abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 13:10:48 #1
85150 Eerlijke_Klootzak
Weest nou eens eerlijk tegen j
pi_21281335
Ik ben nu zo kwaad over deze malafide onderneming dat ik nu maar een centrale topic hierover open. Ik heb vandaag een brief ontvangen van Intrum Justitia. Hierin wordt nu zelfs gedreigd met een dagvaarding in opdracht van de schuldeiser.

Ik heb destijds met Intrum afgesproken dat ik in termijnen het bedrag zou voldoen. Elke maand 250,-
Dit heb ik 3x kunnen doen, daarna kon ik het niet meer opbrengen omdat de vanwege de vaste lasten en onderhoud.
Nu krijg ik dus een brief of ik het hele schuldbedrag in één keer wil voldoen, anders kon ik een dagvaardig tegenmoet zien.

Vragen:
Mogen ze me zo'n (dreigende) brief sturen zonder een handtekening en aangetekend te versturen?

[ Bericht 16% gewijzigd door Eerlijke_Klootzak op 14-08-2004 13:53:29 ]
Eerlijk gezegd zijn er twee personen die ik vertrouw: Mezelf, en de tweede dat ben jij NIET!
pi_21281355
1: dit is niet je eerste brief.
2: heb je al op ze gereageerd? Blijkbaar niet.
3: waar komt het vandaan? wat moet je blijkbaar betalen en wie is de eiser?
'The world is mine'
pi_21281392
Of ze je iets kunnen maken?
Heb jij inderdaad dat bedrag open staan bij een crediteur?
Ja: Dan kunnen ze je wat maken. Nee? Niks aan het handje, door de shredder (bij wijze van, wel even bewaren natuurlijk!)..
- Het meest gewaardeerde geschenk is een lach, een knuffel en de vier woorden ik hou van jou.
- De waarheid van gisteren is de onzekerheid van vandaag en de illusie van morgen.
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 13:15:41 #4
85150 Eerlijke_Klootzak
pi_21281420
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 13:12 schreef Twisted_TpaU het volgende:
1: dit is niet je eerste brief.
2: heb je al op ze gereageerd? Blijkbaar niet.
3: waar komt het vandaan? wat moet je blijkbaar betalen en wie is de eiser?
1. Voorheen kreeg ik elke maand een acceptgiro, wat ik dus (zie mijn post) 3x heb voldaan. De rest lukte me niet meer
2. Ik heb telefonisch contact met hun gehad om het bedrag lager te zetten van eur250 naar 150 p.m maar hier gingen Intrum niet mee accoord.
3. Het is van mijn oude opleidingsinstelling.
Eerlijk gezegd zijn er twee personen die ik vertrouw: Mezelf, en de tweede dat ben jij NIET!
pi_21281467
malafide? Pas maar op dat je niet een rechtzaak wegens laster aan je broek krijgt.
pi_21281545
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 13:15 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:

[..]

1. Voorheen kreeg ik elke maand een acceptgiro, wat ik dus (zie mijn post) 3x heb voldaan. De rest lukte me niet meer
2. Ik heb telefonisch contact met hun gehad om het bedrag lager te zetten van eur250 naar 150 p.m maar hier gingen Intrum niet mee accoord.
Dan is het niet gelijk een malafide onderneming maar een bedrijf wat in zijn recht staat (deze keer).

Zulke verzoeken met je ook altijd over de fax/post sturen, over de phone gaat het meestal niet echt goed. Je moet nu nog ( officieel ) 4x 250 euro betalen. Maak gewoon die 250 euro over en ga een keer niet stappen. Als ze er een zaak van maken dan komt er gem zn 500 euro bij.. Dan ben je alleen maar langer bezig.

Als je het echt niet trekt, maak een lijst met daarop al je inkomsten en uitgaven en onderbouw dit met kopie's van je daadwerkelijke uitgaven en inkomsten ( huur, verzekeringen etc ) dan heb je laten zien dat je niet meer KAN betalen.
'The world is mine'
pi_21281551
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 13:15 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:

[..]

Lijkt me toch logisch.
Jij voldoet zelfs niet aan de gemaakte aflossingsprocedure, zij gaan niet akkoord met verlaging van het maandbedrag.
Heel vervelend maar ben niet verbaasd dat dit dan het resultaat is, het zijn tenslotte inderdaad eikels.

Wat je nog kan doen is contact opnemen met je opleidingsintituut over die verlaging van het maandbedrag. Misschien dat zij wel akkoord gaan.
pi_21281554
volgens mij heb jij een rekening niet betaald, en ben je daarna je betalingsregeling niet nagekomen, maar je vindt wel dat het allemaal de schuld van intrum is? Lijkt me niet helemaal logisch
It's not a beer belly, it's a fuel tank for a sex machine!
pi_21281622
Je hebt een betalingsregeling gehad, zei hebben geprobeert te bemiddelen dus, aangezien je je er niet aan houd hebben zei het recht het hele bedrag te eisen. Ze kunnen juridish gaan en dan krijg je nog extra kosten erbij ook bij een vonnis omdat zei nog hebben bemiddeld ook maar jij je er niet aan gehouden hebt. Intrum is gewoon een organisatie die volgens de regels werkt. je moet met hun nu verder wat proberen te regelen. anders kan je gewoon nog meer kosten krijgen dus
Listen to people... they can be right, Don't obay people... they can be wrong, www.50percentoff.nl
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 13:26:12 #10
85150 Eerlijke_Klootzak
pi_21281628
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 13:18 schreef indahnesia.com het volgende:
malafide? Pas maar op dat je niet een rechtzaak wegens laster aan je broek krijgt.
wat nou laster? Degene die lastig gevallen wordt dan zijn de mensen die moeten betalen!
Ik vind de brief zeer dreigend en wil weten of dit wel rechtsgeldig is. Zij sturen een brief zonder handtekening én niet aangetekend.
Ik dacht dat alleen deurwaarders het recht hadden om zo'n brief te sturen, maar meestal gaat dat vergezelgd met een gerechtelijk stuk!

Dit is typisch een geautomatiseerde brief, puur om je te dwingen te betalen. (wat ik tot op heden zeker heb gedaan, maar nu willen ze weer het hele bedrag!)
pi_21281677
Het is rechtsgeldig omdat er geen formele zaken worden afgehandeld. Ze stellen je alleen op de hoogte. De dagvaarding zal echt wel aangetekend en getekend zijn hoor.
pi_21281681
ja ze hebben het recht deze brief te sturen het is een incassobureau, incassobureau mag alleen geen dingen bij je in beslag nemen dat doet de deurwaarder voor de rest zijn ze hetzelfde. aangezien je deze maand niet meer betaald hebt vervalt de betalingsregeling.. das altijd zo
Listen to people... they can be right, Don't obay people... they can be wrong, www.50percentoff.nl
pi_21281686
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 13:26 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:

[..]

wat nou laster? Degene die lastig gevallen wordt dan zijn de mensen die moeten betalen!
Ik vind de brief zeer dreigend en wil weten of dit wel rechtsgeldig is. Zij sturen een brief zonder handtekening én niet aangetekend.
Ik dacht dat alleen deurwaarders het recht hadden om zo'n brief te sturen, maar meestal gaat dat vergezelgd met een gerechtelijk stuk!

Dit is typisch een geautomatiseerde brief, puur om je te dwingen te betalen. (wat ik tot op heden zeker heb gedaan, maar nu willen ze weer het hele bedrag!)
Jij moet de bovenstaande posts lezen!!

JIJ hebt je niet aan de afspraak gehouden, dit is alleen maar een kennis geving dat er binnen nu en een paar dagen een deurwaarder bij je op de stoep staat die je een afschrift geeft waarin staat wanneer je je mag verantwoorden aan het kanton gerecht!
Ze geven je nu simpelweg nog een paar dagen de tijd om de rest te betalen, je komt hier hoogstens onderuit om de helf te betalen nu en volgende maand de overige helft, kan dat niet ben je naar alle waarschijnlijkheid want of je nu wel of geen gelijk krijgt bij het kanton gerecht meer geld kwijt dan die 1000 euro die je nu moet betalen!
'The world is mine'
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 13:30:14 #14
85150 Eerlijke_Klootzak
pi_21281702
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 13:25 schreef punksquad het volgende:
Je hebt een betalingsregeling gehad, zei hebben geprobeert te bemiddelen dus, aangezien je je er niet aan houd hebben zei het recht het hele bedrag te eisen. Ze kunnen juridish gaan en dan krijg je nog extra kosten erbij ook bij een vonnis omdat zei nog hebben bemiddeld ook maar jij je er niet aan gehouden hebt. Intrum is gewoon een organisatie die volgens de regels werkt. je moet met hun nu verder wat proberen te regelen. anders kan je gewoon nog meer kosten krijgen dus
Tuurlijk ben ik bereid mijn schuld te betalen, maar ze vragen een bedrag wat ik (gezien mijn inkomen) niet MEER kan opbrengen. In het begin heb ik netjes betaald elke maand, toen moest ik elke maand elk dubbeltje omdraaien. Nu heb ik twee maanden verzuimd het bedrag per acceptgiro te voldoen.
Ik wil gewoon weten wat ik nu nog kan doen.

En mensen die constant zeuren dat ik een schuld gewoon moet betalen: bedankt voor je medeleven, maar daar heb ik op dit moment niks aan...
pi_21281708
en als je er geen druk op zet betaald niemand.. ze zeggen gewoon hoe het is heel simpel..
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 13:31:11 #16
30751 DaMayan
Turtle Warriors
pi_21281720
Zulke brieven zijn vaak alleen maar dreigbrieven. Ik geloof echt niet dat ze binnenkort met een dagvaardiging gaan komen.
Zulke brieven heb ik zelf ook gehad maar er is daarna niks gebeurd hoor.
Gewoon in delen blijven betalen dan komt het wel goed. Of gewoon niks van je laten horen en kijken of je ooit nog een aangetekende brief of telefoon krijgt, want deze heb je natuurlijk nooooit gezien.
One good thing about music. When it hits you feel no pain.
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 13:31:29 #17
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_21281728
Je hebt je niet aan de betalingsregeling gehouden. Ben je dus gewoon de lul.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_21281732
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 13:30 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:

[..]

. Nu heb ik twee maanden verzuimd het bedrag per acceptgiro te voldoen.
Had je niet moeten doen je had wel IETS moeten betalen.....
'The world is mine'
pi_21281735
Ze krijgen dus nog ongeveer 350 euro van je (want je had al 750 betaald), klopt dat ?
Dan zou ik proberen ergens een lening bij een bank te krijgen (of een lopend krediet) om dit te betalen en dat dan vervolgens daarna weer af te betalen om een deurwaarder te voorkomen.
pi_21281743
Deze brief is meer bedoeld als aller aller laatste waarschuwing. Waarschijnlijk als je meteen belt met intrum en zegt dat je het bedrag gelijkt met spoed overmaakt, trekken ze de aanklacht nog in, scheelt hun ook een hoop moeite. Mocht je dit niet doen hoef je niets te doen, en kan je gewoon wachten totdat er iemand aan de deur staat met een dagvaarding
It's not a beer belly, it's a fuel tank for a sex machine!
pi_21281744
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 13:31 schreef DaMayan het volgende:
Zulke brieven zijn vaak alleen maar dreigbrieven. Ik geloof echt niet dat ze binnenkort met een dagvaardiging gaan komen.
Zulke brieven heb ik zelf ook gehad maar er is daarna niks gebeurd hoor.
Gewoon in delen blijven betalen dan komt het wel goed. Of gewoon niks van je laten horen en kijken of je ooit nog een aangetekende brief of telefoon krijgt, want deze heb je natuurlijk nooooit gezien.
en door deze mensen met deze instelling krijgen alle mensen zulke brieven aangezien er zo op wordt gereageerd
'The world is mine'
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 13:34:18 #22
30751 DaMayan
Turtle Warriors
pi_21281772
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 13:32 schreef Twisted_TpaU het volgende:
en door deze mensen met deze instelling krijgen alle mensen zulke brieven aangezien er zo op wordt gereageerd
Ja en door instanties als UPC zijn er duizenden mensen onterecht met een schuld opgescheept bij Intrum.
One good thing about music. When it hits you feel no pain.
pi_21281819
het kan nooit onterecht zijn.. als ze niet kunnen bewijzen dat er schult is vervalt de aanklacht..

hij heeft al toegegeven schult te hebben, en het bedrag is hoog genoeg om te dagvaarden.. minimaal 300/400 euro, als je hier niet op reageert krijg je zeker weten dagvaarding op je deurmat
pi_21281840
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 13:34 schreef DaMayan het volgende:

[..]

Ja en door instanties als UPC zijn er duizenden mensen onterecht met een schuld opgescheept bij Intrum.
In dit geval is er dus geen discussie over de hoofdsom, die klopt. Dit gaat over latere betalingen in een afspraak tot betaling.
pi_21281841
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 13:26 schreef Eerlijke_Klootzak het volgende:

[..]

luister gast. Als ik geld van je krijg, zou ik uiteindelijk ook zo'n brief sturen om je bang te maken. Luister je niet, dan volgen er wel gerechtelijke stappen, maar de kosten liggen dan bij jou natuurlijk. Wees blij zat ze je NOG een kans geven.. knuppel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')