geldt in het geval Tsjetjenië). Overeenstemming in dit geval had niets te maken met de internationale rechtsorde (zoals het geval Kosovo al aangeeft: als we alles samen beslissen en we afspreken dat er geen precedent geschapen wordt dan 'mag' het).quote:Bij Irak is het ontbreken van een dudielijke VN-resolutie een hard punt voor mij. Kosovo was urgenter.
Insgelijks, ik vind het tot nu toe erg leerzaam.quote:Op donderdag 18 maart 2004 23:59 schreef ultra_ivo het volgende:
Vagere Hein, gelukkig eindelijk iemand die met argumenten wil discussiëren
Duidelijk. Dit betekent echter voor mij dat deze resoluties (en die jurisprudentie binnen het internationale recht) weinig absolute waarde hebben omdat 1. iedereen zijn eigenbelang nastreeft en 2. de wereld naar mijn mening niet correct wordt vertegenwoordigd in het huidige stemsysteem van de VN.quote:Het internationaal recht is volgens de juridische handboeken niet alleen maar de verzameling van verdragen. De verdragen (zeker die als het verdrag van Rome en de Universele verklaring van de rechten van de mens) zijn een codificatie van de normen en waarden die als algemeen werden en worden beschouwd. Daarnaast zijn de leerstellingen van eminente volkenrechtsgeleerden (is wat vaag) en beslissingen van algemene internationale organen een bron van internationaal recht. Een resolutie van de veiligheidsraad vormt dus direkt een deel van het internationaal recht. Daarmee kan inderdaad een uitzondering op de regel toch rechtsgeldig zijn.
Enne, voor diegenen die nu weer een stok zoeken om links te slaan, dit is een weergave van de huidige stand van zaken van het internationaal recht, niet noodzakelijkerwijs de ideale situatie zoals ik 'm graag zou zien.
Ivo
Ok, dan had ik misschien voor mezelf moeten spreken. Ik heb in elk geval in het algemeen de indruk dat het heel moeilijk is in te grijpen in bepaalde interne conflicten. Zaken die al zó lang spelen, in landen met zo'n andere geschiedenis en cultuur, die los je als buitenstaander niet 123 op. Goed voorbeeld vind ik het bericht in de volkskrant van afgelopen week, dat aangaf dat 85% van de Irakezen een "sterke leider" wil, terwijl wij daar bezig zijn hen het democratisch systeem op te dringen. Daar sta je dan.quote:Op donderdag 18 maart 2004 17:42 schreef ultra_ivo het volgende:
De Kosovo-situatie is zeker niet ondoorgrondelijk.
Zoals ik al in een eerdere post aangaf ben ik het ook geheel met je eens in deze!quote:Over Irak. Zo snel mogelijk een VN-resolutie die een traject opzet voor machtsoverdracht en een internationale wederopbouw onder VN-controle. Nu is het een door de VS geleide bezetting zonder enige inkadering in het internationaal recht.
[...]
Dat geeft een totaal ander gevoel aan de bevolking.
Lees eens de tekst in het aankondigingspamflet van de manifestatie. Daarin wordt het verblijf van buitenlandse troepen in Irak niet uitgesloten, maar dan onder leiding van de Iraakse regering, en op verzoek van hen.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 13:40 schreef Hik het volgende:
Ik gaf het al eerder aan: ik twijfel nog steeds om morgen te gaan... Ik ben welliswaar tégen de Amerikaanse "leiding" daar, maar weet niet zeker of ik wel vóór de Nederlandse terugtrekking (op dit moment) ben. Snap je me?
Tenslotte was ik nog off-topic benieuwd naar op welke wijze (via een organisatie?) jij betrokken bent geweest bij die opbouw in Kosovo. In zulk soort projecten ben ik altijd geïnteresseerd!![]()
Sowieso rare demonstratie. Zullen we anders al onze troepen weghalen en de sleutel van de boeien van Saddam in een zoutpotje verstoppen. Daar zullen de mensen pas echt blij van worden, want dat willen ze toch? Hoe kan een land na 20 jaar terreur nu alles al op orde houden?quote:Op zaterdag 20 maart 2004 17:48 schreef milagro het volgende:
Iedere demonstratie krijgt het weer dat het verdient
Best treurig als je betrokkenheid vervolgens weersafhankelijk is
Je kan dus niet -met behulp van deze foto's- zien dat er meer dan 250 mensen waren. De foto's zijn zo genomen dat het lijkt of er nog een miljoen mensen achteraan komt.quote:Op zaterdag 20 maart 2004 22:44 schreef ultra_ivo het volgende:
En een tweetal foto's die op www.indymedia.nl staan, dit zijn duidelijk meer dan 250 demonstranten.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ivo
Helemaal niet, een goed geoefend oog ziet meteen dat het er 251 zijnquote:Op zaterdag 20 maart 2004 23:00 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
Je kan dus niet -met behulp van deze foto's- zien dat er meer dan 250 mensen waren. De foto's zijn zo genomen dat het lijkt of er nog een miljoen mensen achteraan komt.
Inclusief winkelend publiek waarschijnlijk.quote:Op zaterdag 20 maart 2004 18:44 schreef HarigeKerel het volgende:
http://teletekst.nos.nl/gif/113-01.html
Hehe niet meer dan 250 mensen
\quote:Op zaterdag 20 maart 2004 21:40 schreef ultra_ivo het volgende:
Waar halen ze dat getal van 250 vandaan? De politie schatte het aantal deelnemers op 3000. Het was in ieder geval redelijk vol. Minder dan verwacht, dat wel ja. De sfeer zat er ondanks het weer goed in. 250 stonden er al om half een (half uur voor het officiële begin) op de dam.
Ivo
Je bedoelt het winkelend publiek + 250 demonstranten.quote:Op zaterdag 20 maart 2004 21:40 schreef ultra_ivo het volgende:
Waar halen ze dat getal van 250 vandaan? De politie schatte het aantal deelnemers op 3000. Het was in ieder geval redelijk vol. Minder dan verwacht, dat wel ja. De sfeer zat er ondanks het weer goed in. 250 stonden er al om half een (half uur voor het officiële begin) op de dam.
Als... De uitverkoop van de ideologie werd niet treffender gedemonstreerd dan door de 'opzienbarende' opkomst...quote:Op zondag 21 maart 2004 15:11 schreef Harry_Sack het volgende:
het regende en het overlijden van prinses Juliana vrat alle media aandacht op. Volgende keer beter... als er weer een anti-balkenende 2 optocht komt
Bush zal wel om zijn nu. Het is afwachten wanneer hij de troepen terugtrekt en Saddam Hoessein terug aan de macht brengt, zal het morgen of vandaag zijn?quote:Op zaterdag 20 maart 2004 22:44 schreef ultra_ivo het volgende:
En een tweetal foto's die op www.indymedia.nl staan, dit zijn duidelijk meer dan 250 demonstranten.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ivo
Ja, dan kan je beter op Fok! een beetje schelden...quote:Op zondag 21 maart 2004 23:15 schreef sanniejj het volgende:
Hahha allemaal van die linkse stinkalto's in dat stoetje van die tientallen mensjes.. hebben ze niks beters te doen
ik word zo moe van dit soort reacties...quote:Op woensdag 17 maart 2004 12:36 schreef ShaoliN het volgende:
Wat verwacht je dan voor positiefs van een terugtrekking?quote:Op zondag 21 maart 2004 23:49 schreef DaBuzzzzz het volgende:
[..]
ik word zo moe van dit soort reacties...
I know...quote:Op zondag 21 maart 2004 23:49 schreef DaBuzzzzz het volgende:
[..]
ik word zo moe van dit soort reacties...
Dan moet ik je misgelopen hebben. Ik liep vrij veel rond om foto's te maken, was een van de mensen met een voorhistorische camera (maar die kan wel tegen de regen). Stond verder redelijk dicht bij het podium, zo schuin achter de mensen van de doopsgezinde vredesgroep.quote:Op maandag 22 maart 2004 10:18 schreef Hik het volgende:
[..]
Anyway, ik ben één van die boomknuffelaars die op de dam stond, zaterdag.
En ik heb het óók nog na een uur af laten weten omdat ik door-en-door nat en verkleumd was.
Nou nu je ongetwijfelt je gelijk hebt gehaalt kun je me nu ook een lijst quotes aanleveren waarin Saddam goede dingen voor de irakezen heeft gedaan.quote:Op maandag 22 maart 2004 10:38 schreef ultra_ivo het volgende:
CNN vandaag:
Iraq war wasn't justified, U.N. weapons experts say
Blix, ElBaradei: U.S. ignored evidence against WMDs
Monday, March 22, 2004 Posted: 0634 GMT (1434 HKT)
WASHINGTON (CNN) -- The United Nations' top two weapons experts said Sunday that the invasion of Iraq a year ago was not justified by the evidence in hand at the time.
.... knip ....
En de eerste Iraanse kernproef zal tonen dat inspecties niet werken tegen een staat die bewust de zaak verbergen wil.quote:"We learned from Iraq that an inspection takes time, that we should be patient, that an inspection can, in fact, work."
Ik word het écht zat nu.quote:Op maandag 22 maart 2004 11:10 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Nou nu je ongetwijfelt je gelijk hebt gehaalt kun je me nu ook een lijst quotes aanleveren waarin Saddam goede dingen voor de irakezen heeft gedaan.
Maar dat was niet de aanleiding voor de oorlog, als de VS meteen hadden duidelijk gemaakt waar het hun om ging (tenminste, waarvan ze nu zeggen dat het hun om gaat) dan was er bijv. niet zo'n gezeik geweest met Frankrijk, Duitsland en Rusland die dus gelijk hadden met hun "inspecties moeten langer doorgaan, oorlog nog niet nu" houding.quote:Op maandag 22 maart 2004 11:10 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Nou nu je ongetwijfelt je gelijk hebt gehaalt kun je me nu ook een lijst quotes aanleveren waarin Saddam goede dingen voor de irakezen heeft gedaan.
Aan de heftige reactie te zien sloeg ik de spijker op zijn kop. Dat kommageneuk met al die documenten en het zogenaamde internationaal recht heeft niets te maken met de realiteit want die is compleet anders. Als die juristen en anderen zo overtuigt zijn van hun gelijk dan pakken ze maar een echte dictator aan. Tegen al die vredesdemonstraties en juristen kan hij vast niet op.quote:Op maandag 22 maart 2004 11:23 schreef Hik het volgende:
Je kunt het eens zijn met de demonstraties of niet, eens zijn met de oorlog of niet, maar KAP met het in de mond leggen van kreten die nergens over gaan. Dank u
Leer eerst eens lezen. Eerder in ditzelfde topic heb ik gezegd dat ik eind jaren 80 al tegen Nederlandse wapenleveranties aan Saddam Hoessein demonstreerde. In diezelfde bijdrage vroeg ik me af wanneer de escuses komen van diegenen die toen voor de wapenleveranties waren en nu voor de oorlog.quote:Op maandag 22 maart 2004 11:10 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Je gelooft dat de aankomende democratie slechter wordt dan de onderdrukking van Saddam?quote:Op maandag 22 maart 2004 10:18 schreef Hik het volgende:
dat Amerika daar op deze manier niet geloofwaardig is en dat de manier van hoe er nu met de situatie wordt omgegaan, meer kwaad dan goed doet.
Maar het feit is dat wij als westerse wereld wat aan Saddam kunnen doen. Wij hebben dus de keuze: of we laten hem zitten, of we zetten hem af. In alle gevallen zullen we een keuze maken. En bij een keuze hoort ook de consequenties die aan die keuze zijn gekoppeld.quote:Op maandag 22 maart 2004 11:23 schreef Hik het volgende:
[..]
Ik word het écht zat nu.Nérgens, maar dan ook helemaal nérgens geeft ivo aan dat Sadam een toffe peer was. Die demonstratie had daar ook he-le-maal niets mee te maken! Punt is echter dat de wereld niet zwart-wit is: Dat Sadam een schurk is maakt Bush niet persé een held omdat hij hem heeft weggejaagd (en andersom zegt niemand hier dat Sadam een geweldige vent was omdat de oorlog toevallig niet klopte!)
Newsflash:
De wereld is geen Hollywood-productie waarin de goeden en de kwaden lekker afgebakend zijn!![]()
Je kunt het eens zijn met de demonstraties of niet, eens zijn met de oorlog of niet, maar KAP met het in de mond leggen van kreten die nergens over gaan. Dank u
er zijn twee opties voor Irak.quote:Op maandag 22 maart 2004 12:06 schreef speknek het volgende:
Je gelooft dat de aankomende democratie slechter wordt dan de onderdrukking van Saddam?
zucht IIquote:Op maandag 22 maart 2004 13:41 schreef MokroKees het volgende:
[..]
er zijn twee opties voor Irak.
1. Een door de VS aangestelde regering. geen sprake van democratie dus.
2. Democratie en daardoor een Shiitisch islamitische regering..
optie 1 : maakt je vraag nutteloos
optie 2 : ben jij degene die het geen vooruitgang vind..
Ik geloof niet dat er een democratie komt op deze manier...quote:Op maandag 22 maart 2004 12:06 schreef speknek het volgende:
[..]
Je gelooft dat de aankomende democratie slechter wordt dan de onderdrukking van Saddam?
Er is ook geen sprake van "aan hun lot overlaten". Ik vind het heel belangrijk dat de VN daar blijft ter ondersteuning, of een vredesmacht van landen die verder niet bij de oorlog betrokken waren. De Amerikaanse manier werkt niet bevordelijk voor het vredesproces én het democratisereingsproces daar.quote:Op maandag 22 maart 2004 15:39 schreef Kugari-Ken het volgende:
Natuurlijk horen we over vijf jaar, of misschien zelfs al over een kleine drie jaar, van datzelfde Linkse geweten, dat we er nooit weg hadden moeten gaan, en we die arme bevolking nooit aan hun lot hadden mogen overlaten.
Le-zen:quote:Dus wat willen ze nu zeggen, dat Saddam Hussein zo'n verschrikkelijk toffe peer was die het beste voorhad met de bevolking?
quote:Op maandag 22 maart 2004 11:23 schreef Hik het volgende:
Nérgens, maar dan ook helemaal nérgens geeft ivo aan dat Sadam een toffe peer was. Die demonstratie had daar ook he-le-maal niets mee te maken! Punt is echter dat de wereld niet zwart-wit is: Dat Sadam een schurk is maakt Bush niet persé een held omdat hij hem heeft weggejaagd (en andersom zegt niemand hier dat Sadam een geweldige vent was omdat de oorlog toevallig niet klopte!)
Dat is niet alleen offtopic, maar ook buiten mijn kennis. Pinochet kwam aan de macht ver voordat ik uberhaupt bestond. Maar ik zal een topic openen als ik me genoeg heb ingelezenquote:Op maandag 22 maart 2004 12:05 schreef ultra_ivo het volgende:
Trouwens Dr. Wolffenstein, heb jij Louis Michel verdedigd toen hij de Chileense ex-dictator Pinochet wilde aanpakken?
Toch wil de PVDA het de troepen terug trekken als de VN niet weer terug naar Irak gaat, dat betekend imo toch echt hetzelfde als ''aan hun lot overlaten''quote:Op maandag 22 maart 2004 15:59 schreef Hik het volgende:
[..]
Er is ook geen sprake van "aan hun lot overlaten". Ik vind het heel belangrijk dat de VN daar blijft
ter ondersteuning,
Nederland was niet bij de oorlog betrokkenquote:of een vredesmacht van landen die verder niet bij de oorlog betrokken waren. De Amerikaanse manier werkt niet bevordelijk voor het vredesproces én het democratisereingsproces daar.
Een profile lezen kun je dus ook al niet. Ivo is gewoon mijn voornaam. Ik verschuil me niet.quote:Op maandag 22 maart 2004 16:57 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Dat is niet alleen offtopic, maar ook buiten mijn kennis. Pinochet kwam aan de macht ver voordat ik uberhaupt bestond. Maar ik zal een topic openen als ik me genoeg heb ingelezen
waarom zet je IVO onder je berichten dat slaat nergens op.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |