Sorry een ZEER slechte dag gehad, vraag maar over MSN.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 17:34 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Heer Wolffje lach je me nou uit???? MINPUNTEN!!! Ttt ik had wel meer verwacht van jou. Ik duld geen tegenspraak ukkie![]()
Maar geen overleg wat dan? Oorlog werkt ook niet zie je toch. Irak bombarderen aanslag in MAdrid. UhmmmEn verder heb ik je aangestoken ofzo je ijlt een beetje over Rusland enzo
Ik vergeef het jequote:Op dinsdag 16 maart 2004 17:34 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Sorry een ZEER slechte dag gehad, vraag maar over MSN.![]()
![]()
![]()
Hitler weg uit Europa, geen communistische overheersing in Afghanistan en geen groot Iran in het MO was in ieders belang. Ook dat van Europa. Het verschil is alleen dat Amerika concreet actie onderneemt en Europa graag afzijdig blijft om vervolgens te kunnen gaan zeiken op alles dat mis gaat.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 17:23 schreef Silmarwen het volgende:
Ze hebben ons geholpen uit eigen belang in de tweede wereld oorlog net als dat ze Bin Laden en Houssein hebben geholpen uit eigen belang.
Ook in het belang van het Afghaanse en Iraakse volk, voor welke we nu zo heldhaftig opkomen ? Opportunisme Tikorev, 2 decennia geleden en nu ook weer. Hoe democratisch is Afghanistan bijna 3 jaar na dato ? Je kunt in een regio waar democratie een onbekend begrip is niet binnen een paar jaar een westers evenbeeld creëeren. Zeker niet door VS gezinde regeringen te installeren en de wil van het volk te negeren. Het is een zooi, en het zal altijd een zooi blijven. De enige redenen dat de VS daar zit is vanwege controle over de olievoorraden, en een uitvalsbasis in de regio. Nederland dient zich uit dat wespennest te houden. Wij hebben geen profijt bij de inmenging itt tot de amerikanen die graag gebruik maken van onze naïviteit.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 17:41 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Hitler weg uit Europa, geen communistische overheersing in Afghanistan en geen groot Iran in het MO was in ieders belang.
Nee, dat we na Srebrenica niet meer zo daadkrachtig willen zijn met troepen sturen en te laten blijven. Wat was het stompzinnig om Dutchbat te sturen naar die hel met te lichte wapens.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 13:28 schreef sp3c het volgende:
[..]
zijn we in Srebrenica weggegaan voor het was afgelopen dan???
kap is met die stompzinnige referenties iedere keer als je geen flauw benul hebt wat zich daar heeft afgespeeld
dat is onzin, er waren zware luchtbombardementen beloofd als de enclave zou vallen, dat die niet ingezet zijn is niet onze schuld.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 17:55 schreef Dr_Crouton het volgende:
[..]
Nee, dat we na Srebrenica niet meer zo daadkrachtig willen zijn met troepen sturen en te laten blijven. Wat was het stompzinnig om Dutchbat te sturen naar die hel met te lichte wapens.
Enige argumentatie is tegenwoordig ook al teveel gegraagd.quote:"Het is mooi geweest met de Nederlandse aanwezigheid in Irak", zo zei PvdA-leider Wouter Bos vandaag tijdens een politiek café in Stadskanaal. Hij benadrukte dat de terreuraanslagen in Madrid hierbij geen rol hebben gespeeld bij dit standpunt. ""Dit betogen we al wekenlang."
Wat een totaal gebrek aan feitenkennis weer. Ongelofelijk.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 17:49 schreef gelly het volgende:
[..]
Ook in het belang van het Afghaanse en Iraakse volk, voor welke we nu zo heldhaftig opkomen ? Opportunisme Tikorev, 2 decennia geleden en nu ook weer. Hoe democratisch is Afghanistan bijna 3 jaar na dato ? Je kunt in een regio waar democratie een onbekend begrip is niet binnen een paar jaar een westers evenbeeld creëeren. Zeker niet door VS gezinde regeringen te installeren en de wil van het volk te negeren. Het is een zooi, en het zal altijd een zooi blijven. De enige redenen dat de VS daar zit is vanwege controle over de olievoorraden, en een uitvalsbasis in de regio. Nederland dient zich uit dat wespennest te houden. Wij hebben geen profijt bij de inmenging itt tot de amerikanen die graag gebruik maken van onze naïviteit.
NATO en er zitten wel degenlijk meer Amerikanenquote:Op woensdag 17 maart 2004 09:31 schreef Robert_Jensen het volgende:
[..]
Wat een totaal gebrek aan feitenkennis weer. Ongelofelijk.
Ten 1e is Afhganistan er beter aan toe dan 3 jaar geleden, maar wat verwacht ja na 30 jaar ellende? Dat het makkelijk en snel op te lossen is? Nee, maar er wordt aan gewerkt, er is een grondwet, een interimregering en er is hoop op een betere toekomst. Zaken die er niet waren de afgelopen 30 jaar. En de VS regelt de regering in Afghanistan niet, dat doet de VN. Geheel de Afghanistan-missie is onder je heilige VN-vlag goedgekeurt en er zitten meer Europese troepen als Amerikaanse.
Sociaal zeg.quote:Op woensdag 17 maart 2004 11:25 schreef du_ke het volgende:
Nederland kan de miljoenen/miljarden die dit gedonder kost veel beter gebruiken.
Ik heb niet zo heel veel problemen met humanitaire missies zolang deze maar uit gaan van de VN. Als de VS besluiten hier rotzooi te schoppen zijn ze de aangewezene om die rommel op te ruimen!
Hou het maar bij miljoenen aangezien het Nederlandse defensie budget amper de 7 miljard haalt.quote:Op woensdag 17 maart 2004 11:25 schreef du_ke het volgende:
Nederland kan de miljoenen/miljarden die dit gedonder kost veel beter gebruiken.
Mwah. Ligt er maar net aan hoe je het bekijkt. Luchtfietserij over hoe geweldig het daar nu gaat is in ieder geval ook niet van toepassing.quote:Op woensdag 17 maart 2004 09:31 schreef Robert_Jensen het volgende:
Ten 1e is Afhganistan er beter aan toe dan 3 jaar geleden
Even denken, ze lossen problemen op door eerst foute regimes te steunen als het politiek opportuun is (zie Saddam vs Iran, zie mujaheddin in Afghanistan) en als er dan uiteindelijk toch narigheid van komt onder valse voorwendselen een oorlog te beginnen (WMD's al gevonden?) waarbij men en passant zorgt voor een golf van anti-amerikaans sentiment in zo'n beetje de hele wereld?quote:Op dinsdag 16 maart 2004 17:31 schreef DrWolffenstein het volgende:
HAHAHAHAHHAHAA, ff uitlachen
LOL wat ben jij gebrainwashed, de europeanen geloven als sinds het begin in overleg. Dat de methode totaal niet werkt hebben 2 wereldoorlogen en nog vele anderen ruimschoots bewezen. Het maakt geen zier uit of de Amerikanen juist zijn of niet, ze lossen problemen op. Dat is iets wat de europeanen niet kunnen.
Pssst, het is 2004, geen 1984, in Rusland tiert het kapitalisme welig.quote:Over 10 jaar bestaat er geen AQ meer, er zal dan wel iets anders zijn, bijvoorbeeld een crises in de kaukasus + turkije + NAVO. We zullen zien of je linkse idealen nog stand houden als je russische vriendjes ons komen redden van kapitalisme.
Ik heb niet gezegd dat het koek en ei is, ik heb gezegd dat het IIG beter is dan de jaren ervoor. En dat is zo, feit is dat er nu tenminste een wet is die de vrouwen op gelijke hoogte stelt en rechten geeft, nu wordt gewerkt aan de handhaving ervan. En nee dat gaat niet makkelijk en ja soms moet je kiezen uit 2 kwaden vanuit praktische redenen. Feit blijft dat er een basis is om vanuit de regio Kabul het hele land op de rit te krijgen. En zoals ik al zei dat gaat jaren duren, maar iedere reis begint met de 1e stap. Er is nu een hoop op vooruitgang ipv de decennia lange achteruitgang.quote:Op woensdag 17 maart 2004 12:48 schreef michelos het volgende:
[..]
Mwah. Ligt er maar net aan hoe je het bekijkt. Luchtfietserij over hoe geweldig het daar nu gaat is in ieder geval ook niet van toepassing.
Britse en Amerikaanse officiers hebben toegegeven dat er steeds meer gelijkenissen met Irak beginnen te onstaan qua methodieken van terreur. Inclusief zelfmoordaanvallen. Vrouwen worden nog steeds systematisch verkracht. Daardoor is het aantal zelfmoorden onder vrouwen en meisjes hoger dan onder de Taliban. Noord en Zuid Afghanistan zijn onder de 'frisse vrouw-vriendelijke' controle gezet van the Northern Alliance, die begin jaren '90 nog verantwoordelijk was voor meer dan 25.000 burgerdoden. Inmiddels zijn 15 mensen uit hulpinstantie's vermoord. Er zijn reeds steden en provincies die volledig terug onder controle staan van Taliban bestuur. En ook Al Qaida werft gewoon volop nieuw bloed die uit alle delen van de wereld daar komt om te strijden. Ook de Muhajedeen troepen zijn weer terug en werven leden. Heroine productievelden zijn met een factor 36 gegroeid, waarbij dus grof geld verdiend wordt door lokale drugsbaronnen die allen met hun eigen prive-legertjes de regio onveilig maken, danwel gebruikt worden door en voor Taliban/AQ financiering.
Hier knul, heb je wat huiswerk. Jij heb toch tijd zat.
Amerikaans gedetaileerd overheids-PDF-rapport over Afghanistan met de conclusie dat zonder drastische maatregelen het daar de foute kant op gaat.
http://www.cfr.org/pdf/Afghanistan_TF.pdf
Onafhankelijke journalisten die een en ander beschirjven.
http://www.commondreams.org/headlines03/1214-06.htm
Situatie artikel over de vrouwen situatie.
http://www.commondreams.org/views04/0212-10.htm
En verder zie ik ook niemand anders zich ook maar eene reet bekommeren om dat land, dus een beetje respect mag best voor degenen die wel hun leven daar wagen, waaronder ook Nederlanders.quote:girls and women in Kabul, and some other cities, are free to go to school and have jobs, this is not the case in most parts of the country.
Of je hebt mijn stuk en de artikelen niet gelezen, of je gelooft ze niet, want behalve dat een aantal officiele zaken geregeld zijn, is zoals je zelf al zegt de praktijk een heel ander verhaal. Hoe lang duurt het voordat er concrete progressie verwacht mag worden.quote:Op woensdag 17 maart 2004 13:24 schreef Robert_Jensen het volgende:
[..]
Ik heb niet gezegd dat het koek en ei is, ik heb gezegd dat het IIG beter is dan de jaren ervoor. En dat is zo, feit is dat er nu tenminste een wet is die de vrouwen op gelijke hoogte stelt en rechten geeft, nu wordt gewerkt aan de handhaving ervan. En nee dat gaat niet makkelijk en ja soms moet je kiezen uit 2 kwaden vanuit praktische redenen. Feit blijft dat er een basis is om vanuit de regio Kabul het hele land op de rit te krijgen. En zoals ik al zei dat gaat jaren duren, maar iedere reis begint met de 1e stap. Er is nu een hoop op vooruitgang ipv de decennia lange achteruitgang.
[
Het gaat helemaal niet om respectloos zijn naar die troepen, want soldaten doen ook maar wat hen opgedragen is. Het gaat om de afweging wat die oorlog opgeleverd heeft aan posi en nega zaken. En het gaat om : levert men genoeg manschappen, geld, kennis en kunde om dat land erbovenop te krijgen, of hebben we hier te maken met een puinhoop waar nauwelijks naar omgekeken wordt. Waarbij het erop lijkt dat men afglijdt naar de oude situatie en in bepaalde opzichten zelfs al slechter eraan toe is.quote:En verder zie ik ook niemand anders zich ook maar eene reet bekommeren om dat land, dus een beetje respect mag best voor degenen die wel hun leven daar wagen, waaronder ook Nederlanders.
quote:De door de Verenigde Staten ingestelde voorlopige regeringsraad schafte kort
geleden, door middel van Decreet 137, het sinds 1959 in Irak van kracht
zijnde familierecht af en vertrouwt de familiezaken toe aan de
geestelijkheid. Daarmee ligt de weg open voor invoering van de sharia in
Irak. Hoewel de Amerikaanse bewindvoerder Paul Bremer hoogstwaarschijnlijk
zijn fiat niet aan dit decreet zal geven, staat de huidige wetgeving, die
beschouwd wordt als een van de meest progressieve in de islamitische wereld,
duidelijk sterk onder druk.
Vrouwenverenigingen in Irak hebben al aangekondigd in verzet te komen tegen
elke inperking van vrouwenrechten. Zij verwachten een verbetering van hun
situatie en eisen een plek op in het nieuwe bestuur van Irak.
Ik denk dat je niet leestquote:Op woensdag 17 maart 2004 14:15 schreef schatje het volgende:
Ik denk dat de vrouwen in Irak en sombere toekomst tegemoet gaan.
[..]
.
quote:Hoewel de Amerikaanse bewindvoerder Paul Bremer hoogstwaarschijnlijk
zijn fiat niet aan dit decreet zal geven
Ja, misdaad loont!quote:Op woensdag 17 maart 2004 14:58 schreef sp3c het volgende:
nu weten we het wel hé, nog wat toe te voegen aan het geheel?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |