abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 maart 2004 @ 12:41:02 #201
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_17751472
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 12:38 schreef deepthroat het volgende:

[..]

Marchal plan
Paul Marchal? .

Moderator dinsdag 16 maart 2004 @ 12:54:06 #202
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17751719
quote:
Premier Balkenende lijkt dit niet van plan te zijn, om de Nederlandse mariniers terug te trekken uit Irak.
grappige quote ... de Nederlandse mariniers zijn op het moment druk aan het terugtrekken

maar goed, ik vind het eigenlijk ook wel welletjes met Irak we zitten er strax anderhalf jaar met zo ongeveer de duurste troepen in de regio op het moment en er gebeurt nagenoeg nix wat hun aanwezigheid verantwoord en als er wat gebeurt begint het OM te jammeren, laat de Japanners het maar overnemen
niet dat ik graag heb dat er daar iedere dag geschoten wordt natuurlijk maar 'we' hebben ons werk gedaan, het gebied is rustig en de lokale politiemacht gaat de goede kant op, tijd om weg te gaan
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 16 maart 2004 @ 13:11:36 #203
52608 dr.strangelove
Wo ist mein fahrrad??
pi_17752116
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 12:18 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Nadat Amerika in de oorlog betrokken raakte gingen ze hier helpen. Daarvoor wilde ze niet. Je begrijpt heel goed wat ik bedoel.
Wat was ook al weer de naam van dat schip die door de duitsers tot zinken werd gebracht en als reden werd gebruikt om Nazi-Duitsland de oorlog te verklaren. Trouwens als je iemand helpt mag je ook een wederdienstje terugverwachten. Want armoe was koren op de molen van stalin en zijn communistische schijn idealen.
  Moderator dinsdag 16 maart 2004 @ 13:16:21 #204
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17752202
dat was volgens mij in de eerste wereldoorlog.

Amerika heeft in WO2 de oorlog verklaard aan Duitsland omdat de bondgenoten in de pacific ermee in oorlog waren.
  dinsdag 16 maart 2004 @ 13:19:51 #205
52608 dr.strangelove
Wo ist mein fahrrad??
pi_17752266
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 12:13 schreef Silmarwen het volgende:
Ik kan mijn mening wel zien (nog 1 keer reageren dan)

Ik wens niet uitgemaakt worden voor sukkel, mietje of egoisist. Zo kun je geen discussie aangaan.

Pietverdriet je moet dngen in vebrand zien. Ik deed gewoon een vergelijking.

En iedereen vind het geen argument da ik altijd al tegen de oorlog was. Ik vind het pas zielig als je er nu ineens wel voor bent. Ik zeg niet dat ej de mensen daar maar alles moet laten opknappen in hun eentje. Waar lees je dat dan? NErgens. Ik zeg alleen dat als je wat begint je ook de gevolgen moet kunen dragen. Een oorlog beginnen is makkelijk, amar een land weer opbouwen niet.

Amerika is geen bewaker van de vrede. Hoe kun je nu de vrede bewaken als je een oorlog start? Hoe kun je nu eisen van iemand hun wapens in te leveren maar ze zelf wel hebben? Hoe kun je zeggen dat de Westerse wereld zogenaamd beter is? Omdat onze normen en waarden om geld draaien?

Moslim fundamentailsten zijn fout klaar. De aanslagen zijn fout klaar. Maar ze waren wel te verwachtten. en wat heeft die oorlog nu opgeschoten? Er is toch weer een aanslag gepleegd en er zullen er vast nog wat volgen. Hoe wil je dat aanpakken dan? Door in Irak te blijven? Misschien kunnen we eens beter opletten in ons eigen land anagezien we hier een of andere ehrberg zijn voor extremisten.
De VS heeft Saddam en zijn kliek verslagen dus de oorlog is voorbij. Nu om de vrede te herstellen moet er in het etnische kruitvat een representatieve progressieve democratische regering worden geformeerd.

Jou standpunten lijken veel op die Neville Chamberlain "Peace in our time". Helaas dit heeft juist Hitler sterker gemaakt..
pi_17752268
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 13:16 schreef sp3c het volgende:

Amerika heeft in WO2 de oorlog verklaard aan Duitsland omdat de bondgenoten in de pacific ermee in oorlog waren.
andersom, Duitsland verklaarde Amerika de oorlog, deels ook omdat hun bondgenoot Japan ermee in oorlog was
pi_17752274
Er niks mis met de mening van het PVDA en hun standpunt is niks verandert dus het is gewoon onzin om te roepen dat ze zwichten. Meer een onder de gordel aanval van anderen om de PVDA in discrediet te brengen of om ze een andere koers op te laten gaan die ze nooit hebben willen gaan.
  dinsdag 16 maart 2004 @ 13:26:34 #208
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_17752398
Beetje slecht getimed. Maar toch ben ik voor het behouden van een troepenmacht in Irak totdat de Irakezen weer een eigen leger hebben die getraind wordt in het verdedigen van de democratie.
Onze troepen doen daar goed werk (ondanks de aanhoudende gezeik over het schietincident), beter dan de Amerikanen het doen in het winnen van de harten van de Irakzen.

Nu weggaan zou alleen maar de angst laten toenemen onder de lokale bevolking EN toegeven aan terrorisme. Laten we nu in deze tijden toch eens onze ware gezicht zien: laffaards en niets geleerd van Srebrenica.
The Internets, I needs it..
  dinsdag 16 maart 2004 @ 13:26:36 #209
52608 dr.strangelove
Wo ist mein fahrrad??
pi_17752399
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 13:20 schreef Chadi het volgende:
Er niks mis met de mening van het PVDA en hun standpunt is niks verandert dus het is gewoon onzin om te roepen dat ze zwichten. Meer een onder de gordel aanval van anderen om de PVDA in discrediet te brengen of om ze een andere koers op te laten gaan die ze nooit hebben willen gaan.
Dit doen wij niet dat doet Woutertje Bos zelf met zijn foute timing om zulke standpunten naar voren te brengen die mogelijk een stimulerende effect heeft op terroristische groeperingen.
  Moderator dinsdag 16 maart 2004 @ 13:27:15 #210
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17752411
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 13:19 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

andersom, Duitsland verklaarde Amerika de oorlog, deels ook omdat hun bondgenoot Japan ermee in oorlog was
ja zoiets iig, dat verhaal van dat schip is iig onzin
  Moderator dinsdag 16 maart 2004 @ 13:28:31 #211
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17752440
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 13:26 schreef Dr_Crouton het volgende:
Beetje slecht getimed. Maar toch ben ik voor het behouden van een troepenmacht in Irak totdat de Irakezen weer een eigen leger hebben die getraind wordt in het verdedigen van de democratie.
Onze troepen doen daar goed werk (ondanks de aanhoudende gezeik over het schietincident), beter dan de Amerikanen het doen in het winnen van de harten van de Irakzen.

Nu weggaan zou alleen maar de angst laten toenemen onder de lokale bevolking EN toegeven aan terrorisme. Laten we nu in deze tijden toch eens onze ware gezicht zien: laffaards en niets geleerd van Srebrenica.
zijn we in Srebrenica weggegaan voor het was afgelopen dan???

kap is met die stompzinnige referenties iedere keer als je geen flauw benul hebt wat zich daar heeft afgespeeld
  dinsdag 16 maart 2004 @ 13:35:46 #212
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_17752576
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 13:28 schreef sp3c het volgende:

[..]

Nou er viel weinig nog te vermoorden...
Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
  dinsdag 16 maart 2004 @ 13:36:34 #213
80268 kLowJow
That's Gay
pi_17752592
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 13:27 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja zoiets iig, dat verhaal van dat schip is iig onzin
Het tot zinken brengen van hun schepen door de Duitsers was een van de redenen waarom de VS in WOI betrokken raakten geloof ik. (vooral de Lusitania?)
  dinsdag 16 maart 2004 @ 13:37:46 #214
52608 dr.strangelove
Wo ist mein fahrrad??
pi_17752624
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 13:28 schreef sp3c het volgende:

[..]

kap is met die stompzinnige referenties iedere keer als je geen flauw benul hebt wat zich daar heeft afgespeeld
Dat was een VN mandaat die gedoemd was tot mislukken. Onze troepen waren te licht bewapend en het was praktisch onmogelijk om de veiligheid in srebrenica te handhaven. En we zijn in de steek gelaten door Frankrijk (lid van axis of weasels)die verzuimde luchtsteun te geven.
  Moderator dinsdag 16 maart 2004 @ 13:45:31 #215
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17752761
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 13:35 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

Nou er viel weinig nog te vermoorden...
point being?
  Moderator dinsdag 16 maart 2004 @ 13:46:12 #216
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17752773
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 13:36 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Het tot zinken brengen van hun schepen door de Duitsers was een van de redenen waarom de VS in WOI betrokken raakten geloof ik. (vooral de Lusitania?)
dat zei ik
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 13:16 schreef sp3c het volgende:

Moderator dinsdag 16 maart 2004 @ 13:46:53 #217
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17752788
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 13:37 schreef dr.strangelove het volgende:

[..]

Dat was een VN mandaat die gedoemd was tot mislukken. Onze troepen waren te licht bewapend en het was praktisch onmogelijk om de veiligheid in srebrenica te handhaven. En we zijn in de steek gelaten door Frankrijk (lid van axis of weasels)die verzuimde luchtsteun te geven.
dat snap ik

maar we zijn niet als een stel lafaards weggelopen
  dinsdag 16 maart 2004 @ 13:47:48 #218
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_17752800
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 13:46 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat zei ik
[..]

Dat van dat gezonken passagiersschip (wat achteraf wel degelijk wapens naar Engeland bleek te vervoeren) was idd in WOI, maar in WOII hebben de Duitsers de oorlog aan de VS verklaard en niet andersom.
Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
pi_17752842
Waar is het topic over het vermeende zieltjeswinnen van Van Aartsen nu hij minister Donner bekritiseert?
  Moderator dinsdag 16 maart 2004 @ 13:51:50 #220
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17752874
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 13:47 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

Dat van dat gezonken passagiersschip (wat achteraf wel degelijk wapens naar Engeland bleek te vervoeren) was idd in WOI, maar in WOII hebben de Duitsers de oorlog aan de VS verklaard en niet andersom.
dat is al gezegd
  dinsdag 16 maart 2004 @ 14:13:23 #221
52608 dr.strangelove
Wo ist mein fahrrad??
pi_17753221
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 13:46 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat snap ik

maar we zijn niet als een stel lafaards weggelopen
Nee het punt is dat het mandaat veel te zwak waardoor we niet goed onze taken konden uitvoeren.
De Nederlandse troepen treffen geen slechts de bevelhebbers en het kabinet die deze missie in deze vorm had aangenomen.. En ik vrees het hetzelfde als de VN het roer overneemt van de VS.
  Moderator dinsdag 16 maart 2004 @ 14:19:33 #222
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17753322
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 14:13 schreef dr.strangelove het volgende:

[..]

Nee het punt is dat het mandaat veel te zwak waardoor we niet goed onze taken konden uitvoeren.
dat is een andere kwestie, ik reageerde op dr_crouton omdat die vind dat als we ons nu terugtrekken dat we lafaards zouden zijn net zoals we in Srebrenica zouden zijn geweest en dat is verre van de waarheid.
quote:
De Nederlandse troepen treffen geen slechts de bevelhebbers en het kabinet die deze missie in deze vorm had aangenomen.. En ik vrees het hetzelfde als de VN het roer overneemt van de VS.
niet bepaald, Nederland heeft een zwaar bewapend bataljon ter beschikking gesteld maar omdat de rest van de wereld er geen zin in had is er door de VN gekozen om die zware wapens eraf te schroeven en te vervangen voor zware luchtbombardementen... dat die luchtbombardementen er nooit zijn gekomen kun je Nederland niet aanrekenen.

overigens is de VN inmiddels een stuk volwassener geworden, kijk maar naar de missie in Congo ... gevechtshelikopters vliegen daar af en aan om rebellen te vernietigen, erm ontwapenen
  dinsdag 16 maart 2004 @ 17:23:18 #223
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_17757275
Pff even denken, waar was ik gebleven.

O ja ondemocratisch was misschien een pietsje ongenuanceerd maar ik werd ook lichtelijk geirriteerd in de discussie vanwege al het gescheld. MAar dat is opgehelderd en mijn hoofd ook weer een beetje. Misschien kraam ik nu al onzin uit omdat ik koorts heb. Ik zal het over een paar dagen allemaal terug lezen, misschien krijgen jullie dan nog een mooie excuus mail

Ondemocratisch ja. Ik komd aarbij uit een egoistisch standpunt. HEt is waar dat het volk het kabinet heeft gekozen (al denk ik dat het de bedoeling was van de meerderheid om PvdA erin te hebben maar goed dit is een geheel andere discussie) Niet de meerderheid van het volk was voor de oorlog en Balkenende kwam hier ook met een of andere vage smoes om dit te rectificeren. We steunen het wel maar niet. Wij gingen dus naar Irak. En nu zitten we daar. Ik hoorde net dat ons eerse slachtoffer gevallen is. Wat doen we er? De veiligehid bewaken. We helpen niet met opbouwen maar we zijn er politie agent. Als we nou ookd aadwerkelijk er iets deden dan zou ik het nog misschien oevrwegen om er te blijven. Maar goed. Sebrenica was ook zon succes remeber.

Even nog over Amerika. Het is the in thing to do om America te bashen. Nu moeten jullie even ween dat ik altijd al erg anti US ben geweest omdat ik niet hou van grote machten. America vergeet steeds dat ze ook Europeanen zijn die onrechtmatig een land hebben toegeigend. America is niet zo geweldig en fantastisch zoals velen willen denken. Het land is niet wat je in films ziet. Ze hebben ons geholpen uit eigen belang in de tweede wereld oorlog net als dat ze Bin Laden en Houssein hebben geholpen uit eigen belang. Die laatste twee brachtten alleen niets goeds op. Maar ja het doel heiligt blijkbaar de middelen.

En nu zeg ik niet dat het slecht is dat America enkel uit eigen belang hielp, wij waren immers ook afzijdig in de eerste wereld oorlog. JE mengt je er natuurlijk liever niet in. MAar dan moeten z e niet zichzelf daarna als helden profileren die zo barmhartig waren om ons even te komen helpen. Als ze dat eerder hadden gedaan had het nooit zo ver hoeven te komen, maar goed als Europa eerder wat tegen Hitler had gedaan was het ook nooit zover gekomen.
pi_17757434
HAHAHAHAHHAHAA , ff uitlachen
quote:
En nu zeg ik niet dat het slecht is dat America enkel uit eigen belang hielp, wij waren immers ook afzijdig in de eerste wereld oorlog. JE mengt je er natuurlijk liever niet in. MAar dan moeten z e niet zichzelf daarna als helden profileren die zo barmhartig waren om ons even te komen helpen. Als ze dat eerder hadden gedaan had het nooit zo ver hoeven te komen, maar goed als Europa eerder wat tegen Hitler had gedaan was het ook nooit zover gekomen.
LOL wat ben jij gebrainwashed, de europeanen geloven als sinds het begin in overleg. Dat de methode totaal niet werkt hebben 2 wereldoorlogen en nog vele anderen ruimschoots bewezen. Het maakt geen zier uit of de Amerikanen juist zijn of niet, ze lossen problemen op. Dat is iets wat de europeanen niet kunnen.

Over 10 jaar bestaat er geen AQ meer, er zal dan wel iets anders zijn, bijvoorbeeld een crises in de kaukasus + turkije + NAVO. We zullen zien of je linkse idealen nog stand houden als je russische vriendjes ons komen redden van kapitalisme.
  dinsdag 16 maart 2004 @ 17:34:05 #225
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_17757482
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 17:31 schreef DrWolffenstein het volgende:
HAHAHAHAHHAHAA , ff uitlachen
[..]

LOL wat ben jij gebrainwashed, de europeanen geloven als sinds het begin in overleg. Dat de methode totaal niet werkt hebben 2 wereldoorlogen en nog vele anderen ruimschoots bewezen. Het maakt geen zier uit of de Amerikanen juist zijn of niet, ze lossen problemen op. Dat is iets wat de europeanen niet kunnen.

Over 10 jaar bestaat er geen AQ meer, er zal dan wel iets anders zijn, bijvoorbeeld een crises in de kaukasus + turkije + NAVO. We zullen zien of je linkse idealen nog stand houden als je russische vriendjes ons komen redden van kapitalisme.
Heer Wolffje lach je me nou uit???? MINPUNTEN!!! Ttt ik had wel meer verwacht van jou. Ik duld geen tegenspraak ukkie

Maar geen overleg wat dan? Oorlog werkt ook niet zie je toch. Irak bombarderen aanslag in MAdrid. Uhmmm En verder heb ik je aangestoken ofzo je ijlt een beetje over Rusland enzo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')