quote:Paardenverkrachter Utrecht gaat vrijuit
door Hens Schonewille
UTRECHT, woensdag
De 42-jarige ponyeigenaar Fred Herszkowicz uit Utrecht en zijn echtgenote Ria (43) hebben tot hun verbijstering in de stal van hun dieren een zogenoemde paardenverkrachter betrapt. De dader gaat echter vrijuit.
De verdachte, een 65-jarige man van Marokkaanse afkomst uit Utrecht, sloeg toen hij door het echtpaar werd ontdekt vrijwel naakt op de vlucht, maar kon al snel door de politie worden opgepakt. Hij is inmiddels weer op vrije voeten, want seks met een dier is volgens de wet niet strafbaar als er bij het beest geen sprake van letsel is.
Seks met dieren niet strafbaar
Het is voor het eerst sinds tijden dat een verdachte in een dergelijke zaak kan worden aangehouden. Het oosten van ons land wordt al geruime tijd geteisterd door ongrijpbare paardenverkrachters. De dieren worden vaak ook nog eens gruwelijk mishandeld. Ook in dit geval in Utrecht werd in de stal een krukje, stoelpoot en tuingereedschap gevonden.
Het bizarre avontuur begon maandagavond. Fred en Ria houden er als hobby twee minipony´s op na, een hengst met de naam Bonito en de merrie Bella. De drie jaar oude dieren staan in een wei met een stalletje bij het volkstuincomplex aan de Eijkmanlaan in de Utrechtse wijk Tuindorp. Toen Ria en Fred om zeven uur ´s avonds naar hun pony´s gingen om ze voor de nacht op stal te zetten, stond hun een schokkende verrassing te wachten. „Bella en Bonita liepen niet meer in de wei, maar waren al in de stal. Dat was op zich al vreemd”, zegt Fred.
„Maar voor ik de staldeur kon openen werd het nog veel gekker. Er schoot een naakte man naar buiten die er als een haas vandoor ging.”
Terwijl Ria de politie belde, zette haar echtgenoot de achtervolging in.
„De man had slechts een Tshirt om zijn middel en rende voor mij uit door het land en zelfs dwars door een sloot. Alle lof voor de politie, want die was er razendsnel.”
De verdachte werd in eerste instantie aangehouden voor dierenmishandeling. De rest van de kleding en het ´gereedschap´ van de man werden in de ponystal aangetroffen. „Joost mag weten wat hij daarmee van plan was. We kwamen in ieder geval net op tijd”, verzucht Herszkowicz.
Schrikachtig
De pony´s bleken gelukkig ongedeerd, al is Bella volgens haar baasje wel wat schrikachtig. De dierenarts heeft haar inmiddels inwendig onderzocht en een uitstrijkje gemaakt om eventueel dna-sporen veilig te kunnen stellen. Veel zin lijkt dat echter niet te hebben. De verdachte gaat zelfs geheel vrijuit.
Een woordvoerster van het openbaar ministerie in Utrecht noemt de affaire schokkend, maar zegt dat er volgens de wet geen strafbaar feit werd gepleegd. „Seks met een dier is wettelijk niet verboden en verkrachting kan niet worden bewezen. Dat zou dierenmishandeling zijn geweest, maar er waren geen getuigen bij en er werden in dit geval geen verwondingen bij de pony geconstateerd. En het dier zelf kan niet praten. Ten slotte vond het incident niet in het openbaar plaats, dus is er evenmin sprake van schending van de openbare eerbaarheid. Het is helaas niet anders”, aldus de woordvoerster.
Fred Herszkowicz kan daar met zijn verstand niet bij: „Wat die man in onze stal deed is ziekelijk gedrag, daar moet iets aan worden gedaan. Zo´n dader is psychisch gestoord en loopt weer vrij rond. Straks komt hij weer terug.”Bella en Bonito eten weer wat na het angstige avontuur.
www.telegraaf.nl
idd, die pony had zeker geen hoofddoek op, dan krijg je dat he!quote:Op woensdag 10 maart 2004 08:38 schreef Caesu het volgende:
die pony's moeten ook niet zo uitdagend over een weiland galloperen.
en zo naakt...quote:Op woensdag 10 maart 2004 08:38 schreef Caesu het volgende:
quote:Op woensdag 10 maart 2004 08:40 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
idd, die pony had zeker geen hoofddoek op, dan krijg je dat he!
quote:Op woensdag 10 maart 2004 08:38 schreef Caesu het volgende:
mwoah ik heb een keer een item gezien over TV en dat ging over het 'verkrachten' van varkens;quote:Op woensdag 10 maart 2004 08:52 schreef Dagonet het volgende:
Wat een belachelijke wetgeving; goed, je kan niet alles voorzien wat mensen doen in hun zieke geest, maar toch.
Is er niet ergens in de wet of jurisprudentie een bepaling dat dieren handelingsonbekwaam zijn en daardoor niet gerechtigd tot het instemmen met seksuele handelingen?
Weet iemand hoe dat zit op een volkstuinencomplex? In hoeverre is dat privé of publiek terrein?quote:Op woensdag 10 maart 2004 08:41 schreef MikeyMo het volgende:
Maareh, hij kan toch worden aangehouden op het feit dat hij zich onrechtmatig toegang had verschaft tot hun erf?
Maar dat is een drogredenatie natuurlijk, als je om 4 uur 's nachts over een lege snelweg met 300 kilometer per uur racet dan heeft er ook niemand last vanquote:Op woensdag 10 maart 2004 08:54 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
mwoah ik heb een keer een item gezien over TV en dat ging over het 'verkrachten' van varkens;
"daar heeft zo'n beest helemaal geen last van, die is drukker bezig met de inhoud van zijn trog, het enigste wat aangetast wordt is de waardigheid van het dier, maar het lijdt er dus niet geestelijk of lichamelijk onder"
edit: Mjah, door de wijziging van deze post door een mod is het net alsof ik dit meen. Neen, bovenstaande is geen mening van mij, maar een reactie zoals ik denk dat een notoire feedbackhoer het zou plaatsen.quote:Op woensdag 10 maart 2004 08:47 schreef MikeyMo het volgende:
Ja, maar er zijn ook zat autochtone paardenverkrachters! Alleen dat is natuurlijk niet interessant genoeg om in de krant te plaatsen
De 65e jarige marokkaanse man wellicht.quote:Op woensdag 10 maart 2004 10:28 schreef Najra het volgende:
En wederom maakt justitie in Nederland zich totaal belachelijk.
Is er nog iemand die echt respect heeft voor het nederlands rechtssysteem?
Geiten vermoed ik.quote:Op woensdag 10 maart 2004 10:30 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Tja, bij gebrek aan kamelen!
Die 65-jarige Marokkaanse man.quote:Op woensdag 10 maart 2004 10:32 schreef Sann_e het volgende:
GADVER-DE-GADVER... wie doet nou zoiets
Voorlopig heb ik meer vertrouwen in de juristen van het OM dan in jouw huis-tuin-en-keuken redenaties.quote:Op woensdag 10 maart 2004 10:40 schreef Vampess het volgende:
het paard kan niet praten duh, dus heeft t paard toestemming gegeven? Nee, dus, ist wettelijk verkrachting.. nimand die daar over nadenkt natuurlijk, owja, en huisvredebreuk, als het daadwerkelijk hun land is.. logisch toch?
Het dier stribbelde niet tegen. Het gaf dus ook geen blijk van ongenoegen. Dus waarom zou de man het eerst hebben moeten vragen?quote:Op woensdag 10 maart 2004 11:54 schreef MissyMirjaM het volgende:
wtfwaarom is dat niet strafbaar
ik vind het een soort van dierenverkrachting.
dat beest vraagt er tenslotte toch niet om om door die vent geneukt of weet ik veel wat te worden ?
Goede redenatie. Slagers dus maar levenslang geven voor massamoord dan of niet? Opzich ben ik het daar wel mee eens (vegetariër he, dan krijg je dat), maar gezien onze beschaving zal het er wel niet van komen.quote:Op woensdag 10 maart 2004 10:40 schreef Vampess het volgende:
het paard kan niet praten duh, dus heeft t paard toestemming gegeven? Nee, dus, ist wettelijk verkrachting.. nimand die daar over nadenkt natuurlijk, owja, en huisvredebreuk, als het daadwerkelijk hun land is.. logisch toch?
uiteraard nietquote:Op woensdag 10 maart 2004 11:56 schreef Steijn het volgende:
[..]
Het dier stribbelde niet tegen. Het gaf dus ook geen blijk van ongenoegen. Dus waarom zou de man het eerst hebben moeten vragen?
leuk topic voor SEX: paal jij je eigen pony?quote:Op woensdag 10 maart 2004 10:54 schreef LaPluche het volgende:
Volledig belachelijk dat iemand zonder straf andermans pony's kan gaan staan palen. Niet dat het minder ziek is je eigen pony te palen, maar toch.
Hallo, je moet eens wat vaker naar buiten gaan, de wei bijvoorbeeld. Als een paard iets kan is het tegenstribelen. Ze gaan steigeren en schoppen met hunpoten.quote:Op woensdag 10 maart 2004 11:58 schreef MissyMirjaM het volgende:
uiteraard niet
maar het probleem is hier dat dat paard het ook niet kan.
Jimmy, inderdaad. Sex met mensen is toch ook niet per definitie strafbaar?quote:Op woensdag 10 maart 2004 12:05 schreef Jimmy het volgende:
Steijn, jij vindt dus dat sex met dieren niet per defintie strafbaar zou moeten zijn?
Waarom? Ik vind deze wet filosofisch erg correct.quote:Op woensdag 10 maart 2004 08:52 schreef Dagonet het volgende:
Wat een belachelijke wetgeving
Ja logisch, mensen kunnen duidelijk aangeven dat ze er van gedient zijn of niet, dieren en kinderen horen gewoon off limit te zijn.quote:Op woensdag 10 maart 2004 12:06 schreef Steijn het volgende:
[..]
Jimmy, inderdaad. Sex met mensen is toch ook niet per definitie strafbaar?
Dieren doen zelf ook aan seks.quote:Op woensdag 10 maart 2004 12:10 schreef Jimmy het volgende:
[..]
Ja logisch, mensen kunnen duidelijk aangeven dat ze er van gedient zijn of niet, dieren en kinderen horen gewoon off limit te zijn.
Zo'n paardje staat vaak jaren alleen in de wei.. Rukken gaat niet bij een paard dus als het dier aan zijn trekken wil komen dan moet je toch worden geholpen als paard. Het feit dat het paard niet tegenstribbelde zegt al genoeg.quote:Op woensdag 10 maart 2004 12:10 schreef Jimmy het volgende:
[..]
Ja logisch, mensen kunnen duidelijk aangeven dat ze er van gedient zijn of niet, dieren en kinderen horen gewoon off limit te zijn.
Ja, onderling.quote:Op woensdag 10 maart 2004 12:12 schreef Dodec het volgende:
[..]
Dieren doen zelf ook aan seks.
Daar heb je gelijk in.quote:Op woensdag 10 maart 2004 12:12 schreef Jimmy het volgende:
Overigens, zelfs als het feit dat hij sex had met het dier niet strafbaar is, dan snap ik niet dat ze hem niet op iets anders pakken.
Die pony is eigendom van andere mensen, daar heb je natuurlijk sowieso met je tengels af te blijven.
Ik heb wel eens gezien dat een hond het met een konijn wilde doen. Zolang het konijn het ook geil vind heb ik er geen problemen mee.quote:Op woensdag 10 maart 2004 12:13 schreef Jimmy het volgende:
[..]
Ja, onderling.
Een soort slaaf dus die geen eigen wil meer mag hebben?quote:Op woensdag 10 maart 2004 12:12 schreef Jimmy het volgende:
Die pony is eigendom van andere mensen, daar heb je natuurlijk sowieso met je tengels af te blijven.
In dit geval stonden er 2 paarden, een mannetje en een vrouwtje samen in de wei, dus dat gaat ook al niet op.quote:Op woensdag 10 maart 2004 12:12 schreef Steijn het volgende:
[..]
Zo'n paardje staat vaak jaren alleen in de wei.. Rukken gaat niet bij een paard dus als het dier aan zijn trekken wil komen dan moet je toch worden geholpen als paard. Het feit dat het paard niet tegenstribbelde zegt al genoeg.
Ja.quote:Op woensdag 10 maart 2004 12:15 schreef Steijn het volgende:
[..]
Een soort slaaf dus die geen eigen wil meer mag hebben?
Dieren zijn nou eenmaal geen rechtspersonen, maar wel vaak eigendom van iemand.quote:Op woensdag 10 maart 2004 12:15 schreef Steijn het volgende:
Een soort slaaf dus die geen eigen wil meer mag hebben?
Ik krabbel wel eens een hond z'n buikje.quote:Op woensdag 10 maart 2004 12:17 schreef Jimmy het volgende:
[..]
Dieren zijn nou eenmaal geen rechtspersonen, maar wel vaak eigendom van iemand.
Als iemand op een seksuele wijze aan een dier van mij zou komen, dan kan dat dier nog zo weinig hebben tegengestribbeld, ik zal wel zorgen dat die persoon gestrafd wordt.
Mijn aquarium, wat doe je.quote:Op woensdag 10 maart 2004 12:21 schreef Jimmy het volgende:
Tuurlijk trek het maar in het belachelijke.
Hoe zou jij kijken als je je schuur inloopt en iemand staat daar jouw huisdier te palen?
quote:Op woensdag 10 maart 2004 12:24 schreef Steijn het volgende:
[..]
Mijn aquarium, wat doe je.
*proest!!!quote:Op woensdag 10 maart 2004 12:24 schreef Steijn het volgende:
[..]
Mijn aquarium, wat doe je.
ja, de doodstraf, dat ook een hele opluchting zijn voor de ouders van die pony, eindelijk gerechtigheidquote:Op woensdag 10 maart 2004 12:29 schreef Masker het volgende:
Dit is ziekelijk. Bij dit soort mensen is er maar een oplossing. De doodstraf. Je moet met je tengels van dieren afblijven en ze in hun waarde laten. En met afblijven bedoel ik dus het extreme.
quote:Op woensdag 10 maart 2004 12:29 schreef Masker het volgende:
Dit is ziekelijk. Bij dit soort mensen is er maar een oplossing. De doodstraf. Je moet met je tengels van dieren afblijven en ze in hun waarde laten. En met afblijven bedoel ik dus het extreme.
Zelfs Marc Dutroux krijgt de doodstraf nog niet!quote:Op woensdag 10 maart 2004 12:29 schreef Masker het volgende:
Dit is ziekelijk. Bij dit soort mensen is er maar een oplossing. De doodstraf.
en die marokkaan zo van met hooi: ja ik heb er voor betaald he whehehehequote:Op woensdag 10 maart 2004 12:32 schreef Ludwig het volgende:
Mijn pony! Wat doe je?!
Vind je het normaal dan? Dutroux verdient nog erger. Een pijnlijke doodstraf. Het zal je dochter maar zijn die gevonden wordt in een zelfgemaakte bunker vastgeketend meerdere malen verkracht door zo'n psychiatrisch gestoorde. Levensgevaarlijk voor de samenleving. Keihard: dood, dood, dood. Zo iemand mag nooit meer in de samenleving komen. Dit geldt ook voor dieren. Tuurlijk zal die pony het wel lekker hebben gevonden, maar het gaat om het principe. Dit is psycho gedrag wat niet thuis hoort op aarde. Volgende keer wordt het een kind...Want tja...Obsessie he.....quote:Op woensdag 10 maart 2004 12:31 schreef Dodec het volgende:
[..]
Zelfs Marc Dutroux krijgt de doodstraf nog niet!
Jij vindt sex met een paard hetzelfde als wat Dutroux gedaan heeft?
maar das toch geen pony???quote:Op woensdag 10 maart 2004 12:35 schreef Dodec het volgende:
[afbeelding]
persoonlijk vind ik dit soort moreel fundamentalisme een stuk erger dan een 65 jarige die een pony neukt...quote:Op woensdag 10 maart 2004 12:36 schreef Masker het volgende:
[..]
Vind je het normaal dan? Dutroux verdient nog erger. Een pijnlijke doodstraf. Het zal je dochter maar zijn die gevonden wordt in een zelfgemaakte bunker vastgeketend meerdere malen verkracht door zo'n psychiatrisch gestoorde. Levensgevaarlijk voor de samenleving. Keihard: dood, dood, dood. Zo iemand mag nooit meer in de samenleving komen. Dit geldt ook voor dieren. Tuurlijk zal die pony het wel lekker hebben gevonden, maar het gaat om het principe. Dit is psycho gedrag wat niet thuis hoort op aarde. Volgende keer wordt het een kind...Want tja...Obsessie he.....
Welk principe?quote:Op woensdag 10 maart 2004 12:36 schreef Masker het volgende:
[..]
Vind je het normaal dan? Dutroux verdient nog erger. Een pijnlijke doodstraf. Het zal je dochter maar zijn die gevonden wordt in een zelfgemaakte bunker vastgeketend meerdere malen verkracht door zo'n psychiatrisch gestoorde. Levensgevaarlijk voor de samenleving. Keihard: dood, dood, dood. Zo iemand mag nooit meer in de samenleving komen. Dit geldt ook voor dieren. Tuurlijk zal die pony het wel lekker hebben gevonden, maar het gaat om het principe.
Stel je niet zo aan ... Dat kan dat beest geen ene donder schelen hoor. Ik vind dat de dader gestraft moet worden op het feit dat hij aan iemands eigendom zit, zeg maar net zo iets als ik thuis kom en ik zie iemand over mijn vaat pissen. Dat iemand daarom dan vrijuit gaat begrijp ik niet.quote:Dit is psycho gedrag wat niet thuis hoort op aarde.
Iemand ten onrechte beschuldigen van pedofilie, nee, dat is fijn.quote:Volgende keer wordt het een kind...Want tja...Obsessie he.....
quote:Op woensdag 10 maart 2004 12:45 schreef Masker het volgende:
ach...Hans Teeuwen zei het al. Schapen neuken in je kaplaarzen. Overigens sta ik er niet van te kijken dat het 'weer' een marokkaan is.
Een paard kan het ermee oneens zijn zonder te schoppen hoor, Een baby huilt ook niet bij alles wat ie niet leuk vindt. By the way een paard heeft BENEN, geen poten.quote:Op woensdag 10 maart 2004 12:02 schreef Steijn het volgende:
[..]
Hallo, je moet eens wat vaker naar buiten gaan, de wei bijvoorbeeld. Als een paard iets kan is het tegenstribelen. Ze gaan steigeren en schoppen met hunpoten.
Als ie daarna zijn handen wast is er toch niks mis mee?quote:Op woensdag 10 maart 2004 12:46 schreef Dodec het volgende:
Ik vind dat de dader gestraft moet worden op het feit dat hij aan iemands eigendom zit, zeg maar net zo iets als ik thuis kom en ik zie iemand over mijn vaat pissen. Dat iemand daarom dan vrijuit gaat begrijp ik niet.
Wie heeft het over een bejaarde?quote:Op woensdag 10 maart 2004 12:48 schreef Dodec het volgende:
[..]
Wat heeft die bejaarde Marokkaanse man nou te maken met de hufterigheid van sommige Marokkaanse jongeren?
Een baby vergelijken met een paard ....quote:Op woensdag 10 maart 2004 12:48 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Een paard kan het ermee oneens zijn zonder te schoppen hoor, Een baby huilt ook niet bij alles wat ie niet leuk vindt. By the way een paard heeft BENEN, geen poten.
Hij is 65.quote:Op woensdag 10 maart 2004 12:51 schreef Masker het volgende:
[..]
Wie heeft het over een bejaarde?
quote:Op woensdag 10 maart 2004 12:46 schreef Dodec het volgende:
[..]
Welk principe?
Dat jij straks een biefstukje eet, dat principe?
[..]
Stel je niet zo aan ... Dat kan dat beest geen ene donder schelen hoor. Ik vind dat de dader gestraft moet worden op het feit dat hij aan iemands eigendom zit, zeg maar net zo iets als ik thuis kom en ik zie iemand over mijn vaat pissen. Dat iemand daarom dan vrijuit gaat begrijp ik niet.
[..]
Iemand ten onrechte beschuldigen van pedofilie, nee, dat is fijn.
Masker, jij maakt een denkfout...quote:Op woensdag 10 maart 2004 12:36 schreef Masker het volgende:
[..]
Vind je het normaal dan? Dutroux verdient nog erger. Een pijnlijke doodstraf. Het zal je dochter maar zijn die gevonden wordt in een zelfgemaakte bunker vastgeketend meerdere malen verkracht door zo'n psychiatrisch gestoorde. Levensgevaarlijk voor de samenleving. Keihard: dood, dood, dood. Zo iemand mag nooit meer in de samenleving komen. Dit geldt ook voor dieren. Tuurlijk zal die pony het wel lekker hebben gevonden, maar het gaat om het principe. Dit is psycho gedrag wat niet thuis hoort op aarde. Volgende keer wordt het een kind...Want tja...Obsessie he.....
Prima...wat is de vergelijking met deze bejaarde van 65 en jongeren die schapen neuken in kaplaarzen want wie zegt dat het jongeren zijn?quote:Op woensdag 10 maart 2004 12:53 schreef Dodec het volgende:
[..]
Hij is 65.
Een paard heeft gewoon poten. Het is belachelijk om een paard een edel dier te noemen.quote:Op woensdag 10 maart 2004 12:48 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Een paard kan het ermee oneens zijn zonder te schoppen hoor, Een baby huilt ook niet bij alles wat ie niet leuk vindt. By the way een paard heeft BENEN, geen poten.
Ach man...Je wordt er toch schijtziek van...Dan weer paarden mishandeld, dan worden er weer paarden verkracht. En er zijn nog geen enkele daders opgepakt. Het zal je paardje maar zijn die je van af jongs af aan hebt opgevoed dan betekent dat voor sommige nog meer dan hun naasten.quote:Op woensdag 10 maart 2004 12:57 schreef Jimmy het volgende:
Om nou meteen om de doodstraf te gaan roepen is natuurlijk ook wat overdreven.
Een portie TBS is wel genoeg lijkt me.
Idd. Anders is het gewoon een kwestie van iemand bedwelmen, en je kunt je gang gaan. 'Ze stribbelde niet tegen, dus het was geen verkrachting'.quote:Op woensdag 10 maart 2004 12:15 schreef Jimmy het volgende:
En overigens zou een rechter over het algemeen geen spaan heel houden van een een verdediging in een verkrachtingszaak als 'ze stribbelde niet tegen, dus het was geen verkrachting'.
..... wat?quote:Op woensdag 10 maart 2004 12:57 schreef Masker het volgende:
[..]
Prima...wat is de vergelijking met deze bejaarde van 65 en jongeren die schapen neuken in kaplaarzen want wie zegt dat het jongeren zijn?
We stenigen een paard die in de wei staat. Ja sorry...We gooiden stenen en zagen niet dat paard staan. Ach ja he...Dat is tegenwoordig onze ziekelijke maatschappij.quote:Op woensdag 10 maart 2004 13:01 schreef freako het volgende:
[..]
Idd. Anders is het gewoon een kwestie van iemand bedwelmen, en je kunt je gang gaan. 'Ze stribbelde niet tegen, dus het was geen verkrachting'.
ja, ik kreeg ook al het idee dat Masker een ander topic leest dan de rest.quote:Op woensdag 10 maart 2004 13:04 schreef Dodec het volgende:
[..]
..... wat?
Dan mogen we wel een oorlogstribunaal oprichten voor al die veeboeren.quote:Op woensdag 10 maart 2004 13:00 schreef Masker het volgende:
[..]
Ach man...Je wordt er toch schijtziek van...Dan weer paarden mishandeld, dan worden er weer paarden verkracht. En er zijn nog geen enkele daders opgepakt. Het zal je paardje maar zijn die je van af jongs af aan hebt opgevoed dan betekent dat voor sommige nog meer dan hun naasten.
Dus waarom niet gelijke behandeling instraffen dan mensen. Ik ben persoonlijk voor de doodstraf, maar kwam dat er inderdaad een beetje expliciet uit.
meteen wat Masai uit Afrika oproepen als getuige. Die zijn er van overtuigd dat alle koeien op de wereld van hen zijn.quote:Op woensdag 10 maart 2004 13:05 schreef Dodec het volgende:
[..]
Dan mogen we wel een oorlogstribunaal oprichten voor al die veeboeren.
Betreft kortzichtig heb je helemaal gelijk. De doodstraf is idd wel kortzichtig maar zeer efficient. Het feit dat Dutroux dan ooit nog in de maatschappij komt is dan minimaal. Het gevaarlijke bij dit soort mensen is dat ze het nooit afleren en het altijd weer zullen doen, want als jer van uit gaat dat die het niet meer zal doen is behoorlijk naief.quote:Op woensdag 10 maart 2004 12:56 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Masker, jij maakt een denkfout...
Voor een normaal mens is de doodstraf het meest verschrikkelijke om opgelegd te krijgen, voor een man als Dutroux niet, die geniet niet meer van het leven. Hetzelfde geldt voor terroristen, die vinden het niet erg om gedaad te worden, zolang ze eer zelf maar meer dan 1 ombrengen.
Volgens Dutroux was zijn leven een hel, hij wordt om de paar minuten gecontroleerd of hij nog leeft. Voor deze man is het een veel grotere straf om dit regime nog een jaar of 20 voort te zetten.
Ik vind wel dat deze Marokaanse man gestraft mag worden, desnoods door de gemeenschap middels algemene bekendmaking via affiches met foto's en het verhaal erbij.
Maar ik vind je gedachtengang wat betreft de strafmaat nogal kortzichtig...
Maar goed...Jij hebt dus duidelijk geen huisdieren en al zeker geen respect voor dieren als je met dit soort opmerkingen boven water komt. Helaas....quote:Op woensdag 10 maart 2004 13:05 schreef Dodec het volgende:
[..]
Dan mogen we wel een oorlogstribunaal oprichten voor al die veeboeren.
Waar heb ik gezegd dat schapen neukende marokkanen jongeren zijn?quote:Op woensdag 10 maart 2004 13:04 schreef Dodec het volgende:
[..]
..... wat?
Weet je uberhaubt wel wat TBS in houdt? En zoja...Stel die vraag dan maar aan Greenpeace als je durft.quote:Op woensdag 10 maart 2004 13:12 schreef Choller het volgende:
Paranoïa Paranoia,
Calm down Masker...... of heb jij zelf TBS nodig?
Het is ook belachelijk om de Koningin statshoofd te noemen terwijl ze geen bevoegdheden heeft die horen bij een staatsHOOFD. Het is en blijft een nobel/edel dier en daar kunnen we niets aan veranderen, Benen dus in dit geval.quote:Op woensdag 10 maart 2004 12:58 schreef Steijn het volgende:
[..]
Een paard heeft gewoon poten. Het is belachelijk om een paard een edel dier te noemen.
Ik zal zeggen dat de kns 0,0 is want op dit moment kunnen we geen doden tot leven wekken, dus schrap het minimaal maar. Ik bedoelde met mijn voorstel wel dat Dutroux levenslang gevangen moet zitten en dat zal ook wel gebeuren. De maatschappij lost deze problemen vaak genoeg op middels verschoppeligen die zich gevangenen moegen noemen. Deze mensen rekenen in jail wel af met figuren als Dutroux en van der G.quote:Op woensdag 10 maart 2004 13:09 schreef Masker het volgende:
[..]
Betreft kortzichtig heb je helemaal gelijk. De doodstraf is idd wel kortzichtig maar zeer efficient. Het feit dat Dutroux dan ooit nog in de maatschappij komt is dan minimaal. Het gevaarlijke bij dit soort mensen is dat ze het nooit afleren en het altijd weer zullen doen, want als jer van uit gaat dat die het niet meer zal doen is behoorlijk naief.
quote:Op woensdag 10 maart 2004 13:11 schreef Masker het volgende:
[..]
Maar goed...Jij hebt dus duidelijk geen huisdieren en al zeker geen respect voor dieren als je met dit soort opmerkingen boven water komt. Helaas....
Staat het in de wet dan?quote:Op woensdag 10 maart 2004 13:19 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Het is ook belachelijk om de Koningin statshoofd te noemen terwijl ze geen bevoegdheden heeft die horen bij een staatsHOOFD. Het is en blijft een nobel/edel dier en daar kunnen we niets aan veranderen, Benen dus in dit geval.
irritant he?
Alleen als het een hengst was, met wie de man sex had, kun je praten van 'poten'.quote:Op woensdag 10 maart 2004 13:30 schreef Jimmy het volgende:
[..]
Staat het in de wet dan?![]()
Nou...jij zegt 'Dan mogen we wel een oorlogstribunaal oprichten voor al die veeboeren.'quote:Op woensdag 10 maart 2004 13:24 schreef Dodec het volgende:
[..]
ik snap je niet
Weinig bevoegdheden: ja. Benen i.p.v. poten: neequote:Op woensdag 10 maart 2004 13:30 schreef Jimmy het volgende:
[..]
Staat het in de wet dan?![]()
quote:Op woensdag 10 maart 2004 13:32 schreef Dodec het volgende:
[..]
Alleen als het een hengst was, met wie de man sex had, kun je praten van 'poten'.
Laten we het maar niet over het aantal pagina's en delen hebben van 'Gratis vliegtickets voor familie aardbeving...'quote:Op woensdag 10 maart 2004 14:04 schreef Mr.J het volgende:
Al die ophef zeg. Als de paardenverkrachter een autochtoon was zouden we nu niet 5 pagina's hebben!
/sarcasm
Ik blijf het raar vinden dat de problemen in de bioindustrie gewoon door gaan, omdat "het de normaalste zaak van de wereld is" en als er iets heel even gebeurt met een dier wat pervers is en met sex heeft te maken, schreeuwt de Telegraaf moord en brand.quote:Op woensdag 10 maart 2004 13:47 schreef Masker het volgende:
[..]
Nou...jij zegt 'Dan mogen we wel een oorlogstribunaal oprichten voor al die veeboeren.'
Dan vind ik dat je daar wel heel luchtig mee omgaat alsof een paard verkrachten schijnbaar de normaalste zaak van de wereld is. Ik zeg daarentegen: keihard straffen en niet doen van ach...het paard vind het vast ook wel lekker. Begrijp je![]()
Jij hoeder van de rechtstaat.quote:Op woensdag 10 maart 2004 13:45 schreef freud het volgende:
Ik zou als eigenaar een mooi artikel plaatsen op de voorpagina van de plaatselijke gazet: <naam> is niet strafbaar!! Dan is het geen laster, maar is toch publiekelijk de virtuele schandpaal gebruikt.
SBS 6 ook..Hoevaak heb ik daar wel niet gehoord dat paarden zwaar zijn toegetakeld...quote:Op woensdag 10 maart 2004 14:20 schreef Dodec het volgende:
[..]
Ik blijf het raar vinden dat de problemen in de bioindustrie gewoon door gaan, omdat "het de normaalste zaak van de wereld is" en als er iets heel even gebeurt met een dier wat pervers is en met sex heeft te maken, schreeuwt de Telegraaf moord en brand.
quote:Op woensdag 10 maart 2004 14:21 schreef speknek het volgende:
[..]
Jij hoeder van de rechtstaat.
quote:DEN HAAG De LPF en de SP willen dat
seks met dieren verboden wordt.Minister
Donner van Justitie moet dat regelen,
vindt LPF-Kamerlid Eerdmans.
Eerdmans pleidooi is een reactie op het
vrijuitgaan van een man die in Utrecht
was betrapt bij het verkrachten van een
paard.Het OM vervolgt de verdachte niet
omdat de wet niets over seks met dieren
zegt.Alleen het mishandelen van dieren,
wat vaak met zo'n verkrachting gepaard
gaat,is strafbaar.
Volgens Eerdmans is de verkrachting op
zich al een vorm van mishandeling.Ook
de SP vindt dat de wet nu tekortschiet
op dit punt.
Dan is het dierenmishandeling natuurlijk.quote:Op woensdag 10 maart 2004 15:12 schreef snakelady het volgende:
Toevallig ius het nu een paard en een paard zal er weinig om te lijden hebben, maar dat paard staat op het erf van iemand anders en diegene heeft geen recht op dat erf te komen, als iemand mijn huis binnen komt lopen om mijn boa contrictor te verkrachten dan is dat ook illegaal.
Maar vaak zijn het ook schapen die worden verkracht, een schaap gaat daar vaak dood aan (de ingewanden raken beschadigd), mag het dan nog wel?
Nou ik vind dit een goed initiatief, maar het is slechts om zietjes te winnen. Het gaat altijd hetzelfde in nederlnad, daar is een spreekwoord voor: Als het kalf verdronken is dempt men de put.quote:Op woensdag 10 maart 2004 17:19 schreef freako het volgende:
[..]
Toekomst is er sowieso nog maar voor weinig mensen. Ik voorspel op korte termijn een wereldwijde kernoorlog. 80 tot 90% van de mensen en dieren zal sterven. Ik ben een van de mensen die het overleeft en een belangrijke bijdrage zal hebben in de opzet van een nieuwe wereld.quote:Op woensdag 10 maart 2004 17:50 schreef Elgigante het volgende:
Wat een droevige toekomst gaan we toch tegemoet....![]()
Geweldig toekomstbeeld. Iemand die zich sluitspier noemt op een internetforum wordt onze redder.quote:Op woensdag 10 maart 2004 17:59 schreef Sluitspier het volgende:
[..]
Toekomst is er sowieso nog maar voor weinig mensen. Ik voorspel op korte termijn een wereldwijde kernoorlog. 80 tot 90% van de mensen en dieren zal sterven. Ik ben een van de mensen die het overleeft en een belangrijke bijdrage zal hebben in de opzet van een nieuwe wereld.
Dit topic gaat nog steeds 'gewoon' over een dierenmishandelaar/verkrachter; integratie, al dan niet mislukt, staat er geheel buiten.quote:Op woensdag 10 maart 2004 17:50 schreef Elgigante het volgende:
Straks, als 90 % van de nederlander moslim is en de christenen Noord Amerika hebben bereikt middels een ark als laatste toevluchts oord voor vrije meningsuiting komt Den Haag erachter dat er iets niet klopt met onze integratie....
Wat een droevige toekomst gaan we toch tegemoet....![]()
You better believe me baby.quote:Op woensdag 10 maart 2004 18:00 schreef Jimmy het volgende:
[..]
Geweldig toekomstbeeld. Iemand die zich sluitspier noemt op een internetforum wordt onze redder.
Ik kan nog wel een user bedenken met een nick die samen met hem in duovorm de redder kan gaan worden.quote:Op woensdag 10 maart 2004 18:00 schreef Jimmy het volgende:
[..]
Geweldig toekomstbeeld. Iemand die zich sluitspier noemt op een internetforum wordt onze redder.
Beste kerel, maak je nu een grapje, gok je zomaar wat of hoe zit dat? Onze Bea staat boven de Wet, is onschendbaar en kan alle uitspraken van rechters terugdraaien wanneer ze dat nodig vindt. Wat bedoel je met "geen bevoegdhedenquote:Op woensdag 10 maart 2004 13:19 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Het is ook belachelijk om de Koningin statshoofd te noemen terwijl ze geen bevoegdheden heeft die horen bij een staatshoofd.
Ik kan niet wachten op WOIII.quote:Op woensdag 10 maart 2004 18:19 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Ik kan nog wel een user bedenken met een nick die samen met hem in duovorm de redder kan gaan worden.
We gaan een scheet van een toekomst tegemoet.quote:Op woensdag 10 maart 2004 18:51 schreef Jimmy het volgende:
[..]
Ik kan niet wachten op WOIII.![]()
Vergelijk je dit nu serieus?quote:Op woensdag 10 maart 2004 22:01 schreef gelly het volgende:
Een beetje een vreemde situatie... Aan de ene kant schijnen we het wel normaal te vinden op de rug van een dier te rijden, hen tentoon te stellen, ze in een kooitje te stoppen of te slachten voor consumptie, maar sex met een dier dat daar niet onder lijdt mag niet ?
natuurlijk vergelijkt hij dat serieus, en hij heeft nog gelijk ook...quote:Op woensdag 10 maart 2004 22:20 schreef keeper het volgende:
[..]
