het probleem met dit soort dingen zelf maken is dat het alleen maar loont als je er een stuk of 50+ tegelijk maakt en invriest, en daarvoor is het een te kutwerk als je er niet voor betaald krijgt ^_^quote:Op woensdag 10 maart 2004 14:06 schreef Ashram het volgende:
zelfgemaakte wontons?
Sui kau soep dus, geen wonton soepquote:Op donderdag 11 maart 2004 13:22 schreef jpg97 het volgende:
Hmm ja maar dan met heerlijke garnalenvulling ( dus niet die je bij een chinees restaurant haalt want daar zit van dat ranzige gehakt in)
Ik haal ze meestal in eindhoven bij Sang - lee superstore ( meerdere soorten )
Ik denk dat Markster bedoelt wat er verder mee gedaan moet worden. Pleur je ze in wat bouillon en klaar of doe je er nog meer mee?quote:Op donderdag 11 maart 2004 13:26 schreef Markster het volgende:
and then?
Mjaa..hier bi j Sang lee heet het " Wantan-tom" en dan zitter er garnalen in.Maar dat is in eindhoven. Hier in weert heb je alleen van die nep chinezen die nasi met erwtjes erin serverenquote:Op donderdag 11 maart 2004 13:30 schreef -=BoKKiE=- het volgende:
[..]
Sui kau soep dus, geen wonton soepen een goede chinees heeft ook Sui Kau soep op het menu staan hoor
![]()
De meest bekende zijn Siu Mai en er zit geen garnalen in.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 16:15 schreef jpg97 het volgende:
Hmmm en sui mai is ook heeel lekker..alleen zit daar geen garnaal in verwerkt toch?
Think of it: alle dim-sum hapjes zijn jum jum!
recept?quote:Op zondag 14 maart 2004 22:33 schreef wasda het volgende:
zelf maken is makkelijk.. en ook lekker
Yeah! Die 7/11's zijn echte life savers.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 22:45 schreef Ashram het volgende:
[..]
De meest bekende zijn Siu Mai en er zit geen garnalen in.
De andere is Ha-Kou en bestaat uit balletjes garnalen en bamboescheuten in een omhulsel van doorzichtig rijstdeeg.
Gestoomde rundvleesballetjes met koriander en waterkers is ook heerlijk.
Idd, bijna alle dimsum is lekker. Komende zomer zit ik weer in HK en dat betekent 24h beschikbaarheid van verse dimsum.
Het leukste overal 7-11's, dat zijn 24/7 convenience stores. Lang leve de 24 uurs economie!
Heeft iemand hier ook de Nederlandse vertaling van?quote:Op maandag 15 maart 2004 17:55 schreef wasda het volgende:
1/2 pound ground pork tenderloin
8 medium shrimp, chopped
1 teaspoon chopped ginger root
1 teaspoon reduced sodium soy sauce
1 tablespoon minced cilantro
24 wonton wrappers
32 ounces low sodium chicken broth
32 ounces no-salt added chicken broth
2 green onions, thinly sliced
als ik het zelf maak doe ik het niet op recept, gewoon van alles bij elkaar doen (varkensvlees, garnalen.. ) in de mixer gooien, op smaak brengen met wat zout en peper, sojasaus en wat olie er doorheen, dan verpakken in wontonvelletjes..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |