abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1250443
welk boek is dat ?!
ik raad je aan om nooit
Dromenvanger van Stephen King te gaan lezen...
heel veel mensen vinden em erg goed ( dat boek ) maar ik vind het helemaal niks !
veeels te langdradig verhaal..
nah, doe mij maar een boek van Robert Goddard !
Now is a never-ending thing.
pi_1250694
Max Havelaar, van Multatuli.
Die eerste paar hoodfdstukken zijn best geinig, maar zodra die Stern begint ga ik over mijn nek. Ik heb nog nooit zoiets belabberds gelezen.
pi_1250703
Indische Duinen van Adriaan van Dis
Afgehaakt na 50 bladzijdes...
pi_1250713
De koperen tuin - Simon Vestdijk
If you reincarnate, I will have to shoot you again
  zaterdag 21 juli 2001 @ 23:05:31 #5
8369 speknek
Another day another slay
pi_1250722
Mijn literatuurlijst van de middelbare school.
überhaupt Nederlandse literatuur.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_1250725
quote:
Op zaterdag 21 juli 2001 23:01 schreef Bazyx het volgende:
Indische Duinen van Adriaan van Dis
Afgehaakt na 50 bladzijdes...
Oooh,die vond ik juist mooi!

Ik krijg "Elementaire deeltjes" maar niet uit,erg onboeiend.

Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_1250770
quote:
Op zaterdag 21 juli 2001 23:05 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Misschien dat ik het mooier vind als ik wat ouder ben, toen ik het las was er voor mij niet door te komen.

Trouwste user 2022 zaterdag 21 juli 2001 @ 23:19:00 #8
7889 tong80
Spleenheup
pi_1250801
quote:

Het "beloofde land" is ook erg...eh..onboeiend.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_1250813
quote:
Op zaterdag 21 juli 2001 23:19 schreef tong80 het volgende:

[..]

Het "beloofde land" is ook erg...eh..onboeiend.

Het eerste boek daarvan is voor mij een feest van herkenning,qua Zuid-Afrika.
Heb ik dus van gesmuld.
  Trouwste user 2022 zaterdag 21 juli 2001 @ 23:31:19 #10
7889 tong80
Spleenheup
pi_1250876
quote:
Op zaterdag 21 juli 2001 23:21 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Het eerste boek daarvan is voor mij een feest van herkenning,qua Zuid-Afrika.
Heb ik dus van gesmuld.

Dat snap ik, maar de woorden:

"Waar die goue lug al lank
die aasvoël dra,
koud 'n gedoemde waarheid weet"

zeggen tong niet zo veel.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_1250908
quote:
Op zaterdag 21 juli 2001 23:31 schreef tong80 het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar de woorden:

"Waar die goue lug al lank
die aasvoël dra,
koud 'n gedoemde waarheid weet"

zeggen tong niet zo veel.

OE! Ga door tong,maak me gek!

zondag 22 juli 2001 @ 00:33:34 #12
13931 Frits_de_kat
self-made kat
pi_1251217
Salman Rushdie: Woede

Ik ben er uiteindelijk wel doorheen gekomen, maar voordat ik een beetje in het boek zat was ik bijna bij het eind.
Maar ja, gratis en niet al te dik: op karakter uitgelezen.

To be continued...
pi_1251834
Vond dromenvangers eigenlijk wel goed.

Mijn afraders:
Alle dune boeken na het eerste deel.
Boeken van G. Reve , niet mijn stijl.

toch maar weer eens wat vaker gaan lezen....

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
  zondag 22 juli 2001 @ 05:07:15 #14
13889 Jefferson019
o wat heb ik een lol
pi_1251840
Ik ben nu Carrie van Stephen King aan het lezen ..
hij is echt geweldig ,en beter als de film..
Always look on the bright side of life.. FC Groningen
pi_1252254
Marcel Möring: Babylon.
Umberto Eco: Het Eiland van de Vorige Dag.
Moses Isegawa: Slangenkuil.
I´m back.
  zondag 22 juli 2001 @ 12:31:03 #16
1275 sataN
Phenomenally & properly ki
pi_1252350
Boek dat je niet moet lezen: hersenschimmen.

Misschien vind ik het ooit nog eens mooi, maar momenteel kan ik er absoluut niets mee!

Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_1252958
Nooit beginnen aan deel vier van De Aardkinderen: Het Dal der Beloften van Jean M. Auel...!!

De hoofdpersoon is TE perfect, ik werd er gewoon niet goed van. En daarbij hing het allemaal net iets teveel van toevalligheden aan elkaar.

Op zich jammer, de eerste drie delen waren geweldig en dan met name het eerste deel, De stam van de Holebeer.

Some people say that you have to forgive and forget. I dunno; I say forget about forgiving and just accept.
pi_1252972
Boeken van Nicci French! (goed, ik heb er eentje gelezen, maar ik denk dat dit wel voor al die boeken opgaat)
Mijn moeder bracht een tijd geleden 'Het veilige huis' voor me mee, met het idee dat dat misschien wel iets voor mij zou zijn... maar nee, wat een zooi zeg

Verder werd ik niet bepaald vrolijker van 'De moeder van Nicolien' van Voskuil, maar dat kwam meer doordat ik zelf een oma heb die de laatste tijd wel eens wat meer vergeet... dan is het niet echt leuk om een boek te lezen waarin iemand zo duidelijk aan het 'afglijden' is

Toch heeft over niks een mening hebben ook een voordeel: je hoeft niet van mening te veranderen.
pi_1253143
quote:
Op zondag 22 juli 2001 12:31 schreef sataN het volgende:

Misschien vind ik het ooit nog eens mooi, maar momenteel kan ik er absoluut niets mee!

Geweldig juist!
Zeker hoe Bernlef zich kan inleven in de wereld van de dementerende.
Ik vind het een mooi en goed boek, w.s. omdat ik in verpleeghuizen werk met dementerende ouderen ?
pi_1253146
quote:
Op zondag 22 juli 2001 15:06 schreef qube808 het volgende:
Nooit beginnen aan deel vier van De Aardkinderen: Het Dal der Beloften van Jean M. Auel...!!

De hoofdpersoon is TE perfect, ik werd er gewoon niet goed van. En daarbij hing het allemaal net iets teveel van toevalligheden aan elkaar.

Op zich jammer, de eerste drie delen waren geweldig en dan met name het eerste deel, De stam van de Holebeer.

Oeiii, ik heb het verslonden!!
Was totaal asociaal in de tijd dat ik het las.

zondag 22 juli 2001 @ 18:07:37 #21
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_1253659
quote:
van Satan:Boek dat je niet moet lezen: hersenschimmen.
Heb hem voor mijn eindexamenlijst gelezen, geloof ik en ik vond het een erg boeiend boek.
quote:
Op zondag 22 juli 2001 15:09 schreef Dissident het volgende:
Boeken van Nicci French! (goed, ik heb er eentje gelezen, maar ik denk dat dit wel voor al die boeken opgaat)
Mijn moeder bracht een tijd geleden 'Het veilige huis' voor me mee, met het idee dat dat misschien wel iets voor mij zou zijn... maar nee, wat een zooi zeg
Ik heb nu volgens mij alle delen uit (Het veilige huis, Onderhuids, De rode kamer, Bezeten van mij en Het Geheugenspel) en ik moet toegeven dat ze allevijf in dezelfde soort stijl geshreven zijn: moordraadsel word op 3/4 van boek onthuld en neemt daarna alsnog een verrassende wending en blijkt totaal anders te zijn omdat de hoofdfiguur op eigen houtje op onderzoek uitgaat), maar ik vind het lekkere, snel weglezende boeken voor in de trein of voor een druilerig zaterdagavondje waarop je niks te doen hebt. Het is onderhoudende lectuur

Mijn AFrader: Blauwe Maandagen van Arnon Grunberg. Had er zoveel over gehoord, dat het echt een geweldig boek zou zijn en een prachtig debuut en blablabla wat is Arnon toch een genie, maar ik vond er werkelijk geen ZAK aan, die verzameling zelfspot
Net zo'n afrader als de supermarktlectuur van Lulu Wang ,(dat mens verzint gewoon zelf nieuwe niet-bestaande zinconstructies), maar dat heeft Priscella inmiddels ook al ondervonden

Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_1263628
Ik raad het ook af om werk van Arnon Grunberg te lezen. Omdat het werk zo slecht is dat het vergeleken kan worden met supermarktlectuur van mevrouw Wang? Neen.

Ik wil het lekker helemaal voor mezelf houden.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 24 juli 2001 @ 10:49:45 #23
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_1265639
Het enige boek dat ik iemand ECHT zou afraden is (komt 'ie weer):

De Celestijnse Belofte

Verder zijn er zat boeken die ik niemand zou aanraden...

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_1267604
quote:
Op dinsdag 24 juli 2001 10:49 schreef Verbal het volgende:

De Celestijnse Belofte

V.

Laat me raden, omdat het oeverloos, onwetenschappelijk, psycho-sociaal geleuter is...?
I´m back.
  woensdag 25 juli 2001 @ 09:54:05 #25
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_1270753
quote:

De Celestijnse Belofte

Is dat echt zo'n waardeloos boek? (leg eens uit)
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  woensdag 25 juli 2001 @ 17:15:14 #26
12533 Grayven
De eerste architect op Mars ?
pi_1273359
Het Stalkers Syndroom van William Gibson...

Hartgrondig BAH.

Zo'n SF schrijver van het type dat helemaal zwelgt in zijn eigen verzinseltjes, geil is op intercapping, een grootse toekomst voor internet ziet - en het verhaal verder niet interessant vindt. In dit boek is niet eens een vaag spoor van een plot te vinden, er is gewoon geen plot. Het verhaal heeft geen begin, geen midden en geen einde, het is gewoon een aaneenschakeling oninteressante anekdotes.

LEES HET NIET.

Scepsis is de kuisheid van het verstand.
  woensdag 25 juli 2001 @ 17:17:39 #27
12533 Grayven
De eerste architect op Mars ?
pi_1273370
Zei ik al dat je "Het Stalkers Syndroom" van William Gibson niet moest lezen ? Echt een waardeloos boek.
Scepsis is de kuisheid van het verstand.
pi_1274030
quote:
Op dinsdag 24 juli 2001 00:01 schreef Claudia_x het volgende:
Ik raad het ook af om werk van Arnon Grunberg te lezen. Omdat het werk zo slecht is dat het vergeleken kan worden met supermarktlectuur van mevrouw Wang? Neen.

Ik wil het lekker helemaal voor mezelf houden.

Kvond hem op tv altijd zo'n bal gehakt. Het zou niet eens in me opkomen om wat van hem te gaan lezen.
pi_1275928
quote:
Op woensdag 25 juli 2001 19:50 schreef fokje het volgende:

[..]

Kvond hem op tv altijd zo'n bal gehakt. Het zou niet eens in me opkomen om wat van hem te gaan lezen.

Vind zelf het meeste van zijn werk eigenlijk best wel kewl... Figuranten en Fantoompijn in elk geval
Alleen Blauwe Maandagen viel me wat tegen, en dan vooral de tweede helft van het boek...
Een aanrader vind ik daarentegen De geschiedenis van mijn kaalheid van Marek van der jagt (waarvan gezegd wordt dat het een pseudoniem is van Grunberg)
Toch heeft over niks een mening hebben ook een voordeel: je hoeft niet van mening te veranderen.
pi_1277146
Ik vind Arnon Grunberg een soort Ronald Giphart die kan schrijven. Fantoompijn is een heel lollig boek. Blauwe Maandagen is inderdaad wat minder.
pi_1277219
quote:
Op zondag 22 juli 2001 12:02 schreef Ryan3 het volgende:

Umberto Eco: Het Eiland van de Vorige Dag.

Vond ik een gaaf boek!

Ik nomineer: De wereld van Sofie van Jostein Gaardner...

What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
pi_1277581
quote:
[...]

Vond ik een gaaf boek!

Ik nomineer: De wereld van Sofie van Jostein Gaardner...

En dat vond ik nou weer wel een leuk boek. Maar of je dat leuk vindt hangt voor een groot deel af van je interesse voor filosofie. Als dat je niet interesseert zal je inderdaad weinig plezier beleven aan "De wereld van Sofie".

Nog een nominatie: "Het zwarte licht" van Harry Mulisch, echt een vreselijk boek (en dat terwijl ik een groot fan ben van zijn laatste boeken OvdH, Procedure en Siegfried).

To be continued...
  donderdag 26 juli 2001 @ 13:13:40 #33
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_1277597
quote:
Op zondag 22 juli 2001 05:07 schreef Jefferson019 het volgende:
Ik ben nu Carrie van Stephen King aan het lezen ..
hij is echt geweldig ,en beter als de film..
Het ging toch om boeken die je juist NIET leuk vind.Lees voortaan eerst waar het topic over gaat.
To infinity…and beyond!
  donderdag 26 juli 2001 @ 16:41:18 #34
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_1279024
quote:
Op dinsdag 24 juli 2001 17:21 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Laat me raden, omdat het oeverloos, onwetenschappelijk, psycho-sociaal geleuter is...?

Ook.
Maar vooral omdat het dodelijk saai en bijzonder slecht geschreven is.
quote:
Op woensdag 25 juli 2001 09:54 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Kijk hier maar even

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 27 juli 2001 @ 11:51:04 #35
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_1283026
quote:
Op zaterdag 21 juli 2001 23:03 schreef TheGoldenGirl het volgende:
De koperen tuin - Simon Vestdijk
Helemaal mee eens, ik heb de eerste 50 bladzijden gelezen maar vond het echt te saai Heb het dus weer weggelegd.
quote:
[b]Boeken van Nicci French! (goed, ik heb er eentje gelezen, maar ik denk dat dit wel voor al die boeken opgaat)
Hier ben ik het absoluut niet mee eens!! Ik heb ze alle 5 gelezen en vond ze echt superspannend. Het veilige huis vind ik zelfs de beste... "Bezeten van mij" vind ik niet zo... Jammer dat je er niets aan vind

Wat betreft saaie boeken, ik ken er ook nog wel een paar:

-"De avonden" van Reve (echt niet door te komen )
-"het Lelietheater" van Lulu Wang: de eerste paar honderd bladzijden zijn mooi maar het einde is zoooo slecht!
-"Kinderjaren" van Jona Oberski. Sorry, hou over het algemeen wel van oorlogsboeken maar niet van deze stijl

Ik heb er wel veel meer maar kan er nu even niet opkomen.

Nokia3310 [edit] Ik had mijn naam verkeerd gespeld! [/edit]

NSJ & Lowlands still on my mind
pi_1286847
Ik vond Kinderjaren best aardig, las het voor m'n lijst.

Een ander boek dat ik voor m'n lijst las was

"Onder ijsbergen" van Bernlef, ik vond er echt totaal niets aan. Misschien was het plot wel aardig en het was spannend bedoelt, mar het boek is gewoon geschreven om er maar zoveel mogelijk "literaire" troep in te stoppen (vage motieven etc), het verhaal lijdt daar nogal onder volgens mij.

† In Memoriam † woensdag 1 augustus 2001 @ 14:24:22 #37
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_1310934
Een varken in het Paleis van Tessa de Loo

Dit boek heb ik net voor mijn verjaardag gekregen van mijn werk. Een soort reisverhaal, maar dan in de vorm van brieven met een overleden schrijver ofzo. Ontiegelijk saai en niet doorheen te komen.

Dat snap ik nou niet, als je niet zeker weet wat de smaak van boeken van iemand is, geef dan gewoon een boekenbon

Jompels,
Slaapmeisje

We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_1313228
De slag om de blauwbrug van A.F.Th. van der Heijden, de proloog op De tandeloze tijd, heb ik tegen m'n principes in niet uitgelezen. Vréselijk langdradig.

Maar misschien dat ik het, als ik het nog een keer lees, ooit, wel mooi vind

It is much easier to be critical than to be correct.
pi_1313244
Vals licht van Joost Zwagerman. Ben ik drie keer in begonnen maar ik kwam er niet doorheen.
pi_1339428
van slaapverwekkend tot levensgevaarlijk:

Tonio kroger - thomas mann
buitenstaanders - renate dorrestein
zonder grenzen - kristien hemmerechts
nooit meer slapen - w.f. hermans
alles van tim krabbe, yvonne keuls, renate dorrestein, joost zwagerman, arnon grunberg, jan wolkers, cees nooteboom of gerard reve

Sanity is (not) statistical
pi_1339452
quote:
Op zondag 05 augustus 2001 17:50 schreef Maeghan het volgende:
Tonio kroger - thomas mann
nooit meer slapen - w.f. hermans
arnon grunberg
jan wolkers
cees nooteboom
gerard reve
Die vind ik allemaal heel goed .
Wittgenstein
pi_1351963
kheb bewondering voor je...
als iemand mij nu zou vertellen dat ik alle boeken die ik van hun ken nog es moest lezen zou ik er denk ik eerlijkwaar een eind aanmaken... ik moet er ECHT niet aan denken...
  woensdag 8 augustus 2001 @ 10:24:35 #43
571 Toxygen
Niet zo heel giftig...
pi_1363741
Wat ik niemand bijna durf aan te raden is American Psycho (geldt trouwens ook voor Glamorama) van Bret Easton Ellis. Niet omdat het slecht zou zijn, integendeel, ik persoonlijk vind het een briljant boek, maar een echte aanrader vind ik het niet, omdat de toch wel controversiële inhoud veel mensen (die ik ken) absoluut niet zal kunnen bekoren.
Maar ik blijf het goed vinden...
Ok, here goes nothing!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 8 augustus 2001 @ 14:00:49 #44
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_1365945
In de naam van de Roos van Umberto Eco. Ik kom er maar niet doorheen, bij de beschrijving van een of ander portaal met allemaal beelden knap ik echt af.

Oja, Jean Auel vind ik echt geweldig (Aardkinderen-serie). Vraag me alleen af of deel 5 en 6 ooit nog uit zullen komen...

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_1366785
Heej wel doorlezen, In de naam v.d. Roos is in het begin ff doorpoten maar daarna wordt het mooi!

Wat ik niemand kan aanraden is Figuranten van Arnon Grunberg. Hoewel er mensen zijn die het geweldig vinden.

pi_13799034
wat een sof was dat idd!
Tjesus

Wou ik ff bevestigen,

dank u

quote:
Op woensdag 25 juli 2001 09:54 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

pi_13799209
quote:
Op zondag 22 juli 2001 18:07 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Heb hem voor mijn eindexamenlijst gelezen, geloof ik en ik vond het een erg boeiend boek.
[..]

Ik heb nu volgens mij alle delen uit (Het veilige huis, Onderhuids, De rode kamer, Bezeten van mij en Het Geheugenspel) en ik moet toegeven dat ze allevijf in dezelfde soort stijl geshreven zijn: moordraadsel word op 3/4 van boek onthuld en neemt daarna alsnog een verrassende wending en blijkt totaal anders te zijn omdat de hoofdfiguur op eigen houtje op onderzoek uitgaat), maar ik vind het lekkere, snel weglezende boeken voor in de trein of voor een druilerig zaterdagavondje waarop je niks te doen hebt. Het is onderhoudende lectuur

Mijn AFrader: Blauwe Maandagen van Arnon Grunberg. Had er zoveel over gehoord, dat het echt een geweldig boek zou zijn en een prachtig debuut en blablabla wat is Arnon toch een genie, maar ik vond er werkelijk geen ZAK aan, die verzameling zelfspot
Net zo'n afrader als de supermarktlectuur van Lulu Wang ,(dat mens verzint gewoon zelf nieuwe niet-bestaande zinconstructies), maar dat heeft Priscella inmiddels ook al ondervonden

Je vergeet De bewoonde wereld. Ook weer dezelfde stijl als de rest, maar toch wel spannend. Ik ben nu in Het geheugenspel bezig maar kom er niet aan toe omdat ik boeken voor literatuur moet lezen

Afrader vind ik De aanslag van Harry Mullisch. In het begin lijkt het alsof het een heel spannend boek gaat worden, maar eigenlijk gebeurd er bar weinig in. Ik zal het misschien ook een saai boek vinden omdat we het klassikaal moesten lezen, dus steeds iemand een stuk voorlezen. Erug fijn als je van die lui in je klas hebt die eerst 10 seconden naar een woord moeten kijken om te zien wat er eigenlijk staat, en het dan ook nog eens lekker ongeintresseerd voorlezen

Zelfe verhaal voor Kinderjaren van Jona Oberski

[Dit bericht is gewijzigd door Catwoman1986 op 10-10-2003 22:14]

Feauteaux
You make me sick, because I adore you so...
Ik besefte de ernst van mijn kater, toen de poes stampend de kamer binnen kwam.
pi_13799230
Ulysses, James Joyce
Of
Finnegan's Wake, James Joyce

Beide boeken kom ik maar niet doorheen en dat gebeurt me normaal gesproken nooit!

subtiel schopje was dit

zaterdag 11 oktober 2003 @ 11:24:03 #49
63432 Petra76
no, but...yeah, but...
pi_13805933
quote:
[..]

Ja ik ben ook eens begonnen, maar halverwege heb ik het toch maar weer in de kast gezet.

Kinderjaren van Jona Oberski vond ik juist wel een goed boek.

pi_13805978
Emants - Een nagelaten bekentenis.

Wat een kutboek.

Moderator zaterdag 11 oktober 2003 @ 11:32:47 #51
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_13806044
meestal lees ik alles waar ik in begin wel uit maar in de illias en de odysea is me dat echt niet gelukt. Telkens al die voorvoegsels "toen ging de godin die groene haren had als smaragd daar heen, maar de godin die groene haren had als smaragd vond het daar niet pluis. Dus ging de godin die groene haren had als smaragd daar weer weg." zoiets dus
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_13825498
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 22:11 schreef Trence het volgende:
Ulysses, James Joyce
Of
Finnegan's Wake, James Joyce

Beide boeken kom ik maar niet doorheen en dat gebeurt me normaal gesproken nooit!

subtiel schopje was dit

DOORLEZEN! ok, finnegan's zou ik ook niet zo snel doen, maar Ulysses loont echt! Lees anders eerst het schitterende "portrait of the artist as a young man", misschien kom je er beter doorheen als je iets weet van de jeugd van Stephen Daedalus.

Afrader: Gewassen Vlees van Thomas Roozenboom.
Wat een vervelend traag uitgesponnen etalering van archaische woordkennis.
Dat die Thomas zijn anale fixatie lekker bij een psycholoog uitpraat.

[Dit bericht is gewijzigd door corc op 12-10-2003 13:27]

" there is nothing to not be amazed at "
pi_13825525
quote:
Op zondag 22 juli 2001 12:31 schreef sataN het volgende:

Dát vond ik juist een ontzettend mooi boek !
Heb het voor m'n boekenlijst gelezen en niet zo lang geleden nog een keer .

Verder heb ik geen afraders. Van die boeken onthoud ik de titel niet eens .

*houdt van Nexhil*
pi_13825571
quote:

De Celestijnse Belofte

V.

Spreekwoordelijk in één adem uitgelezen hier. Een boek wat ik later nķg eens heb moeten lezen en dan echt goed om de achterliggende gedachtes tot me door te laten dringen .
Maar goed, dat soort boeken lees ik erg veel.
Volgens mij vind je het ķf geweldig, ķf helemaal niks.
*houdt van Nexhil*
  maandag 13 oktober 2003 @ 14:53:44 #55
15522 Katie
Hieperdepiep
pi_13850349
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 13:24 schreef corc het volgende:

Afrader: Gewassen Vlees van Thomas Roozenboom.
Wat een vervelend traag uitgesponnen etalering van archaische woordkennis.
Dat die Thomas zijn anale fixatie lekker bij een psycholoog uitpraat.

Nee lekker, dat boek heb ik net gekocht met het idee dat ik nog nooit iets van hem heb gelezen en dat dat er ooit maar eens van moest komen

Afraders met stip: alles van Giphart. Bleh, wat een rotzooi. Normaal heb ik er niet zo'n last van, maar nu met die fillem kun je je kont niet keren of je leest weer iets over hem.

bekijkt het van de andere kant
  maandag 13 oktober 2003 @ 15:07:59 #56
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_13850763
Dat boekenweekgeschenk van Rushdie, 'Woede'. Saaie shit.
Dat 'Bezonken Rood' van Campert. *kwaak* *kwaak*.

'Lord of the Rings', niks bijzonders of engs aan als je al wat ouder/wat gewend bent. Doe mij dan maar iets van Barker.

Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  Moderator maandag 13 oktober 2003 @ 16:58:02 #57
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_13854079
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 15:07 schreef Lemmeb het volgende:
Dat boekenweekgeschenk van Rushdie, 'Woede'. Saaie shit.

'Lord of the Rings', niks bijzonders of engs aan als je al wat ouder/wat gewend bent. Doe mij dan maar iets van Barker.

ik vond woede wel ok
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_13861443
Zoeken naar Eileen W. van Leon de Winter. Zo slecht dat het weer intrigerend wordt.
Iets wat je zelf niet wilt wat ze bij je doen moet je ook niet bij anderen doen. En iets wat je niet wilt wat gedaan word en daar commentaar op geeft moet je het zelf ook niet doen. En laat iedereen in zijn of haar waarden.
  maandag 13 oktober 2003 @ 22:06:45 #59
32613 rensie
morituri te salutant
pi_13861611
quote:
Op zaterdag 21 juli 2001 23:00 schreef JantjeB het volgende:
Max Havelaar, van Multatuli.
Die eerste paar hoodfdstukken zijn best geinig, maar zodra die Stern begint ga ik over mijn nek. Ik heb nog nooit zoiets belabberds gelezen.
als je Nederlands studeert, kun je het eigenlijk niet maken om de Max Havelaar 'troep' te noemen, dus ik heb ook heel lang geroepen dat het boek uitstekend in elkaar zit. En dat ik het niet goed begreep, of er niets aan vond, zou wel met mij te maken hebben ipv met het boek zelf... Nou inmiddels weet ik wel beter...!!
[b] en nou wil ik niemand meer horen over die dooie leraar, word er gek van! [/b]
pi_13862360
quote:
Op zondag 22 juli 2001 00:33 schreef Frits_de_kat het volgende:
Salman Rushdie: Woede

Ik ben er uiteindelijk wel doorheen gekomen, maar voordat ik een beetje in het boek zat was ik bijna bij het eind.
Maar ja, gratis en niet al te dik: op karakter uitgelezen.

De enige juiste kwalificatie. Wat zijn die zinnen lang
pi_13920588
Een vlucht regenwulpen van Maarten 't Hart. Literatuur voor verveelde huisvrouwtjes in Drenthe.

[Dit bericht is gewijzigd door zodiakk op 16-10-2003 15:07]

pi_13923508
Kind tussen vier vrouwen van Simon Vestdijk. Allemachtig wat een hel om daar daaoheen te komen............
I didn't lose my mind, it was mine to give away.
pi_13926971
quote:
Op woensdag 25 juli 2001 19:50 schreef fokje het volgende:

Ik vind hem in z'n spotje wel leuk.
pi_13927096
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 15:07 schreef Lemmeb het volgende:
Bezonken Rood is toch van Jeroen Brouwers? Dat vond ik indertijd een geweldig boek. Het is echter erg lang geleden dat ik het gelezen heb; toen vond ik nog dat je een zieke geest moest hebben om een goed schrijver te kunnen zijn.
  donderdag 16 oktober 2003 @ 19:53:34 #65
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_13928456
catch 22 van Joseph Heller, echt een vreslijk boek. Ik moest het lezen voor school, in het engels. Het is echt zo'n los-vast boek, en daar hou ik niet van. Verder kon ik maar niet door in de ban van de ring komen. Maar daar zal ik wel de enige in de hele wereld in zijn.
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_13935132
Een boek dat ik echt niemand aan zou raden om te lezen is The Alchemist, van Paulo Coelho. Tenenkrommend metaforisch geneuzel, waar zelfs een Katholieke Plattelandsvrouw met een botte breinaald vrij gemakkelijk doorheen prikt. De rest van het oeuvre van deze omhooggevallen tuinkabouter is trouwens ook naatje.
'Waarom liet ik haar gaan? Om haar te zoeken - dan wist ik wat ik zocht.'
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 02:02:11 #67
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_13936369
Het telefoonboek, vooral.
...dass wir fliegen.
  zaterdag 18 oktober 2003 @ 16:07:57 #68
64256 Demol
Lucid Dreamer
pi_13966185
Anna Enquist - De IJsdragers.

Wat vond ik dat een saai boek

Free Your Mind
pi_13966306
Max Havelaar is ok.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 18 oktober 2003 @ 21:47:14 #70
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_13973178
Het hele oeuvre van Sjef Geraardts eigenlijk. Jammer genoeg was mijn leraar Nederlands groot fan van hem, heb me er dus doorheen moeten worstelen...

Sjeen

You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 20 oktober 2003 @ 11:16:24 #71
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_14001652
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 18:59 schreef Claudia_x het volgende:
Bezonken Rood is toch van Jeroen Brouwers? Dat vond ik indertijd een geweldig boek. Het is echter erg lang geleden dat ik het gelezen heb; toen vond ik nog dat je een zieke geest moest hebben om een goed schrijver te kunnen zijn.
Ja, Jeroen Brouwers idd, foutje bedankt! Is voor mij ook alweer een jaartje of 11 geleden, voor m'n lijst Nederlands

Maar ik vond het niks. Suf geneuzel en absoluut niet shocking. En al helemaal niet ziek. Magoed, misschien ben ik zelf wel (ver)ziek(t)

maandag 20 oktober 2003 @ 11:30:17 #72
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_14001922
Max Havelaar. Ik ben tot bladzijde 50 gekomen.

Een kilo paneermeel eten is minder droog...

Nicht ärgern, nur wundern!
pi_14004517
Het boek waar ik mij de afgelopen jaren het meest aan geërgerd heb is "Phileine zegt sorry". Een aanéénschakeling van pornografische beschrijvingen zonder inhoud of doel. Het nut van deze scenes in het verhaal is mij niet duidelijk geworden. Het is ranzig, matig geschreven en heel errug overtrokken door de critici. Uiteindelijk heb ik het in de vuilnisbak gegooid.
  maandag 20 oktober 2003 @ 13:32:22 #74
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_14004569
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 13:30 schreef Shaitan het volgende:
Het is ranzig, matig geschreven en heel errug overtrokken door de critici.
Tsja. In het land der blinden...

Maar helemaal mee eens. Bagger. Leuk als je van pr0n houdt, maar van weinig literaire waarde.

pi_14091795
Au Pair van W.F. Hermans. Gezever in de ruimte en zoooo voorspelbaar.

vrijdag 24 oktober 2003 @ 12:50:27 #76
31566 Si_MooN_tje
"Shit happens"
pi_14103348
Hersenschimmen vond ik wel mooi en het Lelietheater echt super!

Wat ik afraad... De erfpachters van John Grisham. Het wordt gepresenteerd als een enorm spannend boek... het boek heb ik gevonden, nu de spanning nog! Niet echt hoogstaand vond ik het...

-- = Fear is an illusion = --
  vrijdag 24 oktober 2003 @ 17:14:09 #77
60976 Queen_Em
Ook op zon- en feestdagen.
pi_14110347
Een boek dat ik gelezen heb en dat ik heel erg vond tegenvallen was "De meidenziekte" van Tom Pauka. Ik verwachtte een heel indringend boek, omdat het over een jongen gaat die anorexia heeft, maar het is eigenlijk heel saai.
"Thuis is waar je jas hangt, waar je droomt van ergens anders, waar je weg wilt, dat is thuis. Thuis is die ellende waar je altijd weer naar terug verlangt, dus wanneer gaan we, wanneer gaan we, wanneer gaan we weer naar huis?"
  vrijdag 24 oktober 2003 @ 17:23:46 #78
37922 Neel26
Hippopotamus
pi_14110578
quote:

De Celestijnse Belofte

V.

Hier kon ik ook helemaal niets mee, heb me er echt doorheen moeten worstelen. Maarja, sommigen vinden het fantastisch dus als het je ding is moet je het maar gaan lezen.
pi_20080146
Hersenschimmen vond ik niets aan. Ik vond het erg weinig realistisch overkomen. *schop* Omhoog met dit topic.
  maandag 21 juni 2004 @ 23:56:33 #80
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_20080959
Moet ik dan degene zijn die "De kleine vriend" van Donna Tartt moet melden?

Bij deze dan. Verspilling van tijd, geld, moeite en boekenkastruimte
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  dinsdag 22 juni 2004 @ 00:57:14 #81
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_20082408
Ik heb er nog een, ik heb er ooit geporbeerd doorheen te komen, maar het is gewoon een kutboek.
Het is David Grossman's 'Jij bent mijn mes'. en er is geen doorkomen aan. Het gaat over de correspondentie tussen een man en een vrouw en je leest dus wat ze aan elkaar schrijven, maar er zit amper logica in hun briefjes en je komt ook amper iets te weten over hen, wat het hele boek dus totaal oninteressant maakt. Zoiezo is de schrijfstijl; in briefvorm niet interessant omdat de brieven niet genoeg onthullen.

Nog n klein stukje, van een site gepikt:
quote:
Een man begin een briefwisseling met een vrouw die hij slechts uit de verte gezien heeft, zoals ze met een treurige glimlach haar armen om zich heen sloeg, vergezeld van een man die hij voor haar echtgenoot houdt. Hij stelt haar voor een relatie met hem te beginnen die voorbijgaat aan de alledaagse conventies en platitudes. Een verhouding die uitsluitend in het geschreven woord bestaat, 'van ziel tot ziel'.
  dinsdag 22 juni 2004 @ 00:58:54 #82
15600 BB-King
Long live the King!
pi_20082445
Koran.

Van rechts naar links lezen is niet te doen.
Wat lees je mijn signature? Heb ik soms wat van je aan?
pi_20096798
Rushdie's De duivelsverzen. Geen zak aan. wat een topictitel
PE#1
pi_20122577
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 00:57 schreef SEMTEX het volgende:
Ik heb er nog een, ik heb er ooit geporbeerd doorheen te komen, maar het is gewoon een kutboek.
Het is David Grossman's 'Jij bent mijn mes'. en er is geen doorkomen aan. Het gaat over de correspondentie tussen een man en een vrouw en je leest dus wat ze aan elkaar schrijven, maar er zit amper logica in hun briefjes en je komt ook amper iets te weten over hen, wat het hele boek dus totaal oninteressant maakt. Zoiezo is de schrijfstijl; in briefvorm niet interessant omdat de brieven niet genoeg onthullen.
[afbeelding]
[..]

Als je het niet had afgeraden, zou ik toch denken dat dit best een interessant boek is...
wel jammer!
Now is a never-ending thing.
pi_20122634
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 14:30 schreef Aranka het volgende:

[..]

Als je het niet had afgeraden, zou ik toch denken dat dit best een interessant boek is...
wel jammer!
Bij mij is het precies andersom! Afgaande op titel en auteur vond ik het niks, maar nu SEMTEX het ons zo dringend afraadt ga ik hem toch eens lezen denk ik.
Wittgenstein
  woensdag 23 juni 2004 @ 14:38:56 #86
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_20122853
quote:
David Grossman's 'Jij bent mijn mes'
Heeft mijn vriendin ooit gekregen en staat al een paar jaar ongelezen stof te verzamelen. Maar als ik het goed begrijp kan ie dus linea recta naar De Slegte?
  woensdag 23 juni 2004 @ 14:43:24 #87
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_20123000
Boeken van Marianne Frederiksson, wat een ellende is dat zeg. Vreselijk.

Als iemand nog het Zesde Zintuig wil overkopen? Alleen de eerste 50 blz zijn gelezen
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_20123021
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2003 16:07 schreef Demol het volgende:
Anna Enquist - De IJsdragers.

Wat vond ik dat een saai boek
Dat is toch dat boekenweekgeschenk? Ik heb het bij de achterkant gehouden

Au Pair van W.F. Hermans (toch?). De eerste helft begon leuk, maar daarna werd het toch een vreemd verhaal dat nergens op sloeg
Het Bittere Kruid van Marga Minco: saahaai!
pi_20126994
'Het aapje dat geluk pakt,' van Arnon Grunberg, verreweg zijn slechste boek. Nog wel leuk hoor, maar het is wel een smet op de goede naam die hij daarvoor had. Lees het niet als je je zeer positieve beeld over hem wil vasthouden.
  woensdag 23 juni 2004 @ 19:22:55 #90
61775 Searcher
He who seeks finds
pi_20131819
Verschillende boeken vond ik zo nietszeggend dat ik ze niet of met tegenzin heb uitgelezen om daarop de schrijvers ervan nooit een tweede kans te geven...
Voobeelden zijn Figuranten (Arnon Grunberg), Zoeken naar Eileen W. (Leon de Winter), Twee vrouwen (Harry Mulisch)
  woensdag 23 juni 2004 @ 19:27:34 #91
61775 Searcher
He who seeks finds
pi_20131989
quote:
[afbeelding]
[..]

Prachtig, goed om te weten. Dat boek staat (kennelijk niet voor niets) al een behoorlijke poos tussen de tweedehandsjes in de Slegte bij mij in town. Ik heb er vaak over gedacht het te kopen omdat het portret van de vrouw op de cover me fascineert. Toch maar niet doen dan...

[ Bericht 0% gewijzigd door Searcher op 23-06-2004 19:30:15 (taalfoutje) ]
pi_20151444
quote:

O shmoopy! Toch doorlezen! Ik had het hele boek ook zoiets van "nah het zal wel populair zijn omdat er veel gerukt wordt, maar ik zie de lol er niet echt van in". Maar ik was toch aangenaan verrast bij de epiloog!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_20153122
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 22:24 schreef CosmoKramer het volgende:
Au Pair van W.F. Hermans. Gezever in de ruimte en zoooo voorspelbaar.

Ja verschrikkelijk, die heb ik ook gelezen voor school maar ben bij pagina 100 maar afgehaakt omdat ik er gewoon niet meer doorheen kwam.
Die muts had trouwens niks door bij mijn mondeling vorig jaar gelukkig
Maarja ik heb volgende week weer mondeling literatuur dus nu moet ik hem toch maar eens gaan lezen aangezien ik een andere leraar heb
Feauteaux
You make me sick, because I adore you so...
Ik besefte de ernst van mijn kater, toen de poes stampend de kamer binnen kwam.
  donderdag 24 juni 2004 @ 15:03:31 #94
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_20153714
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 19:27 schreef Searcher het volgende:

[..]

Prachtig, goed om te weten. Dat boek staat (kennelijk niet voor niets) al een behoorlijke poos tussen de tweedehandsjes in de Slegte bij mij in town. Ik heb er vaak over gedacht het te kopen omdat het portret van de vrouw op de cover me fascineert. Toch maar niet doen dan...
Dat had ik dus ook
Maar dat is dus echt het enige interessante aan dat hele boek
  donderdag 24 juni 2004 @ 17:15:25 #95
61775 Searcher
He who seeks finds
pi_20156674
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 15:03 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Dat had ik dus ook
Echt waar? Maf zeg... ! Je mensensmaak is - evenals je muzieksmaak (ik ken verder geen enkele contemporaine Echo & the Bunnymen luisterende vrouw ), maar dat terzijde - erg gedistingeerd!
pi_20156712
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 17:15 schreef Searcher het volgende:

[..]

Echt waar? Maf zeg... ! Je mensensmaak is - evenals je muzieksmaak (ik ken verder geen enkele contemporaine Echo & the Bunnymen luisterende vrouw ), maar dat terzijde - erg gedistingeerd!
PE#1
  donderdag 24 juni 2004 @ 18:36:57 #97
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_20158465
quote:
Hmm, zal de mening van Mevrouw Mark eens vragen; zij is gek op de boeken van Grossman, met name De Stem van Tamar
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_20172641
Een beetje laat, maar ik zou iedereen afraden het grammatica boek van de TS te lezen. In 1 topictitel 3 basis-fouten maken is wel heel erg.

1) Geen hoofdletter aan het begin van de zin
2) 'boek' is onzijdig, dus Een boek, DAT
3) 'je' = 2e persoon enkelvoud, dus persoonsvorm is stam + t, dus 'aanraadt'

Ik raad iederen af de boeken van Robert Jordan te lezen. Ook vreselijk slecht (en gelukkig vrij onbekend) 'Vergeten Farao' van Barbara Veenman.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')