Vergelijk je dit nu serieus?
Zo kan je kinderporno ook bagatelliseren natuurlijk.
Oh ? Ik vergelijk dieren liever niet met mensen, het probleem is dat anderen dat wel (erg selectief) doen. Maar op welke wijze zou jij kinderporno kunnen bagetaliseren met die argumentenquote:Op woensdag 10 maart 2004 22:20 schreef keeper het volgende:
[..]
Vergelijk je dit nu serieus?
Zo kan je kinderporno ook bagatelliseren natuurlijk.
Slachten van dieren doen we omdat we moeten eten, beste kerel, dat doen dieren in het wild ook onderling. Vervolgens ga je het slachten en het verkrachten van een dier op 1 hoop gooien en sluit af dat het volk hysterisch is omdat men een verkrachting niet accepteert. Ik vermoed dat je standpunt ook niet veel meer is dan een poging tot wat stoerdoenerij, maar erg slim komt het niet over.quote:Op woensdag 10 maart 2004 22:01 schreef gelly het volgende:
Een beetje een vreemde situatie... Aan de ene kant schijnen we het wel normaal te vinden op de rug van een dier te rijden, hen tentoon te stellen, ze in een kooitje te stoppen of te slachten voor consumptie, maar sex met een dier dat daar niet onder lijdt mag niet ? Goedkope volkshysterie, meer niet.
au contraire....dat het volk hysterisch is doet volstrekt niet ter zake, en of het hier om verkrachting gaat is ook nog maar de vraag...quote:Op woensdag 10 maart 2004 23:50 schreef Sluitspier het volgende:
[..]
Slachten van dieren doen we omdat we moeten eten, beste kerel, dat doen dieren in het wild ook onderling. Vervolgens ga je het slachten en het verkrachten van een dier op 1 hoop gooien en sluit af dat het volk hysterisch is omdat men een verkrachting niet accepteert. Ik vermoed dat je standpunt ook niet veel meer is dan een poging tot wat stoerdoenerij, maar erg slim komt het niet over.
Dieren in het wild slachten niet, die doden. Om maar even een onderscheid te maken. We doden denk niet meer om het eten, maar omdat we het gewend zijn. Het is in principe niet nodig. Maar dat is weer andere discussiequote:Op woensdag 10 maart 2004 23:50 schreef Sluitspier het volgende:
Slachten van dieren doen we omdat we moeten eten, beste kerel, dat doen dieren in het wild ook onderling.
Het is een raar iets. En je hebt gelijk dat men over zoiets kleins een ophef maakt, terwijl men aan grotere dingen (ergere dingen) meewerkt.quote:Op woensdag 10 maart 2004 22:01 schreef gelly het volgende:
Een beetje een vreemde situatie... Aan de ene kant schijnen we het wel normaal te vinden op de rug van een dier te rijden, hen tentoon te stellen, ze in een kooitje te stoppen of te slachten voor consumptie, maar sex met een dier dat daar niet onder lijdt mag niet ? Goedkope volkshysterie, meer niet.
Beste kerel, dieren doden we niet omdat we persé dierenvlees nodig hebben om te overleven maar omdat we het lekker vinden. En dieren verkrachten elkaar ook in het wild. Kortom, geen argument.quote:Op woensdag 10 maart 2004 23:50 schreef Sluitspier het volgende:
[..]
Slachten van dieren doen we omdat we moeten eten, beste kerel, dat doen dieren in het wild ook onderling.
Wat niet erg slim overkomt is het verkrachten van een dier erger te stellen dan het vermoorden van een dier. Of andere dingen waar een dier niet om gevraagd heeft, maar waar de mens plezier van heeft. Een vogeltje in een kooitje, een vis in een kom of op de rug van een paard of ezel gaan zitten. Verkrachting houdt in dat het slachtoffer bewust is van schending van lichamelijke integriteit of daar besef van heeft. Voor mensen kennen we wetten daaromtrent, maar om dieren daar ook onder te laten vallen ? Slavernij is wettelijk verboden, evenals onvrijwillige opsluiting en moord. Waarom gaan we dat soort dingen dan niet opnemen in de wet ?quote:Vervolgens ga je het slachten en het verkrachten van een dier op 1 hoop gooien en sluit af dat het volk hysterisch is omdat men een verkrachting niet accepteert. Ik vermoed dat je standpunt ook niet veel meer is dan een poging tot wat stoerdoenerij, maar erg slim komt het niet over.
ehm, ga er maar vanuit dat hije en merrie in haar kut neukte,dat denk ik zo maar...quote:Op donderdag 11 maart 2004 00:32 schreef BatMat het volgende:
Ik vraag me af of het voor die paarden wel zo erg is. Die beesten hebben enorme poeperds. Waarschijnlijk voelt het voor hen meer alsof ze last van wormen hebben, denk ik...
Die Middas paardenDekker is maar een rare kerel...quote:'Niets tegen seks met aantrekkelijk schaap'
Door Marc Kruyswijk
AMSTERDAM - Seks met dieren bij de wet verbieden, getuigt van een
dubbele of misschien wel een driedubbele moraal, zegt bioloog Midas
Dekkers.
Is seks met dieren ooit een geaccepteerd verschijnsel geweest? „Nou,
geaccepteerd... Laat ik zeggen dat er nooit tijden zijn geweest dat
het echt stoer was om in de kroeg te zeggen dat je gisteren zo
heerlijk met een konijn had geneukt. Maar toen Nederland nog een
hoofdzakelijk agrarische maatschappij was, was de praktijk wel
degelijk anders."
Hoe ging dat in z'n werk?
„Eén ding stond vast: van de dochter van de buurman bleef j e af. Dat
wist je, daar hield je jeaan. Maar je moest wat als jongen in de
kracht van je leven die de godganse dag achter een kudde van 500
welgeschapen schapen aansjouwde. Als het dan in je broek een beetje
ging kriebelen, was de keuze vaak snel gemaakt. Wat is er ook tegen
een aantrekkelijk schaap?"
Zijn er ooit wetten geweest tegen bestialiteit?
„Sinds de Franse tijd vond men dat de staat niet de zedenmeester
mocht zijn die bepaalde wat wel en niet goed zou zijn voor zijn
bevolking. Er werd nooit openlijk over gesproken, maar het gebeurde.
Tegenwoordig is de sociale schande enorm, nog veel groter dan bij
hoerenlopen. Toch is voor dat laatste ook een goede markt, kijk maar
naar het aantal rode ramen op de Wallen."
Vindt u de recente verontwaardiging van de politiek over bestialiteit
terecht?
„Het getuigt van eenenorme dubbele, of misschien wel driedubbele
moraal.
„Als je wordt betrapt terwijl je een paard van achteren neemt, moet
je de gevangenis in; als je 500.000 kippen onder barbaarse
omstandigheden in een hok stopt, krijgjeeen grote zak subsidie. Het
is prima een koe twee keer per dag
keihard aan haar tieten te trekken, maar wanneer de boer het beest
eens één keertje neemt, zou dat
schadelijk zijn. Dat vind ik met te rijmen."
Maar dieren moeten toch worden beschermd tegen mishandeling?
„Ja, tegen mishandeling! Maar wat kan één forse man uitrichten tegen
een koe? Hebt u wel eens foto's gezien van dierenartsen die hun hele
armen naar binnen werken bij een bevalling? Nee hoor, daar heeft zo'n
koe echt geen last van.
„Natuurlijk ben ik voor de bescherming van dieren, maar dan alleen
bij kleine dieren, als er schade kan worden aangericht."
Nou het klinkt raar, maar hij heeft toch wel gelijk. Dierenverkrachten daar komt een ophef over, maar denk eens aan al die moorden in de bioindustrie?quote:Op donderdag 11 maart 2004 09:40 schreef Skimmer het volgende:
Vandaag in het algemeen dagblad:
Die Middas paardenDekker is maar een rare kerel...
Dat is gewoon typisch Midas Dekkers. Die trekt dingen in het absurde, om zijn punt te maken. Het is ook zijn vorm van humor, en daar moet je van houden of niet...quote:Op donderdag 11 maart 2004 09:40 schreef Skimmer het volgende:
Vandaag in het algemeen dagblad:
[..]
Die Middas paardenDekker is maar een rare kerel...
Ik vind Midas Dekkers juist erg goed relativerend. Hij trekt helemaal geen dingen in het absurde, maar brengt het ad rem.quote:Op donderdag 11 maart 2004 15:55 schreef BatMat het volgende:
Dat is gewoon typisch Midas Dekkers. Die trekt dingen in het absurde, om zijn punt te maken. Het is ook zijn vorm van humor, en daar moet je van houden of niet...
Dat is eigenlijk wel een betere omschrijving, maar ik bedoelde hetzelfde.quote:Op donderdag 11 maart 2004 16:02 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik vind Midas Dekkers juist erg goed relativerend. Hij trekt helemaal geen dingen in het absurde, maar brengt het ad rem.
verkrachten van dieren gebeurt omdat 65-jarige marokanen ook aan hun trekken moeten komen....:{quote:Op woensdag 10 maart 2004 23:50 schreef Sluitspier het volgende:
[..]
Slachten van dieren doen we omdat we moeten eten, beste kerel, dat doen dieren in het wild ook onderling. Vervolgens ga je het slachten en het verkrachten van een dier op 1 hoop gooien en sluit af dat het volk hysterisch is omdat men een verkrachting niet accepteert. Ik vermoed dat je standpunt ook niet veel meer is dan een poging tot wat stoerdoenerij, maar erg slim komt het niet over.
midas dekkers is cool dus ga lekker op jezelf kotsenquote:Op zaterdag 13 maart 2004 00:27 schreef MyMilkshake het volgende:
Midas Dekkers![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
dierlijk gedrag is nou eenmaal menselijk (andersom danquote:Op zaterdag 13 maart 2004 00:33 schreef MyMilkshake het volgende:
wat die "tegenstander" in B&W zei vond ik heel goed iets als
midas probeert dieren te vermenselijken en dierlijk gedrag van mensen tot de norm te verheffen
Midas dekkers makes me wanna puke !
Dus alles wat jij pervers vind moet verboden worden?quote:Op zaterdag 13 maart 2004 00:40 schreef MyMilkshake het volgende:
psesies laat die man z'n eigen "misbruikpony" aanschaffen
stel dat de kinderen van die man als eerste de stal hadden betreedt
en dat tafereel hadden aanschouwd
bovendien ben ik het er mee eens dat al die shit van internet af moet en ook
uit videotheken
poep en piessex is al erg genoeg
wat voor voorbeeld krijgen onze kinderen
dit is ronduit pervers
midas had ontzettend zwakke argumenten
met z'n pro-bestialiteit visie
... of schapen of geiten?? Maar het is toch van de zotte? Een paard neuken? Dan moet je toch wel heel erg wanhopig of gefrustreerd zijn? Misschien komt-ie thuis niet aan z'n trekken, maar ga dan gewoon effe naar de hoeren....hoewel, misschien geilt die gek niet op mensen maar op dieren. Dit is nou een typisch geval voor een psych, en zon gek laten ze vrij. Ach ja, dit is Nederland en de dader is lid van een ethnische minderheid.....of mag je dit ook al niet meer zeggen?quote:Op woensdag 10 maart 2004 10:30 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Tja, bij gebrek aan kamelen!
Je doet het tochquote:Op zaterdag 13 maart 2004 20:30 schreef luked45 het volgende:
[..]
Ach ja, dit is Nederland en de dader is lid van een ethnische minderheid.....of mag je dit ook al niet meer zeggen?
sterker nog. ik heb liever dat een groep zich sexueel vergrijpt aan een beest, dan die bepaalde psychopatische (veelal caucasion) groep die liever met een dikke stok omwikkeld met prikkeldraad in de paardenvagina gaat. vaak tot de dood erop volgt. dat zijn diezelfde grapjassen die in hun jeugd strijkers naar zwanen gooien.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 20:33 schreef gelly het volgende:
[..]
Je doet het tochOf gaan we nu ineens doen of dierensex enkel is voorbehouden aan etnische minderheden ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |