Waar in Utrecht, en wat ben je er ongeveer aan kwijt? Hoe zit het qua flexibiliteit, wordt het elke dag gegeven of maar 1 of 2 keer in de week?quote:Op donderdag 11 maart 2004 14:58 schreef CherryLips het volgende:
Ik doe het ongeveer elke week in Utrecht, telkens een uurtje. Het is zwaarder dan je denkt; die mensen in die reclame die doen de oefeningen alsof het zo eenvoudig is maar ik doe het nu een paar maandjes en ik kom echt niet zo soepel over. Je gaat je er wel fit van voelenAfgevallen ben ik niet, maar dat komt doordat ik het maar eens per week doe; volgens mij moet je het drie keer in de week n half uurtje doen.
hoi liefie, dat jij nog eens op Fok! zou komen.quote:Op maandag 12 april 2004 15:12 schreef karineke het volgende:
Je kunt ook kijken bij marktplaats.nl..
Daar verkopen mensen vaak het hele pakket.
Voor al snel de helft minder.
handig, ik lees dit nu pasquote:Op maandag 12 april 2004 15:19 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Waar in Utrecht, en wat ben je er ongeveer aan kwijt? Hoe zit het qua flexibiliteit, wordt het elke dag gegeven of maar 1 of 2 keer in de week?
(Ik wil niet afvallen, maar langere spieren lijkt me wel een okee plan)
Ja die stem hangt je na een paar weken echt flink de keel uit, vooral bij de oefeningen van 20 min.quote:Op maandag 19 september 2005 22:49 schreef -Kate- het volgende:
Ik heb een tijdje pilates gedaan (thuis, met gedownloade filmpjes), vond het hartstikke leuk enzo, alleen werden m'n schoudergewrichten na een tijdje veel te soepel, waardoor ik niet eens meer fatsoenlijk met m'n haltertjes bezig kon zijn. Voelde dan telkens botjes langs elkaar schuiven. Was ook niet fijn.
Desondanks ga ik het toch weer eens doen, want werd er dus wel leniger van (alleen op sommige plaatsen TE lenig), en het voelt lekker
Alleen die stem van die Mari Winsor zeg
Mijn spek zit ook verkeerd, zoals jij het zo schattig noemt, maar het komt echt wel daardoor hoorquote:Op maandag 17 oktober 2005 12:36 schreef Syrena het volgende:
Ik heb last van mijn heupbot omdat dat uitsteekt en ik erop moet liggen de hele tijd![]()
Powerhouse schmouwerhouse, like I said: mijn spek zit gewoon verkeerd![]()
Dat mijn stuitje af en toe nog opspeelt vind ik veel erger, ik heb nu mijn bureaustoel gekanteld zodat ik anders zit. Blijven mijn collega's tenminste uit mijn stoel.
Maar goed, 1 nov. begin ik met Groundcontrol, Pilatus met 'hulpmiddelen'. Ik ben erg benieuwd wat dat gaat worden.
NIET! Mijn heupbotten zijn speciaalquote:Op maandag 17 oktober 2005 12:39 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
[..]
Mijn spek zit ook verkeerd, zoals jij het zo schattig noemt, maar het komt echt wel daardoor hoor
Dat heb ik nu 2 keer gedaan en is best pittig. Het is niet alleen Pilates maar vooral véél yoga en Tai Chi. Wel lekker, geloof ikquote:Op maandag 17 oktober 2005 12:23 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Hoe is BodyBalance? Ik ben erg benieuwd naar deze vorm.
Mijn tante heeft rugklachten(lichte hernia ofso) en van een dokter moet ze elke dag pilates oefeningen doen.quote:Op maandag 17 oktober 2005 23:56 schreef Aventura het volgende:
Is dit ook geschikt voor als je rugklachten hebt? Ik heb ook niet zo'n goede houding, huisarts heeft me jaren geleden al naar Mensendieck gestuurd maar heb ik toen nooit iets mee gedaan. Misschien is dit wel iets voor mij?
Ik heb altijd rugklachten gehad, en ze zijn in ieder geval verminderd sinds ik Pilates doe. (1 jaar)quote:Op maandag 17 oktober 2005 23:56 schreef Aventura het volgende:
Is dit ook geschikt voor als je rugklachten hebt? Ik heb ook niet zo'n goede houding, huisarts heeft me jaren geleden al naar Mensendieck gestuurd maar heb ik toen nooit iets mee gedaan. Misschien is dit wel iets voor mij?
Probeer tussendoor ook genoeg te drinken en daarvoor ook!quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 13:19 schreef Brunette het volgende:
De laatste tijd word ik zo duizelig/misselijk van Pilates
Wie heeft dat nog meer? Ik ben nu trouwens heel sterk geworden voor de '' Neck Pull ''![]()
Ik heb ook rugklachten, of in ieder geval een slechte rug, en heb vroeger ook Mensendieck gedaan. Sommige oefeningen komen ook overeen dacht ik, en bij Pilates heb ik nergens last van gehad. Als je bij sommige oefeningen toch iets hebt van 'nee ik doe het liever niet' kan dat natuurlijk ook. Ik deed liever niet die oefening waarbij je van jezelf een bal moest maken, rond rug enzo, en je dan achterover laten rollen en weer naar voren komen, want ik rolde niet goed dankzij mij kromme ruggetje en ramde steeds keihard met m'n achterhoofd op de vloer. De docente, of zeg maar degene die de lessen geeft dus, heeft daar als het goed is ook begrip voor.quote:Op maandag 17 oktober 2005 23:56 schreef Aventura het volgende:
ik drink sowieso meer dan 2 literquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 14:06 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
[..]
Probeer tussendoor ook genoeg te drinken en daarvoor ook!
Das wel maf (stom misschien zelfs, daarvoor ga je idd niet op Pilates).quote:Op maandag 5 december 2005 20:56 schreef Pearly het volgende:
ja .. dat wat jij aangeeft sweetgirly, gebeurt bij ons toch ook wel. Maar wat is jouw warming-up? wij krijgen echt een flink stuk aerobics. En ja, het lijkt op Les Mills ( body balance invloeden ) lijkt mij.
Ik vind alleen dat ze dat te lang doet. Ik heb maar 1 uur Pilates waarvan ik 25 min. loopt te hupsen. Ik wil juist mijn kleine spieren erg goed trainen, sterker maken.
Wat is je bronvermelding van dit stukje?quote:Op maandag 5 december 2005 23:21 schreef sannydude het volgende:
pilates klinkt zo slecht nog nietdenk dat ik er ook maar eens aan ga beginnen, vooral als je omvang afneemt
rpm/spinning werkt iig niet meer bij mij
ben er verder wel 20 kilo mee kwijt geraakt vorig jaar, maar goed, daar gaat het nu niet over
Soepele spieren, afname in taille en niet zweten klinkt vrij ideaal voor sommigen denk ik
een kleine geschiedenis voor de geinteresseerden onder ons:
Bijna een eeuw geleden ontwikkelde Joseph Pilates, een Duitse emigrant die in 1926 voet aan wal zette in New York, een methode om de spieren te versterken en in conditie te houden. Pilatus, zelf turner en bokser, had revolutionaire ideeen over revalidatie technieken en lichamelijke conditie. In de Eerste Wereldoorlog rustte hij een ziekenhuis bed uit met allerlei voorzieningen die het revalidatie proces versnelde. De revalidatie technieken werden verder ontwikkeld en kregen uiteindelijk de naam die ze verdiende: Pilates. Het uitgangspunt was met oefeningen de spieren zodanig te belasten dat mensen zich bewuster werden van coordinatie, ademhaling, beweging en houding. Alle oefeningen (waarvan sommige met hulpmiddel) zijn erop gericht de spieren te rekken en te versterken, de gewrichten los te maken en spanning weg te nemen. Bij elke oefening hoort een specifiek ademhalingspatroon. Alle basisbewegingen zijn gericht op soepelheid en versterking van de buik en rugspieren en zijn makkelijk uit te voeren. Pilates beleeft op dit moment een enorme revival en is in de Verenigde Staten dé rage onder topsporters, modellen en actrices. Pilates gaat uit van een combinatie van lichamelijke en geestelijke inspanning, en is geschikt voor iedereen die zijn lichaam in vorm wil krijgen en houden, maar zónder de ‘opgepompte’ spieren van de meeste workouts. Pilates is een goed uitgebalanceerde methode zonder echt ingewikkelde oefeningen, en zowel geschikt voor mensen in topconditie als voor mensen die van een letsel herstellen en ouderen. Ook mensen die lange tijd niets aan lichaamsbeweging hebben gedaan, kunnen met Pilates hun conditie geleidelijk weer opbouwen.
ikzelf heb meestal het idee dat alleen vrouwen en bejaarden dit doen, iets waar ik 100% buiten val, klopt dit of niet?
Look @ my username en tel er 3,5 jaar bij opquote:Op maandag 5 december 2005 23:21 schreef sannydude het volgende:
ikzelf heb meestal het idee dat alleen vrouwen en bejaarden dit doen, iets waar ik 100% buiten val, klopt dit of niet?
http://www.vitaminstore.nl/vitaminen/1525/De-Pilates-Methode/ is de bronquote:Op maandag 5 december 2005 23:35 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
[..]
Look @ my username en tel er 3,5 jaar bij op
quote:Op dinsdag 6 december 2005 00:15 schreef sannydude het volgende:
En nu maar hopen dat er veel meisjes van 19 rondlopen
quote:
Dat doen ze wel hoorquote:Op maandag 5 december 2005 22:29 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Sweetgirly:
Ik vind het bij jouw instructeur ook jammer dat hij/zij niet rondloopt om correcties te geven.
Het is erg belangrijk dat je je mensen corrigeert.
Alleen professionele balletdansers zouden met sommige omschrijvingen precies weten wat er bedoelt wordt en het dan misschien ook nog wel verkeerd doen.
Ze zijn werkelijk, vind ik, zeer goed. En lopen dus rond om waar nodig (even) te corrigeren/helpen.[/quote]quote:Op dinsdag 6 december 2005 00:41 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
[quote]Dat doen ze wel hoor.
Had ik dan ergens gezegd van niet eigenlijk![]()
.
Niet van toepassing dus.quote:Ah, ik denk dat je mijn gehannes bedoelt met tegelijk ademen + oefeningen doen.
Wie weet is ze dat niet zo opgevallen of valt ze dat niet zo op. De eerste les(sen) kwam ze naar mij toe om zichzelf voor te stellen en hield mij wat in de gaten. Maar ze heeft niet superveel moeten corrigeren, kan ook omdat ze mij mijn gang wat liet gaan en eigenlijk bij één oefening kwam ze even naar mij toe, heel aardig, of ik geen last had van mijn sportschoentjes, toen lag ik op de grond en ja dat had ik wat, nu gewoon met sokjes aan dus.
Les Mills werkt nooit met corrigeren binnen de groep, als je het goed doetquote:wat ik dus zelf niet helemaal geloof, want ging een paar keer de verkeerde kant met mijn armen op, maar kennelijk corrigeer ik mezelf gewoon erg snel, dat kan ook nog![]()
Dan vat ik het maar als een compliment opquote:Op dinsdag 6 december 2005 00:45 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Les Mills werkt nooit met corrigeren binnen de groep, als je het goed doet
Vandaar dat er zo vaak dezelfde dingen worden gedaan, 13 weken achter elkaar, om langzaam de oefeningen te begrijpen
Ik bedoel eigenlijk meer als instructeur, sorryquote:Op dinsdag 6 december 2005 00:58 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
[quote]Dan vat ik het maar als een compliment op
Oh, als zij het goed doen, dan corrigeren ze niet meerquote:Op dinsdag 6 december 2005 01:08 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Ik bedoel eigenlijk meer als instructeur, sorry![]()
Uitleg:quote:Op dinsdag 6 december 2005 01:40 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Oh, als zij het goed doen, dan corrigeren ze niet meer.
Nu ben ik het spoor bijster hoor!
Nee, maar ah, snap je wel, begrijp het niet helemaal, maar ok.
Goed, internet, maar zekers, vind zelf dat ze wel een beetje moeten opletten, corrigeren en bladieblah, en idd, als alles goed gaat, doen ze het goed!
Snap um![]()
Tis natuurlijk (wel) een wisselwerking van.
Aha, duidelijkquote:Op dinsdag 6 december 2005 11:05 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Uitleg:
Les Mills instructeurs, welk programma ook: Bodypump, RPM Bodybalance etc., lopen nooit rond in de groep.
Waarom?
De klanten kunnen ten allen tijden de perfecte techniek van de oefening zien doordat de instructeur het continu voordoet.
En aangezien de programma's zich 13 weken lang herhalen kan iedereen werken aan zijn eigen techniek en minder naar de instructeur kijken en meer op zichzelf focussen.
Hoe lang je erover doet, is echt persoonsgebonden.quote:Op woensdag 7 december 2005 16:18 schreef Xanzi het volgende:
Hoihoi,
Ik heb wat vraagjes en misschien weten jullie het antwoordt wel.
Ik vroeg me af hoelang je ongeveer pilates moet doen voordat je er wat van merkt zeg maar....dat je wat leniger wordt en sterker en dat je conditie beter wordt. Want dit zijn toch de dingen die pilates doet? En ik vroeg me af of het erg zwaar is, ik heb gehoord van wel. Maar wen je er best snel aan of duurt het echt een tijd voordat het wat minder zwaar wordt?
Alvast bedankt voor het beantwoorden!
Dankjewel voor de uitleg!quote:Op woensdag 7 december 2005 21:35 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
[..]
Hoe lang je erover doet, is echt persoonsgebonden.
Ik ben vroeger turnster geweest en kende mijn lichaam al erg goed.
Maar er zijn ook veel non-movers die er waarschijnlijk wat langer over hebben gedaan dan ik.
Na 5 lessen boekte ik progressie.
Het enige wat je traint is je TA = Transversus Abdominus, de brede en onderste buikspier.
Je leert al je kracht (armen/benen) vanuit je buik te halen, waardoor deze platter wordt en dat je geen rugklachten meer krijgt.
Conditieverbetering is bij de beginnerslessen meestal niet van toepassing.
Zodra je de oefeningen doorhebt, kun ze snel achter elkaar doen, en dit lang volhouden.
Het gekke van Pilates is, dat je niet geheel bezweet uit de les komt, maar wel echt de diepste spieren in je lichaam hebt getraind, veel effectiever dus, dan die standaard BBB lessen etc.
Een goede sportschool biedt een gratis eerste les aan.quote:Op donderdag 8 december 2005 11:16 schreef Xanzi het volgende:
[..]
Dankjewel voor de uitleg!
Het klinkt leuk om te doen ik ga maar eens een proefles volgen denk ik!
Jij betaald 13 euro per pilatesles?quote:Op donderdag 8 december 2005 18:05 schreef Pearly het volgende:
TjongE!
Als ik jullie ervaringen en zo allemaal lees, dan staan mijn vriendin en ik inderdaad maar gewoon te hupseflupse! En dat voor verdorie ¤ 210,- en 16 lessen van 1 uur en 15 minuten. Hier baal ik dus verschrikkelijk van!!!
Nu moet ik weer een andere Pilates school gaan zoeken.
Ik wil dat "zen" gevoel waar jullie het over hebben ook, potverdikkie!!! Ik zal er dus toch verder voor moeten rijden. Althans, daar ziet het wel naar uit.
quote:Op donderdag 8 december 2005 18:05 schreef Pearly het volgende:
TjongE!
Als ik jullie ervaringen en zo allemaal lees, dan staan mijn vriendin en ik inderdaad maar gewoon te hupseflupse! En dat voor verdorie ¤ 210,- en 16 lessen van 1 uur en 15 minuten. Hier baal ik dus verschrikkelijk van!!!
Nu moet ik weer een andere Pilates school gaan zoeken.
Ik wil dat "zen" gevoel waar jullie het over hebben ook, potverdikkie!!! Ik zal er dus toch verder voor moeten rijden. Althans, daar ziet het wel naar uit.
www.pilates-company.nlquote:Op vrijdag 9 december 2005 09:48 schreef bladibladibla het volgende:
Sinds september bieden ze een cursus Pilates aan op mijn universiteit en ik ben eraan verslaafd.
De eerste 5 lessen waren rampzalig (had door Pfeiffer een half jaar niet kunnen sporten en ben nooit zo heel erg soepel geweest), maar als je het eenmaal door hebt is het geweldig. Ik zie ook echt verschil: mijn buik is veel strakker, mijn houding is veel beter en mijn bovenbenen zijn een stuk strakker.
En ik ben nogal klein, dus het feit dat je spieren langer worden laat me stukken langer lijken.
Ik ben nu op zoek naar een goede Pilates dvd, heeft iemand een tip?
Dankjewel!quote:Op donderdag 8 december 2005 23:19 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
[..]
Een goede sportschool biedt een gratis eerste les aan.
Kijk in je buurt naar; welke je het beste vind, waar de beste sfeer hangt, waar je dus echt wilt trainen... en aan de hand van deze ervaringen kun je je keuze maken.
Verder kun je ook op dit topic kijken wat een beetje een normale les inhoudt
Succes met de voorbereidingen!
Karl Noten gebruikt een totaal andere methode van Pilates.quote:Op maandag 12 december 2005 18:23 schreef Pearly het volgende:
mmm ... Karl Noten begint zijn Pilates lessen ook met wat aerobics oefeningen. Schijnt dat je spieren dan lekker warm zijn om te beginnen. En hij heeft toch echt wel alle papieren wat Pilates les geven betreft.mijn les gaat vanavond niet door omdat mijn lerares geblesseerd is! Hoe stijf kun je worden in 2 weken .... bah
Ik heb het over 'actieve' holle rug.quote:Op maandag 12 december 2005 22:45 schreef Pearly het volgende:
het overdreven holtrekken krijgen wij dan weer juist absoluut "niet" !! GElukkig maar! We leren de navel in te trekken zonder de rug hol te mogen trekken.
karl krijgt wel veel eer ! http://www.perfectpilates(...)5%20testimonials.MPG
![]()
quote:Op dinsdag 13 december 2005 19:52 schreef Pearly het volgende:
[quote]ik heb een holle rug van mij zelf. Het is niet zo dat wij veel oefeningen krijgen waarbij je een holle rug moet trekken maar er zijn toch wel oefeningetjes waar het een beetje bij hoort. Als je je uitrekt (na slaap of van luiigheid), trek je nét zo goed een behoorlijk gespannen holle rug, zonder dat je daar bij stil staat. Het is bij sport niet erg zolang het maar in een goede oefening past en goed begeleid wordt.
Wat heeft hij dan precies bereikt in de sportwereld?quote:Iemand die het zó ver heeft gemaakt in de sport maak je mij niet wijs dat hij niet weet waar hij mee bezig is, eigenlijk. Of ligt het aan mij? Je zal toch ergens de spieren daar sterker moeten maken, ook die kant op.
Mooi, jij gaat uit van de pracht van Karl zijn techniek, en ik weet zeker dat het allemaal wel mee valt qua pracht.quote:Ik merk sinds ik de oefening krijg vanuit staand een holle rug trekken en je bovenlichaam naar beneden laten vallen ... en meerdere rugspier oefeningen, dat ik mijn kinderen in de kinderopvang makkelijker op een bepaalde manier kan tillen zonder er last van te krijgen.
Echter... nu heb ik wel weer het voordeel dat mijn spieren over het algeheel genomen te lang en te lenig zijn. Mijn rugklachten zijn weg!! Daar ben ik allang blij mee.
Volgens mij heb je mijn posts niet zo aandachtig doorgelezen, want ik geef geen BodyBalance.quote:Op donderdag 26 januari 2006 23:22 schreef Keroppi het volgende:
Dan kan de instructrice ook rondlopen en corrigeren. Sweetsixteen mag dan een mooi "Les mills" citaat hebben waar men beweert dat je de perfecte tactiek wel even afkijkt van de lerares, maar dat is onzin. Sommige dingen heb je niet door, ben je ervan overtuigd dat het goed doet, maar is het toch net even verkeerd. Ik ben dan blij als juist iemand zegt dat ik mijn been net iets meer moet uitdraaien, of iets dergelijks
Meisje, meisje rustig aan!quote:Op donderdag 26 januari 2006 23:35 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
[..]
Volgens mij heb je mijn posts niet zo aandachtig doorgelezen, want ik geef geen BodyBalance.
Voor alle duidelijkheid.
Les Mills (Body Balance) is absoluut niet de methode waar ik achter sta, ik ken alleen maar de denkwijze van dit bedrijf.
We hebben bij het lesgeven de volgende soorten personen:
Auditief gericht: Luisteren voornamelijk en kunnen daardoor hun houding verbeteren.
Visueel gericht: Kijken voornamelijk (Les Mills dus) en kunnen daardoor hun houding verbeteren.
Kinestetisch gericht: Doen de bewegingen voornamelijk op gevoel, dus ze moeten echt gecorrigeerd worden wegens het laten voelen door de instructeur.
Ik ben zelf voorstander van auditief en kinestetisch.
Uiteraard leert men, bij het kinestetische gedeelte als instructeur, geweldige technieken om op een vriendelijke manier de klanten te corrigeren.
Maar visueel jezelf corrigeren is dus absoluut geen onzin!
Dan moet je me maar niet quoten.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 17:09 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Meisje, meisje rustig aan!
Als ik ergens sceptisch over ben is dat geen directe aanval richting jou he!Ik zei alleen dat ik me niet kon vinden in de denkwijze van Les Mills.
Vind ik ook! Pilates was voor mij te hels omdat ik gewoon niet echt lenig ben :'). Natuurlijk moet je het dan gewoon volhouden zodat je vanzelf lenig wordt maar ik ben inderdaad snel overgestapt naar Body Balance. Daar was het "benen-in-je-nek"-gehalte wat minderquote:Op maandag 19 september 2005 21:31 schreef PowerPoes het volgende:
Pilates is leuk, maar ik geef toch de voorkeur aan BodyBalance [mix van TaiChi, Pilates en Yoga]. Wat me opvalt is dat veel mensen denken dat het bijna geen moeite kost, terwijl de praktijk toch echt anders is.
Ik ben ook echt totaal niet lenig en ik red het goed bij Pilates. Behalve als we in de kleermakerszit gaan, dat kan ik dus echt niet (zo stijf ben ik). De laatste keer dat ik het probeerde heb ik m'n kniebanden verrekt op de één of andere manier dus ik ga gewoon in een halve zit zitten en dan de oefeningen doen. Misschien met iets minder effect maar ik loop liever gewoon weer naar buiten :')quote:Op zaterdag 4 februari 2006 21:25 schreef karoltje het volgende:
[..]
Vind ik ook! Pilates was voor mij te hels omdat ik gewoon niet echt lenig ben :\'). Natuurlijk moet je het dan gewoon volhouden zodat je vanzelf lenig wordt maar ik ben inderdaad snel overgestapt naar Body Balance. Daar was het \"benen-in-je-nek\"-gehalte wat minder.
Goed zoquote:Ik ga ook weer beginnen met pilates.
Overdreven Amerikaanse dingen zijn idd vervelendquote:Ik heb gedownloade filmpjes van Winsor Pilates, maar dat is me iets te amerikaans en snel. Ik heb heel veel van de oefeningen ooit uitgeschreven en los bestudeerd. Nu kan ik ze wel volgen (al kan ik sommige dingen absoluut niet, ik zal wel wat weekjes moeten pilatessen voor ik in staat ben mijn derriere van de grond te krijgen en over/boven mijn hoofd te brengen whahaha).
Lekker handig idd, lekker even bij de basis beginnen, heb je al eerder groepslessen gedaan of het echt gewoon autodidact?quote:Ik ben begonnen met de eerste dvd van lynne robinson, pilates body control. http://www.bodycontrol.co.ukZij is een britse en gaat wat rustiger om met de oefeningen. ook legt ze veel meer nadruk op je powerhouse en hoe alles moet voelen. Er zit een sessie van ongeveer 10 minuten vooraf waarin ze alleen maar bezig is met uitleggen hoe je de basishouding moet vinden, het neutrale bekken, niet te ver voorover, noch te ver achterover gekanteld.
Bij Pilates is perfectie belangrijker dan afwisseling, ook al snap ik wel je zoektocht naar moeilijkere dingen.quote:de hele dvd door wijst ze je op je ademhaling (ook als je bezig bent met een oefening: \\\\\\\"ontspn je wel je schouders?\\\\\\\" precies op momenten dat ik ook inderdaad begin te knijpen met de verkeerde spieren..)
ik denk dat haar dvd\\\\\\\'s voor beginners echte aanraders zijn, al vond ik haar dvd te saai worden en wil ik ook wat van de spannendere oefeningen van winsor doen...
Knap dat je zo enorm gemotiveerd bent en hopen dat je het volhoudt in je eentje!quote:ik probeer een middenweg te vinden
ogh ja, en de discipline om het ook te doen lol...
(pilates is voor mij een aanvulling, ik train met gewichten om af te vallen en doe aanvullend cardio, maar door pilates hoop ik ook leniger te wordene n een betere houding te krijgen..ik ben hyperfelxibel en sta dus vaak met doorgezakte enkels, rug en knieen als ik niet actief sta)
Ik zal voor de zekerheid maar zowel sokken als mijn blote voeten meenemen, thanksquote:Op maandag 12 juni 2006 16:18 schreef bladibladibla het volgende:
Ik heb altijd sokken aan, maar blote voeten kan ook, zeker met dit weer
quote:Op maandag 12 juni 2006 16:21 schreef Nugget het volgende:
[..]
Ik zal voor de zekerheid maar zowel sokken als mijn blote voeten meenemen, thanks![]()
Ik heb 2 jaar geleden alle Winsor Pilates gedownload.quote:Op vrijdag 12 maart 2004 21:30 schreef MadGuy het volgende:
Haha ge-wel-dig. Downloaden van internet, daar was ik nog niet op gekomen!![]()
Leuk!!quote:Op maandag 18 september 2006 20:35 schreef Pearly het volgende:
YeppA! Weer een nieuwe Pilates instructrice gevonden met de nodige papieren en de principes van Debbie Jenner ; http://www.debbie-jenner.nl/
Mij zei het niets! Tot ik natuurlijk haar site eens door heb gelezen!
16 oktober gaa'k beginnen ... ben benieuwd want dit moet beter zijn dan waar ik zat!
Idd, heel makkelijk te downloaden vanaf internet..quote:Op vrijdag 12 maart 2004 21:30 schreef MadGuy het volgende:
Haha ge-wel-dig. Downloaden van internet, daar was ik nog niet op gekomen!![]()
Het is inderdaad persoonlijk of een les een 'goede' les is of niet. Ik heb nog maar 1 les gehad dus kan hier denk ik nog niet echt over oordelen ^^. Bij veel oefeningen gebruikten we een bal. Dat vond ik leuk maar ik dacht ook al: als dat maar niet elke week zo is. Een beetje variatie is inderdaad wel leukquote:Op dinsdag 19 september 2006 22:59 schreef Pearly het volgende:
Waar het daar aan gaat is Pilates lekker "rustig" terwijl je toch "keihard" werkt aan je lijf. Dat is wat rustiger thuis komen na 'n uur. Ik heb niet zo'n hyper gevoel en voel me toch voldaan zo van : ik heb aan mijn lijf gewerkt ...
Er is niet echt iets fout gegaan met mijn vorige Pilates lessen maar het was een creative manier van Pilates en dat zocht ik dus echt niet. Het komt er op neer dat je les krijgt van iemand die eigenlijk alleen maar de basisprincipes kent en er verder weinig uitwerking aan geeft. Gevolg > eentonigheid in de lessen. Ook kregen wij vooraf een soort van aerobic als opwarmertje. Iets waar ik een giga hekel aan had.
VEerder zou je de stukjes in dit topic van Sweet Sixteen kunnen lezen. Dan krijg je meer een indruk wat 'goede' Pilates lessen zijn!
Let wel : je hoeft 't niet met haar eens te zijn natuurlijk ....Ieder ervaart de Pilates lessen die volgens bepaalde werkwijzes wordt gegeven anders. Ik vind het dan erg moeilijk oordelen of iemand wel of geen goede lessen geeft.
Gaaf!quote:Op woensdag 20 september 2006 18:37 schreef Pearly het volgende:
Doe ik Skadi
Ik ga a.s. zondag eerst even 2 weken een Nijl-cruise doen.
Fijn dat je vakantie leuk wasquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 23:14 schreef Pearly het volgende:
Yessssssssssssssssss
GEWELDIG
De Pilates les die ik nu voortaan volg is helemaal zoals het hoort! Nu is het denk ik alleen nog maar beter dat ik 2x in de week ga. Dat ene uurtje is toch nog te weinig!!!
Ojaa.. Skadi
De reis was SUpERRrrrrrrrrrrrr
Maar wat is de rede dat je geen zin hebt in dit tijdstip.quote:Op woensdag 1 november 2006 13:25 schreef bladibladibla het volgende:
Ik ben vorig jaar heel trouw twee keer in de week naar mijn Pilates-les op het sportcentrum van de universiteit gegaan. Dit jaar hebben ze de tijden veranderd: de les begint nu pas om 22:15, en daar heb ik dus echt geen zin in...
hoi hoi Skadi!quote:Op woensdag 1 november 2006 17:11 schreef Skadi het volgende:
[..]
Fijn dat je vakantie leuk wasWas het weer ook een beetje goed?
En nou vraag ik me toch nog af hoe die pilates les van jou is vergeleken met de mijne...
Het is een beetje een combinatie van factoren: ik heb die dag van 8:45 tot 16:30 college en dan moet ik daarna mijn colleges voor de dag erna nog voorbereiden, die ook al weer om 8:45 beginnen.quote:Op donderdag 2 november 2006 18:58 schreef Pearly het volgende:
Maar wat is de rede dat je geen zin hebt in dit tijdstip.
Hoi!quote:
bedankt voor je reactiequote:Op woensdag 8 november 2006 20:06 schreef Pearly het volgende:
ja .. googlen valt niet mee om een goede pilates instructrice te vinden. Vaak geven zij maar aane een klein groepje les en die staan dan juist niet op internet. Het slimste is om een fysiotherapeut te benaderen. Die kennen vaak wel wat adresjes van goede Pilates instructrices omdat fysiotherapeuten tegenwoordig vaak doorverwijzingen doen naar Pilatesinstructeurs. Het is namelijk goed voor de spieren, pezen en gewrichten.
Hopeijk heb je hier wat aan.
ps.. ja hoor... IEDEREEN kan aan Pilates meedoen. Dat is het mooiste van deze sport!
quote:Op woensdag 8 november 2006 20:43 schreef Pearly het volgende:
ja ... zo ging dat bij mij ook!
Ik had een proefles badminton gedaan met mijn zus. We wilde misschien gaan badmintonnen bij ons achter bij de vereniging. Maar daar sloeg ik mijn schouders een beetje verrot. Pezen en spieren waren zo ver uitgerekt dat ik verschrikkelijke pijn had. Toen ik daar fysio voor kreeg stuurde hij me door naar pilates. Maar ik heb 1 jaar lang moeten zoeken naar een goede instructrice. Ik had geluk ... ik informeerde bij een "grote' fitness-club en die jongen aan de telefoon wist wel een adresje met een goede instructrice. Puur mazzel gehad! Nu liggen we met maximaal 6 man op een matje. Bijna Privé les joh!!!![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |