hier wel ==> http://www.beyazgul.info/wistjedat.htmlquote:Op dinsdag 9 maart 2004 23:42 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Deze site zegt van niet.. Als dat wel zo was, dan was ik direct voor de toetreding geweest (een tikje hypocriet van me misschien) Vooralsnog: geen mening.
Ik lees hier alleen dingen als "Yoghurt en de Sint komen oorspronkelijk uit Turkije". De economische en sociale cijfers die er staan kloppen niet. Zoals de bewering dat er in Turkije weinig crime is, even gecontroleerd en wat blijkt:quote:Op dinsdag 9 maart 2004 23:46 schreef DjDev het volgende:
Nog een mooie: Volgens de site is Turkije het enige land dat op twee continenten ligt.quote:1. Spain 4.91 per 1000 people
2. Turkey 4.55 per 1000 people
3. Slovenia 3.01 per 1000 people
4. Croatia 2.27 per 1000 people
5. Portugal 1.38 per 1000 people
6. Romania 1.14 per 1000 people
7. United Kingdom 0.88 per 1000 people
8. France 0.67 per 1000 people
9. Finland 0.56 per 1000 people
10. Hungary 0.5 per 1000 people
11. Czech Republic 0.47 per 1000 people
12. Netherlands 0.26 per 1000 people
13. Germany 0.26 per 1000 people
14. Estonia 0.21 per 1000 people
15. Lithuania 0.17 per 1000 people
16. Slovakia 0.13 per 1000 people
17. Bulgaria 0.1 per 1000 people
18. Moldova 0.07 per 1000 people
19. Latvia 0.06 per 1000 people
20. Belarus 0.02 per 1000 people
21. Ukraine 0.02 per 1000 people
Voor mij zou olie best een argument wezen. Niet een absoluut argument, maar toch zeker wel een argument.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 23:54 schreef Davitamon het volgende:
Olie heeft trouwens met deze discussie helemaal niks te maken. Mensenrechten wel.
En op dat punt maakt Turkije dus grote stappen voorwaarts. Er wordt met een hoog tempo een einde gemaakt aan de misstanden die er aan te duiden waren. Een hele hoop van de negatieve propaganda die mensen in dit soort topics verspreiden heeft niets meer te maken met de realiteit in Turkije.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 23:54 schreef Davitamon het volgende:
Olie heeft trouwens met deze discussie helemaal niks te maken. Mensenrechten wel.
Doet het feit dat ze minder olie dan -pak hem beet- Duitsland en Denemarken hebben het wel goed als argument?quote:Op dinsdag 9 maart 2004 23:57 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Voor mij zou olie best een argument wezen. Niet een absoluut argument, maar toch zeker wel een argument.
Op welk continent ligt volgens de site Rusland dan?quote:Op dinsdag 9 maart 2004 23:56 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Ik lees hier alleen dingen als "Yoghurt en de Sint komen oorspronkelijk uit Turkije". De economische en sociale cijfers die er staan kloppen niet. Zoals de bewering dat er in Turkije weinig crime is, even gecontroleerd en wat blijkt:
Crime: Top 100 Acquitted (per capita):
[..]
Nog een mooie: Volgens de site is Turkije het enige land dat op twee continenten ligt.
Haha, niet echt, maar als ze een grote hoeveelheid olie hadden wel. Dat zou het verhandelen van olie met de euro een stap dichterbij brengen.quote:Op woensdag 10 maart 2004 00:01 schreef Kaalhei het volgende:
Doet het feit dat ze minder olie dan -pak hem beet- Duitsland en Denemarken hebben het wel goed als argument?![]()
Nou, het is geen topper op dit gebied uiteraard. Bovendien is het heel eenvoudig om grote stappen te maken als je je op een laag niveau bevindt.quote:Op woensdag 10 maart 2004 00:01 schreef HiZ het volgende:
[..]
En op dat punt maakt Turkije dus grote stappen voorwaarts. Er wordt met een hoog tempo een einde gemaakt aan de misstanden die er aan te duiden waren. Een hele hoop van de negatieve propaganda die mensen in dit soort topics verspreiden heeft niets meer te maken met de realiteit in Turkije.
Toen in de jaren 60 die gastarbeiders kwamen waren er ook veel Spanjaarden en Italianen bij. Doordat die landen bij de voorganger van de EU kwamen werden deze landen ook welvarender en de gastarbeiders konden toen in hun eigen land leven in een welvaart vergelijkbaar met Nederland. Maar al die "nederturken" komt het denk ik wat te laat, want een groot deel is gewoon hier in Nederland geboren of woont hier al zo'n 20 á 30 jaar.quote:Op woensdag 10 maart 2004 00:04 schreef alstar het volgende:
Van mij mogen ze maar dan moeten al die nederturken wel weer terug naar turkije want hier hebben ze toch niks meer te zoeken. Laat de Eu dan maar regelen dat ze een uitkering kunne krijgen in Turkije ofzo.
maar heb er verder geen problemen mee ofzo
Dat is dus ook klinkklare nonsens. Turkije was ook voor de hervormingen geen totalitaire dictatuur. Het was een democratie met gebreken, niet meer en niet minder.quote:Op woensdag 10 maart 2004 00:03 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Nou, het is geen topper op dit gebied uiteraard. Bovendien is het heel eenvoudig om grote stappen te maken als je je op een laag niveau bevindt.
2002 om precies te zijn. Het lijkt me echter sterk dat opleidings-. criminaliteits- en economische cijfers in twee jaar dusdanig veranderd zijn dat ze wel positief uitpakken.quote:Op woensdag 10 maart 2004 00:09 schreef HeyFreak het volgende:
Er worden steeds cijfers gepost va Turkije in 2001 etc, maar wat ook belangrijk is dat Turkije een sterk groeiende economie heeft zoals al eerder in dit topic gezegd is.
De Sovjet-unie was het gevaar, de satellietstaten waren ook niet echt gelukkig met het rode juk.quote:Het komt trouwens ook oneerlijk en respectloos over op mij. Oostbloklanden die tot 13 jaar terug nog onze aartsvijanden waren (het rode gevaar enz) hebben meer krediet dan een land dat sinds de 2e wereldoorlog zo'n beetje de frontlinie was om Europa te beschermen tegen dat zelfde rode gevaar.
Je bent bekend met de rol van het leger en het juridisch apparaat in de Turkse politiek? Zonder deze twee was Turkije jaren geleden al vervallen tot een Islamitische staat.quote:En veel politici zeggen nu ook ineens dat Turkije als Islamitisch land niet thuis hoort in de EU. Turkije heeft zoals bekend een sterke scheiding tussen kerk en staat (iets waar sommige EU landen misschien nog wat van kunnen leren). Daarom zou Turkije JUIST bij de EU passen imho.
Als als als..quote:Op woensdag 10 maart 2004 00:02 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Haha, niet echt, maar als ze een grote hoeveelheid olie hadden wel. Dat zou het verhandelen van olie met de euro een stap dichterbij brengen.
Dat is wat ze willen doen geloven. De regering wel leuk stellen dat ze voortgang maken, maar zolang de cultuur niet veranderd gebeurd er concreet nog niks. Daarnaast is een land waar het leger nog een secularisatie moet zorgen toch nauwelijks democratisch te noemen.quote:Op woensdag 10 maart 2004 00:01 schreef HiZ het volgende:
[..]
En op dat punt maakt Turkije dus grote stappen voorwaarts. Er wordt met een hoog tempo een einde gemaakt aan de misstanden die er aan te duiden waren. Een hele hoop van de negatieve propaganda die mensen in dit soort topics verspreiden heeft niets meer te maken met de realiteit in Turkije.
Nog niet, maar zoals ik al zei, Turkije groeit en ik den dat over een paar jaar Turkije een goot land kan zijn.quote:Op woensdag 10 maart 2004 00:17 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
2002 om precies te zijn. Het lijkt me echter sterk dat opleidings-. criminaliteits- en economische cijfers in twee jaar dusdanig veranderd zijn dat ze wel positief uitpakken.
Estland, Letland en Litouwen waren gewoon deel van de Sovjet-unie...quote:[..]
De Sovjet-unie was het gevaar, de satellietstaten waren ook niet echt gelukkig met het rode juk.
Ik ben er bekend mee ja en gelukkig hebben ze Turkije er voor behoed dat het weer een Islamitische staat werd, maar tijden veranderen dus en het overgrote deel van Turkije lijkt mij tevreden met de gang van zaken.quote:[..]
Je bent bekend met de rol van het leger en het juridisch apparaat in de Turkse politiek? Zonder deze twee was Turkije jaren geleden al vervallen tot een Islamitische staat.
Nee, die landen waren bezet, tegen hun zin in.quote:Op woensdag 10 maart 2004 00:29 schreef HeyFreak het volgende:
[..]
Estland, Letland en Litouwen waren gewoon deel van de Sovjet-unie...
[..]
Ja, in Instanbul ja. Buiten Istanbul en 5 toeristische kustplaatsjes is het niet veel ontwikkelder dan Irak.quote:Op woensdag 10 maart 2004 00:24 schreef HiZ het volgende:
De cultuur verandert, en met rasse schreden. Een proces dat makkelijker is waar te nemen als je het land regelmatig bezoekt dan wanneer je hier in het westen het land afmeet aan het traditionalistische gedrag van turken hier. De Turken in Turkije begrijpen absoluut niet waarom zij moeten lijden onder het gebrekkige aanpassingsvermogen van de boeren die wij in het Westen hebben geimporteerd.
Istanbul alleen al staat voor bijna 20% van de bevolking, en wat voor Istanbul opgaat gaat niet in mindere mate op voor de andere miljoenensteden Ankara, Izmir en Adana. De ''achterlijke'' Turken zitten vooral hier in Europa, dat is een algemeen geaccepteerde stelling in Turkije.quote:Op woensdag 10 maart 2004 07:13 schreef Robert_Jensen het volgende:
[..]
Ja, in Instanbul ja. Buiten Istanbul en 5 toeristische kustplaatsjes is het niet veel ontwikkelder dan Irak.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |