ik zou idd terugsturen per post+email+fax (tegelijk) ; "Ik woonde er destijds niet meer en heb opgezegd, dus kun je ook niet naar mij toe factureren; eventuele verdere stappen van een administratief chaotisch bedrijf als UPC zie ik dan ook met vertrouwen tegemoet. Bekend feit is dat UPC spookfacturen verstuurt, ik ben benieuwd of UPC ook beseft dat de proceskosten een stuk hoger liggen dan de baten die men er toch niet uit zal ontvangen."quote:Op zaterdag 13 maart 2004 10:00 schreef miss_dynastie het volgende:
Als jij niet op dat adres hebt gewoond, hebben ze toch geen poot om op te staan? Of heb je wel diensten van hen afgenomen op een ander adres?
Daarom ben ik er ook niet zo bang voor, en ga ik gewoon naar de rechtbank als het moet...quote:Op zaterdag 13 maart 2004 10:00 schreef miss_dynastie het volgende:
Als jij niet op dat adres hebt gewoond, hebben ze toch geen poot om op te staan? Of heb je wel diensten van hen afgenomen op een ander adres?
Jaquote:Op zaterdag 13 maart 2004 10:13 schreef stuifzand het volgende:
Maar ik was benieuwd of dit nou inderdaad een oplichter/malafide bedrijf is, of dat het echt is.
Neequote:Op zaterdag 13 maart 2004 10:14 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ja
wat? oplichter of echt?quote:Op zaterdag 13 maart 2004 10:14 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ja
quote:Intrum Justitia doet aangifte wegens onrechtmatige “valse factuur waarschuwing” via e-mail
Den Haag, 11 maart 2004 – Intrum Justitia heeft bij de politie aangifte gedaan van onrechtmatige verspreiding via e-mail van een ‘valse factuur waarschuwing'. Gisterenavond ontving een groot aantal bedrijven en particulieren een e-mail, waarin werd gewaarschuwd voor spookfacturen, die door Intrum Justitia zouden zijn verstuurd. Als afzender werd consumentenplatform.nl vermeld. Die organisatie zegt evenwel van niets te weten. De domeinnaam blijkt onrechtmatig te zijn gebruikt. In de spammail wordt de ontvanger geadviseerd aanmaningen, die Intrum Justitia namens een aantal grote bedrijven heeft verstuurd, niet serieus te nemen.
‘Wij nemen deze zaak heel hoog op', zegt Marcel van Es , regional managing director van Intrum Justitia, ‘vandaar ook dat we direct de politie hebben ingeschakeld. Wij willen een goede en vooral betrouwbare partner zijn voor onze opdrachtgevers. Het kan dan ook niet zo zijn dat hun en onze integriteit ook maar op de geringste wijze in twijfel wordt getrokken'.
Op dit moment is nog niet duidelijk in welke richting de dader of daders gezocht moeten worden. ‘In elk geval moet duidelijk zijn dat er, voor wat betreft onze correspondentie aan consumenten namens onze opdrachtgevers, geen sprake is van spookfacturen. Dat wordt ook nog eens bevestigd door de website “spookfacturen.nl ”, waarop spookfacturen bekend worden gemaakt.
Intrum Justitia heeft inmiddels zowel haar opdrachtgevers als overige relaties geïnformeerd over de onrechtmatige ‘valse factuur waarschuwing'.
Oh, nou dan neem ik maar een houding aan van "laat maar komen".quote:Op zaterdag 13 maart 2004 10:16 schreef SHE het volgende:
Nee![]()
Het is een heel legitiem incassobureau; dat alle incassobureaus een stel brutale onwetenden zijn, staat daar even los van.
Oh gadverdamme, kom ik zo nog op de buis ook terwijl ik met dat schaap aan het telefoneren ben....quote:Op zaterdag 13 maart 2004 10:19 schreef StephanL het volgende:
Ze zijn wel echt neem ik aan. Weleens Incassobureau gekeken op SBS6? dat is Intrum Justitia.
Echt heel veel mensen zijn zo dom het te betalen...niet alleen de naam, maar ook het juridisch taalgebruik doet vermoeden dat men acuut beslag legt als je niet stante pede je portomonnee omkeert. Dit is onzin, want een bureau mag echt alleen brieven sturen...quote:Op zaterdag 13 maart 2004 10:19 schreef stuifzand het volgende:
[..]
Oh, nou dan neem ik maar een houding aan van "laat maar komen".
Ik heb gewoon gelijkEn dan durf ik best naar de rechtbank.
Ik vind het wel erg vreemd dat ik elke keer niks hoor van die lui. Ze beloven van alles op te sturen, en inmiddels ben ik 3 maanden verder. Bij die intrum j. zeggen ze dat dat aan UPC ligt.
Ik bedoelde dus: ja, het is echtquote:Op zaterdag 13 maart 2004 10:16 schreef SHE het volgende:
[..]
Nee![]()
Het is een heel legitiem incassobureau; dat alle incassobureaus een stel brutale onwetenden zijn, staat daar even los van.
Niet wonen op een adres is geheel geen reden om geen zaak te hebben hoor.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 11:11 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik bedoelde dus: ja, het is echt. Maar als TS kan aantonen dat hij niet op dat adres woonde, is er volgens mij helemaal geen zaak.
Wat voor frauduleus persoon is diegene die achter dat waarschuwingsmailtje zit?quote:Op zaterdag 13 maart 2004 10:18 schreef Morpheus het volgende:
Intrum Justitia bestaat wel, maar een frauduleus persoon maakt misbruik van die toko. zie hun persbericht
[..]
Na de eerste regel gestopt met lezen.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 09:50 schreef stuifzand het volgende:
...heel verhaal...
Op http://home.wanadoo.nl/utopia.nu/dossier/timelife/ gaat het over een complot met als doel argeloze consumenten geld uit de zak te kloppen. Misleidende reclame en intimiderende brieven zijn daarbij de ingrediënten. De site geeft de gevolgen weer indien niets, maar dan ook echt helemaal niets wordt ondernomen door het slachtoffer. De site beoogt een steunpunt te zijn voor alle slachtoffers van dergelijke praktijken.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 14:27 schreef stuifzand het volgende:
nou ja, deze site vond ik dus.
Maar misschien is dat wel iemand die gewoon pissig is
http://home.wanadoo.nl/utopia.nu/dossier/timelife/
Meen je dat serieus ? Maar als je die verhogingen niet betaalt verhogen ze weerquote:Op zaterdag 13 maart 2004 10:15 schreef SHE het volgende:
sowieso mag een incassobureau slechts brieven sturen..meer niet.
Tip van Flip,. Als de faktuur WEL terecht is en je moet 'm betalen...NOOIT incassokosten betalen, die verhogingen zijn onzin en ben je niet verplicht te betalen.
Slechts de hoofdsom
redelijke incasso-kosten heffen mag (ik meen tot 15%). wanneer je echter de hoofdsom betaalt, zal men doorgaans slechts wanneer het om zeer hoge bedragen gaat proberen om rechterlijk de incasso-kosten te vorderen. wettelijk gezien moet je die dus betalen, maar de kans dat ze er werk van maken is kleinquote:Op maandag 15 maart 2004 14:55 schreef skunkator het volgende:
[..]
Meen je dat serieus ? Maar als je die verhogingen niet betaalt verhogen ze weerIs dit wat jij zegt wettelijk zo geregeld ?
BvD
En onder "redelijke" incasso-kosten valt niet het sturen van een (herhaalde) aanmaning, zoals vorig jaar nog door de Hoge Raad is bevestigd. Triest dan ook dat Intrum Justitia middels zulke schrijven flink cash probeert te vangen.quote:Op maandag 15 maart 2004 14:59 schreef Alicey het volgende:
redelijke incasso-kosten heffen
Middels jurisprudentie.quote:Op maandag 15 maart 2004 14:55 schreef skunkator het volgende:
Meen je dat serieus ? Maar als je die verhogingen niet betaalt verhogen ze weerIs dit wat jij zegt wettelijk zo geregeld ?
even hard terugblaffen helpt zeker bij intrum. vergelijkbaar met als een chihuahua tegen je tekeer gaat. als je dan een keer boos kijkt en blaft dan druipt zo'n keffertje ook met de staart tussen de pootjes afquote:Op maandag 15 maart 2004 16:34 schreef JMS00 het volgende:
De beste remedie als je een vordering binnenkrijgt van een bureau als Intrum, en je weet zeker dat je deze niet hoeft te betalen, is een brief terugschrijven met de mededeling dat als ze nog verder gaan met lastig vallen je kosten gaat rekenen en die op hun gaat verhalen. Als het goed is geven ze dan de vordering terug aan de eiser, totdat die met bewijs kan komen dat de vordering wel gerechtvaardigd is en vaak ben je er dan vanaf.(ik was in ieder geval wel meteen van de onderbroeken maffia van Front af)
Hehe, idd. Ik heb 2 keer met ze te maken gehad en ze "vriendelijk" gevraagd of ze wilden stoppen met hun onzin.quote:Op maandag 15 maart 2004 16:37 schreef Alicey het volgende:
even hard terugblaffen helpt zeker bij intrum. vergelijkbaar met als een chihuahua tegen je tekeer gaat. als je dan een keer boos kijkt en blaft dan druipt zo'n keffertje ook met de staart tussen de pootjes af
Daarna de "opdrachtgever" van IJ inlichten over de manier van handelen en je hebt nergens last meer van.quote:Op maandag 15 maart 2004 19:26 schreef Sovereign het volgende:
[..]
Hehe, idd. Ik heb 2 keer met ze te maken gehad en ze "vriendelijk" gevraagd of ze wilden stoppen met hun onzin.
da's nou net het probleemquote:Op dinsdag 16 maart 2004 12:48 schreef Jaymza het volgende:
Maar dat was niet UPC.
Geld dit nog steeds?quote:Op maandag 15 maart 2004 14:59 schreef Alicey het volgende:
[..]
redelijke incasso-kosten heffen mag (ik meen tot 15%). wanneer je echter de hoofdsom betaalt, zal men doorgaans slechts wanneer het om zeer hoge bedragen gaat proberen om rechterlijk de incasso-kosten te vorderen. wettelijk gezien moet je die dus betalen, maar de kans dat ze er werk van maken is klein
toevoeging : die 15% is dus naar mijn weten het maximum, en geldt over de gehele hoofdsom als totaal. dus niet bij iedere aanmaning 15% ofzo
Vage webhostingbedrijfjes zijn ook nog weleens klant. De overeenkomst met UPC en Nuon is dan wel dat die bedrijfjes de administratie ook totaal niet op orde hebben. Zelfs een brief produceren zonder spelfouten is vaak al teveel gevraagd.quote:Op maandag 15 maart 2004 21:16 schreef Gumtree het volgende:
[..]
Daarna de "opdrachtgever" van IJ inlichten over de manier van handelen en je hebt nergens last meer van.
Het valt me wel op dat IJ ook alleen maar de probleem bedrijven als klant heeft: Noun, UPC, onderbroekenzooi, en zo kun je nog wel ff doorgaan.
Ik zou als ik jou was 39 euro overmaken naar Demon en die brief van Intrum helemaal negeren.quote:Op woensdag 20 juli 2005 20:07 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Geld dit nog steeds?
Even het verhaal,
Ik heb een demon internet aansluiting, automatische betaling, door een fout van hun uit was opeens het rekeningnummer veranderd. Krijg ik van demon na een tijdje een aanmaning omdat er niet betaald zou zijn. Ja ik kijk niet elke maand na of mijn automatische betaling ook echt automatisch verlopen. in totaal waren er 3 maanden achterstand opgelopen, en heb ik er 2 voldaan.
Maar helaas was ik nog 1 maand a 39.00 vergeten te betalen, niet slim ik weet het maar kan gebeuren. Dat moest in begin januari plaatsvinden.
Hierna heb ik geen rekening of factuur of aanmaning of wat dan ook van demon gehad, tot ik vandaag een brief van intrum justitia op de deurmat heb liggen.
de rekening
hoofdsom : 39.00
rente : 0.01
incassokosten 37.00
registratiekosten 25.00
totaal 101.01![]()
met de wetenschap van de qoute hierboven zou ik eigenlijk maar 39.00 * 1.15 = 44.85 euro naar intrum jusitia over te hoeven maken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |