Das meer metal he, om maar weer lekker in hokjes te denkenquote:Op donderdag 11 maart 2004 16:23 schreef Sanity11 het volgende:
Hmmmm, ik ben denk ik ook wel een beetje met Offspring begonnen, maar nu luister ik weer vaker naar een ander soort hardcore, het is geen punkrock. Bijvoorbeeld Strapping Young Lad of Machine Head. Maar ik luister ook weer naar vele rustigere muziek.
haha uhm ik ben nog niet ZO oudquote:Op donderdag 11 maart 2004 16:31 schreef Bosbeetle het volgende:
whehehe is hier niemand die zegt van tja toen ik naar dat ramones concert was geweest was ik verkocht
Of ik was al fan van iggy pop en toen vond ik de punk scene erna ook erg leuk ??
Ja, hehe, dat is waar. Maar volgens mij is bv Strapping Young Lad wel Hardcore metal. Maar dat word hier niet echt bedoeld, hehe.quote:Op donderdag 11 maart 2004 16:27 schreef headfirsttohell het volgende:
[..]
Das meer metal he, om maar weer lekker in hokjes te denken![]()
Zelfde verhaal, t was/is ook mijn broerquote:Op donderdag 11 maart 2004 13:22 schreef crN het volgende:
Mijn broer heeft in 1994 Smash van The Offspring gekocht, die heb ik toen veeeeel geluisterd. Later heb ik in 1997 Ixnay gekocht, vanaf toen dus.
Enige wat in me opkomt is The Offspring - Sessionquote:Op donderdag 11 maart 2004 13:01 schreef Honeybun het volgende:
tot de dag dat ik op school de koptelefoon van een skate-vriend van mij in mijn handen gedrukt kreeg: "Dit MOET je luisteren". Het zetten het volume op 10 en ik hoorde in de verte "Fuuuuck, fuck, fuck, fuuuuuuuuck". Eenieder die punkrock luistert herkent het wel
Hmm, als er eerst drumstokjes neergegooid worden zou het NOFX kunnen zijn.quote:Op donderdag 11 maart 2004 13:01 schreef Honeybun het volgende:
Ha, vergelijkbaar. Ik skate en luisterde voornamelijk hiphop (en guns 'n roses), tot de dag dat ik op school de koptelefoon van een skate-vriend van mij in mijn handen gedrukt kreeg: "Dit MOET je luisteren". Het zetten het volume op 10 en ik hoorde in de verte "Fuuuuck, fuck, fuck, fuuuuuuuuck". Eenieder die punkrock luistert herkent het wel
Door bijvoorbeeld op locaal niveau er voor te zorgen dat er niet 2 of 3 concertjes/festivals/optredens plaatsvinden op dezelfde avond, meer uit te wisselen tussen verschillende steden of "scene", give it a namequote:Op vrijdag 12 maart 2004 10:10 schreef headfirsttohell het volgende:
Hoe stel jij je 1 grote scene dan voor?
ja ja op die manier. Meer uitwisselen is moeilijk voor bands denk ik, dat ligt aan organisatoren en zaaleigenaren. Ik wil met insolent ook overal in Nederland spelen, maar niemand kent ons dus zullen ze ons ook niet vragen/uitnodigen. Hoewel dit bij grotere bands minder het probleem is denk ik. Zie bijvoorbeeld de european hardcore party's, bands uit heel nederland. Ook 013 heeft hard times of zoiets, met diverse bands. Wat dat betrefd kun je best spreken over 1 scene denk ik. Uiteindelijk heeft iedereen denk ik zijn eigen scene in zijn woonomgeving, die bands ken je goed en daar ga je mee om. Maar contact tussen verschillende scenes is altijd wel leuk (wat ik heb meegemaakt dan)quote:Op vrijdag 12 maart 2004 10:12 schreef fetcher het volgende:
[..]
Door bijvoorbeeld op locaal niveau er voor te zorgen dat er niet 2 of 3 concertjes/festivals/optredens plaatsvinden op dezelfde avond, meer uit te wisselen tussen verschillende steden of "scene", give it a name
Ja bij punkrock is dat minder. Maar in de media hoor je niks meer over punk of dat het dood is. En grote punkbands (nofx,pennywise,no use, enz.) zie je hier bijna nooit. Ja eens per jaar tijdens de deconstruction tour. Maar Agnostic front die spelen hier onderhand jaarlijlks (komt me nu ook mijn neus uit). Ik moet ook vaak buiten de stad naar concerten, ik bedoel waalwijk, daar is weinig te beleven hoor. Who nose?! iswel grappig.quote:Op vrijdag 12 maart 2004 10:30 schreef fetcher het volgende:
Verder is het ook weer niet zo erg gesteld dat er niets te bereiken is... zeker als je kijkt naar de echte hardcore scene, die is best hecht en dat mis je toch wel met punkrock (Laat staat als je er tussen in zit)
Ik ga in ieder geval vaak zat buiten de stad, sterker nog, vaker wel dan niet.
Je hebt helemaal gelijk over Rotterdam.... Punk rock n' roll is hot en de ramones kloontjes schieten uit de grond, waar op zich verder niets mis mee isquote:Op vrijdag 12 maart 2004 11:17 schreef Jimmy het volgende:
Ik denk bij punkrock altijd meer aan de Ramones kant van de punk, dus aan simpele poppy nummertjes. En daar zit meestal weinig boodschap in.
Die punkrock scene is in Rotterdam en omstreken, denk aan the Apers enzo.
Van mij hoeft er echt geen boodschap in de nummers te zitten om het punk te noemen. Ik heb zelfs vaak liever totaal geen politieke boodschap dan die cliche nummers over de politie en de overheid. Als je iets wil zeggen, mag het best een beetje intelligent gebracht worden.
Pennywise vind ik qua muziek wel ok, maar toen ik ze vorig jaar live zag en ze nieuwe nrs speelden die precies hetzelfde klonken en nog steeds dezelfde teksten hadden in de trand van 'fuck the police' had ik het toch wel met ze gehad. Een band als Refused (hoe extreem links ze ook waren) of Ignite brengt het dan toch wat minder beter.
(Goh, waar kwam dat opeens vandaan?)
tja...... maar het kon ook zo zijn dat er iemand kwam met een totaal onbekende band.quote:Op vrijdag 12 maart 2004 13:11 schreef Arma_Angelus het volgende:
dezelfde invloeden? gek he, leeftijdstechnisch gezien...
Die ook geniaal isquote:Op vrijdag 12 maart 2004 13:19 schreef =HellFire= het volgende:
Dacht het wel. Naar aanleiding van Carnifornia uber alles kwam dat nummer.
7 Secondsquote:Op vrijdag 12 maart 2004 13:58 schreef headfirsttohell het volgende:
Doe mij verder toch maar wat nieuwere punk hoor. Oke Ramones is wel gaaf, maar exploited ofzo geef ik toch weinig om. Beetje eentonig.
Ik heb 5 jaar in een punkband gezongen (zo'n 40 optredens gedaan), zit met wat vrienden in een Ramones coverband en ben bezig weer een nieuw project van de grond te krijgen omdat ik het optreden wel erg miste.quote:Op vrijdag 12 maart 2004 14:43 schreef Kletz het volgende:
zo beginnen we toch allemaalhaha wij speelden covers van judge, sick of it all, breakdown, warzone, run devil run maar ja ik heb nog nooit mogen optreden voor publiek en dat lijkt me toch zo ongelooflijk vet.. maar ik ga/moet dat nog een keer doen in mijn leven
Zo kom je wel in de "scene" terechtquote:Op vrijdag 12 maart 2004 14:58 schreef headfirsttohell het volgende:
Ja, je moet wat he
hehe, is dat niet gewoon een andere manier om te zeggen dat de 50 shirts die ze hadden laten druken op zijn.quote:Op vrijdag 12 maart 2004 15:08 schreef headfirsttohell het volgende:
Gave site trouwens, Fetcher. Ziet er wel verzorgd uit. En merchandise uitverkocht? Wow, ik wou dat wij dat konden zeggen.
Dat is ook ons idee, en wij hebben maar 30 shirts laten drukken waarvan er nu misschien 10 verkocht zijn.quote:Op vrijdag 12 maart 2004 15:14 schreef Jimmy het volgende:
[..]
hehe, is dat niet gewoon een andere manier om te zeggen dat de 50 shirts die ze hadden laten druken op zijn.
Zo deden wij het in elk geval, sparen voor shirts, die evrkopen, dan weer sparen voor een demo, enz.
Kijk, onze beste zet was natuurlijk dat de helft van de shirts roze girlies waren.quote:Op vrijdag 12 maart 2004 15:15 schreef headfirsttohell het volgende:
Dat is ook ons idee, en wij hebben maar 30 shirts laten drukken waarvan er nu misschien 10 verkocht zijn.![]()
Die demo laat dus nog effe op zich wachten![]()
Das wel leuk ja, en daar is bij ons dan ook echt vraag naar. De dames lopen liever niet in een oranje mannenshirt maat Lquote:Op vrijdag 12 maart 2004 15:18 schreef Jimmy het volgende:
[..]
Kijk, onze beste zet was natuurlijk dat de helft van de shirts roze girlies waren.
Erg ok, je logo strak over een paar borsten.
Tja, soweiso op elke plek waar je optreedt ze opplakken, in cafes op wc's.quote:Op vrijdag 12 maart 2004 15:18 schreef headfirsttohell het volgende:
Sodeju das wel gaaf. Wij zijn ook bezig met stickers, moet alleen nog effe langs de drukker
En hoe raak je trouwens al die stickers kwijt, die kun je toch niet verkopen? En 1000 stickers weggeven is een bietje sund ofnie?
Een redelijke demo hebben we wel, goed genoeg voor zaaltjes zeg maar. Nu dus nog stickers. Doen we waarschijnlijk erg D.I.Y., bij copyshop word-document met stickerdesign uitprinten op papieren stickervel en daarna plastificeren en zelf snijden.quote:Op vrijdag 12 maart 2004 15:25 schreef Jimmy het volgende:
Wat vrienden van me gedaan hebben is ook best handig.
Gewoon minidisc in het mengpaneel knallen bij een optreden -> cheape demo. Klinkt crappy, maar je hebt in elk geval iets om te laten horen aan andere zaaltjes.
Zo, da's zeker te doen. En minder werk dan zelf uitsnijden.quote:Op vrijdag 12 maart 2004 15:35 schreef fetcher het volgende:
Die van ons zijn geloof ik bij http://www.stickerfabriek.nl/ gemaakt.
Kwaliteit is in ieder geval goed.
2000 stickers voor 100EUR
Die D.I.Y. spirit van onze gitarist is echt grenzeloos...of hersenloos. Kweeniequote:Op vrijdag 12 maart 2004 15:37 schreef Jimmy het volgende:
[..]
Zo, da's zeker te doen. En minder werk dan zelf uitsnijden.![]()
Wees blij dat ie het papier en de lijm niet zelf wou maken.quote:Op vrijdag 12 maart 2004 15:42 schreef headfirsttohell het volgende:
[..]
Die D.I.Y. spirit van onze gitarist is echt grenzeloos...of hersenloos. Kweenie![]()
Biohazard is ook vet ja! Zelfs al lullen ze teveel tussendoor.quote:Op vrijdag 12 maart 2004 15:42 schreef Mr. Orange het volgende:
Door naar Biohazard te luisteren
Ach ze doen ook wel coole dingen, zoals een paar jaar geleden in 013. Zon stagedaiver bleef steeds keilang staan en toen kwam hij weer het podium op, net nadat het nummer was afgelopen. Dus de zaal floot hem al uit. Toen kreeg hij 'straf' van Billy en moest hij tijdens het volgende nummer op het drumstelpodium (?) gaan zitten. En blijven zitten. Nerd.quote:Op vrijdag 12 maart 2004 15:57 schreef Kletz het volgende:
biohazard 3 jaar geleden of 4 jaar terug op lowlands.. en toen moesten we met z'n alle de handjes lucht in doen en toen moesten we mee klappen... en toen ben ik weggelopen... schijt band.
kletz
quote:Op vrijdag 12 maart 2004 16:22 schreef headfirsttohell het volgende:
Nu ik het teruglees lijkt het helemaal niet zo leuk
Met Laternpoll gaan we deze zomer als het goed is touren...quote:Op vrijdag 12 maart 2004 15:59 schreef Kletz het volgende:
trouwens ik ken die gast wel een beetje van Laternpoll fetcher haha drummer heet teun volgens mij wel coole gast.
kletz
Heh, doet me denken aan NOFX 2002.quote:Op vrijdag 12 maart 2004 16:57 schreef fetcher het volgende:
[..]
Met Laternpoll gaan we deze zomer als het goed is touren...
Releks. Moet ergens nog een bandje van ze hebben.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 02:36 schreef sjun het volgende:
... de Boegies ...
Wie ik?quote:Op vrijdag 12 maart 2004 18:58 schreef Kletz het volgende:
jij luistert ook vaak Pennywise - live at.... teveel van die band namen gehoord voordat ze die Minor Threat Nummer coveren![]()
kletz
hier in de buurt zijn ongeveer 3 kroegen waar wel eens bandjes komen, en die hebben onderling alles geregeld volgens mij. tenminste de concerten vallen nooit samen met elkaar.quote:Op vrijdag 12 maart 2004 10:12 schreef fetcher het volgende:
Door bijvoorbeeld op locaal niveau er voor te zorgen dat er niet 2 of 3 concertjes/festivals/optredens plaatsvinden op dezelfde avond, meer uit te wisselen tussen verschillende steden of "scene", give it a name
Laat het een voorbeeld zijn...quote:Op zaterdag 13 maart 2004 12:55 schreef knup het volgende:
[..]
hier in de buurt zijn ongeveer 3 kroegen waar wel eens bandjes komen, en die hebben onderling alles geregeld volgens mij. tenminste de concerten vallen nooit samen met elkaar.
duidelijk goeie poep... YOT nog gezien vorig jaar pressure fest duitsland maar ray die hield et bij zijn lang zal ze leven niet bijquote:Op zaterdag 13 maart 2004 20:19 schreef LieutSchaffer het volgende:
Turning point, Side by side, Cromags, Gorilla biscuits, Warzone, XChorusX, Judge, 7 Seconds, The Chain, Youth of today waren/zijn toch wel favoriet.
Dus...quote:Op vrijdag 12 maart 2004 13:10 schreef Kletz het volgende:
ik luister ook XmaroonX haha maar ben geen sXe Vegan haha ik drink en eet vlees en rook een jointje maar ik luister veel youth crew
kletz
Good for you, meneer de slechte kont!quote:Op zondag 14 maart 2004 10:47 schreef dabadbass het volgende:
ben ik nooit in terecht gekomen gelukkig.........
hmmm nee, vanaf december 1987 tot en met 25 juni 2000 vertolkte ik het vocale gedeelte van Crivitsquote:Op zondag 14 maart 2004 19:35 schreef LieutSchaffer het volgende:
De Crivits zijn toch best een gevestigde naam geworden binnen de NL-hcscene, ben jij al vroeg ingewisseld dan ofzo? Ik heb die platen hier allemaal nog staan
Met het spelen in een band, of naar shows gaan draag je volgens mij toch wel bij aan de scene. Of waar denk jij aan bij een bijdrage?quote:Op zondag 14 maart 2004 23:09 schreef Arma_Angelus het volgende:
kijk wat ik bedoel is dat iedereen mooi lult over hardcore/punk diy en dat ze beetje naar show gaan over het algemeen en dat ze er verder niets aan bijdragen...
Wie kent 'rotterdam posse' nou niet. Schandalig eigenlijk dat ik jullie maar 2 keer heb gezien. Een hele tijd geleden nog in Noorderligt in Tilburg met Ryker's en een keer op een European Hardcore Party. Duidelijk voorbeeld van muziek die je pas later gaat waarderen.quote:Op zondag 14 maart 2004 20:33 schreef vim-fuego het volgende:
[..]
hmmm nee, vanaf december 1987 tot en met 25 juni 2000 vertolkte ik het vocale gedeelte van Crivits
(echte naam is Dennis, hallo)
Maar jij ergert je dan ook altijd o..a. aan mij en nog een aantal anderen in dit topic, dus dat is niks nieuws.quote:Op zondag 14 maart 2004 22:35 schreef Arma_Angelus het volgende:
overigens irriteer ik me nog steeds mateloos aan 99% van dit topic.
Ik doneer genoeg uren van mijn leven aan de hardcore/punkrock "scene".quote:Op zondag 14 maart 2004 23:09 schreef Arma_Angelus het volgende:
kijk wat ik bedoel is dat iedereen mooi lult over hardcore/punk diy en dat ze beetje naar show gaan over het algemeen en dat ze er verder niets aan bijdragen...
Ik denk meer aan het op zetten van zine's shows, alternatieven voor de huidige popgeneratie.quote:Op maandag 15 maart 2004 08:36 schreef headfirsttohell het volgende:
Met het spelen in een band, of naar shows gaan draag je volgens mij toch wel bij aan de scene. Of waar denk jij aan bij een bijdrage?
Helemaal mee eens.. alleen ik wist niet echt hoe ik anders moest formuleren.quote:Op maandag 15 maart 2004 10:33 schreef fetcher het volgende:
Ik vind "scene" echt zo'n kl*te woord eigenlijk....
Maar waarom vind je dat zo erg dan, dat ik bijv. zeg dat ik het leuk vind om al die verhalen te lezen dat de een jarenlang bij een band heeft gezeten en de ander daarop reageert met " wtf, daar luisterde ik jaren naar!" ofzo. Of dat de ander druk bezig is met een nieuwe cd oid.quote:Op maandag 15 maart 2004 10:52 schreef Arma_Angelus het volgende:
[..]
Ik denk meer aan het op zetten van zine's shows, alternatieven voor de huidige popgeneratie.
ik bijv. maak hoezen voor bands, help ze met drukwerk, t-shirts ontwerp ik voor bands en ik hheb shows opgezet.
verder wil ik nog wel eens helpen met website enz.
maar goed spelen in een band draagt dus ook wel bij, maar alleen het bezoeken van een show is voor mij niet DIY, of eigenlijk bijdragen aan de scene... (niet dat het niet nodig is, maar ik vind het niet veel anders als het huidige popcircuit, het is alleen consumeren, niet bijdragen zeg maar)
hehe, en idd hellfire
precies!quote:Op maandag 15 maart 2004 11:39 schreef fetcher het volgende:
Je moet gewoon kunnen respecteren dat niet iedereen de tijd/zin/geld heeft om dat soort initiatieven op te zetten maar wel graag concertjes bezoekt, wat in principe ook gewoon keihard steunen is.
En ja, het kan altijd beter, be my guest, er gebeurt veel, alleen is niet alles duidelijk zichtbaar of bekend bij het publiek:)
Hoe vaak zie je achteraf flyertjes liggen van shows die best gaaf zijn om te bezoeken maar je gewoon gemist heb door slechte promotie?
Ik heb nogal last van een holier than thou gevoel.quote:Op maandag 15 maart 2004 11:32 schreef =HellFire= het volgende:
Maar waarom vind je dat zo erg dan, dat ik bijv. zeg dat ik het leuk vind om al die verhalen te lezen dat de een jarenlang bij een band heeft gezeten en de ander daarop reageert met " wtf, daar luisterde ik jaren naar!" ofzo. Of dat de ander druk bezig is met een nieuwe cd oid.
Vind ik alleen maar cool om te zien. Net als wat jij nu vertelt.
ik zeg niet dat ik het niet respecteer, maar ik mag daaraan ook mijn eigen conclusie knopen toch?quote:Op maandag 15 maart 2004 11:39 schreef fetcher het volgende:
Je moet gewoon kunnen respecteren dat niet iedereen de tijd/zin/geld heeft om dat soort initiatieven op te zetten maar wel graag concertjes bezoekt, wat in principe ook gewoon keihard steunen is.
hehe, underground go. ik zit er niet op te wachten dat een horde van die veel te dure mojo zalen tonnen vol geld uit gaan geven aan marketing, word het alleen maar duurder van.quote:Op maandag 15 maart 2004 11:39 schreef fetcher het volgende:
En ja, het kan altijd beter, be my guest, er gebeurt veel, alleen is niet alles duidelijk zichtbaar of bekend bij het publiek:)
nooit, maar goed, ik durf wel te beweren dat ik redelijk goed in de underground zit.quote:Op maandag 15 maart 2004 11:39 schreef fetcher het volgende:
Hoe vaak zie je achteraf flyertjes liggen van shows die best gaaf zijn om te bezoeken maar je gewoon gemist heb door slechte promotie?
Lekker constructief.quote:Op zondag 14 maart 2004 22:35 schreef Arma_Angelus het volgende:
overigens irriteer ik me nog steeds mateloos aan 99% van dit topic.
Sinds 1996 in bandjes zingen, optredens regelen, etc. Lijkt me genoeg, maar goed.quote:Op zondag 14 maart 2004 23:09 schreef Arma_Angelus het volgende:
Dat eerste dat heb ik maar al te goed gemerkt.quote:Op maandag 15 maart 2004 12:03 schreef Arma_Angelus het volgende:
[..]
Ik heb nogal last van een holier than thou gevoel.
neh, serieus, ik vind het niet erg dat 'kids' zo ontdekken naar waar men naar luisterde, maar het gehele hoe ben jij erin gekomen, voegt helemaal niets toe. Ik vind persoonlijk niet dat als je een paar cd's koopt en naar wat shows gaat datje dan into hardcore of punkscene bent.
en verder moet je die opmerking niet al te serieus nemen.
Gelukkig geef je het zelf toe.quote:Op maandag 15 maart 2004 12:03 schreef Arma_Angelus het volgende:
Ik heb nogal last van een holier than thou gevoel.
Als iemand alleen naar concerten gaat, maar wel vaak cd's en t-shirts bij die optredens koopt draagt ie in mijn ogen al bij aan de scene.quote:Op maandag 15 maart 2004 12:21 schreef headfirsttohell het volgende:
Hoeveel cd's je koopt, of hoeveel concerten je bezoekt zegt toch weinig over hoe je in de hardcore/punkscene zit? Dit geld ook voor organiseren van optredens e.d.
Precies.quote:Vraag is of dit relevant is? Wat kan mij het nou schelen dat Jantje of Pietje alleen een heideroosjes cd heeft en zich punk noemt?
Heeft Backfire! een live-cd?quote:Op maandag 15 maart 2004 12:52 schreef Kletz het volgende:
Wat zei Pat ook al weer op die live cd van Backfire!! voordat ze 20 g's gaan spelen?
1. Dit is wel een beetje mierenneuken hoor, sorry.... ik gaf alleen wat voorbeeld puntjes aan wat een reden zou kunnen zijn voor iemand om niet actief bij te dragen aan de scene.quote:Op maandag 15 maart 2004 12:08 schreef Arma_Angelus het volgende:
[..]
ik zeg niet dat ik het niet respecteer, maar ik mag daaraan ook mijn eigen conclusie knopen toch?
geld is overigens kolder, als jij een show doet hoeft het helemaal niets kosten.
[..]
hehe, underground go. ik zit er niet op te wachten dat een horde van die veel te dure mojo zalen tonnen vol geld uit gaan geven aan marketing, word het alleen maar duurder van.
[..]
nooit, maar goed, ik durf wel te beweren dat ik redelijk goed in de underground zit.
daarbij underground niet al te serieus te nemen natuurlijk, 't gaat meer om de aanduiding. daarbij moet ik ook zeggen dat het underground imago natuurlijk ook zorgt voor een kleine natuurlijke selectie, waarvoor je toch wat moeite moet doen en zelf actief moet bezig zijn met je ding.
Ja half zeg maar... Who told you live was easyquote:Op maandag 15 maart 2004 13:08 schreef headfirsttohell het volgende:
[..]
Heeft Backfire! een live-cd?
Who told you life IS easy toch? Met die tandwielen?quote:Op maandag 15 maart 2004 13:33 schreef Kletz het volgende:
[..]
Ja half zeg maar... Who told you live was easy
ja vond ik nou ookquote:Op maandag 15 maart 2004 14:19 schreef headfirsttohell het volgende:
Goh, leuk![]()
*Bitchslapt*quote:Op maandag 15 maart 2004 14:33 schreef Kletz het volgende:
[..]
ja vond ik nou ookmaar ja et slaat iig ergens op
cool dat prodigy nu ook bij de punkrock hoort dat wist ik helemaal niet!![]()
Ouchquote:Op dinsdag 16 maart 2004 08:28 schreef headfirsttohell het volgende:
Of op Skyradio. Maar dat zegt genoeg.
Ryker's - A lesson in loyalty, nog steeds superquote:Op dinsdag 16 maart 2004 09:59 schreef Kletz het volgende:
maar naar welke band luisteren jullie nu vrij veel? ik heb nu vrij veel SNFU of year one van American nightmare in mijn cd speler zitten..
kletz
Good Riddance is vet! Ik heb 'a comprehensive guide...' en das vind ik toch wel een van de vetste (westcoast) punkplaten.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 10:06 schreef Jimmy het volgende:
Ga van de week maar weer eens flink naar naar Good Riddance luisteren, zodat ik de nrs weer aardig kan als ik ze live zie.
Yup, da's een klassieker.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 10:42 schreef headfirsttohell het volgende:
Good Riddance is vet! Ik heb 'a comprehensive guide...' en das vind ik toch wel een van de vetste (westcoast) punkplaten.![]()
Je mag je best gaan schamen ja als zelfs Sick of it all je niet echt raakt. Heb jij wel eens goed naar Step down geluisterd (van Scratch the surface)? En de ouwe sick of it all, we stand alone is ook echt vette old school. Dat je dat niet vet vind joh. Pushed too far is echt geweldig. En Madball beukt toch ook lekker weg zou ik zeggen. Maar ja, das mijn mening....quote:Op dinsdag 16 maart 2004 10:58 schreef Kletz het volgende:
idd... et rockt wel maar ik he`b helemaal nix van zeet raakt me niet echt ofzo dat heb ik ook met sick of it all, madball, lagwagon (behalve Trashed) en bad religion (behalve against the grain) moet ik me nu gaan schamen?
kletz
Sick Of It All. snappie?quote:Op dinsdag 16 maart 2004 11:53 schreef Jimmy het volgende:
soia?
Duh. Ik ben duidelijk lekker wakker.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 11:57 schreef headfirsttohell het volgende:
Sick Of It All. snappie?
24 maart in de Melkweg btw.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 10:42 schreef headfirsttohell het volgende:
[..]
Good Riddance is vet! Ik heb 'a comprehensive guide...' en das vind ik toch wel een van de vetste (westcoast) punkplaten.![]()
check http://www.visions.de/konzerte/tournee/5576/ . En weer helemaal in zwolle godverdomme. Gewoon in tilburg ja!quote:Op dinsdag 16 maart 2004 12:14 schreef Kletz het volgende:
ik hoorde ook pennywise snapcase en STRIKE ANYWHERE op deco tour? ik wil hier verder niet op in gaan want dat heb je ook op de deco tour topic maar das wel vet.. maar ja weer veelste druk... strike anywhere in amsterdam op de wallen hoe heet die tent ook al weer? dat moest een chaos geweest zijn
kletter
Ik heb al sinds vorig jaar kartjes daarvoor... gaat erg gaaf worden!quote:Op dinsdag 16 maart 2004 12:10 schreef =HellFire= het volgende:
[..]
24 maart in de Melkweg btw.
Grrrquote:Op dinsdag 16 maart 2004 13:47 schreef =HellFire= het volgende:
Decotour wordt wel aardig denk ik.
En ik moet nog ff kaartjes halen voor GR; damn ik moet echt overal nog kaarten voor halen.....
Dat is ook zo'n beetje alles wat ik weet.quote:Op woensdag 17 maart 2004 09:56 schreef headfirsttohell het volgende:
Wie heeft er wat informatie over Carnivore? Schijnt een metal/hardcore band te zijn geweest waar Peter Steele (Type O Negative) ook in zat. En zijn stem klinkt wel vet, dus als Carnivore dan ook vet klinkt....Ik hoor het graag.:)
Ja, das ook het enige wat ik ervan weet.quote:Op woensdag 17 maart 2004 11:05 schreef Kletz het volgende:
Kent iemand The Potion? das punk rock uit tilburg
bas
Vriend van me heeft een plaat van kid dynamite en ik heb er zelf wat nummers van maar die mensen rocken welquote:Op woensdag 17 maart 2004 12:30 schreef XpieterX het volgende:
maar het voorprogramma is nog vetter: Non more black , met kid dynamite en kill your idols leden!!
dan heb ik nog een cd van julliequote:Op zondag 14 maart 2004 19:18 schreef vim-fuego het volgende:
Ik heb Youth Of Today in 1989 in Van Hall in Amsterdam gezien, was mijn eerste "echte" hardcore concert. Ik was in de jaren 80 heavy metal en had met wat vrienden een bandje opgericht (Crivits) en wij waren in de veronderstelling dat we deathmetal maakten, tot iemand opmerkte dat wat wij deden "hardcore" was, wat wij allang prima vonden, wij waren best gek met Wehrmacht, DRI, SOD. Gaandeweg ging het ons bandje beter en in ons lange bestaan heb ik met alle groten der aarde mogen optreden (op hardcoregebied dan), een stuk of 6 cd's mogen maken, kortom een hele mooie ervaring.....Ik zou hier een boek over kunnen schrijven, maar dit is dus hoe ik destijds de scene inrolde.......
Ben er inmiddels allang weer uitgerold en beperk me qua punk/hc tot Sensefield/Bad religion/Ataris en mxpx....ben verder gewoon een ouwe lul geworden
Ik dacht dat ik vroeger veel The A-Team keek...quote:Op woensdag 17 maart 2004 15:22 schreef cleany het volgende:
[..]
Ik ken jullie van Mr. Lee`s Mysterious Washing Machine...
Ik heb de teksten van Carnivore eens nagezocht, maar het is net zoiets als de tekst van Angel of Death van Slayer, of teksten van M.O.D. Als je er iets fouts in wil zien, dan zie je dat wel. Maar je kunt het ook nuchter bekijken en dan valt het wel mee.quote:Op woensdag 17 maart 2004 11:22 schreef Arma_Angelus het volgende:
te rechts? peter steele was in die tijd een erg discutabel politiek figuur... en ze waren ook niet vies van wat oud germaanse ideeen.
bron: http://www.antenna.nl/ravage/archief2000/0015a10.htmquote:Op aandrang van antifascistische betogers moest de tournee van de Amerikaanse rockformatie Type-O-Negative in 1991 worden afgelast. De zanger van de band zou in het verleden bepaalde foute uitspraken hebben gedaan. Gaat dergelijke kritiek niet te ver?
,,De zanger van Type-O-Negative, Peter Steele, speelde vlak daarvoor in de band Carnivore. Carnivore was een extreem-rechtse band, niet alleen in hun uitspraken, maar ook in hun muziek. De wending die ze hebben gemaakt met Type-O-Negative vond ik alleen maar een keuze voor het geld. Niet dat ze hun ideologie ontrouw werden, maar ze kregen in de gaten dat deze ideeën hun succes in de weg stonden. Hier hebben ze gelijk in gekregen, want Type-O-Negative is daarna een grote band geworden. Ik vind dat je mensen die extreem-rechtse ideologieën hebben uitgedragen, dit hen gedurende lange tijd kwalijk mag nemen. Ik vind het volkomen terecht dat die tournee toen is afgelast.''
Deze tekst zal het wel om gegaan zijn:quote:Op woensdag 17 maart 2004 16:00 schreef headfirsttohell het volgende:
Ik heb de teksten van Carnivore eens nagezocht, maar het is net zoiets als de tekst van Angel of Death van Slayer, of teksten van M.O.D. Als je er iets fouts in wil zien, dan zie je dat wel. Maar je kunt het ook nuchter bekijken en dan valt het wel mee.![]()
Heel vriendelijk kan je het niet noemen.quote:Race War
Black against white
yellow versus red
the fighting won't stop
until we're all dead
Burning, looting, riots destroy the masses
Nightfall, brings death, city reduced to ashes
Don't call me your brother
'cause I ain't your fucking brother
we fell from different cunts
and your skins an ugly color
Race War
we're going to a race war
Hate War
we're going to a hate war
Bloodshed, rampage, torture is not subsiding
Chaos, bedlam, violent ethnic uprising
Moslems against Christians
and the Arabs versus Jews
the Catholic and Protestants
no one wins we all lose
Everybody's gonna die
Xenophobic tendencies
instilled in us at birth
are misabled racism
hostilities getting worse
accept the fact my distant cousin
we cannot live in peace
isolated environments
may just be the key
Human beings suspicious
soon fear grows to hate
we'll have each other by the throat
when forced to integrate
mothers watch their children die
at each other's hand
Cain and Able set the course
ethnocentric command
Race War
Hate War
Die tekst was het inderdaad. Maar echt racistisch is die niet, wel erg rechts. Maar niet fout naar mijn mening. Blood for Blood heeft inderdaad ook zulke soort teksten. Ach ze schreeuwen maar....quote:Op woensdag 17 maart 2004 16:09 schreef Jimmy het volgende:
[..]
Deze tekst zal het wel om gegaan zijn:
[..]
Heel vriendelijk kan je het niet noemen.
Oke, lekker meebrullen bij een band is keileuk, doe ik ook vaak. Maar als een band het nummer aankondigt en vraagt of men allemaal mee wil zingen is het wat anders vind ik. Net zoiets als Biohazard vraagt om allemaal mee te klappen. Dat vind ik dom, gewoon als een schaap alles schreeuwen en doen wat de band opdraagt. Verder hoort meezingen er wel bij vind ik.quote:Op woensdag 17 maart 2004 18:43 schreef Kiff het volgende:
..........
Verder vind ik Anti-Flag (weliswaar geen hardcoremuziek, maar wel degelijk een bewonderenswaardige hardcore mentaliteit) geweldig. Zij zijn in mijn ogen de hedendaagse Dead Kennedys. Een band met goede nummers en een duidelijke mening. Dat veel mensen meezingen bij een concert (fuck police brutality), is toch geen probleem? Je hoeft iets toch niet aan de lijve ondervonden te hebben om een tekst mee te zingen? (weinig anders dan "I fought the law...!").
Heb je 25 ta life weleens gezien? Wow, das echt nog veeel erger. Die gast staat na elk nummer 5 minuten over unity, respect en blablabla te lullen. Echt een eikel. Dit gebeurde trouwens op Dynamo '98.quote:Op donderdag 18 maart 2004 10:31 schreef Kletz het volgende:
ik blijf et een ontzettende schijtband vinden anti-flag te veel gelul... et moet wel leuk blijven...
en idd je moet uit jezelf mee zingen of handje klappen en niet als een band dat opdraagt.. das echt complete bagger.
kletz
Een vrouw op zang bij undying? Ik heb die cd 'the wispered lies of angels' en in t boekje staan alleen mannen volgens mij. Bij Walls of Jericho vind ik die stem juist vrij irritant.quote:Op donderdag 18 maart 2004 12:09 schreef Kletz het volgende:
Duidelijk... ik heb gister walls of jericho getjekt maar wat rockt dat zeg.. en vrouw op "zang" das ook met undying die ik op goodlife fest gezien heb 2 jaar terug. echt super.. maar HSB rockt nog steeds et hardst vind ik.
kletz
ja die is dus bij mij gejat net als 50 andere cd'squote:Op donderdag 18 maart 2004 13:17 schreef headfirsttohell het volgende:
Draaide laatst toevallig weer "European Hardcore, the way it is" van lost and found weer eens, das echt wel lache om dat weer eens te horen.
Ja, das erg kut ja. Ik ben ook een keer een zooi cd's kwijtgeraakt door een misverstandje. Een deel daarvan heb ik maar gekopieerd van mn neef. En de goeie die hij ook niet had, ben ik toch gaan missen en heb ik opnieuw gekocht. First Blood van Ryker's is er zoeen.quote:Op donderdag 18 maart 2004 14:18 schreef Kletz het volgende:
[..]
ja die is dus bij mij gejat net als 50 andere cd'sbij mij thuis ingebroken en ik had 2 van die mapjes waar cd's in konden zodat ik veel muziek had in de auto... en die stond onder de kapstok samen met mijn portemonnee en huissleutels.. ik had alles in die tas zitten en ze zijn (terwijl we aan et slapen waren) naar binnen gekomen hebben zitten eten en alles overhoop gehaald en uiteindelijk mijn tas maar meegenomen en nou was ik heel veel cd's kwijt.. citizens arrest, shelter, death threat, nofx, kill your idols, no fun at all, hatebreed, slapshot, blood for blood, carry on en nog veel meer... maar vrienden van me hebben een eigen distro... net zoals reflections enzo.. en via hun heb ik veel weer terug gekregen en ook mijn dierbaarste bezit..... TEN FOOT POLE > REV
kletz
Heb ik ook ja, Underworld is Vet! Komt ook wel door lowlands moet ik zeggen. De eerste jaren dat ik daar kwam snapte ik niet dat er een tent was waar de hele dag dezelfde beat uit kwam (Bravo). En elk jaar kom je toch weer andere bands/djs tegen met andere muziek en das altijd wel oke. Sommige hiphop kan ik zelfs ook wel waarderen, cypress hill, public enemy of beastie boys. Hebben inderdaad wel allemaal iets met rock.quote:Op donderdag 18 maart 2004 14:42 schreef BoomSmurf het volgende:
Ik weet eigenlijk niet meer waar het precies mee is begonnen! Ik was iig een jaar of 12. Volgens mij had Offspring er iets mee te maken maar het kan ook zijn dat die er later pas bijgekomen zijn (mijn geheugen is echt een zeef). In de beginjaren was het iig vooral Offspring, Green Day, Pennywise, Tool, Biohazard, Machine Head, Rage Against The Machine, Metallica, Sepultura en Nirvana (:r![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
). Later is daar vanalles bijgekomen in verschillende gitaargenres, van Ramones tot Nightwish tot Spunge tot Reverend Horton Heat tot U2 tot Disturbed tot Sonata Arctica. De jaren en jaren dat ik op Dynamo Open Air (was tenslotte in mn achtertuin) (RIP) stronken heb rondgedwaald hebben zeker ook bijgedragen aan het zwaardere werk. Het zijn er ondertussen zoveel, dit is slechts een hele kleine greep uit m'n muziek collectie. In tegenstelling tot veel mensen die ik ken is mn muziek smaak echter totaal niet bij de gitaar kant gebleven. Ik ga net zo hard op Tom Harding of Underworld als Cockney Rejects of de Dead Kennedies, je kunt me dus ook net zo goed op Impuls tegenkomen als op Broermoats. Ook van Rap/Hiphop ben ik een fan. Eigenlijk heb ik tegenwoordig heel veel van vanalles, behalve dat Top40 gezeik, dat is nog steeds niet om aan te horen!
Yup vroeger na 255 reacties en nu na 300 dacht ik.quote:Op donderdag 18 maart 2004 15:29 schreef headfirsttohell het volgende:
Kunnen deze dingen vol raken dan? (ja ik ben nieuw)
En ik heb al in punks unite IV gepost dus daar gaan we verder, hehe:)
Je hebt er wel zin in he.quote:Op donderdag 18 maart 2004 15:45 schreef Kletz het volgende:
ik dacht al ... als we nu zo doorgaan is deze vol en als we dat bij die andere ook nou doen... dan kan ik een nieuwe topic openen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |