Hakkersszz dat denk ik wel, als je uittreed ben je toch als het ware op een ander level.
Zelf ervaar ik de meeste baat bij de meditatietechnieken, het uittreden is niet iets wat ik kan en waarschijnlijk ook niet zou willen.
Het schrijven gaat eigenlijk in de basis vrij makkelijk, je hoeft niet ontzettend je best te doen, althans dat is mijn ervaring, bij mij gaat het als volgt:
-Je gaat zitten in een rustige omgeving, gewoon rechtop in een stoel aan tafel.
-Zet eventueel een muziekje aan, ontspan jezelf.
-Sla je schrift open, schrijf de datum neer, noteer het tijdstip.
-Nu goed aarden.
-Visualiseer dat er vanuit je kruinchakra een opening komt, en uit die opening bedenk je een touw, of een kabel, of een bundel licht, het mag van ieder materiaal zijn, het mag iedere kleur hebben, wat voor jou prettig werkt.
Nu visualiseer je dat deze steeds hoger gaat, door het dak, door de hemel, helemaal naar boven.
Knoop het touw daar vast, en zeg tegen je gids dat dit de weg is om binnen te komen bij jou, dit is de weg om met jou te komen communiceren. En nodig diegene uit.
-Nu ben je geheel ontspannen
-Pak je pen op, en zet hem op papier en stel een vraag. Schrijf de vraag eventueel op zodat je de vraaag ziet staan. Herhaal de vraag een paar keer, focus.
-Hou je hand losjes, en ineens.........
Zo ging het bij mij in het begin.

Het afstemmen, het aarden, het momentje pakken en even niks aan je hoofd hebben. De verbinding maken met boven, dat is de routine of het gebruik wat ik doe. Op een bepaald moment voel ik een lichte aanwezigheid, en begint mijn hand te schrijven. Je voelt de lichte sturing in je hand die over het papier beweegt.
In het begin zal het lastig zijn voor jou en je gids om samen te schrijven.. hele grote omhalen, of een steekwoordje.. gewoon blijven oefenen. Praat gewoon tegen diegene in je hoofd, hij of zij hoort alles wat je denkt.
Probeer samen het alfabet te schrijven, jij zet de A neer, en dan wacht je op antwoord van de A. Vertel ook dat je het alfabet wilt gaan oefenen..
Toevallig bladerde ik door mn schriftje heen deze morgen, bij iedereen zal het verschillend zijn, bij mij was het de eerste week of 2 weken ook oefenen maar je ziet gewoon duidelijk een stijgende lijn. Iedere dag een half uurtje, niet langer.
Succes