GotenSSJ | maandag 15 maart 2004 @ 16:09 |
Zijn er nog meer Fok!kers die in hun vrije tijd aan een modelspoor werken? Hier enkele voorbeelden hoe het er later uit kan komen te zien. En dan heb je ook nog treintjes : Waar je ook nog wagons achter kan zetten : Ook zijn er er nog huisjes en weet ik het allemaal. En naturlijk ook auto's van allerlei merken hier 1 voorbeeld van de porsche 928 : Zelf heb ik momenteel aardig wat rails,2 autos,esso pomp,en 1 huis en een grasmatje. Vanvond ga ik er een plank bijhalen dat ik het vast kan gaan spijkeren. [ Bericht 1% gewijzigd door GotenSSJ op 15-03-2004 16:12:56 (dingetje toegevoegd) ] | |
GotenSSJ | maandag 15 maart 2004 @ 16:12 |
Oh trein plaatje doet het niet zie ik net | |
ConQuestador | maandag 15 maart 2004 @ 16:15 |
Voor de mensen die niet in dat wereldje zitten. Kan je eens uitleggen wat de lol ervan is ?? ik zie die namelijk niet | |
detulp050 | maandag 15 maart 2004 @ 16:15 |
Als ik ooit met pensioen ben en veel geld heb lijkt het me wel grappig, maar of ik er langdurig plezier van zal blijven houden weet ik niet. | |
GotenSSJ | maandag 15 maart 2004 @ 16:18 |
De lol ervan is : Je bent er gewoon lang meebezig en je krijgt er iets voor terug,namelijk jaren plezier ook als je later met pensioen bent heb je altijd nog iets waar je je mee bezig kan houden in plaats van Bingo enzo | |
Dr_Flash | maandag 15 maart 2004 @ 18:22 |
Naar UVT | |
Vision | maandag 15 maart 2004 @ 18:38 |
naar PTA | |
Herr.Flick | maandag 15 maart 2004 @ 18:44 |
* Meldt. Ik heb er veel plezier aan in de wintermaanden, s'zomers is m'n motor aan de beurt, en s'winters de marklin treinbaan. Wat is er leuk aan? Vele uren knutselwerk,bezig zijn met iets wat niet te snel af is,het proberen om iets zo reeel mogelijk na te maken. En dan ook eens iets te doen waar je geen beeldscherm/teevee voor nodig hebt. Wat is minder leuk? De prijs,modelbouw is schijt duur,het is echt geen kinderspeelgoed meer. En minder leuk is als je baan af is,dan is er vlug de lol van af. | |
ook_gek | maandag 15 maart 2004 @ 19:18 |
quote:Ga de tram tunnel in den haag na bouwen. Ben je nog jaren mee in de weer | |
PeuRac | maandag 15 maart 2004 @ 19:20 |
M'n pa heeft zo'n 2.5M2 aan spoor ed liggen, met daaronder een rangeeerspoor voor 12 treinen (hoef je ze niet elke keer op de rails te zetten en eraf halen. | |
GotenSSJ | maandag 15 maart 2004 @ 19:35 |
Idd de prijzen zijn reteduur ik heb geluk gehad dat mijn ouders het hadden en dat ik dus geen starterskit hoefde te kopen de plank komt zeer waarschijnlijk morgen 1.30 bij 2.00 meter tot nu toe heb ik alleen een loco en wat wagons maar het is leuk aan de buitenkant komt een industrie terrein met autodealers enzo dus waarschijnlijk blijft het nog wel even leuk | |
Bleh | maandag 15 maart 2004 @ 19:38 |
Vroeger wel, nu geen tijd && geld && ruimte... Maar wel leuk "speelgoed" ( < paar mensen gaan boos op mij worden ) | |
Camickaeze | maandag 15 maart 2004 @ 19:47 |
Damn, ziet er goed uit!! Jammer dat het nog redelijk leeg is in het midden van de baan.. Ik volg zelf al 2 jaar ofzo de grootste baan van de wereld.. Gebouwd in, jawel, Duitsland.. Thuisland van de modelspoor.. Hier de URL : http://www.miniatur-wunderland.de De moeite waard om te bekijken.. Heb zelf helaas alles een paar jaar geleden weggedaan, en heb er spijt van!!! | |
Camickaeze | maandag 15 maart 2004 @ 19:50 |
Ff wat foto's : See for yourself.. | |
The_stranger | maandag 15 maart 2004 @ 20:20 |
quote:nice...very nice... | |
ook_gek | maandag 15 maart 2004 @ 21:41 |
Wat dacht je van maudurodam? Is ook heel groot. Zo niet de grootste. | |
sweek | maandag 15 maart 2004 @ 21:44 |
Dat zijn echt ontzettend mooie foto's zeg! . Ik heb er nu echt geen geld voor, maar wil er ooit ook wel eens mee beginnen ja... en me dan vooral focussen op het in Nederland rijdend materieel. | |
Vaffer | maandag 15 maart 2004 @ 21:48 |
mooie lok. ziet er goed uit!! | |
GotenSSJ | maandag 15 maart 2004 @ 21:54 |
Die baan is niet van mij hoor op de eerste fotos mijne is nog kaal | |
Herr.Flick | maandag 15 maart 2004 @ 22:30 |
Maar wie rijd nou eigenlijk wat? Zelf heb ik marklin digital met c-rails(had liever K-rails, maarja ik stap nu niet meer over). Ik heb nu 13 loks,waaronder de TEE,br45,en de riviera-express(2.10 mtr lang) Liefst tijdperk 3 | |
Joostve | maandag 15 maart 2004 @ 22:48 |
gaaf zeg waar koop je dat spul eigenlijk? | |
sweek | maandag 15 maart 2004 @ 22:50 |
quote:Er zijn redelijk wat speciaalzaken in het hele land... kwam er vrijdag toevallig nog eentje in Amsterdam tegen (ergens in Oud West geloof ik, straat weet ik niet meer...) Ook in Sittard ken ik er eentje, vlak bij het station... Als ik nou zou beginnen he, is er dan een goede startset voor mij als ik me vooral interesseer in Nederlands passagiersmaterieel? Welk merk kan ik het beste voor gaan? | |
Dezz | maandag 15 maart 2004 @ 22:52 |
quote:Dit is gaaf! | |
CasB | maandag 15 maart 2004 @ 22:59 |
Dat maakt het juist leuk...een complete stad namaken 't Is dat ik geen geld, ruimte en tijd heb anders zou ik er wel wat mee willen doen... | |
Light | maandag 15 maart 2004 @ 23:23 |
quote:Dat ziet eruit alsof het zeker een reisje Hamburg waard is. Maar dan wel op een gewone werkdag, dat je niet eerst een uur buiten hoeft te staan voordat je naar binnen mag. Er ligt 'maar' 7 km aan rails, dus daar is wel het een en ander te zien. | |
GotenSSJ | dinsdag 16 maart 2004 @ 15:34 |
quote:De NS starterskit ? van Fleischmann dacht ik 365 euro zo uit me hoofd. Ik heb Fleischmann en Roco rails groote N 2 lok's waarvan 1 kapot 6 wagons 1 esso pomp 1 huis dus er moet nogal wat aan veranderen | |
Herr.Flick | dinsdag 16 maart 2004 @ 20:08 |
quote:Ik koop altijd (bijna) alles bij handelaren op beurzen of bij hun thuis. Dit scheelt vaak 25% op de winkelprijs. Voor de marklinnisten onder ons : www.stummi.de Een mooie site waar prijzen in vergeleken worden. | |
sweek | dinsdag 16 maart 2004 @ 23:10 |
quote:Vorig jaar introduceerde de firma Fleischmann twee schitterende NS ICK rijtuigen in spoor N<<piccolo>>. In combinatie met haar populaire 1600 loc komt Fleischmann nu met een complete NS startset, waarin deze modellen een hoofdrol spelen. Naast de genoemde elektrische lok bevat deze set: vier ICK rijtuigen (twee eerste en twee tweede klas rijtuigen met verschillende wagennummers), een groot railovaal met inhaalspoor, elektrische wissels en wisselschakelaar, een regelaar met trafo en verder aansluitmateriaal. Kortom: de ideale NS start in spoor N<<piccolo>>. Nu leverbaar. Ziet er ERG leuk uit! . | |
MacDweal | woensdag 17 maart 2004 @ 00:42 |
Meld. Wat heb ik ongeveer: 100 loks/treinstelen 200 wagons 400 meter rails 175 wissels Heb helaas geen ruimte om te bouwen. Heb een aantal exclusieve modellen in een vitrine staan. De rest zit netjes opgeborgen in de origineele doosjes. Dat het een dure hobby is maak ik mijn niet zo druk om alles is behoorlijk waardevast. Het wordt alleen steeds moeilijker om iets te vinden naar NS model wat ik nog niet heb. oke genoeg gepimpt. | |
Sander_Prinsen | woensdag 17 maart 2004 @ 08:28 |
Modelspoor... Ik was er vroeger helemaal weg van. Helaas ontbreekt het me tegenwoordig vooral aan ruimte, maar heb er ook geen geld voor momenteel. Op de zolder heb ik nog wat uit mijn kinderjaren staan: - 4 Märklin locs, waarvan 3 nog goed werkend (een Märklin NS 1601, een 4 assige stoomloco (uit startset) en een klein 3 assige stoomloco (uit andere startset, met het welbekende serienummer 3000) - 2 NS ICR rijtuigen (Märklin), een Duits TEE rijtuig (met panoramadak, Märklin) en 2 oude Duitse rijtuigen van Lima - Een stel goederenwagons (+/- 10) uit Märklin startsets - Een flinke berg Märklin metalen (M) rails, een aantal hand- en elektrische wissels Vroeger had ik op mijn kamer een kleine modelbaan, 2 verdiepingen met een stationnetje, een ondergronds inhaal/opstelspoor en een rangeerterreintje. En dat alles op een plaat van 2m bij 1m... Alles staat nu in dozen op de zolder, te wachten op het moment dat ik ruimte, geld en tijd heb om de boel weer op te gaan bouwen. En als ik dat ga doen, ga ik het ook groots aanpakken, dus een mooi landschap, minstens 2 stations, rangeer-/industrieterrein en ondergronds opstelterrein. Alles digitaal (met de computer) aangestuurd. Maar goed, dat kan nog jaren duren voordat het zover is. | |
vector200 | woensdag 17 maart 2004 @ 08:41 |
quote:Dat is ook erg leuk, maar Fleischmann kennende ook erg duur | |
Herr.Flick | woensdag 17 maart 2004 @ 09:22 |
quote:Foto's!! | |
sweek | donderdag 18 maart 2004 @ 21:07 |
quote:Ja, ik ben bang van wel... . Ik heb al gekeken op Ebay en Marktplaats, maar kan op dit moment niet echt een erg leuke startersset vinden.... ik denk dat ik gewoon af en toe blijf kijken daar tot ik er wel eentje kan vinden. Maar zijn er voor het piccolomodel trouwens veel minder (vooral Nederlandse) treinen? Wat ook wel een probleem kan worden, is dat als ik op Kamers ga, ik er denk ik geen plaats meer voor heb allemaal... | |
Lucske | donderdag 18 maart 2004 @ 21:21 |
Paar plaatjes die nog on-line stonden. Het is wel duidelijk dat ik spul verzamel en geen aandacht besteed aan het bouwen van een baan: nu geen ruimte voor en de modellen zijn al duur zat. De Trix' 6400'en kosten ruim 200 euro, de 232 en G2000 die hier binnenkort met locsound rondbroemen gaan helaas ook voor meer dan 200 euro over de toonbank . | |
Herr.Flick | vrijdag 19 maart 2004 @ 01:09 |
Die 1e op het onderste plaatje is wel mooi! Zelf heb ik alleen duitse treinen,ik vind de nederlandse niet zo leuk,behalve de echte ouwe, die zijn | |
Camickaeze | vrijdag 19 maart 2004 @ 03:06 |
Ik reed trouwens altijd met Fleischmann.. Ik ben begonnen met H0.. Na een tijdje had ik daar genoeg van, want je kan er zo weinig mee op een beperkte ruimte.. Ben toen overgestapt op N-piccolo.. Leuk spul, maar werkt toch allemaal niet zo lekker als H0.. Goed, ook dat verkocht.. Toen nog een tijdje bezig geweest met Spoor Z van Marklin, maar ook dat was niet echt je van het.. De hele zooi verkocht, brommertje gekocht en eeuwige spijt gehad!! | |
Metro2005 | vrijdag 19 maart 2004 @ 08:09 |
ik heb vroeger ook een modelspoorbaan gehad, alles van fleischmann. alleen nam ie teveel ruimte in beslag en moest de baan weg. de treintjes heb ik nog wel waar koop je die spullen tegenwoordig eigenlijk?? vroeger kocht je alles gewoon bij de bart smit maar tegenwoordig staat daar alleen microsoft train simulator | |
grunge-metal | vrijdag 19 maart 2004 @ 08:13 |
ziet er allemaal wel mooie uit, ik had vroeger ook z'n baan. nu niet meer:Y | |
PeuRac | vrijdag 19 maart 2004 @ 09:10 |
quote:Bij de betere hobby winkel, m'n vader en ik gaan vaak naar Arnhem, Wentink heet die zaak geloof ik. Hij zit iig in de straat als je van het station Arnhem velperpoort naar het centrum loopt (alleen gaan wij altijd met de auto ) | |
Camickaeze | vrijdag 19 maart 2004 @ 11:23 |
Wentink zit idd in Arnhem en in Apeldoorn.. Tis hier, in Apeldoorn, 1 van de weinige winkels waar je nog écht iets kunt halen met betrekking op modelspoor.. Ontzettend gave winkel, met heeeel veel spul!! | |
Bleh | vrijdag 19 maart 2004 @ 11:27 |
Bij het station in Heerhugowaard (bij Alkmaar) heb je Huider Modeltreinen. Zelf geen ervaring mee, die was er nog niet toen ik aan het hobbyen was. Link: http://www.huidermodeltreinen.nl/ | |
Lucske | vrijdag 19 maart 2004 @ 12:31 |
www.modeltreinexpress.nl (Vlaardingen), www.harlaar.nl (Badhoevedorp) en De wapstad (Rijswijk) zijn goede zaken. | |
Herr.Flick | vrijdag 19 maart 2004 @ 19:00 |
quote:www.wsum.nl Maar het beste kun je beurzen bezoeken of naar een handelaar gaan, dit is aanzienlijk goedkoper. | |
Lucske | vrijdag 19 maart 2004 @ 19:10 |
O ja, iemand Roco set 44117, dat zijn drie TEE-rijtuigen, toevallig te koop? Ook als iemand die tegenkomt, graag even melden !! | |
Jerruh | vrijdag 19 maart 2004 @ 19:13 |
quote:ik zou da ook wel willen!! het leukste van zon baan vind ik het maken van de omgeving, de huisjes!!! ik vind maquettebouw sowieso leuk!!! | |
sweek | vrijdag 19 maart 2004 @ 22:05 |
quote:Ja, daar kun je ook ontzettend veel leuke dingen mee doen, ja! Maarja, heb daar maar eens de ruimte voor... . Maar ik denk dat ik voor N spoor ga gaan, en ga wachten op een leuke aanbieding.... | |
Lucske | vrijdag 19 maart 2004 @ 23:16 |
quote:Als je vooral met NL-spul bezig wil zijn, zou ik toch voor H0 kiezen. Je moet maar zo denken: er komt vast eens een tijd dat je genoeg ruimte hebt en tot die tijd kun je je dan bezig houden met het verzamelen van modellen met een gelimiteerde oplage. | |
GotenSSJ | zondag 21 maart 2004 @ 14:00 |
Zo de planken zijn er en er ligt al wat rails op en natuurlijk het gras | |
Lucske | dinsdag 23 maart 2004 @ 14:40 |
Zijn alle modelspoorders alweer ontmoedigd? | |
sweek | dinsdag 23 maart 2004 @ 16:01 |
Wanneer is er nou bijvoorbeeld zo'n beurs? (en waar natuurlijk...) | |
Lucske | dinsdag 23 maart 2004 @ 16:13 |
Grote beurs, veel spul: http://www.modelspoorbeurs.nl/ In mei. | |
Herr.Flick | woensdag 24 maart 2004 @ 01:25 |
DE beurs op het gebied van modelbouw! (met nadruk op DE) http://www.westfalenhallen.de/1907.php In nederland hebben we eurospoor,dit is meestal in de jaarbeurs in utrecht http://www.eurospoor.nl/ En dan zijn er nog tal van kleine beursjes,zoals in houten(misschien wel de bekendste) http://www.recreatiedisk.nl/index.php?ptype=14&cat=2 Duitsland is echt een aanrader,wat je daar allemaal ziet is absoluut niet te beschrijven zo mooi! | |
Lucske | woensdag 24 maart 2004 @ 14:50 |
quote:Kuch kuch. Zeker nog nooit in Houten geweest als je dat een "klein beursje" noemt. Houten is de grootste modelspoorbeurs van Nederland. | |
Herr.Flick | woensdag 24 maart 2004 @ 15:21 |
quote:Jaahaaa..... Maar ik bedoel met kleine beursjes, gewoon regelmatige beurzen waar je intressant kunt kopen,en niet zoiets als eurospoor(in vergelijing vele malen kleiner) | |
sexylexy | woensdag 24 maart 2004 @ 16:35 |
Ik heb ook een baan, van zo'n 3 bij 1,5 meter, maar over een jaar of 3 (dan heb ik weer tijd, en betere ruimte, nu is het zon schuindak) ga ik het weer goed doen enzo. ik heb marklin metale rails en 22 locs. | |
Impry | woensdag 24 maart 2004 @ 16:55 |
Het lijkt me erg mooi om te hebben, maar ik heb er het geld, de ruimte en de tijd nog niet voor...komt over een jaar of 50 wel (ben nu 16 ) Mijn buurman (inmiddels overleden) had wel een hele mooie baan in z'n schuur. Vandaar dat het mij wel aanspreekt. Helaas is al dat spul weggedaan | |
GotenSSJ | zaterdag 27 maart 2004 @ 11:57 |
Heb gisteren een leuk alpen boerderijtje gehaald en een aantal gewassen kassen. | |
GotenSSJ | zaterdag 27 maart 2004 @ 12:00 |
Trouwens met welk spoor doen jullie het ? HO of N ? zelf doe ik het met N | |
apestartje | zaterdag 27 maart 2004 @ 15:23 |
quote: Beurzen worden meestal in de modelbladen aangegeven,de grootste en meest voorkomende is die in de euretco hal in houten (utr) helaas weet ik niet zo wanneer de volgende is. Je kan ff kijken op www.friesemodelbaanclub.nl http://www.modelspoorbeurs.nl/ p.s eerst volgende 15 mei. | |
webfreaky | zaterdag 27 maart 2004 @ 15:30 |
Ik hád een H0 baan, met flink wat rails en een ns-trein en duitse stoomloc, maar die heb ik vorige week verkocht, nadat hat ruim een jaar ongebruikt in een kast heeft gelegen (verhuizing). Ik ben van plan om met picollo (n-spoor) verder te gaan, maar heb nog geen echte plannen | |
Lord_Vetinari | zaterdag 27 maart 2004 @ 15:38 |
Mijn oom heeft een mooie baan (N). Hij doet er al jaaaaaren niks mee en ik probeer al jaaaaaren om dat ding los te praten, maar dat lukt maar niet Als mijn stiefzoon het huis uit is, ga ik op de zolder aan de slag (20 m2 om mee te spelen ) | |
webfreaky | zaterdag 27 maart 2004 @ 15:41 |
ff een vraagje (ben net door dit topic een baanontwerp aan het maken) wat is de minimale ruimte die nodig is voor een omkeercircel in N (maakt niet uit welk merk, alles is op elkaar aan te sluiten | |
Lord_Vetinari | zaterdag 27 maart 2004 @ 15:42 |
Dat ligt aan de curve van de bocht. Als ik me goed herinner kun je bochten in verschillende scherptes krijgen... | |
webfreaky | zaterdag 27 maart 2004 @ 15:44 |
ik geloof dat ik het heb, met roco n rails kun je 19,4 cm als radius, dus je hebt 40 centimeter nodig | |
GotenSSJ | zaterdag 27 maart 2004 @ 16:02 |
iemand meer info over deze ? 27-03-2004 en 28-03-2004 Landelijke Modelspoordagen Diverse lokaties waar dat morgen is bijv ? | |
Lucske | zaterdag 27 maart 2004 @ 16:17 |
quote:O.a. in Venlo. | |
GotenSSJ | zaterdag 27 maart 2004 @ 21:03 |
Oh das een beetje verweg vanuit Rotterdam btw wetewn jullie of er voor spoor N een VW Touraeg is te krijgen of een VW Phaeton (zijn dus auto's) | |
sexylexy | zaterdag 27 maart 2004 @ 22:11 |
Ik heb op internet alleen een volkswagen passat station gezien in N spoor. | |
Lord_Vetinari | zaterdag 27 maart 2004 @ 22:20 |
Meestal lopen de auto's een paar jaar achter op de werkelijkheid. | |
sexylexy | zaterdag 27 maart 2004 @ 22:21 |
ik heb een heleboel touaregs enzo gezien in HO. kijk maar op www.wiking.de | |
webfreaky | zaterdag 27 maart 2004 @ 22:25 |
Weet iemand of FLEISCHMAN schaal Z heeft? en hoe die heet? (bijv. marklin's z heet "miniclub") edit pff, waarom zet ik daar nou weer zo'n smiley bij :S [ Bericht 15% gewijzigd door webfreaky op 27-03-2004 22:26:18 (blabla) ] | |
Lord_Vetinari | zaterdag 27 maart 2004 @ 22:27 |
Volgens hun site hebben ze alleen HO en N ( "Piccolo") | |
sexylexy | zaterdag 27 maart 2004 @ 22:27 |
quote:geen Z, wel N (piccolo) Met welke tijdperken rijden jullie eigenlijk ? ik met tijdperk V, europees. | |
Lord_Vetinari | zaterdag 27 maart 2004 @ 22:29 |
[off topic] psst, sexy... 'Waar gaan jouW biljetten heen?' | |
Lucske | zaterdag 27 maart 2004 @ 22:31 |
H0, tijdperk IV en V, waarbij ik als volgt redeneer: als al het mat. wat niet samen heeft gereden met ouder of jonger mat. van de baan is, kan mat. uit een andere periode rijden . Ik ben daar dus redelijk makkelijk in qua aanschaf, niet voor wat betreft treinsamenstellingen. Morgen komt er weer een tijdperk V-loc bij . | |
sexylexy | zondag 28 maart 2004 @ 13:37 |
quote:welke loc? foto? | |
idiotforaliving | zondag 28 maart 2004 @ 14:18 |
Ik heb zelf vroeger toen ik 12 was een baan gehad, gelukkig niet weggedaan waaronder 10 meter sppor, 5 wissels, 4 locs, 12 wagons super, als ik weer ruimte en geld heb begin ik direct weer | |
GotenSSJ | zondag 28 maart 2004 @ 14:37 |
Zonde geen SUV voor spoor N | |
Lucske | zondag 28 maart 2004 @ 19:37 |
DJ_Robbie | zondag 28 maart 2004 @ 20:03 |
Foto's willen we zien, nog meer Zelf had ik HO baan (marklin). Helaas is daar geen tijd meer voor en ruimte, maar ik doe het niet weg, tis netjes opgeborgen als ik met pensioen ben komt het er ongetwijfeld wel weer uit In tegenstelling tot treinen (maar 1) had ik wel veel huisjes enzo Dat is gewoon het leukste van modelspoor. Niet het rijden met treintjes maar alles er omheen, het maken van landschappen etc. | |
Herr.Flick | zondag 28 maart 2004 @ 20:29 |
quote:Ik krijg het niet voor elkaar... Ik kan wel foto's maken, maar plaatsen lukt me ABSOLUUT niet! Dus als iemand die wil plaatsen, en er is vraag naar...wil ik ze wel sturen via meel. | |
sexylexy | zondag 28 maart 2004 @ 21:01 |
zeker mooie locomotief in model | |
GotenSSJ | maandag 29 maart 2004 @ 14:53 |
Heer.Flick als je de link hier plaats zet je er gewoon [img] voor en dan [/img] achter | |
SHERMAN | donderdag 1 april 2004 @ 15:42 |
quote:Volgens mij is die jaarlijkse in Utrecht net ff groter Ik heb/had zelf Marklin H0. C rails. 3 locs Stuk of 35 wagons en behoorlijk wat rails. Complete plannen voor een mooie baan enzo maar jah, het is niet de goedkoopste hobby. Zelf vond ik de baan ontwerpen en maken altijd leuker dan rijden Wie weet trek ik hem nog wel een keer uit de kast | |
Lucske | donderdag 1 april 2004 @ 21:01 |
quote:Ik waag het te betwijfelen. Daarnaast is Houten zes of zeven keer per jaar groot, niet één of twee keer . | |
sven_da_man | donderdag 1 april 2004 @ 21:21 |
Ziet er echt heel cool uit. Jammer dat ik nu geen ruimte en geld op. Lijkt me voor later trouwens wel leuk om dit als hobby te hebben | |
Lucske | vrijdag 9 april 2004 @ 18:11 |
Gelukt! | |
DaMart | vrijdag 9 april 2004 @ 18:27 |
Wij hadden vroeger 2 banen thuis: mijn Ho baan, waarvan de loc kapot is, en mijn vader zijn Minitrix. Maar toen wilde mijn moeder meer kast ruimte hebben en moesten de modeltreintjes wijken... | |
GotenSSJ | vrijdag 9 april 2004 @ 19:14 |
quote: (Wat is er zo bijzonder aan ) | |
Lucske | vrijdag 9 april 2004 @ 20:01 |
quote:Dat is een zeldzaam setje TEE-rijtuigen wat ook in Nederland heeft gereden. | |
idiotforaliving | vrijdag 9 april 2004 @ 20:13 |
Trans Europe Expresse, ik weet het nog! | |
Lucske | vrijdag 9 april 2004 @ 20:15 |
1100'je ervoor en karren met die handel. | |
sexylexy | zaterdag 10 april 2004 @ 20:19 |
Ik heb vandaag op een beurs in mijdrecht een paar vrachtwagens in HO op de kop getikt 2 amerikaanse voor 2,5 en 5 euro per stuk en 1 europese voor 2,50 | |
Lucske | woensdag 21 april 2004 @ 13:27 |
Hebbes: | |
2cv | woensdag 21 april 2004 @ 13:36 |
quote:Tip van de week: ga plannen ontwerpen/maken voor anderen | |
Lucske | woensdag 28 april 2004 @ 11:16 |
Hebben jullie een vitrine waar jullie modeltreinen in staan? Zo ja, gekocht (duur) of zelf gemaakt (hoe?)? Vertel . | |
Herr.Flick | woensdag 28 april 2004 @ 12:17 |
quote:Hier staan ze in een "gewone" vitrinekast,alleen een paar losse loks verder nix.(krijg anders ruzie met de vrouw... ) Wel moet ik vanavond mijn uitbreiding voor m'n TEE op gaan halen! | |
GotenSSJ | woensdag 28 april 2004 @ 14:32 |
Heb net een berg gemaakt met kippengaas en papier manchee gaan we het daarna bestooien (Wel eerst laten drogen) | |
2cv | woensdag 28 april 2004 @ 16:42 |
Ik heb net in de bouwmarkt een zak isolatiebolletjes zien liggen, zijn van die piepschuinbolletjes, iets kleiner dan een speldekop. Misschien is dat bruikbaar als sneeuw. De prijs weet ik niet, maar die zakken zijn wel vrij groot (35 liter dacht ik). | |
Bleh | woensdag 28 april 2004 @ 17:25 |
quote:Mooi toch heb je een dik pak sneeuw! | |
Volano | woensdag 28 april 2004 @ 19:11 |
ff een leken vraag.. hoe zit dat met die HO, N ,Z, K minitrix maten? En ik heb ooit is een marklin baan gehad.. maar je had nog een bekend merk Freitling zoiets? k weet het niet meer maarre.. kan dat allemaal op elkaar? hoe zit dat? oja.. en hoe zit dat met die tijdsperiodes? *schaam* maar t begint weer te kriebelen nu ik dit lees | |
Sjoewe | woensdag 28 april 2004 @ 19:43 |
ik weet het aleen van Märklin: Z is het kleinste maatje H-nul (H0) is de meest gangbare maat 1 is de grootste maat | |
webfreaky | woensdag 28 april 2004 @ 20:18 |
Freitling? bedoel je Fleischman? | |
Herr.Flick | woensdag 28 april 2004 @ 23:28 |
quote:Veel leesplezier. http://www.xs4all.nl/~licht040/Trein/SchaalInfo.htm | |
Volano | vrijdag 30 april 2004 @ 19:39 |
quote:JA quote:Dank | |
webfreaky | vrijdag 7 mei 2004 @ 17:29 |
Een tijdje geleden heb ik door ruimtegebrek mijn H0-spul verkocht. Ik wil verder gaan met spoor N. ik weet nog niet van welk merk. Wel weet ik wat ik ga uitbeelden: de kustlijn van Riomaggiore naar Manarola en misschien verder tot Vernazza (Cinque Terre, Italië). Ik heb 80*80 cm tot mijn beschikking. Krap, maar moet lukken Hieronder wat foto's. Riomaggiore Manarola Kustlijn Voor meer coole pics: google De twee dorpjes liggen zo'n 5 kilometer van elkaar af. Langs de kustlijn bestaat een wandelroute, en door de berg heen loopt een spoorlijn die de twee dorpjes verbindt. De spoorlijn wordt vanaf de wandelroute regelmatig zichtbaar (kleine boog-achtige-ramen zeg maar). [ Bericht 5% gewijzigd door webfreaky op 07-05-2004 17:39:00 ] | |
B_BOY | vrijdag 7 mei 2004 @ 19:11 |
daar ben ik geweest. als je egt vet wilt hebben moet je over het spoor gaan lopen. dan is het uitzicht mooier als over het wandelpad. | |
webfreaky | vrijdag 7 mei 2004 @ 19:33 |
5 dagen geleden liep ik daar vandaar dit idee en ik had nog 80 cm2 ruimte op m'n kamer over, daar moet iets mee gebeuren | |
2cv | maandag 10 mei 2004 @ 01:21 |
Indien ik een modelspoorschene-geval zou onterpen/bouwen dan zou het een mengelmoesje zijn van vanalles, niet iets bestaands (zoals een stad of gebied) nabouwen dus. Wel zou het 'bewoonbaar' zijn (dus alles wat je in een stad/dorp/vergelijkbaar gebied zou moeten hebben, zou ik er ook in poten, dus bijvoorbeeld niet 28 bussen er in zonder bushaltes). | |
Herr.Flick | woensdag 5 januari 2005 @ 00:03 |
Update. Ik ben een tijdje geleden weer begonnen met m'n baan op te bouwen,hier gaat lekker veel tijd (en geld ) in zitten,en helaas is er niet elke week een grote vooruitgang. Maar nu heb ik toch iets te melden nl. m'n tafels staan,de draaischijf en rails zijn functioneel,en m'n brug is gebouwd,maar moet nog in m'n baan getransformeerd worden. Hier een paar piccies : Hier is de brug,een dubbelsporige van Faller,lengte 1.10 mtr,hij zit al in z'n bak waar een ravijn in gemaakt zal gaan worden,om zo toch iets van diepte te krijgen op m'n baan.De kamer is te klein om het spoor fatsoenlijk van hoogte te laten wisselen(3 cm per mtr).,vandaar dat we maar omlaag gaan. Hier zie je waar de brug moet gaan komen,de tafel word gewoon weggezaagd,en de bak incl. brug word op de aangegeven plaats vastgeschroefd.Er is een overgang gemaakt van C-rail naar K-rail omdat het niet echt reeel is om bedding te hebben op een opengewerkte brug. Op deze foto is de draaischijf met lokloods te zien(Vollmer),een station moet nog gebouwd worden. Later gaan we misschien nog onder de baan door,incl een schaduwstation,maar eerst wil ik boven op de baan eerst wat vorderingen zien.Bijna de hele baan word voorzien van Vollmer bovenleiding. | |
SHERMAN | woensdag 5 januari 2005 @ 00:08 |
Ziet er goed uit Ik hoop dat je nog meer zult posten over je voderingen | |
Herr.Flick | woensdag 5 januari 2005 @ 00:18 |
quote:Als de brug erin zit,dan volgen er weer een paar piccies.... | |
laffer | woensdag 5 januari 2005 @ 00:20 |
ik doe dit niet graag maar toch even een TVP | |
LennyKravitz | woensdag 5 januari 2005 @ 00:27 |
Vind het jammer dat bv. Fleischmann weinig treinen fabriceerd uit het buitenland... meestal alleen Duits materieel... Nederlands materieel op H0 wordt dan wel 'ns door andere fabrieken gemaakt, maar die zijn dan weer van een bedenkelijke kwaliteit... of zien er niet uit... | |
GotenSSJ | woensdag 5 januari 2005 @ 10:26 |
Mooie pics Herr.Flick bij mij staat het momenteel even stil.... | |
Herr.Flick | woensdag 5 januari 2005 @ 10:30 |
quote:Het is bij marklin niet anders,hier vind je ook weinig NS materieel.Volgens mij maakt ROCO nog het meeste van de NS modellen,voorheen deed LIMA dat,maar die zijn helaas op de fles. Maar ROCO is toch niet van slechte makelij? zelf rij ik marklin,dus ik ben niet zo bekend met het gelijkstroom aanbod | |
Blik | woensdag 5 januari 2005 @ 11:02 |
Mijn vader wil een modelspoorbaan gaan maken in de toekomst, helaas is de grote kamer waar die het wilt gaan doen bezet door mij. Zal waarschijnlijk nog wel een aantal jaartjes duren voordat die eraan kan beginnen | |
thatsme | woensdag 5 januari 2005 @ 11:25 |
Ik post hier wat foto's van een modelbaan die ik nu inmiddels in dozen heb zitten. het was een zwisters georienteerd baantje van m'n Opa, m'n Opa wou er vanaf en ik heb de baan overgenomen. M'n Opa was al begonnen voordat ik er was, maar gelukkig ligt het grootste deel ernog voor het archief dezelfde hoek als de foto erboven alleen nu in het donker beetje vage foto maar wel een leuk dorpje van de andere kant, met in de berg een heuze keerlus. [ Bericht 52% gewijzigd door thatsme op 05-01-2005 13:34:25 (was tvp nu een volle post ;)) ] | |
Lucske | woensdag 5 januari 2005 @ 18:17 |
quote:Jonges jongens jongens.... Fleischmann: sprinter, plan V, 1200, enkele goederenwagens Roco: diverse 1100'en, 1600'en, 1700'en, 1800'en, 2200'en, locomotoren, 600'en, 1000'en, RN 232, rijtuigen en veel goederenwagens Märklin/Trix: diverse 6400'en, G1206, 1100'en, ICR LSM: diverse rijtuigen (K4, Bcm) Sachsenmodelle: diverse rijtuigen (Df) en goederenwagens Brawa: diverse goederenwagens Mehano: G2000, Class 66 Lima: mat '46, IRM, DD-AR, DDM1, MaK 1024 Dit is niet alleen NS-materieel, maar materieel dat in Nederland rijdt. Op Lima en Märklin/Trix na allemaal goede kwaliteit. | |
Lucske | woensdag 5 januari 2005 @ 18:17 |
quote:Jonges jongens jongens.... Fleischmann: sprinter, plan V, 1200, enkele goederenwagens Roco: diverse 1100'en, 1600'en, 1700'en, 1800'en, 2200'en, locomotoren, 600'en, 1000'en, RN 232, rijtuigen en veel goederenwagens Märklin/Trix: diverse 6400'en, G1206, 1100'en, ICR LSM: diverse rijtuigen (K4, Bcm) Sachsenmodelle: diverse rijtuigen (Df) en goederenwagens Brawa: diverse goederenwagens Mehano: G2000, Class 66 Lima: mat '46, IRM, DD-AR, DDM1, ICM, MaK 1024 Dit is niet alleen NS-materieel, maar materieel dat in Nederland rijdt. Op Lima en Märklin/Trix na allemaal goede kwaliteit. Die rommel van Lima is echt waardeloos in vergelijking met wat Roco en Mehano produceren. Qua rijtuigen spant LSM de kroon qua kwaliteit. | |
UncleFunk | woensdag 5 januari 2005 @ 18:30 |
quote:Hartstikke mooi! Ben jaloers | |
UncleFunk | woensdag 5 januari 2005 @ 18:32 |
quote:Ben erg benieuwd naar het eindresultaat | |
Camickaeze | woensdag 5 januari 2005 @ 18:35 |
Ook ik heb een maand geleden besloten weer te beginnen met modeltreinen.. 't Word een enkelsporig lijntje dat uitkomt op een rangeerterrein.. Voor het spoorplan, klik hier.. Ben ook langzamerhand allerlei spullen aan het opkopen.. Begin lekker goedkoop met tweedehands shiznit.. Klein overzichtje: Foto 1.. Foto 2.. Foto 3*.. *Vrachtwagen is Faller Car System!! Ik zal jullie op de hoogte houden | |
idiotforaliving | donderdag 6 januari 2005 @ 10:32 |
ik heb nog een hele treinbaan liggen van roco, als kind had ik er niet genoeg geld voor maar mijn tijd komt nog wel | |
Herr.Flick | donderdag 6 januari 2005 @ 12:12 |
quote:Leg me dat marklin/trix kwaliteit verhaal eens aub uit.... | |
Fixers | donderdag 6 januari 2005 @ 12:22 |
Ik heb niet de tijd, ruimte en geduld voor treinbaantjes. Maar wel altijd leuk om naar te kijken bij anderen. Even een vraag zomaar bestaat er werkende bovenleiding voor modelspoor? | |
SHERMAN | donderdag 6 januari 2005 @ 12:42 |
quote:Voor marklin wel volgens mij | |
Herr.Flick | donderdag 6 januari 2005 @ 13:18 |
quote:Ja die bestaat,zoals hierboven vermeld heeft marklin die,maar ook andere merken leveren bovenleiding die functioneert. Een paar bovenleiding fabrikanten : Vollmer (heb ik) Viessman Sommerfeld Viessman en Sommerfeld zijn ontzettend mooi gedetaileerd,maar ook duur.Sommerfeld levert ook NS bovenleiding,dat doen de anderen niet.Ik heb voor Vollmer gekozen omdat deze bovenleiding mooi is,in m'n tijdperk past(Deutsche Reichsbahn, Tijdperk 3),en relatief goedkoop is.De masten doen wel plastic aan, maar ik verouder toch alles met verf,dus daar zie je dalijk niets meer van. Ik weet wel dat de marklinloks niet omgebouwd hoeven worden om met bovenleiding te rijden,het is gewoon een kwestie van een schakelaar omzetten,bij andere merken weet ik het zo niet. quote:Heb je een paar jaartjes? | |
legovogel | donderdag 6 januari 2005 @ 14:42 |
Heb zelf ook een modelspoorbaan (fleischmann). Ligt op dit moment stil door tijdgebrek (ziet er niet uit nu), maar wil er wel weer tijd en geld in gaan investeren. Eigenlijk ook te weinig ruimte nu. Of ik moet gewoon v. Gansewinkel bellen voor de enorme zooi op zolder. | |
Camickaeze | donderdag 6 januari 2005 @ 15:36 |
Alle merken zijn volgens mij om te bouwen tot "bovenleiding-voeders".. Kwestie van de + naar op de bovenleiding aan te sluiten | |
Camickaeze | donderdag 6 januari 2005 @ 15:36 |
Alle merken zijn volgens mij om te bouwen tot "bovenleiding-voeders".. Kwestie van de + naar op de pantograven aan te sluiten @legovogel, mocht je ooit eens wat weg doen.. *ziet een groen treinstel staan, die volgens mij een nieuwe baasje kan gebruiken --> HINT HINT! | |
LennyKravitz | donderdag 6 januari 2005 @ 15:45 |
quote:Ja... het is een sneeuwlandschap (of je moet eens wat afstoffen).... Wel leuke treinen (die groene!) | |
Lucske | donderdag 6 januari 2005 @ 18:22 |
quote:Märklin is voor drierail wisselspanning, vroeger had je daarnaast Märklin Hamo dat voor tweerail gelijkspanning was. Trix was in die tijd ook tweerail gelijkspanning. Märklin heeft Trix overgenomen en alles wat voorheen onder Märklin Hamo werd uitgebracht, dus Märklin-modellen voor tweerail gelijkstroom, worden nu uitgebracht onder Trix . Stroomafname via de bovenleiding is waardeloos, zeker als je digitaal rijdt. Veel te bedrijfsonzeker. | |
Herr.Flick | donderdag 6 januari 2005 @ 20:09 |
quote:Dat weet ik, maar je vond de kwaliteit van marklin niet goed,ik ben wel benieuwd wat daar mis mee is(ik kan het nl. niet ontdekken,alleen zo fuckin' duur... ) Wel kan ik begrijpen dat je (misschien) geen voorstander bent van het 3-rails systeem wisselstroom,maar dat heeft niets met kwaliteit te maken,toch? | |
Alexxxxx | donderdag 6 januari 2005 @ 20:23 |
* Alexxxxx heeft en hele bult H0 vrachtwagens en een H0 smarttoren verkapte tvp | |
Camickaeze | donderdag 6 januari 2005 @ 21:27 |
Prijs/kwaliteit van Märklin is NIETS over te zeggen.. Misschien 10 jaar geleden, maar tegenwoordig net zo goed als de rest van de aanbieders ( de goedkope, plastic merken daargelaten ).. Ik ben totaal geen fan van het 3-rail-system, dat staat voorop.. Ik vind dat et herrie maakt en je bent gebonden aan 1 merk.. Maar kwalitatief érg goed, dus de verhouding kwaliteit/prijs zit wel snor.. Al blijft ie duur! | |
Lucske | donderdag 6 januari 2005 @ 22:27 |
quote:De prijs/kwaliteit-verhouding is bij Märklin en Trix waardeloos. Zoals je al zegt maakt het veel herrie, slechte aandrijving in vergelijking met bv. Roco en Mehano (zie een 6400 eens rijden, om te huilen!), niet altijd goede detaillering (meegegoten handgrepen, wie doet dat nog in 1:87?) en ze prutsen af en toe maar wat aan (in 1:87 een loc even een centimeter inkorten, geen nieuwe draaistellen maken voor een ander loctype maar oude er onder plaatsen die dan schaal 1:111 zouden zijn, en meer van dat soort waardeloze zooi.). En dat voor ongeveer 200 euro! Een vergelijkbare Roco- of Mehano-loc van goede kwaliteit kost 130-150 euro, van Mehano heb je loccen digitaal, met geluid voor 250 euro (de geluidsdecoders kosten zo'n 100 euro). | |
Camickaeze | donderdag 6 januari 2005 @ 22:47 |
Owkee, écht verdiept heb ik me nog niet in correcte schalen e.d.. Dat gaat me iets te ver Ik vind iets mooi, of niet.. En vanuit mijn standpunt heeft Märklin, zelfs terwijl ik gruwel van het merk, kwalitatief goede spullen.. Hoe het rijd enzo weet ik niet.. Rij zelf 2-rail ( zoals et hoort! ) Maarre, heb jij ook modeltreinen? Je hebt er verstand van | |
Herr.Flick | donderdag 6 januari 2005 @ 23:05 |
quote:Toch wel gek dat een onafhankelijke test een heel ander beeld schetst op je verhaal,zie bijv. hier : http://www.miba.de/testen/maerocvt.htm Hier word de marklin geprezen om z'n juistheid qua schaal,en roco doet het aanzienlijk slechter. Maarja,zo zie je maar weer dat het touwtrekken is tussen verschillende merken,ik zie liever een marklin lok.Waarom? Omdat ik niet graag geld uit geef,en dan ook nog zelf de plasticke onderdelen er zelf op moet zetten,Roco heeft hier bijv. echt een handje van om dit te doen. De digitale Roco's vind ik bar slecht,ze zijn wel digitaal, maar daar heb je ook alles mee gezegd.De marklin lok trekt veel beter(maar wel meer geluid...),dat hoogvermogen gedoe is echt . Het 3-rails systeem maakt niet veel meer herrie dan de 2 rail systeem,wel maakt de "beddingrail" meer herrie.Ik heb zelf C en K rail liggen,zodra de lok over de K rail rijd, hoor je echt een groot verschil(stiller),mij stoort het niet,maar ik kan me wel voorstellen dat anderen dit niet zo leuk vinden. M(metaal) en C rail(nieuwe kunstofbedding) hoor je goed, K(zoals 2-rail,maar dan met middengeleider) is gewoon stil. Marklinloks maken meer geluid dan de andere merken,dit hebben we te danken aan de metalen tandwielen,gewoonweg onverwoestbaar,dit geldt dus niet voor de C-sinus. Het grote voordeel van de marklinlok is gewoon z'n kracht,het gewicht is vaak zwaarder,daardoor trekt hij beter de last,ook kan ie beter tegen een stootje(al is dat niet de bedoeling! ).Vooral de hoogvermogenmotoren trekken goed,helemaal als ze in dubbeltraktie rijden. Het grote nadeel : meer geluid,dit vaak bij de oudere modellen,C-sinus is bijv. superstil,en kan echt vooruit kruipen.Ook worden verschillende loks voorzien van 2 motoren,dus heb je ook dubbel "herrie". Het grote voordeel van de 3-rail systeem is de bedrijfszekerheid,een lok blijft bijna nooit staan,de rails en wielen hoeven lang niet zo schoon te zijn als bij het 2 weg systeem. Het grote nadeel : niet echt reeel,in het echt hebben we ook geen stroompuntjes op de bielzen. Ach ieder z'n voorkeur,vroeger heb ik altijd fleischmann gehad,maar daarvan moest ik vaker de lok aanduwen als bij m'n marklin.Reden omdat ik over gestapt ben is het overlijden van m'n schoonvader,hij had veel marklin,ik weinig fleischmann,toen ik eenmaal de marklin had ben ik overgestapt naar digitaal,destijds was marklin #1 in digitaal(misschien nog wel....) Maar ach, we delen dezelfde hobby,daar gaat het toch om,of je nu lima rijd of marklin,het geknutsel is en blijft toch het leukste! | |
legovogel | donderdag 6 januari 2005 @ 23:20 |
quote:Dat is mn nieuwste aanwinst van een paar maanden terug Die gaat dus zeker niet weg (net als de rest ) | |
legovogel | donderdag 6 januari 2005 @ 23:22 |
quote:Stof is goedkoper dan 5 minuten creatief zijn met een poederblusser Jij ook al animo voor het groene treinstel? Ik moet je teleurstellen | |
SHERMAN | donderdag 6 januari 2005 @ 23:31 |
Alles staat hier nog steeds in dozen, ik concentreer me niet echt op 1 tijdperk ofzo en heb ook maar 3 locs | |
Lucske | vrijdag 7 januari 2005 @ 07:59 |
quote:Dat is niet gek, ik beperk me slechts tot het Nederlandse materieel. quote:Inderdaad, gelukkig! Losse onderdelen zijn veel gedetailleerder te maken dan wanneer ze worden meegegoten. Losse onderdelen hebben nog andere voordelen: wanneer je een koppelingshaak op de bufferbalk plaatst, kan de koppeling niet meer vrij bewegen. Wanneer je maar aan één zijde een koppeling hebt, zoals veel mensen doen, kun je het andere front van de loc opvullen met de goede onderdelen. Märklin giet dat een hobbeltje mee aan de bufferbalk en dat is natuurlijk heel wat anders dan een koppelingshaak van enkele millimeters breed en hoog. quote:Dan doe je iets fout met digitale Roco's. Ik heb elf digitale Roco-loccen en ze rijden allemaal perfect, met ESU LP's. quote: De sleper maakt ook lawaai, om van die ellende af te zijn worden er tegenwoordig zelfs fluisterslepers gemaakt. quote:Klopt. quote:Ik hoef een loc nooit aan te duwen hier, kwestie van met name de baan goed schoonhouden. Je kunt dat gewicht wel als pluspunt aanvoeren, maar als het niet noodzakelijk is .... | |
Herr.Flick | vrijdag 7 januari 2005 @ 08:18 |
quote:Mooi zo'n hobby! * Ik beperkt me alleen tot duits,tijdperk 3(soms 2) * De meeste van m'n loks hebben aan de voorzijde geen koppeling,die zijn dus af fabriek voorzien van luchtleiding en zo (geen bobbel) * M'n vriend heeft een digitale VT11.5 gehad van Roco,deze kwam de bult niet op,terwijl het stijgingspercitage maar 3% was,alleen als je flink hard reed kwam ie boven.... Ook zat er geen binnenverlichting in en schakelde de rijverlichting niet om,niet leuk dus. * De nieuwe slepers zijn idd stil * Natuurlijk moet iedereen z'n baan goed schoonhouden,alleen heeft en sleper meer contact als je wiel,vandaar dat een wisselstroomlok wat "minder" blijft staan. Plaats eens wat fotootjes, ben wel benieuwd naar je baan/collectie. en je kunt flick toch alles wijs maken over NL-materieel,daar heb ik net helemaal geen verstand van | |
Lucske | vrijdag 7 januari 2005 @ 12:25 |
quote:Ik ben op dit moment bezig met het maken van een grote baan zonder scenery , dus gewoon viersporig rond met veel rangeermogelijkheden en de hele santenkraam. Als dat over enkele weken klaar is, maak ik wel een aantal plaatjes, ik zal straks eentje van de vitrine opduiken. | |
Camickaeze | vrijdag 7 januari 2005 @ 14:54 |
Jaaah, *wil ook foto's zien | |
Fixers | vrijdag 7 januari 2005 @ 14:55 |
Ach het kan altijd erger.... Ik heb nog ergens een Lego-trein in een doos staan, nog zo een die op 12 volt loopt. Dat systeem werkte met losse railstaafjes en dwarsliggers, voor stroom was er en tweepolige midden rail met sleepcontacten. Werkte aardig, zolang je maar dagelijks met een beetje spiritus die spanningsrail schoonmaakte, en dan nog was het regelmatig nodig om het locomotiefje nog eens aan te duwen. Maar het ergste van alles: niet erg lang nadat ik mijn spulletjes had gekregen zijn ze overgestapt op een 9 volt systeem . Dan baal je als 10 jarig jochie wel. | |
Dualdude | vrijdag 7 januari 2005 @ 15:57 |
quote:Heb ook behoorlijk wat Marklin spul (doe er momenteel niets mee, maar komt wel weer). Zit er wel aan te denken om al m'n M-Rails weg te doen en C-Rails aan te schaffen. De connectie tussen de rails onderling van C is volgens mij duurzamer en beter dan bij M rails. K rails vindt ik het mooiste maar dit is nogal kwetsbaar. | |
Lucske | vrijdag 7 januari 2005 @ 17:27 |
1) 3x Us (Roco), 6x Eanos (Fleischmann), 2x DHr 6400 (Trix) 2) 232.9 (Roco), 3x Us (Roco), 5x Hbis+2xGbs (Roco), 1142 (Roco) 3) 6300 (Roco), 2x DD (LSM), Df (Sm), 2x Bcm (LSM), 1838 (Roco) 4) 12x Shimms (Roco), 1637 (Roco) 5) 3x TEE-rijt. (Roco), 1144 (Trix), WL (LSM), Habbillns (Roco), 1602 (Roco) 6) IRM (Lima), 2x Fccpps+1x Eds (Roco), 7783 (Mehano), Talent (Brawa) 7) 8x Zs (Piko), 3x Ib(*)es (Brawa), 2305 (Roco), 302282 (Roco), 2275 (Roco) 8) 2x Fccpps (Roco), 300640 (Roco), 3x containerwagen (1x Fleischmann+2x Roco), NE 9 (Mehano) 9) DE II (DKM), MaK 1024 (Lima), sik (Roco), 100x (Roco), 3x K4 (LSM) 10) Plan V (Fleischmann), SGM (Fleischmann), 2x Eanos (Fleischmann), 2x Hbbkks (Roco), mP 3020 (Märklin Hamo), SL 2001 (Mehano) [ Bericht 30% gewijzigd door Lucske op 07-01-2005 17:36:41 ] | |
blieblie | vrijdag 7 januari 2005 @ 17:32 |
quote:Gaaf!!! Ik blijf Nederlandse modeltreinen toch het mooist/leukst vinden . Alleen jammer dat je der niet een complete Scenery omheen wilt gaan bouwen... | |
Lucske | vrijdag 7 januari 2005 @ 18:04 |
quote:Als ik daar veel geld aan moet uitgeven blijft niks over voor de modellen . Het landschap kan altijd nog, de modellen niet. | |
Camickaeze | vrijdag 7 januari 2005 @ 23:32 |
*jaloers is Klopt het nou dat het 2-na-onderste spoor onder stroom staat?! *ziet lampjes branden Mooie verzameling! Nederlands materiaal blijft het mooist in my opinion.. Krijg over 2 weken mijn 2305 en Sik binnen!! | |
Herr.Flick | vrijdag 7 januari 2005 @ 23:39 |
quote:Mooie verzameling ik zal vandeweek ook eens een fotootje maken van m'n treinen,het is wel allemaal duits,en de meeste stoom.Helaas heb ik niet zo'n mooie vitrinekast, dus moet ik ze op de bana zetten, of ff op tafel ofzo. quote:Het C rail systeem werkt perfect,de contacten weigeren nooit,dat is allemaal top. Wel heeft de C rail 1 groot nadeel,je kunt niet altijd overal overheen.Als je bijv. een brug hebt,of een koleninstallatie,dan moeten die geschikt zijn voor C-rail,anders past het niet,dit komt omdat de bedding breed is en de sporen 77,5 mm uit elkaar liggen. Maarja, zelf vind ik dat geen probleem,op een brug ligt toch geen bedding,en een verloop van C naar K is zo gemaakt. [ Bericht 28% gewijzigd door Herr.Flick op 07-01-2005 23:50:18 ] | |
SHERMAN | zaterdag 8 januari 2005 @ 00:39 |
C rail is een pracht van een uitvinding, ik heb het zelf ook en het is haast niet kapot te krijgen | |
Alexxxxx | zaterdag 8 januari 2005 @ 01:06 |
Mooi goedkoop setej van Marklin bij de kruidvat trouwens Starterset oor 89 euro... Mn vingers begonen heel erg te jeueken, maar ik heb het doosje laten staan.... | |
Dualdude | zaterdag 8 januari 2005 @ 02:15 |
Alleen m'n M-Rails nog kwijt zien te raken op zo'n manier dat ik er een redelijke hoeveelheid C-Rails voor terug heb | |
Herr.Flick | zaterdag 8 januari 2005 @ 11:35 |
Treinen,rails koop je niet in een winkel,de gemiddelde handelaarprijs ligt ongeveer 20% onder de winkelprijs.Dus op naar een treinenbeurs zoals Houten,of marktplaats afstruinen. | |
Dualdude | zaterdag 8 januari 2005 @ 12:08 |
Houten is een 'beetje' uit de richting Woon in Groningen Dichtst bij is Joure volgens mij, en das ook nog een eind. Was vroegah altijd een beurs hier in de veemarkt hallen, maar die hallen hebben ze afgebroken en daar komt nu de grootste IKEA van europa geloof ik... | |
Alexxxxx | zaterdag 8 januari 2005 @ 12:10 |
Joure is een moioe buers, stuk kleiner dan houten, maar gartis entree, en een leuke sfeer... In Leeuwarden is zo nu en dan ook een beurs in de ScanTriHal | |
Fixers | zaterdag 8 januari 2005 @ 12:32 |
Houten is populair bij de verzamelnde fokkers. Niet alleen de miniatuur machinisten komen er, ik weet ook dat het halve [FOT] forum regelmatig naar Euretco trekt. Ben ik eventjes blij dat ik nog part-time in Houten woon, lekker op de fiets naar de beurs. En naderhand ook binnen een kwartier weer thuis te kunnen zijn. Om met mijn nieuwe aanwinsten te kunnen spelen. | |
Camickaeze | zaterdag 8 januari 2005 @ 12:37 |
Zijn hier mensen die ook Beneluxrail rondhangen?! Ik mag geen reclame maken en hoop ook niet dat dit gezien wordt als Spam.. Ik ga een volgende keer wel naar Houten.. Ik ben door mijn centen heen | |
Lucske | zaterdag 8 januari 2005 @ 12:45 |
quote:Dat kan je deels vies tegenvallen.... www.modeltreinexpress.nl is een goede en relatief goedkope winkel. Houten wisselt van keer tot keer, de ene keer veel leuk geprijsd materieel, de andere keer nauwelijks. Rails is op Houten wel leuk geprijsd ja . | |
DaMart | zaterdag 8 januari 2005 @ 14:21 |
Als ik deze topic lees en al die foto's zie word ik best wel jaloers. We hebben hier helaas geen ruimte meer voor een treinbaan, en mijn enig overgebleven locomotief heeft het jaren geleden begeven... Maar ja, hopelijk vind ik op korte termijn eens een eigen huis, en kan ik ergens ruimte maken voor een treinbaan | |
Camickaeze | zaterdag 8 januari 2005 @ 14:32 |
quote:Je kan het toch ook klein aanpakken?! Ik heb een kamer van 5 bij 4 helemaal vrij.. Maar ik begin (weer) met een baantje van 3 bij 1 meter.. Aan de wand van een klein kamertje, om een beetje te oefenen met scenery enzo!! | |
DaMart | zaterdag 8 januari 2005 @ 14:53 |
quote:Tja, jij hebt die ruimte nog... ik heb een kamertje van ongeveer 3 bij 2... en daar staat een bed, een bureau met computer en een videomeubel in... ik ben al blij dat ik mijn kont nog kan keren daar Ik heb net wel de rails en de loc even uit de kast gehaald, maar het doet niet echt iets. Geen idee of dat aan de Trafo of loc ligt, maar dat laatste lijkt me het waarschijnlijkst, aangezien: 1. Hij jaren geleden al niet meer reed, maar de lichten nog wel gingen branden 2. Nu ook de lichten niet meer branden 3. Een van de panto's niet meer omhoog kan blijven staan omdat de veer ooit eens weggesprongen is 4. Een van de wielen er steeds uit viel en door een stuk plakband wordt tegengehouden. Ik denk dus dat het echt over is voor mijn 1605... | |
Camickaeze | zaterdag 8 januari 2005 @ 15:03 |
Ik vrees het ook.. | |
DaMart | zaterdag 8 januari 2005 @ 15:28 |
quote:Ach, ik heb hem toch maar even open gemaakt met mijn anderhalve linkerhand... heb een draadje vastgesoldeerd, en de motor staat onder spanning... maar verder wil hij nog steeds weinig doen *edit: en 1 van de lampjes doet het weer | |
Camickaeze | zaterdag 8 januari 2005 @ 15:36 |
Whahaha.. Nah, dat is iig al 1 lampje!! Altijd positief blijven! Volgens mij heb je gewoon je motortje opgeblazen.. | |
DaMart | zaterdag 8 januari 2005 @ 15:48 |
Nou ja, ik geef het maar op... als ik ooit ruimte heb dan moet ik maar een nieuwe loc (of meer natuurlijk ) kopen... waarschijnlijk goedkoper dan dit wrak nog te laten repareren Voorlopig zal ik me wel behelpen met software als 3d Modeltreinen denk ik Om toch niet helemaal uit de pas te lopen, hier in ieder geval een foto van de 1605 die zojuist licht gaf... helaas was de verkeerde panto kapot, dus heb ik de voorste maar omhoog gezet | |
Jerruh | zaterdag 8 januari 2005 @ 15:51 |
quote:hele mooie loc man!! ow, ik ben meer van de scenerybouw, dus als iemand het leuk vind als ik iets maak (bijvoorbeeld iets dat in nederland al te vinden is qua gebouw) wil ik dat gerust in elkaar knutselen . (ik heb toch een grote werkplaats ter beschikking ) | |
Lucske | zaterdag 8 januari 2005 @ 15:59 |
quote: En dan te bedenken dat van die Lima-prul meer niet klopt dan wel.... Als je dit al mooi vindt, zal je achterover vallen van wat Roco, Mehano e.d. maken tegenwoordig . | |
DaMart | zaterdag 8 januari 2005 @ 16:03 |
quote:Jij hebt snel door dat het Lima is... het ontbrekende frontsein verraadt dat zeker | |
Lucske | zaterdag 8 januari 2005 @ 16:06 |
Er is maar één 1600-achtige die er zo slecht uitziet ja . Ik zal zo wel ff een plaatje van een Roco-loc maken. | |
Jerruh | zaterdag 8 januari 2005 @ 16:09 |
quote:ik ben zo newbie als een dubbeldekker, maar da boeit me niet, alles wat modelschaalachtig is met treinen vind ik geweldig haha! ik heb altijd voor een vriend zijn scenery gebouwd (huisjes, kerkjes, ooit zelfs een werkende achtbaan whaha) | |
fratsman | zaterdag 8 januari 2005 @ 16:10 |
tvp. Er staan hier op zolder 2 verhuisdozen vol met Fleischmann-treinspul (Ook nog 2 dozen met racebaan van Fleischmann) Er zit veel spul bij van mijn vader wat nog uit de jaren 60 stamt. Zal binnenkort eens kijken of m'n broer interesse heeft om het weer eens op te bouwen. | |
DaMart | zaterdag 8 januari 2005 @ 16:14 |
quote:Dat frontsein viel me vanmiddag overigens pas op... ik miste een lampje Maar goed, hoe dat ding er ook uit ziet, het is en blijft zonde dat hij niet meer rijdt... desnoods had ik wat sporen dwars door mijn kamer gelegd | |
De_Hertog | zaterdag 8 januari 2005 @ 16:29 |
- [ Bericht 99% gewijzigd door De_Hertog op 08-01-2005 16:30:46 (Dubbel) ] | |
De_Hertog | zaterdag 8 januari 2005 @ 16:30 |
quote:Aardige collectie. Ben je goed verzekerd? Is die Talent in de uitvoering van de Euregiobahn? | |
DaMart | zaterdag 8 januari 2005 @ 16:30 |
Wat me tijdens het lezen van deze topic trouwens opviel is dat mensen het over digitale modelspoorbanen hebben. Misschien een erg domme vraag, maar betekent dat dat je via je computer je modelspoorbaan kunt aansturen, dus via computer met beeldscherm wissels bedienen, treinen laten rijden en zo? Is dit uberhaupt mogelijk eigenlijk (mocht digitaal toch iets anders zijn ) | |
Lucske | zaterdag 8 januari 2005 @ 16:56 |
Je kunt digitaal rijden op twee manieren. De ene is gelijk aan analoog, met als enige verschil dat iedere trein een nummer heeft en je eerst een nummer kiest waar je vervolgens de trafo voor bediend (bv. Roco Lokmaus of Ühlenbrock Intellibox). Ook hebben de decoders meerdere functies, dus naast licht mogelijk ook geluid. De tweede vorm is die waar jij op doelt. Wanneer je je baan indeelt in secties met terugmelders, zodat de pc de trein kan volgen, kun je je baan besturen met bijvoorbeeld een Ühlenbrock Intellibox met daaraan een pc gekoppeld. Je stuurt de zooi dan aan met een programma zoals Koploper. D'n Hertog: inderdaad Euregionbahn. | |
Camickaeze | zaterdag 8 januari 2005 @ 17:45 |
Luckse, mocht je ooit nog eens wat weg willen doen....... Écht gave collectie.. Maar, heb nog steeds geen antwoord: Staat er nou op het 2-na-onderste spoor stroom?! | |
Lucske | zaterdag 8 januari 2005 @ 17:53 |
quote:Jaja . quote:Oh, overheen gelezen. Ja, daar ligt rails, beide loccen worden digitaal aangestuurd. [ Bericht 7% gewijzigd door Lucske op 08-01-2005 17:58:55 ] | |
SHERMAN | zaterdag 8 januari 2005 @ 21:58 |
Jullie worden trouwens bedankt Ik ga morgen mijn treinen weer uitpakken | |
Camickaeze | zaterdag 8 januari 2005 @ 23:32 |
Gráág gedaan! Maak dan ook ff foto's Als je daar de mogelijkheid toe hebt natuurlijk!! Ik zal zo ff fotootjes maken van alles wat ik tot nu toe heb | |
Herr.Flick | zaterdag 8 januari 2005 @ 23:38 |
quote:Your Welcome! | |
PeuRac | zaterdag 8 januari 2005 @ 23:41 |
Ik moet maar eens verder met de tafel die hier al 5jr in plastic verpakt op zolder ligt Alleen moet ik dan eerst de zolder verder afwerken | |
SHERMAN | zondag 9 januari 2005 @ 00:05 |
quote:Ik heb alleen niet echt een baan zeg maar Heb een paar jaar terug wel een plaat gehad, gewoon helemaal vlak, met een berg en een bruggetje er in Morgen maar is even kijken En wat foto's maken verwacht niet te veel hoor, want het is niks bijzonder smaar het begint wel weer te kriebelen als ik dit zo zie...maar het is zoooo duur | |
Camickaeze | zondag 9 januari 2005 @ 00:19 |
Duur?! Het is onbetaalbaar!! Enne, je hebt vast meer dan ik heb.. Ik heb alles een jaar of 2 geleden verkocht.. Tot op de dag van vandaag spijt van, maarjah.. Toen had je andere prioriteiten he?! ( brommer enzo.. ).. Ben pas twee maanden geleden weer op het idee te komen om écht opnieuw te beginnen.. Kleine opsomming wat ik heb gekocht in de tussenliggende tijd: - Faller Car System starset - 2 Busch bouwpaketten ( boerderij + fabriek ) - Seinpaal + grondsein (?!) - Lokmaus 2 set ( digitaal besturingssysteem ) - NS2305 + Railion-wagons ( foto zie ergens hierboven ) - En wat literatuur.. Dus je hebt vast meer dan ik.. Ik heb niet eens rails! | |
SHERMAN | zondag 9 januari 2005 @ 00:24 |
quote:Ik heb het op mijn verjaardag gekregen toen ik 9 werd geloof ik...nu 7 jaar geleden dus Een Marklin starters setje met een kleine stomlok, na die tijd nog een lading wagons gekocht en 2 loks, 1 stoom en 1 amerikaanse Sante Fe...ja inderdaad het gaat niet samen Ik zou het liefste een mooie Nederlandse baan maken alleen doet de Marklin site het niet? De NL versie dan Want ik krijg geen plaatjes te zien | |
Camickaeze | zondag 9 januari 2005 @ 00:31 |
Doet et prima! Je weet zeker dat je deze gebruikt? | |
SHERMAN | zondag 9 januari 2005 @ 00:46 |
DIe had ik net maar toen deed ie het niet Daar ben ik zeker van, ik kreeg geen enkel plaatje te zien | |
SHERMAN | zondag 9 januari 2005 @ 00:50 |
Als ik zo rond neus op die site dan beginnen mijn handen echt weer te jeuken | |
Dualdude | zondag 9 januari 2005 @ 00:55 |
Dat gevoel heb ik hier ook Vandaag ook ff rondgekeken bij de lokale treinenboer | |
SHERMAN | zondag 9 januari 2005 @ 01:18 |
Die is hier pas weer dinsdag open En ik denk dat ik er wel even een kijkje ga nemen | |
Herr.Flick | zondag 9 januari 2005 @ 10:20 |
quote:www.marklin.de Op de NL site kom ik nooit,is gewoon bagger... | |
SHERMAN | zondag 9 januari 2005 @ 12:23 |
Zeer weinig Nederlands materieel http://www.marklin.nl/nieuws/NS-modellen.html | |
SHERMAN | zondag 9 januari 2005 @ 15:22 |
ff wat pics dan maar [ Bericht 6% gewijzigd door SHERMAN op 09-01-2005 15:42:27 ] | |
Herr.Flick | zondag 9 januari 2005 @ 15:30 |
quote:M'n ogen doen er zeer van, heb je geen grotere foto's? (HF word ook al een dagje ouder! ) | |
SHERMAN | zondag 9 januari 2005 @ 15:40 |
Staan er | |
Herr.Flick | zondag 9 januari 2005 @ 18:24 |
quote: | |
thatsme | zondag 9 januari 2005 @ 19:25 |
quote:toffe loc, ik heb de marklin versie: | |
Lucske | zondag 9 januari 2005 @ 19:57 |
En dan maken we het compleet met de Roco's | |
DaMart | zondag 9 januari 2005 @ 20:02 |
quote:Zie ik nou goed dat die locs een koppeling missen, of lijkt dat alleen zo? | |
Lucske | zondag 9 januari 2005 @ 20:51 |
Goed gezien, ik plaats maar aan één zijde een koppeling. De andere zijde wordt voorzien van imitatie-koppelingshaak, remslagen en ander kabelwerk. Dat ziet er een stuk fraaier uit. | |
Sander_Prinsen | zondag 9 januari 2005 @ 21:05 |
Ik heb op zolder opgeborgen ook nog een Marklin 1601, die heb ik als klein jochie na lang sparen gekocht. Later nog 2 NS intercity rijtuigen bijgekocht, helaas nooit een mooie complete set bij elkaar gekregen, aangezien de modelbaan op een bepaald moment het veld moest ruimen voor mijn computer. Ooit, als ik ruimer behuisd ben en finanicieel wat beter bemiddeld ben, pak ik de hobby wel weer op. Tot die tijd blijft mijn bescheiden verzameling netjes opgeborgen. Naast de Marklin 1601 heb ik nog 2 kleine Marklin stoomlocs uit starsets, een 15tal goederenwagons (grotendeels Marklin, een enkele Roco en Lima) en 5 passagierwagons, waarvan 2 NS IC wagons (Marklin), 1 Duits panorama rijtuig (Marklin) en 2 oude Duitse passagierwagons van Lima. Verder nog een flinke doos vol met M-rails... | |
SHERMAN | zondag 9 januari 2005 @ 21:56 |
rijtuigen zonder elektrische zooi aanboord kunnen toch gewoon tussen merken uit gewisseld worden? | |
Lucske | zondag 9 januari 2005 @ 22:14 |
Nee, bij 3-rail zijn de wielen niet geïsoleerd, bij 2-rail vanzelfsprekend wel. | |
Herr.Flick | zondag 9 januari 2005 @ 22:15 |
quote:Nee. Als je een marklinwagon hebt dan heb je zwaar kans dat de 2 wielen onge-isoleerd aan de as zitten,zet je deze dan op je gelijkstroombaan, dan heb je kortsluiting.Andersom kan geen kwaad. Weet je het niet zeker of je wagon geschikt is, meet het dan ff na met een multimeter. | |
SHERMAN | zondag 9 januari 2005 @ 22:19 |
dus marklin wagon op een andere baan kan niet, maar een bijvoorbeeld roco wagon kan wel op marklin? | |
Herr.Flick | zondag 9 januari 2005 @ 22:23 |
quote:Ja, dat kan wel.(Roco op Marklin) Bij Marklin zijn de railstaven de -,de middengeleider verzorgt de + De 2 minnen mogen gerust met elkaar verbonden worden,er gebeurt niets. Bij een gelijkstroombaan, kan dit dus niet,hier is 1 railstaaf de +, de ander de -,zou je die met elkaar verbinden,dan heb je kortsluiting. | |
SHERMAN | zondag 9 januari 2005 @ 22:29 |
quote:Je hebt helemaal gelijk ja Ik vroeg dit omdat Marklin niet zo gek veel Nederlands materieel heeft en ik me nog va neen paar jaar terug herrineren dat volgens mij Roco dat wel had | |
Herr.Flick | zondag 9 januari 2005 @ 22:37 |
quote:Andersom kan natuurlijk ook, alleen moet je dan even andere wieltjes monteren die wel geisoleerd zijn. Deze zijn los te koop. | |
SHERMAN | zondag 9 januari 2005 @ 23:23 |
Marklin heeft nog maar 1 Nederlandse loc in de maak | |
Sander_Prinsen | zondag 9 januari 2005 @ 23:26 |
Het enige wat lastig is als je bijv. Roco wagons op je Marklin baan gebruikt, is dat detectiesystemen zoals die bij Marklin overwegen gebruikt worden niet meer werken. Zo'n detectiesysteem isoleert namelijk 1 van beide railstaven en zodra beide railstaven verbonden worden dmv een niet-geïsoleerde as, zal het systeem een trein detecteren. Een wagon met geïsoleerde assen wordt niet gedetecteerd en zal er dus voor zorgen dat de overweg open is. Dit probleem had ik ook met mijn Lima en Roco wagons, maar ik heb nooit de moeite genomen om geleidende assen te kopen. | |
Lucske | zondag 9 januari 2005 @ 23:28 |
quote:Momenteel leverbaar: 1855 6494 6513 G1206 Strukton 1144 Dus? | |
SHERMAN | zondag 9 januari 2005 @ 23:34 |
quote:Van http://www.marklin.nl/nieuws/NS-modellen.html quote:Dat is dus 1 loc die nog word gemaakt. quote:In dat lijstje staan geen locs. quote:Staan 6 locs bij maar het is dus maar de vraag of je die kan vinden bij een dealer. | |
Lucske | zondag 9 januari 2005 @ 23:39 |
De door mij genoemde loccen zijn allemaal goed verkrijgbaar. Roco levert dit jaar ook maar drie NL-loccen uit, dat zijn er ook wel vaker minder geweest. Zo schokkend is dat niet. | |
Herr.Flick | zondag 9 januari 2005 @ 23:44 |
http://www.wsum.nl/Modelbouw/Treinen/Marklin/H0/Locs/Mh0Loc3.htm Die heeft er nog verschillende op voorraad zitten. | |
SHERMAN | zondag 9 januari 2005 @ 23:55 |
oke oke ik heb niks gezegd | |
Herr.Flick | dinsdag 11 januari 2005 @ 22:17 |
Zo, ik heb vanavond de onderplaat onder handen genomen,op de plaatsen waar de wissels liggen heb ik flinke gaten gemaakt zodat ik altijd nog via de onderkant bij de wisselaandrijvingen kan en bij de wissellantaarntjes. Volgende project,het plaatsen van de brrrrrug.... Dat zal wel weer even duren,ik ga lekker een lang weekend motorrijden in DLD,dus dit weekend ligt het boven stil,foto's van m'n lok's moet ik ook nog maken,dit kon niet ivm werkzaamheden aan m'n baan.Het is dat gewoon te stoffig. | |
SHERMAN | dinsdag 11 januari 2005 @ 22:47 |
quote:Klinkt goed Kwam vandaag langs de trein winkel hier en in de etalge hadden ze een Marklin starter set met: http://www.marklin.nl/modeldb/models/42643.jpg en volgens mij deze: http://www.marklin.nl/modeldb/models/37241.jpg Ik kan verder niks vinden over een NS starter zet dus ik wandel er morgen even binnen [ Bericht 6% gewijzigd door SHERMAN op 11-01-2005 23:38:59 ] | |
Camickaeze | dinsdag 11 januari 2005 @ 22:47 |
Ah joh, dan zeg je toch gewoon dat het gesneeuwt heeft!! *eist foto's!! | |
Herr.Flick | dinsdag 11 januari 2005 @ 23:31 |
quote:Jaja, ik zal wel ff kijken wanneer ik vlug wat foto's kan maken. @ SHERMAN : ik zie nix.... | |
SHERMAN | dinsdag 11 januari 2005 @ 23:39 |
quote:heb er ff links van gemaakt want de marklin site vind plaatjes niet zo leuk geloof ik | |
Herr.Flick | dinsdag 11 januari 2005 @ 23:55 |
quote:En die doen het ook niet... Vorbild: Serie 1100 der Niederländischen Staatsbahnen (NS). Umbauversion im letzten Betriebszustand. Modell: Mit Digital-Decoder und geregeltem Hochleistungsantrieb. 2 Achsen angetrieben. 4 Haftreifen. Spitzensignal konventionell in Betrieb, digital schaltbar. Anfahr- und Bremsverzögerung mit Control-Unit 6021 digital schaltbar. Länge über Puffer 18,0 cm. Gruppe: Lokomotiven Untergruppe: E-Lok Spur: H0 Epoche: IV+V Merkmal: Digital Unverb. Preisempf. für Märklin Artikel 2005: 179,00 EUR inkl. 16% Mwst. Vorbild: Inter-City Plus der Niederländischen Eisenbahnen (NS). IC+ A, 1. Klasse. IC+ B, 2. Klasse. IC+ BKD, 2. Klasse, Küche und Gepäckraum. Aktuelles Design. Modell: Verstellbare Puffer. Eingerichtet für Strom führende Kupplungen 7319. Gesamtlänge über Puffer 79,5 cm. Gruppe: Wagen Untergruppe: Personenwagen Spur: H0 Epoche: V Unverb. Preisempf. für Märklin Artikel 2005: 139,00 EUR inkl. 16% Mwst. Nogmaals, de marklinsite(NL) zuigt.... Edit: Een NS startset is niet leverbaar op het moment,en denk ook niet dat die vlug zal komen. [ Bericht 21% gewijzigd door Herr.Flick op 12-01-2005 00:03:12 ] | |
Camickaeze | woensdag 12 januari 2005 @ 01:06 |
Gewoon het de URL openen en nog een keer op Enter drukken!! Is BTW een erg toffe set!! | |
SHERMAN | woensdag 12 januari 2005 @ 06:54 |
quote:jou plaatjes doen het ook niet marklin sites zijn gewoon vaag maar er stond toch wel degelijk in de etalage, misschien heeft ie het zelf in elkaar gezet ofzo | |
SHERMAN | woensdag 12 januari 2005 @ 06:55 |
quote:dat vond ik nou ook er stond ook een NS ICE starter set naast. | |
Herr.Flick | woensdag 12 januari 2005 @ 11:25 |
quote:Met mozilla zie je dus nix, vandaar dat ik de ff gelinkt heb via marklin.de Mooie set ja,(was ik vergeten te zeggen... ) | |
SHERMAN | woensdag 12 januari 2005 @ 12:13 |
quote:Ik ga vanmiddag even kijken voor een prijs van die sets | |
Lucske | woensdag 12 januari 2005 @ 12:23 |
De startset met de ICE is volgens mij een Delta-startset, een digitaal systeem wat niet echt "de standaard" van tegenwoordig is. Het is overigens een DB-ICE als ik me niet vergis . | |
SHERMAN | woensdag 12 januari 2005 @ 14:05 |
quote:Er staan toch echt NS logo's op de zijkant en niet die van de DB | |
Lucske | woensdag 12 januari 2005 @ 19:24 |
Spannend, dan zit je nog met die Delta-zooi :p. | |
SHERMAN | woensdag 12 januari 2005 @ 19:27 |
ik rijd nog met delta | |
Lucske | donderdag 13 januari 2005 @ 17:44 |
Massaal Lima- en Märklin-ICR gaan dumpen, want LSM komt met alle varianten in 1:87. | |
SHERMAN | donderdag 13 januari 2005 @ 18:27 |
LSM [ Bericht 37% gewijzigd door SHERMAN op 13-01-2005 23:09:35 ] | |
Lucske | donderdag 13 januari 2005 @ 22:57 |
Wat? Dat merk produceert beter spul dan Roco. Ik weet niet waar je met je reactie naar toe wilt, hoewel ik wel een idee heb. Als je denkt dat het prullari is heb je blijkbaar nog geen spul van hen in handen gehad. | |
SHERMAN | donderdag 13 januari 2005 @ 23:09 |
quote:Dat bedoel ik helemaal niet Ik heb er alleen nog nooi van gehoord, zat alleen met een verkeerde smiley (is nu verbeterd) Zal is kijken of ik wat leuks va nhun kan vinden | |
SHERMAN | donderdag 13 januari 2005 @ 23:30 |
http://www.lsmodels.com/LS/Pages/General_N/Home_N.htm Ziet er allemaal goed uit | |
Lucske | vrijdag 14 januari 2005 @ 11:27 |
Goed zo :p. | |
SHERMAN | vrijdag 14 januari 2005 @ 12:00 |
het is alleen [ Bericht 10% gewijzigd door SHERMAN op 14-01-2005 19:41:24 ] | |
Lucske | vrijdag 14 januari 2005 @ 17:34 |
LSM-rijtuigen hebben standaard gelijkstroomassen. De drierail-rijders kunnen de assen omruilen. | |
SHERMAN | vrijdag 14 januari 2005 @ 19:43 |
quote:ik had inderdaad een leuke fout gemaakt door ze even door elkaar te halen maar kan je ook meteen voor een wagon met elektrische zooi aanboord een sleper halen de boel gana ombouwen van binnen. (ja ik rij met marklin, en ja ik heb geen verstand van ombouwen dus het kan ook best wel een stom verhaal zijn ) | |
LennyKravitz | vrijdag 14 januari 2005 @ 20:55 |
quote:Dan kun je er toch andere (geïsoleerde) asjes onderzetten en ben je klaar toch? | |
SHERMAN | vrijdag 14 januari 2005 @ 21:11 |
quote: | |
SHERMAN | zondag 16 januari 2005 @ 20:43 |
Iemand nog een up-date van een project? Ik begin er serieus over te denken om een NS digitale starter set te kopen...maar aan de andere kant weet ik niet hoelang ik bezig blijf...misschien vind ik over 3 er wel niks meer aan | |
Lucske | zondag 16 januari 2005 @ 21:14 |
Ja, bijna alle rails voor de hoofdbaan is vinden. Op Houten binnenkort nog ff wat zooi halen en dan gaan klooien. | |
SHERMAN | zondag 16 januari 2005 @ 21:44 |
5 feb is er in Houten een beurs Ik ga kijken of mijn pa zin heeft om te gaan | |
Camickaeze | zondag 16 januari 2005 @ 23:05 |
heeft iemand foto's van Houten?! Ik hoor niets anders dan Houten dit, Houten zo.. Maar kan me er NIETS bij voorstellen eigelijk.. | |
SHERMAN | zondag 16 januari 2005 @ 23:33 |
ben er jaren geleden geweest, er is een "grote" hal vol met kraampjes waar handelaren spulen verkopen, dat kan erg leuk spul zijn, heb toen een grote doos vol met erg mooie huizen gekocht voor 10 gulden toen nog, en er zat echt mooi spul tussen. | |
SHERMAN | zondag 16 januari 2005 @ 23:40 |
link: http://www.modelspoorbeurs.nl/ | |
MacDweal | zondag 16 januari 2005 @ 23:50 |
De beurs in Houten zijn 2 grote hallen waar handellaren hun spullen proberen te slijten. Kraampjes waar de dozen soms wel tot 6/7 lagen hoog opgestapeld liggen. Je kan er ondehandelen over de prijs. Koopjes zijn er altijd wel te vinden of net dat ene model die je al zo lang zocht. Kwa groote moet je het zien als een oppervlakte van 1,5 / 2 voetbal velden denk ik zo. Mensen niet zo negatief over Marklin en delta. Delta is toevallig wel het goedkoopste meertreinen systeem dat verkrijgbaar is. En voor een dubbeltje kan je niet alles hebben. Dat je peren niet met appels moet vergelijken weet iedereen Dus waarom dat geneuzel over LSM. Zeg dan dat LSM ook minstens 2X zo duur is dan marklin. Dan neem je die 1,5CM te korte marklin toch snel voor lief [ Bericht 17% gewijzigd door MacDweal op 17-01-2005 00:04:50 ] | |
SHERMAN | zondag 16 januari 2005 @ 23:53 |
én ik vind het persoonlijk altijd erg leuk om een beetje rond te lopen op beurzen (hoeft niet eens een modelspoorbeurs te zijn, HCC dagen bijvoorbeeld ook) het is er namelijk altijd wel gezellig en er hangt een goede sfeer | |
MacDweal | maandag 17 januari 2005 @ 00:01 |
Ja erg leuk ja. Maar ik kom toch elke keer minstens 1000 euro tekort als ik naar die beurs ga. | |
SHERMAN | maandag 17 januari 2005 @ 00:09 |
quote:Ik rijd met delta en het bevalt me goed hoor | |
SHERMAN | maandag 17 januari 2005 @ 00:10 |
quote:Maar dat is nogal logisch, het is een erg dure hobby, en er zijn echt veel mooie spullen in mijn ogen | |
Lucske | maandag 17 januari 2005 @ 15:39 |
quote:Maar je geeft de prijs nu de hoogste prioriteit en daar kun je vraagtekens bij zetten . quote:Er zijn genoeg mensen die voor kwaliteit betalen en die die 1:100-zooi geen gezicht vinden, gelukkig . Daarnaast is de lengte echt niet het enige verschil. [ Bericht 3% gewijzigd door Lucske op 17-01-2005 17:10:34 ] | |
SHERMAN | maandag 17 januari 2005 @ 19:59 |
morgen gaat een lok van mij naar de winkel voor een check, heb dus jaren niet gebruikt en wilde er gister mee gaan rijden maar hij begon akelig te piepen toen die rond reed | |
Herr.Flick | maandag 17 januari 2005 @ 20:41 |
quote:Daarom rij ik geen Roco,klinknagels van 30 cm doorsnee zijn niet echt reeel.... | |
Lucske | maandag 17 januari 2005 @ 20:52 |
quote:Laat je niet bezeiken, na lange tijd van stilstand is de olie opgedroogt en moet het ding dus schoongemaakt worden. Als ze met een rekening van hier tot Tokio komen weet je hoe laat het is. | |
SHERMAN | maandag 17 januari 2005 @ 20:54 |
quote:Is het echt zo erg gesteld met Roco dan? | |
Lucske | maandag 17 januari 2005 @ 20:55 |
quote:En daarmee wil je zeggen? Of weet je geen tegenargumenten te geven op de stelling dat de detaillering in 1:87 in de regel beter is dan bij het 1:100-gebroddel? | |
Herr.Flick | maandag 17 januari 2005 @ 22:06 |
Tegenargument heb ik al lang gegeven(zie link eerdere post over de VT11.5),ik vind het alleen triest dat je blijft zeuren over 1:87/1:100 gedoe,Roco is ook niet altijd mooi aan de maat,alleen daar praten we dan maar niet meer over. Waar gaat deze (zinloze) discussie heen? Nergens. Als je je wilt afzetten tegen andere merken,mij best,alleen verkondig niet dat ander mensen z'n keuze een slechte is,als iemand zich goed voelt bij Delta,laat hem dan gewoon lekker Delta rijden. Mijn keuze is zeker geen Roco,de jouwe geen marklin,een zinloze discussie voeren heeft dus geen zin,laten we het maar gewoon hebben over modelspoor(hoeft geen 1:87 te zijn),en laat aub iedereen gewoon in z'n waarde met z'n spullen.Marklin,Roco,Kato,Lima,Fleischmann....als je er maar plezier mee hebt,daar gaat het om. | |
SHERMAN | maandag 17 januari 2005 @ 22:24 |
quote:Ben het met je eens. Het is zinloos om hier een discussie over te gaan houden omdat ieder waarschijnlijk toch wel bij zijn standpunt blijft. Het is gewoon puur wat je zelf beter/fijner vind. Ik kom zelf vaak in Digital Corner en daar zie je het ook Windows VS Linux of Internet Explorer VS Firfox. Leuk om er over te praten maar het helpt niks. Ik zweer bij Marklin. Waarom? Geen speciale reden maar mijn pa heeft vroeger met Jouef gereden en dus kreeg ik een Marklin set en ik vind het Marklin zeer oke. | |
Dualdude | maandag 17 januari 2005 @ 23:23 |
twee van m'n lokjes: | |
SHERMAN | maandag 17 januari 2005 @ 23:26 |
Vertel meer Wat heb je voor baan liggen? Delta? Digitaal? Thema? | |
Dualdude | maandag 17 januari 2005 @ 23:39 |
Baan is momenteel beperkt tot een grote doos van een IKEA bureaustoel Niet opgebouwd dus. Ik reed Digitaal, Marklin digitaal, niet met een pc Sinds ik in dit topic keek begon het weer te jeuken, dus kan zijn dat ik binnenkort een kleine plaat in m'n kamer bouw om er toch een klein beetje mee bezig te kunnen zijn. | |
SHERMAN | maandag 17 januari 2005 @ 23:48 |
quote:Het begon bij mij dus ook te jeuken toen ik dit topic zag Afgelopen weekend een beetje lopen spelen enzo, en afgelopen weekend ook. Zit er over te denken om wat NS spul aan te schaffen met het nieuwe digitale Marklin systeem al twijfel ik daar nog een beetje over. ( vind het nu leuk maar vind ik dat over een maand ook nog? zo niet dan word het een duur geintje) Ik hoop een leuke Nederlandse baan te kunnen gaan maken, als het zover komt komen er hier foto's | |
Lucske | dinsdag 18 januari 2005 @ 12:46 |
quote:Een discussie over de voordelen en nadelen is niet zinloos, zolang je het dan maar bij de feiten houdt en niet zoals Herr.Flick onnozele opmerking gaat plaatsen, dan schiet je er inderdaad niets mee op. | |
SHERMAN | dinsdag 18 januari 2005 @ 13:37 |
Rellen | |
Dualdude | dinsdag 18 januari 2005 @ 14:15 |
Deze volgende week maar ff halen [ Bericht 19% gewijzigd door Dualdude op 18-01-2005 14:20:33 ] | |
Lucske | dinsdag 18 januari 2005 @ 14:26 |
Stoer spul is dat. Voor de mensen met een beperkt budget: de hobby-uitvoering van de BR189 van Piko ziet er ook erg fraai uit. | |
SHERMAN | dinsdag 18 januari 2005 @ 15:39 |
quote:Ziet er grappig uit Ik hoop me binnenkort eigenaar te kunnen noemen van zoiets | |
Dualdude | dinsdag 18 januari 2005 @ 16:54 |
Ook leuk Heb alleen verder alleen maar duits materiaal dus blijf daar maar bij | |
Herr.Flick | dinsdag 18 januari 2005 @ 18:06 |
quote:Nogmaals.... Ein Merkmal des VT 11.5 ist die genietete Aluminium-Außenhaut. Die Nieten mit einem Kopfdurchmesser von 14 mm (in 1:87 nur 0,16 mm) sind aus einer gewissen Entfernung kaum noch zu sehen. Dass sie bei Roco mit 0,3 mm Durchmesser fast doppelt so groß ausfallen, resultiert aus Rocos damals vertretener Auffassung, dass Nieten aus optischen Gründen einfach etwas größer dargestellt werden müssen. Dass dies aber bei ebenfalls überzeugender optischer Wirkung nicht so sein muss, zeigt die Ausführung der Nieten in korrekter Größe bei Märklin. Fazit Beide Modelle sind exakt maßstäblich und erfüllen in ihrer Ausführung alle wichtigen Kriterien, die heute an ein stimmiges Modell gestellt werden. In Bezug auf die Detaillierung und die technische Ausstattung ist das Märklin-Modell deutlich besser. Beim Roco-Modell überzeugen dagegen der wesentlich günstigere Preis und die besseren Fahreigenschaften. bz Hier het hele verhaal: http://www.miba.de/testen/maerocvt.htm JIJ begon toch over de magere kwaliteit van andere merken ... quote: quote:Dus ga de schuld niet in iemands schoenen schuiven,hou op met mekkeren,het heeft gewoon geen zin. Hopeijk kunnen we gewoon normaal gaan doen hier.... | |
blieblie | dinsdag 18 januari 2005 @ 18:11 |
quote:Die heb ik bij mijn ouders nog 1tje liggen . Met een enorme bult rails en een stuk of 15 wagonnen. Alleen jammer dat het redelijk afgeragd is bij het spelen . Kinderen en speelgoed blijft nooit heel . Zo heb ik ooit van mijn zuur bijelkaar gespaarde geld een autoslaap wagon gekocht. Zo een wagon met autootjes derop. Daar is toendertijd een vriendje van me bovenop gaan staan . | |
blieblie | dinsdag 18 januari 2005 @ 18:14 |
quote:Ach joh, het is algemeen bekend dat er met Lucske geen discussie mee valt te voeren. Hij weet veel van treinen waardoor ie van mening is dat hij alwetend is. Wat behoorlijk meevalt. Dus ach, laat em kletsen en lees om zijn posts heen. Dat werkt het beste . [ Bericht 3% gewijzigd door blieblie op 18-01-2005 18:22:53 ] | |
SHERMAN | dinsdag 18 januari 2005 @ 18:28 |
quote:Zonde | |
SHERMAN | dinsdag 18 januari 2005 @ 18:30 |
Zit trouwens nog steeds met het dilmma of ik aan kopen zal doen of niet | |
Herr.Flick | dinsdag 18 januari 2005 @ 18:36 |
quote:Tja,de tijd zal het leren of je er iets mee blijft doen... Bij mij heeft het ook enkele jaren stilgelegen ivm verhuizing en verbouwing.Nu (na 6 jaar) kan ik eindelijk weer eens een baantje bouwen.Het bleef gewoon kriebelen,ben ook destijds doorgegaan met verzamelen. | |
SHERMAN | dinsdag 18 januari 2005 @ 18:40 |
quote:Ja maar als ik er niet mee door ga dan word een leuke actie ineens een erg duur grapje | |
Herr.Flick | dinsdag 18 januari 2005 @ 18:43 |
quote:Dan mik je hem in de vitrinekast,en dan zie je over een paar jaartjes wel wat je ermee doet. Een mooie trein is immers het bekijken waard! | |
SHERMAN | dinsdag 18 januari 2005 @ 18:49 |
quote:Hmm is ook wel weer zo...ik moet van de week echt gaan beslissen want het is de laatste set die hij heeft Wie rijdt waarmee trouwens nu? Ik wil dan waarschijnlijk een mooie ns baan gaan maken met een middel groot station, wat industrie en een militaire basis | |
Herr.Flick | dinsdag 18 januari 2005 @ 18:54 |
quote:Ik rij momenteel helemaal niet,heb net alle wissels uitgezaagd,en ben nu bezig met het vastzetten van de rails.daarna gaat de brug erin,dan kan ik weer gaan rijden. | |
SHERMAN | dinsdag 18 januari 2005 @ 19:02 |
quote:vergeet niet om fotos temaken he Even wat leuke links http://www.hetgroterdamproject.nl http://members.chello.nl/j.burgt1/ http://www.vanollefen.nl/ http://nsinmodel.com/ http://www.modelbaan-kottenforst.tk/ | |
Lucske | dinsdag 18 januari 2005 @ 19:02 |
quote:In vergelijking met kennis van mensen als jou kun je dat wel alwetend noemen ja . Gelukkig interesseert een aanzienlijk deel van het spoorgebeuren me niet, blijft er ook tijd over om sommige mensen de oren te wassen. | |
Lucske | dinsdag 18 januari 2005 @ 19:06 |
quote:Als je er nog niet uit bent, kun je eventueel kijken of bijvoorbeeld Modeltreinexpress ze kan leveren, dan heb je wat meer tijd. is nu daadwerkelijk in opbouw. Materieel dat in NL komt, dus ook reeks 77, Talent e.d. Edit: thumb gemaakt. [ Bericht 4% gewijzigd door Lucske op 18-01-2005 19:21:35 ] | |
SHERMAN | dinsdag 18 januari 2005 @ 19:12 |
quote:Die ziet er best wel groot uit zeg maar Een echte rij baan word het Al wat meer ideeen over de indeling? Steden enzo? Wat voor materieel? Merk? | |
Lucske | dinsdag 18 januari 2005 @ 19:23 |
quote:Ik foetel een beetje : ik maak geen landschap. Dat kost namelijk klauwen met geld, kost veel ruimte en al helemaal veel tijd. Ik kan nu lekker klooien met digitaal aansturen en dergelijke, over een tijdje waarschijnlijk met een Intellibox. Materieel is dus alles wat in de vitrine staat, een plaatje daarvan staat ergens anders in dit topic. Die lengte was wel nodig, ik kan anders de autoslaaptrein en later de intercity niet kwijt . | |
SHERMAN | dinsdag 18 januari 2005 @ 19:45 |
quote:Je hebt ook geen ruimte voor landschap als ik plaatje zo bekijk Digitaal is zo kwijl he Alles met de pc aansturen Bloksysteem Automatische seinen Je gaat hopelijk wel foto's maken van hoe je bezig bent | |
Lucske | dinsdag 18 januari 2005 @ 19:54 |
quote:Nou ja, met de pc is nog even toekomstmuziek, terugmelders, wisseldecoders en de hele zooi.... | |
SHERMAN | dinsdag 18 januari 2005 @ 20:01 |
quote:Wisselmotertjes zijn duur | |
Lucske | dinsdag 18 januari 2005 @ 20:04 |
quote:Och, de aandrijvingen voor de Fleischmann-wissels zijn tweedehands goed betaalbaar, de terugmelders en de hele rommel zijn het geld. | |
SHERMAN | dinsdag 18 januari 2005 @ 20:11 |
quote:Marklin C rails hier he Terugmelder om te weten waar de loc staat? Of ga ik nu dingen door elkaar halen? | |
Prep2Fight | dinsdag 18 januari 2005 @ 20:12 |
Fleischman (HO), alleen gebruik ik het niet vaak meer | |
Dualdude | dinsdag 18 januari 2005 @ 20:20 |
@Sherman Het scheelt wel dat het mits het er nog netjes uit ziet, het wel z'n waarde behoud. Weet niet hoe het bij andere merken zit, maar bij Märklin iig. Zal bij Fleischmann / Roco net zo zijn lijkt me. Dus weggegooid geld is het nooit. Je krijgt er altijd een groot deel weer voor terug. | |
SHERMAN | dinsdag 18 januari 2005 @ 20:21 |
quote:Ben wel altijd netjes op mijn trein spulletjes Doosjes van gekochte dingen enzo bewaren, op beurzen altijd naar de doos + handleidingen vragen | |
SHERMAN | dinsdag 18 januari 2005 @ 20:23 |
quote:Uitpakken en rijden jij | |
Lucske | dinsdag 18 januari 2005 @ 21:06 |
quote:Nee, je hebt het goed. Je deelt het gebied tussen twee wissels dan in in bijvoorbeeld drie blokken, aankondiging, om te stoppen e.d.. Dat is dus veel werk, je moet ieder blok apart bedraden e.d.. | |
SHERMAN | dinsdag 18 januari 2005 @ 21:20 |
quote:maar wel erg mooi als het werkt | |
SHERMAN | dinsdag 18 januari 2005 @ 22:21 |
modelspoor forum: http://www.beneluxrail.net/modules.php?name=Forums&file=index |