Leuke foto!quote:Op vrijdag 2 april 2004 18:24 schreef thiamat het volgende:
Graag een oordeel overdeze enigzins abstracte foto:
[afbeelding]
waarom????? Heb ze helemaal niet gemaakt als zijnde 'macro'foto's, gewoon wat in gezoomd op de bloem(en), en ik vind ze hier beter, want ik vind het leuk als iemand ze 'beoordeeld'!!!quote:Op vrijdag 2 april 2004 21:06 schreef American_Nightmare het volgende:
Ja doe nou maar in het macrotopic..
Grappig, lekker surrealistisch. Lijkt ook net of er een hap uit het geouw is. Alleen je kader suckt, maar verder leuke fotoquote:Op zondag 4 april 2004 18:04 schreef thiamat het volgende:
Ik ben er maar druk mee, in dit topicgraag een beoordeling van deze foto:
[afbeelding]
Ook bedankt portier!quote:Op zondag 4 april 2004 18:29 schreef killko het volgende:
ik vind het kader er juist wél leuk bij passen! de foto suckt pas als je hem niet cropt, nu niet! ook het kleurverloop in de lucht is erg mooi! zeker met polarisatiefiltertje hè? verder heb ik dat gebouw vaker gezien.. maar waar.. Almelo?
Ik zeg toch ook kader en niet crop...quote:Op zondag 4 april 2004 18:29 schreef killko het volgende:
ik vind het kader er juist wél leuk bij passen! de foto suckt pas als je hem niet cropt, nu niet! ook het kleurverloop in de lucht is erg mooi! zeker met polarisatiefiltertje hè? verder heb ik dat gebouw vaker gezien.. maar waar.. Almelo?
Ik zie een datumquote:Op zondag 4 april 2004 19:45 schreef Eveli het volgende:
Wat vinden jullie hiervan:
[afbeelding]
Spoorbrug in Deventer
Dit vind ik eerlijk gezegd echt een heel slecht argument. Dat je een foto uit een rijdende auto maakt dat vind ik prima, het is jouw feestje, maar om dat mee te nemen in de beoordeling is onzin. Als de foto suckt dan suckt ie, als ie super is is ie super, of ie nou uit een rijdende auto is gemaakt of niet dat speelt geen rol.quote:Wel moet ik er even bij zeggen dat deze foto vanuit een rijdende auto is gemaakt, dus neem dat mee in je beoordeling.
MIsschien hadden we er zelfs wel meer respect voor als je ff was gestopt.quote:Op zondag 4 april 2004 19:55 schreef portier het volgende:
[..]
Ik zie een datum.
Ik zie een lensflare.
En verder eigenlijk bijzonder weinig. Hij is niet helemaal scherp en niet echt boeiend om naar te kijken omdat er niets gebeurd. Het kan wel een aardige achtergrond zijn, maar dan moet er wel een onderwerp bijhoren. Als foto an sich is het niet spannend genoeg om de kijker vast te houden.
[..]
Dit vind ik eerlijk gezegd echt een heel slecht argument. Dat je een foto uit een rijdende auto maakt dat vind ik prima, het is jouw feestje, maar om dat mee te nemen in de beoordeling is onzin. Als de foto suckt dan suckt ie, als ie super is is ie super, of ie nou uit een rijdende auto is gemaakt of niet dat speelt geen rol.
En je gaat me toch niet zeggen dat jij zo ook bent begonnen he??quote:Op zondag 4 april 2004 19:55 schreef portier het volgende:
[..]
Ik zie een datum.
Ik zie een lensflare.
En verder eigenlijk bijzonder weinig. Hij is niet helemaal scherp en niet echt boeiend om naar te kijken omdat er niets gebeurd. Het kan wel een aardige achtergrond zijn, maar dan moet er wel een onderwerp bijhoren. Als foto an sich is het niet spannend genoeg om de kijker vast te houden.
[..]
Dit vind ik eerlijk gezegd echt een heel slecht argument. Dat je een foto uit een rijdende auto maakt dat vind ik prima, het is jouw feestje, maar om dat mee te nemen in de beoordeling is onzin. Als de foto suckt dan suckt ie, als ie super is is ie super, of ie nou uit een rijdende auto is gemaakt of niet dat speelt geen rol.
Nou nou Speedy beginner of niet als je iets ziet waarvan je denkt dat het een mooie foto kan worden dan stop je toch evenquote:Op zondag 4 april 2004 23:24 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
En je gaat me toch niet zeggen dat jij zo ook bent begonnen he??
Of was je gelijk al op en top toen je met fotografie begon.
Ik denk het dus niet.
Je moet niet altijd prof reageren, beginners zijn beginners, oke ze leren er wel van van zulke reactie's maar beetje minder pittig kan ook wel. Dit vind ik wel een beetje te hard aangepakt.
Ben ik wel met je eens! Maar toch iedereen zijn eigen mening natuurlijk.quote:Op maandag 5 april 2004 10:36 schreef Silent_Lucidity het volgende:
[..]
Nou nou Speedy beginner of niet als je iets ziet waarvan je denkt dat het een mooie foto kan worden dan stop je toch even
Ben laatst ook zomaar ergens gestopt en 500 m. terug gelopen... toen ik er was kon ik er niks meer mee omdat het licht al zodanig was veranderd.
En ik vind het niet echt een pittig commentaar van Portier hoor eigenlijk heel terecht vooral gezien de omstandigheden.
Tuurlijk niet, dat zeg ik ook nergens. Ik heb ook niet voor niets dat topic aangemaakt, omdat ik weet dat iedereen een vast patroon volgt, ik ook. Maar ik vind gewoon dat mensen wel wat kritischer mogen zijn op hun eigen foto'squote:Op zondag 4 april 2004 23:24 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
En je gaat me toch niet zeggen dat jij zo ook bent begonnen he??
Of was je gelijk al op en top toen je met fotografie begon.
Ik denk het dus niet.
Je moet niet altijd prof reageren, beginners zijn beginners, oke ze leren er wel van van zulke reactie's maar beetje minder pittig kan ook wel. Dit vind ik wel een beetje te hard aangepakt.
Ik zit nou al minutenlang te bedenken wat ik erover moet zeggen.quote:Op maandag 5 april 2004 19:08 schreef Kindred_Spirits het volgende:
wil iemand mijn foto's beoordelen. ze staan hieronder.
Onscherp en te ver af, maar desondanks een leuke poging (en een gave wagen). Ik denk dat je sluitertijd iets te lang was.quote:Op maandag 5 april 2004 21:43 schreef SilverStar het volgende:
Wat vinden jullie hiervan?
[afbeelding]
Ik vind hem super...zou ik het orgineel mogen ontvangen...dan zal ik er effe wat mee spelen...ik zie nl. een hele goeie foto erin, maar kan weinig werken met deze fotoquote:Op maandag 5 april 2004 21:43 schreef SilverStar het volgende:
[afbeelding]
Voor een eerste pan niet slecht.quote:Op maandag 5 april 2004 21:43 schreef SilverStar het volgende:
[afbeelding]
mja ik had die 1e foto scheef genomen, had m ff recht kunnen zetten maar ik was lui..quote:Op maandag 5 april 2004 19:35 schreef the-O het volgende:
[..]
Ik zit nou al minutenlang te bedenken wat ik erover moet zeggen.
Ze zijn nog niet zo best, zoveel is zeker. Bij de eerste valt de scherpte op de regenafvoer rechtsboven. Prima, maar dan zou ik die er helemaal opzetten. De foto loopt links scheef weg langs die regenpijp, dat is makkelijk recht te zetten (of je kijkt eerst goed door de zoeker voor je afdrukt) De riek (of is het een hooivork) staat er ook niet helemaal op, weer jammer. De foto mag donkerder en contrastrijker. En het kader vind ik veel te dik, het lijkt wel een rouwkaart. Kortom maak deze eens opnieuw, bijvoorbeeld frontaal met die drie voorwerpen centraal en plaats hem opnieuw.
Joh dat valt reuze mee. Foto 1 en 2 zijn voor mij redelijk goeie foto's als beginner foto's zijnde.quote:Op dinsdag 6 april 2004 11:29 schreef SjiebiediepSjauw het volgende:
Dus, wat zijn jullie gedachten? De moed zonk me eerlijk gezegd in de schoenen als je sommige foto's op dit forum ziet
Hee, leuk dat je ff de moeite nam om te reagerenquote:Op dinsdag 6 april 2004 12:10 schreef hassanjassan het volgende:
[..]
Joh dat valt reuze mee. Foto 1 en 2 zijn voor mij redelijk goeie foto's als beginner foto's zijnde.
de eerst omdat die huizengevel als een soort half kader werken...ze zijn lekker donker (wellicht een aangenaam bijeffect?) en storen dus niet....juist dat gat tussen twee huizen maakt de foto zo dat je automatisch je blik richt op dat gat en wat zie je daar? ...dat is mijn enige commentaar op de foto eigenlijk...het zal wellicht wel erg indrukweekend zijn geweest IRL, maar dat zie ik niet af van de foto...en dat maakt de foto niet echt boeiend...de aanloop is goed, maar afwerking wat minder.
Hmm. Tjsa, ik heb em uit gemakszucht vaak gewoon op de automatische insteller staan. Ik zet de flits wel vaak uit, die A80 flitst soms nog als de zon schijntquote:Technisch, maakt het niet zoveel uit ivm ervaring, dus daar geen commentaar over...zorg er alleen wel voor dat je telkens weet wat je aan het doen bent en WAAROM de camera juist DIE instellingen kiest en wat voor resultaat je dan krijgt.
Hehe. Ja inderdaad, ik stond zelf ook perplex toen ik die wesp daar zag lopen. Ik was bang dat ie ergens in zou kruipen ofzow, dus vandaar heb ik ook niet echt op de setting gelet toen ik die foto's nam. Heb er meerdere gemaakt, dit waren toch wel de beste.quote:De 2e foto:
Ik vind de sfeer heel erg leuk...erg warme foto...gele en bruine kleuren en de wesp is ook geel en zwart, dus dat completeert elkaar heel mooi. Alleen de setting klopt niet helemaal, het kan natuurlijk wel, maar in huis op een rieten mand, mwah...daar denk ik niet als eerste aan om een wesp te gaan zoeken. Maar goed, hij's redelijk scherp, tikkeltje te donker, maar an sich redelijk goed gezien dit moment.
Nog een constructieve tip...dat KAN best handig zijn om als fill-in flash te gebruiken....wat dat precies is, plaats ik maar in het juiste topic:quote:Op dinsdag 6 april 2004 12:26 schreef SjiebiediepSjauw het volgende:
Hmm. Tjsa, ik heb em uit gemakszucht vaak gewoon op de automatische insteller staan. Ik zet de flits wel vaak uit, die A80 flitst soms nog als de zon schijnt![]()
Mooie foto'squote:Op dinsdag 6 april 2004 00:45 schreef Marc H het volgende:
[..]
Voor een eerste pan niet slecht.
effe 2 van mij:
[[url=http://www.cray.demon.nl/digifoto/rallyalmere04042004/fok/259_5987.jpg\]afbeelding][/url]
[[url=http://www.cray.demon.nl/digifoto/rallyalmere04042004/fok/260_6062.jpg\]afbeelding][/url]
(klikken = groter)
De bloem is okeej hoor, maar de foto is behoorlijk saai. zorg dat er wat op de achtergrond te zien is oid.quote:
mwa, ging juist om de bloemquote:Op dinsdag 6 april 2004 18:50 schreef portier het volgende:
[..]
De bloem is okeej hoor, maar de foto is behoorlijk saai. zorg dat er wat op de achtergrond te zien is oid.
Je hebt je camera nog niet zo lang?
quote:Op dinsdag 6 april 2004 19:01 schreef Lord_Of_Darkness het volgende:
achtergrond is beetje saai
We zijn allemaal helemaal geen profs, maar veel mensen weten wel wat van fotografie omdat ze jarenlang al foto's maken.quote:Op woensdag 7 april 2004 03:47 schreef Kindred_Spirits het volgende:
ff beetje offtopic. soms vindt ik dat hier wat streng wordt geoordeeld,
ikzelf ben ook maar een n00b qua fotograferen en heb ook nog eens een kut camera en dan worden mij foto's beoordeeld of ze door een prof. fotograaf zijn gemaakt.
Kijk nog eens naar de 3 foto's die je hier plaatste.quote:Op woensdag 7 april 2004 03:47 schreef Kindred_Spirits het volgende:
Da's ook een hele goeie werkwijze...zo heb ik het namelijk ook geleerd en op een gegeven moment zie je dat telkens weer dezelfde tips naar voren komen en dan kan je zo ook toepassen op je eigen foto's...zo heb ik jarenlang bladen gelezen en dan vooral de amateurfoto commentaren gelezen.quote:Op woensdag 7 april 2004 14:01 schreef pea4fun het volgende:
Ik plaats hier niet zo gauw foto's, maar als ik echt ergens mee bezig ben en er maar niet uitkom dan vind ik het persoonlijk wel prettig als hier iemand zit die een goed oordeel kan geven, en tips om het beter te doen. Persoonlijk hoor ik liever dat het nergens op slaat als dat zo is, en tips om het de volgede keer beter te doen, dan alleen maar: leuke foto, en verder niks.
Ik lees hier heel vaak mee, en leer van het commentaar wat men op andermans foto's geeft. Lees niet alleen het negatieve, maar ook de tips, dan kom je al een heel eind verder.
die:quote:Op woensdag 7 april 2004 03:47 schreef Kindred_Spirits het volgende:
ikzelf ben ook maar een n00b qua fotograferen en heb ook nog eens een kut camera en dan worden mij foto's beoordeeld of ze door een prof. fotograaf zijn gemaakt.
ok ik snap dat kritiek net tot verbetering leidt maar soms heb ik zo iets van,
vooral als iemand erbij zegt dat 't zn eerste foto is, moet je daar op letten in je beoordeling.
NoOf.
ps LoD > mooie foto, ik wou dat ik die cam had![]()
zachte heelmeesters...quote:Op woensdag 7 april 2004 03:47 schreef Kindred_Spirits het volgende:
Maken stinkende foto'squote:Op donderdag 8 april 2004 10:35 schreef Re het volgende:
[..]
zachte heelmeesters...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |