Jahoor..quote:Op maandag 15 maart 2004 10:15 schreef nietzman het volgende:
Ik heb nog een LP van Snip en Snap liggen. En eentje van de theme van the A-team. Interesse?
Das een apparaat waarmee je audio-signalen kunt optellen om zo een "mix" (hey!) te maken van verschillende bronnen. Bijvoorbeeld 2 draaitafels.quote:Op maandag 15 maart 2004 10:11 schreef skiczukie het volgende:
wat is een mixer
Om te beginnen is een beetje basiskennis over de techniek (draaitafels, mixers ed.) wel handig. Op internet is daar genoeg over te vinden. Maar wat minstens zo belangrijk is, is een beetje muzikale aanleg. Beschik je over beide, dan kan je gaan oefenen, en oefenen, en oefenen.quote:Op maandag 15 maart 2004 09:57 schreef skiczukie het volgende:
Ik wil wat lp's draaien, scratchen.. Wat heb ik daarvoor nodig?
Kan geen noten lezen, bespeel geen instument (meer).. Kan eigenlijk niks, maar het scratchen vind ik erg vet en wil ik wel leren.quote:Op maandag 15 maart 2004 11:01 schreef Stupide het volgende:
[..]
Maar wat minstens zo belangrijk is, is een beetje muzikale aanleg.
Noten kunnen lezen is ook helemaal niet belangrijk. Een muzikaal gehoor echter wel. Luister dus ook veeeeeel naar muziek.quote:Op maandag 15 maart 2004 11:05 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Kan geen noten lezen, bespeel geen instument (meer).. Kan eigenlijk niks, maar het scratchen vind ik erg vet en wil ik wel leren.
Dat varieert van € 150,- tot € (onbetaalbaar). Ga gewoon naar een winkel met een breed assortiment aan DJ-gerelateerde zaken (zoals www.feedback.nl) en laat je voorlichten. Maak duidelijk wat je wensen zijn en je budget. En als het even kan, luister dan ook naar die versterkers.quote:Op maandag 15 maart 2004 16:39 schreef skiczukie het volgende:
en wat kost een goede versterker? of tenminste.. wat is goed?
dan bekras je je plaat nietquote:Op maandag 15 maart 2004 10:57 schreef skiczukie het volgende:
En hoe zit dat nou met die S-toonarm? Wat is het verschil? En wat je hierboven is wel logisch, maar is er niet een goedkoper maar goed alternatief?
quote:Op dinsdag 16 maart 2004 15:33 schreef skiczukie het volgende:
Stel, ik koop éen zo'n Vestax PDX-2000 (voor het scratchen).. en een normale draaitafel, met een S-armpje (voor het gewone afspelen bijvoorbeeld) en een battle mixer erbij. Goeie keus? Of is het echt beter om twee dezelfde draaitafels te hebbben (dus 2x die Vestax PDX-2000).. Las in de review dat ie best wel lp's slijt, dus.. Wat zeggen jullie?
Misschien kun je mij beter advies geven of niks zeggen..quote:Op donderdag 18 maart 2004 07:13 schreef GewoonPim het volgende:
Misschien kun je beter eerst leren wat een mixer is...
quote:Op maandag 15 maart 2004 10:15 schreef nietzman het volgende:
Ik heb nog een LP van Snip en Snap liggen. En eentje van de theme van the A-team. Interesse?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |