Ik zelf heb deel 11 zowat stuk gedraaid, en dan vooral 'zomaar'. (nanananananana, nanana.....)
Deel 12 ook, in mindere mate. Toen werd ik er al een beetje oud voor.
Heel herkenbaar.
Daarom is Ochtenhumeur m'n fav KvK-lied.
's even op die kvk-site gekeken. Ik denk dat ik deel6 de leukste vond. Daar zat een verhaal in en had toen misschien precies de goede leeftijd ervoor...
quote:Vind ik eigenlijk wel meevallen, het is gewoon met de tijd meegegroeid. Het is meer popmuziek geworden. Het is tenslotte geen 1980 meer. Als het zo gebleven zou zijn als vroeger zou dat koor compleet uitgelachen worden, het is nu wel wat oubollig als je liedjes van de eerste delen hoort, ookal heeft het dan kwaliteit (zeker in het kinder-genre).
Op zaterdag 21 juli 2001 12:10 schreef ChrisJX het volgende:
Ik vond de meeste liedjes vroeger wel leuk, vooral als ze allemaal verkleed waren en er zo'n heel verhaal omheen zat.
Die liedjes van nu zijn echt slecht...
Van de CD's 10, 11 en 12 waren dit wel de meest walgelijke:
ZOMAAR: Stelletje iritante K#tKinderen!!!! Nee echt, ik had echt een hekel aan dat liedje!
MIJN VADER IS EEN CLOWN: ik HAAT nou eenmaal clowns en bovendien vond ik de tekst van dat liedje wel ZO DOM!!! (zelfs al kind al ja)
OUDERS TE KOOP en KIP PATAT en APPELMOES: Laten die rotkinders tevreden zijn met wat ze hebben! Verwende takkepestpokkeshitkinderen!!!!
Uitgaves < 10 en > 13 kan ik me absoluut niet meer herinerren of luisterde ik al niet meer naar!
Toendertijd was het wel leuk, maar nu ... ?
quote:Ik denk dat wij van de zelfde generatie zijn...Zanderrrr...dit waren ook mijn favorieten.....:)
Op zaterdag 21 juli 2001 18:30 schreef Zanderrr het volgende:
Ik vind ook die eerste platen het leukst, maar misschien heeft dat ook met m'n eigen leeftijd te maken? "Ik heb zo waanzinnig gedroomd", "Op een onbewoond eiland", "Hahaha je vader", dát zijn klassiekers, nieuwere versies spraken me minder aan, maar natuurlijk ook omdat ik zelf steeds ouder werd.
[Dit bericht is gewijzigd door fashionably_late op 21-07-2001 19:36]
Van deel 7 t/m 13 ken ik vrijwel alle liedjes uit m'n hoofd. Vroeger wist ik ook nog es de juiste volgorde van de liedjes op de plaat en later cd op te noemen
Favo nummers zijn "Mijn Boom", "De Lek", "Annemiek" en "De Kerstezel"
Ik wilde overigens ook altijd meedoen aan KvK, maar woonde te ver weg
quote:D'r was d'r nog 1. Bennum ff kwijt. De eerste LP
Op zaterdag 21 juli 2001 19:35 schreef fashionably_late het volgende:[..]
Ik denk dat wij van de zelfde generatie zijn...Zanderrrr...dit waren ook mijn favorieten.....:)
quote:Volgens mij bedoelt ie "Nare Dingen Allergie"
Op zondag 22 juli 2001 06:16 schreef postinggirl het volgende:
Die staat toch op nr. 11? (Ik ben gewoon een beetje blij, met dat tuintje van mij, enz.)
quote:Is t jullie ook opgevallen dat de Tune in de loop vd jaren is aangepast? T stuke over "Een kind onder de evenaar wodt later vaak een bedelaar" is later vervangen door iets anders. ik weet niet precies wat, maar t is iets minder stereotiep geworden ofzo...
Op zaterdag 21 juli 2001 19:40 schreef Catootje het volgende:
Kiiiinderen voor kiiinderen een kind is hier zo riiiijjjk...kinderen voor kinderen, het is zo ongelijijk...een kind onder de evenaar is meestal maar een bedelaar...kinderen voor kinderen...voor kinderen vandaaaaaaar!!!
quote:nemen ze eens twee meisjes uit Groningen ipv het Gooi is het nog niet goed. Ze zongen ook: wie stond er met zijn voeten op de muis van mijn computer dat ding is hardstikke plat.
Op zaterdag 21 juli 2001 23:41 schreef Gellarboy het volgende:Ik kon alleen die 2 trollen met die groententuin nooit uitstaan!
Ik luister er nog regelmatig naar, tot 1994 kocht ik de cd's zonder eerst te luisteren. Twee jaar geleden kreeg ik ereen (gewonnen bij Denk aan Henk) en die heb ik weggegeven. Deel 11, 12 en 13 zijn erg goed en die stop ik nog wel eens in de diskman.
Ik was destijds verliefd op Crista (?) die ook make up zong, ze zal zo'n beetje van mijn leeftijd zijn. Ik had een hekel aan liedjes als: Het fotoalbum, van toen ze trouwden, ze kijken elkaar zo vriendelijk aan...
en ze hadden een nummer over Doe Maar. Ging ongeveer zo: Doe maar ernst, je bent het einde ernst, doe maar enrst ga je gang, maar dat liedje van je, voor dat de bom valt, toen ik dat hoorde werd ik wel een beetje bang!
quote:Die bedoelde ik ja... Nare meisjes...
Op zondag 22 juli 2001 06:16 schreef postinggirl het volgende:
Die staat toch op nr. 11? (Ik ben gewoon een beetje blij, met dat tuintje van mij, enz.)
Een paar jaar geleden was er trouwens een nummer dat ik echt briljant vond, over de geboorte. Heeft iemand daar de tekst van?
"op een onbewoond ei-eeh-eiland zijn alle dagen vrij,
op een onbewoond ei-eeh-land daar zou ik willen zijn"
Zing ik soms nog wel eens stiekumpjes voor me uit als het allemaal een beetje tegenzit
quote:Ja, die bedoelde ik dus ook. De allerleukste, op die onbespoten mutsen na dus.
Op maandag 23 juli 2001 19:55 schreef postinggirl het volgende:
Had ik al gezegd: Nr. 11
quote:Die vond ik altijd wel leuk, maar die meisjes hebben wel irritante stemmetjes
Op maandag 23 juli 2001 20:08 schreef Gellarboy het volgende:[..]
Ja, die bedoelde ik dus ook. De allerleukste, op die onbespoten mutsen na dus.
Maar KvK 10 en 11 zijn de beste
Elf en Twaalf waren wel ok... toen ja!
Maar mijn broer leerde mij wat een kakkers dat waren! Toen ben ik er op gaan letten en ja hoor! Je had toen zo'n joch dat afschuwelijk bekakt en irritant praatte.
Die heeft onder andere solo gezongen in de volgende liedjes...
- Mijn vader is een clown
- Naar bed, naar bed...
en wrs vast nog wel meer liedjes... maar ja dat weet ik allemaal al lang niet meer!
VINGER IN JE NEUS EN JE DUIM IN JE MOND!!!!
F**k that song!
Oohhh wat had/heb ik een hekel aan dat K%tlied!!!
Is nog de ergste van allemaal!
quote:Bij ons op het schoolplein zongen ze iets heel anders
Op maandag 23 juli 2001 22:58 schreef daniman het volgende:
VINGER IN JE NEUS EN JE DUIM IN JE MOND!!!!
Maar zowiezo, het melodietje zuigt al!
En dan nog zo'n tekst erbij!
Daar heb ik ECHT NOOIT van gehouden! NOOIT! Zelfs als kind niet!
Wat HAATTE ik dat liedje!
Ik weet nog op de basisschool dat een of andere groep van de onderbouw dat liedje zong tijdens een weeksluiting. Echt, ik dacht van
"houdt nou eens op met zingen!!! Volgende groep"
Ja!! op mn werk (woongroep verstandelijk gehandicapten) kreeg een bewoner laatst nog een video voor zn verjaardag. Ik vind het leuker dan de bewoners geloof ikquote:Op zondag 10 oktober 2004 14:33 schreef karoltje het volgende:
*Schop. KvK rules
. Vooral "Als ik de baas zou zijn vh journaal" en "Ochtendhumeur"! (Hoe dat kind zn naam uitspreekt in dat lied, 'en dat ben ik, en ik heet JUR-GGE"
Ik zou graag de shows op video ofzo/ dvd willen hebben, weet iemand of dat ergens te krijgen is?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |