abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17758311
Uniformen op scholen...

Wat vinden jullie ervan?
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen. (gestolen van Loesje)
  Trouwste user 2022 dinsdag 16 maart 2004 @ 18:10:56 #2
7889 tong80
Spleenheup
pi_17758355
Ik vind er het mijne van.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_17758411
Goed systeem

Zo worden kinderen met Aldi-spijkerbroeken en Zeeman-sleeves niet gepest op school door degenen met Diesel-pants en Armani-shirts.

[ Bericht 2% gewijzigd door Qlo0n op 16-03-2004 18:15:07 (typo) ]
pi_17758415
Dames in kortje rokjes in nooit weg natuurlijk
Wie een kuil graaft voor een ander is een werknemer.
  dinsdag 16 maart 2004 @ 18:17:31 #5
69357 R-Mon
jong en dynamisch
pi_17758492

hier hoort dus een plaatje te staan

Serieus, ik vind het wel wat hebben.

[ Bericht 1% gewijzigd door R-Mon op 16-03-2004 18:59:54 (plaatje weg :{) ]
<tsjsieb> maarja, jij bent ook gewoon cool R-Mon :p
pi_17758498
Maar wat voor uniformen dan? want niet alle meiden zijn op hun mooist in rokjes...

En wat heb je eraan als je haar nog steeds slecht zit?
pi_17758576
R-Mon, je plaatje doet het niet.... :S
  dinsdag 16 maart 2004 @ 18:21:48 #8
56564 Modafinil
the fallacy beyond
pi_17758577
peer-reviewed dubbel-blind placebo-gecontroleeerd onderzoek uitvoeren of die uniformen hogere schoolprestaties opleveren...

en gecorigeerd voor allerlei co-factoren natuurlijk...
We are a peculiar friendly evolved signaturial viri family. Consider to put one of our offspring in your signature so we are able to decentralize. Also consider happy, jolly & peacefully immortalization ;^)>$~~<=;
pi_17758592
hoe kan je een onderzoek met uniformen nou met een placebo doen??
pi_17758597
Had je zelf vroeger een uniform willen dragen op school ?
pi_17758668
zit nog op school. En weet het niet zieker...
Als het een beetje confortabel en vooral mooi is... waarom niet?
Het is veel makkelijker dan iedere ochtend iets nieuws moeten kiezen om aan te doen. toch?
Alleen wel weer heel jammer dat je al je mooie kleren niet op school kan showen... geen complimentjes meer over kleding...
pi_17758786
ik ben voor
hattrickteam >>> FC__Paniek (770160)
  dinsdag 16 maart 2004 @ 18:33:50 #13
69357 R-Mon
jong en dynamisch
pi_17758812
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 18:21 schreef Wobbie het volgende:
R-Mon, je plaatje doet het niet.... :S
Ik zie het ja, databaseproblemen. Hopelijk zo terug
pi_17759004
ik vindt het ook geen slecht idee alleen op welke scholen bedoel je het. (van basis tot universiteit??)
X-box GT: Nalyu
PSN tag: nalyu
  dinsdag 16 maart 2004 @ 18:43:06 #15
69357 R-Mon
jong en dynamisch
pi_17759029
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 18:42 schreef trance_fan het volgende:
Klikken!!!

denk dat hij het zo wel moet doen
403 Forbidden

Laat verder maar zitten, te offtopic.
  dinsdag 16 maart 2004 @ 18:44:22 #16
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_17759066
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 18:27 schreef Wobbie het volgende:
zit nog op school. En weet het niet zieker...
Als het een beetje confortabel en vooral mooi is... waarom niet?
Het is veel makkelijker dan iedere ochtend iets nieuws moeten kiezen om aan te doen. toch?
Alleen wel weer heel jammer dat je al je mooie kleren niet op school kan showen... geen complimentjes meer over kleding...
Daarbij het feit dat iedereen als een nummer wordt gezien, want iedereen ziet er toch hetzelfde uit...
I mean.. waarom eigenlijk uniformen? Ik zie er zelf het nut niet van in
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
pi_17759078
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 18:43 schreef R-Mon het volgende:

[..]

403 Forbidden

moet je maar eens het adres van het plaatje kopieren en in een nieuwe browser zetten dan werkt het wel.
X-box GT: Nalyu
PSN tag: nalyu
pi_17759479
Ik vind het maar nix, laat iedereen maar lekker kiezen waarin hij/zij zich het lekkerst voelt
pi_17766331
Slechte zaak. Vrije kledingkeuze mits het niet in hinderend is, vind ik belangrijk voor een vrij land. Ook op jonge leeftijd moet je je kun uiten qua kleding of dat nu op school is of niet.
  dinsdag 16 maart 2004 @ 23:59:02 #20
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_17766996
Titel verduidelijkt en ik geef deze even een schopje richting GC
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_17767053
Uniform zorgt idd dat je geen onderscheid hebt tussen arm en rijk, dat is een van de weinig goede punten eraan.
Mensen kunnen niet zijn wat ze willen, sommige voelen zich prettig in iets waar anderen bij denken nee dat wil niet. Er zal niks te vinden zijn waar iedereen mee eens is. Kleding geeft ook soort persoon aan dus blokkeert je zelf te uiten hoe je bent. Als ik op een school zat waar ze het invoerde zou ik weg gaan.
pi_17768395
Ik ben er tog wel tegen
  woensdag 17 maart 2004 @ 08:24:52 #23
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_17769812
Voor!

Orde! Tucht! Discipline!
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_17769900
Ik ben ook voor. Op scholen gebeurd het vaak dat je beoordeeld wordt op de dure merkkleding die je al dan niet draagt. Dat mag nooit het geval zijn imho, dus netjes een schooluniform. Is imho niets mis mee.
pi_17770389
Ik ben voor uniformen op school.

1. Meer eenheid
2. Meer discipline
3. meer gelijkheid

De staat kan elk kind voorzien in een unform. Korten we op de kinderbijlage.
pi_17771528
ik ben voor. geen gepest meer op kleding. komt erg vaak voor.
Echter in sommige westerse landen is het dan ook verboden om make-up, sieraden en andere attributen te dragen. Daar ben ik weer tegen. Die attributen mogen dan wel...
maar alleen in basis en middelbare scholen.
Het geeft ook een geheel neer. als school. dat je ergens bijhoort. dat kan weer een positieve werking hebben voor iemand die zich nergens thuis voelt.
pi_17772464
Ik ben tegen...ik wil gewoon dragen wat ik wil.

Maar aan de andere kant zou het wel veel gepest tegengaan.
  woensdag 17 maart 2004 @ 13:13:12 #28
32974 Xante
Levend en wel
pi_17774600
Ik heb eigenlijk nooit meegemaakt dat er iemand gepest werd vanwege zijn/haar kleding. Dus, in mijn geval zou ik het maar onzin vinden. Bovendien moet iemand toch de vrijheid hebben om zelf te kiezen wat hij draagt? Verder kan je echt niet duidelijk van buitenaf zien of je een Wibra spijkerbroek of dure Levi's broek draagt, er zijn ook zat goedkope kleren die er toch gewoon normaal uitzien.
'Cause you could've been number one, if you only found the time
And you could've ruled the whole world, if you had the chance
pi_17774766
als een school dat wil doen, moet ze dat zelf weten...
je bent immers niet verplicht om naar die school te gaan als je problemen hebt met een uniform.

heb zelf 4 jaar op een Belgische school gezeten waar een uniform verplicht was...
in het begin keek ik er tegen op, maar in de praktijk was het helemaal niet erg. (ik hield me er ook niet zo strikt aan)
blauwe broek, model/merk e.d. maakte niet uit, als het maar donkerblauw was
wit shirt zonder prints, donker blauwe bloes of trui
donkerblauwe jas

voor de dames hetzelfde, maar die moesten vanaf pasen tot de kerstvakantie een grijs plooirokje aan...
en dat was zeer okay. (foto's volgen )
pi_17774948
Voor
  woensdag 17 maart 2004 @ 14:47:25 #31
78498 classpc
I don't like change
pi_17776684
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 18:13 schreef okkie-man het volgende:
Dames in kortje rokjes in nooit weg natuurlijk
helemaal mee eens.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_17776728
Ik vind het wel een goed systeem. Van mij mogen ze het invoeren.
  woensdag 17 maart 2004 @ 14:49:34 #33
78498 classpc
I don't like change
pi_17776738
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 18:43 schreef R-Mon het volgende:

[..]

403 Forbidden :'(

[offtopic]
idd offtopic, maar hij werkt wel hoor. zie maar:

en anders deze openen http://doa3.fateback.com/costumes/ayane_c3a.jpg
daarna werkt hij dan wel.
[/offtopic]
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
  woensdag 17 maart 2004 @ 19:53:36 #34
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_17784141
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 08:40 schreef ToBe het volgende:
Ik ben ook voor. Op scholen gebeurd het vaak dat je beoordeeld wordt op de dure merkkleding die je al dan niet draagt. Dat mag nooit het geval zijn imho, dus netjes een schooluniform. Is imho niets mis mee.
Wtf.
Ik draag geen merkkleding, ik draag wat lekker is, en ik word niet ver/beoordeeld.
Misschien dat dat vroeger het geval was, maar nu echt niet meer.
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
  woensdag 17 maart 2004 @ 20:03:03 #35
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_17784416
Lijkt me wel leuk, maar als het nou net een kleur is die je heel lelijk vindt, of staat is 't minder nat.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_17819929
Ik ben er tegen. Mensen worden niet alleen gepest vanwege hun ( goedkope) kleding. Pesters kunnen altijd wel een reden verzinnen om iemand te pesten, dus ik denk niet dat het veel helpt

En dan moet je kleding gaan dragen waarin je je misschien niet lekker voelt ( ik voel me bijvoorbeeld echt niet prettig in een rokje) dus dat is ook een nadeel.
pi_17820681
Ik ben ervoor. Dan heb je teminste ook niet meer dat gezeik of je nou wel hoofddoekjes, lonsdale etc. op school mag dragen.
pi_17820948
Ik vind het onzin...

Overigens heb ik nog nooooit van iemand gehoord die gepest werd om zijn goedkope kleding.
Dat is gewoon een cliché voorbeeld wat in de dagelijkse praktijk bijna niet voorkomt.

Ook wat het een stuk saaier op school, als iedereen hetzelfde draagt
En als je wilt kunnen aantonen dat kleding het leerproces remt moet je met wel héle goede argumenten komen
  vrijdag 19 maart 2004 @ 18:15:34 #39
89553 o_OWesselO_o
(!)o.O>Wessel<O.o(!)
pi_17829857
school uniform..daz gewoon pure crap -.-
  vrijdag 19 maart 2004 @ 22:32:59 #40
74383 cLau-
Ik ben onschuldig
pi_17834924
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 12:02 schreef sebaz het volgende:
Ik vind het onzin...

Overigens heb ik nog nooooit van iemand gehoord die gepest werd om zijn goedkope kleding.
Dat is gewoon een cliché voorbeeld wat in de dagelijkse praktijk bijna niet voorkomt.

Ook wat het een stuk saaier op school, als iedereen hetzelfde draagt
En als je wilt kunnen aantonen dat kleding het leerproces remt moet je met wel héle goede argumenten komen
jawel, ik weet zeker dat het veel voorkomt op scholen... op sommige meer dan op andere. Maar mijn school staat bekend om zijn "kak"-imago en je wordt heel sterk door je mede-leerlingen beoordeeld op je kleding.
Er zijn zelfs leraren die mij nu ik duidelijker met merk en nette kleding rondbanjer dan vroeger ineens veel aardiger vinden en me hogere cijfers ed geven

mij lijkt het opzich niet zo'n stom idee... ook omdat je dan echt het gevoel hebt dat je allemaal van dezelfde school komt, allemaal mooi embleem oid. op je jasje.
mij lijkt het iig het proberen waard
pi_17836677
Ik ben tegen,

Ook al zouden er op scholen uniformen worden gedragen, er zou toch wel gepest worden. Pesten is haast onvermijdbaar. Bovendien vind pesten niet alleen plaats tussen verschillende sociale klassen, of tussen rijk en arm, maar pesters pakken meestal een makkelijke prooi, en dat zijn meestal onzekere mensen, en dat heeft niks met aldi of armani te maken.
the liver is evil, it must be punished
  zaterdag 20 maart 2004 @ 00:05:30 #42
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_17836968

Angus Young z'n schooluniforum
feest
pi_17839377
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 08:40 schreef ToBe het volgende:
Alsof je dan door iedereen schooluniformen laat dragen er opeens geen onderscheid meer is. Dan zoeken ze wel weer een andere manier om dat te uiten. Dit is wel erg naief gedacht.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
  zaterdag 20 maart 2004 @ 07:58:12 #44
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_17839396
Ik ben voor schooluniformen. Meer gelijkheid. Meer dicipline en respect wellicht.

Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 20 maart 2004 @ 08:03:33 #45
78918 SeLang
Black swans matter
pi_17839408
Zo doen we dat hier in Taiwan

S'morgens het volkslied spelen en salueren voor de vlag
(dit zie ik elke morgen als ik uit het raam kijk)

Er zijn hier geen hangjongeren, geen kut-marokkanen, nauwelijks criminaliteit, etc
Misschien heeft dat toch wat met opvoeding en discipline te maken
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_17839560
pi_17839776
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 08:59 schreef GewoonPim het volgende:
[afbeelding]
Zo ja

Maar ontopic, ik heb er niets op tegen en als het nodig is op een school kunnen ze het wmb gewoon invoeren
  zaterdag 20 maart 2004 @ 11:18:56 #48
78498 classpc
I don't like change
pi_17841200
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 14:49 schreef classpc het volgende:

[..]

[offtopic]
idd offtopic, maar hij werkt wel hoor. zie maar:
[afbeelding]
en anders deze openen http://doa3.fateback.com/costumes/ayane_c3a.jpg
daarna werkt hij dan wel.
[/offtopic]
Dan ist denk ik een one time viewer.

Maar om ff ontopic te blijven, ik ben tegen schooluniformen.
Op die manier wordt een school nog saaier dan hij al is.
  zaterdag 20 maart 2004 @ 11:20:33 #49
78498 classpc
I don't like change
pi_17841233
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 08:03 schreef SeLang het volgende:

[afbeelding]

Er zijn hier geen hangjongeren, geen kut-marokkanen, nauwelijks criminaliteit, etc
lijkt wel een leger.
  zaterdag 20 maart 2004 @ 13:33:40 #50
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_17843654
Ben tegen. Het neemt je een vrijheid af om je te uiten. Met kleding kan je je laten zien wie je bent. Verder wordt het grootste pluspunt zwaar overschat. Je zou niet meer gepest worden. Ja hoor. Dat zou betekenen dat in Engeland (of elk ander land met uniformen) niemand gepest wordt. Kinderen verzinnen altijd wel iets om zwakkere kinderen mee te pesten. Klinkt misschien een beetje hard maar pesten is iets heel instinctiefs, de dominantere jongeren vinden altijd iets om een zwakker kind mee te pesten om zo hun macht te laten zien aan de rest en respect af te dwingen. Ook het onderscheid tussen rijk en arm wordt ook wel op andere manieren duidelijk gemaakt dan.
Het enige echte pluspunt zijn de shoolrokjes , maar dan worden alle leraren te veel afgeleid en krijgen we een stormvloed van meldingen van sexuele misbruik
  zaterdag 20 maart 2004 @ 15:43:55 #51
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_17846117
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 13:33 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Ben tegen. Het neemt je een vrijheid af om je te uiten. Met kleding kan je je laten zien wie je bent. Verder wordt het grootste pluspunt zwaar overschat. Je zou niet meer gepest worden. Ja hoor. Dat zou betekenen dat in Engeland (of elk ander land met uniformen) niemand gepest wordt. Kinderen verzinnen altijd wel iets om zwakkere kinderen mee te pesten. Klinkt misschien een beetje hard maar pesten is iets heel instinctiefs, de dominantere jongeren vinden altijd iets om een zwakker kind mee te pesten om zo hun macht te laten zien aan de rest en respect af te dwingen. Ook het onderscheid tussen rijk en arm wordt ook wel op andere manieren duidelijk gemaakt dan.
Het enige echte pluspunt zijn de shoolrokjes , maar dan worden alle leraren te veel afgeleid en krijgen we een stormvloed van meldingen van sexuele misbruik
Precies. Je vind altijd eens stok om een hond te slaan. Als kinderen niet om kleding gepest worden is het wel met iets anders.

Ik ben ook tegen. schooluniformen is iets uit vervlogen tijden. Je kweekt er alleen maar meer tegenzin van school mee.
pi_17847728
Ik zou het echt een ramp vinden als ik een uniform moest dragen, en samen met mij heel veel mensen. Ik vind het altijd eng als een massa 1 idee volgt, zoals dat bijvoorbeeld gebeurde bij Pim Fortuyn.
pi_17848011
Ja hoor... Dan heb je pauze en moet je in dat pakje naar huis Of dan wil je gelijk uit school wat doen en heb je dat pakkie nog aan.. Sjonge..
Je ziet dan ook gelijk wie bij het ras scholieren hoort, lekker makkelijk.
  zaterdag 20 maart 2004 @ 17:30:22 #54
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_17848403
Mwa, eigenlijk heb ik niet zoveel problemen met een schooluniform. Mits ze een beetje modern zijn en er niet zo saai uitzien als vroeger.
Je hebt dan wel meer gelijkheid en dat is opzich wel goed.
Hoevaak hoor je wel niet dat kinderen gepest worden omdat ze bepaalde kleren dragen (of bepaalde merken juist níet dragen). 't Is misschien een voorbeeld waarvan je denkt: ah joh, zó erg is dat toch niet?
Misschien niet. Maar kinderen/jongeren kunnen heel hard zjin tegen hun klasgenoten. En wie weet dat die schooluniformen het wat tegen gaat.

Ben er opzich niet tegen. Maar vind lekker casual naar school gaan in je eigen kleren ook prima.
(Un)masking for the greater good.
pi_17849740
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 08:03 schreef SeLang het volgende:

[afbeelding]

Met zo'n systeem geef je de "kut-marokkanen" juist eerder iets om weer tegenaan te schoppen, ze zullen alles doen om zich alsnog te onderscheiden. Heeft idd alleen met opvoeding te maken lijkt me dat ze bij jou zo gedisciplineerd zijn. Net of kleding discipline bijbrengt... dat heeft meer te maken met de regels daar in het algemeen lijkt me.

Verder heb ik eerlijkwaar nog NOOIT iemand gepest zien worden om goedkope kleding, wel op afwijkende kleding (gothic etc) maar daar kies je zelf voor en niet omdat je de andere kleding niet kan betalen. Met een uniform neem je idd een van de redenen weg om gothics bijv te pesten, maar daarmee ook gelijk hun recht om zich te uiten. Geld ook voor andere subculturen natuurlijk.

En ik weet niet of de reden om voor een uniform te zijn dat de meisjes zo sexy erin zijn, want tenzij je een soort fetisj hebt voor schooluniformen (*kuch* of als je anime kijkt *kuch*) dragen ze met normale kleding toch wel wat dingen die een stuk sexier zijn.
pi_17984473
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 18:39 schreef PvtRyan het volgende:

[..]

Verder heb ik eerlijkwaar nog NOOIT iemand gepest zien worden om goedkope kleding, wel op afwijkende kleding (gothic etc) maar daar kies je zelf voor en niet omdat je de andere kleding niet kan betalen. Met een uniform neem je idd een van de redenen weg om gothics bijv te pesten, maar daarmee ook gelijk hun recht om zich te uiten. Geld ook voor andere subculturen natuurlijk.
Maar een ook met een schooluniform aan kan iemand er nog gothic uit zien. Ze hebben nog hun haar, hun gezicht. En ze kunnen allemaal sieraden en dingen aan doen. En vergeet de tas niet... Oh, en natuurlijk de blik erbij. Die kan nooit verboden worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')