1. Voorheen kreeg ik elke maand een acceptgiro, wat ik dus (zie mijn post) 3x heb voldaan. De rest lukte me niet meerquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 13:12 schreef Twisted_TpaU het volgende:
1: dit is niet je eerste brief.
2: heb je al op ze gereageerd? Blijkbaar niet.
3: waar komt het vandaan? wat moet je blijkbaar betalen en wie is de eiser?
Dan is het niet gelijk een malafide onderneming maar een bedrijf wat in zijn recht staat (deze keer).quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 13:15 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
[..]
1. Voorheen kreeg ik elke maand een acceptgiro, wat ik dus (zie mijn post) 3x heb voldaan. De rest lukte me niet meer
2. Ik heb telefonisch contact met hun gehad om het bedrag lager te zetten van eur250 naar 150 p.m maar hier gingen Intrum niet mee accoord.
3. Het is van mijn oude opleidingsinstelling.
Lijkt me toch logisch.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 13:15 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
[..]
1. Voorheen kreeg ik elke maand een acceptgiro, wat ik dus (zie mijn post) 3x heb voldaan. De rest lukte me niet meer
2. Ik heb telefonisch contact met hun gehad om het bedrag lager te zetten van eur250 naar 150 p.m maar hier gingen Intrum niet mee accoord.
3. Het is van mijn oude opleidingsinstelling.
wat nou laster? Degene die lastig gevallen wordt dan zijn de mensen die moeten betalen!quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 13:18 schreef indahnesia.com het volgende:
malafide? Pas maar op dat je niet een rechtzaak wegens laster aan je broek krijgt.
Jij moet de bovenstaande posts lezen!!quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 13:26 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
[..]
wat nou laster? Degene die lastig gevallen wordt dan zijn de mensen die moeten betalen!
Ik vind de brief zeer dreigend en wil weten of dit wel rechtsgeldig is. Zij sturen een brief zonder handtekening én niet aangetekend.
Ik dacht dat alleen deurwaarders het recht hadden om zo'n brief te sturen, maar meestal gaat dat vergezelgd met een gerechtelijk stuk!
Dit is typisch een geautomatiseerde brief, puur om je te dwingen te betalen. (wat ik tot op heden zeker heb gedaan, maar nu willen ze weer het hele bedrag!)
Tuurlijk ben ik bereid mijn schuld te betalen, maar ze vragen een bedrag wat ik (gezien mijn inkomen) niet MEER kan opbrengen. In het begin heb ik netjes betaald elke maand, toen moest ik elke maand elk dubbeltje omdraaien. Nu heb ik twee maanden verzuimd het bedrag per acceptgiro te voldoen.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 13:25 schreef punksquad het volgende:
Je hebt een betalingsregeling gehad, zei hebben geprobeert te bemiddelen dus, aangezien je je er niet aan houd hebben zei het recht het hele bedrag te eisen. Ze kunnen juridish gaan en dan krijg je nog extra kosten erbij ook bij een vonnis omdat zei nog hebben bemiddeld ook maar jij je er niet aan gehouden hebt. Intrum is gewoon een organisatie die volgens de regels werkt. je moet met hun nu verder wat proberen te regelen. anders kan je gewoon nog meer kosten krijgen dus
Had je niet moeten doen je had wel IETS moeten betalen.....quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 13:30 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
[..]
. Nu heb ik twee maanden verzuimd het bedrag per acceptgiro te voldoen.
en door deze mensen met deze instelling krijgen alle mensen zulke brieven aangezien er zo op wordt gereageerdquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 13:31 schreef DaMayan het volgende:
Zulke brieven zijn vaak alleen maar dreigbrieven. Ik geloof echt niet dat ze binnenkort met een dagvaardiging gaan komen.
Zulke brieven heb ik zelf ook gehad maar er is daarna niks gebeurd hoor.
Gewoon in delen blijven betalen dan komt het wel goed. Of gewoon niks van je laten horen en kijken of je ooit nog een aangetekende brief of telefoon krijgt, want deze heb je natuurlijk nooooit gezien.
Ja en door instanties als UPC zijn er duizenden mensen onterecht met een schuld opgescheept bij Intrum.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 13:32 schreef Twisted_TpaU het volgende:
en door deze mensen met deze instelling krijgen alle mensen zulke brieven aangezien er zo op wordt gereageerd
In dit geval is er dus geen discussie over de hoofdsom, die klopt. Dit gaat over latere betalingen in een afspraak tot betaling.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 13:34 schreef DaMayan het volgende:
[..]
Ja en door instanties als UPC zijn er duizenden mensen onterecht met een schuld opgescheept bij Intrum.
luister gast. Als ik geld van je krijg, zou ik uiteindelijk ook zo'n brief sturen om je bang te maken. Luister je niet, dan volgen er wel gerechtelijke stappen, maar de kosten liggen dan bij jou natuurlijk. Wees blij zat ze je NOG een kans geven.. knuppel.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 13:26 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:
[..]
wat nou laster? Degene die lastig gevallen wordt dan zijn de mensen die moeten betalen!
Ik vind de brief zeer dreigend en wil weten of dit wel rechtsgeldig is. Zij sturen een brief zonder handtekening én niet aangetekend.
Ik dacht dat alleen deurwaarders het recht hadden om zo'n brief te sturen, maar meestal gaat dat vergezelgd met een gerechtelijk stuk!
Dit is typisch een geautomatiseerde brief, puur om je te dwingen te betalen. (wat ik tot op heden zeker heb gedaan, maar nu willen ze weer het hele bedrag!)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |