abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 april 2004 @ 19:49:08 #251
65884 Caar2
Het leven is mooooooooiii.....
pi_18138272
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 18:24 schreef thiamat het volgende:
Graag een oordeel overdeze enigzins abstracte foto:
[afbeelding]
Leuke foto! mooi licht ook! Dit is weer een voorbeeld van hoe je van 'gewone'dingen iets aparts kan maken
  vrijdag 2 april 2004 @ 19:58:13 #252
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_18138430
nu we toch op de enigzins abstracte toer zijn: deze had ik al in het macro-topic gegooid....

Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  vrijdag 2 april 2004 @ 19:59:20 #253
65884 Caar2
pi_18138442
Al genoeg van bloemen?

pi_18139370
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 19:59 schreef Caar2 het volgende:
Al genoeg van bloemen?

[afbeelding]
nee hoor, post er maar meer, ik vind het top foto's
pi_18139653
Ja doe nou maar in het macrotopic..
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  zaterdag 3 april 2004 @ 03:27:00 #256
65470 Kindred_Spirits
K i n d r e d _ S p i r i t s
pi_18146304
eergisteren toen het nog echt lente weer was ff deze foto's gemaakt:

_________________________________________BEK HOUWE_______________________________________________
  zaterdag 3 april 2004 @ 10:55:02 #257
65884 Caar2
pi_18147775
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 21:06 schreef American_Nightmare het volgende:
Ja doe nou maar in het macrotopic..
waarom????? Heb ze helemaal niet gemaakt als zijnde 'macro'foto's, gewoon wat in gezoomd op de bloem(en), en ik vind ze hier beter, want ik vind het leuk als iemand ze 'beoordeeld'!!!
Daar is dit topic toch voor
  zondag 4 april 2004 @ 18:04:49 #258
39284 thiamat
...Mmmm...
pi_18175348
Ik ben er maar druk mee, in dit topic graag een beoordeling van deze foto:
Op zondag 30 mei 2004 22:06 schreef Croupouque het volgende:
"De slimste van FOK!", dat is net zoiets als 'de minst stinkende drol op de mesthoop'.
  zondag 4 april 2004 @ 18:23:02 #259
20641 portier
Parkeer binnen de vakken!
pi_18175753
quote:
Op zondag 4 april 2004 18:04 schreef thiamat het volgende:
Ik ben er maar druk mee, in dit topic graag een beoordeling van deze foto:
[afbeelding]
Grappig, lekker surrealistisch. Lijkt ook net of er een hap uit het geouw is. Alleen je kader suckt, maar verder leuke foto .
GEILE VROUWPERSONEN!
Als je je doelen hebt bereikt heb je de lat te laag gelegd.
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
pi_18175888
ik vind het kader er juist wél leuk bij passen! de foto suckt pas als je hem niet cropt, nu niet! ook het kleurverloop in de lucht is erg mooi! zeker met polarisatiefiltertje hè? verder heb ik dat gebouw vaker gezien.. maar waar.. Almelo?
  zondag 4 april 2004 @ 18:33:42 #261
39284 thiamat
...Mmmm...
pi_18175963
quote:
Op zondag 4 april 2004 18:29 schreef killko het volgende:
ik vind het kader er juist wél leuk bij passen! de foto suckt pas als je hem niet cropt, nu niet! ook het kleurverloop in de lucht is erg mooi! zeker met polarisatiefiltertje hè? verder heb ik dat gebouw vaker gezien.. maar waar.. Almelo?
Ook bedankt portier!

Het kader (jullie bedoelen de lijst?) heb ik expres zo gedaan. Ik vond zo de crop beter uitkomen(als je goed kijkt zit het vol met rechte lijnen!)
Zo kreeg ik meer een evenwicht ( ) van rechte lijnen in de foto. Was met een polarisatie filter idd.

En ja 't is ook in Almelo, achterkant van het gerechtsgebouw. Vlak naast het station.

Bedankt!

[ Bericht 3% gewijzigd door thiamat op 04-04-2004 18:51:49 ]
"De slimste van FOK!", dat is net zoiets als 'de minst stinkende drol op de mesthoop'.
  zondag 4 april 2004 @ 18:47:32 #262
20641 portier
pi_18176246
quote:
Op zondag 4 april 2004 18:29 schreef killko het volgende:
Ik zeg toch ook kader en niet crop... .
GEILE VROUWPERSONEN!
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
pi_18176517
hmm, zo hoorde het ook niet over te komen eigenlijk. beetje een foutje . maarjah, nu het toch al slow-chat lijkt te worden kan ik het volgende ook wel ff zeggen:
thiamat: ja we bedoelden de lijst. kader=lijst=rand
en ja, de crop komt zo beter uit en die lijnen zijn ook goed (wou ik ook wat over zeggen net, maar wat...)
en dat van Almelo: dacht ik al..
pi_18177205
Wat vinden jullie hiervan:

Spoorbrug in Deventer

Wel moet ik er even bij zeggen dat deze foto vanuit een rijdende auto is gemaakt, dus neem dat mee in je beoordeling.
  zondag 4 april 2004 @ 19:55:34 #265
20641 portier
pi_18177396
quote:
Op zondag 4 april 2004 19:45 schreef Eveli het volgende:
Wat vinden jullie hiervan:
[afbeelding]
Spoorbrug in Deventer
Ik zie een datum .
Ik zie een lensflare .
En verder eigenlijk bijzonder weinig. Hij is niet helemaal scherp en niet echt boeiend om naar te kijken omdat er niets gebeurd. Het kan wel een aardige achtergrond zijn, maar dan moet er wel een onderwerp bijhoren. Als foto an sich is het niet spannend genoeg om de kijker vast te houden.
quote:
Wel moet ik er even bij zeggen dat deze foto vanuit een rijdende auto is gemaakt, dus neem dat mee in je beoordeling.
Dit vind ik eerlijk gezegd echt een heel slecht argument. Dat je een foto uit een rijdende auto maakt dat vind ik prima, het is jouw feestje, maar om dat mee te nemen in de beoordeling is onzin. Als de foto suckt dan suckt ie, als ie super is is ie super, of ie nou uit een rijdende auto is gemaakt of niet dat speelt geen rol.
GEILE VROUWPERSONEN!
  zondag 4 april 2004 @ 22:22:24 #266
39284 thiamat
...Mmmm...
pi_18181349
quote:
Op zondag 4 april 2004 19:55 schreef portier het volgende:

[..]

Ik zie een datum .
Ik zie een lensflare .
En verder eigenlijk bijzonder weinig. Hij is niet helemaal scherp en niet echt boeiend om naar te kijken omdat er niets gebeurd. Het kan wel een aardige achtergrond zijn, maar dan moet er wel een onderwerp bijhoren. Als foto an sich is het niet spannend genoeg om de kijker vast te houden.
[..]

Dit vind ik eerlijk gezegd echt een heel slecht argument. Dat je een foto uit een rijdende auto maakt dat vind ik prima, het is jouw feestje, maar om dat mee te nemen in de beoordeling is onzin. Als de foto suckt dan suckt ie, als ie super is is ie super, of ie nou uit een rijdende auto is gemaakt of niet dat speelt geen rol.
MIsschien hadden we er zelfs wel meer respect voor als je ff was gestopt.
  zondag 4 april 2004 @ 23:24:37 #267
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_18182918
quote:
Op zondag 4 april 2004 19:55 schreef portier het volgende:

[..]

Ik zie een datum .
Ik zie een lensflare .
[..]

En je gaat me toch niet zeggen dat jij zo ook bent begonnen he??
Of was je gelijk al op en top toen je met fotografie begon.
Ik denk het dus niet.
Je moet niet altijd prof reageren, beginners zijn beginners, oke ze leren er wel van van zulke reactie's maar beetje minder pittig kan ook wel. Dit vind ik wel een beetje te hard aangepakt.
pi_18187841
quote:
Op zondag 4 april 2004 23:24 schreef SpeedyGJ het volgende:

[..]

Ik denk het dus niet.
Je moet niet altijd prof reageren, beginners zijn beginners, oke ze leren er wel van van zulke reactie's maar beetje minder pittig kan ook wel. Dit vind ik wel een beetje te hard aangepakt.
Nou nou Speedy beginner of niet als je iets ziet waarvan je denkt dat het een mooie foto kan worden dan stop je toch even
Ben laatst ook zomaar ergens gestopt en 500 m. terug gelopen... toen ik er was kon ik er niks meer mee omdat het licht al zodanig was veranderd.
En ik vind het niet echt een pittig commentaar van Portier hoor eigenlijk heel terecht vooral gezien de omstandigheden.
pi_18189332
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Que-Pasa op 05-04-2004 12:03:08 ]
Ik kna 300 woodren pre mniuut tpynen.
  maandag 5 april 2004 @ 12:21:56 #270
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_18189686
quote:
Op maandag 5 april 2004 10:36 schreef Silent_Lucidity het volgende:

[..]

Nou nou Speedy beginner of niet als je iets ziet waarvan je denkt dat het een mooie foto kan worden dan stop je toch even
Ben laatst ook zomaar ergens gestopt en 500 m. terug gelopen... toen ik er was kon ik er niks meer mee omdat het licht al zodanig was veranderd.
En ik vind het niet echt een pittig commentaar van Portier hoor eigenlijk heel terecht vooral gezien de omstandigheden.
Ben ik wel met je eens! Maar toch iedereen zijn eigen mening natuurlijk.
  maandag 5 april 2004 @ 13:55:28 #271
20641 portier
pi_18191776
quote:
Op zondag 4 april 2004 23:24 schreef SpeedyGJ het volgende:

[..]

Ik denk het dus niet.
Tuurlijk niet, dat zeg ik ook nergens. Ik heb ook niet voor niets dat topic aangemaakt, omdat ik weet dat iedereen een vast patroon volgt, ik ook. Maar ik vind gewoon dat mensen wel wat kritischer mogen zijn op hun eigen foto's .
GEILE VROUWPERSONEN!
  maandag 5 april 2004 @ 19:08:54 #272
65470 Kindred_Spirits
pi_18199972
wil iemand mijn foto's beoordelen. ze staan hieronder.

[ Bericht 13% gewijzigd door Kindred_Spirits op 05-04-2004 19:15:09 ]
_________________________________________BEK HOUWE_______________________________________________
  maandag 5 april 2004 @ 19:14:41 #273
65470 Kindred_Spirits
pi_18200126

pi_18200784
quote:
Op maandag 5 april 2004 19:08 schreef Kindred_Spirits het volgende:
wil iemand mijn foto's beoordelen. ze staan hieronder.
Ik zit nou al minutenlang te bedenken wat ik erover moet zeggen.
Ze zijn nog niet zo best, zoveel is zeker. Bij de eerste valt de scherpte op de regenafvoer rechtsboven. Prima, maar dan zou ik die er helemaal opzetten. De foto loopt links scheef weg langs die regenpijp, dat is makkelijk recht te zetten (of je kijkt eerst goed door de zoeker voor je afdrukt) De riek (of is het een hooivork) staat er ook niet helemaal op, weer jammer. De foto mag donkerder en contrastrijker. En het kader vind ik veel te dik, het lijkt wel een rouwkaart. Kortom maak deze eens opnieuw, bijvoorbeeld frontaal met die drie voorwerpen centraal en plaats hem opnieuw.

Bij de tweede, wat is het onderwerp?
Nummer 3 heeft een mooie lucht, en een boom , maar dat dak doet niet echt mee.

In veel gevallen is een scheve horizon dan ook de juiste.
pi_18205112
Wat vinden jullie hiervan?
pi_18207858
quote:
Op maandag 5 april 2004 21:43 schreef SilverStar het volgende:
[afbeelding]
Onscherp en te ver af, maar desondanks een leuke poging (en een gave wagen). Ik denk dat je sluitertijd iets te lang was.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_18208154
sluitertijd was 1/60.. en dit is een van m'n eerste pogingen tot pannen, ben zelf nog best tevreden met t resultaat.
pi_18210079
quote:
[afbeelding]
Ik vind hem super...zou ik het orgineel mogen ontvangen...dan zal ik er effe wat mee spelen...ik zie nl. een hele goeie foto erin, maar kan weinig werken met deze foto

Stuur em aub naar slikioth3zq@jetable.net ....disposable email ivm spam enzo....thanks !!
Moet je die kleur zien, hoorapparaat-beige !
  FOK!fotograaf dinsdag 6 april 2004 @ 00:45:58 #279
63 Marc H
- Satan's Livecoach -
pi_18210215
quote:
[afbeelding]
Voor een eerste pan niet slecht.

effe 2 van mij:

(klikken = groter)
You don't have to be the Dalai Lama to tell people that life's about change.
  dinsdag 6 april 2004 @ 03:08:19 #280
65470 Kindred_Spirits
pi_18211467
quote:
Op maandag 5 april 2004 19:35 schreef the-O het volgende:

[..]

Ik zit nou al minutenlang te bedenken wat ik erover moet zeggen.
Ze zijn nog niet zo best, zoveel is zeker. Bij de eerste valt de scherpte op de regenafvoer rechtsboven. Prima, maar dan zou ik die er helemaal opzetten. De foto loopt links scheef weg langs die regenpijp, dat is makkelijk recht te zetten (of je kijkt eerst goed door de zoeker voor je afdrukt) De riek (of is het een hooivork) staat er ook niet helemaal op, weer jammer. De foto mag donkerder en contrastrijker. En het kader vind ik veel te dik, het lijkt wel een rouwkaart. Kortom maak deze eens opnieuw, bijvoorbeeld frontaal met die drie voorwerpen centraal en plaats hem opnieuw.
mja ik had die 1e foto scheef genomen, had m ff recht kunnen zetten maar ik was lui..
daarnaast > wat jij een "regenafvoer rechtsboven noemt is een ouderwetse kolenschep.
kader mag maybe wel kleiner ja.

de 2e: het onderwerp zijn........... "plantjes"

3e: dak wou ik er niet op maar ik stond nu eenmaal laag en kan nog niet vliegen

Bij de tweede, wat is het onderwerp?
Nummer 3 heeft een mooie lucht, en een boom , maar dat dak doet niet echt mee.
  dinsdag 6 april 2004 @ 11:29:12 #281
67302 SjiebiediepSjauw
Professionele Plaatzwieler
pi_18214915
Ach, laat ik dan ook maar een sprong in het diepe wagen

Jullie mogen me gerust tot de grond toe afbranden

Here goes, mijn powershot A80 pics:

Een erg stoere lucht imo, wel uit de losse hand(zoals al mn fotos, heb geen statief )
Dit was een tijd terug, met al die sneeuwbuien die het land teisterden.

En nog twee van een verdwaalde wesp, die hartje winter bij ons in huis omliep (hij vloog niet meer). Genomen met de macrostand.

Geen geweldige 'doordachte' foto's, maar ik ben ook nog maar een beginner.

Dus, wat zijn jullie gedachten? De moed zonk me eerlijk gezegd in de schoenen als je sommige foto's op dit forum ziet

Volgende keer meer!
The modern dance destroys intellectual growth. The person who has the dance-craze cares no more for mental improvement and growth than a starving man cares for splendid recipes for fine cooking.
pi_18215929
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 11:29 schreef SjiebiediepSjauw het volgende:
Dus, wat zijn jullie gedachten? De moed zonk me eerlijk gezegd in de schoenen als je sommige foto's op dit forum ziet
Joh dat valt reuze mee. Foto 1 en 2 zijn voor mij redelijk goeie foto's als beginner foto's zijnde.

de eerst omdat die huizengevel als een soort half kader werken...ze zijn lekker donker (wellicht een aangenaam bijeffect?) en storen dus niet....juist dat gat tussen twee huizen maakt de foto zo dat je automatisch je blik richt op dat gat en wat zie je daar? ...dat is mijn enige commentaar op de foto eigenlijk...het zal wellicht wel erg indrukweekend zijn geweest IRL, maar dat zie ik niet af van de foto...en dat maakt de foto niet echt boeiend...de aanloop is goed, maar afwerking wat minder.

Technisch, maakt het niet zoveel uit ivm ervaring, dus daar geen commentaar over...zorg er alleen wel voor dat je telkens weet wat je aan het doen bent en WAAROM de camera juist DIE instellingen kiest en wat voor resultaat je dan krijgt.

De 2e foto:
Ik vind de sfeer heel erg leuk...erg warme foto...gele en bruine kleuren en de wesp is ook geel en zwart, dus dat completeert elkaar heel mooi. Alleen de setting klopt niet helemaal, het kan natuurlijk wel, maar in huis op een rieten mand, mwah...daar denk ik niet als eerste aan om een wesp te gaan zoeken. Maar goed, hij's redelijk scherp, tikkeltje te donker, maar an sich redelijk goed gezien dit moment.
  dinsdag 6 april 2004 @ 12:26:45 #283
67302 SjiebiediepSjauw
Professionele Plaatzwieler
pi_18216336
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 12:10 schreef hassanjassan het volgende:

[..]

Joh dat valt reuze mee. Foto 1 en 2 zijn voor mij redelijk goeie foto's als beginner foto's zijnde.

de eerst omdat die huizengevel als een soort half kader werken...ze zijn lekker donker (wellicht een aangenaam bijeffect?) en storen dus niet....juist dat gat tussen twee huizen maakt de foto zo dat je automatisch je blik richt op dat gat en wat zie je daar? ...dat is mijn enige commentaar op de foto eigenlijk...het zal wellicht wel erg indrukweekend zijn geweest IRL, maar dat zie ik niet af van de foto...en dat maakt de foto niet echt boeiend...de aanloop is goed, maar afwerking wat minder.
Hee, leuk dat je ff de moeite nam om te reageren Ja ik snap je onderbouwing precies, was in het echt ook wel ff wat indrukwekkender, alhoewel ik pas echt 'geindrukwekt' ben bij een tornadolucht
quote:
Technisch, maakt het niet zoveel uit ivm ervaring, dus daar geen commentaar over...zorg er alleen wel voor dat je telkens weet wat je aan het doen bent en WAAROM de camera juist DIE instellingen kiest en wat voor resultaat je dan krijgt.
Hmm. Tjsa, ik heb em uit gemakszucht vaak gewoon op de automatische insteller staan. Ik zet de flits wel vaak uit, die A80 flitst soms nog als de zon schijnt
quote:
De 2e foto:
Ik vind de sfeer heel erg leuk...erg warme foto...gele en bruine kleuren en de wesp is ook geel en zwart, dus dat completeert elkaar heel mooi. Alleen de setting klopt niet helemaal, het kan natuurlijk wel, maar in huis op een rieten mand, mwah...daar denk ik niet als eerste aan om een wesp te gaan zoeken. Maar goed, hij's redelijk scherp, tikkeltje te donker, maar an sich redelijk goed gezien dit moment.
Hehe. Ja inderdaad, ik stond zelf ook perplex toen ik die wesp daar zag lopen. Ik was bang dat ie ergens in zou kruipen ofzow, dus vandaar heb ik ook niet echt op de setting gelet toen ik die foto's nam. Heb er meerdere gemaakt, dit waren toch wel de beste.

Nogmaals bedankt voor je constructieve commentaar
The modern dance destroys intellectual growth. The person who has the dance-craze cares no more for mental improvement and growth than a starving man cares for splendid recipes for fine cooking.
pi_18221910
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 12:26 schreef SjiebiediepSjauw het volgende:
Hmm. Tjsa, ik heb em uit gemakszucht vaak gewoon op de automatische insteller staan. Ik zet de flits wel vaak uit, die A80 flitst soms nog als de zon schijnt
Nog een constructieve tip...dat KAN best handig zijn om als fill-in flash te gebruiken....wat dat precies is, plaats ik maar in het juiste topic:

Het grote kleine opstaptopic van portier voor starters
pi_18223561
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 00:45 schreef Marc H het volgende:

[..]

Voor een eerste pan niet slecht.

effe 2 van mij:

[[url=http://www.cray.demon.nl/digifoto/rallyalmere04042004/fok/259_5987.jpg\]afbeelding][/url]

[[url=http://www.cray.demon.nl/digifoto/rallyalmere04042004/fok/260_6062.jpg\]afbeelding][/url]

(klikken = groter)
Mooie foto's

Ik was ook naar Almere geweest Hier een paar foto's van m'n broer (ik film :p)

Gemaakt met een fuji 6900 zoom (behoorlijk verouderd)
  dinsdag 6 april 2004 @ 18:39:09 #286
13957 Lord_Of_Darkness
Ik wel, Jij ook?
pi_18227130

net gemaakt
  dinsdag 6 april 2004 @ 18:50:50 #287
20641 portier
pi_18227396
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 18:39 schreef Lord_Of_Darkness het volgende:
[afbeelding]

net gemaakt
De bloem is okeej hoor, maar de foto is behoorlijk saai. zorg dat er wat op de achtergrond te zien is oid.
Je hebt je camera nog niet zo lang?
GEILE VROUWPERSONEN!
  dinsdag 6 april 2004 @ 19:01:47 #288
13957 Lord_Of_Darkness
Ik wel, Jij ook?
pi_18227657
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 18:50 schreef portier het volgende:

[..]

De bloem is okeej hoor, maar de foto is behoorlijk saai. zorg dat er wat op de achtergrond te zien is oid.
Je hebt je camera nog niet zo lang?
mwa, ging juist om de bloem
achtergrond is beetje saai
  dinsdag 6 april 2004 @ 19:11:10 #289
20641 portier
pi_18227951
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 19:01 schreef Lord_Of_Darkness het volgende:
achtergrond is beetje saai
GEILE VROUWPERSONEN!
  woensdag 7 april 2004 @ 03:47:20 #290
65470 Kindred_Spirits
pi_18238800
ff beetje offtopic. soms vindt ik dat hier wat streng wordt geoordeeld,

ikzelf ben ook maar een n00b qua fotograferen en heb ook nog eens een kut camera en dan worden mij foto's beoordeeld of ze door een prof. fotograaf zijn gemaakt.

ok ik snap dat kritiek net tot verbetering leidt maar soms heb ik zo iets van,

vooral als iemand erbij zegt dat 't zn eerste foto is, moet je daar op letten in je beoordeling.

NoOf.

ps LoD > mooie foto, ik wou dat ik die cam had
pi_18240451
quote:
Op woensdag 7 april 2004 03:47 schreef Kindred_Spirits het volgende:

ikzelf ben ook maar een n00b qua fotograferen en heb ook nog eens een kut camera en dan worden mij foto's beoordeeld of ze door een prof. fotograaf zijn gemaakt.
We zijn allemaal helemaal geen profs, maar veel mensen weten wel wat van fotografie omdat ze jarenlang al foto's maken.

De 1e grote n00b fout die jij maakt is dat je denkt dat de camera bepaalt of je goeiefoto's maakt of niet. De meesten die de kritischer commentaren geven zijn ook geschoold op de oude manier...dus met handmatige zoom, handmatige foxus en soms handmatig doorspoelen van de film.

Dit is tegenwoordig niet meer en ik zou ook niet meer zo makkelijk terugkunnen, maar waar het om gaat is dat je ook moeite doet om zelf je foto's te beoordelen. Vertel er bij waarom je het een goeie foto vind en waarom je die foto hebt gemaakt...als je zomaar wat neerkwakt dan kan je je borst vast nat maken.

Wat denk ik het "probleem" is, is dat niet iedereen kan zien waarom je juist die foto kiest. En wat heb je gedaan om zover te komen.

Als je mijn eerste foto's ziet dan lach ik me ook zelf uit...maar ik heb het ook zo moeten leren. Ik ging met mijn eerste foto's naar een fotoclub toe en werd tot de grond afgebrand, maar ze hielpen me wel met heel nuttige informatie, soortgelijke die we hier posten.
pi_18241579
quote:
Kijk nog eens naar de 3 foto's die je hier plaatste.
En dan bedoel ik kritisch. Ik vind dat ik nog redelijk mild was met mijn oordeel. Je vroeg expliciet om een oordeel, en niemand nam de moeite. Als ik dan een stukje schrijf met wat tips, ga je sikkeneurig reageren. Dan denk ik de volgende keer ook bekijk het maar.
Leuker zou zijn als je de tips die gegeven werd probeerde uit te voeren. Ik doe ook maar wat en ben echt geen prof, maar je kunt er van leren.

Oja, met de goedkoopste camera kun je hele mooie foto's maken. Ik geloof niet zo in duurder is beter.
  woensdag 7 april 2004 @ 14:01:44 #293
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_18245548
Ik plaats hier niet zo gauw foto's, maar als ik echt ergens mee bezig ben en er maar niet uitkom dan vind ik het persoonlijk wel prettig als hier iemand zit die een goed oordeel kan geven, en tips om het beter te doen. Persoonlijk hoor ik liever dat het nergens op slaat als dat zo is, en tips om het de volgede keer beter te doen, dan alleen maar: leuke foto, en verder niks.

Ik lees hier heel vaak mee, en leer van het commentaar wat men op andermans foto's geeft. Lees niet alleen het negatieve, maar ook de tips, dan kom je al een heel eind verder.
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
pi_18248308
quote:
Op woensdag 7 april 2004 14:01 schreef pea4fun het volgende:
Ik plaats hier niet zo gauw foto's, maar als ik echt ergens mee bezig ben en er maar niet uitkom dan vind ik het persoonlijk wel prettig als hier iemand zit die een goed oordeel kan geven, en tips om het beter te doen. Persoonlijk hoor ik liever dat het nergens op slaat als dat zo is, en tips om het de volgede keer beter te doen, dan alleen maar: leuke foto, en verder niks.

Ik lees hier heel vaak mee, en leer van het commentaar wat men op andermans foto's geeft. Lees niet alleen het negatieve, maar ook de tips, dan kom je al een heel eind verder.
Da's ook een hele goeie werkwijze...zo heb ik het namelijk ook geleerd en op een gegeven moment zie je dat telkens weer dezelfde tips naar voren komen en dan kan je zo ook toepassen op je eigen foto's...zo heb ik jarenlang bladen gelezen en dan vooral de amateurfoto commentaren gelezen.

Oh enne dure camera's en lukraak randjes om je foto's heengooien maken je foto's niet per definitie beter.
  woensdag 7 april 2004 @ 20:46:10 #295
13957 Lord_Of_Darkness
Ik wel, Jij ook?
pi_18257362
quote:

ok ik snap dat kritiek net tot verbetering leidt maar soms heb ik zo iets van,

vooral als iemand erbij zegt dat 't zn eerste foto is, moet je daar op letten in je beoordeling.

NoOf.

ps LoD > mooie foto, ik wou dat ik die cam had
die: en .

moeste die er 8er?
is namelijk goedkope cam hoor
  donderdag 8 april 2004 @ 10:35:22 #296
262 Re
Kiss & Swallow
pi_18268979
quote:
zachte heelmeesters...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 8 april 2004 @ 12:11:00 #297
46360 japis
Errare humanum est
pi_18271217
Wat vinden jullie van jullie van deze :

Vanitas vanitatum et omnia vanitas
pi_18271798
quote:
Op donderdag 8 april 2004 10:35 schreef Re het volgende:

[..]

zachte heelmeesters...
Maken stinkende foto's
  donderdag 8 april 2004 @ 14:37:29 #299
65470 Kindred_Spirits
pi_18275051
ik had t niet over mijn eigen foto's. wel over o.a. mijn eigen cam. trust powerkut. kan alleen foto's in daglicht maken, anders is het belabberd, zoom werkt totaal niet (geen echte zoom + beeld word erdoor verkut). dus ga niet vertellen dat je met een duurdere/betere cam geen betere foto's kunt maken.
en ik vondt die kritiek op mijn foto's wel goed hoor, ik vondt dat er wat hard op LOD werd gereageerd
pi_18278944
Hmm als je Trust hebt Kindred_Spirits kunnen we alleen maar met je meeleven. Maar voor (relatief) lage bedragen kun je cams kopen die een hele hoop kunnen, dat wilde ik maar zeggen. Als je soms hier leest wat de mensen aan spullen hebben en dan bekijkt wat ze ermee doen dan is de verhouding vaak een beetje zoek. (vind ik)

japis mooi man, is dat nou radar, of een onderzeeër, vertel.
edit: (de foto is wel veel te groot, lees anders het resizen topic eens)

[ Bericht 8% gewijzigd door the-O op 08-04-2004 17:13:16 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')