Dat is niet belangrijk. Het gaat er om dat de PvdA gewoon voor het uitzitten van de missie is en de nu door Bos geuitte wens al de hele tijd PvdA-politiek is.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 00:20 schreef dr.strangelove het volgende:
Wat heeft de VN zoal gepresteerd laatste tijd? VN heeft noch de wil noch de competentie om de controle van Irak over te nemen van de Amerikanen.
Het tegenovergestelde is waar: De VS wil de controle niet uit handen geven. Dat is het probleem. Niet de boel omkeren graag.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 00:20 schreef dr.strangelove het volgende:
[..]
Wat heeft de VN zoal gepresteerd laatste tijd? VN heeft noch de wil noch de competentie om de controle van Irak over te nemen van de Amerikanen.
Ja, maar de ramp opzich is ook al een signaal naar terroristen dat aanslagen lonen. De enorme rouw en chaos die is gecreeerd is al een opsteker voor (potentiele) terroristen. Moet je de beelden ook maar verbieden?quote:Op dinsdag 16 maart 2004 00:22 schreef dr.strangelove het volgende:
[..]
Er zijn genoeg argumenten waaronder een verkeerd signaal afgeven aan terroristen.
Maar dat wil je niet zien.
quote:Op dinsdag 16 maart 2004 00:12 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Uh, waar heb je het over? Wie heeft zijn "huiswerk niet gemaakt"?
De PvdA vind dat er in VN-verband overeenstemming moet zijn voor de wederopbouw. Dan wil de PvdA wel troepen leveren om mee te werken aan de opbouw.
Bos vind dat andere landen hun neus drukken inzake de kwestie Irak ("doen hun huiswerk niet") en wil daarom ook weg ("wil ook zn huiswerk niet maken")quote:Bos is van mening dat Nederland niet langer als een voorlopersfunctie moet uitdragen. "Amerika heeft anderhalf jaar de tijd gehad om een brede coalitie op de been te krijgen, maar doet dat maar niet. Zolang dat niet lukt, is het niet verstandig van Nederland om te blijven
Bullshit ,wat een non argument.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 00:27 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ja, maar de ramp opzich is ook al een signaal naar terroristen dat aanslagen lonen. De enorme rouw en chaos die is gecreeerd is al een opsteker voor (potentiele) terroristen. Moet je de beelden ook maar verbieden?
Dit is wel heel kortzichtig. De Nederlandse mariniers zitten daar nu een tijdje en weten hoe het is daar. Aan het begin waren er nog veel aanpassingsproblemen. Er is een vertrouwensband opgebouwd met de bevolking. Waarom zou je dit allemaal weggooien door er mariniers uit andere landen neer te zetten? Ik vind het de humanitaire plicht van Nederland om in Irak te blijven en gelukkig is Balkenende het met me eens. Ik had me geschaamd voor mn land als we daar weg zouden gaan. Bovendien zitten die mariniers hier anders maar uit hun neus te vreten.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 00:15 schreef Monidique het volgende:
[..]
We zijn begonnen aan een missie tot dertig juni, die wordt ook afgemaakt.
Nee. Niks storm in een glas water. Dit is een schoolvoorbeeld van hoe de PvdA Nederland in de wereld ziet. Aangezien het zeer waarschijnlijk is dat de PvdA de volgende verkiezingen gaat winnen en dus in de regering komt, is dit een slechte zaak en dus zeker geen storm in een glas water.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 00:31 schreef Monidique het volgende:
Een storm in een glas water, kunnen we dus wel concluderen?
Zonder VS was de Taliban überhaupt nooit aan de macht gekomen. Je weet hopelijk wel wie de persoon Bin Laden heeft gecreëerd ?quote:Op dinsdag 16 maart 2004 00:30 schreef dr.strangelove het volgende:
Zonder de VS zouden vrouwen in afghanistan nog steeds op de middenstip in een stadion worden afgeknald.
Nee, dat is niet kortzichtig. De missie is tot dertig juni, daarna staat het Nederland vrij te doen wat het wilt.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 00:32 schreef ErikT het volgende:
Dit is wel heel kortzichtig.
Maar er bestaat ook nog zoiets als praktisch inzicht en ethiek. En ik zeg: de missie is nog niet klaar. Na half werk weg gaan zullen de Nederlanders zelf ook niet leuk vinden denk ik, hoewel ik dat uiteraard niet kan beoordelen.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 00:33 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee, dat is niet kortzichtig. De missie is tot dertig juni, daarna staat het Nederland vrij te doen wat het wilt.
Precies, en wat mij betreft halen we onze militairen dan terug. Laat de VS de zooi maar oplossen die het in de eerste plaats zelf gecreëerd heeft. Het is tamelijk naÏef te denken dat Irak ooit een democratie wordt, er zal weer een regime geïnstalleerd worden dat uit de handen van de VS eet, zie het geval Afghanistan. De bevolking is iig niet geholpen met de aanwezigheid van de VS in Irak. Ander regime, zelfde ellende.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 00:33 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee, dat is niet kortzichtig. De missie is tot dertig juni, daarna staat het Nederland vrij te doen wat het wilt.
Ach ja vergeet er even bij te vermelden dat men destijds de communisten met steun van de USSR de macht wilde grijpen. Niemand had verwacht dat bin landen zich als extremist zou ontpoppen.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 00:33 schreef gelly het volgende:
[..]
Zonder VS was de Taliban überhaupt nooit aan de macht gekomen. Je weet hopelijk wel wie de persoon Bin Laden heeft gecreëerd ?
Ja man, er worden nog steeds mensen bij bosjes afgemaakt, en je mag er nog steeds je mening niet verkondigen.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 00:36 schreef gelly het volgende:
Ander regime, zelfde ellende.
Maak dat al qaeda wijs, die denkt vast dat het door hun aanslag komt.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 00:39 schreef gelly het volgende:
Overigens snap ik de ophef niet, dit is al tijden het standpunt van de PvdA. En nee, ik zit ook niet te wachten op vergeldingsacties voor een oorlog waar ik niet om gevraagd heb. Dan maar een mietje.
Natuurlijk wel, de CIA heeft Bin Laden opgeleid als gewetenloze gek. En niet alleen Bin Laden, talloze voormalig Afghanen en extremisten. Toen waren ze handig en maakte het de VS niet uit, nu keert het zich tegen hen en moet het bestreden worden. Mjah.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 00:38 schreef dr.strangelove het volgende:
[..]
Ach ja vergeet er even bij te vermelden dat men destijds de communisten met steun van de USSR de macht wilde grijpen. Niemand had verwacht dat bin landen zich als extremist zou ontpoppen.
De metafoor klopt gewoon niet.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 00:27 schreef ErikT het volgende:
[..]
[..]
Bos vind dat andere landen hun neus drukken inzake de kwestie Irak ("doen hun huiswerk niet") en wil daarom ook weg ("wil ook zn huiswerk niet maken")
Ik dacht al dat deze metafoor te moeilijk zou zijn voor een aantal mensen, maar probeerde m toch
Het standpunt is kut. De timing is kut (zieltjewinners? Jij bent al om, als je dat al niet was). En ik zie niet in waarom Nederland een land vol met mietjes moet zijn dat met beding van de VS in vrijheid kan bestaan. Dat is hypocriet en laf.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 00:39 schreef gelly het volgende:
Overigens snap ik de ophef niet, dit is al tijden het standpunt van de PvdA. En nee, ik zit ook niet te wachten op vergeldingsacties voor een oorlog waar ik niet om gevraagd heb. Dan maar een mietje.
Uhm, ja. Behalve Kabul is het hele land in anarchie en maken lokale krijgsheren (met steun van de VS) de dienst uit.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 00:39 schreef ErikT het volgende:
[..]
Ja man, er worden nog steeds mensen bij bosjes afgemaakt, en je mag er nog steeds je mening niet verkondigen.
Wat een non-argument.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 00:32 schreef dr.strangelove het volgende:
[..]
Bullshit ,wat een non argument.
Ik heb eerder de indruk dat de leraar een lange koffie pauze is aan het houden en geen opdrachten durft te geven.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 00:41 schreef Sidekick het volgende:
[..]
De metafoor klopt gewoon niet.
Er zijn "kinderen in de klas" die een opdracht willen krijgen van de "leraar" (VN) en niet van die "leerling" (Bush) die denkt regels op te kunnen leggen voor anderen.
Dan kan de Nederlandse "leerling" wel die opdracht gaan maken, maar het is niet "educatief verantwoord".
Maar laten we het gewoon bij de werkelijkheid houden. Metaforen zijn onzinnig.
Ik ben altijd tegen de oorlog in Irak geweest, evenals de inzet van onze militairen aldaar. Het is onze zaak niet, maar die van de VS. Onder andere omstandigheden was ik wel voor interventie geweest. Het getuigt pas van gebrek aan ruggegraat door alles maar te slikken wat de VS voorkauwt.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 00:41 schreef ErikT het volgende:
[..]
Het standpunt is kut. De timing is kut (zieltjewinners? Jij bent al om, als je dat al niet was). En ik zie niet in waarom Nederland een land vol met mietjes moet zijn dat met beding van de VS in vrijheid kan bestaan. Dat is hypocriet en laf.
Pffff *gesmoorde vloek*.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 00:41 schreef Sidekick het volgende:
[..]
De metafoor klopt gewoon niet.
Er zijn "kinderen in de klas" die een opdracht willen krijgen van de "leraar" (VN) en niet van die "leerling" (Bush) die denkt regels op te kunnen leggen voor anderen.
Dan kan de Nederlandse "leerling" wel die opdracht gaan maken, maar het is niet "educatief verantwoord".
Maar laten we het gewoon bij de werkelijkheid houden. Metaforen zijn onzinnig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |