Cyprus ligt voor de volle 100% niet in Europa. Ga je die ook even een briefje sturen dat ze er niet bij mogen?quote:Op vrijdag 12 maart 2004 18:47 schreef Robert_Jensen het volgende:
[..]
2% ligt in Europa, 98% niet.
2% van Frankrijk ligt in Zuid-Amerika, DUS Frankrijk ligt in Zuid-Amerika?
En idd, lees vooral de recente geschiedenis van Turkije/Ottomaanse Rijk eens.
In Utrecht zie ik meer hoofddoeken dan in Istanbulquote:Op vrijdag 12 maart 2004 19:33 schreef gekke_sandra het volgende:
Doen ze in NL dan ook hun hoofddoekjes af? Aangezien het in Turkije ook niet echt mag.
[offtopic]quote:Op vrijdag 12 maart 2004 19:37 schreef HiZ het volgende:
In Utrecht zie ik meer hoofddoeken dan in Istanbul
maak je nou niet druk manquote:Op vrijdag 12 maart 2004 19:31 schreef HiZ het volgende:
[..]
Cyprus ligt voor de volle 100% niet in Europa. Ga je die ook even een briefje sturen dat ze er niet bij mogen?
En als jij de moeite had genomen om de geschiedenis van het Ottomaanse rijk te lezen had je geweten dat Turkije al 200 jaar bezig is aansluiting te zoeken bij het westen. Een tendens die met de stichting van de republiek alleen maar is versterkt.
Dat zeg ik. Dat is zeker zo en dat is belachelijk, want in Turkije mogen ze niet eens naar school met die hoofddoekjes.quote:Op vrijdag 12 maart 2004 19:37 schreef HiZ het volgende:
[..]
In Utrecht zie ik meer hoofddoeken dan in Istanbul
Ja, geen flauw idee. Poeh hee wat zouden Turken, hoofddoekjes en EU toetreding nou met elkaar te maken hebben? Shit ik weet het echt niet.quote:Op vrijdag 12 maart 2004 19:46 schreef UnderWorld_ het volgende:
Eeeehm, wat hebben hoofddoekjes met het toetreden van Turkije te maken? Volgens mij zijn jullie een beetje offtopic.
Al 200 jaar? Tja, als jij het bezetten van de gehele balkan en het aanvallen van Wenen als toenadering ziet. Tja, dan heb je gelijk.quote:Op vrijdag 12 maart 2004 19:31 schreef HiZ het volgende:
[..]
Cyprus ligt voor de volle 100% niet in Europa. Ga je die ook even een briefje sturen dat ze er niet bij mogen?
En als jij de moeite had genomen om de geschiedenis van het Ottomaanse rijk te lezen had je geweten dat Turkije al 200 jaar bezig is aansluiting te zoeken bij het westen. Een tendens die met de stichting van de republiek alleen maar is versterkt.
Oh ja, Turkije was in die tijd het enige land dat aan veroveringsoorlogen deed.quote:Op vrijdag 12 maart 2004 20:21 schreef Robert_Jensen het volgende:
[..]
Al 200 jaar? Tja, als jij het bezetten van de gehele balkan en het aanvallen van Wenen als toenadering ziet. Tja, dan heb je gelijk.
Juist, eindelijk eens een volk bij de EU dat niet te belabberd is om te werken en niet gewend is om de hand op te houden bij de regering.quote:Op vrijdag 12 maart 2004 20:48 schreef zoalshetis het volgende:
we leven nu jongens en ik denk dat het niet alleen voor de turken in turkije goed is dat ze bij de eu komen maar ook nog eens voor de turken in de rest van europa. europa één! (leuke slagzin btw)
Nee, maar van een toenadering was zeker geen sprake. Van een poging tot bezetting wel.quote:Op vrijdag 12 maart 2004 20:46 schreef HiZ het volgende:
[..]
Oh ja, Turkije was in die tijd het enige land dat aan veroveringsoorlogen deed.
quote:Op vrijdag 12 maart 2004 20:52 schreef HiZ het volgende:
[..]
Juist, eindelijk eens een volk bij de EU dat niet te belabberd is om te werken en niet gewend is om de hand op te houden bij de regering.
Ja, moet je eens raden waar ze die slechte gewoonte hebben opgelopen; in Nederland, Duitsland en Oostenrijk.quote:Op vrijdag 12 maart 2004 20:54 schreef Robert_Jensen het volgende:
[..]
.
.
Hetzelfde volk dat in NL massaal in de sociale uitkeringsroulatie zit.
En in Duitsland.
En in Oostenrijk.
En in....
Ja, en moet je eens raden wie die slechte gewoontes uitvoeren in Nederland, Duitsland en Oostenrijk.quote:Op vrijdag 12 maart 2004 20:57 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ja, moet je eens raden waar ze die slechte gewoonte hebben opgelopen; in Nederland, Duitsland en Oostenrijk.
Bullshit, zelfs die arme Turken zonder opleiding zouden een grote positieve impuls aan onze maatschappij kunnen geven als we maar niet beginnen met iedereen een bijstandsuitkering te geven zodra ze hier aankomen. Laat ze maar werken voor hun onderdak en levensonderhoud. Dan hoeft niemand er last van te hebben.quote:Op vrijdag 12 maart 2004 21:16 schreef DaveM het volgende:
Voorstanders, denk nu eens na!
Een heleboel arme Turken in met name Oost-Turkije die zich straks overal binnen Europa mogen vestigen. Drie keer raden waar die het liefst naartoe gaan?
Als ik hun was zou ik kiezen voor een zo rijk mogelijk land waar al een hoop familie woont of iig veel andere Turken, waar ook moskees staan en waar werk en uitkeringen niet al te moeilijk zijn.
Van mij mag Turkije alleen erbij als vrije vestiging in een ander land de eerste 20 jaar uitgesloten is.
Het is het een of het ander inderdaad: Immigratie of een verzorgingstaat.quote:Op vrijdag 12 maart 2004 21:31 schreef HiZ het volgende:
[..]
Bullshit, zelfs die arme Turken zonder opleiding zouden een grote positieve impuls aan onze maatschappij kunnen geven als we maar niet beginnen met iedereen een bijstandsuitkering te geven zodra ze hier aankomen. Laat ze maar werken voor hun onderdak en levensonderhoud. Dan hoeft niemand er last van te hebben.
Als ze hier in Nederland niet zo'n absurd systeem hadden gehad, dan zouden er nu niet allemaal mensen hun tijd te verdoen in radicaliserende moskeeen.
Hoe dan? Met welk laaggeschoold werk? Die 4.000 aspergestekers?quote:Op vrijdag 12 maart 2004 21:31 schreef HiZ het volgende:
[..]
Bullshit, zelfs die arme Turken zonder opleiding zouden een grote positieve impuls aan onze maatschappij kunnen geven
Dat is dan weer wel waar ja.quote:Als ze hier in Nederland niet zo'n absurd systeem hadden gehad, dan zouden er nu niet allemaal mensen hun tijd te verdoen in radicaliserende moskeeen.
De ''Armeense genocide'' is een term die vooral een uiting is van een wanhopige poging van Armeense zijde om hun verlies ten tijde van het uiteenvallen van het Ottomaanse rijk op hetzelfde niveau te verheffen als de tragedie die het Joodse volk is overkomen. Voor het gemak vergeten de radicalen in de Armeense diaspora dan maar eventjes dat de Armeniers wel in een burgeroorlog deelnamen en de Joden op geen enkel moment oorlog hebben gevoerd tegen Duitsland. Er is een verschil tussen echt onschuldige slachoffers en partijen in een oorlog. Daarnaast is het onderwerp gewoon onderdeel van het vak Turkse geschiedenis op iedere school in Turkije. Alle Turken weten dat er in die periode vreselijke dingen zijn gebeurd, beide zijden hebben volgens de Turkse geschiedenisboekjes bloed aan de handen.quote:Op vrijdag 12 maart 2004 21:48 schreef Mwanatabu het volgende:
Pertinent tegen toetreding bij de EU totdat:
-de Armeense genocide toegegeven wordt dan wel dat er open discussie over gevoerd kan worden
-het leger er de dienst niet meer uitmaakt: Turkije is in wezen een politiestaat
-de mensenrechtensituatie afdoende verbeterd is
-het Koerdische volk een zekere mate van zelfbeschikking krijgt/de kans krijgt hun streven hiernaar kenbaar te maken via een referendum
-de informatievoorziening inzake Cyprus, de Armeniërs en de Koerden niet uitsluitend door de regering gereguleerd wordt, de Turken moeten ook toegang krijgen tot andere gezichtspunten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |