abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17666455
Een grote hoek van de zolder staat vol met speelgoed uit de jaren 80: Lego, Playmobil, MASK, G.I. Joe etc. Allemaal nog in goede staat en bijna altijd in de originele dozen. Ik heb al wat rond gesnuffeld op internet maar is moeilijk te achterhalen wat die dingen allemaal waard zijn zo in originele doos.
Ik weet dat het maar net is wat de gek er voor geeft.
Maar toch iemand ideeen of tips??
(ik weet niet zeker wat ik weg wil doen maar ik ben gewoon nieuwsgieirig )
  vrijdag 12 maart 2004 @ 13:43:33 #2
29421 The-Chosen1
take your shirt off
pi_17666485
rommelmarkt
raise up !!
pi_17666540
Je hebt wel van die "speelgoed" winkels met allemaal collectors zaken zoals Star Wars spul enzo. Daar heb ik ook wel eens ander soortig plastic gezien.
pi_17666617
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 13:43 schreef The-Chosen1 het volgende:
rommelmarkt
Tja is een optie
Maar het is niet zo dat ik mijn zolder wil opruimen. Ik vind het juist leuk dat het er nog staat en vooral omdat de originele dozen er bijna allemaal staan en die willen verzamelaars van bepaalde objecten er altijd persee bij.
pi_17666657
Op de rommelmarkt krijg je niet het geld dat het waard is voor verzamelaars. Zijn er geen oud speelgoed beurzen ofzo.
Kijk anders een op Ebay of marktplaats wat de verschillende opbjecten daar opbrengen.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_17666733
Alleen als het *helemaal* compleet is, er als nieuw uitziet en de originele doos heeft zal het wat opleveren. Het is niet alsof jij de enige bent die lego en playmobiel had .

En denk niet dat een verzamelaar niet weet dat iets incompleet is . Het zijn over het algemeen freaks.
pi_17666964
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 13:55 schreef RetepV het volgende:
Alleen als het *helemaal* compleet is, er als nieuw uitziet en de originele doos heeft zal het wat opleveren. Het is niet alsof jij de enige bent die lego en playmobiel had .

En denk niet dat een verzamelaar niet weet dat iets incompleet is . Het zijn over het algemeen freaks.
99% van het speelgoed is compleet. En ik denk niet dat ik de enige ben met bepaalde soorten speelgoed. Alleen bijna niemand heeft de originele dozen nog..............
pi_17666981
Tijdje geleden is hier een topic geweest over dat oude speelgoed. In dat topic stond een link naar een pagina waar prijzen/waardes stonden.

Ik zal kijken of ik de links kan vinden.
Wie zoekt zal niet vinden.
pi_17667055
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 14:07 schreef Deevay het volgende:
Tijdje geleden is hier een topic geweest over dat oude speelgoed. In dat topic stond een link naar een pagina waar prijzen/waardes stonden.

Ik zal kijken of ik de links kan vinden.
Zonder zoekfunctie is het

Als je het topic kan vinden zuo echt super zijn.
Ga ik lekker aandachtig doorlezen
pi_17667182
Mijn complete verzameling tecnisch- en ruimtelego (meer dan 150 dozen waaronder treinen en programmeerbaar lego), volledig compleet, inclusief (onbeschadigde!) dozen, boekjes en (kopie van) kassabon ter waarde van ruim 5.000 gulden is een paar jaar geleden geschat op een waarde van ongeveer 800 tot 1200 euro, afhankelijk van wat "de gek ervoor geeft".

Als je dus hoopte een goudmijntje op zolder te hebben moet ik je helaas teleurstellen. Sommige dozen zullen best iets waard zijn omdat ze moeilijk te krijgen zijn maar de meeste lego is vrijwel niets meer waard.. Behalve voor de eigenaar. Daarom heb ik alles opgeslagen voor als mijn toekomstige kinderen de leeftijd hebben om ermee te kunnen spelen.

Net als mijn originele Dinkey Toys, racebaan, trein, ab-auto en boot en handenvol ander speelgoed en dozen vol kinderboeken!
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_17667334
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 14:15 schreef SadKingBilly het volgende:
Mijn complete verzameling tecnisch- en ruimtelego (meer dan 150 dozen waaronder treinen en programmeerbaar lego), volledig compleet, inclusief (onbeschadigde!) dozen, boekjes en (kopie van) kassabon ter waarde van ruim 5.000 gulden is een paar jaar geleden geschat op een waarde van ongeveer 800 tot 1200 euro, afhankelijk van wat "de gek ervoor geeft".

Als je dus hoopte een goudmijntje op zolder te hebben moet ik je helaas teleurstellen. Sommige dozen zullen best iets waard zijn omdat ze moeilijk te krijgen zijn maar de meeste lego is vrijwel niets meer waard.. Behalve voor de eigenaar. Daarom heb ik alles opgeslagen voor als mijn toekomstige kinderen de leeftijd hebben om ermee te kunnen spelen.

Net als mijn originele Dinkey Toys, racebaan, trein, ab-auto en boot en handenvol ander speelgoed en dozen vol kinderboeken!
Lego is idd minder "waardevol"uitgedrukt in geld, maar ik kan me vaag herinneren dat een doosje van mask behoorlijk kan oplopen.
Ook He-Man, waar ik zelf heel veel van heb (alleen helaas zonder doos) is asociaal veel waard...
pi_17667413
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 14:22 schreef Deevay het volgende:

[..]

Lego is idd minder "waardevol"uitgedrukt in geld, maar ik kan me vaag herinneren dat een doosje van mask behoorlijk kan oplopen.
Ook He-Man, waar ik zelf heel veel van heb (alleen helaas zonder doos) is asociaal veel waard...
Zie mijn MASK topic
[TR]Jeugdsentiment: M.A.S.K voertuigen + action figures
pi_17667597
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 14:25 schreef Halfgedraaide het volgende:

[..]

Zie mijn MASK topic
[TR]Jeugdsentiment: M.A.S.K voertuigen + action figures
Hey, die foto's stonden ook in het vorige topic, niet??

Of was dat die ene foto waar een hele collectie op staat??
pi_17667987
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 14:33 schreef Deevay het volgende:

[..]

Hey, die foto's stonden ook in het vorige topic, niet??

Of was dat die ene foto waar een hele collectie op staat??
Geen idee vorige topic was ik niet aanwezig. Deze foto's heb ik als voorbeelden omdat ik al die shit in originele doos heb......
pi_17672418
iemand nog de link naar dat topic terug gevonden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')