Water mag ook als je bijvoorbeeld allergisch bent voor die zooi, werkt perfect.quote:Op maandag 15 maart 2004 21:17 schreef Adelante het volgende:
* warme vochtige handdoek op gezicht
* scheergel opsmeren
* met de haargroei richting mee kleine stukjes "scheren"
* mesjes regelmatig afspoelen tussendoor
* nabehandelen met voedende creme
erg voorzichtig allemaal, ik scheer me onder de douche zonder schuim, tegen de haar-richting in.quote:* warme vochtige handdoek op gezicht
* scheergel opsmeren
van boven naar beneden, bij de keel van beneden naar boven naar de kin toe.quote:Op maandag 15 maart 2004 21:18 schreef paarse_paashaas het volgende:
maar qua beweging....
recht op en neer?
drukken?
niet drukken?
correctquote:Op maandag 15 maart 2004 21:23 schreef Modus het volgende:
Als je eenmaal nat geschoren hebt, wil je nooit meer droog.
sluit ik me ook bij aan.quote:Op maandag 15 maart 2004 21:23 schreef Modus het volgende:
Eerst met de groei mee en dan evt. nog een keer tegen de groei in. Je kan redelijk hard drukken, maar dat is niet echt nodig als je mesje scherp is. Als je eenmaal nat geschoren hebt, wil je nooit meer droog.
water voedt je huid ook intensquote:Op maandag 15 maart 2004 21:19 schreef mistermaniac het volgende:
Water mag ook als je bijvoorbeeld allergisch bent voor die zooi, werkt perfect.
dussssss?quote:Op maandag 15 maart 2004 21:26 schreef static het volgende:
Ik durf het niet; ik ben zo'n kluns die zijn hele gezicht opensnijdt.
quote:Op maandag 15 maart 2004 21:26 schreef static het volgende:
Kijk, je kunt het wel...quote:Op maandag 15 maart 2004 21:31 schreef paarse_paashaas het volgende:
oeh!
*smooth!
en da was makkelijker dan verwacht!
Jij snapt het!quote:Op maandag 15 maart 2004 21:17 schreef Adelante het volgende:
* warme vochtige handdoek op gezicht
* scheergel opsmeren
quote:Op maandag 15 maart 2004 21:26 schreef static het volgende:
Lol van boven naar beneden is toch juist met de baardgroei mee?quote:Op maandag 15 maart 2004 21:21 schreef keeper het volgende:
gewoon van boven naar beneden (tegen de haargroei in iig)
Scheer jij je al?quote:Op maandag 15 maart 2004 21:42 schreef Tom_Tom- het volgende:
Ik scheer altijd kriskras over m'n gezicht, met de baardgroeirichting mee, ertegenin. Alles.
Erg passende typo..quote:Op maandag 15 maart 2004 21:20 schreef mistermaniac het volgende:
Dunne laag, niet al te hard drukken, maar vaker heen en weer.
Mijn eerste scheerervaring was met een "echt" scheermes, ja zo'n een met een echt mesje erin. Nou ik kan je verzekeren, dat is pas scarry als je je nog nooit zo gescheerd hebt.
Gebruikt mijn vent ook. Te koop bij de Etos.quote:Slechts 3 druppels van deze scheerolie zijn voldoende om perfect te scheren zonder wondjes en zonder branderig gevoel. Zelfs de zware baard is geen probleem. De olie bevat geen chemicaliën en is geschikt voor de gevoelige huid. Het kleine flaconnetje bevat genoeg druppels voor 90 scheerbeurten. Ideaal voor op reis!
Ik zeg ook maar wat.quote:Op maandag 15 maart 2004 21:40 schreef BigWillyDerSuperSpender het volgende:
[..]
Lol van boven naar beneden is toch juist met de baardgroei mee?
coolquote:Op maandag 15 maart 2004 21:56 schreef schatje het volgende:
[afbeelding]
[..]
Gebruikt mijn vent ook. Te koop bij de Etos.
Etos' huismerk is 'n euro, ofzo, duurder dan hun scheerschuim.quote:Op maandag 15 maart 2004 22:04 schreef knokkels het volgende:
[..]
cool
Kost dat? Prijstechnisch tov Gilette scheergel dan?
heb jij al baardgroei dan?quote:Op maandag 15 maart 2004 22:16 schreef NiteSpeed het volgende:
PP, als ík het zelfs kan, moet jij het ook kunnen.
Dat is niet moeilijk hoor! gewoon van links naar rechts gaan terwijl de scheermesjes hoog of omlaag wijzen en dan een beetje duwen. Dan krijg je van die hele mooie krassenquote:Op maandag 15 maart 2004 21:35 schreef mistermaniac het volgende:
Als je met zo'n mach3 dingus ding je hele gezicht wilt openhalen, mag je wel heel erg je best doen, of haal je eerst de mesjes apart eruit en ga je je dan scheren?
Maar vertel 's? Ik ben wel benieuwd, gooi jij je scheerapparaat nu weg? Is het ECHT zoveel beter dan electrisch scheren? Ik heb nl. ook nog nooit nat geschoren.quote:Op maandag 15 maart 2004 22:19 schreef paarse_paashaas het volgende:
[..]
heb jij al baardgroei dan?
Lijkt me veel langer duren dan droog scheren... Als ik me elke dag nat zou moeten scheren, damn daar ben ik zowiezo veel te laks voor. Het is 10x makkelijker om snel ff met het apparaat er een beetje erover te gaan.quote:Op maandag 15 maart 2004 21:23 schreef Modus het volgende:
Waar zag je die sticker? Welke winkel(keten)??quote:Op maandag 15 maart 2004 22:26 schreef paarse_paashaas het volgende:
neen, ik heb zowieso hier smorgens geen tijd voor, maar als ik me eens echt glad wil scheren, wil ik dit gaan gebruiken, en ik zag vandaag een sticker op de verpakking van de gillettes zitten dat je aankoop bedrag terug gestort krijgt...
dus in principe kost me dit alleen een busje scheerschuim als het me niet bevalt..
Uit jouw reactie kan ik (taalkundig) niet opmaken wat je sindsdien nooit meer doet.quote:Op maandag 15 maart 2004 22:27 schreef Markster het volgende:
ik dacht altijd dat iedereen begon met natscheren
ik wel, heb 1 keer een scheermachine gebruikt en sindsdien nooit meer
ehm..quote:Op maandag 15 maart 2004 22:27 schreef JeOma het volgende:
[..]
Waar zag je die sticker? Welke winkel(keten)??
Die houdertjes verdienen ze dan ook niet aan... Het zijn de losse mesjes die echt duur zijn.quote:Op maandag 15 maart 2004 22:26 schreef paarse_paashaas het volgende:
neen, ik heb zowieso hier smorgens geen tijd voor, maar als ik me eens echt glad wil scheren, wil ik dit gaan gebruiken, en ik zag vandaag een sticker op de verpakking van de gillettes zitten dat je aankoop bedrag terug gestort krijgt...
dus in principe kost me dit alleen een busje scheerschuim als het me niet bevalt..
Als je het eenmaal gewend bent dan ben je binnen een paar minuutjes klaar hoor, het snelste dat mij ooit gelukt is, is geloof ik een minuutje en toch glad genoeg om een watje langs mijn kin te kunnen halen zonder dat er plukjes achterblevenquote:Op maandag 15 maart 2004 22:25 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Lijkt me veel langer duren dan droog scheren... Als ik me elke dag nat zou moeten scheren, damn daar ben ik zowiezo veel te laks voor. Het is 10x makkelijker om snel ff met het apparaat er een beetje erover te gaan.
Lijkt mij.
Ik ben groot fan van dit product, echt zoveel beter dan schuim, en ja, ook andere scheerolies.quote:Op maandag 15 maart 2004 21:56 schreef schatje het volgende:
[afbeelding]
[..]
Gebruikt mijn vent ook. Te koop bij de Etos.
Wat hij zegt.quote:Op maandag 15 maart 2004 23:12 schreef Hagedis het volgende:
[..]
Ik ben groot fan van dit product, echt zoveel beter dan schuim, en ja, ook andere scheerolies.
Mijn scheerritueel:
S'morgens onder douche eerst, ff naast douche gaan staan voor spiegel. Inwrijven ruime hoeveelheid (verpakking raad 3 druppeltjes aan ik neem 6), ff wachten op tintelend gevoel. Dan onder douche gaan staan en hete waterdamp in laten werken op m'n huid. Alles wordt nu lekker soepel. Half minuutje later, scheren maar.
He net te laat, maar anders: Bluf!quote:Op maandag 15 maart 2004 23:14 schreef SEX het volgende:
-edit: doe normaal
Vind je dit absurd ofzo? (vrij naar gummbah)quote:Op maandag 15 maart 2004 22:31 schreef SEX het volgende:
echte mannen zoals ik scheren gewoon met een hakbijl die je ook gebruikt om de bietjes te hakken.
echte mannen & ik (jij) past niet in een zin samen bij deze poging om stoer te zijnquote:Op maandag 15 maart 2004 22:31 schreef SEX het volgende:
echte mannen zoals ik scheren gewoon met een hakbijl die je ook gebruikt om de bietjes te hakken.
Ik doe altijd gewoon scheergel en mach3 turbo mesje pakken, in de douche gaan staan, het warme water lekker een tijdje in laten werken op je gezicht, zodat de haartjes soepel worden, scheergel op je gezicht, en scheren maar. Gel goed afspoelen, voorkomt irritatie. Bij een gevoelige huid kan je er een alcoholvrije aftershave balsam overheen doen na het afdrogen, anders gewoon een willekeurig luchtjequote:Op maandag 15 maart 2004 21:15 schreef paarse_paashaas het volgende:
ik heb vandaag mijzelf een scheermesje aangeschaft,zo'n gillete mach 3 turbo, omdat ik eens wou proberen wat het verschil tussen nat en droog, electrisch scheren was, maar nu zit ik met een klein dilemma..
hoe scheer je je met zo'n ding?
ik scheer me al jaren (bijna) elke dag met een philishave en heb nog nooit zo'n gillette in mn handen gehad, en aangezien ik morgen liever op het werk kom zonder allerlei vreemde wonden aan mn gezicht vroeg ik me af of iemand wat tips voor me had!
Met onderstaande reacties moet het lukken dacht ik zo.quote:Op maandag 15 maart 2004 21:15 schreef paarse_paashaas het volgende:
ik heb vandaag mijzelf een scheermesje aangeschaft,zo'n gillete mach 3 turbo, omdat ik eens wou proberen wat het verschil tussen nat en droog, electrisch scheren was, maar nu zit ik met een klein dilemma..
ik scheer me al jaren (bijna) elke dag met een philishave en heb nog nooit zo'n gillette in mn handen gehad, en aangezien ik morgen liever op het werk kom zonder allerlei vreemde wonden aan mn gezicht vroeg ik me af of iemand wat tips voor me had!
quote:Op maandag 15 maart 2004 21:23 schreef Modus het volgende:
quote:Op maandag 15 maart 2004 21:23 schreef Modus het volgende:
Ik zie trouwens dat je een vrouw bent uit 1924 !!!quote:Op zaterdag 25 september 2004 11:29 schreef JeOma het volgende:
Howdy!
Ik scheer me nu een jaartje of 8 met 'n electrisch scheerapparaat (ik heb het over scheren van baardharen van een man dus). En nu heb ik gek gedaan en een Gillette Mach 3 gekocht. Ook zo'n spuitbus met scheerschuim gekocht.
MAAR NU? Er staat geen "gebruiksaanwijzing" op ofzo. Moet ik dat schuim op m'n gezicht smeren? In laten trekken? Wat? Of kan het ook zonder schuim? En die aftershave gel is optioneel neem ik aan voor achteraf om 'n wat frisser gevoel te krijgen?
Iemand die een droogscheerder op weg kan helpen?
Het schijnt dat je juist door oude mesjes te gebruiken snel wondjes/huidirritatie krijgt.quote:Op zaterdag 25 september 2004 19:41 schreef svda het volgende:
ik doe wel een half jaar met 1 mesje... maar moet wel tegen de haargroei inscheren anders wordt het niet meer glad genoeg
je huid een klein beetje strak trekken met je andere hand.quote:Op zaterdag 25 september 2004 11:49 schreef JeOma het volgende:
Thanks. Ik heb het net voor 't eerst gedaan. Ging op zich best wel goed. DACHT ik. Maar goed, het uiteindelijke resultaat is zeker niet gladder dan met m'n scheerapparaat (maar ik moet vast "oefenen" en "skillz gaan verkrijgen" ofzo). Plus dat ik toen ik m'n gezicht droog had gemaakt ik opeens zie dat ik nu 5 wondjes heb. Overal bloed. Bah. Maar goed, weer een ervaring rijker.
quote:Op zaterdag 25 september 2004 11:29 schreef JeOma het volgende:
Moet ik dat schuim op m'n gezicht smeren?
Maaruh, TIJDENS het douchen, dan wel je hoofd niet onder de straal neem ik aan? Anders blijft dat schuim (wtf is het doel van dat schuim eigenlijk? zacht maken van de huid?) toch niet zitten? Of hoeft dat ook niet? Ik heb die twee keer dat ik 't nu gedaan heb beide keren wel "door het schuim heen" gedaan zeg maar... Of smeer je dat schuim op je bakkes, spoel je het er dan af en ga je dan pas scheren?quote:Op zaterdag 25 september 2004 20:46 schreef LosingMyReligion het volgende:
[..]
![]()
euhm ja, verder doe ik het altijd tijdens het douchen (scheren dan) dan is je baardje zachter
![]()
Ik nietquote:Op zaterdag 25 september 2004 20:55 schreef MissyMirjaM het volgende:
verder weet ik eigenlijk niet of de heren dat ook onder de douche doen.
valt nog wel mee hoorquote:Op zondag 26 september 2004 02:31 schreef ContraPunctus het volgende:
Lol, zonder eerst nat te maken nog wel, dat trekt toch als de kolere.:P
Mwoah. ligt eraan. met een beetje geluk scheert hij/zij zijn aars ermee. en dan gebruik jij haar/zijn scheermes om je gezichtje te scheren.quote:Op zaterdag 25 september 2004 23:38 schreef Dizzee het volgende:
Even wat anders; is het gevaarlijk iemand anders mes te gebruiken?
ik zelf doe 't niet, ik heb zelf dat als ik me scheer en mijn zus heeft dr benen met me mesje geschoren dat de puisten me de huid uitgroeien, kan dus ook zo zien als ze dat heeft gedaan na een dag en heb ik weer reden om boos te wordenquote:Op zondag 26 september 2004 16:52 schreef Koenz0r het volgende:
[..]
Mwoah. ligt eraan. met een beetje geluk scheert hij/zij zijn aars ermee. en dan gebruik jij haar/zijn scheermes om je gezichtje te scheren.
![]()
![]()
ditoquote:Op maandag 11 oktober 2004 01:31 schreef SiGNe het volgende:
Ik scheer me altijd onder de douche zonder schuim...gaat prima.
Ik ook. Boven en onder.quote:Op maandag 11 oktober 2004 02:18 schreef twiFight het volgende:
[..]
dito
Niet voor elke huidtype denk ik.quote:Op maandag 11 oktober 2004 02:29 schreef teknomist het volgende:
Volgens mij is het niet echt goed om je te scheren zonder schuim.
ik ookquote:Op maandag 11 oktober 2004 01:31 schreef SiGNe het volgende:
Idem dito, no problemo!quote:Op maandag 11 oktober 2004 02:26 schreef Finchy het volgende:
[..]
Ik ook. Boven en onder.
Dan ben jij een mietjequote:Op maandag 11 oktober 2004 08:38 schreef Darkster het volgende:
aan de antwoorden lijkt de gemiddelde leeftijd op dit forum wel 13.
zonder schuim=auwa
Nooit geen last van ook bij zware baart niet. En ja ik ben 24quote:Op maandag 11 oktober 2004 10:37 schreef Qwea het volgende:
Mja, het lijkt me niet echt lekker en slim.Volgens mij raakt je huid er ge-irriteerd van
Als je het goed nat maakt gaat het prima. Ik scheer me altijd zonder schuim onder de douche!quote:Op maandag 11 oktober 2004 02:29 schreef teknomist het volgende:
Volgens mij is het niet echt goed om je te scheren zonder schuim.
ik ook en heb geen rare uitslagen, wondjes o.i.d. belangrijk is om de haartjes lekker zacht te maken met warm water, dan gaat het een stuk beter.quote:Op maandag 11 oktober 2004 01:31 schreef SiGNe het volgende:
That's the way.quote:Op maandag 11 oktober 2004 01:31 schreef SiGNe het volgende:
Misschien zijn er ook gevolgen voor je huid op langer termijn... Ik weet het niet, het zou zo maar kunnen.quote:Op maandag 11 oktober 2004 12:39 schreef yozd het volgende:
Hmmz, de meningen zijn dus verdeeld. Nou ja, zolang ik er geen last van heb, doe ik het wel gewoon zoals ik het altijd gedaan heb.
Misschien zijn er ook gevolgen voor je huid op langere termijn als je MET schuim scheert... ik weet het niet, het zou zo maar kunnen.quote:Op maandag 11 oktober 2004 12:57 schreef teknomist het volgende:
Misschien zijn er ook gevolgen voor je huid op langer termijn... Ik weet het niet, het zou zo maar kunnen.
poepje van mequote:Op maandag 11 oktober 2004 17:16 schreef twiFight het volgende:
nah brennie, vertel 's, hoe scheer jij je snor eraf
quote:Op zaterdag 25 september 2004 11:44 schreef FOS2004 het volgende:
In ieder geval niet te zuinig zijn met het scheerschuim
[afbeelding]
Gaan we beledigen?quote:Op maandag 11 oktober 2004 17:16 schreef twiFight het volgende:
nah brennie, vertel 's, hoe scheer jij je snor eraf
Iemand met andere ervaringen? Hoe merk ik het? Ik ben nu een paar weken bezig, maar de mesjes doen 't op zich nog best. Hoelang is normaal? (bij elke dag 1x scheren)quote:Op maandag 11 oktober 2004 22:32 schreef Erosjuhhh het volgende:
ik doe er 2 /3 weken mee, mits ik me dan elke dag scheer
Richtlijn was iets van 25 scheerbeurten, had ik ooit eens gelezen.quote:Op maandag 11 oktober 2004 22:19 schreef JeOma het volgende:
En kan iemand nog 's een richtlijn geven hoelang hij met 'n scheermesje (Gillette Mach 3) doet? Paar weken ofzo?
Kom maar op met de tips!! Welke aftershave??quote:Op zondag 17 oktober 2004 20:30 schreef W1ZZ het volgende:
25 scheerbeurten bij iemand met lichte baardgroei zeker?
Na een week scheren merk ik al dat ik heel duidelijk meer moeite moet doen om 't nog glad te krijgen... Gelukkig heb ik echt de beste aftershave die mij volledig verlost van irritatie!
op www.niveau.nl staat ergens wel een how-toquote:Op maandag 15 maart 2004 21:15 schreef paarse_paashaas het volgende:
Waarschijnlijk bedoel je www.nivea.nl? Of ben je een makelaar?quote:Op maandag 18 oktober 2004 13:34 schreef misterikke het volgende:
[..]
op www.niveau.nl staat ergens wel een how-to
Tja, ik merk ook verschil. Maarja die mach3 dingen zijn ook aardig prijzig....quote:Op zondag 17 oktober 2004 20:30 schreef W1ZZ het volgende:
25 scheerbeurten bij iemand met lichte baardgroei zeker?
Na een week scheren merk ik al dat ik heel duidelijk meer moeite moet doen om 't nog glad te krijgen... Gelukkig heb ik echt de beste aftershave die mij volledig verlost van irritatie!
Dat gebeurd iedereen wel eens . Belangrijk is dat je de tijd er voor neemt.quote:Op maandag 15 maart 2004 21:26 schreef static het volgende:
jaaah dat snap ik ook niet echt.. tis toch dagelijks gebruik... zouden de fabrikanten daarom maar er een slaatje uit slaan?quote:Op zondag 24 oktober 2004 14:25 schreef 9christensen het volgende:
Die scheermesjes zijn zo fucking duur
Ik denk 't. Ik betaalde laatst 12 euro voor 8 mesjes. (Gilette mach 3).quote:Op zondag 24 oktober 2004 14:27 schreef Irris het volgende:
[..]
jaaah dat snap ik ook niet echt.. tis toch dagelijks gebruik... zouden de fabrikanten daarom maar er een slaatje uit slaan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |