Weet niet wat dat is, verhaal gaat dus geheel aan mij voorbijquote:Op maandag 15 maart 2004 19:44 schreef Verbatim het volgende:
Ik ben ZHB.
beter uitleggen..quote:Wat moet ik doen?
Zeer Hoog Begaafd?quote:Op maandag 15 maart 2004 19:57 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Weet niet wat dat is, verhaal gaat dus geheel aan mij voorbij
tis andersom, hij is ZHB, en geeft af op HB'enquote:Op maandag 15 maart 2004 20:11 schreef zwaaibaai het volgende:
Die trekjes komen ook door bij je post. Het feit alleen al dat je afkortingen gebruikt zonder dat je verder uitlegd klinkt als een hoogbegaafde zonder sociaal gevoel.
Daarbij geef je af op mensen die ZHB zijn, en je vind ze verwende nesten. Wat nou als je je open stelt voor hen ipv alleen maar af te geven?
Voor de "domme" mensen onder ons:
ZHB = Zeer Hoog Begaafd
HB = Hoog Begaafd
En een uitleg van deze afkortingen had je gesierd ja.
quote:Op maandag 15 maart 2004 20:12 schreef Firestarter2 het volgende:
[..]
tis andersom, hij is ZHB, en geeft af op HB'en
Correctie: Zéér Hoog Belachelijk...quote:Op maandag 15 maart 2004 20:16 schreef zwaaibaai het volgende:
[..]
![]()
![]()
ow, nu kom ik zeker Hoog Belachelijk over.....
Zeer Hoog Belachelijk! Als een coefficient verband tussen de wisselwerking van een gemisinterpeteerde opvatting alsmede een roestig staal pijpleiding netwerk gerunt door prima donna.quote:Op maandag 15 maart 2004 20:16 schreef zwaaibaai het volgende:
[..]
![]()
![]()
Nee joh ..dit is leuk...quote:Op maandag 15 maart 2004 20:16 schreef zwaaibaai het volgende:
[..]
![]()
![]()
Eej.quote:Op maandag 15 maart 2004 20:21 schreef RdP het volgende:
[..]
Zeer Hoog Belachelijk!
Ik ben ZT. Ik was nog aan reageren, min of meer door mijn eigen stommiteiten, waardoor ik je reactie niet kon visualiseren.quote:Op maandag 15 maart 2004 20:24 schreef Moonah het volgende:
[..]
Eej.
Da's míjn grap.
Maar dat snapte je zeker niet...
quote:Op maandag 15 maart 2004 20:22 schreef MouseOver het volgende:
Slikte net HBZHB geknotter ook al in.. zie dat de rest boven me dat niet gedaan heeft.
of eentje die zich eens meer moet mengen onder niet-HB-ers en niet-ZHB-ers zodat je weet wel beter kan inschatten wat algemeen-bekend is en wat niet...quote:Op maandag 15 maart 2004 20:11 schreef zwaaibaai het volgende:
Die trekjes komen ook door bij je post. Het feit alleen al dat je afkortingen gebruikt zonder dat je verder uitlegd klinkt als een hoogbegaafde zonder sociaal gevoel.
Het valt mee. Als ZHB'er heb je totaal geen last van de eigenaardigheden waarvan HB'ers zeggen last te hebben. Dit dankzij een perfecte synergie van gevoel en verstand. Ik heb mezelf ook nooit als afzonderlijk gezien van het gros van de mensheid, totdat ik dus terecht kwam op mijn huidige werkplek, tussen de HB'ers. Er is ook geen land met deze heren en dames te bezeilen. Ze zijn meer met zichzelf bezig dan met de taken waarvoor ze zijn opgesteld. Gelukkig is het maar tijdelijk. Over anderhalf jaar mag ik weer wat anders doen. Ik denk dat je als ZHB'er een helicopter-viewtje boven de helicopter-view van de HB'ers zit, waardoor je weer inziet hoe belachelijk inaccuraat die helicopterviews zijn. Ik weet het anders ook niet. Ik kan die HB'ers soms alleen zien als een stel idioten, niet eens als een stel welwillende idioten, daarvoor staat hun innerlijk te ver af van de werkelijkheid.quote:Op maandag 15 maart 2004 20:32 schreef DarkElf het volgende:
wat een vervelend persoon lijk je mij als je zo over anderen denkt en praat.
Geef vooral geen uitleg wat ik verkeerd zie of zoquote:Op maandag 15 maart 2004 20:38 schreef Modafinil het volgende:
[..]
of eentje die zich eens meer moet mengen onder niet-HB-ers en niet-ZHB-ers zodat je weet wel beter kan inschatten wat algemeen-bekend is en wat niet...
Het is niet eenvoudig de extrapolatie van HB. Waar HB'ers te kennen geven dat zij de gemiddelde mens verstrikt zien zitten in emotie, ziet de ZHB'er, denk ik, dat de HB'er verstrikt zit in zijn verstand. Vaak hoor je ze verzuchten dat hun verstand altijd maar bezig is en zich gauw laat afleiden door allerlei secundaire problemen. De ZHB'er, als ik naar mezelf kijk, heeft dit niet. Noch het verstrikt raken in het gevoel, noch het verstrikt raken in het verstand.quote:Op maandag 15 maart 2004 20:43 schreef HenryHill het volgende:
Tja, zij zullen jou wel niet erg sociaal vinden, en niet snappen waarom je je aan de meest simpele dingen irriteert. De afstand die jij voelt op het intellectuele vlak, die voelen zij waarschijnlijk op het emotionele vlak.
(Als ik tenminste de vergelijking met [HBers / gewone mensen] doortrek...)
Blij dat ik normaal ben
Wat jij ten toon spreidt is weldegelijk een sterk staaltje van het gedrag dat HB'ers erop na houden. En waarmee ik dus dagelijks word geconfronteerd. Aangezien ik ook nog leiding dien te geven aan een project, waaraan medewerkers van verschillende pluimage zijn verbonden, stuit ik dus steeds weer op het gebrek aan communicatieve eigenschappen van HB'ers. Een gebrek ook om met compromissen om te gaan. Ipv mijn werk te doen, moet ik de helft van de tijd brandjes blussen. Ik zie HBheid dan ook meer als een tussenstadium, waarin een mens zelfs vast kan blijven zitten. Het eindstation zal een doorsnee HB'er wellicht nooit bereiken. Gevoelsmatig een dorre woestijn plus een buitenproportioneel denkvermogen dat niet of nauwelijks in staat is verbanden te leggen met de werkelijkheid. Als dat toch gebeurt dan berust dat grotendeels op toeval.quote:Op maandag 15 maart 2004 21:20 schreef EMW het volgende:
Hoe weet jij bijvoorbeeld dat je ZHB bent? Je hebt een erg hoge intelligentie maar hebt daar in je sociale leven geen problemen mee? En kun je van HBer ook door ontwikkelen naar ZHBer? Ik ben zelf namelijk HB maar heb hier mee leren omgaan. Ben ik nu ZHB?
Ik geloof er trouwens weinig van dat je ZHB bent. Als ik je posts zo lees heb je veel problemen met het verplaatsen in andere mensen zoals HBers en scheer je de HBers ook over een kam. Je komt arrogant en kortzichtig over en voor mij ben je daarmee dommer dan de gemiddelde mens. Of ben ik nu arrogant wanneer ik dit zeg? Heb ik misschien ook last van die helikopter view en denk ik dat ik altijd gelijk heb en gedraag ik me als een prima donna?
En what's next? Iemand die beweert dat ie ZZHB is? Die dan op zijn beurt weer gaat afgeven op ZHBers die zichzelf heel wat vinden omdat hun verstand en gevoel in goeie samenwerking zijn? Laat me niet lachen, grappenmaker.... ga ergens anders interessant lopen doen.
Arithmetische algebraische meetkunde.quote:Op maandag 15 maart 2004 19:44 schreef Verbatim het volgende:
Wat moet ik doen?
jeez... als je al een dergelijk beeld hebt van HB'ers, (jeej weer wat geleerd vandaag!) wat moet jouw oordeel over HBO'ers en MBO'ers wel niet zijn? Onderkruipsels die onderaan de ladder van de evolutie staan?quote:Op maandag 15 maart 2004 21:51 schreef Verbatim het volgende:
[..]
deze "onvolledige mensen"
quote:Op donderdag 18 maart 2004 00:31 schreef EMW het volgende:
Ok vraagje voor de mensen die zich ergeren aan de HBers: Hoe weten jullie dat die mensen Hbers zijn? Vertellen ze dat? Het is mij nog nooit door iemand vertel t d en ik zal zelf ook nooit aan iemand vertellen dat ik HB (of misschien wel ZHB) ben. En dat eeuwige hokjes denken.. wanneer houden mensen daar nou eens mee op?
Zou het?quote:En even voor alle duidelijkheid: ik denk nog steeds dat de topicstarter een grappenmaker is en dat ie helemaal niet ZHB is. Waarschijnlijk gewoon een topic gestart uit verveling.
Ik ben ZHB'er en ik werk weleens met mensen die HB zijn omdat ze daar op zijn geselecteerd. Goed, ze kunnen dan wel een stuk meer dan mensen die helemaal niks zijn, maar toch blijven ze op een bepaald niveau steken. Dat kan best ergerlijk zijn.quote:Op donderdag 18 maart 2004 00:31 schreef EMW het volgende:
Ok vraagje voor de mensen die zich ergeren aan de HBers: Hoe weten jullie dat die mensen Hbers zijn? Vertellen ze dat? Het is mij nog nooit door iemand vertelt en ik zal zelf ook nooit aan iemand vertellen dat ik HB (of misschien wel ZHB) ben. En dat eeuwige hokjes denken.. wanneer houden mensen daar nou eens mee op?
Waarschijnlijk langer omdat je van een ZLB'er niet verwacht dat-ie iets kan en daarom kun je ook niet door diegene teleurgesteld worden.quote:Op donderdag 18 maart 2004 01:02 schreef Supaaah het volgende:
Ik vraag me af hoelang jij het uit zou houden bij een ZLB persoon.
Wow, hi-la-risch. Eén hele spelfout! ZHB-humor?quote:Op donderdag 18 maart 2004 00:34 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Nee, taalpurist humor.quote:Op donderdag 18 maart 2004 01:16 schreef Heliospan het volgende:
[..]
Wow, hi-la-risch. Eén hele spelfout! ZHB-humor?
Inderdaad. Goed observatie vermogen heb jij.quote:Op donderdag 18 maart 2004 01:42 schreef EMW het volgende:
Tja, je moet toch iets wanneer je inhoudelijk niets meer te melden hebt....
Persoonlijk vind ik het behoorlijk matig.quote:Oh, en wat een geweldig staaltje van taalhumor die naam van je... Whahaha!!
Een perfecte synergie van gevoel en verstand... Wanneer je niet om kunt gaan met je naaste collega's, buren etc. ontbreekt er misschien toch iets in het plaatje... je eerste post getuigt nu ook niet echt van sociaalvoelendheid om eerlijk te zijn...quote:Als ZHB'er heb je totaal geen last van de eigenaardigheden waarvan HB'ers zeggen last te hebben. Dit dankzij een perfecte synergie van gevoel en verstand.
Ik vond Zogenaamd Hoog Begaafd ook wel wat hebben andersquote:Op vrijdag 19 maart 2004 13:09 schreef dscx het volgende:
P.S. ZHB staat in mijn boek voor Zeer Heftig Braken, iets dat wel heel dicht in de buurt komt na het lezen van dit topic...
quote:Op dinsdag 16 maart 2004 00:31 schreef milagro het volgende:
Wat een treurig gekoketteer weer, die openingspost
Er staat een heleboel en eigenlijk dus gewoon niets.
Of ben jij het Ryan
Conclusie, je kan maar het best dom zijn. Dan ben je tenminste gelukkigquote:Op vrijdag 19 maart 2004 18:31 schreef _-Xanti-_ het volgende:
Ondergetekende is HMB*, welke de hoogst mogelijk vorm van begaafdheid betreft. En ik erger mij dan ook aan alles en iedereen, en vooral dit topic.
*Hoogst Mogelijk Begaafd
(=ergeren aan ZHB, welke zich ergeren aan HB, welke zich ergeren aan B welke zich ergeren aan normale mensen, welke zich ergeren aan domme mensen, welke zich nergens druk over maken.)
Hmm.. domme mensen zijn niet per definitie gelukkig, je bent wel sneller tevreden wanneer je niet teveel over dingen na hoeft te denken...quote:Op vrijdag 19 maart 2004 18:36 schreef Jebus het volgende:
[..]
Conclusie, je kan maar het best dom zijn. Dan ben je tenminste gelukkig![]()
Daar moet ik wel even over nadenken...quote:Op vrijdag 19 maart 2004 18:47 schreef _-Xanti-_ het volgende:
En ben jij snel tevreden dscx?
Autistisch dus?quote:Op vrijdag 19 maart 2004 18:41 schreef thabit het volgende:
Een belangrijk verschil tussen HB en ZHB is ook dat HB'ers meestal overal in geinteresseerd zijn, alles beter kunnen dan de gemiddelde mens, maar niks ECHT goed kunnen. Terwijl ZHB'ers juist 1 specifiek talent hebben, daar ook echt goed in zijn, en de rest weer minder goed kunnen dan HB'ers.
Nee, een ZHB'er staat nog wel op alle vlakken boven de gemiddelde mens, alleen niet boven de HB'er. Dit zie je bij autisten niet. Een ander verschil is dat autisten weliswaar vaak een bepaald talent hebben, maar dat dit talent niet direct op intelligentie wijst. Iemand die binnen no-time uit z'n hoofd 2 getallen van 20 cijfers met elkaar kan vermenigvuldigen maar geen verder wiskundig inzicht bezit is bijvoorbeeld niet echt intelligent te noemen.quote:Op zaterdag 20 maart 2004 14:52 schreef Kaensterle het volgende:
[..]
Autistisch dus?
Waarom heb ik het idee dat je jezelf (pas)(zeer) hoogbegaafd mag noemen op t moment dat je fatsoenlijk kunt generaliseren? (getuige de zin "een HBer loopt weg van het onderbouwen en ondersteunen van zijn zeer brede inzicht")quote:Op zaterdag 20 maart 2004 20:43 schreef pAin het volgende:
Ik ben dan een ZHBer als ik thabit mag geloven: ik ben erg goed in heeeeeeeel dom lullen
Ik kan trouwens prima samenwerken met een stel HBers. Het mogen misschien dan wel eigenwijze mensen zijn, maar zolang ik en ik alleen de leiding heb, dan gaat alles goed. Ik ben zelf redelijk begaafd (IQ zegt niet veel, maar heb een IQ van rond de 132, dit vooral op mijn woordbegrip, vandaar dat ik je tekst ook prima snapte TS), maar ik ben nog net niet zo contact gestoord dat ik vriendelijk kan doen tegenover mensen (wat sommige HBers dus echt NIET kunnen!) en zolang jij die vriendelijkheid uitstraald, maar een echte leider bent als dat zo moet zijn, dan doen ze wat je wilt en hebben onderling geen disputen. Nu mag dit wel als een beetje kapsones klinken, maar men zegt wel dat ik een geboren leider ben en dat vind ik zelf ook wel.
Dus wat de TS in het kort zegt: een HBer loopt weg van het onderbouwen en ondersteunen van zijn zeer brede inzicht, omdat hij of zij nou eenmaal vind dat het zo is en zichzelf daarvoor niet hoeft te verantwoorden. De TS weet toch wel beter dan dit toe te laten? Spreek die persoon op een nette en vriendelijke manier aan, ga geen heisa schoppen als diegene volgens jou geen recht van spreken heeft of zijn mening (wat hij of zij naar een feit omvormd) helemaal verkeerd ziet. Probeer jou pro's en con's tegen over die van de HBer te zetten, maar verplaats je nog steeds in die persoons mening! Zo te zien ben jij niet bereid dit te proberen, aangezien je dit al niet voor jezelf kan bedenken. Drijf je eigen mening niet door, ga niet op de HBer lijken, hier wil de HBer zelf naar toe en dan heb je al verloren, aangezien jij je gedrag aan hem aanpast (hard tegen hard dus). Voorlopig moet hij of zij wel weten wie de baas is en (wanneer de TS ook daadwerkelijk de baas is) dit moet "de baas" ook uitstralen!
Overigens TS: wanneer jij je al uberhaupt niet kan verplaatsen in de gedachtengangen en gedrag van een HBer, wie is er dan contact gestoord en voor het grootste deel met zich zelf bezig, in plaats van zijn taak, die de ZHBer samen met de HBer's moet gaan doen?? Je houd je echt teveel bezig met de andere mensen.
Een geboren leider zijn uit zich niet alleen in het direct leiding kunnen geven, ook het oplossen van conflicten, het uit handen geven van verantwoordelijkheden en eventueel co-leiderschap horen er volgens mij ook bij.. just noting...quote:maar zolang ik en ik alleen de leiding heb, dan gaat alles goed.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |