Eddy Merkx is zelf al eens geschorst geweest door het gebruik van dopingquote:Op zaterdag 13 maart 2004 14:00 schreef Tony_Montana67 het volgende:
In de tijd van Merckx gonsde het ook altijd van de dopinggeruchten. Het zou me verbazen als er ook maar één wielrenner schoon in het profpeleton rondrijdt. Het merendeel van de toeschouwers kan het klaarblijkelijk ook niks interesseren, kijk maar naar de populariteit van Virenque of VDB.
Schone sport is een mooie droom, maar het zal nooit werken helaas
En toch wordt hij terecht gezien als beste wielrenner allertijden en voor enkelen is hij zelfs de grootste sportman ooit.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 14:54 schreef Bartoli het volgende:
Eddy Merkx is zelf al eens geschorst geweest door het gebruik van doping
dat bedoel ik maarquote:Op zaterdag 13 maart 2004 15:40 schreef Tony_Montana67 het volgende:
[..]
En toch wordt hij terecht gezien als beste wielrenner allertijden en voor enkelen is hij zelfs de grootste sportman ooit.
Gros van de mensen weet dat niet eens dat hij ooit betrapt is volgens mij.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 15:55 schreef Bartoli het volgende:
[..]
dat bedoel ik maar
Waarschijnlijk niet nee maar was toen wel uit ik geloof de Giro gezet (iig een grote ronde)quote:Op zaterdag 13 maart 2004 17:35 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Gros van de mensen weet dat niet eens dat hij ooit betrapt is volgens mij.
Jammer voor Samuel Sanchez, hij had het ook wel verdiend. Maar Vinokourov heeft 'm ook zeker niet gestolen dus daar kan ik prima mee levenquote:Op zaterdag 13 maart 2004 17:30 schreef Ambrosius het volgende:
In de Tirreno wint Bettini de 4e etappe voor Astarloa en Freire. Hij neemt de leiding over van Freire die nu 2e staat.
In Parijs-Nice wint Vinokourov de 7e (en zijn 2e) etappe met een mooie solo in de laatste kilometers..Kirchen werd 2e voor Voigt, Jaksche blijft leider..
Giro volgens mij ja.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 17:38 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet nee maar was toen wel uit ik geloof de Giro gezet (iig een grote ronde)
Wat Virenque betreft is het volgens mij voornamelijk dat hij z'n hele ploeg in de kou heeft laten staan, door als enige niet te bekennen, en dat pas een jaar later alsnog te doen (na eerst heel vaak te ontkennen).quote:Op zaterdag 13 maart 2004 18:23 schreef SaintOfKillers het volgende:
Net zoals Virenque eigenlijk maar één keer "betrapt" is. Waarom deze 2 steeds weer opnieuw door sommigen als dé zondaars bij uitstek worden gezien, begrijp ik niet echt.
Matennaaier inderdaad. Maar goed, in het wielerpeleton is het ieder voor zich natuurlijk.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 18:31 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Wat Virenque betreft is het volgens mij voornamelijk dat hij z'n hele ploeg in de kou heeft laten staan, door als enige niet te bekennen, en dat pas een jaar later alsnog te doen (na eerst heel vaak te ontkennen).
T-Mobile start met 2 kopmannen Ullrich en Vinokourov. En wie van hun 2 na de 2e week er het beste voorstaat is dan de absolute kopman. Kan natuurlijk ook al in de 2e week zijn. Een inzinking kan natuurlijk altijd.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 20:51 schreef Wombcat het volgende:
Afgelopen winter heeft 'ie gezegd dat 'ie dit jaar voor de overwinning wil gaan in de Tour. Toen ik dat las, dacht ik: "nou nou, grote mond". Maar nu staat 'ie er toch weer gewoon overtuigend. Van mij mag 'ie de Tour winnen (hoewel ik mijn geld na de Tour van vorig jaar al op Ullrich gezet heb).
Absoluut, bij de ronde van Vlaanderen en de Gold Race behoort hij tot de favorietenen. Bergop kon hij goed mee met Moncoutie, van wie bekend is dat hij goed kan klimmen.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 19:16 schreef Bartoli het volgende:
iedereen heeft het wel over Sanchez en Vinokourov enzo maar wat te denken van de pracht prestatie van ERIK DEKKER. 150 km in de aanval rijden samen met Moncoutie en Landaluze en op goed 25 km van het einde sneuvelen.
Let op Dekker in de klassiekers hij is ook in vorm.
Bartoli is vandaag ziek afgestapt, ik weet niet hoe dat z'n voorbereiding beďnvloedt. Die overige 2 zullen we zeker in LBL en de Gold race zien.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 21:23 schreef Bartoli het volgende:
je vergeet Astarloa, Bartoli, Rebbelin
Die andere waren ziek afgestapt, Bartoli geloof ik niet. EN als ze zeggen dat de oorzaak ziek was dan vergeet dat maar snel die zal er wel staan vanaf Milaan-Sanremo. Denk dat het uit voorzorg is.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 21:31 schreef Tony_Montana67 het volgende:
[..]
Bartoli is vandaag ziek afgestapt, ik weet niet hoe dat z'n voorbereiding beďnvloedt. Die overige 2 zullen we zeker in LBL en de Gold race zien.
Ik weet niet hoe het seizoen van Jaksche eruit ziet, maar als hij nu wat gas terugneemt, kan hij zeker een top 10 klassering in de Tour realiseren, misschien zelfs top 5. Hetzelfde geldt voor Menchov, die de lijn van vorig seizoen aardig doortrekt
En Armstrong uiteraard. Toch voor LBL en de Gold Race.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 21:23 schreef Bartoli het volgende:
je vergeet Astarloa, Bartoli, Rebbelin
Lance start daar niet. Althans dat staat niet op zijn programma. Kan wel veranderen natuurlijk aangezien hij wel MSR gaat rijden wat eerst ook niet de bedoeling was.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 22:25 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
En Armstrong uiteraard. Toch voor LBL en de Gold Race.
Weten doen we het niet heeft dit jaar ook al gewonnen maar is op moment minder dan vorig jaar aangezien hij nu al op enige achterstand staat in de door hem in 2003 gewonnen Tirreno. Mss dat hij het nu rustiger aan doet en probeert in de klassiekers naast VDB wat te proberen. Bijv. in MSR als Petacchi de slag mist.quote:Op zondag 14 maart 2004 11:27 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Wat denken jullie van die Pozzato? Is die vorig seizoen niet wat te hard van stapel gelopen op zulke jonge leeftijd?
Van Heeswijk natuurlijk ook nog. En hoe zou het met Pieri zijn?quote:Op zondag 14 maart 2004 11:18 schreef placebeau het volgende:
vergeet van petegem en museeuw ook niet die zijn er altijd in de ronde van vlaanderen.
en ook Hincapie maakt een goeie indruk.
(kijk al reikhalzend uit naar die koersen)
Pieri staat er wel over 3 weken in de RVV en over 4 in Roubaix.quote:Op zondag 14 maart 2004 13:20 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Van Heeswijk natuurlijk ook nog. En hoe zou het met Pieri zijn?
pas maar op hij staat er wel in Juli in de Tour. Hij rijdt hetzelfde programma als vorig jaar dus komt wel goed.quote:Op zondag 14 maart 2004 16:42 schreef Leatherface het volgende:
Hallo Vino, zou je dat in juli ook willlen doen?
Met Menchov graagquote:Op zondag 14 maart 2004 16:42 schreef Leatherface het volgende:
Hallo Vino, zou je dat in juli ook willlen doen?
ik hoop het.quote:Op zondag 14 maart 2004 17:10 schreef Bartoli het volgende:
[..]
pas maar op hij staat er wel in Juli in de Tour. Hij rijdt hetzelfde programma als vorig jaar dus komt wel goed.
Bartoli is afgestapt met blessure aan het bovenbeen, niet echt ernstig geloof ik maar meer uit voorzorg voor de komende klassiekers dus sluit hem nog maar niet uit als favorietquote:Op zaterdag 13 maart 2004 21:35 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Die andere waren ziek afgestapt, Bartoli geloof ik niet. EN als ze zeggen dat de oorzaak ziek was dan vergeet dat maar snel die zal er wel staan vanaf Milaan-Sanremo. Denk dat het uit voorzorg is.
Dat is wat ik zegquote:Op zondag 14 maart 2004 22:31 schreef Aars_Koek het volgende:
[..]
Bartoli is afgestapt met blessure aan het bovenbeen, niet echt ernstig geloof ik maar meer uit voorzorg voor de komende klassiekers dus sluit hem nog maar niet uit als favoriet
Vandaag zag Leipheimer er goed uitquote:Op zondag 14 maart 2004 17:58 schreef Bartoli het volgende:
en Leipheimer in goede doen dan samen met Rasmussen en Boogerd graag
RAGT heeft nog paar maanden om wat te bewijzen anders zou ik alsnog Lampre laten gaanquote:Op maandag 15 maart 2004 08:33 schreef SaintOfKillers het volgende:
Bartoli zou dit jaar voor het eerst Parijs-Roubaix gaan rijden.
En RAGT Sémances is er in geslaagd in Parijs-Nice welgeteld 0,00 EUR bij mekaar te rijden. Een goede generale repetitie voor de Tour
Wordt tijd dat de directie van de Tour eens naar het buitenland kijkt. (Maar dit onderwerp is al vaker besproken)quote:Op maandag 15 maart 2004 09:25 schreef Bartoli het volgende:
[..]
RAGT heeft nog paar maanden om wat te bewijzen anders zou ik alsnog Lampre laten gaan
zeer knap inderdaad.quote:Op zondag 14 maart 2004 22:29 schreef zjroentje het volgende:
Toch wel ongekend wat Vino in Parijs-Nice heeft laten zien.
Jammer dat hij al snel voor het eindklassement uitgeschakeld was.
Ik hou toch rekening met Bettini in La Primavera.quote:Op maandag 15 maart 2004 16:59 schreef Bartoli het volgende:
Paolo Bettini won vandaag de voorlaatste rit in Tirreno voor Freire en Zabel. Met nog 1 etappe te gaan zal Bettini Tirreno wel winnen
Ook gezien, was idd leuk intervieuwtje enja hopen dat Max het zaterdag goed doetquote:Op maandag 15 maart 2004 13:44 schreef Zwansen het volgende:
Gister in HollandSport een interview met Van Heeswijk. Was wel leuk. Schijnt dat Lance ook meerijdt in MSR om onder andere hem bij te staan... Doet ie goed die Max.
Zaterdag een sprint tussen Bettini, Freire, Zabel en van Heeswijk zou mooi zijnquote:Op maandag 15 maart 2004 16:59 schreef Bartoli het volgende:
Paolo Bettini won vandaag de voorlaatste rit in Tirreno voor Freire en Zabel. Met nog 1 etappe te gaan zal Bettini Tirreno wel winnen
Kreeg echt een naar gevoel bij dat stukje. Zal eens b ij de bieb kijken of ze die Panorama daar nog hebben liggen en ik wat kan inscannen.quote:Op maandag 15 maart 2004 19:12 schreef Bartoli het volgende:
en dan Vandenbroucke of Bartoli met de winst ervandoor
@cherrymoon heb het niet gelezen over dat van Zanoli maar is sowieso triest dat die is gestorven aan een hart-aanval begin Januari en wat dan rond 10 Januari pas bekend werd gemaakt.
Ik zal eens kijken of ik dat Panorama-bericht kan inscannen. Moet ik eerst die Panorama ergens opscharrelen. Maar het is wel bekend dat er bij Zanoli toch wel ergens een steekje los zat.quote:Buiten categorie
Ooit vertelde Michel Zanoli, de verleden week overleden ex-wielrenner, me wat een kick het gaf als je op een autoweg ineens de handrem hard aanhaalde, waarna je een volledige drie-honderd-en-zestig-graden-draai maakte, de rem losliet en doorreed. Of er niets aan de hand was.
En hij vertelde ook nog dat het een heerlijk gevoel gaf als je een auto met dik over de tweehonderd kilometer per uur over de weg kon laten jakkeren. Muziek hard aan, verstand op nul en hopen dat er niemand op je pad kwam.
Zijn dood heeft me geschokt. Niet dat ik 'close' met hem was of zelfs maar bevriend, maar ik kende hem een weinig na een aantal goede gesprekken en ik heb altijd het gevoel gehad dat hij zijn 'life in the fast lane' zou moeten bekopen. Waarschijnlijk vroeg.
En zo is het ook gebeurd.
Hij kwam, niet eens als talent, zoals hem, ó zo pijnlijk, ineens postuum werd meegegeven, maar wel als een renner die op het vlakke goed uit de voeten kwam. Bij het opdoemen van een bergje was hij gezien en dat wist hij. Met zijn lengte en postuur was hij niet gemaakt voor parkoersen met hoogteverschil; hij moet bergetappes ook gehaat hebben.
Hij was goed, maar niet uitstekend, maar hij was vooral 'anders' dan de gemiddelde renner van zijn jaren. Hij was wild en kende geen vrees, hij schuwde de confrontatie niet, hij was James Dean op de fiets, hij paste in geen enkele ploeg.
Hij moet een heerlijk jaar gehad hebben in 1990. Rijdend voor Coors Light in het verre, wilde Amerika won hij het Athens Criterium in Ohio, was eerste in Cleveland, Tempe, Revco en won hij de proloog van de Redlands Classic. Hij was tweede in de Ronde van Texas, negende in New Jersey, vierde in Washington, won een etappe in de Casper Classic en als Wilde Bill Hickock veroverde hij het westen.
Hij roste over de wegen, kende God noch gebod en het wielerleven lachte hem toe. Hij leefde hard, bewandelde later het pad der verboden vruchten en genoot van tijd tot tijd van klein succes.
Zijn lijden na zijn wielerloopbaan hebben we nooit meegemaakt, maar dat moet ook hevig geweest zijn. Celstraf, politieachtervolgingen, niets deed meer denken aan de sportjongen die een hele toekomst voor zich leek te hebben. Vrienden probeerden hem nog wel eens een handrem aan te reiken, maar Zanoli leefde maar door. Het bestaan was een woeste 'walk on the wild side' geworden. Hij leefde snel, met gevaar, buiten de wet en tartte ieder lot, ook het noodlot. Nergens vond hij rust.
En wat ik ooit vreesde, gebeurde. Ergens ging het goed fout in zijn hoofd; de wereld reed van hem weg, de wereld liet hem alleen achter en achterblijvers worden vaak een prooi van hun eigen onvermogen iets van het leven te maken.
Tot hij zijn laatste 360 graden maakte. Hij liet echter de handrem erop staan.
Het lezen van het bericht van zijn dood, deed even hele felle pijn.
Mart Smeets
Koedooder naar de ploeg Vrienden van het Platteland. Als dat maar goed gaatquote:Vera Koedooder gaat deel uitmaken van de ploeg Vrienden van het Platteland. Ze komt van de opgeheven Powerplate-Bik-ploeg. In 2003 won Koedooder (20) op het EK onder 23 zilver op de achtervolging en brons in de wegwedstrijd.
Ach zonde voor hem..quote:Op woensdag 17 maart 2004 17:33 schreef Bartoli het volgende:
Biggs, Schmitz heeft een knieblessure die hem al tijden parten speelt. Hij traint overigens wel weer maar is nog niet goed genoeg voor wedstrijden
nee is geen zoon van marino geloof ik. Wel familie.quote:Op zaterdag 20 maart 2004 16:11 schreef FritsVanEgters het volgende:
Een zoon van...?![]()
Is het nu al overal verplicht?quote:Op zaterdag 20 maart 2004 15:49 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Het was in een wedstrijd en dan is een helm tegenwoordig verplicht, dus ik neem aan dat hij er eentje op had.
jup de helm moet overal gedragen worden. De helm mag pas afgezet worden als de rit eindigt boven op een col maar dan moet deze wel langer zijn dan 5 km.quote:Op maandag 22 maart 2004 13:05 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Is het nu al overal verplicht?
Live te zien op Canvas vanaf 14.30..quote:Op dinsdag 23 maart 2004 17:15 schreef Aars_Koek het volgende:
Morgen Dwars Door vlaanderen zonder Ludo Dierckxsens![]()
En ik heb morgen vrijquote:Op dinsdag 23 maart 2004 23:17 schreef Ambrosius het volgende:
Live te zien op Canvas vanaf 14.30..
heb je de aankomst gezien?quote:Op dinsdag 23 maart 2004 19:31 schreef Bartoli het volgende:
Beat Zberg won de 2e rit in de Catalaanse Week voor FRANK VANDENBROUCKE. Zberg is ook de nieuwe leider.
vond het sneu voor VDB net op de laatste meter ingehaald wordenquote:Op woensdag 24 maart 2004 01:37 schreef placebeau het volgende:
[..]
heb je de aankomst gezien?
zberg sprintte nog net voorbij frank, die een paar kilometer voor de meet ontsnapt was.
een echte net niet situatie
Prachtige finish natuurlijk.quote:Op woensdag 24 maart 2004 08:37 schreef Bartoli het volgende:
[..]
vond het sneu voor VDB net op de laatste meter ingehaald worden
Beter in zo'n ritje in een etappewedstrijd dan in een klassieker.quote:Op woensdag 24 maart 2004 08:37 schreef Bartoli het volgende:
[..]
vond het sneu voor VDB net op de laatste meter ingehaald worden
Obree was tof, met z'n fiets met wasmachineonderdelen, maar ik denk dat het hem op een gewone fiets niet meer gaat lukken, zeker niet op z'n 38e.quote:Op zaterdag 20 maart 2004 00:45 schreef Ambrosius het volgende:
Obree wil werelduurrecord aanvallen
IRVINE (ANP) - De Schotse wielrenner Graeme Obree heeft plannen het werelduurrecord van Chris Boardman aan te vallen. De 38-jarige pistier, die dat record enige tijd in zijn bezit heeft gehad, zette in 2001 een punt achter zijn loopbaan. ,,Maar ik ben weer begonnen met trainen'', zei Obree vrijdag.
,,Op 4 april wil ik een test doen op de baan van Manchester'', aldus de Schot. ,,Wanneer alles goed gaat, doe ik enige tijd later een aanval op het record.'' Boardman kwam op 27 oktober 2000 tot een afstand van 49,441 kilometer.
Op de TT hadden ze het ook alweer snel verandert.quote:Op woensdag 24 maart 2004 18:31 schreef vluggejapie het volgende:
volgens de rabobank site valt het met Leipheimer wel mee, maar heeft Rasmussen zijn sleutelbeen gebroken. Ze zijn allebei gevallen in dezelfde valpartij
Mja ik vind alleen dat quik step lotto en rabobank dom hebben gereden. Ze hadden de juiste mannen niet vooraan en dan gaan ze ook nog de hele tijd afstoppen. Maar ja het is ook niet zo een belangrijke wedstrijd voor hun maar toch wel mooi meegenomen als je hem wint.quote:Op woensdag 24 maart 2004 16:50 schreef tong80 het volgende:
Mooie wedstrijd. Jammer dat Kirsipuu hem liet gaan.
Maar ja, vriendjes.
Ik denk dat het voor met name De Jongh vooral warmdraaien is voor 4 april. Dit is een mooie koers om op je naam te schrijven, maar liever over anderhalve weekquote:Op woensdag 24 maart 2004 20:56 schreef Biggs het volgende:
Mja ik vind alleen dat quik step lotto en rabobank dom hebben gereden. Ze hadden de juiste mannen niet vooraan en dan gaan ze ook nog de hele tijd afstoppen. Maar ja het is ook niet zo een belangrijke wedstrijd voor hun maar toch wel mooi meegenomen als je hem wint.
Ja Leipheimer valt idd mee. Rasmussen is definitief die heeft zijn sleutelbeen gebrokenquote:Op woensdag 24 maart 2004 21:26 schreef Aars_Koek het volgende:
Leipheimer kan morgen misschien gewoon starten dus het is niet zo heel erg. Staat 2e int bergklassement dus zou jammer zijn mocht hij niet meer starten morgen.
De Jongh moet op 4 april werken voor Boogerd, Dekker en Freire. Denk eerder dat we De Jongh zaterdag in de E3 weer zienquote:Op woensdag 24 maart 2004 21:31 schreef Tony_Montana67 het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor met name De Jongh vooral warmdraaien is voor 4 april. Dit is een mooie koers om op je naam te schrijven, maar liever over anderhalve week
Hmmm de jongh heeft zelf aangegeven 4 april volledig in dienst van de kopmannen te rijden. Dat is veel te zwaar voor hem. Ik verwacht hem eerder een week later.quote:Op woensdag 24 maart 2004 21:31 schreef Tony_Montana67 het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor met name De Jongh vooral warmdraaien is voor 4 april. Dit is een mooie koers om op je naam te schrijven, maar liever over anderhalve week
Rasmussen kan zich vanaf nu dus helemaal gaan richten op de tour. Zal een flinke tegenvaller voor rabo zijn.quote:Op woensdag 24 maart 2004 21:35 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Ja Leipheimer valt idd mee. Rasmussen is definitief die heeft zijn sleutelbeen gebroken
Sleutelbeen geneest toch best snel? Heb er vroeger zelf eentje gebroken en dat is echt geen kwestie van maanden.quote:Op woensdag 24 maart 2004 21:38 schreef Biggs het volgende:
[..]
Rasmussen kan zich vanaf nu dus helemaal gaan richten op de tour. Zal een flinke tegenvaller voor rabo zijn.
Te licht voor de absolute top, maar een outsider als het gaat om dagsucces. Ik denk dat je hem eerder weer ziet schitteren in de Vuelta. In de tour kan hij zich waarschijnlijk op plaats 7 of lager gaan richten. Hij is een groot talent, maar moet nog even doorgroeienquote:Op donderdag 25 maart 2004 12:54 schreef Frutsel het volgende:
Jammer dat niemand ff wat te zegguh heeft op Valverde...
Als je jaarlijks mee doet aan een 20-tal Tourpoules baal je als je overal naast grijpt omdat je net 1 of 2 renners niet had. En elk jaar zijn er wel 1 of 2 renners die bijna niemand had en die genoeg punten voor een poule pakken.quote:Op donderdag 25 maart 2004 13:02 schreef Tony_Montana67 het volgende:
[..]
Te licht voor de absolute top, maar een outsider als het gaat om dagsucces. Ik denk dat je hem eerder weer ziet schitteren in de Vuelta. In de tour kan hij zich waarschijnlijk op plaats 7 of lager gaan richten. Hij is een groot talent, maar moet nog even doorgroeien
Tegen de tijd dat hij weer kan rijden zijn de voorjaarsklassiekers en etappeekoersen voorbij. Nu zal ie pas weer echt rijden in de ronde van zwitserland en in dauphine.quote:Op woensdag 24 maart 2004 23:09 schreef Lortnoc het volgende:
[..]
Sleutelbeen geneest toch best snel? Heb er vroeger zelf eentje gebroken en dat is echt geen kwestie van maanden.
Zeker mooi hij was al goed in vorm laatste tijdquote:Op donderdag 25 maart 2004 16:31 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Goede prestatie, deze overwinning telt
of het niet zegtquote:Op donderdag 25 maart 2004 21:02 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik denk dat het redelijk klopt en dat dat coureurtje nog niet eens de helft weet!
Denk dat hij wel zoveel mogelijk vuile was buiten wil hangen. Ik vermoed dat hij nog niet eens de helft weet van wat er zich allemaal achter de schermen afspeelt.quote:Op donderdag 25 maart 2004 22:27 schreef Bartoli het volgende:
[..]
of het niet zegt
gegarandeerd. Dat weet niemandquote:Op donderdag 25 maart 2004 22:59 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Denk dat hij wel zoveel mogelijk vuile was buiten wil hangen. Ik vermoed dat hij nog niet eens de helft weet van wat er zich allemaal achter de schermen afspeelt.
Iedere keer als je dit nieuws hoort schrik je toch best een beetjequote:Op donderdag 25 maart 2004 18:20 schreef Bartoli het volgende:
Astarloa is betrokken geraakt in een auto ongeluk gisteren en is overgebracht naar een ziekenhuis in brescia waar een "cranical trauma" is vastgesteld. Hij zal 7 dagen ter observatie in het ziekenhuis moeten blijven en mist daardoor het Crit. International.
Kan ook zijn dat hij 7 dagen met een nekbrace moet lopen maar iig hij mag 1week niet fietsen.
quote:Op donderdag 25 maart 2004 23:29 schreef mitt het volgende:
zo breek je je been en zo win je de volgende etappe
Idd. Ooit zal de beerput toch eens opengetrokken worden denk ik.quote:Op donderdag 25 maart 2004 23:18 schreef Bartoli het volgende:
[..]
gegarandeerd. Dat weet niemand
Ik denk het niet. Het zijn allemaal mannen op de fiets, maar eerlijkheid is een renner niet gegeven.quote:Op vrijdag 26 maart 2004 00:02 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Idd. Ooit zal de beerput toch eens opengetrokken worden denk ik.
Een renner weet ook nog niet de helft van wat er zich allemaal afspeelt. Ik heb goede hoop dat er een keer iemand tegen de lamp loopt en dat er dan wat los komt.quote:Op vrijdag 26 maart 2004 02:29 schreef okee6 het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Het zijn allemaal mannen op de fiets, maar eerlijkheid is een renner niet gegeven.
Fietst die nog joh? Ik dacht dat hij er bij z'n ploeg uitgeschopt was, wegens gebrek aan succes.quote:Op vrijdag 26 maart 2004 15:07 schreef Suijk het volgende:
Blijlevens (!),
En terecht, ok iedereen weet dat er dingen gebeuren die niet door de beugel kunnen maar wat ik nog veel erger vindt is zulk soort renners die na ontslag of enkele jaren nadat ze zijn gestopt evenquote:Op vrijdag 26 maart 2004 17:59 schreef Ambrosius het volgende:
Direct na de start hield het peloton
twee minuten stil uit protest tegen de
uitlatingen van Jesus Manzano,die deze
week zijn voormalige ploeg Kelme van
dopingpraktijken beschuldigde.
Ik zal zondag fotos maken van de Brabantse Pijlquote:Op vrijdag 26 maart 2004 15:07 schreef Suijk het volgende:
Zondag de Brabantse Pijl, altijd een leuke wedstrijd! Als je er naar toe kunt gaan, zeker doen. De start is in Zaventem en je kunt daar nog rustig tussen de renners rondwandelen. Dan naar de finish op de Alsemberg, waar ze, ik meen, zes of zeven keer langskomen. En Boogerd rijdt daar altijd goed.Verder doen Bettini, Museeuw, Freire, Axel, Bruylandts, Ludo, Blijlevens (!), Mattan etc ook allemaal mee.
Maar eerst zaterdag de E3prijs...
quote:Pech voor Matthé Pronk. De renner van Bankgiroloterij is tenminste twee maanden uitgeschakeld nadat hij donderdag geblesseerd raakte bij een ongeluk in zijn huis. Door een val van een ladder heeft Pronk een rugwervel gebroken en een spierscheuring van drie centimeter in zijn kuit opgelopen. De Nederlander moet een korset dragen en is lange tijd buiten strijd.
Jij bent er ook? Ook op de Alsemberg?quote:Op vrijdag 26 maart 2004 18:39 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Ik zal zondag fotos maken van de Brabantse Pijl
ja in Zaventem eerst aan de start en dan door naar de alsemberg waar ze een keer of 6 langskomen geloof ikquote:Op vrijdag 26 maart 2004 18:47 schreef Suijk het volgende:
[..]
Jij bent er ook? Ook op de Alsemberg?
Waarom een zielig rennertje? Van mij mogen ze zoveel slikken en spuiten als ze willen, maar ze moeten dan niet beginnen huilen of minuten stilte gaan houden omdat er eentje het eens naar buiten brengt. Die "omerta" begint me zwaar de keel uit te hangen.quote:Op vrijdag 26 maart 2004 19:47 schreef Aars_Koek het volgende:
Schande als ze een zielig rennertje geloven die met een verhaal over doping gebruik rondloopt. Kom eerst maar eens met bewijzen dan.
Hij had een lekke band en reed op nog geen 2 meter van een volgwagen om terug te komen in het peloton..je hoort er de Belgen helemaal niet meer over, tijdens het voorval noemden ze het nog competitievervalsing..quote:Op zaterdag 27 maart 2004 16:47 schreef Suijk het volgende:
Waarom dan?
Volgens mij zou hij nooit terugkomen zonder die wagen..quote:Op zaterdag 27 maart 2004 16:47 schreef Suijk het volgende:
Waarom dan?
Voor het achter die wagen aanrijden?
Als een niet-belg het had gedaan was diegene volgens mij echt wel gediskwalificeerd.quote:Op zaterdag 27 maart 2004 16:52 schreef SpankSpankeronie het volgende:
was ook pure competitievervalsing maar ze gaan boonen echt die zege niet meer afpakken
zo gek zijn die belgen nou ook weer niet
Ze hadden hem meteen uit de wedstrijd moeten halen dan en niet achteraf zeuren. Als het geen Belg was geweest dan zou hij gediskwalificeerd zijn geweest.quote:Op zaterdag 27 maart 2004 16:52 schreef SpankSpankeronie het volgende:
was ook pure competitievervalsing maar ze gaan boonen echt die zege niet meer afpakken
zo gek zijn die belgen nou ook weer niet
Ben het hier helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 27 maart 2004 17:08 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ze hadden hem meteen uit de wedstrijd moeten halen dan en niet achteraf zeuren. Als het geen Belg was geweest dan zou hij gediskwalificeerd zijn geweest.
Opvallend: armstrong pakt bonificatieseconden in de tussensprint. Hij gaat dus voor de eindzege hier..quote:Op zaterdag 27 maart 2004 17:27 schreef Ambrosius het volgende:
Jean-Patrick Nazon heeft de eerste
etappe van de Critérium International
op zijn naam geschreven.
De Franse sprinter uit de AG2R-ploeg
was in Charleville-Mézierčs de snelste
in de massasprint.
Dat denk ik dus ook. Al vind ik wel dat ze iemand dan direct uit de koers moeten nemen en niet achteraf. Als je iemand die gediskwalificeerd is namelijk door laat rijden heeft hij wel invloed op het wedstrijdverloop.quote:Op zaterdag 27 maart 2004 17:24 schreef Hedgehog het volgende:
[..]
Ben het hier helemaal mee eens.
Dankzij die wagen was hij net aan de voet van die berg weer terug (naam is me even ontschoten). Anders was het idd veel moeilijker geweest om terug te komen.
Ik durf te wedden dat als Hamond (degene met wie Boonen achter die wagen reed) had gewonnen, Hamond meteen was gediskwalificeerd.
In de tour de france van vorig jaar hebben zeer veel renners hiervoor een tijdstraf gekregen zonder dat het in beeld was.quote:Op zaterdag 27 maart 2004 17:30 schreef The_Hives het volgende:
Joh, het wordt zo vaak gedaan, deze keer was het gewoon goed in beeld.
met alle respect voor deze koers, maar dit is geen tour. De tour heeft tevens een voorbeeldfunctie.quote:Op zaterdag 27 maart 2004 17:38 schreef Biggs het volgende:
[..]
In de tour de france van vorig jaar hebben zeer veel renners hiervoor een tijdstraf gekregen zonder dat het in beeld was.
Onzin er zijn algemene regels en die gelden voor elke wedstrijdquote:Op zaterdag 27 maart 2004 18:06 schreef The_Hives het volgende:
[..]
met alle respect voor deze koers, maar dit is geen tour. De tour heeft tevens een voorbeeldfunctie.
Waarom niet? Het is in ieder geval ook een hele andere situatie. Deze gebeutenis heeft eigenlijk de rest van de wedstrijd beinvloed. Als Boonen niet zou terugkomen had quik step echt niet voluit gereden en zouden de drie waarschijnlijk wegblijven.quote:Als een knecht de halve wedstrijd aan kop van het peleton heeft gesleurd, en daarna gaat hij even achter een auto stayer om toch in het peleton aan te komen, dan krijgt hij in dit soort koersen hier echt geen straf voor hoor.
En toch zou hij gediskwalificeerd worden. Michel wuyts en decauwer zeiden nota bene op het moment van de gebeurtenis dat het echt niet kon en dat hij eigenlijk gediskwalificeerd moest worden.quote:Hetzelfde geldt voor de "thuisrijders", er kan wel een Nederlander voorzitter zijn, maar als hij uit koers wordt gehaald, is België te klein
en toen hij gewonnen had, zeiden dat ze het er maar niet meer over moesten hebbenquote:Op zaterdag 27 maart 2004 18:14 schreef Biggs het volgende:
En toch zou hij gediskwalificeerd worden. Michel wuyts en decauwer zeiden nota bene op het moment van de gebeurtenis dat het echt niet kon en dat hij eigenlijk gediskwalificeerd moest worden.
Naja misschien als het een nederlander was dat ik ook wel zo had gereageerd.quote:Op zaterdag 27 maart 2004 18:20 schreef The_Hives het volgende:
[..]
en toen hij gewonnen had, zeiden dat ze het er maar niet meer over moesten hebben
kijk, begrijp me niet verkeerd, ik vind ook dat hij gediskwalificeerd moest worden. Maar om dat nu achteraf te gaan doen vind ik overbodig.quote:Op zaterdag 27 maart 2004 18:14 schreef Biggs het volgende:
Waarom niet? Het is in ieder geval ook een hele andere situatie. Deze gebeutenis heeft eigenlijk de rest van de wedstrijd beinvloed. Als Boonen niet zou terugkomen had quik step echt niet voluit gereden en zouden de drie waarschijnlijk wegblijven.
tuurlijk, ik ook. Zo chauvinistisch ben ik ook welquote:Op zaterdag 27 maart 2004 18:28 schreef Biggs het volgende:
[..]
Naja misschien als het een nederlander was dat ik ook wel zo had gereageerd.
Dat is denk ik wel moeilijk om dat in een wedstrijd in volle finale te doen. Een paar jaar geleden in gent wevelgem werd cipollini volgens mij ook pas na aankomst gediskwalificeerd.quote:Op zaterdag 27 maart 2004 18:28 schreef The_Hives het volgende:
[..]
kijk, begrijp me niet verkeerd, ik vind ook dat hij gediskwalificeerd moest worden. Maar om dat nu achteraf te gaan doen vind ik overbodig.
Ik denk dat tijdens de race dan aan de ploegleider bekend zal worden gemaakt, dat het geval "in onderzoek" is. Zodat het niet helemaal koud op hun dak komt.quote:Op zaterdag 27 maart 2004 18:30 schreef Biggs het volgende:
[..]
Dat is denk ik wel moeilijk om dat in een wedstrijd in volle finale te doen. Een paar jaar geleden in gent wevelgem werd cipollini volgens mij ook pas na aankomst gediskwalificeerd.
helaas gebeurt dat meerder toppers wanneer ze "echt top" zijn.quote:Op zaterdag 27 maart 2004 21:30 schreef Rockshox1 het volgende:
Het zit hem ook niet mee
doe dan niks zou ik zeggenquote:Op zaterdag 27 maart 2004 22:03 schreef SpankSpankeronie het volgende:
Boonen is toch gestraft voor het stayeren
en wel met ¤30,-
Daar zal hij zelf ook wel erg om moeten lachen denk ik zoquote:Op zaterdag 27 maart 2004 22:03 schreef SpankSpankeronie het volgende:
Boonen is toch gestraft voor het stayeren
en wel met ¤30,-
quote:Op woensdag 24 maart 2004 17:18 schreef placebeau het volgende:
leuke koers
mooie winnaar
alleen jammer dat bruilandts nooit iets kan forceren. Die jongen verdient toch wel eens een overwinning.
Volgende week zullen de Rabo's ze wel eens wat laten zienquote:Op zondag 28 maart 2004 17:08 schreef SpankSpankeronie het volgende:
schijtploeg die quicksteppers
quote:Op zondag 28 maart 2004 17:09 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Volgende week zullen de Rabo's ze wel eens wat laten zien
klopt, hij werd opgehouden door de valpartij in de laatste km. Daardoor kon ie niet meesprinten. Anders had ie een goede kans gehad op de overwinning.quote:Op zaterdag 27 maart 2004 17:30 schreef The_Hives het volgende:
Van Heeswijk was opvallend onzichtbaar vandaag.
Daar zat hij veel te ver voor. Hij kon hoogstens voor top tien gaan. Volgens mij was hij niet echt goed of hij is zich aan het sparen voor zondag.quote:Op maandag 29 maart 2004 00:25 schreef BillyBeflap het volgende:
[..]
klopt, hij werd opgehouden door de valpartij in de laatste km. Daardoor kon ie niet meesprinten. Anders had ie een goede kans gehad op de overwinning.
sparen voor zondag? Een week van te voren hoeven ze zich niet te sparen.quote:Op maandag 29 maart 2004 11:00 schreef Biggs het volgende:
[..]
of hij is zich aan het sparen voor zondag.
Mooie foto's Bartoliquote:Op zondag 28 maart 2004 23:29 schreef Bartoli het volgende:
http://www.cyclingfx.nl/p(...)m
Er waren er wel meer al eerder afgestapt he?quote:Op maandag 29 maart 2004 17:53 schreef Bartoli het volgende:
@Hedgehog: Pieri was nog voor de plaatselijke rondjes wel al op plaatselijk circuit afgestapt
Van heeswijk is iemand die heel moeilijk hersteld van een zware wedstrijd. Boogerd herstelt heel makkelijk. Daarom rijd van heeswijk waarschijnlijk ook maar twee dagen in de panne (of misschien rijd hij ook helemaal niet).quote:Op maandag 29 maart 2004 11:12 schreef The_Hives het volgende:
[..]
sparen voor zondag? Een week van te voren hoeven ze zich niet te sparen.
Boogerd gebruikte deze wedstrijden juist als "zware training" en om de vorm aan te scherpen.
Van Heeswijk rijdt de Panne volledig. Tussen de Panne en Vlaanderen zitten nagenoeg 3 dagen dan is Max ook wel hersteld. Mss dat Max de tijdrit niet meer rijdt Donderdag maar de ochtendrit zal die nog wel rijden op donderdag.quote:Op maandag 29 maart 2004 19:23 schreef Biggs het volgende:
[..]
Van heeswijk is iemand die heel moeilijk hersteld van een zware wedstrijd. Boogerd herstelt heel makkelijk. Daarom rijd van heeswijk waarschijnlijk ook maar twee dagen in de panne (of misschien ook helemaal niet).
quote:Op maandag 29 maart 2004 19:36 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Van Heeswijk rijdt de Panne volledig. Tussen de Panne en Vlaanderen zitten nagenoeg 3 dagen dan is Max ook wel hersteld. Mss dat Max de tijdrit niet meer rijdt Donderdag maar de ochtendrit zal die nog wel rijden op donderdag.
Hij rijd hem dus helemaal niet. Eerst was het bericht dat ie alleen de eerste twee dagen zou rijden. Het is gewoon omdat hij niet echt zo snel herstelt als anderen.quote:Max van Heeswijk neemt definitief niet deel aan de 3-daagse van de Panne Koksijde die deze week gereden wordt. Max is wat vermoeid en wil goed uitgerust aan de Ronde van Vlaanderen beginnen (volgende week zondag).
Is het ook ik. ik las zonet ook al dat hij al heeft gezegd over zijn hoogtepunt heen te zijn. Ik verwacht hem dan ook niet in RVV.quote:Op maandag 29 maart 2004 20:28 schreef Bartoli het volgende:
hmm vaag, vind het persoonlijk een verkeerd voorteken
Mooie foto's Bartoli, ze Poseren nog mooi voor je ookquote:Op zondag 28 maart 2004 23:29 schreef Bartoli het volgende:
ik had het ok over als ze al eerder de kaart Lotz trokken.
Voor geďnteresseerde de fotos die ik vandaag gemaakt heb bij de Brabantse Pijl:
http://www.cyclingfx.nl/p(...)m
En hij wil mee naar de tour, om armstrong te ondersteunenquote:Op maandag 29 maart 2004 20:21 schreef Biggs het volgende:
[..]
Max van Heeswijk neemt definitief niet deel aan de 3-daagse van de Panne Koksijde die deze week gereden wordt. Max is wat vermoeid en wil goed uitgerust aan de Ronde van Vlaanderen beginnen (volgende week zondag).
Hij zal ook niet meegaan naar de tour. Kiezen ze eerder Joachim.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 11:30 schreef The_Hives het volgende:
[..]
En hij wil mee naar de tour, om armstrong te ondersteunen![]()
Als hij nu vermoeid is terwijl er toch regelmatig een paar dagen tussen de wedstrijden zitten, hoe moet dat dan in de tour?
Dat lijkt mij ook, maar volgens mij heb ik armstrong (of bruyneel) horen zeggen dat ze vorig jaar al twijfelden of ze hem mee zouden nemen, en dat dit jaar zeker een optie was.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 12:04 schreef Biggs het volgende:
[..]
Hij zal ook niet meegaan naar de tour. Kiezen ze eerder Joachim.
Ik heb het vandaag niet gevolgd (alleen finish gezien) maar was Wouters nou de Rabo-renner in de kopgroep?quote:Op dinsdag 30 maart 2004 18:45 schreef Aars_Koek het volgende:
Danilo Hondo van Gerolsteiner wint 1e etappe van 3 daagse van de Panne
1 Danilo Hondo (Ger-Gst) 5.16.10
2 Baden Cooke (Aus-FdJ) 0.04
3 George Hincapie (Usa-Usp) 0.06
4 Luca Paolini (Ita-Qsd) 0.10
5 Leon van Bon (Ned-Lot) st.
6 David Clinger (Usa-Dve) st.
7 Gerben Löwik (Ned-Cho) st.
8 Marcus Ljungqvist (Swe-Alb) st.
9 Juan A.Flecha Giannoni (Spa-Fas) st.
10 Bert De Waele (Bel-Lan) st.
Ja klopt hij was 19e. Goed gezienquote:Op dinsdag 30 maart 2004 19:59 schreef The_Hives het volgende:
[..]
Ik heb het vandaag niet gevolgd (alleen finish gezien) maar was Wouters nou de Rabo-renner in de kopgroep?
Ah ok stond toen verkeerd op internet toen ik het poste, maar je hebt idd gelijkquote:Op dinsdag 30 maart 2004 20:54 schreef Bartoli het volgende:
het was Bernucci die 10e was en niet Bert de Waele.
en Wauters was idd de rabo'er voorin
Je foto's van de Bankgiro loterij renners worden zelfs op hun officiele site gebruiktquote:Op maandag 29 maart 2004 22:42 schreef Bartoli het volgende:
ja gewoon vragen en dan doen ze dat wel
Vooral als ze zien dat je met iemand bent die fotografe is en perskaartje heeft
weet ik hij vroeg dat namelijk of dat mochtquote:Op dinsdag 30 maart 2004 21:51 schreef Aars_Koek het volgende:
[..]
Je foto's van de Bankgiro loterij renners worden zelfs op hun officiele site gebruikt![]()
Banckgiroloterij cyclingteam
dus wouters is de kopman met het oog op de tijdrit.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 21:34 schreef Aars_Koek het volgende:
[..]
Ja klopt
Dat hoor ik er meer zeggen dat ze stoppen en toch doorgaan alla Armstrong, Planckaert, Museeuw (maar die zou over 2 weken nu echt stoppen) en nog wel een paar.quote:Op woensdag 31 maart 2004 00:58 schreef placebeau het volgende:
Bartoli heeft laten weten na dit jaar te stoppen als hij er niet weer in slaagt een klassieker te winnen. Dit is dan ook de reden waarom hij dit jaar ook eens Parijs Roubaix meedoet.
(bron: Nieuwsblad, er stond ook in dat de journalisten wat geschrokken waren)
waarom niet, vorig jaar was wauters in de panne ook de kopman en eindigde ook in de top 10 d8 ikquote:Op woensdag 31 maart 2004 01:12 schreef The_Hives het volgende:
[..]
dus wouters is de kopman met het oog op de tijdrit.
Ik gun het hem wel (net als iedereen denk ik) dat hij een goed klassement rijdt, en dat de rest van het team een keer in zijn dienst rijdt (ookal houdt hij hier iet van).
Ik zeg niet dat hij dat niet kan. Hij heeft zelf een keer aangegeven dat hij zich geen kopman voelt, en dat een rol als superknecht hem beter ligt en dat hij daar genoeg voldoening uithaalt.quote:Op woensdag 31 maart 2004 09:33 schreef Bartoli het volgende:
[..]
waarom niet, vorig jaar was wauters in de panne ook de kopman en eindigde ook in de top 10 d8 ik
ach Ludo is 39quote:Op woensdag 31 maart 2004 09:33 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Dat hoor ik er meer zeggen dat ze stoppen en toch doorgaan alla Armstrong, Planckaert, Museeuw (maar die zou over 2 weken nu echt stoppen) en nog wel een paar.
Maar aan andere kant Bartoli is ook al 32 of 33 ofzo.
Ja vanaf je 28e ben je op je top tot idd rond je 35e. dat kloptquote:Op woensdag 31 maart 2004 11:52 schreef The_Hives het volgende:
[..]
ach Ludo is 39.
en was het ook niet zo dat je van je 28 tot je 34 op je sterkst bent(tenminste dat zeggen ze geloof ik)
Max die is 31, en die zegt dat zijn jaren om te oogsten juist nu pas komen.
Tja beetje net als de Clercq bij het veldrijden die is ook al 10 x gestoptquote:Op woensdag 31 maart 2004 09:33 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Dat hoor ik er meer zeggen dat ze stoppen en toch doorgaan alla Armstrong, Planckaert, Museeuw (maar die zou over 2 weken nu echt stoppen) en nog wel een paar.
Maar aan andere kant Bartoli is ook al 32 of 33 ofzo.
da's omdat ie moest van zijn sponsorquote:Op woensdag 31 maart 2004 17:26 schreef Aars_Koek het volgende:
[..]
Tja beetje net als de Clercq bij het veldrijden die is ook al 10 x gestopt![]()
Als je stopt lijkt me dat een keuze van je eigen, daar hebt verder niemand iets mee te maken zelfs je sponsor niet. Als je echt verder wilt dan en je sponser moet je niet meer dan vindt je heus wel ergens onderdak.quote:Op woensdag 31 maart 2004 17:28 schreef placebeau het volgende:
[..]
da's omdat ie moest van zijn sponsor
hij is nu het mountainbiken aan het proberen.
Tuurlijk doet hij wat hij wil, maar anders was de ploeg hun sponsor kwijt, zo vlak voor het seizoen begonquote:Op woensdag 31 maart 2004 20:36 schreef Aars_Koek het volgende:
Als je stopt lijkt me dat een keuze van je eigen, daar hebt verder niemand iets mee te maken zelfs je sponsor niet. Als je echt verder wilt dan en je sponser moet je niet meer dan vindt je heus wel ergens onderdak.
Klassiek.quote:Op donderdag 1 april 2004 13:07 schreef Butra het volgende:
Zanotti won de ochtend etappe in de Driedaagse. Was mooi ploegwerk van Vini, want een ploeggenoot van Zanotti liet na de bocht een gaatje vallen, waardoor Cooke en Boonen er niet meer bij kwamen. Steven de Jongh werd 4e.
Bodrogi heeft behoorlijk "geluk" gehad tijdens die tijdrit. Zijn tussentijd halverwege was niet in de buurt van de top 30quote:Op donderdag 1 april 2004 16:56 schreef placebeau het volgende:
de tijdrit zelf was voor bodrogi.
quote:Slecht nieuws voor Chocolade Jacques-Wincor Nixdorf-Passage FitnessFirst ploeg van Johan Capiot. Dave Bruylandts werd vandaag op training aangereden door een wagen. Bruylandts was samen op pad met zijn vriendin, die het zwaarst in de klappen deelde. De twee werden overgebracht naar het ziekenhuis.
Gelukkig valt het nog mee:quote:Op vrijdag 2 april 2004 12:55 schreef Biggs het volgende:
[..]
zielig dat commentaar van Lefevre trouwensquote:Het is inmiddels bekend geworden dat Bruylandts geen lichamelijk letsel heeft overgehouden aan de aanrijding. Zijn deelname aan de Ronde van Vlaanderen komt dus niet in gevaar. Femke Melis heeft een hersenschudding en wonden in het gezicht aan het voorval overgehouden.
Ik denk dat hij heel belangrijk kan worden voor Peers en Bruylandts, maar hij komt zelf net te kort voor de finale. Een plaats in de top 25 zit er zeer zeker inquote:Op donderdag 1 april 2004 18:39 schreef Biggs het volgende:
Mooie prestatie toch weer van Lowik. Ben benieuwd hoe ver hij zondag meekan.
Hmm, ik ben eigenlijk wel benieuwd of hier een foto van is ofzo. In de rechtstreekse uitzending was hiervan alvast niks terug te zien denk ik.quote:Op vrijdag 2 april 2004 12:26 schreef Hedgehog het volgende:
Bodrogi heeft behoorlijk "geluk" gehad tijdens die tijdrit. Zijn tussentijd halverwege was niet in de buurt van de top 30(eerst dachten ze dat het een fout op de computer was), maar later bleek die tijd wel te kloppen, maar heeft hij 2 km!!!! achter een tram gestayerd in het resterende gedeelte en zo alsnog gewonnen.
Rabo en Bartko hebben nog wel protest ingediend, maar dat heeft niet geholpen. De overwinning blijft bij Bodrogi.
Nou persoonlijk vindt ik dus behoorlijke competitie vervalsing. Mij lijkt het niet meer dan terecht dat Bodrogi gedeclaseerd wordt, want als je halverwege niet eens in de top 30 staat qua tijd is het toch overduidelijk dat die overwinning toch echt door het extreem lange stayeren komt. Maar ja, die jury af en toe![]()
Klopt, ik heb heel de uitzending gezien en er was idd niets van te zienquote:Op vrijdag 2 april 2004 15:32 schreef gorgg het volgende:
Hmm, ik ben eigenlijk wel benieuwd of hier een foto van is ofzo. In de rechtstreekse uitzending was hiervan alvast niks terug te zien denk ik.
Ik weet ook niet hoe het kan, maar ik vatte gewoon even samen wat op de belgische Teletekst stond.quote:Op vrijdag 2 april 2004 15:32 schreef gorgg het volgende:
Hoe kan je uberhaupt achter een tram stayeren? Dat moet toch gewoon onmogelijk en levensgevaarlijk zijn. Ik denk eerder dat Bodrogi mss wel even langs die tram heeft gereden en zo minder zijwind kreeg, maar stayeren zoals Boonen dat deed in de E3 lijkt mij wel heel onwaarschijnlijk.
Dat is gewoon 2 km naast de Tram rijden dat is dus niet stayerenquote:Op vrijdag 2 april 2004 15:32 schreef gorgg het volgende:
[..]
Hoe kan je uberhaupt achter een tram stayeren? Dat moet toch gewoon onmogelijk en levensgevaarlijk zijn. Ik denk eerder dat Bodrogi mss wel even langs die tram heeft gereden en zo minder zijwind kreeg, maar stayeren zoals Boonen dat deed in de E3 lijkt mij wel heel onwaarschijnlijk.
helemaal mee eens kan Bodrogi toch niks aan doen dat die tram daar rijdtquote:Hij kan trouwens toch moeilijk niet 100% doorrijden omdat daar nu toevallig een tram rijdt en hij er dus voordeel uithaalt? Gewoon een fout van de organisatie. (zoals twee ploegmaats na elkaar laten starten in een tijdrit). Declasering zou wel heel onterecht zijn geweest imo.![]()
weet jij precies hoe het ging?quote:Op vrijdag 2 april 2004 17:07 schreef Bartoli het volgende:
Wat zitten jullie nu te zeiken over Bodrogi en Bartko. Wat had Bodrogi moeten doen?? zijn poten stilhouden? ja dat gaat dus niet, minder hard gaan rijden gaat ook niet want je probeert een tijd neer te zetten. Dat die tram hem voorbijreed of hij de tram probeerde voorbij te rijden dat kan gebeuren dat is da voor Bartko die 2e was gewoon brute pech. Had Bartko maar sneller moeten trappen.
Het is gewoon brute pecht
Bodrogi is alleen in beeld geweest met de start en aan de finish, onderweg niet. Maar die wegen waren idd kaarsrrecht en kan zijn dat dat over een afstand van 2 km geweest is. Bodrogi zal 48/49 per uur gereden hebben maar vraag me af of een Tram 50 km per uur haalt??quote:Op vrijdag 2 april 2004 17:17 schreef The_Hives het volgende:
[..]
weet jij precies hoe het ging?
Ik kan het me namelijk moeilijk voorstellen. Een tram die 2 kilometer rijdt zonder te stoppen, en dan zo hard?
Zowiezo is het raar dat er een tram op het parcours is. Als dat was toegestaan was er dus voldoende ruimte om er NAAST te rijden. Als hij er dan achter gereden heeft, vind ik het idd vervalsing en is het flauwekul om te zeggen dat Bartko maar harder had moeten rijden.
Als hij er naast kon rijden, is het een fout van de organisatie, en moet Rabo het accepteren.
Dat gaat nog vonken geven zondag.quote:In het Rabobank-kamp reageerde ze gisteravond pissig om het nipte verlies van Robert Bartko. De Duitser beet met 41 honderdsten verschil in het zand. Volgens ploegleider Adri van Houwelingen heeft Laszlo Bodrogi (eigenaar van een matige tussentijd) tot drie kilometer lang gebruik gemaakt van de slipstream van een voorbijgestoven kusttram. De UCI- wedstrijdjury wuifde de klacht weg omdat Bodrogi niet tegen de reglementen heeft gezondigd. ,,Dit is uiterst zuur voor ons'', aldus Van Houwelingen. ,,Maar het moet ook geen pretje zijn voor Bodrogi zelf om op deze manier te winnen. Patrick Lefevere kan zich van zijn beste zijde laten zien door hardop te zeggen: Deze zege komt ons niet toe. Hier werden we in een rechtstreeks duel geslachtofferd.'' Antwoord van Patrick Lefevere: ,,Nederlanders zijn slechte verliezers. Met dat opstuivende zand heeft Laszlo meer nadeel dan voordeel gehad. Bodrogi is nu eenmaal van nature een trage starter en een sterke finisher.'' De confrontatie tussen Quick Step-Davitamon en Rabobank, voorzien voor zondag, is dus gisteren alvast verbaal begonnen.
meer...
daar zat ik dus ook aan te denken.quote:Op vrijdag 2 april 2004 17:25 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Bodrogi zal 48/49 per uur gereden hebben maar vraag me af of een Tram 50 km per uur haalt??
Hij kan die tram als rijdend mikpunt gebruikt hebben. Het zelfde waarom wielrenners die elkaar tijdens de tijdrit inhalen een bepaalde afstand tot elkaar moeten houden.quote:Maar stayeren achter een trein gaat niet, je kan er wel naast gaan rijden en ja ze kunnen moeilijk allebei stoppen. .
En om Bodrogi er nu voor te diskwalificeren gaat te ver want hij kan er zelf niks aan doen.
Zeiken? Ik gaf alleen een samenvatting van wat ik op TT had gelezen en zei daarbij dat naar mijn mening hij best gedeclasseerd had mogen worden. Niet echt zeiken vindt ik persoonlijk. Het ligt er maar net aan van hoe je de situatie voorstelt denk ik, omdat er geen beeldmateriaal van is. Kortom, iedereen zal er wel een andere voorstelling van hebben en daarom een andere meningquote:Op vrijdag 2 april 2004 17:07 schreef Bartoli het volgende:
Wat zitten jullie nu te zeiken over Bodrogi en Bartko.
quote:WIELRENNEN 3-daagse De Panne 2.2
* Toen Laszlo Bodrogi over de finish reed, was iedereen verbijsterd over zijn snelle tijd. De Hongaar liet namelijk een zwakke tussentijd noteren. Achteraf bleek dat de renner van Quick-
Step twee kilometer lang in het zog van een tram had gereden en zo een hoge snelheid haalde in de tweede helft van het parcours. De koerscommissarissen klasseerden de zaak echter, ondanks een klacht van Bartko's Rabobank-ploeg.
Ik baal er best wel van dat ik de ronde niet kan (wilquote:Op vrijdag 2 april 2004 17:35 schreef placebeau het volgende:
Dat gaat nog vonken geven zondag.
ja zeiken was niet goed woord ervoor sorry maar was ook niet op jouw bedoeld hoor. Vat het niet persoonlijk opquote:Op vrijdag 2 april 2004 17:37 schreef Hedgehog het volgende:
[..]
Zeiken? Ik gaf alleen een samenvatting van wat ik op TT had gelezen en zei daarbij dat naar mijn mening hij best gedeclasseerd had mogen worden. Niet echt zeiken vindt ik persoonlijk. Het ligt er maar net aan van hoe je de situatie voorstelt denk ik, omdat er geen beeldmateriaal van is. Kortom, iedereen zal er wel een andere voorstelling van hebben en daarom een andere mening![]()
Om even precies te zijn nu het letterlijk verslag van pag. 426 belgische TT:
[..]
er zijn zo van die heilige momenten in het jaarquote:Op vrijdag 2 april 2004 17:39 schreef The_Hives het volgende:
[..]
Ik baal er best wel van dat ik de ronde niet kan (wil) zien zondag.
quote:Op vrijdag 2 april 2004 17:50 schreef Bartoli het volgende:
trouwens ga zondag zelf naar de ronde, de fotos drop ik hierzo weer voor de nieuwsgierige
ja Brugge ga ik niet heen sowieso wel dat kruispunt boven op de trieux en afdaling nieuwe kwaremont, dan de oude kwaremont nog ergens op 1 plaats waar ik naam niet van weet en in Meerbeke de finish. En evt wat er anders nog op ons pad komt.quote:Op vrijdag 2 april 2004 17:53 schreef placebeau het volgende:
[..]
ga wsch wel naar Brugge voor het vertrek te zien
anders zie ik ze hier in oostende wel passeren
Dit soort berichten zet me toch altijd weer aan het denken. Zouden nou echt de meeste wielrenners doping gebruiken. Ik kan het me gewoon echt niet voorstellen dat Armstrong doping gebruikt.quote:De vroegere coach van het beruchte Festina-team, Antoine Vayer, brengt de Tourzeges van de afgelopen 13 jaar in verband met doping.
De verklaringen van Vayer verschenen vrijdag in het Duitse maandblad 'Tour'. Onrechtstreeks beschuldigt hij Indurain, Riis, Ullrich, Pantani en Armstrong (de vijf laatste Tourwinnaars) van dopinggebruik.
Vorig jaar bracht de coach in de Franse pers de almaar toenemende snelheden in de Tour de France in verband met doping. Volgens Vayer zijn de controles gemakkelijk te omzeilen, waarmee hij de recente verklaringen van Jesus Manzano en Philippe Gaumont bijtreedt.
voorstellen kun je het niet maar er zal toch een kern van waarheid inzitten.quote:Op vrijdag 2 april 2004 21:33 schreef Biggs het volgende:
[..]
Dit soort berichten zet me toch altijd weer aan het denken. Zouden nou echt de meeste wielrenners doping gebruiken. Ik kan het me gewoon echt niet voorstellen dat Armstrong doping gebruikt.
Deze discussie zal wel vaker gevoerd zijn maar:quote:Op vrijdag 2 april 2004 21:42 schreef Bartoli het volgende:
[..]
voorstellen kun je het niet maar er zal toch een kern van waarheid inzitten.
Toen Lance kanker had gebruikte hij zo'n middelen (van de dopinglijst) om beter te worden, dat is gelukt. En zal nu wss nog moet nemen om het niet terug te laten keren. Dus bewust of onbewust bevorderd het zijn prestaties wel.
Ik ga me niet uitlaten over hoeveel % gebruikt maar dat er een hoop zijn die gebruiken dat klopt of hebben gebruikt. Ga eens na wie allemaal gepakt is dan kom je toch op een hoop renners waaronder ook toppers en wannabies.quote:Op vrijdag 2 april 2004 22:10 schreef The_Hives het volgende:
[..]
Deze discussie zal wel vaker gevoerd zijn maar:
Volgens mij zit je redelijk in dat wereldje. Gaat veel naar wedstrijden toe enzo. Leest veel, hoort veel.
Hoeveel procent van het peleton gebruikt denk je? Zullen dat meer de toppers zijn, of de wannabies?
Bijvoorbeeld Erik Dekker, was voor zijn blessures zo gigantisch goed bezig. In interviews wanneer het over doping ging, zei hij dat hij clean was. Boogerd hetzelfde. Ze komen dan zo eerlijk over, dat ik ze op dat moment geloof dat ze niet gebruiken. Maar als je er over nadenkt, zullen zij eerder gebruiken om tot deze prestaties te komen.
Is de tour niet clean te rijden? Wordt de doping onderschat? Wordt de doping overschat?
Of zijn er anderen die er echt wat van weten?
ja ok, wat jij zegt weet ik ook. Ik hoopte dat jij een beter beeld kon scheppenquote:Op vrijdag 2 april 2004 22:36 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Ik ga me niet uitlaten over hoeveel % gebruikt maar dat er een hoop zijn die gebruiken dat klopt of hebben gebruikt. Ga eens na wie allemaal gepakt is dan kom je toch op een hoop renners waaronder ook toppers en wannabies.
Dekker is ook al eens 2 weken op non-actief gezet door een te hoog hematocriet, wat niet zegt dat hij dope gebruikt, maar het kan wel.
Veel renners zullen het daar ook niet eens doorhebben.quote:Op zaterdag 3 april 2004 01:06 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Het begint ook al bij de junioren overigens....
Hoe bedoel je dat precies?quote:Op zaterdag 3 april 2004 01:09 schreef Intxaurraga het volgende:
[..]
Veel renners zullen het daar ook niet eens doorhebben.
Mooi nieuws ja, kunnen hopelijk renners als Freire en Rasmussen langer bij de ploeg blijven, zou mooi zijnquote:Op zondag 4 april 2004 13:06 schreef MartinusMagnus het volgende:
Net op de radio gehoord: Rabo heeft contract met ploeg opengebroken en verlengd tot 2008
Begrijp eigenlijk niet dat rabo Zberg heeft weggedaan. Altijd goed voor een etappeoverwinning in dit soort etappewedstrijden.quote:Op dinsdag 6 april 2004 17:32 schreef Aars_Koek het volgende:
Zberg wint 2e etappe van het Baskenland
Idd. ook niet helemaal begrepen want hij pikt ieder jaar zo links en recht zijn ritwinsten wel meequote:Op dinsdag 6 april 2004 19:34 schreef Biggs het volgende:
[..]
Begrijp eigenlijk niet dat rabo Zberg heeft weggedaan. Altijd goed voor een etappeoverwinning in dit soort etappewedstrijden.
is apart topic overquote:Op woensdag 7 april 2004 12:01 schreef placebeau het volgende:
vanmiddag is het gent-wevelgem, een koers buiten categorie met toch wel een mooie erelijst http://www.gent-wevelgem.be/erelijst.htm . De koers eindigt dikwijls op een massasprint of wordt bepaald door waaiers (zie vorig jaar bijvoorbeeld). Vandaag waait het jammer genoeg niet zo hard hier, maar de regen valt hier wel met bakken uit de lucht
Dat zou erg goed zijn! Er is genoeg Nederlands talent voor twee goede ploegen, kijk maar naar de resultaten van alle Nederlanders bij Chocolade Jaques. Ook van Heeswijk, van Bon en Hoffman zouden bijv. terug kunnen naar een Nederlandse ploeg.quote:Op donderdag 8 april 2004 13:18 schreef vluggejapie het volgende:
Volgens de vrt-teletekst komt er een nieuwe Nederlandse ploeg in 2006. Het zou gaan om een sponsor die eerder in de formule 1 heeft gezeten (Trust misschien??) Er werd gesproken over een budget van 15 miljoen. Dat is volgens mij meer dan Rabobank uitgeeft. Zou wel goed zijn voor het wielrennen in Nederland als dit echt doorgaat.
Dat hebben ze volgens mij uit een interview van Perridon (Trust).quote:Op donderdag 8 april 2004 13:18 schreef vluggejapie het volgende:
Volgens de vrt-teletekst komt er een nieuwe Nederlandse ploeg in 2006. Het zou gaan om een sponsor die eerder in de formule 1 heeft gezeten (Trust misschien??) Er werd gesproken over een budget van 15 miljoen. Dat is volgens mij meer dan Rabobank uitgeeft. Zou wel goed zijn voor het wielrennen in Nederland als dit echt doorgaat.
Inderdaad, BGL stopt ook nog eens. Koerts, Voskamp, Löwik, Pronk, Reinerink, Van Bon, Van Heeswijk, Hoffman, Scheuneman, Addy Engels, Jan van Velzen, Bert Hiemstra en dan eventueel nog Servais Knaven. Dit vul je dan aan met wat jong talent en nog wat buitenlandse renners en je hebt een prima ploeg vind ik.quote:Op donderdag 8 april 2004 14:17 schreef Lortnoc het volgende:
[..]
Dat zou erg goed zijn! Er is genoeg Nederlands talent voor twee goede ploegen, kijk maar naar de resultaten van alle Nederlanders bij Chocolade Jaques. Ook van Heeswijk, van Bon en Hoffman zouden bijv. terug kunnen naar een Nederlandse ploeg.
BGL wil doorgaan (eventueel onder een andere sponsor). Daarom zijn ze dit jaar een klasse gepromoveerd, om volgend jaar in de nieuwe competitie mee te kunnen doenquote:Op donderdag 8 april 2004 15:26 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Inderdaad, BGL stopt ook nog eens. Koerts, Voskamp, Löwik, Pronk, Reinerink, Van Bon, Van Heeswijk, Hoffman, Scheuneman, Addy Engels, Jan van Velzen, Bert Hiemstra en dan eventueel nog Servais Knaven. Dit vul je dan aan met wat jong talent en nog wat buitenlandse renners en je hebt een prima ploeg vind ik.
Dan moeten ze nog wel een sponsor vinden. Dat zal niet meevallen denk ik. De beste renners zijn immers weg. Jammer, anders had het best een leuke 1e klasse ploeg kunnen worden.quote:Op donderdag 8 april 2004 15:35 schreef The_Hives het volgende:
[..]
BGL wil doorgaan (eventueel onder een andere sponsor). Daarom zijn ze dit jaar een klasse gepromoveerd, om volgend jaar in de nieuwe competitie mee te kunnen doen
Ja idd.quote:Op donderdag 8 april 2004 15:40 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dan moeten ze nog wel een sponsor vinden. Dat zal niet meevallen denk ik. De beste renners zijn immers weg. Jammer, anders had het best een leuke 1e klasse ploeg kunnen worden.
Precies, de groep van vorig jaar was lekker bezig, dat was het moment voor een extra sponsor zodat ze de boel bij elkaar konden houden en konden versterken met wat goede Nederlandse renners en wat buitenlanders.quote:Op donderdag 8 april 2004 15:54 schreef The_Hives het volgende:
[..]
Ja idd.
Ze waren zeker vorig jaar gewoon heel goed bezig, met een grote Nederlandse basisgroep.
Eigenlijk hadden ze vorig jaar al bij de 1e klasse kunnen rijden. Als ze dat toen gedaan hadden, was het misschien makkelijker om sponsoren te vinden. Maar ja, dat is altijd achteraf.
Misschien biedt Trust wel uitkomst. Ik hoop het.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |