abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17612367
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 23:42 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Deze site zegt van niet.. Als dat wel zo was, dan was ik direct voor de toetreding geweest (een tikje hypocriet van me misschien ) Vooralsnog: geen mening.
hier wel ==> http://www.beyazgul.info/wistjedat.html
  dinsdag 9 maart 2004 @ 23:54:34 #152
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_17612423
Turkije heeft vrij weinig natuurlijke reserves aan olie en gas volgens: http://www.photius.com/rankings/

Nederland staat trouwens op een whopping 16e plek wat gas betreft.
pi_17612429
Olie heeft trouwens met deze discussie helemaal niks te maken. Mensenrechten wel.
"Relativity applies to physics, NOT ETHICS."
  dinsdag 9 maart 2004 @ 23:56:58 #154
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_17612484
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 23:46 schreef DjDev het volgende:
Ik lees hier alleen dingen als "Yoghurt en de Sint komen oorspronkelijk uit Turkije". De economische en sociale cijfers die er staan kloppen niet. Zoals de bewering dat er in Turkije weinig crime is, even gecontroleerd en wat blijkt:

Crime: Top 100 Acquitted (per capita):
quote:
1. Spain 4.91 per 1000 people
2. Turkey 4.55 per 1000 people
3. Slovenia 3.01 per 1000 people
4. Croatia 2.27 per 1000 people
5. Portugal 1.38 per 1000 people
6. Romania 1.14 per 1000 people
7. United Kingdom 0.88 per 1000 people
8. France 0.67 per 1000 people
9. Finland 0.56 per 1000 people
10. Hungary 0.5 per 1000 people
11. Czech Republic 0.47 per 1000 people
12. Netherlands 0.26 per 1000 people
13. Germany 0.26 per 1000 people
14. Estonia 0.21 per 1000 people
15. Lithuania 0.17 per 1000 people
16. Slovakia 0.13 per 1000 people
17. Bulgaria 0.1 per 1000 people
18. Moldova 0.07 per 1000 people
19. Latvia 0.06 per 1000 people
20. Belarus 0.02 per 1000 people
21. Ukraine 0.02 per 1000 people
Nog een mooie: Volgens de site is Turkije het enige land dat op twee continenten ligt.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  dinsdag 9 maart 2004 @ 23:57:26 #155
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_17612500
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 23:54 schreef Davitamon het volgende:
Olie heeft trouwens met deze discussie helemaal niks te maken. Mensenrechten wel.
Voor mij zou olie best een argument wezen. Niet een absoluut argument, maar toch zeker wel een argument.
pi_17612583
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 23:54 schreef Davitamon het volgende:
En op dat punt maakt Turkije dus grote stappen voorwaarts. Er wordt met een hoog tempo een einde gemaakt aan de misstanden die er aan te duiden waren. Een hele hoop van de negatieve propaganda die mensen in dit soort topics verspreiden heeft niets meer te maken met de realiteit in Turkije.
  woensdag 10 maart 2004 @ 00:01:53 #157
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_17612600
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 23:57 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Voor mij zou olie best een argument wezen. Niet een absoluut argument, maar toch zeker wel een argument.
Doet het feit dat ze minder olie dan -pak hem beet- Duitsland en Denemarken hebben het wel goed als argument?
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_17612606
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 23:56 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Ik lees hier alleen dingen als "Yoghurt en de Sint komen oorspronkelijk uit Turkije". De economische en sociale cijfers die er staan kloppen niet. Zoals de bewering dat er in Turkije weinig crime is, even gecontroleerd en wat blijkt:

Crime: Top 100 Acquitted (per capita):
[..]

Nog een mooie: Volgens de site is Turkije het enige land dat op twee continenten ligt.
Op welk continent ligt volgens de site Rusland dan?
  woensdag 10 maart 2004 @ 00:02:57 #159
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_17612623
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 00:01 schreef Kaalhei het volgende:
Doet het feit dat ze minder olie dan -pak hem beet- Duitsland en Denemarken hebben het wel goed als argument?
Haha, niet echt, maar als ze een grote hoeveelheid olie hadden wel. Dat zou het verhandelen van olie met de euro een stap dichterbij brengen.
  woensdag 10 maart 2004 @ 00:03:19 #160
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_17612633
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 00:01 schreef HiZ het volgende:

[..]

En op dat punt maakt Turkije dus grote stappen voorwaarts. Er wordt met een hoog tempo een einde gemaakt aan de misstanden die er aan te duiden waren. Een hele hoop van de negatieve propaganda die mensen in dit soort topics verspreiden heeft niets meer te maken met de realiteit in Turkije.
Nou, het is geen topper op dit gebied uiteraard. Bovendien is het heel eenvoudig om grote stappen te maken als je je op een laag niveau bevindt.
  woensdag 10 maart 2004 @ 00:04:22 #161
61427 alstar
© © © © © © © © © © ©
pi_17612650
Van mij mogen ze maar dan moeten al die nederturken wel weer terug naar turkije want hier hebben ze toch niks meer te zoeken. Laat de Eu dan maar regelen dat ze een uitkering kunne krijgen in Turkije ofzo.

maar heb er verder geen problemen mee ofzo
pi_17612757
Voor olie hoef je niet naar Turkije want dat is er maar heel weinig.

Er worden steeds cijfers gepost va Turkije in 2001 etc, maar wat ook belangrijk is dat Turkije een sterk groeiende economie heeft zoals al eerder in dit topic gezegd is.

Het komt trouwens ook oneerlijk en respectloos over op mij. Oostbloklanden die tot 13 jaar terug nog onze aartsvijanden waren (het rode gevaar enz) hebben meer krediet dan een land dat sinds de 2e wereldoorlog zo'n beetje de frontlinie was om Europa te beschermen tegen dat zelfde rode gevaar.

En veel politici zeggen nu ook ineens dat Turkije als Islamitisch land niet thuis hoort in de EU. Turkije heeft zoals bekend een sterke scheiding tussen kerk en staat (iets waar sommige EU landen misschien nog wat van kunnen leren). Daarom zou Turkije JUIST bij de EU passen imho.

Het enige waarom ik tegen zou zijn is omdat Turkije gewoon een groot land is en dus veel te zeggen zal krijgen in de EU mocht het zover komen, en dat is ook de reden dat ik tegen de toetreding van Polen was/ben. (Polen heeft als nieuw lid in principe meer te vertellen dan Nederland bijvoorbeeld, een van de oprichters notabene)

Ik denk dat Nederland veel nauwer moet samenwerken met Belgie om enigzins een poot aan de grond te krijgen in de EU van tegenwoordig, vooral als er nog meer van die grote oostbloklanden bij komen. Als dit zo doorgaat wordt Nederland (meer dan het nu is) een stromannetje van de grote Europese landen.
pi_17612837
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 00:04 schreef alstar het volgende:
Van mij mogen ze maar dan moeten al die nederturken wel weer terug naar turkije want hier hebben ze toch niks meer te zoeken. Laat de Eu dan maar regelen dat ze een uitkering kunne krijgen in Turkije ofzo.

maar heb er verder geen problemen mee ofzo
Toen in de jaren 60 die gastarbeiders kwamen waren er ook veel Spanjaarden en Italianen bij. Doordat die landen bij de voorganger van de EU kwamen werden deze landen ook welvarender en de gastarbeiders konden toen in hun eigen land leven in een welvaart vergelijkbaar met Nederland. Maar al die "nederturken" komt het denk ik wat te laat, want een groot deel is gewoon hier in Nederland geboren of woont hier al zo'n 20 á 30 jaar.

Dan raak je wel enigzins verbonden met je 'gastland' lijkt mij...
pi_17612879
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 00:03 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Nou, het is geen topper op dit gebied uiteraard. Bovendien is het heel eenvoudig om grote stappen te maken als je je op een laag niveau bevindt.
Dat is dus ook klinkklare nonsens. Turkije was ook voor de hervormingen geen totalitaire dictatuur. Het was een democratie met gebreken, niet meer en niet minder.
  woensdag 10 maart 2004 @ 00:17:50 #165
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_17612933
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 00:09 schreef HeyFreak het volgende:
Er worden steeds cijfers gepost va Turkije in 2001 etc, maar wat ook belangrijk is dat Turkije een sterk groeiende economie heeft zoals al eerder in dit topic gezegd is.
2002 om precies te zijn. Het lijkt me echter sterk dat opleidings-. criminaliteits- en economische cijfers in twee jaar dusdanig veranderd zijn dat ze wel positief uitpakken.
quote:
Het komt trouwens ook oneerlijk en respectloos over op mij. Oostbloklanden die tot 13 jaar terug nog onze aartsvijanden waren (het rode gevaar enz) hebben meer krediet dan een land dat sinds de 2e wereldoorlog zo'n beetje de frontlinie was om Europa te beschermen tegen dat zelfde rode gevaar.
De Sovjet-unie was het gevaar, de satellietstaten waren ook niet echt gelukkig met het rode juk.
quote:
En veel politici zeggen nu ook ineens dat Turkije als Islamitisch land niet thuis hoort in de EU. Turkije heeft zoals bekend een sterke scheiding tussen kerk en staat (iets waar sommige EU landen misschien nog wat van kunnen leren). Daarom zou Turkije JUIST bij de EU passen imho.
Je bent bekend met de rol van het leger en het juridisch apparaat in de Turkse politiek? Zonder deze twee was Turkije jaren geleden al vervallen tot een Islamitische staat.
pi_17612955
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 00:02 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Haha, niet echt, maar als ze een grote hoeveelheid olie hadden wel. Dat zou het verhandelen van olie met de euro een stap dichterbij brengen.
Als als als..

Als ze zoveel olie hadden gehad hadden ze uberhaupt niet nodig om van de sterke landen uit de EU te profiteren.
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 00:01 schreef HiZ het volgende:

[..]

Dat is wat ze willen doen geloven. De regering wel leuk stellen dat ze voortgang maken, maar zolang de cultuur niet veranderd gebeurd er concreet nog niks. Daarnaast is een land waar het leger nog een secularisatie moet zorgen toch nauwelijks democratisch te noemen.
"Relativity applies to physics, NOT ETHICS."
pi_17613039
De cultuur verandert, en met rasse schreden. Een proces dat makkelijker is waar te nemen als je het land regelmatig bezoekt dan wanneer je hier in het westen het land afmeet aan het traditionalistische gedrag van turken hier. De Turken in Turkije begrijpen absoluut niet waarom zij moeten lijden onder het gebrekkige aanpassingsvermogen van de boeren die wij in het Westen hebben geimporteerd.
pi_17613150
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 00:17 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

2002 om precies te zijn. Het lijkt me echter sterk dat opleidings-. criminaliteits- en economische cijfers in twee jaar dusdanig veranderd zijn dat ze wel positief uitpakken.
Nog niet, maar zoals ik al zei, Turkije groeit en ik den dat over een paar jaar Turkije een goot land kan zijn.
quote:
[..]

De Sovjet-unie was het gevaar, de satellietstaten waren ook niet echt gelukkig met het rode juk.
Estland, Letland en Litouwen waren gewoon deel van de Sovjet-unie...
quote:
[..]

Je bent bekend met de rol van het leger en het juridisch apparaat in de Turkse politiek? Zonder deze twee was Turkije jaren geleden al vervallen tot een Islamitische staat.
Ik ben er bekend mee ja en gelukkig hebben ze Turkije er voor behoed dat het weer een Islamitische staat werd, maar tijden veranderen dus en het overgrote deel van Turkije lijkt mij tevreden met de gang van zaken.
  woensdag 10 maart 2004 @ 00:34:55 #169
60067 faustkern
Mundus vult decipi, ergo decip
pi_17613287
Ik ben voor, natuurlijk wel met de gebruikelijke voorwaarden (Mensenrechten, Koerden, Cyprus, bla bla).
Geplaatst door gelly op zondag 8 februari 2004 17:23: Flikker dan ook op met je suggestieve gelul mietje. Kijk, daar is nog een hoekje. Kruip er maar in en ga jezelf enorm zielig voelen in je zelfaangenomen slachtofferrol.
  woensdag 10 maart 2004 @ 07:12:50 #170
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_17615357
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 00:29 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

Estland, Letland en Litouwen waren gewoon deel van de Sovjet-unie...
[..]
Nee, die landen waren bezet, tegen hun zin in.
Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
  woensdag 10 maart 2004 @ 07:13:29 #171
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_17615358
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 00:24 schreef HiZ het volgende:
De cultuur verandert, en met rasse schreden. Een proces dat makkelijker is waar te nemen als je het land regelmatig bezoekt dan wanneer je hier in het westen het land afmeet aan het traditionalistische gedrag van turken hier. De Turken in Turkije begrijpen absoluut niet waarom zij moeten lijden onder het gebrekkige aanpassingsvermogen van de boeren die wij in het Westen hebben geimporteerd.
Ja, in Instanbul ja. Buiten Istanbul en 5 toeristische kustplaatsjes is het niet veel ontwikkelder dan Irak.
Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
pi_17615406
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 07:13 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

Ja, in Instanbul ja. Buiten Istanbul en 5 toeristische kustplaatsjes is het niet veel ontwikkelder dan Irak.
Istanbul alleen al staat voor bijna 20% van de bevolking, en wat voor Istanbul opgaat gaat niet in mindere mate op voor de andere miljoenensteden Ankara, Izmir en Adana. De ''achterlijke'' Turken zitten vooral hier in Europa, dat is een algemeen geaccepteerde stelling in Turkije.
  woensdag 10 maart 2004 @ 09:41:17 #173
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_17616438
Nee, doe maar niet he
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_17628403
Hehe, het lijkt hier wel de voorbode van http://www.turkijenee.nl/

Die lui zijn ook een discussie aan het aanleggen van voor's en tegens mbt de toetreding van
Turkije tot de Eu. Naar het schijnt doen er ook Belgen mee

Zelf ben ik tegen toetreding, waarom? Omdat 98% in Turkije moslim (67.973.250) is en dit is groeiende
en er rond de 10 / 15 duizend (wat bekend is) extremisten zijn. Daarbuiten val Turkije buiten
de cultuur history van de huidige Europese lid-staten en ook vrijwel geheel buiten het continent
Europa.

Buiten dat, de regering heeft niet de zaken onder controlle, zij staan onder curatele van het
leger. En dat vind ik een buitengewoon slechte zaak. Evenals de onderdrukking van de Koerden
en de conflicten rondom Cyprus.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')