abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 maart 2004 @ 13:23:51 #1
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_17729011
Heeft iemand hier wel eens een cursus of een volledige opleiding aan de open universiteit gevolgd? Hoe beviel dit? Hoe is het niveau van de cursussen ten opzichte van bijvoorbeeld deeltijdopleidingen aan reguliere universiteiten?

Ik wil heel graag nog iets leuks doen naast mijn werk en zat te denken aan Internationale Politieke Betrekkingen. Vandaar.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_17729423
Ik heb er wel een echte cursus gevolgd (en dus geen studie of zo ) Was een cursus voor penningmeesters (kwas penningmeester van een studievereniging). Ik vond het erg tegenvallen en qua inhoud heb ik niks nieuws geleerd. Ik ken iemand die een volledige opleiding daar heeft gedaan en die vond het niveau beneden het gemiddelde universitaire niveau. Hij vond het te makkelijk en is gestopt
  maandag 15 maart 2004 @ 15:09:27 #3
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_17731451
Hmmm... dat klinkt niet best!

Meer ervaringen?
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  dinsdag 16 maart 2004 @ 18:03:03 #4
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_17758157
*Sgop*
pi_17906506
Ik doe dus bedrijfskunde, afstudeervariant Strategie en Organisatie. Tegenwoordig heet de opleiding Strategy and Organization, maar dat heeft te maken met de BaMa structuur.

Reden dat ik voor de OU heb gekozen is dat ik graag deeltijd bedrijfskunde wilde gaan doen, maar dat is dus niet zo eenvoudig als je zou denken. Via de Erasmus kon ik wel wat doen, maar dat ging een enorme bak met geld kosten en vond ik dus geen optie. Uiteindelijk ben ik bij de OU terecht gekomen en ik doe dus losse modules, niet via de Haagse Hogeschool ofzo.

Studiemateriaal bevalt me goed, over het algemeen is het duidelijk en redelijk door heen te komen. Qua niveau kan ik het moeilijk vergelijken met andere universiteiten, maar het is goed te doen.

Tentamens zijn ook goed te doen, in het begin kwam ik veel meerkeuzevragententamens tegen, nu zit ik meer in de opdrachten en open tentamens fase.

Groot nadeel van de OU vind ik persoonlijk dat er dus geen contact is met de OU op zich. Je kunt alles zelf indelen en plannen en als je dan een hele studie doet, dan is motivatie wel eens een probleempje!

Wil je een losse cursus doen of een volledige opleiding Hik?
  dinsdag 23 maart 2004 @ 10:00:31 #6
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_17906793
Een losse cursus...

Dank, ik wist niet eens dat je bij de OU zat!
Ik was trouwens eerder bang dat het niveau te laag zou zijn dan te hoog (dat hoorde ik van een aantal mensen)...
pi_17906836
Tja, het niveau. Ik kan het niet vergelijken met een andere universiteit, maar Case_ heeft vorig jaar wel wat economische vakken gedaan, dus misschien dat hij je er wat meer over kan vertellen.
pi_17916822
Ik heb zes vakken economie gedaan bij de OU. En over het niveau heb je volgens mij niet te klagen. Ik moest behoorlijk stevig leren ("Vooropleiding": TN, TUDelft). Veel feitjes en weetjes, dat wel, maar om een totaal vak binnen te krijgen was het volgens mij, van horen zeggen van anderen, niet gemakkelijker dan vakken aan de Erasmusuniversiteit. Ik heb het niet als (te) makkelijk ervaren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')