Ik dacht ik deel dit nieuwtje met jullie.quote:Dittrich (D66): allochtonen zijn kop van jut
DEN HAAG - D66-leider Dittrich hekelt de harde toon in het debat over de integratie van allochtonen. ,,Denkbeelden en taalgebruik vliegen steeds vaker gierend uit de bocht. Vooral als het om allochtonen gaat'', verklaarde Dittrich zaterdag op het partijcongres in Den Haag.
De kritiek van de liberale leider was ook een verwijt aan coalitiepartners CDA en VVD. Gelijk na het uitkomen van het rapport van de parlementaire onderzoekscommissie-Blok hadden deze fracties grote kritiek op de conclusies. ,,De boodschap uit het rapport kwam hen niet uit. De integratie moest en zou mislukt zijn. Aan die conclusie mocht het rapport niets veranderen'', verweet hij CDA en VVD.
Volgens Dittrich gaat het politieke debat te veel over meningen en te weinig over feiten. ,,Je wordt haast verketterd als je iets positiefs zegt over allochtonen.'' In de ogen van de D66-leider lijken 'allochtonen de kop van jut te zijn geworden'. ,,Daar moeten we vanaf.''
Dittrich is het eens met minister Verdonk (Vreemdelingenbeleid en Integratie) dat de tijd is aangebroken dat Afghaanse asielzoekers terugkunnen. ,,Nu een deel van het land rond Kaboel weer veilig is, wordt het tijd om een behoedzame en gefaseerde terugkeer van Afghaanse asielzoekers te stimuleren.''
.....
sjah, enkele jaren geleden was het omgekeerd, dan werd je verketterd als je iets negatiefs zei over allochtonen. naast het feit dat deze uitspraak volkomen overdreven en huilerig is van dhr. Dittrich, is het ook nog eens zo dat het eens tijd werd dat problematiek rond allochtonen op de agenda kwamen!quote:Op maandag 15 maart 2004 11:30 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
...
Volgens Dittrich gaat het politieke debat te veel over meningen en te weinig over feiten. ,,Je wordt haast verketterd als je iets positiefs zegt over allochtonen.'' In de ogen van de D66-leider lijken 'allochtonen de kop van jut te zijn geworden'. ,,Daar moeten we vanaf.''
...
Hoe gelijk kan iemand hebben?
Je kon Dittrichs gelijk bijna niet beter illustreren ...quote:Op maandag 15 maart 2004 11:42 schreef ShaoliN het volgende:
.. Het knuffelbeleid is gewoon over...
Toch lijk je ook mee te gaan in de analyse van Dittrich, inderdaad was er eerst een anti-houding jegens kritiek op allochtonen, nu is dat 180 graden gedraaid, echter is er nog steeds weinig ruimte voor constructieve omgang met problemen rondom allochtonen, hooguit een spiegelbeeld van het eerdere onterecht positieve beleid.quote:Op maandag 15 maart 2004 11:34 schreef ixion het volgende:
sjah, enkele jaren geleden was het omgekeerd, dan werd je verketterd als je iets negatiefs zei over allochtonen. naast het feit dat deze uitspraak volkomen overdreven en huilerig is van dhr. Dittrich, is het ook nog eens zo dat het eens tijd werd dat problematiek rond allochtonen op de agenda kwamen!
kortom om je vraag te beantwoorden: niet zoveel dus.
En dat is een goede zaak, maar het slaat wel door naar een "bashbeleid" (en dan niet alleen in de politiek) terwijl een gulden middenweg toch veel beter zou zijn.quote:Op maandag 15 maart 2004 11:42 schreef ShaoliN het volgende:
Het knuffelbeleid is gewoon over.
Je komt momenteel weer niet veel verder dan je simpele one-liners he? Net als in je mod periode.quote:Op maandag 15 maart 2004 11:47 schreef Leonardo1504 het volgende:
[..]
Je kon Dittrichs gelijk bijna niet beter illustreren ...
Ik vind jouw totale gebrek aan zelfreflectie opzich ook wel grappig.quote:Op maandag 15 maart 2004 11:52 schreef Kartoffel het volgende:
Allochtonen kunnen dan wel de kop van jut zijn, ondertussen lachen ze hier iedereen uit. Ze graaien wat poen bij elkaar met criminele aktiviteiten en liggen elke dag tot 11:00 op bed. Daarbij nog een uitkering opstrijken en hoppatée, netto zitten ze ver boven modaal. Ondertussen kicken ze nog wat agenten op hun kanus, en de overheid debatteert lekker verder over normen en waarden. Ik vind het wel lachen zo
Wat een mallootquote:Op maandag 15 maart 2004 11:52 schreef Kartoffel het volgende:
Allochtonen kunnen dan wel de kop van jut zijn, ondertussen lachen ze hier iedereen uit. Ze graaien wat poen bij elkaar met criminele aktiviteiten en liggen elke dag tot 11:00 op bed. Daarbij nog een uitkering opstrijken en hoppatée, netto zitten ze ver boven modaal. Ondertussen kicken ze nog wat agenten op hun kanus, en de overheid debatteert lekker verder over normen en waarden. Ik vind het wel lachen zo
Die AIVD toch, proberen ze ons gewoon te doen geloven dat stigmatisering van allochtonen vaak voorkomt.quote:Op maandag 15 maart 2004 12:00 schreef milagro het volgende:
Aaaah Dietrich luistert naar de AIVD, wat een braaf kind is het toch
quote:Op maandag 15 maart 2004 11:52 schreef Kartoffel het volgende:
Niet alleen 11 september hoor, het wordt steeds duidelijker dat onze moslimvrienden waarschijnlijk ook Madrid op hun geweten hebben.quote:Op maandag 15 maart 2004 12:03 schreef Silmarwen het volgende:
Ik denk wel dat de Islam op dit moment een leuke zondebok is zoals jaren terug de Joden waren. Een geloof pakken is namelijk makkelijk, want voor een geloof zijn geen feiten of bewijzen. En tja 11 september heeft de Islam flink gestigamtiseerd.
De hele Moslimwereld was verantwoordelijk voor beide aanslagen?quote:Op maandag 15 maart 2004 12:08 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Niet alleen 11 september hoor, het wordt steeds duidelijker dat onze moslimvrienden waarschijnlijk ook Madrid op hun geweten hebben.
Als dat maakt dat je dan alle Moslims maar voor het gemak als 'potential threat' gaat zien, kun je in de loop van de tijd nog eens best gelijk gaan krijgen ja.quote:Fijn om te weten he, vooral als je dagelijks in de ochtendspits met het OV moet? Madrid is maar 3 uur vliegen hier vandaan en de Nederlandse regering is dikke vriendjes met Amerika. Dus ik vraag me af of jij ook de moslims het niet kwalijk neemt als je vader tijdens een treinreis wordt opgeblazen omdat iemand zonodig een strijd moet voeren tegen het westen.
Als een paar gereformeerde MEkka opblazen gaat iedereen dan ook tegen hun schreeuwen. Veroordeel jij dan hele dorpen vanwege hun geloof. Niet elke moslim is een extremist man. En als een moslim mijn vader opblaast dan veroordeel ik die moslim en de moslims die hem steunen. Niet elke moslim dus.quote:Op maandag 15 maart 2004 12:08 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Niet alleen 11 september hoor, het wordt steeds duidelijker dat onze moslimvrienden waarschijnlijk ook Madrid op hun geweten hebben.
Fijn om te weten he, vooral als je dagelijks in de ochtendspits met het OV moet? Madrid is maar 3 uur vliegen hier vandaan en de Nederlandse regering is dikke vriendjes met Amerika. Dus ik vraag me af of jij ook de moslims het niet kwalijk neemt als je vader tijdens een treinreis wordt opgeblazen omdat iemand zonodig een strijd moet voeren tegen het westen.
Allochtonen kunnen dan wel de kop van jut zijn, ondertussen heeft mijn zeer allochtone vriend weinig meer te lachen. Hij heeft nog nooit poen bij elkaar gegraaid met criminele activiteiten en ligt elke dag tot amper 7:00 op bed waarna hij voor onze zoontjes zorgt tot ik (autochtoon) zin heb om mn nest uit te kruipen. Daarbij zitten we aan de uitkering en hoppatee, netto zitten we onder modaal. Ondertussen kickt hij de security die hem immer achtervolgt in winkels nooit voor hun kanis, en de overheid debatteert lekker verder over het gebrek aan integratie. Wij vinden het niet zo leuk meer zo.quote:Op maandag 15 maart 2004 11:52 schreef Kartoffel het volgende:
Maak van geloof het menselijk ras en ik ben het met je eens.quote:Op maandag 15 maart 2004 12:16 schreef MikeyMo het volgende:
de wereld zou beter af zijn zonder geloof.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |