abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17737712
Ik ben ZHB. Ik zit momenteel, min of meer door mijn eigen stommiteiten, in een werkomgeving met veel HB'ers. Mooi, zul je zeggen. Helaas. Ik merk dat ik op nogal veel problemen stuit bij deze personen. Je moet het ongeveer aldus zien. Zoals een HB'er tegenover een "gemiddelde" staat, zo staat een ZHB'er tegenover een HB'er. Of bezie het als de ontmoeting tussen een superintelligent buitenaards ras en de mens. Voor mij betekent dit de hele dag roeien met de riemen die je hebt. In verloren momenten vraag ik mij dikwijls af hoe het zou zijn om HB'er te zijn. Hoe denken die mensen in godsnaam? Zo bemerk ik dat HB'ers totaal geen grip hebben op de wisselwerking tussen gevoel en verstand. Ipv beiden te integreren in hun dagelijkse bestaan, richten zij zich vooral op het verstandelijke element. Ofschoon begiftigd met een zogenaamde helicopter-view, waardoor zij menen al gauw verbanden op te merken en alles te "doorzien", lopen zij weg voor het verifiëren van wat zij menen waar te nemen. Indien zij daarop aangesproken worden, trekken zij zich terug als een verwende prima donna. Ja, daar lijken ze nog het meeste op. Prima donna's. Zo zijn er nog meer typische HBtrekjes die me langzamerhand de keel uit komen. Wat moet ik doen?
pi_17738068
quote:
Op maandag 15 maart 2004 19:44 schreef Verbatim het volgende:
Ik ben ZHB.
Weet niet wat dat is, verhaal gaat dus geheel aan mij voorbij
quote:
Wat moet ik doen?
beter uitleggen..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_17738101
quote:
Op maandag 15 maart 2004 19:57 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Weet niet wat dat is, verhaal gaat dus geheel aan mij voorbij
Zeer Hoog Begaafd?
pi_17738132
een zeer hoog begaafd persoon dat even hier komt pimpen met moeilijke termen..?

nofi...
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_17738235
zoek een andere baan?
pi_17738475
Die trekjes komen ook door bij je post. Het feit alleen al dat je afkortingen gebruikt zonder dat je verder uitlegd klinkt als een hoogbegaafde zonder sociaal gevoel.

Daarbij geef je af op mensen die ZHB zijn, en je vind ze verwende nesten. Wat nou als je je open stelt voor hen ipv alleen maar af te geven?

Voor de "domme" mensen onder ons:
ZHB = Zeer Hoog Begaafd
HB = Hoog Begaafd

En een uitleg van deze afkortingen had je gesierd ja.
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_17738504
quote:
Op maandag 15 maart 2004 20:11 schreef zwaaibaai het volgende:
Die trekjes komen ook door bij je post. Het feit alleen al dat je afkortingen gebruikt zonder dat je verder uitlegd klinkt als een hoogbegaafde zonder sociaal gevoel.

Daarbij geef je af op mensen die ZHB zijn, en je vind ze verwende nesten. Wat nou als je je open stelt voor hen ipv alleen maar af te geven?

Voor de "domme" mensen onder ons:
ZHB = Zeer Hoog Begaafd
HB = Hoog Begaafd

En een uitleg van deze afkortingen had je gesierd ja.
tis andersom, hij is ZHB, en geeft af op HB'en
pi_17738591
quote:
Op maandag 15 maart 2004 20:12 schreef Firestarter2 het volgende:

[..]

tis andersom, hij is ZHB, en geeft af op HB'en

ow, nu kom ik zeker Hoog Belachelijk over.....
burgerweeshuis
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
  maandag 15 maart 2004 @ 20:20:32 #9
11682 Moonah
Jolie femme
pi_17738734
quote:
Op maandag 15 maart 2004 20:16 schreef zwaaibaai het volgende:

[..]

Correctie: Zéér Hoog Belachelijk...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_17738774
quote:

[..]

Zeer Hoog Belachelijk! Als een coefficient verband tussen de wisselwerking van een gemisinterpeteerde opvatting alsmede een roestig staal pijpleiding netwerk gerunt door prima donna.
[b]Fuck Off, ######## ##### #####![/b]
pi_17738810
quote:

[..]

Nee joh ..dit is leuk...
  maandag 15 maart 2004 @ 20:22:47 #12
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_17738820
Slikte net HBZHB geknotter ook al in.. zie dat de rest boven me dat niet gedaan heeft. Maar wat ik me afvraag: wat compenseert bij jou hun tekortkomingen? Zo'n helicopterview zul je dan ook hebben nietwaar? Hoe ga je daar dan -in jouw ogen goed- mee om?
Vampire Romance O+
  maandag 15 maart 2004 @ 20:24:18 #13
11682 Moonah
Jolie femme
pi_17738872
quote:
Op maandag 15 maart 2004 20:21 schreef RdP het volgende:

[..]

Zeer Hoog Belachelijk!
Eej.
Da's míjn grap.
Maar dat snapte je zeker niet...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_17738983
quote:
Op maandag 15 maart 2004 20:24 schreef Moonah het volgende:

[..]

Eej.
Da's míjn grap.
Maar dat snapte je zeker niet...
Ik ben ZT. Ik was nog aan reageren, min of meer door mijn eigen stommiteiten, waardoor ik je reactie niet kon visualiseren.
[b]Fuck Off, ######## ##### #####![/b]
pi_17739105
wat een vervelend persoon lijk je mij als je zo over anderen denkt en praat.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_17739169
quote:
Op maandag 15 maart 2004 20:22 schreef MouseOver het volgende:
Slikte net HBZHB geknotter ook al in.. zie dat de rest boven me dat niet gedaan heeft.
Ben blij dat je de rest van mijn post dan ook leest
burgerweeshuis
  maandag 15 maart 2004 @ 20:34:52 #17
56564 Modafinil
the fallacy beyond
pi_17739207
die HB-ers met hun neus op de feiten drukken dat ze hun aannames geenzins verifieren... en eisen dat ze dus wel met bewijzen komen! en als dat niet klopt stennis gaan lopen maken daarover in de eerstkomende vergadering ;-)
We are a peculiar friendly evolved signaturial viri family. Consider to put one of our offspring in your signature so we are able to decentralize. Also consider happy, jolly & peacefully immortalization ;^)>$~~<=;
  maandag 15 maart 2004 @ 20:38:46 #18
56564 Modafinil
the fallacy beyond
pi_17739338
quote:
Op maandag 15 maart 2004 20:11 schreef zwaaibaai het volgende:
of eentje die zich eens meer moet mengen onder niet-HB-ers en niet-ZHB-ers zodat je weet wel beter kan inschatten wat algemeen-bekend is en wat niet...
We are a peculiar friendly evolved signaturial viri family. Consider to put one of our offspring in your signature so we are able to decentralize. Also consider happy, jolly & peacefully immortalization ;^)>$~~<=;
  maandag 15 maart 2004 @ 20:43:01 #19
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_17739443
Tja, zij zullen jou wel niet erg sociaal vinden, en niet snappen waarom je je aan de meest simpele dingen irriteert. De afstand die jij voelt op het intellectuele vlak, die voelen zij waarschijnlijk op het emotionele vlak.

(Als ik tenminste de vergelijking met [HBers / gewone mensen] doortrek...)
Blij dat ik normaal ben
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
  maandag 15 maart 2004 @ 20:45:17 #20
56564 Modafinil
the fallacy beyond
pi_17739527
en zorgen dat je gauw een management-functie krijgt, want dan kan je de medewerkers onder je meer als intrumentarium gebruiken dan dat je juist erg op gelijke voet moet staan...

iemand gebruiken als intrument??? ik lees op het moment het boek "The Dilbert Princple"... van de hand van de striptekenaar die stripjes maakt over de handel en wandel op de werkvloer... nou, voor zover ik dat boek mag geloven is dat dus de gewoonste zaak van de wereld voor managers ;-)
pi_17739568
quote:
Op maandag 15 maart 2004 20:32 schreef DarkElf het volgende:
wat een vervelend persoon lijk je mij als je zo over anderen denkt en praat.
Het valt mee. Als ZHB'er heb je totaal geen last van de eigenaardigheden waarvan HB'ers zeggen last te hebben. Dit dankzij een perfecte synergie van gevoel en verstand. Ik heb mezelf ook nooit als afzonderlijk gezien van het gros van de mensheid, totdat ik dus terecht kwam op mijn huidige werkplek, tussen de HB'ers. Er is ook geen land met deze heren en dames te bezeilen. Ze zijn meer met zichzelf bezig dan met de taken waarvoor ze zijn opgesteld. Gelukkig is het maar tijdelijk. Over anderhalf jaar mag ik weer wat anders doen. Ik denk dat je als ZHB'er een helicopter-viewtje boven de helicopter-view van de HB'ers zit, waardoor je weer inziet hoe belachelijk inaccuraat die helicopterviews zijn. Ik weet het anders ook niet. Ik kan die HB'ers soms alleen zien als een stel idioten, niet eens als een stel welwillende idioten, daarvoor staat hun innerlijk te ver af van de werkelijkheid.
pi_17739586
quote:
Op maandag 15 maart 2004 20:38 schreef Modafinil het volgende:

[..]

of eentje die zich eens meer moet mengen onder niet-HB-ers en niet-ZHB-ers zodat je weet wel beter kan inschatten wat algemeen-bekend is en wat niet...
Geef vooral geen uitleg wat ik verkeerd zie of zo

Stel je voor dat ik het dan wel begrijp
burgerweeshuis
pi_17740134
quote:
Op maandag 15 maart 2004 20:43 schreef HenryHill het volgende:
Tja, zij zullen jou wel niet erg sociaal vinden, en niet snappen waarom je je aan de meest simpele dingen irriteert. De afstand die jij voelt op het intellectuele vlak, die voelen zij waarschijnlijk op het emotionele vlak.

(Als ik tenminste de vergelijking met [HBers / gewone mensen] doortrek...)
Blij dat ik normaal ben
Het is niet eenvoudig de extrapolatie van HB. Waar HB'ers te kennen geven dat zij de gemiddelde mens verstrikt zien zitten in emotie, ziet de ZHB'er, denk ik, dat de HB'er verstrikt zit in zijn verstand. Vaak hoor je ze verzuchten dat hun verstand altijd maar bezig is en zich gauw laat afleiden door allerlei secundaire problemen. De ZHB'er, als ik naar mezelf kijk, heeft dit niet. Noch het verstrikt raken in het gevoel, noch het verstrikt raken in het verstand.
  maandag 15 maart 2004 @ 21:20:44 #24
85508 EMW
Vivimus quad somniamus
pi_17740699
Hoe weet jij bijvoorbeeld dat je ZHB bent? Je hebt een erg hoge intelligentie maar hebt daar in je sociale leven geen problemen mee? En kun je van HBer ook door ontwikkelen naar ZHBer? Ik ben zelf namelijk HB maar heb hier mee leren omgaan. Ben ik nu ZHB?

Ik geloof er trouwens weinig van dat je ZHB bent. Als ik je posts zo lees heb je veel problemen met het verplaatsen in andere mensen zoals HBers en scheer je de HBers ook over een kam. Je komt arrogant en kortzichtig over en voor mij ben je daarmee dommer dan de gemiddelde mens. Of ben ik nu arrogant wanneer ik dit zeg? Heb ik misschien ook last van die helikopter view en denk ik dat ik altijd gelijk heb en gedraag ik me als een prima donna?

En what's next? Iemand die beweert dat ie ZZHB is? Die dan op zijn beurt weer gaat afgeven op ZHBers die zichzelf heel wat vinden omdat hun verstand en gevoel in goeie samenwerking zijn? Laat me niet lachen, grappenmaker.... ga ergens anders interessant lopen doen.
  maandag 15 maart 2004 @ 21:39:09 #25
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_17741262
Over het algemeen wordt intelligentie aan de hand van iq gemeten. Dat zegt verder weinig over karakter of emotionele vaardigheden. Wat is eigenlijk de reden dat je die met elkaar verbindt?

maw, imho zou ik zeggen dat je zonder inleving ook geen helicopterview kunt hebben.
Vampire Romance O+
pi_17741633
quote:
Op maandag 15 maart 2004 21:20 schreef EMW het volgende:
Hoe weet jij bijvoorbeeld dat je ZHB bent? Je hebt een erg hoge intelligentie maar hebt daar in je sociale leven geen problemen mee? En kun je van HBer ook door ontwikkelen naar ZHBer? Ik ben zelf namelijk HB maar heb hier mee leren omgaan. Ben ik nu ZHB?

Ik geloof er trouwens weinig van dat je ZHB bent. Als ik je posts zo lees heb je veel problemen met het verplaatsen in andere mensen zoals HBers en scheer je de HBers ook over een kam. Je komt arrogant en kortzichtig over en voor mij ben je daarmee dommer dan de gemiddelde mens. Of ben ik nu arrogant wanneer ik dit zeg? Heb ik misschien ook last van die helikopter view en denk ik dat ik altijd gelijk heb en gedraag ik me als een prima donna?

En what's next? Iemand die beweert dat ie ZZHB is? Die dan op zijn beurt weer gaat afgeven op ZHBers die zichzelf heel wat vinden omdat hun verstand en gevoel in goeie samenwerking zijn? Laat me niet lachen, grappenmaker.... ga ergens anders interessant lopen doen.
Wat jij ten toon spreidt is weldegelijk een sterk staaltje van het gedrag dat HB'ers erop na houden. En waarmee ik dus dagelijks word geconfronteerd. Aangezien ik ook nog leiding dien te geven aan een project, waaraan medewerkers van verschillende pluimage zijn verbonden, stuit ik dus steeds weer op het gebrek aan communicatieve eigenschappen van HB'ers. Een gebrek ook om met compromissen om te gaan. Ipv mijn werk te doen, moet ik de helft van de tijd brandjes blussen. Ik zie HBheid dan ook meer als een tussenstadium, waarin een mens zelfs vast kan blijven zitten. Het eindstation zal een doorsnee HB'er wellicht nooit bereiken. Gevoelsmatig een dorre woestijn plus een buitenproportioneel denkvermogen dat niet of nauwelijks in staat is verbanden te leggen met de werkelijkheid. Als dat toch gebeurt dan berust dat grotendeels op toeval.

Nee, ik scheer HB'ers niet over één kam. Wie zich als HB'er afficheert, zet zich af tegen de zogenaamde gemiddelde mens ogv zijn/haar vermeende intelligentie. Men claimt een status aparte en komt hiervoor ook duidelijk op. Er zijn ook HB'ers -het zal mij niets verbazen als dit allen ZHB'ers zouden zijn- die zich ondanks hun vermeende hogere intelligentie niet afzetten tegen de gemiddelde mens. Over die laatste HB'ers heb ik het hier niet. Het draait dus om wat ik weleens noem de "mode HB'ers". Sedert het cultverhaal in omloop is gebracht dat HB'ers op reguliere scholen het gevaar lopen te mislukken, komen steeds meer mensen erachter dat zij HB zijn. Vaak wordt dit dan weer als excuus genomen voor het gebrek aan aanpassingsvermogen dat zij doorgaans vertonen. Ipv neerbuigendheid voel ik een zekere sympathie voor deze personen. Om er leiding aan te geven, zoals ik nu doe, is iets geheel anders. Eens te meer zie je dan in waar deze "onvolledige mensen" steeds weer, bijna willens en wetens, kapot op gaan.
pi_17741657
Edit: offtopic, reageer inhoudelijk a.u.b.

[ Bericht 90% gewijzigd door zwaaibaai op 15-03-2004 21:58:43 ]
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 15 maart 2004 @ 22:04:51 #28
85508 EMW
Vivimus quad somniamus
pi_17741997
Jij hebt jouw kijk op de dingen en dat respecteer ik maar echt begrijpen doe ik t niet. Normale mensen kunnen net zo goed HB trekjes hebben. Normale mensen kunnen net zo goed overtuigd zijn van hun gelijk. Mijn probleem met jouw verhaal is dat ik me niet helemaal in jouw omschrijving van HBers kan vinden, afgezien van het feit dat HBers solisten zijn en daarom niet goed werken in een omgeving met te veel mensen om hen heen.

Lees jij eerst nou maar eens de verhalen van HBers en dan zul je misschien begrijpen waarom men een status aparte claimt en hier duidelijk voor op komt. Toen ik er achter kwam dat ik HB was vielen heel veel puzzelstukjes op zn plaats en dit betekende heel erg veel voor mij, iets wat jij misschien niet begrijpt aangezien je moeite hebt met het verplaatsen in andere mensen. Verder haat ik het woord hoogbegaafd en wil ik ook zeker niet in dat hokje worden geplaatst. T heeft ook weinig zin om met jou hierover in discussie te gaan want volgens mij ben je gewoon zelf 1 van die HBers waar je je zo aan ergert. Jij bent alleen de opperHBer.

De psychologie vertelt ons ook dat datgene waar je je het meest aan ergert, iets is binnen in jezelf waarmee je nog geen vrede mee hebt gemaakt. Succes dr mee.
pi_17742154
quote:
Op maandag 15 maart 2004 19:44 schreef Verbatim het volgende:
Wat moet ik doen?
Arithmetische algebraische meetkunde.
  maandag 15 maart 2004 @ 22:38:56 #30
54750 koala2002
Lief beertje of toch niet?
pi_17742950
Wat ik me afvraag is, als je je zo irriteerd waarom zoek je dan geen andere baan?
En waarom post je je verhaal hier op fok in de toon die je doet.
Naar mijn idee zijn er niet zoveel "zhb-ers" hier op fok maar meer mensen met een gemiddeld denkvermogen. En aangezien jij daar met kop en schouders bovenuitsteekt zul je alle oplossingen die genoemd worden zelf al bedacht hebben?
Niet dat ik je verhaal niet snap hoor maar wat wil je ermee?
Maar misschien is het gewoon de irritatie die je kwijt wil in dat geval
Schilder me rood, geef me de kleur van je hartstocht!
We're one, but we're not the same.
  maandag 15 maart 2004 @ 23:14:36 #31
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_17743800
[serieus]
Kun je er geen lekkere chick tussenzetten om eea in goede banen te leiden?

Als het om conflictbeheersing kan mogelijk een stagaire met een leuk koppie de gemoederen sussen en mensen min of meer dwingen een compromis te accepteren zonder dat je ellenlange theoretische discussies hoeft te houden. De echt zware gevallen kun je alsnog zelf oplossen.
[/serieus]
Vampire Romance O+
  dinsdag 16 maart 2004 @ 00:24:03 #32
62520 Hert
*bambi bijt*
pi_17745088
Het spijt me zeer, maar tot nu toe kom je op mij redelijk arrogant over...ik zou ook weinig pikken van iemand die zichzelf bij voorbaat al beter vindt dan de rest en ook nog eens alleen maar in hokjes kan denken.
Ik wou dat ik twee hertjes was....
pi_17745194
Wat een treurig gekoketteer weer, die openingspost

Er staat een heleboel en eigenlijk dus gewoon niets.

Of ben jij het Ryan
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  dinsdag 16 maart 2004 @ 00:36:48 #34
2391 Jimmy
Door het bot
pi_17745263
Wat een ongelovelijke eigendunk zeg. Damn.

Zelden zo iemand zichzelf zo geweldig zien voelen.
Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
www.last.fm/user/JimmyShelter
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
pi_17747533
Volgens mij gewoon een troll.
BEAR... FORCE... ONE! HOO HA!
  dinsdag 16 maart 2004 @ 13:03:39 #36
63900 xelzix
Get on with it!
pi_17751947
quote:
Op maandag 15 maart 2004 21:51 schreef Verbatim het volgende:

[..]

deze "onvolledige mensen"
jeez... als je al een dergelijk beeld hebt van HB'ers, (jeej weer wat geleerd vandaag!) wat moet jouw oordeel over HBO'ers en MBO'ers wel niet zijn? Onderkruipsels die onderaan de ladder van de evolutie staan?

Bovendien als jij volgens eigen zeggen zo verschrikkelijk superieur bent, hoor je toch met iedere situatie om te kunnen gaan en die tot een goed einde te brengen? Jij zou toch precies moeten weten hoe je die verschrikkelijke HB'ers zou moeten aanpakken?

Het is al eerder genoemd maar alleen aan een hoog IQ heb je absoluut niets. Je bent niet zo perfect als je denkt want er ontbreek bij jou een hoop sociaal inzicht, wat je IQ nooit zal kunnen vervangen.
I can resist everything but temptation.
pi_17752327
Snappen jullie dan niet dat hier iemand verschrikkelijk zit te trollen??? Daar hoef je echt niet "HB" voor te zijn...
  dinsdag 16 maart 2004 @ 14:01:40 #38
77400 ApC_IcE
nogsteeds zelfde icon
pi_17753040
Tjonge jonge ik zit dit te lezen en vraag mezelf af hoe sociaal jij bent..
ok je zal dan wel wat slimmer zijn..
dus zijn ander mensen maar minder?
trouwens jij bent ZO hoog begaafd dat je je usericon niet eens aan de praat krijgt
pi_17753093
Sorry hoor. maar ik kan ook de van dale erbij pakken en ff stoer doen. ZHB en HB worden gemeten aan de hand van je IQ niet aan de mate van moeilijke woorden per zin of het emotionele welzijn van een bepaald persoon. dan praat je over EQ.

Misschien moet je eens naar psychiater gaan. zijn er vast genoeg die gespecialiseerd zijn in waanideeen of paranoia.
pi_17753106
Ok that is it, geen gebash hier over het al dan niet afwezig zijn van sociaal gevoel bij de ts. Ook als ik er zelf mee begonnen ben ( ja ja ik weet het, voorbeeld functie en zo).
burgerweeshuis
pi_17756052
tjeemig...wat een knetterend topic zeg....ben geen jomanda maar voel ik hier niet errrigg veel negative straling vanaf komen....

Nou moet ik zeggen dat ik wel ff mijn dikke vandale moest downloaden om het een beetje te volgen...maar de reactie van EMW bewijst maar weer es wat verbatim bedoelt...

in mijn ogen dan....
(nou draag ik een geinig brilletje dus ik kan er natuurlijk helemaal naast zitten ...das een grapje
"Out for my own, out to be free
One with my mind, they just can't see
No need to hear things that they say
Life's for my own to live my own way"
pi_17758314
Ik herken er wel een hoop in. Die zogenaamde hoogbegaafden kunnen echt helemaal niks. Je moet alles 10 keer uitleggen voordat ze er wat van begrijpen. En zelf iets kunnen bedenken zit er al helemaal niet in. Soms denk ik dat ze zich expres dom voordoen. Maar nee hoor, ze ZIJN gewoon dom. Ze blijven in hun gedachten ontzettend aan de oppervlakte kabbelen. Geen millimeter diepgang zit erin. Zodra iets niet volledig triviaal is haken ze af. "Nou, daar was ik nooit opgekomen" is een uitspraak die ik hoogbegaafden meerdere malen tegen me heb horen zeggen. Het lijkt wel alsof ze gewoon niet WILLEN nadenken.
pi_17758400
Bekend probleem.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_17758490
Herkenbaar
Three two one I'm the bomb
And I'm ready to go off on your ship
  woensdag 17 maart 2004 @ 22:17:02 #45
70703 MariekeP
troetelbeertje
pi_17788169
Ik ben zelf ook ZHB. Heb een tijdje tussen HB'ers rondgelopen maar dat was echt niks. Als ZHB'er herken je het verschil in intelligentie tussen een HB'er en een 'normaal' persoon absoluut niet, van beide categorieen sta je behoorlijk ver af. Emotioneel en sociaal zijn HB'ers zelfs een stuk minder ver ontwikkeld dan 'normale' personen. Daardoor lijkt het voor een ZHB'er juist dat HB'ers veel dommer zijn dan 'normale' personen. Om die reden ben ik uiteindelijk maar SPW gaan doen, om toch wat meer tussen de 'normale' personen terecht te komen.
  woensdag 17 maart 2004 @ 23:48:42 #46
11948 Xortes
Divide and Conquer
pi_17791011
Er zijn dus mensen die jullie hoogbegaafd noemen (HB-ers), die dus vastzitten in hun conceptueel denken en te weinig intuitief denken ofzo?

Ikzelf dacht dat je als hoogbegaafde gewoon een hoog IQ had. Ik studeer zelf aan de universiteit maar zie mezelf niet als hoogbegaafd ofzo en van zeer hoog begaafde mensen en het onderscheid ertussen heb ik nog nooit eerder gehoord.

Als ik het goed begrijp heb je als ZHB dus niet perse een hoger IQ dan een HB-er, maar wel een betere integratie van je conceptueel en intuitief denkvermogen?

Om even terug op topic te komen... In principe bedoel je dat je gek wordt van je collegea denk ik Of het nou komt door hun niveauverschil met het jouwe of dat je ze gewoon niet mag, maakt niet uit... het is slikken of stikken. Of je kan ertegen of je neemt een andere baan, zij zullen niet veranderen door iets wat jij kan doen ben ik bang.
Iedereen is slechts een verzinsel van degene die hij ontmoet - Marten Toonder
pi_17791199
Zelf ben ik een ZHB-er in opleiding voor HV-er. Hierbij moeten wij regelmatig een HVP of een HBZ-plan schrijven. Gezien het feit dat de meeste mensen op mijn opleiding niet eens in de buurt komen van HB, profileer ik mijzelf dan ook niet als zodanig.
Ja, die met de ballen in de bek.
  donderdag 18 maart 2004 @ 00:31:27 #48
85508 EMW
Vivimus quad somniamus
pi_17791800
Ok vraagje voor de mensen die zich ergeren aan de HBers: Hoe weten jullie dat die mensen Hbers zijn? Vertellen ze dat? Het is mij nog nooit door iemand vertelt en ik zal zelf ook nooit aan iemand vertellen dat ik HB (of misschien wel ZHB) ben. En dat eeuwige hokjes denken.. wanneer houden mensen daar nou eens mee op?

En Sannetie:
Volgens mij had elk mens die gelijk dacht te hebben, kunnen reageren op de manier die ik deed. Of mijn manier nou een duidelijke HB-manier was?? Misschien zou je me een betweter kunnen noemen aan de hand van mn reactie, maar om nou meteen te denken dat het n typische HB reactie is....

En even voor alle duidelijkheid: ik denk nog steeds dat de topicstarter een grappenmaker is en dat ie helemaal niet ZHB is. Waarschijnlijk gewoon een topic gestart uit verveling. En wat ik op t internet vond over ZHB is dat ZHB WEL een extrapolatie is van HB....
pi_17791848
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 00:31 schreef EMW het volgende:
Ok vraagje voor de mensen die zich ergeren aan de HBers: Hoe weten jullie dat die mensen Hbers zijn? Vertellen ze dat? Het is mij nog nooit door iemand vertel t d en ik zal zelf ook nooit aan iemand vertellen dat ik HB (of misschien wel ZHB) ben. En dat eeuwige hokjes denken.. wanneer houden mensen daar nou eens mee op?
quote:
En even voor alle duidelijkheid: ik denk nog steeds dat de topicstarter een grappenmaker is en dat ie helemaal niet ZHB is. Waarschijnlijk gewoon een topic gestart uit verveling.
Zou het?
  donderdag 18 maart 2004 @ 00:40:30 #50
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_17791971
Ik geloof niet in HB of ZHB-ers. Dergelijke mensen hebben gewoon moeite om kennis over te brengen.

Maargoed, leef verder in je droomwereld
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_17792200
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 00:31 schreef EMW het volgende:
Ok vraagje voor de mensen die zich ergeren aan de HBers: Hoe weten jullie dat die mensen Hbers zijn? Vertellen ze dat? Het is mij nog nooit door iemand vertelt en ik zal zelf ook nooit aan iemand vertellen dat ik HB (of misschien wel ZHB) ben. En dat eeuwige hokjes denken.. wanneer houden mensen daar nou eens mee op?
Ik ben ZHB'er en ik werk weleens met mensen die HB zijn omdat ze daar op zijn geselecteerd. Goed, ze kunnen dan wel een stuk meer dan mensen die helemaal niks zijn, maar toch blijven ze op een bepaald niveau steken. Dat kan best ergerlijk zijn.
pi_17792276
Ik vraag me af hoelang jij het uit zou houden bij een ZLB persoon.
pi_17792372
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 01:02 schreef Supaaah het volgende:
Ik vraag me af hoelang jij het uit zou houden bij een ZLB persoon.
Waarschijnlijk langer omdat je van een ZLB'er niet verwacht dat-ie iets kan en daarom kun je ook niet door diegene teleurgesteld worden.
pi_17792398
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 00:34 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Wow, hi-la-risch. Eén hele spelfout! ZHB-humor?
pi_17792407
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 01:16 schreef Heliospan het volgende:

[..]

Wow, hi-la-risch. Eén hele spelfout! ZHB-humor?
Nee, taalpurist humor.
  donderdag 18 maart 2004 @ 01:42:47 #56
85508 EMW
Vivimus quad somniamus
pi_17792670
Tja, je moet toch iets wanneer je inhoudelijk niets meer te melden hebt....

Oh, en wat een geweldig staaltje van taalhumor die naam van je... Whahaha!!

[ Bericht 36% gewijzigd door EMW op 18-03-2004 01:51:47 ]
pi_17792688
ZHB? whahahahahahaha

dikke, domme sukkel!
pi_17801766
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 01:42 schreef EMW het volgende:
Tja, je moet toch iets wanneer je inhoudelijk niets meer te melden hebt....
Inderdaad. Goed observatie vermogen heb jij.
quote:
Oh, en wat een geweldig staaltje van taalhumor die naam van je... Whahaha!!
Persoonlijk vind ik het behoorlijk matig.
  donderdag 18 maart 2004 @ 15:43:17 #59
36605 Scorpy2002
Ain't that cute :)
pi_17802256
ik vind de term ZHB nogal vaag...ik ben zelf waarschijnlijk HB maar ZHB zou ook kunnen.

Maar dan nog, het draait er in het leven om dat je iets voor elkaar krijgt en dat je goed met andere mensen om kan gaan (van LB tot HB). Mij maakt het niet uit wat ik zou zijn als ik maar gewoon gelukkig ben.

En mensen met een lager IQ dan jezelf kunnen natuurlijk wel een beetje op je zenuwen werken maar ze zijn niet "minder" ofzo. Ga anders zelf maar je vuilnisbakken opruimen of je straat maken. Iedereen levert zo zijn eigen bijdrage.

Op anderen neerkijken of er over zeuren getuigt niet echt van sociale vaardigheden en inlevingsvermogen in hun wereld.

Het gaat er toch om wat je binnen je eigen capiciteiten voor elkaar krijgt.
pi_17802403
Je kon erop wachten, op een topic als dit. Hoogbegaafdheid is niet bijzonder genoeg meer. Inflatie. Wil je echt tof zijn, dan moet je uitsteken boven de massa's hoogbegaafden en Zeer HoogBegaafd zijn.

Er zijn tegenwoordig teveel mensen bijzonder. Ik kreeg laatst mijn oom en tante geschokt naar me toe: zoontjelief was getest en bleek een IQ van 141 te hebben. Oh nee toch, 141. Zal ie wel ooit een normaal gelukkig leven kunnen leiden? Zal hij zich niet altijd vervelen op school? Zal hij wel kunnen werken met minder slimme collega's? Wat verschrikkelijk, wat een last, om zo ontzettend hoogintelligent te zijn.
En dat denken ze dan al bij 141

donderdag 18 maart 2004 @ 16:34:47 #61
32831 ramsesii
Geen steen maar wel een KEI
pi_17803474
Ik dacht na het lezen van de topic titel dat het over een ZiekenHuisBezoek ging, maar het gaat om een of ander ventje wat heeel wat veren tegelijk in zijn kont probeert te proppen...
doet dat zeer, ZHB zijn ??

Zelf heb ik het niet zo op hoog begaafde of 'zeer hoog begaafde' als er al een verschil in is, en als het al bestaat (want hoe wordt het berekent en bepaald ??... ik vindt het altijd van die omhooggevallen lulletjes.

[ Bericht 33% gewijzigd door ramsesii op 18-03-2004 17:06:30 ]
Ik ben niet gladjes, eerder harig.
Weet waar ik het over heb want ik ben meerderjarig.
  donderdag 18 maart 2004 @ 16:45:13 #62
85508 EMW
Vivimus quad somniamus
pi_17803710
Biancavia, wat een hopeloze manier om je gezicht te redden. Serieus ingaan op ironie is een teken van ongeinspireerdheid en oppervlakkige creativiteit wat ons weer terug brengt bij je naam...
pi_17821479
ROFL ik weet niet eens wat ik ben, ga je dan naar de dokter en dan zegt ie OMG! je bent een ZHB ofzo?? En als normaal mens vind ik het behoorlijk ergerlijk dat die ZHBers zoveel afkortingen gebruiken
Sold my Soul to Sony
  vrijdag 19 maart 2004 @ 13:09:39 #64
84046 dscx
Bite me...
pi_17822478
Het grootste probleem van hoogbegaafden lijkt me nog altijd dat ze zichzelf zo verdomde serieus nemen, zie TS...
quote:
Als ZHB'er heb je totaal geen last van de eigenaardigheden waarvan HB'ers zeggen last te hebben. Dit dankzij een perfecte synergie van gevoel en verstand.
Een perfecte synergie van gevoel en verstand... Wanneer je niet om kunt gaan met je naaste collega's, buren etc. ontbreekt er misschien toch iets in het plaatje... je eerste post getuigt nu ook niet echt van sociaalvoelendheid om eerlijk te zijn...

Stukje intellect, een flinke dosis hoogmoed, tonnetje verveling, en zullen we de sociale eigenschappen maar uit de cocktail houden? et voila: een (zeer) hoogbegaafde...

DSCX

P.S. ZHB staat in mijn boek voor Zeer Heftig Braken, iets dat wel heel dicht in de buurt komt na het lezen van dit topic...
  vrijdag 19 maart 2004 @ 13:21:19 #65
28908 Magistic
Nu met extra veel vruchtvlees!
pi_17822812
Oke, je bent dus zeer hoog begaafd, maar niet in staat je user-icon werkend te krijgen?
Ik zou zeggen...ga blowen, raak je genoeg hersencellen mee kwijt en na een tijdje kun je het prima vinden met de HB'ers.
Met een beetje geluk krijg je nog wat psychoses erbij ook
Narcist
  vrijdag 19 maart 2004 @ 13:32:33 #66
28908 Magistic
pi_17823135
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 13:09 schreef dscx het volgende:
P.S. ZHB staat in mijn boek voor Zeer Heftig Braken, iets dat wel heel dicht in de buurt komt na het lezen van dit topic...
Ik vond Zogenaamd Hoog Begaafd ook wel wat hebben anders
Narcist
pi_17823242
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 00:31 schreef milagro het volgende:
Wat een treurig gekoketteer weer, die openingspost

Er staat een heleboel en eigenlijk dus gewoon niets.

Of ben jij het Ryan
.

Die milagro toch. .

Ik vind dit wel een lollig topic. Als dit een prank is, leuke prank. Hiermee krijgen ze iig een koekje van eigen deeg. .
I´m back.
pi_17827874
wat zitten sommige toch te zeiken over die user icoon...hebben je ouders niet verteld dat iedereen zijn of haar vak heeft?
"Out for my own, out to be free
One with my mind, they just can't see
No need to hear things that they say
Life's for my own to live my own way"
  vrijdag 19 maart 2004 @ 16:55:26 #69
28908 Magistic
pi_17828202
Die Zogenaamde Hoog Begaafden hier lopen toch zelf te zeuren dat ze zo perfect zijn en dat 'gewone' mensen in hun ogen onvolledig zijn.

Nou neem maar van mij aan, geen mens is perfect
Narcist
pi_17828853
De mensen die er zo mee te koop lopen (Z)HB te zijn en er zoveel problemen ermee hebben, zijn in mijn omgeving vaak degenen die niks beters dan een paar iq testjes hebben om hun zelfvertrouwen aan op te hangen.

Is het probleem niet dat je er veel te veel aandacht aan geeft?
I say we let the whole thing blow, come back later, then rob everybody.
pi_17829627
Dus zhb is hetzelfde als megalomaan.
  vrijdag 19 maart 2004 @ 18:31:43 #72
29645 _-Xanti-_

*Hoogst Mogelijk Begaafd

(=ergeren aan ZHB, welke zich ergeren aan HB, welke zich ergeren aan B welke zich ergeren aan normale mensen, welke zich ergeren aan domme mensen, welke zich nergens druk over maken.)
pi_17830236
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 18:31 schreef _-Xanti-_ het volgende:
Ondergetekende is HMB*, welke de hoogst mogelijk vorm van begaafdheid betreft. En ik erger mij dan ook aan alles en iedereen, en vooral dit topic.

*Hoogst Mogelijk Begaafd

(=ergeren aan ZHB, welke zich ergeren aan HB, welke zich ergeren aan B welke zich ergeren aan normale mensen, welke zich ergeren aan domme mensen, welke zich nergens druk over maken.)
Conclusie, je kan maar het best dom zijn. Dan ben je tenminste gelukkig
Sold my Soul to Sony
pi_17830330
Een belangrijk verschil tussen HB en ZHB is ook dat HB'ers meestal overal in geinteresseerd zijn, alles beter kunnen dan de gemiddelde mens, maar niks ECHT goed kunnen. Terwijl ZHB'ers juist 1 specifiek talent hebben, daar ook echt goed in zijn, en de rest weer minder goed kunnen dan HB'ers.
  vrijdag 19 maart 2004 @ 18:44:47 #75
84046 dscx
Bite me...
pi_17830403
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 18:36 schreef Jebus het volgende:

[..]

Conclusie, je kan maar het best dom zijn. Dan ben je tenminste gelukkig
Hmm.. domme mensen zijn niet per definitie gelukkig, je bent wel sneller tevreden wanneer je niet teveel over dingen na hoeft te denken...

DSCX
  vrijdag 19 maart 2004 @ 18:47:03 #76
29645 _-Xanti-_
  vrijdag 19 maart 2004 @ 21:16:54 #77
84046 dscx
Bite me...
pi_17833282
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 18:47 schreef _-Xanti-_ het volgende:
En ben jij snel tevreden dscx?
Daar moet ik wel even over nadenken...
pi_17833948
Een echte ZHB'er zou zich nooit zo te kennen geven als de TS nu doet, ik denk eerder dat een ZHB'er ongemerkt tussen alle andere mensen leeft omdat deze toch van zichzelf wel weet hoe hij / zij zich zo normaal mogelijk voor kan doen. Bij een HB'er zal dat een slimmer voorkomen zijn, dan bij een ZLB'ers.

IMO zou een echte ZHB'er die in de positie van de TS zou verkeren ook uitstekend moeten weten hoe zijn HB-collega's denken en wat hun capaciteiten precies zijn. Dit maakt dan weer mogelijk om bijv. zo'n projectgroep op een effectieve manier te kunnen leiden door iedereen in de juiste denkrichting te sturen. Blijkbaar lukt de TS dit niet zo goed en is hij nu lichtelijk gefrustreerd...
Gapen werkt aanstekelijk weet je!
pi_17834248
Zélfs ZHB'ers laten wel eens een steekje vallen. .
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_17836378
Denk dat de topicstarter cursus moet volgen " leren sociaal worden "
  zaterdag 20 maart 2004 @ 02:21:40 #81
63576 Navane
[... of niet natuurlijk ...]
pi_17838469
Jij bent uberleet, en los je dus dit probleem op in een hand vol water.
pi_17845068
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 18:41 schreef thabit het volgende:
Een belangrijk verschil tussen HB en ZHB is ook dat HB'ers meestal overal in geinteresseerd zijn, alles beter kunnen dan de gemiddelde mens, maar niks ECHT goed kunnen. Terwijl ZHB'ers juist 1 specifiek talent hebben, daar ook echt goed in zijn, en de rest weer minder goed kunnen dan HB'ers.
Autistisch dus?
BEAR... FORCE... ONE! HOO HA!
pi_17849525
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 14:52 schreef Kaensterle het volgende:
[..]
Autistisch dus?
Nee, een ZHB'er staat nog wel op alle vlakken boven de gemiddelde mens, alleen niet boven de HB'er. Dit zie je bij autisten niet. Een ander verschil is dat autisten weliswaar vaak een bepaald talent hebben, maar dat dit talent niet direct op intelligentie wijst. Iemand die binnen no-time uit z'n hoofd 2 getallen van 20 cijfers met elkaar kan vermenigvuldigen maar geen verder wiskundig inzicht bezit is bijvoorbeeld niet echt intelligent te noemen.
  zaterdag 20 maart 2004 @ 18:27:19 #84
62182 Georges
That's the shit
pi_17849542
HB is toch een zeer lekker ding of zo?
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
pi_17852160
Ik ben dan een ZHBer als ik thabit mag geloven: ik ben erg goed in heeeeeeeel dom lullen

Ik kan trouwens prima samenwerken met een stel HBers. Het mogen misschien dan wel eigenwijze mensen zijn, maar zolang ik en ik alleen de leiding heb, dan gaat alles goed. Ik ben zelf redelijk begaafd (IQ zegt niet veel, maar heb een IQ van rond de 132, dit vooral op mijn woordbegrip, vandaar dat ik je tekst ook prima snapte TS), maar ik ben nog net niet zo contact gestoord dat ik vriendelijk kan doen tegenover mensen (wat sommige HBers dus echt NIET kunnen!) en zolang jij die vriendelijkheid uitstraald, maar een echte leider bent als dat zo moet zijn, dan doen ze wat je wilt en hebben onderling geen disputen. Nu mag dit wel als een beetje kapsones klinken, maar men zegt wel dat ik een geboren leider ben en dat vind ik zelf ook wel.

Dus wat de TS in het kort zegt: een HBer loopt weg van het onderbouwen en ondersteunen van zijn zeer brede inzicht, omdat hij of zij nou eenmaal vind dat het zo is en zichzelf daarvoor niet hoeft te verantwoorden. De TS weet toch wel beter dan dit toe te laten? Spreek die persoon op een nette en vriendelijke manier aan, ga geen heisa schoppen als diegene volgens jou geen recht van spreken heeft of zijn mening (wat hij of zij naar een feit omvormd) helemaal verkeerd ziet. Probeer jou pro's en con's tegen over die van de HBer te zetten, maar verplaats je nog steeds in die persoons mening! Zo te zien ben jij niet bereid dit te proberen, aangezien je dit al niet voor jezelf kan bedenken. Drijf je eigen mening niet door, ga niet op de HBer lijken, hier wil de HBer zelf naar toe en dan heb je al verloren, aangezien jij je gedrag aan hem aanpast (hard tegen hard dus). Voorlopig moet hij of zij wel weten wie de baas is en (wanneer de TS ook daadwerkelijk de baas is) dit moet "de baas" ook uitstralen!

Overigens TS: wanneer jij je al uberhaupt niet kan verplaatsen in de gedachtengangen en gedrag van een HBer, wie is er dan contact gestoord en voor het grootste deel met zich zelf bezig, in plaats van zijn taak, die de ZHBer samen met de HBer's moet gaan doen?? Je houd je echt teveel bezig met de andere mensen.
  zaterdag 20 maart 2004 @ 21:44:34 #86
84046 dscx
Bite me...
pi_17854073
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 20:43 schreef pAin het volgende:
Ik ben dan een ZHBer als ik thabit mag geloven: ik ben erg goed in heeeeeeeel dom lullen

Ik kan trouwens prima samenwerken met een stel HBers. Het mogen misschien dan wel eigenwijze mensen zijn, maar zolang ik en ik alleen de leiding heb, dan gaat alles goed. Ik ben zelf redelijk begaafd (IQ zegt niet veel, maar heb een IQ van rond de 132, dit vooral op mijn woordbegrip, vandaar dat ik je tekst ook prima snapte TS), maar ik ben nog net niet zo contact gestoord dat ik vriendelijk kan doen tegenover mensen (wat sommige HBers dus echt NIET kunnen!) en zolang jij die vriendelijkheid uitstraald, maar een echte leider bent als dat zo moet zijn, dan doen ze wat je wilt en hebben onderling geen disputen. Nu mag dit wel als een beetje kapsones klinken, maar men zegt wel dat ik een geboren leider ben en dat vind ik zelf ook wel.

Dus wat de TS in het kort zegt: een HBer loopt weg van het onderbouwen en ondersteunen van zijn zeer brede inzicht, omdat hij of zij nou eenmaal vind dat het zo is en zichzelf daarvoor niet hoeft te verantwoorden. De TS weet toch wel beter dan dit toe te laten? Spreek die persoon op een nette en vriendelijke manier aan, ga geen heisa schoppen als diegene volgens jou geen recht van spreken heeft of zijn mening (wat hij of zij naar een feit omvormd) helemaal verkeerd ziet. Probeer jou pro's en con's tegen over die van de HBer te zetten, maar verplaats je nog steeds in die persoons mening! Zo te zien ben jij niet bereid dit te proberen, aangezien je dit al niet voor jezelf kan bedenken. Drijf je eigen mening niet door, ga niet op de HBer lijken, hier wil de HBer zelf naar toe en dan heb je al verloren, aangezien jij je gedrag aan hem aanpast (hard tegen hard dus). Voorlopig moet hij of zij wel weten wie de baas is en (wanneer de TS ook daadwerkelijk de baas is) dit moet "de baas" ook uitstralen!

Overigens TS: wanneer jij je al uberhaupt niet kan verplaatsen in de gedachtengangen en gedrag van een HBer, wie is er dan contact gestoord en voor het grootste deel met zich zelf bezig, in plaats van zijn taak, die de ZHBer samen met de HBer's moet gaan doen?? Je houd je echt teveel bezig met de andere mensen.
Waarom heb ik het idee dat je jezelf (pas)(zeer) hoogbegaafd mag noemen op t moment dat je fatsoenlijk kunt generaliseren? (getuige de zin "een HBer loopt weg van het onderbouwen en ondersteunen van zijn zeer brede inzicht")

Laag, gemiddeld, hoog en zeer hoogbegaafdheid passeren in dit topic allemaal de revue, wat mij betreft een zuiver IQ-gerelateerde zaak (niet volgens TS overigens), toch zou ik zelf deze scheiding niet aan willen leggen met betrekking tot het eigenlijke probleem van de TS (het niet om kunnen gaan met collega's, was het niet?).

Moet je als persoon niet met een ander persoon om kunnen gaan, ongeacht het niveau? Of zetten we lekker alle (zeer) hoog begaafden in een kamertje om af te geven op de inferieuriteit van de andere lagen?

Ook kan ik me in de bovenstaande context mateloos ergeren aan het 'identificeren met...' gedoe.. "Oh.. Heb jij daar nou ook zo'n moeite mee? Ach, wij hoogbegaafden... etc. etc. etc." Liever gezegd, een portie (niet valse) bescheidenheid kan af en toe geen kwaad, nog liever gezegd; probeer jezelf niet boven de massa te stellen... who are we kidding people...

DSCX

Kleine P.S.
quote:
maar zolang ik en ik alleen de leiding heb, dan gaat alles goed.
Een geboren leider zijn uit zich niet alleen in het direct leiding kunnen geven, ook het oplossen van conflicten, het uit handen geven van verantwoordelijkheden en eventueel co-leiderschap horen er volgens mij ook bij.. just noting...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')