Ik doe dus bedrijfskunde, afstudeervariant Strategie en Organisatie. Tegenwoordig heet de opleiding Strategy and Organization, maar dat heeft te maken met de BaMa structuur.
![]()
Reden dat ik voor de OU heb gekozen is dat ik graag deeltijd bedrijfskunde wilde gaan doen, maar dat is dus niet zo eenvoudig als je zou denken. Via de Erasmus kon ik wel wat doen, maar dat ging een enorme bak met geld kosten en vond ik dus geen optie. Uiteindelijk ben ik bij de OU terecht gekomen en ik doe dus losse modules, niet via de Haagse Hogeschool ofzo.
Studiemateriaal bevalt me goed, over het algemeen is het duidelijk en redelijk door heen te komen. Qua niveau kan ik het moeilijk vergelijken met andere universiteiten, maar het is goed te doen.
Tentamens zijn ook goed te doen, in het begin kwam ik veel meerkeuzevragententamens tegen, nu zit ik meer in de opdrachten en open tentamens fase.
Groot nadeel van de OU vind ik persoonlijk dat er dus geen contact is met de OU op zich. Je kunt alles zelf indelen en plannen en als je dan een hele studie doet, dan is motivatie wel eens een probleempje!
![]()
Wil je een losse cursus doen of een volledige opleiding Hik?